IloveMyHenB schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:46:
[...]
Deze heb ik dus ook. Is het jou gelukt om deze in de nieuwe app te koppelen? Overigens reageert Zinvolt niet op mijn support email. Is er een betere manier om Zinvolt support te benaderen, ik las iets over WhatsApp? Waar kan ik dat nummer vinden?
Ze reageren op whatsapp maar bellen is sneller, beide nummers zijn (verstopt) te vinden op hun website.
Privacy beleid, hoofdstuk 5
Voor de volledigheid, ik heb een Base met 2 stacks, Pro dongle en gebruik de iOS Zinvolt App.
Ik heb een hoop issues/bugs gemeld en ze lijken moeite hebben dit op te lossen:
- P1 meter rapporteert offline
- verbruikswaarden van P1 kloppen niet
- Capaciteit is 8 kWh, er wordt maar 1 kWh weergegeven
- Algemene informatie over de batterij geeft "N/A" als waarde
- Statistieken lijken enkele uren achter te lopen, of geplot op een andere tijdzone
- De batterij was aan het pendelen tussen 10% en 11%, laden en ontladen.
Het pendelen was gisteren plotseling gestopt.
Vanmorgen was er een iOS app update naar 1.0.5, deze heeft enkel de historische statistieken pagina werkend gekregen.
De rest is nog niet werkzaam, ik heb een beetje het gevoel dat ik een Beta product heb ontvangen.
Hieronder de reactie via whatsapp:
Hebben het even onderzocht en we zien inderdaad dat er op dit moment meerdere dingen door elkaar lopen in de app en dat geeft een vertekend beeld van je systeem. Dat zit niet in de batterij zelf, maar in de verwerking van meetgegevens.
De meetdata van je systeem is wel binnengekomen, maar een deel daarvan is tijdelijk niet goed verwerkt in onze database. Daardoor zie je nu onder andere waarden op N/A, grafieken met een verkeerde tijdlijn, een P1-meter die offline lijkt en een capaciteit die lager wordt weergegeven dan verwacht. Ook het laad- en ontlaadgedrag kan hierdoor onlogisch overkomen, zoals het korte pendelen rond 10–11%.
Op dit moment worden alle ontbrekende gegevens met terugwerkende kracht alsnog verwerkt. Dat gebeurt automatisch op de achtergrond. Omdat het om veel data gaat, kan het even duren voordat alles weer volledig is bijgewerkt. Zodra dit klaar is, vullen de statistieken zich vanzelf aan en zouden de waarden, grafieken en capaciteit weer normaal moeten worden weergegeven.
Belangrijk om te weten: de batterij zelf werkt gewoon door zoals bedoeld. Het gaat hier om een weergave- en dataverwerkingsprobleem, niet om een fysiek probleem met de batterij of de modules.
Dit heeft geen invloed op de zelfconsumptie modus, alleen puur de datapresentatie
Update 12 februari: het live gebruik lijkt nu goed te zijn net zoals de tijd lijn van de grafiek op de "home" pagina.
Er zit voortgang in, maar ze zijn er nog niet..
Voor het mooie moet het zonnetje gaan schijnen vandaag dan kan ik zien of de accu netjes gaat laden bij overschot van de zonnepanelen...
[
Voor 5% gewijzigd door
Piggel op 12-02-2026 09:18
. Reden: update 12 feb ]