@
Gr4mpyC3t @
THE_BASE @
PrimusIP dank voor de reacties! Is natuurlijk gissen wat het aanbod precies wordt volgende week. De opties die ik voor mezelf heb zijn:
1. Niks doen. Ik heb nu nog een MacBook Pro met intel i5 chip die met OCLP nog wel even supported is, maar ook erg traag aan het worden is. Voor mijn doel (internet/youtube pc in de woonkamer) voldoet ie nog wel aardig, maar ik wil wel iets snellers.
2. Een refurbished M1 kopen voor +- 500 euro (tweedehands bij een particulier durf ik voor dat bedrag niet aan). Die is weer een stuk sneller, alleen voor OS/security updates is het einde in zicht en dan is 500 euro een smak geld voor als je over 2 jaar weer iets anders moet kopen
3. De nieuwe 'budget' MacBook met A18 chip. Lees her en der wel dat die wel wat gestript wordt van zaken die een MacBook een MacBook maken. Dus wellicht geen backlit keyboard, geen magsafe, minder fel scherm. Minder geheugen, dus minder future proof. En wellicht niet in de kleur zilver die ik graag wil. En als die rond de 800 euro gaat kosten ben je al aardig op weg richting de 950 die een M4 Air nu kost.
4. De nieuwe Air M5, maar die gaat ws. snel 200 euro boven de M4 kosten voor ws. geen noemenswaardige extra's. En ik vermoed dat als ik daarop wacht dat de M4 ondertussen niet meer in de aanbieding is

5. Dus toch voor de M4 gaan
De huidige M4 lijkt me dus de 'sweet spot', maar ik denk er nog even over na