Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik ben inmiddels wel toe aan nieuwe maps. Dat is best snel zo kort naar de release.
[ Voor 21% gewijzigd door steefje op 21-10-2025 15:30 ]
PSN ID Binloading_nl
Je unlocked vrij snel de M4A1, MP7, DRS-IAR, etc. Weapon attachments zoals red dots en lasers unlock je ook snel en ik presteer bovengemiddeld met bovenstaande wapens.Jumpman schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:06:
Hier nu PC Battlefield 2042 aan het installeren, even kijken of het nog lukt op de PC en of ik de Sony DualSense controller goed aan de praat krijg (ook al wordt hij blijkbaar minder gesupport dan in Battlefield 6).
Wel huiverig voor de Battlefield 6 ranking verhalen met de weinige tijd die ik heb (werk, gezin, sport, sociaal leven ernaast). Ik wil gewoon een avondje knallen als het zo uit komt, geen zin om dan tegen strijders te staan die het veel makkelijker hebben door alle unlocked zaken doordat ze praktisch in Battlefield 6 wonen. Ik snap dat ze beter zijn, dat is geen probleem.
Jezelf beter positioneren is nog altijd belangrijker dan een iets meer performant wapen te hebben.
Ook een tip, hou altijd een oog op de minimap. Dat is misschien wel het aller belangrijkste. Vanaf als iemand schiet zal hij even op de minimap verschijnen.
gewoon community codes gebruiken. zoals BV :Format-C schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
ben ook wel benieuwd hoe je alleen tegen bots kan spelen. Dan begin ik daar idd ook even mee om de maps een kleeeeiiiin beetje te leren kennen. 😋
Perfect for Fast EXP Farm - Arekkz Gaming on YT
XCFP (Farming bots while capturing objectives thanks to slower capture times)
Infantry Breakthrough
X7ST ( Farming bots with the standard rules)
Custom Conquest
XGEK (Leveling up vehicles by capturing points and farming bots)
Bot Conquest - Large Maps - Sniper Challenges
ZZSM (Long-range kills for Recon and vehicle challenges)
@TheTacticalBrit's Flying Trainer
8V8G
Practicing flying in a big open space
Ace Pursuit
X8XB
As Long as they still allow it
X7SB
Hardcore Conquest
Great for weapon XP and rank grinding.
=====================================
YHAR
Shipment 24/7
Tight map for fast kills and quick match completions.
X8XB
Ace Pursuit
Focused on aircraft — perfect for flying practice and vehicle XP.
6GVY
Helicopter Training
Great for leveling jets and helicopters safely.
X8XZ
Besieged Wave Defense
Endless waves of bots — ideal for consistent XP farming.
X8XC
Exfil Mission
PvE-focused, balanced for both weapon and operator XP.
EMKY
Flying Simulator
Non-combat mode for piloting practice and air vehicle progression.
Al met al valt het me tot nu toe redelijk mee.
Volledig mee akkoord.Gixxer27 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:38:
Ik grind wel gewoon door de game te spelen ipv tegen bots want daar is dus geen k*t aan imho, heb inmiddels de eerste unlock voor engineer al binnen die van assault is gewoon klote want 30 kills met adrenaline is gewoon kut want die buff is te kort, recon moet ik alleen nog wat spot assist voor C4 en support alleen nog heals met het supply pack is niet moeilijk maar duurt lang omdat mensen vaak meteen weg sprinten.
Knuppel-hoenderhok: Is het niet gewoon een kwestie van tegenwoordig (hele) korte spanningsbogen (onder de 30-minners?) waardoor men veel vaker endorfineshots verwacht?
Ja je unlocked wel iets, maar probeer maar eens alles van 1 wapen te unlocken, dan ben je bizar lang bezigAceAceAce schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:52:
Ik snap de heisa niet echt. Elke volledige pot unlock ik wel iets, hetzij rank based hetzij weapon(s) based. Ik heb niet het idee dat iets dan lang duurt.
Knuppel-hoenderhok: Is het niet gewoon een kwestie van tegenwoordig (hele) korte spanningsbogen (onder de 30-minners?) waardoor men veel vaker endorfineshots verwacht?
Nou ja, deze dus. Ik mis mijn spawnbeaconGixxer27 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:38:
die van assault is gewoon klote want 30 kills met adrenaline is gewoon kut want die buff is te kort
Leuk plekje zoeken op de map en mijn spawnbeacon wegzetten en daarna proberen een vlag te veroveren. Als het niet lukt dan spawn ik weer en ga er weer voor. Dat is voor mij Battlefield en nu moet ik zo'n onmogelijke assignment halen.
Dacht gisteren een bot server in te gaan maar er was geen enkele bot maar alleen spelers die bots hadden verwacht
Maar iedereen had 1000 health en het was wel eens fijn om niet direct na 2 kogels dood te gaan. Iemand killen was natuurlijk ook erg moeilijk maar wel 6 van de 20 nu gehaald.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Alleen de link naar de lijst werkt niet (meer).Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen. klik hier voor de lijst.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Waarom kunnen ze wapen xp niet ook meteen gebruiken om een class te levelen en als een wapen dan master 10 is heb je een gadget vrijgespeeld.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
[ Voor 92% gewijzigd door merlin1201 op 21-10-2025 20:34 ]
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Hit reg is een drama en dan tegen lvl50 + tegenstander geen beginnen aan.
Heb allerlei instellingen geprobeerd maar geen oplossing tegen een tank die er na het inzoomen vandoor gaat.
En dan het geneuzel dat ik niet kan respawnen op de minimap omdat het aanwijs puntje zijn eigen leven leidt.
Ook heb ik in sommige drukke maps last van rubberbanding. 😕
En mijn leeftijd speelt natuurlijk ook een rol. 🤐
Of het zijn de veertigplussers die niks raak schieten en daarom geen puntjes krijgen voor die ene attachment waardoor ze Jackfrags worden.AceAceAce schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:52:
Ik snap de heisa niet echt. Elke volledige pot unlock ik wel iets, hetzij rank based hetzij weapon(s) based. Ik heb niet het idee dat iets dan lang duurt.
Sommige challenges zijn wel stom (ik heb net 30 adrenaline spuitjes afgerond en ga dat ding nooit meer gebruiken bijvoorbeeld). Maar het meeste unlock je door gewoon te spelen.
Via de website portal.battlefield.com kan je je eigen server met bots maken. Heb dit vanmiddag gedaan en zojuist een potje gespeeld. Ik heb hem openbaar , je kan m dus joinen.Format-C schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
ben ook wel benieuwd hoe je alleen tegen bots kan spelen. Dan begin ik daar idd ook even mee om de maps een kleeeeiiiin beetje te leren kennen. 😋
en waar/hoe vind je deze?Shiny Disco schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:21:
[...]
Via de website portal.battlefield.com kan je je eigen server met bots maken. Heb dit vanmiddag gedaan en zojuist een potje gespeeld. Ik heb hem openbaar , je kan m dus joinen.
Dat is leuk om de maps te leren kennen inderdaad, maar dat is het ook wel. Je krijgt alleen match XP, het helpt verder niet met challenges/assignments doen. Maar leuk om het spel te leren kennen, maar zonde van je tijd als je Full XP verwacht.Shiny Disco schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:21:
[...]
Via de website portal.battlefield.com kan je je eigen server met bots maken. Heb dit vanmiddag gedaan en zojuist een potje gespeeld. Ik heb hem openbaar , je kan m dus joinen.
Er zijn als je via community op "bot farm" zoekt genoeg bot farm servers te vinden die wel full xp geven.GerardHenninger schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:50:
[...]
Dat is leuk om de maps te leren kennen inderdaad, maar dat is het ook wel. Je krijgt alleen match XP, het helpt verder niet met challenges/assignments doen. Maar leuk om het spel te leren kennen, maar zonde van je tijd als je Full XP verwacht.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Met shotgun heb ik ook de meest vage dingen meegemaakt, pointblank en dan maar 7 damage, maar op 30 meter afstand een one hit kill.
Formerly known as Ragdoll
Nee hoor, sinds vanmiddag niet meermiicker schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:58:
[...]
Er zijn als je via community op "bot farm" zoekt genoeg bot farm servers te vinden die wel full xp geven.
Ik zie het ja, vanmiddag nog gespeeld, maar nu heeft alles modified XP. Jammer, maar goed, zat er aan te komen. Jammer dat ze het op deze manier doen, want wapens levelen gaat nog steeds extreem traaf.GerardHenninger schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:15:
[...]
Nee hoor, sinds vanmiddag niet meer
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
- Netcode problems (not bloom related, but there are bloom bugs too I'm sure)
hitbeeps going off, but get 'reverted' because apparently other player killed me first.
Game engine seems to have an enormous amount of inherent lag/delay, combined with
wide backwards reconciliation of some sort. Servers probably overbooked/sluggish too.
- CPU stutter issues, various. sometimes the game works well, sometimes its horrible.
ram/vram memleaks possibly an issue too. Seems most in Rush games, but has fewer players?
CPU load can happen that tanks fps down by about 40% making it unplayable.
Sometimes the framerate seems fine, but screen is very (micro)stuttery, forced to restart.
- Various graphical glitches still happen since beta.
- Sounds sometimes drop out or dont play at all.
- Hitbox frequently seems MUCH bigger than what the pov of the player shows, or its
lagging behind by a large amount of time.
- Enemy animations lagging behind: Enemy walks in room and looks away from me, I start
getting hit by bullets first and afterwards they start turning towards me.
- End game statistics make no sense '100 savior kills' or something when I killed 30..?
- Dark/Light transitions are extremely unrealistic and hinder gameplay too much.
(also sdr/hdr default settings issues)
- Tank gunner zoom visuals sometimes stay after jumping out of the tank (circle on screen)
- UI is honestly a mess. It looks like a first pass design that then hasn't been
looked at. 'Consolitus' and phone design cancer bleeding over.
End screen doesn't even get enough time, although I like getting in matches fast.
Challenges part of it shows too slowly. I like the Progression tab, very satisfying audio.
Is there a way to keep that screen active while the next game loads?
- Challenges sometimes dont work at all. I'm also tracking a challenge thats now invisible,
which leaves me with 3 out of 4 slots to track other challenges.
- Main menu orange 'new' dots seem pointless.
- Spawn frag problems, the game clearly does not know if a spawn point is actively
being looked at by an enemy.
- Spawn screen seems to run at 15 fps or so, also troubles selecting friendlies to spawn on,
especially when theyre on top of each other.
- Strange physics, character flying in the air tripping over a small obstacle at times.
sometimes get stuck trying to vault through a window.
- Sometimes impossible to identify flying drones (friendly/enemy)
- Random objects stuck in the sky from exploded vehicles or buildings.
- Pinging system gives very little feedback, does it work or not?
- Downed screen often misses support teammates nearby, so I respawn ASAP for no reason.
- Keyboard input sometimes gets ignored (unsure if its just me or everyone)
- Tanks ignoring anti tank mines (is this a tank perk or a bug?)
- Squad auto management sometimes creates 2 squads of 2.
- Teaming up with a friend as a squad of 2 often end up on servers with 3x 3/4 squads, the
game is far too difficult with a squad of 2.
- Accidentally picking up the wrong kit while drag-reviving is just bad game design,
can thank consoles for that one too (too many abilities under 1 button)
- Ammo packs doing nothing sometimes (do they have very limited ammo to hand out? If so, make
them auto destruct if empty)
- Most people appear to have extremely good eyes and can see through smoke, so,
one way smokes issue? client side smoke mismatching? Heatvision scopes I haven't unlocked yet?
(Maybe im just smoking too much? jk)
- This is probably a game design decision that promotes aggressive playstyles, but:
Footsteps can rarely be heard until its too late. Stereo spacing in headphones feels a bit off.
Like you can really only hear about 280 degrees around, but nothing behind. Crouch sprinting
seems to also make zero footstep sounds for enemies, but you can hear your own..?
- Extreme amount of audiovisual clutter at all times, for better or worse. So, much, dust.
Also a very long reverby tail on every little to big explosion.
- !!! 'Exploiting' on to rooftops (/w Ladders/Drones) completely kills the fun, issue since beta.
Forced to filter out New Sobek City, even though I like it. Iberian Offensive final bomb stage
in Rush is a problem. Siege of Cairo suffers from it too but its a bit less vertical anyway.
- Challenges not being tracked properly, stats not showing up on tracker.gg which I
assume is the same problem. So everyones statistics are essentially useless/wrong.
- Too many people on the NYC maps, Too COD-like/Metro64 meatgrinder-like, filtering them out.
- Variable scopes, idea to remember setting instead of resetting every match?
Also 1x-5x indicator perhaps.
- Only 8 slots for favourite weapon setups?
TLDR; Eigenlijk een stereotypische DICE Battlefield launch. Redelijke Open Beta maar eigenlijk is er voor mijn gevoel weinig gefixed en houden ze zich bezig met het aanpassen van XP farm Portal servers (just as good as private servers! really! /s). Tuurlijk werkt het niet zo in realiteit, iedereen kan een XP configje wel aanpassen, bugfixen is wat anders. Maar goed. Toch een aardige game, als alles werkt, en er is nog genoeg op te lossen. Misschien is 't tijd om de game al even links te laten liggen
Het is niet dat het bots zijn die met losse flodders schieten.
Héél misschien zal ik eens proberen om een map te maken met de SDK tool.
[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 22-10-2025 01:36 ]
De vraag stellen, is hem beantwoorden en dat heb je al netjes gedaan in het vervolg van je berichtInFamous schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:07:
Ik heb de game nu al even, maar is de netcode nou echt zo slecht? Ik ben echt niet de beste, verre van maar de ene keer heb ik een hele clip aan hitmarkers voor een kill, de andere keer maar 1 hit en soms 2 of 3 hits.
Met shotgun heb ik ook de meest vage dingen meegemaakt, pointblank en dan maar 7 damage, maar op 30 meter afstand een one hit kill.
Ik wilde je gisteravond joinen, maar je had crossplay aanstaan, dus dat ging niet door...Exactor it schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:21:
[...]
Of het zijn de veertigplussers die niks raak schieten en daarom geen puntjes krijgen voor die ene attachment waardoor ze Jackfrags worden.
Sommige challenges zijn wel stom (ik heb net 30 adrenaline spuitjes afgerond en ga dat ding nooit meer gebruiken bijvoorbeeld). Maar het meeste unlock je door gewoon te spelen.
Tevens is de mortier compleet ruk. Dat ding doet nauwelijks damage. Gewoon vol op de objective mortier granaten gooien, maar geen hitmarkers terwijl de minimap oranje kleurt bij de objectives. Vervolgens moet je dermate dichtbij de objectives zitten om de mortier neer te kunnen zetten want anders krijg je een out of bounds melding
En bommen droppen blijft een ramp in bv de F-16. Omdat ik niemand er over hoor hier, heb ik het idee dat niemand die dingen gebruikt.
XBL: MRE Inc
Dit is gewoon een legale cheatcode welke zsm uit de game moet verdwijnen. Elk schot wat je doet is ook waar je mikt. Al zit je enemy 400mtr verder. Of die hele range finder eruit. Of een timer instellen zosnel je op het knopje drukt.
Edit: waar ik in andere bf's nog wel eens een sniper wilde pakken heb ik dat in bf6 totaal niet. De mappen zijn gewoon te klein om lekker te kunnen snipen. Ik hou het bij de engineer
Verder heb ik gisteren niet veel potten kunnen breken. Van de 4 potjes die ik heb gespeeld maar 1 gewonnen. Misschien moet ik wat vaker Tweakers joinen die de game ook aan het spelen zijn ipv in die random teams terecht komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 22-10-2025 07:21 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zo heb ik al flink wat camping snipers er mee op kunnen ruimen door in de buurt in een hoekje te gaan zitten en dan daar mijn EOD bot op af te sturen en met die blowtorch zijn ze zo dood, of gewoon met dat botje mines achter een tank leggen zonder gevaar voor eigen leven
Die heb ik ook voorbij zien komen, ik zou eigenlijk mijn rangefinder op een van mijn muisknoppen moeten zetten. Al speel ik met mijn primaire sniper zonder rangefinder. Over zoveel tijd kost het nu ook weer niet om iemand gewoon met goed mikken te snipen en voor echt lange afstanden als je die rangefinder wel nodig hebt daar heb ik de scopes nog niet voor. Langste schot was nu 450m ofzo en dat was al aardig lang wachten voordat de kogel raakte. Dus mijn battlefield record van 1298.2m bij battlefield 3 zal ik nog niet zo snel verbreken. Daar is mijn speelstijl te veel voor veranderdOxigeon schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:15:
Gisteravond nog een paar uurtjes gespeeld. Heb dan ook een geprobeerd om via wat youtube filmpjes de "auto range finder" aan te zetten. Na 1 minuut youtube kijken is me dit ook gelukt.
Dit is gewoon een legale cheatcode welke zsm uit de game moet verdwijnen. Elk schot wat je doet is ook waar je mikt. Al zit je enemy 400mtr verder. Of die hele range finder eruit. Of een timer instellen zosnel je op het knopje drukt.
Edit: waar ik in andere bf's nog wel eens een sniper wilde pakken heb ik dat in bf6 totaal niet. De mappen zijn gewoon te klein om lekker te kunnen snipen. Ik hou het bij de engineer
Verder heb ik gisteren niet veel potten kunnen breken. Van de 4 potjes die ik heb gespeeld maar 1 gewonnen. Misschien moet ik wat vaker Tweakers joinen die de game ook aan het spelen zijn ipv in die random teams terecht komen.
Nickname KasPlantje.
Wat mij nu eigenlijk het meest opvalt en ik zie dat het vooral daar mis gaat.
Close range vuren is echt heel beroerd en mis je heel veel ofwel geen hit registratie tenzij je een shotgun gebruik, mid range gaat eigelijk het beste en dan kloppen de hits ook wel.
Er zijn heel veel spelers die echt verschrikkelijk goed zijn in hun beweging en het richten das werkelijk ongelofelijk en die behoren duidelijk in de hogere klasse.
Ik roep het al langer, SBMM is afwezig en daar profiteren de betere spelers van, ik kijk altijd naar de resultaten van het team en dan zie je aan beide kanten de eerste 3 vet veel kills maken en behoorlijk positief staan de rest is gewoon kanonnenvoer en dat is het resultaat van geen SBMM. Daarom is er een groep die bf6 fantastisch vind spelen maar het gros zeg niets en haakt af. Die elite spelers zijn ook degene die klagen of sbmm en dat snap ik want halen ze minder kills.
Ik zeg je dat als dit niet wordt opgepakt dat er nog slechts een klein clubje elite spelers overblijft. Zou heel jammer zijn.
Overigens wat ook meespeelt is dat die snelle gameplay niet echt geschikt is voor deze engine, het lijkt snel maar je bewegingen voelen toch wat slugish. Ook zijn de poppetjes heel klein op afstand en heel groot dichtbij, vreemde verhoudingen tov cod maar dat was altijd al zo met bf
Die rangefinder is gewoon een kwestie van op de schietknop zetten. Meer hoef je niet te doen. Hij stelt de range bij en schiet meteen met 1 druk op de knop. Mikken op het hoofdje, maakt niet tuit hoe ver weg die is... plat gaatieGerGio schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:55:
[...]
Die heb ik ook voorbij zien komen, ik zou eigenlijk mijn rangefinder op een van mijn muisknoppen moeten zetten. Al speel ik met mijn primaire sniper zonder rangefinder. Over zoveel tijd kost het nu ook weer niet om iemand gewoon met goed mikken te snipen en voor echt lange afstanden als je die rangefinder wel nodig hebt daar heb ik de scopes nog niet voor. Langste schot was nu 450m ofzo en dat was al aardig lang wachten voordat de kogel raakte. Dus mijn battlefield record van 1298.2m bij battlefield 3 zal ik nog niet zo snel verbreken. Daar is mijn speelstijl te veel voor veranderd
Man, man, man wie verzint die eindeloze hoeveelheid cutscenes die je uit de flow haalt waarbij je dan ook nog geen controle hebt over je poppetje, wat mega irritant is, terwijl alles schokkend beweegt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Mijn record staat nu op 492m, maar zoals je al zegt: flinke flight time voor de kogel dan, de sniper waar ik tegen "vocht" lette waarschijnlijk even niet op. Want meestal zie je de kogel wel op je afkomen en afdalen op je positie op die afstand (wat dan natuurlijk weer echt nergens op slaatGerGio schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:55:
[...]
Die heb ik ook voorbij zien komen, ik zou eigenlijk mijn rangefinder op een van mijn muisknoppen moeten zetten. Al speel ik met mijn primaire sniper zonder rangefinder. Over zoveel tijd kost het nu ook weer niet om iemand gewoon met goed mikken te snipen en voor echt lange afstanden als je die rangefinder wel nodig hebt daar heb ik de scopes nog niet voor. Langste schot was nu 450m ofzo en dat was al aardig lang wachten voordat de kogel raakte. Dus mijn battlefield record van 1298.2m bij battlefield 3 zal ik nog niet zo snel verbreken. Daar is mijn speelstijl te veel voor veranderd
Gisteren ergens de tip gelezen om even Initiation Breakthrough te spelen, daar zitten wat meer bots in dus kun je wat meer challenges e.d. afvinken, dat ging wel lekker
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Neem een wagenziek pilletjeHelp!!!! schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:05:
Toch maar even Singleplayer bijna uitgespeeld tegen beter weten in.
Man, man, man wie verzint die eindeloze hoeveelheid cutscenes die je uit de flow haalt waarbij je dan ook nog geen controle hebt over je poppetje, wat mega irritant is, terwijl alles schokkend beweegt.Kom totaal motion sick uit die game......
Nog een missie en dan uninstall om nooit meer aan te raken.
Mijn ervaring was totaal anders, vrij cringe en onvolledige story (missie in Egypte uit het niets?), maar wel dikke visuals en prima werkende vsync fps hier
Het is niet de fps die is prima bij mij.
Maar de manier waarop die cutscenes gefilmd worden terwijl jij zonder controle vanuit je poppetje meekijkt. Dat gezwaai van die 'camera'.
Verder ook eens met de rest maar heb dat weggelaten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Die rangefinder is niet echt een cheatcode hoor.Oxigeon schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:15:
Gisteravond nog een paar uurtjes gespeeld. Heb dan ook een geprobeerd om via wat youtube filmpjes de "auto range finder" aan te zetten. Na 1 minuut youtube kijken is me dit ook gelukt.
Ik word amper door snipers gekilled. Het instellen duurt anders simpelweg te lang en spelers blijven in beweging. De rangefinder doet geen wonderen, ook op standaard 200meter zetten lukt alles al aardig. Pas als het echt ver is, dan is een rangefinder handig, maar voor 90% van de gevallen kan je deze op standaard 100 of 200 meter zetten.
wijze woorden
Ik ben ook geen moeilijke mens. Ik moet mij al een hele dag concentreren op m'n werk en worstelen door Teams meetings. Als ik dan nog de avondshift overleef met de kinderen (5 en 7 jaar) heb ik niet meer nodig dan een FPS waar ik kan schieten op alles wat beweegt.rekeewt schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:25:
[...]
Neem een wagenziek pilletje
Mijn ervaring was totaal anders, vrij cringe en onvolledige story (missie in Egypte uit het niets?), maar wel dikke visuals en prima werkende vsync fps hier
Moet wel zeggen dat de challenges inderdaad ook wel een beetje een grindfest zijn.
En als ze daar nou speciale wapens achter hangen die niet zo zeer veel sterker zijn maar uniek voor de flex snap ik het. Maar de spawnbeacon achter een lastige challenge ipv vrijspelen via levelen vind ik een bizarre keuze. Een belangrijke gadget voor de class kan je alleen gebruiken als je er specifiek op grind of toevallig vrij speelt na lange tijd.
Volgens mij ben je een beetje spoken aan het najagen maar ik ben benieuwd, kan je het eens opnemen en delen wat er allemaal gebeurt? En dan inclusief netgraph, fps etc? Want ik herken echt niets in je verhaal.merlin1201 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:23:
Mijn speelstijl is voornamelijk close combat en ben ook wel van de kleine maps.
Close range vuren is echt heel beroerd en mis je heel veel ofwel geen hit registratie tenzij je een shotgun gebruik, mid range gaat eigelijk het beste en dan kloppen de hits ook wel.
Er zijn heel veel spelers die echt verschrikkelijk goed zijn in hun beweging en het richten das werkelijk ongelofelijk en die behoren duidelijk in de hogere klasse.
Ik roep het al langer, SBMM is afwezig en daar profiteren de betere spelers van, ik kijk altijd naar de resultaten van het team en dan zie je aan beide kanten de eerste 3 vet veel kills maken en behoorlijk positief staan de rest is gewoon kanonnenvoer en dat is het resultaat van geen SBMM. Daarom is er een groep die bf6 fantastisch vind spelen maar het gros zeg niets en haakt af. Die elite spelers zijn ook degene die klagen of sbmm en dat snap ik want halen ze minder kills.
Ik zeg je dat als dit niet wordt opgepakt dat er nog slechts een klein clubje elite spelers overblijft. Zou heel jammer zijn.
Overigens wat ook meespeelt is dat die snelle gameplay niet echt geschikt is voor deze engine, het lijkt snel maar je bewegingen voelen toch wat slugish. Ook zijn de poppetjes heel klein op afstand en heel groot dichtbij, vreemde verhoudingen tov cod maar dat was altijd al zo met bf
Het is altijd al zo geweest, in alle Battlefields. Afhankelijk van het aantal spelers, is het altijd 1, max 2 squads die de doorslag geven aan beide kanten. Dikke kans dat die ook nog in discord zitten en al jaren en jaren samen Battlefield spelen. En dan bedoel ik dus callouts, looproutes, beacons, squadsamenstelling ec allemaal continue op elkaar afstemmen.
Een kwart van de spelers in beide teams speelt sniper en voegt niets toe. Dan heb je nog een groep die met heel andere dingen bezig is, de c4 jeep, een unlock of challenge halen, omklooien met gadgets etc. Er zijn altijd nieuwe spelers bij, of lone wolfs, of gewoon de oogkleppen op. Of, heel simpel, hebben eigenlijk nooit die specifieke map/mode gespeeld en moeten het nog leren.
De engine werkt juist verdomd goed, tegen alle verwachtingen in. Hitreg is beter dan het ooit geweest is, de movement is lekker snappy, het is nagenoeg onmogelijk om te dolphin diven of op een andere manier de hitboxes te beïnvloeden zoals in vorige battlefields. Ja er zijn ritsen bugs, maar voor een launch battlefield gaat dit heel goed.
Richten ('flicks') is zeker een ding, maar crosshairplacement is veel belangrijker zodat met minimale correctie, ze vanzelf in je crosshair lopen.
Ik moet ook wel zeggen: qua engine lijkt het behoorlijk goed geoptimaliseerd.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
Volgens mij ben je een beetje spoken aan het najagen maar ik ben benieuwd, kan je het eens opnemen en delen wat er allemaal gebeurt? En dan inclusief netgraph, fps etc? Want ik herken echt niets in je verhaal.
Het is altijd al zo geweest, in alle Battlefields. Afhankelijk van het aantal spelers, is het altijd 1, max 2 squads die de doorslag geven aan beide kanten. Dikke kans dat die ook nog in discord zitten en al jaren en jaren samen Battlefield spelen. En dan bedoel ik dus callouts, looproutes, beacons, squadsamenstelling ec allemaal continue op elkaar afstemmen.
Een kwart van de spelers in beide teams speelt sniper en voegt niets toe. Dan heb je nog een groep die met heel andere dingen bezig is, de c4 jeep, een unlock of challenge halen, omklooien met gadgets etc. Er zijn altijd nieuwe spelers bij, of lone wolfs, of gewoon de oogkleppen op. Of, heel simpel, hebben eigenlijk nooit die specifieke map/mode gespeeld en moeten het nog leren.
De engine werkt juist verdomd goed, tegen alle verwachtingen in. Hitreg is beter dan het ooit geweest is, de movement is lekker snappy, het is nagenoeg onmogelijk om te dolphin diven of op een andere manier de hitboxes te beïnvloeden zoals in vorige battlefields. Ja er zijn ritsen bugs, maar voor een launch battlefield gaat dit heel goed.
Richten ('flicks') is zeker een ding, maar crosshairplacement is veel belangrijker zodat met minimale correctie, ze vanzelf in je crosshair lopen.
In de zin van je kan het nog met RX470 spelen i.t.t. een aantal Unreal Engine 5 games.
Offtopic maar ik heb gisteren na zeker zo'n 10 jaar weer eens Battlefield 4 gedaan en vermaak me daar veel beter mee.
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 22-10-2025 11:27 ]
Nja mischien jaag ik idd op spoken maar ik probeer er achter te komen waarom ik deze shooter zo slecht kan handelen. Datgene wat ik schrijf is dan ook mijn persoonlijke mening.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
Volgens mij ben je een beetje spoken aan het najagen maar ik ben benieuwd, kan je het eens opnemen en delen wat er allemaal gebeurt? En dan inclusief netgraph, fps etc? Want ik herken echt niets in je verhaal.
Ik speel al jaren cod, en daarvoor killzone2, die was echt slugish maar goed ik ben zeker geen begaafde gamer en mijn gemiddelde k/d zit in nagenoeg iedere shooter rond de 1.2
De bewegingen voelen anders dan cod, zeker niet slecht misschien zelfs natuurlijker maar zeker niet makkelijker.
Zeker in close range als je 1op1 knalt dan is het heel lastig om te richten, natuurlijk gaat mijn leeftijd 50+ meespelen, grootste deel van mijn vorige schrijven gaat dan ook over die missende sbmm dat gemis is heel jammer. Ik denk dan ook dat pc spelers met tb en muis het makkelijker hebben dan de console speler, maar nogmaals heel veel ligt nu ook aan mijn speelstijl dat ik het afleg, ik ben geen camper en hou niet van te grote maps, eigelijk geen echte bf speler dus.
Ik zal er mee moeten dealen en hopen op een betere match making.
ik vermaak me prima m,et de game,ja wat er vooral gedaan moet worden is bv bugs oplossen, die zijn er nog genoeg
.Maar de game play vind ik zelf erg verslavend. In tijden geen shooter gehad wat ik zo graag speelde
Helemaal hiermee eens. Ook ik ben een opa-gamer, dus geen geweldige reactietijd. 1-op-1 leg ik het in 80% van de gevallen af. Maar het is gewoon al tof om in een tank mee te rijden en daar af en toe uit te springen om de boel weer aan elkaar te lassen. Of als sniper op een bergje te liggen en enemies te spotten. Of gewoon rond te lopen en te kijken hoe de strijd verloopt. Ik kan ook niet wachten om vanavond verder te spelen. Normaalgesproken doe ik ook altijd eerst de campaign, maar daar kom ik gewoon niet aan toe, ik ga gelijk naar Multiplayer. Echt een feest, deze game.freaky35 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:48:
het isg ewoon een andere game als COD,ik gok dat je vooral dat uit je hoofd moet zetten,andere game,andere makers ect.
ik vermaak me prima m,et de game,ja wat er vooral gedaan moet worden is bv bugs oplossen, die zijn er nog genoeg
.Maar de game play vind ik zelf erg verslavend. In tijden geen shooter gehad wat ik zo graag speelde
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
En als je als oudere regelmatig FPS speelt is je reactietijd vaak helemaal niet zo veel slechter.
Een simpele test bijv hier: https://humanbenchmark.com/tests/reactiontime.
Denk dat het toch vaak meer zit in o.a.
- game mode / mapkennis
- sensitivity / mouse/ FOV settings etc. die bij je passen
- een wapen vinden wat bij je past en daar veelal bij blijven
- kennis van gadgets / loadout
- gezond verstand gebruiken
- speel je in een (goed) squad
- kwaliteit van je Aim.
En last but not least hoe vaak je speelt. Heb je 1x in de week twee uurtjes dan zal je inderdaad vaak niet op kunnen tegen mensen die elke dag spelen.
Als het bij mij misgaat dan is het natuurlijk ook wel af en toe reactietijd maar veel meer het bovenstaande.
PC Specs
De snelheid van de reactietijd zal wel meevallen denk ik. Waar je in het leven staat is denk ik meer van invloed:Help!!!! schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:21:
Jongere mensen hebben iha idd een snellere reactietijd. Maar dat maakt volgensmij lang niet zo veel uit als mensen denken.
En als je als oudere regelmatig FPS speelt is je reactietijd vaak helemaal niet zo veel slechter.
Denk dat het toch vaak meer zit in o.a.Dat laatste kun je natuurlijk ook af en toe trainen met een aimtrainer, bijv KovaaK's. Die kosten niet veel op Steam. En wellicht zijn er ook wel gratis aimtrainers.
- game mode / mapkennis
- kwaliteit van je Aim.
En last but not least hoe vaak je speelt. Heb je 1x in de week twee uurtjes dan zal je inderdaad vaak niet op kunnen tegen mensen die elke dag spelen.
Als het bij mij misgaat dan is het natuurlijk ook wel af en toe reactietijd maar veel meer het bovenstaande.
- Jongeren durven vaak sneller risico's te nemen (in het leven/verkeer)
- Oudere Tweakers zijn meer met werk bezig.
- Oudere Tweakers hebben misschien een gezin waar tijd in gaat zitten.
Oftewel, de oudere Tweakers zijn brak van het werken, de kids ophalen van de BSO en het koken etc etc. Dan is er misschien een uurtje in de avond vrij om te gamen, maar eigenlijk wil je dan liever slapen. Oftewel, je ben niet super scherp meer.
Het is niet zozeer de leeftijd die een rol speelt, maar de hoeveelheid vrije tijd die je in het spel kan stoppen.
Je kan Battlefield spelen als een jonge COD speler of oude Tweaker, dat is het mooie van dit spel.
Voor de 30 kills met adrenaline ben ik Deathmatch/King of the Hill/rush gaan spelen, daar kreeg ik het vrij snel voor elkaar. Je komt daar gewoon sneller iemand tegen. Zocht dan het geweld op en drukte dan die spuit in voordat ik de hoek om rende.Gixxer27 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:38:
Ik grind wel gewoon door de game te spelen ipv tegen bots want daar is dus geen k*t aan imho, heb inmiddels de eerste unlock voor engineer al binnen die van assault is gewoon klote want 30 kills met adrenaline is gewoon kut want die buff is te kort, recon moet ik alleen nog wat spot assist voor C4 en support alleen nog heals met het supply pack is niet moeilijk maar duurt lang omdat mensen vaak meteen weg sprinten.
186 ms na de lunch, vóór de koffie, als ruime 40er. Dat valt alles mee idd.Help!!!! schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:21:
Jongere mensen hebben iha idd een snellere reactietijd. Maar dat maakt volgensmij lang niet zo veel uit als mensen denken.
Je kan wel meer factoren noemen nog. Ben je lekker fit of juist gaar? Wel of geen pils ernaast? Lekker leeg in het hoofd of allerlei zaken/zorgen die spelen op de achtergrond? etc etcDenk dat het toch vaak meer zit in o.a.Dat laatste kun je natuurlijk ook af en toe trainen met een aimtrainer, bijv KovaaK's. Die kosten niet veel op Steam. En wellicht zijn er ook wel gratis aimtrainers.
- game mode / mapkennis
- kwaliteit van je Aim.
Reactie komt idd vaak kijken bij net wel niet die laatste benodigde kogel raken in een exchange. Maar nooit dat dat doorslaggegevend is potje, na potje, na potje.
220ms voor 50+, maar ik geef de delay van mijn muis de schuld. En anders is het de after lunch dipA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:36:
[...]
186 ms na de lunch, vóór de koffie, als ruime 40er. Dat valt alles mee idd.
[...]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Grappig, heb 't ook een paar keer geprobeerd, maar ik zit rond de 250ms (als 50-). Dat verklaart dat ik meestal te grazen wordt genomen 1-op-1.BlaTieBla schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:58:
[...]
220ms voor 50+, maar ik geef de delay van mijn muis de schuld. En anders is het de after lunch dip
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
reactiesnelheid is maar een klein deel van het geheel. Vergeet hand/vinger - oog coördinatie niet.spaceboy schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Grappig, heb 't ook een paar keer geprobeerd, maar ik zit rond de 250ms (als 50-). Dat verklaart dat ik meestal te grazen wordt genomen 1-op-1.Overigens weet ik niet of het uitmaakt dat ik cross-play aan heb staan en op een PS5 speel. Ik vermoed dat je met een muis sneller kunt aimen. Of wordt dat gecompenseerd?
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Ook even de reactie test gedaan enne zit ik ron de 275 😎 dus tja ook niet geheel vlot meer natuurlijk.
Overigens ben ik nog niet van plan om de knuppel erbij neer te gooien, dus we blijven proberen
Battlefield 6 Post-Launch Survey
Thank You!
Thank you for taking the time to share your feedback.
Als je een server hebt aangemaakt ga je naar community in BF 6. Daar zie je je eigen gemaakte servers. Als je dan op je aangemaakte server klikt kan je je eigen server hosten. Dit kan ook local zodat er geen onbekende personen in je server komen te zitten
Met 250 zit je nog steeds onder het gemiddelde en de mediaan. Dus zo slecht is dat nog niet.spaceboy schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Grappig, heb 't ook een paar keer geprobeerd, maar ik zit rond de 250ms (als 50-). Dat verklaart dat ik meestal te grazen wordt genomen 1-op-1.Overigens weet ik niet of het uitmaakt dat ik cross-play aan heb staan en op een PS5 speel. Ik vermoed dat je met een muis sneller kunt aimen. Of wordt dat gecompenseerd?
PC Specs
Niet toevallig een bluetooth muis gebruikt? Bij mij maakte dezelfde muis bluetooth/2.4G ongeveer 100ms verschil +- 280 --> 180spaceboy schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Dat dus. Was al eerder aangestipt maar een reactie tijd tester op een PC neemt natuurlijk ook alles tussen jou en het scherm mee. Als je een 120hz+ scherm hebt, en je systeem redelijk ingesteld en idd niet perongeluk bluetooth gebruiken voor je KB&Muis dan komt 't wel goed.Robsel_NL schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:29:
[...]
Niet toevallig een bluetooth muis gebruikt? Bij mij maakte dezelfde muis bluetooth/2.4G ongeveer 100ms verschil +- 280 --> 180
Dat hele idee dat je na je 30e geen reactiesnelheid meer hebt gaat nergens over. Is gewoon puur de energie/drive die je in een game als Battlefield kan steken. Als je jong bent en eindeloze ADHD energie hebt en dan 24/7 Battlefield gaat spelen, ja dan kun je een flink niveau'tje halen natuurlijk
edit; 190-240ms. Eind 30'er hier
Squads bepalen of breken het spel (en het plezier IMO). Ik kwam gisteren in een squad op Firestorm terecht, dat was echt om te janken. 2 waren er zo'n beetje vanaf de main base aan het snipen, en een ander was met zijn tank alleen maar op (flinke) afstand bezig. Eentje speelde redelijk normaal, maar daar kan je niet lekker samen snel flags mee cappen. Als je echt 2 goede squads hebt dan win je eigenlijk bijna altijd wel is mijn ervaring, zeker bij wat kleinere maps als je kan 'zergen', dan komt de tegenstander er bijna niet doorheenA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:15:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Ik vind de mappen te klein voor 64 man, niet allemaal, maar veel wel. Hoe vaak je niet alsnog in de rug geschoten wordt... Afijn, nog tactischer spelen wellicht.
Hopelijk nog wat echt grootse mappen in de toekomst.
edit: oh die Eastwood map is degene die op 18 nov pas komt.
[ Voor 45% gewijzigd door On_E op 22-10-2025 17:16 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Die nieuwe game modus past denk ik totaal niet bij Battlefield, als het ware Counterstrike 4v4 met 1 leven en ronde gebaseerd, wie weet.
Ik sta op 551 meter, met een headshot. Gisteren had ik nog een sniper een headshot gegeven met een pistool, helaas was die niet dood, dat was +/- 250 tot 300 meter.Arjan90 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:09:
[...]
Mijn record staat nu op 492m, maar zoals je al zegt: flinke flight time voor de kogel dan, de sniper waar ik tegen "vocht" lette waarschijnlijk even niet op. Want meestal zie je de kogel wel op je afkomen en afdalen op je positie op die afstand (wat dan natuurlijk weer echt nergens op slaat).
Gisteren ergens de tip gelezen om even Initiation Breakthrough te spelen, daar zitten wat meer bots in dus kun je wat meer challenges e.d. afvinken, dat ging wel lekker. Elk team heeft twee squads met mensen, dus het is niet helemaal prijsschietne, maar deels wel. Ook best fijn om te zien dat het me aanzienlijk beter afging dan toen ik het spel net opstartte, toen was ik nog kanonnenvoer voor de bots
Maar mijn verste kill is 551 meter met de basis scherpschutter geweer. Dat was op de Firestorm map, er zat een scherpschutter boven op de allerhoogste kolom met de fakkel wat je aan en uit kunt zetten. Mooie headshot op hem, 551m vanuit onze hoofdbasis.
[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 22-10-2025 17:49 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Dit terzijde:" een vraag bij schieten op een tegenstander: klopt het dat een tegenstander op afstand jouw wapen kan uitschakelen? Ik merk geregeld dat als ik wil vuren mijn magazijn ineens leeg is, waarna ik automatisch overschakel naar een ( kansloos) handwapen.
https://www.techspot.com/...amer-41-ndash-nearly.htmlstroopwafel57 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:54:
Leuk dat ook mede-oudjes dit spel spelen. Ik denk dat de gameschaamte onder de oudjes langzaam verdwijnt.
Dit terzijde:" een vraag bij schieten op een tegenstander: klopt het dat een tegenstander op afstand jouw wapen kan uitschakelen? Ik merk geregeld dat als ik wil vuren mijn magazijn ineens leeg is, waarna ik automatisch overschakel naar een ( kansloos) handwapen.
Al verstaan ze 'gamen' ook als casual spelletjes op een telefoon natuurlijk. Battlefield is iets andere koek.
Voor zo ver ik weet kan niemand een wapen zijn mag leegmaken (vaker reloaden?) maar wat wel kan je is ADS weghalen door een stun grenade geloof ik, dan kan je even niet meer inzoomen (correct me if im wrong). Vooral lastig als je een LMG hebt waarmee je eigenlijk niks kan raken met hipfire.
[ Voor 5% gewijzigd door kevz op 22-10-2025 17:59 ]
Whole lot of stars ***
Je kunt zelf zo’n server maken. Als je hem hier post favorite ik hem wel en join ik wanneer ik tijd heb, leuk!Rudios schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:32:
Ik verlang echt naar custom servers (zoeken) - en dan met name een non-sniper server. Ik erger me kapot aan snipers. Liggen veelal in de base te klote, en pushen totaal niet. Zijn van de 32 spelers soms 12 snipers in je team, kom je niet aan pushen toe. Ik speel veelal Breakthrough/Rush - speel altijd support met alleen smoke als gadgets, want smoke en reviven is super belangrijk bij deze gamemode, Maar als de rest achterin zit te schilderen, schiet het gewoon niet op en gaat het op ten duur irriteren. Dus custom servers kiezen die verschillende opties aan/uit hebben staan zou erg welkom zijn.
Ik heb dezelfde ervaring wat close combat betreft. Ik speel voornamelijk met een DMR (SVK) en mij viel het ook op dat als ik op bv 20 meter of dichterbij iemand 4 kogels door zijn body jaag dan gebeurt er niets. Had gisterenavond iemand van dichtbij 2 headshots gegeven maar dat had geen effect terwijl ik wel op 100 meter iemand one shot met een headshot. Hopelijk pakken ze dit snel aan, erg irritant.merlin1201 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:23:
Mijn speelstijl is voornamelijk close combat en ben ook wel van de kleine maps.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Add me op Stadia: Gloogle
Veel challenges registreren soms niet, niks aan te doen behalve nog een keer proberen of tot Dice het fixed.Pukson schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:39:
Hoe behaal je die nieuwe weekly dat je met je squad kills moet maken. Als paar keer met een team rond gegaan en kills gemaakt maar registratie werkt niet of doen wat fout
Ik was gunner. Hey een tank. Even painten, uitstappen rpg erop, bestuurder blijft keurig staan knallen, repair tool langs onze tank, nog een rpg, tank stuk, instappen en we sloopten nog een mannetje of tien tot de volgende tank kwam. Dit feestje lukte drie keer totdat een jet zich ermee kwam bemoeien.
Ook mooi dat je af en toe een dubbelkill hebt terwijl je zomaar rondrent. Oh ja, ik had mijnen tussen C en D gelegd. Mwahaha.
Welke launcher gebruik je? Ik heb de eerste 3 vrijgespeeld. De 1e leek me weinig damage te doen. De 2de nog niet gebruikt, RPG lijkt me wel het gemakkelijkst.Exactor it schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:25:
Engineer blijft toch wel de class waar ik blij van word in Conquest. Net heerlijk lopen klooien. Ik ben net echt van het sturen dus ben wel afhankelijk van anderen in tanks maar als je iemand vindt waarmee het klikt gaat het lomp hard.
Ik was gunner. Hey een tank. Even painten, uitstappen rpg erop, bestuurder blijft keurig staan knallen, repair tool langs onze tank, nog een rpg, tank stuk, instappen en we sloopten nog een mannetje of tien tot de volgende tank kwam. Dit feestje lukte drie keer totdat een jet zich ermee kwam bemoeien.
Ook mooi dat je af en toe een dubbelkill hebt terwijl je zomaar rondrent. Oh ja, ik had mijnen tussen C en D gelegd. Mwahaha.
Heerlijk spel, erg vergelijkbaar met bf4 die ik echt uren gespeeld heb. Loopt ook echt soepel op de legion 5 pro, eigenlijk boven verwachten voor een laptop van ruim 4 jaar oud.
Vind het dan tot nu toe zwaar tegenvallen en heb het idee dat dit meer een battlefield voor cod spelers is dan voor battlefield spelers.
Mis simpel weg het spectaculaire game play.
Word compleet leip van van dat hit en run.
Spelers zijn echt vaak slecht te zien zodat je geen enkel zicht hebt op wat gebeurt
hahaha herkenbaar, ik speel ook zoveel mogelijk als engineer, echt superleuke class, rpg mee, mijnen mee en niet te vergeten de sloophamer. Al die momenten in Escalation (conquest) zijn echt geweldig, half team van de tegenstander op zo'n escalation punt wat ze veroveren in een gebouw, je slaat 2 gaten in die zijwanden en bam je schakelt zo dat hele team uit dat daar zit. Dat verwachten ze gewoon niet.Exactor it schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:25:
Engineer blijft toch wel de class waar ik blij van word in conquest. Net heerlijk lopen klooien. Ik ben net echt van het sturen dus ben wel afhankelijk van anderen in tanks maar als je iemand vindt waarmee het klikt gaat het lomp hard.
RPG's hetzelfde verhaal, als je een sniper op afstand ziet (met name in manhattan), gewoon even mikken met die rpg en bye bye sniper.
vervolgens tanks repareren, en meehelpen vlaggetjes te pakken, en hoppa, 1 groot battlefield spektakel feest in zo'n potje. Ik vind het echt geweldig.
Enige map waar ik zo mijn twijfels bij heb is operation firestorm, ik weet dat het een BF3 popular map was, maar hier kun je bijna alleen maar als sniper spelen, dus dat doe ik dan ook maar. Aangezien je voor sniperen geen enkele skill nodig hebt besteed ik dan de tijd maar om al die snipers van gebouwen en uit de bergen te schieten. Mijn max range tot nu toe was 469 meter, maar goed met die autorange finder voelt dat nou niet bepaald als een prestatie aan, dat had ik wel in de oude battlefields.
Maar engineer kwa class en gameplay is toch mijn absolute favoriete class voor de gameplay zoals ik het leuk vind om te spelen. Mijn favoriete mode is escalation mode.
PSN ID Binloading_nl
[ Voor 22% gewijzigd door Demonslayer op 22-10-2025 22:15 ]
Dat dus. En dan roepen er veel 'skills issue'. Ik geloof er niks van als ik een rank 77 met een score van 70-3 rond zie rennen en tot 2 maal toe de hoek om komt en mij direct in mijn kop knalt. Of net rank 10 een score van 32-1 ofzo. Vooral het onzichtbaar zijn van tegenstanders is zwaar irritant. Maar jou zien ze wel om de hoek en knallen je alsnog overhoop.Virtua schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:49:
Heb de nu bijna 1 weekje opzitten,vind het meer een cod spel met grotere maps en werkelijk nog geen 1 only in battlefield moment mee gemaakt.
Vind het dan tot nu toe zwaar tegenvallen en heb het idee dat dit meer een battlefield voor cod spelers is dan voor battlefield spelers.
Spelers zijn echt vaak slecht te zien zodat je geen enkel zicht hebt op wat gebeurt
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Niks om the klagen hoor,naar hoe meer ik het speel hoe minder battlefield gevoel ik er mee heb.ManiacsHouse schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:51:
[...]
Dat dus. En dan roepen er veel 'skills issue'. Ik geloof er niks van als ik een rank 77 met een score van 70-3 rond zie rennen en tot 2 maal toe de hoek om komt en mij direct in mijn kop knalt. Of net rank 10 een score van 32-1 ofzo. Vooral het onzichtbaar zijn van tegenstanders is zwaar irritant. Maar jou zien ze wel om de hoek en knallen je alsnog overhoop.
Het heeft the looks maar simpelweg de gameplay ontbreekt.
Afijn niet elk deeltje kan natuurlijk mijn kopje thee zijn maar ik ken der simpelweg geen fun in zien als ik om de haverklap lig iemand schiet en dat keer op keer pot na pot.
Ik verwacht veldslagen als ik battlefield speel en daar komt dit in de verste verte niet bij in de buurt.
Die map speel ik de afgelopen dagen alleen maar, als engineer. Vanavond meerdere potjes de topscore. Ik erger me wel dood aan die snipers daar, maar je hoeft zelf absoluut niet als sniper te spelen. Gewoon lekker cappen, ik wissel meestal tussen B en Crobinez schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:08:
[...]
hahaha herkenbaar, ik speel ook zoveel mogelijk als engineer, echt superleuke class, rpg mee, mijnen mee en niet te vergeten de sloophamer. Al die momenten in Escalation (conquest) zijn echt geweldig, half team van de tegenstander op zo'n escalation punt wat ze veroveren in een gebouw, je slaat 2 gaten in die zijwanden en bam je schakelt zo dat hele team uit dat daar zit. Dat verwachten ze gewoon niet.
RPG's hetzelfde verhaal, als je een sniper op afstand ziet (met name in manhattan), gewoon even mikken met die rpg en bye bye sniper.
vervolgens tanks repareren, en meehelpen vlaggetjes te pakken, en hoppa, 1 groot battlefield spektakel feest in zo'n potje. Ik vind het echt geweldig.
Enige map waar ik zo mijn twijfels bij heb is operation firestorm, ik weet dat het een BF3 popular map was, maar hier kun je bijna alleen maar als sniper spelen, dus dat doe ik dan ook maar. Aangezien je voor sniperen geen enkele skill nodig hebt besteed ik dan de tijd maar om al die snipers van gebouwen en uit de bergen te schieten. Mijn max range tot nu toe was 469 meter, maar goed met die autorange finder voelt dat nou niet bepaald als een prestatie aan, dat had ik wel in de oude battlefields.
Maar engineer kwa class en gameplay is toch mijn absolute favoriete class voor de gameplay zoals ik het leuk vind om te spelen. Mijn favoriete mode is escalation mode.
Heb je hier nu de battle pass voor nodig? En zo niet, wat zijn de extra's dan?
Xbox: Virgo Mossel
Nee, de mappen zijn gratis voor iedereen!VirgoMossel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:37:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door Buizerd__NL op 23-10-2025 08:38 ]
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Ja er is een duidelijke splitsing.Virtua schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:49:
Heb de nu bijna 1 weekje opzitten,vind het meer een cod spel met grotere maps en werkelijk nog geen 1 only in battlefield moment mee gemaakt.
Ik heb juist wel het BF gevoel weer terug, lekker met je squad een plan maken en dat uitvoeren.
Ja er rennen een hoop K/D focussed mensen rond, maar zodra je daar niet aan mee doet kan je met objectives, repairs, revives en dergelijke nog steeds dik aan de top komen als squad en een bepalende factor zijn in de match.
Meermaals dat je met 15k in de top 3 staat met 3 kills terwijl aan de overkant een camper zit met 50 kills en 7k score. De game is da vaak ook een easy win.
Dat de hit reg beetje iffy is heb je dan ook niet zoveel last van.
Als je niet high passed running and gunning doet dan ben je er ook veel minder afhankelijk van. Ik heb ook het idee dat die hit reg per game goed of slecht is.
Al met al een best goede BF game die net als de vorige versies een slechte start heeft en waarschijnlijk steeds beter wordt.
Nee geen pas voor nodig. Volgende week 1 map en 2 guns en volgende maand 1 map 1 gun en een gadget en skins. En 2 nieuwe modes.VirgoMossel schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:37:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door goosche op 23-10-2025 08:41 ]
Nu blijven die dingen elke keer 'na-ijlen', echt heel irritant.
Dit ja, ik heb gisteravond mij heerlijk uitgeleefd als engineer. Als secondary gunner continu uit en in het voertuig om te repairen. In 1 potje reden we continu met een tank een IFV bij elkaar, ik was continu aan het repairen en vijandelijke mijnen aan het ruimen. Dat ging echt superkneusteun schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:37:
[...]
Ja er is een duidelijke splitsing.
Ik heb juist wel het BF gevoel weer terug, lekker met je squad een plan maken en dat uitvoeren.
Ja er rennen een hoop K/D focussed mensen rond, maar zodra je daar niet aan mee doet kan je met objectives, repairs, revives en dergelijke nog steeds dik aan de top komen als squad en een bepalende factor zijn in de match.
Meermaals dat je met 15k in de top 3 staat met 3 kills terwijl aan de overkant een camper zit met 50 kills en 7k score. De game is da vaak ook een easy win.
Dat de hit reg beetje iffy is heb je dan ook niet zoveel last van.
Als je niet high passed running and gunning doet dan ben je er ook veel minder afhankelijk van. Ik heb ook het idee dat die hit reg per game goed of slecht is.
Al met al een best goede BF game die net als de vorige versies een slechte start heeft en waarschijnlijk steeds beter wordt.
[ Voor 67% gewijzigd door -tom-562 op 23-10-2025 08:43 ]
Vaak bu'j te bang!
makes me wonder hoe je alleen maar DIE map speelt..Robsel_NL schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 00:39:
[...]
Die map speel ik de afgelopen dagen alleen maar, als engineer. Vanavond meerdere potjes de topscore. Ik erger me wel dood aan die snipers daar, maar je hoeft zelf absoluut niet als sniper te spelen. Gewoon lekker cappen, ik wissel meestal tussen B en C
Servers zitten op rotatie toch?
Zit inderdaad verschil in met vorige delen. In een tank moet je in bochten wat langzamer gaan rijden. Als je het gas te stevig indrukt en een bocht neemt heeft ie de draaicircel van een boot.-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:41:
in alle andere BF's ben ik gewend dat je eigenlijk direct om je as kan draaien met tanks's of IFV's.
Ik denk dat daar ook veel mis gaat.-tom-562 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:41:
Zijn er bepaalde settings die je kunt wijzigen m.b.t. de besturing van de voertuigen? Ik blijf er mee rijden alsof ik een kratje pils op heb, in alle andere BF's ben ik gewend dat je eigenlijk direct om je as kan draaien met tanks's of IFV's.
[...]
Dit ja, ik heb gisteravond mij heerlijk uitgeleefd als engineer. Als secondary gunner continu uit en in het voertuig om te repairen. In 1 potje reden we continu met een tank een IFV bij elkaar, ik was continu aan het repairen en vijandelijke mijnen aan het ruimen. Dat ging echt super
Mensen vergeten een rol te spelen, en gaan vaak lonewolven voor kills, maar zodra je echt een "rol" hebt in de match maak je echt leuke momenten mee, en inderdaad ik ben ook 90% van de tijd engineer die repaired of tanks molt.
Als aan de andere kant de tank ook een beetje goed is dan maakt dat het alleen maar leuker!
Soms is het als support weer juist mooi om bij rush met je squad rond B te verzamelen en zodra A geactiveerd wordt en de tegenstander daar op focused met zijn 4 snel B te cappen en die als een stel gekken te verdedigen. Dan is het wat meer high passed, en omdat je comms hebt wordt je als support constant geroepen voor ammo/revives etc.
Daar kan ik aan de ene kant wel inkomen maar aan de andere kant was ik gisteren toch genoodzaakt te gaan counter sniperen omdat in breakthrough in Manhattan Bridge. Want we kwamen er gewoon niet doorheen. Toen ik eenmaal de 5 snipers daar op het dak weg had en weg hield kwamen we eindelijk verder. Daarna gewoon weer engineer gespeeld.Rudios schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:32:
Ik verlang echt naar custom servers (zoeken) - en dan met name een non-sniper server. Ik erger me kapot aan snipers. Liggen veelal in de base te klote, en pushen totaal niet. Zijn van de 32 spelers soms 12 snipers in je team, kom je niet aan pushen toe. Ik speel veelal Breakthrough/Rush - speel altijd support met alleen smoke als gadgets, want smoke en reviven is super belangrijk bij deze gamemode, Maar als de rest achterin zit te schilderen, schiet het gewoon niet op en gaat het op ten duur irriteren. Dus custom servers kiezen die verschillende opties aan/uit hebben staan zou erg welkom zijn.
Nickname KasPlantje.
Dit is eigenlijk mijn grootste irritatie dat door een hoop COD streamers en spelers je eigenlijk niet meer de matches hebt zoals je die in BF3/4 had, ja ook daar had je wel eens een keertje een team wat alleen maar aan het rondrennen was maar dat was af en toe een keer nu is het helaas de norm lijkt wel.
Verder vermaak ik me er prima mee en al helemaal als ik met een groep vrienden op discord lekker een avondje los kan gaan
Ik had gister een potje Domination op Operation Firestorm. Zat er eentje van de enemy alleen maar op het dak te sniperen. Die gaf echt 0 om het team en enkel om z'n eigen k/d. Zulke personen dragen echt 0 bij aan een match.Gixxer27 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:21:
Je merkt vaak van match naar match of je met een hoop COD minded spelers in een team zit of meer old skool BF spelers, had gister een pot waar iedereen een beetje lone wolf in het rond aan het rennen was van flag naar flag en niet obj. verdedigde op een paar na (dikke loss dus), de pot daarna zat ik een een team waar mijn squad en iig nog 1 andere duidelijk wel de obj. speelde en dus een dikke win aangezien er bij de tegenpartij meer snipers als wat anders zat.
Dit is eigenlijk mijn grootste irritatie dat door een hoop COD streamers en spelers je eigenlijk niet meer de matches hebt zoals je die in BF3/4 had, ja ook daar had je wel eens een keertje een team wat alleen maar aan het rondrennen was maar dat was af en toe een keer nu is het helaas de norm lijkt wel.
Verder vermaak ik me er prima mee en al helemaal als ik met een groep vrienden op discord lekker een avondje los kan gaan
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Dit had je in het verleden ook wel in BF3/4 maar veel minder dan nu, en wat jij zegt is idd die COD mentaliteit dat k/d en kills maken belangrijker is dat BF spelen zoals de bedoeling is.RobinNL schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:26:
[...]
Ik had gister een potje Domination op Operation Firestorm. Zat er eentje van de enemy alleen maar op het dak te sniperen. Die gaf echt 0 om het team en enkel om z'n eigen k/d. Zulke personen dragen echt 0 bij aan een match.
Hopelijk word het wat minder als de nieuwe COD BO7 uit is
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen. klik hier voor de lijst.
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.