• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:19

Fioravanti

Fioravantastisch!

Sathopper schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 08:15:
Nu al voor de 3de keer om 2 uur in de nacht op gaan laden naar 100%. Ben er eerst klaar mee en heb hem uitgezet tot er een oplossing is 😟[Afbeelding]
Het is wat dubbel IMO. Het zijn niet de duurste uren om te laden, en je kan terugleveren op een relatief duur moment (7u-10u). In geval van 1+5 tenminste.

Aan de andere kant; daar wil ik dan wel zelf voor kiezen, en daar wringt het nu. Calibreren prima, maar dat hoeft uiteraard ook niet elke dag.

Ik ga vanmiddag de smartplug automatiseren, dat ie uitspringt als er snachts tussen 1 en 2 meer dan 1000W geladen wordt, om weer wakker te worden om 8u. Al weet ik niet of het dan alsnog wil gaan calibreren..

• Jan VLD
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:10
is er iemand die dit herkent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOZkQ62KPvrUrratUdmxuppBHJc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7iHBEJtWxeVYk7UymDcf0mcD.png?f=fotoalbum_large
Ik heb hem gisteravond wat langer dan de bedoeling was in eigen verbruik laten staan zodat hij uiteindelijk zelf stopte op 10 %. (allez, respectievelijk 4½, 12 en 13%)
Maar als ik nu de app open springt hij binnen de seconde naar dit scherm, en daar kan ik hélemaal niks .
Hij beweert ook de paar watt die mijn rechtstreeks ingeplugde paneeltjes zo vroeg leveren naar het huis door te sturen, maar de homewizard socket die daartussen zit duidt gewoon 0 aan. Echt goed in de war dus.

Maar weer eens naar boven en uit- en weer aan geschakeld. Na een wat vreemde start, eerst laden uit de paneeltjes en daarna ineens die paneeltjesopbrengst direct naar het net (te zien op het schermpje van de module) draait de boel nu ook in de app gelukkig weer normaal. en heb ik hem in mijn aangepaste modus kunnen zetten (0W ontladen dus effectief los van het huis, kan alleen nog laden uit de paneeltjes)

in dit nieuwe homescherm (vind dit nog steeds niet duidelijker dan dat oude schematische) zit trouwens nog een slordig foutje,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS89uUHT7P0UZD6lmWmNMKALI7Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7F6MQihlOBOwSpv7lLH4ji3W.png?f=user_large

Ik haal wel degelijk 400 W binnen(oranje pijltje naast de cijfertjes OK) maar in dat draadje tussen net en huis is het groen in de richting van het net en is het dus net of ik teruglever.

Wie heeft trouwens om dat onoverzichtelijke huisje gevraagd? Homewizard vond dat ook al nodig, maar gelukkig zit daar dan een knopje aan dat je dat uit kunt zetten.

• Nibblebit
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:09

Nibblebit

It's a four-bit aggregation

@Jan VLD Bij mij verschijnt dat scherm ook als de batterij een tijdje niets te doen heeft vanwege het gekozen scenario, dat vind ik helemaal prima alleen heb ik mijn zonnepanelen nog niet aangesloten op de batterij dus het is niet nuttig om het te tonen. Desondanks,.. als je op het radartje rechtsboven klikt kun je bij Systeemmodus een ander scenario kiezen, na een tijdje (want alles verloopt via omwegen in de cloud) springt de batterij dan uit de slaapmodus, dat kan een minuut duren.

Maar inderdaad het huisje heeft duidelijk perspectivische vertekening (verdwijnpunten lopen niet goed dus het muurtje met het raampje staat niet 90 graden op de andere muur), als je niet kunt tekenen hou het dan bij het rondje met energiestromen, daar klopte alles tenminste 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Nibblebit op 23-01-2026 11:13 ]

Don't be naive, you are not the customer - you are the product!

• Jan VLD
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:10
Nibblebit schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:25:
als je niet kunt tekenen hou het dan bij het rondje met energiestromen, daar klopte alles tenminste 8)7
Ook als je wel kunt tekenen is dit niet helderder. Als je het logisch houdt staat dat huis centraal, en nu is het net of die panelen centraal staan. Zoiets is schematisch met een paar icoontjes altijd helderder.

Mijn hele leven gold: if it works, don't F*** with it,
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste