Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

R.G schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:56:
Snelle vraag kan je de MacBook air m4 gebruiken voor:

Vakantie laptop en zakelijke laptop :
Fotos bewerken met camera
Filmpje kijken
Video edit doen 2k 4k en renderen en uploaden naar bedrijf server?

Stel Thailand egypte zuid amerika?
Hoelang gaat de accu mee met bovenstaande acties?

Daarnaast blijft de MacBook koud genoeg of krijg ik enorme throttle?
Allemaal geen probleem, dat kon mijn M1 zelfs.

Accu afhankelijk van hoe zwaar je edit 4-6 uur Photoshop, Lightroom en of Davinci Resolve moet lukken.
Temperatuur is gewoon normaal, het zijn geen Intel tijden meer :)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
R.G schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:58:
[...]

Wat doe je ermee?
Je mac mini was ook Al kapot?
Ja spullen zijn niet meer zo goed als vroeger, DOA en defecten lijken inderdaad vaker voor te komen.
Alleen de MacMini gebruikte ik al een tijdje, deze was echt DOA dus wel iets anders.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:27
Donstil schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:19:
[...]

Ja spullen zijn niet meer zo goed als vroeger, DOA en defecten lijken inderdaad vaker voor te komen.
Alleen de MacMini gebruikte ik al een tijdje, deze was echt DOA dus wel iets anders.
Eens hoor, ik heb deze week ook Apple Support drie keer moeten bellen. Daarvoor héél sporadisch.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:19

R.G

Redondo1982 schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:31:
[...]

Eens hoor, ik heb deze week ook Apple Support drie keer moeten bellen. Daarvoor héél sporadisch.
Wat was het problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:19

R.G

Greatsword schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:03:
[...]

Allemaal geen probleem, dat kon mijn M1 zelfs.

Accu afhankelijk van hoe zwaar je edit 4-6 uur Photoshop, Lightroom en of Davinci Resolve moet lukken.
Temperatuur is gewoon normaal, het zijn geen Intel tijden meer :)
Oke besteld 1200

Goede deal?

MacBook air m4 16gb 512gb ssd 13 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15
R.G schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:16:
[...]

Oke besteld 1200

Goede deal?

MacBook air m4 16gb 512gb ssd 13 inch.
Op zich prima deal. Bij Mediamarkt is deze variant nu € 1179.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Niet Macbook gerelateerd. Drie andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Daejji schreef op maandag 8 september 2025 @ 00:12:
[...]

Op zich prima deal. Bij Mediamarkt is deze variant nu € 1179.
Bizar hoe laag ze op dit moment staan. Ik zie net een 15" base zwart (blauw meer) voor € 1060,- bij een derde partij via Bol. Is echt rete-scherpe prijs hoor. Als je nu zoiets nodig hebt dan ben je echt spekkoper.

Alleen dat toetsenbord blijft jammer...

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 08-09-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-10 13:07

Dey

Redondo1982 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:13:
[...]

Bizar hoe laag ze op dit moment staan. Ik zie net een 15" base zwart (blauw meer) voor € 1060,- bij een derde partij via Bol. Is echt rete-scherpe prijs hoor. Als je nu zoiets nodig hebt dan ben je echt spekkoper.

Alleen dat toetsenbord blijft jammer...
Ik heb deze besteld in het zilver voor dezelfde prijs ... and you know what?? De geleverde MBA heeft een ANSI toetsenbord .. _/-\o_

• Redondo1982
Dey schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:29:
[...]

Ik heb deze besteld in het zilver voor dezelfde prijs ... and you know what?? De geleverde MBA heeft een ANSI toetsenbord .. _/-\o_
Serieus?! Gouden deal! Veel plezier ermee man! d:)b

• Redondo1982
Voor mensen die kunnen leven met de kleur Starlight, wat ik persoonlijk te vrouwelijk vind, een mooie deal op iBood:

https://www.ibood.com/nl/...16-gb-256-gb-2025/2760754

Goede nieuws -> VS toetsenbord!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 11:27
mijn M4 MB Air heeft een Apple SSD AP0256Z

Is het normaal dat 'ie deze naam heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28trIt9syjpPpRVQbCYZR6NWcy8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HeYQiy3zKCIJ6gOWvHyCqvVO.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
jarno1974t schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:57:
mijn M4 MB Air heeft een Apple SSD AP0256Z

Is het normaal dat 'ie deze naam heeft?

[Afbeelding]
Ja, dat is de naam van het de hardware. Dit zie je omdat je [i]View > Show All Devices[i] (Command+2) aan hebt staan. Als je terug gaat naar View > Show Only Volumes (Command+1), zie de namen zoals je ze ook in Finder/op je bureaublad ziet.

De msedge in kioskmode vind ik eigenlijk het minst normale uit jouw screenshot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 09:25
ik zit al een tijdje te twijfelen over een MB Air M4 13 inch, maar sinds een paar dagen is de prijs zo'n beetje overal van 949 naar 1069 gegaan, wat is dat nou weer?!

[ Voor 30% gewijzigd door dimi_v op 19-09-2025 22:39 ]

• Redondo1982
dimi_v schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:38:
ik zit al een tijdje te twijfelen over een MB Air M4 13 inch, maar sinds een paar dagen is de prijs zo'n beetje overal van 949 naar 1069 gegaan, wat is dat nou weer?!
Prijsstijging heet dat ;)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:50
En 'nu even geen aanbiedingen'. Bij Apple zelf loopt nog wel de Back to school actie, waar je behalve de korting die je altijd al krijgt als scholier, student, ouder of kennis ook nog gratis ANC Airpods krijgt.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:10:
[...]

En 'nu even geen aanbiedingen'. Bij Apple zelf loopt nog wel de Back to school actie, waar je behalve de korting die je altijd al krijgt als scholier, student, ouder of kennis ook nog gratis ANC Airpods krijgt.
Dat is inderdaad een goede deal ja, even dumpen voordat het nieuwe model komt begin ‘26. Je kan gelijk ANSI bordje meebestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 20-09-2025 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 09:25
Komt er begin 26 een “verbeterde” versie denk je? Mij was niet echt duidelijk dat het een aanbieding was, prijzen zijn soms zo ondoorzichtig. Vond het niet perse opvallend dat prijs was gezakt na introductie maar dat tijdelijk zou zijn was me niet duidelijk. Aangezien ik de eigenschap heb te weigeren om meer te betalen dan dat eerst mogelijk was wacht ik maar weer even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:50
dimi_v schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:41:
Komt er begin 26 een “verbeterde” versie denk je? Mij was niet echt duidelijk dat het een aanbieding was, prijzen zijn soms zo ondoorzichtig. Vond het niet perse opvallend dat prijs was gezakt na introductie maar dat tijdelijk zou zijn was me niet duidelijk. Aangezien ik de eigenschap heb te weigeren om meer te betalen dan dat eerst mogelijk was wacht ik maar weer even af.
Op zich heeft Apple zo'n beetje de meest doorzichtige prijzen, in de zin dat je vrijwel overal dezelfde adviesprijs als bij Apple zelf betaalt. Zelfs 10% korting is al fiks.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 12:52
Dey schreef op woensdag 10 september 2025 @ 22:29:
[...]

Welke partner was het? Ik ben zelf ook nog op zoek naar een MacBook met ANSI toetsenbord.

[ Voor 10% gewijzigd door ismael86 op 24-09-2025 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:11
ismael86 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:21:
[...]

Welke partner was het? Ik ben zelf ook nog op zoek naar een MacBook met ANSI toetsenbord.
Geen partner, bol.com verkoopt zelf blijkbaar de ANSI versie.
Dit heb ik nagevraagd omdat ik dus een ANSI versie kreeg terwijl je ISO zou verwachten (staat niet op de product pagina maar de foto's suggereren ISO)
Ze hadden een onderzoek gestart en nu blijkt dat alle macbook airs M4 die ze hebben ANSI zijn.
Dit is volgens hun dus wel een fout en ze weten niet wanneer ze de juiste (ISO) versie binnen gaan krijgen.
Dus als je ANSI zoek, doe je er voordeel mee!

• Redondo1982
Ryatzu schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:10:
[...]

Geen partner, bol.com verkoopt zelf blijkbaar de ANSI versie.
Dit heb ik nagevraagd omdat ik dus een ANSI versie kreeg terwijl je ISO zou verwachten (staat niet op de product pagina maar de foto's suggereren ISO)
Ze hadden een onderzoek gestart en nu blijkt dat alle macbook airs M4 die ze hebben ANSI zijn.
Dit is volgens hun dus wel een fout en ze weten niet wanneer ze de juiste (ISO) versie binnen gaan krijgen.
Dus als je ANSI zoek, doe je er voordeel mee!
Even wat extra info: @Dey heeft wel via een derde partij gekocht. Die kwam op gang nav een post van mij. Blijkbaar zijn er dus meer partijen met ANSI borden. Voordat je gaat kopen gewoon even vragen.

• Redondo1982
dimi_v schreef op zondag 21 september 2025 @ 13:41:
2026 komt er zeker weer een vervanger, elk jaar wel nu. Display schijnt 120hz te worden en er zal vast een M5 inkomen haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38
sinds afgelopen zomer (vakantie in US) in het trotse eigenaar van een M4 24gb en 512gb voor de prijs waar je in NL een 16gb 256gb voor krijgt. Als je uitgaat van de standaard prijs op apple.nl.

Ik heb wel eens eerder een poging gewaagd om over te stappen, maar nu ongeveer m'n hele eco systeem thuis uit Apple producten bestaat, toch nog maar eens een kans gegeven.
Had ik jaren eerder moeten doen :+

Er zijn zo ontzettend weinig dingen die me tegen staan op het moment dat ik me echt afvraag waarom ik dit eerder heb laten lopen. Natuurlijk was het even wennen aan sneltoetsen en dat soort dingen, maar kennelijk went dat echt heel snel. Ik ga daarom dus eerst dit topic maar eens doorbladeren om nog wat te leren _/-\o_

PH-MRK request startup

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste