Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QWW
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15-08 13:19

QWW

Hammetje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:50:
Korte checkvraag; gebruiken jullie hier meerdere gebruikersprofielen (voor bijvoorbeeld jouw partner)? Mijn dealer vertelde me dat dit nogal buggy zou werken en raadde ons aan dat mijn vrouw met mijn credentials ook op de app op haar telefoon inlogde. Bijzonder voor een auto van 86k, maar goed. Nadeel is dat als ze dit doet, ze niet haar eigen telefoon als telefoonsleutel kan instellen.

Dus; wie gebruiken hier meerdere gebruikersprofielen? Werkt dat naar behoren?
Dit is bij mijn Q6 een redelijk groot drama. Je kunt sowieso maar met 1 set aan credentials werken. Dat heb ik ervaren en is ook door de dealer bevestigd.

Meer in het algemeen werkt het niet bepaald probleemloos met profielen en telefoon als sleutel. Na de laatste update werkt de connectie met mijn telefoon in zijn geheel niet meer. Ik gebruik nu al weer een paar weken de sleutel. Over 2 weken gaat hij voor de zoveelste keer naar de garage. Niet alleen de telefoon connectie, maar ook problemen met het alarm dat steeds afgaat en software uitval van diverse systemen.

De auto rijdt heerlijk, maar alle software is schandalig slecht. Tot de grote kwartaal 4 update verwacht de dealer geen grote verbeteringen.

Voor mij is het mijn eerste maar direct ook laatste Audi. Had minimaal een werkende auto verwacht…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:40
metalpro2021 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:31:
[...]

Maakt uit welke rijtstand je gebruikt. Comfort is acceptabel. (Ik rijd er nu dagelijks mee)
Dus de versie zonder luchtophanging heeft ook modi? Die had ik dan beter geprobeerd 🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:00
Iemand bekend met de melding “fout laadsysteem” en daardoor niet kunnen laden?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PADIpro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-08 10:42
VidaR-9 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 19:36:
Iemand bekend met de melding “fout laadsysteem” en daardoor niet kunnen laden?
Ja, paar keer gehad bij Ionity. Heeft te maken als de laadpaal niet kan communiceren met de auto. Ligt niet altijd aan de auto. Melding verdwijnt als je op een andere locatie wel kan laden. Blijven wel aparte meldingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-08 21:17
c.schryvers schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:42:
[...]

Dus de versie zonder luchtophanging heeft ook modi? Die had ik dan beter geprobeerd 🤦‍♂️
Klopt volgens de specs inderdaad, ook de standaard ophanging is adaptief. Niet in hoogte instelbaar en op basis van veren ipv lucht maar wel qua hardheid aanpasbaar:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbJFB2aKR0c6k0U5V95nC3l-orw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SGvoBmCPuhvEZFYgfzur5162.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PADIpro schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Ja, paar keer gehad bij Ionity. Heeft te maken als de laadpaal niet kan communiceren met de auto. Ligt niet altijd aan de auto. Melding verdwijnt als je op een andere locatie wel kan laden. Blijven wel aparte meldingen.
Probleem is bij AC laden. Meerdere palen en passen gebruikt.

Vriend van me die de auto net heeft en voor het eerst wil laden en over paar dagen op vakantie gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
poing schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:29:
Weet iemand uit ervaring of de standard lederen zetels (pack interior Luxury leder/kunstleder) een lenden steun hebben? Volgens de garage wel, maar ik zie het niet op de website staan.
Jawel, deze hebben lendensteun indien je een pakket genomen hebt waardoor de stoelen beide elektrisch verstelbaar zijn met memory functie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZ3_6hPdFcKKpN2nICrNhGWWKRU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/20m8SHRLMH9oR3SNyfMjffOO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
cderooij schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 21:15:
Ik heb gekozen voor de Audi A6 e-torn Sportback S-edition, komt in november dus moet het nog even doen met lezen van jullie ervaringen.

Ik heb wel een vraag, heb ik het goed begrepen dat het bijrijders scherm geen aparte koptelefoon / oortjes gekoppeld kunnen worden, dat klinkt een beetje onlogisch.
Klopt inderdaad, er is geen tweede bluetooth module ingebouwd specifiek voor het bijrijdersscherm. Jammer maar helaas. Dit zal er dus ook niet bij komen via een latere software update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fwinters schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:28:
[...]
Jawel, deze hebben lendensteun indien je een pakket genomen hebt waardoor de stoelen beide elektrisch verstelbaar zijn met memory functie:
Je was me net voor, ging het posten want ik heb het uiteindelijk gevonden in de configurator door onderaan "configuratie bekijken" te kiezen en dan naar "standaard uitrusting" te gaan. Daar staat Elektrisch verstelbare lendensteun (de rest van de zetel is manueel), zelfs zonder een pack.

[ Voor 4% gewijzigd door poing op 04-08-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
PADIpro schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Volgens de dealer is het enkel bij AC laden en dan bij sommige palen. Toevallig dus ook de thuislader en dichtstbijzijnde laadpaal van die vriend van me. Software update zou in Q4 komen. Wel bijzonder want kan er verder niets over vinden - ook hier niet.

In ieder geval blij dat ik toch niet voor de Q6 ben gegaan 😜

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:11
Vandaag met de (nieuwe)Q6 naar Oostenrijk gereden. Tripje van net geen 1000km. Vorige week dinsdag opgehaald, dus dit was de eerste echt lange reis met dat ding. Van 2020 tot 2024 heb ik in een Model 3 SR+ gereden. Totaal andere auto, maar toch ga je vergelijken. Tot nu toe:
- Q6 rijdt echt een berg comfortabeler dan wat ik tot nu toe gewend ben. Ik weet niet goed of het de luchtvering is, of de stoelen ofzo, maar de auto stuurt en rijdt geweldig.
- Hulpsystemen zijn kut. Dat vond ik met de Tesla ook al, met phantom breaks en de helft van alle veiligheidsopties uit. Bij de Q6 heb ik op het * stuurwielknopje de snelheidsmelding gekoppeld, de verkeersbordherkenning in relatie tot cruise control uitgezet en ben ik er nog niet uit wat ik van rijstrookbegeleiding vind. Op een drukke snelweg is het echt kut, de Q6 stuurt je gewoon terug als je niet op tijd je pijl aanzet of als er wat in je dode hoek zou komen aanzeilen. Op een rustige weg rijdt het heerlijk, dan hoef je eigenlijk weinig meer zelf te doen. Ik denk dat de conclusie wordt om mijn rijstijl aan te passen aan de veiligheidssystemen in de Audi, maar daar ben ik wellicht nog een tikkeltje te assertief voor in het verkeer.
- Laden ging erg goed. Ondanks dat het erg druk op de route was, hoefden we nergens te wachten. De eerste stop koos ik daar wel voor, omdat alleen de EON 50KW laders vrij waren. Ik heb toen denk ik 5 minuten gewacht tot een Ionity lader vrij kwam. Daarna nog een keer geladen in de buurt van München, daar kon ik zo aan koppelen (was trouwens ook de plek waar de Tesla superchargers stonden). De 800v laadtechniek is wel echt bizar fijn; we hebben de eerste keer 18 minuten geladen, de 2e keer 15 minuten. Respectievelijk 57,09 en 58,59KWH geladen. Fijne is; we hebben niet zitten wachten; het was gewoon even kort naar het toilet lopen, een hapje en drankje uit de koelbox halen en vervolgens weer onderweg. Toch 1 nadeel; over het algemeen (iig in NL) staan de superchargers bij hotels en zien de parkeerterreinen er keurig uit. Met wat ik vandaag heb gezien was dat wel anders. Uitpuilende containers, allemaal zooi ernaast - wat kunnen we als mensheid ons gedragen als een stel varkens. Oplossing; met een Tesla account gaan laden bij de SuC; dan wel accepteren dat laden langzamer gaat. Ik ga er nog een nachtje over slapen ;-).
- software kan ik kort over zijn; van de app tot de menu’s heeft Tesla dit veel beter op orde. De myAudi app doet er regelmatig wel eern seconde of 7-10 over om de laatste status van bijvoorbeeld de acculading op te halen, zitten in de menu’s en submenu’s allemaal opties ver weggestopt, terwijl Tesla dit al jaren geleden goed op orde had. Ook dingen zoals accu voorverwarmen zie je bij Tesla heel duidelijk; ik hoop maar dat de Audi navigatie dit vandaag ook goed heeft gedaan. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat kan zien of controleren. Desondanks had Tesla ook nukken met zijn software; mijn model 3 was minimaal 1 x per maand vastgelopen, dan moest ik echt de boordcomputer opnieuw opstarten. Ik hoop niet dat Audi hetzelfde euvel heeft, met een week in bezit is dat nu te kort om te zeggen.

Waarom schrijf ik dit? Geen idee. Wellicht heeft iemand er wat aan. Anders hanteer ik dit wel gewoon als dagboek bericht ofzo 😂.
-

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:36
fwinters schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:21:
[...]

Klopt volgens de specs inderdaad, ook de standaard ophanging is adaptief. Niet in hoogte instelbaar en op basis van veren ipv lucht maar wel qua hardheid aanpasbaar:[Afbeelding]
Hier heb ik nooit iets van gemerkt. Toch maar eens gaan spelen met de Drive Select ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:20

Snow_King

Konijn is stoer!

Hammetje schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:13:
Vandaag met de (nieuwe)Q6 naar Oostenrijk gereden. Tripje van net geen 1000km. Vorige week dinsdag opgehaald, dus dit was de eerste echt lange reis met dat ding. Van 2020 tot 2024 heb ik in een Model 3 SR+ gereden. Totaal andere auto, maar toch ga je vergelijken. Tot nu toe:
- Q6 rijdt echt een berg comfortabeler dan wat ik tot nu toe gewend ben. Ik weet niet goed of het de luchtvering is, of de stoelen ofzo, maar de auto stuurt en rijdt geweldig.
- Hulpsystemen zijn kut. Dat vond ik met de Tesla ook al, met phantom breaks en de helft van alle veiligheidsopties uit. Bij de Q6 heb ik op het * stuurwielknopje de snelheidsmelding gekoppeld, de verkeersbordherkenning in relatie tot cruise control uitgezet en ben ik er nog niet uit wat ik van rijstrookbegeleiding vind. Op een drukke snelweg is het echt kut, de Q6 stuurt je gewoon terug als je niet op tijd je pijl aanzet of als er wat in je dode hoek zou komen aanzeilen. Op een rustige weg rijdt het heerlijk, dan hoef je eigenlijk weinig meer zelf te doen. Ik denk dat de conclusie wordt om mijn rijstijl aan te passen aan de veiligheidssystemen in de Audi, maar daar ben ik wellicht nog een tikkeltje te assertief voor in het verkeer.
- Laden ging erg goed. Ondanks dat het erg druk op de route was, hoefden we nergens te wachten. De eerste stop koos ik daar wel voor, omdat alleen de EON 50KW laders vrij waren. Ik heb toen denk ik 5 minuten gewacht tot een Ionity lader vrij kwam. Daarna nog een keer geladen in de buurt van München, daar kon ik zo aan koppelen (was trouwens ook de plek waar de Tesla superchargers stonden). De 800v laadtechniek is wel echt bizar fijn; we hebben de eerste keer 18 minuten geladen, de 2e keer 15 minuten. Respectievelijk 57,09 en 58,59KWH geladen. Fijne is; we hebben niet zitten wachten; het was gewoon even kort naar het toilet lopen, een hapje en drankje uit de koelbox halen en vervolgens weer onderweg. Toch 1 nadeel; over het algemeen (iig in NL) staan de superchargers bij hotels en zien de parkeerterreinen er keurig uit. Met wat ik vandaag heb gezien was dat wel anders. Uitpuilende containers, allemaal zooi ernaast - wat kunnen we als mensheid ons gedragen als een stel varkens. Oplossing; met een Tesla account gaan laden bij de SuC; dan wel accepteren dat laden langzamer gaat. Ik ga er nog een nachtje over slapen ;-).
- software kan ik kort over zijn; van de app tot de menu’s heeft Tesla dit veel beter op orde. De myAudi app doet er regelmatig wel eern seconde of 7-10 over om de laatste status van bijvoorbeeld de acculading op te halen, zitten in de menu’s en submenu’s allemaal opties ver weggestopt, terwijl Tesla dit al jaren geleden goed op orde had. Ook dingen zoals accu voorverwarmen zie je bij Tesla heel duidelijk; ik hoop maar dat de Audi navigatie dit vandaag ook goed heeft gedaan. Ik heb geen flauw idee hoe ik dat kan zien of controleren. Desondanks had Tesla ook nukken met zijn software; mijn model 3 was minimaal 1 x per maand vastgelopen, dan moest ik echt de boordcomputer opnieuw opstarten. Ik hoop niet dat Audi hetzelfde euvel heeft, met een week in bezit is dat nu te kort om te zeggen.

Waarom schrijf ik dit? Geen idee. Wellicht heeft iemand er wat aan. Anders hanteer ik dit wel gewoon als dagboek bericht ofzo 😂.
-
De software van Audi doet mij toch echt nog wel een keer nadenken of ik een Audi zou kopen. Ik vermoed dat er in 2026 een nieuwe Model S komt met ook een 800V accu. Ja, Elon is een gekkie, maar Tesla blijft op software wel gewoon heel ver voor lopen op VAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-08 09:07
Snow_King schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:22:
[...]

De software van Audi doet mij toch echt nog wel een keer nadenken of ik een Audi zou kopen. Ik vermoed dat er in 2026 een nieuwe Model S komt met ook een 800V accu. Ja, Elon is een gekkie, maar Tesla blijft op software wel gewoon heel ver voor lopen op VAG.
Het is wat je verwacht. Ik ben de hele dag al met architectuur en goede software bezig. Ik wil een apparaat dat leuk stuurt , er leuk uitziet, ergonomie ok is, veilig is en oh ja zo min mogelijk last heeft van de software. Als dat andersom was, had ik wel een ipad gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Vandaag de wagen eindelijk kunnen gaan afhalen!
Wat een schitterende fijn rijdende wagen, heerlijk!

Ik heb al heel wat rondgespeeld met de software, er zijn echter 2 problemen die ik niet opgelost krijg:
- ik krijg het data pakket van 3 gb maandelijks maar niet geactiveerd, telkens ik me registreer krijg ik een sms code ter verificatie, maar als ik die invul blijft de knop 'doorgaan' uitgegrijsd??? Ik ben dus 'stuck'... Iemand die kan helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TENM4DA7-yLBhviFvHlz4fUvCKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CKroqweZmLzpm9JYbgb1tbY8.png?f=fotoalbum_large

- in de app krijg ik overal update foutmeldingen en missende waardes, terwijl openen en sluiten enz via de app gewoon goed werken... Wat kan ik doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vW5ScTlCFk2W0NCIm0NqQRoWfk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LOodRRYum0FNd6CD1tRE17Yj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutsorgeloos
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19:16
fwinters schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:41:

Ik heb al heel wat rondgespeeld met de software, er zijn echter 2 problemen die ik niet opgelost krijg:
- ik krijg het data pakket van 3 gb maandelijks maar niet geactiveerd, telkens ik me registreer krijg ik een sms code ter verificatie, maar als ik die invul blijft de knop 'doorgaan' uitgegrijsd??? Ik ben dus 'stuck'... Iemand die kan helpen?

[Afbeelding]

- in de app krijg ik overal update foutmeldingen en missende waardes, terwijl openen en sluiten enz via de app gewoon goed werken... Wat kan ik doen?

[Afbeelding]
Over je vraag i.v.m. data heb ik vandaag contact gehad met de dealer, want mij lukt het ook niet om dit te activeren. Blijkbaar is het een gekend probleem bij Proximus en wordt er gewerkt aan een oplossing.
Ik geraak wel niet voorbij de stap ‘persoonsgegevens’.

De foutmeldingen die je krijgt heb ik niet. Bij mij werkt de app goed…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutsorgeloos
QWW schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 04:20:
[...]

Dit is bij mijn Q6 een redelijk groot drama. Je kunt sowieso maar met 1 set aan credentials werken. Dat heb ik ervaren en is ook door de dealer bevestigd.

Meer in het algemeen werkt het niet bepaald probleemloos met profielen en telefoon als sleutel. Na de laatste update werkt de connectie met mijn telefoon in zijn geheel niet meer. Ik gebruik nu al weer een paar weken de sleutel. Over 2 weken gaat hij voor de zoveelste keer naar de garage. Niet alleen de telefoon connectie, maar ook problemen met het alarm dat steeds afgaat en software uitval van diverse systemen.

De auto rijdt heerlijk, maar alle software is schandalig slecht. Tot de grote kwartaal 4 update verwacht de dealer geen grote verbeteringen.

Voor mij is het mijn eerste maar direct ook laatste Audi. Had minimaal een werkende auto verwacht…..
Bij mij werken de gebruikersprofielen wel zoals het zou moeten. Ben er via trail and error achter gekomen, want er kan wel slechts één hoofdgebruiker zijn, maar door mijn vrouw toe te voegen als gewone gebruiker in gebruikersbeheer, kan zij met haar eigen account op de app inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scott223
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-08 14:30
Hallo allemaal, vraag: heeft iemand ervaring met een goede (universele) set dakdragers die op de 2025 Audi a6 avant- etron past? Ik heb een glad dak. Die van Audi zelf kosten 300 euro… suggesties welkom en veel dank alvast, Scott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 16:56
FrisoV schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:23:
Vraag over de optie "Opberg- en bagageruimtepakket en een frunk" (Q6 e-tron)

Ik heb deze niet aangevinkt (kon ook niet door beperkingen bij mijn leaseregeling). Kan iemand bevestigen of de onderstaande onderdelen dan ook daadwerkelijk niet in de auto zitten? Ik kan me dat van een aantal items bijna niet voorstellen. Netten achter de voorstoelen is toch een standaard dingetje?
[Afbeelding]
De meest handige functie in dit pakket is het verlagen van de bagageruimte vloer. Dit is geen standaard optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:07
Ik zou het pakket ook aanraden voor de a6, ik had 't niet gedaan en mis op zich wel de netten en opbergvakken in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
FrisoV schreef op maandag 28 juli 2025 @ 10:23:
Vraag over de optie "Opberg- en bagageruimtepakket en een frunk" (Q6 e-tron)

Ik kan me dat van een aantal items bijna niet voorstellen. Netten achter de voorstoelen is toch een standaard dingetje?
Ik zou mooie lederen "enveloppen" verwachten, anders heb ik liever niets, geen netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:40
Een paar weken geleden is mijn auto van een update voorzien echter heb ik nog steeds last van een spontaan afgaand alarm. Over 3 weken gaat de auto weer naar de dealer. Ik denk dat het te maken heeft met diverse sensoren op de achterbank. Iedere keer als ik in de auto stap (en er zit niemand of ligt niets) dan krijg ik de melding "achterinzittenden gedetecteerd".

Lukt het bij jullie om de datapakketten te activeren (in Nederland)? Bij het activeren via de app word ik naar Cubic doorverwezen. Daar staat de landcode op Duitsland en dat kan ik niet wijzigen. Audi Nederland verwijst mij naar de dealer, de dealer verwijst naar Audi Nederland. Rechtstreeks contact met Cubic leidt tot de suggestie om een nieuw myAudi account aan te maken (omdat dit op Duitsland staat ingesteld). Ik geloof dat niet en daarom de vraag of er meer mensen last van hebben? En of zij een oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:05
Kipsel schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:20:
Een paar weken geleden is mijn auto van een update voorzien echter heb ik nog steeds last van een spontaan afgaand alarm. Over 3 weken gaat de auto weer naar de dealer. Ik denk dat het te maken heeft met diverse sensoren op de achterbank. Iedere keer als ik in de auto stap (en er zit niemand of ligt niets) dan krijg ik de melding "achterinzittenden gedetecteerd".

Lukt het bij jullie om de datapakketten te activeren (in Nederland)? Bij het activeren via de app word ik naar Cubic doorverwezen. Daar staat de landcode op Duitsland en dat kan ik niet wijzigen. Audi Nederland verwijst mij naar de dealer, de dealer verwijst naar Audi Nederland. Rechtstreeks contact met Cubic leidt tot de suggestie om een nieuw myAudi account aan te maken (omdat dit op Duitsland staat ingesteld). Ik geloof dat niet en daarom de vraag of er meer mensen last van hebben? En of zij een oplossing hebben?
Die functie kun je wel uitschakelen (heb ik ook gedaan); is dat nog het proberen waard om het in ieder geval te verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
Torrentus schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:29:
[...]

Die functie kun je wel uitschakelen (heb ik ook gedaan); is dat nog het proberen waard om het in ieder geval te verifiëren?
Dat interieurdetectie moet je iedere keer apart uitzetten toch als je de auto vergrendelt? Ik heb het wel een aantal keren gedaan (voor een goede nachtrust zonder alarm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook met het activeren van het datapakket. Die knop doorgaan werkt gewoon niet waardoor je niet verder geraakt.

Het probleem is NIET gekend. Ik heb dit gisteren bij qubic gemeld en die vielen uit de lucht. Geen idee wanneer het opgelost geraakt maar misschien als er meerdere meldingen komen dat het wat hoger op de prioriteitenlijst komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
fwinters schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:41:

Ondertussen werkt de app ongeveer perfect, ik heb nog slechts 1 foutmelding maar de "Klimaatregeling" instellingen kan ik pushen naar de wagen dus de app is eigenlijk volledig operationeel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyKqWbFvSr9MZsYTA8RMoSggeOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vFP0GWYh7qvBwD9sDtV0Oble.png?f=fotoalbum_large

De data activeren lukt nog altijd niet, ik heb gebeld naar Cubic3, ze "gaan me de guideline sturen" alsof ik niet weet hoe het moet. Ze gaan "onderzoeken wat er misloopt". Ook op de MyAudi site (alternatief voor de app) is het niet mogelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLQn9VkGEcXatHROPA3P6wbJTWE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SBVQmrgodBfXnmuYIgAE2e5p.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door fwinters op 07-08-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
De binnenverlichting krijg ik enkel op de kleur wit. Waarschijnlijk een optie vergeten te nemen maar dat is toch wel wat karig voor zo’n auto.

Ik heb het Corporate S model en ik dacht toch dat je wat meer lichtjes zou zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
Kipsel schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:48:
[...]

Dat interieurdetectie moet je iedere keer apart uitzetten toch als je de auto vergrendelt? Ik heb het wel een aantal keren gedaan (voor een goede nachtrust zonder alarm).
Nee, het kan ook permanent. Zal even opzoeken straks voor je waar.

Edit: @Kipsel Het zit onder Wagen > Meer en dan onderin 'Detectie inzittenden achterin'

[ Voor 11% gewijzigd door Torrentus op 08-08-2025 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Pwain schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:37:
De binnenverlichting krijg ik enkel op de kleur wit. Waarschijnlijk een optie vergeten te nemen maar dat is toch wel wat karig voor zo’n auto.

Ik heb het Corporate S model en ik dacht toch dat je wat meer lichtjes zou zien.
Is in België onderdeel van het pakket MMI Experience Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik heb mijn Q6 Sportback nog maar enkele dagen en begin hem. meer en mee te appreciëren.

Maar ik heb wat vraagjes voor de ervaren Audi Q6 rijders.

- Gebruiken jullie eigenlijk de Start/Stop knop? Ik ga in de auto zitten, zet hem in D/B en ik vertrek.

- Is er een mogelijkheid om de adaptieve cruisecontrol in te stellen zodat de snelheid zich altijd aanpast aan hetgeen er gereden mag worden? Ik vind wel de optie LIM functie, deze past zich wel aan de snelheid dan moet je nog steeds het gaspedaal ingedrukt houden.

- Bestaat er een mogelijkheid dat wanneer je naar de wagen wandelt deze zich automatisch ontgrendelt. Ik weet het met Keyless is dit een beetje absurd maar andersom zou het toch handig zijn. Dus wanneer je van de wagen wegwandelt deze zich vergrendelt.

- Een beetje jammer dat je de ingebouwde navigatie app niet samen met een navigatie app van CarPlay kan gebruiken. Telkens gaat er eentje uit dienst als je er twee gebruikt. Ik vind namelijk de ingebouwde navigatie slecht. Ik zie geen rijstrook begeleiding en dit heeft me al diverse frustraties opgeleverd. Ik gebruik liever een andere navigatie via CarPlay maar doordat de Q6 zijn batterij status niet deelt kunnen deze apps er geen rekening mee houden. Vandaar dat ik heel soms de ingebouwde navigatie gebruik voor de laadpunten en de preconditionering van de batterij.

Verder heb ik nog steeds een probleem met het activeren van het datapakket. Maar gisteren liet Qubic me weten dat het probleem is geëscaleerd naar de technische dienst. Want hoe zorgen jullie ervoor dat de apps data verkrijgen? Je kan bijvoorbeeld draadloze CarPlay en je persoonlijke hotspot van de iPhone niet samen gebruiken. Anders was dit niet zo'n issue voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-08 11:11
Ik heb een Audi A6 e-tron met softwareversie 03.01.00/C.

2 weken terug (nadat ik auto 3 weken had) kon ik de auto niet meer vergrendelen en ontgrendelen. Niet met de normale sleutel, niet met de app en niet met Apple carkey.

Audi support gebeld (echt wat een drama was dat) die stuurde de anwb, waarvan ik al dacht wat gaan die doen, maar die konden het ook niet oplossen uiteraard. Heb de auto naar pechhulp depot gereden omdat ik hem niet open achter kon laten in Amsterdam. Volgende dag is hij naar Audi Amsterdam gereden, daar kondigen ze doodleuk aan dat ze over 3 weken tijd hadden om er überhaupt naar te kijken. (dus moest ik volgens hun maar 3 weken de auto laten staan bij de dealer)

Na contact met een andere dealer bleek hij hetzelfde probleem te hebben gehad met een klant en een Q6. Het probleem wordt veroorzaakt door de digitale sleutel. En inderdaad toen ik die wiste op mn telefoon, kon ik de fysieke sleutel weer gebruiken.

Na lang aandringen bleek er dus wel een brief te zijn vanuit Audi Duitsland met de instructie om inderdaad de digitale sleutel te deactiveren. (referentie: 2076449)

Overigens, het wissen van de digitale sleutel (mijn iphone dus) lukt met geen mogelijkheid, zelfs niet na fabrieksinstellingen en pogingen van de Audi tech expert (die uiteindelijk zo vriendelijk was met me naar de auto te lopen en even te kijken).

Had het iig fijn gevonden als Audi support mij de tijdelijk oplossing meteen had verteld en Audi Amsterdam ook op de hoogte was of iets verder had gezocht (en dan ook die brief had gevonden).

Tot zover mijn frustratie 😊

Meer mensen met dit probleem?
Of aan een ieder die dit ervaart: Digitale sleutel deactiveren en je gewone sleutel gebruiken totdat Audi met een software update komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Het activeren van het datapakket is echt dramatisch, lukt niet en zij kunnen het niet in onze plaats doen. Ik heb zonet opnieuw geprobeerd en het gehele proces via de app en de mislukking opgenomen op video en hen bezorgd. Dit moet immédiate opgelost worden. Dit is geen Audi probleem, maar ligt bij Cubic3, als die basis nog niet werkt om u aan te melden... Mannekes toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Afgelopen week een datapakket in Nederland geactiveerd, via Vodafone/ Ziggo. Ging gelukkig probleemloos.

Overigens; ik vind de Audi navigatie prima. Rijstrookbegeleiding heb ik tot nu toe wel gezien op de snelwegen en met wat tweaken, zie je ook de alternatieve route opties. Naar- en in Oostenrijk wel gecontroleerd of de navigatie vergelijkbare routes en aankomsttijden aangeeft als Google Maps, dat lijkt inderdaad elke keer het geval.

Ook een mooie constatering; mijn Model 3SR+ liep leeg, ook bij een aantal dagen niet gebruiken. Bij de Q6 heb ik het idee dat deze veel minder stroom verliest bij stil staan. Toch een fijne bijkomstigheid.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Ik krijg in mijn budget mits een beetje opleg een A6 Sportback Corporate met kleinste batterij, daarbij nog 20" velgen, Leder Sport zetels en trekhaak.

Mijn groot probleem is dat ik nergens een A6 e-tron zie en dus niet weet of ik deze configuratie mooi vind. Ik ben er op reis 1 tegen gekomen, maar dat was een Avant S-Line met grote velgen. De garage heeft enkel Avant S-Lines met grote velgen, op internet vind ik amper echte foto's van de advanced met 20" velgen.

Volgens de verkoper scheelt de sport ophanging niet veel met de standaard ophanging, slechts een 2 a 3cm lager en wat zachter.

Heel frustrerend want 2 a 3 cm met grotere velgen geeft toch een ander beeld. Deze wagen reed al heel neutraal, klinisch perfect, zacht.... wat moet ik nu denken van de standaard ophanging? Idem met audio, nergens eentje te vinden zonder B&O.

Eén ding is zeker, de lederen sport zetels zijn fantastisch!

Ik ga dus nog wat verder zoeken naar dit zeldzaam exemplaar in het wild.
fwinters schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 21:21:
[...]
Klopt volgens de specs inderdaad, ook de standaard ophanging is adaptief. Niet in hoogte instelbaar en op basis van veren ipv lucht maar wel qua hardheid aanpasbaar:[Afbeelding]
Volgens de verkoper zijn er 3 ophangingen:
  1. Standaard met veren
  2. Sport met veren (verlaagd), bij de s-line
  3. Op basis van lucht (adaptief)
Die met veren is niet aanpasbaar d.m.v knopjes, maar is wel "adaptief" op basis van het wegdek. Ik heb de test gedaan met de Sport versie op basis van veren en 21" velgen; kasseien doet die heel goed en de rij modus knopjes doen inderdaad helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
poing schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:15:
Ik krijg in mijn budget mits een beetje opleg een A6 Sportback Corporate met kleinste batterij, daarbij nog 20" velgen, Leder Sport zetels en trekhaak.

Mijn groot probleem is dat ik nergens een A6 e-tron zie en dus niet weet of ik deze configuratie mooi vind. Ik ben er op reis 1 tegen gekomen, maar dat was een Avant S-Line met grote velgen. De garage heeft enkel Avant S-Lines met grote velgen, op internet vind ik amper echte foto's van de advanced met 20" velgen.

Volgens de verkoper scheelt de sport ophanging niet veel met de standaard ophanging, slechts een 2 a 3cm lager en wat zachter.

Heel frustrerend want 2 a 3 cm met grotere velgen geeft toch een ander beeld. Deze wagen reed al heel neutraal, klinisch perfect, zacht.... wat moet ik nu denken van de standaard ophanging? Idem met audio, nergens eentje te vinden zonder B&O.

[...]

1. Standaard met veren
Die met veren is niet aanpasbaar d.m.v knopjes, maar is wel "adaptief" op basis van het wegdek. Ik heb de test gedaan met de Sport versie op basis van veren en 21" velgen; kasseien doet die heel goed en de rij modus knopjes doen inderdaad helemaal niets.
Klopt, is adaptief maar niet manueel aanpasbaar.
Het standaard onderstel vind ik persoonlijk magnifiek, zeer mooi in balans. Ik heb al met het sportonderstel gereden in de A5 sportback, dat was toch een stuk stugger. Ik rijd deze keer ook wel bewust met de 19" wielen, scheelt weer een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
In de online configurator zie ik echter geen verschil tussen de s-line & advanced versie, ze hebben beide Dynamische ophanging en verder heb ik bij de S-line nergens een verwijzing gevonden naar verlaagde ophanging.

S-line (in Belgie) lijkt enkel cosmetisch te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pasman
  • Laatst online: 19:25
Hier is de bestelling inmiddels geplaatst, A6 Avant S-edition in het Siam Beige. Nu kan het wachten gaan beginnen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 00:18
Tijd meegelezen op het forum. Dit jaar tijd voor een andere auto.

Momenteel in het bezit van een Polestar 2 Launch edition. Afgelopen weken proefgereden in een Zeekr 7x en een Polestar 4. Dat was het, voor mij, allemaal net niet.

Op aanraden van een collega een proefrit gemaakt in de A6 e-tron avant. En dat was een verademing. Uiteindelijk gekozen voor de A6 e-tron avant s-edition in de kleur mythoszwart metallic. Levering week 48.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
poing schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:15:

[...]

1. Standaard met veren
Een S-Line vind ik al hoog op de poten staan vergeleken met een ICE, hoe hoog staat een standaard dan wel niet..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:40
In België zou de s line idd cosmetisch zijn volgens garage. Dus niet verlaagd/harder Zij hebben dit gechecked met Audi.

Kan Apple CarPlay de SOC van de wagen niet lezen? Ik dacht dat dit recent toegevoegd was aan CarPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
Martijn77 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 21:12:
Tijd meegelezen op het forum. Dit jaar tijd voor een andere auto.

Momenteel in het bezit van een Polestar 2 Launch edition. Afgelopen weken proefgereden in een Zeekr 7x en een Polestar 4. Dat was het, voor mij, allemaal net niet.

Op aanraden van een collega een proefrit gemaakt in de A6 e-tron avant. En dat was een verademing. Uiteindelijk gekozen voor de A6 e-tron avant s-edition in de kleur mythoszwart metallic. Levering week 48.
Dan zitten wij in precies hetzelfde schuitje (ook letterlijk) ik rij nu ook een PS2 en heb ook de 7x en PS4 proefgereden. Ik heb nog getwijfeld of ik zou wachten op de 7gt, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt voor levering dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
c.schryvers schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 08:59:
In België zou de s line idd cosmetisch zijn volgens garage. Dus niet verlaagd/harder Zij hebben dit gechecked met Audi.
Ik heb nog een garage bezocht, ook hier enkel modellen met 21" velgen en adaptieve lucht ophanging (die zijn wel verlaagd) :( Maar met jou feedback ben ik wel wat, het model dat ik getest heb had een goeie ophanging en met 20" velgen mogelijks nog iets zachter (maar dat hoefde niet). Optisch ben ik nu ook gerust want die s-line stond inderdaad al "hoog".

Twijfel tussen een i4 edrive40, sportief vs meer plaats.Opties zijn ongeveer hetzelfde, range ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-08 09:07
Ter referentie: sline zonder luchtvering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrZEl_t6iyy6jR71QvrTMYJ9IHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBkgHzFzftZBTybEbyiNjoAz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:13
Woensdag onze Q6 performance S-line opgehaald met MMI Experience Pro,Tech Pro pakket, luchtvering en nog wat zaken :-)

Hier 1e ervaringen.

Auto rijdt prima.
Prachtig om te zien (vanbinnen en buiten).
Stoelen ((S line zwart leer/kunstleer), zitten heerlijk

Soms lijkt verbinding met mobile telefoon tot stand brengen wat lang te duren.
Op (IPhone 12) is er verbinding met bluetooth met de audi.
Dealer heeft ook hotspot aangemaakt.
Als hotspot uitgezet wordt lijkt de carplay ook uitgeschakeld te zijn.
Afijn eea moet ik nog beter bekijken.

Active front assist komt altijd even in het begin dat deze aan het inleren oid is.

Verbinding met garagedeur.
Audi ziet de zender wel (moet bij installeren op knop drukken richting binnenspiegel).
Daarna moet je hem “inleren door voor de garagedeur te gaan staan en instructies volgen.
Afijn dat is nog niet gelukt.

Bij wegrijden dealer (zo’n 160km) naar huis rijden.
2 foutmeldingen op display.
Frunk kleurde rood (die was door dealer in ons bijzijn toch echt goed dichtgedaan).
Melding dat verkeersbord herkenning niet goed leek te werken (middels icoon dat oplichtte).
Thuis frunk open/dicht gedaan en die meldingen niet meer gezien.

Maar, dan vandaag
Starten, en……
9 (!) waarschuwings meldingen in display (zie foto’s)
Lekker dan.
Dealer gebeld.
Advies. Uit auto stappen. Op slot doen, paar min wachten en weer open doen.
Dat gedaan (10 min gewacht).
Meldingen zijn weg………..

Hangt nu aan de lader.
Even tot 10 tellen.
Benieuwd hoe het de komende weken gaat.

Tips/adviezen zijn welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXb9raSYHEU29sy_xWZ3xwmafDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abrZmEkDQcxOseA5syoBXZO2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDhp8ouMgxUMzD8gQErSe1tvM3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOzc7hJoSk7wXT2XpMcmhuHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCCedPr9k-2cyw6vH1hJvUvoX6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGby7b0o20ZjuJDSBgVxqYGv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
Pasman schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 10:05:
[...]

Dan zitten wij in precies hetzelfde schuitje (ook letterlijk) ik rij nu ook een PS2 en heb ook de 7x en PS4 proefgereden. Ik heb nog getwijfeld of ik zou wachten op de 7gt, maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt voor levering dit jaar.
En dus ook niet gekozen voor de PS4 en de 7X……Wat waren bij jou de overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
Martijn77 schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:25:
[...]

En dus ook niet gekozen voor de PS4 en de 7X……Wat waren bij jou de overwegingen?
Bij de 7x het rijgedrag, heb nog getwijfeld te wachten op de 7gt, maar daar is nog te weinig over bekend en had liever nog levering dit jaar.
De ps4 was de ruimte, hij heeft niet veel meer praktische ruimte dan de ps2. Qua rijgedrag vond ik die best fijn trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Pasman op 10-08-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:09
Is er iemand die inzicht kan gegeven in het reële verbruik/range van de A6 83 kWh versie?
Ik moet op korte termijn de keuze maken voor een leaseauto maar kan er online nog niet veel over terug vinden.
Wij gaan ongeveer 2 tot 3 keer per jaar op vakantie met de auto (minimaal 1000 km enkele reis) en zou het vervelend vinden als er met 10-80% laden minder dan 200km range over blijft bij snelwegkilometers. Helaas is er onvoldoende budget voor de 100 kWh versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
Naar Normandie gereden met 't volgende verbruik
Heen: 16.2kwh/100km, 675km (2x laden, 2e laadstop was doel maar laatste snellaad mogelijkheid)
Terug: 17.1kmh/100km, 672km (1x laden onderweg, was binnen 15mins naar 80%)

Deze week een stuk van 150km snelweg gereden met 15.3kwh/100km verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daapiedo
  • Registratie: September 2012
Glorix Jim schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:40:
Naar Normandie gereden met 't volgende verbruik
Heen: 16.2kwh/100km, 675km (2x laden, 2e laadstop was doel maar laatste snellaad mogelijkheid)
Terug: 17.1kmh/100km, 672km (1x laden onderweg, was binnen 15mins naar 80%)

Deze week een stuk van 150km snelweg gereden met 15.3kwh/100km verbruik.
Kan je nog iets zeggen over de gemiddelde snelheid?
Zo niet, hoe was het verkeersaanbod?
Gaat het om een sportback of avant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Pwain schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 11:19:
Ik heb het probleem ook met het activeren van het datapakket. Die knop doorgaan werkt gewoon niet waardoor je niet verder geraakt.

Het probleem is NIET gekend. Ik heb dit gisteren bij qubic gemeld en die vielen uit de lucht. Geen idee wanneer het opgelost geraakt maar misschien als er meerdere meldingen komen dat het wat hoger op de prioriteitenlijst komt?
Volledig mee eens, men doet of dit niet gekend was...
Ik heb hen proberen uitleggen dat dit een blokkerend issue is.
Ze hebben een technische case aangemaakt nadat ik een screen recording heb bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik heb gisteren (ja op een zondag) van Qubic3 een mailtje gekregen dat ze nog altijd bezig zijn om een oplossing voor mijn probleem te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
MartindM schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 14:45:

Maar, dan vandaag
Starten, en……
9 (!) waarschuwings meldingen in display (zie foto’s)
Lekker dan.
Dealer gebeld.
Advies. Uit auto stappen. Op slot doen, paar min wachten en weer open doen.
Dat gedaan (10 min gewacht).
Meldingen zijn weg………..
Ik heb de meldingen ook gehad. De eerste keer heb ik de auto ook gestopt en weer opnieuw gestart. Hierna waren de meldingen weg. Ik heb het idee dat ik dezelfde meldingen wel vaker heb gehad (minder in aantal) maar dat ze na het uitrijden van de straat weer weg gaan. Vaak is er een probleem met de grootlichtassistent (op klaarlichte dag). Ik kan nog geen oorzaak ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
Pwain schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:30:
Ik heb gisteren (ja op een zondag) van Qubic3 een mailtje gekregen dat ze nog altijd bezig zijn om een oplossing voor mijn probleem te zoeken.
Ik heb exact hetzelfde. Ik vraag me af hoe moeilijk dit probleem kan zijn, maar blijkbaar zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en hebben zij (en Audi) het niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
Pasman schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:41:
[...]

Bij de 7x het rijgedrag, heb nog getwijfeld te wachten op de 7gt, maar daar is nog te weinig over bekend en had liever nog levering dit jaar.
De ps4 was de ruimte, hij heeft niet veel meer praktische ruimte dan de ps2. Qua rijgedrag vond ik die best fijn trouwens.
7x vond ik ook niet fijn rijden. Weinig gevoel. P4 was het rijgedrag grotendeels goed. Toch wat minder fijn dan de 2. Kon niet wennen aan de binnenspiegel.

Blij met de keus voor de Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:45
Bij het rijden van de route de soleil terug naar Nederland kwam ik bij iedere lader de Audi Q6 tegen, qua bereik en laadsnelheid dus vergelijkbaar met mn Skoda Enyaq 80. Ik heb niet gevraagd of het grote of kleine accu was, maar ik hoop/verwacht de kleine. Qua range en oplaadsnelheid dus in feite vergelijkbaar. Van buiten lijkt de auto een stuk groter, maar van binnen is dat niet zo. Qua uiterlijk een mooie wagen, maar qua techniek dus niet per se een update. Lang getwijfeld of ik hiervoor toch 200-300 euro per maand meer zou gaan betalen in de zakelijke lease, maar dat gaat em toch niet worden. A6 Avant kan vergelijkbaar zo ongeveer full options, en heeft vergelijkbare binnenruimte, uiteraard wel een lager dak, die blijft nog even op het lijstje staan.

Iemand informatie over wat de levertijd op dit moment is van de A6 Avant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
daapiedo schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:26:
Is er iemand die inzicht kan gegeven in het reële verbruik/range van de A6 83 kWh versie?
Ik moet op korte termijn de keuze maken voor een leaseauto maar kan er online nog niet veel over terug vinden.
Wij gaan ongeveer 2 tot 3 keer per jaar op vakantie met de auto (minimaal 1000 km enkele reis) en zou het vervelend vinden als er met 10-80% laden minder dan 200km range over blijft bij snelwegkilometers. Helaas is er onvoldoende budget voor de 100 kWh versie
Na 19.000 kilometer zit ik op 18.5 kWh / 100km met een Avant met 21 inch wielen. Hiervan is wel meer dan 80% snelweg waarbij ik altijd goed de vaart erin houd. Je komt met 10-80% laden zeker ruim boven de 200 kilometer. De laadcurve is mooi dus je kan ook met een paar minuten extra gewoon tot 90% doorladen en dan heb je zeker 300 km te rijden tot de volgende stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
JustTrying schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:14:
Bij het rijden van de route de soleil terug naar Nederland kwam ik bij iedere lader de Audi Q6 tegen, qua bereik en laadsnelheid dus vergelijkbaar met mn Skoda Enyaq 80. Ik heb niet gevraagd of het grote of kleine accu was, maar ik hoop/verwacht de kleine. Qua range en oplaadsnelheid dus in feite vergelijkbaar. Van buiten lijkt de auto een stuk groter, maar van binnen is dat niet zo. Qua uiterlijk een mooie wagen, maar qua techniek dus niet per se een update. Lang getwijfeld of ik hiervoor toch 200-300 euro per maand meer zou gaan betalen in de zakelijke lease, maar dat gaat em toch niet worden. A6 Avant kan vergelijkbaar zo ongeveer full options, en heeft vergelijkbare binnenruimte, uiteraard wel een lager dak, die blijft nog even op het lijstje staan.

Ik heb vorige week besteld, zelf nog geen leverdatum, maar @Martijn77 hierboven schrijft week 48.

Wat betreft dat bereik/laadsnelheid/techniek wil ik niet verdedigend overkomen, dus laten we het kritisch noemen. Je doet nogal wat aannamens; reed hij tot dezelfde percentages leeg? Lade hij tot dezelfde hoeveelheid op? Misschien wilde ze wel gewoon geen langere stints rijden. Even puur op papier heeft jouw Enyaq een max laadvermogen van 143kw, terwijl een Q6 220kw zou kunnen laden. Misschien heb je helemaal gelijk en is het rijbereik van de Q6 gelijk aan jouw Enyaq, maar zonder meer info is de conclusie wat snel getrokken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pasman op 11-08-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:45
Pasman schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:09:
[...]

Ik heb vorige week besteld, zelf nog geen leverdatum, maar @Martijn77 hierboven schrijft week 48.

Wat betreft dat bereik/laadsnelheid/techniek wil ik niet verdedigend overkomen, dus laten we het kritisch noemen. Je doet nogal wat aannamens; reed hij tot dezelfde percentages leeg? Lade hij tot dezelfde hoeveelheid op? Misschien wilde ze wel gewoon geen langere stints rijden. Even puur op papier heeft jouw Enyaq een max laadvermogen van 143kw, terwijl een Q6 220kw zou kunnen laden. Misschien heb je helemaal gelijk en is het rijbereik van de Q6 gelijk aan jouw Enyaq, maar zonder meer info is de conclusie wat snel getrokken.
Dat klopt allemaal inderdaad, er zitten heel wat aannames in, mijn enyaq haalt als piek laadvermogen 170kw, maar dat lukt alleen tussen de 0 en 25% acculading, op 50% zit ik alweer rond de 90kw.
De A6 Avant zal met een zelfde accu wel wat verder komen, en dus wellicht wat minder laadsessies. Ik heb 2/3 per jaar een rit van 1000km retour, dus in feite is het alleen dan 'vervelend'. Voor mn gevoel moet ik er qua techniek toch wel op vooruit gaan wanneer ik na 4 jaar een nieuwe auto bestel, daar zit het em voor mij vooral in, zeker wanneer de nieuwe auto flink meer gaat kosten per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
Pasman schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 08:41:
[...]

Grappig, ik had exact dezelfde 3 opties op de shortlist. Uiteindelijk - na proefrit in P4 en A6 - voor de P4 gekozen, vooral vanwege interieur en standaard aanwezige opties. Na 4 jaar Q4 was ik het nieuwe Audi plastic fantastic even beu, had gehoopt dat het beter zou zijn met de A6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pasman
sbin schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:50:
[...]

Grappig, ik had exact dezelfde 3 opties op de shortlist. Uiteindelijk - na proefrit in P4 en A6 - voor de P4 gekozen, vooral vanwege interieur en standaard aanwezige opties. Na 4 jaar Q4 was ik het nieuwe Audi plastic fantastic even beu, had gehoopt dat het beter zou zijn met de A6.
Ook een hele gave auto, ga je zeker plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBossie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 00:20
daapiedo schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:26:
.
Wij gaan ongeveer 2 tot 3 keer per jaar op vakantie met de auto (minimaal 1000 km enkele reis) en zou het vervelend vinden als er met 10-80% laden minder dan 200km range over blijft bij snelwegkilometers.
Maak je geen zorgen om het laden, zou mijn tip zijn. Wij hebben een "oude" e-tron 55 en in de praktijk is een ritje Zuid Frankrijk net zo snel als met onze benzine Saab cabrio. Het scheelt max een uurtje. Als voorbeeld: we zijn dit jaar in 13 uur van Montpellier naar huis gereden (midden-Brabant), inclusief laadstops en netjes aan de snelheid. De afgelopen 3 jaren waren niet anders.

Die "oude" e-tron trekt zo'n 28kwh per 100km en staan we om de 200-250km te laden. De nieuwe A6 e-tron zit daar qua verbruik heel ver onder. Ik heb nu de 83kw A6 e-tron Avant versie besteld en reken erop dat ik straks 350 tot 400km kan halen op een charge.
Voor lange vakantieritten gaat me dat geen voordeel geven. Er zit misschien wat winst in de middellange ritten (300-600km, geen gezin in de auto etc.)

Ik heb de 100kw versie niet eens overwogen. Ieders use-case is anders en het is geen direct antwoord op de vraag die je stelde. Maar die eerste zin "staat" voor de meeste nieuwe EV rijders.

Veel plezier met het maken van een keuze!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 01:18
scott223 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 14:16:
Hallo allemaal, vraag: heeft iemand ervaring met een goede (universele) set dakdragers die op de 2025 Audi a6 avant- etron past? Ik heb een glad dak. Die van Audi zelf kosten 300 euro… suggesties welkom en veel dank alvast, Scott
Ik zou deze graag weer even bumpen gezien ik zelf ook op zoek ben en de originele dakdragers overweeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Remmyveen schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:23:
[...]

Ik zou deze graag weer even bumpen gezien ik zelf ook op zoek ben en de originele dakdragers overweeg.
Deze? https://www.dakdragerwink...6-avant-etron-vanaf-2025/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
daapiedo schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 21:50:
[...]

Kan je nog iets zeggen over de gemiddelde snelheid?
Zo niet, hoe was het verkeersaanbod?
Gaat het om een sportback of avant?
Sportback, maximum snelheid aangehouden (gem 90-100km/u) en geen files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn77
sbin schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:50:
[...]

De 7x was vrij snel, na de 2e proefrit, van de shortlist. De P4 en A6 hebben er langer opgestaan. Mooie auto, ook qua design en moet eerlijk zeggen dat we lang getwijfeld hebben. De wijze van bediening in de Polestar vond ik in de Polestar 2 al perfect. In de P4 ook. Toch vanwege o.a. de binnenspiegel niet gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Voor degene waarbij het de voorbij de dagen niet lukte. Het data pakket kan nu geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PADIpro
Pwain schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:33:
Ik heb mijn Q6 Sportback nog maar enkele dagen en begin hem. meer en mee te appreciëren.

Maar ik heb wat vraagjes voor de ervaren Audi Q6 rijders.

- Gebruiken jullie eigenlijk de Start/Stop knop? Ik ga in de auto zitten, zet hem in D/B en ik vertrek.
Knop gebruik ik ook niet, instappen in zijn D en wegrijden

- Is er een mogelijkheid om de adaptieve cruisecontrol in te stellen zodat de snelheid zich altijd aanpast aan hetgeen er gereden mag worden? Ik vind wel de optie LIM functie, deze past zich wel aan de snelheid dan moet je nog steeds het gaspedaal ingedrukt houden.
Dan moet je in een van de vele opties kiezen dat de ACC zich moeten aanpassen aan de verkeersborden. Krijg je ook een leuke animate erbij :)

- Bestaat er een mogelijkheid dat wanneer je naar de wagen wandelt deze zich automatisch ontgrendelt. Ik weet het met Keyless is dit een beetje absurd maar andersom zou het toch handig zijn. Dus wanneer je van de wagen wegwandelt deze zich vergrendelt.
Dat zijn Tesla rijders wel gewend maar dat kan de Audi niet.

- Een beetje jammer dat je de ingebouwde navigatie app niet samen met een navigatie app van CarPlay kan gebruiken. Telkens gaat er eentje uit dienst als je er twee gebruikt. Ik vind namelijk de ingebouwde navigatie slecht. Ik zie geen rijstrook begeleiding en dit heeft me al diverse frustraties opgeleverd. Ik gebruik liever een andere navigatie via CarPlay maar doordat de Q6 zijn batterij status niet deelt kunnen deze apps er geen rekening mee houden. Vandaar dat ik heel soms de ingebouwde navigatie gebruik voor de laadpunten en de preconditionering van de batterij.
Tja, je moet bij Audi kiezen, Of Carplay of ingebouwd. Andere opties zijn er niet. Ik gebruik nu een week geen carplay meer omdat de ingebouwde toch veel voordelen heeft, maar qua uiterlijk ga je wel terug in de tijd. Het hele MMI is een beetje gedateerd.

Verder heb ik nog steeds een probleem met het activeren van het datapakket. Maar gisteren liet Qubic me weten dat het probleem is geëscaleerd naar de technische dienst. Want hoe zorgen jullie ervoor dat de apps data verkrijgen? Je kan bijvoorbeeld draadloze CarPlay en je persoonlijke hotspot van de iPhone niet samen gebruiken. Anders was dit niet zo'n issue voor mij.
Audi ondersteund niet de HotSpot van de iPhone, dus het beste is om Carplay te gebruiken. Ook hier is het weer een beetje terug in de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Pwain schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:33:
Heb je OTA kaartupdate aan? Lane building blocks worden dan pas gedownload, en dan krijg je lane guidance/exit views etc

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
PADIpro schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:59:
[...]

Audi ondersteund niet de HotSpot van de iPhone, dus het beste is om Carplay te gebruiken. Ook hier is het weer een beetje terug in de tijd
Hmm jawel hoor. De persoonlijke hotspot wordt wel ondersteunt. Je moet alleen het vinkje ‘Maximaliseer compatibiliteit’ op je iPhone aanvinken.

Maar aangezien de Audi maar 1 wifi signaal heb kan je dit niet combineren met draadloze CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Heb je OTA kaartupdate aan? Lane building blocks worden dan pas gedownload, en dan krijg je lane guidance/exit views etc
Ja ik heb deze aanstaan en voorlopig zie ik ze verschijnen op hele drukke punten en sommige afritten op de snelwegen.
Maar die ingebouwde navigatie app is voor mij persoonlijke terug in de tijd. Die ziet er niet, werkt niet aangenaam en heeft me al geregeld veel frustraties opgeleverd. Wegen waar je niet in mag,…

Nee…ik hoop dat Audi snel Apple Kaarten EV routing gaat ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Pwain schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:40:
[...]
Ja ik heb deze aanstaan en voorlopig zie ik ze verschijnen op hele drukke punten en sommige afritten op de snelwegen.
Daar is de feature dan ook voor bedoeld. Kruisingen/complexere maneuvers met meerdere banen (LG widget) en afritten/forks (exit views + LG widget).

Als je voor sommige plekken rijstrookbegeleiding ziet, dan zijn de LBB gedownload voor jouw regio. Meer zul je dus ook niet krijgen (tenzij in de OTA update van de kaart iets wijzigt, of in de OTA update van de software zelf).
Maar die ingebouwde navigatie app is voor mij persoonlijke terug in de tijd. Die ziet er niet, werkt niet aangenaam en heeft me al geregeld veel frustraties opgeleverd. Wegen waar je niet in mag,…
Dat de HMI was verouderd uitziet kan ik begrijpen, ze hebben hem erg gemodelleerd naar het voorgaande systeem. HMI zal een update krijgen, wanneer dat publiekelijk beschikbaar komt weet ik niet.

Kaartdata kan ik weinig aan doen (blijft HERE data) maar qua functionaliteit is het systeem vrij vanzelfsprekend. Ik ben wel benieuwd waar je tegenaan loopt dat het niet aangenaam werkt, want in de basis is het eigenlijk vrij simpel te gebruiken.
Gaat niet gebeuren.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
JustTrying schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:14:
Gisteren heb ik een leverdatum gekregen, 30-12-2025. Mijn vermoeden is echter dat dit op safe spelen is van de dealer, aangezien ze hem dit jaar op kenteken "moeten" hebben staan. Op deze manier kan het dan alleen maar meevallen, maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Pwain schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:40:
[...]

Hoezo ziet hij er niet uit? Je kan toch gewoon sattelietkaarten aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
MK_ schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:46:
Kaartdata kan ik weinig aan doen (blijft HERE data) maar qua functionaliteit is het systeem vrij vanzelfsprekend. Ik ben wel benieuwd waar je tegenaan loopt dat het niet aangenaam werkt, want in de basis is het eigenlijk vrij simpel te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fnnbh4iRVovWvK7C8-eQ_EtT9Go=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6IRC354sK1Gq0IPP42H2pTa.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn twee voorbeelden waar het fout ging. De screenshots zijn nu van Apple Kaarten. Maar de Audi Navigatie liet me weten dat ik over xxx meter naar links moet. Wat die wel even vergeet is dat ik niet naar links kan of mag gaan daar (rode pijl). Ik moet eerst een rechtse afslag nemen om dan vervolgens naar links te kunnen gaan (groene pijl). Maar dat vergeet die helemaal.

Daarnaast heeft die me in het centrum van Antwerpen al diverse keren in straten willen laten ingaan terwijl dat verboden was. Neen...ik vind deze navigatie echt wel een achteruitgang. Het kan misschien zijn dat de data in andere landen dan België beter is, maar mijn kennismaking met deze navigatie is toch niet echt schitterend.

Het jammere is dat je juist deze app moet gebruiken voor de preconditioning van de batterij en je kan bijvoorbeeld niet Apple Kaarten samen met de Audi navigatie samen laten werken.
T7D_Sneezy schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:18:
[...]
Hoezo ziet hij er niet uit? Je kan toch gewoon sattelietkaarten aanzetten?
Dat maakt het visueel alleszins niet aantrekkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
Ik heb juist Android Auto uitgeschakeld omdat ik met Spotify app en de built-in navigatie best wel tevreden ben. Heel af en toe onlogische routes (met name bij omrijden voor file), maar 9/10 gaat het prima. Ik vind de satellietview wel aanzienlijk mooier dan de niet-satellietview. Ik hoop dat ze het nog een keer écht naar 2025 trekken in plaats van vasthouden aan de oude UI (met name die iconen voor POI op de kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Pwain schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:44:
[...]
[Afbeelding]

Dit zijn twee voorbeelden waar het fout ging. De screenshots zijn nu van Apple Kaarten. Maar de Audi Navigatie liet me weten dat ik over xxx meter naar links moet. Wat die wel even vergeet is dat ik niet naar links kan of mag gaan daar (rode pijl). Ik moet eerst een rechtse afslag nemen om dan vervolgens naar links te kunnen gaan (groene pijl). Maar dat vergeet die helemaal.

Daarnaast heeft die me in het centrum van Antwerpen al diverse keren in straten willen laten ingaan terwijl dat verboden was. Neen...ik vind deze navigatie echt wel een achteruitgang. Het kan misschien zijn dat de data in andere landen dan België beter is, maar mijn kennismaking met deze navigatie is toch niet echt schitterend.

Het jammere is dat je juist deze app moet gebruiken voor de preconditioning van de batterij en je kan bijvoorbeeld niet Apple Kaarten samen met de Audi navigatie samen laten werken.

[...]

Dat maakt het visueel alleszins niet aantrekkelijker.
Ik zal binnenkort eens verder in deze gevallen kijken waar het aan ligt: kaart data, routing, of nog iets anders, en indien nodig een ticket indienen :)
Torrentus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:34:
Ik heb juist Android Auto uitgeschakeld omdat ik met Spotify app en de built-in navigatie best wel tevreden ben. Heel af en toe onlogische routes (met name bij omrijden voor file), maar 9/10 gaat het prima. Ik vind de satellietview wel aanzienlijk mooier dan de niet-satellietview. Ik hoop dat ze het nog een keer écht naar 2025 trekken in plaats van vasthouden aan de oude UI (met name die iconen voor POI op de kaart).
Vernieuwde HMI komt er aan, wanneer die in productie komt weet ik niet :P

Vandaag met de A6 e-tron performance iets gezien wat ik nog niet eerder had gezien: hij ging over het maximale opgegeven laadvermogen heen! 285kW bij Fastned. 8) Voorheen had ik enkel de opgegeven 270kW gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
@MK_ Doe jij op de één of andere manier (voor je werk) een bijdrage aan de ontwikkeling van die navigatie app? Of ben je een die hard-fan 😉😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
MK_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

Ik zal binnenkort eens verder in deze gevallen kijken waar het aan ligt: kaart data, routing, of nog iets anders, en indien nodig een ticket indienen :)

[...]

Vandaag met de A6 e-tron performance iets gezien wat ik nog niet eerder had gezien: hij ging over het maximale opgegeven laadvermogen heen! 285kW bij Fastned. 8) Voorheen had ik enkel de opgegeven 270kW gezien.
Vertel vooral geen dingen die je niet mag/wil vertellen, maar ik ben (ook vanuit m'n werkachtergrond) wel geïnteresseerd in hoe dat proces dan zo'n beetje loopt bij een OEM; werk(te) je direct bij/in Audi of bij een toeleverancier? En je bouwt dus iets, levert het getest op maar hebt dan geen enkel zicht meer op wanneer het in productie genomen wordt? Gaan daar typisch maanden/kwartalen overheen?

Ook wel interessant om te weten hoe ze intern bepalen of iets dusdanig urgent is dat het een OTA verdient of dat het moet wachten op de 'grote OTA' in het najaar.

Afgelopen weekend had ik mijn eerste volledige crash in de Audi te pakken; ik bediende het passagiersdisplay (nieuw navigatiedoel); dat werd nog wel berekend en de route getoond, maar toen bevroor mijn passagiersdisplay en kon ik er niets meer op. Een paar minuten later bevroor ook het main display en nog iets later crashte het hele systeem en werd alles zwart, ook het info-display achter het stuur en de heads-up display.

Ik heb in mijn Polestar in het begin ook nog wel eens een crashje meegemaakt, maar daar bleef de HUD met snelheid/knipperlicht e.d. altijd zichtbaar; dat stond los van het infotainmentsysteem. De kaart erachter viel weg, maar die info bleef altijd staan. Die scheiding is bij Audi duidelijk niet aangebracht :-(. Mijn vrouw heeft nog enkele kilometers door moeten rijden zonder snelheidsinformatie, knipperlichtindicators en met alle rode/gele waarschuwingslampjes die hij heeft. Na een herstart niets meer aan de hand.

Twijfel een beetje of ik dat ergens zou moeten melden (en waar), of dat de diagnostiek wel verstuurd/verzameld zal worden en het er 'waarschijnlijk' gewoon uit is in de volgende OTA. Terug naar bovenstaande; wat zou dan de typische cycle zijn om zoiets te fixen en te deployen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-08 17:04
MK_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

[...]

Dank voor deze inzichten topicstarter, super om deze inzichten te horen. Om eerlijk te zijn vallen mij in de HMI (zoals deze momenteel aanwezig is in mijn Q6) een aantal zaken op:
- Het geheel oogt rustig maar ik ben het wel eens dat het er niet heel modern uit ziet. Ondanks dat mijn model 3 hiervoor al 5 jaar oud was zag de interface er gelikt uit. Wel is het overzichtelijk en redelijk simpel.
- De hoeveelheid verschillende menu's en categorisatie. Voor mijn gevoel is het uitvoeren van dagelijkse taken erg simpel en overzichtelijk. Echter wanneer ik een instelling moet wijzigen ofwel een error krijg waarvan ik wil achterhalen waar deze mogelijk door veroorzaakt wordt kom ik in de voor mij onoverzichtelijk instellingen. Een voorbeeld hiervan is het onderscheid tussen instellingen, 'wagen' en veiligheidssystemen. Dit zijn in mijn ogen allemaal instellingen. De redenatie wat onder welke categorie valt (is bijvoorbeeld binnenverlichting een instelling of wagen) is mij niet altijd duidelijk.
- In een auto met dermate veel functies komen foutmeldingen voor, dat is begrijpelijk en het kopen van een auto op een nieuw platform komt met wat geven en nemen. Maar de manier waarop deze foutmeldingen zijn geformuleerd om de eindgebruiker te laten begrijpen wat er aan de hand is en wat een mogelijke volgende stap is om deze op te lossen is zeer beperkt. Ik begrijp vaak wat de error is maar niet wat ik er nou mee moet. Moet ik direct stoppen ofwel is dit onbenullig. Een voorbeeld is bijvoorbeeld wanneer de rijstrookassistent beperkt zicht heeft, dit is zo'n rare zin dat ik er mee naar de dealer ben gereden...
Een ander voorbeeld van de menu's in combinatie met de vreemde error: Spotify gaf aan dat er geen verbinding was. Nu bleek dat mijn 3GB voor de maand was op, maar dit kon ik alleen achterhalen omdat ik in de instellingen het correcte menu gevonden had.
- Wat betreft het begeleiden naar de verkeerde afslag/straat daar heb ik in 12000 km ook een aantal keer (maximaal 10x) last van gehad. Al moet ik zeggen dat dit in Antwerpen wel het meeste voorkwam.

Hopelijk maken jullie hier snel stappen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Pwain schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 18:31:
Voor degene waarbij het de voorbij de dagen niet lukte. Het data pakket kan nu geactiveerd worden.
Jip! Net mail ontvangen, activeren werkt nu prima ☺️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Pwain schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:05:
@MK_ Doe jij op de één of andere manier (voor je werk) een bijdrage aan de ontwikkeling van die navigatie app? Of ben je een die hard-fan 😉😀.
Combinatie van :+ Ik werk inderdaad aan de ontwikkeling, maar verder ook gewoon een auto fanaat, dus als je dan beide combineert... :p
Torrentus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 13:23:
[...]
Vertel vooral geen dingen die je niet mag/wil vertellen, maar ik ben (ook vanuit m'n werkachtergrond) wel geïnteresseerd in hoe dat proces dan zo'n beetje loopt bij een OEM; werk(te) je direct bij/in Audi of bij een toeleverancier? En je bouwt dus iets, levert het getest op maar hebt dan geen enkel zicht meer op wanneer het in productie genomen wordt? Gaan daar typisch maanden/kwartalen overheen?

Ook wel interessant om te weten hoe ze intern bepalen of iets dusdanig urgent is dat het een OTA verdient of dat het moet wachten op de 'grote OTA' in het najaar.

Afgelopen weekend had ik mijn eerste volledige crash in de Audi te pakken; ik bediende het passagiersdisplay (nieuw navigatiedoel); dat werd nog wel berekend en de route getoond, maar toen bevroor mijn passagiersdisplay en kon ik er niets meer op. Een paar minuten later bevroor ook het main display en nog iets later crashte het hele systeem en werd alles zwart, ook het info-display achter het stuur en de heads-up display.

Ik heb in mijn Polestar in het begin ook nog wel eens een crashje meegemaakt, maar daar bleef de HUD met snelheid/knipperlicht e.d. altijd zichtbaar; dat stond los van het infotainmentsysteem. De kaart erachter viel weg, maar die info bleef altijd staan. Die scheiding is bij Audi duidelijk niet aangebracht :-(. Mijn vrouw heeft nog enkele kilometers door moeten rijden zonder snelheidsinformatie, knipperlichtindicators en met alle rode/gele waarschuwingslampjes die hij heeft. Na een herstart niets meer aan de hand.

Twijfel een beetje of ik dat ergens zou moeten melden (en waar), of dat de diagnostiek wel verstuurd/verzameld zal worden en het er 'waarschijnlijk' gewoon uit is in de volgende OTA. Terug naar bovenstaande; wat zou dan de typische cycle zijn om zoiets te fixen en te deployen.
Nogmaals geen probleem, maar voor de zekerheid:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
SMEG schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 14:18:
[...]

Dank voor deze inzichten topicstarter, super om deze inzichten te horen. Om eerlijk te zijn vallen mij in de HMI (zoals deze momenteel aanwezig is in mijn Q6) een aantal zaken op:
- Het geheel oogt rustig maar ik ben het wel eens dat het er niet heel modern uit ziet. Ondanks dat mijn model 3 hiervoor al 5 jaar oud was zag de interface er gelikt uit. Wel is het overzichtelijk en redelijk simpel.
- De hoeveelheid verschillende menu's en categorisatie. Voor mijn gevoel is het uitvoeren van dagelijkse taken erg simpel en overzichtelijk. Echter wanneer ik een instelling moet wijzigen ofwel een error krijg waarvan ik wil achterhalen waar deze mogelijk door veroorzaakt wordt kom ik in de voor mij onoverzichtelijk instellingen. Een voorbeeld hiervan is het onderscheid tussen instellingen, 'wagen' en veiligheidssystemen. Dit zijn in mijn ogen allemaal instellingen. De redenatie wat onder welke categorie valt (is bijvoorbeeld binnenverlichting een instelling of wagen) is mij niet altijd duidelijk.
- In een auto met dermate veel functies komen foutmeldingen voor, dat is begrijpelijk en het kopen van een auto op een nieuw platform komt met wat geven en nemen. Maar de manier waarop deze foutmeldingen zijn geformuleerd om de eindgebruiker te laten begrijpen wat er aan de hand is en wat een mogelijke volgende stap is om deze op te lossen is zeer beperkt. Ik begrijp vaak wat de error is maar niet wat ik er nou mee moet. Moet ik direct stoppen ofwel is dit onbenullig. Een voorbeeld is bijvoorbeeld wanneer de rijstrookassistent beperkt zicht heeft, dit is zo'n rare zin dat ik er mee naar de dealer ben gereden...
Een ander voorbeeld van de menu's in combinatie met de vreemde error: Spotify gaf aan dat er geen verbinding was. Nu bleek dat mijn 3GB voor de maand was op, maar dit kon ik alleen achterhalen omdat ik in de instellingen het correcte menu gevonden had.
- Wat betreft het begeleiden naar de verkeerde afslag/straat daar heb ik in 12000 km ook een aantal keer (maximaal 10x) last van gehad. Al moet ik zeggen dat dit in Antwerpen wel het meeste voorkwam.

Hopelijk maken jullie hier snel stappen in :)
Ik snap je gevoel m.b.t de HMI. Qua kleurstelling, vormen etc is deze heel erg gemodelleerd naar het "oude" MIB3 systeem. Dat ondanks dat het echt een volledig, vanaf de grond opnieuw ontworpen systeem is. Daar zal dus verandering in komen (ik rijd al 9 maanden ondertussen met de vernieuwde HMI >:) ).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

M.b.t bepaalde designkeuzes qua menu's en waarschuwingen: helaas (of gelukkig?) niet mijn afdeling. Maar ik heb veel waarschuwingen genoeg voorbij zien komen (lang leve bench setups en prototypes)... Ze zijn lang niet altijd even duidelijk :p

M.b.t Antwerpen... Hebben we wel eens bezocht, maar al een tijdje geleden. Ring rijden we nog wel eens vaker. Maar met persoonlijk ~60.000-70.000 kilometer ervaring met het product, en gezamelijk met de rest van het team een kleine 200.000 kilometers, (naast ontelbare km's op test benches) durf ik wel te zeggen dat het geen slecht navigatieproduct is :p Ik heb ook in genoeg andere auto's gereden (andere OEM's, apps, etc)... En dit is echt wel een van de beste (naar mijn mening :p ). Maar, ik denk wel dat de volgende grote update veel nieuwe features gaan bieden waar jullie blij van worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Heb ik nog een makkelijk bugje, kan je die meepakken?
Er zit een spelfout in het menu om laadklep te openen. Daar staat ‘Rechs’ in plaats van ‘Rechts’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Hammetje schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:21:
Heb ik nog een makkelijk bugje, kan je die meepakken?
Er zit een spelfout in het menu om laadklep te openen. Daar staat ‘Rechs’ in plaats van ‘Rechts’
Klopt, en in de meest recente platform zit dat nog altijd 8)7

Ik zal eens kijken of ik er iets aan kan doen, want ik zie het zelf ook iedere keer vaak genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PADIpro
Sinds vorige week heb ik de Fitcamx draaien in de Audi Q6. Fijn om weer een dashcam te hebben, helaas niet zo geadvanceerd als bij Tesla, maar het doet wat het moet doen.

Installatie is vrij eenvoudig maar je moet wel wat kracht zetten om alle verwijderen en weer terug te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anAQmuhmFfRLGf-Hpr-NXNmIAMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VZaMLpgcwNAaRXrXFXOweqC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:15
Vraag voor degenen met luchtvering: wissel je vaak van drive select? In welke situatie kies je voor comfort, efficiency of dynamic? Of altijd op één en dezelfde stand?

Is er in dit topic iemand die spijt heeft van het nemen van de luchtvering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
De luchtvering vind ik fantastisch. Hij staat op mijn Q6 standaard op dynamisch, maar nu op vakantie in Oostenrijk zet ik hem af en toe op comfort. Zeker de N-wegen vind ik van matige kwaliteit, daar merk ik prettiger rijcomfort mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woutsorgeloos
Alamo schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:16:
Vraag voor degenen met luchtvering: wissel je vaak van drive select? In welke situatie kies je voor comfort, efficiency of dynamic? Of altijd op één en dezelfde stand?

Nog maar 700km op de teller, maar zeer tevreden over de luchtvering. Zeker niet alle oneffenheden worden uitgevlakt, maar de wagen voelt door de luchtvering wel voldoende comfortabel aan. Ikzelf rijd steeds op comfort (enkel geluid op dynamic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipsel

Het is heerlijk om de mogelijkheid te hebben en om te kunnen wisselen van standen. Ten opzichte van vorige auto's (waar ik geen luchtvering had), vind ik de luchtvering zeker van toegevoegde waarde. Je merkt zeker verschil tussen de standen. Meestal rij ik in Balanced (standaard modus) en dagelijks wissel ik wel naar comfort (klinkerweg) of dynamic (voor een paar mooie bochten :) ).

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

De enige spijt die je krijgt is dat je daarna nooit meer een auto wilt zonder ;)

The best is yet to come

• Pasman
Jullie brengen mij toch aan het twijfelen of ik niet alsnog de tech pro aan moet vinken, maar ervaring die ik had was dat ondanks dat het comfortabel reed, ik wel het gevoel met de weg volledig kwijt was en dat er voor mijn gevoel teveel beweging in de koets zat.

Ik kom nu van een Polestar 2 met Ohlin dempers en waar sommige deze als stug omschreven, is dat nooit mijn ervaring geweest.

Autoweek schrijft ook het volgende en eigenlijk was dat exact mijn ervaring:
"Bij de eerste kennismaking met de A6 e-tron reden we hem met de optionele luchtvering. We waren daar toen niet heel enthousiast over. In deze test staat de Audi op schroefveren en dat pakt beter uit. De nadruk ligt nog altijd op comfort en er zit nog steeds de nodige beweging in de koets, maar de Audi gaat wel lekker stabiel en koersvast op zijn doel af."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBossie
Pasman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:51:
Jullie brengen mij toch aan het twijfelen of ik niet alsnog de tech pro aan moet vinken, maar ervaring die ik had was dat ondanks dat het comfortabel reed, ik wel het gevoel met de weg volledig kwijt was en dat er voor mijn gevoel teveel beweging in de koets zat.
Ik had hetzelfde gevoel als je beschrijft. Nu rijden we met een e-tron 55, met luchtvering dus. Dat is prima maar er was geen keuze, dus geen vergelijk.

Voor de bestelling van onze nieuwe A6 Avant e-tron hebben we ook met een auto met luchtvering gereden. Ik vond het onderstel niet geweldig en heb besloten hem te bestellen met regulier onderstel. Van anderen hoor ik dat onderstel dat steviger is en dat is wat ik zocht. Ik heb er overigens niet mee gereden, de auto wordt medio december verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMEG
Pasman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:51:

Ik kom nu van een Polestar 2 met Ohlin dempers en waar sommige deze als stug omschreven, is dat nooit mijn ervaring geweest.

Autoweek schrijft ook het volgende en eigenlijk was dat exact mijn ervaring:
"Bij de eerste kennismaking met de A6 e-tron reden we hem met de optionele luchtvering. We waren daar toen niet heel enthousiast over. In deze test staat de Audi op schroefveren en dat pakt beter uit. De nadruk ligt nog altijd op comfort en er zit nog steeds de nodige beweging in de koets, maar de Audi gaat wel lekker stabiel en koersvast op zijn doel af."
Hier een Q6 bestuurder met de luchtvering, komende van een Model 3 en PS2. Op de snelweg is de luchtvering super comfortabel maar het voelt wel 'lobbig'. Het is een grote zware auto die je zeer comfortabel van A naar B brengt, maar lekker 'hoeken' zoals met de Model 3 en PS is eigenlijk niet te doen (maar daar is deze hoge auto dan ook niet op gebouwd). Daarmee als je voornamelijk voor comfort gaat, en het fijn vindt om wat meer controle te hebben op het onderstel (instelbaarheid is verrassend goed) ga voor luchtvering, wil je wat meer controle en een lichtvoetige auto neem het dan vooral niet.
Wel vind ik het Tech Pro pakket het meer dan waard ook aangaande de rijstrookbegeleiding die ik vanuit de Model 3 gewend was.

• MBossie
de pakketten op de A6 en Q6 zijn net wat anders, qua inhoud en prijs. "Adaptive cruse assist plus" zit in het tech-plus pakket van de A6.

tech-pro op de A6, 3500 euro:
Adaptieve luchtvering
Digitale oled-achterlichten
Elektrische sluithulp voor de portieren

Op de Q6, 2000 euro:
MMI-bijrijdersscherm (ook al in tech plus..)
Adaptieve S-luchtvering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMEG
MBossie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:27:
de pakketten op de A6 en Q6 zijn net wat anders, qua inhoud en prijs. "Adaptive cruse assist plus" zit in het tech-plus pakket van de A6.

tech-pro op de A6, 3500 euro:
Adaptieve luchtvering
Elektrische sluithulp voor de portieren

Op de Q6, 2000 euro:
MMI-bijrijdersscherm (ook al in tech plus..)
Adaptieve S-luchtvering
Persoonlijk vond ik deze functie/het verschil in de Audi Configurator niet duidelijk aangegeven. Alleen in de 'kleine lettertjes' wordt wel aangegeven dat bij de Q6 het "Adaptieve cruise assist plus" pas vanaf Tech Pro aanwezig is. En bij de Tech Plus enkel adaptieve cruise control en "Spoorverlatingswaarschuwing met noodhulp".
Zonder Tech Pro 'pingelt' de auto tussen de lijntjes i.p.v. de auto netjes tussen de lijnen te houden. Vandaar dat ik ook mede voor het Tech Pro pakket ben gegaan, dit is een verschil dat in mijn ogen niet duidelijk in de configurator wordt aangegeven.
De prijslijst is hier in mijn ogen duidelijker in: https://media.audi.com/is...-Audi-Q6-e-tron-2506a.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door SMEG op 14-08-2025 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
SMEG schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:00:
[...]

Hier een Q6 bestuurder met de luchtvering, komende van een Model 3 en PS2. Op de snelweg is de luchtvering super comfortabel maar het voelt wel 'lobbig'. Het is een grote zware auto die je zeer comfortabel van A naar B brengt, maar lekker 'hoeken' zoals met de Model 3 en PS is eigenlijk niet te doen (maar daar is deze hoge auto dan ook niet op gebouwd). Daarmee als je voornamelijk voor comfort gaat, en het fijn vindt om wat meer controle te hebben op het onderstel (instelbaarheid is verrassend goed) ga voor luchtvering, wil je wat meer controle en een lichtvoetige auto neem het dan vooral niet.
Wel vind ik het Tech Pro pakket het meer dan waard ook aangaande de rijstrookbegeleiding die ik vanuit de Model 3 gewend was.
Ah fijn om te horen, dat bevestigd mijn keuze! Ik wil de A6 met luchtvering niet persé lobbig noemen, maar net iets afstandelijker dan zonder luchtvering.

De rijstrookbegeleiding is zoals hierboven al genoemd bij de A6 een optie uit tech plus. Had dat in pro gezeten, was ik daar wel voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderooij
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:50
PADIpro schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:29:
Sinds vorige week heb ik de Fitcamx draaien in de Audi Q6. Fijn om weer een dashcam te hebben, helaas niet zo geadvanceerd als bij Tesla, maar het doet wat het moet doen.

Installatie is vrij eenvoudig maar je moet wel wat kracht zetten om alle verwijderen en weer terug te plaatsen.

[Afbeelding]
Dat ziet er echt goed uit, maar klopt het dat deze geen GPS heeft?
Ik twijfel namelijk ook om ee dashcam in te bouwen die je zoal deze bijna niet ziet, maar die ik gevonden heb met GPS zijn wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdsm
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:19
MK_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

Combinatie van :+ Ik werk inderdaad aan de ontwikkeling, maar verder ook gewoon een auto fanaat, dus als je dan beide combineert... :p

[...]

Nogmaals geen probleem, maar voor de zekerheid:

***members only***

[...]

Ik snap je gevoel m.b.t de HMI. Qua kleurstelling, vormen etc is deze heel erg gemodelleerd naar het "oude" MIB3 systeem. Dat ondanks dat het echt een volledig, vanaf de grond opnieuw ontworpen systeem is. Daar zal dus verandering in komen (ik rijd al 9 maanden ondertussen met de vernieuwde HMI >:) ).
***members only***

M.b.t bepaalde designkeuzes qua menu's en waarschuwingen: helaas (of gelukkig?) niet mijn afdeling. Maar ik heb veel waarschuwingen genoeg voorbij zien komen (lang leve bench setups en prototypes)... Ze zijn lang niet altijd even duidelijk :p

M.b.t Antwerpen... Hebben we wel eens bezocht, maar al een tijdje geleden. Ring rijden we nog wel eens vaker. Maar met persoonlijk ~60.000-70.000 kilometer ervaring met het product, en gezamelijk met de rest van het team een kleine 200.000 kilometers, (naast ontelbare km's op test benches) durf ik wel te zeggen dat het geen slecht navigatieproduct is :p Ik heb ook in genoeg andere auto's gereden (andere OEM's, apps, etc)... En dit is echt wel een van de beste (naar mijn mening :p ). Maar, ik denk wel dat de volgende grote update veel nieuwe features gaan bieden waar jullie blij van worden :)
Zonet de eigenaar geworden van een nieuwe Audi A6 Avant e-tron. Leuk te horen dat jullie bezig zijn met een nieuwe HMI want de huidige is inderdaad wat outdated. Zit er qua HMI verschil op tussen de Q6 & de A6 e-tron? Want deze zijn exact hetzelfde veronderstel ik?
Wat ik mis tov mijn vorige audi A6 is de volledig brede navigatie in de virtual cockpit zodat je de navigatie over de ganse breedte van de instrument cluster ziet. Hopelijk komt die er ... alvast in de nieuwe Q3 lijkt me dat zo mogelijk te zijn :) . En (zoals bv bij Porsche) de mogelijkheid om apple carplay over de volledige instrument cluster te gebruiken.
Daarnaast kan audi best wel een update gebruiken voor rijbaanondersteuning & afritborden. Zeker ook in de instrument cluster. Elke afslag een duidelijke indicatie van welke rijbaan dient aangehouden te worden en realistische afritborden.

Iets wat mij alvast naar apple carplay (waze & google maps) deed overschakelen is de realtime community based verkeersinformatie en snelheidscontrole/trajectcontrole. Je kan zelf een ongeval, gevaarlijke situatie, snelheidscontrole, ... melden en dat zorgt ervoor dat je zeer actuele verkeersinfo hebt. Geen POI's die ooit een jaartje geleden door iemand werden aangemaakt :P. is dat iets waaraan gedacht werd?

Daarnaast is het uiterst storend dat de onboard audi apps geen gebruik kunnen maken van je eigen mobiele data abonnement. Ik zou blijkbaar een 3GB audi data abonnement hebben, maar de activering verloopt idd niet lekker. Daarnaast heb ik gewoon een ongelimiteerd data abonnement op mijn mobiel. Het zou veel handiger zijn dat de onboard audi apps hiervan gebruik kunnen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
tvdsm schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 21:02:
[...]

Zonet de eigenaar geworden van een nieuwe Audi A6 Avant e-tron. Leuk te horen dat jullie bezig zijn met een nieuwe HMI want de huidige is inderdaad wat outdated. Zit er qua HMI verschil op tussen de Q6 & de A6 e-tron? Want deze zijn exact hetzelfde veronderstel ik?
Wat ik mis tov mijn vorige audi A6 is de volledig brede navigatie in de virtual cockpit zodat je de navigatie over de ganse breedte van de instrument cluster ziet. Hopelijk komt die er ... alvast in de nieuwe Q3 lijkt me dat zo mogelijk te zijn :) . En (zoals bv bij Porche) de mogelijkheid om apple carplay over de volledige instrument cluster te gebruiken.
Daarnaast kan audi best wel een update gebruiken voor rijbaanondersteuning & afritborden. Zeker ook in de instrument cluster. Elke afslag een duidelijke indicatie van welke rijbaan dient aangehouden te worden en realistische afritborden.

Iets wat mij alvast naar apple carplay (waze & google maps) deed overschakelen is de realtime community based verkeersinformatie en snelheidscontrole/trajectcontrole. Je kan zelf een ongeval, gevaarlijke situatie, snelheidscontrole, ... melden en dat zorgt ervoor dat je zeer actuele verkeersinfo hebt. Geen POI's die ooit een jaartje geleden door iemand werden aangemaakt :P. is dat iets waaraan gedacht werd?

Daarnaast is het uiterst storend dat de onboard audi apps geen gebruik kunnen maken van je eigen mobiele data abonnement. Ik zou blijkbaar een 3GB audi data abonnement hebben, maar de activering verloopt idd niet lekker. Daarnaast heb ik gewoon een ongelimiteerd data abonnement op mijn mobiel. Het zou veel handiger zijn dat de onboard audi apps hiervan gebruik kunnen maken.
HMI is voor alle Audi's op het PPE en PPC platform hetzelfde. Dat is dus inderdaad zijn dus inderdaad de A6 en Q6 e-tron, maar ook de A5, A6 en Q5.

M.b.t de rest weet ik niet wat ik wel en niet mag zeggen dus dst houd ik even voor me :p Maar ja, dat zit er in Europa inderdaad niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
@MK_ Mag of kan je misschien zeggen of we deze update over the air krijgen of moeten we allemaal langs de autodealer gaan voor deze update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Pwain schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:25:
@MK_ Mag of kan je misschien zeggen of we deze update over the air krijgen of moeten we allemaal langs de autodealer gaan voor deze update?
Heel eerlijk gezegd durf ik het niet te zeggen. Wij hebben engineering hardware en platformen, dus we doen sowieso alles handmatig updaten :p

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste