Dit is exact wat ik ook had en blijft aanhouden. Pas na een update naar 3.10 is dit opgelost. Dus snel een afspraak maken!Hammetje schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:58:
Vanochtend de ergste rits meldingen gehad tot nu toe. Rijstrookwisselwaarschuwing, uitstapwaarschuwing, afbuigassistent achter, assistent kruisend verkeer achter en rijstrookherkenning in de stress. Inclusief achterlijke piepjes en meldingen in het display. Ik heb nu nog 3.01, kom maar door met die laatste versie. Belachelijk voor zo’n auto.
Afspraak gemaakt voor het eind vd maand. Helaas geen vervangd vervoer door Audi, want het wordt gezien als een productverbetering, niet als reparatie.
.
Net antwoord gehad van de dealer, en ik citeer:fwinters schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:23:
[...]
Interessant! Het kan wel KD3 niet zijn want die is uitgesteld. Deze nieuwe update is KD2* of 3.11.
Ik heb zonet voor het eerst mijn dealer op de hoogte gesteld van al mijn fouten en heb nu eindelijk gevraagd om de wagen te gaan patchen. Hierop heb ik gewacht want die tussentijdse updates hebben ofwel andere problemen geïntroduceerd ofwel niet permanent opgelost als ik dat zo las in de fora.
"Audi is bezig met een oplossing, deze wordt verwacht vanaf week 26.
Audi neemt contact op met de betrokkenen als deze beschikbaar is.
Dus is afwachten."
Ik geloof nooit dat alle Audi klanten bericht gaan krijgen voor installatie. Tot nu toe heb ik nog nooit enig bericht gekregen over de updates die er al zijn!
Maandag gaat mijn Q6 weer eens na de dealer. Nu voor de update naar 3.11. Ze hebben de auto ingepland voor 3 dagen. Hopelijk zijn met deze update de zeer regelmatige melding “ bestuurder hulp systemen beperkt “ eindelijk opgelost. En ze gaan de luidspreker afdekking herstellen. Het B&O logo is ingedrukt tijdens het vervangen van het deur slot. Sinds het vervangen van het deurslot geen vals alarm meer gehad de afgelopen 2 weken.
Volgens mij zijn er zat merken die betere rijeigenschappen en stuurresponse hebben dan Audi, en het gros is niet eens 'premium'.metalpro2021 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:13:
[...]
Huh? Wie zegt dat ADAS hiervoor heeft gezorgd? Die was te laat. Nee, meer de algemene rijeigenschappen, stuurresponse e.d. dat niet zo duidelijk in de featurelijst staat en bij andere automerken minder relevant worden geacht. Ik wil hiermee zeggen: ik heb iets geleerd en dat heeft mijn prioriteiten veranderd en wilde dat wel eens delen.
Dat vind ik wel heel slecht voor zo'n merk........ Goed hangt misschien af van je contract lease / koop.AkroBatik schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:36:
Afspraak gemaakt voor het eind vd maand. Helaas geen vervangd vervoer door Audi, want het wordt gezien als een productverbetering, niet als reparatie.
Maargoed gezien de problemen zou het wel netjes zijn als ze iets meegeven. Ik ben ook nooit zo moeilijk wat ze meegeven, mag best een A3 zijn oid waar ik zelf moet schakelen, maar biedt iets aan.
Is hier een workaround voor met bepaalde zekeringen ofzo? Of blijven deze meldingen tot de update heeft plaatsgevonden?Kipsel schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:33:
[...]
Dit is exact wat ik ook had en blijft aanhouden. Pas na een update naar 3.10 is dit opgelost. Dus snel een afspraak maken!
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Heeft niet zoveel met koop of lease te maken. Neem gewoon ownership voor wat je afgeleverd hebt. Of dit nou aan een particulier of een leasebedrijf is.Wasbeer2006 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:09:
[...]
Dat vind ik wel heel slecht voor zo'n merk........ Goed hangt misschien af van je contract lease / koop.
Maargoed gezien de problemen zou het wel netjes zijn als ze iets meegeven. Ik ben ook nooit zo moeilijk wat ze meegeven, mag best een A3 zijn oid waar ik zelf moet schakelen, maar biedt iets aan.
Ik moet wel zeggen dat als het een prive auto was geweest ik hem voor de showroom deur had geparkeerd met het alarm ingeschakeld.
.
Ik weet niet meer exact hoe de situatie was maar de meldingen konden onder 3.01 niet weg totdat een update naar 3.10 heeft plaatsgevonden. Volgens mij had het te maken met een fout welke niet door de berijder via reset oid gecorrigeerd kan worden. De auto moest daarvoor bij de dealer langs. Ik vond het destijds vreemd dat er eigenlijk geen terugroepactie voor 3.01 heeft plaatsgevonden.Hammetje schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:20:
[...]
Is hier een workaround voor met bepaalde zekeringen ofzo? Of blijven deze meldingen tot de update heeft plaatsgevonden?
Gisteren het verlossende telefoontje van de dealer: na ruim twee weken in de werkplaats te hebben gestaan, was gisteren m'n A6 weer klaar om opgehaald te worden. Na alle storingen (auto niet van slot, boordnet storing etc) en de daarop geïnstalleerde software-update 03.11, edit: 03.10, bleek het MMI scherm het te hebben begeven. Het hele scherm moest hierdoor vervangen worden, en moest uit Duitsland worden gehaald. Maar enfin, alles doet het weer. Hopelijk zijn we nu van de ellende af.
Alleen binnenkort nog langs de bandenboer voor een diagnose, want nadat de het wisselen van de achterwielen links-rechts door de dealer opleverde dat de auto nu niet meer naar rechts trekt, maar naar links, is het duidelijk dat er is mis is met de nieuw geleverde achterbanden. Profile mag dit nu gaan uitzoeken in opdracht van de leasemaatschappij.
Alleen binnenkort nog langs de bandenboer voor een diagnose, want nadat de het wisselen van de achterwielen links-rechts door de dealer opleverde dat de auto nu niet meer naar rechts trekt, maar naar links, is het duidelijk dat er is mis is met de nieuw geleverde achterbanden. Profile mag dit nu gaan uitzoeken in opdracht van de leasemaatschappij.
[ Voor 3% gewijzigd door Johnbeer op 07-06-2026 09:04 ]
Merk je op het eerste zicht iets van aanpassingen aan de software?Johnbeer schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 09:09:
Gisteren het verlossende telefoontje van de dealer: na ruim twee weken in de werkplaats te hebben gestaan, was gisteren m'n A6 weer klaar om opgehaald te worden. Na alle storingen (auto niet van slot, boordnet storing etc) en de daarop geïnstalleerde software-update 03.11, bleek het MMI scherm het te hebben begeven. Het hele scherm moest hierdoor vervangen worden, en moest uit Duitsland worden gehaald. Maar enfin, alles doet het weer. Hopelijk zijn we nu van de ellende af.
Alleen binnenkort nog langs de bandenboer voor een diagnose, want nadat de het wisselen van de achterwielen links-rechts door de dealer opleverde dat de auto nu niet meer naar rechts trekt, maar naar links, is het duidelijk dat er is mis is met de nieuw geleverde achterbanden. Profile mag dit nu gaan uitzoeken in opdracht van de leasemaatschappij.
Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM
Interessant en hoopgevend! Wat voor caravan is het? Het maakt voor het verbruik nogal wat uit of het een Eriba Touring is of een 2.5 meter brede Tabbert...Joost075 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:10:
[/url]Zojuist met de caravan een stukje gereden, mijn ouders naar de camping gebracht. Eens zien hoeveel het verbruik is, en of we volgend jaar met dezelfde caravan het zonnige zuiden gaan opzoeken.
Op een volle accu, met caravan is het bereik van de A6 Avant met kleine accu ~250km
Overigens is die 250 km natuurlijk op lange vakantieritten niet haalbaar. Dan rij je meestal van 10-80%, zodat je vaak maar 70% van de range kunt gebruiken, wat dus neerkomt op 175 km. Nog steeds prima bruikbaar, je kunt dan mooi na twee uur rijden even stoppen.
[ Voor 19% gewijzigd door Andrehj op 06-06-2026 15:23 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ja kom een beetje op hetzelfde neer. Vorige week naar Parijs, in NL tussen de 100 en 120, Belgie de maximumsnelheid en op de tol 135 a 140 een hele nette 19.3 en 19.7 over deze 440 en 458km.
Met de perfomance red je dat dus op een Volle accu, dat is toch echt wel serieus, als je zit dat Volvo en BMW nu netto accu,s monteren van 110kw dan ga je dus met een behoorlijke snelheid ruim 500 kilometer halen.
1 zeg altijd 1l benzine tegenover kw = 1 op 3. Ik heb nu de afgelopen maanden een beetje vergleken maandgemiddelde zit op een 1 op 3.1 a 3.2 op afzonderlijke ritten scheelt het sosm wel veel meer. De EV is in de file natuurlijk superzuinig en de benzine niet en de EV gaat boven de 140 a 145 echt de verkeerde kant op
Met de perfomance red je dat dus op een Volle accu, dat is toch echt wel serieus, als je zit dat Volvo en BMW nu netto accu,s monteren van 110kw dan ga je dus met een behoorlijke snelheid ruim 500 kilometer halen.
1 zeg altijd 1l benzine tegenover kw = 1 op 3. Ik heb nu de afgelopen maanden een beetje vergleken maandgemiddelde zit op een 1 op 3.1 a 3.2 op afzonderlijke ritten scheelt het sosm wel veel meer. De EV is in de file natuurlijk superzuinig en de benzine niet en de EV gaat boven de 140 a 145 echt de verkeerde kant op
[ Voor 28% gewijzigd door Wasbeer2006 op 06-06-2026 16:02 ]
Welk merk banden heb je. Ik heb de michelin pilot sport ev AO (audi only). Echt top banden.Johnbeer schreef op zaterdag 6 juni 2026 @
Alleen binnenkort nog langs de bandenboer voor een diagnose, want nadat de het wisselen van de achterwielen links-rechts door de dealer opleverde dat de auto nu niet meer naar rechts trekt, maar naar links, is het duidelijk dat er is mis is met de nieuw geleverde achterbanden. Profile mag dit nu gaan uitzoeken in opdracht van de leasemaatschappij.
Dit zit gewoon in de banden, mogelijk een asymetrisch profiel/ verkeerd om gemonteerd, verschillende serie band. Als je wisselt wat feitelijk niet mag tussen links en recht dan is het duidelijk, logisch dat het nu even getest is, maar zo moet je niet blijven rijden. Er is maar 1 ding waar het aan kan liggen buiten de band en dat is een soort perfect kromme velg, maar dat kan je bijna uitsluiten.
Het is een Carevelair Alba 426, gewogen op 1360kg bij vertrek. Voornamelijk het formaat/frontaal oppervlak is best fors.Andrehj schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:21:
[...]
Interessant en hoopgevend! Wat voor caravan is het? Het maakt voor het verbruik nogal wat uit of het een Eriba Touring is of een 2.5 meter brede Tabbert...
Overigens is die 250 km natuurlijk op lange vakantieritten niet haalbaar. Dan rij je meestal van 10-80%, zodat je vaak maar 70% van de range kunt gebruiken, wat dus neerkomt op 175 km. Nog steeds prima bruikbaar, je kunt dan mooi na twee uur rijden even stoppen.
Ik moet mezelf corrigeren; de update was van 03.01 naar 03.10 (dus niet 03.11 wat ik schreef)Naafets88 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:26:
[...]
Merk je op het eerste zicht iets van aanpassingen aan de software?
Er zitten af fabriek 19" Hankooks onder (zomerbanden)Wasbeer2006 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:07:
[...]
Welk merk banden heb je. Ik heb de michelin pilot sport ev AO (audi only). Echt top banden.
Dit zit gewoon in de banden, mogelijk een asymetrisch profiel/ verkeerd om gemonteerd, verschillende serie band. Als je wisselt wat feitelijk niet mag tussen links en recht dan is het duidelijk, logisch dat het nu even getest is, maar zo moet je niet blijven rijden. Er is maar 1 ding waar het aan kan liggen buiten de band en dat is een soort perfect kromme velg, maar dat kan je bijna uitsluiten.
Nou, de meldingen zijn verergerd. Ik krijg nu ook 'Componentenbeveiligingsmodus ingeschakeld' en ik heb geen geluid meer. Zowel niet over de radio (FM/DAB+) als over spotify via Carplay. Ik ga morgen de dealer bellen dat ik niet meer bereid ben te wachten om 'ingepland te worden'. Ze mogen hem houden tot het gefixt is.Hammetje schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:58:
Vanochtend de ergste rits meldingen gehad tot nu toe. Rijstrookwisselwaarschuwing, uitstapwaarschuwing, afbuigassistent achter, assistent kruisend verkeer achter en rijstrookherkenning in de stress. Inclusief achterlijke piepjes en meldingen in het display. Ik heb nu nog 3.01, kom maar door met die laatste versie. Belachelijk voor zo’n auto.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik heb exact hetzelfde gehad, en bij mij is dat opgelost na het installeren van 3.10. Sterkte!Hammetje schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:11:
[...]
Nou, de meldingen zijn verergerd. Ik krijg nu ook 'Componentenbeveiligingsmodus ingeschakeld' en ik heb geen geluid meer. Zowel niet over de radio (FM/DAB+) als over spotify via Carplay. Ik ga morgen de dealer bellen dat ik niet meer bereid ben te wachten om 'ingepland te worden'. Ze mogen hem houden tot het gefixt is.
Omdat ik gek van werd, de auto terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit was gelukkig de oplossing. Mijn telefoon kan weer normaal verbinden.Haasje80 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:38:
[...]
Nee het is echt de bluetooth. Van de week naar de dealer geweest, van te voren gevraagd of ze de software willen updaten van de auto naar de laatste versie. Helaas zijn ze pas in de middag naar de problemen gaan kijken en het updaten van de auto duurt een hele dag![]()
. Kan over een maand weer terugkomen. Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag. Bluetooth resetten op de telefoon etc. heeft niks geholpen. Zo ver ik kan controleren is het probleem Samsung gerelateerd.
Hier ook Samsung gebruiker met AA. Inderdaad op random momenten AA kwijt. Even MMI reset (volume knop in gedrukt houden) werkt soms. Maar meest stabiele is wel bedraad AA gebruiken.
http://www.brianesselbrugge.nl

Ik heb mijn auto ingesteld met laden tot 90% en een tijdsslot om 15u gereed. Iets voor 12u kabel aangesloten (daarmee was planning haalbaar), Om 15u was hij op 78%, en daarna stopt hij (dan kijkt hij naar de volgende geplande vertrektijd in plaats van doorladen).
Wat daarbij opvalt is dat hij tussen 13u en 14u niet heeft geladen. Dit gedrag zie ik normaal enkel als hij verwacht te vroeg klaar te zijn. Ik moet nog even goed terugkijken in logs van laadpaal (helaas was wifi niet verbonden..), maar netspanning oid is hier normaal niet iets dat laden beperkt. Laden met timer blijft "onbetrouwbaar" voor mij
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Apart. IK doe ook vrijwel altijd met de timer en dat is toch zeker al een keer of 50 a 60, misschien wel meer en nog nooit een probleem.pietje63 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:38:
[Afbeelding]
Ik heb mijn auto ingesteld met laden tot 90% en een tijdsslot om 15u gereed. Iets voor 12u kabel aangesloten (daarmee was planning haalbaar), Om 15u was hij op 78%, en daarna stopt hij (dan kijkt hij naar de volgende geplande vertrektijd in plaats van doorladen).
Wat daarbij opvalt is dat hij tussen 13u en 14u niet heeft geladen. Dit gedrag zie ik normaal enkel als hij verwacht te vroeg klaar te zijn. Ik moet nog even goed terugkijken in logs van laadpaal (helaas was wifi niet verbonden..), maar netspanning oid is hier normaal niet iets dat laden beperkt. Laden met timer blijft "onbetrouwbaar" voor mij
Nu heb ik nog wel een hele domme lader.... daar kan ook nog wel wat inzitten.
Hoe maak je dat grafiekje? Je laadpaal weet de SoC niet dus komt het uit de auto? En waarom zitten er sprongetjes in? Het laden is toch vrij linear 11kW, zeker tot 90%. Dit lijkt me allemaal iets te maken hebben met een ‘slimme’ laadpaal die niet heel slim werkt.pietje63 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 08:38:
[Afbeelding]
Ik heb mijn auto ingesteld met laden tot 90% en een tijdsslot om 15u gereed. Iets voor 12u kabel aangesloten (daarmee was planning haalbaar), Om 15u was hij op 78%, en daarna stopt hij (dan kijkt hij naar de volgende geplande vertrektijd in plaats van doorladen).
Wat daarbij opvalt is dat hij tussen 13u en 14u niet heeft geladen. Dit gedrag zie ik normaal enkel als hij verwacht te vroeg klaar te zijn. Ik moet nog even goed terugkijken in logs van laadpaal (helaas was wifi niet verbonden..), maar netspanning oid is hier normaal niet iets dat laden beperkt. Laden met timer blijft "onbetrouwbaar" voor mij
Ik gebruik ook vaak de timer en nooit problemen gehad. Meestal is hij wel ruim een half uur of meer voor vertrek klaar met laden.
[ Voor 14% gewijzigd door JTHZZ op 08-06-2026 09:09 ]
Hier de SQ6 nu 2,5 maand in bezit, eerste 2 maanden geen problemen, hooguit 10-15 seconden dat enkele systemen niet beschikbaar waren bij het wegrijden, maar die verdwenen na enkele seconden.
Maar vorige week zag ik in de app dat het linker achter raam open zou staan? Gecontroleerd, niets aan de hand, raam even helemaal open en weer dicht en de melding was weg..
Wel merkte ik dat rechtsachter helemaal niet meer open ging, je hoorde het motortje wel even tikken, maar verder ging die niet open of dicht..
De volgende dag werkte allebeide ramen weer.
Afgelopen weekend gaf de auto allerlei storingen, geen enkel hulpsysteem zou meer werken en ik moest volgens het systeem maar contact opnemen met de dealer, maar hij wilde nog wel gewoon rijden
Uurtje later wilde ik terug naar huis rijden, geen storingen meer..
Ook merk ik dat de stoel positie niet automatisch in de juiste stand gaat na autorisatie in de MMI, dit ging normaal ook vlekkeloos.
Toch maar eens contact zoeken met de dealer voor een software update, ik had goede hoop na 2 maanden geen issues dat mij dit bespaart zou blijven, maar ben bang dat de problematiek mij ook gevonden heeft.
Maar vorige week zag ik in de app dat het linker achter raam open zou staan? Gecontroleerd, niets aan de hand, raam even helemaal open en weer dicht en de melding was weg..
Wel merkte ik dat rechtsachter helemaal niet meer open ging, je hoorde het motortje wel even tikken, maar verder ging die niet open of dicht..
De volgende dag werkte allebeide ramen weer.
Afgelopen weekend gaf de auto allerlei storingen, geen enkel hulpsysteem zou meer werken en ik moest volgens het systeem maar contact opnemen met de dealer, maar hij wilde nog wel gewoon rijden
Uurtje later wilde ik terug naar huis rijden, geen storingen meer..
Ook merk ik dat de stoel positie niet automatisch in de juiste stand gaat na autorisatie in de MMI, dit ging normaal ook vlekkeloos.
Toch maar eens contact zoeken met de dealer voor een software update, ik had goede hoop na 2 maanden geen issues dat mij dit bespaart zou blijven, maar ben bang dat de problematiek mij ook gevonden heeft.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Elke fout die jij vernoemt heb ik al meermaals gehad.verstappen33 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:07:
Hier de SQ6 nu 2,5 maand in bezit, eerste 2 maanden geen problemen, hooguit 10-15 seconden dat enkele systemen niet beschikbaar waren bij het wegrijden, maar die verdwenen na enkele seconden.
Maar vorige week zag ik in de app dat het linker achter raam open zou staan? Gecontroleerd, niets aan de hand, raam even helemaal open en weer dicht en de melding was weg..
Wel merkte ik dat rechtsachter helemaal niet meer open ging, je hoorde het motortje wel even tikken, maar verder ging die niet open of dicht..
De volgende dag werkte allebeide ramen weer.![]()
Afgelopen weekend gaf de auto allerlei storingen, geen enkel hulpsysteem zou meer werken en ik moest volgens het systeem maar contact opnemen met de dealer, maar hij wilde nog wel gewoon rijden
Uurtje later wilde ik terug naar huis rijden, geen storingen meer..
Ook merk ik dat de stoel positie niet automatisch in de juiste stand gaat na autorisatie in de MMI, dit ging normaal ook vlekkeloos.
Toch maar eens contact zoeken met de dealer voor een software update, ik had goede hoop na 2 maanden geen issues dat mij dit bespaart zou blijven, maar ben bang dat de problematiek mij ook gevonden heeft.
Update is hier bij de dealer verwacht op week 26, deze zou de update zijn die eindelijk duurzaam problemen aanpakt en oplost.
Nog een paar weken geduld hebben...
Over welke update gaat het? Afgelopen week (vrijdag) heeft mijn A6 een nieuwe versie gekregen n.a.v. aanhoudende problemen met foutmeldingen. De foutmelding m.b.t. adaptieve verlichting ging ook niet meer weg. Nu staat 03.11.00/C er op.fwinters schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:22:
[...]
Elke fout die jij vernoemt heb ik al meermaals gehad.
Update is hier bij de dealer verwacht op week 26, deze zou de update zijn die eindelijk duurzaam problemen aanpakt en oplost.
Nog een paar weken geduld hebben...
Audi A6 E-tron Avant S edition
Oeh, dan ben je een van de eersten met KD2*. Zijn er dingen veranderd die je opvallen?Martijn77 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:34:
[...]
Over welke update gaat het? Afgelopen week (vrijdag) heeft mijn A6 een nieuwe versie gekregen n.a.v. aanhoudende problemen met foutmeldingen. De foutmelding m.b.t. adaptieve verlichting ging ook niet meer weg. Nu staat 03.11.00/C er op.
Belangrijkste: sinds vrijdag geen foutmeldingen meer gehad. Fingers crossed. Wat mij verder is opgevallen: andere geluiden bij gebruik parkeersensoren. Andere geluiden als waarschuwingstoon, bijvoorbeeld bij overschrijden van de snelheid. En de auto “vraagt” nu of je bepaalde zaken wilt instellen: timer voor laden instellen? timer voor vertrek is tellen.Alamo schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:05:
[...]
Oeh, dan ben je een van de eersten met KD2*. Zijn er dingen veranderd die je opvallen?
Audi A6 E-tron Avant S edition
Audi integratie voor Home Assistant. Data komt volgens mij elke 5 minuten binnen (via Cloud API). Grafiekje sluit ook redelijk aan bij het stroomverbruik van mijn slimme meter in dezelfde periode (dip rond 13uur)JTHZZ schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:05:
[...]
Hoe maak je dat grafiekje? Je laadpaal weet de SoC niet dus komt het uit de auto? En waarom zitten er sprongetjes in? Het laden is toch vrij linear 11kW, zeker tot 90%. Dit lijkt me allemaal iets te maken hebben met een ‘slimme’ laadpaal die niet heel slim werkt.
Ik gebruik ook vaak de timer en nooit problemen gehad. Meestal is hij wel ruim een half uur of meer voor vertrek klaar met laden.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Nou, werkplaats bij mijn Audi dealer heeft zich sympathiek opgesteld. Auto mag ik morgenochtend wegbrengen en wordt dan geupdate naar KD2* (3.11 als ik het goed heb). Ik ben benieuwd...Hammetje schreef op zondag 7 juni 2026 @ 15:11:
[...]
Nou, de meldingen zijn verergerd. Ik krijg nu ook 'Componentenbeveiligingsmodus ingeschakeld' en ik heb geen geluid meer. Zowel niet over de radio (FM/DAB+) als over spotify via Carplay. Ik ga morgen de dealer bellen dat ik niet meer bereid ben te wachten om 'ingepland te worden'. Ze mogen hem houden tot het gefixt is.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Zouden de auto's die nieuw geleverd worden al de nieuwe update hebben?
Ja. De '26 modellen draaien op andere (nieuwere) software. Vermoedelijk zijn de fixes die daarin doorgevoerd ook voor de '25 modellen beschikbaar gekomen, middels KD2* / KD3.dbalgobind schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:00:
Zouden de auto's die nieuw geleverd worden al de nieuwe update hebben?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
dank voor de terugkoppeling.Hammetje schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:03:
[...]
Ja. De '26 modellen draaien op andere (nieuwere) software. Vermoedelijk zijn de fixes die daarin doorgevoerd ook voor de '25 modellen beschikbaar gekomen, middels KD2* / KD3.
Einde dag weer ophalen of meerdaagse klus?Hammetje schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:58:
[...]
Nou, werkplaats bij mijn Audi dealer heeft zich sympathiek opgesteld. Auto mag ik morgenochtend wegbrengen en wordt dan geupdate naar KD2* (3.11 als ik het goed heb). Ik ben benieuwd...
Monteur zei waarschijnlijk einde middag weer ophalen, maar dat ze bellen als het eerder wordt.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ivm hardnekkige storing sinds vrijdag deze update (3.11) op de A6 gekregen. Was in een paar uurtjes geregeld. Donderdag de auto gebracht. En vrijdag weer op kunnen halen.
Audi A6 E-tron Avant S edition
Met welke versie begon je?Martijn77 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:11:
[...]
Ivm hardnekkige storing sinds vrijdag deze update (3.11) op de A6 gekregen. Was in een paar uurtjes geregeld. Donderdag de auto gebracht. En vrijdag weer op kunnen halen.
Wel naar gekeken voordat ik de auto achterliet, maar niet onthouden.
Audi A6 E-tron Avant S edition
Even door dit forum gegaan omdat ik overweeg een Audi A6 etron of de nieuwe Y performance te kopen. Heb momenteel een Tesla Y 2022 performance. Dus nog met autopilot en parkeersensoren enz…
Audi is zo een mooie wagen maar als ik al die software bugs lees en updates in garages enz. Pfff dan is tesla toch 20x sterker software matig
Audi is beter afgewerkt en toont mooier (mijn mening)
Misschien toch gewoon mijn huidige tesla behouden
Audi is zo een mooie wagen maar als ik al die software bugs lees en updates in garages enz. Pfff dan is tesla toch 20x sterker software matig
Audi is beter afgewerkt en toont mooier (mijn mening)
Misschien toch gewoon mijn huidige tesla behouden
Heb de auto (A6 Avant) nu 13 maanden zonder problemen. 20K kilometers op de tellerBoy1308 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:07:
Even door dit forum gegaan omdat ik overweeg een Audi A6 etron of de nieuwe Y performance te kopen. Heb momenteel een Tesla Y 2022 performance. Dus nog met autopilot en parkeersensoren enz…
Audi is zo een mooie wagen maar als ik al die software bugs lees en updates in garages enz. Pfff dan is tesla toch 20x sterker software matig
Audi is beter afgewerkt en toont mooier (mijn mening)
Misschien toch gewoon mijn huidige tesla behouden
Audi A6 Avant e-tron 210kW
@Boy1308 de meeste klachten die je hier leest betreffen de 2025 versie, als je nu bestelt krijgt je de 2026 versie. Daarmee durf ik niet te zeggen dat daar geen software bugs in zitten, maar heb wel begrepen dat een aantal van de bugs die voor 2025 nu worden opgelost nooit in 2026 hebben gezeten.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Na lang wikken en wegen en na jaren dieselen gekozen voor een nieuwe EV, en wel de A6 Avant e-tron 100kW. Wordt ergens eind augustus geleverd. Met de 5 jaar e-care en de dealer in de buurt durf ik het wel aan. Ben van plan om de auto iig die 5 jaar ook zelf te houden. Fingers crossed.
Vraag je af wat je wilt, wil je de best rijdende gezin EV met mega comfort en iets minder logische en soms werkende software neem de A6.Boy1308 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 07:07:
Even door dit forum gegaan omdat ik overweeg een Audi A6 etron of de nieuwe Y performance te kopen. Heb momenteel een Tesla Y 2022 performance. Dus nog met autopilot en parkeersensoren enz…
Audi is zo een mooie wagen maar als ik al die software bugs lees en updates in garages enz. Pfff dan is tesla toch 20x sterker software matig
Audi is beter afgewerkt en toont mooier (mijn mening)
Misschien toch gewoon mijn huidige tesla behouden
Wil je de beste EV qua software en nog behoorlijk wat geld overhouden neem de tesla.
Nu is het terrecht wat hier gezegd word. De 2026 hebben nieuwe software en ik heb zelf wel wat issue's gehad. Maar rijden deed ie altijd.
Ik zou de werkelijke cijfers met probleemgevallen willen weten en niks is ook maar een beetje objectief. Iterieur van Audi wordt over geklaag..... Nieuwe IX3 gezien? Volvo EX60, hoor je niemand over. BMW M% is veel te zwaar, Audi maakt de RS5, hoor je bijna niemand over en iig niet in de mate van de M5. Het is veelal in de pers totaal selectief.
Ik voel me al gezegend dat wij over auto's kunnen klagen en een foutmelding, das toch heerlijk, bij de helft van de wereld vliegen de rakketen over het huis.
Het werd einde middag. Ik kreeg netjes vervangend vervoer mee.Hammetje schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:07:
[...]
Monteur zei waarschijnlijk einde middag weer ophalen, maar dat ze bellen als het eerder wordt.
Q6 is bijgewerkt van 3.01 naar 3.11. Uiteindelijk kreeg ik om 15.45 uur een belletje dat de auto klaar stond om opgehaald te worden.
We gaan het meemaken; ik zal mijn ervaringen (positief en negatief) met jullie delen. Komende 1,5 week moet ik aardig wat kilometers maken, dus ik ben zelf erg benieuwd hoe deze software versie gaat bevallen.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Je hebt gelijk! Dank je voor de feedback. Ga morgen eens kijken naar een S6 in stock ☺️Wasbeer2006 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:59:
[...]
Vraag je af wat je wilt, wil je de best rijdende gezin EV met mega comfort en iets minder logische en soms werkende software neem de A6.
Wil je de beste EV qua software en nog behoorlijk wat geld overhouden neem de tesla.
Nu is het terrecht wat hier gezegd word. De 2026 hebben nieuwe software en ik heb zelf wel wat issue's gehad. Maar rijden deed ie altijd.
Ik zou de werkelijke cijfers met probleemgevallen willen weten en niks is ook maar een beetje objectief. Iterieur van Audi wordt over geklaag..... Nieuwe IX3 gezien? Volvo EX60, hoor je niemand over. BMW M% is veel te zwaar, Audi maakt de RS5, hoor je bijna niemand over en iig niet in de mate van de M5. Het is veelal in de pers totaal selectief.
Ik voel me al gezegend dat wij over auto's kunnen klagen en een foutmelding, das toch heerlijk, bij de helft van de wereld vliegen de rakketen over het huis.
vanmiddag de auto opgehaald met de update naar 3.11. En tot nu toe geen meldingen meer!! We gaan kijken hoe het de komende periode gaat. Maar er is een klein beetje hoop dat ze eindelijk het probleem hebben opgelost.
Kleine update na update 3.11.
Digitale sleutel moet opnieuw worden ingesteld
Garagedeur moet opnieuw worden aangemeld
Waarschuwing voor overschrijden max snelheid is nu een heel bescheiden piepje
Lane assist is een heel stuk milder. Geen kamikaze acties meer op 60 km wegen
B stand is soepeler. Maar remt wel minder hard af. Moet er nog even aan wennen om een mening te hebben of dit een verbetering is.
B&O lijkt beter te klinken op hoger volume. Minder schel. Maar kan ook subjectieve waarneming zijn.
En nog steeds zonder foutmeldingen!!
Digitale sleutel moet opnieuw worden ingesteld
Garagedeur moet opnieuw worden aangemeld
Waarschuwing voor overschrijden max snelheid is nu een heel bescheiden piepje
Lane assist is een heel stuk milder. Geen kamikaze acties meer op 60 km wegen
B stand is soepeler. Maar remt wel minder hard af. Moet er nog even aan wennen om een mening te hebben of dit een verbetering is.
B&O lijkt beter te klinken op hoger volume. Minder schel. Maar kan ook subjectieve waarneming zijn.
En nog steeds zonder foutmeldingen!!
[ Voor 26% gewijzigd door pvdveen1 op 10-06-2026 23:06 ]
Mijn eerste ervaringen met 3.11 zijn her en der vergelijkbaar.
- Ik hoefde bij mij de digitale sleutel niet opnieuw in te stellen. Werkt uitstekend.
- Geluiden zijn inderdaad veranderd. Bijvoorbeeld als je de auto in D/B zet of de snelheidsoverschrijdingsmeldingen. Ze zijn minder 'hard', maar ik weet niet helemaal wat ik van die nieuwe geluidjes moet vinden. Zal kwestie van wennen zijn denk ik.
- Gepland opladen lijkt betrouwbaarder. Dit gebruikte ik eigenlijk bijna niet (meer) omdat het voorkwam dat hij het laaddoel niet had bereikt op het tijdstip die ik had ingesteld (en dan wel de weg op moest), dat was vandaag anders. Hij was 20 minuten voor geplande vertrektijd op het juiste laaddoel. Prima.
- MMI lijkt sneller te werken. Connectie naar mijn Carplay en mijn vrouw haar Android Auto is merkbaar sneller, ook de menu's voor bijvoorbeeld de radio lijken iets responsiever.
- Ik hoefde bij mij de digitale sleutel niet opnieuw in te stellen. Werkt uitstekend.
- Geluiden zijn inderdaad veranderd. Bijvoorbeeld als je de auto in D/B zet of de snelheidsoverschrijdingsmeldingen. Ze zijn minder 'hard', maar ik weet niet helemaal wat ik van die nieuwe geluidjes moet vinden. Zal kwestie van wennen zijn denk ik.
- Gepland opladen lijkt betrouwbaarder. Dit gebruikte ik eigenlijk bijna niet (meer) omdat het voorkwam dat hij het laaddoel niet had bereikt op het tijdstip die ik had ingesteld (en dan wel de weg op moest), dat was vandaag anders. Hij was 20 minuten voor geplande vertrektijd op het juiste laaddoel. Prima.
- MMI lijkt sneller te werken. Connectie naar mijn Carplay en mijn vrouw haar Android Auto is merkbaar sneller, ook de menu's voor bijvoorbeeld de radio lijken iets responsiever.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Dat klinkt goed.
Is het wel gewoon de oude visuele weergave of de nieuwe grijzere die je bij de 2026 auto's ziet?
Is het wel gewoon de oude visuele weergave of de nieuwe grijzere die je bij de 2026 auto's ziet?
Ik heb ook een werkplaats bezoek ingepland op 24 juni voor de upgrade naar 3.11.
Moesten jullie betalen voor de upgrade of was dit service
Moesten jullie betalen voor de upgrade of was dit service
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
@Wasbeer2006 ; ik begrijp niet wat je bedoelt. Heb je een voorbeeld? Ik heb niet het idee dat visueel de boel is veranderd.
@verstappen33 ; de update en vervangend vervoer (op wat aandringen) was kosteloos. Mijn inziens ook terecht; als de software goed was geweest, had ik niet gaan updaten. Ik zag dit als reparatie. De dealer gelukkig ook.
@verstappen33 ; de update en vervangend vervoer (op wat aandringen) was kosteloos. Mijn inziens ook terecht; als de software goed was geweest, had ik niet gaan updaten. Ik zag dit als reparatie. De dealer gelukkig ook.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Daar was ik ook wel een beetje vanuit gegaan, ik heb mijn afspraak via een portal moeten maken bij de dealer daar stonden geen kosten bij.Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:14:
@Wasbeer2006 ; ik begrijp niet wat je bedoelt. Heb je een voorbeeld? Ik heb niet het idee dat visueel de boel is veranderd.
@verstappen33 ; de update en vervangend vervoer (op wat aandringen) was kosteloos. Mijn inziens ook terecht; als de software goed was geweest, had ik niet gaan updaten. Ik zag dit als reparatie. De dealer gelukkig ook.
Vervangend vervoer zou fijn zijn, maar een leenfiets is ook prima, de dealer zit hier een paar kilometer vandaan..
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Ziet er allesinds positief uit!
Ik ga ook polsen bij de garage voor mijn afspraak voor de update!
Ik ga ook polsen bij de garage voor mijn afspraak voor de update!
Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM
bij mijn dealer, belgisch limburg, had men gisteren nog geen weet van deze update. Vreemd....
Kleine update na de 3.11 update.
Het geluid van de B&O is eindelijk goed. Ook op hoger volume blijft het geluid lekker om aan te horen. Eindelijk.
En nog steeds geen foutmeldingen!!
Het geluid van de B&O is eindelijk goed. Ook op hoger volume blijft het geluid lekker om aan te horen. Eindelijk.
En nog steeds geen foutmeldingen!!
Net m'n eerste 'lange' trip gehad met 3.11 (~150km)Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:49:
Mijn eerste ervaringen met 3.11 zijn her en der vergelijkbaar.
- Ik hoefde bij mij de digitale sleutel niet opnieuw in te stellen. Werkt uitstekend.
- Geluiden zijn inderdaad veranderd. Bijvoorbeeld als je de auto in D/B zet of de snelheidsoverschrijdingsmeldingen. Ze zijn minder 'hard', maar ik weet niet helemaal wat ik van die nieuwe geluidjes moet vinden. Zal kwestie van wennen zijn denk ik.
- Gepland opladen lijkt betrouwbaarder. Dit gebruikte ik eigenlijk bijna niet (meer) omdat het voorkwam dat hij het laaddoel niet had bereikt op het tijdstip die ik had ingesteld (en dan wel de weg op moest), dat was vandaag anders. Hij was 20 minuten voor geplande vertrektijd op het juiste laaddoel. Prima.
- MMI lijkt sneller te werken. Connectie naar mijn Carplay en mijn vrouw haar Android Auto is merkbaar sneller, ook de menu's voor bijvoorbeeld de radio lijken iets responsiever.
- Storingen verdwenen (zoals verwacht)
- Melding 'Berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' 2 x gezien. De laatste melding is ook niet verdwenen; had te maken met verkeersbordenherkenning. Dat is toch jammer
- Cruise control vind ik wel stukje defensierver geworden. Zowel qua lane assist stuurt de auto agressiever binnen de lijnen en ik heb het idee dat stand 1 qua afstand houden qua afstand is beperkt (negatief gezien dus).
Toen ik de Q6 had schreef ik al dat ik vond dat ik moest wennen aan hoe defensief de auto aanvoelde, met de nieuwe software merk ik dat weer. Zal weer even wennen worden.... Komende week rij ik denk ik nog een kleine 1000km, zal tegen die tijd wel weer hier een update geven.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik denk het dus niet :-)Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:14:
@Wasbeer2006 ; ik begrijp niet wat je bedoelt. Heb je een voorbeeld? Ik heb niet het idee dat visueel de boel is veranderd.
@verstappen33 ; de update en vervangend vervoer (op wat aandringen) was kosteloos. Mijn inziens ook terecht; als de software goed was geweest, had ik niet gaan updaten. Ik zag dit als reparatie. De dealer gelukkig ook.
Als je de nieuwe modellen ziet zie je deze lay-out, met de grijzere achtergrond en andere tegels
https://mediaservice.audi.com/media/fast/v3_xWTbWhbdRSH_z5J1nlz0_Rm9DZJL8locmOpxCZt0pdJxGxailM3qdYPfoj_JLdJ2ryR3GaFzVecCDJUBBmobEoZqEUHikiVURmIKP3gENF-mlVBoSoobIoo3n09nPNwzuH3bPwqPKsdwSOHN_4c-mvf_gevIsRaWwjXReGxVzvF1k1CiOMotYasWOPLbasyNCanktaanZS99vhEamI6mZ-y7E6rme_Jpp3MP5RNryXnsvmkrNf9os8ZFy4h-p4UwnP-Bkz0H1jt1NuyIxu3daxuu9Xs1nqWNjqVTqeKMr00OzkzuVSanpHTS6n0hEwtyVRqNpMtzWbKM5PTWSvgILaFy6ELvVkplcqyWy22ZKdctrordqu9Vhf7KtWsLErhvrEeBx8jMsDgi-gL6K-hv09IIfQf4SOEXyK8QfgjjLNEx4m-TfRjolcY2WHkGjGIKcSWif1OIkriHsSdKC4UFeU0agf1HP5hgicJvsfwZxhNjCLGGQyb6O3EX8acx7yOyKJ9QkBj8AJ6Gv0uwhWMEMYoxjxxF_Ex4juYF1H6UNZRb0GdQr2D_gyBFoFL6C5CK4S-JPQHcT9xk3iWeIH4OvEvMDN45_FeQ9sjECQwh34B37v4NvF9SP-baCraIbQCmkS7jPYVgWMEThDawrgf4xSjtxLZIXKdyD9E_iW6n-gAI58z8huxMLFXiNnELhFfJL6LGcAMYR7FPIZ5FXUd3xv4PsD3C_4mA08TmyXYJfgqY48Seovww4Q3McpEtohcJvITrm1iW7i_wWPguRtVw_8tY24Gq-jPoX_KkIvgMsHTmAXMbUQf4hQ376IcRVlAaaDs4i3iPYn3R1QVdQbVufcMvq_p99H_BP48YxX8T-E_R-Be9DlCrxP-nmEvxjsYV4geItpj5G9io2hzBPyEHiD0OIZK7GfEJuo-1IO4n8X9PO4X6N_Dv4fmQTuL5rz0B_TvnCQ-YzV7NSf8Datp5xZr9bos5OulVtFqOrks3CfLnVq5cFiWVtp1aVvdxIla2a7m0rMTqUTVqlWqdi6dyaQSst6uytySrHetREk2rI7MLdiOcYUjhXQhlXIamo6Bds2RJZdoWLYsS1v2rE7XqeQmDrjyi8f_B60A_f7LAwAA?wid=1540
Bij mijn A6 3.10 vind ik dat erg meevallen. Hangt ook van de gekozen rijmodus af!Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:26:
[...]
Net m'n eerste 'lange' trip gehad met 3.11 (~150km)
- Storingen verdwenen (zoals verwacht)
- Melding 'Berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' 2 x gezien. De laatste melding is ook niet verdwenen; had te maken met verkeersbordenherkenning. Dat is toch jammer
- Cruise control vind ik wel stukje defensierver geworden. Zowel qua lane assist stuurt de auto agressiever binnen de lijnen en ik heb het idee dat stand 1 qua afstand houden qua afstand is beperkt (negatief gezien dus).
Toen ik de Q6 had schreef ik al dat ik vond dat ik moest wennen aan hoe defensief de auto aanvoelde, met de nieuwe software merk ik dat weer. Zal weer even wennen worden.... Komende week rij ik denk ik nog een kleine 1000km, zal tegen die tijd wel weer hier een update geven.
De afstand 1 vind ik behoorlijk kort. Voor een rijsteem enorm kort. Ik zet hem in de file vaak op 3 en rijdend op 2. Dan reageert ie ook veel rustiger (of bedoelde je dit ook)
Als ze voor je hard in de remmen gaan is 1 echt kort. De auto haalt dat makkelijk maar degene achter je waarschijnlijk niet.
Dat is correct; de interface is dan niet veranderd.Wasbeer2006 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:57:
[...]
Ik denk het dus niet :-)
Als je de nieuwe modellen ziet zie je deze lay-out, met de grijzere achtergrond en andere tegels
https://mediaservice.audi.com/media/fast/v3_xWTbWhbdRSH_z5J1nlz0_Rm9DZJL8locmOpxCZt0pdJxGxailM3qdYPfoj_JLdJ2ryR3GaFzVecCDJUBBmobEoZqEUHikiVURmIKP3gENF-mlVBoSoobIoo3n09nPNwzuH3bPwqPKsdwSOHN_4c-mvf_gevIsRaWwjXReGxVzvF1k1CiOMotYasWOPLbasyNCanktaanZS99vhEamI6mZ-y7E6rme_Jpp3MP5RNryXnsvmkrNf9os8ZFy4h-p4UwnP-Bkz0H1jt1NuyIxu3daxuu9Xs1nqWNjqVTqeKMr00OzkzuVSanpHTS6n0hEwtyVRqNpMtzWbKM5PTWSvgILaFy6ELvVkplcqyWy22ZKdctrordqu9Vhf7KtWsLErhvrEeBx8jMsDgi-gL6K-hv09IIfQf4SOEXyK8QfgjjLNEx4m-TfRjolcY2WHkGjGIKcSWif1OIkriHsSdKC4UFeU0agf1HP5hgicJvsfwZxhNjCLGGQyb6O3EX8acx7yOyKJ9QkBj8AJ6Gv0uwhWMEMYoxjxxF_Ex4juYF1H6UNZRb0GdQr2D_gyBFoFL6C5CK4S-JPQHcT9xk3iWeIH4OvEvMDN45_FeQ9sjECQwh34B37v4NvF9SP-baCraIbQCmkS7jPYVgWMEThDawrgf4xSjtxLZIXKdyD9E_iW6n-gAI58z8huxMLFXiNnELhFfJL6LGcAMYR7FPIZ5FXUd3xv4PsD3C_4mA08TmyXYJfgqY48Seovww4Q3McpEtohcJvITrm1iW7i_wWPguRtVw_8tY24Gq-jPoX_KkIvgMsHTmAXMbUQf4hQ376IcRVlAaaDs4i3iPYn3R1QVdQbVufcMvq_p99H_BP48YxX8T-E_R-Be9DlCrxP-nmEvxjsYV4geItpj5G9io2hzBPyEHiD0OIZK7GfEJuo-1IO4n8X9PO4X6N_Dv4fmQTuL5rz0B_TvnCQ-YzV7NSf8Datp5xZr9bos5OulVtFqOrks3CfLnVq5cFiWVtp1aVvdxIla2a7m0rMTqUTVqlWqdi6dyaQSst6uytySrHetREk2rI7MLdiOcYUjhXQhlXIamo6Bds2RJZdoWLYsS1v2rE7XqeQmDrjyi8f_B60A_f7LAwAA?wid=1540
Wat betreft standen qua ACC; ik vind heel dat adaptief maar irritant. Zelf vond ik het oude systeem van bijvoorbeeld Skoda ideaal, daar kan je wisselen tussen ACC en CC. ACC is voor de files perfect, maar voor normaal verkeer ben je ook afhankelijk van wat er om je heen gebeurd - laten we heel eerlijk zijn, anticiperen is iets wat veel mensen lastig vinden. Standje 2 of 3 kan natuurlijk, dan zal de auto inderdaad minder agressief remmen, al vind ik wel dat dan het gat tussen jou en voorligger uitnodigender wordt voor andere weggebruikers om daar vervolgens naartoe te schuiven - wat er weer voor zorgt dat de auto inhoudt.
Ja, ik ben een zeikerd. Ja, dat vindt mijn vrouw ook. Ja, je hebt gelijk. Ja, het is irritant ;-).
Wat bedoel je met rijmodus? Je doelt dan op 'Drive select' modus? Die staat bij mij op balanced. Of doel je op een andere instelling?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Hier nog berijd(st)ers van recente opleveringen (mrt 26 tot heden) die met betrekking tot de issues, veelal in de 2025 modellen, deze niet meer of weinig ervaren?
Je kan wel je lane "los" uitzetten via het knopje op de richting aanwijzer. Knopje 1x indrukken, niet lang!Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:06:
[...]
Dat is correct; de interface is dan niet veranderd.
Wat betreft standen qua ACC; ik vind heel dat adaptief maar irritant. Zelf vond ik het oude systeem van bijvoorbeeld Skoda ideaal, daar kan je wisselen tussen ACC en CC. ACC is voor de files perfect, maar voor normaal verkeer ben je ook afhankelijk van wat er om je heen gebeurd - laten we heel eerlijk zijn, anticiperen is iets wat veel mensen lastig vinden. Standje 2 of 3 kan natuurlijk, dan zal de auto inderdaad minder agressief remmen, al vind ik wel dat dan het gat tussen jou en voorligger uitnodigender wordt voor andere weggebruikers om daar vervolgens naartoe te schuiven - wat er weer voor zorgt dat de auto inhoudt.
Ja, ik ben een zeikerd. Ja, dat vindt mijn vrouw ook. Ja, je hebt gelijk. Ja, het is irritant ;-).
Wat bedoel je met rijmodus? Je doelt dan op 'Drive select' modus? Die staat bij mij op balanced. Of doel je op een andere instelling?
Bij ACC gaat dat de Lane eraf. Als je geen ACC hebt en je druk hem in heb je alleen Lane.
Switchen tussen ACC en CC kan in het menu, ik weet niet of je daar een favoriet van kan maken uit mijn hoofd, dan zou je hem onder het sterretje kunnen vastleggen.
Je kan in je rijmodi de systemen aanpassen dat is een regel in je individual instelling (balanced). In comfort reageert ie veel rustiger dan in bv dynamic
Ik vind nergens de mogelijkheid in de manual om te switchen? Heb jij een foto waar?Wasbeer2006 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:54:
[...]
Je kan wel je lane "los" uitzetten via het knopje op de richting aanwijzer. Knopje 1x indrukken, niet lang!
Bij ACC gaat dat de Lane eraf. Als je geen ACC hebt en je druk hem in heb je alleen Lane.
Switchen tussen ACC en CC kan in het menu, ik weet niet of je daar een favoriet van kan maken uit mijn hoofd, dan zou je hem onder het sterretje kunnen vastleggen.
Je kan in je rijmodi de systemen aanpassen dat is een regel in je individual instelling (balanced). In comfort reageert ie veel rustiger dan in bv dynamic
Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM
De “oude” visuele weergave.Wasbeer2006 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:11:
Dat klinkt goed.
Is het wel gewoon de oude visuele weergave of de nieuwe grijzere die je bij de 2026 auto's ziet?
Audi A6 E-tron Avant S edition
Ik heb de A6 sb nu 2 weken en 0 issues. Afkloppen.dbalgobind schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:40:
Hier nog berijd(st)ers van recente opleveringen (mrt 26 tot heden) die met betrekking tot de issues, veelal in de 2025 modellen, deze niet meer of weinig ervaren?
The best is yet to come
Even gezocht kan hem ook niet vinden.... mijn volvo geweest denk ik.Naafets88 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:37:
[...]
Ik vind nergens de mogelijkheid in de manual om te switchen? Heb jij een foto waar?
Bij BMW is het mogelijk, dit is iets wat ik effectief wel mis!Wasbeer2006 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:18:
[...]
Even gezocht kan hem ook niet vinden.... mijn volvo geweest denk ik.
Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM
Vandaag opgehaald, De dealer kon de Internet bundel niet activeren. Zie op dit moment geen Laadstatus.Dean Martin schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:09:
[...]
Ik heb de A6 sb nu 2 weken en 0 issues. Afkloppen.
De audi geeft wel aan dat deze aan het laden is (7.2 KW) op, laadpaal op kantoor.
Kun je dat niet in de myAudi app doen?dbalgobind schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:06:
[...]
Vandaag opgehaald, De dealer kon de Internet bundel niet activeren. Zie op dit moment geen Laadstatus.
De audi geeft wel aan dat deze aan het laden is (7.2 KW) op, laadpaal op kantoor.
Gelukt via de auto. Ik zie daarnaast ook geen laadgegeven in de My Audi App. In de App zie ik ook bij laden en klimaatregeling: deactivated. Hier iemand al tegen aangelopen? Zo ja, waar heb ik de optie (of hoe) om deze instelling te activeren. In de auto wordt het laden wel getoond als in de app van mijn laadbox. In de Audi app dus niet. Alvast dank als iemand de oplossing weet.
Gokje, maar: je zou eens kunnen kijken bij de privacy-instellingen in de auto.dbalgobind schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:16:
[...]
Gelukt via de auto. Ik zie daarnaast ook geen laadgegeven in de My Audi App. In de App zie ik ook bij laden en klimaatregeling: deactivated. Hier iemand al tegen aangelopen? Zo ja, waar heb ik de optie (of hoe) om deze instelling te activeren. In de auto wordt het laden wel getoond als in de app van mijn laadbox. In de Audi app dus niet. Alvast dank als iemand de oplossing weet.
Ik lees al een tijdje mee hier en omdat ik geen problemen had nooit iets gepost.
Het gaat om een Q6 Etron BJ 2025:
Helaas gisteren deed mijn navigatie raar, navi zei dat ik circa 10km verder op stond.
Tijdens het rijden reed ik door bossen, over water, alles kon.
MMI soft reset gedaan, nachtje slapen en zojuist een zekering eruit gehad.
Zekering kastje bij de voetenruimte: zekering 4 databuscommunicatie er een minuut uit gehad.
Daarna stukje rijden maar geen kalibratie..
Ik weet even niet op welke software versie ik rijd, kom ik later op terug.
Paar maanden gereden zonder geen enkel probleem (auto ruim jaar oud).
Ik lees net al dat het vinnetje op het dak kapot kan zijn, of heeft iemand nog een tip? Of toch de dealer maar eens opzoeken?
Het gaat om een Q6 Etron BJ 2025:
Helaas gisteren deed mijn navigatie raar, navi zei dat ik circa 10km verder op stond.
Tijdens het rijden reed ik door bossen, over water, alles kon.
MMI soft reset gedaan, nachtje slapen en zojuist een zekering eruit gehad.
Zekering kastje bij de voetenruimte: zekering 4 databuscommunicatie er een minuut uit gehad.
Daarna stukje rijden maar geen kalibratie..
Ik weet even niet op welke software versie ik rijd, kom ik later op terug.
Paar maanden gereden zonder geen enkel probleem (auto ruim jaar oud).
Ik lees net al dat het vinnetje op het dak kapot kan zijn, of heeft iemand nog een tip? Of toch de dealer maar eens opzoeken?
Als eerste waar ik aan dacht en vervolgens ook gecontroleerd, maar helaas (instellingen staan goed).Alamo schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 23:01:
[...]
Gokje, maar: je zou eens kunnen kijken bij de privacy-instellingen in de auto.
Mogelijk dat iemand een screenshot kan plaatsen van de privacy settings in de auto mbt laadinfo en instellen klimaatregeling die nu voor mij gedeactiveerd is?
Ook iemand die misschien weet of je alleen flitsmeister op de achtergrond (via AA en boxen van de Audi) kan horen en het geluid van de audi nav kan uitzetten. Nu is het zo dat als je het geluid van de Nav uitzet je de meldingen van FM ook niet meer hoort (het geluid valt dan in het algemeen een paar seconden weg). Sinds gisteren een A6 dus ben mij een beetje aan orienteren binnen dit forum en zoeken naar tips/oplossingen van issues waar ik tegen aanloopt. Dank alvast.
Ook iemand die misschien weet of je alleen flitsmeister op de achtergrond (via AA en boxen van de Audi) kan horen en het geluid van de audi nav kan uitzetten. Nu is het zo dat als je het geluid van de Nav uitzet je de meldingen van FM ook niet meer hoort (het geluid valt dan in het algemeen een paar seconden weg). Sinds gisteren een A6 dus ben mij een beetje aan orienteren binnen dit forum en zoeken naar tips/oplossingen van issues waar ik tegen aanloopt. Dank alvast.
Had ik ook. Even uitloggen in de app en weer inloggen loste het op.dbalgobind schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:16:
[...]
Gelukt via de auto. Ik zie daarnaast ook geen laadgegeven in de My Audi App. In de App zie ik ook bij laden en klimaatregeling: deactivated. Hier iemand al tegen aangelopen? Zo ja, waar heb ik de optie (of hoe) om deze instelling te activeren. In de auto wordt het laden wel getoond als in de app van mijn laadbox. In de Audi app dus niet. Alvast dank als iemand de oplossing weet.
Volgens mij moet je zekering 9 in rij 3 eruit halen in de zekeringkast bij de voetenruimte van de passagier. Enige tijd terug precies zelfde probleem gehad. Ergens in dit topic moet de juiste beschrijving staan ....sidney013 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:01:
Ik lees al een tijdje mee hier en omdat ik geen problemen had nooit iets gepost.
Het gaat om een Q6 Etron BJ 2025:
Helaas gisteren deed mijn navigatie raar, navi zei dat ik circa 10km verder op stond.
Tijdens het rijden reed ik door bossen, over water, alles kon.
MMI soft reset gedaan, nachtje slapen en zojuist een zekering eruit gehad.
Zekering kastje bij de voetenruimte: zekering 4 databuscommunicatie er een minuut uit gehad.
Daarna stukje rijden maar geen kalibratie..
Ik weet even niet op welke software versie ik rijd, kom ik later op terug.
Paar maanden gereden zonder geen enkel probleem (auto ruim jaar oud).
Ik lees net al dat het vinnetje op het dak kapot kan zijn, of heeft iemand nog een tip? Of toch de dealer maar eens opzoeken?
Zie onderstaand bericht
PADIpro in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"
[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 13-06-2026 17:12 ]
Interessant dat ik dit probleem nooit had en ineens gisteren wel. Ook een Q6 uit 2025. Hier was het eruit halen van de zekering, even wachten en weer terugplaatsen, wel de oplossing. Er zit bovenaan een rijtje zekeringen horizontaal en het is de 4e zekeringpositie van rechts, 9e van links (zekering nummer 9). Bij mij was het de tweede ingestoken zekering van rechts, op een aantal plaatsen zat niks.sidney013 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:01:
Ik lees al een tijdje mee hier en omdat ik geen problemen had nooit iets gepost.
Het gaat om een Q6 Etron BJ 2025:
Helaas gisteren deed mijn navigatie raar, navi zei dat ik circa 10km verder op stond.
Tijdens het rijden reed ik door bossen, over water, alles kon.
MMI soft reset gedaan, nachtje slapen en zojuist een zekering eruit gehad.
Zekering kastje bij de voetenruimte: zekering 4 databuscommunicatie er een minuut uit gehad.
Daarna stukje rijden maar geen kalibratie..
Ik weet even niet op welke software versie ik rijd, kom ik later op terug.
Paar maanden gereden zonder geen enkel probleem (auto ruim jaar oud).
Ik lees net al dat het vinnetje op het dak kapot kan zijn, of heeft iemand nog een tip? Of toch de dealer maar eens opzoeken?
In dit topic vind je een plaatje (even scrollen en openklappen)
https://www.reddit.com/r/AudiQ6/comments/1pkzbxp/satellite_navigation_location_issue/
[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 13-06-2026 18:44 ]
We zijn weer ~350km verder met 3.11. Hierbij mijn aanvullende bevindingen:
- Rechts is nog steeds 'Rechs' in het woordenboek van Audi. Toch jammer... (Laadpoort rechts in het menu doel ik op)
- Deuren lijken soepeler open te gaan. Het stroef openen, bij ontgrendelen van alle deuren, alsof je iets van vertraging had voordat de vergrendeling eraf schoot - is weg. Deuren gaan merkbaar makkelijker open. Ben ik nou gek, of snapt men wat ik hier bedoel?
- Achterklep lijkt voor nu netjes te blijven werken.
- Rijmodus 'Gebalanceerd' lijkt een stuk 'strenger' te rijden. Ik ben geswitcht naar 'Comfort', dat lijkt op wat 'Gebelanceerd' voor mij was. Regeneren in de B stand is daar wel een stukje minder, dus nog niet helemaal tevreden.
- Melding 'Berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' heb ik alleen op één rit 2 x gezien. De rest van de tijd gelukkig niet meer.
- Rechts is nog steeds 'Rechs' in het woordenboek van Audi. Toch jammer... (Laadpoort rechts in het menu doel ik op)
- Deuren lijken soepeler open te gaan. Het stroef openen, bij ontgrendelen van alle deuren, alsof je iets van vertraging had voordat de vergrendeling eraf schoot - is weg. Deuren gaan merkbaar makkelijker open. Ben ik nou gek, of snapt men wat ik hier bedoel?
- Achterklep lijkt voor nu netjes te blijven werken.
- Rijmodus 'Gebalanceerd' lijkt een stuk 'strenger' te rijden. Ik ben geswitcht naar 'Comfort', dat lijkt op wat 'Gebelanceerd' voor mij was. Regeneren in de B stand is daar wel een stukje minder, dus nog niet helemaal tevreden.
- Melding 'Berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' heb ik alleen op één rit 2 x gezien. De rest van de tijd gelukkig niet meer.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Oh jij hebt dus een andere zekering eruit gehaald. Ik heb nummer 4 van rekje 2 eruit gehad (Databuscommunicatie). Op aanraden van chatgpt. Maar dat is dus de verkeerde. Hopelijk heb ik nu niet iets anders kapot gemaakt...JTHZZ schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:36:
[...]
Interessant dat ik dit probleem nooit had en ineens gisteren wel. Ook een Q6 uit 2025. Hier was het eruit halen van de zekering, even wachten en weer terugplaatsen, wel de oplossing. Er zit bovenaan een rijtje zekeringen horizontaal en het is de 4e zekeringpositie van rechts, 9e van links (zekering nummer 9). Bij mij was het de tweede ingestoken zekering van rechts, op een aantal plaatsen zat niks.
In dit topic vind je een plaatje (even scrollen en openklappen)
https://www.reddit.com/r/AudiQ6/comments/1pkzbxp/satellite_navigation_location_issue/
Nouja morgen die andere nog even proberen.
:strip_exif()/f/image/1zcExWfVhzBGul6ELOaSCU75.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HsJhKT8Mznch09QES7zCJMlM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door sidney013 op 14-06-2026 01:14 ]
Top deze zekering er eventjes uitgehaald en tadaa alles werkt weer. Wijze les, toch maar bij dit soort zaken gewoon een forum lezen en niet chatgpt hèhèJTHZZ schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:36:
[...]
Interessant dat ik dit probleem nooit had en ineens gisteren wel. Ook een Q6 uit 2025. Hier was het eruit halen van de zekering, even wachten en weer terugplaatsen, wel de oplossing. Er zit bovenaan een rijtje zekeringen horizontaal en het is de 4e zekeringpositie van rechts, 9e van links (zekering nummer 9). Bij mij was het de tweede ingestoken zekering van rechts, op een aantal plaatsen zat niks.
In dit topic vind je een plaatje (even scrollen en openklappen)
https://www.reddit.com/r/AudiQ6/comments/1pkzbxp/satellite_navigation_location_issue/
Als het goed is heb je het niet snel weer nodig. Bij mij de eerste keer dat ik dit probleem had in dik een half jaar dus ik ga er even niet vanuit dat ik dit iedere week hoef te doen.
En heb inderdaad ook slechte ervaringen met oplossingen van chatgpt voor mijn Audi. Stuurt me dan naar niet bestaande menuopties.. zelfs als ik precies zeg wat voor auto ik heb.
En heb inderdaad ook slechte ervaringen met oplossingen van chatgpt voor mijn Audi. Stuurt me dan naar niet bestaande menuopties.. zelfs als ik precies zeg wat voor auto ik heb.
[ Voor 33% gewijzigd door JTHZZ op 14-06-2026 09:54 ]
In de app staat af en toe naast “Audi Q6 e-tron” een symbooltje van een helm. Of iets wat op een helm lijkt. Iemand een idee wat dit betekent?
Staat in de app als Audi actief is in de Formule 1 zoals vandaag tijdens de GP van Barcelona- Catalunya.fuchs schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:34:
In de app staat af en toe naast “Audi Q6 e-tron” een symbooltje van een helm. Of iets wat op een helm lijkt. Iemand een idee wat dit betekent?
Audi A6 E-tron Avant S edition
Dank!Martijn77 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:45:
[...]
Staat in de app als Audi actief is in de Formule 1 zoals vandaag tijdens de GP van Barcelona- Catalunya.
Opgelost - bleek dat mijn activatie bij Audi nog niet volledig was, kreeg een aantal welkom e-mails van Audi. Vanochtend zag ik laadgegevens en kan ik nu ook de klimaatisering instellen.ArCadE schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:53:
[...]
Had ik ook. Even uitloggen in de app en weer inloggen loste het op.
De dealer belde vanmorgen op vanwege mijn aanvraag voor de software update, ze wilden nog wat meer details over de foutmeldingen die ik geregeld krijg.Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:14:
@verstappen33 ; de update en vervangend vervoer (op wat aandringen) was kosteloos. Mijn inziens ook terecht; als de software goed was geweest, had ik niet gaan updaten. Ik zag dit als reparatie. De dealer gelukkig ook.
Ik had in de portal aangegeven dat ik zou blijven wachten tijdens de werkzaamheden (onbewust), zegt de mevrouw aan de telefoon: "de software update duurt 1 a 2 werkdagen, dus u kunt er helaas niet op wachten. Wilt u een huurauto reserveren?"
Ik vroeg, wat kost dat? 80 euro per dag, dan krijgt u een Q3 mee als huurauto.
Ik pardon? Ik kom voor een storing die niet door mezelf veroorzaakt wordt en onder garantie valt, ik zit met de ongemakken, en dan moet ik ook nog 160 euro of misschien meer als het langer duurt voor een huurauto betalen??
Wat een service bij een auto van dit kaliber, ik verwacht geen gelijkwaardige auto als de SQ6, maar een VW UP, of welk low-budget auto is ook goed..
Even stil aan de andere kant, ik heb voor u kosteloos een vervangende auto gereserveerd.
Dus ik ben benieuwd wat voor auto er volgende week klaar staat
Nog belangrijker is dat de update het gewenste resultaat zal hebben.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Herkenbaar. Toen KD2 bij mij erop ging had ik ook een vervangende auto nodig. Moest ik ook betalen voor een A1. Gezegd dat ik het daar niet mee eens was maar ze gingen er niet in mee.verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:48:
[...]
zegt de mevrouw aan de telefoon: "de software update duurt 1 a 2 werkdagen, dus u kunt er helaas niet op wachten. Wilt u een huurauto reserveren?"
Ik vroeg, wat kost dat? 80 euro per dag, dan krijgt u een Q3 mee als huurauto.
Ik pardon? Ik kom voor een storing die niet door mezelf veroorzaakt wordt en onder garantie valt, ik zit met de ongemakken, en dan moet ik ook nog 160 euro of misschien meer als het langer duurt voor een huurauto betalen??
Maar achteraf heb ik niets hoeven afrekenen
Kreeg achteraf wel een rekening, voor de benzine. Kreeg vooraf te horen; je hoeft niet af te tanken, zet hem maar gewoon neer. Ach, 2 tientjes aan benzine voor een leenauto vnd ik wel reeel. Wel bijzonder dat we moeten duwen op kosteloos vervangend vervoer. Vraag me af hoeveel mensen dit zonder mopperen gewoon betalen.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Vergeet niet dat een heel groot deel van de auto's gewoon leaseauto's zijn, de leasemaatschappijen nemen dit vaak op in hun contract, of betalen het gewoon (belasten het dan weer door naar de werkgever).Hammetje schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:10:
Kreeg achteraf wel een rekening, voor de benzine. Kreeg vooraf te horen; je hoeft niet af te tanken, zet hem maar gewoon neer. Ach, 2 tientjes aan benzine voor een leenauto vnd ik wel reeel. Wel bijzonder dat we moeten duwen op kosteloos vervangend vervoer. Vraag me af hoeveel mensen dit zonder mopperen gewoon betalen.
Het aandeel mensen die een auto van dit kaliber prive koopt is een stuk kleiner, maar de lieve receptionisten weten niet welke klant ze aan de lijn hebben. Of ze weten het wel, maar krijgen de opdracht om vervangend vervoer aan te bieden tegen extra kosten. Pas als de klant tegensputtert dan mogen ze het evt gratis erbij geven.
Ik vind het een klant relatie heel belangrijk, ik ben een particuliere koper en als ik komende 4-5 jaar gewoon goed behandel wordt dan is er een grote kans dat ik de volgende auto ook daar koop en ook het onderhoud daar blijf doen.
Maarja autobedrijven hebben die relatie niet met een leasemaatschappij, daar is het gewoon zoveel mogelijk schrijven en cashen, en boeit het niemand wat, en dit is denk ik wel 60-70% van hun business, de rest is van particulieren waarvan misschien een klein deel heel kritisch is..
[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 15-06-2026 10:19 ]
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Nou dat...... en zelfs als in mijn geval lease, na mijn Passat zei ik er moet veel gebeuren wil ik weer VAG gaan rijden.verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:18:
[...]
Ik vind het een klant relatie heel belangrijk, ik ben een particuliere koper en als ik komende 4-5 jaar gewoon goed behandel wordt dan is er een grote kans dat ik de volgende auto ook daar koop en ook het onderhoud daar blijf doen.
Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe prima geholpen wordt en relatief weinig ellende heb. Maarja het woord relatief zegt eigenlijk al genoeg.
Dan ook nog eens dat na een jaar in de 2026 hele andere software zit met weer de mooiere virtual cockpit, dat vind ik opzich niet zo'n punt. Maar als je hem zelf gekocht hebt kan ik me voorstellen dat je er anders inzit.
Ach, met nieuwe features of opgefrist uiterlijk (facelift) ben je zelf bij, sommige mensen wachten expres af tot een facelift model.. Ik heb mijn met flinke korting als jonge occasion gekocht, en dan koop je gewoon zoals die is.Wasbeer2006 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:46:
[...]
Nou dat...... en zelfs als in mijn geval lease, na mijn Passat zei ik er moet veel gebeuren wil ik weer VAG gaan rijden.
Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe prima geholpen wordt en relatief weinig ellende heb. Maarja het woord relatief zegt eigenlijk al genoeg.
Dan ook nog eens dat na een jaar in de 2026 hele andere software zit met weer de mooiere virtual cockpit, dat vind ik opzich niet zo'n punt. Maar als je hem zelf gekocht hebt kan ik me voorstellen dat je er anders inzit.
Dus dat vind ik nog niet zo'n hele grote ramp dat het 2026 model net iets anders (evt mooier) is dan het 2025 model, maar het moet wel gewoon goed werken.
Gelukkig vallen de meldingen bij mij wel mee en geniet ik elke dag van de auto, hopelijk met de 3.11 update helemaal probleemvrij (of in ieder geval 99%).
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.Belangrijkste updates:
Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
- Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
- Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
- Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
- Camera’s zouden verbeterd zijn.
- One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
- Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
Hoe bedoel je, niet zichtbaar in de Audi configurator? Is volgens mij al een tijdje beschikbaar.pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.
[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.
- Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
- Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
- Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
- Camera’s zouden verbeterd zijn.
- One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
- Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
In december was de vernieuwde UI van het infotainment systeem, driver monitor en scrollwieltjes op het stuur al zichtbaar, zie bijvoorbeeld MK_ in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"
Betreft ook geen facelift maar een modeljaarupdate
De eerste MY26 auto's zijn als het goed is ook al uitgeleverd.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Deze wordt toch gewoon geleverd nu? Ik heb bovenstaande namelijk allemaal.pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.
[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.
- Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
- Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
- Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
- Camera’s zouden verbeterd zijn.
- One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
- Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
The best is yet to come
Fysieke draaiknop voor volume heb ik al in mijn Q6, net als batterijtemperatuur en laadsnelheid. Was dat niet zo in de A6?pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.
[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.
- Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
- Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
- Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
- Camera’s zouden verbeterd zijn.
- One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
- Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
Ik rijd inmiddels al 5 jaar+ met capacitieve knoppen op het stuur, maar vind dit echt zo'n non issue en zou eerder spreken van persoonlijke voorkeur dan van grote verbetering qua gebruiksgemak.pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.
[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.
- Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
- Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
- Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
- Camera’s zouden verbeterd zijn.
- One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
- Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
Zoals hierboven aangegeven, Batterijtemp en laadsnelheid is al te zien, wellicht in een andere vorm in de update.
Mbt. de cameras, merken de mensen met de update dit ook, of is dit hardware matig?
.
Ik bedoelde dat de uiterlijke wijziging van die zwarte front grill niet te zien is. Ofwel maakt de youtuber in kwestie een fout en is dit gewoon deel van het Shadow Look Pro pack ¯\_(ツ)_/¯MK_ schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:11:
[...]
Hoe bedoel je, niet zichtbaar in de Audi configurator? Is volgens mij al een tijdje beschikbaar.
In december was de vernieuwde UI van het infotainment systeem, driver monitor en scrollwieltjes op het stuur al zichtbaar, zie bijvoorbeeld MK_ in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"
Betreft ook geen facelift maar een modeljaarupdateSoftware gaat van CL43 naar CL46.
De eerste MY26 auto's zijn als het goed is ook al uitgeleverd.
Nou, weer 300km verder. 3.11 is aanzienlijk beter qua meldingen, ik heb ze de afgelopen ~500km niet meer gezien. Wel een nieuw 'dingetje' gemerkt;
- Als je de auto in z'n achteruit zet, switchen op het display automatisch de camera's in. Hij pakt de camera's uit de achterklep, linkerspiegel en rechterspiegel. Die laatste 2 gaan nu niet altijd direct aan, dan blijft het display daar zwart. Terug naar N en weer in zn achteruit zetten en de camera's werken wel. Gebeurt niet elke keer; soms werkt het wel direct. (ja, de portieren zijn goed gesloten).
- Als je de auto in z'n achteruit zet, switchen op het display automatisch de camera's in. Hij pakt de camera's uit de achterklep, linkerspiegel en rechterspiegel. Die laatste 2 gaan nu niet altijd direct aan, dan blijft het display daar zwart. Terug naar N en weer in zn achteruit zetten en de camera's werken wel. Gebeurt niet elke keer; soms werkt het wel direct. (ja, de portieren zijn goed gesloten).
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik had dit voorheen soms ook al, voornamelijk bij het vooruit inparkeren.Hammetje schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:35:
Nou, weer 300km verder. 3.11 is aanzienlijk beter qua meldingen, ik heb ze de afgelopen ~500km niet meer gezien. Wel een nieuw 'dingetje' gemerkt;
- Als je de auto in z'n achteruit zet, switchen op het display automatisch de camera's in. Hij pakt de camera's uit de achterklep, linkerspiegel en rechterspiegel. Die laatste 2 gaan nu niet altijd direct aan, dan blijft het display daar zwart. Terug naar N en weer in zn achteruit zetten en de camera's werken wel. Gebeurt niet elke keer; soms werkt het wel direct. (ja, de portieren zijn goed gesloten).
Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM