Dat is het niet helemaal. Ik vind de layout niet zo heel bijzonder, het voelt verder ook niet echt aan als een jungle map voor mij. Meer gewoon een zootje random items en de flow loopt ook niet heel lekker, volgens mij. Maar goed, fijn dat men toch wat meer lijkt te halen uit die modus.BlaTieBla schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:22:
[...]
Hergebruik van textures die ontwikkeld zijn voor andere specifieke use-cases will do that.
Net als die Metro map. Qua indeling klopt het aardig, maar de textures e.d. maken het een Wolfenstein 3D level uit de begin jaren 90.
Het is erg moeilijk om een jungle na te bootsen. Visueel is geen probleem, maar de balans is een ander verhaal. Het zijn zéér dichtbegroeide gebieden, en als je een daadwerkelijke jungle nabootst, zal iedereen met een shotgun rondrennen. Het merendeel zal dan ook alleen maar CQC op een paar meter zijn.Martinspire schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:11:
[...]
Dat is het niet helemaal. Ik vind de layout niet zo heel bijzonder, het voelt verder ook niet echt aan als een jungle map voor mij. Meer gewoon een zootje random items en de flow loopt ook niet heel lekker, volgens mij. Maar goed, fijn dat men toch wat meer lijkt te halen uit die modus.
Toch zou ik graag een bosmap willen hebben. Argonne ForestToonen1988 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:32:
[...]
Het is erg moeilijk om een jungle na te bootsen. Visueel is geen probleem, maar de balans is een ander verhaal. Het zijn zéér dichtbegroeide gebieden, en als je een daadwerkelijke jungle nabootst, zal iedereen met een shotgun rondrennen. Het merendeel zal dan ook alleen maar CQC op een paar meter zijn.
Xbox Live: Miesjh NL
Een goede bosmap werkt wel inderdaad erg goed. Dat zou ik ook erg vet vinden. Wat bergjes en heuveltjes erbij.Miesjh schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:48:
[...]
Toch zou ik graag een bosmap willen hebben. Argonne Forest![]()
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 15-04-2026 11:57 ]
BF 6 heeft momenteel bij mij flinke connection issues. Je wordt steeds uit de game gegooid.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Jup. Hier nog een.. Error code 0:85009SHelp!!!! schreef op woensdag 15 april 2026 @ 16:21:
BF 6 heeft momenteel bij mij flinke connection issues. Je wordt steeds uit de game gegooid.
Wat een meuk..
Wat hebben ze met de rpg gedaan? Was altijd een mooi counter snipe apaaraatje, nu zeer onnauwkeurig.
Wat gebruiken jullie met zoom coëfficiënt 0 of 133? Ik zie verschillende meningen over online voor MnK.
Leak... 
We've got a leak from closed presentation, with embargo lifted at 15:00 UTC+0.
— 1BF | Battlefield 6 (@onebattlefield) 16 april 2026
If true, we expect 2 maps next 2 seasons (naval warfare season 4), 3 maps in season 5, server browser, platoons, proximity chat and much more. pic.twitter.com/PCjMyZm76H
[ Voor 27% gewijzigd door Miesjh op 16-04-2026 16:11 ]
Xbox Live: Miesjh NL
Server browser zou goede stap zijn.
Dice/EA kennende ben ik bang dat er weer allemaal mitsen en maren aan verbonden zijn waardoor het toch weer een teleurstelling wordt.
Maar goed we zullen maar blijven hopen.
Dice/EA kennende ben ik bang dat er weer allemaal mitsen en maren aan verbonden zijn waardoor het toch weer een teleurstelling wordt.
Maar goed we zullen maar blijven hopen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hier de video:
Wat mij betreft een prima vooruitzicht en zo te zien is het ook iets meer dan "jullie schreeuwden het hardst om x en y, dus dat gaan we dan maar doen". Nee, gewoon eigen visie en eigen interpretatie van wat BF moet zijn en daaraan vasthouden. Als ik kijk naar de laatste 2 maps, dan lijkt het mij dat ze een goede lijn gevonden hebben en daarop verder gaan. Hopelijk kunnen ze nog wel iets sneller met de map development gaan, maar overall lijkt het mij prima wat er tot en met de zomer uit gaat komen.
Wat mij betreft een prima vooruitzicht en zo te zien is het ook iets meer dan "jullie schreeuwden het hardst om x en y, dus dat gaan we dan maar doen". Nee, gewoon eigen visie en eigen interpretatie van wat BF moet zijn en daaraan vasthouden. Als ik kijk naar de laatste 2 maps, dan lijkt het mij dat ze een goede lijn gevonden hebben en daarop verder gaan. Hopelijk kunnen ze nog wel iets sneller met de map development gaan, maar overall lijkt het mij prima wat er tot en met de zomer uit gaat komen.
Heel erg vet! Go DICE. Ben echt heel blij met de aankondiging!
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik ben denk ik niet de doorsnee battlefield speler.
Iedereen was blij dat er een remake kwam van Firestorm, maar van alle classics was dat wellicht mijn laatste. Dan komen ze nu nog met een remake van railway. Ook die zal ik nooit ik mijn top 10 bf maps hebben. Maar god zij dank. We krijgen Wake Island. Eindelijk een remake die ik wel echt zie zitten.
Prachtige map in BF5. En heel eerlijk, het wow effect wat ik bij eerdere bf games als 3 4 1 en 5 (grafisch) wel had mist nog steeds. Tuurlijk zie ik verbetering. Maar er is niks bijzonders aan bf6, zowel grafisch als qua gameplay niet. Enkel terug naar de roots. En dat was na 2042 al heel wat.
Maar ben blij dat ze de handdoek nog niet in de ring hebben gegooid bij Dice.
Iedereen was blij dat er een remake kwam van Firestorm, maar van alle classics was dat wellicht mijn laatste. Dan komen ze nu nog met een remake van railway. Ook die zal ik nooit ik mijn top 10 bf maps hebben. Maar god zij dank. We krijgen Wake Island. Eindelijk een remake die ik wel echt zie zitten.
Prachtige map in BF5. En heel eerlijk, het wow effect wat ik bij eerdere bf games als 3 4 1 en 5 (grafisch) wel had mist nog steeds. Tuurlijk zie ik verbetering. Maar er is niks bijzonders aan bf6, zowel grafisch als qua gameplay niet. Enkel terug naar de roots. En dat was na 2042 al heel wat.
Maar ben blij dat ze de handdoek nog niet in de ring hebben gegooid bij Dice.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Ik vind het alsnog karig, 2 maps per seizoen is de minimum. Zeker gezien hoe lang de seizoenen duren en ze niet tesamen uitkomen.Martinspire schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:04:
Hier de video:
[YouTube: The Year Ahead for Battlefield 6 | 2026 Roadmap]
Nou ja, beter dan doorgaan op dezelfde voet die ze nu gebruiken, urban warfare kleine mappen.Martinspire schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:04:
Hier de video:
[YouTube: The Year Ahead for Battlefield 6 | 2026 Roadmap]
Rode draad door het filmpje was toch wel: From your feedback, from your feedback, from your feedback.
Alsof er vorig jaar al niet door de gehele fanbase werd geroepen dat er grote mappen moesten komen. En wat doet Dice ? Hier hebben jullie 4 kleine klote mapjes in New York.
Gulmud is ook niet een van mijn favo mappen in BF4, maar zag er goed uit. Grappig om te zien zijn de rode bloemen uit de BF1's Rupture map. Zie je wel, allemaal spul wat al op de plank ligt en gewoon met wat oppoets werk opnieuw gebruikt kan worden.
Overigens vermaak ik me wel weer met de helaas limited time event Operation Augur. Lekker volle servers zonder bots en lange potjes van bijna 45 minuten per map. Gisteren met @Martinspire en @Miesjh paar leuke potten gehad.
Over Wake Island heb ik mixed feelings. Was in BF5 wel een prima map maar had liever een remake gezien van Pacific Storm. Dat is een lekkere grote map. Momenteel is er geen enkele map in Breakthrough mode waarin gevlogen kan worden. Simpelweg omdat de mappen te klein zijn. Alles in Breakthrough is infantry focused met wat tanks, omgebouwde A-team busjes en Bradleys. Aan de andere kant, met de huidige jets in BF6 kan er ook nauwelijks iets geraakt worden. Dat was in andere BF wel anders.
Over map grootte gesproken: BF5 Pacific Storm. Alles wat je ziet is speelbaar. Dit was een potje Breakthrough, maar ook vaak deze map in CQ gespeeld. Dit is hoe het moet Dice !!!
XBL: MRE Inc
Ik hoop ook stiekem nog dat ze het weer + dag/nacht cyclus (en eventueel seizoenen) gaan toevoegen. Dan kan je al meerdere variaties gaan maken per map. Denk aan:MRE-Inc schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:41:
[...]
Nou ja, beter dan doorgaan op dezelfde voet die ze nu gebruiken, urban warfare kleine mappen.
Rode draad door het filmpje was toch wel: From your feedback, from your feedback, from your feedback.
Alsof er vorig jaar al niet door de gehele fanbase werd geroepen dat er grote mappen moesten komen. En wat doet Dice ? Hier hebben jullie 4 kleine klote mapjes in New York.
Gulmud is ook niet een van mijn favo mappen in BF4, maar zag er goed uit. Grappig om te zien zijn de rode bloemen uit de BF1's Rupture map. Zie je wel, allemaal spul wat al op de plank ligt en gewoon met wat oppoets werk opnieuw gebruikt kan worden.
Overigens vermaak ik me wel weer met de helaas limited time event Operation Augur. Lekker volle servers zonder bots en lange potjes van bijna 45 minuten per map. Gisteren met @Martinspire en @Miesjh paar leuke potten gehad.
Over Wake Island heb ik mixed feelings. Was in BF5 wel een prima map maar had liever een remake gezien van Pacific Storm. Dat is een lekkere grote map. Momenteel is er geen enkele map in Breakthrough mode waarin gevlogen kan worden. Simpelweg omdat de mappen te klein zijn. Alles in Breakthrough is infantry focused met wat tanks, omgebouwde A-team busjes en Bradleys. Aan de andere kant, met de huidige jets in BF6 kan er ook nauwelijks iets geraakt worden. Dat was in andere BF wel anders.
Over map grootte gesproken: BF5 Pacific Storm. Alles wat je ziet is speelbaar. Dit was een potje Breakthrough, maar ook vaak deze map in CQ gespeeld. Dit is hoe het moet Dice !!!
[YouTube: Zero Anti vehicle loadout]
- Overdag + zonnig
- Overdag + regen/sneeuw
- Overdag + mist
- Overdag + stormachtig
Idem voor ochtend/avond en nacht.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ik denk dat voor dezelfde effort je 4 nieuwe maps kunt maken en het verschil in gameplay niet zo heel hoog is...RobinNL schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:22:
[...]
Ik hoop ook stiekem nog dat ze het weer + dag/nacht cyclus (en eventueel seizoenen) gaan toevoegen. Dan kan je al meerdere variaties gaan maken per map. Denk aan:
- Overdag + zonnig
- Overdag + regen/sneeuw
- Overdag + mist
- Overdag + stormachtig
Idem voor ochtend/avond en nacht.
Ik ben met controller aan het “leren” spelen. Waar ik tegen aan loop met richten dat ik vaak alle kant op schieten met inzoomen. Om een beetje corrigeren moet ik echt heel licht corrigeren maar in alle chaos push ik de stick daardoor soms iets teveel en ben ik gelijk off target. Enig advies wat ik kan doen om hier te verbeteren?
Er staan op de socials een aantal tips en adviezen hoe je de controller het beste kan instellen. Verder is het blijven oefenenllovesoccerx7 schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:05:
Enig advies wat ik kan doen om hier te verbeteren?
Klopt heb al een aantal geprobeerd maar zal wel gewoon slecht zijn🤣.Fonzie27 schreef op zondag 19 april 2026 @ 15:21:
[...]
Er staan op de socials een aantal tips en adviezen hoe je de controller het beste kan instellen. Verder is het blijven oefenen
Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.