Nee, merp!
@caramelo: het komt regelmatig voor dat een instelling plotseling veranderd is na een update. Check even de instelling van de comfortstand van de stoel.
Daar staat een Nederlands handleiding, die vreemd genoeg niet op de Nederlandse site van BYD staat.
Heb je de laadproblemen ook bij openbare laadpalen of alleen thuis?
Nee, merp!
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik ben nog steeds van plan dat een keer te gaan doen, maar tot op heden de noodzaak nog niet echt gevonden.
[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 20-07-2026 14:12 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Je kan dus apps installeren. De werking zal enigszins wisselend zijn. Of het 'mag' is een tweede.
Er zijn een paar dingen:Juancho schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:11:
Dus Android Automotive draait native op de Sealion 7? Dat is me toen totaal niet opgevallen, alleen al omdat je geen Maps gebruikt als navigatie. Dat is van BYD zelf. En bovendien lijkt het me stug dat je zomaar van Android apps op het systeem mag gooien? Lijkt me allemaal wel dichtgezet om bijv. een app als Teams, Videoland etc te kunnen installeren buiten de reguliere weg om.
Android Auto - koppeling auto en Android telefoons. Die zie je eigenlijk overal wel tegenwoordig.
Android - gewoon Android, het OS. Dat is wat BYD onderliggend gebruikt op de tablet.
Maps - navigatie, gebruikt BYD in de Sealion inderdaad niet. Voor de Sealion 7 heb je twee systemen maar zover mij bekend gebruikt men in EU alleen HERE voor de ingebouwde navigatie. Daar zit wel nog een schil overheen van BYD zelf (had van mij niet gehoeven).
Hoe dichtgetimmerd Android is, geen idee om eerlijk te zijn. Ik gebruik gewoon braaf Android Auto of Apple Carplay al naar gelang het soort telefoongesprek.
Nee, merp!
Maar BYD Buddy's Youtube kanaal heeft wel wat filmpjes hierover. Het is niet helemaal straighforward, maar daarvoor zitten we op Tweakers
YouTube: Installing Apps on BYD Sealion 7 - Part 1
Dat gaat het mij om punt 2. Jij noemt het gewoon Android, ik noem het Android Automotive (afkorting AAOS) omdat dat de tak van Android is die in Auto's zit. In Volvo's, Polestars (heb ik) en Renault zit dat volledig ingebakken. Dus niet alleen op de achtergrond, maar echt als besturingssysteem van de wagen zelf. Dus incl. Maps als standaard navigatie, een playstore, Assistent (zijn nu bezig met omzetten naar Gemini) etc. Wat ik begreep was dat de Sealion 7 dat niet heeft (heb ik dus zelf ervaren) maar dat ze maar een heel klein stukje van Android Automotive gebruiken om de POI op te halen voor hun eigen navigatie systeem.PauseBreak schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:02:
[...]
Er zijn een paar dingen:
Android Auto - koppeling auto en Android telefoons. Die zie je eigenlijk overal wel tegenwoordig.
Android - gewoon Android, het OS. Dat is wat BYD onderliggend gebruikt op de tablet.
Maps - navigatie, gebruikt BYD in de Sealion inderdaad niet. Voor de Sealion 7 heb je twee systemen maar zover mij bekend gebruikt men in EU alleen HERE voor de ingebouwde navigatie. Daar zit wel nog een schil overheen van BYD zelf (had van mij niet gehoeven).
Hoe dichtgetimmerd Android is, geen idee om eerlijk te zijn. Ik gebruik gewoon braaf Android Auto of Apple Carplay al naar gelang het soort telefoongesprek.
Android is behoorlijk streng als het gaat om toegang/veiligheid etc, dan merk je al bij AAOS. Vandaar dat ik me niet kan voorstellen dat je zomaar even buiten de store om een app als Maps (of wat je ook wil) op het BYD systeem kan installeren en kan gebruiken. Lijkt me vrijwel uitgesloten, maar daarvoor ken ik de BYD niet goed genoeg.
En dat lijkt me dus stug, dat Android dat toestaat. Dan had BYD maar moeten investeren in AAOS lijkt meSjapmeister schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:15:
Ik vind dit BYD Navigatie app niet prettig. Hij waarschuwt altijd aan de late kant bij een afslag vind ik. Dus ik wil liever Google maps of zo gebruiken. Dat kan natuurlijk via de verbinding van je telefoon, maar het schijnt ook te kunnen door Android apps rechtstreeks te installeren. Dus daar was ik nieuwsgierig naar.
[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 20-07-2026 17:46 ]
Voor wat betreft navigatie gebruik ik zelf Waze of Maps. De ingebouwde navigatie gebruik ik weinig omdat ik Spotify gebruik via CarPlay of Android Auto dus ik zit toch al in die omgeving.
Heb de ingebakken navigatie wel gebruikt en werkt op zich prima, helemaal met de HUD. Dat doet het beter dan Maps dat doet. Maps toont namelijk de verkeerde afslagen op rotondes. Dat is wat onhandig.
Nee, merp!