Oh? goede tips! Daar ga ik even in duikenMealer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:39:
[...]
Youtube en Vivaldi webbrouwser zitten in de leap-appstore zelf trouwens, wel verborgen.
https://www.facebook.com/reel/941611342117387?locale=nl_NL
Ook de wallpaper aanpassen met een eigen foto zetten is mogelijk.
YouTube: Leapmotor C10 - Change Wallpaper
Fijn te horen dat hij goed bevalt.FlyingGameGuy schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:50:
Geen bericht=goed bericht![]()
Ik ben zelf erg tevreden over de auto en stap er elke keer met een goed gevoel weer in.
Gisteren een simpele manier ontdekt om netflix/youtube etc te kijken tijdens het parkeren/opladen.
Er zit een browser app in de ingebouwde appstore (even de naam vergeten, kijk zo tijdens de pauze wel).
Voor een soepele stream, moest ik alleen wel de auto koppelen aan de hotspot van mijn telefoon. (Auto 4g tov tel 5g)
Ik ben ook zeer benieuwd, ik heb hem gekocht zonder dat ik erin gereden heb.😀
Gister dealer gebeld. Eind februari besteld. Auto is gefabriceerd en staat klaar voor transport(de boot op). Krijg nog bericht wanneer die gepland staat voor transport. Na aankomst in Antwerpen hebben ze max 2 weken om te leveren aan de dealer in Nederland.Nordkapp schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:
Gebeurd weinig hier.
Geen nieuwe afleveringen, inzichten e.d.?
Ben toch wel zeer benieuwd naar nieuwe afleveringen.
Zijn de auto’s up to date?
Wellicht nieuws over CarPlay?
Aflever tijden?
Wacht met smart op de mijne.
Indicatie was begin juli, dus hoop snel te horen dat die op de boot zit.
Mijne eind januari besteld.
Mijn dealer houdt mij helaas niet op de hoogte.
Op laho uitgaande zou ik de mijne begin juni verwachten?
Ik ga nu gevoelsmatig uit van begin juli.
Ha ha is natuurlijk liet heel belangrijk maar is een beetje sinterklaas gevoel van vrouggarh.
Hele proces is toch leuk en spannend, niet waar?
Zelfde had ik 5 jaar terug met mijn Lynk&co
Ha ha is natuurlijk liet heel belangrijk maar is een beetje sinterklaas gevoel van vrouggarh.
Ik heb ook zelf de dealer gebeld over de status. Wellicht ook een idee?Nordkapp schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:22:
Mijne eind januari besteld.
Voorpret is ook fin de Facebook groep aanwezig. Zelf al deze video bekeken; YouTube: Leapmotor C10 Handover | Full Walkthrough & Quick Start Guide
[ Voor 15% gewijzigd door Laho op 29-05-2026 08:21 ]
Heb de dealer gemaild, de auto is geproduceerd en heeft een chassisnummer, leverdatum helaas onbekend, hij zal me op de hoogte houden.
Ben bang dat het nog wel even gaat duren
Ben bang dat het nog wel even gaat duren
Ik werd door de dealer gebeld omdat ik had gevraagd wanneer de nieuwe C10 uit zou komen, ik kreeg te horen dat hij mij in juli meer informatie kon geven hierover en dat ze november de nieuwe variant in de showroom zouden hebben staan. Dus dit wachten we even af!
https://cnevpost.com/2026/06/03/leapmotor-to-launch-updated-c-series-suvs-jun-16/
https://cnevpost.com/2026/06/03/leapmotor-to-launch-updated-c-series-suvs-jun-16/
Hoi, ik vrees dan voordat ze kunnen leveren je zomaar een jaar verder bent als alles meezit....het zal denk ik altijd zo blijven...Gabr1e7 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:57:
Ik werd door de dealer gebeld omdat ik had gevraagd wanneer de nieuwe C10 uit zou komen, ik kreeg te horen dat hij mij in juli meer informatie kon geven hierover en dat ze november de nieuwe variant in de showroom zouden hebben staan. Dus dit wachten we even af!
Hier ook een nog Lynk & Co rijder en uitgekomen bij de C10. Gezien de onzekere restwaarde toch maar een leasecontractje op laten stellen. Ik kan niet wachten op het nieuwe modeljaar want de L&C 01 halen ze in september op.
Apple Carplay is volgens mijn dealer niet mogelijk op de huidige C10, ik zou een dongle meegeleverd worden om het werkend te krijgen. De B10 kan het overigens wel gewoon maar is nieuwer.
Ik ga dit topic volgen...
Apple Carplay is volgens mijn dealer niet mogelijk op de huidige C10, ik zou een dongle meegeleverd worden om het werkend te krijgen. De B10 kan het overigens wel gewoon maar is nieuwer.
Ik ga dit topic volgen...
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Stel mij toch grote vragen bij die paniekzaaierij rond restwaarde.
Mijn vrouw haar Q2, 6 jaar oud 96 000km koste ons 30.000 in 2021 met 15.000 kilometer, nu zou die ook maar max 17k waar zijn, dat toch ook al 50% tov nieuwprijs?? Dan moogde bij elektrisch nog is rekenen hoeveel goedkoper je al die jaren ook gereden hebt.
Die hele heise rond restwaarde , daar kijken ze wss naar een elektrische auto van 60k of meer, ja uiteraard zakt die waarde eneorm hoe duurder die word.
Bovendien heeft dit ook nog te zien met de terughoudendheid van particulieren om een 2de hands EV te kopen (behalve als de pompprijzen te hoog worde uiteraard).dit zorgt ook dat prijzen gedrukt worden.
Men komt meer om meer terug op die batterij slijtage. Wagens die nu 6-10 jaar zijn hebben nog steeds mooie batterij health . Merendeel van mensen rijd geen 50km per dag
Mijn vrouw haar Q2, 6 jaar oud 96 000km koste ons 30.000 in 2021 met 15.000 kilometer, nu zou die ook maar max 17k waar zijn, dat toch ook al 50% tov nieuwprijs?? Dan moogde bij elektrisch nog is rekenen hoeveel goedkoper je al die jaren ook gereden hebt.
Die hele heise rond restwaarde , daar kijken ze wss naar een elektrische auto van 60k of meer, ja uiteraard zakt die waarde eneorm hoe duurder die word.
Bovendien heeft dit ook nog te zien met de terughoudendheid van particulieren om een 2de hands EV te kopen (behalve als de pompprijzen te hoog worde uiteraard).dit zorgt ook dat prijzen gedrukt worden.
Men komt meer om meer terug op die batterij slijtage. Wagens die nu 6-10 jaar zijn hebben nog steeds mooie batterij health . Merendeel van mensen rijd geen 50km per dag
Zit hem ook vooral in hoe de service loopt omtrent nieuwe merken als leapmotor. Gevestigd merken weet je dat die blijvend zijn en je over 5-10jaar gewoon naar de dealer kan. Leapmotor moet zich nog bewijzen. En natuurkijk speelt accu levensduur ook wel iets mee.XYRIS schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:39:
Stel mij toch grote vragen bij die paniekzaaierij rond restwaarde.
Scheelt dat Stellantis een 20% aandeel heeft in leapmotor. Die gaan hervormen en komt prominentere positie voor leapmotor. Ik heb er wel vertrouwen in.
Dacht dat dat 51% was, maar het verhaal zit iets anders in elkaar:Laho schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:17:
[...]
Zit hem ook vooral in hoe de service loopt omtrent nieuwe merken als leapmotor. Gevestigd merken weet je dat die blijvend zijn en je over 5-10jaar gewoon naar de dealer kan. Leapmotor moet zich nog bewijzen. En natuurkijk speelt accu levensduur ook wel iets mee.
Scheelt dat Stellantis een 20% aandeel heeft in leapmotor. Die gaan hervormen en komt prominentere positie voor leapmotor. Ik heb er wel vertrouwen in.
Stellantis kocht in 2023 een belang van 21% in Leapmotor en vormde LPMI, een grotendeels commerciële joint venture waarmee het de EV's van Leapmotor buiten China verkoopt.
Stellantis bezit 51% van LPMI, terwijl Leapmotor 49% in handen heeft.
Die trekhaak monteren is nog wel een ding. Ondanks de hoge kosten heb ik er toch voor gekozen om dit via de dealer te doen. Afspraak gemaakt, dag werk om einde dag te horen dat ze iets vergeten zijn mee te bestellen waardoor ze de bedrading niet kunnen aansluiten.
Iets van een zekeringskast in bestelling gezet met geen uitzicht wanneer dit geleverd gaat worden. Echt waardeloos.
Auto rijdt trouwens nog steeds heerlijk en begint al meer eigen te voelen. We hebben de REEV en na 1200 km gereden te hebben, hebben we nog steeds niet getankt en kan er volgens de boordcomputer nog 530 km op de brandstof tank gereden worden.
Iets van een zekeringskast in bestelling gezet met geen uitzicht wanneer dit geleverd gaat worden. Echt waardeloos.
Auto rijdt trouwens nog steeds heerlijk en begint al meer eigen te voelen. We hebben de REEV en na 1200 km gereden te hebben, hebben we nog steeds niet getankt en kan er volgens de boordcomputer nog 530 km op de brandstof tank gereden worden.
Ik denk toch wel heel verstandig die trekhaak via de dealer.kunnen ze in ieder geval niks afschuiven op een ander mocht er iets misgaan ( zoals nu eigenlijk) het is mij de extra poen wel waard.
Helaas werkt de link niet, maar je post heeft mij wel op het juiste spoor gezet.Mealer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:39:
[...]
Youtube en Vivaldi webbrouwser zitten in de leap-appstore zelf trouwens, wel verborgen.
https://www.facebook.com/reel/941611342117387?locale=nl_NL
Ook de wallpaper aanpassen met een eigen foto zetten is mogelijk.
YouTube: Leapmotor C10 - Change Wallpaper
Voor degene die de Youtube app en/of de Vivaldi browser app erbij willen hebben:
- Open de appstore op het hoofdscherm
- Tik 8x op het tandwieltje rechtbovenin
Er verschijnt kort wat Chinees in beeld, als je daarna teruggaat naar de apps in de Appstore, staan de genoemde apps ertussen.
Grappig, dat werkt echt. Kan helaas geen netflix of videoland kijken. Die sites staan alleen toe dat ik via de app moet kijken en niet via een mobiele webbrowser.FlyingGameGuy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:59:
[...]
Helaas werkt de link niet, maar je post heeft mij wel op het juiste spoor gezet.
Voor degene die de Youtube app en/of de Vivaldi browser app erbij willen hebben:
- Open de appstore op het hoofdscherm
- Tik 8x op het tandwieltje rechtbovenin
Er verschijnt kort wat Chinees in beeld, als je daarna teruggaat naar de apps in de Appstore, staan de genoemde apps ertussen.
Mogelijk nieuwe Leapmotor C10 met LEAP 3.5-platform?
Ik ben benieuwd of er al meer informatie bekend is over een mogelijke vernieuwde versie van de C10.
Ik zie op verschillende websites berichten verschijnen dat er een facelift van de C10 aankomt. Daarbij zou de auto een vernieuwde voorzijde krijgen met een doorlopende LED-lichtbalk. Er zijn zelfs al foto’s opgedoken van een gefacelifte C10 met een compleet nieuw frontdesign.
Wat ik vooral hoop, is dat Leapmotor de C10 ook gaat voorzien van het nieuwere LEAP 3.5-platform. De huidige C10 draait nog op LEAP 3.0, terwijl de nieuwere B10 en B05 al gebruikmaken van LEAP 3.5.
Daarnaast lijkt de B05 standaard uitgerust te worden met onder andere Apple CarPlay en Android Auto, iets wat ik ook graag in een vernieuwde C10 zou zien.
Volgens diverse reviews en gebruikerservaringen zouden de ACC-, rijstrookassistent- en andere ADAS-functies op de nieuwe generatie modellen bovendien merkbaar beter werken dan op de huidige C10.
Wij moeten ergens halverwege volgend jaar weer een nieuwe leaseauto kiezen, dus ik hoop eigenlijk dat een vernieuwde C10 vóór die tijd in Europa beschikbaar komt.
Heeft iemand hier misschien al meer informatie over?
Ik ben benieuwd of er al meer informatie bekend is over een mogelijke vernieuwde versie van de C10.
Ik zie op verschillende websites berichten verschijnen dat er een facelift van de C10 aankomt. Daarbij zou de auto een vernieuwde voorzijde krijgen met een doorlopende LED-lichtbalk. Er zijn zelfs al foto’s opgedoken van een gefacelifte C10 met een compleet nieuw frontdesign.
Wat ik vooral hoop, is dat Leapmotor de C10 ook gaat voorzien van het nieuwere LEAP 3.5-platform. De huidige C10 draait nog op LEAP 3.0, terwijl de nieuwere B10 en B05 al gebruikmaken van LEAP 3.5.
Daarnaast lijkt de B05 standaard uitgerust te worden met onder andere Apple CarPlay en Android Auto, iets wat ik ook graag in een vernieuwde C10 zou zien.
Volgens diverse reviews en gebruikerservaringen zouden de ACC-, rijstrookassistent- en andere ADAS-functies op de nieuwe generatie modellen bovendien merkbaar beter werken dan op de huidige C10.
Wij moeten ergens halverwege volgend jaar weer een nieuwe leaseauto kiezen, dus ik hoop eigenlijk dat een vernieuwde C10 vóór die tijd in Europa beschikbaar komt.
Heeft iemand hier misschien al meer informatie over?
- Komt de facelift daadwerkelijk naar Europa?
- Is er iets bekend over een overstap naar LEAP 3.5? Voor de c10
- Zijn er al geruchten over een introductiedatum?
- En komt Apple CarPlay dan ook naar de C10?
De C10 gaat uiteindelijk draaien op Leap 3.5, die nu op de B10 en B5 draait, weet ik uit heel betrouwbare bron, met dan inderdaad Carplay. Alle huidige C10's kunnen niet op Leap 3.5 draaien, is iets hardware matigs. Met dongle werkt Carplay dat op zich prima, dat blijf ik benadrukken. Ook zijn ze bezig met dimmende binnenspiegel, verstelbare lendesteun en parkeersensoren voor.Fibrenl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:41:
Mogelijk nieuwe Leapmotor C10 met LEAP 3.5-platform?
Heeft iemand hier misschien al meer informatie over?Ik zie her en der wel bevestigingen dat er iets nieuws aankomt, maar concrete informatie over Europa kan ik nog niet vinden.
- Komt de facelift daadwerkelijk naar Europa?
- Is er iets bekend over een overstap naar LEAP 3.5? Voor de c10
- Zijn er al geruchten over een introductiedatum?
- En komt Apple CarPlay dan ook naar de C10?
Werking van de ACC wordt ook voor huidige modellen aan gewerkt begreep ik.
Over een facelift heb ik niks gehoord.
Maar wederom, over een tijdsbestek kreeg ik geen info, dus geduld hebben.
Bedankt voor je info een reactie. We wachten het gewoon even af heb nog even de tijdMealer schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:13:
[...]
De C10 gaat uiteindelijk draaien op Leap 3.5, die nu op de B10 en B5 draait, weet ik uit heel betrouwbare bron, met dan inderdaad Carplay. Alle huidige C10's kunnen niet op Leap 3.5 draaien, is iets hardware matigs. Met dongle werkt Carplay dat op zich prima, dat blijf ik benadrukken. Ook zijn ze bezig met dimmende binnenspiegel, verstelbare lendesteun en parkeersensoren voor.
Werking van de ACC wordt ook voor huidige modellen aan gewerkt begreep ik.
Over een facelift heb ik niks gehoord.
Maar wederom, over een tijdsbestek kreeg ik geen info, dus geduld hebben.
:strip_exif()/f/image/8XA9IQ33YXCoGHBNUZmZ17lm.jpg?f=fotoalbum_large)