Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:53
De mijne is vandaag geleverd maar ik kan de eindstop niet vinden. Waar zou die moeten zitten?

De communicatie over de levering was echt minimaal trouwens… iets van we staan morgen voor je deur en als je niet kan dan komen we volgende maand pas weer.

Mijn EMS heeft versie 1.01.36 maar ziet geen nieuwe software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-06 21:45
op zondag nota bene
Keesiej schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:45:
maar ik kan de eindstop niet vinden. Waar zou die moeten zitten?
in dezelfde plastic zak bij elke Mate waarin ook een kortere en een langere verbindingskabel zitten.

Waarschuwing: als je meerdere mates koppelt dan onthoudt EVA de volgorde waarin je dat nu doet. Verander je per ongeluk e koppelvolgorde bij een verhuizing naar een andere plek (heb ik 2 x gedaan) dan gaan de ladingen van de accu's niet meer redelijk mooi gelijk op.

[ Voor 40% gewijzigd door Jan VLD op 23-02-2025 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Laatst online: 21-06 22:29
Elke mate wordt geleverd met een korte en lange verbindings kabel en een eindstop. Gaat een hoop spullen overhouden dus :-)

Over hoe dat zit met de vaste volgende moet ik nog terug horen van service. Dat wisten ze zelf niet en is bij engineers neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 17:42
Chupachups schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:32:
[...]

Lijkt me wel, het is gewoon een verbruiker. Maar beter is het naar mijn mening om zonnepanelen aan de Eva te hangen. Kost geen brandstof.
Niet dus, aldus support.

"opladen via je huisnetwerk met een inverter generator is op dit moment niet mogelijk, omdat de P1-meter detecteert dat er geen netspanning is en de batterij hierdoor niet actief gaat laden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:25
Tsubarov schreef op zondag 23 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Niet dus, aldus support.

"opladen via je huisnetwerk met een inverter generator is op dit moment niet mogelijk, omdat de P1-meter detecteert dat er geen netspanning is en de batterij hierdoor niet actief gaat laden."
En in een andere modus ? Dan is de P1 niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arro3038
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11:51
JorisS schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:58:
[...]

Ik ben ook ongeduldig :) . Wat is de ervaring met de levertijd?
Inmiddels bericht ontvangen. Wordt toch een week later. 8 maart arriveert mijn Eva.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jan VLD
zondagavond maak ik de wekelijkse energiebalans op.
De thuisaccu heeft zijn draai gevonden.
74 kWh verbruikt, bijna de helft daarvan voor de EV (die na deze zonnige zondag weer volgetankt staat)
Deze week was 91 % !!!!! van dat elektriciteitsverbruik eigen stroom.
23 kWh, dus ongeveer 1/3 kwam via de thuisaccu en was anders als teruglevering "verloren" gegaan.
Zonder thuisaccu zou ik "maar" 63 % eigen stroom hebben benut.

Best wel veel panelen, een EV, een thuisaccu, momenten afwachten, en dan kan dit zomaar in februari al, daarvoor hoeft het weer niet eens de hele week mee te zitten. Oh, en de wasmanden en de afwasmachine zijn zo goed als leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:34
arro3038 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:41:
[...]

Inmiddels bericht ontvangen. Wordt toch een week later. 8 maart arriveert mijn Eva.
Ja, ik ook. 6 maart

Besteld : 18-feb-2025
Aankondiging : 23-feb-2025
Geplande levering : 06-mrt-2025

JorisS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Keesiej schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:45:
De mijne is vandaag geleverd maar ik kan de eindstop niet vinden. Waar zou die moeten zitten?

De communicatie over de levering was echt minimaal trouwens… iets van we staan morgen voor je deur en als je niet kan dan komen we volgende maand pas weer.

Mijn EMS heeft versie 1.01.36 maar ziet geen nieuwe software
De Nederlandse tak is klein, en ik denk dat ze een beetje overweldigd zijn door wat er op ze af is gekomen sinds de lancering op de Nederlandse markt. Ze doen (voor zover ik weet) de bezorging in eigen beheer, dus dat ze niet heel flexibel zijn qua levering kan ik me wel voorstellen.

Ik kreeg gisteren (zondag) nog uitgebreid antwoord van support, dus het is ook niet zo dat ze niet hun best doen om iedereen te woord te staan.

Wat voor mij vooral telt, is dat de EvaPower zelf gewoon stabiel werkt en een solide indruk maakt. Er zijn nog wat issues en tekortkomingen met de 'zelfvoorziening' modus, die speciaal voor de Nederlandse markt is ontwikkeld, maar dat is op zich ook te verwachten. En het meeste lijkt al opgelost in de nieuwste firmware, volgens @GadgetKoen. Die firmware wordt trouwens uiterlijk morgen (dinsdag) breed gereleased begreep ik van de supportafdeling.

Ik hoop dat er in de toekomst nog optionele tijdvakken worden toegevoegd aan de zelfvoorziening modus, zodat je in een bepaald tijdvak alleen kunt laden met NOM en in een ander tijdvak ('s nachts) alleen kunt ontladen met NOM. Dat zou voorkomen dat de accu overdag tijdens het laden kortstondig gaat ontladen als de wasmachine aanspringt bijvoorbeeld. Ik wil met name graag mijn sluipverbruik afdekken en nu is de batterij al grotendeels leeg als de nacht begint.

EDIT: er is een nieuwe versie (3.0.2)van de iOS app gereleased.
-Ondersteuning voor dynamische tarieven
-Optimalisatie aangepaste modus
-Optimalisatie modus ‘prioriteit zonnepanelen’

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 24-02-2025 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLWildcard
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 22:18
dennisfr schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:36:
[...]

Ik kreeg gisteren (zondag) nog uitgebreid antwoord van support, dus het is ook niet zo dat ze niet hun best doen om iedereen te woord te staan.

Die firmware wordt trouwens uiterlijk morgen (dinsdag) breed gereleased begreep ik van de supportafdeling.

Ik wil met name graag mijn sluipverbruik afdekken en nu is de batterij al grotendeels leeg als de nacht begint.
Ik kreeg gisteren (zondag) ook een heel net en vooral uitgebreid antwoord, dus ze doen echt goed hun best, maar kan me voorstellen dat ze het idd druk hebben. Ook kreeg ik gisteren einde dag pas de mail dat vandaag spullen geleverd gaan worden. Gelukkig ben ik flexibel in waar ik kan werken.

In de mail werd inderdaad opnieuw gezegd dat de nieuwe firmware inderdaad dinsdag gereleased gaat worden samen met de app update. Ik ben benieuwd! Ik draai al op .43

En het voorkomen van kort omschakelen zou fijn en de levensduur moeten verlengen verwacht ik!

En mee dat ik dit type krijg ik melding dat er nieuwe versie voor de android app klaar staat! :-)
Wel raar trouwens dat hij als ik de melding in de app aanklik deze probeert een apk te sideloaden... heb voor de zekerheid de update maar vanuit de playstore gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLWildcard
Ik krijg nu ook melding bovenin de app dat de eva in slaapstand staat ivm laag vermogen.
Er wordt in ieder geval geen nieuwe firmware aangeboden vanuit de app. Die is nog steeds V1.01.43Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq4KDvo1afiqdxQdcQtOGIS4u8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/929Vu7t2wNTtePih0fVinjjU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door NLWildcard op 24-02-2025 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
Jan VLD schreef op zondag 23 februari 2025 @ 18:59:
[...]

op zondag nota bene

[...]

in dezelfde plastic zak bij elke Mate waarin ook een kortere en een langere verbindingskabel zitten.

Waarschuwing: als je meerdere mates koppelt dan onthoudt EVA de volgorde waarin je dat nu doet. Verander je per ongeluk e koppelvolgorde bij een verhuizing naar een andere plek (heb ik 2 x gedaan) dan gaan de ladingen van de accu's niet meer redelijk mooi gelijk op.
In mijn geval dus niet… had alleen een setje korte kabels bij beide mates en een muurbevestiging. Maar contacten met support dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Best
  • Laatst online: 18-06 10:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vny6YAWosrs_PYO_mSN2RrFv14s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pjJV8HO1OaowgA2EqslzvQLg.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij lost het probleem op van op standby springen en dus niet meer vanzelf op P1 starten. Kijk bij instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLWildcard
Ik heb die stand aangezet , benieuwd of het helpt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Nu online
Tha Best schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:56:
[Afbeelding]

Volgens mij lost het probleem op van op standby springen en dus niet meer vanzelf op P1 starten. Kijk bij instellingen
Als je hiermee de situatie bedoeld die met firmware 42 is geintroduceerd, dan denk ik niet dat het daarvoor is bedoeld. Dat wordt (als het goed is) opgelost met firmware versie 43.

Deze instelling lijkt me meer bedoeld voor de situatie waarin je EvaPower gebruikt als PowerStation/Noodstroomvoorziening (dus daadwerkelijk zonder de voedingsstekker in het stopcontact). Ik moet nog testen of dat eigenlijk überhaupt werkt. Het was wel één van de redenen voor mij om deze thuisbatterij aan te schaffen.

EDIT: het instellen van het maximaal terug te leveren vermogen via de instellingen werkt niet meer? Ik krijg een pop-up dat dit verplaatst is naar de modus instellingen, maar daar kan ik ook niets vinden. En de ontgrendelcode die ik van support heb gekregen is ook niet meer geldig :-(

EDIT2: gelukkig staat de vorige versie nog wel op mijn Android tablet :)

[ Voor 16% gewijzigd door dennisfr op 24-02-2025 17:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan VLD
Keesiej schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:46:

In mijn geval dus niet… had alleen een setje korte kabels bij beide mates en een muurbevestiging. Maar contacten met support dus.
ik heb twee mates gekocht en daardoor nu een set lang, kort en eindstop over, dus als het niet opschiet, laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje64
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 09:43
Hier op ios ook update vd app gekregen met o.a dynamische prijzen. Moet echter eerst firmware update doen van de dongle. Als ik dat probeer dan krijg ik een popup met een tip en dat ik de update moet bevestigen maar Joost mag weten hoe en waar ik dat moet bevestigen. Kan iemand daar uit ervaring iets over zeggen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmnlteam
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12-06 09:00
Begrijp ik het goed dat je het volledige bedrag moet betalen als je de Eva Power besteld , dus geen aanbetaling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLWildcard
Bij de pre-order was het kleine aanbetaling, maar nu is het bestellen en redelijk snel leveren. Dus ik vermoed inderdaad gelijk de volle mep betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorisS
  • Laatst online: 12:34
mmnlteam schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:37:
Begrijp ik het goed dat je het volledige bedrag moet betalen als je de Eva Power besteld , dus geen aanbetaling
Klopt, direct betalen

JorisS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesiej
Jan VLD schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:35:
[...]

ik heb twee mates gekocht en daardoor nu een set lang, kort en eindstop over, dus als het niet opschiet, laat maar weten
Thanks! Zondag is de Eva power geleverd en gelijk heb ik gemaild. Vandaag dus werkdag 2 wie weet hoor ik vandaag iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebsite
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-06 14:12
mausje64 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:19:
Hier op ios ook update vd app gekregen met o.a dynamische prijzen. Moet echter eerst firmware update doen van de dongle. Als ik dat probeer dan krijg ik een popup met een tip en dat ik de update moet bevestigen maar Joost mag weten hoe en waar ik dat moet bevestigen. Kan iemand daar uit ervaring iets over zeggen..?
Als je bedoelt dat je de update knop niet kan vinden, bij mijn iPad stond het scherm “ingezoomd”, dan zie je de helft van je scherm niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Artois
  • Laatst online: 10:32
Als ik kies voor de Aangepaste "slimme" modus en zeg dat de batterij mag laden van 08.00 tot 17.00 en dient te ontladen tussen 18.00 en 23.59. Dan wordt er 0 overschot naar de batterij gestuurd. Meerdere mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindob
  • Laatst online: 09-06 13:54
Is voor het aanvragen van de 2000W unlock een serienr oid van de EVA nodig?
De mijne wordt 8 maart geleverd, de groep is al klaar. Dan kan ik de code vast aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje64
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-06 09:43
zebsite schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:06:
[...]

Als je bedoelt dat je de update knop niet kan vinden, bij mijn iPad stond het scherm “ingezoomd”, dan zie je de helft van je scherm niet…
Idd tnx opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laroil
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-06 08:49
Doet het hier toch niet goed op dynamisch.
Ingesteld op laden onder 10 cent en dat deed hij goed gisteren. Ontladen bij 16 cent of hoger, maar ging al bij 13 cent ontladen??? Terwijl in beleidslijn wel de "Zal ontladen" acties goed vermeld zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JntV0LNLMubcGGWFibFojj68IN0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3pJ0cGN9bRMmrfoa8B8QDjv6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-06 20:20
erwindob schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:49:
Is voor het aanvragen van de 2000W unlock een serienr oid van de EVA nodig?
De mijne wordt 8 maart geleverd, de groep is al klaar. Dan kan ik de code vast aanvragen.
Weet niet of het nodig is maar ik moest wel enkele foto’s als bewijs mee sturen dus ik vermoed dat ze niet vooraf willen unlocken.

4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
Rene Artois schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:48:
Als ik kies voor de Aangepaste "slimme" modus en zeg dat de batterij mag laden van 08.00 tot 17.00 en dient te ontladen tussen 18.00 en 23.59. Dan wordt er 0 overschot naar de batterij gestuurd. Meerdere mensen last van ?
Bij deze stand negeert Eva de P1 meter volledig en laad hij op het vooraf ingestelde maximum dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 10:33
Jan VLD schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:35:
[...]

Ik heb gisteren 5 mates binnen gekregen... alle zonder eindstop en maar met 1 kabel.
Met name de eindstop zou ik graag overnemen omdat ik dan de mates pas kan activeren.

Waar woon je? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindob
In de gebruiksaanwijzing die nu op de site staat is 1 kabel per mate en de eindstop bij de evapower onder inhoud van de verpakking vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
erwindob schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:47:
In de gebruiksaanwijzing die nu op de site staat is 1 kabel per mate en de eindstop bij de evapower onder inhoud van de verpakking vermeld.
Klopt, maar de eindstop zat er bij alle 5 niet bij.
En begrijp dat dit bij de laatste leveringen bij meer mensen het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
BillyJ38 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Ik heb gisteren 5 mates binnen gekregen... alle zonder eindstop en maar met 1 kabel.
Met name de eindstop zou ik graag overnemen omdat ik dan de mates pas kan activeren.

Waar woon je? :-)
Hier evt ook een eindstop over, op te halen in Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
Dank voor het aanbod!
Ik kom uit Brabant (Roosendaal) dus hopelijk is er iemand in de buurt die er 1 over heeft.
Wacht nog even of iemand reageert... maar anders kom ik hem graag halen! TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Artois
Voogel schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:35:
[...]

Bij deze stand negeert Eva de P1 meter volledig en laad hij op het vooraf ingestelde maximum dacht ik.
Bijzonder, er staat een vinkje bij "Sta het opladen van de batterij via het net toe", hetgeen suggereert dat deze wanneer het vinkje uit staat zou laden met overschot, althans zo interpreteerde ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
Rene Artois schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:40:
[...]

Bijzonder, er staat een vinkje bij "Sta het opladen van de batterij via het net toe", hetgeen suggereert dat deze wanneer het vinkje uit staat zou laden met overschot, althans zo interpreteerde ik het.
Ah wacht je bedoelt dat hij tijdens het aangegeven window ook niet van het overschot laad? Dan zou ik toch support even mailen want dan werkt het schema blijkbaar nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Artois
Voogel schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:05:
[...]

Ah wacht je bedoelt dat hij tijdens het aangegeven window ook niet van het overschot laad? Dan zou ik toch support even mailen want dan werkt het schema blijkbaar nog steeds niet.
Dat is inderdaad wat ik bedoel.
De mail is er uit, mocht er reactie komen dan zal ik dat melden,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VLD
Hulst (Zeeuws-Vlaanderen)
uithoek helaas vanuit de rest van Nederland gezien

Maar dat ding past in een bubbeltjesenvelop wel door de brievenbus hoor. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRuKTPESXUNuUg2bly4yGabgz9w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PVwOKtWZhz86dJ8lDTsRohxo.png?f=user_large

[ Voor 65% gewijzigd door Jan VLD op 25-02-2025 17:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voogel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mDkI4y2O02GHK9KYlDmerd1c9s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IKPPVJuchtgEGMVe7eItNPFg.png?f=fotoalbum_large
Gister was echt een goeie dag! Op de zon tot na middernacht en toen geforceerd laden tegen 15cent, helaas net niet genoeg voor de hele dag 😬 toch nog een extra mate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Best
Hoe kom ik aan firmware 43? Mijne gaat steeds in de slaapstand en moet ik hem geforceerd wekken wat ik vervolgens vergeet en hele accu weer met netstroom vol. Waardeloos dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turbodiesel13
  • Laatst online: 20-06 10:56

turbodiesel13

---------------

Tha Best schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:40:
Hoe kom ik aan firmware 43? Mijne gaat steeds in de slaapstand en moet ik hem geforceerd wekken wat ik vervolgens vergeet en hele accu weer met netstroom vol. Waardeloos dit
Dat had ik gister ook, maar nadat ik bij de omvormer keek zag ik daar versie 1.029 klaar staan. Daarna stond ook ineens .43 bij het EMS klaar en nu lijkt hij niet meer in slaapstand te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Best
turbodiesel13 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:38:
[...]

Dat had ik gister ook, maar nadat ik bij de omvormer keek zag ik daar versie 1.029 klaar staan. Daarna stond ook ineens .43 bij het EMS klaar en nu lijkt hij niet meer in slaapstand te gaan.
goeie tip was bij mij dus ook zo hij is aan het updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Als het goed is wordt de Eva binnenkort geleverd. Vraag aan de inmiddels ervaren bezitters: wat is de beste manier om de boel werkend te krijgen? Ik bedoel dan het aanmelden in de app, koppelen met wifi etc. Dan kan ik (en andere toekomstige gebruikers) daar hopelijk van leren 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
ik vraag me af:

Mooie dag, EVA staat met 1800 W te laden. Op dezelfde groep staat de wasmachine. Die start ik, en die vraagt 2500 W om op te warmen.

Eva doet er anderhalve minuut over om om te schakelen van 1800 W laden naar 800 W ontladen.

zijn die zekeringen zó traag dat die stop er niet uit gaat, dat die minstens een halve minuut 20 A aan kunnen? Of is het toch verstandig om te proberen die laadsnelheid te begrenzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLWildcard
Chupachups schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:47:
Als het goed is wordt de Eva binnenkort geleverd. Vraag aan de inmiddels ervaren bezitters: wat is de beste manier om de boel werkend te krijgen? Ik bedoel dan het aanmelden in de app, koppelen met wifi etc. Dan kan ik (en andere toekomstige gebruikers) daar hopelijk van leren 😄
Ik kan alleen aangeven dat het configureren redelijk vlot ging. Ik zat wel naast de EVA en had normale wifi denking op die plaats. Enige waar ik tegen aan ben gelopen was met de P1 dongle en de splitter. Ik heb twee p1 dongles er aanhangen (HomeWizard en deze) en die trekken samen te veel stroom. Dus vandaar een actieve splitter er tussen gezet met een eigen voeding. Toen werkte het gewoon goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
  • Nu online
Chupachups schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:47:
Je krijgt kort voor de levering een link naar de installatiehandleiding. Als je die volgt kan het eigenlijk niet mis gaan. Tip: zorg voor een goede Wifi verbinding op de plek waar de EvaPower komt te staan (en bij je slimme meter voor de P1 single)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
NLWildcard schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:05:
[...]

Ik kan alleen aangeven dat het configureren redelijk vlot ging. Ik zat wel naast de EVA en had normale wifi denking op die plaats. Enige waar ik tegen aan ben gelopen was met de P1 dongle en de splitter. Ik heb twee p1 dongles er aanhangen (HomeWizard en deze) en die trekken samen te veel stroom. Dus vandaar een actieve splitter er tussen gezet met een eigen voeding. Toen werkte het gewoon goed.
Heel herkenbaar.. en als je haar erna verplaatst hou de volgorde van de mates goed in de gaten (of nummer ze) en zet eea exact weer zo in elkaar. Evapower blijkt vrij autistisch en houdt vast aan de eerste volgorde wat onbalans tussen de mates lijkt te versterken als je de eerste mate de laatste maakt etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
Jan VLD schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 09:57:
ik vraag me af:

Mooie dag, EVA staat met 1800 W te laden. Op dezelfde groep staat de wasmachine. Die start ik, en die vraagt 2500 W om op te warmen.

Eva doet er anderhalve minuut over om om te schakelen van 1800 W laden naar 800 W ontladen.

zijn die zekeringen zó traag dat die stop er niet uit gaat, dat die minstens een halve minuut 20 A aan kunnen? Of is het toch verstandig om te proberen die laadsnelheid te begrenzen?
Gebruik je een PV verdeler of zitten ze beide op dezelfde groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
nee, ik heb geen pv=verdeler, maar snap ook niet wat ik in dit geval daarmee zou moeten.

Wat ik daarvan begrijp is dat ik daarmee kan voorkomen dat een PV van bijv 3 kW en een zekering van 3,6 kW samen een elektrisch probleem van 6,6 kW zouden kunnen voorzien, met verhitte bedrading tot gevolg.

Voor het ONTladen van de accu, als die zich dus even als een PV gedraagt, is die nadrukkelijk en wettelijk begrensd op 800 W zodat geen PV-verdeler nodig is.

Maar nu heb ik een accu die LAADT in de huisgroep van de bovenverdieping+ zolder. Op die groep staan ook wasmachine en droger. (huis 1970, drie groepen)
maar LADEN 2 kW + wasmachine 2,5 kW , daarmee dan totaal 4,5 kW door die draad van meterkast naar boven trekken, daar ga ik met een PV-verdeler toch niks aan veranderen?

Kijk, dat duurt nooit zo lang. Maar die accu heeft nou eenmaal zijn tijd nodig om over te schakelen van laden naar ontladen. Dus iedere keer als die wasmachine wil warmen gaat er weer een halve minuut tot een minuut lang te veel vermogen door die draad, als die accu net als nu met het zonnetje volle bak aan het laden is.

[ Voor 17% gewijzigd door Jan VLD op 26-02-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindob
Ik zou zeggen dat de EVA niet op dezelfde groep moet staan als een andere grootverbruiker die gelijktijdig aan is.

Een standaard automaat met b karakteristiek kan wel kort een grotere stroom doorlaten, dat is voor eventuele inschakelpieken bedoeld.

Bij 1,5× overbelasting zou je automaatje tussen de 25 en 60s moeten afschakelen. Zie grafiekjes b- karakteristiek via google

[ Voor 20% gewijzigd door erwindob op 26-02-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathopper
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:01
Ik wil de EVA gaan aanschaffen. Het is geen showstopper maar de backup 230 Volt aansluiting met drie stopcontacten leveren deze in normaal bedrijf ook spanning zodat ik deze aansluitingen als een soort UPS kan toepassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mmnlteam
  • Laatst online: 12-06 09:00
Zie handleiding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUEDTksS9jSok_BtQQzSoCM2MG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6vHYZjyEIODH58gOz8ayttKm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
dennisfr schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:08:
[...]

Je krijgt kort voor de levering een link naar de installatiehandleiding. Als je die volgt kan het eigenlijk niet mis gaan. Tip: zorg voor een goede Wifi verbinding op de plek waar de EvaPower komt te staan (en bij je slimme meter voor de P1 single)
Duidelijk, Dankjewel. Heb je deze handleiding eventueel digitaal om alvast te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindob
https://eva-power.nl/products/evapower

bijna onderaan staan 2 downloadknopjes voor EVApower en -mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Nu online
Chupachups schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Duidelijk, Dankjewel. Heb je deze handleiding eventueel digitaal om alvast te delen?
https://eva-power.nl/pages/instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
Jan VLD schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:00:
[...]

Hulst (Zeeuws-Vlaanderen)
uithoek helaas vanuit de rest van Nederland gezien

Maar dat ding past in een bubbeltjesenvelop wel door de brievenbus hoor. [Afbeelding]
Zou hem graag van je overnemen.
Ik heb je een PB gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudiKe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-06 22:58
dennisfr schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:59:
[...]

EDIT: het instellen van het maximaal terug te leveren vermogen via de instellingen werkt niet meer? Ik krijg een pop-up dat dit verplaatst is naar de modus instellingen, maar daar kan ik ook niets vinden. En de ontgrendelcode die ik van support heb gekregen is ook niet meer geldig :-(
Dit probleem heb ik ook, ik kan geen Maximaal vermogen meer instellen wat ik wel graag wil (max 400W). Heeft iemand hier een oplossing voor in de nieuwe App, of zal er met EVA Support contact moeten worden gelegd ?

Dus, voor de mensen die het vermogen willen kunnen regelen, NIET UPDATEN !

[ Voor 5% gewijzigd door RudiKe op 26-02-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
erwindob schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:48:
Ik zou zeggen dat de EVA niet op dezelfde groep moet staan als een andere grootverbruiker die gelijktijdig aan is.
Dat zou fijn zijn maar zoveel keus heb ik eigenlijk niet. Huis heeft maar drie groepen waarvan één zonder aarde. (afgezien van de twee recente voor sets zonnepanelen), en op de ene groep is er dan wasmachine en droger, op de andere de afwasmachine en oven.

Eerst support maar eens mailen en zien of er een oplossing kan komen. In een andere modus kun je die laadsnelheid wèl instellen.
Kan ik dat bijvoorbeeld al eens op 1500 zetten dan loopt er al een paar ampère minder, en ook nog eens veel korter.

Tot die tijd, vanmorgen ging de automaat er niet uit, ondanks vier opwarmbeurten. En gaat hij er wel uit, dan weten we hoe dat komt en is dat vlot hersteld. Maar een elegantere oplossing is gewenst. Wellicht is dat óók een reden dat die homewizard accu ook qua laden is beperkt tot 800 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathopper
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 11:01
Super dank _/-\o_ had ik zelf ook kunnen opzoeken oftewel RTFM 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmR
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-05 00:14

RmR

Chupachups schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:26:
Trouwens zelf alvast twee panelen erbij gekocht, om direct op de Eva aan te sluiten (komt deze maand als het goed is). Ik heb twee 450 Wp panelen, dat zou ruim moeten kunnen gezien de specificaties. ik ben benieuwd hoe Eva werkt met pv productie 'van twee kanten' (dus van het dak/huis, aangesloten op een externe omvormer) en de pv panelen direct op de Eva zelf... Worden beide tegelijk gebruikt om te laden?
Volgende week ontvang ik de EVA en dit is ook mijn plan. Wat ik alleen nog niet begrijp is hoe je de panelen aansluit? Heb je daar nog een micro-omvormer voor nodig o.i.d.? Kan er niet veel over vinden op de website van EVA.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is de argumentatie om hem op een nieuwe groep aan te sluiten. Wie raadt dit aan en waarom?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door RmR op 26-02-2025 22:02 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jan VLD
Er zit 2x een speciaal stopcontact achterin
Er is 2x een bijgeleverde verloopkabel van dat contact naar MC4

Op elk contact kun je direct panelen aansluiten, zonder verdere omvormers of wat ook.

Pas op, niet zomaar elke configuratie.
  • max 60 V. Dat betekent dus feitelijk 1 paneel , of anders parallel schakelen
  • max 16 A. Dat beperkt ook al wat je doet, want al een jaar of 12 werd er bijna niks meer geplaatst met minder dan 8 A Impp. Of je vrij pijnloos kunt overdimensioneren weet ik ook niet.
  • max 600 W
Alles bij elkaar genomen betekent dat in de praktijk op elk contact één modern paneel (400+ watt), of, wat ik deed, drie paneeltjes van 180-200 Wp 37V 5A van 15 jaar terug parallel schakelen en aansluiten.
En dat werkt als een zonnetje :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xfuGcHEBZETLWhRp_WJ_C1CSF0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pd7op763vLGHCQ5Ce9BLPZjq.jpg?f=user_large
Die hingen al sinds afgelopen winter aan mijn gevel, in serie op een Stecagrid 500. Nu dus parallel op een aansluiting van EVA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvTWyJNvlWA5ZqRgWf62c_wg5DU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fp7mH2L3yysOWfNrtOkddpGC.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VLD
Deze donderdag is het precies 4 weken geleden dat ik EVA aansloot.

eerste overpeinzingen:

Op die 28 dagen heeft EVA 75 kWh aan het huis geleverd.
Beste dag 4,2 kWh (ik heb totaal 3kWh aan capaciteit staan), slechtste dag 0,2 kWh.

5 dagen importeerde ik 0,5 kWh of minder. Die verklaar ik tot NOM-dagen. Dat is dan niet alleen die accu, daarvoor is hij dan weer te klein, slim gebruik is daarbij nog steeds belangrijk.

Als de accu vol de avond in gaat haal ik nu in februari de ochtend tenzij ik de oven gebruik. 3kWh (effectief 2,7) lijkt dus echt wel voldoende, meer is overkill.

[ Voor 22% gewijzigd door Jan VLD op 27-02-2025 00:34 ]

• Rene Artois
RudiKe schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Dit probleem heb ik ook, ik kan geen Maximaal vermogen meer instellen wat ik wel graag wil (max 400W). Heeft iemand hier een oplossing voor in de nieuwe App, of zal er met EVA Support contact moeten worden gelegd ?

Dus, voor de mensen die het vermogen willen kunnen regelen, NIET UPDATEN !
Zelfde hiero, support gemaild maar nog geen reactie (inmiddels 2 dagen)
Het niet updaten is in inmiddels geen optie meer, de nieuwe versie wordt je door de strot geduwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Rene Artois op 27-02-2025 06:11 ]

• Chupachups
Haal je dit grafiekje uit de Eva app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Nu online
Jan VLD schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 00:21:
Deze donderdag is het precies 4 weken geleden dat ik EVA aansloot.

eerste overpeinzingen:

Op die 28 dagen heeft EVA 75 kWh aan het huis geleverd.
Beste dag 4,2 kWh (ik heb totaal 3kWh aan capaciteit staan), slechtste dag 0,2 kWh.

5 dagen importeerde ik 0,5 kWh of minder. Die verklaar ik tot NOM-dagen. Dat is dan niet alleen die accu, daarvoor is hij dan weer te klein, slim gebruik is daarbij nog steeds belangrijk.

Als de accu vol de avond in gaat haal ik nu in februari de ochtend tenzij ik de oven gebruik. 3kWh (effectief 2,7) lijkt dus echt wel voldoende, meer is overkill.
Die van mij (2kWh) draait inmiddels exact een maand. (27-1 geïnstalleerd). Ik wist vooraf dat 2kWh niet voldoende zou zijn voor een gezin van 5, maar omdat het een nieuw product en er nog geen ervaring mee was in Nederland, wilde ik ook niet gelijk all-in gaan.

Een maand later ben ik aangenaam verrast: het maakt zeker niet de indruk van goedkope Chinese troep. De units zelf zijn solide en robuust en na wat opstartproblemen lijkt alles ook wel betrouwbaar te werken. Ik ben inmiddels overtuigd en heb inmiddels nog 3 EvaMates bij besteld, daarmee kom ik op 5kWh uit en ik verwacht daarmee van maart tot november grotendeels zelfvoorzienend te kunnen zijn.

Ik heb gisteravond even het powerstation deel getest (ik moest achterin de tuin nog even betongaas op maat slijpen en in plaats van een verlengsnoer uit te rollen heb ik de EvaPower meegenomen en de haakse slijper daar op aangesloten) en dat werkte ook prima.

Er blijven nog wel wat beperkingen en wensen van mijn kant voor de aansturing (zowel app als API).

Ik ben van plan om nog 2 grote zonnepanelen bij te plaatsen en die direct op de EvaPower aan te sluiten, zodat er ook in het geval van een langdurige stroomuitval nog wat vermogen beschikbaar blijft voor vriezer/koelkast etc.

Ik neem aan dat het laden van de accu via de direct aangesloten PV ook 'off grid' werkt en dat in het geval van een volle accu 'on grid' het door de direct aangesloten PV opgewekte vermogen wordt teruggeleverd aan het net? Of stopt EvaPower dan met PV vermogen opwekken?

• NLWildcard
dennisfr schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:17:
[...]

Ik ben van plan om nog 2 grote zonnepanelen bij te plaatsen en die direct op de EvaPower aan te sluiten, zodat er ook in het geval van een langdurige stroomuitval nog wat vermogen beschikbaar blijft voor vriezer/koelkast etc.
Dan moet je wel thuis zijn om ze over te prikken, want als de EVA aan het werkende lichtnet hangt schakelen de 220v contacten achter op de EVA zich uit helaas. Ik ben nog op zoek naar een oplossing en de vraag staat uit bij support want dit was één van de wensen die ik ook heb/had.
[...]

Ik neem aan dat het laden van de accu via de direct aangesloten PV ook 'off grid' werkt en dat in het geval van een volle accu 'on grid' het door de direct aangesloten PV opgewekte vermogen wordt teruggeleverd aan het net? Of stopt EvaPower dan met PV vermogen opwekken?
Wat ik begrepen heb, worden de direct aangesloten PV primair gebruikt voor laden accu. Als die vol is, wordt de overige stroom tot 800w aan het lichtnet terug geleverd. Dus werking zou dan hetzelfde zijn als een zonneplaneel met een stekker die je in het stopcontact steekt. Er zit alleen een flinke accu tussen.

Ik zit er ook over na te denken om twee extra 450wp panelen op het dak te leggen om die rechtstreeks aan de EVA te koppelen. Ik moet alleen uitzoeken welke panelen daar het beste voor zijn en hoe ik die het beste op de dakkappel kan leggen (rest van dak ligt al vol).

• RmR

RmR

NLWildcard schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Dan moet je wel thuis zijn om ze over te prikken, want als de EVA aan het werkende lichtnet hangt schakelen de 220v contacten achter op de EVA zich uit helaas. Ik ben nog op zoek naar een oplossing en de vraag staat uit bij support want dit was één van de wensen die ik ook heb/had.

[...]

Wat ik begrepen heb, worden de direct aangesloten PV primair gebruikt voor laden accu. Als die vol is, wordt de overige stroom tot 800w aan het lichtnet terug geleverd. Dus werking zou dan hetzelfde zijn als een zonneplaneel met een stekker die je in het stopcontact steekt. Er zit alleen een flinke accu tussen.

Ik zit er ook over na te denken om twee extra 450wp panelen op het dak te leggen om die rechtstreeks aan de EVA te koppelen. Ik moet alleen uitzoeken welke panelen daar het beste voor zijn en hoe ik die het beste op de dakkappel kan leggen (rest van dak ligt al vol).
Mocht je de juiste panelen hebben gevonden en deze succesvol hebben geïnstalleerd, dan zou ik zeker benieuwd zijn naar je keuze en manier van installeren. Wat jij beschrijft is namelijk ook mijn plan.

• Chupachups
RmR schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:49:
[...]

Volgende week ontvang ik de EVA en dit is ook mijn plan. Wat ik alleen nog niet begrijp is hoe je de panelen aansluit? Heb je daar nog een micro-omvormer voor nodig o.i.d.? Kan er niet veel over vinden op de website van EVA.

Waar ik ook benieuwd naar ben, is de argumentatie om hem op een nieuwe groep aan te sluiten. Wie raadt dit aan en waarom?

Alvast bedankt!
Heb je bericht gehad over de levering?

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
NLWildcard schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:41:
[...]

[...]

Ik zie in de docs niet de lengte van de kabels die ze erbij leveren. Ik zou de accu op zolder kunnen zetten en 2 panelen op de aanbouw van de woonkamer. Dan heb ik wel wat lengte kabel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudiKe
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-06 22:58
DJ-Promo schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Ik zie in de docs niet de lengte van de kabels die ze erbij leveren. Ik zou de accu op zolder kunnen zetten en 2 panelen op de aanbouw van de woonkamer. Dan heb ik wel wat lengte kabel nodig.
De meegeleverde kabels zijn alleen "verloopjes", zo 30 cm uit mijn hoofd. Je zult dus echt zelf de lengte kabels moeten regelen. Let wel op dat theoretisch iedere meter extra vermogensverlies geeft.

• RmR

RmR

Chupachups schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 09:39:
[...]

Heb je bericht gehad over de levering?
Ja, levering op 6 maart.

• pruttelathome
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 11:22
Heeft iemand al achterhaald wat de nieuwe firmware ipdate van de dongle inhoudt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/izMbYpFlgNVevbaDqB8de_h1V2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97AApAu7hrSqPUwvbI6OQmz7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiGLxIkUwL5Cf8u1FU0WArhaZDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvbGQgrvjhHEuPiG6XovtHSe.jpg?f=fotoalbum_large

• RmR

RmR

Vraag voor de kenners.

Ik heb een wasdroger die is aangesloten op een aparte groep. Kan ik deze aansluiten op de EVA Power en vervolgens de EVA Power op datzelfde stopcontact?

Concreet vraag ik me af:

• Heeft de EVA Power een’ UPS-functie’, zodat de wasdroger altijd goed blijft werken, zelfs als de batterij deels leeg is?

• Is het vermogen niet te hoog als zowel de droger als de thuisbatterij op dezelfde groep zijn aangesloten?

Dit zou betekenen dat ik geen extra groep hoef aan te leggen of kabels hoef te trekken. Het voordeel van de verhoogde output (2.000 watt) moet daarbij wel behouden blijven.

Hopelijk leg ik het duidelijk uit—ik ben nog bezig mijn kennis hierover te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
pruttelathome schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:57:
Heeft iemand al achterhaald wat de nieuwe firmware ipdate van de dongle inhoudt?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goeie vraag! Was mij nog niet eens opgevallen. Draai kennelijk al de laatste firmware. Is kennelijk automatisch geïnstalleerd net zoals die .43 van de EMS.
Specs van de updates zouden beter gecommuniceerd moeten worden. Ook is het mij niet duidelijk of je zelf moet updaten of hij dit uit zichzelf doet (na bv een bepaalde idle tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VLD
Chupachups schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:03:
[...]

Haal je dit grafiekje uit de Eva app?
ja. NB, dat zijn (alleen) de panelen die direct op EVA zelf zijn aangesloten. De rest van wat ik heb kan ik in EVA niet zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VLD

Dan ga je wel met een kabelhaspel de EVA-stroom van zolder naar beneden moeten brengen, maar bij een langdurige stroomstoring is dat een bruikbare oplossing.
ja en ja en nee

off-grid PV aangesloten op een VOLLE accu heb ik niet geprobeerd. Maar je mag aannemen dat hij dan de PV afsluit.

[ Voor 6% gewijzigd door Jan VLD op 28-02-2025 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
RmR schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:05:

• Is het vermogen niet te hoog als zowel de droger als de thuisbatterij op dezelfde groep zijn aangesloten?
Ja, dat vermogen is te hoog. Het werkt nog wel (op een trage 16 A automaat): als EVA aan het laden is op 2000 W en ik start de wasmachine (2500 W) dan valt er niks uit. Dan gaat EVA het laden minderen om om te schakelen op meehelpen, en een halve minuut later is het laadvermogen dan al naar een voldoende lage waarde gezakt. Tot nu toe (vier weken, en daarbij is dit wel vaker voorgekomen) gaat dat goed.

Maar elegant is dat niet. Keus heb ik trouwens niet, slechts drie groepen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
RmR schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:05:
[..]

Concreet vraag ik me af:

• Heeft de EVA Power een’ UPS-functie’, zodat de wasdroger altijd goed blijft werken, zelfs als de batterij deels leeg is?
[..]
Antwoord is helaas nee, de stopcontacten op de Eva werken alleen wanneer de Eva zelf niet op een stopcontact is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
RudiKe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:11:
De meegeleverde kabels zijn alleen "verloopjes", zo 30 cm uit mijn hoofd.
bij mijn EVA zijn verloopkabels van ongeveer 2 meter meegeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
Jan VLD schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:54:

Eerst support maar eens mailen en zien of er een oplossing kan komen. In een andere modus kun je die laadsnelheid wèl instellen.
Kan ik dat bijvoorbeeld al eens op 1500 zetten dan loopt er al een paar ampère minder, en ook nog eens veel korter.
antwoord van support:
Dank voor de uitgebreide mail. Op dit moment is dit helaas niet mogelijk maar het staat hoog op de prioriteitenlijst van de nieuwste updates. Ik verwacht dat dit binnen enkele weken wel mogelijk is.
Volgens mij, als we niet per se ALLES en per se NU willen, gaat dat helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsubarov
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 17:42
Chupachups schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:16:
[...]

En in een andere modus ? Dan is de P1 niet nodig.
Lijkt te kloppen.

"Op het moment dat de stroom wegvalt en onderstaande situatie het geval is kan je de EvaPower handmatig op opladen zetten. Hij gaat dan met een door jou ingesteld vermogen laden. Op die manier kun je de EvaPower opladen. "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voogel
Jan VLD schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 16:47:
[...]

Volgens mij, als we niet per se ALLES en per se NU willen, gaat dat helemaal goed komen.
Sowieso is het bewonderenswaardig dat we altijd een persoonlijk antwoord met uitleg terugkrijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:36

Fioravanti

Fioravantastisch!

Vandaag laat thuisgekomen. Dozen stonden klaar. Even gedacht om het morgen pas op te pakken.

Maar het was zo gepiept! Boel staat nu, al mist ook hier nog de eindstop.

Heb alles aangesloten en zie nu 6 accu iconen op het scherm. Dus werkt ook zonder? Zal sws nog een mail naar support sturen.

[ Voor 29% gewijzigd door Fioravanti op 01-03-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupachups
Fioravanti schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:51:
Vandaag laat thuisgekomen. Dozen stonden klaar. Even gedacht om het morgen pas op te pakken.

Maar het was zo gepiept! Boel staat nu, al mist ook hier nog de eindstop.

Heb alles aangesloten en zie nu 6 accu iconen op het scherm. Dus werkt ook zonder? Zal sws nog een mail naar support sturen.
..hier nog in afwachting van de mail met de leveringsdatum. Wanneer heb jij besteld? Om gevoel te krijgen bij de drukte met leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Chupachups schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:18:
[...]

..hier nog in afwachting van de mail met de leveringsdatum. Wanneer heb jij besteld? Om gevoel te krijgen bij de drukte met leveren.
26 januari. Ik vermoed dat de drukte en Chinees nieuwjaar voor vertragingen hebben gezorgd.

Alle accus zijn vannacht flink leeg gegaan. Heb nog niet geprobeerd met de verschillende modi, met standaard gaat t naar verwachting straks laden met overschot van de zonnepanelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
  • Nu online
Video review van Ketelklets:

[ Voor 55% gewijzigd door dennisfr op 02-03-2025 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetKoen
Toevallig, heb hem net gekeken. Aardige review met meer informatie van de leverancier dan wij ooit hebben gehad (oa uitbreiding naar stand alone app en verbetering van p1 communicatie). Wel bijzonder dat de set niet geaard is maar door de stekker wel deze schijn wekt. Dit is eigenlijk best kwalijk. Zijn opmerking over de round trip efficiency met de 2kwh omvormer is wel een goed punt en waarschijnlijk de trade off voor een hybride systeem dat je ook off grid/emergency kan gebruiken. Onduidelijke handleiding op koppelen mates en ontbrekende eindstop voor recente leveringen zijn hier ook allemaal op het forum langsgekomen.
Verder ook best een paar positieve punten die eruit komen. Het modulair zijn, het hebben van een display aan de voorkant etc. Vindt wel dat hij disrespectvol is naar de schijnwerper aan de zijkant :-)

[ Voor 13% gewijzigd door GadgetKoen op 02-03-2025 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan VLD
GadgetKoen schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:14:
Vindt wel dat hij disrespectvol is naar de schijnwerper aan de zijkant :-)
Ja, spot er maar mee.
Maar als de stroom uitvalt en je staat daar op een donkere zolder om een kabelhaspel aan EVA te hangen dan ben je dankbaar voor een lamp. En op de camping wellicht ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLWildcard
Jan VLD schreef op zondag 2 maart 2025 @ 10:27:
[...]

Ja, spot er maar mee.
Maar als de stroom uitvalt en je staat daar op een donkere zolder om een kabelhaspel aan EVA te hangen dan ben je dankbaar voor een lamp. En op de camping wellicht ook wel.
Ja precies dat!

Ik ga support maar weet eens mailen met een vraag over de aarding. En of ze zelf komen met een pv setje van 2x600wp voor aansluiten op de eva. Ben benieuwd!

Verder idd leuke review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ik ga die zeker nog kijken. Heb Eva net op Zelf consumptie gezet, met de standaard modus gebeurde er niet veel, ondanks 2kW productie. Nu dus op de P1 modus en ze gaat direct aan de slag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLWildcard
Volgens mij is de standaard bedoeld als je rechtstreeks panelen er aan hangt. De p1 mode heb je nodig als je zonnepanelen aan het lichtnet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
NLWildcard schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:04:
Volgens mij is de standaard bedoeld als je rechtstreeks panelen er aan hangt. De p1 mode heb je nodig als je zonnepanelen aan het lichtnet hangen.
Precies, zonder zonnepanelen die direct aan de evapower zijn gekoppeld gewoon opzelfverbruik p1 zetten en met rust laten.
Tenzij je variabele tarieven ebt, dag-en nachtstroom wil optimaliseren etc.
Hopelijk ooit een update in de app waarin wij meer keuze krijgen voor het instellen van dit soort zaken in een soort mix mode

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turbodiesel13
  • Laatst online: 20-06 10:56

turbodiesel13

---------------

GadgetKoen schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Precies, zonder zonnepanelen die direct aan de evapower zijn gekoppeld gewoon opzelfverbruik p1 zetten en met rust laten.
Tenzij je variabele tarieven ebt, dag-en nachtstroom wil optimaliseren etc.
Hopelijk ooit een update in de app waarin wij meer keuze krijgen voor het instellen van dit soort zaken in een soort mix mode
Daar hoop ik inderdaad ook op. Een P1 zelfverbruik modus die je ook kunt instellen om met dynamische tarieven te laden/ontladen. Nu moet je nog de keuze maken tussen beide opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voogel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZsJwMBAeOKuDXMsCKokzDhrkTQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Swv5rr9CTMElRcYL3UyhSWCx.png?f=fotoalbum_large
Daar gaan we!

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O13gT7BuchTdIOMiLPNaUyIyqxc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mjaKMTjDnBhCheEiDZWiz1Li.png?f=fotoalbum_large
Hmm toch niet lijkt het.

[ Voor 34% gewijzigd door Voogel op 02-03-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
vertelvertel, hoe liep dit af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magpie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Hier keurig volgeladen op 15 cent en grotendeels ontladen boven de 30 cent. Ik heb de dynamische modus op opladen onder de 5 cent (exclusief belasting, dus 20 cent inclusief) en ontladen boven de 15 cent exclusief. Dit was de eerste dag waarop dit geactiveerd kon worden. Zag wel wat ontlading voordat de prijs boven de drempel kwam, even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmR

RmR

Heeft iemand hier de upgrade naar 2.000 Watt ontladen uitgevoerd?

Ik heb een geaard stopcontact dat aangesloten zit op een aparte groep van 16A. Is dat voldoende om de code aan te vragen?

Hier lees ik iets over een erkende installateur, maar er hoeft dan toch niks aangesloten te worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ske2KGXNL8bZakopBtGDxiXpVf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HE6VlzicsR9FSgPHDWCealOt.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.p1meter.nl/ev...j-met-2000-watt-ontladen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
  • Nu online
RmR schreef op zondag 2 maart 2025 @ 23:56:
Heeft iemand hier de upgrade naar 2.000 Watt ontladen uitgevoerd?

Ik heb een geaard stopcontact dat aangesloten zit op een aparte groep van 16A. Is dat voldoende om de code aan te vragen?

Hier lees ik iets over een erkende installateur, maar er hoeft dan toch niks aangesloten te worden?

[Afbeelding]

https://www.p1meter.nl/ev...j-met-2000-watt-ontladen/
Ja ik. Ik heb een foto gestuurd van het stopcontact en de meterkast. Ik heb kort beschreven dat ik op een niet meer gebruikte kabel rechtstreeks vanaf de meterkast een stopcontact heb aangesloten. (Op die kabel zat eerder een 2e PV omvormer). Ik kreeg zonder verdere vragen de code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmR

RmR

dennisfr schreef op maandag 3 maart 2025 @ 06:10:
[...]

Ja ik. Ik heb een foto gestuurd van het stopcontact en de meterkast. Ik heb kort beschreven dat ik op een niet meer gebruikte kabel rechtstreeks vanaf de meterkast een stopcontact heb aangesloten. (Op die kabel zat eerder een 2e PV omvormer). Ik kreeg zonder verdere vragen de code.
Top, bedankt!

Weet je toevallig ook hoe ‘streng’ Eva is op dat gebied? Niet per sé nodig, maar zou net wat beter uitkomen om de TP link van de zonnepanelen (10-15 watt) ook op die groep aan te sluiten. Detecteert hij dat en zet hij hem dan gelijk weer vast op 800 watt? Of is er nog enige speling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voogel
Jan VLD schreef op zondag 2 maart 2025 @ 21:02:
[...]

vertelvertel, hoe liep dit af?
Hij stopte na een kwartier met laden en ik heb hem handmatig weer moeten starten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuD8YB1abkhn0a2HS-ZGVU00z1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JKmh79mAwhPfi9ZB1g3JD4lz.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste