Sinds gisteren heeft mijn Homey Pro 2023 (aangeschaft dec 25, 2 maanden geleden dus) enorme problemen. Ik gebruik vooral Shelly, Aqara, Homewizard als hardware, en dan nog wat apps voor wat softwarematige extra's (bijv. Device Capabilities + Modbus voor de aansturing van mijn warmtepomp).
Het begon gisteren: verschillende keren meldingen dat het Modbus device niet beschikbaar was. Ook verschillende Shelly's gaven problemen; geen reactie, of een rood uitroepteken (device niet beschikbaar) terwijl via de Shelly app in principe alles werkt. Homey een reboot gegeven, maar na enige tijd weer problemen. Nog een reboot, alles leek weer te werken
Vanmorgen vroeg was Homey online, maar weer issues vooral met Shelly devices maar ook weer met de Modbus app. Resetten heb ik niet gedaan, want sinds Homey 2023 gaan alle Shelly devices blijkbaar ook resetten wanneer de Shelly app een herstart krijgt (dan gaan de lampen in de slaapkamer knipperen, iedereen wakker).
Vervolgens was Homey toen ik in de auto zat weer offline gedurende lange tijd. Toen ineens was hij weer online, maar gaf de app niks weer.
/f/image/nqzVmrXGNgoJLHxbj1KN2o8Z.png?f=fotoalbum_large)
Daarna was hij weer offline.
Nu zit ik op kantoor, ineens is de Homey weer online en een paar minuten weer offline. Het enige wat afgelopen week is veranderd is een nieuwe app waar ik nog niet eens veel mee doe, die heb ik net kunnen uitschakelen. Maar aangezien hij nu alweer offline is lijkt dat niet het issue
Ik heb al vaker een beetje van dit soort problemen gehad, vooral dan met Shelly devices die ineens niet reageren of bereikbaar zouden zijn (want via Shelly app werken ze volgens mij altijd). Met mijn 2019 pro had ik dit nooit; die was natuurlijk trager, maar ik heb nooit dit soort issues gehad.
Deze is duidelijk een stuk minder stabiel tot nu toe
Iemand een idee wat te doen? Is er een manier om te zien wat er gebeurt met dat ding? Backup van 3 dagen geleden terugzetten? Is mijn Homey al kapot aan het gaan?
edit: hij is nu blijkbaar continue aan het rebooten of zo, tenminste voor zover ik dat via de web-Homey kan zien; hij is weer online, reageert beetje traag (nog aan het booten denk ik), en bij de eerste pagerefresh krijg ik weer "offline"
[
Voor 6% gewijzigd door
Stefke op 25-02-2026 07:10
]