Vanavond een paar mooie potjes gehad. Een aantal waarbij we af aan het stevenen waren op een verlies, maar toch nog hebben gewonnen en één waarbij het spannend bleef tot op het einde. Echt weer ouderwets Battlefield, wat mij betreft.
Haha wat een game. Was er al bang voor na de beta. Geluid bar slecht ivgl met andere delen. Waarom is het voor EA niet mogelijk om het goede te behouden en gewoon te finetunen.
In een uur al zeker 4x een directx error gehad. Doe maar geen alt-tab. Mijn PC en alle andere games draaien rock solid. Kan nog een hele waslijst noemen maar ja iedereen is helemaal gek gehyped dus er is toch niemand die het wil horen.
Pff dit gaat weer een half jaar duren voordat het evt. wat is.
In een uur al zeker 4x een directx error gehad. Doe maar geen alt-tab. Mijn PC en alle andere games draaien rock solid. Kan nog een hele waslijst noemen maar ja iedereen is helemaal gek gehyped dus er is toch niemand die het wil horen.
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 14-10-2025 21:47 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ligt volgens mij meer aan jouzelfHelp!!!! schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:27:
Haha wat een game. Was er al bang voor na de beta. Geluid bar slecht ivgl met andere delen. Waarom is het voor EA niet mogelijk om het goede te behouden en gewoon te finetunen.
In een uur al zeker 4x een directx error gehad. Mijn PC en alle andere games draaien rock solid. Kan nog een hele waslijst noemen maar ja iedereen is helemaal gek gehyped dus er is toch niemand die het wil horen.![]()
![]()
Ik heb in de hele beta en sinds de release zelf, 0 errors gehad. Loopt hier super soepeltjes. Geluid vind ik ook top.Help!!!! schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:27:
In een uur al zeker 4x een directx error gehad. Mijn PC en alle andere games draaien rock solid. Kan nog een hele waslijst noemen maar ja iedereen is helemaal gek gehyped dus er is toch niemand die het wil horen.![]()
![]()
Ik was vanavond even eten bij een vriend die 'm net gekocht had op de PS5, dus terwijl hij aan het koken was kon ik alvast beginnen
Eerste indruk is wel echt heel goed maar ik kan niets met een controller.. Zelfs tegen bots voornamelijk op de grond gelegen. Daarna even single player, dat ging nog redelijk (maar daar wordt je aardig gespaard natuurlijk). En het duurde even voordat ik de controls een beetje door had. Binnenkort maar eens remote play met toetsenbord en muis proberen.
^
Wel, het komt niet in de buurt van de recente vorige delen en daar viel ook nog wel wat te verbeteren. Flets, slechte separatie van de geluiden in de soundmix. Daarnaast is de localisatie van enemy geluiden vs team geluiden nogal brak.
Wel, het komt niet in de buurt van de recente vorige delen en daar viel ook nog wel wat te verbeteren. Flets, slechte separatie van de geluiden in de soundmix. Daarnaast is de localisatie van enemy geluiden vs team geluiden nogal brak.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Je kan gewoon je muis en toetsenbord inpluggen, niks geen remote play voor nodig. Of je moet met een 3rd party device willen spelen..sig69 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:52:
Ik was vanavond even eten bij een vriend die 'm net gekocht had op de PS5, dus terwijl hij aan het koken was kon ik alvast beginnenEerste indruk is wel echt heel goed maar ik kan niets met een controller.. Zelfs tegen bots voornamelijk op de grond gelegen. Daarna even single player, dat ging nog redelijk (maar daar wordt je aardig gespaard natuurlijk). En het duurde even voordat ik de controls een beetje door had. Binnenkort maar eens remote play met toetsenbord en muis proberen.
psn: HertogJack
Ja maar toetsenbord en muis op de bank is niet echt een ideale zit positie.HertogJack schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:01:
[...]
Je kan gewoon je muis en toetsenbord inpluggen, niks geen remote play voor nodig. Of je moet met een 3rd party device willen spelen..
Ik heb gisteren op de PS5 alleen Rush en Operation Firestorm aangevinkt,geen enkele keer de map ervoor gekregen. 🤐
[ Voor 55% gewijzigd door DoubleDutch op 14-10-2025 22:26 ]
.
[ Voor 107% gewijzigd door DoubleDutch op 14-10-2025 22:27 ]
:strip_exif()/f/image/jY3jxeK4IwkEC4QPPLHcgjrF.png?f=user_large)
Eerste wapen max level laatste levels duurde wel ff.
Ik vind het jammer dat niet alles gewoon vrij is om te spelen vanaf het begin, of anders eventueel gekoppeld aan een bepaald speler level.
Waarom moet alles tegenwoordig achter een bepaalde challenge of grind gelocked zitten ? Als iets mij niet boeit is het wel het vrijspelen van bepaalde camo's of skins , dus dat skip ik altijd.
Maar nu zit een aanzienlijk deel van het echte spel ( wapens en class gadgets) ook vast achter die puberale onzin.
Het komt het spel ook niet ten goede als iedereen hersenloos de challenge probeert te halen ipv echt te spelen. Maar ik zal vast oud worden
Verder vermaak ik mij weer prima!
Ik heb het gevoel dat jij er al instapte met het idee dat het niks voor jou zou zijn en dat je bevestiging zocht.
Waarom moet alles tegenwoordig achter een bepaalde challenge of grind gelocked zitten ? Als iets mij niet boeit is het wel het vrijspelen van bepaalde camo's of skins , dus dat skip ik altijd.
Maar nu zit een aanzienlijk deel van het echte spel ( wapens en class gadgets) ook vast achter die puberale onzin.
Het komt het spel ook niet ten goede als iedereen hersenloos de challenge probeert te halen ipv echt te spelen. Maar ik zal vast oud worden
Verder vermaak ik mij weer prima!
Vreemd want je laat een heel ander geluid horen dan de overgrote meerderheid. Sound design word vrijwel alom geprezen en het draait op wat hickups voor een aantal na bij vrijwel iedereen enorm vloeiend en zonder issues. Laatste drivers gedownload ?Help!!!! schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:27:
In een uur al zeker 4x een directx error gehad. Doe maar geen alt-tab. Mijn PC en alle andere games draaien rock solid. Kan nog een hele waslijst noemen maar ja iedereen is helemaal gek gehyped dus er is toch niemand die het wil horen.![]()
![]()
Ik heb het gevoel dat jij er al instapte met het idee dat het niks voor jou zou zijn en dat je bevestiging zocht.
[ Voor 43% gewijzigd door Skybullet op 14-10-2025 22:24 ]
Geluid is gewoon goed?Help!!!! schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:27:
In een uur al zeker 4x een directx error gehad. Doe maar geen alt-tab. Mijn PC en alle andere games draaien rock solid. Kan nog een hele waslijst noemen maar ja iedereen is helemaal gek gehyped dus er is toch niemand die het wil horen.![]()
![]()
Nee net als elke Battlefield is het gewoon echt slecht. De individuele geluidseffecten zijn goed maar de mix is waardeloos. Volumes zijn totaal niet in verhouding waardoor het vooral veel imposante herre is maar je verre van realistisch geluid krijgt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Inderdaad.. azijn zeikerds allemaal haha
Pff netjes hoor. Met portal gelevelt of met ‘gewoon’ spelen?Nahkriin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:11:
[Afbeelding]
Eerste wapen max level laatste levels duurde wel ff.
Ik merk er weinig van, ik kom van jaren cod en daar was het geluid een pak slechter imo.Tsurany schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:23:
[...]
Nee net als elke Battlefield is het gewoon echt slecht. De individuele geluidseffecten zijn goed maar de mix is waardeloos. Volumes zijn totaal niet in verhouding waardoor het vooral veel imposante herre is maar je verre van realistisch geluid krijgt.
Geluid slecht noemen vind ik echt krom, het is echt niet storend imo
Tja Call of Duty, dan heb je het ook wel over een matige game. Maar als je een beetje andere shooters gewend bent dan valt het enorm op. Met name hoe een tank praktisch geruisloos in de buurt kan komen, die dingen zijn niet bepaald stil.Chelseamarre123 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:30:
[...]
Ik merk er weinig van, ik kom van jaren cod en daar was het geluid een pak slechter imo.
Geluid slecht noemen vind ik echt krom, het is echt niet storend imo
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gewoon spelen haha, gaat toch niet tegen bots farmen xDHertogJack schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:27:
[...]
Pff netjes hoor. Met portal gelevelt of met ‘gewoon’ spelen?
Ligt het nu aan mij, of zit er een aanzienlijke delay tussen het klikken en daarwerkelijk vuren van de RPG? Ik heb al een aantal keer gehad dat ik vuur, me om wil draaien en dat de raket voor mijn moeten land...robinez schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:01:
[...]
Die RPG krijg je op rank 13, dat ding is echt geweldig, die eerste bazooka is niks, maar zo'n RPG is echt multi inzetbaar.
Eens! Maar dan heb je je uurtjes wel gemaakt 😂Nahkriin schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:35:
[...]
Gewoon spelen haha, gaat toch niet tegen bots farmen xD
haha ja slordige 55 uur nu hahaHertogJack schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:38:
[...]
Eens! Maar dan heb je je uurtjes wel gemaakt 😂
Blijkbaar zit er onder aan de hoogste toren van Operation Firestorm een knop wat je kunt bedienen om de tegenstander die er bovenop zitten te campen kunt verbranden/uitschakelen, iemand dit al geprobeerd?
Dat was bij de eerdere versie van de map wel zo, dus zou me niets verbazen.DoubleDutch schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:15:
Blijkbaar zit er onder aan de hoogste toren van Operation Firestorm een knop wat je kunt bedienen om de tegenstander die er bovenop zitten te campen kunt verbranden/uitschakelen, iemand dit al geprobeerd?
Ligt het trouwens aan mij of is EA online even helemaal dood? Ik kom niet meer in het spel, elke keer de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers.
Veel oefenen! Ik heb nu voor de 3e avond op rij gespeeld op de xbox met controller, en ik merk al dat ik beter word! De aim-assist op BF3 zetten helpte bij mij een hoop, aan gezien dat de laatste BF was die ik op een console speeldesig69 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:03:
[...]
Ja maar toetsenbord en muis op de bank is niet echt een ideale zit positie.
Tanks/IFV's blijf ik nog wel lastig vinden, ze sturen echt moeilijk slecht t.o.v. b.v. BF3/4/1/V
Vaak bu'j te bang!
Ik ben er vanavond ook al een paar keer uitgegooid, lijkt niet helemaal lekker te lopen...eborn schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:16:
[...]
Dat was bij de eerdere versie van de map wel zo, dus zou me niets verbazen.
Ligt het trouwens aan mij of is EA online even helemaal dood? Ik kom niet meer in het spel, elke keer de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de servers.
Vanavond voor het eerst TDM geprobeerd, niet helemaal mijn ding, toch maar weer terug naar Domination
PSN: Europhea
Ik speel regelmatig scherpschutter en op sommige mappen haal je best wel de 150 meter. Je zoekt een hoge positie op en je gaat opzoek naar scherpschutters die in de verte zitten. Die zitten meestal achter door, en niet op de linie zelf.Tsurany schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:52:
[...]
Rush of Breakthrough heeft doorgaans die afstanden niet, welke map heeft meer dan 150 meter sightlines voor een sniper?
Mijn verste kill staat nu op rond de 550 meter met een headshot. Dit was wel op conguest maar +150 meter is best makkelijk te halen in Breakthrough/Rush, vooral counter sniping.
Jij blijft zoveel mogelijk achter de linie en prioriteit is om andere scherpschutters uit te schakelen. Daarna kan je eventueel informatie doorgeven (zoals een voertuig painten) of vijandelijke infantry uit te schakelen op de objective.
Op dit moment heb ik een K/D van 4.51 op recon met een headshot percentage van 43%. Mijn totale headshot percentage is helaas gezakt door andere classes, sta nu op 39,6%.
Ik kan helaas niet zien wat de gemiddelde afstand is van mijn kills van Recon.
[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 15-10-2025 00:34 ]
Beetje zinloze speelstijl alleen, daar heeft je team dus werkelijk niks aan.Toonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:25:
[...]
Ik speel regelmatig scherpschutter en op sommige mappen haal je best wel de 150 meter. Je zoekt een hoge positie op en je gaat opzoek naar scherpschutters die in de verte zitten. Die zitten meestal achter door, en niet op de linie zelf.
Mijn verste kill staat nu op rond de 550 meter met een headshot. Dit was wel op conguest maar +150 meter is best makkelijk te halen in Breakthrough/Rush, vooral counter sniping.
Jij blijft zoveel mogelijk achter de linie en prioriteit is om andere scherpschutters uit te schakelen. Daarna kan je eventueel informatie doorgeven (zoals een voertuig painten) of vijandelijke infantry uit te schakelen op de objective.
Mag ik graag je argument waarom? Want ook Breakthrough moet je juist vijanden uitschakelen om hun ticket omlaag te halen. Daarnaast schakel je ook constant vijandelijke scherpschutters uit dat juist weer de druk op je teamgenoten vermindert. Ook aanvallend kan het een toegevoegde waarde hebben. Vijandelijke team uitdunnen zodat je team genoten beter kunnen pushen en ook de druk verminderen op je teamgenoten door vijandelijke scherpschutters uit te schakelen.Tsurany schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:35:
[...]
Beetje zinloze speelstijl alleen, daar heeft je team dus werkelijk niks aan.
Dus ik snap niet helemaal waar dit telkens vandaan komt. Het heeft zeker een toegevoegde waarde. Je wordt in BF6 zelfs beloond om te counter snipen.
Net als medic of support, kan een recon een hit of mis zijn. Ligt puur aan ervaring en speelstijl van de speler. Dat het totaal nutteloos is, snap ik niet helemaal. Een medic die totaal niet doet reviven, is ook gewoon nutteloos voor het team.
[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 15-10-2025 00:42 ]
Het is dezelfde eeuwenoude discussie die ook in Battlefield 6 weer op gaat. Snipers claimen vaak dat ze echt wel van toegevoegde waarde zijn maar ondertussen heb je nog nooit iemand horen zeggen "hadden we maar meer snipers, dan hadden we gewonnen". Games win je door op de objective te staan, niet door tientallen meters verderop een beetje op andere snipers te schieten.Toonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:37:
[...]
Mag ik graag je argument waarom? Want ook Breakthrough moet je juist vijanden uitschakelen om hun ticket omlaag te halen. Daarnaast schakel je ook constant vijandelijke scherpschutters uit dat juist weer de druk op je teamgenoten vermindert. Ook aanvallend kan het een toegevoegde waarde hebben. Vijandelijke team uitdunnen zodat je team genoten beter kunnen pushed en ook de druk verminderen op je teamgenoten door vijandelijke scherpschutters uit te schakelen.
Wist niet dat je kd per class kon zien. Niet dat mijn kd belangrijk is voor mij..Toonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:25:
[...]
Ik speel regelmatig scherpschutter en op sommige mappen haal je best wel de 150 meter. Je zoekt een hoge positie op en je gaat opzoek naar scherpschutters die in de verte zitten. Die zitten meestal achter door, en niet op de linie zelf.
Op dit moment heb ik een K/D van 4.51 op recon met een headshot percentage van 43%. Mijn totale headshot percentage is helaas gezakt door andere classes, sta nu op 39,6%.
Ik kan helaas niet zien wat de gemiddelde afstand is van mijn kills van Recon.
Dst hoor je over geen enkele classe, althans dat heb ik nooit iemand horen zeggen. Het enige wat ik mensen hoor zeggen "als iedereen zijn eigen rol goed speelde, hadden we misschien wel gewonnen."Tsurany schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:42:
[...]
Het is dezelfde eeuwenoude discussie die ook in Battlefield 6 weer op gaat. Snipers claimen vaak dat ze echt wel van toegevoegde waarde zijn maar ondertussen heb je nog nooit iemand horen zeggen "hadden we maar meer snipers, dan hadden we gewonnen". Games win je door op de objective te staan, niet door tientallen meters verderop een beetje op andere snipers te schieten.
Nogmaals, dit heeft puur te maken wie welke rol speelt en welke ervaring deze persoon heeft. Mijn toegevoegde waarde is dat ik veel aan counter snipen doe. Puur door het feit dat er juist veel scherpschutters zijn. Die wil ik graag uitschakelen om de druk op mijn team genoten te verminderen. En elke kill die ik maak, als verdedigende team is -1 reinforcement van de vijand. De aanvallende team zorg ik ervoor dat ze zo weinig mogelijk worden aangevallen door vijandelijke snipers.
Als jij dat geen toegevoegde waarde vind, dan weet ik het ook niet meer.
Er is een site waarbij je dit allemaal kunt zien.Wolverine9000 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:43:
[...]
Wist niet dat je kd per class kon zien. Niet dat mijn kd belangrijk is voor mij..
https://tracker.gg/bf6
Hier zie je alle classes die ik tot nu toe heb gespeeld.
Als jouw faction totaal geen snipers heeft en vijandelijke team wel, en die voeren de heletijd druk op jullie uit, dan zal je squad happy zijn als iemand gaat counter snipen.Virtua schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:48:
Snipper is denk meer persoonlijk fun,mag het graag spelen maar me squad is nooit happy er mee🤔
Dan heb je erg weinig multiplayer gespeeld denk ik. Want een van de meest gehoorde klachten in de hele Battlefield reeks is de hoeveelheid snipers in een team, met name in een aanvallend team, waardoor objectives niet gepushed worden.Toonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:46:
[...]
Dst hoor je over geen enkele classe, althans dat heb ik nooit iemand horen zeggen. Het enige wat ik hoor zeggen "als iedereen zijn eigen rol goed speelde, hadden we misschien wel gewonnen."
Die -1 reinforcement is leuk, maar ondertussen staat de rest van je team het objective te verdedigen tegen de vijand. Je hebt niks aan tickets reduceren als je alsnog punt na punt verliest omdat niemand met z'n voeten op de objectives staat.Nogmaals, dit heeft puur te maken wie welke rol speelt en welke ervaring deze persoon heeft. Mijn toegevoegde waarde is dat ik veel aan counter snipen doe. Puur door het feit dat er juist veel scherpschutters zijn. Die wil ik graag uitschakelen om de druk op mijn team genoten te verminderen. En elke kill die ik maak, als verdedigende team is -1 reinforcement van de vijand. De aanvallende team zorg ik ervoor dat ze zo weinig mogelijk worden aangevallen door vijandelijke snipers.
Als jij dat geen toegevoegde waarde vind, dan weet ik het ook niet meer.
Snipers kunnen hun ding doen omdat de rest van het team wel voor objectives gaat.
Nee, laat de enemy lekker snipers hebben, liefst zo veel mogelijk. Die kom ik namelijk niet tegen op de objective. Echt, als team wil je zo veel mogelijk support en assault hebben waarbij de engineer een nuttige derde is zodra er vehicles in het spel zijn. Recon kan veel toevoegen met motion sensor, proximity detector en C4 maar neem dan gewoon iets anders dan een sniper rifle mee.Toonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:51:
Als jouw faction totaal geen snipers heeft en vijandelijke team wel, en die voeren de heletijd druk op jullie uit, dan zal je squad happy zijn als iemand gaat counter snipen.
We agree to disagree. Juist bij Breakthrough of Rush heeft -1 juist wel een toegevoegde waarde. De aanvallende team heeft maar 250 tickets, als die op zijn, is het game over. Als verdedigende team heb je oneindig respawns en je moet gewoon je objective verdedigen totdat aanvallende team op 0 reinforcements staat.Tsurany schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:54:
[...]
Dan heb je erg weinig multiplayer gespeeld denk ik. Want een van de meest gehoorde klachten in de hele Battlefield reeks is de hoeveelheid snipers in een team, met name in een aanvallend team, waardoor objectives niet gepushed worden.
[...]
Die -1 reinforcement is leuk, maar ondertussen staat de rest van je team het objective te verdedigen tegen de vijand. Je hebt niks aan tickets reduceren als je alsnog punt na punt verliest omdat niemand met z'n voeten op de objectives staat.
Snipers kunnen hun ding doen omdat de rest van het team wel voor objectives gaat.
[...]
Nee, laat de enemy lekker snipers hebben, liefst zo veel mogelijk. Die kom ik namelijk niet tegen op de objective. Echt, als team wil je zo veel mogelijk support en assault hebben waarbij de engineer een nuttige derde is zodra er vehicles in het spel zijn. Recon kan veel toevoegen met motion sensor, proximity detector en C4 maar neem dan gewoon iets anders dan een sniper rifle mee.
Daarnaast ie je bericht zéér tegenstrijdig. Mensen klagen inderdaad dat er teveel snipers zijn. Niet alleen in je eigen team maar mensen klagen ook over teveel vijandelijke scherpschutters. Ik hoor genoeg mensen klagen dat ze telkens tegen een boel scherpschutters moeten vechten. Het eerste geklaag kan ik begrijpen, maar het tweede? Als scherpschutters totaal nutteloos zijn, waarom klagen mensen dan dat er "teveel" scherpschutters in vijandelijke team zitten? Dat zou dan toch een plus punt moeten zijn als scherpschutters echt nutteloos waren?
Ga maar in een team zitten zonder scherpschutters tegen een vijandelijke team met scherpschutters. Mensen gaan klagen dat ze de zoveelste keer worden gedood door iemand die ergens achter de linie ligt. Kortom, die voert druk op jullie team op en zorgt ervoor dat je als aanvallende team je tickets verliest in breakthrough als voorbeeld. Daar heb je maar 250 tickets.
[ Voor 10% gewijzigd door Toonen1988 op 15-10-2025 01:13 ]
Leuk die stats, zo slecht gaat het hier nog niet als ik het zo bekijkToonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:48:
[...]
Er is een site waarbij je dit allemaal kunt zien.
https://tracker.gg/bf6
Hier zie je alle classes die ik tot nu toe heb gespeeld.
[Afbeelding]
@Toonen1988 Laat gaan, deze discussie loopt al sinds de eerste battlefield en gaat geen winnaar opleveren. Net al de winterbanden wel/niet discussie die binnenkort weer komt. Doe lekker wat je leuk vindt
Oh, wist nog niet eens dat er een discussie over winterbanden was.sig69 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 01:09:
@Toonen1988 Laat gaan, deze discussie loopt al sinds de eerste battlefield en gaat geen winnaar opleveren. Net al de winterbanden wel/niet discussie die binnenkort weer komt. Doe lekker wat je leuk vindt
Maar ik laat het gaan inderdaad, is het beste.
Heb je daar ooit iemand over horen klagen? Sorry maar ik heb echt het idee dat je een hoop verzint om een punt te maken dat ik nog nooit iemand heb horen maken.Toonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 01:01:
Daarnaast ie je bericht zéér tegenstrijdig. Mensen klagen inderdaad dat er teveel snipers zijn. Niet alleen in je eigen team maar mensen klagen ook over teveel vijandelijke scherpschutters. Ik hoor genoeg mensen klagen dat ze telkens tegen een boel scherpschutters moeten vechten. Het eerste geklaag kan ik begrijpen, maar het tweede? Als scherpschutters totaal nutteloos zijn, waarom klagen mensen dan dat er "teveel" scherpschutters in vijandelijke team zitten? Dat zou dan toch een plus punt moeten zijn als scherpschutters echt nutteloos waren?
Ja hoor, genoeg mensen. Niet alleen in mijn eigen vrienden groep maar ook in de chat van Battlefield zelf. Leuk dat je mijn ervaring als een leugen ervaart.Tsurany schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 01:17:
[...]
Heb je daar ooit iemand over horen klagen? Sorry maar ik heb echt het idee dat je een hoop verzint om een punt te maken dat ik nog nooit iemand heb horen maken.
Ik hoef deze verantwoordelijkheid niet aan jou af te leggen. Kortom, doe wat je zelf wilt en denkt. Ik wilde hier gewoon een normale discussie over hebben, maar dat is schijnbaar niet mogelijk. Want ik "verzin" toch maar wat.
Simpel en kort door de bocht, vind je niet? Ik game volgens jou te weinig, dat is wat je "denkt" en ik "verzin" maar wat, omdat ik niet met jouw mening eens ben. Je valt mij twee keer op deze manier aan, terwijl ik geen enkel ding over jou heb gezegd. Wat voor een punt probeer jij hier dan van te maken? Probeer je mij op deze manier mijn mond te snoeren? Ik wilde het niet persoonlijk maken hoor. Dus ik snap deze hele reactie weer niet.
Erg jammer weer dit. Laten we het gewoon leuk houden hier AUB.
[ Voor 46% gewijzigd door Toonen1988 op 15-10-2025 01:34 ]
Nerd stuff ahahah handige dingetjes om te weten.
Vind het soms bij bepaalde mappen ook echt een sniperfest. Weet niet hoe die map heet maar met alleen maar dat puin en paar boompjes. Daar kan je niet omhoog kijken of je bent al weg..
Het kan zijn dat snipers misschien totaal nutteloos zijn voor het uiteindelijke doel maar haalt wel de lol eraf bij bepaalde maps.
Speel vooral attack and defend.
Dit is mijn mening
Het kan zijn dat snipers misschien totaal nutteloos zijn voor het uiteindelijke doel maar haalt wel de lol eraf bij bepaalde maps.
Speel vooral attack and defend.
Dit is mijn mening
[ Voor 4% gewijzigd door k1978 op 15-10-2025 06:51 ]
Die defib charge doen te weinig mensen, zo irritant als je met amper health gerevived wordtgoosche schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 01:29:
[YouTube: 12 Things Nobody Knows About in Battlefield 6]
Nerd stuff ahahah handige dingetjes om te weten.
Ja en ik snap dat niet want het is makkelijk xp krijgen en ook nog eens heel handig omdat het de tickets reset van je team. Het telt niet als death.rekeewt schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:49:
[...]
Die defib charge doen te weinig mensen, zo irritant als je met amper health gerevived wordt
Een medic die niet revived, maar wel de objective pakt, is vooralsnog een stuk nuttiger dan een sniper die achterin bij zijn eigen spawn ligt te countersnipen. Recon heeft alleen zin als je de high-ground hebt. Dus boven op een berg, flat etc. Niet elke map heeft dat dus op zulke mappen vind ik het ook vrij nutteloos.Toonen1988 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:37:
[...]
Mag ik graag je argument waarom? Want ook Breakthrough moet je juist vijanden uitschakelen om hun ticket omlaag te halen. Daarnaast schakel je ook constant vijandelijke scherpschutters uit dat juist weer de druk op je teamgenoten vermindert. Ook aanvallend kan het een toegevoegde waarde hebben. Vijandelijke team uitdunnen zodat je team genoten beter kunnen pushen en ook de druk verminderen op je teamgenoten door vijandelijke scherpschutters uit te schakelen.
Dus ik snap niet helemaal waar dit telkens vandaan komt. Het heeft zeker een toegevoegde waarde. Je wordt in BF6 zelfs beloond om te counter snipen.
Net als medic of support, kan een recon een hit of mis zijn. Ligt puur aan ervaring en speelstijl van de speler. Dat het totaal nutteloos is, snap ik niet helemaal. Een medic die totaal niet doet reviven, is ook gewoon nutteloos voor het team.
Overigens heeft een van de devs bevestigd dat ze iets gaan doen aan de bloom. David Sirland zei daarover dat je om de bloom te counteren maar moest tap fire-en. Maar tap fire doe ik eigenlijk altijd al om de recoil onder controle te houden, maar toch gaan de kogels dan niet altijd naar het doel. IK heb liever dat ze die hele bloom eruit halen en wat sterkere recoil doen. Klaarblijkelijk heeft Dice gewoon weer het wiel opnieuw uitgevonden. BF2042 heb ik overgeslagen en tot de release van BF56 heb ik bijna elke dag wel BF5 gespeeld. Daar heb ik de laatste jaren nooit maar dan ook nooit gehad dat ik achter muurtjes nog werd doodgeschoten of dat mijn kogels doel misten.
Verder is de netcode ook weer zo brak als ik weet niet wat. Het was gisteravond niet te doen met een lage ping. Ik had de RPK unloked met 2.5x scope en later de 36 round magazijn erop. Ik had nog 14 patronen over in mijn magazijn toen die neerging. Maar wel de hele tijd de hitmarkers op je scherm en het hitmarker geluid horen. Dacht dat het aan mij lag maar lees dat het bij veel meer ook het geval is. Op mid range afstand hitmarkers krijgen en vervolgens kan diegene die je raakt zich omdraaien en achter cover duiken. Die steekt vervolgens zijn hoofd boven de cover uit, je krijgt nog een hitmarker, maar geen kill en binnen een fractie van een seconde lig je zelf om een medic te roepen alsof je met 1 kogel bent afgeschoten.
En jammer dat sommigen hier COD afkraken mbt geluid. De tijden dat ik COD speelde, daarin was het geluid perfect. Kon alles perfect pinpointen. In BF6 lopen de tegenstanders op sloffen want je hoort ze niet.
Dit filmpje van westie zegt wel genoeg eigenlijk:
[ Voor 9% gewijzigd door MRE-Inc op 15-10-2025 08:55 ]
XBL: MRE Inc
Goedemorgen,
Ik heb de Battlefield Phantom Edition en ik wilde een portal server maken.
Als ik eenmaal alles heb ingesteld en op publish klik dan ik de volgende melding " Players need to own premium content to play."
Iemand een idee wat dit betekend?
Als ik eenmaal alles heb ingesteld en op publish klik dan ik de volgende melding " Players need to own premium content to play."
Wat is Escalation overigens heerlijk, dit zou Conquest voor mij best wel eens kunnen gaan inhalen als meest gespeelde gamemode.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Misschien toch een kans geven om die mode eens te gaan spelen.D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:21:
Wat is Escalation overigens heerlijk, dit zou Conquest voor mij best wel eens kunnen gaan inhalen als meest gespeelde gamemode.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Het begint wat rustiger, maar eindigt een stuk grootschaliger.Buizerd__NL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
[...]
Misschien toch een kans geven om die mode eens te gaan spelen.
Zeker op Mirak Valley vind ik de ervaring best wel tof. Aan het einde banjeren beide teams rond met meerdere tanks, meerdere IFV's, meerdere attack heli's, terwijl er nog maar 3 punten zijn om te cappen. Geweldig.
Verbaasde mij er ook over. Fijne game mode.D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:21:
Klopt het overigens dat wanneer je in voertuigen zit, je op de console niet meer kunt spotten of de comm rose kunt gebruiken ?
Hoe het met de coms zit op consoles weet ik niet, maar spotting voelt eigenlijk altijd wonky. Ik heb nog altijd geen flauw benul wat de vereisten zijn om als niet-recon speler iets of iemand te 3D-spotten.MRE-Inc schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:39:
Klopt het overigens dat wanneer je in voertuigen zit, je op de console niet meer kunt spotten of de comm rose kunt gebruiken ?
Soms ram je op de spot knop en lichten er aan de andere kant van de map opeens 3 spelers en een zooi gadgets verborgen achter het puin op, soms loopt iemand vol in het open nog geen 20m voor je maar kan je 'em niet spotten.
Is op console? Klinkt namelijk alsof je de Phantom code nog niet hebt geactiveerd.CartmanMMA schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:17:
Goedemorgen,
PSN: Europhea
Ik kreeg bovenstaande toen bleek dat mijn PS Plus was verlopen.CartmanMMA schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:17:
Goedemorgen,
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik heb Xbox Ultimate wat actief is. En het gekke is, dat op de website van Battlefield 6 Portal niets te vinden is over deze melding en wat je er aan kunt doen.Jackal131 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:06:
[...]
Ik kreeg bovenstaande toen bleek dat mijn PS Plus was verlopen.
Ik speel voornamelijk Conquest, maar misschien dat ik Escalation eens moet gaan proberen.D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:21:
Wat maakt de modus voor jou zo interessant?
Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:15:
[...]
Ik speel voornamelijk Conquest, maar misschien dat ik Escalation eens moet gaan proberen.
[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 15-10-2025 10:20 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gisteren paar potjes lekker gespeeld, een potje was minder. LIBERATION PEAK, met een sterk team tegen. Dus het was strijden om uit de base te blijven. Paar dingen die me wel opvielen. De tegenstander had een paar goede piloten. Die static anti air bij D is echt waardeloos. Je kunt er geen heli of vliegtuig mee neerhalen. Tegen tanks doet hij net een schrammetje. Voor de rest koste het best veel moeite om een beetje goede piloot neer te halen in de heli. Twee keer gelukt. Een keer van afstand. Een keer vloog hij over mij heen dus was lock fire en ongeveer 2 seconden later impact. Dat was wel een Battlefield Moment want dan zie je gewoon een soort vuurbal overtrekken.
Een potje gewoon super lekker gespeeld in IBERIAN OFFENSIVE. Ik zat in een goede squat en die speelde goed op je objectives met goede klasse. Als je elkaar dan blijft helpen dan speeld de game zo lekker weg.
Misschien toch een beter op de tweakers discord gaan kijken. Wat is de regel spring je gewoon in een team en wacht je tot mensen erbij komen of blijf je wachten in Looking to play?
Een potje gewoon super lekker gespeeld in IBERIAN OFFENSIVE. Ik zat in een goede squat en die speelde goed op je objectives met goede klasse. Als je elkaar dan blijft helpen dan speeld de game zo lekker weg.
Misschien toch een beter op de tweakers discord gaan kijken. Wat is de regel spring je gewoon in een team en wacht je tot mensen erbij komen of blijf je wachten in Looking to play?
Nickname KasPlantje.
Ik overweeg om BF6 op de PS5 aan te schaffen, maar ik heb jullie advies nodig. De reviews zijn niet fantastisch, maar ik ben een oude gamer (almost 50). Ik heb me destijds heel erg vermaakt met BF4 op de Playstation, toen kwam ik nog redelijk mee. Is het ook voor iemand die niet echt meer in z'n prime is een beetje te doen om mee te komen? Ik hoef echt niet top-3 te ranken, maar ik wil niet door elke kiddy/kneus worden afgemaakt.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
De week 2 challenges zijn er. Je kan nog steeds deze van week 1 halen. Nice. Maar wel niet de 10.000 xp als je ze alle 7 had gehaald.
[ Voor 28% gewijzigd door Wolverine9000 op 15-10-2025 10:28 ]
Dit:Yonix schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:15:
Daar begint de ronde met 7 caps, elke keer als een team scored (door meer caps in handen te hebben voor een bepaalde tijd) verdwijnt 1 van de caps, en krijgen beide teams er voertuigen bij.D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:33:
Het begint wat rustiger, maar eindigt een stuk grootschaliger.
Zeker op Mirak Valley vind ik de ervaring best wel tof. Aan het einde banjeren beide teams rond met meerdere tanks, meerdere IFV's, meerdere attack heli's, terwijl er nog maar 3 punten zijn om te cappen. Geweldig.
/f/image/XkBWM27gX0N5fqbKlLIsh5ak.png?f=fotoalbum_large)
Aan het einde van de ronde zijn daar alleen nog C, D en E van over, en hebben de teams dit beschikbaar:
Ik denk dat Battlefield altijd al een game is geweest waarbij je ook heel nuttig kan zijn voor je team, zonder dat je perse heel erg goed moet zijn in shooters. Dus als jij spelplezier weet te halen uit andere dingen dan alleen je K/D ratio dan is ook BF6 een prima game.spaceboy schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:25:
Ik overweeg om BF6 op de PS5 aan te schaffen, maar ik heb jullie advies nodig. De reviews zijn niet fantastisch, maar ik ben een oude gamer (almost 50). Ik heb me destijds heel erg vermaakt met BF4 op de Playstation, toen kwam ik nog redelijk mee. Is het ook voor iemand die niet echt meer in z'n prime is een beetje te doen om mee te komen? Ik hoef echt niet top-3 te ranken, maar ik wil niet door elke kiddy/kneus worden afgemaakt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik weet niet hoe laat je speelt maar op een maandagavond om 8 uur zag ik daar 2 volle squadsGerGio schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:23:
Gisteren paar potjes lekker gespeeld, een potje was minder. LIBERATION PEAK, met een sterk team tegen. Dus het was strijden om uit de base te blijven. Paar dingen die me wel opvielen. De tegenstander had een paar goede piloten. Die static anti air bij D is echt waardeloos. Je kunt er geen heli of vliegtuig mee neerhalen. Tegen tanks doet hij net een schrammetje. Voor de rest koste het best veel moeite om een beetje goede piloot neer te halen in de heli. Twee keer gelukt. Een keer van afstand. Een keer vloog hij over mij heen dus was lock fire en ongeveer 2 seconden later impact. Dat was wel een Battlefield Moment want dan zie je gewoon een soort vuurbal overtrekken.
Ja hoor. Bf4 ging redelijk op pc maar nu moet ik wel rustiger spelen. Lekker rustig achter mijn squad aan hobbelen, ammo droppen en waar mogelijk is, reviven.spaceboy schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:25:
55 hier, gewoon PTFO en als support spelen. Ik haal er iig heel veel plezier uit.spaceboy schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:25:
XBL: theArthurrrr
Woah!D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Dit:
[...]
Daar begint de ronde met 7 caps, elke keer als een team scored (door meer caps in handen te hebben voor een bepaalde tijd) verdwijnt 1 van de caps, en krijgen beide teams er voertuigen bij.
[Afbeelding]
Aan het einde van de ronde zijn daar alleen nog C, D en E van over, en hebben de teams dit beschikbaar:
[Afbeelding]
Niet fantastisch? Wat betekend dat?spaceboy schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:25:
Dit dus mbt de net code.
Umm @Battlefield @DRUNKKZ3 should I revisit aimlabs ? pic.twitter.com/ssIl1q75iD
— Dylhero (@Dylhero) 13 oktober 2025
Zojuist 3 potjes Escalation gespeeld, Ik vind dit wel spannderder gamemode, hier wordt ook veel meer samen gespeeld heb ik het idee dan bij Conquest. Alle potjes zijn wel redelijk gelijk op gegaan, laatste potje op Seige Cairo was het 2-2 en helaas wel verloren met 2-3.D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:33:
[...]
Het begint wat rustiger, maar eindigt een stuk grootschaliger.
2e potjes op Mirak Valley gespeeld, maar nog niet ervaren zoals jij het heb gebeschreven, ook omdat ik meer in het middelste gebouwen aan het lopen was en aan het verdediger was van de vlaggen.
Ja ik vind Escelation ook heel goed. Ik wil helaas closed weapon gamemode blijven spelen en die hebben ze alleen in Allout warfare waarbij je verschillende game modes doet dat vind ik jammer.
Vind jij het open weapons systeem dusdanig storend? Ik had in de 1e instantie verwacht mij er dood aan te gaan ergeren, maar heel eerlijk heb ik mij er nog geen seconde aan gestoord.Ricmaniac schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:14:
Ja ik vind Escelation ook heel goed. Ik wil helaas closed weapon gamemode blijven spelen en die hebben ze alleen in Allout warfare waarbij je verschillende game modes doet dat vind ik jammer.
Medetweakers, wat is jullie favoriete gamemode?
Ik merk dat ik soms helemaal gek wordt van Conquest om van de ene kant naar de andere kant rond te liggen rennen. Neem je een punt over en binnen enkele seconden komt er op eens een rush aan van 6 man.
Ben op zoek naar wat afwisseling buiten Conquest om.
Ik merk dat ik soms helemaal gek wordt van Conquest om van de ene kant naar de andere kant rond te liggen rennen. Neem je een punt over en binnen enkele seconden komt er op eens een rush aan van 6 man.
Breakthrough gaat wat rustiger geloof ik?JessetjeNL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:27:
Breakthrough en Rush speel ik zelf voornamelijk. Veel actie, en niet steeds stuk moeten lopen voor de actie. Escalation moet ik nog proberen maar zo te lezen hier klinkt dat ook als een leuke modus.JessetjeNL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:27:
Die class assignments tracken echt voor geen meter.
Heb al heel vaak vehicles gerepaired maar dan staat de teller nu nog steeds op 269/2000 voor die class assignment.
Heb al heel vaak vehicles gerepaired maar dan staat de teller nu nog steeds op 269/2000 voor die class assignment.
Noob vraagje tussendoor;
Ik mag inmiddels de 40 jaar gaan naderen, en game nog maar zelden. Toch heb ik een zwak voor de BF serie, en wil eigenlijk toch wel BF 6 gaan spelen. Maar mijn game PC begint ook wat aan de oude kant te raken. Als ik krijg naar de minimum specs betwijfel ik of ik het überhaupt wel kan spelen. Voor de record: op 1080p spelen is voor mij prima. Het zal waarschijnlijk enkel de campagne zijn en wellicht een keertje online neuzen, maar de hardcore gaming dagen zijn echt ver verleden tijd
Gewoon een keer 's avonds 2 uurtjes vermaak als de kids op bed liggen is voor mij prima.
Belangrijkste specs van mijn huidige systeem:
I5-7600K
GeForce GTX 1660 Super Gaming 6GB
Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB
Asus Republic Of Gamers Z170 Maximus VIII Ranger
Samsung 980 1TB
be quiet! Pure Power 11 600W CM
Ik zie bij de minimale specs in de TS een I5-8400 staan. Gaat het dan op een I5-7600K helemaal niet werken? En als GPU een RTX2060. GTX1660 van mij, ondanks de 6GB, zou dan ook niet gaan?
Heb eigenlijk geen zin op honderden euro's uit te geven aan nieuwe hardware voor die paar uurtjes gamen per maand... maar ik vrees ervoor
EDIT:
Laat maar, ik zie ook al eisen als TPM 2.0.
Heb ik niet.
Ik mag inmiddels de 40 jaar gaan naderen, en game nog maar zelden. Toch heb ik een zwak voor de BF serie, en wil eigenlijk toch wel BF 6 gaan spelen. Maar mijn game PC begint ook wat aan de oude kant te raken. Als ik krijg naar de minimum specs betwijfel ik of ik het überhaupt wel kan spelen. Voor de record: op 1080p spelen is voor mij prima. Het zal waarschijnlijk enkel de campagne zijn en wellicht een keertje online neuzen, maar de hardcore gaming dagen zijn echt ver verleden tijd
I5-7600K
Samsung 980 1TB
Ik zie bij de minimale specs in de TS een I5-8400 staan. Gaat het dan op een I5-7600K helemaal niet werken? En als GPU een RTX2060. GTX1660 van mij, ondanks de 6GB, zou dan ook niet gaan?
Heb eigenlijk geen zin op honderden euro's uit te geven aan nieuwe hardware voor die paar uurtjes gamen per maand... maar ik vrees ervoor
EDIT:
Heb ik niet.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Nee totaal niet storend maar ik wil het gewoon terug zoals het "hoort" hebben hahaha.D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:25:
[...]
Vind jij het open weapons systeem dusdanig storend? Ik had in de 1e instantie verwacht mij er dood aan te gaan ergeren, maar heel eerlijk heb ik mij er nog geen seconde aan gestoord.
En ik ben heel koppig en wil het dan ook bewust spelen omdat ze die playlist zo ver naar rechts hebben gestopt
Ps5 of xbox kopen en daar muis en toetsenbord op aansluiten? Of misschien geforce now proberen.Pazo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:36:
Noob vraagje tussendoor;
Ik mag inmiddels de 40 jaar gaan naderen, en game nog maar zelden. Toch heb ik een zwak voor de BF serie, en wil eigenlijk toch wel BF 6 gaan spelen. Maar mijn game PC begint ook wat aan de oude kant te raken. Als ik krijg naar de minimum specs betwijfel ik of ik het überhaupt wel kan spelen. Voor de record: op 1080p spelen is voor mij prima. Het zal waarschijnlijk enkel de campagne zijn en wellicht een keertje online neuzen, maar de hardcore gaming dagen zijn echt ver verleden tijdGewoon een keer 's avonds 2 uurtjes vermaak als de kids op bed liggen is voor mij prima.
I5-7600K
Samsung 980 1TB
EDIT:
Heb ik niet.
Nee ik heb niets met consoles. Maar bedanktCobiwan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:53:
[...]
Ps5 of xbox kopen en daar muis en toetsenbord op aansluiten? Of misschien geforce now proberen.
Misschien dat ik maar eens ga snuffelen in V&A.
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Heb precies hetzelfde, maar met ESCALATION is het wel erg leuk om te spelen.JessetjeNL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:27:
Eindelijk wat nieuws met veel afwisseling kwa gameplay.
Oorlog verandert niet zomaar - het escaleert.
De gloednieuwe multiplayermodus van Battlefield 6 is gebaseerd op de kenmerkende totale oorlogservaring van de franchise, geïnspireerd door enkele van de grootste hits voor grote teams in Conquest en Breakthrough.
In Escalation neemt het aantal doelen af naarmate de strijd vordert, waarbij frontlinies en belangrijke gevechtsgebieden verschuiven. Jij en je team worden uitgedaagd en moet je strategie aanpassen, waarbij je alle vier de Core Infantry Classes en beschikbare voertuigen moet benutten om de totale overwinning te behalen.
Of je nu een fan bent van Conquest die openstaat voor iets nieuws, of een speler die geboren is om cruciale acties uit te voeren, dit is alles wat je moet weten over Escalation:
Escalation - De basis
De missie in Escalation is om meerdere doelen binnen een gevechtszone te veroveren en te behouden. Beide teams - twee teams van maximaal 32 spelers - starten bij hun aangewezen hoofdkwartier aan de tegenovergestelde uiteinden van de gevechtszone, met alle doelen tussen de twee hoofdkwartieren.
Om een doel te veroveren, sta je simpelweg - te voet of in een voertuig - in het aangewezen doelgebied totdat het veroverd is. Het andere team kan elk doel op elk moment stelen. Beide teams kunnen zich ook tegelijkertijd op het doel bevinden; in dat geval gaat de voortgang naar het team met de meeste spelers op het doel, en wordt de veroveringsvoortgang voor beide teams volledig stopgezet als hetzelfde aantal spelers van elk team zich op het doel bevindt.
Een team boekt vooruitgang in het veroveren van gebied door meer doelen te bezitten dan het andere team. Een gebied wordt veroverd zodra de voortgangsmeter van een team vol is. Het eerste team dat drie gebieden verovert, wint de wedstrijd.
Elke keer dat een gebied wordt veroverd, wordt het doel in dat gebied uit de gevechtszone verwijderd, wat de actie intensiveert door het speelbare gebied te consolideren. Dit doel is altijd het gebied dat het dichtst bij het hoofdkwartier van het team ligt dat gebied heeft veroverd, waardoor de strijd zich naar het midden van de gevechtszone moet verplaatsen. Uiteindelijk mondt deze strijd om grondgebied uit in een totale oorlog, waarin beide partijen vechten om de laatste overgebleven punten op de kaart.
Na verloop van tijd worden er voor beide teams meer voertuigen aan de gevechtszone toegevoegd. Dit escaleert de strijd niet alleen in termen van een kleiner speelgebied, maar ook in de enorme vuurkracht die voor beide teams beschikbaar is.
Als geen van beide teams meer doelen controleert, of als beide teams evenveel doelen in handen hebben, ontstaat er na korte tijd een patstelling. Tijdens een patstelling boeken beide teams evenveel voortgang naar hun meter. Patstellingen worden verbroken wanneer één team meer doelen overneemt of wanneer de voortgangsmeter van één team vol is.
Beide teams hebben een onbeperkt aantal levens met een kleine respawnvertraging wanneer ze worden uitgeschakeld. Reanimaties zijn daarom nuttig om je team bij elke confrontatie aanwezig te houden, vooral in de buurt van doelen. Ze zijn nog steeds nodig om snellere versterkingen te garanderen.
1. Coördineer het veroveren van doelen te voet, te land en in de lucht. Net als bij Conquest en andere grote spelmodi is het alleen afgaan op een doel misschien niet de beste strategie, vooral niet wanneer de tegenstander een straaljager meeneemt naar een vuurgevecht. Werk samen met je team - en met andere teams - om te bepalen welke doelen prioriteit hebben boven andere. Gebruik voertuigen om door vijandelijke infanteriegolven te breken of antivoertuigmunitie om door zwaar vijandelijk materieel te schieten.
2. Verdeel met het team en verover. Met maximaal acht verschillende teams van vier spelers in een team, zal niet iedereen op één lijn zitten. Naast je persoonlijke in-game acties, kun je de strategie bepalen voor het team waarin je zit. Communiceer en spreek een gemeenschappelijk doel af met behulp van pings, tekst en voicechat, waarbij je rekening houdt met wat de andere teams doen door een blik op de minimap te werpen.
3. Onthoud je training (pad... en gadgets... en alle uitrustingsitems). Je primaire wapen is slechts één hulpmiddel in je uitrusting. Leer alles wat je klasse te bieden heeft - in deze klassengids of door ervaring in de game - om optimaal bij te dragen aan het succes van je team. Enkele snelle voorbeelden zijn de inzetbaken van de Assault-klasse om het team dichter bij doelen te brengen, de reparatietool van de Engineer om voertuigen te laten rollen of vliegen, de granaatinterceptietool van de Support om explosieven en desoriënterende inslagen te blokkeren, en de bewegingssensor van de Recon om vijandelijke bewegingen in de buurt van doelen te volgen.
4. Forceer een patstelling. Raak gewend aan het spelen tijdens een gelijkspel; het is een krachtige manier om de vijand te laten slinken door meerdere doelen tegelijk te verdedigen. Creatief zijn tijdens een patstelling, zoals een volledige teaminspanning leveren om een vijandelijk doel te neutraliseren, kan ertoe leiden dat die voortgangsbalk weer in het voordeel van je team verschuift.
5. Ga mee met de hectische flow. Naarmate er meer gebieden worden veroverd en de wedstrijd vordert, krimpt het speelgebied terwijl er voertuigversterkingen in de gevechtszone worden gedropt. Het is beter om dit te heroverwegen
[ Voor 88% gewijzigd door DoubleDutch op 15-10-2025 12:26 ]
Mocht iemand een keer Escalation willen spelen, hit me up.
Even een topic aangemaakt,is wat makkelijker misschien om active leden te vinden .Buizerd__NL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:19:
Mocht iemand een keer Escalation willen spelen, hit me up.
https://gathering.tweaker...essages/2314920?newPost=1
Weet iemand hoe het zit met cross platform content? Ik heb op de PS5 de Phantom Editie en krijg dus de eerste battle pass gratis. Als ik de game straks ook op Steam koop, is daar dan ook de battle pass actief?
Cross progression werkt wel volgens mij, zo was het in de beta, maar ik weet niet hoe het met digitale aankopen zit.
Cross progression werkt wel volgens mij, zo was het in de beta, maar ik weet niet hoe het met digitale aankopen zit.
Daar hebben we het excel bestand toch ook voor? Die is nog steeds aardig leeg (zeker voor de XboxDoubleDutch schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:37:
[...]
Even een topic aangemaakt,is wat makkelijker misschien om active leden te vinden .
https://gathering.tweaker...essages/2314920?newPost=1
Link?Eijsbeer schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:06:
[...]
Daar hebben we het excel bestand toch ook voor? Die is nog steeds aardig leeg (zeker voor de Xbox)…
dezervdlaar schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:22:
[...]
Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen.
Die GoT discord link werkt ook niet btw... tenminste ik krijg dan alleen de optie om mensen uit te nodigen ?! maar zit er zelf niet in.
<knip> ignore
[ Voor 87% gewijzigd door HertogJack op 15-10-2025 15:33 ]
Ik ben heel erg benieuwd welke combinaties dat dan geweest zijn, want zowel tijdens de beta als nu live heb ik weinig last gehad van de absurd slechte hitreg waar veel mensen over klaagde. 
Ik kan het mij overigens nauwelijks voorstellen dat dit de (enige) reden was. Ik zat even terug te kijken in de chathistorie van een maat, en wij liepen meermaals met exact dezelfde loadout rond, waar enkel hij veel last had van bagger hitreg.
Ik kan het mij overigens nauwelijks voorstellen dat dit de (enige) reden was. Ik zat even terug te kijken in de chathistorie van een maat, en wij liepen meermaals met exact dezelfde loadout rond, waar enkel hij veel last had van bagger hitreg.
[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2025 13:56 ]
Nou waarschijnlijk alle wapens want ik had het gisteren voornamelijk met de IAR27 met vertical grip en toen ik later met de net unlockte RPK speelde zonder attachments, had ik er nog steeds last van.Buizerd__NL schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:42:
Ik dacht al waarom krijg ik de mensen niet dood, dus dit verklaart het wel. Het schijnt dat het met bepaalde attachtments combo’s is.
Heel goed dat EA hier gelijk actie onderneemt.
[Afbeelding]
Heb dat filmpje van mijn eerdere X link maar gedownload en op Youtube gezet. Dit is dus die slechte hitreg/netcode of hoe je het ook wil noemen. Ik heb er iig erg veel last van en meerdere zo te zien anders zouden ze het niet rechtstreeks op X aan een van de devs vragen.
[ Voor 39% gewijzigd door MRE-Inc op 15-10-2025 13:59 ]
Kan jij de volgende keer als je speelt laten weten of het nog steeds (zo erg) voorkomt, en zo ja een screenshot willen posten met de exacte wapenconfiguratie?MRE-Inc schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:54:
Nou waarschijnlijk alle wapens want ik had het gisteren voornamelijk met de IAR27 met vertical grip en toen ik later met de net unlockte RPK speelde zonder attachments, had ik er nog steeds last van.
Wellicht dat ik of anderen hier eens kunnen kijken of het ons ook overkomt met die combinatie. Ik kan het mij zelf nauwelijks voorstellen dat dit echt het onderliggende probleem is.
Houd er rekening mee dat wapens (bij mijn weten altijd) direct met attachments komen, ook als je ze net unlocked hebt. Een kale RPK kan ik mij dus niet voorstellen, ding kwam standaard volgens mij met een flash hider en bipod. Al zou ik het nog een stapje extra vreemd vinden als zelfs de default loadout het veroorzaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 15-10-2025 14:05 ]
RPK die met de standaard 2.5x zoom scope kwam en idd met een flash suppressor. Dat is de standaard die je krijgt. Dus helemaal kaal was die idd niet. In vorige BF's was het wapen bij unlock wel helemaal kaal. Ik kan me de vreselijke iron sights van de FAMAS nog wel herinneren in BF3D4NG3R schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:01:
[...]
Kan jij de volgende keer als je speelt laten weten of het nog steeds (zo erg) voorkomt, en zo ja een screenshot willen posten met de exacte wapenconfiguratie?
Wellicht dat ik of anderen hier eens kunnen kijken of het ons ook overkomt met die combinatie. Ik kan het mij zelf nauwelijks voorstellen dat dit echt het onderliggende probleem is.
Houd er rekening mee dat wapens (bij mijn weten altijd) direct met attachments komen, ook als je ze net unlocked hebt. Een kale RPK kan ik mij dus niet voorstellen, ding kwam standaard volgens mij met een flash hider en bipod. Al zou ik het nog een stapje extra vreemd vinden als zelfs de default loadout het veroorzaakt.
En we hebben het over Dice he
Dit probleem herken ik ook! ik speel veel met 4x en 3x scopes en had echt twijfels of ik zo scheel was.MRE-Inc schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:54:
[...]
Nou waarschijnlijk alle wapens want ik had het gisteren voornamelijk met de IAR27 met vertical grip en toen ik later met de net unlockte RPK speelde zonder attachments, had ik er nog steeds last van.
Heb dat filmpje van mijn eerdere X link maar gedownload en op Youtube gezet. Dit is dus die slechte hitreg/netcode of hoe je het ook wil noemen. Ik heb er iig erg veel last van en meerdere zo te zien anders zouden ze het niet rechtstreeks op X aan een van de devs vragen.
[YouTube: Battlefield 6 hitreg]
Maar viel mij ook op dat als ik een huis in rende dat ik dan praktisch 2 seconden binnen was en dan nog een hit kreeg vanuit een onmogelijke hoek (te zien aan waar de enemy zat).
Ook dat ik op een medic aan het wachten was en dan nog een melding kreeg dat ik iemand gekilled had
Soms zit er enorme vertraging in lijkt wel.
Dit is wel een groot probleem ook met die stomme missie die we moeten doen 200 headshot kills met een sniper gaat hem niet worden. Heb nu 30 kills hadden veel meer moeten zijn. Moet echt snel gefixt worden.MRE-Inc schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:54:
[...]
[YouTube: Battlefield 6 hitreg]
Ultimate nerd S>>T die gast kan er wel wat van is een goeie tweaker.
[ Voor 10% gewijzigd door goosche op 15-10-2025 14:50 ]
Ik werd gisteravond om 02:00u nog aangesproken op mijn slechte internet en dat ik stotterde. Zit gewoon hier met 8ms in Nederland op een gbit lijntje. Maargoed dit is EA dus goedkope overgeboekte servers is de norm. Dit gaat ook effect hebben op de 'netcode' dus. Die is al niet perfect, maar als de servers dan ook nog moeite hebben word het een rommeltje.kneusteun schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:34:
[...]
Dit probleem herken ik ook! ik speel veel met 4x en 3x scopes en had echt twijfels of ik zo scheel was.
Maar viel mij ook op dat als ik een huis in rende dat ik dan praktisch 2 seconden binnen was en dan nog een hit kreeg vanuit een onmogelijke hoek (te zien aan waar de enemy zat).
Ook dat ik op een medic aan het wachten was en dan nog een melding kreeg dat ik iemand gekilled had(met een schot)
Soms zit er enorme vertraging in lijkt wel.
Ook zie ik hierboven dat er een hotfix is voor schade die niet correct berekend word, ik gok dat ik daar ook slachtoffer van was met de P90. Ik weet dat het een SMG is en dus eerder damage drop-off heeft, maar als je op 15 meter 8-15 kogels in iemand ramt en je gaat dan alsnog dood door iemand met een M4A1 (OP ding) in een kwart seconde dan klopt er iets niet
Dus ben benieuwt of BF6 vanaf vandaag beter aan gaat voelen, hopelijk gaan de servers ook meewerken.
Let op:
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Voor technische problemen met de PC versie, is er een speciaal topic geopend: [PC] Battlefield 6 - Het Technische problemen topic
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.
/f/image/IrD4f686SXXR7Te4GurZ2S2k.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/j1zwWZCGz2FPUcpCLBZxPIrb.png?f=fotoalbum_large)