Ik doe al jaren vrijwel alles op iPadOS, en nu met iPadOS 26 gaat dat weer een stap beter. Alleen had ik ernaast altijd een Pro waar ik op kon terugvallen.
Nu echter heb ik een 15” Air gekocht. Eigenlijk heb ik door bovenstaande voor niets nog echt een Pro nodig, behalve het scherm. Maar de 16” Pro is zo onwijs lomp dat ik daar eigenlijk niet voor wilde gaan, en een 14” is een te klein verschil met mijn 13” iPad Pro. Daarom een 15” 512GB Air genomen, in babyblauw, zonder memory-upgrade.
Ik ben in de States en hij was bij Best Buy nu $1199,-, en daar kon ik hem niet voor laten liggen.
Moet zeggen dat de eerste indrukken best wel goed zijn, vooral het scherm had ik beduidend minder van verwacht. Ik heb wat foto’s bewerkt op de iPad en die zien er op de Air vrijwel hetzelfde uit. Als ik echt ga mierenneuken, is er wel wat te vinden, maar al met al komt het voor 95% in de buurt. Nu zijn mijn foto’s natuurlijk geweldig, dat helpt ook mee

maar alsnog een prima scherm.
Verder echt een fijn dingetje. Hij is natuurlijk volledig stil, het scherm is beduidend groter dan mijn 13” iPad Pro, de speakers klinken toch boven verwachting prima en het toetsenbord typt fijn.
Nu Tahoe erop zetten en doorpielen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans