Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.3.1.0
https://x.com/BattlefieldComm/status/2052765507233763581Xbox Live: Miesjh NL
De nieuwe attachments zien er wel prima uit, denk ik. Even wachten hoe dat uit gaat pakken. En die handheld jammer lijkt mij ook wel top, want spotting is iets te krachtig in deze game imo.
Mijn opvallende items van de patch:
- Corrected an issue where dragging and reviving would sometimes be cancelled when on uneven terrain.
- Updated the Engineer Field Specialization passive skills
(AKA nerfs) - Corrected an issue where enemy weapons could appear sideways and not properly aligned with their actual aim direction in certain states, such as while jumping.
- Corrected an issue where projectiles could fire from the wrong position height during stance transitions under poor network conditions causing bullet hits to be rejected by the server.
- Jets and helicopters will now have an indicator on their HUD clearly showing whether or not they are currently being protected by below radar.
(bij de minimap) - (Tank) Angle & Zone Damage Rework
(AKA terug naar vorige games als ik het goed zie) - The healthy portion of armored vehicles will no longer be split into brackets. The critical health bracket, which previously prevented regeneration entirely, will instead slow regeneration substantially.
- Tank type vehicles are no longer immobilized by taking high damage (Anti Tank mines will still immobilize Tanks).
- Player-controlled gadgets, including the Portable Mortar, XFMG-6D Recon Drone, LTLM II Laser Designator, and the CSB IV EOD Bot, now only begin resupplying once the deployed gadget has been destroyed.
- Increased the maximum number of mines that can be placed from 6 to 9.
- Mines no longer despawns 3 minutes after its owner dies.
- Mines now glint at close range to help distinguish it from level props and debris.
- Additionally increased recoil for the high DPS automatic weapons, reducing their long and mid range capabilities and giving them outsized opportunity costs and making other weapons more attractive to use.
(Dit lijkt mij nog best wel een ding eigenlijk) - Recoil for all automatic weapons has been slightly increased to compensate for the recoil compensation bug fixes that came out in Game Update 1.2.1.0.
- Corrected an issue on Manhattan Bridge where players were able to access rooftops meant to be inaccessible.
- Added a new threat indicator for jets and helicopters that appears when a nearby enemy jet has your vehicle in its sights, helping pilots identify threats and take evasive action more quickly.
- Added a new threat indicator that highlights incoming aim-guided missiles, improving pilots’ ability to spot and react to them.
- Corrected an issue where the “New” marker did not disappear after highlighting a new Weapon Package.
- The Spawn Beacon no longer appears as contested in the deploy window after looking at a contested objective.
- Added a new Deadzones Draw Tool to the Controller Tuning options, providing an in-game overlay to visualise the currently selected controller deadzones and help with fine-tuning.
[ Voor 86% gewijzigd door Martinspire op 09-05-2026 11:40 ]
Ik denk dat mijnen niet het grote probleem zijn, maar die kleinere dingen die je kan plaatsen. Die zie je gewoon niet, mijnen wel. Als ze nu allemaal gaan glinsteren in de buurt, dan is de fun er ook van af voor de mijnenleggers.Martinspire schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 11:07:
Ik vraag mij af of obliteration zo'n populaire modus gaat zijn. Strikepoint is dat volgens mij ook niet echt.
De nieuwe attachments zien er wel prima uit, denk ik. Even wachten hoe dat uit gaat pakken. En die handheld jammer lijkt mij ook wel top, want spotting is iets te krachtig in deze game imo.
Mijn opvallende items van de patch:Benieuwd hoe de tank veranderingen uit gaan pakken. Ik verwacht dat het weer terug gaat naar de wat oudere games eigenlijk. Wellicht dat de mijnen nu wat te makkelijk te zien zijn en daardoor wat te makkelijk te omzeilen, maar we gaan het zien.
- Corrected an issue where dragging and reviving would sometimes be cancelled when on uneven terrain.
- Updated the Engineer Field Specialization passive skills
(AKA nerfs)- Corrected an issue where enemy weapons could appear sideways and not properly aligned with their actual aim direction in certain states, such as while jumping.
- Corrected an issue where projectiles could fire from the wrong position height during stance transitions under poor network conditions causing bullet hits to be rejected by the server.
- Jets and helicopters will now have an indicator on their HUD clearly showing whether or not they are currently being protected by below radar.
(bij de minimap)- (Tank) Angle & Zone Damage Rework
(AKA terug naar vorige games als ik het goed zie)- The healthy portion of armored vehicles will no longer be split into brackets. The critical health bracket, which previously prevented regeneration entirely, will instead slow regeneration substantially.
- Tank type vehicles are no longer immobilized by taking high damage (Anti Tank mines will still immobilize Tanks).
- Player-controlled gadgets, including the Portable Mortar, XFMG-6D Recon Drone, LTLM II Laser Designator, and the CSB IV EOD Bot, now only begin resupplying once the deployed gadget has been destroyed.
- Increased the maximum number of mines that can be placed from 6 to 9.
- Mines no longer despawns 3 minutes after its owner dies.
- Mines now glint at close range to help distinguish it from level props and debris.
- Additionally increased recoil for the high DPS automatic weapons, reducing their long and mid range capabilities and giving them outsized opportunity costs and making other weapons more attractive to use.
(Dit lijkt mij nog best wel een ding eigenlijk)- Recoil for all automatic weapons has been slightly increased to compensate for the recoil compensation bug fixes that came out in Game Update 1.2.1.0.
- Corrected an issue on Manhattan Bridge where players were able to access rooftops meant to be inaccessible.
- Added a new threat indicator for jets and helicopters that appears when a nearby enemy jet has your vehicle in its sights, helping pilots identify threats and take evasive action more quickly.
- Added a new threat indicator that highlights incoming aim-guided missiles, improving pilots’ ability to spot and react to them.
- Corrected an issue where the “New” marker did not disappear after highlighting a new Weapon Package.
- The Spawn Beacon no longer appears as contested in the deploy window after looking at a contested objective.
- Added a new Deadzones Draw Tool to the Controller Tuning options, providing an in-game overlay to visualise the currently selected controller deadzones and help with fine-tuning.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Maar die kleine doen ook minder damage, dus in hoeverre zijn die wel een probleem? Ik denk dat nu een tank weer tot 100% gaat healen, het een stuk minder erg is om over mijnen te rijden...RobinNL schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 12:57:
[...]
Ik denk dat mijnen niet het grote probleem zijn, maar die kleinere dingen die je kan plaatsen. Die zie je gewoon niet, mijnen wel. Als ze nu allemaal gaan glinsteren in de buurt, dan is de fun er ook van af voor de mijnenleggers.
[ Voor 7% gewijzigd door RobinNL op 09-05-2026 18:58 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Xbox Live: Miesjh NL
BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.3.1.0 is now live on all platforms!
Game Update 1.3.1.0 is available now, bringing a wide range of gameplay improvements, fixes, and Season 3 Challenges to Battlefield 6. At 12:00 UTC, Warlords: Supremacy goes live, kicking off Season 3 with Railway to Golmud, Ranked Battle Royale Quads, new weapons, and a new Battle Pass.
NEW CONTENT: SEASON 3
New Map: Railway to Golmud. Battlefield 6’s biggest map yet, built for large-scale warfare across multiple combat styles.
Ranked Battle Royale Quads: Squad up, climb the ranks in REDSEC, earn permanent rewards, and compete your way from Rookie to the Elite 250 leaderboard.
New Weapons and Battle Pass: Season 3 introduces new weapons to master alongside a new Battle Pass packed with rewards, unlocks, and progression throughout the season.
Gameplay Improvements: Vehicles, gadgets, weapons, netcode, UI, audio, AI, Portal, and core gameplay have all received a wide range of updates in this release
Xbox Live: Miesjh NL
Oh jammer, vooral voor de EOD bot waar ik aardig wat kills mee maak.Player-controlled gadgets, including the Portable Mortar, XFMG-6D Recon Drone, LTLM II Laser Designator, and the CSB IV EOD Bot, now only begin resupplying once the deployed gadget has been destroyed.
Wat is DPS ? En als dit de smg's betreft, dan prima. Die dingen zijn met hun 3cm korte loop nog steeds accurater dan een assault rifle met een 35cm loop.Additionally increased recoil for the high DPS automatic weapons, reducing their long and mid range capabilities and giving them outsized opportunity costs and making other weapons more attractive to use.
Verder kun je dus nog steeds perfecte headshots laten landen op tegenstanders die jou op flinke afstand al 3x geraakt hebben.
Next Stop Golmud 🔥 #Battlefield6 pic.twitter.com/nHKaqPVgNW
— Battlefield Intel (@BattlefieldInte) 12 mei 2026
[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 12-05-2026 12:03 ]
XBL: MRE Inc
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Damage per second.MRE-Inc schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:52:
[...]
Oh jammer, vooral voor de EOD bot waar ik aardig wat kills mee maak.
[...]
Wat is DPS ? En als dit de smg's betreft, dan prima. Die dingen zijn met hun 3cm korte loop nog steeds accurater dan een assault rifle met een 35cm loop.
Verder kun je dus nog steeds perfecte headshots laten landen op tegenstanders die jou op flinke afstand al 3x geraakt hebben.
[Embed]
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Als je je niet te veel focussed op al die wijzigingen, dan merk je er eigenlijk weinig van. Ik vond het gisteravond na ruim 4 uur spelen niet echt veel anders aanvoelen. Had twee keer op lange afstand met een LMG dat ik enemies neerschoot waarvan ik zoiets had dat dit pre-patch allemaal missers waren geweest. Maar kan ook dat deze gasten al op 50% health zaten.Nol_NL schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 18:37:
Ik durf het haast niet te vragen, maar hoe zit het met de hitbox na de update?
Verder is de map erg groot en de potjes Breakthrough waren eigenlijk niet zo heel spannend. Conquest is echt net zoals in BF4. Je pakt vlag A en rent met zn allen naar vlag B om vervolgens te zien dat vlag A weer wordt gepakt. Ondertussen heb je aan het eind van het potje met geluk (als je niet in voertuigen zit) 15 kills.
Heli's en vliegtuigen zijn in Conquest lastig uit de lucht te halen met de AA voertuigen als de piloot ook maar een klein beetje weet wat die aan het doen is. Even de flares droppen en de afterburner aan en je bent buiten range. Helpt ook niet dat het luchtruim onzettend groot is.
De M16 is overigens wel weer erg lekker en de FOMO heeft ook weer toegeslagen nadat @Miesjh en @Martinspire BF Pro hadden gekocht.
XBL: MRE Inc
Oh die kende ik nog niet. Bedankt !!
XBL: MRE Inc
Herkenbaar. Er was/is een challenge om 5 aircrafts met een IGLA neer te halen (or assist). Daar zijn we gisteren met z'n tweeën bijna een hele pot conquest op Golmud mee bezig geweest. Niet te doen. Aan het einde van de pot had ons squad <1000 puntenMRE-Inc schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Heli's en vliegtuigen zijn in Conquest lastig uit de lucht te halen met de AA voertuigen als de piloot ook maar een klein beetje weet wat die aan het doen is. Even de flares droppen en de afterburner aan en je bent buiten range. Helpt ook niet dat het luchtruim onzettend groot is.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ja das idd niet fijn spelen dan. Ik zat gisteren bij een heli piloot als gunner. Die vloog de hele tijd ongeveer 20m boven de grond. Ik weet niet exact hoe hoog/laag die below radar werkt, maar als ik met een igla of stinger sta te richten, dan krijg ik iig de melding dat ik niet een lock on kan krijgen want below radar.BlaTieBla schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:08:
[...]
Herkenbaar. Er was/is een challenge om 5 aircrafts met een IGLA neer te halen (or assist). Daar zijn we gisteren met z'n tweeën bijna een hele pot conquest op Golmud mee bezig geweest. Niet te doen. Aan het einde van de pot had ons squad <1000 punten(challenge wel gehaald)
Die challenges moet je echt met een vol squad doen. Iig met 2 of meer en hopen op een piloot die minder ervaren is.
XBL: MRE Inc
Het was heel vaak below radar en ook gewoon missed. Dan is er net geflared en de IGLA krijgt weer lock en de copter blijft binnen bereik, dan nog gewoon twee IGLA's missen... Bij een jet met afterburner kan ik me er nog een voorstelling bij maken, maar een copter een stuk minder.MRE-Inc schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:24:
[...]
Ja das idd niet fijn spelen dan. Ik zat gisteren bij een heli piloot als gunner. Die vloog de hele tijd ongeveer 20m boven de grond. Ik weet niet exact hoe hoog/laag die below radar werkt, maar als ik met een igla of stinger sta te richten, dan krijg ik iig de melding dat ik niet een lock on kan krijgen want below radar.
Die challenges moet je echt met een vol squad doen. Iig met 2 of meer en hopen op een piloot die minder ervaren is.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dit is imho ook (deel van) het probleem, en dat was het in BF4 ook al. Below radar zou naar mijn mening niet moeten betekenen dat je helemaal niet meer gelocked kan worden, alleen dat het bijvoorbeeld 2x zo lang duurt. Nu pop je als heli piloot flares, en duik je naar de grond om vervolgens afstand te creëren zodat je flares kunnen herladen.RobinNL schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:49:
Hier gisteren ook als chopper piloot gespeeld gisteren. Vlieg ik boven xx meter, dan werd ik altijd gelocked. Dus dan ga je net below radar vliegen en op het moment dat je een aantal gaat doen ga je er iets boven vliegen.
Bij jets ben ik van mening dat de lock-on range een dikke 50% groter moet worden gemaakt. Van 650M naar 1000M. Je krijgt na de flares niet genoeg tijd voor een nieuwe lock, en tegen de tijd dat de jet weer terug is heeft die opnieuw flares.
Een solo speler hoeft van mij echt niet de capaciteit te hebben om elk vliegende voertuig in 1 pass in z'n eentje neer te halen, maar tegen een goede piloot is het zelfs in groepsverband zeer moeilijk om voor elkaar te krijgen.
In positiever nieuws; de Golmund remake speelt heerlijk weg, het feit dat de trein nu richting de spawn van de vijand rijd en dat er meer cover is toegevoegd zijn goede changes.
[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2026 16:28 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Als je laag vliegt ben je juist weer een groot doelwit voor tanks en RPG's. Gisteren heb ik meerdere heli's rondom punt C (de trein) kapot geschoten met m'n tank.D4NG3R schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:29:
[...]
Dit is imho ook (deel) van het probleem, en dat was het in BF4 ook al. Below radar zou naar mijn mening niet moeten betekenen dat je helemaal niet meer gelocked kan worden, alleen dat het bijvoorbeeld 2x zo lang duurt. Nu pop je als heli piloot flares, en duik je naar de grond om vervolgens afstand te creëren zodat je flares kunnen herladen.
Bij jets ben ik van mening dat de lock-on range een dikke 50% groter moet worden gemaakt. Van 650M naar 1000M. Je krijgt na de flares niet genoeg tijd voor een nieuwe lock, en tegen de tijd dat de jet weer terug is heeft die opnieuw flares.
Een solo speler hoeft van mij echt niet de capaciteit te hebben om elk vliegende voertuig in 1 pass in z'n eentje neer te halen, maar tegen een goede piloot is het zelfs in groepsverband zeer moeilijk om voor elkaar te krijgen.
In positiever nieuws; de Golmund remake speelt heerlijk weg, het feit dat de trein nu richting de spawn van de vijand rijd en dat er meer cover is toegevoegd zijn goede changes.
Dus laag ben je niet zo veilig als je zou denken
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Effectief al exact wat ze nu doen > wegrennen voor nieuwe flares.TheJVH schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:27:
Refills in de base of bij die supply units.
Ik verwacht dan ook niet dat dit het veel beter maakt voor infantry/MAA om met (vooral) jets te dealen, alleen saaier voor piloten. En lastiger voor jets op je eigen team om ze op te jagen omdat ze hun base in duiken waar ze cover van de automatische AA krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2026 13:52 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
With Season 3 launch on May 12, Operation Augur has rotated out as scheduled. We have seen your interest in Operations through your comments online and in our data internally, and we know you would like to see it return soon. With the additional content coming in Season 3, we’re dedicated to maintaining healthy matchmaking across all featured experiences, which means making tough calls on which modes stay active at any given time.
Our current plan is to reactivate Operation Augur later in Season 3 while we continue to monitor activity across our experiences. We will share an update on the timing once it's been finalized.
We are still in the early stages of reviewing the overall player experience of Operation Augur along with investigating some potential changes. Your feedback around areas like match pacing, map selection, Attack/Defense balance, sector layout, match length, and how different classes impacted the game flow is very helpful. We’ll review this feedback alongside the data we gathered during Season 2 as we continue shaping how Operations show up in Battlefield moving forward.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Thanks zijn echt hartstikke OP geworden vind ik. Vind het vaak best leuk om in tanks te rijden, maar ook om ze te slopen. Gisteren zat ik in een Casual Breakthrough potje, de tanks waren gewoon niet te vernietigen. Ze hebben én meer RPGs nodig, zeker uit ongunstige hoeken én ze repairen helemaal door en vrij snel.
Gefrustreerd daarna in het volgende potje een tank gepakt, dat gaat wel héél makkelijk nu. Dit moet echt wat bijgetuned worden.
Ja, op zich wel eens. Niet alleen vanwege de snellere volledige selfrepair maar als er nog wat engineers meelopen wordt het wel erg lastig. Daarnaast zijn ze nu ook minder snel immobilized.Okasha schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:53:
[...]
Thanks zijn echt hartstikke OP geworden vind ik. Vind het vaak best leuk om in tanks te rijden, maar ook om ze te slopen. Gisteren zat ik in een Casual Breakthrough potje, de tanks waren gewoon niet te vernietigen. Ze hebben én meer RPGs nodig, zeker uit ongunstige hoeken én ze repairen helemaal door en vrij snel.
Gefrustreerd daarna in het volgende potje een tank gepakt, dat gaat wel héél makkelijk nu. Dit moet echt wat bijgetuned worden.
Denk dat voorheen de tanks iets te snel / makkelijk stuk konden maar nu is het weer omgeslagen naar de andere kant.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
9070 XT hier..
Een typische Dice "fix" dus.Help!!!! schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:38:
[...]
Ja, op zich wel eens. Niet alleen vanwege de snellere volledige selfrepair maar als er nog wat engineers meelopen wordt het wel erg lastig. Daarnaast zijn ze nu ook minder snel immobilized.
Denk dat voorheen de tanks iets te snel / makkelijk stuk konden maar nu is het weer omgeslagen naar de andere kant.
Alle vliegtuigen en heli's zijn met goede piloten overpowered. Below radar als je flars gebruikt hebt, en dan weer los gaan op infanterie, weer duiken below radar om je flares op te laden, rinse and repeat. Beetje jammer dit.
[ Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 18-05-2026 06:55 ]
XBL: MRE Inc
Ja, idd voor Air vehicles geldt hetzelfde. Eigenlijk hebben imo alle vehicles direct en indirect een te grote buff gekregen.
[ Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 18-05-2026 09:04 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ach, het is nooit perfect maar moet zeggen dat ik wekelijks toch wel wat uurtjes BF6 mee pak. Terwijl voor BF6 de PS5 soms weken of maanden niet aan stond, zegt in mijn geval wel genoeg.
Ik zag vanochtend toevallig een filmpje in mijn X tijdlijn staan over iemand die met de M136AT heli's de lucht uit schoot. Ik ga die maar eens proberen. Als iemand daar tips voor heeft, ik houd me aanbevolen...Help!!!! schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:04:
^
Ja, idd voor Air vehicles geldt hetzelfde. Eigenlijk hebben imo alle vehicles direct en indirect een te grote buff gekregen.
XBL: MRE Inc
Steam: Sneggel Origin: Waus82
Hier ook last van. Leek wel een radioactieve gloed ofzo. Was eerst bang dat mijn videokaart aan het overlijden was, maar meer mensen schijnen er last van te hebben.Typhone schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:34:
Wat is die diamanten/witte verblindende shit in boutique district en downtown nadat je in RedSec redeployed in dat gebied? Compleet blind loop je over de map en altijd ná een redeploy.
Schrijnend om te zien dat met elke patch dit soort dingen terugkomen. Het is dat ik tegenwoordig wat meer genuanceerd ben en enkel RedSec vind ik interessant maar ik vind het maar matig / amateuristisch gedoe.BootVluchteling schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:00:
[...]
Hier ook last van. Leek wel een radioactieve gloed ofzo. Was eerst bang dat mijn videokaart aan het overlijden was, maar meer mensen schijnen er last van te hebben.
Nu gisteren avond bam vergelijkbare ik zat in de Marina de meeste aan land gedeelte keek in een hoek begon heel fel licht weerkaatsing, alles wat rook of dust was werd in een groen leek wel nucleaire meltdown en zodra ik dat gedeelte uit liep ging het ook weer weg.
Dus puur laad in lightining bug.
En gisteren de hele fijne bug als je de bunkers in gaat beneden komt zit je ''vast'' je komt de zipline niet af en alleen als je weer naar boven gaat (ook al niet als je naar boven gaat rondje loopt koffie haalt en terug komt dan nog steeds kom je de bunker niet in vanaf de zipline)
Si vis pacem, para bellum
Community Feedback Survey for May is here!
Hey, Battlefield community! We're back with a new Discord Community Feedback Survey for Battlefield 6 and REDSEC.
We're keen to hear your feedback about the latest Seasonal Content, Warlords: Supremacy. This survey takes around 5 minutes of your time, and we really appreciate your input. Be aware that the survey is capped at 5.000 responses, so if you're interested in sharing your thoughts, make sure you click the link at your earliest convenience!
Of course, we're also reading your comments and suggestions here on Discord and on our other social platforms, and these surveys give us a quick overview of your reactions.
Thank you for your time!
@Game News
🟠 https://www.surveymonkey.com/r/G93DYTF
----------------
[BFComms] Eastwood Escalation Changes
We are making a first pass of changes to Escalation on Eastwood by adjusting HQ and Capture Points to help balance the win rates between the two sides.
The HQ on the west side of the map is moving north.
Capture Point B will move closer to Capture Point A and have its Capture Zone adjusted.
Capture Point C moves slightly south
Capture Point D moves slightly south
Capture Point F repositions north and has its Capture Zone increased.
These changes are now live and may take a short moment to propagate across all servers. We look forward to your feedback on the new layout.
@Game News
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Thyphone.Typhone schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:34:
Wat is die diamanten/witte verblindende shit in boutique district en downtown nadat je in RedSec redeployed in dat gebied? Compleet blind loop je over de map en altijd ná een redeploy.
Het een GATIS spel met de sfeer van Fortnite.
Dan kun je dit soort grapics verwachten.
Het is niet gratis. Ik heb gewoon full Battlefield 6 besteldstroopwafel57 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:16:
[...]
Thyphone.
Het een GATIS spel met de sfeer van Fortnite.
Dan kun je dit soort grapics verwachten.
In alle jaren dat ik game ben ik nog geen een game tegen gekomen (betaald of gratis) die geen bugs had in welke aspect dan ook. Heeft niks te maken of nou betaald of een deel van de game gratis te spelen is.stroopwafel57 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:16:
[...]
Thyphone.
Het een GATIS spel met de sfeer van Fortnite.
Dan kun je dit soort grapics verwachten.
Battlefield 6 is gemaakt op een engine die op heel scale aan hardware draait en niet alles kan daardoor compleet foutloos zijn dit is gewoon weg onmogelijk. De ene game zal meer bugs hebben dan de andere en dat kan door vele factoren.
Helaas zitten we in huidige game ontwikkeling dat ontwikkelaars investeerders in hun nek hebben hijgen voor release pushen maar dat is een andere discussie, voor BF maatstaven vind ik het nog meevallen in de bug die heel irritant zijn en in de maten dat ze voorkomen.
Si vis pacem, para bellum
Redsec is toch een gratis gedeelte van de betaalde versie?Typhone schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:23:
[...]
Het is niet gratis. Ik heb gewoon full Battlefield 6 besteld. Die graphics zijn verder prima, maar de patches die elke keer goed werkende zaken slopen zijn een ander verhaal.
Bij mij laadt mijn scherm soms ook pas een heel stuk later in. Teamgenoten zijn dan bang dat ik er niet in zit, maar duurt soms ff 5 seconden langer.. Geen idee waaromBassbounce schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:13:
Ik heb in het deployment screen sinds twee weken soms lag spikes. Hebben anderen hier ook last van?
Maar ik speelde gisteren een paar potjes en toch leek het weer alsof ik op mute stond ofzo. Niemand zei iets en het leek wel alsof mijn mic aanstond maar niemand reageerde.
Ik weet dat het redelijk normaal is dat niemand praat of bijvoorbeeld samen in een party zit. Maar hoe kan ik controleren of ik toch te horen ben minimaal? Vooral in RedSec vind ik het belangrijk om bepaalde info te delen.
Heeft iemand wellicht een afbeelding van de audio settings?
Vind deze game nu steeds erg leuk! Eergisteren 11 kills en de win! Maar meestal is het gewoon 1 of 2 kills en verliezen
niet iedereen heeft een bierbuikje
Je hoort een icoontje te zien ingame als je aan het praten ben. Mocht je willen, je kan met ons mee doen. We spelen paar keer per week BR. ( pm voor info )wodkabuikje schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:00:
Ik liep laatst te kloten met de instellingen van mijn headset omdat ik dacht dat ineens niemand mij meer hoorde praten. Na 2 dagen pielen kwam ik toevallig met een Nederlander in een Duos game en hij begon te praten en hij hoorde mij!
Maar ik speelde gisteren een paar potjes en toch leek het weer alsof ik op mute stond ofzo. Niemand zei iets en het leek wel alsof mijn mic aanstond maar niemand reageerde.
Ik weet dat het redelijk normaal is dat niemand praat of bijvoorbeeld samen in een party zit. Maar hoe kan ik controleren of ik toch te horen ben minimaal? Vooral in RedSec vind ik het belangrijk om bepaalde info te delen.
Heeft iemand wellicht een afbeelding van de audio settings?
Vind deze game nu steeds erg leuk! Eergisteren 11 kills en de win! Maar meestal is het gewoon 1 of 2 kills en verliezen
Ja, ik leg het verkeerd uit as usualBootVluchteling schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:02:
[...]
Je hoort een icoontje te zien ingame als je aan het praten ben. Mocht je willen, je kan met ons mee doen. We spelen paar keer per week BR. ( pm voor info )
Ik ga zojuist spelen. Geluid staat nog op de boxen want toch niemand die praat.
Maar we gaan in een quad match de game in en iemand zegt wat, ik die dan ook dat icoontje rechts van hem dat hij aan het praten is.
Ik plug mijn headset in om terug te kunnen praten. Ik zie mijzelf praten met dat icoontje maar niemand reageert. Ik zie ook geen andere icoontjes praten zeg maar.
Net had ik de game even totaal afgesloten en eerst de headset aangesloten en toen de game gestart. Ik had niet het idee dat mensen mij konden horen ook al zie ik dat icoontje en mijn naam.
Voorheen had ik eigenlijk altijd wel mensen die aan het praten waren. Heb hele gesprekken gehad met mensen uit verschillende landen
Zou iemand, als je de tijd hebt, een afbeelding kunnen posten van de audio settings? Ik vrees toch dat ik weer eens iets verkeerds heb ingesteld namelijk.
Ps. een keertje spelen lijkt me leuk! Als ik audio heb
niet iedereen heeft een bierbuikje
Battlefield 6 - Anticheat Update - Season 3
https://x.com/BattlefieldComm/status/2061538355796406502Xbox Live: Miesjh NL
Tsuru Reef is built for scale - even larger than Railway to Golmud.
Server Browser
Server Browser will launch during Season 5, giving players more choice in how they find and join Battlefield matches, as well as build communities in-game.
We’re focused on addressing pain points players have experienced with Server Browsers in previous Battlefield titles. We’re planning for Official servers to be easy to identify, support full progression, and remain supported by regular matchmaking so active matches can continue to be backfilled. We’re also working toward a more persistent match flow where possible, with the goal of keeping more players together across matches while still respecting individual matchmaking choices.
Platoons
Platoons are arriving during Season 5 and will focus on the foundations of forming a social group in Battlefield 6. Players will be able to create or join Platoons of up to 100 members, easily party up with other members, and represent their Platoons with their tags.
Platoons will also support different join settings with leadership tools to help manage membership. Players who play together with their Platoon will also be able to earn XP bonuses.
En verder is een Q&A van gisteren terug te lezen.Multiplayer Ranked
Multiplayer Ranked is progressing along following the launch of Ranked Battle Royale in Season 3. We’re continuing to evaluate the right time to bring competitive play to Multiplayer during a future season, with the goal of making sure it launches when the experience is ready.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Xbox Live: Miesjh NL
Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451
Zeker, vooral Server Browser en Platoon, hangt alleen helemaal af vd implementatie.Buizerd__NL schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 13:10:
Zitten wel echt goeie dingen tussen, ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken
Het is EA/Dice dus wat mij betreft eerst zien, dan geloven.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Hier heb je wel gelijk ja. Met 2042 hadden ze het ook over een 'destructible village' in Hourglass. Uiteindelijk was dat verre van bijzonder.Help!!!! schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:02:
[...]
Zeker, vooral Server Browser en Platoon, hangt alleen helemaal af vd implementatie.
Het is EA/Dice dus wat mij betreft eerst zien, dan geloven.
Vooral de server browser is hopen dat ze dit goed implementeren. En ik hoop dat je na de match gewoon in de server kan blijven zitten, a la BF3, BF4, BF1, BF5 etc.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.3.2.0
https://x.com/battlefield...&t=r7xsU3hNExtZDyZ8YjguMA
Xbox Live: Miesjh NL
Preload for #Battlefield6 Blastpoint update is now available on XBX|S and PS5. Update size is around 11-12 GB. Version 1.000.022
Xbox Live: Miesjh NL
[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 09-06-2026 10:14 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.3.2.0 Is now live on all platforms!Rivanov schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:14:
Update is live. 6.6GB in Steam.
Battlefield 6 Game Update 1.3.2.0 is now available across all platforms with a wide range of gameplay improvements and updates. At 12:00 UTC, Season 3: Blastpoint becomes available, continuing Battlefield 6 Season 3 with the new map Cairo Bazaar, the return of Obliteration, REDSEC Battle Royale Solos, new weapons, gadgets, and attachments. From June 9-15, players can also jump into the Battlefield 6 Free Trial and experience 5 modes across 4 maps for free.
Xbox Live: Miesjh NL
12:00 UTC converts to 7:00 AM Eastern Standard Time (EST) or 8:00 AM Eastern Daylight Time (EDTMiesjh schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:29:
[...]
BATTLEFIELD 6 GAME UPDATE 1.3.2.0 Is now live on all platforms!
Battlefield 6 Game Update 1.3.2.0 is now available across all platforms with a wide range of gameplay improvements and updates. At 12:00 UTC, Season 3: Blastpoint becomes available, continuing Battlefield 6 Season 3 with the new map Cairo Bazaar, the return of Obliteration, REDSEC Battle Royale Solos, new weapons, gadgets, and attachments. From June 9-15, players can also jump into the Battlefield 6 Free Trial and experience 5 modes across 4 maps for free.
Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451
Vanmiddag om 14:00 is Blastpoint hier uit.
Ben benieuwd of Bazaar weer als vanouds gaat zijn, veel van de balance changes zien er ook goed uit.
[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2026 12:08 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Thanks D4NG3R!
Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451
Oh, er is ook nog een free trial deze week? Lachen, eens kijken of ik wat mensen over kan halen mee te spelen.
[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 09-06-2026 12:25 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Yes.D4NG3R schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:21:
Komt nog een uurtje bij vanwege zomertijd (CEST = UTC+2).
Oh, er is ook nog een free trial deze week? Lachen, eens kijken of ik wat mensen over kan halen mee te spelen.
5 MODES. 4 MAPS. 1 FREE WEEK.
From June 9–15, #Battlefield6 is free for everyone.
⬇️ Download now, 🪖 squad up, and 💥 fight for your place on the front lines.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Als je bedoelt dat je niet een punt of Squadmember kan selecteren dan ja. Op pc.benjamin19 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:58:
meer mensen last van een storende spawn scherm?
Overigens erg leuk om weer die bazaar map te spelen. Goed gelukte remake. al blijft de ervaring die 15 jaar terug had in mijn geheugen leuker. Toen was het vernieuwd/overweldigend.
Nu denk ik vooral, waar blijft de echte vernieuwing of wow ervaring. Blijf het maar jammer vinden dat ontwikkelaars moeten terug grijpen naar oude Maps om fans te pleasen. Alsof er geen nieuwe classics meer gemaakt kunnen worden.
Maar tot die tijd, deze is goed gelukt.
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Bazaar is overigens tof, al herinner ik mij niet dat het in BF3 zo'n gigantische meatgrinder was.
[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 10-06-2026 10:46 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Gisteren ook enkele potjes gespeeld, ik had exact hetzelfde. Het voelt alsof je ieder moment vanaf elke kant beschoten kan worden. Dan is Siege of Cairo overzichtelijker.D4NG3R schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:14:
Bazaar is overigens tof, al herinner ik mij niet dat het in BF3 zo'n gigantische meatgrinder was.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
Ik vind Bazaar echt een mooie map met erg veel details. Je zou je ogen uitkijken als je niet aan het vechten bent :)TheRicolaa10 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:56:
[...]
Gisteren ook enkele potjes gespeeld, ik had exact hetzelfde. Het voelt alsof je ieder moment vanaf elke kant beschoten kan worden. Dan is Siege of Cairo overzichtelijker.
De meatgrinder bij C op conquest vind ik overigens juist heel tof, omdat je daar veel plekken aan de zijkant hebt waar je even kan reloaden, healen en dan weer oprukken met je team. Geeft me een filmische ervaring! En ja de vijand kan ook ineen keer via een andere zij ingang of achter je verschijnen dus moet je snel kunnen aanpassen.
Ook een potje Breaktrhough gespeeld op Bazaar, maar daar gingen we als aanvaller wel heel snel doorheen. Misschien nieuwigheid voor de spelers of de balans van de capture points is niet helemaal goed.
Het is zeker een mooie map, daar heb ik geen kritiek op. Maar ik had regelmatig dat ik beschoten werd op plekken waar ik niet verwacht had iemand te vinden. Dus was mijn tijd in leven vaak best kort omdat ik om de haverklap van de zijkant of achterkant doodgeschoten werd.ViNOK16Bit schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Ik vind Bazaar echt een mooie map met erg veel details. Je zou je ogen uitkijken als je niet aan het vechten bent :)
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - RTX5060Ti - 16GB RAM
Alleen C is meatgrinder toch? Vond de andere locaties wel meevallen. Verder prachtige map met superveel detail en lekker veel actie. Ook de obliteration mode vond ik leuk en lijkt campen wat tegen te gaan.D4NG3R schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:14:
Het spawnscherm is goed euh.. fucked ja. Jammer, zeker i.c.m. de trial week. Neem je een paar mensen mee op sleeptouw en dan is een van de eerste dingen welke ze zien een compleet brak spawnscherm welke alle kanten op springt als je een spawnplek probeert te kiezen.. Helpt niet bepaald om mensen te overtuigen tot een aankoop.
Bazaar is overigens tof, al herinner ik mij niet dat het in BF3 zo'n gigantische meatgrinder was.
Steam: Sneggel Origin: Waus82
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
C is inderdaad de grootste meatgrinder, maar ook A en E zijn gigantisch open waardoor het ook daar als een gigantisch hectische meatgrinder aanvoelt als beide teams er aan het competen zijn.Sn3gG3l schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 12:51:
[...]
Alleen C is meatgrinder toch? Vond de andere locaties wel meevallen. Verder prachtige map met superveel detail en lekker veel actie. Ook de obliteration mode vond ik leuk en lijkt campen wat tegen te gaan.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik ben daar ook voor uitgenodigd en ben erg benieuwd!Kecin schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 13:14:
Ik heb al 2 weken niet meer gespeeld o.i.d. Lekkere weer was er. Maar ik ben uitgenodigd voor de private alpha voor morgenavond, ik ben benieuwd en weet niet zo goed wat er getest gaat worden
. Zal BF6 regulier zo nog een keer opstarten.
[Afbeelding]
Bazaar map vind ik wel leuk, maar te veel detail en herken het nauwelijks meer terug. Had meer plezier op de BF3 versie om eerlijk te zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door MRE-Inc op 11-06-2026 08:12 ]
XBL: MRE Inc
Dat wisselt heel erg merk ik. De ene keer is het een walk-over en de volgende weer totaal niet. Gisteren een potje waarbij we in de eerste sectoren compleet overlopen werden. De laatste sector was ons Sparta. Aanvallers hadden alle tickets nog en hun tanker stond op dat punt al op +150 kills met 2 deaths (hij had tenminste 3 dedicated rep-b#tches). De laatste sector hebben we vast weten te houden en uiteindelijk gewonnen. Die tanker moest nog ff in de chat melden dat het een "very bad map" was (met zijn 245 kills in 1 pot).ViNOK16Bit schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Ook een potje Breaktrhough gespeeld op Bazaar, maar daar gingen we als aanvaller wel heel snel doorheen. Misschien nieuwigheid voor de spelers of de balans van de capture points is niet helemaal goed.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Zo veel kills kan toch juist duiden op een slecht design van de map?BlaTieBla schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:30:
Die tanker moest nog ff in de chat melden dat het een "very bad map" was (met zijn 245 kills in 1 pot).
Ik ben echt geen sterspeler, maar tijdens een rondje breakthrough op Bazaar liep ik met de IFV ook weg met >100 kills en 3 deaths. De laatste chokepoint is simpelweg een meatgrinder zonder flanking routes, en dat is (ook) naar mijn mening best wel matig in elkaar gestoken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nope. Die gast was echt goed (en zijn gunner ook). Het probleem was dat hij geen weerstand kreeg. Ik had pas tijdens de tweede sector in de gaten dat die gast alles wegmaaide en ben toen pas engineer gaan spelen. In totaal zaten er 2 engineers in ons team (soms 3). En als je als tank 3 dedicated sleutelaars hebt...D4NG3R schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:39:
[...]
Zo veel kills kan toch juist duiden op een slecht design van de map?
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ik krijg de tanks niet kapot. De tanks zijn zo snel en zien alles dat na één keer een raket afschieten. je een continue bombardement krijgt en dus het loodje legt. Ondertussen wordt de tank weer razendsnel hersteld en gaat de kill score over de 100 met een death < 5. Ik zie dit nu in meerdere potjes. Het is ook niet realistisch hoe snel de loop op jou gericht wordt, nog los van de snelle herstel van een tank op dit moment. Als engineer loont het niet om het gevecht met ene tank aan te gaan, het resultaat is bijna altijd: jij na èèn keer schieten dood, tank na 5 seconden weer onbeschadigd.D4NG3R schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:39:
[...]
Zo veel kills kan toch juist duiden op een slecht design van de map?
Ik ben echt geen sterspeler, maar tijdens een rondje breakthrough op Bazaar liep ik met de IFV ook weg met >100 kills en 3 deaths. De laatste chokepoint is simpelweg een meatgrinder zonder flanking routes, en dat is (ook) naar mijn mening best wel matig in elkaar gestoken.
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
Dat neemt overigens niet weg dat vehicles/launchers nog wel een balance pass of twee kunnen gebruiken. Ik vind het sowieso een vreemde keuze dat ze begin dit seizoen voertuigen hebben gebuffed en tegelijkertijd launchers hebben generfed.. Dat is effectief een dubbele buff voor voertuigen.
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2026 11:02 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Als ze echt goed vervelend zijn spawn ik als recon met C4 en blaas ik ze daarmee de lucht in.
XBL: MRE Inc
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
Welke equipment is nu best om die dingen kapot te krijgen? Ik legde altijd mijnen en schoot met RPG's op de tanks. Is er de afgelopen maanden iets beters gekomen voor dit?
Nope, sterker nog - het kost onder optimale omstandigheden zelfs een schot extra van de RPG om een tank op te blazen.
Het schademodel is wel een flink stuk consistenter geworden.
Ik loop zelf meestal rond met de M136, doet iets meer schade en is wat vergevingsgezinder op langere afstanden. + Het is leuk om heli's te snipen.
Als de tank al iets beschadigd is dan is die op dat moment dood, is die dat niet dan schiet de paniek er vaak in + kunnen ze nauwelijks meer bewegen, wat voldoende tijd geeft voor een laatste raket om het af te maken.
[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 11-06-2026 15:21 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mijnen leggen gaat ook nog altijd buggy vind ik
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dan heb je een betere ervaring dan ik. Ik wilde gisteren ook die nieuwe map spelen maar kwam continu in Gulmud Railway tegen allemaal pc spelers. Tevens zit er nog steeds voor console spelers geen optie in om je instellingen mee te nemen naar een LABS sessie, dus ik moest weer alles aanpassen tijdens een potje. Op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in want op een of andere manier kreeg ik niet voor elkaar om de hooguit 15 instellingen die ik heb, aan te passen zoals ik het in de normale game ook heb. Uiteindelijk LABS maar van mijn Xbox gegooid. Scheelt frustratie omdat ik toch niet tegen pc spelers wil spelen want crossplay moet aan staan en het scheelt ruimte.Kecin schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 00:15:
Vanavond de Alpha gespeeld met de nieuwe watermap. Supervet op conquest en 9 objectives om te captureren. Het spel voelde veel prettiger en sneller aan dan normaal. Ik dacht dat het vooral in mijn hoofd was totdat na een paar sessies meerdere mensen het in de chat opviel. Ook nog 3 keer als 1e van de 64 kunnen eindigen terwijl ik over het algemeen niet zo’n hele goede speler ben (rond de top 5 meestal als ik mijn best doe). Zo zie je denk ik dan ook dat balanceren op userlevels beter werkt dan we soms denken. Wellicht hang ik er een te grote conclusie aan maar zo voelde het wel :-).
Ik had een filmpje op X gezien van 2 minuten gameplay van Tsuru Reef. Ik had het idee dat ik naar de BF4 map Hainas Resort zat te kijken. Groot Hotel op de map, wat eilandjes etc....
[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 12-06-2026 09:27 ]
XBL: MRE Inc
Het eerste uur was golmud en Siege of Cairo. De overige 2 uur was Tsuru Reef.MRE-Inc schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:58:
[...]
Dan heb je een betere ervaring dan ik. Ik wilde gisteren ook die nieuwe map spelen maar kwam continu in Gulmud Railway tegen allemaal pc spelers. Tevens zit er nog steeds voor console spelers geen optie in om je instellingen mee te nemen naar een LABS sessie, dus ik moest weer alles aanpassen tijdens een potje. Op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in want op een of andere manier kreeg ik niet voor elkaar om de hooguit 15 instellingen die ik heb, aan te passen zoals ik het in de normale game ook heb. Uiteindelijk LABS maar van mijn Xbox gegooid. Scheelt frustratie omdat ik toch niet tegen pc spelers wil spelen want crossplay moet aan staan en het scheelt ruimte.
Ik had een filmpje op X gezien van 2 minuten gameplay van Tsuru Reef. Ik had het idee dat ik naar de BF4 map Hainas Resort zat te kijken. Groot Hotel op de map, wat eilandjes etc....
Ik heb van tevoren mijn instellingen goed gezet en een half uur van te voren kon je de load out aanpassen.
Overall mooie grote map Tsuru Reef. Alleen er moet nog flink gesleuteld worden aan Naval Combat.
Kan je je instellingen alleen een uur van te voren instellen ? Ik heb een 2e Xbox waarop LABS nog wel staat en bedenk me net dat ik op mijn icloud ook een mapje met alle instellingen heb staan. Ooit eens overal screenshots van gemaakt. Zou mooi zijn als je op consoles ook gewoon ergens dat config bestand kon downloaden en op een andere console zou kunnen zetten.ViNOK16Bit schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:39:
[...]
Het eerste uur was golmud en Siege of Cairo. De overige 2 uur was Tsuru Reef.
Ik heb van tevoren mijn instellingen goed gezet en een half uur van te voren kon je de load out aanpassen.
Overall mooie grote map Tsuru Reef. Alleen er moet nog flink gesleuteld worden aan Naval Combat.
Ik had gisteren overigens maar 1 uur de tijd vanaf 19:00 uur. Dus die Tsuru reef had ik alsnog niet kunnen spelen ivm andere verplichtingen.
[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 12-06-2026 09:43 ]
XBL: MRE Inc
Net even gekeken, maar je kan BL ook buiten de test opstarten en de instellingen aanpassen. Op PC althans. Loadouts zijn niet beschikbaar.MRE-Inc schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:42:
[...]
Kan je je instellingen alleen een uur van te voren instellen ?
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
C4 C4 C4.hamsteg schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:49:
[...]
Ik krijg de tanks niet kapot. De tanks zijn zo snel en zien alles dat na één keer een raket afschieten. je een continue bombardement krijgt en dus het loodje legt. Ondertussen wordt de tank weer razendsnel hersteld en gaat de kill score over de 100 met een death < 5. Ik zie dit nu in meerdere potjes. Het is ook niet realistisch hoe snel de loop op jou gericht wordt, nog los van de snelle herstel van een tank op dit moment. Als engineer loont het niet om het gevecht met ene tank aan te gaan, het resultaat is bijna altijd: jij na èèn keer schieten dood, tank na 5 seconden weer onbeschadigd.
Echt dit is de oplossing voor elke tank. Er is niks lekkerder dan attack recon te spelen met een automatisch wapen en dan C4 en een recon drone bij je. Sneaky solo door de map bewegen om dan een tank helemaal vol te plakken met C4 en op te blazen blijft een van de mooiste dingen haha.
Ik vind Bazaar weer oldschool goed en lekker veel chaos. Weer even wat anders dan de paar wat 'grotere" maps die zijn uitgekomen. De details op deze map zijn echt prachtig. Soms wel erg lastig om enemy's te zien.
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
/f/image/UnQmOqcGrYE7sSj1fHWGL1Pw.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NEzVXrNepuUCLWXMmzNvUH1e.jpg?f=fotoalbum_large)