• Sathopper
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-02 17:56
mausje64 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 01:17:
Energylife app, oude dongle, Zinvolt power.
Zie nu bij snelladen vanmiddag max 400wh bijladen, nu 01:15 uur 1100wh bijladen. Vreemd kon zinvolt power altijd 2000wh opladen, is dit probleem herkenbaar?
Ik zie hetzelfde gedrag. Genoeg aan het terug leveren en het duurt erg lang voor hij max gaat laden. Voor de update's deed hij wat hij moest doen nu onbetrouwbaar misschien kunnen ze oude firmware terugzetten maar dat zal wel niet. Ik baal dat je er zelf helemaal geen controle over hebt zo. Volgende thuisbatterij ga ik zelf bouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sathopper op 18-02-2026 17:56 ]

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-02 21:31
Hier laadt hij gewoon met 2000 watt. Oude dongel, oude app. Dus daar zit wat mij betreft niet het probleem. Ik heb wel een nieuwe slimme meter. De 10 jaar oude die hier eerst hing gaf veel problemen.

• macaidwin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-02 22:03
andre metz schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:02:
Hier laadt hij gewoon met 2000 watt. Oude dongel, oude app. Dus daar zit wat mij betreft niet het probleem. Ik heb wel een nieuwe slimme meter. De 10 jaar oude die hier eerst hing gaf veel problemen.
Bij mij werkt het momenteel ook prima, oude app, oude dongel. Dynamisch doet precies wat hij moet doen.
Het opladen met 2000W gaat vanaf een bepaald percentage accu vulling uiteraard wel omlaag, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. De accu spanning loopt op, dan kan het laden niet meer zo snel.

[ Voor 18% gewijzigd door macaidwin op 18-02-2026 18:55 ]

• thewhi
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:04
Ik heb inmiddels ook de nieuwe Pro Dongle. Maar nu ik lees dat de batterij dan niet meer gekoppeld is via AlphaEss en daarmee ook de data niet uit te lezen is en dus niet meer te gebruiken is voor bijvoorbeeld Day Ahead Optimizer (DAO).
Betekent dat ook de communicatie met de nieuwe Dongle via een Europese server gaat? ... veel vragen.. ben benieuwd waar dit heen gaat.

Voorlopig houd ik nog even de oude dongle in gebruik

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13
Ik heb inmiddels contact gehad met Zinvolt support over het niet werken van mijn (witte) Zinvolt P1 Dongle die bij mijn Base werd geleverd. Na de update van de app wordt de Dongle voor het eerst wel gevonden, maar het proces blijft steken bij het zoeken naar een wifi verbinding. Iemand anders dit probleem en eventueel al opgelost? Ik heb wel het gevoel dat de app iets stabieler werkt met de Base na deze meest recente update.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:03
Dat had ik ook met de nieuwe dongle.
Probleem zat toen in de Android app. Gelukkig nog een iPhone in het huishouden, daarmee ging het wel goed.
Al met al, slordige bugs nog!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:13
Fuske schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:52:
Dat had ik ook met de nieuwe dongle.
Probleem zat toen in de Android app. Gelukkig nog een iPhone in het huishouden, daarmee ging het wel goed.
Al met al, slordige bugs nog!
Ah, dan ga ik het even met een ander (ouder) model iPhone proberen. Ik heb een vrij nieuwe, misschien dat het model iPhone uitmaakt... Pffff....
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste