Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
jorrr_it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:46:
Ik rij nu bijna 4 weken in mijn A6 Sportback (kom van een Tesla m3) en ben er erg blij mee. Tussen bestelling en levering zat maar krap 10 weken. De auto kwam uiteindelijk twee dagen voor de vakantie dus we konden direct flink proefrijden. In drie weken zo’n 4.000km gereden door de Alpen en Italië. Het comfort en de wegligging vind ik fantastisch, ook de efficiency en het laden. Het gemiddelde verbruik was slechts 16,6kWh/100km, net iets zuiniger dan mijn Tesla m3.

Ik heb wel twee minpunten.
1. Ten eerste iets geks met de app. Bij de klimaatregeling kan ik die alleen aan en uit zetten vanuit de app. Ik zie geen knoppen voor temperatuurregeling of bv. de stoelverwarming. Of zijn die er simpelweg gewoon niet of ligt het aan mijn configuratie? Zie screenshot.

2. Er lijkt iets geks met de lak aan de binnenkant van de bewegende delen (deur, achterklep). Op een paar plekken zitten kleine knobbeltjes. Het lijkt de overgespoten kit te zijn die ze gebruiken om het plaatwerk te sealen. Geen groot issue maar volgens mij mag zoiets niet door de kwaliteitscontrole. Ik heb er melding van gemaakt bij de dealer. Die gaan het bij Audi checken… Overigens stond een A6 in de showroom die het niet had…dus het lijkt niet helemaal in orde. Het zijn maar een paar kleine plekken die je van buiten sowieso niet ziet maar het lijkt me niet de bedoeling.

Dit is mijn configuratie:
A6 e-tron Sportback in Siam beige
Performance 100kw
S edition
20inch velgen
Tech plus
Pano dak
[Afbeelding]

[Afbeelding]
1: Heb je het winterpakket voor nodig met uitgebreide interieur voorverwarming.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-10 23:29
Dean Martin schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 12:07:
[...]

1: Heb je het winterpakket voor nodig met uitgebreide interieur voorverwarming.
Dit vermoedde ik, al maar wilde het niet als antwoord posten zonder het zeker te weten. Heb de mijne ook zonder winterpakket besteld, en de dealer gaf toen aan dat het wel op afstand kan worden gestart, maar niet zo uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-10 23:29
Goed nieuws van de dealer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0SuKYnqdiuwQoQGBuK4iEys0Q4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iPxOYECTrqdBHpMhkP325fNx.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:19
jorrr_it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:46:
Ik rij nu bijna 4 weken in mijn A6 Sportback (kom van een Tesla m3) en ben er erg blij mee. Tussen bestelling en levering zat maar krap 10 weken. De auto kwam uiteindelijk twee dagen voor de vakantie dus we konden direct flink proefrijden. In drie weken zo’n 4.000km gereden door de Alpen en Italië. Het comfort en de wegligging vind ik fantastisch, ook de efficiency en het laden. Het gemiddelde verbruik was slechts 16,6kWh/100km, net iets zuiniger dan mijn Tesla m3.

Ik heb wel twee minpunten.
1. Ten eerste iets geks met de app. Bij de klimaatregeling kan ik die alleen aan en uit zetten vanuit de app. Ik zie geen knoppen voor temperatuurregeling of bv. de stoelverwarming. Of zijn die er simpelweg gewoon niet of ligt het aan mijn configuratie? Zie screenshot.

2. Er lijkt iets geks met de lak aan de binnenkant van de bewegende delen (deur, achterklep). Op een paar plekken zitten kleine knobbeltjes. Het lijkt de overgespoten kit te zijn die ze gebruiken om het plaatwerk te sealen. Geen groot issue maar volgens mij mag zoiets niet door de kwaliteitscontrole. Ik heb er melding van gemaakt bij de dealer. Die gaan het bij Audi checken… Overigens stond een A6 in de showroom die het niet had…dus het lijkt niet helemaal in orde. Het zijn maar een paar kleine plekken die je van buiten sowieso niet ziet maar het lijkt me niet de bedoeling.

Dit is mijn configuratie:
A6 e-tron Sportback in Siam beige
Performance 100kw
S edition
20inch velgen
Tech plus
Pano dak
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je mist er weinig aan hoor, dat winterpakket.
Zo te zien kan jij alleen kiezen tussen 'directe start' en 'timer',

Ik heb op mijn Q6 wel het winterpakket, ik heb dan een aantal opties meer.
Onder 'directe start' en 'timer' heb ik een schuifje voor de tempratuur, kan ik kiezen voor 'comfort modus' of 'economy modus' (geen flauw idee wat het verschil is), kan ik een schuifje zetten bij comfort-klimaatregeling (idem, geen idee wat dit doet) en 'Klimaatregeling bij ontgrendeling'.

Bij Tesla kon je inderdaad ook stoelverwarming aanzetten met de app; dat kan ik met de Audi app zo te zien niet. Niet dat ik dat erg vervelend vind; stoelverwarming aanzetten is binnen een aantal seconden comfortabel. Vergeet je hem omlaag te zetten, staat ie met een minuut op frituurstand....

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hammetje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:31:
[...]

Onder 'directe start' en 'timer' heb ik een schuifje voor de tempratuur, kan ik kiezen voor 'comfort modus' of 'economy modus' (geen flauw idee wat het verschil is), kan ik een schuifje zetten bij comfort-klimaatregeling (idem, geen idee wat dit doet) en 'Klimaatregeling bij ontgrendeling'.

Bij Tesla kon je inderdaad ook stoelverwarming aanzetten met de app; dat kan ik met de Audi app zo te zien niet. Niet dat ik dat erg vervelend vind; stoelverwarming aanzetten is binnen een aantal seconden comfortabel. Vergeet je hem omlaag te zetten, staat ie met een minuut op frituurstand....
Staat onder comfort-klimaatregeling geen linksvoor/achter en rechtsvoor/achter wanneer je het schuifje aanzet?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrr_it
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 27-09 21:33
Hammetje schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:31:
[...]

Daar had ik dus nooit bij stil gestaan maar de dealer zei vandaag inderdaad hetzelfde, voor de uitgebreide instellingen heb je het winterpakket nodig. Zijn ze niet echt duidelijk over geweest bij het verkoopgesprek. Klinkt ook een beetje gek: een winterpakket toevoegen om in de zomer je auto voor te koelen met uitgebreide instellingen oOo
Maar op zich werkt dit ook goed. Als ik het inschakel gebruikt de auto de laatst ingestelde temperatuur. Dus dat zal meestal wel zijn wat je wilt gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
jorrr_it schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:14:
[...]

Daar had ik dus nooit bij stil gestaan maar de dealer zei vandaag inderdaad hetzelfde, voor de uitgebreide instellingen heb je het winterpakket nodig. Zijn ze niet echt duidelijk over geweest bij het verkoopgesprek. Klinkt ook een beetje gek: een winterpakket toevoegen om in de zomer je auto voor te koelen met uitgebreide instellingen oOo
Maar op zich werkt dit ook goed. Als ik het inschakel gebruikt de auto de laatst ingestelde temperatuur. Dus dat zal meestal wel zijn wat je wilt gok ik.
Ik kan je verklappen dat mijn e-tron ook de laatst ingestelde temperatuur neemt ondanks dat ik hem via de app anders instel ;)

The best is yet to come

• Wasbeer2006
  • Laatst online: 16-10 16:50
Persoonlijk had ik het een "klimaat winterpakket genoemd"

Het is mij wel verteld door de verkoper, maar de andere verkoper wist het ook niet. Die dacht alleen stoelverwarming achter en stuurverwarming.

Die laatste ga ik wel missen. Dit heb ik wel op mijn huidige auto en tegen de verwachting in heb ik die gewoon 8 maanden per jaar aan. De afgelopen week stond ie aan bv. Ik troost me met het idee dat een ev veel sneller warm is.

Ik zie ze overigens nog bar weinig, ben twee keer een sportback tegengekomen in NL en 3 avants in Oostenrijk deze zomer, voor de rest niet. Opzich vind ik dat helemaal niet erg. Ik snap het alleen niet......

[ Voor 5% gewijzigd door Wasbeer2006 op 27-09-2025 09:07 ]

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

JTHZZ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:38:
[...]

Die snap ik niet. Tesla heeft zo’n beetje de
slechtste OPD die er is. Dat komt omdat ze geen blended braking kunnen, dus als het koud is of je accu zit te vol, dan wordt er niet geregenereerd en remt de auto niet bij pedaal loslaten. Bij Audi (en veel andere merken) worden dan de remschijven gebruikt en werkt het altijd voorspelbaar.

[...]

Vond ik bij tesla een grote deceptie. Als het werkt is het prima, maar te vaak reageert hij op verkeerde dingen, qua snelheid of afremmen als er niets is. En het telkens opnieuw aanzetten als je van baan wisselt? Hoezo?

[...]

Hoe krijg je die bundel in 1 rit leeg ??

[...]

Dat is persoonlijk. Met CarPlay heb je veel meer app opties dan de beperkte keuze in een tesla, hoe goed die ook werken. Niet iedereen zit op Spotify en Google Maps.

[...]

Had je eigenlijk een proefrit gemaakt voor je je keuze had gemaakt?
Ik weet niet wat voor tesla jij hebt gehad maar dit lijkt in niets op mijn ervaringen met mijn tesla.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Dinictus208 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:26:
[...]

Ik weet niet wat voor tesla jij hebt gehad maar dit lijkt in niets op mijn ervaringen met mijn tesla.
Good for you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:17
Ik haak even mee in dit topic aangezien ik zit te twijfelen om een a6 avant 83kwh te halen. Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar hoe is het bereik van de 83kwh versie? ik rij nu een tesla model 3 standard range plus.

Wat me toch wel een beetje tegenhoudt zijn de vele reacties over de software problemen, in de 4 jaar tijd dat ik met de tesla heb gereden 0 problemen gehad met de software. Voor een auto van deze prijsklasse valt me dit wel tegen van audi.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:42
Rickrebr schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:44:
Ik haak even mee in dit topic aangezien ik zit te twijfelen om een a6 avant 83kwh te halen. Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar hoe is het bereik van de 83kwh versie? ik rij nu een tesla model 3 standard range plus.

Wat me toch wel een beetje tegenhoudt zijn de vele reacties over de software problemen, in de 4 jaar tijd dat ik met de tesla heb gereden 0 problemen gehad met de software. Voor een auto van deze prijsklasse valt me dit wel tegen van audi.
Dat is dan toch ook een beetje geluk hebben gehad denk ik. Het aantal keer het advies druk beide knoppen op het stuur in in het Tesla topic is namelijk ook schering en inslag. Uiteindelijk zit er gewoon fabrieksgarantie op en zolang iedereen alles ook gewoon blijft melden dan zullen er toch updates komen of oorzaken gevonden gaan worden die ze weg kunnen nemen.
Er zijn net als bij Tesla ook veel tevreden berijders maar ook mensen met problemen. Ik heb zelf een Model 3 eventjes gereden maar was zeker niet probleemvrij en mijn collega met een Model X zal ik helemaal niet over beginnen.

Die kans is er bij elk merk denk ik.

• Rickrebr
GeeMoney schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:57:
[...]

Dat is dan toch ook een beetje geluk hebben gehad denk ik. Het aantal keer het advies druk beide knoppen op het stuur in in het Tesla topic is namelijk ook schering en inslag. Uiteindelijk zit er gewoon fabrieksgarantie op en zolang iedereen alles ook gewoon blijft melden dan zullen er toch updates komen of oorzaken gevonden gaan worden die ze weg kunnen nemen.
Er zijn net als bij Tesla ook veel tevreden berijders maar ook mensen met problemen. Ik heb zelf een Model 3 eventjes gereden maar was zeker niet probleemvrij en mijn collega met een Model X zal ik helemaal niet over beginnen.

Die kans is er bij elk merk denk ik.
Dat klopt zeker, kan natuurlijk ook zijn als ik een avant haal en dus ook 0 problemen kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08:43
Rickrebr schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:44:

Ik heb de 83kwh variant nu bijna 2 weken en verbruik valt me reuze mee. Met 20 inch velgen & SB uitvoering haal ik ongeveer 18 kWh/100km. Hiervan is wel veel op de snelweg waar ik graag 115/120 op de teller zet. Ga ik meer binnendoor gaat de teller richting de 15/16 kWh. Normaal laad ik de auto tot 70% op gezien ik per dag wellicht 25% verbruik. Maar op een volle accu haal je comfortabel 400km met mijn rijgedrag.

Software issues heb ik zelf geen problemen mee. Alleen kan Audi erg goed laten zien softwarematig dat ik niet alle opties heb, niet temperatuur kunnen instellen bijvoorbeeld in de app wat recent voorbij is gekomen, of upgrades voor het geluidssysteem wat maandelijks bijgekocht dient te worden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
Remmyveen schreef op zondag 28 september 2025 @ 16:23:
[...]

Ik heb de 83kwh variant nu bijna 2 weken en verbruik valt me reuze mee. Met 20 inch velgen & SB uitvoering haal ik ongeveer 18 kWh/100km. Hiervan is wel veel op de snelweg waar ik graag 115/120 op de teller zet. Ga ik meer binnendoor gaat de teller richting de 15/16 kWh. Normaal laad ik de auto tot 70% op gezien ik per dag wellicht 25% verbruik. Maar op een volle accu haal je comfortabel 400km met mijn rijgedrag.

Software issues heb ik zelf geen problemen mee. Alleen kan Audi erg goed laten zien softwarematig dat ik niet alle opties heb, niet temperatuur kunnen instellen bijvoorbeeld in de app wat recent voorbij is gekomen, of upgrades voor het geluidssysteem wat maandelijks bijgekocht dient te worden…
Bedankt voor de ervaring! Ik denk dat ik maar een keer proefrit ga plannen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 16:10
fwinters schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:44:
[...]

Ja dat las ik eerder in reviews over EV's in het algemeen, de impact van grotere velgen en het gewicht van de wagen is disproportioneel qua rangeverlies. Ik zit ondertussen na 1500 km aan een langetermijn rapportage van 15,7 KWh, maar dit is met de Sportback (aerodynamischer dan de Avant) met standaard batterij (83 KW - wagen is een stuk lichter) en de 19 duims velgen. En zo is de range in de realiteit zelfs vergelijkbaar met de Performanceversie met grotere velgen...
Komt omdat de motor van het 83kWh pakket de APP550 is, op een 400V platform. Die motor is een stuk zuiniger dan de motor in de 800V Performance (100kWh)
YouTube: German Engineering At Its Best: Tearing Down the New Volkswagen APP5...

De Performance is ook zuinig, maar de motor/inverter combo in de APP550 is gewoon heel erg zuinig. Daarom zit er tussen de ID.7 Pro S en de A6 E-tron Performance niet zoveel verschil tijdens lange trips als je mag hopen.

Al doet de A6 E-tron Performance tussen 10-80% wel bijna 200kW gemiddeld, dat is heel erg netjes. Ik denk ook dat als je veel snelweg rijdt, dat dat de beste keus is. :)

Gewicht heeft weinig effect op range (100kg meer of minder maakt nauwelijks uit). Het is eerder aerodynamica (dus ook velgen!!) en liefst een lage koets (dus geen SUF) en efficientie van de aandrijflijn.

EDIT: ik zie trouwens dat de A6 E-tron met 83kWh wel een andere laadcurve heeft dan de ID.7 Pro, terwijl die accu even groot is. Gemiddeld 10-80% bij de 83kWh A6 is bijna 160kW, tegenover bijna 200kW met de A6 E-tron performance. Dat verschil is dus niet mega groot.

Alleen de bijna 20kWh extra scheelt wel, persoonlijk (mijn portemonnee is niet groot genoeg op dit moment) zou ik de A6 E-tron Performance kopen, als je een keer op wintersport gaat, dan merk je dat wel goed :)

En Battery Life (youtube kanaal) die haalde wel ~500km bereik met 130kmh constante snelheid, dat vind ik wle heel erg netjes! :)

[ Voor 16% gewijzigd door barta123 op 29-09-2025 14:33 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-10 21:13
barta123 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:21:
[...]

Komt omdat de motor van het 83kWh pakket de APP550 is, op een 400V platform. Die motor is een stuk zuiniger dan de motor in de 800V Performance (100kWh)
YouTube: German Engineering At Its Best: Tearing Down the New Volkswagen APP5...

De Performance is ook zuinig, maar de motor/inverter combo in de APP550 is gewoon heel erg zuinig. Daarom zit er tussen de ID.7 Pro S en de A6 E-tron Performance niet zoveel verschil tijdens lange trips als je mag hopen.

Al doet de A6 E-tron Performance tussen 10-80% wel bijna 200kW gemiddeld, dat is heel erg netjes. Ik denk ook dat als je veel snelweg rijdt, dat dat de beste keus is. :)

Gewicht heeft weinig effect op range (100kg meer of minder maakt nauwelijks uit). Het is eerder aerodynamica (dus ook velgen!!) en liefst een lage koets (dus geen SUF) en efficientie van de aandrijflijn.

EDIT: ik zie trouwens dat de A6 E-tron met 83kWh wel een andere laadcurve heeft dan de ID.7 Pro, terwijl die accu even groot is. Gemiddeld 10-80% bij de 83kWh A6 is bijna 160kW, tegenover bijna 200kW met de A6 E-tron performance. Dat verschil is dus niet mega groot.

Alleen de bijna 20kWh extra scheelt wel, persoonlijk (mijn portemonnee is niet groot genoeg op dit moment) zou ik de A6 E-tron Performance kopen, als je een keer op wintersport gaat, dan merk je dat wel goed :)

En Battery Life (youtube kanaal) die haalde wel ~500km bereik met 130kmh constante snelheid, dat vind ik wle heel erg netjes! :)
De A6 e-tron staat op het PPE-platform en dat is altijd 800V. Daarmee heeft hij een andere aandrijflijn dan de 400V MEB-auto’s zoals de ID.7. De APP550 motor is specifiek ontwikkeld voor MEB en zit dus in de ID.7 Pro en Pro S, maar niet in de A6 e-tron. Het klopt dat de APP550 heel efficiënt is, waardoor een ID.7 op de snelweg verrassend zuinig kan zijn en soms dichter bij een A6 e-tron uitkomt dan je zou verwachten. Maar de A6 e-tron heeft altijd 800V-motoren en inverters die voor het PPE-platform zijn ontwikkeld.

Qua laden zie je dat verschil ook terug: de A6 e-tron met 83 kWh haalt gemiddeld bijna 160 kW van 10-80% en de Performance met 100 kWh zelfs bijna 200 kW gemiddeld. Dat zijn waarden die je met een 400V MEB-auto niet haalt. Het verschil tussen de 83 en 100 kWh zit dus in accugrootte en laadsnelheid, niet in het gebruik van dezelfde motor als de ID.7.

Gewicht heeft inderdaad maar weinig invloed op de range, aerodynamica en de efficiëntie van de aandrijflijn zijn veel belangrijker. Daarom is een sedan altijd gunstiger dan een SUV en maken velgen en bandenkeuze veel uit. Het klopt dus niet dat de A6 e-tron de APP550 zou hebben; dat is een 400V-motor, terwijl de A6 altijd 800V is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10 16:10
iX3-2022 schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:42:
[...]

De A6 e-tron staat op het PPE-platform en dat is altijd 800V. Daarmee heeft hij een andere aandrijflijn dan de 400V MEB-auto’s zoals de ID.7. De APP550 motor is specifiek ontwikkeld voor MEB en zit dus in de ID.7 Pro en Pro S, maar niet in de A6 e-tron. Het klopt dat de APP550 heel efficiënt is, waardoor een ID.7 op de snelweg verrassend zuinig kan zijn en soms dichter bij een A6 e-tron uitkomt dan je zou verwachten. Maar de A6 e-tron heeft altijd 800V-motoren en inverters die voor het PPE-platform zijn ontwikkeld.

Qua laden zie je dat verschil ook terug: de A6 e-tron met 83 kWh haalt gemiddeld bijna 160 kW van 10-80% en de Performance met 100 kWh zelfs bijna 200 kW gemiddeld. Dat zijn waarden die je met een 400V MEB-auto niet haalt. Het verschil tussen de 83 en 100 kWh zit dus in accugrootte en laadsnelheid, niet in het gebruik van dezelfde motor als de ID.7.

Gewicht heeft inderdaad maar weinig invloed op de range, aerodynamica en de efficiëntie van de aandrijflijn zijn veel belangrijker. Daarom is een sedan altijd gunstiger dan een SUV en maken velgen en bandenkeuze veel uit. Het klopt dus niet dat de A6 e-tron de APP550 zou hebben; dat is een 400V-motor, terwijl de A6 altijd 800V is.
Je hebt inderdaad gelijk... Ik heb even gezocht en zie inderdaad ook 800V staan, wat vreemd.. Motor heeft idd exact even veel pk's als die bij de ID7. Vandaar ook de hogere laadsnelheid, toch nog niet zo'n slechte keus dan die A6 met kleinere accu :P

Als je dan ook een caravan of af en toe een zware aanhanger trekt kun je beter de 83kWh A6 E-tron hebben dan de ID.7 Pro S, accu is niet heel veel kleiner, maar mag 1100kg meer trekken en hij laadt een stuk sneller + de basisprijs is niet heel veel hoger.

[ Voor 7% gewijzigd door barta123 op 29-09-2025 16:16 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-10 11:52
Na een paar weken afwegen en twijfelen is de kogel door de kerk. Belgische firmawagen met alle restrictries vandien (VW groep, bepaald budget, bepaalde verplichte opties etc.)

Het is een Q6 geworden met comfort opties, ik ben benieuwd!

AUDI Q6 E-TRON BEV 83KWH CORPORATE S AUTO
Buitenkleur: Mythos Black metallic
Binnenbekleding: Leather/synthetic leather black Sport
Manueel zonnescherm ruiten achterdeuren
Trekhaak
Pack Storage with Frunk
Pack Comfort Pro
Pack Technology Pro
Digitale OLED achterlichten
Panoramisch glazen dak
Pack Platinum
Pack interior Sport (leder/kunstleder - zwart)
Isolerend glas voor de zijruiten vooraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Het laden gaat snel het verschil in laadsnelheid met de normale en performance is 1/5 , dat is ook het verschil in accu het lijkt er dus op dat er gewoon 1 of meerdere extra accu pack inzit waardoor je dus ook sneller.

De motor is gelijk bij beide, helaas is perfomance nog niet te uplocken via de software, wat wel kan bij sommige tron 50 naar 55 vermogen.

Op vakantie moet je simpel rekenen met de normale sta je elke 250km te laden en met de perfomance elke 300. Beetje afhankelijk van je rijgedrag en omstandigheden. Harder rijden loont nogsteeds omdat de auto sneller laad dan je hem leer rijd, beetje simpele redenering, maar ik hoor sommige er zo moeilijk over doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:56:
Het laden gaat snel het verschil in laadsnelheid met de normale en performance is 1/5 , dat is ook het verschil in accu het lijkt er dus op dat er gewoon 1 of meerdere extra accu pack inzit waardoor je dus ook sneller.

De motor is gelijk bij beide, helaas is perfomance nog niet te uplocken via de software, wat wel kan bij sommige tron 50 naar 55 vermogen.

Op vakantie moet je simpel rekenen met de normale sta je elke 250km te laden en met de perfomance elke 300. Beetje afhankelijk van je rijgedrag en omstandigheden. Harder rijden loont nogsteeds omdat de auto sneller laad dan je hem leer rijd, beetje simpele redenering, maar ik hoor sommige er zo moeilijk over doen....
Ik verwacht eigenlijk dat je door de laadsnelheid al snel boven de 80% laadt, ook al gaat de snelheid dan omlaag, omdat koffie of toilet toch net iets langer duurt. Dan zou je denk ik wel meer dan 250/300 moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10 19:42
Ik heb de 100kw versie en deze houdt veel langer een hoger laadniveau aan dan de model Y die ik hiervoor had. De keuze van laadstops en momenten in de Audi navigatie is af en toe wel bijzonder.

[ Voor 15% gewijzigd door pvdveen1 op 01-10-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Heeft iemand het euvel dat de bijrijders deur niet opengaat bij het openen met de afstandsbediening?
Bij ontgrendelen gaan mijn spiegels uit, de berijdersdeur kan open maar de bijrijdersdeur niet. Dat lukt alleen na meerdere keren sluiten. Brak. of en instelling misschien?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
JTHZZ schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:38:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat je door de laadsnelheid al snel boven de 80% laadt, ook al gaat de snelheid dan omlaag, omdat koffie of toilet toch net iets langer duurt. Dan zou je denk ik wel meer dan 250/300 moeten kunnen halen.
Dat weet ik niet. Ik reken als volgt. Gezien de testen ga ik in de zomer/mei vakantie uit van circa 5km per KW rijd. Stel dat de laadpalen zich echt ideaal tussen de 10% en 80% bevinden heb je dus maximaal 70% van 83kw. Dat is dus circa 58KW x 5 = 290. Echter ga ik wel gewoon 130 a 140 rijden als dat kan.

Daarnaast heb ik nog een fiets achterop. Ook de reden dat we altijd twee om twee naar het toilet gaan dus dan ben je zomaar 20 minuten verder, je moet je er gewoon op instellen. Ik heb op vrijdag 31 juli bij elke stop een 200kv lader vrij zien staan van Rotterdam naar Munchen en de volgende dag van Munchen naar Oostenrijk ook en dat was zo,n beetje het zwartste weekend.

Ik ga zeker testen hoe hard die doorgaat na 80%, hier om de hoek staan 300kv lader en ook van die 50Kv shell laders even kijken wat er dan gebeurt. In de testen blijft ie echt goed rond de 200Kw zeker tussen 20 en 70

[ Voor 9% gewijzigd door Wasbeer2006 op 01-10-2025 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:35
Dinictus208 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:16:
Heeft iemand het euvel dat de bijrijders deur niet opengaat bij het openen met de afstandsbediening?
Bij ontgrendelen gaan mijn spiegels uit, de berijdersdeur kan open maar de bijrijdersdeur niet. Dat lukt alleen na meerdere keren sluiten. Brak. of en instelling misschien?
Kan je de achterportieren wel open doen na 1x klikken? Er is een instelling dat je alleen het bestuurdersportier opent (standaard) of alle portieren (keuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
Wasbeer2006 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Dat weet ik niet. Ik reken als volgt. Gezien de testen ga ik in de zomer/mei vakantie uit van circa 5km per KW rijd. Stel dat de laadpalen zich echt ideaal tussen de 10% en 80% bevinden heb je dus maximaal 70% van 83kw. Dat is dus circa 58KW x 5 = 290. Echter ga ik wel gewoon 130 a 140 rijden als dat kan.

Daarnaast heb ik nog een fiets achterop. Ook de reden dat we altijd twee om twee naar het toilet gaan dus dan ben je zomaar 20 minuten verder, je moet je er gewoon op instellen. Ik heb op vrijdag 31 juli bij elke stop een 200kv lader vrij zien staan van Rotterdam naar Munchen en de volgende dag van Munchen naar Oostenrijk ook en dat was zo,n beetje het zwartste weekend.

Ik ga zeker testen hoe hard die doorgaat na 80%, hier om de hoek staan 300kv lader en ook van die 50Kv shell laders even kijken wat er dan gebeurt. In de testen blijft ie echt goed rond de 200Kw zeker tussen 20 en 70
Volgens mij haal je wat eenheden door elkaar maar ik ging uit van rijden zonder fiets achterop en dan hoop ik dat je wel onder de 20kWh/100km moet kunnen blijven. Ik rij nu al meestal op 5% SoC bij aankomst en als je dan tot 85-90% doorlaadt moet je echt wel verder komen. Maar hangt een beetje er vanaf hoe snel de laadsnelheid afvalt, daar heb ik nog geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Kipsel schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:28:
[...]

Kan je de achterportieren wel open doen na 1x klikken? Er is een instelling dat je alleen het bestuurdersportier opent (standaard) of alle portieren (keuze).
Bedankt, de instelling stond inderdaad alleen op de bestuurdersportier. Ik had eerst zelf even moeten kijken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyra
  • Laatst online: 12-10 17:31
Nog meer mensen van de A6 een oproep gehad ivm een terugroepactie met betrekking tot de veiligheidsgordels voorin? Ik heb niet zo'n zin om te gaan, maarja ik wil natuurlijk wel een veilige gordel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb niets gehoord. Wat is er loos? Ook niet echt zin in een terugroepactie. Kom hem maar halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:33
Dinictus208 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:16:
Kan me herinneren dat dat een anti hijack instelling is. Dus dat wanneer jij je auto unlocked, er niemand snel in kan stappen op de bijrijdersstoel (wanneer dat niet de bedoeling is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
JTHZZ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:44:
[...]

Volgens mij haal je wat eenheden door elkaar maar ik ging uit van rijden zonder fiets achterop en dan hoop ik dat je wel onder de 20kWh/100km moet kunnen blijven. Ik rij nu al meestal op 5% SoC bij aankomst en als je dan tot 85-90% doorlaadt moet je echt wel verder komen. Maar hangt een beetje er vanaf hoe snel de laadsnelheid afvalt, daar heb ik nog geen ervaring mee.
Ben ik ook benieuwd naar en zit er dan verschil in laden bij verschillende temperaturen en de accu koeling danwel verwarming.

Los van de fiets ik denk echt niet dat je met 130 a 140 op 20kw zit denk eerder richting de 23 a 24 bij gunstig weer.

Als je perfecte stints kan rijden van 80 misschien tegen de 90% naar 10% kom je een eind, maar onder de onder de 15 is de laadsnelheid echt een stuk lager rond de 140 als ik yt moet geloven. Goed dat is misschien maar. 1 minuutje extra zo moet je het ook zien.

Ik heb eigenlijk een 4 season banden contract maar ik houd de zomerbanden. 4 seasons hebben bv een veel lagere rolweerstand dat scheelt 10 tot 18% met een PS5. Best "significant" maar hoe groot is het aandeel rolweerstand in het geheel ik denk nog geen 10% dus is het misschien maar weer 1 a 2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyra
  • Laatst online: 12-10 17:31
Dinictus208 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:53:
Ik heb niets gehoord. Wat is er loos? Ook niet echt zin in een terugroepactie. Kom hem maar halen.
App geeft de melding: vervang de veiligheidsgordel voorin: maatregel 69UM. Dus ik stuurde bericht naar de Audi-dealer. Die reageerden met "het betreft een terugroepactie waar regulier in onze werkplaatsplanning een afspraak voor gemaakt kan worden." Daar werd ik niet veel wijzer van en ik heb er dus nog steeds geen zin in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08:43
Hi! Specifieke vraag, ik heb mijn stoplichtassistent aangezet in het menu voor hulpsystemen, maar ik zie dit nog niet verschijnen tijdens het rijden. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb verder wel het datapakket geactiveerd (mocht dit uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:11
Remmyveen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:34:
Hi! Specifieke vraag, ik heb mijn stoplichtassistent aangezet in het menu voor hulpsystemen, maar ik zie dit nog niet verschijnen tijdens het rijden. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb verder wel het datapakket geactiveerd (mocht dit uitmaken)
Ik heb het zien werken in Duitsland, maar nog nooit in Nederland. Hier niet beschikbaar misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Remmyveen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 23:34:
Werkt tot nu toe maar in een paar Duitse steden inderdaad. De verkeerlichten moeten het zelf ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23
Hier sinds kort een Q6 edition als voorloopauto zonder opties erop (iemand die hem eerder helemaal kaal heeft besteld blijkbaar 🫣). Ik zie wel een cameraatje achterop, maar die doet iig niks. Blijkbaar ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Update: A6 S-edition Sportback doorgedrukt bij dealer in Nederland op 3 september, geplande productie 24 oktober en ik verwacht half november aflevering. Lekker snel dus.

Zou het hogere productie zijn, geluk of weinig vraag?

[ Voor 5% gewijzigd door robinh op 02-10-2025 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 13:44
Misschien dat je een heel gangbare uitvoering hebt besteld? Ik zit zelf (vooralsnog) aan de 4,5 maanden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
De mijne is 3 of 4 augustus doorgezet en die zou medio okt de fabriek moeten verlaten. Gezien de vakantie periode ook best snel. Ik neem aan dat Audi NL gezien de nog ietsje voordeligere bijtelling dit jaar wat productie plaatsen heeft gereserveerd.

De meeste staan de horror verhalen nog bij vanuit de corona. Daarvoor was tussen 2 en 4 maanden heel normaal.

Auto industrie ligt natuurlijk helemaal op z,n gat en dit zijn ook nog eens auto's die niet in grote getalen verkocht worden. Ondanks dat de auto al ruim een half jaar leverbaar is heb ik er in NL maar een paar gezien en gezien het alle keren een siam beige sportback was waarschijnlijk dezelfe 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-10 00:48
Audi a6 sportback ervaring digitale sleutel:
- Tijdens inontvangastname niet geactiveerd door de verhalen in forum
- 2 maanden later toch geactiveerd zonder problemen
- Succesvol gebruikt gedurende twee weken
- Vandaag 's ochtends kreeg auto niet open met fysieke sleutel of op andere manier
- Na half uur wachten, lukte het plots wel...
- Na een uur op snelweg gereden te hebben, auto geparkeerd: lukte het niet om auto af te sluiten. (Geen meldingen op scherm o.i.d.)
- Gelukkig in de buurt van audi dealer , daar hebben ze hem "uitgelezen".
- Monteur geeft aan dat het issue de combi van digitale en fysieke sleutel is. Zoals.ook bij de q6 speelt. Is ook bij audi bekend en wordt aan gewerkt. Bij de q4 (zelfde hardware) speelt dit.n.l. niet. Zelf ingevuld: implementatie zorgt dus dat de databus vervuild kan raken en is niet makkelijk te legen. Zeker niet door een niet monteur.

Mijn conclusie:
De digitale sleutel kan ook de.offline werking van de auto beïnvloeden. Zou nooit moeten. Maar het is nu definitief: gebruik de digitale sleutel helemaal niet totdat dit is gefixt.

UPDATE: ik hoorde ook dat de "Q4 (4e kwartaal) update" nu i.p.v. de soms gecommuniceerde 2026 in/vanaf wk 50 van 2025 zal gaan plaatsvinden. Daar wordt ook de digitale sleutel implementatie die zonder problemen voor de Q4 werkt overgenomen. Geen quote maar geparafraseerd door mij. ;) We gaan het zien.

[ Voor 13% gewijzigd door metalpro2021 op 03-10-2025 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-10 20:31
robinh schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:44:
Update: A6 S-edition Sportback doorgedrukt bij dealer in Nederland op 3 september, geplande productie 24 oktober en ik verwacht half november aflevering. Lekker snel dus.

Zou het hogere productie zijn, geluk of weinig vraag?
Hier de avant hetzelfde moment besteld, verwachte leverdatum eind november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10 19:21
metalpro2021 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 15:48:

UPDATE: ik hoorde ook dat de "Q4 (4e kwartaal) update" nu i.p.v. de soms gecommuniceerde 2026 in/vanaf wk 50 van 2025 zal gaan plaatsvinden. Daar wordt ook de digitale sleutel implementatie die zonder problemen voor de Q4 werkt overgenomen. Geen quote maar geparafraseerd door mij. ;) We gaan het zien.
Weet je of dit een OTA update wordt of moet je een afspraak maken bij een Audi dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Alamo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:38:
[...]

Weet je of dit een OTA update wordt of moet je een afspraak maken bij een Audi dealer?
Normaal is het via de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Alamo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:38:
[...]

Dealer. Bij mij wordt er ook een module gewisseld. (Hardware dus) Mijn vermoeden is dat dit bij iedereen gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pfff soms voelt een Audi net weer 15 jaar terug. Laatste keer dat ik naar een dealer moest voor een simpele software update… het is dat de auto zo lekker rijdt, anders was dat ding terug gegaan voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
https://www.audi-mediacen...ir-updates-animation-7652

Hier heeft men het toch echt over over the air updates. Of is dat dan alleen maar marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
JTHZZ schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:04:
https://www.audi-mediacen...ir-updates-animation-7652

Hier heeft men het toch echt over over the air updates. Of is dat dan alleen maar marketing?
Het kan ook wel! Voor 95% van de auto. Voor drivetrain/mmi pro e.d.
Maar waar ze nu kennelijk last van hebben zijn ingekochte modules die niet volledig open zijn. Om een idee te geven: de modules waar ik een issue mee had (afgrendelen van de deuren) is niet eens uit te lezen laat staan te bedienen. M.a.w. "zou nooit iets mee aan de hand moeten zijn en werkt autonoom". Nou niet dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Nu online
metalpro2021 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:17:
[...]

Het kan ook wel! Voor 95% van de auto. Voor drivetrain/mmi pro e.d.
Maar waar ze nu kennelijk last van hebben zijn ingekochte modules die niet volledig open zijn. Om een idee te geven: de modules waar ik een issue mee had (afgrendelen van de deuren) is niet eens uit te lezen laat staan te bedienen. M.a.w. "zou nooit iets mee aan de hand moeten zijn en werkt autonoom". Nou niet dus....
Maar dan zou je toch verwachten dat die kwartaal update via OTA komt. Dat specifieke probleem met die deur snap ik dat dat niet zonder de dealer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
Wat is het probleem met de deur? Ik heb dagelijks het probleem dat mijn deur bij het van slot en openen halverwege blokkeert en dan een melding “storing centrale deurvergrendeling “ geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
pvdveen1 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:44:
Wat is het probleem met de deur? Ik heb dagelijks het probleem dat mijn deur bij het van slot en openen halverwege blokkeert en dan een melding “storing centrale deurvergrendeling “ geeft.
Die van mij ging helemaal niet meer op slot, op het moment dat mijn telefoon met bluetooth met de auto verbonden is....

Nog steeds trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik sta de eerste keer per dag ongeveer een minuut te wachten tot de deur van het slot gaat met mijn digitale key. Heb nog maar 1 x gehad dat ik de telefoon moest herstarten en hij daarna pas open ging. Heb wel vaker dat de auto tijdens het rijden de vraag stelt of er wel een geldige sleutel in de auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
Ik krijg mijn telefoon ook niet draadloos gekoppeld als auto sleutel. Wel met de RFID optie in de apple wallet. De garage weet het ook niet...
De update maar afwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alamo
Gisteren mijn geïmporteerde Q6 (jaartje oud) opgehaald. Wat een genot zeg. Komend vanaf een Tesla Model 3 is het onderstel (met luchtvering) wel next level. Heb wel een goed uur nodig gehad om alle instellingen door te lopen (en te vinden, allemaal niet heel voordehandliggend).

Mijn grootste 'angst' zat in alle problemen die mensen beschrijven... of ik ook mijn dosis waarschuwingen en foutmeldingen zou krijgen. De digitale sleutel begin ik voorlopig dus ook maar even niet aan.

Eerste wat ik zag toen ik wegreed bij de importeur: bij inschakelen van cruise control de melding "Adaptieve rijassistent: momenteel niet beschikbaar. Gordel open" Was alleen helemaal geen gordel open. Gelukkig is die melding in de tweede rit verdwenen, heb 'm nog niet teruggezien.

CarPlay had ik eerste keer juist wel direct aan de praat maar latere ritten opeens niet meer. Had zitten rommelen aan instellingen. Die heb ik nu ook weer op de rit. Voor mensen die daar mogelijk ooit tegenaan lopen: in de instellingen die over jouw verbonden iPhone gaan kan je aanzetten 'telefoon', 'mediaspeler', en 'carplay' (zo ongeveer). Als je CarPlay wilt gebruiken moet je die eerste twee uitzetten, en dan CarPlay inschakelen. Dit was bij mij de oplossing, sindsdien doet CarPlay het meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsdebruin
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-10 02:17
Ben benieuwd wat voor impact dit gaat hebben voor komende updates:

https://www.heise.de/en/n...development-10712012.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 14:44
@MK_ Heb jij informatie (of hints ;)) of Apple Maps en/of Google Maps op termijn toegang krijgt tot de batterijstatistieken en/of batterij pre-conditioning in de Q6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Pepehv schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:57:
@MK_ Heb jij informatie (of hints ;)) of Apple Maps en/of Google Maps op termijn toegang krijgt tot de batterijstatistieken en/of batterij pre-conditioning in de Q6?
V.z.i.w niet.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:04
Kan iemand bevestigen dat een nieuwe Audi A6 E tron Avant beschikt over one pedal drive mét volledig tot stilstand komen? Ik spreek dus niet over ACC of allerhande andere hulpsystemen.

Ik lees op internet tegenstrijdige verhalen over OPD, sommige websites zeggen dat de wagen niet volledig tot stilstand kan komen, de officiele website van Audi zegt dan weer van wel.

Iemand? Misschien is het gedrag daarvan in de loop van de tijd nog gewijzigd na de eerste leveringen?

Tnx

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• metalpro2021
Ja. Er is een B mode en die is volledig one pedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 01:35
metalpro2021 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:31:
Ja. Er is een B mode en die is volledig one pedal.
Volledig eens. Verder blijft het matige software en matig weggedrag. Zonder luchtvering laten staan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Hier staat een Q6 met luchtvering en een A6 zonder, het liefst rijdt ik in de A6. Matig is niet wat in me opkomt als ik het onderstel zou moeten omschrijven.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torrentus
Bij mij ook niet.. (weliswaar met luchtvering). De toon in dit topic (zoals in alle ervaringen topics) is wat mij betreft echt aan de negatieve kant. Natuurlijk is er her en der wat op te merken, maar de auto rijdt heerlijk, is zuinig, laadt snel, draait op Android dus is in theorie redelijk toekomstbestendig en de software werkt voor mij echt meer dan prima. Dingen als phone as key werken soepeler dan bij Polestar voor mij, en ook de app werkt prima. Tevreden rijder hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 01:35
MK_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 23:30:
Hier staat een Q6 met luchtvering en een A6 zonder, het liefst rijdt ik in de A6. Matig is niet wat in me opkomt als ik het onderstel zou moeten omschrijven.
De a6 rijdt ook beter… het is allemaal relatief maar voor mij is de q6 het boegbeeld van vergane glorie van Audi. Ze zijn ingehaald door auto’s met een veel grotere value for money. Incl kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:40
Ik rij nu een week in de A6 SB met 83kwh accupakket. Ik kom uit een Polestar 2 (dual motor) en vind de rechtuit-stabiliteit van de A6 stukken minder dan de Polestar. Ik heb constant het gevoel dat ik lichtjes moet corrigeren (zowel naar rechts en dan weer naar links etc etc) en merk dat ik m'n handen daardoor knijpend aan het stuur heb, vermoeiend.

Is dit herkenbaar?

[ Voor 7% gewijzigd door Johnbeer op 09-10-2025 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:35
Johnbeer schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:01:
Ik rij nu een week in de A6 SB met 83kwh accupakket. Ik kom uit een Polestar 2 (dual motor) en vind de rechtuit-stabiliteit van de A6 stukken minder dan de Polestar. Ik heb constant het gevoel dat ik lichtjes moet corrigeren (zowel naar rechts en dan weer naar links etc etc) en merk dat ik m'n handen daardoor knijpend aan het stuur heb, vermoeiend.

Is dit herkenbaar?
Ik herken dit niet en heb exact dezelfde versie. Heb je de hulp om de auto binnen de lijnen te houden uit staan? En dan moet je nog steeds (constant) corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:08

CoolHead621

Enjoy every moment

Is dit herkenbaar?
Herkenbaar, Ik kom uit een Tesla M3 LR ook in de Audi steeds aan het corrigeren.
Ook elke keer dat de auto in grijpt omdat ik afwijk naar de lijn.

Heel irritant.

Verder heerlijk rijdende auto en zou niet terug willen naar een Tesla atm

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnbeer
Kipsel schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:22:
[...]

Ik herken dit niet en heb exact dezelfde versie. Heb je de hulp om de auto binnen de lijnen te houden uit staan? En dan moet je nog steeds (constant) corrigeren?
Ja, heb ik bij wijze van proef uitgezet maar zonder verschil. Het gaat ook juist om de situatie dat ik in het midden van belijning rijd, maar dat de auto zelf dus zoekerig lichtjes naar rechts trekt en ik dan weer zacht naar links corrigeer en vice versa. Het is ook niet specifiek ergens op een traject of zo, maar gedurende de hele reis.

Ik zal Audi eens bellen om naar de uitlijning te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:28
Herken ik ook niet trouwens, ook A6 SB met 83kwh pakket, auto rijdt/ligt stabiel op de weg.
Wel een gloeiende hekel aan die lane-assist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online

Is dit herkenbaar?
Ik heb dat met de e-tron wel. Ik heb het idee dat het het lane-keeping systeem is dat me voor mijn gevoel 1 kant op trekt. (de uitgebreide versie)

The best is yet to come

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wasbeer2006
MK_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 23:30:
Als BMW man vind ik de A6 (tijdens de proefrit) De beste normale gezins EV waar ik ooit in gereden hebt. Qua wegligging on audi's goed, geen onderstuur, stil, hele mooie gevoelige besturing.

Sterker beter de bejubelde I5 en dat zeg ik dan echt als BMW fan.

Dat was met de normale schroefveren. Op de grens was ie wat raar, maar daar komt 90% toch nooit en elke zware station heeft die trucken.

Het zoekende in rechtelijn hoor ik ook wel in enkele reviews, maar ook niet alle. Ik heb nu een V60 en die heeft dat ook, maar na een maandje had ik daar geen last meer van. Tijdens de proefrit niet opgevallen.

Software zie ik overal. Volvo is ook een drama aan het worden met z,n zustermerken.

De negativiteit komt denk ik door het volgende:
-De ene helft de echte autoliefhebber / premium kwaliteits purist vind de materialen niet "audi"
-De andere helft, die een software update belangrijker vinden dan een nieuwe set banden of mooie extra optie als stoelen, leer etc, die vinden de software niet top.

Als je dat optelt heb je dus relatief veel mensen die iets niet top vinden. Maargoed het is maar een idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnbeer
Aanvulling op mijn eerdere bericht over het zoekerige rijgedrag:

vandaag tijdens een langere snelwegrit weer wat gespeeld met het "gas"pedaal; bij volle acceleratie trekt de auto ook behoorlijk naar rechts. Laat ik dan gas los, dan trekt de auto weer terug naar links. Maakt niet uit of ik op de rechter- of linkerrijstrook rijd. Vorige week dacht ik dat het aan de najaarsstorm lag, maar dus niet. Gelijk maar gebeld met de dealer, die neemt me serieus en heeft aankomende dinsdag plek vrij gemaakt om ernaar te kijken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
PADIpro schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:29:
Sinds vorige week heb ik de Fitcamx draaien in de Audi Q6. Fijn om weer een dashcam te hebben, helaas niet zo geadvanceerd als bij Tesla, maar het doet wat het moet doen.

Installatie is vrij eenvoudig maar je moet wel wat kracht zetten om alle verwijderen en weer terug te plaatsen.

[Afbeelding]
Even benieuwd, ben je er nog tevreden mee na een paar maanden? En welke heb je precies genomen? Ik zie op hun website nogal wat opties: https://fitcamx.com/colle...fitcamx-dash-cam-for-audi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZHuE9ODd_hkvBlekzeTwpTGdg0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EP6ncJwE0rTJCxpaffpYtISk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafets88
Wasbeer2006 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 15:32:
[...]

Als BMW man vind ik de A6 (tijdens de proefrit) De beste normale gezins EV waar ik ooit in gereden hebt. Qua wegligging on audi's goed, geen onderstuur, stil, hele mooie gevoelige besturing.

Sterker beter de bejubelde I5 en dat zeg ik dan echt als BMW fan.

Dat was met de normale schroefveren. Op de grens was ie wat raar, maar daar komt 90% toch nooit en elke zware station heeft die trucken.

Het zoekende in rechtelijn hoor ik ook wel in enkele reviews, maar ook niet alle. Ik heb nu een V60 en die heeft dat ook, maar na een maandje had ik daar geen last meer van. Tijdens de proefrit niet opgevallen.

Software zie ik overal. Volvo is ook een drama aan het worden met z,n zustermerken.

De negativiteit komt denk ik door het volgende:
-De ene helft de echte autoliefhebber / premium kwaliteits purist vind de materialen niet "audi"
-De andere helft, die een software update belangrijker vinden dan een nieuwe set banden of mooie extra optie als stoelen, leer etc, die vinden de software niet top.

Als je dat optelt heb je dus relatief veel mensen die iets niet top vinden. Maargoed het is maar een idee
Ik heb 9 maanden met een I5 Touring gereden en de A6 rijd effectief beter dan de I5.

Sommige zaken waren beter in de I5, andere in de A6. Maar ze gaan mooi tegen elkaar op

Ben aan het aftellen naar de A6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilsdebruin
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-10 02:17
https://www.reddit.com/r/...d4d/new_audi_q6_software/

Geruchten over de nieuwe software update met KD2 als naam, ben benieuwd of het klopt dat dit vanaf morgen uitgerold gaat worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Fyi: KD2 is "Kundendienst" (e.g klantenservice), dat is een tussenupdate en niet de "grote" update met nieuwe features.

Maar "Kundendienst" updates zijn wel meer cruciale fixes, voornamelijk voor gemelde issues uit het veld. Dus beter zou het zeker moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Alamo schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:57:
[...]

Even benieuwd, ben je er nog tevreden mee na een paar maanden? En welke heb je precies genomen? Ik zie op hun website nogal wat opties: https://fitcamx.com/colle...fitcamx-dash-cam-for-audi
[Afbeelding]
Pro-tip: kijk op AliExpress :Y

Normaal ben in niet voor AliExpress spul, maar deze FitcamX camera's zijn 1:1 de AliExpress camera's in een ander doosje voor dubbel de prijs.

Zelfs als je de apps vergelijkt, die van FitcamX zelf of de AliExpress apps (bijvoorbeeld Viidure) zijn identiek hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://play-lh.googleusercontent.com/ifP7IXXsfI-J-ahxmonmyP2Ko2HujDXSH9y3WU_X0hayc5aXqPGL2ovE8VWNtyGFelIw=w5120-h2880-rw
Afbeeldingslocatie: https://play-lh.googleusercontent.com/wQs8qMGkgB4IKZblAERtDXj4dt7eDHdyzb3AhfvSZ0ocspeFyyiWg00N8HRfmWQEsIQ=w5120-h2880-rw

Nu zie ik bij ome Ali niet specifiek de A6/Q6 e-tron vermeld staan, maar dat is bij FitcamX niet anders.
https://a.aliexpress.com/_EuYwvQM
Hier heeft de 4K 2160P ook gewoon identiek dezelfde specificaties als de FitcamX :+

Also fun fact: zowel AliExpress als FitcamX adverteren de 4K variant met 4K, maar de Sony IMX335 sensor heeft een maximale resolutie van 2592x1944 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Iemand ervaring met caravanspiegels op de A6 etron?

Ik had van Emuk een set besteld maar deze zijn blijkbaar niet voor de etron versie van de A6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
MK_ schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:56:
[...]

Pro-tip: kijk op AliExpress :Y

Normaal ben in niet voor AliExpress spul, maar deze FitcamX camera's zijn 1:1 de AliExpress camera's in een ander doosje voor dubbel de prijs.

Zelfs als je de apps vergelijkt, die van FitcamX zelf of de AliExpress apps (bijvoorbeeld Viidure) zijn identiek hetzelfde.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nu zie ik bij ome Ali niet specifiek de A6/Q6 e-tron vermeld staan, maar dat is bij FitcamX niet anders.
https://a.aliexpress.com/_EuYwvQM
Hier heeft de 4K 2160P ook gewoon identiek dezelfde specificaties als de FitcamX :+

Also fun fact: zowel AliExpress als FitcamX adverteren de 4K variant met 4K, maar de Sony IMX335 sensor heeft een maximale resolutie van 2592x1944 :+
Ja heb ik voor mijn V60 ook, prima camera!

Die link in jouw bericht is dat de exacte camera voor de A6 etron?
de JAD03?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 20:58
Even een korte review, mijn A6 e-tron Sportback 83 kW heeft nu 5.000 km afgelegd.

De cijfers:
Gemiddeld verbruik 15,6 kW/100 km.
Ik heb nog nooit een snellader gebruikt maar laad de wagen altijd thuis, dit kost me voorlopig 3,12 EUR/100 km.
Mijn energieprijs is 0,2 EUR/kW.
Verbruik komt dus overeen met 2 liter brandstof per 100 km, geweldig!

Review: pro:
- wat een magnifieke wagen, ik vind 'm nog steeds heel mooi vormgegeven
- het rijgedrag, ja, ik houd van achterwielaandrijving, goede zet Audi!
- ruimer dan ik gedacht had, ik heb 3 kinderen waarvan 2 grote tieners, geen enkel probleem met 3 naast mekaar
- goede app connectiviteit en handige smart key op mijn Samsung S25 Ultra
- head up display, pano dak en B&O audio systeem zijn ge-wel-dig

Review: negatief:
- soms wat bugs ja, al wat wacko meldingen gehad, verdwijnen quasi altijd tijdens het rijden
- de kofferdeksel opent soms niet volledig na drukken op knop of voetbeweging, maar stopt met openen na 20 cm, erg vervelend als je net je handen vol hebt! De koffer piept en houdt er mee op.
- in het begin sloot de koffer vaak niet volledig en kwam terug 20 cm omhoog met een piep. Dit heb ik de laatste maand niet meer aan de hand.

Kortom, ik ben bijzonder tevreden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pvdveen1
fwinters schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:11:
B&O audio systeem zijn ge-wel-dig
Fwinters. Ik heb ook het B&O systeem maar ben erg teleurgesteld in de geluidskwaliteit. Heb zelfs de 2 abonnement opties geprobeerd. Maar dat maakt het alleen maar slechter.

Zou je een bij jouw audi eens willen proberen om een dolby (atmos) af te spelen? Komt het geluid dan ook uit de juiste luidsprekers (front right, front left enz). Bij die van mij wordt er van alles gemixt waardoor bij de test van bijvoorbeeld front right ook geluid komt uit de andere luidsprekers.
Al van alles geprobeerd om een mooi geluid te krijgen als je het volume wat hoger zet. Maar het blijft rommelig en schel klinken. Wat wel bijzonder is als je focus op rear zet dat het geluid dan voorin harder wordt.

Op reddit zijn er ook een aantal post te vinden met dezelfde problemen/teleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:05

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Wasbeer2006 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Ja heb ik voor mijn V60 ook, prima camera!

Die link in jouw bericht is dat de exacte camera voor de A6 etron?
de JAD03?
Please Contact customer service to send photos when you buy it!
Because this product is dedicated, to avoid installation or other problems, please tell us which year and which model of your car, and take photos for the rear view mirror bracket of your car .
Even met de verkoper praten dus (en kijken of ze al iets hebben voor specifiek jouw model). Zelfde voor @Alamo, ook bij FitCamX staan ze je graag te woord om het juiste model voor je te zoeken. Ik heb er zelf al een een paar maanden naar volle tevredenheid, voor een ouder model Audi.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-10 20:58
pvdveen1 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:09:
[...]

Fwinters. Ik heb ook het B&O systeem maar ben erg teleurgesteld in de geluidskwaliteit. Heb zelfs de 2 abonnement opties geprobeerd. Maar dat maakt het alleen maar slechter.

Zou je een bij jouw audi eens willen proberen om een dolby (atmos) af te spelen? Komt het geluid dan ook uit de juiste luidsprekers (front right, front left enz). Bij die van mij wordt er van alles gemixt waardoor bij de test van bijvoorbeeld front right ook geluid komt uit de andere luidsprekers.
Al van alles geprobeerd om een mooi geluid te krijgen als je het volume wat hoger zet. Maar het blijft rommelig en schel klinken. Wat wel bijzonder is als je focus op rear zet dat het geluid dan voorin harder wordt.

Op reddit zijn er ook een aantal post te vinden met dezelfde problemen/teleurstellingen.
Ik ben geen audiofiel, maar geniet enorm van de helderheid en het ruimtelijk vullend vermogen van de installatie. De bastonen klinken mooi door maar overheersen niet, de hoge noten komen heel scherp tot uiting (daar moet je van houden).
Ik luister geen Hi Res audio (ik heb een aantal keren rondgereden met flac Hi Res audio via USB, klinkt heel goed) want dat verschil hoor ik niet direct. Ik heb voor m'n gezin een Youtube Premium abo, dus we gebruiken Youtube Music, doe ik dus via Android Auto.
Ik wil gerust eens Dolby (Atmos) proberen, maar ik stel me de vraag of dit wel correct zal werken omdat Dolby als commerciële machine bewust eist dat er licenties genomen worden of de hardware kan het geluid niet zoals bedoeld afspelen.
Persoonlijk ben ik van mening dat, hoewel er gegooid wordt met surround truukjes, muziek in feite een goed stereobeeld moet geven, omdat het zo meestal is opgenomen. Ik heb de surround truukjes van de installatie dus ook op het minimale staan. Zo hoor ik de muziek zoals bedoeld, en kan ik er echt wel van genieten met deze B&O installatie. Ik zie de meerwaarde van surround niet echt, maar ik kijk dan ook geen films in de wagen. Misschien dat het leuk klinkt met een audio opname van een symfonisch orkest, maar dan moet de file dit ondersteunen en ook de driver van de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Ik had de B&O in de test auto. Het viel me erg tegen.
Het is niet slecht hoor, zeker niet!, maar ik vind een een 800 a 1000 euro waard aan kosten en niet meer.
In dit geval is het 4400. Hangt er vanaf wat je aan de andere twee opties hangt. Maar voor mijn gevoel kost de B&O zeker een 2500 euro in deze optie en dat is voor de kwaliteit veel te veel.

Goed ik heb een paar keer een V60 met B&W mee gehad en dat is ruim de 3500 euro waard. Daar kunnen ze ook 8000 euro voor vragen, dat is echt next level auto audio. B&O is een leuke upgrade, niet meer.

Als je echt goede audio wilt geef die 4000 euro uit bij een audio specialist.
En als je van audio houd, neem dan nooit het pano dak, volgens mij kan daar geen doek voor een een glasplaat is nou niet best voor je geluid, die zat wel in de test auto, dat kan best een groot verschil zijn met een stoffen hemel.

[ Voor 5% gewijzigd door Wasbeer2006 op 14-10-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:12:
Het is niet slecht hoor, zeker niet!, maar ik vind een een 800 a 1000 euro waard aan kosten en niet meer.
In dit geval is het 4400. Hangt er vanaf wat je aan de andere twee opties hangt. Maar voor mijn gevoel kost de B&O zeker een 2500 euro in deze optie en dat is voor de kwaliteit veel te veel.

Goed ik heb een paar keer een V60 met B&W mee gehad en dat is ruim de 3500 euro waard. Daar kunnen ze ook 8000 euro voor vragen, dat is echt next level auto audio. B&O is een leuke upgrade, niet meer.

En als je van audio houd, neem dan nooit het pano dak, volgens mij kan daar geen doek voor een een glasplaat is nou niet best voor je geluid, die zat wel in de test auto, dat kan best een groot verschil zijn met een stoffen hemel.
Initieel tijdens sproefrit (glazendak) mening: underwhelmed. Nu (stoffelhemel) : Settings: geen surround. Balans op voorin. Uncompressed bron. En content dat een voorkeur heeft voor middentonen met basaccenten. Niet andersom. Resultaat: zeer acceptabel. (Wat mij betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:12:

Ik was ook bij de test rit niet onder de indruk van de audio. Maar heb er toen ook niet heel veel aandacht aan besteed. Ging ervan uit dat het met een beetje instellen wel goed zou komen. Maar helaas. Net naar zijn Frankrijk op en neer geweest en dus heel veel tijd gehad om er iets van te maken. Maar het blijft als een blikje klinken als je het volume boven de 60-70 procent zet. Het komt niet in de buurt van de audio die ik in de Tesla MY had of in de volvo met dyna sound optie.

Het blijft bijzonder dat als je alle surround setitngs uitschakeld en je een dolby audio test afspeelt dat het geluid niet uit de juiste speaker komt maar dat het wordt gemixt met een iets van surround.

Audi heeft op de website staan dat ze een samenwerking hebben met dolby en vanaf medio 2025 dit gaan leveren maar of dit ook in de nieuwe Q6 zit wordt nergens vermeld. Mijn Q6 is van 2024. Misschien zit het in de nieuwe "grote" update die net uit zou zijn.

Maar het blijft wel een heerlijke auto om mee te reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10 13:44
Bij mij wordt het ook een overstap van een V60 naar een Avant (met luchtvering). Ik stond deze week toevallig voor het stoplicht naast een Avant en het viel me op hoeveel hoger die staat. Ik weet dat je daar e.e.a aan kunt instellen. Maar ik vroeg me ook af of je 'm ook 'standaard' op z'n hoogst kunt zetten bij uitstappen en instappen? Ik kan daar online niets over vinden. Ik heb dat weleens bij een Porsche gezien en volgens mij ook bij m'n Q6 proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Maar hoog was waarschijnlijk de uitvoering met stalen veren.
Als je uit een V60 komt wordt de uitstap sowieso wel een stukje hoger.

Maar je hebt volgens mij geen automatische optie dat de auto bv bij deur open omhoog gaat. Maar ik weet het niet zeker. Bij de Q6 (en Q7) zit wel een functie de auto met bv inladen te verlagen, knopje in de kofferbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-10 08:15
Hi! ik heb een A6 etron. Als ik de kofferbak open dan opent die ongeveer 20 cm en stopt dan met een piep.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb de auto maand of 4 en hij heeft dit altijd gehad. Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalpro2021
mee007 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:58:
Hi! ik heb een A6 etron. Als ik de kofferbak open dan opent die ongeveer 20 cm en stopt dan met een piep.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb de auto maand of 4 en hij heeft dit altijd gehad. Dank!!
Heb je ook een digitale sleutel? Het lijkt erop dat het probleem een verband heeft waar je staat als hij dicht gaat. Sinds ik geen digitale sleutel meer gebruik, gaat de klep weer helemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-10 08:15
metalpro2021 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

Heb je ook een digitale sleutel? Het lijkt erop dat het probleem een verband heeft waar je staat als hij dicht gaat. Sinds ik geen digitale sleutel meer gebruik, gaat de klep weer helemaal dicht.
Nee ik gebruik de digitale sleutel niet meer door heel veel problemen.
Ik heb dus het omgekeerde, bij mij gaat de klep niet helemaal open. Hij opent ong 20cm en stopt dan met een piep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb een A6 in bestelling staan, met soft close deuren in een pakket. Ik zie dit echter nergens echt terugkomen. Is het wat, of vooral irritant?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Dean Martin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:02:
Ik heb een A6 in bestelling staan, met soft close deuren in een pakket. Ik zie dit echter nergens echt terugkomen. Is het wat, of vooral irritant?
Ik heb nergens die optie zien staan toen ik de mijne besteld heb (1 maand geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunted
  • Laatst online: 06:46
Naafets88 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb nergens die optie zien staan toen ik de mijne besteld heb (1 maand geleden)
Soft close is onderdeel van het Tech Pro pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunted
  • Laatst online: 06:46
Dean Martin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:02:
Je moet er aan wennen, dat je je deur niet meer te hard dichtgooit. En dan merk je plots hoe fijn het is.

Vroeger had het ook als functie dat de deur altijd goed dichtzat, maar daar zijn tegenwoordig andere waarschuwingssystemen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Hunted schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:37:
[...]

Je moet er aan wennen, dat je je deur niet meer te hard dichtgooit. En dan merk je plots hoe fijn het is.

Vroeger had het ook als functie dat de deur altijd goed dichtzat, maar daar zijn tegenwoordig andere waarschuwingssystemen voor.
Okay. Ik merk dat soms in de keuken bijvoorbeeld het irritant is dat een deurtje of lade zo langzaam dichtgaat. Vandaar dat ik dacht dat het bij een autodeur misschien ook meer vervelend is dan iets toevoegt.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pasman
  • Laatst online: 08:25
Volgende week vrijdag kan ik mijn A6 ophalen. Nu reed ik vandaag achter een andere A6 en vind die oplichtende ringen niet bepaalt mooi. Is een een optie om deze uit te zetten? Bij voorkeur software matig, maar een zekering lostrekken zou ik ook prima vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pasman op 16-10-2025 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Pasman schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:26:
Volgende week vrijdag kan ik mijn A6 ophalen. Nu reed ik vandaag achter een andere A6 en vind die oplichtende ringen niet bepaalt mooi. Is een een optie om deze uit te zetten? Bij voorkeur software matig, maar een zekering lostrekken zou ik ook prima vinden.
Geen idee of dat mogelijk is, Maar ik vind het op mijn Sportback echt vet mooi O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Pasman schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:26:
Ik denk een stekker. Ik hoop inderdaad ook dat die trend snel stopt. Beetje halfords idee. Dit deed je vroeger op je afgetrapte golf. Niet op een klassebak als een A6 wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasbeer2006
Ik vind het ook heel mooi. Ander wrap je het zwart, lijkt me een beter idee.
Zo lastig is dat niet, wellicht kan je bij ome ali zwarte ringen bestellen die je eroverheen plakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh
Dit weekend ga ik mijn laadpaal (Wallbox Pulsar Max) installeren. Even dubbelcheck klopt het dat de laadpoort 11KW aan de kant van de bestuurderpassagier zit (rechtsachter als je in de auto zit)? Ik dacht een filmpje gezien te hebben dat het aan beide kanten mogelijk is, maar enkel fastcharge aan de kant van de bestuurder (linksachter als je in de auto zit)?

En mist niemand die 22kW laadmogelijk eigenlijk tov van de 11kW mogelijkheid kwa snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torrentus
Ik denk dat 22 kW met name handig is als je onderweg aan een AC-paal wil bijladen. Voor thuis ben je met 11 kW over het algemeen (afhankelijk van hoe leeg de batterij is natuurlijk) in een paar uur klaar, en staat je auto waarschijnlijk een stuk langer dan dat. Ook als je hem helemaal leeg rijdt is hij in een nacht weer helemaal vol. Dus ik mis het in combinatie met een thuislader niet.

AC aansluitingen zitten aan beide kanten, DC aansluiting voor snelladen alleen aan bestuurderszijde.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste