Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-10 21:48
Wil.B schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:33:
Eva staat nu zelfs op 0%, dat heb ik nog niet eerder gehad.
Dat is niet zo gezond. Minimum zou 10% moeten zijn, en zo worden ze ook afgeleverd . Dat is overigens instelbaar, maar NIET onder de 9%, probeer maar (Instellingen, en dan "batterijontlading stoppen door SOC")
Dat gezegd zijnde, de unit en mijn twee accu's ontlopen elkaar best wel, de unit loopt altijd dik voor. Als de boel dan leeg is (altijd wel ongeveer 10% op het het hoofdoverzicht) en ik kijk dan bij de afzonderlijke accu's dan zie ik de unit wel eens op 5% staan en de twee accu's ergens bij de 10. Andersom, bij laden staat de unit vaak zat op 100% terwijl de accu's nog niet bij de 90% zijn. Maar echt vol zou volgens support nog niet echt vol zijn, daar zou een ruime marge op gepakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil.B
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:04
Jan VLD schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:34:
[...]

Dat is niet zo gezond. Minimum zou 10% moeten zijn, en zo worden ze ook afgeleverd . Dat is overigens instelbaar, maar NIET onder de 9%, probeer maar (Instellingen, en dan "batterijontlading stoppen door SOC")
Dat gezegd zijnde, de unit en mijn twee accu's ontlopen elkaar best wel, de unit loopt altijd dik voor. Als de boel dan leeg is (altijd wel ongeveer 10% op het het hoofdoverzicht) en ik kijk dan bij de afzonderlijke accu's dan zie ik de unit wel eens op 5% staan en de twee accu's ergens bij de 10. Andersom, bij laden staat de unit vaak zat op 100% terwijl de accu's nog niet bij de 90% zijn. Maar echt vol zou volgens support nog niet echt vol zijn, daar zou een ruime marge op gepakt zijn.
Hij staat ook ingesteld op 10% echter heeft hij 3 of 4 dagen achter elkaar geen input gekregen. Misschien loopt hij vanzelf leeg als hij te lang geen stroom krijgt?

8x 430wp Trina Solar BiFacial | 8x Enphase IQ8AC | 1x 3-fase IQ-relais | 1x IQ-Gateway (standard) | 1 EvaPower + 3 Evamates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan VLD
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-10 21:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXOIv1yFZ8h_cgZNVre9szuRBzI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LHw8IBz9ocj7BBBE0dWmfYRI.png?f=user_large

in dit overzicht ruim onder de 10?
dan sowieso contact opnemen met support denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindob
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yMkLSCtT7ya2EQupSem5O3Zt3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/boOKFXoO60uEsova5apRyNec.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds ik 2 extra mates heb, heb ik meestal ongeveer deze situatie als mijn accu leeg is. Ik heb em ingesteld op 20% zodat er nog wat over is bij stroomverstoringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:42

DRK

erwindob schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:36:
[Afbeelding]

Sinds ik 2 extra mates heb, heb ik meestal ongeveer deze situatie als mijn accu leeg is. Ik heb em ingesteld op 20% zodat er nog wat over is bij stroomverstoringen.
Dit is niet goed. Je zou contact moeten opnemen met support. Zij kunnen een firmware pushen dat dit verhelpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwindob
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18:10
Bericht gestuurd, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31
Hallo, ik heb sinds kort een zinvolt accu en 1 mate. Ik loop tegen het volgende probleem. De dongel geeft geen signaal door aan de accu. Hij is al een keer vervangen door de support maar dat helpt niet. Ik kan hem gewoon koppelen en de accu ziet hem ook. Eigen voeding. Het lampje knippert echter niet. De hw dongel werkt perfect en ook een p1 meter op een raspberry registreert netjes. De meter is uit 2014 maar wel dsmr 4.0, gprs van landis en gyr. Ik meende dat die compatible zou zijn met de tuya dongel. Nu heb ik een vrijstaande schuur met een eigen meterkast en ook een slimme meter die is uit 2018. En iskra met smr 5.0 als ik de zinvolt daar aansluit werkt het naar behoren. Weliswaar zitten daar geen zonnepanelen, maar hij vereffent netjes het gebruik en schaalt op en af. Mijn conclusie is nu dat het toch in de slimme meter moet zitten. Is dit een bekend verschijnsel met dit type metter of is er een defect? Ik heb al een aanvraag naar liander gestuurd om de meter te vervangen. Ik begrijp dat de oude toch al vervangen moet worden ivm gprs maar dat kan nog wel een paar jaar duren. Iemand hier ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5EH25fCkwzzYHuucA05P717YCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZXcObYyauqmmRM88U4w5y7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ASK4NRCmq_6xmOjvFAA4VDb_tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNTEsnmAetVwNGcgQV7fQlkq.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste