• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ok, duidelijk.
Het blijkt dat Zyxel een versleuteling gebruikt, die vice versa werkt. Als ik (als leek) het goed begrepen heb kun je met een tweede Zyxel router zo de versleutelde waarde terug herleiden naar het oorspronkelijke wachtwoord.
Ja, dat klopt. Zo krijg je root access naar een Zyxel als je de config file hebt. Het daarin versleutelde root wachtwoord plakken ergens in de GUI waar een wachtwoord gevraagd wordt en dan klikken op wachtwoord tonen.

Dat is stap 18, 2e bullet. Om dat config file te krijgen moesten jullie alleen al die stappen daarvoor ook doen want je had de admin inlog gegevens niet.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

Ik verkoop mijn NR7302.
v&a aangeboden: Zyxel NR7302 5G outdoor router

Heeft zon 9/10 maanden buiten gehangen maar werkt nog perfect.
Ophalen in Rotterdam heeft de voorkeur.

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 12:09
Hier, omdat in ons huidige huis nog geen glas ligt, ook Klik & Klaar tijdelijk.
Aangezien dubbel NAT niet zo fijn is, ook omdat hairping loopback niet werkt met originele modem, via Amazon een NR7302 gekocht. Een retourdeal, alleen ziet er zo goed als nieuw uit!
Met POE adapter en nog wat andere accessories erbij :)

Simkaart erin gedaan, APN aangepast, IP adres veranderd van 192.168.1.1 naar 192.168.5.1 (Bridge1), daarna de firmware even geupgrade via de GUI. Wel grappig, na de update was APN inderdaad teruggezet.
Default interface IP ook veranderd naar 192.168.7.1, zodat er geen IP ranges in de weg zitten van m'n eigen UCG LAN. Geen idee of dat nodig was, maar toch.

Nadat de APN weer goed gezet is, passthrough enabled en aan m'n UCG Ultra gehangen.

Werkt perfect, UCG heeft extern IP en loopback werkt.
Ook kan ik, vanuit m'n eigen LAN, gewoon de Zyxel bereiken op 192.168.5.1, zonder instellingen/routes in de UCG te hebben gezet. Dat wil ik toch ook eens proberen als ik straks glas heb, met m'n Nokia ONT XS-010X-Q, weet niet uit m'n hoofd of dat mogelijk is, maar daar had ik mee dat zodra die in passthrough stond, de gui niet meer te bereiken was.

Nu nog nadenken of ik de 7302 buiten ga monteren of toch binnen.
Heb de stand al geprint, snelheid is hier, in Oostoorne, ongeveer 300 down en 30 up.
Geen idee of dat veel gaat veranderen als ik m buiten hang.

Kudo's voor dit topic en alle informatie, zo kwam ik heel beslagen ten ijs, zonder verassingen en is het eigenlijk kinderspel om het Odido ding te vervangen voor deze.
Hulde aan iedereen die hier aan heeft meegewerkt.

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:53
Zonder het hele topic te hoeven door te spitten:
Heeft al iemand een "gewone" simcard van een andere provider al eens geprobeerd in de NR7302?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.2.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

snah001 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:20:
Heeft al iemand een "gewone" simcard van een andere provider al eens geprobeerd in de NR7302?
Denk het niet, heeft namelijk totaal geen zin omdat je het APN niet kan aanpassen.

Ah dat andere modem - haal die topics wel vaker door elkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 07-01-2026 14:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ernstoud
  • Nu online
Ja hoor, Vodafone Red Unlimited. Werkt.

• ernstoud
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:26:
[...]

Denk het niet, heeft namelijk totaal geen zin omdat je het APN niet kan aanpassen.
Hoe kom je daarbij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LX7rTI0hDRffpeVWTygR2TaQBxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkBnru6OjivIOtnrWYgWARO6.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je soms de NR5307 van Odido?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ernstoud ik was inderdaad weer eens in de war tussen beide modems :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ernstoud
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:38:
@ernstoud ik was inderdaad weer eens in de war tussen beide modems :P
Het is je vergeven. Nummers lijken ook op elkaar.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Echt heel gek, ik heb wat moeten wisselen in m'n netwerksetup, en nu heb ik een losse UniFi AF PoE adapter gebruikt om de Zyxel NR7302 op aan te sluiten, maar nu loop ik dus tegen het probleem aan dat de snelheid elke keer terug valt naar 100mbit. Probleem is met de laatste firmware in ieder geval echt nog steeds niet opgelost. Moet hem elke keer power cyclen om m'n 1gbit terug te krijgen.

Gebruik gewoon dezelfde kabels als voorheen, maar zal eens wat wisselen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• ernstoud
  • Nu online
--MeAngry-- schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:57:
Echt heel gek, ik heb wat moeten wisselen in m'n netwerksetup, en nu heb ik een losse UniFi AF PoE adapter gebruikt om de Zyxel NR7302 op aan te sluiten, maar nu loop ik dus tegen het probleem aan dat de snelheid elke keer terug valt naar 100mbit. Probleem is met de laatste firmware in ieder geval echt nog steeds niet opgelost. Moet hem elke keer power cyclen om m'n 1gbit terug te krijgen.

Gebruik gewoon dezelfde kabels als voorheen, maar zal eens wat wisselen.
Ik heb het ook wel eens gehad, met root access kun je het corrigeren met:

code:
1
ethtool -s eth0 speed 1000 duplex full autoneg on

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Net een nr7302 ontvangen. Meteen geprobeerd root acces te krijgen volgens deze handleiding.... alles gaat goed tot ik op het oogje klik (m.a.w. na invoer ww en apply)... Dan verschijnt in de tekst van het wachtwoord een non asci code... "����o�y��2�0" Doe blijkbaar iets fout maar wat...

Firmware: V1.00(ACHA.4)b5_F0

• ernstoud
  • Nu online
swiebert schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:55:
Net een nr7302 ontvangen. Meteen geprobeerd root acces te krijgen volgens deze handleiding.... alles gaat goed tot ik op het oogje klik (m.a.w. na invoer ww en apply)... Dan verschijnt in de tekst van het wachtwoord een non asci code... "����o�y��2�0" Doe blijkbaar iets fout maar wat...

Firmware: V1.00(ACHA.4)b5_F0
Dit wellicht:

Let op: staat er in het encrypte wachtwoord een \/ dus een \ gevolgd door een / haal dan de \ weg,

• swiebert
  • Nu online
ernstoud schreef op maandag 19 januari 2026 @ 18:02:
[...]

Dit wellicht:

Let op: staat er in het encrypte wachtwoord een \/ dus een \ gevolgd door een / haal dan de \ weg,
o o o wat ben ik dom... 10 keer er overheen gekeken :-( Zag een V ipv \/.... Dit is echt de afdeling sukkel.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

swiebert schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:28:
[...]

o o o wat ben ik dom... 10 keer er overheen gekeken :-(..... Dit is echt de afdeling sukkel.
welkom bij de vereniging - ik mis die dingen ook vaak :+

• ernstoud
  • Nu online
swiebert schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:28:
[...]

o o o wat ben ik dom... 10 keer er overheen gekeken :-( Zag een V ipv \/.... Dit is echt de afdeling sukkel.
Het config bestand is een JSON geformatteerd bestand. En hoewel niet nodig, wordt de forward slash / met een escape character (de backslash) veilig gesteld, dat komt vooral door de JavaScript en HTML historie waarbij de forward slash in bijvoorbeeld de </script> tag gebruikt wordt.

Dus / wordt dan \/. En dat lijkt inderdaad duivels veel op de V.

Maar het werkt dus nu?

• swiebert
  • Nu online
ernstoud schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:23:
[...]

Het config bestand is een JSON geformatteerd bestand. En hoewel niet nodig, wordt de forward slash / met een escape character (de backslash) veilig gesteld, dat komt vooral door de JavaScript en HTML historie waarbij de forward slash in bijvoorbeeld de </script> tag gebruikt wordt.

Dus / wordt dan \/. En dat lijkt inderdaad duivels veel op de V.

Maar het werkt dus nu?
Helemaal... voel me echt dom dat ik er overheen keek (en het is niet mijn eerste keer dat me dit overkomt). misschien om herhaling te voorkomen even de handleiding hierop verduidelijken :) want er zijn meerdere dommerds

• snah001
Aangezien de bij mij de NR7302 als fallback verbinding gebruikt wordt icm de sim van K&K heb ik via Belsimpel een abo genomen van Lebara met 10GB p/mnd.
Ga eens testen of dat ook goed genoeg voor fallback wil werken met de NR7302.
Ik krijg er een nieuwe set Sony WF-1000XM5 oortjes bij met een winkelwaarde van € 320,-.
Omdat ik die oortjes zelf al heb ga ik die nieuwe set verkopen en speel dan over 2 jaar gezien minstens kiet dus als het goed werkt kost het mij niets en wordt het K&K abo opgezegd.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS3.0.2.0.WNAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• ernstoud
  • Nu online
snah001 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:22:
Aangezien de bij mij de NR7302 als fallback verbinding gebruikt wordt icm de sim van K&K heb ik via Belsimpel een abo genomen van Lebara met 10GB p/mnd.
Ga eens testen of dat ook goed genoeg voor fallback wil werken met de NR7302.
Ik krijg er een nieuwe set Sony WF-1000XM5 oortjes bij met een winkelwaarde van € 320,-.
Omdat ik die oortjes zelf al heb ga ik die nieuwe set verkopen en speel dan over 2 jaar gezien minstens kiet dus als het goed werkt kost het mij niets en wordt het K&K abo opgezegd.
Odido K&K is praktisch onbeperkte bundel, daar steekt 10 Gb per maand wel erg matig bij af. Ik heb wel eens een dergelijk abo gehad bij KPN en met monitoring op de verbinding en een SpeedTest elke dag kwam ik al over die 10 Gb. Ook krijg je een 06 nummer SIM die dus volgens de voorwaarden van de ACM niet in een router mag. Volgens mij wordt daar niet actief op gehandhaafd (dat moet wel van de ACM overigens) dus een groot risico is dat niet.

Buitenbundel is EUR 0,10 per Mb., dus een simpele SpeedTest kost dan al meer dan een heel maandabonnement.

Ik zie dat je beperkt bent op 75 Mbps. download, ook redelijk mager.

Lebara gaat over het KPN netwerk. Heb je daar goede dekking op? Bandkeuze is niet erg relevant, die 75 Mbps. haal je op 4G denk ik al.

En bij Amazon kosten die oordopjes overigens EUR 182,- geen EUR 320,- dus reken je niet te rijk, op MP staan ze nieuw voor EUR 150,- , waarschijnlijk ook Belsimpel klanten :| .

• snah001
We gaan het zien, onderaan de streep zal het mij niks kosten en de ervaring post ik hier wel.
En als fallback verbinding loopt daar zo goed als geen verkeer over tenzij KPN een storing heeft.

• snah001
Vandaag de Lebara sim in de NR7302 gestopt.
Werkt gewoon en als fallback is 10GB per maand meer dan voldoende.
Snelheid is met dit abo max 150 Mbps down.
Als dit goede blijft werken gaat de NR5307 met abo naar dochter. (Abo blijft wel op mijn adres staan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wn9OAO7qOyZ3pF-TLuDig7Vk1-I=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mscppm3ZJAgL6rp8ivSn8dUE.jpg?f=user_large

• ernstoud
  • Nu online
snah001 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:57:
Vandaag de Lebara sim in de NR7302 gestopt.
Werkt gewoon en als fallback is 10GB per maand meer dan voldoende.
Snelheid is met dit abo max 150 Mbps down.
Als dit goede blijft werken gaat de NR5307 met abo naar dochter. (Abo blijft wel op mijn adres staan).

[Afbeelding]
Niet teveel SpeedTests doen ;) , dit was 400 Mb., 4% van de maandbundel.

Maar prima snelheid voor fallback. Voor korte onderbrekingen van de primaire verbinding goed genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 28-01-2026 13:08 ]

• snah001
ernstoud schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 13:07:
[...]

Niet teveel SpeedTests doen ;) , dit was 400 Mb., 4% van de maandbundel.

Maar prima snelheid voor fallback. Voor korte onderbrekingen van de primaire verbinding goed genoeg.
En dat is ook de hele bedoeling hiervan.
Toen ik K&K in november 2024 aanschafte was het om de peperdure Ziggo verbinding te vervangen.
Eind februari 2025 werd KPN glas binnen ons complex aangelegd dus over naar KPN.
Vanaf toen K&K als fallback gehouden om voor werk altijd verbinding te hebben en ook om te zien hoe vaak KPN glas zou uitvallen.
Dat laatste is dus 1x gebeurd vorig jaar gedurende iets meer dan 2 uur en dan volstaat die 10 GB volledig als fallback.

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:57
ik heb de volgende kaarten/providers getest

NL
-Odido (Werkt) (ook 5G)
-KPN (Werkt) (ook 5G)
-Vodafone(Werkt) (ook 5G)
-Lebara (Werkt) (ook 5G)
-LycaMobile (Werkt) (ook 5G)

FR
-Orange F (Werkt) (ook 5G)
-SFR (Werkt) (ook 5G)
-Free(Werkt) (ook 5G)
-Bouyges Telecom (Werkt) (ook 5G)
-Sosh (Werkt) (ook 5G)
-Lebara FR (Werkt) (ook 5G)
-LycaMobile FR (Werkt) (alleen 4G)

DE
-Deutsche Telekom (Werkt) (ook 5G)
-O2 (Werkt) (ook 5G)

KR
-Hrvatski Telekom (Werkt) (alleen 4G)
-A1 Telekom (Werkt) (Ook 5G)

BE
-Proximus (Werkt) (ook 5G)
-Orange B (Werkt) (ook 5G)

LUX
-Post/Tango (Werkt) (ook 5G)
-Orange L (Werkt) (ook 5G)

[ Voor 8% gewijzigd door Brentjuh2000 op 04-02-2026 09:41 ]

• ernstoud
  • Nu online
Brentjuh2000 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 11:00:
[...]

ik heb de volgende kaarten/providers getest

NL
-Odido (Werkt) (ook 5G)
-KPN (Werkt) (ook 5G)

FR
-Orange F (Werkt) (ook 5G)
-SFR (Werkt) (ook 5G)
-Free(Werkt) (ook 5G)
-Bouyges Telecom (Werkt) (ook 5G)

DE
-Deutsche Telekom (Werkt) (ook 5G)
-O2 (Werkt) (ook 5G)

KR
-Hrvatski Telekom (Werkt) (alleen 4G)
-A1 Telekom (Werkt) (Ook 5G)

BE
-Proximus (Werkt) (ook 5G)
-Orange B (Werkt) (ook 5G)

LUX
-Post/Tango (Werkt) (ook 5G)
-Orange L (Werkt) (ook 5G)
Het is een SIM lock vrije router en alles, zoals APN e.d., is instelbaar. Dus afgezien van mogelijke restricties in beschikbare banden zal elke SIM van elke provider werken.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste