Jewel.. Maar iemand die op een Tweakers forum zit, kan 256 wel een beetje aan de krappe kant zijn.
Mijn vrouw redt het met 128GB, mijn 512 daarentegen zit bijna vol. Ik haat het om (zoals op mijn vorige macbook) steeds software te moeten verwijderen zodra er weer een macOS update is. En je kunt er een SSD aanhangen, maar a) voor een laptop is het gewoon ruk om externe hardware er aan te hangen en b) als het om software gaat is het voor een Mac niet optimaal om het van een andere schijf te draaien.
Maar het hangt ook af hoe je hem gebruikt. Als mobiel bij-ding of als 'hoofdcomputer'. Dat laatste is bij mij het geval, ook al is dat langzaam zo gegroeid.
Maar ik ben het een met @
Tom . Macbooks kun je lang mee doen, maar upgraden gaat niet lukken. Ik schrijf dit vanaf een M1 air met 8GB (en dus 512GB) en die machine draait alles vlekkeloos wat ik wil. Van tekstverwerker en browser voor een youtube filmpje, tot VM's (zowel Parallels als UTM) met windows 11, Linux, docker containers, Xcode, Anaconda, LM Studio, etc.
Het enige wat die niet trekt is een game als Cyberpunk (althans, ik heb hem via Wine geprobeerd, niet de recente native versie. Maar die game draait ook wel op mijn oude game pc met Linux die op zolder staat).