Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:24
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 17:16:
Zag vanmiddag een streamer spelen die mijnen kon zien liggen, weet iemand welk gadget of gear je daar voor nodig hebt?
Waren ze toen rood? Dat had ik gisteren toen ik in een voertuig zat als bijrijder. Geen idee hoe dat kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:04
HertogJack schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:08:
Ik vind het nog steeds ronduit fantastisch. Snap alle ‘haters’ dan ook absoluut niet.

En ja heb alle vorige delen ook gespeeld.

Vind het een verademing na jarenlang CoD en warzone omdat bf2042 geen topper was.
Eens! ik wil echt elke dag een paar potjes spelen.
ATM speel ik vooral CQB/close combat. Korte high-paced rondjes. En heerlijke afwisseling tussen king of the hill en domination.

Love it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HertogJack schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:08:
Ik vind het nog steeds ronduit fantastisch. Snap alle ‘haters’ dan ook absoluut niet.

En ja heb alle vorige delen ook gespeeld.

Vind het een verademing na jarenlang CoD en warzone omdat bf2042 geen topper was.
Is ook niet zo raar als je nu jarenlang CoD en Warzone hebt gespeeld.

Imho over de duim: CoD/WZ (Jij jarenlang) - BF6 (jij nu) - 2042 - Rest BF games.

Als je het verschil echt wilt merken zou je BFV of BF1 ofzo eens een paar uurtjes moeten spelen en meteen daarna BF6. Ik vind dat verschil levensgroot.

Als standalone game vind ik BF6 een vrij goede game en begrijp ik de populariteit . Maar als ik de legacy erbij betrek vind ik het een grote teleurstelling tot nu toe.

Maar goed dat vond ik al tijdens de beta. Het is precies geworden waar ik bang voor was toen ik hoorde dat Zampella zou komen.

ps: Wat ik nog het ergste vind is dat door dit succes de kans op een "normale' traditionele BF game de komende tig jaar waarschijnlijk definitief verkeken is.

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 19-10-2025 09:29 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:27
Help!!!! schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Is ook niet zo raar als je nu jarenlang CoD en Warzone hebt gespeeld.

Imho over de duim: CoD/WZ (Jij jarenlang) - BF6 (jij nu) - 2042 - Rest BF games.

Als je het verschil echt wilt merken zou je BFV of BF1 ofzo eens een paar uurtjes moeten spelen en meteen daarna BF6. Ik vind dat verschil levensgroot.

Als standalone game vind ik BF6 een vrij goede game en begrijp ik de populariteit . Maar als ik de legacy erbij betrek vind ik het een grote teleurstelling tot nu toe.

Maar goed dat vond ik al tijdens de beta. Het is precies geworden waar ik bang voor was toen ik hoorde dat Zampella zou komen.
Dat waren zeker fantastische games maar ik vind dat bf6 zich er mee mag meten, ook dat eeuwige terugkijken en vergelijken schieten we weinig mee op in the end want ik ga echt geen bf van 7/8/9/10 jaar geleden meer spelen

Dit is toch gewoon de beste shooter op dit moment?

psn: HertogJack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HertogJack schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:30:
[...]
Dat waren zeker fantastische games maar ik vind dat bf6 zich er mee mag meten, ook dat eeuwige terugkijken en vergelijken schieten we weinig mee op in the end want ik ga echt geen bf van 7/8/9/10 jaar geleden meer spelen
Het zijn twee verschillende dingen. Enerzijds of het een goede game is en anderzijds hoeveel het nog met de traditionele BF te maken heeft.

Mensen die altijd blij waren met de traditionele achteraandrijving conform de legacy van hun favoriete brand zitten niet zo te wachten op plotseling weliswaar zeer populaire en succesvolle voorwielaandrijving.

Wat jij verder vind, speelt en doet moet je uiteraard zelf weten maar daarom is wat mij betreft jouw beeld van deze game vertekend en is het niet raar dat je de 'haters' dus inderdaad niet snapt.
Dit is toch gewoon de beste shooter op dit moment?
Wel dat is dus nogal subjectief. Het is wel een van de populairdere shooters momenteel.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:26
Ik ben in ieder geval een stuk blijer met BF6 dan met BF1 of BFV. Die konden mij totaal niet bekoren.

@Help!!!! wat is dan de beste shooter van dit moment die ook multiplayer crossgen gespeeld wordt. Heel veel opties zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:54
eborn schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

Waren ze toen rood? Dat had ik gisteren toen ik in een voertuig zat als bijrijder. Geen idee hoe dat kwam.
Dat kan in een tank (MBT) met ‘countermeasures’ Die kun je selecteren bij de Gunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:28
Echt die netcode klopt werkelijk niets van, vanmorgen al heel wat gespeeld en ik heb zo veel ammo nodig om iemand neer te krijgen terwijl de tegenstander slechts minder dan een salvo kilt.
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt met COD maar dat stabiliseert uiteindelijk maar het is hier echt een drama vergeleken met andere shooters.
Begin er op te lijken dat spelers met een hoge ping gecompenseerd worden en ik met mijn lage ping <12 de pineut mag zijn. gaat werkelijk nergens meer over.
Tis toch gek als je binnen 2 meter iemand al vol knal, en hij halverwege jou salvo pas begin met schieten dat jij de sjaak ben, zelfde wapen.
Frustrerend en hopelijk dat dit beter word de komende tijd.
Misschien wat meer hardcore opties.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:19
Is het hier mensen al gelukt om de de NVO-228e te unlocken?

Je moet daarvoor 300 kills maken met Kord 6P67 of met de B36A4.
En 100 vanaf 100m terwijl je ADS schiet.

Het probleem is dat hij mijn kills niet registreert die ik maak met de B36A4.. Het is toch gewoon simpel kills maken of mis ik iets? Moet het bv met de assault class? Moet je wellicht op rapid fire mode schieten?
Ik kom er maar niet uit en als ik er naar google zie ik er niks opvallends aan en lijkt het gewoon kills maken met 1 van die 2 guns. Maar bij mij blijft hij maar op 0 staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:42
merlin1201 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:28:
Echt die netcode klopt werkelijk niets van, vanmorgen al heel wat gespeeld en ik heb zo veel ammo nodig om iemand neer te krijgen terwijl de tegenstander slechts minder dan een salvo kilt.
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt met COD maar dat stabiliseert uiteindelijk maar het is hier echt een drama vergeleken met andere shooters.
Begin er op te lijken dat spelers met een hoge ping gecompenseerd worden en ik met mijn lage ping <12 de pineut mag zijn. gaat werkelijk nergens meer over.
Tis toch gek als je binnen 2 meter iemand al vol knal, en hij halverwege jou salvo pas begin met schieten dat jij de sjaak ben, zelfde wapen.
Precies dit.

Ik erger me hier ook enorm aan. Halve clip in iemand die een halve meter van je afstaat met de bijbehorende hitmarkers, vervolgens om kan draaien, en je met 4 kogels neerknalt. Of neervallen als je al veilig achter een hoekje staat is ook gruwelijk slecht geoptimaliseerd.

Gelukkig gaan ze een bloom corectie uitvoeren binnenkort en dan mag ik hopen dat goede aim en reactie echt beloond wordt ipv dit soort idiote dingen. 8)7

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34

spaceboy

Op grote hoogte

merlin1201 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:28:
Ik merk dit ook, maar ik geef gewoon toe dat mijn skills best shit zijn. ;) Ik ben al blij als ik een k/d ratio haal van ongeveer 1 kill 1 death. Maar ik snap je punt, ik heb soms ook wel het gevoel dat ik -ondanks mijn lousy techniek- écht een tegenstander minstens 5 kogels in z'n bast heb gemaaid, waarbij hij zich omdraait, 2x schiet en ik kermend om de medic achterblijf. :P
Toch geniet ik volle bak van dit spel. Ook al mislukt het 25x, als het dan 1x lukt om zo'n chopper met 4 man uit de lucht te knallen: dan is mijn hele avond geslaagd. :*)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:02
Appart dat sommige netcode issues ervaren en anderen niet. Ik ervaar geen netcode issues. Alles is super smooth. Dat was wel anders in de eerste maanden van battlefield 4 bijvoorbeeld.

Nu wil ik niet vervelend klinken (en zal ook niet voor iedereen zo zijn), maar ik denk dat een deel van "de netcode issues" de bloom is op de wapens. Oftewel, tapfiren. Er zijn veel clips op het net te vinden waar spelers netcode issues ervaren en die delen, maar waar heel duidelijk te zien is dat het puur een skillgap is en de bullets de spelers helemaal niet raken omdat ze op full-auto schieten.

Hoe dan ook, wat ik tot nu toe heb ervaren:
- Hitreg is super smooth
- Assault wapens zijn waardeloos
- Destruction voegt enorm veel toe en is heel smooth (niet zwaar voor de 1% lows)
- Choppers en jets zijn niet underpowered. Je moet ze masteren. Jets is me nog niet echt gelukt (wel mensen in mijn squad) maar choppers is nu een piece of cake.
- Laser designator is overpowered. Tegenstander kan niks doen.
- Smoke uit mortars is waardeloos
- Tanks zijn waardeloos
- Je kan vrienden of partymembers niet joinen als ze al in een game zitten
- rangefinder haalt de skillgap weg. Binden met ads of fire button en je kan iedereen op elke afstand met gemak neerhalen.

Al met al, de beste launch in tijden. BF3 en vooral battlefield 4 waren voor velen de eerste maanden onspeelbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door Adel_F16 op 19-10-2025 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:54
Van de week gewoon hardcore conquest kunnen spelen en nu is het opeens weer weg. Server zoektocht vindt ze wel, maar kan ik niet joinen.
Raar dat ze dat er dan weer uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:17
Ben wel benieuwd of er veel maps gaan uitkomen want vind dit best mager qua aantal en niveau van maps om op langere tijd nog interessant te blijven.
Ik zie dat ze ook maar 3 maps gaan toevoegen bij seizoen 1 en alle 3 apart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:57
Balen, sinds gisteren is de directx error weer terug, na een enkele map spelen is het er al. Heb dagen zonder problemen kunnen spelen.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

kesj schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 08:27:
[...]

Ben benieuwd of je mijn eerdere reactie hebt gezien over vertical sync en of je die al eens hebt aangezet om te zien of de screen tearing dan weg is.
Het is op de PS5 Pro, zo ver ik weet is er geen v-sync optie zoals op de pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

SyphOn schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 09:19:
[...]

Ik heb dit heel af en toe. Tijdens de game even switchen naar quality en dan terug naar performance en het is gefixed voor mij. Ik vermoed een HDMI sync issue.
Hmm lijkt te werken maar misschien dat er toevallig net geen tearing was, ik moet zeggen omdat het op ~110fps gebeurt en vooral onderaan valt het niet zo erg op. Speelde op de pc vroeger ook zonder g-sync/freesync en op een gegeven moment valt het niet meer op. :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39

HugoBoss1985

Xenotech

Ik vind conquest heel erg tegenvallen.
En (dan/daardoor) vooral het gebrek aan grote maps.

Het voelt meer als een COD game.
Je bent veel eerder/sneller in gevecht en ook veel eerder/sneller dood dan in veel vorige Battlefield games.

De snelheid ligt in het algemeen ook veel hoger voor mijn gevoel.

Ik mis de chaos en het "totale" oorlog/sandbox gevoel.
In de BETA was dit al vrij snel duidelijk en daar was ik al vrij snel op uitgegeken.
Ik vond het heel repetetief.

Het voelt ook weer een beetja alsof EA de boel voor de gek gehouden heeft omdat ze tijdens de BETA al zeiden dat er meer grote maps kwamen.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 19-10-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:26
Zijn er nou challenges bugged? Danger close met carbine kills while ads hangt op 22 terwijl ik alleen maar met carbines speel..

Edit: lijkt nu toch te werken

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 19-10-2025 14:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:57

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Merk zelf echt helemaal niks van hitreg issues, ik denk dat dit komt door bloom op de wapens. Wapen balance in deze game is echt bar slecht en er is veel verschil qua bloom tussen de wapens.
Vrijwel alle SMG's hebben 0 bloom en winnen op range makkelijk van de meeste LAGOS en AR's, zeker de MP5 is echt ongekend overpowered.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:05
Inflatable schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 04:15:
[...]

Haha, ja, net als bovenop een drone 200m de lucht in gaan en dan bovenop voor de rest onbereikbare gebouwen en daken gaan zitten met je spwanbeacon.. Allemaal de bedoeling natuurlijk..

BF6 is echt een BF-CoD hybride, daar ben ik nu na een weekje spelen wel achter.. Dat is duidelijk te merken aan de maps en gamemodes die vooral gericht zijn op snelle CQB deathmatch.. Met lage TTK en ook nog eens de welbekende frusterende (console)netcode met hoge prediction waardoor instadeaths uit het niks en/of om hoeken heen gekilled worden heel normaal is..Jij die iemand 9x raakt en geen kill krijgt terwijl je zelf constant met 3-4 kogels neer gaat, allemaal netcode..
Hit the nail on the head. Als ik genoeg overhead op mijn systeem had kon ik wat met OBS opnemen, maar dat speelt voor geen meter helaas. Er lijkt zoals je zegt echt een hele brede 'netcode compensation' aan te staan. Dan kunnen ze nog gooien met 'we draaien de servers op 60hz' maar dat doet er dan niet meer toe. BF6 voelt aan dat het klassieke 'attackers benefit' probleem heeft. Zelfs als ik weet dat er iemand de bocht om komt vliegen met een SMG en ik prefire, zie letterlijk dat ik 5-7 kogels land, ben ik alsnog dood in een kwart seconde. Dus ik vermoed net als jou dat ze de 'unlagged netcode ping breedte' heel riant hebben ingesteld (tussen 0-200 ping) en dat mensen met lage ping deze irritante ervaring krijgen terwijl mensen met hoge ping de game wat normaler kunnen spelen (hoge ping heeft ook nadelen, daar niet van).

Maar ja, BF6 is wel leuk, maar je kan zien dat ze Metro met 48 man als blueprint hebben gepakt om de hele game die kant op te sturen, en dat voelt als CoD aan. Sterker nog, ik ben van mening dat de maps niet eens zo slecht zijn, maar dat er gewoon te veel mensen per vierkante meter in gepropt worden. Ik speel voornamelijk Rush/Breakthrough; Rush voelt best goed gebalanceerd (minder mensen) en Breakthrough kan sterk verbeterd worden door 10-20% minder spelers in de game te zetten. 64->48, of 48->40/32 etc.

Ook mogen ze wel eens opschieten met die domme ladder exploits dat mensen op daken zitten waar je (iedereen die logisch na kan denken) niet hoort te zijn. Dit was in beta al een probleem, maar DICE houd zich liever bezig met het tweaken van een config bestandje zodat mensen 10% meer XP verdienen (dit hadden ze ook in beta al kunnen zien). Dus naar mijn mening is er iets te veel bootlicking van DICE, er is genoeg te fixen, maar nogmaals het is geen slechte game opzich.

Anyway, /end rant O-)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:37
Adel_F16 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:25:
Appart dat sommige netcode issues ervaren en anderen niet. Ik ervaar geen netcode issues. Alles is super smooth. Dat was wel anders in de eerste maanden van battlefield 4 bijvoorbeeld.
er zijn wel wat netcode issues, maar goed dat is in elke shooter het geval, dus ik stoor me er niet aan.
Ik denk dat veel afhangt van je speelstijl of je er echt last van hebt. Als je een run en gunner speelstijl hebt zoals in cod, dan heb je er denk ik wel veel last van.

Maar als je wat rustiger speelt en meer tacktisch speelt zoals niet een hoek om rennen, maar voor de hoek stoppen en dan de bocht al omgaan rekening houdend met het feit dat er mensen staan, dan heb je er denk ik in de praktijk niet zoveel last van.

Perfecte netcode met gelijke kansen voor iedereen zou wel mooi zijn, maar er zijn zoveel variabelen die de hit registratie beinvloeden:

Bijvoorbeeld de assault heeft een snellere ads vanuit run dan de andere classes, of met een weapon build gericht op middle range combat dan heb je meer kogels nodig dan een build gericht op close range combat als je vlak bij elkaar aan het schieten bent. De firerate stats, de hipfire stats, de gekozen kogels, etc, het heeft allemaal invloed.

Het is eigenlijk onmogelijk is om alleen de netcode de schuld te geven.

Maar als je je speelstijl een beetje aanpast, dan valt het in de praktijk best wel mee.

Zelf vermaak ik me enorm met de game, ik vind het best goed gebalanceerd, ook die assualt ladder naar boven, ik vind het prima. Daar komt bij dat je in de assualt class geen ammo refill hebt, dus erg lang kun je daar met je spawn beacon niet zitten (spawn beacon is alleen in de assualt class).

1 ding zouden ze van wel mogen aanpassen, die rangefinder op de sniper is naar mijn mening te overpowered, je ziet echt heel veel mensen nu lopen met zo'n sniper met de rangefinder auto zoom gekoppeld aan de schiet knop (volgorde in de game is namelijk range finder -> schieten). dus als je dat bind aan 1 knop dan heb je altijd perfecte shots op elke range, waardoor elke skill die snipers vroeger hadden niet meer nodig zijn, echt iedereen kan dit, geen enkele skill meer voor nodig.

En dat weet inmiddels iedereen in de game blijkbaar :D, dus dat mag van mij wel aangepakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:02
HugoBoss1985 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:12:

Je bent veel eerder/sneller in gevecht en ook veel eerder/sneller dood dan in veel vorige Battlefield games.

In de BETA was dit al vrij snel duidelijk en daar was ik al vrij snel op uitgegeken.

Het voelt ook weer een beetja alsof EA de boel voor de gek gehouden heeft omdat ze tijdens de BETA al zeiden dat er meer grote maps kwamen.
Die komen ook, er komt een nieuwe map 28 okt en 18 nov.

Blackwell Fields: De eerste nieuwe map die op 28 oktober 2025 werd uitgebracht voor Season 1.

Eastwood: Een nieuwe map die op 18 november 2025 uitkwam, gelegen in Californië.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Buizerd__NL schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:34:
[...]

Die komen ook, er komt een nieuwe map 28 okt en 18 nov.

Blackwell Fields: De eerste nieuwe map die op 28 oktober 2025 werd uitgebracht voor Season 1.

Eastwood: Een nieuwe map die op 18 november 2025 uitkwam, gelegen in Californië.
Top, goed nieuws!
Maar is dat dan DLC/Season pass (m.a.w. moet je hier extra voor betalen)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:02
Nee deze mappen zijn gratis voor iedereen.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HugoBoss1985 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 14:12:

Ook dat er geen operators zoals BF 2042 erin zouden zitten, wat wel het geval is. Alleen ze hebben het iets op een andere manier geimplementeerd, zodat het toch iets anders aanvoelt maar toch nog altijd hetzelfde is. Nu hebben ze geen perks en abilities gegeven aan specifieke personages maar aan de class. Wat ze gelukkig wel hebben gedaan is om elke faction aparte outfit en personages te geven, dat is dan wel weer goed.

BF 2042, allemaal verschillende personages die hun eigen perks en abilities hebben. Beide factions gebruikte dezelfde personages

BF 6, elke class heeft zijn eigen perks and abilites waar je ook uit drie personages kunt kiezen per class. Beide factions heeft zijn eigen personages en outfit. Maar perks en abilites zijn wel hetzelfde.

Ik wil het eerlijk gezegd terug zoals vroeger. Sloop de perks en abilites eruit en alle factions hebben hun eigen outfits en wapens.

Heb gisteren na een aantal dagen weer eens BF6 opgestart, weinig tijd gehad deze week om te gamen. Maar wat wij opvalt is dat ik totaal niet meer presteer met een assault weapon of carbine. Dan eindig ik op 10 kills en 30 dood ofso.

Maar pak ik SMG, dan is het gewoon andersom, dan wipe ik gewoon volledige squad's. BF6 is erg ongebalanceerd, niet alleen de mappen maar ook wapens en classes. Bijna niemand speelt ook meer assault, het is alleen maar support of engineer. Heb gister de hele avond met een maat gespeeld, we hebben totaal geen enkele assault of recon in onze team gehad.

[ Voor 32% gewijzigd door Toonen1988 op 19-10-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik ben nog een beetje aan het spelen met DLSS. Daarnaast nog wat andere opties zie. Zoals frame gen etc. Mensen hier wat ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:05
Deruxian schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:34:
Ik ben nog een beetje aan het spelen met DLSS. Daarnaast nog wat andere opties zie. Zoals frame gen etc. Mensen hier wat ervaring mee?
YouTube: Battlefield 6 Performance: HAGS, ReBar & Config Tweaks Benchmarked

Dan hoef ik niks te typen :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
Adel_F16 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 12:25:

Nu wil ik niet vervelend klinken (en zal ook niet voor iedereen zo zijn), maar ik denk dat een deel van "de netcode issues" de bloom is op de wapens. Oftewel, tapfiren. Er zijn veel clips op het net te vinden waar spelers netcode issues ervaren en die delen, maar waar heel duidelijk te zien is dat het puur een skillgap is en de bullets de spelers helemaal niet raken omdat ze op full-auto schieten.

Hoe dan ook, wat ik tot nu toe heb ervaren:
- Hitreg is super smooth
- Assault wapens zijn waardeloos
- Destruction voegt enorm veel toe en is heel smooth (niet zwaar voor de 1% lows)
- Choppers en jets zijn niet underpowered. Je moet ze masteren. Jets is me nog niet echt gelukt (wel mensen in mijn squad) maar choppers is nu een piece of cake.
- Laser designator is overpowered. Tegenstander kan niks doen.
- Smoke uit mortars is waardeloos
- Tanks zijn waardeloos
- Je kan vrienden of partymembers niet joinen als ze al in een game zitten
- rangefinder haalt de skillgap weg. Binden met ads of fire button en je kan iedereen op elke afstand met gemak neerhalen.

Al met al, de beste launch in tijden. BF3 en vooral battlefield 4 waren voor velen de eerste maanden onspeelbaar.
Tanks voelen in elk geval een stuk meer als tanks dan in de beta, misschien is het nu een beetje te passief. Dat wordt nog wel wat getweakt denk ik.

Dat is wel irritant want het betekend zo goed als dat iemand het hele potje moet wachten. Nog een raar iets is dat als je een sqaud hebt van 3 mensen ze rustig je bij iemand anders stoppen en die sqaud-leader maken. Waarom?

Het klopt van de rangefinder. Maar het kost best wat punten en je hebt het eigenlijk alleen echt nodig op grote afstanden. Mijn verste headshot deze game was 450m en dat was gewoon zonder rangefinder. Met een test shot met een die bold attachment had ik hem. Overigens ook al een parachutist en een chopper gunner neergeschoten. Vond ik wel een snel

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cajuan007
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:53
Vrijdagavond wat Arc Raiders gespeeld en vandaag terug enkele rondjes BF6. Deze game toch zoveel beter en meer fun vind ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hé dank was ik naar op zoek

Voor wie het interesseert;

I5 11400F met 3060
1080p
Preset: high
DLSS: quality 50-80
Maar het voelt soms iets lager wellicht door mijn 144hz scherm, zou denken dat ik 30-40 zit af en toe.

Wel erg veel artifacts maar goed dat is helaas zo met DLSS.

DLSS balanced betere fps maar wel duidelijk wat minder mooi hetzij minder artifacts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:51
Hoe kan ik het soms verliezen op afstand met een AR tegen een SMG’tje? Ik begin eerder met schieten én ik krijg ook wel hitmarkers maar leg het alsnog af. Ik snap er echt niks van.

Is mij nu al meermaals overkomen ;(

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:34
Ik heb ook een hoop netcode issues meegemaakt waar ik volledig achter een wall ren maar alsnog dood neer val.
Maar eigenlijk ben ik dit te komen te verwqchten sinds bf4 volgens mij?

Ik vind het vervelender dat als ik in een chopper ga, vrijwel direct een laser op me krijg en van meerdere kanten direct rockets naar me hoofd word geknald. Ik denk dat ik maar even de game opzij leg en wacht tot de nieuwe maps en grote updates.
Ik had het meer naar me zin in de beta =/

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Cajuan007 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:25:
Vrijdagavond wat Arc Raiders gespeeld en vandaag terug enkele rondjes BF6. Deze game toch zoveel beter en meer fun vind ik :p
Arc raiders is ook een heel ander soort game :P niet te vergelijken

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cajuan007
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:53
Ricmaniac schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:25:
[...]

Arc raiders is ook een heel ander soort game :P niet te vergelijken
Volledig waar en zei dan ook vind IK :p Maar deze game geeft mij toch veel "wtf dit is epic" momentjes tot nu toe. Als grote bad company 2 fan ben ik content bij deze versie :p
Zal arc raider wel eens fixen in eens sale met goed veel content op later moment

[ Voor 10% gewijzigd door Cajuan007 op 19-10-2025 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10 23:14

Format-C

Tracing Rays

Ik heb de game vrijdag gekocht maar nog geen tijd / zin gehad om te spelen.

Denk dat ik morgen maar eens begin. (En af en toe hier nog wat meelees)

Zie dat sommige mensen de maps te klein vinden. Hopelijk vind ik dat niet want ben meer fan van grote maps

Nu eerst F1 kijken.

✌️

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 19-10-2025 20:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 18:08
k1978 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:00:
[...]

Kan je dit is uitleggen? Hoe jij het beschrijft ervaar ik het ook. Raak mensen gewoon als eerste maar uiteindelijk lig ik op de grond. Ook als ik in een tank zit en met zwaar geschut iemand meerdere keren raak lopen ze of springen ze nog rond. Vind dit niet echt realistisch.
Voor wat betreft de netcode, zoek eens op client-side latency prediction.. Dat zit tegenwoordig veel ingebouwd in online games om iedereen een zo'n vloeiend mogelijk ervaring te geven omgeacht of iemand een lage of hoge ping/latency heeft.. Dat je b.v. met ping 200ms ook nog een "goede" ervaring hebt.. Als die prediction ruim staat afgesteld, wat in BF6 zo lijkt, dan krijg je dus de situaties die wij ervaren.. Dat jij denkt iemand vaak te raken maar dat je toch heel snel neergaat omdat die prediction je voor de gek houdt.. Zelfde met nog geraakt worden terwijl je denkt al in dekking te zitten of al de hoek om bent op jouw scherm.. Wat jij dan dus ziet komt niet helemaal overeen met wat de game registreert als daar letterlijk tienden van een seconde verschil tussen zit.. 200ms = 0.2 sec, en dat kan je dus al merken en zien.. Zou me niks verbazen als de prediction in BF6 daar ergens op staat ingesteld in de netcode of zelfs nog hoger, want je ziet het wel heel vaak gebeuren als je speelt (zeker als je zelf een erg lage ping hebt wat de meesten in Nederland inmiddels wel hebben)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Marc3l schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 09:02:
[...]

Helemaal mee eens, het gaat mij ook allemaal te snel. Hoewel er grote mappen zijn, ze voelen niet groot aan.
Mis de vrijheid en het sandbox gevoel, precies zoals in deze video waardoor het BF gevoel er niet echt is.
Vermaak mij er wel mee, dus zal het wel blijven spelen.

[YouTube: Battlefield 6 Has One MAJOR Problem..]
Dat komt denk ik ook omdat er nu veel meer detail en dus gebouwen en andere objecten in de maps zitten waardoor je ook veel meer cover hebt en het allemaal wat kleiner aanvoelt terwijl dat qua echte oppervlakte niet eens zo hoeft te zijn.. En dus wat meer gericht op CQB infantry fighting.. Vandaar dat veel mensen die daarvan houden het geweldig vinden.. Een game-maatje van mij ook die overgestapt is van CoD, die heeft de voertuigen binds niet eens ingesteld, gebruikt ie toch nooit.. En speelt bijna alleen maar Assault..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 19-10-2025 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11
Waar ik vorige week helemaal niets kon raken begin het eindelijk mijn kant op te vallen. Schiet er nu aardig wat kapot waar ik vorige week alles verloor.
Merk wel dat ik de mappen al wat zat begin te raken. Voorman groep speel ik telkens dezelfde maps.
Die zo geliefde firestorm vind ik al helemaal ruk. Vond ik al in BF3

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:14
Inflatable schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:22:
[...]

Voor wat betreft de netcode, zoek eens op client-side latency prediction.. Dat zit tegenwoordig veel ingebouwd in online games om iedereen een zo'n vloeiend mogelijk ervaring te geven omgeacht of iemand een lage of hoge ping/latency heeft.. Dat je b.v. met ping 200ms ook nog een "goede" ervaring hebt.. Als die prediction ruim staat afgesteld, wat in BF6 zo lijkt, dan krijg je dus de situaties die wij ervaren.. Dat jij denkt iemand vaak te raken maar dat je toch heel snel neergaat omdat die prediction je voor de gek houdt.. Zelfde met nog geraakt worden terwijl je denkt al in dekking te zitten of al de hoek om bent op jouw scherm.. Wat jij dan dus ziet komt niet helemaal overeen met wat de game registreert als daar letterlijk tienden van een seconde verschil tussen zit.. 200ms = 0.2 sec, en dat kan je dus al merken en zien.. Zou me niks verbazen als de prediction in BF6 daar ergens op staat ingesteld in de netcode of zelfs nog hoger, want je ziet het wel heel vaak gebeuren als je speelt (zeker als je zelf een erg lage ping hebt wat de meesten in Nederland inmiddels wel hebben)..
Exact dit fenomeen en de rare damage models/weapon spread situatie heeft me er wel toe bewogen om het spel in ieder tot de eerste grote patch aan de kant te leggen.

Ik vind het spel momenteel echt niet leuk door alle technische problemen en balance issues maar laten we wel voorop stellen dat ik denk dat er een goed fundement staat en dat de problemen goed op te lossen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door MainframeX op 19-10-2025 21:35 ]

Idempotent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Deruxian schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:28:
[...]

I5 11400F met 3060
1080p
Maar het voelt soms iets lager wellicht door mijn 144hz scherm, zou denken dat ik 30-40 zit af en toe.

DLSS balanced betere fps maar wel duidelijk wat minder mooi hetzij minder artifacts
Kijk anders even deze video, daar worden optimized settings uitgelegd adhv een redelijk gelijksoortige PC als jij hebt (zij het met een 4060, maar zoveel sneller dan een 3060 is die niet):
Overigens klopt het dat een dergelijke framerate op een 144hz scherm wat trager aan kan voelen, omdat 50-80fps een "onlogische" refreshrate is voor een 144hz monitor. Je kunt dan beter mikken op 100+ of cappen op 72fps.

Hier de Digital Foundry optimized settings presets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2G2mwcuhN40vGCjjgABYoYOvWIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SdvCjeGMtsByyBE6WVyJilfD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 19-10-2025 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Huh, ik heb ineens de phantom edition skins en andere unlocks, terwijl ik die zeker niet gekocht heb. Nou, top haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
MainframeX schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:32:
[...]

Exact dit fenomeen en de rare damage models/weapon spread situatie heeft me er wel toe bewogen om het spel in ieder tot de eerste grote patch aan de kant te leggen.

Ik vind het spel momenteel echt niet leuk door alle technische problemen en balance issues maar laten we wel voorop stellen dat ik denk dat er een goed fundement staat en dat de problemen goed op te lossen zijn.
Ik heb geen technische problermen.. Game draait prima op mijn 9800X3D RTX 5070Ti systeem.. Wat de netcode betreft, ik verwacht niet dat ze daar veel aan zullen veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:54
Deruxian schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:28:
[...]

I5 11400F met 3060
1080p

DLSS zorgt ook wel voor input lag,dus dat zal je ook kunnen merken. Het zal nooit zo goed aanvoelen als echt 144hz 144fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
freaky35 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:21:
[...]

DLSS zorgt ook wel voor input lag,dus dat zal je ook kunnen merken. Het zal nooit zo goed aanvoelen als echt 144hz 144fps
Is dat niet enkel bij frame gen en future rendering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:54
Superman schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:24:
[...]

Is dat niet enkel bij frame gen en future rendering?
je hebt gelijk is alleen met frame gen,was in de veronderstelling dat je die gebruikte

Maar imijn 4090 werkt niet fijn met deze game, g sync werkt gewoon niet goed iemand anders dit wel wekende,ik kan bv mijn fps vast zetten op 120 en dan oogt het vloeiend,maar als nog krijg ik van die rare fps dips of stutters dan ,waardoor het beeld best wel stroperig word.

k heb een 144fz monitor maar moet deze fps vast zetten op 125 om grotendeels vloeiend beeld te krijgen.
Niet meer mensen met hetzelfde probleem en heb je het vooral ook opgelost.
Ik krijg dat nog niet voor elkaar

[ Voor 48% gewijzigd door freaky35 op 19-10-2025 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inflatable schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:18:
[...]

Ik heb geen technische problermen.. Game draait prima op mijn 9800X3D RTX 5070Ti systeem.. Wat de netcode betreft, ik verwacht niet dat ze daar veel aan zullen veranderen..
Netcode zullen ze misschien ietjes verbeteren over de maanden, maar het zal een probleem blijven. Dit probleem is niet alleen exclusief voor BF6 maar meerdere games en ze kampen al jaren met dit soort problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:14
Inflatable schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:18:
[...]

275hx en 5080 hier. Met de performance overlay aan zie ik dat de performance regelmatig compleet inzakt. Dat heb ik met andere spellen en o.a. met bf2042 niet.

Netcode gaat echt wel aanzienlijk aangepakt worden. Is in voorgaande games ook veelvuldig gebeurd. Bovendien is de huidige Netcode instelling niet houdbaar als ze een run and gun cod hybrid willen doen, en die kant lijken ze wel op te willen gaan. In combinatie met random bullet deviation haalt dat heel erg de snelheid uit het spel aangezien je echt hard afgestraft wordt door rond te bewegen en te schieten.

Momenteel is het echt een mossel noch vis situatie. De map design en tight weapon spreads sporen juist aan tot snel en bewegelijk spel en de Netcode en onvoorspelbare gunplay doen juist het tegenovergestelde. Het geheel voelt hierdoor voor mij in ieder geval niet goed aan. Maargoed het spel is ook echt nog maar net een week uit. Battlefield 5 en Battlefield 2042 zijn na release ook compleet verbouwd naar anders spelende games.

Idempotent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Paar mooie potjes vanavond gehad. Met als hoogte punt weer een tank geflankt, mijnen neergelegd die niet afgingen. toen schoot ik er op met me SMG en werd de tank met 6 man opgeblazen wat telde als SMG kills whahah

Er blijven altijd van die hollywood movie momenten gebeuren in deze game. echt hilarisch om mee te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
Gisteren heb ik wel last gehad van twee hele rare bugs met scopes.

De eerste viel wel mee. Af en toe was mijn beeld gewoon een cirkel, net als de sniperscope die ik gebruikte maar dan gewoon groter. Dat duurde maar even.

De tweede was een stuk vervelender. Dat was dat mijn red-dot sight als een soort Russisch roulette veranderde in een thermal sight.

Alle twee een potje last van gehad. Iemand anders die dit heeft ervaren?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08

spartacusNLD

This is Sparta!!

Thomas schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:14:
Huh, ik heb ineens de phantom edition skins en andere unlocks, terwijl ik die zeker niet gekocht heb. Nou, top haha.
Mijn schoonbroer heeft hetzelfde.. hoe dan? Haha

Ben benieuwd of je de season pass ook krijg

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:07
ik gun mezelf de tijd nog niet echt voor Conquest etc, ik merk dat ik KoTH, SQDM,en rush heel vet vind.
breaktrough een aantal keer gedaan, dat is linear en ook geweldig.

wat is jullie speelervaring? vooral conqeust/grote gametypes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

spartacusNLD schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:40:
[...]

zwager :9

Ja ik heb ook meerdere gehoord en gezien.. mij is het helaas niet gebeurd :P
Erg jammer haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:22
[...]

Electronic Arts is investigating a new issue affecting Battlefield 6 players following the release of Update 1.0.1.6 earlier today. According to widespread reports, some Standard Edition owners have unexpectedly received the exclusive Phantom Edition skins—cosmetic items normally reserved for premium purchasers—free of charge.

For now, EA is advising affected players not to equip or modify any Phantom Edition items until the issue is resolved.
https://twistedvoxel.com/...m-edition-skins-for-free/

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 20-10-2025 07:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kesj
  • Laatst online: 19:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 08:27
GerGio schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 06:39:
Gisteren heb ik wel last gehad van twee hele rare bugs met scopes.

De eerste viel wel mee. Af en toe was mijn beeld gewoon een cirkel, net als de sniperscope die ik gebruikte maar dan gewoon groter. Dat duurde maar even.

De tweede was een stuk vervelender. Dat was dat mijn red-dot sight als een soort Russisch roulette veranderde in een thermal sight.

Alle twee een potje last van gehad. Iemand anders die dit heeft ervaren?
De bug met de thermal heb ik ook gehad gister. Maakte het soms makkelijker om de tegenstander te zien, al was het zo random, dat je er eigenlijk helemaal niks aan had. Hopelijk een snelle fix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:44
fib3rlight schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:55:
ik gun mezelf de tijd nog niet echt voor Conquest etc, ik merk dat ik KoTH, SQDM,en rush heel vet vind.

Ik speel alleen maar team deathmatch. De levels zijn klein, voertuigen geef ik niet veel om maar de actie is heerlijk.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
freaky35 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:26:
[...]

je hebt gelijk is alleen met frame gen,was in de veronderstelling dat je die gebruikte

Maar imijn 4090 werkt niet fijn met deze game, g sync werkt gewoon niet goed iemand anders dit wel wekende,ik kan bv mijn fps vast zetten op 120 en dan oogt het vloeiend,maar als nog krijg ik van die rare fps dips of stutters dan ,waardoor het beeld best wel stroperig word.

k heb een 144fz monitor maar moet deze fps vast zetten op 125 om grotendeels vloeiend beeld te krijgen.
Ik speel met frame gen aan op 4090 en merk niets van input lag maar het haalt wel de stutters weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:36
Voor de wekelijkse challenge toch maar even tegen bots gespeeld want ik moest nog 15 mêlee kills maken. Maar kom er nu achter dat de bots ook behoorlijk goed raak schiet en je niet even makkelijk een paar mêlee kills bij elkaar raapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonslayer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:36
Cobiwan schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 08:33:
[...]

Ik speel met frame gen aan op 4090 en merk niets van input lag maar het haalt wel de stutters weg.
Komt omdat de pc latency veel lager ligt met FG aan omdat je enorm veel fps haald. Soms is FG sneller dan native.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

fib3rlight schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:55:

Ik heb juist nog niet de andere gametypes geprobeerd, omdat ik Conquest ken(de). Ik ben nu nog vooral aan het leren om een beetje in leven te blijven. Gaat steeds beter, maar ik heb nog veel teveel een "ik ren er wel in en ik zie wel" (en dan word ik dus 8 van de 10 keer keihard neergemaaid) :P. Gisteravond kwam ik per ongeluk op Escalation uit, maar dat is toch ook wel heel erg tof: het begint als Conquest, maar steeds een kleiner veld, dus steeds chaotischer. Love it. Nu nog even kijken hoe ik mijn k/d ratio boven de 0.4 til. :+

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Mooie uitleg, maar samengevat maakt het niets uit wat je aanpast want niets heeft invloed op eventuele input lag.
Dus beetje vreemde woord keuze super fast respons als geen enkele instelling wat uitmaakt.
Heeft het over prestatie modus dat het de beste keuze is. Nou als ik die aanzet dan happert mijn scherm, op beide monitoren van 60hz
Die presentatie mode zal wel voor >60 fps bedoeld zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door merlin1201 op 20-10-2025 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11
[...]

Dat viel mij ook op gisteren

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14:58
Ik amuseer mij alvast goed met de game. Nu rank 28, average K/D van 3,10.
Speel voor 60% Support en 40% Engineer.
Recon class nog geen 1 keer aangeraakt. Assault amper.

De zaken rond bloom/spread. Ikzelf heb de indruk dat het beter is van te "klikken" in plaats van "hold mouse 1". Wapens met een hoge ROF presteren merkbaar beter. Wapens zoals de M4, MP7 en L110 zijn zeer goed naar mijn gevoel. Zeker eenmaal je laser attachments hebt unlocked, dan is ADS bijna niet meer nodig.
Zelf speel ik quasi 100% Breakthrough.

Tips die ik hanteer om langer in leven te blijven. Loop altijd van cover naar cover zodat je line of sight kan breken.
Probeer altijd te flanken. Als er veel actie is probeer errond te gaan. Het geeft geen zin om je ook bovenop de hoop te gooien (tenzij friendlies een objective aan het capturen zijn).
Smoke, smoke en nog eens smoke. Smoke is onmisbaar in Breakthrough. Breekt line of sight en geeft je tijd om dichter te komen.
Tanks moeten een ondersteunende rol geven. Het geeft geen zin om bovenop de objective te gaan staan want enemies stromen van alle kanten. Kies een comfortabele afstand zodat je het overzicht kan bewaren en makkelijk kan terugtrekken achter cover om te repairen. Probeer ook wederom te flanken. Pas ook je munitie aan aan de situatie. Als er geen enemy armour is kies dan voor Heavy Explosive rounds voor extra damage naar infantry. Is er wel enemy armour zorg dat je Armour Piercing rounds hebt, scheelt zeer veel.
Kies je moment, als je ziet dat friendlies een objective aan het captureren zijn, zorg dat je ook ASAP er staat om sneller te cappen.

[ Voor 50% gewijzigd door Sballato op 20-10-2025 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:04

PEBRU88

PC Load Letter?!

Dit zijn toch van die "kleine" details dat BF6 echt leuk maakt. Blijkbaar kan je in iedere voertuig naar diverse BF radio-stations luisteren.
Je houdt de Ping knop ingedrukt (Q op PC) en selecteer radio met jouw gewenste kanaal.

Lekker met klassieke muziek of jazz objectives bestormen in je muzikale stalen schildpad 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11
Dit speelt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34
Iemand toevallig al een goede button mapping gevonden voor de dual sense edge controller? Ik zit zelf te denken om de spot button te mappen op links back en crouch / slide op rechts back.

[ Voor 35% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 20-10-2025 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rekeewt
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:10
Veel banwaves nu, mooi! Al die huiliehuilie gasten op ea en steam fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0r9107
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:45
Pixeljunk_NL schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:13:
Iemand toevallig al een goede button mapping gevonden voor de dual sense edge controller? Ik zit zelf te denken om de spot button te mappen op links back en crouch / slide op rechts back.
Zelf heb ik crouch/slide op linksachter.
Springen op rechtsachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Laatst online: 16:34
Sc0r9107 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:25:
[...]

Zelf heb ik crouch/slide op linksachter.
Springen op rechtsachter.
Heb jij nog iets met die analoog stick curves gedaan in de PlayStation instellingen? Of heb je dit op standaard staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroopwafel57
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13:28
Ja, die netcode :>( (speel op ps5)

Begint toch vervelend te worden.

Niet dat ik de netcode de schuld wil geven van mijn erbarmelijke lage KD, maar:"Tijdens elk potje op onverklaarbare cq-EA-verklaarbare manieren het loodje leggen, maakt het spel er niet leuker op". Ook het spawen op vijandelijk gebied gebeurt in een split-seconde dat je door die netcode -problemen veels te laat kunt reageren.
(ik heb de beta-versie een van COD-Fortnite, een uurtje gespeeld en tot de conclusie gekomen dat die netcode (plus het grote aantal cheaters) aardig in de buurt komt van BF.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

freaky35 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:26:
[...]

Ik heb een 4080 super. Ik heb in de nvidia app vsync aan en een framerate limit van 144. Ook gsync aan trouwens. In de game gebruik ik DLSS Balanced, future frame rendering (GEEN frame generation!) en reflex. Met DLSS Swapper heb ik de nieuwste DLSS versie in de game gestopt. Dat speelt prima. Ik heb alleen af en toe dat de framerate een stuk lager is, waar ik normaal 138 haal (dat is de max op 144hz met reflex aan) zit ik dan eerder op 70-100. Daar hebben meer mensen last van op bepaalde maps, Mirak Valley en Iberian Offensive. Dan is een restart van de game (voor mij) de enige optie.

Verder heb ik de graphics bijna helemaal maxed, alleen SSGI low ipv high en sun shadows op de op één na hoogste setting:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:52
Dat respawngedeelte van de ontwikkeling is volgens mij uitbesteedt aan de stagiare die dat ook bij de laatste CoD’s gedaan heeft. Dat kruis schiet alle kanten op waardoor ik regelmatig misklik en ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt dat ik op een heel ander punt terechtkwam dan wat ik uit koos. En in het open veld respawnen zodat je binnen 3 seconden door een sniper te grazen bent genomen is ook niet handig.
Zo jammer, terwijl er genoeg beschutting aanwezig is op de maps.

[ Voor 21% gewijzigd door Lekker Ventje op 20-10-2025 12:34 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:54
Lekker Ventje schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:21:
Dat respawngedeelte van de ontwikkeling is volgens mij uitbesteedt aan de stagiare die dat ook bij de laatste CoD’s gedaan heeft. Dat kruis schiet alle kanten op waardoor ik regelmatig misklik en ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt dat ik op een heel ander punt terechtkwam dan wat ik uit koos. Zo jammer.
Of je spawned wel ergens in de buurt, maar op een granaat/claymore of recht voor de enige enemy in de zone....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
Wat ook vaak een bron van irritatie is dat je word revivid terwijl je onder vuur lig, pff
Snap de intentie maar das kut, zo ging ik 3x dood binnen luttele seconden.
Betreft die netcode. Gelukkig af en toe valt het mijn kant op en gaan ze goed neer, jammer genoeg is het vaker andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:10
rekeewt schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:23:
Met welke reden worden ze gebanned? Misdragingen of pogingen tot cheaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:54

Bezulba

Formerly known as Eendje

merlin1201 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:47:
Wat ook vaak een bron van irritatie is dat je word revivid terwijl je onder vuur lig, pff
Snap de intentie maar das kut, zo ging ik 3x dood binnen luttele seconden.
Betreft die netcode. Gelukkig af en toe valt het mijn kant op en gaan ze goed neer, jammer genoeg is het vaker andersom.
Vaak genoeg de andere kant gehad, schiet je er 4 van de 5 naar de knoppen, ben je aan het reloaden, staan ze allemaal weer op en ben jij de sjaak.

Ik ben juist blij als ik een revive krijg, dat is namelijk niet altijd het geval.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:16
Ik ben pas begonnen en merk toch dat ik wat settings ga moeten aanpassen.
Met assault rifel lukt bijna niks. In de kill feed zie ik extreem veel smg's van een afstand dat ik niet normaal vindt. Of je shiet de hele mag. leeg op iemand close range en die draait zich rustig om en met 2 kogels ben ik dood... Tja ligt het aan mij of zijn er settings die het toch nog een beetje leuk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Laatst online: 16:30
Iridium schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Volgens mij zijn de meeste bans atm door Cronus Zen gebruikers op consoles, deze USB dongels runnen scripts die bijv helpen met aiming en recoil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Nog 8 daagjes voor de Battle royale. Ik ben daar best benieuwd naar ondanks dat ik Battlefield juist voor de gewone multiplayer wil eigenlijk.

Maar ik denk als ze looting op orde krijgen het nog best tof kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Maar wat er ook gebeurd ze mogen gewoon niet CoD achteraan gaan qua skins :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19:12
Ricmaniac schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:19:
Nog 8 daagjes voor de Battle royale. Ik ben daar best benieuwd naar ondanks dat ik Battlefield juist voor de gewone multiplayer wil eigenlijk.

Huh? 8 dagen maar? Hoe kom je aan die info, ik lees er nog nergens iets fatsoenlijks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:29

*nog 8 dagen voor Seizoen 1 start.

Wanneer de Battle Royale mode komt is niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:31
Ricmaniac schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:20:
Maar wat er ook gebeurd ze mogen gewoon niet CoD achteraan gaan qua skins :P
Ben ook wel benieuwd wat ze allemaal in die battlepass gaan stoppen. Ze kunnen maar zoveel xp boosts in stoppen, dus er zullen ongewtijfeld ook skins in gaan komen die niet iedereen zijn smaak zullen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Hoop eigenlijk nog steeds dat er GEEN Battle Royal komt, vind dat niet geheel passen bij Battlefield..... mja dat zal wel aan mij liggen dan.

Verder afgelopen weekend weer ff lekker kunnen knallen met vrienden en aardig wat goede potten gehad, merk dat ik er langzaam weer in begin te komen na dat ik sinds BF4 geen battlefield games meer gespeeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Gixxer27 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:31:
Hoop eigenlijk nog steeds dat er GEEN Battle Royal komt, vind dat niet geheel passen bij Battlefield..... mja dat zal wel aan mij liggen dan.

Verder afgelopen weekend weer ff lekker kunnen knallen met vrienden en aardig wat goede potten gehad, merk dat ik er langzaam weer in begin te komen na dat ik sinds BF4 geen battlefield games meer gespeeld hebt.
Wat vinden jullie ervan versus BF4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:37

-tom-562

Oliesjeik

Gixxer27 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:31:

Idd, laat ze alle resources voor een battle royale mode maar steken in een groot map aanbod. BR is zo totaal niet Battlefield. Mocht er behoefte zijn aan een battle royale mode, dan kunnen mensen dat zelf in elkaar knutselen via Portal lijkt mij

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

JessetjeNL schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

Huh? 8 dagen maar? Hoe kom je aan die info, ik lees er nog nergens iets fatsoenlijks van.
Ah ben gescammed door een online plaatje :P . idd nog niet officieel confirmed wanneer die komt. my bad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

HugoBoss1985 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:35:
[...]

Heel vergelijkbaar. Ik heb ook sinds BF4 (paar honderd uur gespeeld) geen multiplayer shooter meer aangeraakt, maar het is eigenlijk gewoon een BF4+ vind ik, het voelt allemaal erg herkenbaar. Ziet er gewoon veel toffer uit. En het geluid is ook véél beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:58
[...]

Same, same, but different.

Het is de meest 'BF4'-ervaring welke we sinds BF4 gehad hebben, maar het is nadrukkelijk geen BF4.

En dat bedoel ik overigens niet perse negatief, het is herkenbaar, maar anders. :)

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 20-10-2025 13:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
[...]

Gelukkig grotendeels weer hetzelfde al ligt het tempo ietsje hoger, verder hoop ik dat we weer meer "open" grote BF maps krijgen 6 van de huidige voelen voor mij een beetje aan als iets grotere COD maps.
Neemt niet weg dat ik me er atm prima meer vermaak en wacht rustig af wat er komen gaat.

Vind de UI overigens wel om te huilen en zou het liefste weer een BF4 achtige server browser terug zien maar dat zal wel niet gaan gebeuren helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Gixxer27 op 20-10-2025 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:13
Battlefield 4 heb ik nooit gespeeld, maar ben bij deel 3 begonnen en daarna Battlefield 1 wat toen mijn laatste Bf game was tot nu. Voor nu vind ik het allemaal heel herkenbaar. Het ziet en klinkt allemaal weer een stuk beter en het is nog chaotischer. Deze week hebben de kids herfstvakantie dus even andere verplichtingen, maar daarna even lekker tot eind dit jaar doorknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sballato
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14:58

Persoonlijk heeft COD Warzone 1 mij wel gesmaakt. Was plezant met vrienden. Toen was het ook tenminste nog een militaire shooter met "normale" skins.

Zijn er mensen die de shooter MAG nog kennen trouwens? Die was heel plezant omdat er verschillende objectives te doen waren tijdens een match.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rekeewt
Iridium schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:51:
[...]

Aimbots, wallhacks, etc.
Zelfs DMA’s worden nu gebanned, ge-wel-dig!
DMA is een soort 2e pc’tje waar je de cheat software op draait geloof ik, was tot BF2042 nooit te signaleren. Nu dus wel, fuck you, cheaters! Opbokken en tot nooit meer ziens ;) !!

Dma + zo’n subscription is vaak rond de 250-350 om te kopen en vervolgens 35 per week voor de cheat. Vrij kansloos, maar veel streamers gebruiken het, daarom ‘zijn ze zo goed’ en zie je niks in de stream zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door rekeewt op 20-10-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Sballato schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:27:
[...]

Persoonlijk heeft COD Warzone 1 mij wel gesmaakt. Was plezant met vrienden. Toen was het ook tenminste nog een militaire shooter met "normale" skins.

Zijn er mensen die de shooter MAG nog kennen trouwens? Die was heel plezant omdat er verschillende objectives te doen waren tijdens een match.
Ja die ken ik nog wel, was zeker leuk maar dat geluid echt heel slecht.
Overigens roept iedereen over dat geluid bf zo goed is maar ik vind het niet echt lekker klinken.
Maar das een mening, vind cod echt veel vetter qua sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
rekeewt schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:23:
Waar lees jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekeewt
merlin1201 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:34:
[...]

Ja die ken ik nog wel, was zeker leuk maar dat geluid echt heel slecht.
Overigens roept iedereen over dat geluid bf zo goed is maar ik vind het niet echt lekker klinken.
Maar das een mening, vind cod echt veel vetter qua sound.
Elitepvpers staat het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
Zouden er echt zo veel ps5 spelers zijn die een cronos zen gebruiken?
En ik dacht dat alleen pc spelers dit konden

Pagina: 1 ... 54 ... 57 Laatste

Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.

Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen. klik hier voor de lijst.

Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.