• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:29
Palomar schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:32:
[...]

Ik ben er iig over uit, en dat was het doel van mijn vraag in dit specifieke topic, dat de Air M4 wel de juiste keus is :)
Heb je al gedacht aan optie 6? Dat is wachten op de M6.

Geef ons nog even en je krijgt ook een optie 7 :Y

Optie 8 wordt ook een pracht.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ample Energy schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:52:
[...]

Heb je al gedacht aan optie 6? Dat is wachten op de M6.

Geef ons nog even en je krijgt ook een optie 7 :Y

Optie 8 wordt ook een pracht.
Die gaan in het M6, M7 en M8 topic :+

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apple heeft de nieuwe MacBook Air M5 onthuld, start 100 euro duurder (vanaf € 1.199,-), maar daar krijg je dan wel een M5 processor én 512 GB SSD standaard voor terug. Kleinigheidje: je krijgt alleen de oplaadkabel, de USB 30W adapter mag je zelf los kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 03-03-2026 15:15 ]

iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 10:56
THE_BASE schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:13:
Apple heeft de nieuwe MacBook Air M5 onthuld, start 100 euro duurder (vanaf € 1.199,-), maar daar krijg je dan wel een M5 processor én 512 GB SSD standaard voor terug. Kleinigheidje: je krijgt alleen de oplaadkabel, de USB 30W adapter mag je zelf los kopen.
Als je een engelstalige toetsenbord neemt kan je wel een adapter erbij kiezen voor 65 euro…

En als je in het VK of VS besteld kan je de goedkopere, ietwat sneller compacte stekker halen voor iets minder…

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:49
Speelt er iemand World of Warcraft op deze Macbook? Ik ben aan het kijken of ik er een kan kopen, en ik speel vooral games op mijn Xbox en Steam Deck, maar dit is de enige game (met AoE2) die ik nog op de laptop speel. Mijn laptop valt van ellende uit elkaar en nu met de mooie korting kan ik deze aantrekkelijk krijgen (of de nieuwe, gek genoeg liggen ze niet echt uit elkaar qua prijs). Ik denk dan vooral aan hittevorming.

[ Voor 4% gewijzigd door DennisCle op 07-03-2026 09:36 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-03 14:57
Vraagje, ik heb een tijd terug een apple MacBook Air m4 gekocht en heb deze via een uitvoering: Dell WD19TB Upgrade module (WD19TBCBLPA) aan 2 externe monitors gekoppeld (uitvoering: Philips 328P6VJEB/00 Zwart en uitvoering: Dell UltraSharp U2412M Zwart); Volgens de wd19tb manual alles aangesloten waarbij ik de 1920x1200 monitor met een usb-c/dp kabel doe en de 4k monitor met een dp kabel, maar dan ziet de MacBook de 1920x1200 monitor niet goed en kan ik 'm maximaal op 800x600 gebruiken. Andersom (dus 4k met usb-c/dp en 1920x1200 met dp) werkt het wel maar moet ik de Macbook soms rebooten om de juiste resoluties op mijn schermen te krijgen. De Dock heeft al zijn updates gehad. Iemand tips/ervaringen?

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:36
DennisCle schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 09:16:
Speelt er iemand World of Warcraft op deze Macbook? Ik ben aan het kijken of ik er een kan kopen, en ik speel vooral games op mijn Xbox en Steam Deck, maar dit is de enige game (met AoE2) die ik nog op de laptop speel. Mijn laptop valt van ellende uit elkaar en nu met de mooie korting kan ik deze aantrekkelijk krijgen (of de nieuwe, gek genoeg liggen ze niet echt uit elkaar qua prijs). Ik denk dan vooral aan hittevorming.
Ik heb geen ervaring met WoW op de Mac.
Maar Cyberpunk draait prima. Laptop wordt niet heet en werkt ook paar uurtjes zonder dat het aan de oplader ligt. De ene game is de ander niet natuurlijk...

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 20:32:
[...]

Met alle respect, maar voor 750+ euro een tweedehands paar jaar oude laptop kopen van een particulier vind ik toch best wel tricky. Je zit met accuslijtage en (on)zichtbare schade door het gebruik. Dan leg ik liever nog 200 euro bij voor een nieuwe. Valt me sowieso op dat tweedehands Apple vrij aan de prijs is. Zonder garantie ga ik me daar alleen niet aan wagen.

En het truukje met nu kopen en evt. binnen 30 dagen weer terugsturen na de Apple events kwam ook al in me op, maar wilde het niet noemen. Vind het niet helemaal netjes, maar als ik hem in de doos laat, gesealed, dan benadeel ik de webshop in kwestie minimaal. Weet nog niet of ik dat ga doen, want ik ben er ook nog niet over uit of ik uberhaupt nu iets ga kopen. Het is alleen zo dat ik op termijn wel iets nieuws wil en door die stijgende geheugenprijzen een beetje gek wordt gemaakt. Zou het zonde vinden als ik over een maand of 2 toch een wil kopen en dat een vergelijkbare MacBook dan 200 euro duurder is...... (sh*t, had ik hem toen maar gekocht :+)

Ik ben er iig over uit, en dat was het doel van mijn vraag in dit specifieke topic, dat de Air M4 wel de juiste keus is :)
En inmiddels heb ik de M4 Air gekocht :) De nieuwe M5 ging voor mij over budget en de Neo is ook erg interessant, maar ik ben van plan om er lang mee te doen en dan is het toch weer zonde dat je sommige features mist (mn magsafe en touch ID wil ik ook en dan komt ie alweer 100 euro dichterbij de M4).

Maar wat een beest qua snelheid. Alles gaat instant. En de batterijduur is ook bizar. Gebruik hem nu al een paar dagen (op standby als ik hem niet gebruik) en nog steeds is de batterij 50% en heb hem nog maar één keer opgeladen. Dik tevreden iig :)

• THE_BASE
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 9 maart 2026 @ 23:28:
[...]

En inmiddels heb ik de M4 Air gekocht :) De nieuwe M5 ging voor mij over budget en de Neo is ook erg interessant, maar ik ben van plan om er lang mee te doen en dan is het toch weer zonde dat je sommige features mist (mn magsafe en touch ID wil ik ook en dan komt ie alweer 100 euro dichterbij de M4).

Maar wat een beest qua snelheid. Alles gaat instant. En de batterijduur is ook bizar. Gebruik hem nu al een paar dagen (op standby als ik hem niet gebruik) en nog steeds is de batterij 50% en heb hem nog maar één keer opgeladen. Dik tevreden iig :)
Goede keuze, lekker van genieten. Je hebt nu een MacBook gekocht die wel weer jaren mee kan qua kracht en updates. Enjoy!

iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max | Kia EV3 GT-Line LR | Marstek Venus E 3.0 5.12 kWh V147 - HW P1 - Modi: NOM | DJI Neo 2 FMC

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:15
Door de Neo toch eens zitten kijken om mijn Macbook Pro 2016 TB te vervangen. Had laatst een iPad Pro gekocht maar met schrijven is het toch net allemaal niet.

De Neo maakte het interessant, tot je dan eens gaat kijken naar het prijsverschil. Mediamarkt die nu voor 919 euro de M4 met 256gb heeft tov 799 euro voor de Neo (wel 512gb maar minder ram)

Maakt dat ik eind van de maand lekker voor de M4 Air ga en weer zonder ergeren lekker kan typen

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:59
Ja die Neo is eigenlijk onbruikbaar zonder de Touch ID/512GB upgrade. En dan kom je heel snel in M4 Air gebied. Ik probeerde daar een vriendin ook van te overtuigen maar die vindt de leuke kleurtjes van de Neo belangrijker :D

Ik mis m’n M4 15’’ nog elke dag nu ik met een MacBook Pro 14’’ moet werken Wat een heerlijk licht apparaat is dat voor zo’n groot scherm.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59
Heeft iemand hier ervaring met ontwikkelwerk op de macbook air? Ik lees hier en daar berichten over throttling en dat hij heet kan worden, maar dat is voornamelijk bij langere periode's stumpen en alle core's belasten. Hoe zit het als je maar 2 core's belast voor, zeg, 5 minuten? Voor mij een belangrijke afweging om voor een air of voor een pro te gaan. Ik gebruik hem niet overdag, vooral in de avond als hobby, met claude/github copilot.

PS ik weet dat de 5 uit is, maar ik verwacht dat meer mensen ervaring hebben met de M4 of een oudere variant ;).

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bint schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:30:
Heeft iemand hier ervaring met ontwikkelwerk op de macbook air? Ik lees hier en daar berichten over throttling en dat hij heet kan worden, maar dat is voornamelijk bij langere periode's stumpen en alle core's belasten. Hoe zit het als je maar 2 core's belast voor, zeg, 5 minuten? Voor mij een belangrijke afweging om voor een air of voor een pro te gaan. Ik gebruik hem niet overdag, vooral in de avond als hobby, met claude/github copilot.

PS ik weet dat de 5 uit is, maar ik verwacht dat meer mensen ervaring hebben met de M4 of een oudere variant ;).
Geen zorgen over maken. Ook met een Air moeten al die lui op YouTube een aantal 4K-exports achter elkaar draaien voordat ze op het punt van throtteling komen. Ik zou me daar geen seconde zorgen over maken.

Have you tried turning it off and on again?

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:44:
[...]

Geen zorgen over maken. Ook met een Air moeten al die lui op YouTube een aantal 4K-exports achter elkaar draaien voordat ze op het punt van throtteling komen. Ik zou me daar geen seconde zorgen over maken.
thanks! Dan ga ik de M5 bestellen ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

• wilcodepilco
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:31
Zojuist een 15" m4 MacBook Air 16gb/512gb zilver gekocht bij coolblue voor 1129 euro.
Dat is echt een koopje, kon bijna niet geloven dat de prijs klopte . Morgen ophalen.
Ik kom van een 13" m1 air 8gb/256gb space gray

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
wilcodepilco schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:28:
Zojuist een 15" m4 MacBook Air 16gb/512gb zilver gekocht bij coolblue voor 1129 euro.
Dat is echt een koopje, kon bijna niet geloven dat de prijs klopte . Morgen ophalen.
Goede prijs ! Was die nieuw ? Of een tweede kansje :?

• wilcodepilco
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:33:
[...]

Goede prijs ! Was die nieuw ? Of een tweede kansje :?
Splinternieuw:
https://www.coolblue.nl/p...-512gb-zilver-qwerty.html

• WiLLoW_TieN
Ja maar wel 15,3" en met 512GB SSD. En nieuw voor die prijs is heel erg laag.

Zie de pricewatch ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03 23:28
Dit is ook het M4-topic...

The devil is in the details.

• Dekkertje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 00:06
Hahn schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 19:45:
[...]

Dit is ook het M4-topic...
Ik was niet helemaal scherp. Je hebt helemaal gelijk 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Dekkertje op 13-03-2026 19:55 ]

• Dekkertje
Had je specifieke redenen (ervaringen) om van een 13” naar een grotere 15” over te stappen?

• wilcodepilco
Dekkertje schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 21:21:
[...]

Had je specifieke redenen (ervaringen) om van een 13” naar een grotere 15” over te stappen?
Ik wilde iets groter scherm omdat ik dat prettiger vind kijken (Losse monitor heb ik verschillende geprobeerd maar vind ik niet fijn).
Extra geheugen en opslag is ook fijn. En het is ook leuk om gewoon weer wat nieuws te kopen moet ik eerlijk bekennen 😀

• PrimusIP
Gebruiken jullie de trackpad of hebben jullie een muis?
Ik merk dat ik privé bijna alleen maar trackpad gebruik. (Uitzondering voor als ik af en toe een game zoals cyberpunk speel, dan gebruik ik een oude basic muis)
Trackpad op de computer n MacBook werkt gewoon prima.
Ik merk wanneer ik mijn werk Windows apparaat gebruik een wereld van verschil.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
PrimusIP schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 22:01:
Ik merk dat ik privé bijna alleen maar trackpad gebruik. (Uitzondering voor als ik af en toe een game zoals cyberpunk speel, dan gebruik ik een oude basic muis)
Ik gebruik de trackpad van m’n 14” MBP 2021 en dat vind ik erg fijn werken. Sterker nog, ik gebruik bij m’n 27” iMac 2019 liever m’n Magic Trackpad 3 dan m’n Magic Mouse 2.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb mijn MacBook vnl. in de woonkamer staan als 'woonkamer pc' en was voordat ik hem kocht wel van plan om er dan een losse muis bij te doen, maar ik merk dat die trackpad zo goed werkt dat ik helemaal geen muis nodig heb. Ook wel zo makkelijk om geen losse muis te hebben die weer kwijt kan raken oid.

Sinds de komst van de MacBook Neo ook eens wat meer verdiept in die trackpad, want de Neo heeft dus een eenvoudig trackpad die je indrukt, terwijl de Air een haptische heeft die je niet fysiek indrukt Je merkt ook wel dat ie daarom zo accuraat reageert op elk punt waar je hem indrukt. Werkt erg fijn iig!

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Ligt er een beetje aan. Als het bij simpele taken/activiteiten blijft dan de trackpad. Maar zodra er van alles openstaat en ik veel moet wisselen tussen vensters ga ik toetsencombinaties gebruiken. Op één of andere manier vind ik dan wisselen tussen toetsenbord/trackpad irritanter dan toetsenbord/muis.

• Dekkertje
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 20:09:
[...]

YOLO ik heb hem ook besteld :)F
Al ontvangen? Hoe bevalt die?

• WiLLoW_TieN
Dekkertje schreef op maandag 16 maart 2026 @ 22:37:
[...]

Al ontvangen? Hoe bevalt die?
Ik heb degene die ik eerst had besteld ( voor €1129 ) en Vrijdag ( thuiswerkdag ) zou worden geleverd geannuleerd. Morgen komt als het goed is deze aan bij PostNL oppikpunt --> WiLLoW_TieN in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127" @ €816 :Y

• wilcodepilco
WiLLoW_TieN schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:06:
[...]

Ik heb degene die ik eerst had besteld ( voor €1129 ) en Vrijdag ( thuiswerkdag ) zou worden geleverd geannuleerd. Morgen komt als het goed is deze aan bij PostNL oppikpunt --> WiLLoW_TieN in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 127" @ €816 :Y
Ik kan niet in dat forum komen?
Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9h60BnFio8i5fQZxMghmH6NbCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBiTMT1W2I9mbYwziKQavtTx.jpg?f=fotoalbum_large

• WiLLoW_TieN
wilcodepilco schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:42:
[...]

Ik kan niet in dat forum komen?
Iemand een idee?

[Afbeelding]
Toegang tot Tweakers Huiskamer regelen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-03-2026 08:43 ]

• Dekkertje
En hoe bevalt die jou? En met met name ook dat grotere scherm?

[ Voor 5% gewijzigd door Dekkertje op 17-03-2026 09:09 ]

• wilcodepilco
Dekkertje schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:07:
[...]

En hoe bevalt die jou? En met met name ook dat grotere scherm?
Helaas nog niet veel tijd gehad om mee te spelen maar eerste indruk is goed! Erg snel en grotere beeld is fijn.

• Palomar
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:06:
[...]

Dat is een goede deal idd. Maar met die tweedekansjes moet je net even geluk hebben (kan me voorstellen dat die ook snel weer weg was ;)).

Ik heb zelf mijn M4 vlak voor de lancering van de M5 gekocht voor 949 met het idee dat ie dan wel zo ongeveer op het laagste prijspunt zou zitten (bij Apple smijten ze nooit zo met aanbiedingen). Maar nu is ie 899 bij Coolblue. Omdat ik nog binnen de 30 dagen bedenktermijn zit (en hem dus zou kunnen terugsturen) heb ik dit voorgelegd en kreeg het verschil netjes verrekend. Wel schappelijk van Coolblue :) Zo heeft mijn M4 me uiteindelijk 899 gekost.

• WiLLoW_TieN
Palomar schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:10:
[...]

Dat is een goede deal idd. Maar met die tweedekansjes moet je net even geluk hebben (kan me voorstellen dat die ook snel weer weg was ;)).

Ik heb zelf mijn M4 vlak voor de lancering van de M5 gekocht voor 949 met het idee dat ie dan wel zo ongeveer op het laagste prijspunt zou zitten (bij Apple smijten ze nooit zo met aanbiedingen). Maar nu is ie 899 bij Coolblue. Omdat ik nog binnen de 30 dagen bedenktermijn zit (en hem dus zou kunnen terugsturen) heb ik dit voorgelegd en kreeg het verschil netjes verrekend. Wel schappelijk van Coolblue :) Zo heeft mijn M4 me uiteindelijk 899 gekost.
Als hij niet netjes is gaat hij retour ;)
De terugbetaling van de eerste unit had ik binnen 8 uur terug op de rekening dat was erg netjes.
Denk ook dat nieuwe M4's in alle configuraties nog wel iets verder zakken.

• Palomar
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:15:
[...]

Als hij niet netjes is gaat hij retour ;)
De terugbetaling van de eerste unit had ik binnen 8 uur terug op de rekening dat was erg netjes.
Denk ook dat nieuwe M4's in alle configuraties nog wel iets verder zakken.
Als het goed is zetten ze er bij Coolblue altijd duidelijk bij als er krasjes oid op zitten. Maar ook met een klein krasje zou ik het voor die prijs nog wel doen. Dan heb je zelf iig het eerste krasje niet gemaakt ;)
Las wel ergens dat je even moet opletten bij het afsluiten van Apple Care (als je dat van plan bent) of dat nog wel kan en of de vorige eigenaar dat niet al heeft gedaan.

• WiLLoW_TieN
Palomar schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:37:
[...]

Als het goed is zetten ze er bij Coolblue altijd duidelijk bij als er krasjes oid op zitten. Maar ook met een klein krasje zou ik het voor die prijs nog wel doen. Dan heb je zelf iig het eerste krasje niet gemaakt ;)
Las wel ergens dat je even moet opletten bij het afsluiten van Apple Care (als je dat van plan bent) of dat nog wel kan en of de vorige eigenaar dat niet al heeft gedaan.
Ik heb hem net opgehaald en de unit en oplader en kabel zijn smetteloos :)F

• WiLLoW_TieN
Erg in mijn nopjes met mijn 'nieuwe' MacBook Air 15,3" ( M4 / 16GB / 512GB ) @ € 816 !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktqmkLsqmgN15fQW69eUr5rWtWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mH0kwSAfKVJb1BPZCJSm9Gb7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-B87PeNPitd_TAZ517xM_Z0i3jE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPYTwc0moadfttP0DBiXpIOL.jpg?f=fotoalbum_large

Wel lekker een wat groter scherm als je bijna 55 jaar bent... :X

Ook de M4 is best wat vlotter in b.v DaVinci ReSolve dan de M3.

[ Voor 8% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-03-2026 07:27 ]

• Dekkertje
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:16:
Erg in mijn nopjes met mijn 'nieuwe' MacBook Air 15,3" ( M4 /
Vind je de schermgrootte een groot verschil met de 13”?
En hoe vervaar je de handlebaarheid van de grotere en zwaardere MBA? Voelt die niet een stuk lomper aan met dragen (ook in de tas)?
En merk je nog een verschil bij het typen?

• WiLLoW_TieN
Dekkertje schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:27:
[...]

Vind je de schermgrootte een groot verschil met de 13”?
En hoe vervaar je de handlebaarheid van de grotere en zwaardere MBA? Voelt die niet een stuk lomper aan met dragen (ook in de tas)?
En merk je nog een verschil bij het typen?
V.w.b gewicht is de 15,3" maar 270 gram zwaarder dan de 13,6" Air.
Dus NEE het gewicht merk je niet echt. Hij is wat groter maar past nog steeds prima in mijn daily rugzak.
Ik heb dit scherm erbij als 2de scherm --> https://www.proshop.nl/Sc...560x1600-60Hz-IPS/3353824 ( 16" / IPS / 2560x1600 )
Nu dus bijna 2 idenktieke schermen naast elkaar werkt erg fijn !
De trackpad van de 15,3" is groter en vind ik fijner werken :Y

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-03-2026 16:36 ]

• Dekkertje
Komt niet vaak voor bij een tweede kansje dat die 300 euro goedkoper is, dus super deal.
Kun je zien wanneer die Macbook voor de eerste keer geactiveerd is, niet dat dat bijvoorbeeld al maanden geleden was.

Veel plezier ermee! Het is “mooi spul”. 😜

• WiLLoW_TieN
Dekkertje schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:41:
Komt niet vaak voor bij een tweede kansje dat die 300 euro goedkoper is, dus super deal.
Kun je zien wanneer die Macbook voor de eerste keer geactiveerd is, niet dat dat bijvoorbeeld al maanden geleden was.

Veel plezier ermee! Het is “mooi spul”. 😜
Batterij is 100% met 6 cycli.
Kon evt. ook nog gewoon Apple Care afsluiten.
Weet verder niet hoe ik het dan kan zien?
Hij was leeg en ge-wiped…Begin met de bekende ‘Hallo’.
Hij is nu uiteraard gekoppeld aan mijn 🍏 account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xykYZ2bg36TBLgCG4HeoC-s2tUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QBbxadDMfBloCQAuhWxupBzS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 18-03-2026 20:14 ]

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:15
Knoop doorgehakt en een nieuwe 13 inch 256 hemelsblauw gehaald!

Dit ding is echt vies snel.. Ga er vooral mee typen maar erg blij mee :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8UPPVHul2KwCrr7ItGVuqwlhSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xynVk25SQB5Oh5n3yrTbQLX6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kXL6IPhVE3njia7bBWb3TE1PiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kODImypM6utmuxftisZlNiIv.jpg?f=fotoalbum_large

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:30
Afgelopen weekend besteld en vandaag binnen. De open box MBA 16 Gb 256 Gb Sky Blue tegen mooi gereduceerd tarief kunnen kopen. (Ding is gewoon nieuw, accu pas 2x opgeladen)

Vanmiddag van alles ingesteld en geïnstalleerd. Laatste MacBook die ik had was een zwarte Intel Core Duo. Afgelopen jaren alles op een iPad kunnen doen. Echter hebben nu zowel mijn vrouw als ik beide een laptop/ipad nodig. Goed excuus om een MacBook Neo Air te kopen. >:)

Een Neo was ook voldoende voor ons gebruik maar sommige aanbiedingen moet je niet laten liggen. Tevens de voordelen van MagSafe, verlicht toetsenbord, 16Gb, etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyHVOF1G5tdfu5Jmi7x3DlXmgGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUSA92DmiemWfjeak4fSlub4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBXJ8Ca_sK2J38u3K85y1YH6LE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gmdz6usCmemcESHagPoQDwtc.jpg?f=fotoalbum_large

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• PrimusIP
TheKerremenke schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:07:
Vanmiddag van alles ingesteld en geïnstalleerd. Laatste MacBook die ik had was een zwarte Intel Core Duo. /quote]
Dan heb je een absurde upgrade te pakken. Ik vond de overgang van Intel naar M1 alleen al enorm. Toen werd de air opeens iets waar je voorheen in de Intel tijd een pro voor nodig had.

[quote[Een Neo was ook voldoende voor ons gebruik maar sommige aanbiedingen moet je niet laten liggen. Tevens de voordelen van MagSafe, verlicht toetsenbord, 16Gb, etc.
De air is op veel vlakken aanzienelijk beter dan de NEO. Niet alleen dat, maar je kunt veel zwaardere software op draaien. Maar dat doen een hoop potentiele en huidige air gebruikers niet.
Dus dan is het mooi dat een goedkopere versie uitkomt. Ik denk ook dat de NEO een toffe machine is als het je eerste eigen laptop is, of dat je van een Chromebook of een midrange windows laptop afkomt, of als je een ipad had.
Als je een M air of pro hebt ga je wat missen. Maar als je een M1 hebt zie ik geen reden om een NEO te nemen.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
PrimusIP schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:02:
[...]

De air is op veel vlakken aanzienelijk beter dan de NEO. Niet alleen dat, maar je kunt veel zwaardere software op draaien. Maar dat doen een hoop potentiele en huidige air gebruikers niet.
Dus dan is het mooi dat een goedkopere versie uitkomt. Ik denk ook dat de NEO een toffe machine is als het je eerste eigen laptop is, of dat je van een Chromebook of een midrange windows laptop afkomt, of als je een ipad had.
Als je een M air of pro hebt ga je wat missen. Maar als je een M1 hebt zie ik geen reden om een NEO te nemen.
Ik vind het verschil in prijs nog steeds te klein om een Air M4 te laten liggen en te gaan voor een Neo. Je krijgt er zoveel meer voor terug wat je voor meerdere jaren gaat gebruiken. Je moet niet alleen kijken naar de harde aanschafprijs in het begin, maar ook naar het aantal jaren gebruik en eventueel nog restwaarde. Als je een keihard budget hebt dan kan je voor een Neo gaan, anders zou ik altijd adviseren om voor een Air te gaan. Dat is serieus vijf stappen voorwaarts in een aantal opties die ik voor geen goud zou willen missen. Dat 95% van de mensen niet het volledige potentieel gebruikt qua performance geloof ik best. Dat zullen de meesten ook niet doen met de Neo. Die is ook al best snel voor een gemiddelde gebruiker. Maar al die jaren zonder verlicht keyboard, geen haptisch keyboard maar mechanisch, kleiner scherm en dikke bezels, geen true tone en goed kleurenspectrum, minder speakers, slechts 8gb intern geheugen, geen M processor maar een iPhone cpu, geen Thunderbolt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat moet je dan ook al die jaren missen en dat voor € 300,- verschil ongeveer. Ook al gebruik je dus niet het volle potentieel dan nog maakt het de tijd dat je het gebruikt wel jezelf veel makkelijker met een Air M4 of hoger.

I don't have dreams, I have goals!!

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Redondo1982 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:17:
[...]

Ik vind het verschil in prijs nog steeds te klein om een Air M4 te laten liggen en te gaan voor een Neo. Je krijgt er zoveel meer voor terug wat je voor meerdere jaren gaat gebruiken. Je moet niet alleen kijken naar de harde aanschafprijs in het begin, maar ook naar het aantal jaren gebruik en eventueel nog restwaarde. Als je een keihard budget hebt dan kan je voor een Neo gaan, anders zou ik altijd adviseren om voor een Air te gaan. Dat is serieus vijf stappen voorwaarts in een aantal opties die ik voor geen goud zou willen missen. Dat 95% van de mensen niet het volledige potentieel gebruikt qua performance geloof ik best. Dat zullen de meesten ook niet doen met de Neo. Die is ook al best snel voor een gemiddelde gebruiker. Maar al die jaren zonder verlicht keyboard, geen haptisch keyboard maar mechanisch, kleiner scherm en dikke bezels, geen true tone en goed kleurenspectrum, minder speakers, slechts 8gb intern geheugen, geen M processor maar een iPhone cpu, geen Thunderbolt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat moet je dan ook al die jaren missen en dat voor € 300,- verschil ongeveer. Ook al gebruik je dus niet het volle potentieel dan nog maakt het de tijd dat je het gebruikt wel jezelf veel makkelijker met een Air M4 of hoger.
De grap is dat er een grote groep mensen is die echt niets, maar dan ook echt niets geven om een haptische trackpad, P3 kleurenspectrum, of Thunderbolt.

Van True Tone hebben ze nog nooit gehoord en dat simpele YouTube filmpje klinkt met twee speakers best lekker. Een iPhone CPU zeg je? Zal wel, het werkt toch?

Deze mensen bestaan echt, en dan is €300 extra betalen voor dingen die je niet in context kan plaatsen of simpelweg niet boeit ineens wel veel geld.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je hebt ook mensen die True Tone uitzetten, omdat ze dat fijner / mooier vinden. Ik vind het wel mooi dat ze nu een goedkoop instapmodel hebben, net als de basis iPad. Mijn ouders hebben allebei de basis iPad (9e & 10e generatie) en gebruiken die naar volle tevredenheid. Het is het apparaat waar zij het meest gebruik van maken om te browsen, filmpjes te kijken en spelletjes te spelen.

• Redondo1982
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:47:
[...]

De grap is dat er een grote groep mensen is die echt niets, maar dan ook echt niets geven om een haptische trackpad, P3 kleurenspectrum, of Thunderbolt.

Van True Tone hebben ze nog nooit gehoord en dat simpele YouTube filmpje klinkt met twee speakers best lekker. Een iPhone CPU zeg je? Zal wel, het werkt toch?

Deze mensen bestaan echt, en dan is €300 extra betalen voor dingen die je niet in context kan plaatsen of simpelweg niet boeit ineens wel veel geld.
Mooi toch? Dat is de doelgroep dan. Ik zal ze daar niet vanaf praten. Alleen als advies zal ik een Neo nooit doen, tenzij je hard budget hebt. Zo niet, altijd opschalen naar het model waarvan ik vind dat het de meeste waar voor je geld geeft: Air M4 of M5.

• Redondo1982
TheKerremenke schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 20:07:
Afgelopen weekend besteld en vandaag binnen. De open box MBA 16 Gb 256 Gb Sky Blue tegen mooi gereduceerd tarief kunnen kopen. (Ding is gewoon nieuw, accu pas 2x opgeladen)

Vanmiddag van alles ingesteld en geïnstalleerd. Laatste MacBook die ik had was een zwarte Intel Core Duo. Afgelopen jaren alles op een iPad kunnen doen. Echter hebben nu zowel mijn vrouw als ik beide een laptop/ipad nodig. Goed excuus om een MacBook Neo Air te kopen. >:)

Een Neo was ook voldoende voor ons gebruik maar sommige aanbiedingen moet je niet laten liggen. Tevens de voordelen van MagSafe, verlicht toetsenbord, 16Gb, etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top aankoop! Beter dan de Neo inderdaad en zeker tegen een gereduceerde prijs. Dan is de Air echt de te kloppen machine en staat op eenzame hoogte. Ik wou dat er een Windows laptop was in dit segment. Ik heb zelf ook een Air M4 als spielerij en de Windows laptop is de werklaptop.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:23:
[...]

Mooi toch? Dat is de doelgroep dan. Ik zal ze daar niet vanaf praten. Alleen als advies zal ik een Neo nooit doen, tenzij je hard budget hebt. Zo niet, altijd opschalen naar het model waarvan ik vind dat het de meeste waar voor je geld geeft: Air M4 of M5.
Maar in jouw redenering adviseer je dan toch iets wat iemand niet nodig heeft en maakt dit het dan ook niet waar voor je geld?

• Redondo1982
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:27:
[...]

Maar in jouw redenering adviseer je dan toch iets wat iemand niet nodig heeft en maakt dit het dan ook niet waar voor je geld?
Nee, jij vindt het het niet waarde genoeg hebben. Je hoeft niet altijd alles te kopen precies wat je nodig hebt. Een Air heeft zoveel pluspunten en als je die eenmaal gezien/gevoeld hebt wil je niet meer terug. En als iemand tegen mij zegt: ik heb beperkt geld of wil dat uitgeven, is een Neo wat voor mij? Dan raad ik die gewoon aan. Maar als je iets meer kwijt wilt/kunt dan raad ik direct de Air aan, desnoods met een open box, refurbished etc. Dan is het verschil nog veel kleiner.

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:42
Er zijn ook zat mensen die het niet nodig hebben of daar niets om geven. Bij mij staat de laptop op zondagochtend op de keukentafel en gaat die eens per jaar mee naar buiten, maar slijt die z'n leven grotendeels als een Mac Mini aan een externe monitor, muis en toetsenbord. De grote upsale is dan nog de snelheid van cpu/geheugen/opslag. Maar niet iedereen benut dat. Ieder z'n use case. De mensen die spec-bewust een Air of een XPS-achtige kopen, zullen daarvoor blijven kiezen.

5900x SFF / Neo / A7m2 / D3

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:32:
[...]

Nee, jij vindt het het niet waarde genoeg hebben. Je hoeft niet altijd alles te kopen precies wat je nodig hebt. Een Air heeft zoveel pluspunten en als je die eenmaal gezien/gevoeld hebt wil je niet meer terug. En als iemand tegen mij zegt: ik heb beperkt geld of wil dat uitgeven, is een Neo wat voor mij? Dan raad ik die gewoon aan. Maar als je iets meer kwijt wilt/kunt dan raad ik direct de Air aan, desnoods met een open box, refurbished etc. Dan is het verschil nog veel kleiner.
Nee dat vind ik helemaal niet. Laten we het er maar bij houden voor wat het is. :)

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01:38
Palomar schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:10:
[...]

Ik heb de nieuwe Air M5 gekocht voor 868,- bij Coolblue, was beschikbaar in alle kleuren, inmiddels uitverkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqIP0CyDogR3EgJlzV6WCUEHb9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SToIrQnIP6nTf0uFZ8E8SaPq.jpg?f=fotoalbum_large

• Redondo1982
iMode schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:11:
[...]

Ik heb de nieuwe Air M5 gekocht voor 868,- bij Coolblue, was beschikbaar in alle kleuren, inmiddels uitverkocht.

[Afbeelding]
Zooooo, top deal hoor!

• THE_BASE
  • Niet online
iMode schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:11:
[...]

[Afbeelding]
Ik zag hem voorbij komen, nette prijsfout. Was blijkbaar een ander artikelnummer die niet in Google Ads tevoorschijn moest komen, maar ze leveren wel een aantal uit.

• Redondo1982
geelers schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 00:33:
Er zijn ook zat mensen die het niet nodig hebben of daar niets om geven. Bij mij staat de laptop op zondagochtend op de keukentafel en gaat die eens per jaar mee naar buiten, maar slijt die z'n leven grotendeels als een Mac Mini aan een externe monitor, muis en toetsenbord. De grote upsale is dan nog de snelheid van cpu/geheugen/opslag. Maar niet iedereen benut dat. Ieder z'n use case. De mensen die spec-bewust een Air of een XPS-achtige kopen, zullen daarvoor blijven kiezen.
En daarvoor is de Neo! En mensen kochten niet spec bewust een Air hoor, het was immers de erg goede instapper. Er was niks anders. Ze hebben nu een paar trede lager ingezet om de prijs te drukken en mensen in het Apple systeem te krijgen, de Neo dus. Voor de prijsbewuste mensen prima laptop. Voor de mensen die verder kijken dan de laagste verkoopprijs voor een Macbook is de Air de veel betere deal. Vergelijk het met een auto. Die koopt nagenoeg niemand zonder opties. Gebruik je ze allemaal naar het maximale? Nee, waarom moet dat bij een laptop wel dan? Het is gewoon fijn dat je de opties hebt en kan gebruiken op het moment dat je het nodig hebt. Al vind ik een groter en veel beter scherm al een voorwaarde om geen Neo te kopen en aan te raden. Dan nog Magsafe, Thunderbolt, speakers, haptic trackpad, 16gb intern geheugen, M processor etc. En dat voor maar € 200,- meer als je goed shopt zoals @iMode heeft gedaan.

Maar iedereen blij: jij vermoedelijk een Neo, ik een Air en iemand anders een Pro. Die laatste koop ik direct weer zodra er eindelijk FaceID, OLED etc op zit. Heb je dat ook nodig? Nee, maar wel cool en als je niet naar budget hoeft te kijken dan is dit je koop. Niks mis mee vind ik. Heb je bijv. minder te besteden of ben je een moreel persoon die vindt dat je niet meer moet kopen dan je nodig hebt ondanks budget voor hogere klasse: koop een Neo. Ideale laptop voor deze doelgroep. Er zijn nog legio mogelijkheden voor bepaalde doelgroepen. Zou ik het aanraden? Nog steeds niet, want ik vind het geen goede deal als je een beetje shopt.

• PrimusIP
300 euro is een hoop geld als het je iets extra geeft waar je niet om geeft of niet 300 euro waard is. 1000 klinkt ook anders dan 600 (studentprijs). Stel je zoekt een laptop in de categorie van rond de 400 euro, dan opeens is voor een paar honderd euro extra een nieuwe macbook beschikbaar. Of voor mensen die een oude ipad hebben, hem moeten vervangen en zich wel afvragen of een laptop misschien eigenlijk stiekem een betere optie zou zijn voor hun gebruik.

Voor mezelf ben ik blij met de M4air. Maar ik draai er zwaardere dingen op, wil die opties ook hebben en voor mij is de macbook ook ooit een vervanger geworden van een toen nog 1000+ euro desktop pc. Sinds de M series kunnen air's zelfs alles waar ik een Windows desktop voor gebruikte, behalve op game gebied. Maar sinds ik minder game en ik een Switch heb, is die behoefte eigenlijk groot deel verdwenen. En sinds mijn M4 en Apple die een tikje beter doet met games beschikbaar stellen (maar nog onvoldoende), is heb ik geen wensen meer op dat gebied. Misschien ontstaat het wel weer als er ooit nog een nieuwe Elder Scrolls komt, maar dat zien we dan wel weer...

• Redondo1982
PrimusIP schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:27:
300 euro is een hoop geld als het je iets extra geeft waar je niet om geeft of niet 300 euro waard is. 1000 klinkt ook anders dan 600 (studentprijs). Stel je zoekt een laptop in de categorie van rond de 400 euro, dan opeens is voor een paar honderd euro extra een nieuwe macbook beschikbaar. Of voor mensen die een oude ipad hebben, hem moeten vervangen en zich wel afvragen of een laptop misschien eigenlijk stiekem een betere optie zou zijn voor hun gebruik.

Voor mezelf ben ik blij met de M4air. Maar ik draai er zwaardere dingen op, wil die opties ook hebben en voor mij is de macbook ook ooit een vervanger geworden van een toen nog 1000+ euro desktop pc. Sinds de M series kunnen air's zelfs alles waar ik een Windows desktop voor gebruikte, behalve op game gebied. Maar sinds ik minder game en ik een Switch heb, is die behoefte eigenlijk groot deel verdwenen. En sinds mijn M4 en Apple die een tikje beter doet met games beschikbaar stellen (maar nog onvoldoende), is heb ik geen wensen meer op dat gebied. Misschien ontstaat het wel weer als er ooit nog een nieuwe Elder Scrolls komt, maar dat zien we dan wel weer...
Precies wat ik zei dus. :*)

Alleen jij zegt nu eigenlijk ook dat je even moet opschalen. Als je iets zoekt van rond de € 400,- en je koopt de Neo voor € 600,- dan is dat + 50%. Voor studenten ook heel veel geld. En de Air kost geen € 1000,-. Als je goed shopt dan kan je soms veel goedkoper uitkomen.

Maar als Neo je ding is, gewoon kopen. Dus ook als je zeker weet dat je al die extra’s die een Air biedt niet gaat gebruiken of het je gemakkelijker maakt. Ik koop -en adviseer ook- wat anders als het ook maar even kan. Ik vind het prijsverschil te klein om een Neo te kopen tov een Air. Ik zou een Neo sowieso niet kopen, ook al was die nog goedkoper. Het is voor mij geen issue, want ik vind hem te bekrompen/beperkt. Ik koop sowieso nooit iets omdat het goedkoop is. Ik koop iets waar ik achter sta. Heel bewust natuurlijk deze stap van Apple, heel slim om de Neo te introduceren. Dit was de laatste stap om een gat op te vullen en de mensen in de upsell en introductie binnen het Apple ecosysteem te vangen. Het is echt een nekschot voor de andere platforms en fabrikanten.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Precies wat ik zei dus. :*)

Alleen jij zegt nu eigenlijk ook dat je even moet opschalen. Als je iets zoekt van rond de € 400,- en je koopt de Neo voor € 600,- dan is dat + 50%. Voor studenten ook heel veel geld. En de Air kost geen € 1000,-. Als je goed shopt dan kan je soms veel goedkoper uitkomen.

Maar als Neo je ding is, gewoon kopen. Dus ook als je zeker weet dat je al die extra’s die een Air biedt niet gaat gebruiken of het je gemakkelijker maakt. Ik koop -en adviseer ook- wat anders als het ook maar even kan. Ik vind het prijsverschil te klein om een Neo te kopen tov een Air. Ik zou een Neo sowieso niet kopen, ook al was die nog goedkoper. Het is voor mij geen issue, want ik vind hem te bekrompen/beperkt. Ik koop sowieso nooit iets omdat het goedkoop is. Ik koop iets waar ik achter sta. Heel bewust natuurlijk deze stap van Apple, heel slim om de Neo te introduceren. Dit was de laatste stap om een gat op te vullen en de mensen in de upsell en introductie binnen het Apple ecosysteem te vangen. Het is echt een nekschot voor de andere platforms en fabrikanten.
Je wordt een beetje een langspeelplaat. Ik vind, ik gebruik, ik wil, dus ik raad anderen een Air aan. In welke wereld is dat advies op basis van wat een ander nodig heeft?

Een Air is een prachtig product, maar met aanbiedingen nog steeds minimaal €250 duurder dan de adviesprijs van Neo.

En ja, jij vindt dat prijsverschil niets en ziet dat anders, maar dat maakt het nog geen toepasbaar advies voor iedereen.

• Redondo1982
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:47:
[...]

Je wordt een beetje een langspeelplaat. Ik vind, ik gebruik, ik wil, dus ik raad anderen een Air aan. In welke wereld is dat advies op basis van wat een ander nodig heeft?

Een Air is een prachtig product, maar met aanbiedingen nog steeds minimaal €250 duurder dan de adviesprijs van Neo.

En ja, jij vindt dat prijsverschil niets en ziet dat anders, maar dat maakt het nog geen toepasbaar advies voor iedereen.
Eentje die jij constant afspeelt blijkbaar, omdat je de muzieknoten nog niet kan plaatsen.

Jij trekt je alles persoonlijk aan, dat is een beetje jouw probleem. Het past niet in jouw straatje dat ik een Air boven een Neo zou aanraden. Prima, ik laat jou verder in je waarde. Zou jij ook moeten doen. Ik hou het inhoudelijk op de apparatuur en jij hebt constant de neiging om wat over mij te vinden. Vandaar dus het 'ik vind' en niet wat 'jij vindt'. Wat jij wilt doen is wat 'jij vindt' opdringen bij een ander, omdat je mijn afwegingen niet kan plaatsen. Ik heb zat argumenten (schermgrootte incl. kleuren, true tone en bezels, haptische trackpad, magsafe, thunderbolt, speakers, verlicht keyboard) opgenoemd, en dus ook flink onderbouwd, waarom ik een Air een betere keus vind dan een Neo en deze laatste dus ook niet zou aanraden. Echter, ik begrijp dat het voor jou als een langspeelplaat klinkt. Het komt immers niet bij je binnen en je staat er ook niet voor open wat een ander ervan vindt. Dus nog één keer mijn mening en dit gaat niet veranderen wat je ook probeert om op de man te spelen: als iemand iets meer budget heeft dan raad ik een Air aan boven een Neo, mits je in het fanless segment wilt blijven. Anders wordt het de Pro natuurlijk.

• THE_BASE
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:47:
[...]

Persoonlijk vindt ik 250 euro geen groot verschil voor een upgrade van Neo naar Air, alleen al vanwege het RAM-geheugen, het betere display én verlichte toetsen. Vooral door het minimale RAM-geheugen denk ik dat een MacBook Air veel duurzamer zal zijn dan een Neo, die op het randje nog met 8GB wordt verkocht.

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:01:
[...]

Eentje die jij constant afspeelt blijkbaar, omdat je de muzieknoten nog niet kan plaatsen.

Jij trekt je alles persoonlijk aan, dat is een beetje jouw probleem. Het past niet in jouw straatje dat ik een Air boven een Neo zou aanraden. Prima, ik laat jou verder in je waarde. Zou jij ook moeten doen. Ik hou het inhoudelijk op de apparatuur en jij hebt constant de neiging om wat over mij te vinden. Vandaar dus het 'ik vind' en niet wat 'jij vindt'. Wat jij wilt doen is wat 'jij vindt' opdringen bij een ander, omdat je mijn afwegingen niet kan plaatsen. Ik heb zat argumenten (schermgrootte incl. kleuren, true tone en bezels, haptische trackpad, magsafe, thunderbolt, speakers, verlicht keyboard) opgenoemd, en dus ook flink onderbouwd, waarom ik een Air een betere keus vind dan een Neo en deze laatste dus ook niet zou aanraden. Echter, ik begrijp dat het voor jou als een langspeelplaat klinkt. Het komt immers niet bij je binnen en je staat er ook niet voor open wat een ander ervan vindt. Dus nog één keer mijn mening en dit gaat niet veranderen wat je ook probeert om op de man te spelen: als iemand iets meer budget heeft dan raad ik een Air aan boven een Neo, mits je in het fanless segment wilt blijven. Anders wordt het de Pro natuurlijk.
Jij hebt je toch lang genoeg verdiept om te weten waar je het over hebt. :)

• Redondo1982
THE_BASE schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:06:
[...]

Persoonlijk vindt ik 250 euro geen groot verschil voor een upgrade van Neo naar Air, alleen al vanwege het RAM-geheugen, het betere display én verlichte toetsen. Vooral door het minimale RAM-geheugen denk ik dat een MacBook Air veel duurzamer zal zijn dan een Neo, die op het randje nog met 8GB wordt verkocht.
Die was ik zelfs nog vergeten in mijn laatste opsomming: de 8gb ram. :F

• Redondo1982
THE_BASE schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:07:
[...]

Jij hebt je toch lang genoeg verdiept om te weten waar je het over hebt. :)
Nou, dat zeker. Heb wel maandenlang onderzoek gedaan, jij weet er alles van haha. Ik ben toen erg geholpen door jou, was ik blij mee. Alles goed onderbouwd om tot de juiste keus te komen. _/-\o_ Precies waar dit forum voor is in mijn optiek.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:01:
[...]

Als je jezelf aangevallen voelt, mea culpa. Dat kan niet de bedoeling zijn, dus excuses daarvoor!

Ik probeer je uit te dagen om iets vanuit een ander perspectief te zien en dat lukt mij kennelijk niet (voegt achteraf weinig waarde toe aan de discussie en met alle gevolgen van dien).

Ik zal er over ophouden. ;)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste