Marstek / Duravolt Venus PnP Thuisaccu gebruiken als backup

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:16

3raser

⚜️ Premium member

The Anarchist schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:26:

Bij mij geeft die alleen de storing in groepen met wasmachine, laptop laders of andere met electronica met hoge aanloopstroom.

Maar zeker als het alleen voor nood is, heb je natuurlijk ook niet alle groepen nodig.
Als het alleen een aanloopstroom probleem is tijdens het inschakelen van de groep dan moet ik dat gewoon beter doseren. Dus meer stekkers uit de stopcontacten bij de overstap naar noodstroom. Eenmaal volledig ingeschakeld zal die aanloopstroom geen probleem meer zijn lijkt me.

Of merk jij dat de batterij ook in storing springt als je simpelweg een laptop lader in het stopcontact steekt?

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:59
3raser schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:40:
[...]

Als het alleen een aanloopstroom probleem is tijdens het inschakelen van de groep dan moet ik dat gewoon beter doseren. Dus meer stekkers uit de stopcontacten bij de overstap naar noodstroom. Eenmaal volledig ingeschakeld zal die aanloopstroom geen probleem meer zijn lijkt me.

Of merk jij dat de batterij ook in storing springt als je simpelweg een laptop lader in het stopcontact steekt?
1 lader is geen probleem. 2 of meer misschien ook niet. Verschilt natuurlijk.

Als alles eenmaal aan is kan ik zonder problemen een extra laptop lader aansluiten.
Maar als er 2 van dat soort apparaten op 1 groep zitten is er natuurlijk wel meer risico.

Aangezien ik meer "permanent" op noodstroom wil kunnen draaien denk ik dat ik een paar extra van die power plugs van bv ikea tussen de laptop stekkers plaats. dan kan ik instellen dat die na stroomuitval standaard uit staan.

Anders loop ik het risico dat ik na een mogelijke uitval van de accu om wat voor reden dan ook in zo'n aan/uit cyclus terecht kom.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste