Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:36
afgesplitst van "Zondergas. Al maanden kennelijk geen incasso gedaan."
Begur schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:07:
Wat is er aan de hand dan? Ik heb er niets over gelezen.
Deze popup als je naar zondergas.nu gaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duU7r5mv4WOJt-Fk2KpaEDSz1Hk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOXxiUjr5oL41EhmHcSfFDiK.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
https://www.faillissement...4721/ecoconcepts-b-v.aspx

Blijkbaar failliet. Zelf ook klant maar nog niks gehoord.

[ Voor 17% gewijzigd door Proton_ op 19-03-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47
Oei. Ik ben ook klant bij Zondergas (contract van 5 jaar, heb er 3 jaar op zitten). Gelukkig mijn maandbedragen bewust laag gehouden. Wel vreemd dat er nog geen communicatie uit is gegaan. Ik verwacht deze maand de eindafrekening van het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:36
Destralak schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:18:
Oei. Ik ben ook klant bij Zondergas (contract van 5 jaar, heb er 4 jaar op zitten). Gelukkig mijn maandbedragen bewust laag gehouden. Wel vreemd dat er nog geen communicatie uit is gegaan. Ik verwacht deze maand de eindafrekening van het afgelopen jaar.
Ja ik ook. Ben bang dat die niet gaat komen. Hoewel niet veel krijg ik wel iets terug. Heb er zelf 3 van de 5 opzitten. De app doet het nog wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
roviaro schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:31:
[...]

Ja ik ook. Ben bang dat die niet gaat komen. Hoewel niet veel krijg ik wel iets terug. Heb er zelf 3 van de 5 opzitten. De app doet het nog wel.
Ja deze doet het ook nog : https://energie.zondergas.nu
Ik heb zonet (voor de zekerheid) even alle verbruiksoverzichten gedownload van de afgelopen 12 maanden... zal niet nodig zijn, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38

Lief Adje

Love is in the air

Destralak schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Ja deze doet het ook nog : https://energie.zondergas.nu
Ik heb zonet (voor de zekerheid) even alle verbruiksoverzichten gedownload van de afgelopen 12 maanden... zal niet nodig zijn, maar je weet maar nooit.
Ik ook, evenals alle facturen van de afgelopen 3 jaar...

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 16:31
Ik zit ook bij ZonderGas ook 5 jarig contract die begin 2027 afloopt, ik heb tot op heden geen klachten.
Mijn voorschot is redelijk hoog en afgelopen jaren zonnepanelen gelegd en heb deze week weer een bericht gekregen dat ik het teveel betaalde voorschot de komende dagen terug betaald krijgt. Vergelijkbaar met de jaren hiervoor.

Geen idee of ze echt falliet zijn maar ze vallen volgens mij onder EnergyZero waar anwb etc ook in zit dus het zal allemaal wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

reiker

dan jij!

Ben benieuwd, in de app staat dat ik flink wat ga terugkrijgen, en de periode voor de volgende jaarrekening loopt over twee dagen af :p

Contract loopt nog twee jaar, zou mooi zijn als het meevalt en met een sisser afloopt. Ik hou maar rekening met het slechtste scenario.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:33
reiker schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:16:
Ben benieuwd, in de app staat dat ik flink wat ga terugkrijgen, en de periode voor de volgende jaarrekening loopt over twee dagen af :p

Contract loopt nog twee jaar, zou mooi zijn als het meevalt en met een sisser afloopt. Ik hou maar rekening met het slechtste scenario.
Ik vrees dat het een screenshot maken en boven je bed hangen wordt. Want een failliet bedrijf gaat niks uitkeren. Er zijn toen VEEL 5-jarige contracten afgesloten bij de start van de oorlog in februari 2022. Ik denk dat ze nu daaraan ten onder zijn gegaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-06 05:36
Señor Sjon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Ik vrees dat het een screenshot maken en boven je bed hangen wordt. Want een failliet bedrijf gaat niks uitkeren. Er zijn toen VEEL 5-jarige contracten afgesloten bij de start van de oorlog in februari 2022. Ik denk dat ze nu daaraan ten onder zijn gegaan.
Lees net dit topic over het faillissement van Welkom Energie.

Afhandeling faillissement Welkom Energie

De curator heeft diverse vorderingen erkend en gaat over tot uitbetaling.

Zal vandaag of morgen contact op nemen met EnergyZero, zij leveren de energie o.a. namens ZonderGas.

Uitspraak faillissement ZonderGas gevestigd te Dronten was op 11 maart 2025.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-06 15:10
Kreeg zojuist van support een antwoord op de vraag of ik nu kosteloos kon opzeggen ivm het faillissement:

"Wij, Energyzero nemen alle ZonderGas klanten over inclusief hun contracten. Dus jou contract zal bij ons alsnog stand houden. Enige wat er veranderd is de naam."

[ Voor 0% gewijzigd door TweakerMarco op 19-03-2025 12:14 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

TweakerMarco schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:53:
Kreeg zojuist van support een antwoord op de vraag of ik nu kosteloos kon opzeggen ipv het faillissement:

"Wij, Energyzero nemen alle ZonderGas klanten over inclusief hun contracten. Dus jou contract zal bij ons alsnog stand houden. Enige wat er veranderd is de naam."
Dat is goed nieuws!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destralak
TweakerMarco schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:53:
Kreeg zojuist van support een antwoord op de vraag of ik nu kosteloos kon opzeggen ivm het faillissement:

Super nieuws. Bedankt voor het nagaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:19

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Afgesplitst van het incassotopic

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
reiker schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:16:

MOI zal vast niet mee lukken (?), maar ik zou toch maar rap 2 maandbetalingen storneren als je nog geld van ze tegoed hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anja
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-04 16:45
Vanmorgen zag ik de pop-up met de "belangrijke mededeling" ook nog, nu niet meer???
Wel ook bevestiging ontvangen van EnergyZero dat zij het contract overnemen en het tegoed van de afrekening gaan uitbetalen. Duimen dat dat klopt...

Ze mailen dit, en snel dus geeft wel vertrouwen:

Het klopt inderdaad dat EnergyZero de contracten van Zondergas overneemt. Uw contract blijft doorlopen, en u kunt er vanuit gaan dat het gewoon doorgaat tot de afgesproken einddatum, in uw geval maart 2027. Wat betreft de afrekening van bijna 600 euro, deze zal volgens de informatie die we hebben ontvangen inderdaad door EnergyZero behandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-06 12:11
Anja schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:26:
Vanmorgen zag ik de pop-up met de "belangrijke mededeling" ook nog, nu niet meer???
Wel ook bevestiging ontvangen van EnergyZero dat zij het contract overnemen en het tegoed van de afrekening gaan uitbetalen. Duimen dat dat klopt...

Ze mailen dit, en snel dus geeft wel vertrouwen:

Het klopt inderdaad dat EnergyZero de contracten van Zondergas overneemt. Uw contract blijft doorlopen, en u kunt er vanuit gaan dat het gewoon doorgaat tot de afgesproken einddatum, in uw geval maart 2027. Wat betreft de afrekening van bijna 600 euro, deze zal volgens de informatie die we hebben ontvangen inderdaad door EnergyZero behandeld worden.
Mijn vriendin heeft een contract tot maart 2027 bij ZonderGas en heeft ook rond de 600 euro tegoed met de jaarrekening, ze heeft hier over gebeld met EnergyZero en er werd gezegd dat eind van deze maand de jaarrekening wordt gemaakt.
Vreemd is wel dat in de app en bij 'Mijn Omgeving' nergens staat dat de jaarrekening wordt gemaakt, het verbruiksjaar liep op 9 maart af en de verbruiks dagteller loopt gewoon door, ipv dat hij vanaf 10 maart weer opnieuw begint.
Vorig jaar verliep het heel rommelig met de jaarrekening en ik heb zelf het faillissement van Welkom Energie meegemaakt, hopelijk wordt dit niet net zo'n drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonjouri
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 11:42
Mijn verbruikersdashboard blijft nu steken tot en met 18-03-2025. Hetzelfde geldt nu voor de gegevens in Slimmemeterportal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:24
Ben ik blij dat ik destijds niet voor zondergas ben gegaan! Sterkte allen. Er zal vast en zeker nog een naheffing komen voor diegene die al maanden geen incasso hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
R0181 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:06:
[...]

Mijn vriendin heeft een contract tot maart 2027 bij ZonderGas en heeft ook rond de 600 euro tegoed met de jaarrekening, ze heeft hier over gebeld met EnergyZero en er werd gezegd dat eind van deze maand de jaarrekening wordt gemaakt.
Vreemd is wel dat in de app en bij 'Mijn Omgeving' nergens staat dat de jaarrekening wordt gemaakt, het verbruiksjaar liep op 9 maart af en de verbruiks dagteller loopt gewoon door, ipv dat hij vanaf 10 maart weer opnieuw begint.
Vorig jaar verliep het heel rommelig met de jaarrekening en ik heb zelf het faillissement van Welkom Energie meegemaakt, hopelijk wordt dit niet net zo'n drama.
Hier net zo, loopt ook tot maart 2027 maar ik heb wel de jaarafrekening al ontvangen. Nu met spanning wachten of de 600 piek nog binnenkomt...We hebben ook zonnepanelen via ZonderGas, deze hebben al een week geen verbinding, lijkt ook of dat daarmee te maken heeft maar we komen met de leverancier van de omvormer nog niet tot de oplossing :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anja
turkeyhakan schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:47:
Ben ik blij dat ik destijds niet voor zondergas ben gegaan! Sterkte allen. Er zal vast en zeker nog een naheffing komen voor diegene die al maanden geen incasso hebben gehad.
We hebben wel 3 jaar geen zorgen over de gasprijs gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMarco
Hier van de week de jaarrekening ontvangen waarop ik nog een bedrag moet betalen. Heb maar even een mail gestuurd hoe het nu zit en naar wie ik wat moet betalen, voordat het in een bodemloze put wordt gestort. Wel vreemd dat er nog geen officiële communicatie is geweest over het faillissement en hoe nu verder met het energiecontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
Ik heb 2 automatische betalingen teruggehaald. Geen idee of dat mag maar daarmee wel al 2/3 van de jaarafrekening terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:40
Bij mij is vorig week de betaling voor de jaarafrekening geïncasseerd (een aardig bedrag). Maar aangezien dat de afrekening was en dus niets te veel betaald, zie ik geen aanleiding om die incasso te storneren? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anja
rube schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:02:
Bij mij is vorig week de betaling voor de jaarafrekening geïncasseerd (een aardig bedrag). Maar aangezien dat de afrekening was en dus niets te veel betaald, zie ik geen aanleiding om die incasso te storneren? Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, dan zou ik dat ook niet doen. En ik zet de incasso ook niet stop maar haal wel betalingen terug totdat de afrekening is terugbetaald. Zag wel net dat ik vorig jaar de afrekening pas op 28 maart uitbetaald kreeg dus wellicht heb ik te snel gehandeld. Maar dan is het ook zo weer teruggestort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:06
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, nog redelijk aan het begin van mijn contract.
Ik had het destijds bij een andere partij afgesloten, die ook energie aanbieden via EnergyZero.
Zij zijn gestopt en EnergyZero heeft netjes het huidige contract overgenomen.
Ook de maandbedragen en de terugbetalingen zijn altijd netjes geregeld zonder ook maar ergens iets aan te passen.

Prima partij als je het mij vraagt.
Krijgt enkel niet te horen wanneer de jaarrekening word opgemaakt, maar dit word naderhand wel weer netjes op de mail gestuurd en terugbetaald.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
Rensjuh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:15:
Ik had het destijds bij een andere partij afgesloten, die ook energie aanbieden via EnergyZero.
Ook de maandbedragen en de terugbetalingen zijn altijd netjes geregeld zonder ook maar ergens iets aan te passen.

Krijgt enkel niet te horen wanneer de jaarrekening word opgemaakt, maar dit word naderhand wel weer netjes op de mail gestuurd en terugbetaald.
Super, fijn om te horen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nomind
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-06 15:06
Ik snap dat mensen die al (te) veel voorschot betaald hebben en een hoge teruggave verwachten het zekere voor het onzekere willen nemen. Heel jammer dat niet duidelijk naar alle klanten wordt gecommuniceerd dat de contracten gewoon doorlopen.

Aan de andere kan is het voor Energyzero administratief wel heel chaotisch als klanten nu geld gaan terug halen via de bank. Het lijkt dan een beetje op 'bankrun'.

Daarom kies ik ervoor om rustig af te wachten.
Ik heb ook relatief makkelijk praten met 15 euro voorschot. Mijn opgebouwde terug-levering op elektra gaat wel over de 500 euro. Toch neem ik de 'gok' :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PKHS
Nomind schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:11:
Heel jammer dat niet duidelijk naar alle klanten wordt gecommuniceerd dat de contracten gewoon doorlopen.

Aan de andere kan is het voor Energyzero administratief wel heel chaotisch als klanten nu geld gaan terug halen via de bank.

Daarom kies ik ervoor om rustig af te wachten.
Mee eens. Het gebrek aan communicatie is storend.
Ga niet storneren.
3e jaar van 5 op 15 maart 2025 verstreken.
Geen zonnepanelen, dankzij nieuwe CV minder gas verbruikt, maandbedrag niet aangepast.
Verwacht +/- € 675 in april te ontvangen en maak me na contact met de helpdesk van EnergyZero geen zorgen.
Het dashboard van energie.zondergas.nu werkt niet echt mee, dat is niet voor het eerst.
Ga wanneer het tegenzit met het opmaken van de jaarrekening nogmaals contact opnemen met EnergyZero.
Een mail naar de curator van Ecoconcepts B.V. te Dronten is m'n laatste optie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 16:31
Goed nieuws, vannacht net na 00:00 heb ik mijn teveel betaalde voorschot terug ontvangen.
Dus ze zijn tot nu toe wel betrouwbaar, ik heb afgelopen week wel meteen mijn hoge voorschot verlaagt naar wat het gemiddeld zou moeten zijn.

Ik ben benieuwd of we ook overgezet gaan worden naar het EnergyZero dashboard.

https://energie.zondergas.nu/dashboard werkt bij mij nog wel iigz

[ Voor 1% gewijzigd door RoyVi op 25-03-2025 07:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogba
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 09:29
Op 23 maart heb ik nog een factuur gekregen van ZonderGas, is het wijs deze te betalen of wachten tot het contract is overgenomen en dat zij een nieuwe factuur sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anja
RoyVi schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:03:
Goed nieuws, vannacht net na 00:00 heb ik mijn teveel betaalde voorschot terug ontvangen.
Dus ze zijn tot nu toe wel betrouwbaar, ik heb afgelopen week wel meteen mijn hoge voorschot verlaagt naar wat het gemiddeld zou moeten zijn.

Ik ben benieuwd of we ook overgezet gaan worden naar het EnergyZero dashboard.

https://energie.zondergas.nu/dashboard werkt bij mij nog wel iigz
Wij hebben de afrekening ook ontvangen, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babananana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Ik had net mijn eindafrekening binnen na een overstap sinds 1 maart. Kreeg nog E80 terug dus valt mee gelukkig. Met de elende uit het verleden van andere failliete energieleveranciers in het achterhoofd ga ik geen enkel risico lopen: ik heb de laatste termijn gestorneerd en een mailtje gestuurd waarin ik heb toegezegd dit direct alsnog te betalen zodra ik mijn teruggave ontvangen heb. Nu kan het nog, dus laat hun maar het risico lopen ipv de particulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Rensjuh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:15:

Die partij die stopte was dat HVE Energie? Ik heb daar ook een offerte aangevraagd in januari 2022, ze hadden dezelfde goedkope tarieven als die van ZonderGas Energie, maar waren al snel bij een ander ondergebracht, volgens mij was dat ook bij EnergyZero.
HVE (Huis Voor Energie) is op 28 oktober vorig jaar failliet verklaard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerMarco
Reactie van support, dus gaat gewoon door.

EnergyZero is uw energieleverancier, zoals ook in uw contract vermeld staat. Dit betekent dat alle kosten en betalingen via ons lopen en dat wij het beheer hiervan uitvoeren. Hoewel ZonderGas als service failliet is verklaard, heeft dit geen invloed op uw energiecontract en de betalingen.

Met betrekking tot uw vragen:

Moet u dit bedrag nog betalen?
Ja, omdat EnergyZero de leverancier is en verantwoordelijk blijft voor de kosten, dient een openstaand bedrag nog steeds te worden voldaan.

Aan wie moet u betalen?
De betalingen lopen via EnergyZero. Mocht u een factuur hebben ontvangen, dan kunt u het verschuldigde bedrag overmaken naar de rekening die daarop vermeld staat. Als u wilt, kan ik dit voor u controleren.

Is uw contract overgenomen door een andere energieleverancier?
Uw contract is niet gewijzigd en loopt nog steeds via EnergyZero. Er zijn geen aanpassingen aan uw contractvoorwaarden door de faillissementssituatie van ZonderGas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:06
R0181 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:08:
[...]

Die partij die stopte was dat HVE Energie? Ik heb daar ook een offerte aangevraagd in januari 2022, ze hadden dezelfde goedkope tarieven als die van ZonderGas Energie, maar waren al snel bij een ander ondergebracht, volgens mij was dat ook bij EnergyZero.
HVE (Huis Voor Energie) is op 28 oktober vorig jaar failliet verklaard.
HVE Energie was het inderdaad ja, wist de naam niet meer O-)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
Het energiecontract lijkt zonder problemen te zijn overgegaan naar EneryZero maar met de zonnepanelen die ook geleverd zijn door ZonderGas hebben we geen verbinding vanaf het faillissement. De leverancier van de omvormer Autarco mailt uiteindelijk: Unfortunately, this system does not have a valid kWh contract.
The system information, such as the string plan and installation pics, is not completed in the registration, and this system has not yet been submitted for verification by your current installer. Only after a successful registration and verification, a kWh contract can be issued.
The product warranty (inverter) is still valid, as you can see via MyAutarco.

Vraag is vooral, wie neemt dit over? De garantie op de zonnepanelen zijn we waarschijnlijk kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babananana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
TweakerMarco schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 14:11:
Reactie van support, dus gaat gewoon door.

EnergyZero is uw energieleverancier, zoals ook in uw contract vermeld staat. Dit betekent dat alle kosten en betalingen via ons lopen en dat wij het beheer hiervan uitvoeren. Hoewel ZonderGas als service failliet is verklaard, heeft dit geen invloed op uw energiecontract en de betalingen.
Dit snap ik niet, als ik op mijn bankafschrift kijk zie ik toch echt ZonderGas als tenaamstelling bij het rekeningnummer staan wat voor de incasso's gebruikt werd. Dan kan het toch niet zo zijn dat de betaling via EnergyZero loopt? Vanuit de klant gezien loopt de betaling via ZonderGas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
Anja schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:27:
Het energiecontract lijkt zonder problemen te zijn overgegaan naar EneryZero maar met de zonnepanelen die ook geleverd zijn door ZonderGas hebben we geen verbinding vanaf het faillissement.

Vraag is vooral, wie neemt dit over? De garantie op de zonnepanelen zijn we waarschijnlijk kwijt?
Het ZonderGas imperium is ingewikkeld en ondoorzichtig.
Communiceren is niet hun sterkste punt.
ZonderGas Energie wordt geleverd door ZonderGas Energie Diensten. ZonderGas Energie Diensten is een
handelsnaam van EnergyZero.
EnergyZero B.V. presenteert zich als een 'softwarebedrijf' gevestigd te Rotterdam.

De zonnepanelen zijn waarschijnlijk geleverd door ZonderGas gevestigd te Dronten.
Het bedrijf Ecoconcepts B.V. o.a. handelend onder de naam Zondergas is op 11 maart 2025 failliet verklaard.

Contact opnemen met de curator lijkt me de enige optie om te weten hoe het zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anja
PKHS schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:02:
[...]

Het ZonderGas imperium is ingewikkeld en ondoorzichtig.
Communiceren is niet hun sterkste punt.
ZonderGas Energie wordt geleverd door ZonderGas Energie Diensten. ZonderGas Energie Diensten is een
EnergyZero B.V. presenteert zich als een 'softwarebedrijf' gevestigd te Rotterdam.

De zonnepanelen zijn waarschijnlijk geleverd door ZonderGas gevestigd te Dronten.
Het bedrijf Ecoconcepts B.V. o.a. handelend onder de naam Zondergas is op 11 maart 2025 failliet verklaard.

Contact opnemen met de curator lijkt me de enige optie om te weten hoe het zit.
Ik heb ondertussen deze reactie ontvangen van de curator:

U heeft geen vordering op EcoConcepts B.V./ZonderGas. Deze partij verzorgde slechts de marketing en communicatie. Het contract dat u heeft loopt met EnergyZero B.V. en deze partij is niet failliet. De leveringen lopen daarom gewoon door.

Nu nogmaals de vraag gesteld hoe, wie, wat en wanneer de verbinding met de zonnepanelen te herstellen is... En hopen dat EnergyZero overeind blijft staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
Mijn vriendin kreeg vanmiddag de jaarrekening van ZonderGas, maar er is weer dezelfde fout gemaakt als vorig jaar, namelijk dat de terugleververgoeding te laag is. Die vergoeding wordt op de rekening vermeld met een gemiddelde kWh verkoopprijs per maand, ipv de in het contract bepaalde vaste vergoeding die hetzelfde is als de afgesproken stroomprijs.

Dit scheelt voor haar ruim €200,- wat er te weinig wordt terugbetaald. Ik heb erover gebeld en er is een ticket voor aangemaakt, hopelijk gaat het dit jaar sneller als vorig jaar, toen duurde het 4,5 maand voordat het gecorrigeerd was.

Ook vreemd is, dat de jaarrekening nog steeds een ZonderGas mail is, met onderaan een verwijzing naar de website die niet meer bestaat, ipv dat je een EnergyZero afrekening krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
Nu nogmaals de vraag gesteld hoe, wie, wat en wanneer de verbinding met de zonnepanelen te herstellen is.
Wat bedoel je precies met 'de verbinding met de zp herstellen'?

In principe werkt een zonnestroom installatie autonoom. De omvormer kan wel in contact staan met de fabrikant of leverancier. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
Nomind schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:11:
[...]

Wat bedoel je precies met 'de verbinding met de zp herstellen'?

In principe werkt een zonnestroom installatie autonoom. De omvormer kan wel in contact staan met de fabrikant of leverancier. Bedoel je dat?
De leverancier van de omvormer mailt dit: Unfortunately, this system does not have a valid kWh contract.
The system information, such as the string plan and installation pics, is not completed in the registration, and this system has not yet been submitted for verification by your current installer. Only after a successful registration and verification, a kWh contract can be issued.

Geen idee wat wij daaraan zouden kunnen doen om de verbinding te herstellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonjouri
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 11:42
R0181 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:09:
Mijn vriendin kreeg vanmiddag de jaarrekening van ZonderGas, maar er is weer dezelfde fout gemaakt als vorig jaar, namelijk dat de terugleververgoeding te laag is. Die vergoeding wordt op de rekening vermeld met een gemiddelde kWh verkoopprijs per maand, ipv de in het contract bepaalde vaste vergoeding die hetzelfde is als de afgesproken stroomprijs.

Dit scheelt voor haar ruim €200,- wat er te weinig wordt terugbetaald. Ik heb erover gebeld en er is een ticket voor aangemaakt, hopelijk gaat het dit jaar sneller als vorig jaar, toen duurde het 4,5 maand voordat het gecorrigeerd was.

Ook vreemd is, dat de jaarrekening nog steeds een ZonderGas mail is, met onderaan een verwijzing naar de website die niet meer bestaat, ipv dat je een EnergyZero afrekening krijgt.
Ik heb hem een uur geleden ontvangen en inderdaad exact hetzelfde issue m.b.t. de terugleveringvergoeding waarbij gebruik wordt gemaakt van een gemiddelde verkoopprijs in plaats van vast bedrag per kWh :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Bonjouri op 28-03-2025 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
Bonjouri schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Ik heb hem een uur geleden ontvangen en inderdaad exact hetzelfde issue m.b.t. de terugleveringvergoeding
Dit is inderdaad hetzelfde als vorig jaar, toen was er ook bij de ZonderGas klanten die meer terug leverden als verbruikten te weinig terugbetaald.

Er was heel veel voor nodig om dat te corrigeren toen, ik had zelfs een melding gemaakt daarover bij de Geschillencommissie Energie omdat de ZG medewerkers er overtuigd van waren dat het klopte, terwijl er zwart op wit in het contract staat dat de vergoeding per terug geleverde kWh hetzelfde hoort te zijn als de afgesproken kWh prijs in het contract en niet de gemiddelde beursprijs.

p.s., heb je hier ook een ticket voor laten aanmaken om het gecorrigeerd te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anja
R0181 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:09:

Hmmm, goeie... dit is bij ons ook mis gegaan dus heb een mail gestuurd naar zondergasenergie@energyzero.nl waar ook de afrekening vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Dat is een goede! dat is bij mij ook fout gegaan zowel in de vorige als de huidige afrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
@Anja
Ik denk dat je foutmelding losstaat van je energiecontract.
Het lijkt mij meer iets van monitoring door vm Zondergas.
Je teruglevering gaat gewoon door via de slimme meter, neem ik aan.
Of is de omvormer gestopt met terugleveren? Dat zou wel heel raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
Nomind schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:14:
@Anja
Ik denk dat je foutmelding losstaat van je energiecontract.
Het lijkt mij meer iets van monitoring door vm Zondergas.
Je teruglevering gaat gewoon door via de slimme meter, neem ik aan.
Of is de omvormer gestopt met terugleveren? Dat zou wel heel raar zijn.
Ik heb er niet veel verstand van... maar de opbrengst komt nu in ieder geval niet door omdat er geen verbinding is met de omvormer. Al verschillende linkjes ontvangen met mogelijke oplossingen maar die werken niet. Hopelijk komt er een keer iemand kijken.

Garantie op de zonnepanelen is in ieder geval vervallen, dat heeft de curator bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomind
@Anja
Als de omvormer er mee gestopt is dan is dat wel heel zuur.
Misschien kan je iemand die er iets meer van weet naar de omvormer en/of slimme meter laten kijken of er nog teruglevering is. Hopelijk loopt de opbrengst gewoon nog door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomind
Ik heb mij jaarafrekening ontvangen en volgens mij klopt het weer niet.
Ik kan echter geen adres of link vinden waarop ik kan reageren op mijn jaarrekening bij Eneryzero.

Ik meen een keer hier een link tegengekomen te zijn. Deze kan ik echter ook niet vinden.

Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Nomind schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:21:
Ik kan echter geen adres of link vinden waarop ik kan reageren op mijn jaarrekening bij Eneryzero.

Ik meen een keer hier een link tegengekomen te zijn. Deze kan ik echter ook niet vinden.

https://consumenten.energyzero.nl/klantenservice

Onderaan staan de contactgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ter info: afrekening zondergas is bij mij dit jaar zonder problemen verlopen. Het faillissement heeft geen negatief effect gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

reiker

dan jij!

Nomind schreef op woensdag 23 april 2025 @ 13:21:

E-Mailtje naar zondergasenergie@energyzero.nl !

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
Tha Deo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 14:51:
Ter info: afrekening zondergas is bij mij dit jaar zonder problemen verlopen. Het faillissement heeft geen negatief effect gehad.
Met of zonder zonnepanelen? Dat schijnt nog wel wat uit te maken.
Hier geen zonnepanelen, eindafrekening klopte.
€ 659 aan teveel betaalde voorschotten inmiddels ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
PKHS schreef op woensdag 23 april 2025 @ 17:07:
[...]

Met of zonder zonnepanelen? Dat schijnt nog wel wat uit te maken.
Hier geen zonnepanelen, eindafrekening klopte.
€ 659 aan teveel betaalde voorschotten inmiddels ontvangen.
Met zonnepanelen. Had wel al bij voorbaat de juiste meterstanden opgestuurd en gewezen op de foute berekeningen vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:40
Tha Deo schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:26:
[...]
Met zonnepanelen. Had wel al bij voorbaat de juiste meterstanden opgestuurd en gewezen op de foute berekeningen vorig jaar.
Kun je aangeven wat er verkeerd is gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomind
Bij mij gaat de terugleververgoeding verkeert. Niet een vaste prijs zoals opgenomen in het contract maar een variabel tarief per maand.
Verder vindt ik de berekeningswijze van salderen vreemd. Eerst berekenen de kosten van de netto afname (variabel + vast) en vervolgens de opbrengst van de terug geleverde kWh. Dit prijsverschil wordt gesaldeerd.
Ik vraag me af of dit wel juist is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0181
Nomind schreef op donderdag 24 april 2025 @ 08:39:
Bij mij gaat de terugleververgoeding verkeert. Niet een vaste prijs zoals opgenomen in het contract maar een variabel tarief per maand.
Verder vindt ik de berekeningswijze van salderen vreemd. Eerst berekenen de kosten van de netto afname (variabel + vast) en vervolgens de opbrengst van de terug geleverde kWh. Dit prijsverschil wordt gesaldeerd.
Ik vraag me af of dit wel juist is.
Het is een vreemd opgezette jaarafrekening, die terugleveringsvergoeding klopt inderdaad niet, dat zou een vast bedrag moeten zijn zoals in het contract staat en geen gemiddelde verkoopprijs. Maar zolang die 'gemiddelde verkoopprijs' boven de €0,14 blijft is dat geeneens onvoordelig voor de klant.

Ze gebruiken een totaal andere manier van salderen dan bij de 1e jaarafrekening, daar werd het verbruik gelijk van de meeropbrengst afgehaald en daarna de belasting en inkoopvergoeding over het verbruik verrekend.
Nu gaat het precies andersom, ze rekenen eerst het verbruik uit, met belasting en inkoopvergoeding, daarna tellen ze het totaal terug geleverde bij elkaar op en wordt de belasting en inkoopvergoeding weer van het verbruik afgehaald.

Het is eigenlijk een berekening voor een dynamisch contract, maar dan met de vaste gas en stroomprijzen over het verbruik, maar met wisselende terugleveringstarieven. Onderaan de jaaropgaaf staat ook bij uitleg en begrippen de uitleg voor een dynamisch contract met beursprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
rube schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:16:
[...]

Kun je aangeven wat er verkeerd is gegaan?
Vorig jaar werd er bij veel klanten die meer terugleveren dan verbruiken veel te weinig teruggegeven voor de teruglevering, er stonden heel veel reacties daarover bij het De Energierekening kroegtopic.
De energierekening - kroegtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

mwa

Ik heb hier vorig jaar ook last van gehad, en had zelf het idee dat het dit jaar wel 'klopt'. Teruglevering is inderdaad op een rare manier berekend (zal deels komen omdat ze enkel een jaarrekening template hebben voor dynamische contracten), maar klopt voor zover ik zie wel. Het is een gemiddelde van hoog/laag tarief. Simpelere zou idd zijn om gewoon alles tegen elkaar weg te strepen, en voor alle extra teruglevering het tarief te betalen.

Mijn verbruik is 3101kwh, totale teruglevering is 3549kwh (maakt dus een extra teruglevering van 448kwh). Dit zie ik overigens nergens terugkomen?

Mocht iemand iets opvallen en toch vinden dat het niet klopt, hoor ik dat graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvzqH4LfgLMHXQsOVL08pnEcRN4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5PD9v0ATTPnrSxdPBl0FuLwK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
mwa schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:34:
Ik heb hier vorig jaar ook last van gehad, en had zelf het idee dat het dit jaar wel 'klopt'. Teruglevering is inderdaad op een rare manier berekend (zal deels komen omdat ze enkel een jaarrekening template hebben voor dynamische contracten), maar klopt voor zover ik zie wel. Het is een gemiddelde van hoog/laag tarief. Simpelere zou idd zijn om gewoon alles tegen elkaar weg te strepen, en voor alle extra teruglevering het tarief te betalen.

Mijn verbruik is 3101kwh, totale teruglevering is 3549kwh (maakt dus een extra teruglevering van 448kwh). Dit zie ik overigens nergens terugkomen?

Mocht iemand iets opvallen en toch vinden dat het niet klopt, hoor ik dat graag.

[Afbeelding]
Die extra teruglevering van 448 kWh zit al bij het totaal van de opgetelde maanden en wordt niet apart vermeld op de jaarrekening, dat is de som van de teruglevering en het verbruik.
Het is een heel andere jaaropgave vergeleken met die van 2 jaar geleden, een gemiddelde en maandelijks wisselende verkoopprijs met een vast contract is vreemd.
Maar wat ik al eerder schreef, zolang die gemiddelde verkoopprijs boven de €0,14 blijft is het geeneens verkeerd, want in het ZGE contract was de kale kWh prijs hoog €0,15728 en dal €0,11882. Nu krijg je gemiddeld €0,145 per kWh terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

zojuist mail gehad van EZ:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNXvkYNqruJDSop_fHhUYUckbxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIhDwY4FyUB2zyY257OFpqmT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

Hier idem. Wilde het net gaan posten.

Zie tot nu toe geen gekken dingen op het portaal. EnergyZero zat er altijd al achter. Ik belde altijd hun klantenservice omdat ZonderGas nooit te bereiken was telefonisch, en zij konden mij altijd helpen (met wat gemopper)

Ik heb nog tot 2027 een zeer aantrekkelijk energie contract dus hoop dat dit nog even blijft doorlopen. Heel de gas crisis is hierdoor wel aan mij voorbij gegaan. :9

Ik weet niet wie het toen posten in het ''energie contract vinden'' topic destijds, maar deze persoon heeft mij veel geld bespaard de afgelopen 3 jaar :+

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-06 16:58

Snippertje

Light up your life

spartacusNLD schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:28:
[...]

Hier idem. Wilde het net gaan posten.

Zie tot nu toe geen gekken dingen op het portaal. EnergyZero zat er altijd al achter. Ik belde altijd hun klantenservice omdat ZonderGas nooit te bereiken was telefonisch, en zij konden mij altijd helpen (met wat gemopper)

Ik heb nog tot 2027 een zeer aantrekkelijk energie contract dus hoop dat dit nog even blijft doorlopen. Heel de gas crisis is hierdoor wel aan mij voorbij gegaan. :9

Ik weet niet wie het toen posten in het ''energie contract vinden'' topic destijds, maar deze persoon heeft mij veel geld bespaard de afgelopen 3 jaar :+
Hier ook inderdaad. Mail ook gehad, las wel dingen over de jaarrekening. Daar ga ik toch nog eens naar kijken, want vorig jaar aan me voorbij laten gaan omdat we zoveel terugkregen en we net een kindje hadden.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-06 17:21
Wij ook.

Belangrijke informatie over je energiecontract bij ZonderGas Energie

Beste
Langs deze weg willen we je informeren over een belangrijke ontwikkeling: ZonderGas heeft uitstel van betaling aangevraagd. Dit betekent dat de energietak van ZonderGas binnenkort stopt.

Wat betekent dit voor mij?
Je energiecontract bij ZonderGas Energie Diensten wordt per 1 juli 2025 voortgezet onder de naam EnergyZero. Er is geen sprake van een beëindiging of eindafrekening – je contract loopt ononderbroken door, met behoud van alle voorwaarden, tarieven en de oorspronkelijke contract einddatum.

Vanaf 1 juli 2025 ontvang je je maandelijkse facturen van EnergyZero. Je blijft zonder onderbreking gebruikmaken van stroom en/of gas, zoals je gewend bent.

Moet ik iets doen?
Op dit moment nog niet. Je ontvangt een e-mail bevestiging van EnergyZero zodra de overgang is voltooid. Zij zullen je ook informeren over hun app, het incasseren van je facturen en andere relevante onderwerpen.

Vragen?
Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, mag je ons altijd een berichtje sturen.

Met vriendelijke groet,
ZonderGas Energie

© 2025 ZonderGas Energie. Alle rechten voorbehouden.
Verstuurd door ZonderGas Energie. Wilhelminakade 302, 3072 AR, Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
In welkomstmail wordt Zero Energy niet genoemd, maar in de leveringsvoorwaarden pdf die ik heb bewaard staat:

Leveringsvoorwaarden gas profiel
kleinverbruikaansluitingen vast tarief gas
Bijlage E2
Versie: 04/2021
Datum inwerkingtreding 1 april 2021

Dat Zero Energy de vergunninghouder was had ik wel onthouden, dus wist ik, maar nieuws kwam wel uit de lucht vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
@spartacusNLD Die spreadsheet deed goed werk hèh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
donaldk schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:47:
In welkomstmail wordt Zero Energy niet genoemd, maar in de leveringsvoorwaarden pdf die ik heb bewaard staat:

Leveringsvoorwaarden gas profiel
kleinverbruikaansluitingen vast tarief gas
Bijlage E2
Versie: 04/2021
Datum inwerkingtreding 1 april 2021

Dat Zero Energy de vergunninghouder was had ik wel onthouden, dus wist ik, maar nieuws kwam wel uit de lucht vallen.
In het contract van ZGE is het emailadres ook van EnergyZero: zondergasenergie@energyzero.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-06 16:36
Heb hem ook gehad inderdaad, vind het allemaal prima en zie ook geen gekke dingen. Had destijds een 5 jarig contract en ben er tevreden over. Los van de netbeheer en belasting verhogingen natuurlijk waar je ieder jaar niet aan ontkomt blijft en bleef het een perfecte deal.

In 2027 maar afwachten wat het wordt, heb zonnepanelen die zich gelukkig wat extra rendabel hebben gemaakt de afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:59
Hier ook de mail, had het volledig gemist. Heb, naar aanleiding van een ervaring binnen de familie met een faillissement van de energieaanbieder, het voorschot al jaren minimaal staan. De rest van het voorschot spaar ik zelf, al krijg ik meestal toch wel terug.

Afgelopen april netjes nog de jaarrekening gehad, dus ook daar niks opgemerkt.

Hier ook een 5 jaar contract vanaf begin 2022, gezien de marktontwikkelingen snap ik wel dat ze failliet zijn als ze veel van die contracten hebben ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

donaldk schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:49:
@spartacusNLD Die spreadsheet deed goed werk hèh.
Idd.. is daar nog een nieuwe versie van ondertussen?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Helaas niet @spartacusNLD ik was in februari 2022 een van de laatste die nog 5 jaar contract kon afsluiten, werd 3 jaar max. en toen 1 jaar en geen vast contract meer. De Tweakersactiviteit lijkt zich te concentreren in dynamische tarieven sector (binnenkort per kwartier!) en terugleveringtopics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:12
dragon2 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:00:
[...]

MOI zal vast niet mee lukken (?), maar ik zou toch maar rap 2 maandbetalingen storneren als je nog geld van ze tegoed hebt!
Dan geef je ze een reden om je contract te beëindigen en moet je alsnog de kosten betalen
Pagina: 1