Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 05:12
Alamo schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:16:
Na mijn vraag over luchtvering nu de volgende…

Heads-Up Display: als je het hebt, vind je het een waardevolle toevoeging? Waarom? Kijk je nog veel op je normale display achter je stuur?

Als je het niet hebt, mis je het? Spijt dat je het niet aangevinkt hebt?
Ik kan (nog) niet spreken voor de de audi, maar had in mijn vorige auto, een Mazda 3, wel een HUD. In mijn huidige (Polestar 2) geen HUD en heb hem toch wel gemist. Je hoeft minder je ogen van de weg te halen en reed in mijn beleving toch wat rustiger. Vandaar ook dat ik er nu weer wel voor heb gekozen en het bijna een vereiste was bij het kiezen van een nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Heads-Up Display: als je het hebt, vind je het een waardevolle toevoeging? Waarom? Kijk je nog veel op je normale display achter je stuur?

Ik heb de HUD en gebruik het wel. Hij laat ook zien of je te dicht achter iemand rijdt. Blijkbaar doe ik dat vaker dan gedacht aan de rode pijlen te zien. Het is geen onmisbare feature in mijn beleving maar als je het hebt gebruik je het wel.

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-08 15:13
In mijn vorige auto had ik geen head-up, nu in de Q6 wel. Ik vind het heerlijk om de snelheid, Spotify en navi instructies voor mijn neus te zien. Wel vind ik het argumented reality minder indrukwekkend, het zijn fijne pijlen maar om nu te zeggen dat ze echt 3D zijn, mwoah.
Indien je het budget hebt zou ik het zeker nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 18:02

Dit is de eerste keer dat ik deze optie genomen heb, en waaw, wat is dit superhandig en fijn in gebruik zeg!
Augmented reality, handige navigatie, live overzicht op wijzigende snelheidslimieten, schitterend inzicht in de adaptieve cruise control... Niet normaal. Deze optie heeft -wat mij betreft- met grote voorsprong de meeste meerwaarde!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PADIpro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 10:57
Jope3 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 07:29:
Het gaat de afgelopen dagen weer slecht. Ik heb mijn Q6 vanaf februari 2025 en heb inmiddels 25.000 km ermee gereden. Rijden gaat prima maar softwarematig zeer onvoldoende.
De laatste dagen stap ik in en dan zie ik alleen Audi ringen op mijn middenscherm. Vervolgens (en daar kan best 5 minuten tussenzitten) vraagt hij of ik verder wil gaan als gastgebruiker of dat hij mijn instellingen moet doorvoeren? Maar om mijn instellingen aan te kunnen geven moet ik stilstaan (voor gastgebruiker niet). Ik geef dan uiteindelijk mijn instellingen aan en dan is het weer wachten. Opeens is “alles” weer geïnstalleerd. Vervolgens nog wat privacy instellingen doen (anders kun je de app niet gebruiken) en dan is het middenscherm weer normaal. Maar als ik uitstap en vergrendel en na enige tijd weer weg wil rijden, dan begint dit weer opnieuw en opnieuw….
Zijn er meer A6/Q6 rijders die deze ervaringen hebben?
Mijn Apple CarPlay werkt overigens ook alleen bekabeld. Zonder kabel doet deze niets.
Tja, software is helaas niet het sterkste punt van de Q6. Sinds kort gebruik ik alleen nog de Audi-software, zoals de ingebouwde navigatie, en sindsdien loopt alles een stuk stabieler. Met CarPlay wordt het inderdaad al snel onbetrouwbaar.

De Q6 doet me een beetje denken aan een Windows-computer: als hij rare dingen gaat doen, helpt een goede reset vaak het meest. Ik heb dit inmiddels een paar keer gedaan door zekering 9 in rij 3 tijdelijk te verwijderen en deze na 15 minuten weer terug te plaatsen. Dit lost veel problemen op.

Een collega met een A6 had bijvoorbeeld het probleem dat de auto steeds op 2G bleef hangen. Na deze truc werkte alles weer normaal. Ik zou je aanraden dit ook te proberen.

De zekeringen vind je onderin, bij de beenruimte van de bijrijder. Op de afbeelding heb ik dit aangegeven: links (geel gemarkeerd) zie je het tangetje waarmee je de zekering eruit kunt halen. In rij 3 zit op positie 9 de zekering die je tijdelijk moet verwijderen. Je zult zien dat veel posities verder leeg zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gu2zzZyNAHcdrpMDqKeZnULoNAg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/la4yJUPAJL0CCaWYduIVWV8B.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:59
PADIpro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:25:
[...]

Tja, software is helaas niet het sterkste punt van de Q6. Sinds kort gebruik ik alleen nog de Audi-software, zoals de ingebouwde navigatie, en sindsdien loopt alles een stuk stabieler. Met CarPlay wordt het inderdaad al snel onbetrouwbaar.

De Q6 doet me een beetje denken aan een Windows-computer: als hij rare dingen gaat doen, helpt een goede reset vaak het meest. Ik heb dit inmiddels een paar keer gedaan door zekering 9 in rij 3 tijdelijk te verwijderen en deze na 15 minuten weer terug te plaatsen. Dit lost veel problemen op.

Een collega met een A6 had bijvoorbeeld het probleem dat de auto steeds op 2G bleef hangen. Na deze truc werkte alles weer normaal. Ik zou je aanraden dit ook te proberen.

De zekeringen vind je onderin, bij de beenruimte van de bijrijder. Op de afbeelding heb ik dit aangegeven: links (geel gemarkeerd) zie je het tangetje waarmee je de zekering eruit kunt halen. In rij 3 zit op positie 9 de zekering die je tijdelijk moet verwijderen. Je zult zien dat veel posities verder leeg zijn.

[Afbeelding]
Dank je. Het gaat weer een paar dagen goed. Zodra ik een probleem ervaar ga ik resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QWW
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 04:51

QWW

PADIpro schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:25:
[...]

[Afbeelding]
Dank voor deze tip! Het klinkt als iets dat ik goed kan gebruiken bij mijn Q6. Ik kan het alleen niet eenvoudig vinden. Kun je wat specifieker zijn of een foto maken waar het precies zit? Dit om te voorkomen dat ik complete panelen onnodig los trek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41
fwinters schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:55:
Dit is de eerste keer dat ik deze optie genomen heb, en waaw, wat is dit superhandig en fijn in gebruik zeg!
Augmented reality, handige navigatie, live overzicht op wijzigende snelheidslimieten, schitterend inzicht in de adaptieve cruise control... Niet normaal. Deze optie heeft -wat mij betreft- met grote voorsprong de meeste meerwaarde!
Mee eens, maar wel erg jammer dat dit een optie van € 4230 is... 8)7
(dan krijg je wel de rest van MMI-experience pro erbij, maar die wilde je misschien wel helemaal niet.)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkottier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:17
fwinters schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:55:
[...]

Heb je ook al ‘s avonds gereden? Naar verluid reflecteert het donkere gedeelte van het HUD scherm op je vooruit waardoor dit irritant is.
Ik heb de optie ook gekozen en ben benieuwd wat jouw ervaring is.

Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
jkottier schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:23:
[...]

Heb je ook al ‘s avonds gereden? Naar verluid reflecteert het donkere gedeelte van het HUD scherm op je vooruit waardoor dit irritant is.
Jawel, al in de avond en nacht gereden, ik heb er geen last van. Dat valt mij niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutsorgeloos
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 06-09 21:50
jkottier schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 19:23:
[...]

Ik heb dit ook al ergens gelezen, maar zelf merk ik dit niet. Ik vermoed dat het te maken heeft met de intensiteit van de HUD. Die kan je zelf instellen.
Ook zeer tevreden over de HUD trouwens. Echt een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 19:20
Pasman schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:35:
[...]

Gisteren heb ik een leverdatum gekregen, 30-12-2025. Mijn vermoeden is echter dat dit op safe spelen is van de dealer, aangezien ze hem dit jaar op kenteken "moeten" hebben staan. Op deze manier kan het dan alleen maar meevallen, maar we gaan het zien.
ik heb vorige week bevestiging bestelling gekregen en levering week 10 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:36
spreuter schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 18:48:
[...]

ik heb vorige week bevestiging bestelling gekregen en levering week 10 november
Hier is de verwachting leveren week 47. Besteld eind juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutsorgeloos
Na ongeveer 1.500 km met de A6 e tron performance gereden te hebben, ben ik zeer tevreden over de wagen. Hij rijdt zeer comfortabel en ziet er goed uit.
Wel heb ik het gevoel dat de gekozen 21 inch velgen behoorlijk wegen op de range. Hoewel ik mezelf als een rustige chauffeur zie, zit ik aan een verbruik van 20,1 kW/100 km. Volgeladen geeft hij een range van rond de 500km aan. Een heel pak minder dan wat ik hierboven lees. Op zich niet echt een probleem, maar gewoon wat minder dan verwacht. Zijn er nog onder jullie die voor de 21 inch velgen gegaan zijn en een gelijkaardig verbruik optekenen of doen jullie het beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-09 21:48
woutsorgeloos schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:12:
Na ongeveer 1.500 km met de A6 e tron performance gereden te hebben, ben ik zeer tevreden over de wagen. Hij rijdt zeer comfortabel en ziet er goed uit.
Wel heb ik het gevoel dat de gekozen 21 inch velgen behoorlijk wegen op de range. Hoewel ik mezelf als een rustige chauffeur zie, zit ik aan een verbruik van 20,1 kW/100 km. Volgeladen geeft hij een range van rond de 500km aan. Een heel pak minder dan wat ik hierboven lees. Op zich niet echt een probleem, maar gewoon wat minder dan verwacht. Zijn er nog onder jullie die voor de 21 inch velgen gegaan zijn en een gelijkaardig verbruik optekenen of doen jullie het beter?
Welke grootte heeft jouw batterij? (Dus anders gesteld: heb je het over de performance versie?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
metalpro2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:14:
Welke grootte heeft jouw batterij? (Dus anders gesteld: heb je het over de performance versie?)
Wat staat er in de eerste regel van zijn post?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutsorgeloos
metalpro2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:14:
[...]

Performance…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Ja dat las ik eerder in reviews over EV's in het algemeen, de impact van grotere velgen en het gewicht van de wagen is disproportioneel qua rangeverlies. Ik zit ondertussen na 1500 km aan een langetermijn rapportage van 15,7 KWh, maar dit is met de Sportback (aerodynamischer dan de Avant) met standaard batterij (83 KW - wagen is een stuk lichter) en de 19 duims velgen. En zo is de range in de realiteit zelfs vergelijkbaar met de Performanceversie met grotere velgen...

[ Voor 12% gewijzigd door fwinters op 26-08-2025 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalpro2021
fwinters schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

Ja dat las ik eerder in reviews over EV's in het algemeen, de impact van grotere velgen en het gewicht van de wagen is disproportioneel qua rangeverlies. Ik zit ondertussen na 1500 km aan een langetermijn rapportage van 15,7 KWh, maar dit is met de Sportback (aerodynamischer dan de Avant) met standaard batterij (83 KW - wagen is een stuk lichter) en de 19 duims velgen. En zo is de range in de realiteit zelfs vergelijkbaar met de Performanceversie met grotere velgen...
Hier zelfde specs, zelfde range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theran
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-09 14:17
metalpro2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

Hier zelfde specs, zelfde range.
Hoi, Zelfde specs (avant 83), 21 inchbanden. Gemiddeld verbruik na 7869km, 18,2 kWh/100km. Prima werkbaar voor ons.

Audi A6 Avant e-tron 210kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-08 15:13
Oef mijn Q6 performance met 20" zit na 12500 km op een gemiddeld verbruik van 21,9 kWh/100km. Dat is wel een stuk hoger dan wat ik hier boven van onze A6 berijders lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46
SMEG schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 16:27:
Oef mijn Q6 performance met 20" zit na 12500 km op een gemiddeld verbruik van 21,9 kWh/100km. Dat is wel een stuk hoger dan wat ik hier boven van onze A6 berijders lees.
Je hebt meer paardjes onder de kap en minder stroomlijn. En mogelijk deels nog in het winterseizoen gereden? Verbruik vergelijken is zo lastig met al die verschillende factoren.. rij je netjes 100 of standaard 120 overdag? Vaak ‘‘s avonds met 130+ aan het toeren? Veel korte ritjes of juist alleen lange? Alles heeft flink impact op je verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier laatste 20.000KM op 20,8KWh/100km. Q6 e-tron quattro s edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Een kleine check voor de a6: ik kan de bandenspanning in de MMI nergens vinden. Na wat googlen blijkt het dat dit er niet op zit. Eerste reactie: WTF. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutsorgeloos
woutsorgeloos schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:12:
Misschien nog belangrijk om mee te geven dat het gros van de gereden kilometers op de snelweg was (cruiscontrol op 125 km/u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:12
Daar zal het verschil tussen de 18 en 20 kW/100 inderdaad in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:31
Ik nu bijna 800 km
Q6 performance - 21”
19,9 kWh/100km
Rustige rijder
Ca 80% snelweg (tot nu toe)

• MBossie
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 08-09 22:32
De evolutie is toch prima. Hier (nog) een Fat e-tron 55, 20” velgen. Volgens het lange termijn geheugen in de app gemiddeld verbruik van 26 kWh per 100 km, gemeten over 100.000km. Met een gemiddelde snelheid van 59 km/h.

Ik ben benieuwd wat de Avant straks gaat doen, op 21” wielen. Tegelijkertijd vind ik de range nu ook al prima, minder zal het niet worden.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
metalpro2021 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 23:26:
Een kleine check voor de a6: ik kan de bandenspanning in de MMI nergens vinden. Na wat googlen blijkt het dat dit er niet op zit. Eerste reactie: WTF. Klopt dit?
Kan het op mijn Q6 ook niet vinden. Alleen het 'SET' van bandenspanning resetten.
Inderdaad wel tikkeltje bijzonder. Missen we de 'hardware' of zou dit eventueel met software nog kunnen worden toegevoegd?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:46
Hammetje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:58:
[...]

Kan het op mijn Q6 ook niet vinden. Alleen het 'SET' van bandenspanning resetten.
Inderdaad wel tikkeltje bijzonder. Missen we de 'hardware' of zou dit eventueel met software nog kunnen worden toegevoegd?
Het is een zogenaamd indirect systeem. Dat hebben veel meer auto’s tegenwoordig. Het betekent dat je geen sensoren in de ventielen hebt zitten maar dat de auto met de ABS sensoren de rotatie van de wielen meet en zo kan detecteren of je een lekke band hebt, doordat de rotatie dan verandert. Je moet dat met het set knopje 1x calibreren na oppompen van de banden. Nadeel is dat je dus geen absolute bandendruk ziet. Je krijgt alleen een melding als er een band slapper is dan de rest. Dat is wat in de EU verplicht is op nieuwe auto’s.
Hier wordt het verschil tussen een direct en een indirect systeem uitgelegd: https://www.michelin.nl/a...enspanningcontrolesysteem

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 28-08-2025 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PADIpro
QWW schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 14:01:
[...]

Dank voor deze tip! Het klinkt als iets dat ik goed kan gebruiken bij mijn Q6. Ik kan het alleen niet eenvoudig vinden. Kun je wat specifieker zijn of een foto maken waar het precies zit? Dit om te voorkomen dat ik complete panelen onnodig los trek ;)
Zekeringen bereiken – passagierszijde
1. Open de deur aan de passagierszijde.
2. Kijk onderin, bij de voetenruimte, aan de rechterkant.
3. Zoek het kleine klepje helemaal achterin.
4. Steek je vinger achter het klepje.
5. Trek het klepje stevig naar voren. Het kan wat kracht kosten, maar wees niet bang: het gaat niet kapot.
6. Achter het klepje vind je de zekeringen.
7. Gebruik het meegeleverde tangetje om een zekering voorzichtig los te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
JTHZZ schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:23:
Het is een zogenaamd indirect systeem. Dat hebben veel meer auto’s tegenwoordig. Het betekent dat je geen sensoren in de ventielen hebt zitten maar dat de auto met de ABS sensoren de rotatie van de wielen meet en zo kan detecteren of je een lekke band hebt, doordat de rotatie dan verandert. Je moet dat met het set knopje 1x calibreren na oppompen van de banden. Nadeel is dat je dus geen absolute bandendruk ziet. Je krijgt alleen een melding als er een band slapper is dan de rest. Dat is wat in de EU verplicht is op nieuwe auto’s.
Hier wordt het verschil tussen een direct en een indirect systeem uitgelegd: https://www.michelin.nl/a...enspanningcontrolesysteem
Huh? Heeft een dure A6 of Q6 tegenwoordig het budgetsysteem van bandenspanningscontrole via de ABS-sensoren terwijl een half zo dure Skoda Superb in de laatste generatie het (technisch mooiere) systeem met de druksensoren in de ventielen heeft? 8)7
VAG blijft me steeds meer verbazen...

• PADIpro
Andrehj schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:07:
[...]

Huh? Heeft een dure A6 of Q6 tegenwoordig het budgetsysteem van bandenspanningscontrole via de ABS-sensoren terwijl een half zo dure Skoda Superb in de laatste generatie het (technisch mooiere) systeem met de druksensoren in de ventielen heeft? 8)7
VAG blijft me steeds meer verbazen...
en ze hebben ook bespaart op de laad kabel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinty
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27
Hoi allemaal,

Al een tijd aan het meelezen en dit topic, en ik moet de komende 2 weken mijn nieuwe leasewagen vastleggen. De A6 avant etron is bij de laatste 3 kandidaten (83 Kwh Corporate met Tech Plus, Winter Pack, verdonkerde ruiten, Trekhaak maar ik ben niet helemaal overtuigd.

Zijn er Tweakers die al even rondrijden met een A6 die hieronder iets kunnen toevoegen aan de plus of minkant?

Aan de plus kant:
*Qua uiterlijk is met voorsprong visueel de mooiste, het zou ook de eerste Audi zijn en op die manier iets afvinken.
*800V/gelijkaardig snelladen als de huidige wagen (Ioniq 5) - handig want de meeste vakanties zijn met de auto
*Enkele praktische wins (kleine frunk, laadpoort aan beide kanten van de wagen)

Aan de min kant:
*Ik word redelijk gek van hoe Audi sommige opties aan elkaar hangt/clustert. bv scherm passagier wanneer je iets basic zoals driver seat memory wil
*De middenconsole is wel heel erg plastic/vingermagneet achtig - ik had meer luxe/afwerking verwacht gezien het verschil in prijs met de andere opties
*Blijkbaar toch wel nog wat software issues - zekering uittrekken bij een auto hoeft voor mij geen issue te zijn, maar kan ik nogal moeilijk associeren met een premium merk :(
*(Standaard) EV draaicirkel van de rond de 12M - eerder het gevolg van de lange wielbasis
*Koffer is niet super hondvriendelijk (apart deel tegen de koffer, autom rolkoffer)

Al bedankt!

Asus K8V SE Deluxe, Athlon 64 2800+, XFX 6600 GT, 768 400 Mhz DDR RAM, 80 GB Maxtor 7200 rpm, philips dvdrw208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:44
Vraag over het panoramadak (Q6 dus) - is het mogelijk die vanuit de app te openen of te sluiten?

Gaat hij ook automatisch dicht om licht tegen te houden als je de auto verlaat?
(Ik las dat het smart glass dak van de A6 automatisch op niet-transparant gaat als je de auto verlaat/sluit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Alamo schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:54:
Vraag over het panoramadak (Q6 dus) - is het mogelijk die vanuit de app te openen of te sluiten?

Gaat hij ook automatisch dicht om licht tegen te houden als je de auto verlaat?
(Ik las dat het smart glass dak van de A6 automatisch op niet-transparant gaat als je de auto verlaat/sluit.)
Beide is nee, ik heb de functies in ieder geval niet in de app. Over smart glass dak, nooit op gelet maar volgens mij heeft de Q6 dat niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 14:27
Hallo allemaal, gisteren de knoop doorgehakt en een Audi A6 besteld als nieuwe zakelijke auto na een twijfel tussen de Tesla Model Y en Mercedes Benz- CLA (launch editie). Ik weet dat de modellen niet te vergelijken zijn maar ze bleven mijn aandacht trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBGlSHvUrtIz9bABE8dOIxnGjBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MxD7S5GjeaBiHSifSuosfn25.webp?f=fotoalbum_large

Audi A6 Sportback E-tron 83KWH S-edition
- siambeige
- trekhaak
- 21"Audi sport 5-arm glansgedraaid velgen
- privacy glas

Enkele vragen:
- Weet iemand wanneer en of er de mogelijkheid komt om 22KW te laden?
- Zit Apple Carplay hier standaard op?
- Het Tech Plus pakket beschikt over ambient wit licht. Ik las hier dat het ambient kleurenlicht ook achteraf is te bestellen via FOD voor een bedrag van €1099 (gekkenwerk)? Is hier ook iets per maand in mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
Teknix1982 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:15:
[...]

Beide is nee, ik heb de functies in ieder geval niet in de app. Over smart glass dak, nooit op gelet maar volgens mij heeft de Q6 dat niet.
Klopt, de Q6 heeft optioneel het panoramadak (geen smart glass), de A6 heeft optioneel smart glass (dat niet open kan).

Jammer dat dat niet vanuit de app open kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:08
robinh schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:12:
Hallo allemaal, gisteren de knoop doorgehakt en een Audi A6 besteld als nieuwe zakelijke auto na een twijfel tussen de Tesla Model Y en Mercedes Benz- CLA (launch editie). Ik weet dat de modellen niet te vergelijken zijn maar ze bleven mijn aandacht trekken.

[Afbeelding]

Audi A6 Sportback E-tron 83KWH S-edition
- siambeige
- trekhaak
- 21"Audi sport 5-arm glansgedraaid velgen
- privacy glas

Enkele vragen:
- Weet iemand wanneer en of er de mogelijkheid komt om 22KW te laden?
- Zit Apple Carplay hier standaard op?
- Het Tech Plus pakket beschikt over ambient wit licht. Ik las hier dat het ambient kleurenlicht ook achteraf is te bestellen via FOD voor een bedrag van €1099 (gekkenwerk)? Is hier ook iets per maand in mogelijk?
Strakke bak!
Met betrekking tot jouw vragen:
1) Mogelijkheid om te laten met 22kW zou later komen, maar volgens mij zou dat een optie worden (dus niet voor reeds geleverde modellen).
2) Carplay zit er standaard op.
3) Je kan dit achteraf via de app kopen voor EUR 1.095. Het is (nog) niet mogelijk om hiervoor een maandelijks abonnement voor af te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:34
Ik zag vandaag een A6 Etron aan de kant van de A28 staan, toevallig een mede forum lid? Ben erg benieuwd wat er scheelde en of het snel is opgelost / nog goed thuis bent gekomen.

Mijn bestelde Audi is helaas wat vertraagd en wordt naar waarschijnlijkheid 2e helft sept geleverd i.p.v. eind augustus…. Toch wel enige last van ongeduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Vandaag voor het eerst wat problemen gehad met de digitale sleutel op de telefoon met mijn Q6. Ik neem nooit mijn gewone sleutels mee omdat ik al jaren met Tesla gewend ben om met mijn telefoon als sleutel alles te kunnen doen. We waren een dagje naar Schiermonnikoog en toen we terug kwamen van de boot en in de parkeergarage kwamen reageerde de auto niet op de telefoon. Ik kon met geen mogelijkheid de auto gestart krijgen. Ik kom hem wel openen met de app maar hij herkende de sleutel niet. Bang dat het alarm af zou gaan maar weer uitgestapt en weggelopen. Telefoon opnieuw gestart en toen weer naar de auto en toen deed hij het. Ik heb de auto nu 2 maand en dit was de eerste keer. Ik doe het nu af als een hickup maar hoop niet dat dit vaker gebeurd want heb eigenlijk weinig zin om de gewone sleutel ook mee te gaan slepen als backup. Dat verwacht ik gewoon niet van een auto van 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyra
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10-09 21:35
Remmyveen schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:06:
Ik zag vandaag een A6 Etron aan de kant van de A28 staan, toevallig een mede forum lid? Ben erg benieuwd wat er scheelde en of het snel is opgelost / nog goed thuis bent gekomen.

Mijn bestelde Audi is helaas wat vertraagd en wordt naar waarschijnlijkheid 2e helft sept geleverd i.p.v. eind augustus…. Toch wel enige last van ongeduld.
Oké, ik kijk al een tijdje anoniem mee in dit topic, omdat ik een A6 e-tron had besteld en die vandaag mocht ophalen in Harderwijk. Ik heb ook vanmorgen op een parkeerplaats even langs de A28 gestaan, omdat ik me tijdens de rit ergerde aan de te hoge middenhoofdsteun achter en nu zie ik deze post.. dus ik ben benieuwd welke kleur je hebt gezien. Speciaal maar even een account aangemaakt, maar anders vind ik dit wel gelijk enorm toeval in m’n eerste rit met m’n A6 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:36
Kipsel schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 14:07:
[...]

3) Je kan dit achteraf via de app kopen voor EUR 1.095. Het is (nog) niet mogelijk om hiervoor een maandelijks abonnement voor af te sluiten.
Dat je gekleurde verlichting in de app kan aanschaffen is zeker alleen voor de A6? Ik heb het nog niet kunnen vinden in de store voor de Q6.

[ Voor 7% gewijzigd door Happy Man 2013 op 02-09-2025 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 19:34
Qyra schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:46:
[...]

Oké, ik kijk al een tijdje anoniem mee in dit topic, omdat ik een A6 e-tron had besteld en die vandaag mocht ophalen in Harderwijk. Ik heb ook vanmorgen op een parkeerplaats even langs de A28 gestaan, omdat ik me tijdens de rit ergerde aan de te hoge middenhoofdsteun achter en nu zie ik deze post.. dus ik ben benieuwd welke kleur je hebt gezien. Speciaal maar even een account aangemaakt, maar anders vind ik dit wel gelijk enorm toeval in m’n eerste rit met m’n A6 ;-)
Nee dat was dan toch iemand anders. Was een grijze Avant van Hoogeveen naar Meppel. Viel me op omdat het ook echt op de vluchtstrook was met alarmlichten. Ik hoop dat de A6 goed bevalt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qyra
Remmyveen schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:31:
[...]

Nee dat was dan toch iemand anders. Was een grijze Avant van Hoogeveen naar Meppel. Viel me op omdat het ook echt op de vluchtstrook was met alarmlichten. Ik hoop dat de A6 goed bevalt!
Haha, nee dan toch niet inderdaad ;-)
Hij bevalt super: de A6 e-tron Sportback: ik kom net uit de tesla model 3, maar van wat ik op basis van deze ene dag kan zeggen ben ik zeker niet ontevreden. Heel erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:08
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:22:
[...]

Dat je gekleurde verlichting in de app kan aanschaffen is zeker alleen voor de A6? Ik heb het nog niet kunnen vinden in de store voor de Q6.
Ik heb een A6, geen idee of het ook bij de Q6 kan. Als je het niet kan vinden in de app, dan denk ik dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 20:25
Qyra schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 22:38:
[...]

Haha, nee dan toch niet inderdaad ;-)
Hij bevalt super: de A6 e-tron Sportback: ik kom net uit de tesla model 3, maar van wat ik op basis van deze ene dag kan zeggen ben ik zeker niet ontevreden. Heel erg blij mee.
Wat voor spec heb je gekozen en hoe is de ruimte achterin bij de sportback?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PiJoGi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-09 16:15
Goedemorgen,

Inmiddels lees ik al even mee op dit forum, sinds april ben ik in het bezit van een Audi A6 Avant E-tron S Edition (83 kWh) met een 'normaal' onderstel en 21 inch wielen, ter vervanging van mijn Audi A4 Avant 35 TDI.

Aangezien de auto mij inmiddels een keer heeft laten staan vanwege een storing in het laadsysteem, wil ik graag de oplossing hier ook delen omdat ik er nog niets over op het internet over kon lezen. Mogelijk bespaart het een ander een hoop zorgen.

Probleem
De auto was in de veronderstelling dat de laadkabel nog aangesloten was op de auto, terwijl deze al was losgekoppeld. Van alles geprobeerd, maar de reguliere resets, laadkabel opnieuw aansluiten, laadpaal resetten etc. mochten niet baten. De auto kon hierdoor alleen in de Neutraal toestand worden gezet, de aandrijving inschakelen was niet meer mogelijk.

Oplossing
Vanuit de dealer heb ik onderstaande oplossing gekregen, het is mij zelf gelukt om de zekeringen los te halen en het laadsysteem te resetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tD1rTM7-4Y1PDfcgH-SEdVd9ohU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xBwujS8ecXbqA1c30jtOV1IN.png?f=fotoalbum_large

Naast bovenstaand probleem bevalt de A6 E-tron me goed. De software heeft her- en der wel wat schoonheidsfoutjes, de draadloze Carplay werkt niet altijd en ook de adaptieve cruise control had in het begin problemen. De afwerking van de auto is wel flink minder dan in mijn Audi A4, de plastics zijn goedkoop en ook hoor je bij temperatuur wisselingen kraakjes vanuit het plastic van het dashboard komen.

Het overall gemiddelde verbruik komt over 12.000 km uit op 19,4 kWh/100 km met een gemiddelde snelheid van 71 km/h.
Mijn routes bestaan vaak uit snelweg en dan rijd ik 130 km/h waar mogelijk, dan merk ik dat het gemiddelde verbruik richting de 22 kWh/100 km stijgt met de huidige weersomstandigheden, dan is de totale snelwegrange 350 km in de praktijk, voor mij is dat voldoende.
Ook rijd ik af en toe met een aanhangwagen, dat heeft significant invloed op het totale gemiddelde verbruik. Bij provinciale routes haal ik een verbruik van rond de 16 kWh/100 km.

Nog een tip betreffende de Audi functions on demand, dit kan goedkoper via Audi Functions Store in Duitsland, zeker rekening houdend met acties (meestal rond black friday). Je kunt daar levenslange functies kopen, en vaak is de basisprijs daar ook goedkoper. Via daar heb ik succesvol de ambiente verlichting en sound upgrade pakket aangeschaft.

Zelf heb ik niet het MMI Experience Pro pakket aangeschaft, daar heb ik achteraf gezien spijt van. Ik vind het Audi Sound System behoorlijk tegenvallen, ik had toch liever het B&O systeem gehad (aanrader).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 14:58
Teknix1982 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 18:12:
Vandaag voor het eerst wat problemen gehad met de digitale sleutel op de telefoon met mijn Q6. Ik neem nooit mijn gewone sleutels mee omdat ik al jaren met Tesla gewend ben om met mijn telefoon als sleutel alles te kunnen doen. We waren een dagje naar Schiermonnikoog en toen we terug kwamen van de boot en in de parkeergarage kwamen reageerde de auto niet op de telefoon. Ik kon met geen mogelijkheid de auto gestart krijgen. Ik kom hem wel openen met de app maar hij herkende de sleutel niet. Bang dat het alarm af zou gaan maar weer uitgestapt en weggelopen. Telefoon opnieuw gestart en toen weer naar de auto en toen deed hij het. Ik heb de auto nu 2 maand en dit was de eerste keer. Ik doe het nu af als een hickup maar hoop niet dat dit vaker gebeurd want heb eigenlijk weinig zin om de gewone sleutel ook mee te gaan slepen als backup. Dat verwacht ik gewoon niet van een auto van 100k.
Ik heb dit eerder gepost. zelfde probleem gehad (en durf nu niet meer digitale sleutel installeren):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyra
Bashy schreef op woensdag 3 september 2025 @ 09:23:
[...]

Wat voor spec heb je gekozen en hoe is de ruimte achterin bij de sportback?
Redelijk basic: ik heb de advanced versie met lichte bekleding in Malpelo blauw genomen, wel met tech plus pakket erbij en trekhaak. Ten opzichte van de tesla model 3 hebben we vergelijkbare ruimte achterin. We hebben een peuter in een kinderstoel zitten en een van ons er dan vaak naast, maar wij zijn niet extreem lang.

Op dag 2 valt me vooral op dat het eigen Audi systeem werkelijk overal verkeerde snelheden aanhoudt en ook rustig op de cruise control naar 130 ging versnellen, terwijl het overdag echt 100 is. Ook werkt de Audi app al de halve dag niet, de persoon die mij gister moest toevoegen vanuit Audi was vrij, dus vandaag gebeld. Server bleek er bij hem ook uit te liggen “kan een paar dagen of een paar uur duren”. Dat vond ik wel opmerkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:04
Vandaag de A6 opgehaald. Ik loop alleen tegen het probleem om de digital key in te stellen. Krijg in de app de melding Wallet antwoordt niet. Iemand een idee. Daarnaast ben ik benieuwd of ergens in te stellen is dat die wel rechts inhaald, dit kon in mijn IX3 namelijk wel.

Update, probleem is opgelost nadat ik een mail heb ontvangen van Audi met het bericht dat ik aan alle voorwaarden voldoe voor activatie.

[ Voor 20% gewijzigd door iX3-2022 op 03-09-2025 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RS200
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-09 22:55
Ik lees al een tijdje mee en sta ook op het punt een nieuwe leaseauto te bestellen. ID.7, i5 en A6 etron tegen elkaar afgewogen. ID.7 tikkeltje saai, veel betere binnenruimte. i5 prachtig en rijdt erg goed, maar range houdt me tegen. Ik zwicht daarom toch voor de laadsnelheid en range van de A6 (moet er 5 jaar mee rijden). Geen sterke voorkeur voor de Sportback of Avant, en ik heb het nu teruggebracht tot 2 configuraties die passen in mijn budget:

Optie Avant
A6 Avant e-tron: https://www.audi.nl/AF12WUS9
  • S edition e-tron performance (100 kWh)
  • Daytonagrijs pareleffect
  • Opberg- en bagageruimtepakket
  • Tech Plus (standaard)
  • Zomer + winterbanden
Optie Sportback
A6 Sportback e-tron: https://www.audi.nl/AHD2C307
  • Magneetgrijs
  • Tech Pro (luchtvering, OLED, softclose)
  • All-seasonbanden
Winterpakket is me de meerprijs niet waard, want ik begrijp dat je altijd via de app kunt voorverwarmen. Dan maar geen stuurverwarming.

Door voor de ietwat goedkopere Sportback te gaan i.c.m. unilak (magneetgrijs, geen meerprijs) kan ik dus het optionele Tech Pro pakket configureren met o.a. de luchtvering en OLED. Qua gebruiksgemak lever je met de Sportback wat in, en ook wat hoofdruimte achterin. Anderzijds is onze dochter nog geen tiener.

Ik heb al gereden met de standaard ophanging, prima. Maar ook in het verleden auto's met luchtvering gehad en dat was ook erg comfortabel. T.a.v. de unilak verwacht ik dat je veel meer kleine schades ziet t.o.v. de pearl/metallic, ofwel meer poetsen.

Andere zaken die ik in dit besluit moet meewegen of tips vanuit de Tweakers? (ik kom er nog niet echt uit merk ik 8) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 20:02
Ik lees al even mee, ik kom uit een Tesla Model Y Performance en heb een S6 Avant gekocht. Ik zal mijn ervaringen hier ook gaan delen. De auto is vol optie, behalve de kleur, die is uni zwart.

Ik moet voor de verzekering nog een klasse 5 alarm, iemand hiermee ervaring?
En is er al een goede locatie gevonden voor geschakelde 12v?

• Ties!
  • Laatst online: 10-09 07:39
Hi All,

Ik heb eind juni de A6 avant performance besteld. Dealer gaf begin augustus aan dat de auto onderweg naar Pon is, maar dat er wat vertraging zit op het transport. De dealer kon er niks van zeggen/beloven. Klinkt dit bekend voor jullie? Moet ik rekening houden met 4-6 weken of kan dit langer duren, ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• iX3-2022
Iemand nog tips om de databundel te activeren? In de app krijg ik alleen maar een wit scherm en online krijg ik de melding “Datapakketten
Er is een fout opgetreden
De gegevens konden niet worden geladen. Probeer het later nog een keer.

• plaatsm
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 17:14
iX3-2022 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:04:
Iemand nog tips om de databundel te activeren? In de app krijg ik alleen maar een wit scherm en online krijg ik de melding “Datapakketten
Had idem issue , maar wanneer je via de website Audi.de (Duitsland) gaat dan lukt het wel . Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Kleine update: ondertussen 2500 km met de A6 achter de rug, verbruik is over die afstand gemiddeld 15,4 KWh/100 km. Zeer netjes. Ik heb nog nooit in efficiency mode gereden, altijd in balanced, haalt efficiency mode het verbruik significant verder naar beneden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
RS200 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:22:
Ik lees al een tijdje mee en sta ook op het punt een nieuwe leaseauto te bestellen. ID.7, i5 en A6 etron tegen elkaar afgewogen. ID.7 tikkeltje saai, veel betere binnenruimte. i5 prachtig en rijdt erg goed, maar range houdt me tegen. Ik zwicht daarom toch voor de laadsnelheid en range van de A6 (moet er 5 jaar mee rijden). Geen sterke voorkeur voor de Sportback of Avant, en ik heb het nu teruggebracht tot 2 configuraties die passen in mijn budget:

Optie Avant
A6 Avant e-tron: https://www.audi.nl/AF12WUS9
  • Daytonagrijs pareleffect
  • Tech Plus (standaard)
  • Zomer + winterbanden
Optie Sportback
A6 Sportback e-tron: https://www.audi.nl/AHD2C307
  • Magneetgrijs
  • Tech Pro (luchtvering, OLED, softclose)
  • All-seasonbanden
Winterpakket is me de meerprijs niet waard, want ik begrijp dat je altijd via de app kunt voorverwarmen. Dan maar geen stuurverwarming.

Door voor de ietwat goedkopere Sportback te gaan i.c.m. unilak (magneetgrijs, geen meerprijs) kan ik dus het optionele Tech Pro pakket configureren met o.a. de luchtvering en OLED. Qua gebruiksgemak lever je met de Sportback wat in, en ook wat hoofdruimte achterin. Anderzijds is onze dochter nog geen tiener.

Ik heb al gereden met de standaard ophanging, prima. Maar ook in het verleden auto's met luchtvering gehad en dat was ook erg comfortabel. T.a.v. de unilak verwacht ik dat je veel meer kleine schades ziet t.o.v. de pearl/metallic, ofwel meer poetsen.

Andere zaken die ik in dit besluit moet meewegen of tips vanuit de Tweakers? (ik kom er nog niet echt uit merk ik 8) )
Als ik de configuratie zie dan zou ik persoonlijk voor de Sportback gaan met het Tech Pro pakket. De opties die je erbij krijgt hechten voor mij persoonlijk meer waarde dan de avant. Bovendien is de Avant kwa liters kofferruimte met 502 liter gelijk aan de Sportback. Zie deze video dat er in beide modellen 22 bananendozen passen :D

Onder andere de sodtclose, OLED, ambient kleurenlicht en luchtvering zijn wel zeer premium opties waar je behalve een harder aflopende dakrand weinig verliest aan ruimte dus.

Ik zou de kleuren zelf eens fysiek gaan kijken. De unilak kleur is in bepaalde lichtinvallen erg mooi maar kan ook juist tegenvallen. Hetzelfde voor de daytona kleur, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door robinh op 05-09-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
iX3-2022 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 22:04:
Daarover een vraag, internet aan boord van de auto is dit een bepaalde tijd gratis? En of welke kosten zijn hier aan verbonden eenmalig/maandelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plaatsm
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-09 17:14
Hi de eerste 3 jaar = 3gb per maand gratis , aanvullend kun je pakketen aanschaffen (vodafone car) die in gaan wanneer je 3gb op is : 500MB - 2.99 , 5 GB 15,- , 20GB 20.- en 30GB 25.-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
fwinters schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 07:28:
Kleine update: ondertussen 2500 km met de A6 achter de rug, verbruik is over die afstand gemiddeld 15,4 KWh/100 km. Zeer netjes. Ik heb nog nooit in efficiency mode gereden, altijd in balanced, haalt efficiency mode het verbruik significant verder naar beneden? Heeft iemand hier ervaring mee?
Sportback / Avant?
19, 20 of 21" wielen?
normaal / performance?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xWrQZ05yAJ1S2RmSGSQ7TqPPHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29Fqf5XL8rJJmC7BiyEVpb1q.jpg?f=fotoalbum_large

Deze in juni als nieuwe zakelijke lease auto besteld. A6 - etron S-edition avant in magneetgrijs! Wel met "kleine" accupakket. Ik rijd momenteel een KIA EV6 waar ik ook erg tevreden over ben geweest. Qua range verwacht ik een vergelijkbare range te behalen. Ik heb erg lang getwijfeld tussen de sportback en de avant maar op de een of andere manier vind ik dat een A6 gewoon altijd een avant moet zijn. De kleur ook LANG getwijfeld tussen siam beige (love at firs sight), Zwart en plasma blauw, Maar toen ik de "goedkopere" magneetgrijs in het echt zag vond ik dit veruit de mooiste kleur.

Ik krijg de auto ergens begin november en volg met belangstelling dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
robinh schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:31:
[...]

Sportback / Avant?
19, 20 of 21" wielen?
normaal / performance?
Sportback - 19" - normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iX3-2022
plaatsm schreef op donderdag 4 september 2025 @ 23:05:
[...]

Had idem issue , maar wanneer je via de website Audi.de (Duitsland) gaat dan lukt het wel . Succes
Ook via de Duitse site geen succes, na het klikken van de knop gebeurt er simpelweg niets. Ik heb bij Cubic ingelogd om via hen de boel te activeren, zei geven aan mijn VIN niet te herkennen. Gaat lekker zo, Audi Nederland verwijst naar de dealer en de dealer roept dat er een storing is. Bij BMW nog nooit dit soort problemen gehad. Ik merk dat ze hier bij Audi echt geen focus op hebben gehad. De A6 rijdt heerlijk overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iX3-2022
iX3-2022 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 08:57:
[...]

Ook via de Duitse site geen succes, na het klikken van de knop gebeurt er simpelweg niets. Ik heb bij Cubic ingelogd om via hen de boel te activeren, zei geven aan mijn VIN niet te herkennen. Gaat lekker zo, Audi Nederland verwijst naar de dealer en de dealer roept dat er een storing is. Bij BMW nog nooit dit soort problemen gehad. Ik merk dat ze hier bij Audi echt geen focus op hebben gehad. De A6 rijdt heerlijk overigens.
Probleem opgelost door gebruik te maken van Edge op mijn telefoon in plaats van Safari. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
Vandaag via mijn nieuwe Samsung S25 ultra de Audi digital key na 4 (!!!) pogingen geïnstalleerd gekregen. Ben eens benieuwd hoe dit in gebruik meevalt of niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iX3-2022
fwinters schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 16:56:
Vandaag via mijn nieuwe Samsung S25 ultra de Audi digital key na 4 (!!!) pogingen geïnstalleerd gekregen. Ben eens benieuwd hoe dit in gebruik meevalt of niet...
Ik maak gebruik van de key op een iPhone 16 pro. Dit is zoveel beter dan bij mijn vorige iX3. In de buurt staan met je telefoon op zak is voldoende om de deuren te openen en de auto te starten. Werkt perfect! Ook even een route ingesteld naar de Dolomieten om eens te kijken wat de laadtijd bedraagt. Ik heb voor de 1000km rit ongeveer 43 minuten laadtijd nodig, ik heb de 83 kWh accu. Een maat van me heeft de Macan met de 100kWh accu en die gaat er volgens de routeplanner langer over doen. Verbruik van de afgelopen dag, snelweg en b wegen gecombineerd, zit rond de 17kw. Erg tevreden over de eerste ervaringen. Qua rijden erg comfortabel en stil, ik zet wel de lane departure waarschuwingen uit. De lane assist werkt overigens prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iX3-2022
iX3-2022 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:03:
[...]

Ik maak gebruik van de key op een iPhone 16 pro. Dit is zoveel beter dan bij mijn vorige iX3. In de buurt staan met je telefoon op zak is voldoende om de deuren te openen en de auto te starten. Werkt perfect! Ook even een route ingesteld naar de Dolomieten om eens te kijken wat de laadtijd bedraagt. Ik heb voor de 1000km rit ongeveer 43 minuten laadtijd nodig, ik heb de 83 kWh accu. Een maat van me heeft de Macan met de 100kWh accu en die gaat er volgens de routeplanner langer over doen. Verbruik van de afgelopen dag, snelweg en b wegen gecombineerd, zit rond de 17kw. Erg tevreden over de eerste ervaringen. Qua rijden erg comfortabel en stil, ik zet wel de lane departure waarschuwingen uit. De lane assist werkt overigens prima.
Ik heb overigens de A6 etron 83 kWh Avant, Siam Beige met de zwarte 21” RS wielen. Qua opties het winterpakket, trekhaak, getinte ramen en de wit lederen S stoelen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlNOkNwxZDqy6z0qPXMruTfI1E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdHX0ehF2l11xUfZYEzLzMGN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qyra
Misschien staat dit in een oudere post, excuses dan alvast.

Ik ben wel even benieuwd hoe de rijhulpsystemen bij jullie werken, want het voelt voor mij als een grote bèta-versie. Op een rit van 100km weet de auto misschien in 10% van de tijd de juiste snelheid weer te geven:

- auto pakt bijna consequent overal de snelheidsborden van afritten, zijwegen etc. en remt aan de lopende band dus acuut af naar 90/70/30 op snelwegen en provinciale wegen.

- auto herkent geen einde-alles borden (die met die strepen) dus bij wegwerkzaamheden, tijdelijke lagere snelheden blijft hij de lagere snelheid aanhouden. Bv: bij de tunnel is het 200m 90 ivm een hobbelig wegdek: alle andere borden daarna worden door Audi genegeerd en er blijft dus continu op je scherm een bord knipperen dat je te hard rijdt (geluidsmeldingen staan al uit).

- overdag op 100/130 wegen gaat de auto dan wel vrolijk naar 130, want de tijdsbeperking kent hij kennelijk niet.

- op 2-baans wegen (dus 1 rijstrook heen en terug) heeft hij me al vrolijk de spookrijdende richting over de middenstreep gestuurd, waar de lijn wat grillig is, dus het is super alert blijven om dat te corrigeren.

De auto zelf rijdt heerlijk, hij zit lekker, ziet er mooi uit, actieradius lijkt prima, maar alle langere ritten waar ik over snelweg/provinciale weg moet loop ik me te ergeren en nog vervelender: moet ik veel meer opletten op rare onderbrekingen. M’n tesla 3 had soms ook gekke moves maar dat was incidenteel en dit lijkt meer een structureel probleem. De hulp systemen ben ik in basis fan van want in m’n tesla reed ik vrijwel altijd in die beta auto pilot modus maar pfff, ik vind dit jammer door al die fouten.

En zodra m’n man met de auto weggeweest is (met de tweede sleutel) werkt de Audi app in het geheel niet meer, is de hele verbinding weg waar de auto zich bevindt, klimaatvoorbereiding, stand accu etc. Maar ik vraag me af of ik gewoon ergens een update nog mis of iets hieraan kan doen :-p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QWW

QWW

Qyra schreef op zondag 7 september 2025 @ 09:32:
Misschien staat dit in een oudere post, excuses dan alvast.

Ik ben wel even benieuwd hoe de rijhulpsystemen bij jullie werken, want het voelt voor mij als een grote bèta-versie. Op een rit van 100km weet de auto misschien in 10% van de tijd de juiste snelheid weer te geven:

- auto pakt bijna consequent overal de snelheidsborden van afritten, zijwegen etc. en remt aan de lopende band dus acuut af naar 90/70/30 op snelwegen en provinciale wegen.

- auto herkent geen einde-alles borden (die met die strepen) dus bij wegwerkzaamheden, tijdelijke lagere snelheden blijft hij de lagere snelheid aanhouden. Bv: bij de tunnel is het 200m 90 ivm een hobbelig wegdek: alle andere borden daarna worden door Audi genegeerd en er blijft dus continu op je scherm een bord knipperen dat je te hard rijdt (geluidsmeldingen staan al uit).

- overdag op 100/130 wegen gaat de auto dan wel vrolijk naar 130, want de tijdsbeperking kent hij kennelijk niet.

- op 2-baans wegen (dus 1 rijstrook heen en terug) heeft hij me al vrolijk de spookrijdende richting over de middenstreep gestuurd, waar de lijn wat grillig is, dus het is super alert blijven om dat te corrigeren.

De auto zelf rijdt heerlijk, hij zit lekker, ziet er mooi uit, actieradius lijkt prima, maar alle langere ritten waar ik over snelweg/provinciale weg moet loop ik me te ergeren en nog vervelender: moet ik veel meer opletten op rare onderbrekingen. M’n tesla 3 had soms ook gekke moves maar dat was incidenteel en dit lijkt meer een structureel probleem. De hulp systemen ben ik in basis fan van want in m’n tesla reed ik vrijwel altijd in die beta auto pilot modus maar pfff, ik vind dit jammer door al die fouten.

En zodra m’n man met de auto weggeweest is (met de tweede sleutel) werkt de Audi app in het geheel niet meer, is de hele verbinding weg waar de auto zich bevindt, klimaatvoorbereiding, stand accu etc. Maar ik vraag me af of ik gewoon ergens een update nog mis of iets hieraan kan doen :-p
Helaas herkenbaar. Audi maakt gebruik van de onderliggende kaarten van het navigatiesysteem. Deze kaarten zijn gedateerd en bevatten veel fouten: verkeerde afslagen, geen rekening houden met 1 richtings straten, etc. Zelfs in een tunnel gaat hij soms acteren alsof hij op het bovenliggende straten plan rijdt. Veel onterechte ingrepen als onverwacht remmen of bijsturen worden hierdoor veroorzaakt. Dat alles maakt het zelfrijden erg gevaarlijk. Nog los van allerlei andere bugs.

Het navigatiesysteem krijgt OTA updates, maar bevat nog steeds dezelfde fouten.

Audi app en digital key ben ik helemaal mee gestopt. Dit werkt verre van probleemloos.

Sorry, maar ondanks dat hij heerlijk rijdt is de software een groot drama.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
QWW schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:18:
[...]
Het navigatiesysteem krijgt OTA updates, maar bevat nog steeds dezelfde fouten.

Sorry, maar ondanks dat hij heerlijk rijdt is de software een groot drama.
Begin deze maand is er nog een database update plaatsgevonden. Maar eerlijk? Die Audi navigatie is gewoon een ramp. Het is hopeloos om dat boeltje op een niveau te krijgen van andere navigatiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
Ik kom van een a5 (en daarvoor een vw passant en golf) dus misschien weet ik niet beter maar persoonlijk heb ik geen problemen met de navigatie. Zelfs beter dan de Apple maps of waze qua overzichtelijkheid en duidelijkheid.
Heb in de polestar 2 en 4 en zeekr001 test ritten gedaan maar daar had ik geen goed woord over wbt de navigatie. Dus misschien is het gewoon gewenning en dus smaak wat iemand beter bevalt ja/nee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QWW

QWW

Glorix Jim schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:17:
Ik kom van een a5 (en daarvoor een vw passant en golf) dus misschien weet ik niet beter maar persoonlijk heb ik geen problemen met de navigatie. Zelfs beter dan de Apple maps of waze qua overzichtelijkheid en duidelijkheid.
Heb in de polestar 2 en 4 en zeekr001 test ritten gedaan maar daar had ik geen goed woord over wbt de navigatie. Dus misschien is het gewoon gewenning en dus smaak wat iemand beter bevalt ja/nee.
Heb ook Polestar gehad, dat was stukken beter dan Audi. 1 richtingswegen aan de verkeerde kant ingestuurd worden, fietspaden opgestuurd worden, afritten op snelweg die niet kloppen, Ionity chargers waar je verkeerd naar toe gestuurd wordt, ghost braking op wisselstroken, auto die probeert af te slaan in een tunnel….. dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Daarom via CarPlay navigeren, alleen Audi blijft dan bij het zelfrijden zich toch sturen door de achterhaalde Audi Navigatie. Let wel: tech pro (Q6) of tech plus (A6) is noodzakelijk om deze ellende te mogen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS200
QWW schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:16:
[...]

Heb ook Polestar gehad, dat was stukken beter dan Audi. 1 richtingswegen aan de verkeerde kant ingestuurd worden, fietspaden opgestuurd worden, afritten op snelweg die niet kloppen, Ionity chargers waar je verkeerd naar toe gestuurd wordt, ghost braking op wisselstroken, auto die probeert af te slaan in een tunnel….. dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Daarom via CarPlay navigeren, alleen Audi blijft dan bij het zelfrijden zich toch sturen door de achterhaalde Audi Navigatie. Let wel: tech pro is noodzakelijk om deze ellende te mogen ervaren.
Poeh. Waarom alleen in de Tech Pro (en niet in de Tech Plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:26
QWW schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:16:
[...]

Heb ook Polestar gehad, dat was stukken beter dan Audi. 1 richtingswegen aan de verkeerde kant ingestuurd worden, fietspaden opgestuurd worden, afritten op snelweg die niet kloppen, Ionity chargers waar je verkeerd naar toe gestuurd wordt, ghost braking op wisselstroken, auto die probeert af te slaan in een tunnel….. dit heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Daarom via CarPlay navigeren, alleen Audi blijft dan bij het zelfrijden zich toch sturen door de achterhaalde Audi Navigatie. Let wel: tech pro is noodzakelijk om deze ellende te mogen ervaren.
Heel apart, hebt 't allemaal niet meegemaakt met de standaard Audi navigatie in de afgelopen 4-5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

Theuno

Da Devil Crew

In de 10 jaar dat ik in de automotive zat, was er een fabrikant suprieur. Die hebben ingezet op de beste kaarten en de beste HMI. Helaas werden ze door veel auto fabrikanten terug gefloten kwa HMI. Daar heb ik tig jaar geleden ook al features gemaakt, die nu pas gangbaar zijn in andere merken.
Ze deden bijvoorbeeld wel heel bewust tunnel tests in Belgie, en als dat niet goed was... ging het niet de deur uit.

Dus ik hoop dat de nieuwe software van @MK_ verbetering kan brengen. Anders ga ik fijn, zoals de afgelopen 6 jaar, met een app rijden. En dan hoop ik dat we ook de accu kunnen preconditionen voor laden...

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyra
Glorix Jim schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:49:
[...]

Heel apart, hebt 't allemaal niet meegemaakt met de standaard Audi navigatie in de afgelopen 4-5 jaar.
Ik weet niet of het aan de navigatie ligt, want die gebruik ik niet. Maar ik rij bijvoorbeeld op een doorgaande ringweg waar het 80 is en de auto signaleert een bord waar een wijknaam staat (het is geen bebouwde kom op dat moment en geen plaatsnaam) en hij interpreteert dit als een bebouwde kom bord en gaat ineens 50 rijden. Vijf jaar geleden reed ik nog een Volkswagen (die had al dit soort systemen niet natuurlijk) en daar was ik extreem tevreden over alle software. Het voelt alsof er een stap terug is gedaan door erin te zetten dat het systeem af en toe zelf moet nadenken, maar dat gaat helemaal verkeerd. Het systeem dat een auto altijd dezelfde snelheid aanhoudt, tenzij er een obstakel is of er wordt geremd, dat werkte een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Theuno schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:49:
Dus ik hoop dat de nieuwe software verbetering kan brengen. Anders ga ik fijn, zoals de afgelopen 6 jaar, met een app rijden. En dan hoop ik dat we ook de accu kunnen preconditionen voor laden...
Audi heeft de software van de Q6 al lang opgegeven. Als het zich echt iets aantrok dan had het al lang die joekel van een taalfout (rechs oplaadklep) opgelost met een simpele OTA update. Maar hoeveel OTA zijn er al geweest? 🤔😉

Neen…wat eventueel nog wat kan gebeuren is een kleine visuele update van wat icoontjes enzo. Maar verwacht echt geen grote verbeteringen.

Ik hoop alleen dat ze hun koppigheid gaan beëindigen en hun batterijstatus gaan delen met applicaties van derden want die MMI zal nooit echt verbeterd worden. Die blijft gewoon zoals die is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QWW

QWW

RS200 schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:23:
[...]

Poeh. Waarom alleen in de Tech Pro (en niet in de Tech Plus)?
Omdat je in Tech Pro het pakket: Adaptive cruise assist plus krijgt. Hier mee zou je de auto zelf kunnen laten rijden. Hierbij worden de lijnen op de weg gevolgd, maar wordt aangevuld met informatie uit het navigatie systeem. Aangezien deze veel fouten bevat ontstaan er onverwachte manoeuvres als opeens remmen, op onmogelijke plekken af willen slaan, etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MChellinga
QWW schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:44:
[...]

Omdat je in Tech Pro het pakket: Adaptive cruise assist plus krijgt. Hier mee zou je de auto zelf kunnen laten rijden. Hierbij worden de lijnen op de weg gevolgd, maar wordt aangevuld met informatie uit het navigatie systeem. Aangezien deze veel fouten bevat ontstaan er onverwachte manoeuvres als opeens remmen, op onmogelijke plekken af willen slaan, etc
Op de A6 zit Adaptive Cruise Assist Plus wel al in de Tech Plus variant. Misschien dat daar wat verwarring zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS200
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:44:
[...]

Hier heb ik nooit iets van gemerkt. Toch maar eens gaan spelen met de Drive Select ;)
Klopt dit, maakt dit echt verschil met het standaard onderstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 10-09 22:16
RS200 schreef op maandag 8 september 2025 @ 00:49:
[...]

Klopt dit, maakt dit echt verschil met het standaard onderstel?
Volgens mij niet. Er zit wel frequency-selective damping op, maar dat is volgens mij gewoon een passief systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-09 20:41
iX3-2022 schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 20:06:
[...]

Ik heb overigens de A6 etron 83 kWh Avant, Siam Beige met de zwarte 21” RS wielen. Qua opties het winterpakket, trekhaak, getinte ramen en de wit lederen S stoelen.[Afbeelding]
Hoe zijn de de zwarte 21” RS wielen ? Zijn ze comfortabel rijden?

• iX3-2022
Carman1971 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:40:
[...]

Hoe zijn de de zwarte 21” RS wielen ? Zijn ze comfortabel rijden?
Zijn qua comfort prima, ik kom uit een IX3 met 20” en dit stuurt strakker en comfortabeler. Overigens geen luchtvering.

• iX3-2022
Hier nog een tip ten aanzien van de Lane Departure Warning (dat irritante getril en gepiep als je even over een lijntje stuurt), deze kun je ook makkelijk uitzetten door de knop op de richtingaanwijzer langer in te drukken. Dit scheelt weer door het menu heen te tikken. Ik bedoel dus niet de Lane Assist, die zet je aan en uit door kort te drukken. In het scherm is dit terug te vinden naast de symbolen voor de Active Cruise Control. Ik hoop dat er meer van dit soort tips hier voorbij komen.

• robinh
iX3-2022 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:15:
Hier nog een tip ten aanzien van de Lane Departure Warning (dat irritante getril en gepiep als je even over een lijntje stuurt), deze kun je ook makkelijk uitzetten door de knop op de richtingaanwijzer langer in te drukken. Dit scheelt weer door het menu heen te tikken. Ik bedoel dus niet de Lane Assist, die zet je aan en uit door kort te drukken. In het scherm is dit terug te vinden naast de symbolen voor de Active Cruise Control. Ik hoop dat er meer van dit soort tips hier voorbij komen.
Een andere optie is om deze optie bijvoorbeeld onder de favorieten knop te programmeren. Zodoende kun je dit ook snel uitzetten met 1 druk op de favorieten knop op het stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iX3-2022
robinh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:58:
[...]

Een andere optie is om deze optie bijvoorbeeld onder de favorieten knop te programmeren. Zodoende kun je dit ook snel uitzetten met 1 druk op de favorieten knop op het stuur.
Klopt inderdaad, daar heb ik dat piepje onder gezet voor de overschrijding van de maximale snelheid.

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:39
Afgelopen maandag is mijn A6 E-tron Avant Advance 83kWh in Magnet Grey ook besteld!

Meer opties:
Pack Business Plus
MMI Experience Pro
Winter pack
Pack Interior S

Hopelijk is de levering nog dit jaar voor ik op mijn skiverlof ga.

Als de mmi update er is, zou de MMI lay-out dezelfde zijn als de Q3? Ziet er een pak beter uit dan het huidige MMI in de A6/Q6/Q5

[ Voor 23% gewijzigd door Naafets88 op 10-09-2025 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Happy Man 2013
robinh schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:58:
[...]

Ben ik de enige die zich er enorm aan stoort dat je die systemen allemaal uit moet zetten om een beetje fatsoenlijk te kunnen rijden? Vandaag op de grachten in Amsterdam gereden en vergeten de hulpsystemen uit te zetten, gewoon 4 (onnodige) ingrepen gehad. Ik schrik me elke keer rot als je met een klap stil staat. Ben echt enorm teleurgesteld in de Audi Q6…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iX3-2022
Happy Man 2013 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:03:
[...]

Ben ik de enige die zich er enorm aan stoort dat je die systemen allemaal uit moet zetten om een beetje fatsoenlijk te kunnen rijden? Vandaag op de grachten in Amsterdam gereden en vergeten de hulpsystemen uit te zetten, gewoon 4 (onnodige) ingrepen gehad. Ik schrik me elke keer rot als je met een klap stil staat. Ben echt enorm teleurgesteld in de Audi Q6…
Dat probleem ondervind ik al jaren in diverse auto’s waaronder BMW. Denk dat het ook nog wel even gaat duren voordat dit opgelost gaat worden, is helaas geen Audi kwaal. De ADAS van Audi behoort zelfs tot 1 van de beteren. Je moet ook eigenlijk niet op de grachten rijden maar ernaast 🫣😜.

• robinh
Naafets88 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:57:
Afgelopen maandag is mijn A6 E-tron Avant Advance 83kWh in Magnet Grey ook besteld!

Meer opties:
Pack Business Plus
MMI Experience Pro
Winter pack
Pack Interior S

Hopelijk is de levering nog dit jaar voor ik op mijn skiverlof ga.

Als de mmi update er is, zou de MMI lay-out dezelfde zijn als de Q3? Ziet er een pak beter uit dan het huidige MMI in de A6/Q6/Q5
Wat heeft de dealer je kunnen vertellen over verwachte afleverdatum?

• cderooij
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21
Naafets88 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:57:
Heb je hier iets concreets over gehoord?

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
cderooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:58:
[...]

Voor wat het waard is; ik hoor al jaren dat mijn e-tron een MMI update zou krijgen, die er nog steeds niet is, en ook nooit meer gaat komen.

The best is yet to come

• Naafets88
robinh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:38:
[...]

Wat heeft de dealer je kunnen vertellen over verwachte afleverdatum?
Officieel kreeg ik te horen 3 maand, maar dat het recentelijk meestal 9-10 weken is.

• Naafets88
cderooij schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:58:
[...]

Niks concreet gehoord, maar wel op verschillende plaatsen (Waaronder hier ook) gelezen dat er een grote update in kwartaal 3 verwacht word, vandaar de hoop dat het gelijk de Q3 MMI zou kunnen zijn

• Happy Man 2013
iX3-2022 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 23:08:
[...]
Je moet ook eigenlijk niet op de grachten rijden maar ernaast 🫣😜.
🚢🤪🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alamo
Ik lees al wat maandjes mee hier, en ook wat vragen gesteld. Dat was niet voor niets... Zojuist de trekker overgehaald!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Over een paar weekjes dus ook ervaringsdeskundige hier 🎉

Zo op afstand toch wat gek om zo'n bedrag uit te geven, dus heb er wel een onafhankelijke keuring laten doen. Daarop bleken in ieder geval niet direct problemen met de software.

Dank voor al jullie tips en ervaringen!

[ Voor 9% gewijzigd door Alamo op 11-09-2025 16:32 ]

• MChellinga
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxykZ4ql6Ixu83TQPEFkk-SeUW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loYadeHn2zIBh2jk25c57sY4.jpg?f=fotoalbum_large

Eventjes geduld nog!

• Naafets88
Proficiat!

Wanneer besteld als ik vragen mag?

• MChellinga
Naafets88 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:41:
[...]

Proficiat!