Tja een kabel is een oplossing, maar die komt dan ook weer met nadelen. De laadsnelheid via USB C, zelfs met het extra pakketje is bedroevend, dus met een Pixel komt het er dan op neer dat als ik bedraadde AA gebruik, mijn telefoon batterijpercentage netto achteruit gaat. Mischien is dat dan weer een probleem van mijn Pixel, maar met werkende draadloze AA en een goede 12V lader zou er gewoon geen probleem zijn.
Met de hotspot heb ik ook al vanalles geprobeerd, bij mij komt er gewoon een paar keer per week dat de hotspot niet beschikbaar is of dat AA niet beschikbaar is in mijn regio. Soms komt hij er dan na 5 minuten door. Soms helemaal niet. De oplossing van Audi is dan telkens: doe nog maar eens een factory reset. Dan gaat het weer 2 weken goed en tegen dat alle instellingen van mijn wagen en gps weer ingesteld zijn, werkt het weer maar eens niet.
Of gebruikersprofielen die niet willen laden. Volgens Audi gaat het gewoon soms mis als de wagen online profielen wil binnenhalen. Soms komt hij er na 5 minuutjes door. Maar soms is het centrale scherm 10 minuten onbruikbaar, schakelt hij over naar een gastprofiel waar alle radiozenders, gps instellingen, geluidsinstellingen, rijhulp instellingen verdwenen zijn en krijg ik midden in de rit op volledig volume het statisch geluid van de standaard FM radio frequentie te horen.
Oplossing van Audi: gewoon geen online audi account gebruiken, geen problemen meer. Dat ik dan mijn wagen niet meer kan opwarmen met de app of laadpercentages aanpassen of laadschema's aanpassen of de auto sluiten vanop afstand, navigatie bestemmingen versturen, dat is dan maar een kleine bijkomstigheid... Of ik moet 1 keer op 5 als ik de wagen wil starten 5 minuutjes op mijn oprit blijven zitten en hopen dat hij er toch doorkomt. En als dat niet het geval is, eventies uitstappen, auto op slot, wegwandelen en minuutje later weer terugkomen.
Is toch allemaal een beetje absurd voor een wagen in dat segment die ondertussen toch al bijna anderhalf jaar in productie is. KD2 heeft hierin allemaal (veel) verbetering gebracht, maar de realiteit is nog steeds dat er elke rit minstens 1 foutboodschap verschijnt, al dan niet terecht. Maar de boodschap is er wel, dus ik moet er aandacht aan besteden.
De koffer zal ik eens proberen sluiten met de voet, maar ik dacht dat dit enkel voor het openen werkt ivm veiligheid. Maar gezien dit voor mij voor te openen ook maar 50% van de tijd werkt, heb ik hier niet super veel vertrouwen in. En dat neemt nog altijd niet weg dat voor onze parkeerbehoeftes een verlaagde kofferhoogte essentieel is.
Dus op dit moment is mijn achterbank mijn koffer en huur ik een tweede wagen voor wanneer de rolstoel mee moet. Maar dat is ook niet perfect, want door een central locking error gaat de achterdeur aan de passagierskant ook 1 keer op 10 niet contactloos open

Dan maar met de handen vol boodschappen gaan vissen achter een sleutel om op de ontgrendel knop te duwen. En Audi weigert ondertussen nog naar de software te kijken (en mij dus een vervangwagen te geven) tot er een nieuwe software versie beschikbaar is (wat hopelijk ergens in Q2 zal zijn).
Nogmaals, n=1 verhaal en veel mensen die veel minder de technologie van de wagen zullen gebruiken, zullen veel meer tevreden zijn, want op veel vlakken is dit een zeer toffe auto. Ik ben gewoon het punt voorbij dat ik de positieve punten nog kan waarderen als er letterlijk elke rit iets biept, kraakt of niet werkt bij gewoon dagelijks gebruik.