Hier, omdat in ons huidige huis nog geen glas ligt, ook Klik & Klaar tijdelijk.
Aangezien dubbel NAT niet zo fijn is, ook omdat hairping loopback niet werkt met originele modem, via Amazon een NR7302 gekocht. Een retourdeal, alleen ziet er zo goed als nieuw uit!
Met POE adapter en nog wat andere accessories erbij
Simkaart erin gedaan, APN aangepast, IP adres veranderd van 192.168.1.1 naar 192.168.5.1 (Bridge1), daarna de firmware even geupgrade via de GUI. Wel grappig, na de update was APN inderdaad teruggezet.
Default interface IP ook veranderd naar 192.168.7.1, zodat er geen IP ranges in de weg zitten van m'n eigen UCG LAN. Geen idee of dat nodig was, maar toch.
Nadat de APN weer goed gezet is, passthrough enabled en aan m'n UCG Ultra gehangen.
Werkt perfect, UCG heeft extern IP en loopback werkt.
Ook kan ik, vanuit m'n eigen LAN, gewoon de Zyxel bereiken op 192.168.5.1, zonder instellingen/routes in de UCG te hebben gezet. Dat wil ik toch ook eens proberen als ik straks glas heb, met m'n Nokia ONT XS-010X-Q, weet niet uit m'n hoofd of dat mogelijk is, maar daar had ik mee dat zodra die in passthrough stond, de gui niet meer te bereiken was.
Nu nog nadenken of ik de 7302 buiten ga monteren of toch binnen.
Heb de stand al geprint, snelheid is hier, in Oostoorne, ongeveer 300 down en 30 up.
Geen idee of dat veel gaat veranderen als ik m buiten hang.
Kudo's voor dit topic en alle informatie, zo kwam ik heel beslagen ten ijs, zonder verassingen en is het eigenlijk kinderspel om het Odido ding te vervangen voor deze.
Hulde aan iedereen die hier aan heeft meegewerkt.