Het grote BYD Sealion 7 topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:56

PauseBreak

derp!

Heb het de afgelopen dagen getest. DAB werkt qua ontvangst prima. Dat ze het in het radio menu hebben gezet vind ik minder handig werken maar goed ik gebruik eigenlijk altijd Spotify of Apple Music.

Nee, merp!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:47

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik gebruik het nooit. Heb eigenlijk altijd Android Auto aan. Tijdens de rit van vanochtend af en toe gewisseld, maar ik kon geen problemen bespeuren.

• caramelo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-07 16:10
hier geen probleem met DAB+, wel sinds update gaat bestuurderszetel niet naar achter bij het uitstappen, en bij terug deur openen om in te stappen schuift hij naar achter en eenmaal in zetel gaat hij naar de ingestelde plaats, of ben ik hier nu verkeerd in?

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 16:29
Dank voor jullie feed-back. Ik heb vandaag een wat langere rit gemaakt, maar heb geen slechte ontvangst gehad met DAB+. Gelukkig maar.
@caramelo: het komt regelmatig voor dat een instelling plotseling veranderd is na een update. Check even de instelling van de comfortstand van de stoel.

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-07 16:29
Ik kwam op een Duits forum een link naar de documentatie van de BYD's tegen, waaronder de Sealion 7: https://www.byd.com/eu/service-maintenance/owners-manual.
Daar staat een Nederlands handleiding, die vreemd genoeg niet op de Nederlandse site van BYD staat.

• caramelo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-07 16:10
Hallo, heeft er iemand problemen met het laden van Sealion7, ik heb wallbox van Easee en wanneer hij moet opladen met het laadschema van de wallbox stopt de wagen soms na willekeurige tijd het laden en soms een half uur zonder dat er thuis iets anders staat te draaien, soms start hij bij begin laden heel moeilijk , soms een melding dat wagen weigert te laden, heel raar

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nee, maar ik heb een Wallbox Pulsar Pro met bijbehorende MID en load balancing in de meterkast. Dus dat zal ongetwijfeld anders werken.
Heb je de laadproblemen ook bij openbare laadpalen of alleen thuis?

Nee, merp!

• Sjapmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:10
Is er al iemand bezig of is het iemand gelukt om Android apps te sideloaden? Ik wil graag wat apps installeren die gewoon op de BYD werken zonder dat dat via mijn telefoon hoeft.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:44
De Sealion 7 gebruikt toch alleen maar iets van Google voor de POI in hun eigen navigatie? Dat werd mij toen iig verteld. De Sealion 8 schijnt wel meer AAOS based te zijn maar nog steeds niet zoals ik het ken vanuit Volvo en Polestar waar Android het interne systeem is met dus een Google Playstore. Vond ik destijds wel jammer toen ik de Sealion 7 proefreed.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• HyperActivE

HyperActivE

Het scherm werkt gewoon op Android en je kan met developer tool ADB software laden op de tablet.

Ik ben nog steeds van plan dat een keer te gaan doen, maar tot op heden de noodzaak nog niet echt gevonden.

• Juancho
Dus Android Automotive draait native op de Sealion 7? Dat is me toen totaal niet opgevallen, alleen al omdat je geen Maps gebruikt als navigatie. Dat is van BYD zelf. En bovendien lijkt het me stug dat je zomaar van Android apps op het systeem mag gooien? Lijkt me allemaal wel dichtgezet om bijv. een app als Teams, Videoland etc te kunnen installeren buiten de reguliere weg om.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 20-07-2026 14:12 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• HyperActivE

HyperActivE

Nee, Android. Zonder de Automotive.

Je kan dus apps installeren. De werking zal enigszins wisselend zijn. Of het 'mag' is een tweede.

• Juancho
Dan snap ik niet wat @Sjapmeister bedoelt met dat hij apps wil gebruiken buiten zijn telefoon om. Lijkt me stug dat je Android apps zomaar kan installeren op het systeem van BYD.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Juancho schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:11:
Dus Android Automotive draait native op de Sealion 7? Dat is me toen totaal niet opgevallen, alleen al omdat je geen Maps gebruikt als navigatie. Dat is van BYD zelf. En bovendien lijkt het me stug dat je zomaar van Android apps op het systeem mag gooien? Lijkt me allemaal wel dichtgezet om bijv. een app als Teams, Videoland etc te kunnen installeren buiten de reguliere weg om.
Er zijn een paar dingen:
Android Auto - koppeling auto en Android telefoons. Die zie je eigenlijk overal wel tegenwoordig.
Android - gewoon Android, het OS. Dat is wat BYD onderliggend gebruikt op de tablet.
Maps - navigatie, gebruikt BYD in de Sealion inderdaad niet. Voor de Sealion 7 heb je twee systemen maar zover mij bekend gebruikt men in EU alleen HERE voor de ingebouwde navigatie. Daar zit wel nog een schil overheen van BYD zelf (had van mij niet gehoeven).

Hoe dichtgetimmerd Android is, geen idee om eerlijk te zijn. Ik gebruik gewoon braaf Android Auto of Apple Carplay al naar gelang het soort telefoongesprek.

Nee, merp!

• marcello14
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:02
Heb het nog niet geprobeerd omdat ik er nog geen behoefte aan heb gehad.

Maar BYD Buddy's Youtube kanaal heeft wel wat filmpjes hierover. Het is niet helemaal straighforward, maar daarvoor zitten we op Tweakers ;)

YouTube: Installing Apps on BYD Sealion 7 - Part 1

• Juancho
PauseBreak schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:02:
[...]

Er zijn een paar dingen:
Android Auto - koppeling auto en Android telefoons. Die zie je eigenlijk overal wel tegenwoordig.
Android - gewoon Android, het OS. Dat is wat BYD onderliggend gebruikt op de tablet.
Maps - navigatie, gebruikt BYD in de Sealion inderdaad niet. Voor de Sealion 7 heb je twee systemen maar zover mij bekend gebruikt men in EU alleen HERE voor de ingebouwde navigatie. Daar zit wel nog een schil overheen van BYD zelf (had van mij niet gehoeven).

Hoe dichtgetimmerd Android is, geen idee om eerlijk te zijn. Ik gebruik gewoon braaf Android Auto of Apple Carplay al naar gelang het soort telefoongesprek.
Dat gaat het mij om punt 2. Jij noemt het gewoon Android, ik noem het Android Automotive (afkorting AAOS) omdat dat de tak van Android is die in Auto's zit. In Volvo's, Polestars (heb ik) en Renault zit dat volledig ingebakken. Dus niet alleen op de achtergrond, maar echt als besturingssysteem van de wagen zelf. Dus incl. Maps als standaard navigatie, een playstore, Assistent (zijn nu bezig met omzetten naar Gemini) etc. Wat ik begreep was dat de Sealion 7 dat niet heeft (heb ik dus zelf ervaren) maar dat ze maar een heel klein stukje van Android Automotive gebruiken om de POI op te halen voor hun eigen navigatie systeem.

Android is behoorlijk streng als het gaat om toegang/veiligheid etc, dan merk je al bij AAOS. Vandaar dat ik me niet kan voorstellen dat je zomaar even buiten de store om een app als Maps (of wat je ook wil) op het BYD systeem kan installeren en kan gebruiken. Lijkt me vrijwel uitgesloten, maar daarvoor ken ik de BYD niet goed genoeg.

• Sjapmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:10
Ik vind dit BYD Navigatie app niet prettig. Hij waarschuwt altijd aan de late kant bij een afslag vind ik. Dus ik wil liever Google maps of zo gebruiken. Dat kan natuurlijk via de verbinding van je telefoon, maar het schijnt ook te kunnen door Android apps rechtstreeks te installeren. Dus daar was ik nieuwsgierig naar.

• Juancho
Sjapmeister schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:15:
Ik vind dit BYD Navigatie app niet prettig. Hij waarschuwt altijd aan de late kant bij een afslag vind ik. Dus ik wil liever Google maps of zo gebruiken. Dat kan natuurlijk via de verbinding van je telefoon, maar het schijnt ook te kunnen door Android apps rechtstreeks te installeren. Dus daar was ik nieuwsgierig naar.
En dat lijkt me dus stug, dat Android dat toestaat. Dan had BYD maar moeten investeren in AAOS lijkt me :). Maar kan je niet met je telefoon en de BYD koppeling een if/else/then maken? Dat AA automatisch wordt opgestart en weer afsluit als de BT verbinding met de wagen er is. Heb je gelijk je telefoon op het grote scherm incl. Maps etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 20-07-2026 17:46 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Juancho BYD gebruikt HERE voor de navigatie, inclusief de POI. Vanaf daar zit er een Google zoekkoppeling in. De rest van het ecosysteem is in-house, zal ongetwijfeld wel “geïnspireerd” zijn door Android.
Voor wat betreft navigatie gebruik ik zelf Waze of Maps. De ingebouwde navigatie gebruik ik weinig omdat ik Spotify gebruik via CarPlay of Android Auto dus ik zit toch al in die omgeving.
Heb de ingebakken navigatie wel gebruikt en werkt op zich prima, helemaal met de HUD. Dat doet het beter dan Maps dat doet. Maps toont namelijk de verkeerde afslagen op rotondes. Dat is wat onhandig.

Nee, merp!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste