B-Force schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:07:
Hier afgelopen vrijdag een neiuwe E5008 afgeleverd. Kleur titanium grijs, GT uitvoering en 74 kWh accu.
Eerste indruk:
- fijn interieur
- stuurtje even wennen
- rijd meer dan prima voor formaat
- infotainment systeem niet intuitief/logisch
- app is waardeloos. Hopelijk gaat dat nog veranderen
Komende weken kijken hoe het gaat met laden. Met laadpaal aan huis verwacht ik weinig issues. Snelladen zal ik max 1x per maand doen en op vakantie. Was mij de extra 60 euro bijtelling per maand voor de LR niet waard.
Daarnaast staat integratie met HA op wensenlijst, maar daar wordt de E5008 nog niet ondersteund door PSA Controller...
Wert iemand of deze auto een simkaart oid heeft of dat hij altijd met wifi verbonden moet zijn voor connectie met app? Of...?
Een korte update na ruim 2 amanden rijden in de E5008 GT-Line:
positief:
- geen last van de kinderziektes die hier boven benoemdn staan (behalve de brakke app

)
- auto rijdt nog steeds heerlijk, stap iedere ochtend blij in in mijn voorgeconditioneerde auto
- range is echt wel prima, ruim 450 km met 110 op de snelweg na de eerste maand
- opladen bij snelladers lijkt heel langzaam te gaan, maar valt eigenlijk wel mee (behalve bij 1 laadstation, maar FastnNed is bv echt prima. zolang je maar niet boven de 80% komt want dan gaat het wel rap minder snel). oplossing is gewoon vaker korter stoppen en dan ben je uiteindelijk sneller op locatie
- e-routes van Peugeot werkt prima als vervangen voor ABRP
kan beter:
- infotainment systeem blijft nit intuitief. ik snap nu lles, maar werkt nog steeds niet fijn
- i-toggles zijn top, alleen niet alles wat standaard ingesteld is, kan je zelf instellen (bv. de app-drawer; geen idee hoe ik die snelkoppeling weer terug krijg zonder alle i-toggles te resetten)
- bodemplank in de kofferbak achter de 3e rij is serieus dus en steunt maar op 3 kanten, daardor heb ik het gevoel dat ik hier snel een keer doorheen ga zakken
- lane assist werkt niet als je een fietsendrager gemonteerd hebt?
- groot licht gaat automatisch aan en schakelt bundels uit, maar verblindt toch nog regelmatig tegenliggers (vooral vrachtwagens)
- optrekken is niet rap (mis het niet per se, maar iets vlotter zou fijn zijn voor het gevoel)
- heb gekozen voor de versie met alcantara bekleding omdat deze alleen leverbaar was, daardoor mis ik stoelverkoeling