sinnednelebboh schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:11:
Hoi iedereen,
Mooie discussies, ik overweeg om de set aan te schaffen (eva +5) maar het is voor mij niet duidelijk qua aansluiting.
Ik heb aparte 16a groep beschikbaar, kan ik de set dan enkel met stekker aansluiten en is het dan werkzaam zoals ik verwacht ?
Dus opladen bij overschot en ontladen avond en/of vraag boven zonnepanelen capaciteit ?
De prijs is heel acceptabel en ik ga niet voor geld verdienen maar voor lagere kosten.
Ik salderr op dit moment 50 procent van mijn panelen per jaar.
Greets,
Dennis
Als je een aparte groep hebt dan kan je 2KWh terugleveren aan laten zetten. Kwestie van een "bewijs" foto van de groep en stopcontact naar service sturen en dan krijg je de ontgrendelingscode.
Dit is wel een grote plus van deze set omdat een HW unit niet boven de 800w kan terugleveren, en daarnaast ook geen noodstroom voorziening kan zijn. Qua software/app lijkt dit wel beter in elkaar te zitten overigens maar was min of meer verwacht (maar komt ook tegen flinke meerprijs)
Voor de rest iis het inderdaad redelijk plug & play. Waarbij ik wel moet aantekenen dat er nog wat bugs zijn die opgelost moeten worden, niet zozeer in de hardware, meer in de app en de interactie tussen P1 dongle en Eva unit.
Op basis van de zon van de afgelopen dagen kan ik zeggen dat de set in basis doet wat het moet doen: Solarenergie overschot tanken als het er is, en weer afgeven als er een netto tekort is in je huis.
Heb de set op mijn werkkamer staan en hoorde het relais net om 0845 al schakelen, keek nieuwsgierig als ik ben even in de app en de zonnestroom werd inderdaad al weer voorzichtig getankt..
Verwacht dat hij rond 1300 vandaag al weer volzit.. en overweeg om er nog 1 mate bij te zetten (heb nu 1+4).
Succes met de keuze.. en laat ons weten als je hem gemaakt hebt