Ik ben blij met dit topic, toch al een aantal diensten naar tevredenheid kunnen inwisselen voor Europese alternatieven (o.a. Vivaldi, Ecosia, Le Mistral).
We zitten diep in het Apple eco systeem en ons hele gezinsleven staat volledig in iCloud. Dat werkt echt fantastisch, maar ook hier wil ik (op termijn) vanaf. De eerste stap is vandaag gezet door de email op mijn eigen domeinnaam te hebben verhuisd van iCloud+ naar het Nederlandse mijn.host. Vermoedelijk kan ik hiermee ook uit de voeten voor het syncen van de (gedeelde) agenda's, contactpersonen, etc.
Ik heb overigens erg lang getwijfeld over Proton, maar een Vendor lock-in zie ik niet zitten. Al helemaal niet omdat ik niet perse wil afstappen van diensten als 1Password en NordVPN.
Wat echt nog een zoektocht blijft is een goede cloud opslag die net zo fijn werkt als iCloud. Dan heb ik het in eerste instantie nog niet over de foto bibliotheek, maar vooral bestanden. Ik heb Jottacloud, pCloud, Proton Drive, Strato HiDrive geprobeerd maar overal valt wel iets op aan te merken. Bijvoorbeeld qua snelheid, prijs of gebruiksgemak. Zo ziet HiDrive er uit alsof het in de jaren 80 is ontwikkeld.
Hoe zijn de ervaringen van mede iCloud gebruikers?
[
Voor 4% gewijzigd door
Roog1317 op 04-04-2025 12:25
]