Behalve een stoel die niet mee werkt (massage, verstellen, lendesteun en geheugen werken slechts af en toe, wordt vervangen binnenkort) en een auto die af en toe niet uit wil gaan (geen idee waar dat aan ligt) en een waardeloze menu-indeling en -toegang , ben ik tevreden. Rijd lekker, range is prima, ruimte is top en in de goede kleur smoelt hij ook nog eens goed!
Ik heb gisteren de e-3008 proef gereden, voelde beetje als thuis komen na de 5008 maar je voelt wel dat het een enorm zware auto is. D cockpit is fijn met de snelknoppen, wel vind ik de cockpit wel erg op de bestuurder gericht. Ik heb even bij een collega als bijrijder gezeten, maar voor de vrouw of kind lijkt het zo snel proberend niet heel makkelijk om muziek is navigatie te bedienen. Wat zijn jullie ervaringen hierin?
hmm tijdens mijn proefrit vond ik het eigenlijk wel prima werken. Reed de dag ervoor in een EQB (verouderd scherm) en dat vond ik pas echt dramatisch
Morgen de ID.7 rijden benieuwd hoe het daar allemaal werkt.
Ik kan op internet en in die beroerde folder van Peugeot weinig informatie/plaatjes van de E serie zijn "seat pack" stoelen vinden. De GT line met seat pack stoelen en trekhaak vallen niet in het budget, dus het moet een allures advantage met seat pack worden. Iemand daar wat meer informatie over/foto's van?
Ondertussen, 1 jaar na de bestelling, is er nog steeds niemand die mij kan zeggen wanneer de wagen geproduceerd zal worden. 't is mijn eerste en meteen ook laatste Peugeot vrees ik.
Helaas wederom een probleem met de achterklep van mijn E-5008, deze unlocked wel op het moment dat de knop wordt ingedrukt, maar gaat vervolgens niet meer automatisch open. Dit gaat gepaard met driemaal een pieptoon en een flikkerend knopje in de achterklep. Het bijzondere is dat tegelijkertijd keyless entry niet meer werkt, maar de auto wel geopend kan worden door de greep van het bestuurdersportier vast te grijpen. Iemand bekend met dit probleem?
Check even de instellingen
Ik had laatst dat in een keer alles was uitgevinkt.
Ik kwam erachter dat ie niet meer automatisch afsloot toen ik wegliep.
Andere optie kan zijn je sleutel in de bekerhouder doen. Dan reset ie ook vanalles
Andere optie kan zijn je sleutel in de bekerhouder doen. Dan reset ie ook vanalles
Hoe werkt bij anderen het vasthouden van het stuur en de alerts die je hierop krijgt?
Ik krijg continue de waarschuwingen in beeld (blauw en Oranje), terwijl ik het stuur vasthoudt op zes uur. Bloed irritant
Ik krijg continue de waarschuwingen in beeld (blauw en Oranje), terwijl ik het stuur vasthoudt op zes uur. Bloed irritant
Hier ook
Sensors zitten op 10 en 2 uur
Ff vasthouden en dan weer naar 4of 6
Sensors zitten op 10 en 2 uur
Ff vasthouden en dan weer naar 4of 6
Dat was het, dank!Togi schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:29:
Check even de instellingen
Hier nog mensen met informatie over leverbaarheid van de E-5008? Ik oriënteer mij op de Allure Long Range. Beetje gaar alleen dat deze een handmatige achterklep heeft, maar ok, blijkbaar kan dat ook gewoon nog op auto's van >50K...
De dealer zegt: Nu bestellen is naar verwachting levering medio 2026. De LM is vrij sceptisch. Die vroegen zich af of de Peugeot Long Range niet een mythe is. Hebben bestellingen die tot 1.5 jaar open staan die ook nog wachten. Ze zijn duidelijk weinig enthousiast over de leverbetrouwbaarheid van Stellantis.
De dealer zegt: Nu bestellen is naar verwachting levering medio 2026. De LM is vrij sceptisch. Die vroegen zich af of de Peugeot Long Range niet een mythe is. Hebben bestellingen die tot 1.5 jaar open staan die ook nog wachten. Ze zijn duidelijk weinig enthousiast over de leverbetrouwbaarheid van Stellantis.
De mijne is rond deze tijd vorige jaar besteld. Een historiek:
- me in oktober gaan informeren bij de dealer en testrit gedaan. Moest ik toen besteld hebben zou levering in februari al geweest zijn (volgens de dealer)
- in november de bestelling geplaatst via de leasemaatschappij. Levering zou in mei zijn.
- ergens in maart bericht: levering uitgesteld naar juli
- in juli: levering uitgesteld naar oktober
- september: productie zal 'waarschijnlijk' in december zijn. Levering in januari
Ik verwacht niet dat ik hem in januari zal hebben.
Het ergste vind ik dat er gewoon niemand met zekerheid kan zeggen waarom dit zo vaak uitgesteld wordt, of wanneer de wagen effectief geproduceerd zal worden...
- me in oktober gaan informeren bij de dealer en testrit gedaan. Moest ik toen besteld hebben zou levering in februari al geweest zijn (volgens de dealer)
- in november de bestelling geplaatst via de leasemaatschappij. Levering zou in mei zijn.
- ergens in maart bericht: levering uitgesteld naar juli
- in juli: levering uitgesteld naar oktober
- september: productie zal 'waarschijnlijk' in december zijn. Levering in januari
Ik verwacht niet dat ik hem in januari zal hebben.
Het ergste vind ik dat er gewoon niemand met zekerheid kan zeggen waarom dit zo vaak uitgesteld wordt, of wanneer de wagen effectief geproduceerd zal worden...
Niet dat ik kan vinden. Sta zelf al n hele tijd op de lijst (april), geen enkele indicatie van een vorm van levering. Op socials en fora kom ik geen updates tegen, anders dan hele vage geruchten dat de fabriek stil heeft gelegen tot aan dat de oktober productie volledig voor NL is. Hoop doet leven, het was bij ons een kortingsmodel.
Een mythe lijkt mij wel overdreven, dat zou wel een afgang van jewelste zijn.
Een mythe lijkt mij wel overdreven, dat zou wel een afgang van jewelste zijn.
Stellantis zit in zwaar weer, teveel voorraad, fabrieken die worden stilgelegd. Maar ja, als je de auto's die worden besteld ook niet levert, dan wordt het wel heel lastig natuurlijk.
Op deze website kwam ik wat berichten tegen over de tegenslagen in het afgelopen kwartaal.
Problemen met versnellingsbakken en vorige week stakingen bij transport.
https://www.estrepublicain.fr/economie/peugeot
Problemen met versnellingsbakken en vorige week stakingen bij transport.
https://www.estrepublicain.fr/economie/peugeot