Het grote BYD Sealion 7 topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:36
@Hassebassie
Bedankt, mooi interieur ook. Mij was verteld dat het ruiten patroon alleen in de Excellence zou zitten. Maar dat zit ook gewoon in de comfort zie ik nu.

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mq71mafkees
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 05-09 09:03
Jerhuiz schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:07:
Heb mijn Sealion 7 zojuist in ontvangst mogen nemen 😊
Heel veel plezier ermee, ben heel benieuwd naar je eerste ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mq71mafkees
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 05-09 09:03
Hassebassie schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:48:
Goed checken of de laatste updates geïnstalleerd zijn en vraag of ze je telefoon willen koppelen aan de SL7. Als je dat wil, vraag dan of ze je telefoon kunnen instellen als nfc-toegang tot je auto. Een handig iets, wat ik veel gebruik. Als het goed gaat krijg je via de mail een link naar de BYD-app, kort voor de aflevering. Daarmee kun je al zien wat mogelijk is op afstand. Veel plezier alvast!
bedankt Hassebassie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesGen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-08 13:05
Hoi allemaal, zeer mooie wagen en rijdt fantastisch. Proficiat met jullie aankoop.
Weet iemand of je extra korting kunt bespreken of 2 verschillende dealers van BYD in België tegen elkaar kunt uitspelen? Want nu extra korting gevraagd maar volgens verkoper staan prijzen vast bij BYD.

Mvg Wes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
Vertekend de foto hier, of staat het stuur wel erg in een "vrachtwagen stand"?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:26
Stand van het stuur is inderdaad wat vlak. Het wende bij mij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryK
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-08 12:49
Hoi,

Tijdens het orienteren naar een EV mijn oog laten vallen op de Sealion 7.
Vragen:

1) Klopt het dat je jaarlijks ~€400 aan onderhoud moet spenderen om de garanties te behouden?
2) Na drie jaar je maandelijks €10~€20/maand kwijt bent aan SIM contract?

Dat betekend ieder jaar minimaal €400 en daarna ~€600/jaar aan min of meer verborgen kosten.

Bij de BYD dealers was dit niet echt bekend tijdens mijn bezoeken, maar vandaag per email over geinformeerd.....

PS. ook in de Seal groep gepost aangezien ik hier ook op orienteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
@FerryK
De meeste merken hebben wel een dealer onderhoudsverplichting om de garantie te behouden. Of dat ook 400 moet kosten weet ik niet.

Ook een bedrag per maand voor de internetverbinding is niet gek. Vaak kun je ook zonder, maar dan heb je geen constante internetverbinding voor Spofity en dergelijke.

Weet niet hoe dat bij BYD precies zit…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdisselkoen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08 17:48
Omdat ik onlangs zelf een BYD Sealion besteld heb was ik op zoek naar een BYD\Sealion Forum. Tot mijn verbazing zijn er niet of nauwelijks fora voor BYD en de modellen. Alleen wat onderwerpen op andere fora.

Dit heeft mij doen besluiten om een Forum op te zetten puur gericht op BYD en de modellen die in Nederland geleverd worden. Heb je interesse? Meld je aan: https://byd-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
gdisselkoen schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:38:
Omdat ik onlangs zelf een BYD Sealion besteld heb was ik op zoek naar een BYD\Sealion Forum. Tot mijn verbazing zijn er niet of nauwelijks fora voor BYD en de modellen. Alleen wat onderwerpen op andere fora.

Dit heeft mij doen besluiten om een Forum op te zetten puur gericht op BYD en de modellen die in Nederland geleverd worden. Heb je interesse? Meld je aan: https://byd-forum.nl
Goed idee, ga ik doen. Er is een Duits forum actief, waar ik veel gebruik van maak: https://www.byd-sealion7-forum.de/forum/

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
Iemand een idee of de Lane Center Control gaat uitbreiden cq verbeteren? Ik was zeer onder de indruk van de Polestar die prima zelf kan sturen. Ik hoor ook veel goeds over VW (ID.7 of de Buzz). Ik hoopte dat BYD dit ook zou hebben maar blijkbaar niks meer dan tikkie terug sturen?

Ik moet binnen 2 weken een leaseauto bestellen en twijfel tussen deze 4. BYD vind ik qua looks het mooiste, de Buzz is lekker ruim en hoog (maar niet echt zakelijk). Polestar heeft beetje beiden maar qua looks wat minder. VW ID.7 heeft echt alles maar beetje saaie wagen, wel massagestoelen!
Heb al gevraagd voor een proefrit maar krijg geen reactie, kon dit alleen online aanvragen bij BYD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04

PauseBreak

derp!

Ik weet niet wat je bedoelt @Zorg. Ik heb de mijne laatst opgehaald in Rotterdam en ben ermee terug gereden naar Winterswijk. Alleen het wisselen van rijstrook moet je zelf doen, verder houdt de auto zichzelf prima in het midden (of ja, iets aan de rechterkant) van de rijstrook, ook in bochten. Het was erg ontspannen terug rijden. Of ja, rijden is een groot woord. Actief passagier zijn komt dichter in de buurt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@PauseBreak dat is exact wat ik bedoel! Mijn 5 jaar oude bmw heeft een functie dat als het in de buurt komt van een lijn dat het begint te trillen. Dat vind ik te beperkt. Bij polestar kon ik gewoon handen aan het stuur houden en bochten werden prima genomen (op de snelweg) dat is hetgeen wat ik graag zou willen.
Volgens de dealer zit dat erop maar die zegt ook dat iemand inhalen ook gewoon gaat. Aardige man maar veel verkooppraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zorg schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:19:
@PauseBreak dat is exact wat ik bedoel! Mijn 5 jaar oude bmw heeft een functie dat als het in de buurt komt van een lijn dat het begint te trillen. Dat vind ik te beperkt. Bij polestar kon ik gewoon handen aan het stuur houden en bochten werden prima genomen (op de snelweg) dat is hetgeen wat ik graag zou willen.
Volgens de dealer zit dat erop maar die zegt ook dat iemand inhalen ook gewoon gaat. Aardige man maar veel verkooppraat
Dat noemt BYD "Intelligent Cruise Control", en werkt inderdaad zoals bij Polestar. De auto houdt zelf afstand tot je voorligger, houdt kruisend verkeer en achteropkomend verkeer in de gaten, en houdt zichzelf binnen de lijnen. Het zelfstandig inhalen doet de auto niet - of beter gezegd: zelf van rijstrook wisselen heb ik de auto niet zien doen, maar het was ook vrij druk en de auto rijdt erg veilig. Dat wil zeggen, gaten die je zelf als bestuurder wel pakt in NL spitsverkeer pakt de auto niet want je zit dan te kort op je voorligger.

Ik zou zeggen, boek een proefrit en ga het ervaren. Iedere auto heeft zijn eigen plus- en minpunten, dus vooral zelf ervaren.

Anyway, dit is de mijne:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NT9Xt6n.jpeg

In de standaardkleur, want die vind ik het zelf het fraaist.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@PauseBreak morgenvroeg hebben we een proefrit geplant! Met name voor mijn vrouw voor de zitpositie en het gevoel van rijden. Inhalen vind ik nog niet zo belangrijk, dat zal wel komen tzt. Maar gewoon de baan behouden is wel fijn.
Het wordt de Sealion of de ID.7 tourer
Beiden quasi even groot, de ID.7 wat burgerlijker maar qua software denk ik net iets verder + massagestoelen. De sealion vind ik qua looks net even wat mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Je kunt wat mij betreft niet verkeerd kiezen. Zowel ID.7 tourer als Sealion 7 zijn hele goede auto's.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:28
Maar wel totaal verschillend. Sealion is echt een SUV en de ID7 natuurlijk niet. Benieuwd ook naar die afweging dan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
Ik vond de cruisecontrol van de Sealion 7 zelf nog wat achterlopen op bijvoorbeeld Kia of Volkswagen. Hij versnelt bijvoorbeeld op drempels en remt wel sterk af in bochten. Of dat moet inmiddels verholpen zijn met een software update...

• Hassebassie
Zijn er hier leden die de nieuwe update V3.0 ontvangen hebben? In een Duits forum wordt er gemeld dat deze ontvangen is.
Pagina: 1 2 Laatste