Gemeni schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:23:
[...]
Ook zijn er ook nog niet zoveel BYD Sealions op de weg, zullen die echt vaak een Travelcard gebruiken en trouw hun kilometerstand doorgeven? Is dat gebruikelijk onder leaserijders bij elektrische auto's? En hoe ga je dan om met thuisladen en dergelijke?
Wat ik uit de voorwaarden en het leasereglement haal moet ik voor de laadsessies ook doorgeven wat de kilometerstand is. Weet niet of dat dan via de app moet of via de laadpaal maar daar komen we wel achter. Voorlopig nog een ICE dus dat is relatief simpel
Thuisladen zit via het abonnement dat gekoppeld is aan de laadpaal. Dat werkt met een app, ook daar de kilometerstand doorgeven voor je kunt laden. Prijzen worden dan achteraf bruto/netto verrekend met je eigen elektra-abo en eventuele PV-opwek. Althans, zo zou het moeten werken

Juancho schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:51:
[...]
Je kan overigens al een proefrit inplannen ondertussen bij Zeekr als je dat wil. Volgens mij starten ze met proefrijden vanaf volgende week. Had die ook op de shortlist staan, net zoals de Sealion 7 om het ontopic te houden. Beide vind ik te duur en ook te groot/lomp/zwaar (en daardoor mindere prestaties) dan wat wij nodig hebben.
Kon het niet vinden op de site van Zeekr. Zal van de week eens kijken. En anders wordt het toch maar iets anders, ook prima. Al zou ik privé niet snel een Sealion 7 kopen. Denk dat de restwaarde nog wel eens tegen kan gaan vallen.
Tis nu een (volgepakte) Polestar 2 geworden wat zo netto 100 euro+ scheelt in de maand. Dat is serieus geld. Maargoed, andere categorie auto, kan me voorstellen dat het voor mensen met een gezin een te kleine auto is en dat de 7x of Sealion wel zeer geschikt is. De Sealion is ook prachtig, ik was eigenlijk gelijk verliefd op zowel de buitenkant als binnenkant. Helaas is de duurste versie in mijn beleving echt fors overpriced, is de base versie niet wat je wil en dan kom je uit bij de middelste (LRSM) die dan eigenlijk veelste weinig actieradius biedt en ook niet de snelheid haalt met laden van de hoogste versie. Dus net niet zeg maar. Erg jammer want met wat betere prestaties en een beter passende prijs had het denk ik wel de Sealion geworden.
Ben dan ook benieuwd hoeveel er van verkocht worden.
Je kunt in ieder één tegenkomen vanaf medio augustus
Ben het wel met je eens over de middelste versie. Het zou mooi zijn geweest, ook voor de verkoopcijfers denk ik, wanneer die ook het 230kW snellaadsysteem zou hebben. Aangezien er in het leaseportal niet veel verschil zat tussen de Design en Excellence maar voor de Excellence gegaan. Sowieso is dat head up display wel een fijne extra, maar vooral het snelladen kan nog wel eens van pas komen wanneer we er wat langere ritten mee maken.
Ben inmiddels wel aardig benieuwd naar het verbruik in de praktijk, maar mijn woon-werkverkeer gaat met name over 80-wegen dus dat zal niet representatief zijn voor de gemiddelde leaserijder gok ik zomaar.