L0g0ff schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 20:09:
Kan je niet op een (Europese) git alles specificeren en dat de discussie dan wel hier kan blijven?
[...]
Voordeel van git is dat iedereen een MR/PR kan inschieten buiten dit topic om. Zo zal je ook een bredere doelgroep aanspreken. Zeker als je ervoor kiest de lijst in het Engels op te stellen.
Spreekt elkaar natuurlijk nogal tegen. Als je het in git gaat zetten, op bv een Codeberg (Duitse non-profit, qua features semi gelijk aan GitHub)
en PRs wilt gebruiken ga je natuurlijk automatisch ook een deel van de discussie verplaatsen naar dat platform.
Als Tweakers geen uitzondering kan/wil maken dan lijkt me dat een betere optie dan subdraadjes hier op GoT.
offtopic:
Tsja, waar een wil is is een weg. Maar de post lengte is een technische beperking (die best ook nog eens door de database kan komen). En dat alleen de startpost "mede auteurs" kan hebben is een keuze v.w.b features. En buiten dit topic zie ik voor die feature ook geen nut? Tweakers is geen StackOverflow waar iedereen elkaar posts kan aanpassen/aanvullen en waar het dus "logisch" is dat anderen elkaar posts kunnen bewerken. En voor extreme edge cases als deze zie ik Tweakers deze feature ook niet toevoegen.
Overigens ook "interessant" dat het topic de laatste tijd weer best stil was. En nu is er een frontpage artikel wat er naar verwijst en vind er ineens weer voornamelijk de meta discussie plaats over de uitvoering. En gaat het niet over de bedrijven / alternatieven.
Ik zou dus bijna zeggen dat er uberhaupt niet zo heel veel meer (inhoudelijk) te bespreken is?
En qua splitsen kan dat natuurlijk ook "groot". Een topic per "softwarepakket" is naar mijn idee nogal onzinnig. Logischer is naar mijn idee dan puur een topic (hoogstens) per Tweakers categorie. Dus een topic in "consumenten aankoopadvies" waar laptops, tablets, ... besproken worden, een topic in "software" waar alle software voorbij komt, een topic in "wonen" waar domotica hardware & software voorbij komt, .... Een topic over laptops, een topic over tablets, een topic over e-readers, een topic over wachtwoordmanagers, een topic over office pakketten, een topic over camera's, een topic over deurbellen, ... lijkt mij nogal onzinnig en voor veel teveel versplintering zorgen.
Waarbij er ook nog eens overlap kan zijn. Want een merk dat camera's maakt maakt wellicht ook slimme deurbellen, om maar eens iets te noemen. En dan benoem ik gedeeltelijk bewust "hogere" categorieën ("Software" en niet "Windows software" / "Linux en overige" / "Server & cloud" / .... Waarbij AFAIK 1 topic ook prima in meerdere categorieën geplaatst kan worden, bv "Het grote ZFS topic" is zowel toegankelijk via "Opslag en back-up" als via "Linux en overige clients" (die ook nog eens aparte hoofd categorieën hebben, "Harde waren" vs "Softe goederen").