A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:43:
Laten we eerst maar eens afwachten, als de maps maar goed afgestemd zijn op de modes. Genoeg grote maps die spelen als een draak en hele kleine die goed werken en andersom.
Over het algemeen vind ik de beste maps juist de medium grootte met alleen landvoertuigen, Breakthrough voelde wel als de beste mode deze beta, beter dan conquest en rush.
Battlefield heeft altijd moeite met het in balans brengen van luchtvoertuigen.
Ook in deze beta kon een heli best wel domineren en hadden jets geen dogfights in de lucht.
Een beetje air support is prima, maar 1 hit met een Stinger zou voldoende moeten zijn om ze weg te jagen.
Alleen vaak kunnen ze flare na flare gebruiken of gaan ze gewoon steeds schuilen tot dat hun flare terug is.
Misschien 3 ammo geven op flares en klaar, daarna ben je gewoon het haasje
Ik ben daarom ook wel meer van de landvoertuigen op medium maps.
Rush hebben ze aan het einde van het weekend wat verbeterd, maar de spawns zitten gewoon niet goed.
Ricmaniac schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:53:
[...]
Oh daar ben ik het mee eens. BF3 was fenomenaal. Metro voelde nooit als kleine map ondanks dat je geen voertuigen had. De verandering van het park naar de metro naar de stad in die map voelde groots destijds.
En meerdere van de maps die je noemt zijn goed ja maar het voelt toch anders bij deze ofzo. De gameplay feel is wel terug en speelt gewoon lekker weg.
Maargoed ga het na de launch wel zien. Hoe dan ook vind ik de game tof.
Probleem was dat sommige lui voor de vlag gaat die het dichts bij de HQ zit van de tegenstander.
Daardoor verpest het de hele flow in de map en kan je van elke hoek aangevallen worden.
Dit is mede door de map design, waardoor mensen zo gaan lopen en er geen duidelijke frontlinie is.
Metro heeft de vlaggen achter elkaar staan, Grand bazaar heeft een mooie centrale vlag en in een rechte lijn weer 2 vlaggen aan beide kanten, Seine crossing moest je perse over 2 bruggen of snel via het water. heel duidelijk 2 kanten.
Alleen de maps in BF6 hebben dit niet. Laat ik het even visualiseren:
New york heeft 3 vlaggen achter elkaar staan (rode vak)
Maar kijk eens naar mijn groene pijltjes en blauwe pijltjes.
Uitendelijk kan je gewoon vanuit 2 kanten de middelste gebied betreden
Iberian is het vecht gebied vooral in het zuiden (rode vak)
Vlag A en E liggen echt op een rechte lijn en daarom zie je ook vaak dat je deze 2 vlaggen mist.
Maar wat je ziet gebeuren is dat ze op A of vlag E blijven campen.
Pax kan vaak A beter verdedigen, want ze hebben vlag B en C als cover.
De Nato (groen) kan vlag D pakken en flanken naar C, maar je zal zien dat je vaak E verliest.
Zelfs in de onderstaande afbeelding zie je dat de PAX Vlag A en E als eerst veroveren

en C kan echt vanuit alle hoeken aangevallen worden.
Peak hoef ik gelukkig weinig uit te leggen, Op Reddit staat in mijn beleving de oplossing.
Sieg of Cairo is voor mij lastig uit te leggen.
Bij Vlag E heb je geen Cover, open waardoor het heen en weer kan gaan.
Links vanaf Vlag C is er zoveel cover en camp mogelijkheid, dat PAX de mogelijkheid heeft om C langer vast te houden.
Pax kan alleen wat terug doen als ze voorbij de chokepoints komen in het noorden van C (maar dat is vrijwel de natuurlijke loop van de Nato)
Dus moet Pax vlag E zien te veroveren die behoorlijk open ligt.
Daarom wint Pax dit veel vaker.
Schermafdruk hieronder laat ook weer zien dan vlag C, D en E van de Nato kant zijn en dat is geen uitzondering