Dit is exact wat ik ook had en blijft aanhouden. Pas na een update naar 3.10 is dit opgelost. Dus snel een afspraak maken!Hammetje schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:58:
Vanochtend de ergste rits meldingen gehad tot nu toe. Rijstrookwisselwaarschuwing, uitstapwaarschuwing, afbuigassistent achter, assistent kruisend verkeer achter en rijstrookherkenning in de stress. Inclusief achterlijke piepjes en meldingen in het display. Ik heb nu nog 3.01, kom maar door met die laatste versie. Belachelijk voor zo’n auto.
Afspraak gemaakt voor het eind vd maand. Helaas geen vervangd vervoer door Audi, want het wordt gezien als een productverbetering, niet als reparatie.
.
Net antwoord gehad van de dealer, en ik citeer:fwinters schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:23:
[...]
Interessant! Het kan wel KD3 niet zijn want die is uitgesteld. Deze nieuwe update is KD2* of 3.11.
Ik heb zonet voor het eerst mijn dealer op de hoogte gesteld van al mijn fouten en heb nu eindelijk gevraagd om de wagen te gaan patchen. Hierop heb ik gewacht want die tussentijdse updates hebben ofwel andere problemen geïntroduceerd ofwel niet permanent opgelost als ik dat zo las in de fora.
"Audi is bezig met een oplossing, deze wordt verwacht vanaf week 26.
Audi neemt contact op met de betrokkenen als deze beschikbaar is.
Dus is afwachten."
Ik geloof nooit dat alle Audi klanten bericht gaan krijgen voor installatie. Tot nu toe heb ik nog nooit enig bericht gekregen over de updates die er al zijn!
Maandag gaat mijn Q6 weer eens na de dealer. Nu voor de update naar 3.11. Ze hebben de auto ingepland voor 3 dagen. Hopelijk zijn met deze update de zeer regelmatige melding “ bestuurder hulp systemen beperkt “ eindelijk opgelost. En ze gaan de luidspreker afdekking herstellen. Het B&O logo is ingedrukt tijdens het vervangen van het deur slot. Sinds het vervangen van het deurslot geen vals alarm meer gehad de afgelopen 2 weken.
Volgens mij zijn er zat merken die betere rijeigenschappen en stuurresponse hebben dan Audi, en het gros is niet eens 'premium'.metalpro2021 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:13:
[...]
Huh? Wie zegt dat ADAS hiervoor heeft gezorgd? Die was te laat. Nee, meer de algemene rijeigenschappen, stuurresponse e.d. dat niet zo duidelijk in de featurelijst staat en bij andere automerken minder relevant worden geacht. Ik wil hiermee zeggen: ik heb iets geleerd en dat heeft mijn prioriteiten veranderd en wilde dat wel eens delen.