Peugeot E-5008 ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:53
Hermod schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:07:
[...]

Ze zouden op voorraad liggen gek genoeg. Tgn eind deze week nog eens horen of hij al is geconfigureerd en onderweg is. Fingers crossed, al zal Peugeot m'n vertrouwen moeten terugwinnen..
Batterypack is vandaag toegekomen bij de dealer; en de oude hebben ze terug mee.
Zal begin volgende week worden geinstalleerd; dus normaal tegen midden volgende week zou ik hem "terug" hebben. :)

Nu hopen dat't effectief dat was, wat de oorzaak van de fout is.
Ze gaan er 'n 20 km testrit mee maken.

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:53
Gisteren de wagen opgehaald.
Heelhuids thuis geraakt & vandaag ook opnieuw op't werk. Hoera!

• arjendenhartog
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-08 00:25
Tip als je dakkoffer wil en geen dakrails heb en geen trekhaakkoffer wil : SeaSucker Monkey Bars.

Deze werken met vacuum en ben hiermee met dakkoffer naar oostenrijk gereden.

Blijft goed zitten , officeel wordt aangeraden bij elke stop vacuum te controleren.

Dat heb ik ook gedaan, maar pas na ca 3 dagen moest ik lichtjes bijpompen.

Ja, ik had ook bedenkingen over vacuum.. maar had geen andere optie en werkte goed.

Nadeel:kosten ca 500 euro, werkt met vacuum, zijn niet te vergrendellen(iedereen kan ze er zonder steutels afhalen

Voordeel: dakkoffer kan mee

• ttts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-08 10:19
Ja, je mag me naïef noemen, maar bij deze staat mijn Peugeot E-5008 GT met pech… in Italië.

De auto had nog maar een paar honderd kilometer op de teller toen we naar Italië vertrokken. Ik was eigenlijk liever nog met mijn oude leasewagen op vakantie gegaan, maar dat was helaas geen optie meer.

De eerste 1.800 à 2.000 km waren nochtans heel positief. Het is een fijne en comfortabele auto, zeker voor een gezin van vijf. De GPS werkt goed, geeft de laad opties goed aan (buiten dat hij mijn Ionity pas niet kent) en is handig in gebruik. Snelladen ging niet supersnel, maar ik heb toch pieken tot ongeveer 140/150 kW gezien.

Wel waren er al een paar kleine vreemde softwareproblemen. Zo stopte het dashboard tijdens het snelladen één keer met het weergeven van het laadpercentage. Problemen met onderbroken laadsessies, ivm de te losse connector hier aangehaald, vielen gelukkig goed mee. Ik heb één keer een snellaadsessie opnieuw moeten starten omdat die plots gestopt was, vermoedelijk doordat het contact met de laadkabel even verbroken werd.

Maar goed, dat waren allemaal kleine dingen en in het algemeen waren we heel tevreden over de auto.

Tot kilometer 2.011…

Plots kregen we een melding over een probleem met het elektrische aandrijfsysteem. We hebben nog geprobeerd om tot een parking te rijden, maar onderweg ging ook het rode batterijlampje branden. Daarna verschenen er nog verschillende andere foutmeldingen op het scherm en uiteindelijk gaf de auto er volledig de brui aan.

En natuurlijk gebeurde dat allemaal in Italië...

Momenteel staat de auto daar nog te wachten op transport naar België. Wij zijn uiteindelijk met een huurwagen van de verzekering naar huis gereden.

Heel jammer en uiteraard een serieuze domper op de vakantie. Nu is het vooral afwachten wat er precies mis is gegaan. Hopelijk is dit een eenmalig probleem en wordt dit niet de rode draad van onze ervaring met deze auto.

To be continued...

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:17
Ahh jeetje, lekker begin van je vakantie. Idd hopen dat dit snel opgelost kan worden

Hier kreeg ik net voor mijn vakantie de auto na 5 maanden (nieuw OBC en accu pakket) terug.

Na ophalen bleef af en toe de schermen hangen (zowel het centrale als de I-toggles).

Terug naar de dealer maar die kreeg dit voor mijn vakantie niet opgelost maar gaf de tip om de accu 2 minuten los te maken. Als het voorkomt werkt gelukkig wel de spraakcontrole dus op die manier kon ik nog wel de airco en radio bedienen.

Ik heb eigenlijk alleen maar bij Tesla geladen (op 1 keer na bij de Liddl) en dat ging overal in Frankrijk perfect (en voor mijn gevoel sneller dan voorheen).

Tot op 100km van de bestemming en de laatste laadsessie. Na het laden deed de airco het niet en gaf de auto "storing electrisch aandrijf systeem. Vervolgens kwam ie in soort van een noodloop waar ik wel kon rijden maar niet snel kon optrekken. Camping kunnen halen met de gedachte "ik kijk morgen verder" (het was 42 graden dus ik wilde de zee in ;-) )

De dag erna wilde ik boodschappen doen en toen deed hij het weer. De rest van de vakantie deed de airco het soms wel en soms niet (behalve op de terug weg want toen deed ie het niet) .

Dus lekker ouderwets schuifdak open en gebruik maken van de ArKo optie ;-)

Ook af en toe na een laadsessie de error mbt electrisch aandrijf systeem maar die verdween meestal na 20 tal kilometers.

Na thuiskomst bleek het airco probleem te komen door een gebrek aan koelvloeistof.

Scherm en error code wordt in september naar gekeken.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:43

aerofreak

Steve Jobs

arjendenhartog schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 00:55:
Tip als je dakkoffer wil en geen dakrails heb en geen trekhaakkoffer wil : SeaSucker Monkey Bars.

Deze werken met vacuum en ben hiermee met dakkoffer naar oostenrijk gereden.

Blijft goed zitten , officeel wordt aangeraden bij elke stop vacuum te controleren.

Dat heb ik ook gedaan, maar pas na ca 3 dagen moest ik lichtjes bijpompen.

Ja, ik had ook bedenkingen over vacuum.. maar had geen andere optie en werkte goed.

Nadeel:kosten ca 500 euro, werkt met vacuum, zijn niet te vergrendellen(iedereen kan ze er zonder steutels afhalen

Voordeel: dakkoffer kan mee
Ik ken Seasucker, ik gebruik deze ook voor de fiets, maar zelfs die vind ik al spannend :X

Heb je een foto van jou opstelling?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• jardinero
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-08 08:15
Lijkt erg op wat ik vorig jaar in Fr had met mijn 3008 GT na laadbeurt. Afgesleept autoroute. Garage cahors wilde geen snelle analyse doen ( over twee weken bent u aan de beurt :-() . Anwb zou afwikkeling verzorgen. Na paar uur moest auto verplaatst worden. Meldingen waren weg. Met angst en beven route vervolgd. Na terugkomst in nl analyse bij dealer. Bleek bekende softwarefout!! Na update geen last meer gehad.

• arjendenhartog
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-08 00:25
Ik ken Seasucker, ik gebruik deze ook voor de fiets, maar zelfs die vind ik al spannend :X

Heb je een foto van jou opstelling?
Hier een paar foto's van de auto met seasucker monkeybars (dakdragers)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRV6WoKkKCbQUJ2hO3jtYUEMwgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhAfAXvGiDPFFb2r50SbAEjy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OX6-8AU42OrDsC1OfNCDCaVph4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGxNeHZiMh7wgk5QC4tgkQwc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jo6MDLP4rzShw9VckXk-CDR7KwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Vfa6KTCfmGuekJ6w9tysKSm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door arjendenhartog op 21-08-2026 17:13 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste