Nog ongeveer 200 Wh in de accu's, en de zuidoostpanelen worden net wakker. Deze ochtend dus nul op de meter.
De vlag kan uit !!
De vlag kan uit !!
Mooi! Ik kom zelf nog royaal te kort. Ik ontlaad met 200w max. en mijn 2kWh is net na middernacht al < 20%. Uiteindelijk maar wat extra Mates aanschaffen.Jan VLD schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:13:
Nog ongeveer 200 Wh in de accu's, en de zuidoostpanelen worden net wakker. Deze ochtend dus nul op de meter.
De vlag kan uit !!
Ik volg..A3-D schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:26:
Dit topic ook maar even volgen om door de bomen het bos hopelijk te kunnen zien.
Volgens mij komt het systeem van Eva vooralsnog er het meest betrouwbaar en functioneel uit ten opzichte van de overige aanbieders (misschien nagenoeg gelijk aan het systeem van Zendure, maar ik heb geen Shelly en heb zo'n beetje alles van HW).
Mijn situatie:
Slimme meter is een Landis+Gyr E360 (3 fase)
Dynamisch Energiecontract (Tibber)
Twee PV installaties met 2 losse omvormers (1 x 12 panelen en 1 x 4 panelen)
295 Wp per paneel: totaal 4.720 Wp
Laadpaal: Wallbox Pulsar Plus (laadvermogen 11 Kw)
Twee elektrische auto's
Sluipverbruik rond 5kWh per dag
Wat ik eigenlijk wil is overschot aan zonne-energie (deels) opslaan en/of gebruiken om de auto's te laden (ben me bewust van 800W ontladen, maar via de Wallbox app kan ik selecteren dat er geladen moet worden wanneer er een overschot is). Deze worden nu efficient en effectief geladen met behulp van slimme laadplannen en Grid Rewards die aardig oplopen.
Handelen is niet echt een doel op zich, maar is leuk als er iets van rendement behaald zou kunnen worden.
Gezien de vele problemen met Marstek, het niet gebruiken van de Shelly en de levertijden/prijs van Homewizard, kom ik volgens mij bij de Eva Power precies uit wat ik zoek en werkt het systeem "out of the box" voor zover ik kan nagaan.
Ik overweeg de 1xEvaPower + 2xEvaMate (3072Wh) en kan dan altijd nog uitbreiden (er vanuit gaande dat er 300 euro gerekend wordt per EvaMate heeft het nu geen zin om direct voor de 5.120 of 6.144 Wh te gaan imho). Eerst maar eens een beetje spelen![]()
Zie ik nog iets over het hoofd?
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Krijgt meer functionaliteit en KwH voor het bedrag.R-B schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:52:
[...]
Ik volg..
Beetje zelfde vraagstukken. Waarom is bijv Eva beter dan HW? Sowieso meer mogelijkheden qua aansluitingen (PV direct op Eva of inzet balancermarkt etc..)
Sowieso meer kWh voor zelfde geld..
Moet je persee de PV op de omvormer zetten, of net als HW via de P1 uitlezing regelen?
Zoek nog beetje overtuiging ook
[ Voor 18% gewijzigd door dennisfr op 18-02-2025 10:26 ]
[ Voor 36% gewijzigd door GadgetKoen op 18-02-2025 11:28 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Voogel op 18-02-2025 10:59 ]
4x SF165 & 3x SF170 op huisje uit 1896
Aan/uitzetten en toen wisselen van modus heeft voor nu het issue bij mij iig verhlopen.. is niet meer in offline terug gevallen.. en ondertussen 30% opgeladen and still going strong.Voogel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:44:
Same here, accu staat in eens op off-grid en neemt volgens de HW socket niks op van het net.
edit: en na een paar keer van modus wisselen was hij weer even terug en daarna snel weer off-grid...
Heb je dat fysiek gedaan met de knop op de hoofdunit?GadgetKoen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:29:
[...]
Aan/uitzetten en toen wisselen van modus heeft voor nu het issue bij mij iig verhlopen.. is niet meer in offline terug gevallen.. en ondertussen 30% opgeladen and still going strong.
[ Voor 49% gewijzigd door GadgetKoen op 18-02-2025 11:54 ]
Die van mij doet het nu ook weer: een paar keer gewisseld tussen ‘Snel opladen’ en ‘Zelfverbruik’ hielp aanvankelijk niet. Toen een tijdje op ‘Snel opladen’ laten staan en daarna weer terug naar ‘Zelfverbruik’. Nu wordt er gewoon weer geladen en blijft de status ook ‘on grid’. En dus geen reboot doorgevoerd.GadgetKoen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:29:
[...]
Aan/uitzetten en toen wisselen van modus heeft voor nu het issue bij mij iig verhlopen.. is niet meer in offline terug gevallen.. en ondertussen 30% opgeladen and still going strong.
Zodra ik naar snel laden schakel komt Eva online, schakel ik terug naar P1 is Eva weer off-grid.dennisfr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:51:
[...]
Die van mij doet het nu ook weer: een paar keer gewisseld tussen ‘Snel opladen’ en ‘Zelfverbruik’ hielp aanvankelijk niet. Toen een tijdje op ‘Snel opladen’ laten staan en daarna weer terug naar ‘Zelfverbruik’. Nu wordt er gewoon weer geladen en blijft de status ook ‘on grid’. En dus geen reboot doorgevoerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Voogel op 18-02-2025 13:05 ]
DJ-Promo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:57:
Iemand met een Eva opstelling die NOM draait en een homewizard p1 meter heeft? Zou graag een dag willen zien van de totale stroom in en uit. In het Homewizard topic zie ik aardig strakke dagen die gewoon bijna op nul staat. Zit naar de Eva ook te kijken door de extra's en dat je makkelijk kan uitbreiden.
![]() | ![]() |
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
[ Voor 20% gewijzigd door Voogel op 18-02-2025 14:28 ]
Ik had vandaag toch ook wat rare issues. Ik heb op afstand de plug uitgezet zodat hij off-grid ging. En na een half uur weer ingeschakeld. Toen deed hij het weer "normaal".Voogel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:27:
Ok ik geef het op, de P1 stand is compleet kapot bij mij... alleen geforceerd (ont)laden werkt nog maar bij overschakelen naar P1 gaat alles gelijk in off-grid. Video'tje en alles gemaild naar support dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
Goed dat je het deelt, en nog beter om support te mailen.. Benieuwd wat/wanneer je bericht krijgtVoogel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:27:
Ok ik geef het op, de P1 stand is compleet kapot bij mij... alleen geforceerd (ont)laden werkt nog maar bij overschakelen naar P1 gaat alles gelijk in off-grid. Video'tje en alles gemaild naar support dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
wel even rekenen dan. Wat je erbij koopt krijg je in het donkere seizoen niet vol voor de nacht (dit is op drie weken tijd pas de eerste keer dat ik het helemaal haal, één nacht gehad dat hij eht to 06:00 volhield) en in het lichte seizoen krijg je ze niet leeg.dennisfr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:27:
[...]
Uiteindelijk maar wat extra Mates aanschaffen.
Geen ervaring wel even snel uitgezocht.. omdat het een interresante vraag is:NLWildcard schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:52:
Ik herken dat wel, heb ook aantal vragen uit staan die niet standaard te beantwoorden zijn. In het begin echt super snelle en goede service gehad, nu merk ik toch wel flinke vertraging. Mogelijk succesvoller dan verwacht en is de support nog niet voldoende opgeschaald? Ik vermoed dat ze ook veel moeten terugvallen op support in Duitsland voor veel vraag stukken.
Iemand toevallig ervanging me de duitse versie? en werkt die software dan heel anders dan die we nu krijgen bij de EVA's?
[ Voor 16% gewijzigd door GadgetKoen op 18-02-2025 16:49 ]
DJ-Promo schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:57:
Iemand met een Eva opstelling die NOM draait en een homewizard p1 meter heeft?
Hoe heb je dat vastgesteld?Voogel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:51:
Ik denk dat ik het lek boven tafel heb: de accu was bijna op dus ik denk Eva daarom niet wilden overgaan naar de P1 stand.
Ha, thnx.GadgetKoen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:13:
[...]
Krijgt meer functionaliteit en KwH voor het bedrag.
- Je kan ze inzetten als noodstroom oplossing met 3 Stopcontacten achterop en USB aansluitingen voor op
- Ook in te zetten als offgrid powersource als je data zou willen
- Uitbreidbaar tot 6Kwh. . geen idee of HW dit kan omdat het geen losse modules zijn?
- Metalen behuizing - lijkt mij veiliger/duurzamer met gegarandeerde warmte ontwikeling door gebruik.
Kunststof, welke dan ook verouderd op termijn.
- Je kan dan ook ervaringen delen op dit forum.. :-)
- 3 standen Schijnwerper aan de zijkant ;-)
Nadelen zijn er ook
- Losse modules, elke batterij zijn eigen "case" dus neemt meer ruimte in
- Geen volledige integratie met HW als je dat platform gebruikt en fijn vindt (ook geen lock in model wat dan weer voordeel is)
- Meer onzekeheid over service/ondersteuning op lange termijn.. denk dat HW daar iets meer zekerheid geeft.
Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit, echt terugverdienen ga je ze ws niet, zie het meer als een soort hobby van het willen weten hoe het werkt/wat werkt voor jezelf om dan in de toekomst een aanvullende keus te kunnen maken met de ervaring die je hebt opgedaan.
Succes met de keuze
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Ahh okay, kunnen we ook proberen als het morgen weer hommeles is.Voogel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:51:
@GadgetKoen nadat ik even flink geforceerd had geladen tot 20% bleef Eva wel op P1 stand staan.
[ Voor 7% gewijzigd door GadgetKoen op 18-02-2025 20:58 ]
Verschil in geld vind ik wel meevallen, zeker als je kijkt wat prijsverschil van andere producten is met Duitsland. Zal mogelijk te maken hebben met BTW en grote van afzetmarkt in verhouding tot support organisatie.GadgetKoen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:33:
[...]
Geen ervaring wel even snel uitgezocht.. omdat het een interresante vraag is:
Dit is het orgineel.. is bedoeld voor een "balkon installatie" https://alphaesslife.de/p...dium=page&utm_id=AlphaESS
Van wat ik er van begreep is er voor Nederland een koppeling met een P1 poort aan toegevoegd.
Installatie video (4 maanden geleden) YouTube: AlphaESS Lite App Anleitung Video
Daar zie je ook de "orginele" App opzet voor deze accu's. Voor Nederland hebben ze dus een andere interface/aansturing ontwikkeld met P1 input.
Dit zou kunnen verklaren waarom er nog wat kinderziektes zijn..
Voor dit soort zaken kunnen ze wellicht minder makkelijk op Duitsland terugvallen.. die werken kennelijk niet met P1 data?!
Laatste:
Als je naar de prijs kijkt zou je in Duitsland de EVA + 1 accu goedkoper kunnen instappen dan in Nederland. Toevoegen van elke mate erna is wel hetzelfde (300) dus niet echt een voordeel te halen.
Krijgt er geen P1 dongle bij.. die is dan wel extra in NL maar kost geen 250 Euro natuurlijk.. Dus ergens is iemand lekker geld aan het verdienen :-)
[ Voor 10% gewijzigd door NLWildcard op 19-02-2025 08:10 ]
[ Voor 75% gewijzigd door dennisfr op 19-02-2025 10:30 ]
Ja hier ook helaas.... accu is 9.5% nu snel opladen aangezet en hij laad iig weer op. Even wachten tot hij 11% is en dan weer terug naar P1 mode om te kijken of dat dan werkt.dennisfr schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:31:
Helaas, weer hetzelfde probleem als gisteren: 'off grid' in de zelfvoorzienend modus.
[ Voor 63% gewijzigd door NLWildcard op 19-02-2025 10:17 ]
In Duitsland is door de geringere vrijheid in installatieregels en terugleverregels, en een groter percentage appartementbewoners het Balkonkraftwerk uitgevonden.NLWildcard schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:05:
Maar wat ik echt interresant vind is dat in Duitsland dit een ecosysteem is waarbij je allerlei extra's kan aanschaffen zoals zonnepanelen, energysockets, speciale kabels etc.
[ Voor 17% gewijzigd door GadgetKoen op 19-02-2025 12:57 ]
Disclaimer: Expressed comments and opinions are strictly my own.
Hier kan ik er ook gewoon op. Geen meldingen. https://eva-power.nlVoogel schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:04:
@Jeromeo daar lijkt het wel op want Chrome roept er niks over.
die heb ik hier de afgelopen dagen ook gehad, 77, 81, 82, 85, 80, 83% . De slechtweerdagen daarvoor, met weinig PV en dus weinig opslag, laden op een laag pitje en bij het minste weer leeg, is dat veel minder.NLWildcard schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:56:
Rte van bijna 80...
[ Voor 5% gewijzigd door Jan VLD op 20-02-2025 08:22 ]
Ja precies, vooral omdat bij eerdere posts vaak lager RTE werden benoemd wilde ik ook een mooi getal laten zien. Zal van de zomer vast nog beter worden, en dan van de winter weer minder. Pas over een jaar weten we wat het echte gemiddelde zal zijn.Jan VLD schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:17:
[...]
maar valt dat op jaarbasis allicht nog goed mee.
Als je kijkt naar het afzonderlijke rendement bij laden (3,072/3,4= 0,90) en ontladen (2,7/3,072= 0,88) ben ik benieuwd hoe dat laad rendement eruit ziet als je ook pv stroom direct laadt op de EVA. Het ontlaad rendement zal vooral afhangen van de curve van de omvormer / % deellast.
ja, het is eerder anderhalve week best wel donker weer geweest, geen accuweer zullen we maar zeggenNLWildcard schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:23:
Ja precies, vooral omdat bij eerdere posts vaak lager RTE werden benoemd
hoe meet jij dat?Chupachups schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:33:
Als je kijkt naar het afzonderlijke rendement bij laden (3,072/3,4= 0,90) en ontladen (2,7/3,072= 0,88)
.. en de nominale capaciteit van zijn batterij, uitgaande van een Eva + 2 mates = 3 x 1,024 kWhChupachups schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:36:
[...]
Getallen van @NLWildcard z'n batterij
Correct, 2 mates voor nu. Ik heb er wel drie bijbesteld ondertussen :-)Chupachups schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:37:
[...]
.. en de nominale capaciteit van zijn batterij, uitgaande van een Eva + 2 mates = 3 x 1,024 kWh
[ Voor 34% gewijzigd door GadgetKoen op 20-02-2025 13:30 ]
Het is iets complexer dan dat:Voogel schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:20:
Ik heb nog een leuke test gedaan:
- cut off soc percentage verhoogd naar 14%
- geforceerd geladen tot boven de 14%
- switch naar P1 stand, bij <14% switched Eva weer naar off grid
- cut off soc percentage verlaagd naar 9%
- Eva start vanzelf weer met NOM
Lang verhaal kort de off grid issues hebben volgens mij te maken met een soort overbescherming van het soc percentage.
Nog niet: het is nog wel mijn doel om nog twee grote panelen bij te leggen en die rechtstreeks de EvaPower aan te sluiten.ELD schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:54:
Zijn er hier ook tweakers die gebruik maken van de omvormer functie van de EVA Power en bijvoorbeeld twee panelen hebben aangesloten? Ik kan mij zo voorstellen dat de RTE of iig de verliezen dan een stuk beperkter zijn om de accu op te laden. Immers er is maar 1 keer een DC naar AC conversie.
Ik wil de EVA in de schuur zetten en daar liggen 6 panelen, kan prima twee IQ7's eraf halen en de EVA aansluiten.
[ Voor 31% gewijzigd door dennisfr op 20-02-2025 11:59 ]
De panelen staan hier ook al klaar, zodra Eva er is gaan ze het dak op.Fioravanti schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:50:
Mijn plan is ook om met een paar maanden er 2 grote panelen direct aan te koppelen.
Als het goed is komt mijn 1+5 set komende week, al heb ik nog geen dag doorgekregen,wat een week van tevoren zou gebeuren.
ik heb drie tweedehandsjes 37V 5 A aan de gevel hangen. Eerst in serie op een stecagrid 500, na een test nu parallel in één PV poort van EVA.ELD schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:54:
Ik wil de EVA in de schuur zetten en daar liggen 6 panelen, kan prima twee IQ7's eraf halen en de EVA aansluiten.
Is dat ook zo wanneer je een unlock aanzet in de app. Met de EVA mate kun je max 2kW leveren dacht ik?Jan VLD schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:33:
[...]
Nadeel is wel (voor wie wel eens veel vermogen nodig heeft) dat EVA hoe dan ook max 800 W naar het huis levert. 600 W van panelen via een eigen omvormertje op je huis plus 800 van EVA is dan 1400 W beschikbaar zonder import. Die 600 W rechtstreeks op EVA aangesloten en er is maar 800 W beschikbaar zonder import.
Ja, dit is ook allemaal gewoon te lezen op de site van EvaPower..ELD schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:38:
[...]
Is dat ook zo wanneer je een unlock aanzet in de app. Met de EVA mate kun je max 2kW leveren dacht ik?
Drive-in rijtjeshuis 1970 170m2, 87m2 VV, 4 T22 radiatoren, HR+ glas, volledig na geïsoleerd, 5550WP (15 panelen), Quatt Hybrid 6kw. 4/4 Zonneplan PV, energie, laadpaal, 20 kWh Nexus, EvaPower + 5 Mates. Tesla model 3 Performance (2024).
Pas op: Dat is (met voldoende zonneschijn, misschien vanaf april) 4A te veel kortsluitstroom voor de max 11A voor de EVA die ik in de specs vond.Jan VLD schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:33:
[...]
ik heb drie tweedehandsjes 37V 5 A aan de gevel hangen. Eerst in serie op een stecagrid 500, na een test nu parallel in één PV poort van EVA.
[ Voor 3% gewijzigd door erwindob op 20-02-2025 17:25 ]
ik zie 16A?erwindob schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:12:
[...]
Pas op: Dat is (met voldoende zonneschijn, misschien vanaf april) 4A te veel kortsluitstroom voor de max 11A voor de EVA die ik in de specs vond.
[ Voor 50% gewijzigd door erwindob op 20-02-2025 17:25 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Jan VLD op 20-02-2025 17:34 ]
en twee in serie ook niet, want te veel vermogen EN/OF vermoedelijk te hoge spanning?erwindob schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:20:
Ik mag er dus niet 2 parallel op 1 poort (bij meer dan 800W/m2 zonneschijn.)
[ Voor 13% gewijzigd door Jan VLD op 20-02-2025 19:34 ]
Lijkt me wel, het is gewoon een verbruiker. Maar beter is het naar mijn mening om zonnepanelen aan de Eva te hangen. Kost geen brandstof.Tsubarov schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:48:
Zou ik zo'n Evapower ook kunnen opladen tijdens stroomonderbrekingen met een omschakelaar en een inverter generator?
Zou eerder in uitzonderlijke situaties zijn wanneer er geen netstroom en geen zon is. Het feit dat je panelen rechtstreeks aan de Eva kan hangen is inderdaad ook een van de redenen dat ik naar deze oplossing kijk!Chupachups schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:32:
[...]
Lijkt me wel, het is gewoon een verbruiker. Maar beter is het naar mijn mening om zonnepanelen aan de Eva te hangen. Kost geen brandstof.
Dat brengt me op nog een idee: Ik heb behalve mijn PV-gevelsetje dat nu achterin EVA hangt nog een "kraftwerkje" op de schuur, Wat zou EVA doen als je, off-grid, de inverter daarvan (500W) in een 230V- uitgang zou prikken? Dat is namelijk maar 5 minuten werk, even een verlengkabel van EVA naar de schuur. Maar om die om te schakelen naar parallel en dan DC naar huis te brengen ben ik wel een uur aan het prutsen.Chupachups schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:32:
Maar beter is het naar mijn mening om zonnepanelen aan de Eva te hangen. Kost geen brandstof.
Als ik goed begrijp wil je dan de 230V uitgang van de EvaPower gaan gebruiken om de batterij op te laden? Daar zou ik heel voorzichtig mee zijn:Jan VLD schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:17:
[...]
Dat brengt me op nog een idee: Ik heb behalve mijn PV-gevelsetje dat nu achterin EVA hangt nog een "kraftwerkje" op de schuur, Wat zou EVA doen als je, off-grid, de inverter daarvan in een 230V- uitgang zou prikken? Dat is namelijk maar 5 minuten werk, even een verlengkabel van EVA naar de schuur. Maar om die om te schakelen naar parallel en dan DC naar huis te brengen ben ik wel een uur aan het prutsen.
Eens even in het achterhoofd houden om die vraag ook aan support te stellen, zodra die het wat rustiger hebben.
Dankjewel, dat is ook precies de reden dat ik dat vraag[b]dennisfr schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:26:Daar zou ik heel veel voorzichtig mee zijn:
Dat lijkt me een uitermate slecht idee. Je probeert dan in te voeden op een uitgang. Recept voor ellende met deze potentiële brandbommen.Jan VLD schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:17:
[...]
Dat brengt me op nog een idee: Ik heb behalve mijn PV-gevelsetje dat nu achterin EVA hangt nog een "kraftwerkje" op de schuur, Wat zou EVA doen als je, off-grid, de inverter daarvan (500W) in een 230V- uitgang zou prikken? Dat is namelijk maar 5 minuten werk, even een verlengkabel van EVA naar de schuur. Maar om die om te schakelen naar parallel en dan DC naar huis te brengen ben ik wel een uur aan het prutsen.
Eens even in het achterhoofd houden om die vraag ook aan support te stellen, zodra die het wat rustiger hebben.
hij gaat aan de stekkerkant ook twee kanten op, dus zo'n gekke vraag vind ik dat niet.Chupachups schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:57:
Je probeert dan in te voeden op een uitgang.
het is LFP, geen NMC, dus dat is wellicht wat te krachtige taal.Chupachups schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:57:
potentiële brandbommen.
Ik snap de gedachte wel, cruciaal verschil is dat de 230V uitgangen alleen werken bij eiland bedrijf. de functie is anders dan de netstekker.Jan VLD schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:14:
[...]
hij gaat aan de stekkerkant ook twee kanten op, dus zo'n gekke vraag vind ik dat niet
als je diezelfde update opnieuw start, komt het dan los?Ellen79 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:49:
Oké ik ben een beetje wanhopig. Onze EvaPower heeft van morgen weer een firmware update gekregen.
Heb je nog wel verbinding? Zie je in de app het vermogen dat je slimme meter doorgeeft nog wel wisselen? Wat is de status in de app? Off grid?Ellen79 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:49:
Oké ik ben een beetje wanhopig. Onze EvaPower heeft van morgen weer een firmware update gekregen. En sinds dien krijg ik er geen beweging meer in. Ik kan hem niet meer snel opladen en ook niet meer opladen via de slimme stand. Nu ben ik aan het mailen met de helpdesk van EvaPower, maar ook al zet ik mijn telefoonnummer erachter het duurt en het duurt. Ik baal er wel van dat ze vanuit daar totaal geen persoonlijk contact met je zoeken. Lijkt mij het hele proces alleen maar te versnellen.
Hebben jullie nog een slim idee, het opnieuw opstarten, half uur van de stroom halen etc. heb ik al gedaan.
Ik ben ook ongeduldigarro3038 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:10:
Zijn er hier meer mensen die bericht hebben gehad dat hun Eva in de week van 24 februari wordt geleverd?
In hetzelfde bericht stond dat ik een week van tevoren zou horen op welke dag precies de levering plaats zou vinden. Ik heb dat bericht nog niet ontvangen. Iemand anders wel?
Ik ben vast ongeduldig 😄
JorisS
21 januari besteld en zou dus komende week moeten arriveren.JorisS schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:58:
[...]
Ik ben ook ongeduldig. Wat is de ervaring met de levertijd?
+1arro3038 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:10:
Zijn er hier meer mensen die bericht hebben gehad dat hun Eva in de week van 24 februari wordt geleverd?
In hetzelfde bericht stond dat ik een week van tevoren zou horen op welke dag precies de levering plaats zou vinden. Ik heb dat bericht nog niet ontvangen. Iemand anders wel?
Ik ben vast ongeduldig 😄
Is de update er dan al?Jan VLD schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:19:
Heeft iemand al een handige maner gevonden om die app te verversen?
Hij blijft lopen, maar na een tijdje - ben er nog niet achter hoe lang- klopt wat ik zie in beeld echt niet meer. En ik zie eigenlijk alleen maar app afsluiten en opnieuw starten als mogelijkheid. om weer een actueel beeld te krijgen..
En ondertussen opgelost?dennisfr schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:43:
[...]
Heb je nog wel verbinding? Zie je in de app het vermogen dat je slimme meter doorgeeft nog wel wisselen? Wat is de status in de app? Off grid?
ik heb afgelopen week een update gehad, van die EMS. Van andere updates weet ik niks. Dit gaat over de app. En dat is voor EVA geen prioriteitsprobleem denk ik, en daarvoor kan ik begrip opbrengen. Maar misschien heeft een van jullie een knopje of een swipe ontdekt die die app ververst?zebsite schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:37:Is de update er dan al?
43?? Ik weet van niks, en mijn app ook niet.GadgetKoen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:35:
Even benieuwd doet EVA het nu jullie ook beter met firmware 1.01.43
Wissel onderin even van homepage naar rapportage, de middelste van de drie buttons onderin het scherm. Als je weer terug gaat naar home worden de verbruikscijfers weer actief bijgewerkt.Jan VLD schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:19:
Heeft iemand al een handige maner gevonden om die app te verversen?
Hij blijft lopen, maar na een tijdje - ben er nog niet achter hoe lang- klopt wat ik zie in beeld echt niet meer. En ik zie eigenlijk alleen maar app afsluiten en opnieuw starten als mogelijkheid. om weer een actueel beeld te krijgen..
no such joy here:GadgetKoen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:32:
Is bij mij gisteren ochtend automatisch gedownload en geïnstalleerd.
Die gaan we eens proberen, dank.Hdab schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:33:
Wissel onderin even van homepage naar rapportage, de middelste van de drie buttons onderin het scherm.
Ik zit ook nog op 1.01.42 en er is geen nieuwe versie beschikbaar.GadgetKoen schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:35:
[...]
En ondertussen opgelost?
Ook vandaag (met heel beperkte opbrengst) is NOM vanzelf gestart en gestopt.. nog geen andere settings geprobeerd, was ook niet nodig.
Even benieuwd doet EVA het nu jullie ook beter met firmware 1.01.43 op de EMS bijn jullie? (Na de foute 1.01.42 update)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq