Het grote Leapmotor C10 topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 19:33
pvanmegen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:10:
Ook hier een Lynk & Co rijder die op zoek is naar een vervanger. Het ziet er naar uit dat de C10 toch wel intressant is maar heeft hij nu wel of geen achteruitrijwisser? De dealer zei van niet maar ik zie filmpjes dat hij onder de spoiler zit. Daarnaast hebben de auto's uit het huidige modeljaar toch gewoon Apple Carplay?
Ja heeft hij verstopt onder de spoiler ;)
Apple CarPlay is nog niet bekend of en zoja welke modellen / bouwjaar het gaan krijgen op de C10.

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-02 16:20
Bij Autoweek staat het toch gewoon bij de specs....

https://www.autoweek.nl/a...romax-awd-81-9kwh-design/

Ik ga de dealer eens mailen, hoewel die gewoon keihard zegt dat er geen ruitenwisser op zit aan de achterkant...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• hemdd
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 15:29
pvanmegen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:40:

Ik ga de dealer eens mailen, hoewel die gewoon keihard zegt dat er geen ruitenwisser op zit aan de achterkant...
Het staat dus letterlijk op de productpagina van de C10. Even doorscrollen: https://www.leapmotor.net/nl/c10showroom

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-02 14:45
TweakersDerik schreef op maandag 19 januari 2026 @ 22:29:
[...]

Klinkt goed, bedankt voor je uitleg.

De reden waarom deze auto mij is opgevallen is door het prijskaartje. Ik kan voor ~40k geen benzine auto vinden die vergelijkbaar is met deze auto en opties.
Gaat significant in de bijtelling schelen voor privé gebruik.
Denk dat het overigens ook wel prima rijd, de electrische aandrijving zonder de stress over je actieradius.
Heb 2x een electrische leen auto gehad als vervangend vervoer en durfde er niet mee naar m’n werk te rijden, en die laatste keer (recent met de sneeuw) was het zo erg dat ik alle systemen, Airco, ventilatie, radio etc.. had uitgeschakeld en raam op een klein kiertje open had gezet met -2 om rit terug te halen.
Ik wil dat nooit meer meemaken, verschrikkelijk.
Lease in Nederland? Zakelijke rijder? Dan is je werkgever ng niet op de hoogte van de pseudo-heffing. Hou dat zo, anders heb je kans dat je nu al elektrisch moet.
Elektrisch is geen straf, althans, zo zie ik het niet. Rij al 4 jaar met volle tevredenheid elektisch, en sinds 1 maand met een C10 EV.

• bentley11228
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:58
pvanmegen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:40:

Dan heeft de dealer niet goed gekeken. Geloof mij de wisser zit erop, mooi weggewerkt onder de spoiler.

Zie ook hier
YouTube: How To Use Wipers | Get To Know Your C10

[ Voor 12% gewijzigd door bentley11228 op 27-01-2026 14:59 ]

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 05-02 09:47
Mealer schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:05:
[...]

Lease in Nederland? Zakelijke rijder? Dan is je werkgever ng niet op de hoogte van de pseudo-heffing. Hou dat zo, anders heb je kans dat je nu al elektrisch moet.
Elektrisch is geen straf, althans, zo zie ik het niet. Rij al 4 jaar met volle tevredenheid elektisch, en sinds 1 maand met een C10 EV.
Wij stellen volledig EV zo lang mogelijk uit omdat we in de oliesector zitten, het is een beetje tegenstrijdig. Je zult bij ons geen laadpalen vinden op de parkeer terreinen. Uiteindelijk zullen we wel over moeten stappen natuurlijk als het aanbod bij Ayvens (leaseplan) alleen nog maar EV word.
Overigens is de pseudo pas vanaf 2027 maar mijn werkgever heeft er geen problemen mee om die heffing op zich te nemen. Liever dat dan… zo ver gaat het.

• Mealer
TweakersDerik schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:21:
[...]

Wij stellen volledig EV zo lang mogelijk uit omdat we in de oliesector zitten, het is een beetje tegenstrijdig. Je zult bij ons geen laadpalen vinden op de parkeer terreinen. Uiteindelijk zullen we wel over moeten stappen natuurlijk als het aanbod bij Ayvens (leaseplan) alleen nog maar EV word.
Overigens is de pseudo pas vanaf 2027 maar mijn werkgever heeft er geen problemen mee om die heffing op zich te nemen. Liever dat dan… zo ver gaat het.
Eerst de eigen olie opmaken!!!
Er wordt genoeg verdiend in de oliesector, dus als ze dat zo willen kan dat. Prijs per vat gaat gewoon wat omhoog :9~

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-02 13:34

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

[...]

De pseudo-eindheffing gaat op 1 januari 2027 in voor nieuwe terbeschikkingstellingen.
Er is een overgangsregeling voor auto’s die vóór 1 januari 2027 ter beschikking zijn gesteld; deze zijn vrijgesteld tot 17 september 2030.

• Mealer
wian66 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:19:
[...]

De pseudo-eindheffing gaat op 1 januari 2027 in voor nieuwe terbeschikkingstellingen.
Er is een overgangsregeling voor auto’s die vóór 1 januari 2027 ter beschikking zijn gesteld; deze zijn vrijgesteld tot 17 september 2030.
Dat klopt, dus daar dien je nu al over na te gaan denken, onze contracten lopen 5 jaar, dus dan vallen in september 2030 in de prijzen.....

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:17
Hallo allemaal,

Wij hebben een vraag over de Leapmotor C10 BEV ProMax 81,9 kWh Design en hopen dat er hier mensen zijn die al ervaring hebben met dit model.

Volgens de specificaties zou deze versie een actieradius van ongeveer 513 km hebben. Klopt dit in de praktijk een beetje? Daarnaast hoorden wij ergens dat dit model mogelijk een 800V-systeem heeft. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad zo is?

Wij rijden momenteel een BYD Atto 3, maar eerlijk gezegd valt de range ons vooral in de winter erg tegen. Met het koude weer halen wij maximaal ±220 km op een volle accu, terwijl we rustig rijden (ongeveer 80% snelweg / 20% overige wegen). Ook het snelladen in de kou is matig: meestal niet meer dan 45–60 kW.

Daarom zijn we benieuwd:
• Wat halen jullie realistisch aan range met de Leapmotor C10 (zomer/winter)?
• Hoe zijn de laadsnelheden, vooral bij lagere temperaturen?
• Zijn er verder plus- of minpunten waar we rekening mee moeten houden?

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Groet,

• Laho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:36
Toevallig gisteren testrit gemaakt in de C10. Alle ProMax versies zijn de nieuwe versies met 800v technologie.

Beste mevrouw van autohandelaar vertelde mij dat een trekhaak incl stroomvoorziening rond de 2200 zou kosten. Best aan de prijs voor trekhaak. Helemaal gezien alle eerdere berichten hier.

Zelf twijfel ik nog tussen de BEV ProMax AWD of de RWD.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51
Wat hebben jullie allemaal meegeleverd gekregen bij jullie C10 (REEV)? Ik lees bijvoorbeeld dat de meeste mensen maar 1 NFC kaart hebben, wat mij vreemd lijkt, omdat je dan geen reservesleutel hebt. Nu zie ik op een afleverrapport van een C10 REEV dat er 2 NFC sleutels bij horen te zitten. Houdt de dealer er 1 achter soms?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dB0B4c1LmjaQYiJ5otYjzQOGhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfScjBgWn16lPv5kGHsfuO0R.jpg?f=fotoalbum_large

• Mealer
Zojuist update voor mij C10 BEV uitgevoerd. Nu 3.40.56.

Snelle start is toegevoegd in menu "onderhoud", dat werkt uitstekend.

ACC en LCC aangepast, maar nog niet kunnen testen.

Diverse pictogrammen (UI) verbeter, maar daar merk ik niks van.

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:50
Mealer schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:31:
Zojuist update voor mij C10 BEV uitgevoerd. Nu 3.40.56.

Snelle start is toegevoegd in menu "onderhoud", dat werkt uitstekend.

ACC en LCC aangepast, maar nog niet kunnen testen.

Diverse pictogrammen (UI) verbeter, maar daar merk ik niks van.
Hier nog niks. Wat is het versie nummer?

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Mealer
3.40.56 heb ik nu.

• Mealer

• overtones
ah dat is een BEV denk ik dan? Mijn REEV heeft een hoger nummer.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Mealer
BEV inderdaad.

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02 12:44
Heeft iemand enig idee of er verschil is tussen een trekhaak vanuit de fabriek of dat ik er 1 later bij leapmotor dealer laat plaatsen?

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

• XYRIS
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:47
sjorsjes schreef op maandag 9 februari 2026 @ 11:19:
Heeft iemand enig idee of er verschil is tussen een trekhaak vanuit de fabriek of dat ik er 1 later bij leapmotor dealer laat plaatsen?
Gemonteerd fabriek bestaat niet. Je kan niets kiezen. Gewoon style of design

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02 12:44
Oh dus de trekhaak wordt altijd los door dealer gemonteerd? Okidokie dat versimpelt de keuze voor nieuw vs "occasion"

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

• XYRIS
sjorsjes schreef op maandag 9 februari 2026 @ 15:46:
Oh dus de trekhaak wordt altijd los door dealer gemonteerd? Okidokie dat versimpelt de keuze voor nieuw vs "occasion"
ja spijtig, want algemeen geld de regel toch dat die dan goedkoper is als je die meteen bijbesteld dan achteraf

• Fibrenl
Fibrenl schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:26:
Hallo allemaal,

Wij hebben een vraag over de Leapmotor C10 BEV ProMax 81,9 kWh Design en hopen dat er hier mensen zijn die al ervaring hebben met dit model.

Volgens de specificaties zou deze versie een actieradius van ongeveer 513 km hebben. Klopt dit in de praktijk een beetje? Daarnaast hoorden wij ergens dat dit model mogelijk een 800V-systeem heeft. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad zo is?

Wij rijden momenteel een BYD Atto 3, maar eerlijk gezegd valt de range ons vooral in de winter erg tegen. Met het koude weer halen wij maximaal ±220 km op een volle accu, terwijl we rustig rijden (ongeveer 80% snelweg / 20% overige wegen). Ook het snelladen in de kou is matig: meestal niet meer dan 45–60 kW.

Daarom zijn we benieuwd:

Groet,
Nog niemand die zijn ervaringen hier kan delen op mijn 3 vragen. Bedankt

• Mealer
Fibrenl schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:41:
[...]

Nog niemand die zijn ervaringen hier kan delen op mijn 3 vragen. Bedankt
Ik heb een 70kw accu, maar de range valt inderdaad tegen, naja wat is tegenvallen. Nu in de kou haal ik 330km ipv de 420 die opgegeven wordt. Maar dat heeft elke andere auto (ev of ice).
Ben benieuwd naar de range in de zomer.

Met mijn dagelijkse verkeer kan ik er prima mee uit de voeten, alleen in het voorjaar als ik naar Italië ga heb ik daar "last"van. Maar wat is last, ik heb vakantie dan. Mijn rijinstellingen staat wel op sport en er het rijbereik staat op dynamisch. Als ik rijbereik op fabrikant instelling zet zegt die wel 420km, maar gaan ze veel harder van me af als ik aan het rijden ben.

Qua laden zou het 2026 model met 160kWu/180kWu moeten kunnen laden. Staat op de site niet duidelijk, heb een lijntje uitstaan naar mijn dealer met dezelfde vraag, een collega is ook gechameerd van de C10 namelijk.

- punten, eigenlijk niet. Gemis Carplay is op te vangen met een dongle, 2026 zou (wat ik hoor, bindt me daar niet op vast) wel voorzien worden van Carplay, Verder zijn er wat dingetjes wat verbeterd kan worden, maar geen grote gebreken.

[ Voor 22% gewijzigd door Mealer op 10-02-2026 10:03 ]

• H-Dog
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-02 23:22
[...]

Overgangsrecht: Auto's met een verbrandingsmotor die vóór 2027 al worden gereden, vallen pas vanaf 17 september 2030 onder deze heffing

This isn't burgerking, you can't have it your way.

• Mealer
H-Dog schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:47:
[...]

Overgangsrecht: Auto's met een verbrandingsmotor die vóór 2027 al worden gereden, vallen pas vanaf 17 september 2030 onder deze heffing
Klopt, ik ben nu bezig met korte contracten van 31-12-2026 tot 17-09-2030 voor verbrandingsmotoren, of over naar elektrisch.

• Mealer
Fibrenl schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:26:
Hallo allemaal,

Daarom zijn we benieuwd:

Groet,
Reactie van mij dealer aangaande het 800v systeem:

De nieuwe Leapmotor C10 met de 81,9kWh accu is uitgerust met een nieuwe 800V systeem.
Hierbij is het AC laden: 11KW en het DC laden (snelladen): 180KW.
Met het DC snelladen ben je op deze manier van 30-80% in 22 minuten.

• Fibrenl
Mealer schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:21:
[...]

Reactie van mij dealer aangaande het 800v systeem:

De nieuwe Leapmotor C10 met de 81,9kWh accu is uitgerust met een nieuwe 800V systeem.
Hierbij is het AC laden: 11KW en het DC laden (snelladen): 180KW.
Met het DC snelladen ben je op deze manier van 30-80% in 22 minuten.
Top bedankt voor de info.

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-02 07:29
Vraagje voor de C10 REEV rijders:

Vandaag mijn C10 REEV op mogen halen. Tijdzone stond nog op China en hij gaf aan een update te hebben naar versie 3.50.31. Echter lukte het niet om deze te downloaden. Continu de melding "download mislukt" na 102bytes/sec.

Vanavond eens een factory reset uitgevoerd en alles goed ingesteld. Nederlandse tijdzone etc. Nu geeft ie echter aan dat de huidige versie (3.50.06) de meest recente is.

Ik mis namelijk de befaamde stuur-snelkoppelingknop-optie waarmee we alle irritante ADAS zaken uit kunnen schakelen.

Welke versie hebben andere REEV rijders en hebben jullie wél die optie?

Alvast bedankt!

• overtones
oomenit schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 23:00:
Vraagje voor de C10 REEV rijders:

Vandaag mijn C10 REEV op mogen halen. Tijdzone stond nog op China en hij gaf aan een update te hebben naar versie 3.50.31. Echter lukte het niet om deze te downloaden. Continu de melding "download mislukt" na 102bytes/sec.

Vanavond eens een factory reset uitgevoerd en alles goed ingesteld. Nederlandse tijdzone etc. Nu geeft ie echter aan dat de huidige versie (3.50.06) de meest recente is.

Ik mis namelijk de befaamde stuur-snelkoppelingknop-optie waarmee we alle irritante ADAS zaken uit kunnen schakelen.

Welke versie hebben andere REEV rijders en hebben jullie wél die optie?

Alvast bedankt!
Hier ook een REEV, 3.50.31 is op dit moment inderdaad de laatste versie. Probeer je auto te verbinden met je telefoon hotspot. Dan komt de update snel binnen. Ik denk het nu een kwestie van even wachten is tot de auto een update check uitvoert.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
Slecht nieuws voor de C10 bezitters die aan het wachten zijn op de Apple Carplay Android Auto update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVkmwtrk4MyLHpdcKqnuXdYWnQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SX40hnhK3Idys853f6dYBCpS.jpg?f=fotoalbum_large

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 19:33
doobieters schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:34:
Slecht nieuws voor de C10 bezitters die aan het wachten zijn op de Apple Carplay Android Auto update:

[Afbeelding]
Ik gok wederom een ChatGPT antwoord ;)

Maar als komt het niet, dan is de dongle een prima alternatief als je het mij vraagt ;)

• XYRIS
Voxxie schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:08:
[...]

Ik gok wederom een ChatGPT antwoord ;)

Maar als komt het niet, dan is de dongle een prima alternatief als je het mij vraagt ;)
Wel spijtig, hun top model , is niet eens tot alles capabel....

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-02 07:29
overtones schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 03:59:
[...]

Hier ook een REEV, 3.50.31 is op dit moment inderdaad de laatste versie. Probeer je auto te verbinden met je telefoon hotspot. Dan komt de update snel binnen. Ik denk het nu een kwestie van even wachten is tot de auto een update check uitvoert.
24 uur geduld hebben doet wonderen, staat erop nu!

Ik heb ook zo'n Carlinkit AA dongle en moet toegeven dat ie hartstikke prima werkt qua snelheid en latency. Alleen bellen via AA is de microfoon blijkbaar dermate lage volume dat het niet te horen is aan de andere kant. Maar in de Advanced Settings kun je het bellen/media stukje evt schakelen naar de BT van de auto zelf. Lijkt prima te gaan.
Die dongle werkt eigenlijk zó goed, dat ie - met de auto op de oprit - continu verbinding houdt met mijn telefoon (autokit wifi). Dit is natuurlijk niet wenselijk. Zit nu te denken om op Amazon een "aan uit usb schakelaar" te testen (https://amzn.eu/d/0eNnyYOJ). Wil natuurlijk ook niet na elke rit de hele dongle uit de usb poort moeten halen, dan is die poort na een half jaar lam. Of hebben anderen een elegantere oplossing?

• Mealer
oomenit schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:14:
[...]

Maar in de Advanced Settings kun je het bellen/media stukje evt schakelen naar de BT van de auto zelf. Lijkt prima te gaan.
Kun je dit eens uitleggen waar ik dat kan vinden?
Wil bellen via de dongle liefst helemaal uitzetten. Maar als dit kan kan ik bellen via de leap zelf uitzetten.
Nu gaat alles een soort van dubbel zeg maar. Hoor ook 2x mijn ringtone met een paar milisec vertraging als ik gebeld wordt.

• Mealer
Update C10 - BEV van 3.40.56 naar 3.40.58 zojuist binnengehaald. Nu met V2L switch/knopje in het menu.
Daarmee kun je het uitzetten, denk dat dat de fix is voor de V2L problemen. Heb ik overigens maar 1x last van gehad, en dat probleem zit vooral in de B10.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste