Peugeot E-5008 ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Laurentk
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:22
Powrskin schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:47:
goed dat dit topic er is.
ben van plan over een dik jaar misschien in de e5008 te stappen.
als ik het hier zo lees met alle probleempjes is dat niets te vroeg.

er is dus een terugroepactie voor preconditionering en de fuseekogels?
Ik heb nu een tesla, die is ook zeker niet perfect, maar wil er eigenlijk wel op vooruit gaan.
Neem als het even kan één van na medio 2025 (weet de exacte datum niet meer) die hebben 8 jaar garantie, de laatste 6 alleen op zaken die het rijden niet mogelijk maken. Daarnaast 10 jaar connected services inbegrepen ipv 100 euro per jaar. Dat laatste vindt ik echt een boel geld voor een zeer beperkte en niet al te beste app.

Edit: zie aanvullende post hieronder, alle E-5008 blijken de 8 jaar garantie te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Laurentk op 21-03-2026 12:46 ]

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:48
mijn tip? (en ik rijd nu de E5008 een jaar met 45dkm op de teller)

wacht op de Skoda 7S productieversie die vlg jaar verschijnt. VAG doorontwikkelde techniek, (veel) sneller laden, ... Of koop mijn E5008 en dan neem ik deze ;)

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Laurentk schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 18:11:
[...]

Neem als het even kan één van na medio 2025 (weet de exacte datum niet meer) die hebben 8 jaar garantie, de laatste 6 alleen op zaken die het rijden niet mogelijk maken. Daarnaast 10 jaar connected services inbegrepen ipv 100 euro per jaar. Dat laatste vindt ik echt een boel geld voor een zeer beperkte en niet al te beste app.
Naar mijn weten heeft iedere E-5008 de volle 8 jaar garantie.

• Laurentk
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:22
@rgras Dank voor de opmerking, daardoor ben ik even verder gaan zoeken en je hebt gelijk. Maar Peugeot communiceert dit niet meer op hun huidige website daar staat namelijk:
Welke modellen komen in aanmerking voor de PEUGEOT CARE Garantie?
De nieuwste generatie PEUGEOT-modellen, die geregistreerd zijn vanaf 1 mei 2025. Zowel personenauto’s als bedrijfswagens komen in aanmerking voor de uitgebreide PEUGEOT CARE Garantie. Zo profiteer je van nog meer zekerheid zodat jij zorgeloos de weg op kunt, wat je bestemming ook is.

IS JOUW PEUGEOT GEREGISTREERD VÓÓR 1 MEI 2025?
Dan kun je kiezen voor Extended Care Premium. Met deze aanvullende dekking bescherm je jouw PEUGEOT ook tot wel 8 jaar of 200.000 km na de eerste registratie.
Met Extended Care Premium geniet je van extra zekerheid en uitgebreide bescherming, bovenop de standaard fabrieksgarantie. Je kunt deze dekking afsluiten bij aankoop van je PEUGEOT, of op een later moment zolang de fabrieksgarantie niet is verlopen.
Voor meer informatie over de voorwaarden en mogelijkheden kun je terecht bij een PEUGEOT-servicepunt bij jou in de buurt.
bron: https://www.peugeot.nl/se...eugeot-care-garantie.html

Ook de algemene voorwaarden waar je op die site naar door kan klikken spreken heel expliciet over 1 mei 2025.
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:
- Alle Peugeot-voertuigen nieuw geregistreerd in Nederland vanaf 1 mei 2025, met uitzondering van waterstof
voertuigen. Deze voertuigen worden hierna “het Voertuig" genoemd.
bron: https://www.peugeot.nl/co...voorwaarden-juni-2025.pdf

Maar, met wat hulp van the way back machine ben ik naar eerdere versies van de site gaan zoeken en dan kom ik op de volgende versie uit 2024 waarin staat:
Peugeot Allure Care Garantie is beschikbaar op de nieuwste generatie volledig elektrische Peugeot-modellen: E-208, E-2008, E- 308, E-308 SW, besteld vanaf 1 maart 2024, en voor alle E-3008 en E-5008 bestellingen. Raadpleeg de algemene voorwaarden voor meer informatie.
bron: https://web.archive.org/w.../peugeot-allure-care.html

In de bijhorende voorwaarden waar op bovenstaande pagina naar toe linkt staat vervolgens weer een andere datum:
Deze voorwaarden zijn van toepassing op:
- Peugeot E 3008 nieuw verkocht in Nederland
- Peugeot E-208, E-2008, E-308, E-308 SW en E-5008 nieuw verkocht in Nederland vanaf 15 mei 2024.
bron: https://web.archive.org/w...n_Allure_Care_Peugeot.pdf

Kortom een flink gejojo met datums en onduidelijkheid van Peugeot Stellantis, maar ik kan in ieder geval wel de conclusie trekken dat de 8 jaar garantie dus voor alle E-5008 geldt. Ik hoop ze nooit nodig te hebben, maar voor de zekerheid heb ik ze bewaard. Dit geeft in ieder geval wat meer gemoedsrust.

Let op het is geen volledige fabrieksgaratie zoals de eerste twee jaar, maar defecten die het normaal gebruik onmogelijk maken. Onder voorwaarde dat het onderhoudsschema gevolgd is bij een erkende dealer.

[ Voor 99% gewijzigd door Laurentk op 21-03-2026 12:31 ]

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Held, veiligheidshalve toch even alles zelf opgeslagen. In de brochure van oktober 2024 staat het volgende:
PEUGEOT Allure Care
is een programma dat uitgebreide dekking biedt voor de elektromotor, het
laadsysteem, de aandrijflijn en elektrische en mechanische componenten tot 8 jaar of 160.000 km,
afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt . PEUGEOT Allure Care wordt automatisch actief als je je auto
volgens het voorgestelde onderhoudsschema door PEUGEOT laat onderhouden *.

PEUGEOT Allure Care
is automatisch geactiveerd gedurende 2 jaar of 25.000 km na elk gepland
onderhoud binnen het PEUGEOT goedgekeurde netwerk.

PEUGEOT Allure Care
is beschikbaar op de nieuwste generatie volledig elektrische Peugeot modellen:
E-208, E-2008, E-308, E-308 SW, E-3008, E-5008.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste