Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoleo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:36
Heaget schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:19:
Mag ik me even beklagen over het feit dat Breakthrough Initiation is verwijderd? Letterlijk de enige mode die ik leuk vind om te spelen en ik kom er na een weekend lang huiswerk maken achter dat het verwijderd is..
Nu ben ik dus overgeleverd aan potjes waar schijnbaar iedereen pro is en TTK ongeveer 0.4 seconde is. Ook schiet iedereen met een laserstraal en ben ik al gezien voordat ik überhaupt door heb dat er iemand is..

Is er nog een fatsoenlijke vervanging voor Initiation of kan ik mn disc op V&A zetten..?
Helemaal eens. Zoek ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:27
Jee! De campaigne is echt leuk en gevarieerd. Wel veel script.
Wat zou het tof zijn om bepaalde stukjes ook in MP te zien (huis tot huis gevecht en brug in NY)

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephirus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-10 10:55
Mag ik me even beklagen over het feit dat Breakthrough Initiation is verwijderd? Letterlijk de enige mode die ik leuk vind om te spelen en ik kom er na een weekend lang huiswerk maken achter dat het verwijderd is..
Nu ben ik dus overgeleverd aan potjes waar schijnbaar iedereen pro is en TTK ongeveer 0.4 seconde is. Ook schiet iedereen met een laserstraal en ben ik al gezien voordat ik überhaupt door heb dat er iemand is..

Is er nog een fatsoenlijke vervanging voor Initiation of kan ik mn disc op V&A zetten..?
Deze mode is beschikbaar tot rang 25 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:51
Sephirus schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:31:
[...]
Deze mode is beschikbaar tot rang 25 als ik me niet vergis.
Ik ben rang 11 dus dan zou ik voorlopig nog wel moeten kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoleo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:36
Heaget schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:36:
[...]

Ik ben rang 11 dus dan zou ik voorlopig nog wel moeten kunnen spelen.
Bij mij was het na 16 al klaar. Snap de logica niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sephirus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-10 10:55
Bijzonder dan ja. Ik kon erin tot 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:22
freaky35 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:06:
Dat zie ik ook met mijn 9950x3d hoor,mega hoog cpu gebruik,ligt is de game,ligt niet aan je cpu

Wat je wel kan doen is bepaalde cpu intensieve grafische settings omlaag zetten,kijken nof dat helpt
Bij advanced settings zie je die bv,staat er ook bij als ze cpu intensief zijn

en dit is een terug kerend probleem bij alle battlefield games |:( |:(
Dat is raar toch? Hier een 9800x3D icm een RTX4070 Super en mijn CPU zit met 20% usage uit zijn neus te eten. Logisch aangezien met 4070 de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:09
Kan niet wachten tot de patch er is dinsdag. Eindelijk respawnen waar ik wil en fatsoenlijk assignments kunnen doen zonder dat kills niet geteld worden. Hopelijk hebben ze het deze keer wel getest want het respawnen was tijdens de beta al ruk. Als ze intern zouden testen hadden ze dit al maanden kunnen weten. Of ze hebben de game bewust bugged released om voor CoD te kunnen zijn. Ik zou er niet van staan kijken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Aramiss schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:01:
[...]

Je hebt dezelfde componenten als ik. Wat voor
settings speel jij? Alles op low en 1080p? Want dit is flink qua fps
Even mijn FPS/Visibility geoptimaliseerde settings in 1 pic gezet. Gebaseerd op meerdere Youtube benchmark videos en zelf testen: https://imgur.com/a/NQqNn2a
Texture Quality op High werkt prima op 10gb VRAM, meer dan dat heb je echt niet nodig zelfs op 's werelds snelste PC want dat verschil ga je toch niet merken van Ultra/Overkill. Op een 8GB VRAM kaart kan je evt wel naar medium gaan.
Help!!!! schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:38:
[...]

Lijkt me tegenstrijdig want deze optie op OFF zorgt ervoor dat de druk op de CPU toeneemt. Scheduling tasks worden dan immers van de GPU naar de CPU verplaatst.

ON zou er juist voor moeten zorgen dat de druk op de CPU afneemt afneemt doordat scheduling tasks naar de GPU verplaatst worden.
Ja ik snap er dus ook totaal niks van, want GPU scheduling zou juist het tegenovergestelde moeten doen, en dat is wat ik de laatste 2 weken dus dacht en schoof ik het opzij. Ook als je het aan ome Google vraagt dan krijg je dit:
What it does

Traditional method: The CPU schedules and prioritizes graphics tasks for the GPU.
With HAGS: The GPU takes over the scheduling of its own tasks, which can reduce the load on the CPU and potentially improve performance and reduce latency.
Van wat ik tot nu toe allemaal gelezen hebt is het toch echt aan Dice om dit voor iedereen soepel te laten lopen. Er zijn dus ook mensen met een AMD 9800x3d CPU (verreweg de snelste gaming CPU op de markt en niet zo'n beetje ook) die vreemd CPU gebruik hebben. Jullie kunnen als je willen zo de settings over nemen van mij, geloof me, alles getest juist om CPU load zo laag mogelijk te krijgen de laatste 2 weken haha.
HAGS had ik dus compleet niet verwacht, en ik hoor ook dat het juist beter kan zijn de game zonder framerate cap te laten draaien, ook dat is tegenstrijdig maar goed, blijkbaar moeten we alles uit de kast halen om BF6 te 'fixen'. Dinsdag komt er wel een grote patch aan dus hopelijk gaat dat BF6 permanent soepel en met lage input lag maken.

Ik ga nog even testen of het vandaag ook goed loopt, en zien of Reflex off/on/ultra nog verschil maakt, gezien een video van Game Guides op YT aangaf dat het kaput was en niets deed.

[ Voor 3% gewijzigd door kevz op 26-10-2025 14:09 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03
Kan iemand me vertellen hoe ik in vredesnaam die knife van mijn controle kan halen, man man ik word zo vaak gekilt omdat ik in close combat net ff te hard op mijn rechter pookje duwt en mijn wapen switcht naar knife, echt zo belachelijk.
Ik ben al van tactical naar default gegaan want met tactical kan ik tegen de grond en heb ik vertraging met schieten, maar default geef me een mes terwijl ik schiet, dit is vooral mijn eigen reactie die ik maar niet afgeleerd krijg, druk te hard op het pookje bij stres.

Edit, toch gevonden, nu naar keypad gezet, hehe nu heb ik niks op het pookje wat beter is voor mij.

[ Voor 47% gewijzigd door merlin1201 op 26-10-2025 14:54 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

kevz schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:07:
[...]

Even mijn FPS/Visibility geoptimaliseerde settings in 1 pic gezet. Gebaseerd op meerdere Youtube benchmark videos en zelf testen: https://imgur.com/a/NQqNn2a
Texture Quality op High werkt prima op 10gb VRAM, meer dan dat heb je echt niet nodig zelfs op 's werelds snelste PC want dat verschil ga je toch niet merken van Ultra/Overkill. Op een 8GB VRAM kaart kan je evt wel naar medium gaan.

[...]

Ja ik snap er dus ook totaal niks van, want GPU scheduling zou juist het tegenovergestelde moeten doen, en dat is wat ik de laatste 2 weken dus dacht en schoof ik het opzij. Ook als je het aan ome Google vraagt dan krijg je dit:
What it does

Traditional method: The CPU schedules and prioritizes graphics tasks for the GPU.
With HAGS: The GPU takes over the scheduling of its own tasks, which can reduce the load on the CPU and potentially improve performance and reduce latency.
Van wat ik tot nu toe allemaal gelezen hebt is het toch echt aan Dice om dit voor iedereen soepel te laten lopen. Er zijn dus ook mensen met een AMD 9800x3d CPU (verreweg de snelste gaming CPU op de markt en niet zo'n beetje ook) die vreemd CPU gebruik hebben. Jullie kunnen als je willen zo de settings over nemen van mij, geloof me, alles getest juist om CPU load zo laag mogelijk te krijgen de laatste 2 weken haha.
HAGS had ik dus compleet niet verwacht, en ik hoor ook dat het juist beter kan zijn de game zonder framerate cap te laten draaien, ook dat is tegenstrijdig maar goed, blijkbaar moeten we alles uit de kast halen om BF6 te 'fixen'. Dinsdag komt er wel een grote patch aan dus hopelijk gaat dat BF6 permanent soepel en met lage input lag maken.

Ik ga nog even testen of het vandaag ook goed loopt, en zien of Reflex off/on/ultra nog verschil maakt, gezien een video van Game Guides op YT aangaf dat het kaput was en niets deed.
Wellicht had je deze al gezien / heb je er nog wat aan:

https://youtu.be/JZ9vOyfF9uI?si=FPiOXcF9DPRKbxek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Daar komt een groot deel van mijn info vandaan :D
Maar, upvote omdat handige video in het algemeen.

edit; (Micro)stotteren gebeurd evengoed, zelfs nu met verhoogde FPS. Niks gefixed dus. Wel frappant dat het om 5u in de ochtend super soepel ging, en dan speel je overdag en dan loopt t weer stroperig na een game'pje spelen. Naja, Ben ik in ieder geval de enige die wat had aan Hardware-accelerated GPU scheduling (HAGS) uit zetten, en ook framerate limiters uit :P

En sowieso, beter van 170 naar 100fps drops dan van 110 naar 70fps drops. Dinsdag patch moet t maar worden dan :+

[ Voor 48% gewijzigd door kevz op 26-10-2025 16:16 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist nog niet eens dat er een officiële Breakthrough Initiation gamemode was. :P Zal wel komen door de gigantische walgelijke CoD look a like menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17

Rudios

Lost in space?

merlin1201 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:32:
Kan iemand me vertellen hoe ik in vredesnaam die knife van mijn controle kan halen, man man ik word zo vaak gekilt omdat ik in close combat net ff te hard op mijn rechter pookje duwt en mijn wapen switcht naar knife, echt zo belachelijk.
Ik ben al van tactical naar default gegaan want met tactical kan ik tegen de grond en heb ik vertraging met schieten, maar default geef me een mes terwijl ik schiet, dit is vooral mijn eigen reactie die ik maar niet afgeleerd krijg, druk te hard op het pookje bij stres.

Edit, toch gevonden, nu naar keypad gezet, hehe nu heb ik niks op het pookje wat beter is voor mij.
Haha ik had precies hetzelfde, triggerhappy met melee omdat ik close combat door inspanning te hard op R3 drukte - super irritant ja! Je kunt die gewoon bij je controllersettings op de ps5 eruit halen, of onder een andere knop zetten. Ik had geen knoppen over dus die hele melee er maar uit gehaald. Melee kom je toch amper tot nooit aan toe. Dus naar de knoppen assignment gaan, daar melee R3 zoeken en dan de knop links boven langs de driehoekknop (rechthoekig knopje met 3 verticale streepjes) lang inhouden om die te ‘clearen’.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:43
vinom schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Dat is raar toch? Hier een 9800x3D icm een RTX4070 Super en mijn CPU zit met 20% usage uit zijn neus te eten. Logisch aangezien met 4070 de bottleneck is.
Nee kijk er niet van op ik heb een 4090 in combinatie met een 9950x3d op 1440p, ik heb dus meer een cpu bottleneck in deze game naar mijn mening,hoe bizar ook .Ik gok als ik bv op 4k had gegamed ik nergens last van zou hebben.

Maar wat er al gezegd is smorgens is het beter zoals vandaag als later op de dag.
Dat zal wel met de drukte te maken hebben.

Game is een patch nodig die dat verhelpt,maar ik vraag me af of dat gelijk gaat gebeuren,
Ik heb al een paar bf's gespeeld,ook 1942 toevallig,maar dice en problemen op lossen zoals dit,ik moet het eerst zien |:(

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 26-10-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:07
freaky35 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:41:
[...]

Nee kijk er niet van op ik heb een 4090 in combinatie met een 9950x3d op 1440p, ik heb dus meer een cpu bottleneck in deze game naar mijn mening,hoe bizar ook .Ik gok als ik bv op 4k had gegamed ik nergens last van zou hebben.

Maar wat er al gezegd is smorgens is het beter zoals vandaag als later op de dag.
Dat zal wel met de drukte te maken hebben.

Game is een patch nodig die dat verhelpt,maar ik vraag me af of dat gelijk gaat gebeuren,
Ik heb al een paar bf's gespeeld,ook 1942 toevallig,maar dice en problemen op lossen zoals dit,ik moet het eerst zien |:(
Oh ze lossen het uiteindelijk wel een eind op hoor. Alleen in het begin is gewoon nog echt bal. Ik heb een aantal van die cpu intensive graphics settings al op low gezet, daar wordt het heel iets beter van. Net zoals anderen melden alsnog, ondanks hoge framerate, nog last van microstutters.

Ik snap eerlijk gezegd de toxic positivity malloten niet die telkens maar blijven roepen dat de game zo goed geoptimaliseerd is :F. Ik snap dat ze blij zijn dat de game uberhaupt loopt op wat voor aardappel ze het nog op willen draaien, maar het spel loopt echt voor geen ene meter op pc's die nieuw bijna 4k kosten. Dat slaat gewoon echt nergens op.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:11
Lekker Ventje schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:22:
[...]

Ik had moeite met aimen maar heb de video van TacticalBritt op youtube gevolgd en dat waren voor mij 10 stappen vooruit. Ik kan nu veel stabieler richten met de controller.
Had van iemand anders controller settings gekeken whoisimmortal maar nu deze geprobeerd de geupdate versie van hem van 1 dag geleden, of het is toeval maar sta vandaag vaker positief dan negatief.
En merk ook close combat situaties moet ik vermijden waar het kan een lmg en smg liggen mij beter dan assault rifle ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28

Phydomir

Dennis

MainframeX schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:43:
Ik snap eerlijk gezegd de toxic positivity malloten niet die telkens maar blijven roepen dat de game zo goed geoptimaliseerd is
Of je accepteert dat er misschien ook heel veel spelers zijn die werkelijk nergens last van hebben? Jouw ervaring is niet de ervaring die andere hebben. Dat werkt beide kanten op. Vervelend dat je problemen ervaart, maar hier loopt het werkelijk als een zonnetje. (7800 x3d, 4070super, 16gb)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Phydomir schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:48:
[...]

Of je accepteert dat er misschien ook heel veel spelers zijn die werkelijk nergens last van hebben? Jouw ervaring is niet de ervaring die andere hebben. Dat werkt beide kanten op. Vervelend dat je problemen ervaart, maar hier loopt het werkelijk als een zonnetje. (7800 x3d, 4070super, 16gb)
Maar laten we eerlijk zijn, als een overduidelijk probleem gemeld word wat is dan eigenlijk de meerwaarde als iemand aankomt met 'alles werkt goed'? Zeker als ze dan 0 info geven over systeem, situatie, meer info...

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:30

Stronkie

Where wind is Trouble

is niet verdwenen , zit een level cap aan.. als je boven een x level bent , kun je deze niet meer spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
FidoDido schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:44:
[...]

Had van iemand anders controller settings gekeken whoisimmortal maar nu deze geprobeerd de geupdate versie van hem van 1 dag geleden, of het is toeval maar sta vandaag vaker positief dan negatief.
En merk ook close combat situaties moet ik vermijden waar het kan een lmg en smg liggen mij beter dan assault rifle ieder geval.
Ik denk niet dat het toeval is, bij mij maakte het ook verschil. Ik vermijd ook de close combat, iets met leeftijd en zo.... :) Begin nu toch wel te merken dat het allemaal wat trager wordt, daarom liever wat meer afstand.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heaget
Stronkie schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:56:
[...]

is niet verdwenen , zit een level cap aan.. als je boven een x level bent , kun je deze niet meer spelen
Enig idee hoeveel die is? Ik ben echt level 11 ofzo.. Hoe dan ook, echt jammer want ik vond dat veel leuker spelen. Nu ben ik eigenlijk echt alleen Medic en maak ik 0 kills (oke k/d is 1:1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:27

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Net twee potjes gehad met rooftop campers op Cairo en Manhattan Bridge. Snap de lol daar niet van, en ze verloren alsnog.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DeWaanzin schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:16:
Net twee potjes gehad met rooftop campers op Cairo en Manhattan Bridge. Snap de lol daar niet van, en ze verloren alsnog.
Die denken vooral aan hun eigen score. Het geeft toch een beter gevoel als je je team naar de overwinning helpt?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Heaget schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:00:
[...]

Enig idee hoeveel die is? Ik ben echt level 11 ofzo.. Hoe dan ook, echt jammer want ik vond dat veel leuker spelen. Nu ben ik eigenlijk echt alleen Medic en maak ik 0 kills (oke k/d is 1:1).
Dit kan ik vinden:

Manieren om tegen bots te spelen:

In het hoofdmenu kun je naar de "Training Grounds"-sectie gaan, waar je een speciale Initiation Breakthrough-modus vindt. Hier speel je een potje (bijvoorbeeld 23 tegen 23) waarin bots zijn toegevoegd. Let op: dit is alleen beschikbaar tot level 15.

​Portal servers: Met de Portal-functie kun je in de server browser zoeken naar community servers met bots. Sommige van deze servers zijn volledig gevuld met bots en laten je de instellingen zelf bepalen (zoals XP verdienen, wapenprogressie enz.), zolang je servers kiest met de "Full XP" of "Officiële regels"-tags.

Je kunt zelf een custom game hosten via Portal, en hier handmatig een bots-ervaring kiezen. Je hoeft dan alleen maar bij "Community" te zoeken naar bestaande bot-experiences, of zelf een aan te maken en te hosten.

Belangrijke beperkingen:

Een echte offline solo-modus tegen bots (zoals in oudere Battlefield-titels) ontbreekt momenteel; bots zijn dus vooral aanwezig in specifieke servers of tijdelijke trainingsmodi.

​Het farmen van XP en het afronden van uitdagingen in bot-lobbies is recentelijk generfd; deze methodes geven op dit moment of beperkt of geen voortgang meer voor challenges en XP.

Kortom: je kunt tegen bots spelen in Battlefield 6, vooral via Portal-modi, maar niet elke modus ondersteunt bots en de functionaliteit kan beperkt worden naarmate je hoger level wordt of na updates.

Zelf vind ik het ook wel fijn als in een tijdje niet gespeeld heb, om even tegen bots te beginnen en weer te wennen aan de game.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
YouTube: Battlefield 6 High CPU Usage Fix (official game release)

Zojuist deze instellingen gedaan. Ik zie niet de beloofde cpu usage drop, maar ik lijk wel van de microstutters af te zijn.

Eens kijken of het zo blijft. Ik heb er nog maar 2 volle potten op zitten.

EDIT: Nope, daar zijn ze weer.

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 26-10-2025 19:38 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:48
MainframeX schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:32:
YouTube: Battlefield 6 High CPU Usage Fix (official game release)

Zojuist deze instellingen gedaan. Ik zie niet de beloofde cpu usage drop, maar ik lijk wel van de microstutters af te zijn.

Eens kijken of het zo blijft. Ik heb er nog maar 2 volle potten op zitten.

EDIT: Nope, daar zijn ze weer.
Ik kreeg als tip van mede tweaker, om je SMT uit te schakelen in je moederbord. Waarschijnlijk gebruik je niet al je processen.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
Phydomir schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:48:
[...]

Wat is nou precies je punt? Dat de game toch wel goed geoptimaliseerd is? Want dat is het gewoon niet. Ik heb een hele steam en EA library vol staan aan games die prima draaien op m'n computer van 3,5k en amper 2 maand oud. BF6 is de enige game die m'n cpu 80% belast en laat koken op 95 graden. Zelfs het alom gehate 2042 werkt gewoon als een trein op deze computer. In m'n discord groep hoor ik dezelfde geluiden en internet staat er ook vol mee.

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 26-10-2025 19:48 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Buizerd__NL schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:42:
[...]

Ik kreeg als tip van mede tweaker, om je SMT uit te schakelen in je moederbord. Waarschijnlijk gebruik je niet al je processen.
Dank je :) ik ga ff gauw eten en het daarna gelijk eens proberen!

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
[...]

Ook bij amd? Waar staat dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
[...]

ik heb dit bij mijn 9950x3d ook uitgeschakeld in bios ,echter die heeft 16 cores,performance werd wel een stuk beter, bijna geen micro stutter meer.

Echter onthoud wel dat je dan maar 8 threads overhoud in geval van een 8 core cpu.In plaats va 16 standaard

En dit zet je dus uit in de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Net even gekeken maar SMT ga ik niet uit kunnen zetten :) Deze Intel processor heeft dat niet omdat ze naar een strategie gegaan zijn zonder hyperthreading.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 29-10 15:01

ScreamGT

joejoe

MainframeX schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:43:
[...]

Oh ze lossen het uiteindelijk wel een eind op hoor. Alleen in het begin is gewoon nog echt bal. Ik heb een aantal van die cpu intensive graphics settings al op low gezet, daar wordt het heel iets beter van. Net zoals anderen melden alsnog, ondanks hoge framerate, nog last van microstutters.

