Hi allemaal,
Ik wil eindelijk de overstap maken van een Windows naar Apple laptop en zit te denken aan een MacBook Air. Omdat het toch een grotere investering is, wil ik het graag goed uitzoeken.
Momenteel gebruik ik mijn laptop vooral voor studeren. Meestal heb ik 15+ tabbladen open, waaronder meerdere van ChatGPT. Mijn gebruik gaat waarschijnlijk toenemen door een komende statistiekperiode, waarbij ik R met Chat gebruik, en af en toe wat fotobewerking. Gamen doe ik niet op deze laptop. De meeste bestanden sla ik online op.
Ik heb geprobeerd mij in te lezen op dit forum en las over mindere schermkwaliteit ten opzichte van andere modellen (zoals de Pro), maar ik kom van een oude Asus VivoBook (8 GB RAM, 200 GB opslag). Tuurlijk zullen er betere modellen zijn, maar voor mij is dit misschien niet heel relevant. Ik houd van mooi design, daarom stap ik ook over naar Apple
Dankzij jullie tips weet ik dat ik in ieder geval een Engels toetsenbord hebben (geen grote enter knop voor mij😅).
Helaas was ik te laat voor de Apple onderwijsactie, dus de AirPods-deal heb ik gemist. Nu mag ik onderwijskorting niet combineren met de aanstaande Black Friday deal van €160 tegoedbon.
Vragen aan de experts hier:
- Welk MacBook Air-model zouden jullie aanraden gezien mijn gebruik?
Ik twijfel vooral tussen 8CPU/10GPU en opslag.
- Hoe komen jullie aan goede deals, ik zag onder andere een Pro bij bol.com voorbij komen die goedkoper was dan de Air?
- Wat is jullie mening over Apple Care: is dat de moeite waard? Het lijkt alsof je voor sommige dingen toch nog moet bijbetalen, toch voelt de zekerheid misschien fijn als ik hem veel onderweg en in het buitenland gebruik.
Ik hoor graag jullie advies!