• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:39
Ok, duidelijk.
Het blijkt dat Zyxel een versleuteling gebruikt, die vice versa werkt. Als ik (als leek) het goed begrepen heb kun je met een tweede Zyxel router zo de versleutelde waarde terug herleiden naar het oorspronkelijke wachtwoord.
Ja, dat klopt. Zo krijg je root access naar een Zyxel als je de config file hebt. Het daarin versleutelde root wachtwoord plakken ergens in de GUI waar een wachtwoord gevraagd wordt en dan klikken op wachtwoord tonen.

Dat is stap 18, 2e bullet. Om dat config file te krijgen moesten jullie alleen al die stappen daarvoor ook doen want je had de admin inlog gegevens niet.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

Ik verkoop mijn NR7302.
v&a aangeboden: Zyxel NR7302 5G outdoor router

Heeft zon 9/10 maanden buiten gehangen maar werkt nog perfect.
Ophalen in Rotterdam heeft de voorkeur.

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08:34
Hier, omdat in ons huidige huis nog geen glas ligt, ook Klik & Klaar tijdelijk.
Aangezien dubbel NAT niet zo fijn is, ook omdat hairping loopback niet werkt met originele modem, via Amazon een NR7302 gekocht. Een retourdeal, alleen ziet er zo goed als nieuw uit!
Met POE adapter en nog wat andere accessories erbij :)

Simkaart erin gedaan, APN aangepast, IP adres veranderd van 192.168.1.1 naar 192.168.5.1 (Bridge1), daarna de firmware even geupgrade via de GUI. Wel grappig, na de update was APN inderdaad teruggezet.
Default interface IP ook veranderd naar 192.168.7.1, zodat er geen IP ranges in de weg zitten van m'n eigen UCG LAN. Geen idee of dat nodig was, maar toch.

Nadat de APN weer goed gezet is, passthrough enabled en aan m'n UCG Ultra gehangen.

Werkt perfect, UCG heeft extern IP en loopback werkt.
Ook kan ik, vanuit m'n eigen LAN, gewoon de Zyxel bereiken op 192.168.5.1, zonder instellingen/routes in de UCG te hebben gezet. Dat wil ik toch ook eens proberen als ik straks glas heb, met m'n Nokia ONT XS-010X-Q, weet niet uit m'n hoofd of dat mogelijk is, maar daar had ik mee dat zodra die in passthrough stond, de gui niet meer te bereiken was.

Nu nog nadenken of ik de 7302 buiten ga monteren of toch binnen.
Heb de stand al geprint, snelheid is hier, in Oostoorne, ongeveer 300 down en 30 up.
Geen idee of dat veel gaat veranderen als ik m buiten hang.

Kudo's voor dit topic en alle informatie, zo kwam ik heel beslagen ten ijs, zonder verassingen en is het eigenlijk kinderspel om het Odido ding te vervangen voor deze.
Hulde aan iedereen die hier aan heeft meegewerkt.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
Zonder het hele topic te hoeven door te spitten:
Heeft al iemand een "gewone" simcard van een andere provider al eens geprobeerd in de NR7302?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.1.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

snah001 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:20:
Heeft al iemand een "gewone" simcard van een andere provider al eens geprobeerd in de NR7302?
Denk het niet, heeft namelijk totaal geen zin omdat je het APN niet kan aanpassen.

Ah dat andere modem - haal die topics wel vaker door elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 07-01-2026 14:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ernstoud
snah001 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:20:
Ja hoor, Vodafone Red Unlimited. Werkt.

• ernstoud
franssie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:26:
[...]

Denk het niet, heeft namelijk totaal geen zin omdat je het APN niet kan aanpassen.
Hoe kom je daarbij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX7rTI0hDRffpeVWTygR2TaQBxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkBnru6OjivIOtnrWYgWARO6.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je soms de NR5307 van Odido?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

@ernstoud ik was inderdaad weer eens in de war tussen beide modems :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ernstoud
franssie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:38:
@ernstoud ik was inderdaad weer eens in de war tussen beide modems :P
Het is je vergeven. Nummers lijken ook op elkaar.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste