• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Even los, want anders valt het weg in de andere postings:

Zijn er hier die geld terug hebben gekregen na correctie? Of schrijft EnergyZero alleen de huishoudens aan van wie ze geld terug krijgen?

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Tsuranim

There is only one

R0181 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 16:13:
[...]

Teruglevering hoort hetzelfde kale tarief te zijn als het verbruik, want dat staat in het contract.
Heb jij nog het contract die dit heel specifiek maakt? Het gaat niet over salderen, maar het gedeelte dat teruggeleverd wordt , zonder salderen.
Ik kon niet terugvinden of dit me of zonder BTW is.
Suggestie was tarief van 13 ct (inclusief btw ) is ook 13 ct terugleveren. Maar kan best kloppen dat er geen btw wordt betaald.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:33
Tsuranim schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:42:
[...]

Heb jij nog het contract die dit heel specifiek maakt? Het gaat niet over salderen, maar het gedeelte dat teruggeleverd wordt , zonder salderen.
Ik kon niet terugvinden of dit me of zonder BTW is.
Suggestie was tarief van 13 ct (inclusief btw ) is ook 13 ct terugleveren. Maar kan best kloppen dat er geen btw wordt betaald.
Dit staat er over in het contract, maar de link naar de voorwaarden werkt niet meer.

Terugleververgoeding en salderen

Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan teruglevert, wordt voor de
Kleinverbruikaansluiting de salderingsregeling toegepast waarbij de terugleververgoeding berekend wordt
aan de hand van de de overeengekomen tarieven per kWh voor levering van energie voor het betreffende
jaar. Meer informatie hierover vind je op de website zondergas.nu/slimme-energie.

Normaal is de vergoeding over het meer teruggeleverde dan verbruik altijd de kale prijs, zonder belasting, alleen bij het te salderen verbruik wordt de belasting verrekend.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:36
Drardollan schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:21:
Hier ook zo'n onzinmail ontvangen, ik kan mij niet voorstellen dat het wettelijk is toegestaan om jaren na dato nog correcties te versturen. Het gaat bij mij om nog geen 2 tientjes, dat is het probleem niet. Maar ik vind dit geen stijl.

Ik had niet meer teruglevering dan gebruik, maar ik vraag mij af of het bij mij wel klopt. Maar aangezien die jaarrekeningen 1 grote ondoorzichtig drama zijn weet ik niet zo goed waar ik moet kijken?
Tot 2 jaar mogen ze wettelijk gezien normaliter corrigeren, het is dus maar de vraag of het een 'onzinmail' is.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Tsuranim

There is only one

R0181 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 09:08:
[...]

Dit staat er over in het contract, maar de link naar de voorwaarden werkt niet meer.

Terugleververgoeding en salderen

Als je zelf energie opwekt en eventueel een deel daarvan teruglevert, wordt voor de
Kleinverbruikaansluiting de salderingsregeling toegepast waarbij de terugleververgoeding berekend wordt
aan de hand van de de overeengekomen tarieven per kWh voor levering van energie voor het betreffende
jaar. Meer informatie hierover vind je op de website zondergas.nu/slimme-energie.

Normaal is de vergoeding over het meer teruggeleverde dan verbruik altijd de kale prijs, zonder belasting, alleen bij het te salderen verbruik wordt de belasting verrekend.
Deze tekst heb ik ook. Het lijkt alleen de salderingsregeling te beschrijven.
Netto teruglevering wordt niet benoemd.
Zeg je nu dus: teruglevering vergoeding is in factuur genoemde "normaal tarief per kwh" (€ 0,15728), en hiervan afgehaald de BTW (is een vorm van belasting)? (Dus 0.13)

• meineh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:43
Ik heb de mail over de correctie ook ontvangen, en ondertussen zijn beide bedragen (2x ong. 25 euro) reeds geïncasseerd. Ik ben overigens nooit klant geweest Zondergas, maar altijd bij het label EnergyZero gezeten.
Vind het overigens ook een vreemde gang van zaken, het lijkt erop dat ze de administratie daar niet op orde hebben. Ongeveer 2 jaar geleden (?) klopte de jaarafrekening ook niet.
Na afloop van het contract maar gauw overstappen.

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:33
Zijn er nog meer waarvan het verbruik in 'mijn omgeving' van EnergyZero op de PC is veranderd?
De vormgeving van het verbruik is veranderd en er staat nu geen teruglevering meer bij, in de app is dit nog wel zo.
Ook wordt er bij het dashboard gevraagd om toestemming te geven voor het uitlezen van de meter om slimmer energie in te kopen, maar die wordt toch altijd al uitgelezen?

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:56
meineh schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:14:
Ik heb de mail over de correctie ook ontvangen, en ondertussen zijn beide bedragen (2x ong. 25 euro) reeds geïncasseerd. Ik ben overigens nooit klant geweest Zondergas, maar altijd bij het label EnergyZero gezeten.
Vind het overigens ook een vreemde gang van zaken, het lijkt erop dat ze de administratie daar niet op orde hebben. Ongeveer 2 jaar geleden (?) klopte de jaarafrekening ook niet.
Na afloop van het contract maar gauw overstappen.
Ik heb de mail ook gehad op 9 februari, maar contract met ZonderGas is allang afgelopen (31-3-25), en ondanks dat er incasso's werden aangekondigd binnen 5 dagen is er nog niets afgeschreven. Is er bij anderen bij wie het contact was afgelopen wel geincasseerd?

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Ja hier binnen een paar dagen. Heb er de energie niet voor om er tegen te strijden, ze kunnen het dak op. Ik naai ze harder door te blijven vermoed ik gezien de huidige inkoopprijzen van gas en elektra :P

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

Drardollan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 12:48:
Ja hier binnen een paar dagen. Heb er de energie niet voor om er tegen te strijden, ze kunnen het dak op. Ik naai ze harder door te blijven vermoed ik gezien de huidige inkoopprijzen van gas en elektra :P
Ook met al die gas issues nu, Zondergas is vreselijk. Maar, mijn god, wat ben ik blij dat ik toen een 5 jaar contract heb afgesloten. De hele ''energiecrisis'' is hierdoor aan mij voorbij gegaan. :9

Zit nog tot juni volgend jaar ''veilig'' bij hun.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
spartacusNLD schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:09:
[...]

Ook met al die gas issues nu, Zondergas is vreselijk. Maar, mijn god, wat ben ik blij dat ik toen een 5 jaar contract heb afgesloten. De hele ''energiecrisis'' is hierdoor aan mij voorbij gegaan. :9

Zit nog tot juni volgend jaar ''veilig'' bij hun.
Los van het absurde gedoe dit jaar rondom de jaarrekeningen moet ik eerlijk zeggen dat ik best een tevreden klant ben. Het loopt soepel, de prijzen zijn misschien niet altijd de beste maar de vorige energiecrisis daarmee goed doorstaan en ook nu ben ik de lachende derde. Nooit eerder een 5 jaar contract gedaan (was een jaarlijkse overstapper) maar het was een gok en goede keus blijkt achteraf.

Ik heb helaas maar zekerheid tot feb 27 :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1 2 Laatste