Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik loop zelf ook bijzonder warm voor skins, maar af en toe is het wel geinig om iets nieuws te krijgen.
Daar moet ik wel aan toevoegen; Gewoon met ouderwetse progressie. Zodra er RNG aan te pas komt houd voor mij de lol op.
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2025 10:43 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mooi hoor maar helaas hebben BF2042 en BF6 nog steeds geen serverbrowser en zijn de graphics en destruction net zo of minder dan BF3 en BF4.Wolverine9000 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:36:
Blijkbaar kan je heel veel rewards krijgen met de nieuwe update in bf 2042. Die gelden voor bf6. Vraag me niet hoe of wat. Maar moet het eens bekijken.
Ik weet nog dat ik in 2011 de BF3 beta speelde op Caspian Border en dat dat er grafisch echt wow geweldig uit zag. Dat heb ik met BF6 en 2042 niet echt, BF5 zag er dan wel weer mooi uit.
Ook begonnen ze destijds met die kistjes die je verdiende, en als microtransacties werden geintroduceerd, dat mocht niet en nu zijn dat skins uiteindelijk, vraag je kind maar eens wat ze in Fortnite hebben gepompt, wat een gratis game zou moeten zijn..
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Deze vind ik nog best heftig though. Natuurlijk gemakkelijk en snel op te lossen als ze nog wat grote maps in een pipeline hebben misschien maar Battlefield stond toch wel bekend om zijn vehicles > destruction > grootschalige maps. en nu wordt het met launch wel een erge minderheid.
Nouja we kopen All Open Warfare Vehicle Maps addon wel, vond die motors ook wel grappig in die addon van BF3 of Bf4 kan ook..
[ Voor 27% gewijzigd door SAiN ONeZ op 19-08-2025 11:45 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
De map Eastwood staat er niet tussen, deze map zit nog in de pipeline, deze komt niet heel veel later in de game, deze map is 3x zo groot als Cairo.Ricmaniac schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:21:
[...]
Deze vind ik nog best heftig though. Natuurlijk gemakkelijk en snel op te lossen als ze nog wat grote maps in een pipeline hebben misschien maar Battlefield stond toch wel bekend om zijn vehicles > destruction > grootschalige maps. en nu wordt het met launch wel een erge minderheid.
https://nl.ign.com/battle...lekken-online-na-datamine
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Ik heb best wel wat jets en heli's neergehaald met de MAA en de AA.D4NG3R schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:20:
Iets waar ik trouwens verassend weinig klachten over zie, waarschijnlijk omdat de meerderheid er niet mee gespeeld heeft; de MAA (Anti air tank).
Wat is de primary daarvan waardeloos geworden zeg.. Een inaccurate shotgun burst van shells met best wel veel delay tussen schoten, het is onmogelijk om daardoor op wat langere afstand jets te leaden.
Kunnen ze de turret van die stationary AA dingen niet op die van de mobile AA gooien? Niet alsof die zo geweldig waren op range, maar in ieder geval meer bruikbaar.
Maar het beste werkt nog een stinger rocket.
Ja de range is niet geweldig, maar je wilt ook niet gelijk vanuit vlag D direct een vliegtuig boven de HQ kunnen raken. Maar vliegt er een oelewapper over je heen, dan kan je ze goed verassen met de AA.
Ik heb toch even voor 12 euro de game gekocht, waarbij ik het voorheen wat speelde met de EA Play Pro abbo. Wil de skins toch wel eens vrijspelen. Het is gewoon kwestie van spelen en je krijgt punten.D4NG3R schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:41:
@Jumpman Geeft mensen een doel/reden om te blijven spelen. Genoeg volk welke 2042 niet meer aan zou hebben geraakt, maar dat nu toch nog wel even doen om wat skins voor BF6 vrij te spelen.
Ik loop zelf ook bijzonder warm voor skins, maar af en toe is het wel geinig om iets nieuws te krijgen.
Daar moet ik wel aan toevoegen; Gewoon met ouderwetse progressie. Zodra er RNG aan te pas komt houd voor mij de lol op.
Niet zozeer dat je perse X kills moet maken ofzo, dus gewoon wat spelen en zien hoever we komen en hoelang we het volhouden.
Misschien ben ik wel een oude Battlefield veteraan en hoop ik gewoon op een Battlefield 3.Ricmaniac schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:21:
[...]
Sommige zeggen al dat Battlefield 6 eigenlijk niks nieuws is, want we hebben dit al eens gespeeld.
Maar na een lange tijd van "ellende" ben ik juist blij dat we terug gaan naar mijn meest gespeelde Battlefield game.
Small maps:
- Grand Bazaar (Met tanks)
- Seine Crossing (Met tanks)
- Operation Metro (Zonder voertuigen)
Small/Medium maps:
- Damavand Peak (alle voertuigen, maar zeer small in de tunel)
Medium maps:
- Noshar Canals (alle voertuigen)
- Tehran Highway (met tanks)
Grote maps:
- Caspian border (Alle voertuigen, vlaggen dicht bij elkaar)
- Operation Firestorm (komt ook naar BF6, vlaggen dicht bij elkaar)
- Kharg Island (vooral boten focus)
Angelo NL / Global Cargo VTC
Over het algemeen vind ik de beste maps juist de medium grootte met alleen landvoertuigen, Breakthrough voelde wel als de beste mode deze beta, beter dan conquest en rush.
Oh daar ben ik het mee eens. BF3 was fenomenaal. Metro voelde nooit als kleine map ondanks dat je geen voertuigen had. De verandering van het park naar de metro naar de stad in die map voelde groots destijds.Pykow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:37:
Misschien ben ik wel een oude Battlefield veteraan en hoop ik gewoon op een Battlefield 3.
Sommige zeggen al dat Battlefield 6 eigenlijk niks nieuws is, want we hebben dit al eens gespeeld.
Maar na een lange tijd van "ellende" ben ik juist blij dat we terug gaan naar mijn meest gespeelde Battlefield game.
Small maps:
- Grand Bazaar (Met tanks)
- Seine Crossing (Met tanks)
- Operation Metro (Zonder voertuigen)
Small/Medium maps:
- Damavand Peak (alle voertuigen, maar zeer small in de tunel)
Medium maps:
- Noshar Canals (alle voertuigen)
- Tehran Highway (met tanks)
Grote maps:
- Caspian border (Alle voertuigen, vlaggen dicht bij elkaar)
- Operation Firestorm (komt ook naar BF6, vlaggen dicht bij elkaar)
- Kharg Island (vooral boten focus)
En meerdere van de maps die je noemt zijn goed ja maar het voelt toch anders bij deze ofzo. De gameplay feel is wel terug en speelt gewoon lekker weg.
Maargoed ga het na de launch wel zien. Hoe dan ook vind ik de game tof.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Ik snap veel commentaren wel onder die video. Battlefield 1 deed mij echt wegblazen toen ik de eerste trailer zag. Sectors of vlaggen veroveren voelde echt als een overwinning en rauw. En zeker de mode met een Bolt en een mes, voelde enorm spartaans en tactisch. Het geluid alles, maakte die voor mij wel de beste Battlefield van de laatste vijftien jaar. Wil hem zelfs bijna weer gaan installeren en heb hem net een half jaar geleden van mijn PS5 gegooid, omdat er alleen nog maar pro's rond liepen in een paar modes.Buizerd__NL schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:40:
Review van Gamekings. Wel erg kritische review van Borris na mij weten.
[YouTube: Battlefield 6 (beta) Preview: ‘Het ziet er veelbelovend uit’]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Battlefield heeft altijd moeite met het in balans brengen van luchtvoertuigen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:43:
Laten we eerst maar eens afwachten, als de maps maar goed afgestemd zijn op de modes. Genoeg grote maps die spelen als een draak en hele kleine die goed werken en andersom.
Over het algemeen vind ik de beste maps juist de medium grootte met alleen landvoertuigen, Breakthrough voelde wel als de beste mode deze beta, beter dan conquest en rush.
Ook in deze beta kon een heli best wel domineren en hadden jets geen dogfights in de lucht.
Een beetje air support is prima, maar 1 hit met een Stinger zou voldoende moeten zijn om ze weg te jagen.
Alleen vaak kunnen ze flare na flare gebruiken of gaan ze gewoon steeds schuilen tot dat hun flare terug is.
Misschien 3 ammo geven op flares en klaar, daarna ben je gewoon het haasje
Ik ben daarom ook wel meer van de landvoertuigen op medium maps.
Rush hebben ze aan het einde van het weekend wat verbeterd, maar de spawns zitten gewoon niet goed.
Probleem was dat sommige lui voor de vlag gaat die het dichts bij de HQ zit van de tegenstander.Ricmaniac schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:53:
[...]
Oh daar ben ik het mee eens. BF3 was fenomenaal. Metro voelde nooit als kleine map ondanks dat je geen voertuigen had. De verandering van het park naar de metro naar de stad in die map voelde groots destijds.
En meerdere van de maps die je noemt zijn goed ja maar het voelt toch anders bij deze ofzo. De gameplay feel is wel terug en speelt gewoon lekker weg.
Maargoed ga het na de launch wel zien. Hoe dan ook vind ik de game tof.
Daardoor verpest het de hele flow in de map en kan je van elke hoek aangevallen worden.
Dit is mede door de map design, waardoor mensen zo gaan lopen en er geen duidelijke frontlinie is.
Metro heeft de vlaggen achter elkaar staan, Grand bazaar heeft een mooie centrale vlag en in een rechte lijn weer 2 vlaggen aan beide kanten, Seine crossing moest je perse over 2 bruggen of snel via het water. heel duidelijk 2 kanten.
Alleen de maps in BF6 hebben dit niet. Laat ik het even visualiseren:
New york heeft 3 vlaggen achter elkaar staan (rode vak)
Maar kijk eens naar mijn groene pijltjes en blauwe pijltjes.
Uitendelijk kan je gewoon vanuit 2 kanten de middelste gebied betreden
/f/image/SLju3hf6fv5Cnw7UHaxvZDGz.png?f=fotoalbum_large)
Iberian is het vecht gebied vooral in het zuiden (rode vak)
Vlag A en E liggen echt op een rechte lijn en daarom zie je ook vaak dat je deze 2 vlaggen mist.
Maar wat je ziet gebeuren is dat ze op A of vlag E blijven campen.
Pax kan vaak A beter verdedigen, want ze hebben vlag B en C als cover.
De Nato (groen) kan vlag D pakken en flanken naar C, maar je zal zien dat je vaak E verliest.
Zelfs in de onderstaande afbeelding zie je dat de PAX Vlag A en E als eerst veroveren
en C kan echt vanuit alle hoeken aangevallen worden.
/f/image/w6H89Tcicsa3BB4uVHVHlNHC.png?f=fotoalbum_large)
Peak hoef ik gelukkig weinig uit te leggen, Op Reddit staat in mijn beleving de oplossing.
:strip_exif()/f/image/rC4NRAU01K1k7OgRTdU5utwF.png?f=user_large)
Sieg of Cairo is voor mij lastig uit te leggen.
Bij Vlag E heb je geen Cover, open waardoor het heen en weer kan gaan.
Links vanaf Vlag C is er zoveel cover en camp mogelijkheid, dat PAX de mogelijkheid heeft om C langer vast te houden.
Pax kan alleen wat terug doen als ze voorbij de chokepoints komen in het noorden van C (maar dat is vrijwel de natuurlijke loop van de Nato)
Dus moet Pax vlag E zien te veroveren die behoorlijk open ligt.
Daarom wint Pax dit veel vaker.
Schermafdruk hieronder laat ook weer zien dan vlag C, D en E van de Nato kant zijn en dat is geen uitzondering
/f/image/6hBbd9ikcMt4BobEZcvYTxNW.png?f=fotoalbum_large)
Bah... Skins... straks weer een grote kermis door al die afzonderlijke skins. Vond het nu in de bèta wel tof zonder al die gekkigheid.Maichel schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:07:
[...]
Klopt, dit kan je unlocken in BF2042 en dus in BF6 gebruiken. Het gaat puur om cosmetische skins:[Afbeelding]
- Tier 8 - Western Front Weapon Skin + more (Battlefield 1)
- Tier 19 - Muller Weapon Skin + more (Battlefield V)
- Tier 30 - Aurora Vehicle Skin + more (Bad Company 2)
- Tier 40 - Blackburn Vehicle Skin + more (Battlefield 3)
- Tier 49 - Commander Soldier Skin + more (Battlefield 4)
- Tier 60 - Sovereign Soldier Skin + more (Battlefield 2042)
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Voor Siege of Cairo is de winnende route van PAX om helemaal rechtsom te gaan, nog eentje verder dan je getekend hebt. Daar een Spawn beacon plaatsen en E echt via de mapgrenzen te benaderen. Niet alleen kan je zo E cappen, maar door in te graven in die gebouwen, kan je NATO makkelijk baserapen, ze spawnen namelijk in het zicht. E is zo te houden, dan moet alleen C nog (met pax aan beide kanten van de straat) en de map is gewonnen.Pykow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:42:
Sieg of Cairo is voor mij lastig uit te leggen.
Bij Vlag E heb je geen Cover, open waardoor het heen en weer kan gaan.
Links vanaf Vlag C is er zoveel cover en camp mogelijkheid, dat PAX de mogelijkheid heeft om C langer vast te houden.
Pax kan alleen wat terug doen als ze voorbij de chokepoints komen in het noorden van C (maar dat is vrijwel de natuurlijke loop van de Nato)
Dus moet Pax vlag E zien te veroveren die behoorlijk open ligt.
Daarom wint Pax dit veel vaker.
Schermafdruk hieronder laat ook weer zien dan vlag C, D en E van de Nato kant zijn en dat is geen uitzondering
[Afbeelding]
Dit is vrij makkelijk op te lossen door of A verder open te breken, en/of E iets meer naar het noordwesten te verplaatsen.
Vind het met deze skins nog meevallen, deze zijn nog grounded en geen kermis. Zolang ze dat blijven heb ik er geen problemen mee. Het moeten inderdaad geen Beavis and Butthead skins worden.jagermeister schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:53:
[...]
Bah... Skins... straks weer een grote kermis door al die afzonderlijke skins. Vond het nu in de bèta wel tof zonder al die gekkigheid.
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Ja dat zou de oplossing zijn.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:54:
[...]
Voor Siege of Cairo is de winnende route van PAX om helemaal rechtsom te gaan, nog eentje verder dan je getekend hebt. Daar een Spawn beacon plaatsen en E echt via de mapgrenzen te benaderen. Niet alleen kan je zo E cappen, maar door in te graven in die gebouwen, kan je NATO makkelijk baserapen, ze spawnen namelijk in het zicht. E is zo te houden, dan moet alleen C nog (met pax aan beide kanten van de straat) en de map is gewonnen.
Dit is vrij makkelijk op te lossen door of A verder open te breken, en/of E iets meer naar het noordwesten te verplaatsen.
Nou die rechter tank en wapen skins vind ik toch al behoorlijk de verkeerde kant op gaan. Maar eens... Het kan nog veel erger en hoop niet dat ze dat pad inslaan.Poulske schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:00:
[...]
Vind het met deze skins nog meevallen, deze zijn nog grounded en geen kermis. Zolang ze dat blijven heb ik er geen problemen mee. Het moeten inderdaad geen Beavis and Butthead skins worden.
Ga er maar vanuit dat je net als in BF2042 gekleurde wapens gaat krijgen.jagermeister schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:49:
[...]
Nou die rechter tank en wapen skins vind ik toch al behoorlijk de verkeerde kant op gaan. Maar eens... Het kan nog veel erger en hoop niet dat ze dat pad inslaan.
Dat is prima, dat doen ze in Counter-strike ook en is eigenlijk gewoon prima.
Pas wanneer je gekleurde rookbommen gaat krijgen of waarbij er blauwe kogels door je scherm vliegen zoals in Cod is het prima.
Of dat je felgekleurde spelers krijgt te zien of celebs.
Ik zal mij niet gaan ergeren aan een speler met een goud gekleurde AK of een speciale dogtag.
Ik zit er niet op te wachten maar goudgekleurd of zoals in BF5 kan ik nog wel mee leven.Pykow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:03:
[...]
Ga er maar vanuit dat je net als in BF2042 gekleurde wapens gaat krijgen.
Dat is prima, dat doen ze in Counter-strike ook en is eigenlijk gewoon prima.
Pas wanneer je gekleurde rookbommen gaat krijgen of waarbij er blauwe kogels door je scherm vliegen zoals in Cod is het prima.
Of dat je felgekleurde spelers krijgt te zien of celebs.
Ik zal mij niet gaan ergeren aan een speler met een goud gekleurde AK of een speciale dogtag.
Al die andere shite breekt de immersie. Bovendien als ik Kermis wil dan ga ik wel naar de Kermis.
For Sale: CPU AMD 7700X. Fijne, gebruikte in goede staat verkerende 8 core CPU.
Had m gezien. Vond het een vrij luie review. Ze hebben hun feiten niet echt op een rij en weten basale dingen niet al is het maar wanneer de game released: Ja eind oktober, 25 oktober ofzoBuizerd__NL schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:40:
Review van Gamekings. Wel erg kritische review van Borris na mij weten.
[YouTube: Battlefield 6 (beta) Preview: ‘Het ziet er veelbelovend uit’]

Het ging verder van hot naar her.
Kijk hier op GOT maakt me dat niet uit maar als je jezelf GameKings noemt dan verwacht ik even wat beter onderbouwde takes. En Boris zat daar wel echt extreem te verzuren. Meno pauze ofzo?
[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 19-08-2025 18:24 ]
Dat is wel een terugkerend probleem inderdaad bij elke BF zo ongeveer. Maar nu je zowel anti-tank als anti-air raketten mee kan nemen als engineer, is het probleem wel een stuk minder. Ja ze kunnen steeds wachten op hun flares, maar als je elke drie seconde weer achter een berg moet wachten, dan doe je ook niet veel.Pykow schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:42:
[...]
Battlefield heeft altijd moeite met het in balans brengen van luchtvoertuigen.
Ook in deze beta kon een heli best wel domineren en hadden jets geen dogfights in de lucht.
Een beetje air support is prima, maar 1 hit met een Stinger zou voldoende moeten zijn om ze weg te jagen.
Alleen vaak kunnen ze flare na flare gebruiken of gaan ze gewoon steeds schuilen tot dat hun flare terug is.
Misschien 3 ammo geven op flares en klaar, daarna ben je gewoon het haasje
De verwachting is dat dit op launch niet meer mogelijk gaat zijn, of dat de ammo verdeeld wordt. Beide launchers tegelijk inclusief de volle ammo is aan de overdreven sterke kant, het spoort daarnaast nauwelijks aan om support spelers op te zoeken.Sissors schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:28:
Maar nu je zowel anti-tank als anti-air raketten mee kan nemen als engineer, is het probleem wel een stuk minder.
Iets wat veel spelers overigens niet doorhadden is dat in BF6 ook small-arms fire schade doet op de attack heli. Een paar spelers welke met hun primary dat ding ff een paar seconden focussen jagen hem zo weg, zelfs zonder engineer ondersteuning. Met de 2e LMG vrat ik met een enkel mag, inclusief voldoende missers, door iets meer dan de helft van de heli heen.
[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 19-08-2025 20:56 ]
Nu zelfs 66,95 bij Gameresource. !Sebastiaan88 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:32:
[...]
Bij diverse winkels, bijv GameResource, nedgame etc
Eens, we ontkomen niet aan skins ben ik bang, dat is té veel ingeburgerd tegenwoordig.Help!!!! schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
Ik zit er niet op te wachten maar goudgekleurd of zoals in BF5 kan ik nog wel mee leven.
Al die andere shite breekt de immersie. Bovendien als ik Kermis wil dan ga ik wel naar de Kermis.![]()
Gewoon lekker default as f*ck skins pakken en gaan met die banaan, zolang die gekleurde skins eerder een nadee zijn dan een voordeel, kan ik me er niet te druk om maken.
Dit geeft toch wel aan dat ondanks alle kritiek, héél veel mensen op deze gameplay zitten te wachten!RobinNL schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:01:
Battlefield 6 staat deze week op plek 3 van top sellers op Steam (gratis games uitschakelen): https://steamdb.info/topsellers/2025W34/
Ze gaven zelf aan dat ze geen rare skins zouden doen. Dit zit eigenlijk al op het randje.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:49:
[...]
Eens, we ontkomen niet aan skins ben ik bang, dat is té veel ingeburgerd tegenwoordig.
Gewoon lekker default as f*ck skins pakken en gaan met die banaan, zolang die gekleurde skins eerder een nadee zijn dan een voordeel, kan ik me er niet te druk om maken.
[...]
Dit geeft toch wel aan dat ondanks alle kritiek, héél veel mensen op deze gameplay zitten te wachten!
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Lijkt me heel verstandig dat ze er genoeg grote maps in gaan gooien.
Die bovenste map heeft ergens wel wat weg van die map uit BF1 met onderin die trein. Suez volgensmij.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Serieus ? gisteren 12 euro betaald en 1 uur zitten vloeken hoe rot deze game is.D4NG3R schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:07:
Voor de mensen welke 2042 een kans willen geven, al zou het enkel voor de BF6 skins zijn, tot 2 september is deze €2,99 op Steam en bij EA: https://store.steampowered.com/app/1517290/Battlefield_2042/
Totaal heb ik dus (vanaf de release met EA pro abbo) 15 uur in de game zitten.
Minste uren ooit in een Battlefield game.
Zolang het niet de overmacht heeft zoals in CoD, is het voor mij prima.Help!!!! schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
Ik zit er niet op te wachten maar goudgekleurd of zoals in BF5 kan ik nog wel mee leven.
Al die andere shite breekt de immersie. Bovendien als ik Kermis wil dan ga ik wel naar de Kermis.![]()
Kijk ik hoef ook geen soldier te zien met een roze, paarse of gele helm.
Maar subtiel kleuren op wapens is prima.
of cosmetics die client side zijn is ook prima.
Je moet gamekings ook niet altijd serieus nemen, ze delen gewoon een mening en zijn gewoon paar oude barbaren die van games houden.Help!!!! schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:23:
[...]
Had m gezien. Vond het een vrij luie review. Ze hebben hun feiten niet echt op een rij en weten basale dingen niet al is het maar wanneer de game released: Ja eind oktober, 25 oktober ofzo![]()
Het ging verder van hot naar her.
Kijk hier op GOT maakt me dat niet uit maar als je jezelf GameKings noemt dan verwacht ik even wat beter onderbouwde takes. En Boris zat daar wel echt extreem te verzuren. Meno pauze ofzo?
Ze hadden wel gelijk dat Battlefield 6 niks vernieuwends is en dat we dit al in Battlefield 3 hebben gespeeld.
Alleen de innovatie en vernieuwingen van de laatste jaren, wilt niet zeggen dat het er beter op geworden is.
De community roept niets voor niets "We are Back" en het wordt enorm goed ontvangen.
Boris had het over de spanning van een Battle Royal game en haalt daarbij Warzone erbij als "grondlegger"
Terwijl het begonnen is bij Pubg en daarna zelfs Fortnite.
Alle battle royal en heroes shooters (zoals overwatch etc) zijn de reden waarom ik geen enkele shooters meer aanraakte. Nooit begrepen wat er leuk is als iemand geluk heeft en eerder een goed wapen heeft dan een ander, of dat je een hero hebt gekozen dat niet de beste keuze lijkt te zijn geweest en je 20 minuten lang in het nadeel kan zijn.
Ze hebben bevestigd dat de rocket launcher en Stinger (air rocket) op 1 slot komen, zodat ze niet beide tegelijkertijd meegenomen kunnen worden. Want dan moet je als Engineer de keuze maken of je voor de tanks of voor de Air gaat. Ik begrijp deze keuze wel.Sissors schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:28:
[...]
Dat is wel een terugkerend probleem inderdaad bij elke BF zo ongeveer. Maar nu je zowel anti-tank als anti-air raketten mee kan nemen als engineer, is het probleem wel een stuk minder. Ja ze kunnen steeds wachten op hun flares, maar als je elke drie seconde weer achter een berg moet wachten, dan doe je ook niet veel.
Wat gewoon helpt is echt dat de vliegtuigen minder flares of veel langer moeten wachten op een resupply.
of ze moeten iets verzinnen dat een air rocket hit ook gewoon een one hit kill gaat zijn als je voorbij de flares komt. Nu kan je het nog overleven met 20% hp en moet je dus 2x geraakt worden door iets.
Er gaan nog wel meer equipments aangepast worden.
zo willen ze dat de C4 bij een recon niet meer automatisch resupplied, maar dat je dus net als met granaten en rakketen naar een ammo crate moet gaan.
Spawn beacon van een Recon willen ze naar de Assault class brengen.
Als recon mis ik nog wel (zoals in battlefield 1) een verrekijker dat automatisch spelers spot voor je team.
Ja, dit zit er nu ook in met ADS met een sniper rifle, maar dan heb je een lampje dat je plek verraad.
Ook merkte ik direct op dat in BF2042 het spotten en pingen beter werkt.
Geen timeout en veel sneller dat je iemand spot als je ernaar kijkt.
Dat was in Battlefield 3 en 4 ook zo en noemde men Triangle shooter. maar was wel handig, vooral omdat we nu in BF6 zoveel shit zien, waardoor de zichtbaarheid niet altijd goed is.
Ik heb wel eens aanzienlijk meer betaald voor een spel welke de dag er na opeens >25% korting had. Soms heb je gewoon pech.Pykow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:27:
[...]
Serieus ? gisteren 12 euro betaald en 1 uur zitten vloeken hoe rot deze game is.
Totaal heb ik dus (vanaf de release met EA pro abbo) 15 uur in de game zitten.
Minste uren ooit in een Battlefield game.
Ik heb er weinig verwachtingen van, maar een drietal maten heeft 'em ook gehaald. Zelfs de meest waardeloze spellen zijn wel vermakelijk te maken als je ze met bekenden speelt.
Al mijn Battlefield vriendjes haten BF2042.D4NG3R schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:50:
[...]
Ik heb wel eens aanzienlijk meer betaald voor een spel welke de dag er na opeens >25% korting had. Soms heb je gewoon pech.
Ik heb er weinig verwachtingen van, maar een drietal maten heeft 'em ook gehaald. Zelfs de meest waardeloze spellen zijn wel vermakelijk te maken als je ze met bekenden speelt.
Wij hadden gouden tijden met Battlefield 3, 4 en 1.
Zelfs Hardline wat een vreemde game was, deed het leuk bij ons in de groep.
Maar BF2042, ik was het gewoon vergeten hoe slecht het is.
Dit komt niet door de mening van andere, maar gewoon na BF6 speel ik 2 dagen later BF2042 en het is gewoon verschrikkelijk. Defib revive zo traag. Hoelang het duurt voordat je een medpack kan droppen.
De resuply crate van BF6 is echt geweldig, zowel Ammo als Health. Je voelt je gewoon echt een support speler.
Veelste grote maps, we zeuren wel over grotere maps, maar AUB niet groter dan Firestorm!
want ik moet gewoon een paspoort nemen als ik op reis ga tussen 2 vlaggen.
en dan verschrikkelijke Sectoren in Conquest! man het gaat om meer vlaggen niet sectoren.
Ook al heb je 1 vlag meer dan de ander, verlies je nogsteeds, omdat de tegenstander "meer sectoren" heeft.
Ik vond Hardline echt geniaal, zo gelachen, leuke maps en toffe Loot (?) game modePykow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:07:
Zelfs Hardline wat een vreemde game was, deed het leuk bij ons in de groep.
Ik heb net voor een figuurlijk dubbeltje Battlefield 1 op de kop getikt. Vooral in de flow een heel ander spel dan de BF6 beta, maar verre van zielloos. De chaos is overal aanwezig en de lange potjes maken dat je ook veel gemotiveerder bent voor de objective. Kan ik je ook zeker aanraden t.o.v. 2042!gratis_vodka schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:57:
ik ben nu ook weer ff 2042 aan het spelen, en het valt na de BF6 beta vooral op hoe zielloos de maps zijn. Het gevoel van chaos en oorlog om je heen en met verhoogde hartslag in de aanval gaan mis ik in 2042,
Vroeger speelde ik op de xbox, nu PC. Helaas beginnen we dus weer op level 1
Het probleem ligt niet aan de grote van de map, maar in de design van de map. Het gaat om de aantal spelers per vierkante meter. De mappen in BF 2042 waren gewoon te leeg, te weinig interessante dingen, waardoor teveel mensen op de zelfde plekken waren.Pykow schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:07:
[...]
Veelste grote maps, we zeuren wel over grotere maps, maar AUB niet groter dan Firestorm!
want ik moet gewoon een paspoort nemen als ik op reis ga tussen 2 vlaggen.
en dan verschrikkelijke Sectoren in Conquest! man het gaat om meer vlaggen niet sectoren.
Ook al heb je 1 vlag meer dan de ander, verlies je nogsteeds, omdat de tegenstander "meer sectoren" heeft.
Ze hebben uiteindelijk de mappen kleiner gemaakt met minder spelers, waardoor het effect hetzelfde blijft.
De balans tussen aantal spelers per vierkante meter en map grote en locaties van objectives moeten gewoon goed zijn.
Ik vind BF5 juiste de beste opvolger van het originele BF1942, en die zit behoorlijk dik in elkaar.
Heb daar ook veruit de meeste uren inzitten zie ik net, wat ik meende dat BF3 zou zijn.
Daar heeft de assault de anti tank of planes dingen en is de ammo guy ook de engineer, dat is toch meer de originele klasse indeling in BF toch,?!
Ik snapte die van BF6 niet zo goed, maar die dubbele crate ammo en health is wel handig, maar juist als je met zijn 2en speelt..
Maar dan vergelijk je zowat de beste BF game met de allerslechtste 😅BartStaal98 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 15:58:
[...]
Ik heb net voor een figuurlijk dubbeltje Battlefield 1 op de kop getikt. Vooral in de flow een heel ander spel dan de BF6 beta, maar verre van zielloos. De chaos is overal aanwezig en de lange potjes maken dat je ook veel gemotiveerder bent voor de objective. Kan ik je ook zeker aanraden t.o.v. 2042!
Vroeger speelde ik op de xbox, nu PC. Helaas beginnen we dus weer op level 1
hier gisteren begonnen met de campaign van battlefield 4, en wauw wat een gamevinom schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:48:
Gisteren Battlefield 4 maar weer eens aan geslingerd, om de honger te stillen
Maar de HUD daar is toch wel een verademing. Clean, nuttige informatie en duidelijk en goed weergegeven. Uberhaupt de hele menu structuur is zoveel logischer. Ik ben benieuwd of ze bij Battlefield 6 daar nog aanpassingen op gaan maken.
ik heb vroeger echt teveel world of warcraft gespeeld, teveel games gemist want bf4 is gewoon een topper!
nothing stops this train
je kan op Steam kijken welke battlefield het populairst is:fib3rlight schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:52:
is BF1 nog steeds populair/veel gespeeld online? of is BF5 actiever? tips iemand?
https://steamcharts.com/search/?q=battlefield
maar dat geeft alleen steam aan, dus niet van de EA app, of die van Xbox/PlayStation netwerk (maar % populary tijd vergelijkbaar verwacht ik)
nothing stops this train
ow dankje, dat had ik zelf ook kunnen bedenken haha, fijn dat je ff reageertKol Nedra schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:55:
[...]
je kan op Steam kijken welke battlefield het populairst is:
https://steamcharts.com/search/?q=battlefield
maar dat geeft alleen steam aan, dus niet van de EA app, of die van Xbox/PlayStation netwerk (maar % populary tijd vergelijkbaar verwacht ik)
Kans is groot dat je met beide games (in ieder geval op PC) eerder in een potje zit dan met 2042.fib3rlight schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:52:
is BF1 nog steeds populair/veel gespeeld online? of is BF5 actiever? tips iemand?
ja PC speler hier, ik kan niks met controller in aim games hehe.RobinNL schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
Kans is groot dat je met beide games (in ieder geval op PC) eerder in een potje zit dan met 2042.
2042 wil ik niet spelen idd
Toch heeft 2042 rond de 40k actieve spelers en 1 en V rond de 8k. Dus je redenering klopt niet helemaal denk ikRobinNL schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
Kans is groot dat je met beide games (in ieder geval op PC) eerder in een potje zit dan met 2042.
Whole lot of stars ***
Heel wat potjes gespeeld vandaag met bf2042. Binnen de minuut een volle conquest 64 game gevonden/gestart elke keer.RobinNL schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
psn: HertogJack
Op console geen enkel probleem om in een match terecht te komen. Dat was al voor de afgelopen twee weeekends.RobinNL schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:57:
[...]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
In het kort:
- Enkel hoofdmenu.
- Wapens en gadgets werden getoond, ook die niet in de beta zaten.
- Mogelijkheid kiezen uiterlijk soldaten (selectie).
- Mogelijkheid aanpassen voertuigen. Skins en soorten wapens.
- Daily, weekly missions en meer.
- Dog tags.
- Medals?
- Aanpassen player card.
[ Voor 65% gewijzigd door RobinNL op 21-08-2025 00:45 ]
Het was eigenlijk mijn eerste online shooter in bijna 10 jaar die ik weer wat intenser heb gespeeld. Ik ben altijd fan geweest van Battlefield reeks tot en met BF4 (met BF2 als absoluut hoogtepunt). Bij BF1 ben ik echter afgehaakt en sindsdien heb ik enkel nog maar playtest en beta's gespeeld van de latere games. Iets voelde anders aan, maar ik kon nooit precies aanwijzen wat het was.
BF6 Beta liet het echter wel terug kriebelen, al ga ik wel niet akkoord met de statement dat dit BF3/BF4 is. De gameplay voelt toch anders dan die oudere titels. Het ritme en de flow zijn niet hetzelfde: de oudere Battlefield-games boden naast intense actie ook momenten van rust, strategie en geklooi. De nieuwe BF lijkt echter de nadruk te willen leggen op constante actie, snelle kills en vooral enorme chaos.
De maps spelen daarin een grote rol. Ze zijn niet alleen relatief klein, maar lijken ook ontworpen op een manier die die chaos alleen maar vergroot. Vaak is er geen duidelijke frontline en word je vanuit iedere hoek geflankt. Het snelle auto-heal systeem en de vrijwel directe respawns zorgen ervoor dat er altijd wel actie is, en dat je constant omringd wordt door andere spelers. Dit heeft volgens mij meer een effect op het snelheidsgevoel dan de snelle TTK. Ik vermoed trouwens dat dit een bewuste keuze van de ontwikkelaars is, aangezien de grootste kritiek op BF2042 was dat het te saai en te traag was.
Als oudere BF-speler vind ik echter dat ze nu misschien wel te ver zijn doorgeslagen naar de andere kant en hoop ik dat ze nog ergens een betere balans kunnen vinden. Al weet ik niet of iedereen dat zou waarderen en ben ik misschien gewoon te oud? Ik mis ook good old community servers... en krijg een diepe haat voor matchmaking systemen. Mijn mooiste herinneringen van BF1942, BF Vietnam, BF2, 3 en 4 komen vanop community servers. Waar je na verloop van tijd andere spelers begon te kennen. Ik speelde in BF3 en 4 ook zeer graag op servers die Conquest Large (grote mappen) met meer tickets draaiden, maar dan met een lagere speler-cap, bijvoorbeeld 24/28/32 in plaats van 64. Die setting was voor ons ideaal. Al was de pure chaos van een Operation Metro 64 man in BF3/4 soms ook wel lekker, natuurlijk.
Misschien moet ik BF3 of 4 maar eens terug installeren...
Je moet maar eens BF3 installeren en dan Grand bazaar, Seine Crossing, Damavand Peakm Tahran market. Je gaat merken dat deze maps dezelfde snelheid en flow hebben van BF6 Open Beta maps.Marsmillo schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 02:46:
Ik heb me goed vermaakt met de BF6 beta!
Het was eigenlijk mijn eerste online shooter in bijna 10 jaar die ik weer wat intenser heb gespeeld. Ik ben altijd fan geweest van Battlefield reeks tot en met BF4 (met BF2 als absoluut hoogtepunt). Bij BF1 ben ik echter afgehaakt en sindsdien heb ik enkel nog maar playtest en beta's gespeeld van de latere games. Iets voelde anders aan, maar ik kon nooit precies aanwijzen wat het was.
BF6 Beta liet het echter wel terug kriebelen, al ga ik wel niet akkoord met de statement dat dit BF3/BF4 is. De gameplay voelt toch anders dan die oudere titels. Het ritme en de flow zijn niet hetzelfde: de oudere Battlefield-games boden naast intense actie ook momenten van rust, strategie en geklooi. De nieuwe BF lijkt echter de nadruk te willen leggen op constante actie, snelle kills en vooral enorme chaos.
De maps spelen daarin een grote rol. Ze zijn niet alleen relatief klein, maar lijken ook ontworpen op een manier die die chaos alleen maar vergroot. Vaak is er geen duidelijke frontline en word je vanuit iedere hoek geflankt. Het snelle auto-heal systeem en de vrijwel directe respawns zorgen ervoor dat er altijd wel actie is, en dat je constant omringd wordt door andere spelers. Dit heeft volgens mij meer een effect op het snelheidsgevoel dan de snelle TTK. Ik vermoed trouwens dat dit een bewuste keuze van de ontwikkelaars is, aangezien de grootste kritiek op BF2042 was dat het te saai en te traag was.
Als oudere BF-speler vind ik echter dat ze nu misschien wel te ver zijn doorgeslagen naar de andere kant en hoop ik dat ze nog ergens een betere balans kunnen vinden. Al weet ik niet of iedereen dat zou waarderen en ben ik misschien gewoon te oud? Ik mis ook good old community servers... en krijg een diepe haat voor matchmaking systemen. Mijn mooiste herinneringen van BF1942, BF Vietnam, BF2, 3 en 4 komen vanop community servers. Waar je na verloop van tijd andere spelers begon te kennen. Ik speelde in BF3 en 4 ook zeer graag op servers die Conquest Large (grote mappen) met meer tickets draaiden, maar dan met een lagere speler-cap, bijvoorbeeld 24/28/32 in plaats van 64. Die setting was voor ons ideaal. Al was de pure chaos van een Operation Metro 64 man in BF3/4 soms ook wel lekker, natuurlijk.
Misschien moet ik BF3 of 4 maar eens terug installeren...
Je kan je rust pakken door over de flanks te gaan of gewoon zelf minder te rennen of meer een vlag te verdedigen ipv aanvallen.
Je hebt in de open beta ook alleen met 64spelers op een server gespeeld.
Misschien dat er straks ook weer 32 spelers komen, zodat het ook rustiger is als je daarvan bent.
Ik zie ook wel veel mensen de game verkeerd inschatten of hebben al lang geen Battlefield V, 3, 4 gespeeld.
Want in deze games was er ook chaos en was het tempo ook vrij hoog. Zelfs Caspian border tussen vlag C en D (in het midden) kon veel chaos zijn met Jets, heli's, tanks en granaat spam onder de windmolen.
of firestorm tussen de loods in en de snipers die vanuit de bergen uit hun HQ aan het schieten waren.
Persoonlijk denk ik dat veel shooters spelers het tempo van Battle royal aan het vergelijken zijn.
Wat voor mij dan weer als zeer langzaam en campen is winnen aanvoelt.
Daarin heb je ook grote speelvelden, veel spelers, maar nooit chaos of voor mij persoonlijk nooit plezier
Er mag van mij nog een keer een opvolger van Hardline komen, geweldig spelCartman! schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:40:
[...]
Ik vond Hardline echt geniaal, zo gelachen, leuke maps en toffe Loot (?) game modeMiddelvinger opsteken naar de politie, geweldig.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Die skins in die video vind ik niet eens super storend, passen wel bij het spel. Geen roze konijnen of batman enzoRobinNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:23:
Beelden van een nieuwe build: https://www.reddit.com/r/Battlefield6/s/7eRN4yjAqE
In het kort:
- Enkel hoofdmenu.
- Wapens en gadgets werden getoond, ook die niet in de beta zaten.
- Mogelijkheid kiezen uiterlijk soldaten (selectie).
- Mogelijkheid aanpassen voertuigen. Skins en soorten wapens.
- Daily, weekly missions en meer.
- Dog tags.
- Medals?
- Aanpassen player card.
PSN: Maichel
Ik had 'em gisteren al langs zien komen, waar is de scout heli in het vehicle mod menu.RobinNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 00:23:
Beelden van een nieuwe build: https://www.reddit.com/r/Battlefield6/s/7eRN4yjAqE
Zal er overigens vast nog wel komen.
Lekker Ventje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:01:
[...]
Er mag van mij nog een keer een opvolger van Hardline komen, geweldig spel
/f/image/qWIWOkf1p2eNWisPudROwx7Z.png?f=fotoalbum_large)
En ik maar denken dat ik veel Hardline had gespeeld.
valt met 11 uur erg vies tegen haha
/f/image/8Qn8DXXYUJUzTNbR6uHQFtNn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zT2uuYUAywpNJT0vs0tXmDXC.png?f=fotoalbum_large)
We hebben het vaak over BF3 en 4 in dit kanaal.
Grappig dat mijn Score per minute voor deze 2 games exact gelijk zijn.
Alleen aantal uren verschillen enorm met 839 uur in BF3 en maar 105 uur in BF4.
Had vooral in het eerste jaar veel problemen en ik begon al minder shooters te spelen.
BF4 was bij release echt heel slecht.
/f/image/Z74XeiWbyd2xZTX8cWhsaghQ.png?f=fotoalbum_large)
Voor mijn gevoel had ik wel veel meer BF1 gespeeld, hoewel ik het vooral in het laatste jaar had opgepakt.
/f/image/9jU8mfER9MkI3UbRT2QsHuuk.png?f=fotoalbum_large)
Maar als je kijkt hoeweinig ik BF2042 heb gespeeld en hoe slecht ook mijn stats zijn in deze game.
Pain in the a...
Het is nog steeds een test build, dus mogelijk zit nog niet alles erin.D4NG3R schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:34:
[...]
Ik had 'em gisteren al langs zien komen, waar is de scout heli in het vehicle mod menu.
Zal er overigens vast nog wel komen.
Oh absoluut, al zie ik ook bij de content welke er wel is soms vreemde keuzes.RobinNL schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:39:
[...]
Het is nog steeds een test build, dus mogelijk zit nog niet alles erin.
:strip_exif()/f/image/YUGxGJOz9lYL1fee9b1063eZ.png?f=user_large)
Wat moeten de SLAM mines bij recon?
[ Voor 7% gewijzigd door SAiN ONeZ op 22-08-2025 08:39 ]
Omdat ikg een zin heb om 100 pagina's terug te lezen, hoe speelt het op console en was tijdens de open beta er de mogelijkheid om crossplay met PC uit te schakelen ? Zo niet, ben wel benieuwd naar de ervaringen van de console spelers alleen.
XBL: MRE Inc
Zelfs als je het aan hebt staan probeert het spel je eerst te matchen met andere spelers op hetzelfde platform als dat je zelf speelt, welke dezelfde input gebruiken als dat jij doet (zowel bij controller spelers op PC, als bij MKB spelers op de consoles).
Pas wanneer dat mislukt worden andere inputs/platformen er bij betrokken.
[ Voor 21% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2025 13:48 ]
Ja dat had ik idd gelezen. Heb het nieuws enigszins gevolgd toen ik op vakantie was via diverse accounts op X. Nog wel in de avond uren wat youtube filmpjes gezien van oa Silk die een van de betere piloten is op de PC. Ik vlieg zelf ook veel in momenteel BF5 en voorheen in BF3 en 4, maar vond de mappen in de beta niet echt mappen om in F16's te vliegen.D4NG3R schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:46:
Hoe het spel speelt op de consoles kan ik niet zeggen, op de PC kon je het iig niet uitzetten. Ze pakken crossplay daarnaast vrij netjes aan:
Zelfs als je het aan hebt staan probeert het spel je eerst te matchen met andere spelers op hetzelfde platform als dat je zelf speelt, welke dezelfde input gebruiken als dat jij doet (zowel bij controller spelers op PC, als bij MKB spelers op de consoles).
Pas wanneer dat mislukt worden andere inputs/platformen er bij betrokken.
Ja crossplay met PC kon op console in en uitgeschakeld worden. Ik heb 16 uur gespeeld in het 2e weekend en de beta draaide perfect op PS5 pro, ik was best onder de indruk. 4k@60 fps (voor het blote oog) en geen issues met framerate, screen tearing, lag enz, helemaal niets. Ik heb wel altijd met crossplay aan gespeeld.MRE-Inc schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 13:39:
Terug van vakantie in het buitenland en daardoor dus beide open beta weekenden gemist.
Omdat ikg een zin heb om 100 pagina's terug te lezen, hoe speelt het op console en was tijdens de open beta er de mogelijkheid om crossplay met PC uit te schakelen ? Zo niet, ben wel benieuwd naar de ervaringen van de console spelers alleen.
https://www.pcgamer.com/g...-to-battlefield-annually/
YouTube: This is how you destroy a franchise
[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 21-08-2025 17:42 ]
QFT 💯
[ Voor 34% gewijzigd door Help!!!! op 21-08-2025 20:22 ]
Dacht juist dat ze daarmee gestopt waren door 2042Toonen1988 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:42:
Er is nog geen officiële aankonding van EA Games, maar schijnbaar zijn er plannen om jaarlijks een nieuwe Battlefield uit te brengen.
YouTube: This is how you destroy a franchise[YouTube: This is how you destroy a franchise]
Die man is altijd boosToonen1988 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:42:
Er is nog geen officiële aankonding van EA Games, maar schijnbaar zijn er plannen om jaarlijks een nieuwe Battlefield uit te brengen.
YouTube: This is how you destroy a franchise[YouTube: This is how you destroy a franchise]
Absoluut, want dan brengt de views, maar een jaarlijkse release is echt het laatste waar je heen wilt. Dit lijkt een goede BF te worden, maar dat komt ook door het aantal studio's dat er aan heeft gewerkt. Je hebt nu al een hoop mensen die lekker in BF1 of 4 blijven hangen dus stel je voor dat je jaarlijks de playerbase gaat splitten met al die verschillende voorkeuren.
Nice. Komt nog een nieuwe Battlefield Labs test aan voor release.
Oh mooi dat het dus uitgeschakeld kon worden.VonBraunschweig schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:24:
[...]
Ja crossplay met PC kon op console in en uitgeschakeld worden. Ik heb 16 uur gespeeld in het 2e weekend en de beta draaide perfect op PS5 pro, ik was best onder de indruk. 4k@60 fps (voor het blote oog) en geen issues met framerate, screen tearing, lag enz, helemaal niets. Ik heb wel altijd met crossplay aan gespeeld.
BF5 was toch ook al 4k@60 op de normale PS5 en Xbox Series X?
Gelukkig mag ik wel meedoen met de Labs...
BREAKING: The biggest map in #Battlefield6 (Mirak Valley) and the remake of Operation Firestorm from #Battlefield3 will be playable in the upcoming Battlefield Labs testing.
— Battlefield Bulletin (@BFBulletin) 21 augustus 2025
Tanks, jets, helicopters, transport vehicles and infantry. pic.twitter.com/yMQruZ4e0o
De BF3 maps die je noemt geven je weliswaar hetzelfde type chaos, maar het is lang niet zo constante chaos als in BF6. Bijv. Seine crossing heeft de brug(gen?), dat is weliswaar een choke point maar het geeft wel afstand tussen spelers.Pykow schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
Je moet maar eens BF3 installeren en dan Grand bazaar, Seine Crossing, Damavand Peakm Tahran market. Je gaat merken dat deze maps dezelfde snelheid en flow hebben van BF6 Open Beta maps.
Je kan je rust pakken door over de flanks te gaan of gewoon zelf minder te rennen of meer een vlag te verdedigen ipv aanvallen.
Je hebt in de open beta ook alleen met 64spelers op een server gespeeld.
Misschien dat er straks ook weer 32 spelers komen, zodat het ook rustiger is als je daarvan bent.
Of neem Operation Metro en Damavand Peak, met name op Rush. Er is afstand tussen spawn en de MCOMs. Na het vernietigen ervan zijn er momenten om adem te halen. En dan een wandeling om naar het volgende punt te komen.
In BF6, zoals op Liberation Peak in Breakthrough, ben je na het veroveren van het eerste punt vrijwel direct weer in een vuurgevecht. En dat houdt zelden op, want de defenders kijken bijna in elke situatie op de spawn van de attackers.
I beg to differ.Pykow schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
Je moet maar eens BF3 installeren en dan Grand bazaar, Seine Crossing, Damavand Peakm Tahran market. Je gaat merken dat deze maps dezelfde snelheid en flow hebben van BF6 Open Beta maps.
...
Zelfs Caspian border tussen vlag C en D (in het midden) kon veel chaos zijn met Jets, heli's, tanks en granaat spam onder de windmolen of firestorm tussen de loods in en de snipers die vanuit de bergen uit hun HQ aan het schieten waren.
- Grand Bazaar, had een zone (kill alley ofwel de B vlag) waar het zeer druk en chaotisch kon zijn, maar je kon die zone ook langs de buitenkant omzeilen via de bredere straten. Deze map had wel duidelijke looplijnen een flow van welke vlagen je na elkaar nam. Gevechten waren leesbaar, er waren flanking routes, maar in balans. In kill alley zelf was zelfs vaak een redelijk frontaal gevecht.
- Seine Crossing kon inderdaad ook druk zijn, maar was wel een overzichtelijke map in design. De looplijnen en flankroutes waren goed te volgen en de flow van welke vlaggen na elkaar genomen worden was duidelijk. De Seine was de natuurlijke frontline tussen de beide teams, met de bruggen als de grote chokepoint. Wie zijn kant + de C vlag in handen kon houden, won vaak de match.
- Damavand Peak was op zich wel een leuke map. De intense gevechten gingen vaak door in de tunnel (de C vlag). De tunnel was breder dan Kill Alley van Grand Bazaar en je had maar beperkte alternatieven om aan de andere kant van de map te komen zoals de bruggen van Seine Crossing. Er waren een paar beperkte alternatieve looproutes in de tunnel, maar globaal gezien was dit een redelijk frontaal gevecht. Buiten de tunnel was het vaak stukken rustiger.
- Talah_Market uit DLC was inderdaad een stuk moeilijker te lezen. De looproutes waren minder uitgesproken, maar het was wel niet zo dat je continu en overal geflankt of in de rear aangevallen werd. Vaak ontstond er toch een kat en muis spel tussen de vlaggen A, C en D. Je kon redelijk anticiperen vanuit welke richting de vijand zou komen. Doordat er beperktere routes waren en de vlaggen ook verder uit elkaar lagen.
- Caspian Border had vaak de intense actie bij de B vlag, waarna het snel B, D, C werd. Dit was ook een zeer duidelijke en leesbaar gevecht. En door de hoogte verschillen en natuurlijke cover best een goed design van map. Intens en zelfs chaotisch bij momenten, maar nog steeds met voldoende momenten van rust door de andere vlaggen. Er waren flank opties en alternatieve looproutes, maar globaal genomen was het gevecht toch ook wel nog frontaal te noemen tussen de verschillende vlaggen.
- Operation Firestorm Was vaak een gevecht van A, B en C waar de vlaggen D en E als alternatieve uitvalsbasissen konden worden gebruikt. Ook hier was het gevecht duidelijk leesbaar.
- Gooi ik er nog even Operation Metro bij. Die map was bij design chaotisch en interns doordat het een gigantische chokepoint was. Een grindfest voor velen. Toch was er in deze map nog steeds een betere flow dan wat ik in BF6 zag. Het was de tunnel van Damavand Peak, maar dan langer met intenser. Je had hier maar 1 frontline en die schoof zelden op. Duidelijker dan dit kan het niet zijn. Al miste ik wel de alternatieve uitvalsbasissen. maar dit was duidelijk by design. Leuk voor even, maar niet echt mijn ding.
Maar goed, dit is mijn mening met een beperkte playtime die ik in de open beta hab gehad. Ik heb wel het potentieel gezien en mij vooral goed geamuseerd. Dus ja, ik kijk wel uit wat ze hiermee gaan doen. Het was lang geleden dat ik nog zoveel gegamed had op een korte tijd.
Zo goed als alleen maar Conquest gespeeld. Waarbij mijn favoriete class toch de Support met LMG blijft. K/D is wat laag, maar niet heel slecht voor een nieuwe game en maps.. De pre-order is in ieder geval de deur uit.
:strip_exif()/f/image/YfZIrsbnprMouEYb7a5ROv4Q.jpg?f=fotoalbum_large)
denk wel dat die gelijk heeft nu hebben ze een solide BF omdat alle studios samen gewerkt heeft en hun krachten gebundeld hebben. En dat is een goed is.Toonen1988 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:42:
Als ze nu de ene studio dit laten doen en de andere dat laten doen krijg je dadelijk weer een BF wat nergens op slaat. Zoals het met COD ook is gebeurt.
Hello everyone,
Thank you to everyone who joined us during the Battlefield 6 Open Beta weekends—your passion and feedback have been invaluable. With tens of thousands connecting on Discord to play together, over 600,000 hours streamed, and over 30 million hours watched, your enthusiasm and participation is what made it great!
Initial Learnings and In-Game Changes
As we approach the launch of Battlefield 6 on October 10, we’d like to take a moment to look back at the recent Open Beta to share our key learnings and in-game changes we’re making based on your feedback and in-game data.
Weapons
We’re making targeted adjustments to deliver a more consistent and rewarding gunplay experience. This includes a general pass on recoil and tap-fire characteristics across all weapons, further emphasizing their unique feel and improving range differentiation. We’ve also made changes to encourage more controlled tap-firing and burst-firing, rewarding precision and weapon mastery. Additionally, the M87A1 shotgun now requires more pellets to secure a kill. We are investigating the Time-to-Kill and Time-to-Death experiences, and we will share an update if definitive changes are made in these areas.
Movement
Movement mechanics have been adjusted to create a more balanced and traditional Battlefield experience. Momentum, especially horizontal speed, carried from a slide into a jump has been reduced. There is now a greater penalty for consecutive jumps, which lowers jump height when jumps are spammed. Firing while jumping or sliding will result in increased inaccuracy. These changes are designed to make sliding and jumping more situational, so they are no longer ideal options for engaging in gunfights, and will contribute to a gameplay pace that rewards skillful movement without becoming too fast or unpredictable.
Parachute physics have also been re-tuned, with reduced initial acceleration when opening the parachute for more controlled aerial movement.
Maps
We observed some players finding a way to reach rooftops and venture out of bounds. This gameplay is not intended for these maps, and the upcoming ladder for the Assault class is also not designed to access these areas. We’re actively working on adjustments to prevent unintended access and ensure gameplay stays within the intended boundaries.
We also heard strong feedback from players excited by the larger-scale maps that Battlefield has to offer. While the Open Beta featured smaller, more fast-paced maps, larger-scale maps are already part of our launch package, delivering action-packed gameplay and memorable, unique moments for every player. As part of the upcoming Battlefield Labs testing, we’ll be testing two new multiplayer maps: one set in Mirak Valley, the other a remake of the fan-favorite from Battlefield 3, Operation Firestorm. These two maps include the full complement of vehicles, like Liberation Peak, along with a more vast combat space.
Modes
When it comes to Rush, the conversation we observed wasn’t just about player count, but also about how maps play, and the tactical experience they offer. Rush is a mode with deep roots, originally known as Gold Rush in Bad Company, where matches typically ranged from 12v12 to 16v16 players. Many of you remember this as the golden era of Rush, and it continues to inspire our approach today.
We’ve experimented with larger player counts over the years, such as 64- and even 128-player versions. While these matches created intense, fast-paced moments, they also led to issues: Overwhelming defenses, stalled frontlines, and too many games ending in the first sector. Rush is especially sensitive to higher player counts due to its tactical and strategic requirements; when a player tries to arm the M-COM while more than 20 opponents are defending, the intended gameplay becomes less tangible. Based on feedback throughout recent titles, we’re lowering the default player count for Rush to improve the flow of combat and restore the tactical, methodical experience that defines the mode.
For those who enjoy large-scale Rush, Portal will allow you to experiment with different player counts at launch.
In contrast, Breakthrough is designed to accommodate higher player counts of up to 64 players, and that’s where the mode really shines. Using win/loss data from the Open Beta, we’re continuing to make map-by-map balance adjustments towards our goal of 50/50 win ratio for both Attackers and Defenders.
The Approach to Player Counts
There was some confusion around the number of players in different games so we wanted to take a moment to clarify our current direction for how these get determined. Rather than locking maps and modes to a fixed player count, our philosophy is to adapt to best fit the intended experience. This may vary by map or evolve over time with player feedback.
For example, at launch, some Breakthrough layouts will support 48 players, while others will have 64. It’s the one of many factors we adjust to create the right balance and feel for each scenario. In Breakthrough higher player counts work well on open, dynamic maps, while smaller player-groups offer a more focused experience on denser maps. Portal gives players the flexibility to try different settings and find what works best for their group and playstyle.
Finding the right balance is an ongoing process as everyone gets familiar with map size, lanes, and combat spaces. For now, we’ve found that 8v8 provides a solid starting point for small-scale, fast-paced modes like Team Death Match, Squad Death Match, Domination, and KOTH.
Playlist Options
A limited variety of playlist options were created for the Open Beta to both showcase and test the flexibility of the matchmaking system. For more details on our playlist adjustments, see our post about Open Beta Week 2 Playlist Options. Playing with both Open and Closed Weapons will continue to be options in Battlefield 6 and we are looking for ways to keep them easily accessible.
We recognize that some players experienced difficulty finding games to complete the Challenge of capturing sectors in Breakthrough or Rush. It wasn’t ideal and we’re actively using your feedback and in-game data to review and improve the Matchmaking system, with the goal of providing a smoother experience in the future.
Reflecting on the Open Beta & Next Steps
With the insights gathered during the Open Beta play sessions, we will be introducing in-game adjustments in upcoming Battlefield Labs events. Stay tuned for progress updates and future opportunities to get involved.
Join our official Battlefield Discord server to talk more Battlefield, share feedback, and find squadmates.
Lastly, thanks again for joining the Battlefield 6 Open Beta. Your feedback and participation made it an incredible experience.
//The Battlefield Team

---
Reddit link
Beroeps brabander
Eens maar de chaos was er net zo veel. vooral als er ook een tank was op Seine crossing en Bazaar.Marsmillo schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 02:59:
[...]
I beg to differ.
- Grand Bazaar, had een zone (kill alley ofwel de B vlag) waar het zeer druk en chaotisch kon zijn, maar je kon die zone ook langs de buitenkant omzeilen via de bredere straten. Deze map had wel duidelijke looplijnen een flow van welke vlagen je na elkaar nam. Gevechten waren leesbaar, er waren flanking routes, maar in balans. In kill alley zelf was zelfs vaak een redelijk frontaal gevecht.
- Seine Crossing kon inderdaad ook druk zijn, maar was wel een overzichtelijke map in design. De looplijnen en flankroutes waren goed te volgen en de flow van welke vlaggen na elkaar genomen worden was duidelijk. De Seine was de natuurlijke frontline tussen de beide teams, met de bruggen als de grote chokepoint. Wie zijn kant + de C vlag in handen kon houden, won vaak de match.
- Damavand Peak was op zich wel een leuke map. De intense gevechten gingen vaak door in de tunnel (de C vlag). De tunnel was breder dan Kill Alley van Grand Bazaar en je had maar beperkte alternatieven om aan de andere kant van de map te komen zoals de bruggen van Seine Crossing. Er waren een paar beperkte alternatieve looproutes in de tunnel, maar globaal gezien was dit een redelijk frontaal gevecht. Buiten de tunnel was het vaak stukken rustiger.
- Talah_Market uit DLC was inderdaad een stuk moeilijker te lezen. De looproutes waren minder uitgesproken, maar het was wel niet zo dat je continu en overal geflankt of in de rear aangevallen werd. Vaak ontstond er toch een kat en muis spel tussen de vlaggen A, C en D. Je kon redelijk anticiperen vanuit welke richting de vijand zou komen. Doordat er beperktere routes waren en de vlaggen ook verder uit elkaar lagen.
- Caspian Border had vaak de intense actie bij de B vlag, waarna het snel B, D, C werd. Dit was ook een zeer duidelijke en leesbaar gevecht. En door de hoogte verschillen en natuurlijke cover best een goed design van map. Intens en zelfs chaotisch bij momenten, maar nog steeds met voldoende momenten van rust door de andere vlaggen. Er waren flank opties en alternatieve looproutes, maar globaal genomen was het gevecht toch ook wel nog frontaal te noemen tussen de verschillende vlaggen.
- Operation Firestorm Was vaak een gevecht van A, B en C waar de vlaggen D en E als alternatieve uitvalsbasissen konden worden gebruikt. Ook hier was het gevecht duidelijk leesbaar.
Ik heb nergens gezegd dat BF3 niet intens of snel was. BF4 is denk ik zelfs nog sneller. Toch voelen ze anders aan omdat ze een andere filosofie lijken te hanteren in de game. BF3/4 lijkt een duidelijke flow te prefereren in de gevechten en nudget de spelers die volgorde van vlaggen te nemen zoals ze bedacht zijn. In BF6 lijkt dit minder aan de orde, waardoor er meer chaos lijkt te zijn. Elementen als snelle auto-heal en onbestaande respanwtimers helpen daar niet echt in. Door continu een gevoel van chaos te hebben, altijd en overal vijanden om je heen te hebben uit alle kanten, voelt dit spel sneller dan dat het is. De TTK is volgens mij niet eens zoveel sneller dan BF4...
- Gooi ik er nog even Operation Metro bij. Die map was bij design chaotisch en interns doordat het een gigantische chokepoint was. Een grindfest voor velen. Toch was er in deze map nog steeds een betere flow dan wat ik in BF6 zag. Het was de tunnel van Damavand Peak, maar dan langer met intenser. Je had hier maar 1 frontline en die schoof zelden op. Duidelijker dan dit kan het niet zijn. Al miste ik wel de alternatieve uitvalsbasissen. maar dit was duidelijk by design. Leuk voor even, maar niet echt mijn ding.
Maar goed, dit is mijn mening met een beperkte playtime die ik in de open beta hab gehad. Ik heb wel het potentieel gezien en mij vooral goed geamuseerd. Dus ja, ik kijk wel uit wat ze hiermee gaan doen. Het was lang geleden dat ik nog zoveel gegamed had op een korte tijd.
Alleen lees ik ook veel reacties dat ze grotere maps willen en daar doelde ik voornamelijk op.
Liever chaos dan lege maps als BF2042 en Battle royal games
niet ontevredenspartacusNLD schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:15:
[Afbeelding]
zo maar weer eens verder.. kan niet wachten op Rush..
en dan vanaf maandag in de withdrawl tot oktober
:strip_exif()/f/image/jlrbNrbMTQGa9U5duW4hMm7a.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 22-08-2025 09:37 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Wel een stuk minder gerevived, vanwege dat er geen challenge was. Tijdens het tweede weekend minder hard gerend en het iets langzamer aan gedaan.
:strip_exif()/f/image/MSDXdkl73nV5EZsBMIuR16f2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iStoZ53OgfMlLdMhD7fIjSlE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door RobinNL op 22-08-2025 11:27 ]
De developers zeggen al dat het een kleine nerf is en iedereen gaat al lijp dat het straks heel anders gaat aanvoelen.
Alleen ik zat zomaar eens te denken dat dit bewust zo gedaan is.
Iets te overpowerd movement speed voor snellere gameplay, zodat CoD spelers ook een fijne ervaring hadden met hun bunnyhop en gespring en nu een beetje nerfen om het tempo straks bij de release eruit te halen.Omdat er ook wel weer veel berichten zijn geweest over te snelle gameplay.
Ze zoeken volgens mij gewoon naar de gulden middenweg. Het blijft natuurlijk een arcade shooter.Pykow schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:59:
Grappig alle berichten over de nerf van de movement (speler bewegingen)
De developers zeggen al dat het een kleine nerf is en iedereen gaat al lijp dat het straks heel anders gaat aanvoelen.
Alleen ik zat zomaar eens te denken dat dit bewust zo gedaan is.
Iets te overpowerd movement speed voor snellere gameplay, zodat CoD spelers ook een fijne ervaring hadden met hun bunnyhop en gespring en nu een beetje nerfen om het tempo straks bij de release eruit te halen.Omdat er ook wel weer veel berichten zijn geweest over te snelle gameplay.
Gelukkig wel, ik hoef geen hardcore shooter.jagermeister schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:06:
[...]
Ze zoeken volgens mij gewoon naar de gulden middenweg. Het blijft natuurlijk een arcade shooter.
Ik game voor mijn plezier
Ik heb het liever andersom, dat je bij een vlag bent en niet weet of er verdediging is, wellicht komt en hoeveel er dan komen dan continue actie.Pykow schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:13:
[...]
Eens maar de chaos was er net zo veel. vooral als er ook een tank was op Seine crossing en Bazaar.
Alleen lees ik ook veel reacties dat ze grotere maps willen en daar doelde ik voornamelijk op.
Liever chaos dan lege maps als BF2042 en Battle royal games
Dan kan je gewoon je Hud uitzettenMarc3l schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:16:
[...]
Ik heb het liever andersom, dat je bij een vlag bent en niet weet of er verdediging is, wellicht komt en hoeveel er dan komen dan continue actie.
Kijken hoe "snel" we al die fomo rewards kunnen grinden voor battlefield 6.
45 dagen nog de tijd
Is het makkelijk te doen of echt een grind?Ricmaniac schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:23:
Oke ook maar weer even in battlefield 2042 gegaan voor de Battlefield6 rewards![]()
Kijken hoe "snel" we al die fomo rewards kunnen grinden voor battlefield 6.
45 dagen nog de tijd
Beroeps brabander
Ligt eraan hoeveel je speelt. In het 2042 topic heb ik wat meer uitgelegd over de pass.Vuurvoske schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:32:
[...]
Is het makkelijk te doen of echt een grind?
Ik heb met een 5700x3d gespeeld, wel met een Radeon 6800... Maar dan op 32:9 / 5120x1440, high. Ik heb geen fps counter aangehad en ook een deel upscaled gespeeld, maar over het algemeen zeker >60fps. En nee dat had ik zelf überhaupt niet verwacht.Bassbounce schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:53:
Heeft iemand ervaring met een 5800X3D? Mijn 5600X bottleneckt mijn 6700 XT op 1440 met FSR aan. Ik ben bang dat ik naar AM5 moet overstappen als ik bottleneck vrij wil zijn.
Was er oprecht heel tevreden mee, nu kwam ik zelf voorheen van een 3600x en die upgrade is echt gigantisch, iig in de games die ik rond die upgrade speelde.
Tis natuurlijk een beetje afhankelijk van de prijs van de 5700x3d en 5800x3d nu ze langzamerhand out of sale gaan. Maar gezien de zeer beperkte investering zou ik daarvoor kiezen en AM5 nog ff laten liggen.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
De Tweakers Discord server heeft een eigen kanaal voor BF6, voor degenen die dat mogelijk leuk vinden: https://discord.gg/tweakers.
Om makkelijker samen te gamen, heeft The_Worst een Excel bestand gemaakt om zo makkelijk elkaar toe te voegen. klik hier voor de lijst.
Politieke discussie rondom deze game hoort hier niet thuis. Graag alleen over de inhoud praten en niet over politieke standpunten.