Ik snap eerlijk gezegd de toxic positivity malloten niet die telkens maar blijven roepen dat de game zo goed geoptimaliseerd is :F. Ik snap dat ze blij zijn dat de game uberhaupt loopt op wat voor aardappel ze het nog op willen draaien, maar het spel loopt echt voor geen ene meter op pc's die nieuw bijna 4k kosten. Dat slaat gewoon echt nergens op.
Ik snap de toxic negativity niet echt :+ Als iemand zegt dat het loopt dan loopt het toch? Bij jou en andere niet. Vervelend voor je.

Hier nul last op een aardappel van 2k.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

spaceboy

Op grote hoogte

YouTube: Driving around

In het laatste potje net. Ik hou echt van dit spel, ook al ben ik baggerslecht. :D

[ Voor 32% gewijzigd door spaceboy op 26-10-2025 20:50 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
ScreamGT schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:45:
[...]

Ik snap de toxic negativity niet echt :+ Als iemand zegt dat het loopt dan loopt het toch? Bij jou en andere niet. Vervelend voor je.

Hier nul last op een aardappel van 2k.
Fijn voor je. Zie bovenstaande posts, lezen is moeilijk blijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 26-10-2025 21:32 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Aggressor schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:02:
[...]

Ook bij amd? Waar staat dat precies?
Juist, in je bios. Even opzoeken op google waar die optie aanwezig. Het is per bios verschillend waar die optie zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 29-10 15:01

ScreamGT

joejoe

MainframeX schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

Fijn voor je. Zie bovenstaande posts, lezen is moeilijk blijkbaar.
Nee hoor, ik lees prima. Misschien moet je het spelletje voorlopig even opzij leggen, het doet zo te zien nogal wat met je.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
freaky35 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:06:
[...]

ik heb dit bij mijn 9950x3d ook uitgeschakeld in bios ,echter die heeft 16 cores,performance werd wel een stuk beter, bijna geen micro stutter meer.

Echter onthoud wel dat je dan maar 8 threads overhoud in geval van een 8 core cpu.In plaats va 16 standaard

En dit zet je dus uit in de bios
Maar waarom gebruik je niet proces lasso?
Das der voor gemaakt en je houdt je andere cores over voor je achtergrond programma s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
ScreamGT schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:47:
[...]

Nee hoor, ik lees prima. Misschien moet je het spelletje voorlopig even opzij leggen, het doet zo te zien nogal wat met je.
Misschien moet je even ophouden met reacties proberen uit te lokken. Dat gaat namelijk niet werken.

In ander nieuws; ik heb HAGS uitgeschakeld en de computer gereboot en dat lijkt wel behoorlijk te helpen!

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Virtua schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:48:
[...]

Maar waarom gebruik je niet proces lasso?
Das der voor gemaakt en je houdt je andere cores over voor je achtergrond programma s
Ik heb die erop staan,maar die krijg ik niet werkende met bf6,wel met andere games,maar kan geen cores aan bf6 toewijzen,ik ga daar nog eens mee bezig.Bedankt voor de tip trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Wat ik jammer vind is dat ik erg weinig rondes tegenkom waar het gelijk opgaat. Meestal is een team veel sterker dan de ander. Heb al eens verloren met 600 punten verschil in conquest en al meerdere keren doordat de tegenstander alle vijf de punten veroverd had.
Wat ook niet meehelpt is dat je van die types hebt die in een tank gaan zitten en dan in de bergmap gewoon letterlijk de hele ronde niet verder komen dan punt A en van daaruit alleen maar naar B en C gaan schieten. In die bergmap is het erg vaak een groot verschil, meestal een team die E en F heeft en A t/m D voor de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-10 02:29
BroWohsEdis schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Ik oefen in de training range van deze video, hij heeft meer videos over choppers. Ik heb ook mijn controls veranderd nasr rifle aim zoals hij in de tips video zegt.
Welke video bedoel je? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smit260
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-10 02:01
Hadden andere ook vandaag last van lagg? Een maat en ik hadden de heletijd van die icoontjes linksboven in het scherm en erg veel lagg. Werd zelfs uit een potje gegooid.

Spelen op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Nu online
freaky35 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 22:46:
[...]

Ik heb die erop staan,maar die krijg ik niet werkende met bf6,wel met andere games,maar kan geen cores aan bf6 toewijzen,ik ga daar nog eens mee bezig.Bedankt voor de tip trouwens :)
had een config van reddit,dan is alles gelijk geinstaleerd.
je cpu stel je in met cpu sets voor je spellen,uiteraard cpu 0 t/15,de andere zijn voor non games
anders krijg je problemen met je anticheat in je spellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:28
Smit260 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:10:
Hadden andere ook vandaag last van lagg? Een maat en ik hadden de heletijd van die icoontjes linksboven in het scherm en erg veel lagg. Werd zelfs uit een potje gegooid.

Spelen op PC.
De icoontjes had ik niet, maar lag had ik wel last van, de hitregistratie was echt all over the place, bijna onspeelbaar vandaag, bijvoorbeeld iemand van achter neerschieten en dan 0 kogels die registreren, of headshots die ineens niet meer een hit geven, etc. Zal wel weer goed komen als er minder spelers zijn.

Ik ben de single player maar uit gaan spelen, die ik overigens echt geweldig vind, met name de drie laatste missies zijn echt spectaculair :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:36

BroWohsEdis

George Orwell was right.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
Blijkbaar is er een fr33thy user.cfg die aangeraden wordt door o.a. CatalystHD (youtuber die ik volg). Hier de video van fr33thy met een starttime waar o.a. tips voor highend systemen staan. Daar wordt o.a. aangeraden om HAGS uit te schakelen en framegen x2 te gebruiken.

YouTube: Battlefield 6: Endgame Best Settings FPS & Latency Optimization Guide

En hier de powershell script:

https://github.com/FR33TH...field/Battlefield%206.ps1

Ik heb het script doorgelezen en het ziet er goed uit, geen rare dingen. Check o.a. de eerder geposte video voor o.a. dark menu en light settings in firing range: YouTube: Battlefield 6: Endgame Best Settings FPS & Latency Optimization Guide

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 10:30

Stronkie

Where wind is Trouble

MainframeX schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 00:18:
Blijkbaar is er een fr33thy user.cfg die aangeraden wordt door o.a. CatalystHD (youtuber die ik volg). Hier de video van fr33thy met een starttime waar o.a. tips voor highend systemen staan. Daar wordt o.a. aangeraden om HAGS uit te schakelen en framegen x2 te gebruiken.

YouTube: Battlefield 6: Endgame Best Settings FPS & Latency Optimization Guide

En hier de powershell script:

https://github.com/FR33TH...field/Battlefield%206.ps1

Ik heb het script doorgelezen en het ziet er goed uit, geen rare dingen. Check o.a. de eerder geposte video voor o.a. dark menu en light settings in firing range: YouTube: Battlefield 6: Endgame Best Settings FPS & Latency Optimization Guide
Hm je geshare video makes total geen sense.. Je dropt ons in het midden van de conclusie.. wat steld die voor , wat moet je aanpassen , dat screenshot dat jij deeld spreekt alleen maar dat je een appel taart of een brood moet bakken , zonder dat je het recept deeld..

Makes no sense.. en ja had de gehele video kunnen kijken maar dat is meer dan 90 minuten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Stronkie schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 04:50:
[...]

Hm je geshare video makes total geen sense.. Je dropt ons in het midden van de conclusie.. wat steld die voor , wat moet je aanpassen , dat screenshot dat jij deeld spreekt alleen maar dat je een appel taart of een brood moet bakken , zonder dat je het recept deeld..

Makes no sense.. en ja had de gehele video kunnen kijken maar dat is meer dan 90 minuten
Post dan gewoon niks als je toch de vid niet wil kijken :)

BF6 stikt van de problemen dus 't is best handig als dingen uitgelegd worden. Zeker paradoxale dingen die toch blijken te helpen zoals HAGS uitzetten in mijn geval. Als je het niet nodig hebt, then ignore it?

[ Voor 15% gewijzigd door kevz op 27-10-2025 06:35 ]

Mijn YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:28

Phydomir

Dennis

MainframeX schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:46:
Wat is nou precies je punt? Dat de game toch wel goed geoptimaliseerd is? Want dat is het gewoon niet.
Mijn punt is dat jij exact hetzelfde doet als waarvan je andere beschuldigd met je "toxic positivity" opmerking. Jouw ervaring is schijnbaar hoe iedereen hem moet ervaren? Met dat soort termen cijfer je andere weg als leugenaars, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Er zullen vast combinaties van hardware zijn die problemen geven, die van jou is er blijkbaar één van. Maar dan kan je het niet een andere groep kwalijk nemen, dat die reageren op deze berichten met de melding dat zei geen klachten hebben en dat dan afdoen als "toxic positivity".

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
Virtua schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 23:17:
[...]

had een config van reddit,dan is alles gelijk geinstaleerd.
je cpu stel je in met cpu sets voor je spellen,uiteraard cpu 0 t/15,de andere zijn voor non games
anders krijg je problemen met je anticheat in je spellen :)
thanxs dat ga ik eens checken,wist niet dat er configs zijn e r voor,ga er eens op zoek naar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HAGS moet ingeschakeld zijn wil je überhaupt gebruik maken van Frame Gen.
Dus FR33THY spreekt zich ook tegen hoor. ;)

Zijn videos zijn geen One Solution Fix All overigens. Het is veel hit-and-miss en wat maar net werkt op jouw systeem. Staar je dus niet blind op die DO THIS FOR OPTIMIZED SETTINGS!!11!! videos.

Lees vooral even de comments door om de algemene consensus te lezen wat anderen er van vinden.

[ Voor 57% gewijzigd door Rivanov op 27-10-2025 11:12 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
Stronkie schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 04:50:
[...]

Nouja er is een tldr gedeelte waar een lijst staat met zaken die je kan aanpassen en in de gepinde comment staan tijdstippen die je kunt aanklikken. Verder zijn er bizar veel knoppen waar je aan kan draaien om de performance van bf6 te verhogen en de auteur legt ze allemaal uit, vandaar dat de video 90 minuten lang is.

Ik heb gisteravond een paar potten gespeeld met de nieuwe settings en het spel lijkt zowaar gewoon vloeiend te lopen nu of ik moet gewoon mazzel hebben gehad met wat er aan de serverkant gebeurt.

Ik vind het wel raar dat je zoveel onorthodoxe instellingen moet doen om het spel een beetje fatsoenlijk te draaien.

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
Phydomir schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 06:43:
[...]

Mijn punt is dat jij exact hetzelfde doet als waarvan je andere beschuldigd met je "toxic positivity" opmerking. Jouw ervaring is schijnbaar hoe iedereen hem moet ervaren? Met dat soort termen cijfer je andere weg als leugenaars, dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Er zullen vast combinaties van hardware zijn die problemen geven, die van jou is er blijkbaar één van. Maar dan kan je het niet een andere groep kwalijk nemen, dat die reageren op deze berichten met de melding dat zei geen klachten hebben en dat dan afdoen als "toxic positivity".
Dat is niet wat ik zeg. Waar ik vooral op af ga is dat men roept dat het spel goed geoptimaliseerd is, terwijl dat gewoon niet het geval is. Het is echt een klassieke battlefield launch, qua performance herken je de game na een half jaar niet meer terug, net als _alle_ voorgaande delen.

Ik denk trouwens dat toxic positivity ook wel wat uitleg/nuance behoeft; ik bedoel daarmee mee niet automatisch alle gebruikers waar het gewoon prima werkt gelijk ook "toxic positief" zijn. Zo binair werken mensen ook niet. De groep wat ik daar vooral mee bedoel (en anderen die deze definitie gebruiken) is om een select groepje aan te duiden die altijd maar roept dat er helemaal niets aan de hand is. Je ziet het patroon ook terug bij andere producten; bij Apple bijvoorbeeld. Daar zit ook altijd wel een club mensen die ieder probleem verbloemen en alles omdraaien. Oranje iPhones die roze worden; gebruiker zal hem wel te warm laten worden, hier geen problemen. Makkelijk krassen op de iphone 17 pro; gebruiker zal hem hebben laten vallen. Een week later spreek ik dezelfde persoon en zie ik zn eigen 17 pro op tafel liggen, nieuwe krassen en wel.

Het meest irritante van dat soort mensen is dat ze alles recht praten van het product dat ze zelf ook hebben en dan suggereren dat je het zelf maar anders moet doen. Het klassieke gehate "you're using it wrong" argument.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:47
MainframeX schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 08:58:
[...]

Dat is niet wat ik zeg. Waar ik vooral op af ga is dat men roept dat het spel goed geoptimaliseerd is, terwijl dat gewoon niet het geval is. Het is echt een klassieke battlefield launch, qua performance herken je de game na een half jaar niet meer terug, net als _alle_ voorgaande delen.

Ik denk trouwens dat toxic positivity ook wel wat uitleg/nuance behoeft; ik bedoel daarmee mee niet automatisch alle gebruikers waar het gewoon prima werkt gelijk ook "toxic positief" zijn. Zo binair werken mensen ook niet. De groep wat ik daar vooral mee bedoel (en anderen die deze definitie gebruiken) is om een select groepje aan te duiden die altijd maar roept dat er helemaal niets aan de hand is. Je ziet het patroon ook terug bij andere producten; bij Apple bijvoorbeeld. Daar zit ook altijd wel een club mensen die ieder probleem verbloemen en alles omdraaien. Oranje iPhones die roze worden; gebruiker zal hem wel te warm laten worden, hier geen problemen. Makkelijk krassen op de iphone 17 pro; gebruiker zal hem hebben laten vallen. Een week later spreek ik dezelfde persoon en zie ik zn eigen 17 pro op tafel liggen, nieuwe krassen en wel.

Het meest irritante van dat soort mensen is dat ze alles recht praten van het product dat ze zelf ook hebben en dan suggereren dat je het zelf maar anders moet doen. Het klassieke gehate "you're using it wrong" argument.
De manier waarop je communiceert hier is niet echt positief naar andere leden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heaget
Jumpman schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

Dit kan ik vinden:

Manieren om tegen bots te spelen:

In het hoofdmenu kun je naar de "Training Grounds"-sectie gaan, waar je een speciale Initiation Breakthrough-modus vindt. Hier speel je een potje (bijvoorbeeld 23 tegen 23) waarin bots zijn toegevoegd. Let op: dit is alleen beschikbaar tot level 15.

​Portal servers: Met de Portal-functie kun je in de server browser zoeken naar community servers met bots. Sommige van deze servers zijn volledig gevuld met bots en laten je de instellingen zelf bepalen (zoals XP verdienen, wapenprogressie enz.), zolang je servers kiest met de "Full XP" of "Officiële regels"-tags.

Je kunt zelf een custom game hosten via Portal, en hier handmatig een bots-ervaring kiezen. Je hoeft dan alleen maar bij "Community" te zoeken naar bestaande bot-experiences, of zelf een aan te maken en te hosten.

Belangrijke beperkingen:

Een echte offline solo-modus tegen bots (zoals in oudere Battlefield-titels) ontbreekt momenteel; bots zijn dus vooral aanwezig in specifieke servers of tijdelijke trainingsmodi.

​Het farmen van XP en het afronden van uitdagingen in bot-lobbies is recentelijk generfd; deze methodes geven op dit moment of beperkt of geen voortgang meer voor challenges en XP.

Kortom: je kunt tegen bots spelen in Battlefield 6, vooral via Portal-modi, maar niet elke modus ondersteunt bots en de functionaliteit kan beperkt worden naarmate je hoger level wordt of na updates.

Zelf vind ik het ook wel fijn als in een tijdje niet gespeeld heb, om even tegen bots te beginnen en weer te wennen aan de game.
Ik zag vanochtend dat ik inderdaad level 15 ben geworden, en daarom de Initiation modus niet meer beschikbaar is. Jammer maar ik zal inderdaad met een van de andere opties aan de slag moeten.

Toch maar proberen om een Tweakers server te hosten met de normale regels zodat er bots in kunnen en Tweakers (of bestaat deze al?).

Bedankt voor je antwoord in ieder geval! Als er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een goeie medic, maar waardeloze schutter, Heaget houdt zich aanbevolen >:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:33
Het nadeel van een gezamelijk topic voor console en PC is wel dat het voor console spelers nu veel offtopic is :D

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:50
Is BF6 veel beter dan de beta? Ik ben net terug van vakantie en wil de game graag kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Laatst online: 23:49
Zie op de xbox dat ik de patch kan pre-loaden, kan ik dan nog wel gamen ermee vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:13:
Is BF6 veel beter dan de beta? Ik ben net terug van vakantie en wil de game graag kopen :-)
Gewoon doen ,het is een andere battlefield dan andere en veel hit en run maar als dat jou ding is zeker doen dan.

Gisteren stond ik weer zoals vorige battlefield games de hele avond in de top 10,paar keer eerste met een redelijke k/d( niet belangrijk uitgangspunt uiteraard en een redelijke squad).
Dat houd in dat of de jongere generatie op bed lag of me skills komen eindelijk boven drijven in deze game (conquest gespeeld).
Ik vrees het eerste 🥴

[ Voor 34% gewijzigd door Virtua op 27-10-2025 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:15
turkeyhakan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:13:
Heb er zelf onwijs veel plezier mee (vond de beta ook al leuk) :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45
Maichel schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:04:
Het nadeel van een gezamelijk topic voor console en PC is wel dat het voor console spelers nu veel offtopic is :D
Klopt.. Al dat gedoe over drivers en settings word ik echt helemaal lijp van.

Geef ons dan lekker een console topic

psn: HertogJack

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

HertogJack schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:24:
[...]

Klopt.. Al dat gedoe over drivers en settings word ik echt helemaal lijp van.

Geef ons dan lekker een console topic
Misschien een beter idee om een PC problemen topic te maken.
Zo houden we alle BF6 gerelateerde content in 1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
The Battlefield 6 Battle Royale drops in 2 days! Here's everything we know 👇

- The BR will launch with Duos and Quads
- Loadout drops can be gained after completing contracts
- Proximity chat
- You can level an entire building
- California map
- 100 player count per match
- 25 minute matches
- Tanks and helicopters available
- Zone insta-kills you on touch
- TTK adjusted
- 1 free redeploy early in the game
- Perks
- Dead teammates can help with cameras and UAVs
- BR name: Redsec
- Free to play
- Launch date: Tuesday 28th

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:53
Ben nog steeds van mening dat ze die BR beter weg hadden kunnen laten en die tijd en resources in maps ed voor BF6 te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:53
Chelseamarre123 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:01:
The Battlefield 6 Battle Royale drops in 2 days! Here's everything we know 👇

- The BR will launch with Duos and Quads
- Loadout drops can be gained after completing contracts
- Proximity chat
- You can level an entire building
- California map
- 100 player count per match
- 25 minute matches
- Tanks and helicopters available
- Zone insta-kills you on touch
- TTK adjusted
- 1 free redeploy early in the game
- Perks
- Dead teammates can help with cameras and UAVs
- BR name: Redsec
- Free to play
- Launch date: Tuesday 28th
Ik zie dit, of uberhaubt iets over BR morgen, niet terug in de communicatie van Battlefield / EA. Waar heb je dit gerucht vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Dank. Heb toch ook mijn lay-out voor de knoppen voor vliegen en heli’s veranderd. Dat scheelt toch een hoop. Ook de standaard legacy/veteran instelling is toch anders dan bij BF4.

Overigens toch wel wat bugs in het instellingen menu. Zo ook als je de heli assist (dat ie blijft hoveren) aan of uitzet dat dan de knopindeling ineens in-game heel anders is terwijl daar verder niets aan veranderd is aan de mapping

[ Voor 17% gewijzigd door dangerpaki op 27-10-2025 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Maichel schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:04:
Daarom dat een PC only topic altijd veel meer pagina's heeft dan console only. Console is plug and play, PC duidelijk niet. Ieder zijn hobby :)
GerardHenninger schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:10:
[...]

Ik zie dit, of uberhaubt iets over BR morgen, niet terug in de communicatie van Battlefield / EA. Waar heb je dit gerucht vandaan?
Ze hebben nog iets aangekondigd voor morgen maar willen niet zeggen wat. Erg spannend, want niemand weet nog dat het de BR is.

[ Voor 34% gewijzigd door Lekker Ventje op 27-10-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45
WishmasterNL schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

Misschien een beter idee om een PC problemen topic te maken.
Zo houden we alle BF6 gerelateerde content in 1 topic.
Dat is een beter idee inderdaad

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
GerardHenninger schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:10:
[...]

Vooral leaks/datamining. Wel betrouwbare bronnen melden het: modernwarzone, Tom Henderson

Zag deze ergens online passeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:34
Chelseamarre123 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Vooral leaks/datamining. Wel betrouwbare bronnen melden het: modernwarzone, Tom Henderson

Zag deze ergens online passeren.
De leaks en dergelijke wijzen er allemaal op dat de BR morgen dropt. Toch verbaast dit me. Ik had gedacht dat ze de release van de BR veel meer zouden marketen. Als een soort super dikke aparte game. De ontwikkelaars hebben sinds de launch volgens mij niks meer over de BR gezegd, en dan zou het opeens uit de lucht komen vallen?

We gaan het zien morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14:57
BartStaal98 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:53:
[...]

De leaks en dergelijke wijzen er allemaal op dat de BR morgen dropt. Toch verbaast dit me. Ik had gedacht dat ze de release van de BR veel meer zouden marketen. Als een soort super dikke aparte game. De ontwikkelaars hebben sinds de launch volgens mij niks meer over de BR gezegd, en dan zou het opeens uit de lucht komen vallen?

Ik zou BR rond 14 november hebben gereleased, om de COD BO7 launch te dwarsbomen (als dat kan :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
BartStaal98 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:53:
[...]

Ja inderdaad vrij apart dat er weinig hype van hun kant word gecreëerd.
Of er word morgen niets gereleaset wat me wel aannemelijker lijkt. Er is nog niks officieel gemeld dat het uberhaupt morgen live gaat dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
Er komt morgen geen BR hoor

What to expect from Battlefield 6 Season 1

Battlefield 6 Season 1 will feature three major updates: Rogue Ops, California Resistance, and Winter Offensive. Each update will come with a new map, weapon, and either a new mode or event. Here's what you can expect in the Season 1 updates:
Rogue Ops (Tuesday, Oct. 28)

Blackwell Fields (new map)
Strikepoint (new mode)
New vehicle
Three new weapons

California Resistance (Tuesday, Nov. 18)

Eastwood (new map)
Sabotage (new mode)
Battle pickups (new mechanic)
Two new weapons

Winter Offensive (Tuesday, Dec. 9)

Ice Lock Empire State (new map variant)
Ice Lock (limited time event)
Ice Climbing Axe (new melee weapon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 18:47
Aan de ene kant, een shadow drop genereert ook in eens super veel hype. We gaan het zien morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rekeewt schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:17:
Er komt morgen geen BR hoor

What to expect from Battlefield 6 Season 1

Battlefield 6 Season 1 will feature three major updates: Rogue Ops, California Resistance, and Winter Offensive. Each update will come with a new map, weapon, and either a new mode or event. Here's what you can expect in the Season 1 updates:
Rogue Ops (Tuesday, Oct. 28)

Blackwell Fields (new map)
Strikepoint (new mode)
New vehicle
Three new weapons

California Resistance (Tuesday, Nov. 18)

Eastwood (new map)
Sabotage (new mode)
Battle pickups (new mechanic)
Two new weapons

Winter Offensive (Tuesday, Dec. 9)

Ice Lock Empire State (new map variant)
Ice Lock (limited time event)
Ice Climbing Axe (new melee weapon)
Tussen morgen en 18 november zou aannemelijk zijn, ook vanwege dat er een multiplayer map is van Californië. Al denk ik zelf dat ze 'm morgen kunnen lanceren.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:53
RobinNL schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:46:
[...]

Tussen morgen en 18 november zou aannemelijk zijn, ook vanwege dat er een multiplayer map is van Californië. Al denk ik zelf dat ze 'm morgen kunnen lanceren.
Ze kunnen het ook over 5 minuten lanceren...

Persoonlijk verwacht ik dat ze de komende tijd de aandacht vestigen op seizoen 1. In december verwacht ik geen lancering van de BR, want dat is te snel voor de Amerikaanse "kerstmis break". Dus ik ga uit van begin volgend jaar voor de BR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 19:27

Dhrax

Prog Lord

rekeewt schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:58:
[...]

Ik zou BR rond 14 november hebben gereleased, om de COD BO7 launch te dwarsbomen (als dat kan :+ )
Hehe ja een beetje een 'back at ya!' na de BO7 open beta voor de BF6 release. Gezonde concurrentie is altijd goed, was ook brood nodig.

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk eigenlijk helemaal niks verwacht van de BR modus. Dat word dan al wat schuren tegen de Warzone community want ik denk niet dat ze de Fortnite spelers gaan binnen halen.

Zijn er overigens al details bekend? Als het binnen BR ook een 'All out Warfare' met alle voertuigen e.d. gaat worden dan zijn mensen er snel klaar mee denk ik. We gaan het zien.

Persoonlijk zou ik liever zien dat ze hun volle focus leggen op het optimaliseren van de netcode, want dat gaat echt helemaal nergens over soms, zeer inconsistent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartStaal98
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13:34
Dhrax schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:10:
[...]
Zijn er overigens al details bekend? Als het binnen BR ook een 'All out Warfare' met alle voertuigen e.d. gaat worden dan zijn mensen er snel klaar mee denk ik. We gaan het zien.
Volgens mij zijn er al wel playtests geweest binnen Battlefield Labs. Daar kwam o.a. naar voren dat het inderdaad 'All out warfare' gaat zijn, met voortuigen. Toch hoop ik dat het wel een 'toned down' versie gaat worden. Want als jouw squad te voet een squad met tanks tegen komt maak je toch geen enkele kans.

Binnen Labs leek het er overigens niet op dat het 'toned down' was. Maar goed, daar is Labs voor. Om van te leren en aan te passen voor release :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
BartStaal98 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 14:19:
[...]

Volgens mij zijn er al wel playtests geweest binnen Battlefield Labs. Daar kwam o.a. naar voren dat het inderdaad 'All out warfare' gaat zijn, met voortuigen. Toch hoop ik dat het wel een 'toned down' versie gaat worden. Want als jouw squad te voet een squad met tanks tegen komt maak je toch geen enkele kans.

Binnen Labs leek het er overigens niet op dat het 'toned down' was. Maar goed, daar is Labs voor. Om van te leren en aan te passen voor release :)
Volgens mij las ik in de patchnotes van morgen (of ergens anders) dat ze squads die te voet zijn ook goede kansen willen geven, dus daar zijn ze mee bezig. Ik ben zelf al een hele tijd klaar met BR's dus ben benieuwd of het aanslaat, 't is wel gratisch natuurlijk dus dat helpt.

Mijn YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buizerd__NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51

On_E

Housemusic

Kijk vooral uit naar de nieuwe map morgen. Hopelijk is het wat. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 22:35
On_E schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:43:
Kijk vooral uit naar de nieuwe map morgen. Hopelijk is het wat. :)
Mensen die al hebben kunnen spelen zijn niet heel enthousiast over de nieuwe map morgen. De map die in november uitkomt (die in California) is wel een hele goede blijkbaar. Dus verwacht er morgen niet teveel van qua maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51

On_E

Housemusic

Daan0s schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:45:
[...]

Mensen die al hebben kunnen spelen zijn niet heel enthousiast over de nieuwe map morgen. De map die in november uitkomt (die in California) is wel een hele goede blijkbaar. Dus verwacht er morgen niet teveel van qua maps.
Jammer!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:52
Ik oordeel zelf wel of het goed is of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Hier echt een goede uitleg over het vliegen in BF, begin het hierdoor wat meer onder controle te krijgen.
Vooral de setttings voor controllers naar alternate zetten is het veel gemakkelijker.
Code naar portal server: 8v8g met geen enemies en veel helis en jets

Was dit in elke trouwens in elke battlefield zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

dangerpaki schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 12:11:
[...]

Dank. Heb toch ook mijn lay-out voor de knoppen voor vliegen en heli’s veranderd. Dat scheelt toch een hoop. Ook de standaard legacy/veteran instelling is toch anders dan bij BF4.

Overigens toch wel wat bugs in het instellingen menu. Zo ook als je de heli assist (dat ie blijft hoveren) aan of uitzet dat dan de knopindeling ineens in-game heel anders is terwijl daar verder niets aan veranderd is aan de mapping
Wat is je lat out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleJaapJansen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:26
MainframeX schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:49:
Ik begin dat vram leak probleem trouwens wel goed zat te worden. Iedere 2-3 matches moet het spel opnieuw opgestart worden omdat de 16GB van m'n 5080 weer vol raakt. Ik word er echt niet goed van.
Had er hier in het topic nog weinig over gelezen. Maar heb er helaas ook last van begint inmiddels behoorlijk irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:34
JelleJaapJansen schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:02:
[...]
Had er hier in het topic nog weinig over gelezen. Maar heb er helaas ook last van begint inmiddels behoorlijk irritant te worden.
En hoe uit zich dat dan? Verminderde performance? Glitches? Zelf geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
JelleJaapJansen schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:02:
[...]

Ik zal vanavond nog eens wat potten spelen en je laten weten of het weg is bij mij. Gisteravond weinig van gemerkt, maar ik heb ondertussen zoveel instellingen zitten aanpassen dat ik ook niet zo goed meer weet sinds wanneer het weg is. Ik was op dat moment vooral het microstutter probleem aan het verhelpen.

Je zou eens kunnen beginnen met HAGS uit te schakelen in je computer opnieuw op te starten.

EDIT: https://www.reddit.com/r/..._leak_rtx_5080_drop_from/

Ik heb trouwens gister of eergisteren ook de settings van overkill teruggezet naar ultra. Als je bijv met een 5080 het nvidia optimized profiel erop zet vanuit de nvidia app, dat zet ie de o.a. textures instelling op overkill. Ik heb daarnaast ook wat rode gekleurde cpu instellingen op low gezet (o.a. paar van die lighting settings).

[ Voor 25% gewijzigd door MainframeX op 27-10-2025 18:20 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
DoubleDot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

Bij mij stortte de performance gewoon in na een paar potten. Spel loopt langzamer/laggy. Bij de graphics staat een VRAM balk die dan vol zit.

Idempotent.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:36

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Net een 92 killstreak gehaald in de tank met de gunner ook 86 kills, 2 engineers welke constant repairen en ook bovenaan de scorenboard stonden. Wel echt episch Battlefield :D

En alsnog verloren :P

[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 27-10-2025 18:51 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rood1975
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Dat zijn de toffe momenten inderdaad.

💪🏻💪🏻💪🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Naar alternate gezet en R1/R2 omgedraaid. Sensitivy aangepast naar smaak. Maakt al heel veel uit.

EDIT: zie op de PS5 de update files al binnengehaald zijn en morgenochtend vanaf 10:00 installeerbaar zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door dangerpaki op 27-10-2025 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Laatst online: 22:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7AV1wWeXpfZP_ExLjoqrOykJ84=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/dUG9TGCvgg4gV8TuOTDbX6w3.gif?f=fotoalbum_large
Matchmaking? welke.. dit is wat er aan de hand is met BF..
Tegenstander was zo verschrikkelijk veel beter, daar hebben 8 personen veel lol aan gehad, 7 niet.
Dit gaat de hele avond al zo, alle potjes verloren met gigantische verschillen daar wordt je toch wel moedeloos van. Gister ging het zo lekker an dan nu dit... tis niet eens dat ik alleen slecht gaat maar 80% van de medespelers gaat zo.
Update: en dan eindelijk valt het een keer de goede kant op.. en dat klopt ook niet: Wat maken jullie hier dan van want het is geen toeval meer, dit is echt heel vaak zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDhZ8Zka395CRe4Y0zcLG8qUFGk=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/b74hv0gLjTsAhbMvIoEHQV3f.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 255% gewijzigd door merlin1201 op 27-10-2025 20:03 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleJaapJansen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:26
DoubleDot schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:11:
[...]

Ik had er tijdens de beta geen last van.

De eerste twee potjes FPS tussen de 140-100 derde potje dropt de FPS naar 70-40, en dat is behoorlijk merkbaar. Je ziet ook dat als je het spel start dat mijn VRAM rond de 8GB zit, maar als je tijdens potje 3 kijkt dan zit mijn VRAM over de max van 12GB (heb zelf een 4070).
MainframeX schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:13:
[...]

Ik zal vanavond nog eens wat potten spelen en je laten weten of het weg is bij mij. Gisteravond weinig van gemerkt, maar ik heb ondertussen zoveel instellingen zitten aanpassen dat ik ook niet zo goed meer weet sinds wanneer het weg is. Ik was op dat moment vooral het microstutter probleem aan het verhelpen.

Je zou eens kunnen beginnen met HAGS uit te schakelen in je computer opnieuw op te starten.

EDIT: https://www.reddit.com/r/..._leak_rtx_5080_drop_from/

Ik heb trouwens gister of eergisteren ook de settings van overkill teruggezet naar ultra. Als je bijv met een 5080 het nvidia optimized profiel erop zet vanuit de nvidia app, dat zet ie de o.a. textures instelling op overkill. Ik heb daarnaast ook wat rode gekleurde cpu instellingen op low gezet (o.a. paar van die lighting settings).
Ik zal is kijken maar heb mijn settings over het algemeen niet heel hoog staan omdat ik over het algemeen frames belangrijker vindt dan hogere settings. Heb ook al verschillende drivers geprobeerd maar niks lijkt nog te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
https://www.reddit.com/r/Battlefield6/s/GXhwXBbgU8

Dit is wel echt hilarisch hahaha, ik zou direct uninstallen denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zoo benieuwd naar de BR morgen. Hoop echt dat ze het looten goed doen :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
merlin1201 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:30:
[Afbeelding]
Matchmaking? welke.. dit is wat er aan de hand is met BF..
Tegenstander was zo verschrikkelijk veel beter, daar hebben 8 personen veel lol aan gehad, 7 niet.
Dit gaat de hele avond al zo, alle potjes verloren met gigantische verschillen daar wordt je toch wel moedeloos van. Gister ging het zo lekker an dan nu dit... tis niet eens dat ik alleen slecht gaat maar 80% van de medespelers gaat zo.
Update: en dan eindelijk valt het een keer de goede kant op.. en dat klopt ook niet: Wat maken jullie hier dan van want het is geen toeval meer, dit is echt heel vaak zo.

[Afbeelding]
Ik merkte dit vanavond ook, alle potjes verloren. Echt irritant hoe unbalanced het soms is.
Potje rush sloeg echt alles, meteen werden de bommen gehaald alsof niemand wist hoe ze area's moesten verdedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Nu online
Ik heb dat echt ontelbare keren al mee gemaakt, typical battlefield denk ik dan.
Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.