• WerkelijkP8ig
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-03 14:14
Turbotrent schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:56:
Ik heb sinds een paar dagen de Audi Q6 in bezit. Nu vroeg ik mij af hoe jullie het MMI touchscreen reinigen? Ik vind niet direct een ‘reinigings modus’ terug (zoals mijn Polestar 2 wel had) waardoor het touchscreen onbedoelde input krijgt wanneer ik er met een doekje over veeg. Zie ik iets over het hoofd?
De volumeknop op de middentunnel ingedrukt houden voor een paar seconden. Dan krijg je de optie reiniging op het scherm.

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 20:47
Alamo schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:25:
[...]

Ik had dit. Is bij mij opgelost (of 'gewoon' weggegaan) na installatie van update KD2 (3.10). Ben er zelf niet in geslaagd het weg te krijgen. Heeft idd niets te maken met hoe schoon of vies je sensoren zijn. Hij wil/kan de input van de radar (1 voor, 2 achter) niet meer verwerken. Deze hulpsystemen gebruiken die input.

Omdat het even duurde voordat ik terecht kon bij de garage werd de limiter m'n beste vriend... die deed het nog wel.

Hoop dat je dealer het makkelijk kan fixen!
desondanks KD2 update blijven wij het toch deze meldingen nog heel af en toe (paar keer per week) volledig random krijgen. Vervelend en een nieuw garagebezoek is enkel tijdverlies want eigenlijk hebben ze ook geen oplossing voorhanden momenteel. Je bent dus nodeloos tijd en je wagen weer even kwijt voor niet meer dan een reset zonder enige zekerheid dat de problemen vervolgens niet weer verschijnen.

Als ze heel eerlijk zijn bij Audi dan geven ze toe dat het wachten is op een volgende zomer update in de hoop om deze issues definitief te verhelpen.

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Beze90210 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:56:
[...]
desondanks KD2 update blijven wij het toch deze meldingen nog heel af en toe (paar keer per week) volledig random krijgen. Vervelend en een nieuw garagebezoek is enkel tijdverlies want eigenlijk hebben ze ook geen oplossing voorhanden momenteel. Je bent dus nodeloos tijd en je wagen weer even kwijt voor niet meer dan een reset zonder enige zekerheid dat de problemen vervolgens niet weer verschijnen.

Als ze heel eerlijk zijn bij Audi dan geven ze toe dat het wachten is op een volgende zomer update in de hoop om deze issues definitief te verhelpen.
Ik had/heb hetzelfde probleem. Na de KD2 update waren de meeste storingen wel weg. Maar als ik een langere rit heb dan na ongeveer een half uur kwam de melding " bestuurdershulpsystemen: momenteel beperkt beschikbaar. systemen worden in waarschuwingsgeheugen lopend bijgewerkt". Deze melding kwam 10-20 keer per uur :? . Hiervoor is weer een blijkbaar een andere update beschikbaar.Waarvoor de auto weer Deze update is ook geïnstalleerd waarvoor de auto weer naar de garage moest. De hoeveelheid foutmeldingen zijn nu een stuk minder maar bij lange ritten nog 1-2 keer per uur. Nieuwe melding gemaakt bij de dealer en ze gaan contact opnemen met duitsland.
Ik heb het vermoeden dat de controller na 30 minuten warm is en dan fout begint te geven.
Wel bijzonder dat er blijkbaar (nieuwe) updates zijn die niet in KD2 zitten. Zo blijven we bezig.
Maar na de KD2 update is het wel een goed bruikbare auto die geweldig rijdt.

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:55
Alamo schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:25:
[...]

Ik had dit. Is bij mij opgelost (of 'gewoon' weggegaan) na installatie van update KD2 (3.10). Ben er zelf niet in geslaagd het weg te krijgen. Heeft idd niets te maken met hoe schoon of vies je sensoren zijn. Hij wil/kan de input van de radar (1 voor, 2 achter) niet meer verwerken. Deze hulpsystemen gebruiken die input.

Omdat het even duurde voordat ik terecht kon bij de garage werd de limiter m'n beste vriend... die deed het nog wel.

Hoop dat je dealer het makkelijk kan fixen!
Dank voor je snelle reactie! Helaas heeft de dealer pas over 5 weken tijd. De tip met de limiter ga ik gebruiken de komende tijd!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:17
WerkelijkP8ig schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:53:
[...]

De volumeknop op de middentunnel ingedrukt houden voor een paar seconden. Dan krijg je de optie reiniging op het scherm.
Hee, dit heb ik niet... Als ik dat doe krijg ik twee knoppen: "Beeldscherm uitsch." en "Bijrijdersdisplay uit" :X

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 13:11
Bij mij hetzelfde, nouja uit zou ook moeten werken toch

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-03 20:28
Gisteren mijn wagen binnengestoken voor voornamelijk het gerammel achteraan + mijn speakers dat af een toe een vreemde toon geven.

Ook even aangehaald dat ik soms de gekende foutmeldingen krijg dat de sensoren niet goed werken, waardoor de camera's en cruise control en dergelijke niet werkt.

Na controle blijkt dat mijn camera's elkaar tegen werken door foute communicatie waardoor die foutmeldingen erop komen, wagen zou +- 2 dagen binnen moeten om dat te synchroniseren. Bij andere klanten heeft dat geholpen bij dezelfde foutmeldingen. Misschien kan dit bij anderen ook helpen?

Ze verwachtend ook de volgende update ergens in Q2 dit jaar, ik sta alvast op de lijst voor een melding te krijgen als de update voor mijn wagen er is.

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik ben opzoek naar een andere auto, een occasion ev (bouwjaar vanaf 2024). Ik ben nu de reviews/fora aan het lezen van bijvoorbeeld de polestar 4 en de a6 etron. Maar ik word hier niet blij van, er worden zoveel (voornamelijk software) problemen gemeld. Zijn echt alle ev's zo slecht?

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:21
De EasyPark app is nu ook aan de App Store toegevoegd. Hiermee kun je in de auto een parkeeractie starten en heel handig is dat de parkeeractie automatisch wordt gestopt bij wegrijden. Je kunt hem dus niet meer vergeten om uit te zetten.
Wel goed om te zien dat het app aanbod nog in ontwikkeling is.

• S-vd-S
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:03
robb. schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 18:57:
Ik ben opzoek naar een andere auto, een occasion ev (bouwjaar vanaf 2024). Ik ben nu de reviews/fora aan het lezen van bijvoorbeeld de polestar 4 en de a6 etron. Maar ik word hier niet blij van, er worden zoveel (voornamelijk software) problemen gemeld. Zijn echt alle ev's zo slecht?
Wij rijden sinds eind oktober de a6 etron Avant. Inmiddels 16000 km zonder problemen. Weggereden uit de showroom en zelfs geen contact meer gehad met de dealer. Hopen dat dit zo blijft.

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:10
Brooky schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:09:
[...]

Met de voorloop Q6 op 18 inch velgen zowel met zomerbanden als met winterbanden geen geluid van de voorkant.

Nu met de nieuwe Q6 met 20 inch velgen en winterbanden (Hankook icept evo3 suv) echt een bak herrie van de voorkant. Ik ben nogal gevoelig voor zulk soort herrie, maar nu was het zelfs mijn vrouw die het ook opmerkte.

Hij is afgeleverd op zomerbanden (na 2 dagen gewisseld voor winterbanden) en na aflevering en rit naar huis geen herrie opgemerkt. Ik hoop dus nog steeds dat het aan de winterbanden ligt. 17 maart kan ik een update geven, dan gaan de zomerbanden er weer onder.
Update 17-3 na wisseling terug naar zomerbanden Bridgestone Turanza T005. Geluid/herrie is op eerste gehoor/test gelukkig verdwenen. Nog wat meer ritjes maken op verschillende snelheden om het zeker te weten, maar ben blij dat het waarschijnlijk weg is. Nu nog kijken hoe we het voor komende winter gaan oplossen.

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:22
Zijn er mensen hier die 20 inch zomerbanden op hun a6 avant hebben? zou je misschien een foto kunnen delen hoe dit eruit ziet? Ik heb zelf 21 maar vind dit toch te hobbelig.

• S-vd-S
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1F9uBvl5KVRMxo1vYyBAweGk3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWT9NGpl7ABm8dbVA22OGQFi.jpg?f=fotoalbum_large

• Christje71
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 12:30
Bovenstaande foto lijkt precies op mijn A6 welke ik volgende week kan ophalen. Zelfde kleur, wielen, s-line, chroom accenten. Geïmporteerd uit Duitsland. Ik kon de kleur siambeige met S-line pakket, 100kwh accu, HUD en trekhaak in Nederland niet vinden voor acceptabele prijs.

Ik zou graag naar de 21" wielen gaan, verlagen en misschien de chroom accenten zwart maken qua looks maar dat komt nog wel. Mocht Rickrebr nog mooi setje 21" wielen hebben om te ruilen, post maar een foto.

• Rickrebr
Christje71 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:11:
Bovenstaande foto lijkt precies op mijn A6 welke ik volgende week kan ophalen. Zelfde kleur, wielen, s-line, chroom accenten. Geïmporteerd uit Duitsland. Ik kon de kleur siambeige met S-line pakket, 100kwh accu, HUD en trekhaak in Nederland niet vinden voor acceptabele prijs.

Ik zou graag naar de 21" wielen gaan, verlagen en misschien de chroom accenten zwart maken qua looks maar dat komt nog wel. Mocht Rickrebr nog mooi setje 21" wielen hebben om te ruilen, post maar een foto.
Ik wil juist terug naar 20 inch vanwege rij comfort en bereik. Nu dat ik mijn 21 inch t.o.v. de 20 inch winterset eronder heb liggen merk ik dat verbruik stuk slechter is geworden. Ik ben van plan om de GMP ultravinity X in zwart gepolijst te halen.

Mijn velgen heb ik in V&A gezet.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vind dat nog steeds veel te plat (@Rickrebr ). Waarom ga je niet voor 19"? Dat is veel betaalbaarder, comfortabeler en minder gevoelig voor stoeprandschade en schade door gaten in het wegdek.
Jammer alleen dat er in 19" niet af-fabriek een beetje mooie ontwerpen leverbaar zijn. Dat is echt een gemiste kans.

[ Voor 11% gewijzigd door Andrehj op 18-03-2026 11:55 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Rickrebr
Andrehj schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:52:
[...]

Ik vind dat nog steeds veel te plat (@Rickrebr ). Waarom ga je niet voor 19"? Dat is veel betaalbaarder, comfortabeler en minder gevoelig voor stoeprandschade en schade door gaten in het wegdek.
Jammer alleen dat er in 19" niet af-fabriek een beetje mooie ontwerpen leverbaar zijn. Dat is echt een gemiste kans.
Hoe bedoel je plat?

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Band hoogte.

The best is yet to come

• WerkelijkP8ig
Alamo schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 08:29:
[...]

Hee, dit heb ik niet... Als ik dat doe krijg ik twee knoppen: "Beeldscherm uitsch." en "Bijrijdersdisplay uit" :X
Als het scherm uit staat kun je deze toch schoonmaken? 8)7 :D

• Alamo
WerkelijkP8ig schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:36:
[...]

Als het scherm uit staat kun je deze toch schoonmaken? 8)7 :D
Ja, was het maar zo'n feest... zodra je het scherm aanraakt gaat hij namelijk direct weer aan. Het is echt geen schoonmaakfunctie.

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:58
Ik vind de Audi app echt een gedrocht. Vaak zijn de meest recente gegevens van een uur of meer geleden of geeft hij foutmeldingen dat de voertuigstatus niet kan worden opgeroepen. Ook aanpassen van laaddoel of het aanzetten van de voorverwarming verlopen erg traag.

• Wasbeer2006
Rickrebr schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:19:
Zijn er mensen hier die 20 inch zomerbanden op hun a6 avant hebben? zou je misschien een foto kunnen delen hoe dit eruit ziet? Ik heb zelf 21 maar vind dit toch te hobbelig.
Halverwege de pagina. Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic

Maar als je het te bonkerig vind ga dan naar 19, tussen 20 en 21 zit bijna geen verschil.
En pak dan een comfort band en geen sportband, die vaak worden geleverd op de 20 en 21"

Kijk ook naar je bandenspanning, garages, zeker bij een wissel winter naar zomer, knallen er vaak 3 bar of meer in terwijl voor alle maten 2.4 voor en 2.6 achter de aanbevolen spanning is en als je nooit boven de 150 komt zou ik best nog 2 a 3 tiende durven zakken

• Wasbeer2006
Andrehj schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:52:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik hem met mijn 20" net ff te tam vind. Ook de 20" velgen springen er niet uit.
Alleen de 21" vind ik mooi en dan vooral de duurste variant en de diamant cut.

• Wasbeer2006
Christje71 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:11:

Verlagen, had er dan een met luchtvering genomen, dan sla je drie vliegen in 1 klap. 2,5cm lager en hoog als je wilt. Op de laagste stand raak je snel iets van een vluchtheuvel of in/uitrit. Verlagen kan je fluiten naar je garantie als er al sets te verkrijgen zijn. Audi geeft zelf aan niet een sportonderstel aan te bieden voor bescherming van de accu dat de auto niet te laag licht namelijk...

• Rickrebr
Wasbeer2006 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:26:
[...]

Halverwege de pagina. Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic

Maar als je het te bonkerig vind ga dan naar 19, tussen 20 en 21 zit bijna geen verschil.
En pak dan een comfort band en geen sportband, die vaak worden geleverd op de 20 en 21"

Kijk ook naar je bandenspanning, garages, zeker bij een wissel winter naar zomer, knallen er vaak 3 bar of meer in terwijl voor alle maten 2.4 voor en 2.6 achter de aanbevolen spanning is en als je nooit boven de 150 komt zou ik best nog 2 a 3 tiende durven zakken
Dat er geen verschil in zit ben ik het totaal niet mee eens, mijn winterset reed veel comfortabeler als de zomerset. Ook het verbruik was een stuk beter met de winterset terwijl ik dat niet had verwacht.

• Wasbeer2006
Rickrebr schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:39:
[...]

Dat er geen verschil in zit ben ik het totaal niet mee eens, mijn winterset reed veel comfortabeler als de zomerset. Ook het verbruik was een stuk beter met de winterset terwijl ik dat niet had verwacht.
Ja omdat een winterband een veel zachtere wang heeft en zachter rubber met meer profieldiepte.

En weet je de bandenspanning met de winterbanden en de zomerbanden??
20 en 21 met dezelfde band ga je niet veel van merken, wel iets, maar niet het verschil wat je nu tussen zomer en winter ervaart, max de helft.

• Rickrebr
Wasbeer2006 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:31:
[...]

Ja omdat een winterband een veel zachtere wang heeft en zachter rubber met meer profieldiepte.

En weet je de bandenspanning met de winterbanden en de zomerbanden??
20 en 21 met dezelfde band ga je niet veel van merken, wel iets, maar niet het verschil wat je nu tussen zomer en winter ervaart, max de helft.
Geen idee, zal van het weekend is controleren.

• nilsdebruin
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:04
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met de nieuwe 06.02.01/C software (voor diegenen die het al hebben).

@MK_ weet jij of er gekeken wordt naar de optie om manual pre-heat van de batterijen te doen?

• Kipsel
Ik heb inmiddels een nieuw probleem. Ik krijg geen geluid uit de speakers als ik radio of muziek afspeel via Spotify app (via Audi store). Ook via Android auto (Spotify) (draadloos en bedraad met USB kabel) lukt het niet. Muziek speelt af (staat niet gepauzeerd), maar ik hoor niets. Het volume staat niet op nul maar op normaal. Bellen is geen probleem en ook navigatiemeldingen komen gewoon over de speakers. MMI reset is al uitgevoerd (met de volumeknop inhouden) maar heeft geen baat. Ook een nacht laten staan heeft geen verschil gemaakt.

Herkennen jullie dit en weten jullie een oplossing?

• WerkelijkP8ig
Kipsel schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:09:
Ik heb inmiddels een nieuw probleem. Ik krijg geen geluid uit de speakers als ik radio of muziek afspeel via Spotify app (via Audi store). Ook via Android auto (Spotify) (draadloos en bedraad met USB kabel) lukt het niet. Muziek speelt af (staat niet gepauzeerd), maar ik hoor niets. Het volume staat niet op nul maar op normaal. Bellen is geen probleem en ook navigatiemeldingen komen gewoon over de speakers. MMI reset is al uitgevoerd (met de volumeknop inhouden) maar heeft geen baat. Ook een nacht laten staan heeft geen verschil gemaakt.

Herkennen jullie dit en weten jullie een oplossing?
Bij mij was een reset (lang indrukken van de volumeknop op de tunnel) de oplossing.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43

pietje63

RTFM

OK, weer een interessante ervaring. Mijn vrouw gaat vandaag met de auto een langere rit maken. Ik heb uitgelegd hoe ze de navigatie van de auto moet gebruiken, zodat het snelladen goed werkt. Uitgelegd via de audi app.

Het route verzenden lukt echter niet van haar telefoon. In de app is mijn telefoon hoofdgebruiker en haard telefoon ook gebruiker. In de auto lukt het niet om haar telefoon toe te voegen (QR code scannen levert een foutmelding op). Zou dit het probleem zijn?

Nu de route maar vanaf mijn telefoon gestuurd, maar kan het kloppen dat het probleem is dat haar telefoon in de auto niet gekoppeld is? Hoe werkt het dan uberhaupt in de auto met meerdere accounts, moet je elke keer handmatig switchen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• JTHZZ
pietje63 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:36:
OK, weer een interessante ervaring. Mijn vrouw gaat vandaag met de auto een langere rit maken. Ik heb uitgelegd hoe ze de navigatie van de auto moet gebruiken, zodat het snelladen goed werkt. Uitgelegd via de audi app.

Het route verzenden lukt echter niet van haar telefoon. In de app is mijn telefoon hoofdgebruiker en haard telefoon ook gebruiker. In de auto lukt het niet om haar telefoon toe te voegen (QR code scannen levert een foutmelding op). Zou dit het probleem zijn?

Nu de route maar vanaf mijn telefoon gestuurd, maar kan het kloppen dat het probleem is dat haar telefoon in de auto niet gekoppeld is? Hoe werkt het dan uberhaupt in de auto met meerdere accounts, moet je elke keer handmatig switchen?
Het gaat niet om de Bluetooth koppeling van de telefoon. Bepalend is met welk myAudi account jouw profiel in de auto gekoppeld is. Alleen vanaf dat account kun je iets naar je auto versturen. De oplossing is om een apart profiel voor je vrouw aan te maken met haar myAudi account. Dan zou ze vanaf haar telefoon routes kunnen versturen. Het switchen van profiel kan handmatig bij het instappen, maar ook automatisch met de digital key of met de fysieke sleutel. Wat betreft dat laatste: Als je de auto afsluit wordt het laatst gebruikte profiel aan de fysieke sleutel gekoppeld. Werkt hier althans prima!

• pietje63

pietje63

RTFM

@JTHZZ
mijn myAudi account is in de auto gekoppeld aan profiel A. Dit is in de app de hoofdgebruiker
het myAudi account van mijn vrouw is in de app gekoppeld aan de auto (gebruikersbeheer)
In de auto lukt dat echter niet. Op de MMI klik ik linksonder op mijn initialen voor gebruikersbeheer. Er kan dan een QR code worden gescand, maar dat geeft (na het scannen) een foutmelding op de MMI (dus dat klinkt alsof er wel een signaal naar de auto gaat na het scannen). Helaas werd deze foutmelding te snel weggeklikt om goed te lezen. Ga ik na de vakantie nog een keer naar kijken.

Dank ook voor de toelichting over de sleutels, klinkt als een slim systeem!

Vandaag ook het eerste rode lampje :(. In de app "Stuurinrichting: storing! Wagen neerzetten a.u.b.". In de auto wordt (kennelijk) verwezen naar de stuurbekrachtiging. 2 uur rijden heeft het lampje niet weggekregen :+. ANWB gebeld en die heeft aangegeven dat ze door mag rijden (dat heb ik nog nooit gehoord bij een rood lampje, maar als het puur de stuurbekrachtiging is geloof ik wel dat het losloopt).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
nilsdebruin schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:00:
@MK_ weet jij of er gekeken wordt naar de optie om manual pre-heat van de batterijen te doen?
Niet dat ik weet. Ik ben zo'n knop vooralsnog ook niet tegengekomen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wasbeer2006
pietje63 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:02:
@JTHZZ

Vandaag ook het eerste rode lampje :(. In de app "Stuurinrichting: storing! Wagen neerzetten a.u.b.". In de auto wordt (kennelijk) verwezen naar de stuurbekrachtiging. 2 uur rijden heeft het lampje niet weggekregen :+. ANWB gebeld en die heeft aangegeven dat ze door mag rijden (dat heb ik nog nooit gehoord bij een rood lampje, maar als het puur de stuurbekrachtiging is geloof ik wel dat het losloopt).
Nou.... een auto zonder stuurbekrachtiging stuurt zwaar.
Maar een auto met stuurbekrachtiging waarbij deze niet meer werlt wordt nog zwaarder.

Als deze het ineens begeeft in een bocht denk ik echt dat je de hekken ingaat.

Maargoed ik heb sinds deze week elke 10 minuten de reeds bekende melding. Rijhulpsystemen beperkt beschikbaar........ ook paar keer acc niet beschikbaar door een deur open. Rechtsachter open en dicht doen helpt dan.

Maar soms denk ik echt dat er dingen niet zichtbaar op afstand worden aangepast. Ik zie al een paar keer eravringen voorbij komen op bepaalde tijdstippen. Met de kerst de achterklep bv bij meedere, nu dit.

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:23:
[...]
Maargoed ik heb sinds deze week elke 10 minuten de reeds bekende melding. Rijhulpsystemen beperkt beschikbaar........ ook paar keer acc niet beschikbaar door een deur open. Rechtsachter open en dicht doen helpt dan.
Er is een aparte update beschikbaar voor deze meldingen. Deze wordt niet met de K2 update meegeïnstalleerd!?!?!?!. Onbegrijpelijk hoe audi omgaat met updates. Je kan de MK2 alleen krijgen als je storingen hebt omdat ze de uren moeten kunnen declareren bij Audi. Maar dan installeren ze blijkbaar niet alle updates die beschikbaar zijn. Mijn auto moest hiervoor weer naar de garage.

Na deze update heb ik nog maar een enkele keer de melding bij een lange rit ipv 10-20 keer per uur. En dit was met de MK2 update.
De foutmelding komt pas na zo'n 30 minuten rijden. Ik verwacht dat 1 van de sensoren of controller dan warm wordt en fouten gaat geven. Opnieuw gemeld bij Audi en ze gaan contact opnemen met Duitsland. We gaan het zien. Na de MK2 en deze extra update is de auto eindelijk wel goed bruikbaar.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-03 10:39
pvdveen1 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:55:
[...]

Er is een aparte update beschikbaar voor deze meldingen. Deze wordt niet met de K2 update meegeïnstalleerd!?!?!?!. Onbegrijpelijk hoe audi omgaat met updates. Je kan de MK2 alleen krijgen als je storingen hebt omdat ze de uren moeten kunnen declareren bij Audi. Maar dan installeren ze blijkbaar niet alle updates die beschikbaar zijn. Mijn auto moest hiervoor weer naar de garage.

Na deze update heb ik nog maar een enkele keer de melding bij een lange rit ipv 10-20 keer per uur. En dit was met de MK2 update.
De foutmelding komt pas na zo'n 30 minuten rijden. Ik verwacht dat 1 van de sensoren of controller dan warm wordt en fouten gaat geven. Opnieuw gemeld bij Audi en ze gaan contact opnemen met Duitsland. We gaan het zien. Na de MK2 en deze extra update is de auto eindelijk wel goed bruikbaar.
Iemand een petitie starten om audi een csp (customer satisfaction program ) te laten doen voor de a6 2025? Dan kunnen de dealers ook weer hun uurtjes kwijt....

• Wasbeer2006
pvdveen1 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 15:55:
[...]

Dat was ook mijn idee gisteren ochtend koud, pas na een half uur. Middag warmer na 15 minuten.
Avond weer niets. Heel apart.

En wat er dan niet werkt geen idee? De acc doetvhet gewoon.

De rest zal me ook een zorg zijn, zolang de ABS het doet vind ik het prima, maar het is onbegrijpelijke hoe deze auto werkt qua software... zo jammer want het rijden is subliem

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:07
Afgelopen week 2 lange ritten gemaakt met een A6 sportback (83kWh - 286pk). Redelijk doorgereden (op sommige stukken 180 km/u). Verder heb ik alles in de D stand gereden en alleen als er hard geremd moest worden even terug in de B-stand voor maximale regeneratie. Uiteraard ook de navigatie gebruikt voor laadstops om de accu optimaal voor te bereiden. Ik heb zelfs een keer 235kWh gehaald terwijl volgens de specs 225kWh de maximaal haalbare laadsnelheid is.

17 maart;
  • Windkracht 3, zuid-oosten (tegen)
  • 10 graden
Verbruik 21,3 kWh/100 km (totale afstand 971km)

21 maart:
  • Windkracht 1 noord-oosten (wind mee)
  • 15 graden
Verbruik 17,9 kWh/100 km (totale afstand 944km)

Heen 4x geladen en terug 3x (omdat ik thuis kan laden). De rit van was van Breda naar Ischgl (en weer terug)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Bq24u3oD06vnTAaRzFUqOPD40Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVVJwv9i4ybRGXuMY311snCz.jpg?f=fotoalbum_large

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 15:59

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

MaikDuif1981 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:21:
Afgelopen week 2 lange ritten gemaakt met een A6 sportback (83kWh - 286pk). Redelijk doorgereden (op sommige stukken 180 km/u). Verder heb ik alles in de D stand gereden en alleen als er hard geremd moest worden even terug in de B-stand voor maximale regeneratie. Uiteraard ook de navigatie gebruikt voor laadstops om de accu optimaal voor te bereiden. Ik heb zelfs een keer 235kWh gehaald terwijl volgens de specs 225kWh de maximaal haalbare laadsnelheid is.

17 maart;
  • 10 graden

21 maart:
  • 15 graden

Heen 4x geladen en terug 3x (omdat ik thuis kan laden). De rit van was van Breda naar Ischgl (en weer terug)

[Afbeelding]
Dit lijken wel hele goede scores. Neem aan dat je dit op winterbanden hebt gedaan?

.

• JTHZZ
Verder heb ik alles in de D stand gereden en alleen als er hard geremd moest worden even terug in de B-stand voor maximale regeneratie.
Wat is de logica van het gebruik van D en B op deze manier? Je remt niet harder in B en je regenereert net zo veel als in D, dus ik snap hem niet helemaal. Als je in D het rempedaal gebruikt gaat de auto ook gewoon eerst regeneren en dan pas de remmen gebruiken.

[ Voor 65% gewijzigd door JTHZZ op 23-03-2026 16:35 ]

• Rickrebr
Is iemand ook opgevallen dat wanneer de accu boven de 10-11 graden is het verbruik dan aanzienlijk daalt? Net even stukje gereden en bij thuiskomst 14,5 kwh, accu temp was 12 graden. Is me nu al meerdere keren opgevallen.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Rickrebr schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:25:
Is iemand ook opgevallen dat wanneer de accu boven de 10-11 graden is het verbruik dan aanzienlijk daalt? Net even stukje gereden en bij thuiskomst 14,5 kwh, accu temp was 12 graden. Is me nu al meerdere keren opgevallen.
Ligt dit aan de temperatuur van de accu, of omdat de verwarming minder hoeft te doen?

.

• Rickrebr
AkroBatik schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:30:
[...]

Ligt dit aan de temperatuur van de accu, of omdat de verwarming minder hoeft te doen?
Mwah ik denk aan de accu temperatuur aangezien als het warmer wordt de airco het overneemt en dat is volgens mij meer stroomverbruik als verwarming. Bij mij staat het altijd op 20 graden. Maar goed dit is meer een onderbuikgevoel haha.

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:46

17 maart;
  • 10 graden

21 maart:
  • 15 graden

[Afbeelding]
Ik overweeg ook een A6 etron. Mag ik vragen hoe lang je gemiddeld hebt staan laden bij de stops op deze rit. Ik rij nu een Q4 etron en ben gisteren ook uit Oostenrijk teruggereden (950km). Vol vertrokken en 3 laadstops ook. Of nou ja, bij de grens over in NL nog 3 minuten moeten laden om thuist te komen dus die tel ik niet echt. Een groot verschil met januari toen ik bij vriestemperaturen 5 laadstops nodig had. Het verbruik was hoger en de laadsnelheid max 100kW. Gisteren haalde ik zelfs 170kW ergens :-)

Maar zo bezien is met een A6 etron met de kleinere accu dan nog steeds hetzelfde aantal stops als met de Q4 nodig. Vandaar mij vraag hoe lang de stops duren, want dat is met de Q4 wel 30-35 minuten van 10-80%.

• Wasbeer2006
AkroBatik schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:30:
[...]

Accu, verwarming heeft bijna geen impact hooguit 5 a 600 watt per uur, klimaat ga je bijna niet merken dat scheelt hooguit een 0,5 kw per 100kw.

Het hogere verbruik is puur accu ongeveer bij het omslagpunt wat hier genoemd word en als je het over bv 5 en 25 graden hebt is het ook een groot deel luchtweerstand, die scheelt dat 8%

• Wasbeer2006
b17b schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:45:
[...]

Ik overweeg ook een A6 etron. Mag ik vragen hoe lang je gemiddeld hebt staan laden bij de stops op deze rit. Ik rij nu een Q4 etron en ben gisteren ook uit Oostenrijk teruggereden (950km). Vol vertrokken en 3 laadstops ook. Of nou ja, bij de grens over in NL nog 3 minuten moeten laden om thuist te komen dus die tel ik niet echt. Een groot verschil met januari toen ik bij vriestemperaturen 5 laadstops nodig had. Het verbruik was hoger en de laadsnelheid max 100kW. Gisteren haalde ik zelfs 170kW ergens :-)

Maar zo bezien is met een A6 etron met de kleinere accu dan nog steeds hetzelfde aantal stops als met de Q4 nodig. Vandaar mij vraag hoe lang de stops duren, want dat is met de Q4 wel 30-35 minuten van 10-80%.
Ik heb nog niet veel gedaan, maar volg je de routeplanner red je afhankelijk van de lader een 20 a 25 minuten van 10 naar 80.

Maar ook met de grotere accu scheelt het niet veel, reken je niet rijk. de grotere acuu heeft 20kw bruikbaar meer als je 10 en 80 aanhoud is het maar 14kw. net hoe je daar mee om wil gaan. Het komt dus neer op een 60 tot 100km meer tussen je stops afhankelijk van de omstandigheden.

Super fijn, ik had graag de grotere accu gehad, maar om daar (juni 2025) 12K meer aan uit te geven, los dat het niet kon in de lease, dan zou ik eerst wat leuke opties nemen. Nu is het verschil wel kleiner maar dan nog.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

https://evkx.net/models/a...ant_e-tron/chargingcurve/ 20 minuten.

Laadsnelheid is wel een groot verschil met de MEB wagens. Maar door de hoge laadsnelheid in het begin, zal hij wellicht regelmatig meer kortere stops voorstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daSo4gqzpYo6GrvmcnPsZtfHfkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlwfGgXvqj3z7jqdBPiMYGRt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door AkroBatik op 24-03-2026 09:30 ]

.

• Naafets88
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:18:
[...]

Ik heb nog niet veel gedaan, maar volg je de routeplanner red je afhankelijk van de lader een 20 a 25 minuten van 10 naar 80.

Maar ook met de grotere accu scheelt het niet veel, reken je niet rijk. de grotere acuu heeft 20kw bruikbaar meer als je 10 en 80 aanhoud is het maar 14kw. net hoe je daar mee om wil gaan. Het komt dus neer op een 60 tot 100km meer tussen je stops afhankelijk van de omstandigheden.

Super fijn, ik had graag de grotere accu gehad, maar om daar (juni 2025) 12K meer aan uit te geven, los dat het niet kon in de lease, dan zou ik eerst wat leuke opties nemen. Nu is het verschil wel kleiner maar dan nog.
Exact dit.. Comfort opties boven de accu aangezien het toen echt te veel was. Enkel spijt dat ik geen luchtvering heb

• Naafets88
[...]

10-80% is effectief rond de 20-25 minuten als de laadpaal de snelheden haalt.. De Q4 is een pak trager, mijn aanloopwagen was een Q4.

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:46
Dank. 3 x laden op 1000km vind ik acceptabel.
20-25 min is het verschil tussen even snel koffie en toilet of echten "wachten" met de Q4.

• JTHZZ
Vandaag weer een mooi ritje van 230km op en neer, veelal snelweg met 106-107km/u op cruise. Met 100% vertrokken en met 51% weer thuis. Q6 SB met kleine accu. Mij hoor je niet klagen over het verbruik (16.5kWh). Als ik zo door was gereden is dat 470km range. En dan is de buitentemperatuur nog niet eens echt in het ideale gebied.

• Alamo
JTHZZ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:28:
Vandaag weer een mooi ritje van 230km op en neer, veelal snelweg met 106-107km/u op cruise. Met 100% vertrokken en met 51% weer thuis. Q6 SB met kleine accu. Mij hoor je niet klagen over het verbruik (16.5kWh). Als ik zo door was gereden is dat 470km range. En dan is de buitentemperatuur nog niet eens echt in het ideale gebied.
En welke wielen heb je?

• Dean Martin
  • Niet online
Net 29-5 als ophaal datum doorgekregen 👍🏻

The best is yet to come

• JTHZZ
Alamo schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:44:
[...]

En welke wielen heb je?
19” met zomerbanden

• Struikje
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 25-03 14:09
Ik wil even iets delen over een storing die ik al enkele maanden heb met de ACC van mijn a6 e-tron (Avant, Advanced Edition) , wellicht help ik er een andere berijder mee.

Probleem is dat ik met regelmaat de ACC niet kan inschakelen en de melding krijg: 'Adaptieve snelheidsassistent niet beschikbaar, zie gebruikershandleiding.' In de handleiding is daar niets over te vinden.
Het probleem kan soms een rit aanhouden maar ook meerdere ritten. Extreem vervelend als je 900km voor de boeg hebt..

Vandaag naar de dealer geweest om storing uit te lezen en nu blijkt dat dit probleem bekend is en er waarschijnlijk in het derde kwartaal een software update komt voor oa dit probleem.

Nu komt het, er is een workaround en die is klinkt wat bizar maar heeft me vandaag geholpen. Auto stilzetten, uitstappen, alle 4 de deuren openen en sluiten en weer instappen. En voila, de ACC doet het weer. Heeft te maken met een sensor die denkt dat er een deur niet goed dicht is kennelijk. 8)7

Hoop dat het iemand helpt met lange rit voor de boeg.

• bobloblaw
  • Laatst online: 16:20
Struikje schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:02:
Ik wil even iets delen over een storing die ik al enkele maanden heb met de ACC van mijn a6 e-tron (Avant, Advanced Edition) , wellicht help ik er een andere berijder mee.

Probleem is dat ik met regelmaat de ACC niet kan inschakelen en de melding krijg: 'Adaptieve snelheidsassistent niet beschikbaar, zie gebruikershandleiding.' In de handleiding is daar niets over te vinden.
Het probleem kan soms een rit aanhouden maar ook meerdere ritten. Extreem vervelend als je 900km voor de boeg hebt..

Vandaag naar de dealer geweest om storing uit te lezen en nu blijkt dat dit probleem bekend is en er waarschijnlijk in het derde kwartaal een software update komt voor oa dit probleem.

Nu komt het, er is een workaround en die is klinkt wat bizar maar heeft me vandaag geholpen. Auto stilzetten, uitstappen, alle 4 de deuren openen en sluiten en weer instappen. En voila, de ACC doet het weer. Heeft te maken met een sensor die denkt dat er een deur niet goed dicht is kennelijk. 8)7

Ik heb dit soms ook, maar staat bij mij in de melding dat er een deur openstaat als ik me niet vergis. De "gewone" deur open melding is er dan evenwel niet. Zelfde oplossing.

We zijn nu al aan de "oplossing in Q3" blijkbaar. Hiervoor was het Q2 :-)

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-03 23:46

Ik heb deze ook regelmatig! Erg irritant.. daarnaast heb ik nu sinds kort dat de achterklep niet sluit. Ook niet met hard dichtgooien en hij kan dan niet op slot. Wat dan helpt is de knop boven kenteken en de sluitknop aan de binnenkant 5 sec. indrukken. Dan hoor je een geluid en dan sluit de achterklep weer. Bijzonder allemaal wat voor fratsen je moet uithalen om je wagen fatsoenlijk te gebruiken.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

de oplossing lijkt altijd over 6 maanden te komen. Ongeacht de datum of het probleem.

.

• Beze90210

helaas idd een zeer gekend probleem bij velen, je tip ga ik volgende keer als het weer eens totaal randomly gebeurt toch eens proberen. Thx!

• Struikje
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 25-03 14:09
MChellinga schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 21:53:
[...]

Ik heb deze ook regelmatig! Erg irritant.. daarnaast heb ik nu sinds kort dat de achterklep niet sluit. Ook niet met hard dichtgooien en hij kan dan niet op slot. Wat dan helpt is de knop boven kenteken en de sluitknop aan de binnenkant 5 sec. indrukken. Dan hoor je een geluid en dan sluit de achterklep weer. Bijzonder allemaal wat voor fratsen je moet uithalen om je wagen fatsoenlijk te gebruiken.
Het probleem met de achterklep heb ik een paar maanden geleden ook gehad, maar is sindsdien niet meer voorgekomen.

Is het interessant om een lijstje van storingen en workarounds te maken? Ik heb best lang rondgereden met het ACC probleem voordat ik maar naar de dealer ben gegaan en daar de workaround hoorde. Online niets van kunnen vinden.

Lijstje van storingen en workarounds
1) ACC niet beschikbaar (en geldt kennelijk ook de rijhulpsystemen?) --> alle deuren openen en sluiten kan probleem verhelpen want het lijkt een deur sensor issue te zijn waardoor de ACC niet beschikbaar is.
2) Achterklep sluit niet helemaal --> knop boven kenteken en de sluitknop aan de binnenkant 5 sec. indrukken.

Zijn er nog meer workarounds voor problemen bekend bij jullie?

Storingen zonder oplossing (of toch een tijdelijke glitch):
a) Ik heb zelf een week geen juiste GPS fix gehad tijdens de wintersport. Dakdragers en dakkoffer op het dak en op de heenweg ruim 500km fout in de locatie. Op de terugweg was de locatie fix wel weer goed. :?
b) Het alarm van de interieurbewaking van de auto gaat op random momenten af. Bijv afgelopen nacht om 5am was auto 10min af en aan aan het alarmeren, maar is er niets aan de hand. Geen verkeer in de straat, geen beestjes in de auto. Alleen boze buren aan de deur.

En dan nog wat nuance erin brengen. Ik ben erg happy met de a6 e-tron. Mijn vorige auto was een iD4 Performance waar op zich weinig storingen bij voorkwamen, maar de rijbeleving en de software wel karig zijn in vergelijk met deze audi. Ik heb nog kort getwijfeld tussen een a6 of Q4 (zelfde platform als de iD4) e-tron, maar erg blij met m'n beslissing voor deze wagen. En ik vertrouw er wel op dat de genoemde glitches wel worden opgelost, al kan het ff duren. Een workaround is in de tussentijd geen groot probleem imo.

[ Voor 11% gewijzigd door Struikje op 25-03-2026 14:09 . Reden: spelfouten ]

• Wasbeer2006
B/ ik heb dat twee keer gehad. Sindsdien zet ik bij uitstappen altijd het vinkje " inzittende detectie (oid)" uit. Daarna nooit meer gehad.

Na het laden krijg ik altijd een paar keer de melding dat de linkerlaadaansluiting niet meer werkt, terwijl ik altijd de rechter gebruik. Na laden sluit ik nu altijd de auto af en na 10s weer open als ik weg moet, dan geen melding

• pietje63

pietje63

RTFM

pietje63 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:02:
Voor maandag een afspraak bij een dealer. Zelf in de auto zie ik puur stuurinrichting (niet stuurbekrachtiging), maar ook een aanvullend geel lampje (front assist beperkt beschikbaar) en witte melding (active lane assist niet beschikbaar). Hopelijk valt het mee..
Wel beetje mixed feelings bij de problemen in dit topic. Het is natuurlijk een nieuw model auto, en mensen met klachten melden zich vaker dan mensen zonder klachten, maar het doet wat afbreuk aan kwaliteitsgevoel

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:53
Wasbeer2006 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:39:
B/ ik heb dat twee keer gehad. Sindsdien zet ik bij uitstappen altijd het vinkje " inzittende detectie (oid)" uit. Daarna nooit meer gehad.

Na het laden krijg ik altijd een paar keer de melding dat de linkerlaadaansluiting niet meer werkt, terwijl ik altijd de rechter gebruik. Na laden sluit ik nu altijd de auto af en na 10s weer open als ik weg moet, dan geen melding
Dit kun je ook gewoon vast uitzetten zodat je dat niet elke keer hoeft te doen :)

• Wasbeer2006
Torrentus schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 14:15:
[...]

Dit kun je ook gewoon vast uitzetten zodat je dat niet elke keer hoeft te doen :)
Ja dat staat ie ook, maar die komt toch elke keer naar voren.
Heel raar, misschien heb ik een keer met een "routine" melding iets aangeklikt.

• S1985S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05
Toch bijzonder dat een auto die inmiddels ruim 1,5 jaar op de markt is nog altijd zulke problemen vertoond. Of het nu een nieuw model is of niet mag niet uitmaken. Geen van ons betaald, in welke vorm dan ook, een beta prijsje voor de auto. Want ook al is het weliswaar software, deze auto’s kosten wel serieus geld. Zelf heb ik een Q6 en ook met vele irritante constant terugkomende foutmeldingen. Na heel veel bezoeken aan de dealer gaat deze auto terug naar de dealer en wordt de lease ontbonden. Jammer want rijden doet de auto echt top, maar de software icm de systemen is geen gelukkig huwelijk.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:43
S1985S schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 21:08:
Toch bijzonder dat een auto die inmiddels ruim 1,5 jaar op de markt is nog altijd zulke problemen vertoond. Of het nu een nieuw model is of niet mag niet uitmaken. Geen van ons betaald, in welke vorm dan ook, een beta prijsje voor de auto. Want ook al is het weliswaar software, deze auto’s kosten wel serieus geld. Zelf heb ik een Q6 en ook met vele irritante constant terugkomende foutmeldingen. Na heel veel bezoeken aan de dealer gaat deze auto terug naar de dealer en wordt de lease ontbonden. Jammer want rijden doet de auto echt top, maar de software icm de systemen is geen gelukkig huwelijk.
Ik krijg hier de leasemij niet zo ver... balen!

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:49
[b]S1985S in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"S1985S schreef op woensdag 25 maart 2026 @ Na heel veel bezoeken aan de dealer gaat deze auto terug naar de dealer en wordt de lease ontbonden. Jammer want rijden doet de auto echt top, maar de software icm de systemen is geen gelukkig huwelijk.
En welke auto ga je hiervoor in de plaats rijden?

• Wasbeer2006
Zolang het bij irritante problemen blijft gaat het nog wel..... In mijn geval
Als het zoals sommige hebben echte problemen zijn, dan zou het anders zijn.

En ik vraag me echt af wat er op de achtergrond gebeurt, wordt er echt niets gepusched zonder dat we het zien?? Hoe kan het nou dat sommige problemen hier ook bij andere in een gelijke periode voorkomen en dan weer weg zijn.......

• JTHZZ
Hier nul foutmeldingen.. dat is pas raar, als je dat hier zo leest!
Alleen achterklep soms van slag, maar dan werkt de workaround

[ Voor 55% gewijzigd door JTHZZ op 26-03-2026 08:09 ]

• metalpro2021
JTHZZ schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 08:08:
Hier nul foutmeldingen.. dat is pas raar, als je dat hier zo leest!
Alleen achterklep soms van slag, maar dan werkt de workaround
Type? Bouwjaar? Versienummer software? Dan leren we wat ;) (wellicht)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

metalpro2021 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:27:
[...]

Golf 2 GL 1.8, zonder elektrisch bedienbare ramen ;)

Ik voel me elke keer helemaal het mannetje als ik mn kofferklep dicht sta te smijten alsof het een 1990 Toyota Corola is.

[ Voor 19% gewijzigd door AkroBatik op 26-03-2026 15:59 ]

.

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand een tip voor een zo minimalistisch mogelijke telefoonhouder (maar die wel goed op z'n plek blijft)? Ik heb de auto nog niet dus weet niet helemaal welke plek het handigste is.

[ Voor 12% gewijzigd door Dean Martin op 26-03-2026 18:08 ]

The best is yet to come

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dean Martin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 18:08:
Iemand een tip voor een zo minimalistisch mogelijke telefoonhouder (maar die wel goed op z'n plek blijft)? Ik heb de auto nog niet dus weet niet helemaal welke plek het handigste is.
Brodit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• JTHZZ
metalpro2021 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 14:27:
[...]

2025 Q6 met 3.10. Wat je ervan leert is dat niet iedereen dezelfde problemen heeft en ik weet verder niet of er veel mensen hier zijn die ook probleemloos rondrijden, maar dat is natuurlijk niet iets om elke week hier te posten.

• S1985S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:05
robb. schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 06:20:
[...]
En welke auto ga je hiervoor in de plaats rijden?
Dat zal een BMW iX3 of EX60 worden. Maar levertijden zijn lang :(

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

996

(Mooi alternatief is ook de nieuwe Mercedes GLC EQ)

• Wasbeer2006
Toch wel bizar dat dit soort auto's meteen een soort uitverkocht zijn....

Het ligt eraan wat je wilt, mijn V60 blijft me bij als een van de fijnste auto's. Met, en dat heb ik al eerder gezegd veruit de beste stoelen uit de business. Het interieur is wat minimalistisch waar wel mooie materialen en super functioneel. Ze zijn alle vier mooi, het is net wat je wilt en hoe het financieel uitvalt met een pakketje bv.

De EX60 is standaard al heel erg compleet. De plus is al een soort S line met alles en de Ultra heeft eigenlijke alle opties..... als je van geluid houd neem de volvo met B&W (Ultra) werkelijk een koopje voor de kwaliteit.

Persoonlijk zou ik weer een A6 nemen of een Zeeker011 R. De IX3 nu een paar keer gezien in het wild, die valt me echt vies tegen zeg..... Misschien de verkeerde kleuren vooral donker blauw en zwart.

• Beze90210
opnieuw de audi app die me weer in de steek laat: geen refresh meer waardoor het laadpercentage niet meer klopt met de werkelijkheid en ook de laadcyclus niet zichtbaar is. Dit is al de zoveelste keer, weer gewoon wachten tot het plots weer opgelost geraakt maar zeer vervelend voor het plannen van het laden. Nooit gehad bij mijn Q4.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Beze90210 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 07:58:
opnieuw de audi app die me weer in de steek laat: geen refresh meer waardoor het laadpercentage niet meer klopt met de werkelijkheid en ook de laadcyclus niet zichtbaar is. Dit is al de zoveelste keer, weer gewoon wachten tot het plots weer opgelost geraakt maar zeer vervelend voor het plannen van het laden. Nooit gehad bij mijn Q4.
Heeft de vorige rit iemand met een ander account erin gereden? Dit heb ik elke keer als mijn vriendin erin gereden heeft. Daarna kan ik niet met de app de boel inzien. Ik heb al een paar keer haar privacy instellingen goed gezet en dan gaat het even goed en dan na een tijdje weer niet

• Beze90210
Teknix1982 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:07:
[...]

Heeft de vorige rit iemand met een ander account erin gereden? Dit heb ik elke keer als mijn vriendin erin gereden heeft. Daarna kan ik niet met de app de boel inzien. Ik heb al een paar keer haar privacy instellingen goed gezet en dan gaat het even goed en dan na een tijdje weer niet
wij delen de account dus geen 2 aparte accounts voor de app en de wagen...

• Kipsel
Kipsel schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:18:
Afgelopen zaterdag heb ik een lange rit gemaakt en aan het begin kreeg ik de volgende foutmeldingen:
- Afbuigassistent achter storting;
- Assistent voor kruisend verkeer achter storing;
- Uitstapwaarschuwing storing;
- Audi side assist storing;
- Adaptieve rij assistent storing.
De meldingen gaan niet weg. Een gevolg is dat ook de cruise control niet werkt. Normaal gesproken heb ik wel vaker meldingen maar die gaan na enkele kilometers weg. De camera's en sensoren zijn schoon. Ik meen hier ook anderen over gehoord te hebben maar ik heb geen oplossing gezien? Ik ga met de garage bellen of ze er naar kunnen kijken. Erg frustrerend dat je niet op de auto kunt vertrouwen.
Naast bovenstaande had ik het probleem dat er ook geen geluid meer uit de speakers kwam (wel volume, maar geen geluid van radio of spotify oid). Vandaag kon ik terecht in Utrecht om naar het probleem te kijken. Het is inmiddels opgelost. Ze gaven aan dat het kwam door de verouderde software (3.01). Dit is nu geüpdatet naar 3.10 en de problemen zouden niet meer terug moeten komen. Ik vind het vreemd dat ze de auto's met de verouderde software niet hebben teruggeroepen en gewoon afwachten tot er problemen ontstaan. De grote update werd voor aankomende zomer aangekondigd. Afwachten maar!

• Alamo
Kipsel schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 17:04:
[...]

Naast bovenstaande had ik het probleem dat er ook geen geluid meer uit de speakers kwam (wel volume, maar geen geluid van radio of spotify oid). Vandaag kon ik terecht in Utrecht om naar het probleem te kijken. Het is inmiddels opgelost. Ze gaven aan dat het kwam door de verouderde software (3.01). Dit is nu geüpdatet naar 3.10 en de problemen zouden niet meer terug moeten komen. Ik vind het vreemd dat ze de auto's met de verouderde software niet hebben teruggeroepen en gewoon afwachten tot er problemen ontstaan. De grote update werd voor aankomende zomer aangekondigd. Afwachten maar!
Mee eens. Twee maanden geleden heb ik dezelfde waslijst aan meldingen gehad en dat is ook opgelost door 3.10 te installeren. Deze problemen niet meer gehad, nu alleen nog klein en tijdelijk spul. Een goed OTA-mechanisme hadden ze zichzelf erg mee geholpen… 2 jaar geleden. :)

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:18
Ik heb hier op dit moment ook last van. Ik ga morgen maar weer even een zekering eruit halen van de voertuigcommunicatie om hem een reset te geven.

Ik heb overigens vanmiddag andere zomerbanden gekregen: Michelin Pilot Sport op de 20 inch velgen. Wat een verschil ten opzichte van de Falkens. Ook bij lagere snelheden is deze band echt veel stiller. Blij mee :)

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:19
Weet iemand of er alvast na een jaar ook een trekhaak geplaatst kan worden op de A6 e-tron Sportback, niet af fabriek maar in-/opbouw nadien? Zo ja, welke?

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:07

mb1

fwinters schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 19:30:
Weet iemand of er alvast na een jaar ook een trekhaak geplaatst kan worden op de A6 e-tron Sportback, niet af fabriek maar in-/opbouw nadien? Zo ja, welke?
Kansloos gaat niet werken

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:43
Sinds vorige week een waas van rode pixels in het MMI scherm. Ook tijdens navigatie is de waas te zien, met name in de zwarte legenda-kaders. Reset van de MMI heeft niet geholpen.

Anderen die hier ook last van hebben (gehad)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ1bBf0LdDBmZWBdYZhbkTBQ9CM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KvDotjTPKSm6bZmHl3UlZEi5.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMgaEkHQVfXyTTqSNqzKfkFvaX8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4bPUc2iPSVpcF0lhKFlNAl7z.jpg?f=user_large

• metalpro2021
De gateway module in de Q4 is een andere dan de A/Q6. Ik heb begrepen dat Audi 'ruzie' heeft met de leverancier van de A/Q6 maar ze niet direct aansprakelijk kan stellen. Vandaar: geen recall. 2026 model schijnt al gateway te gebruiken van andere leverancier.

• pietje63

pietje63

RTFM

pietje63 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 13:50:
[...]

Voor maandag een afspraak bij een dealer. Zelf in de auto zie ik puur stuurinrichting (niet stuurbekrachtiging), maar ook een aanvullend geel lampje (front assist beperkt beschikbaar) en witte melding (active lane assist niet beschikbaar). Hopelijk valt het mee..
Wel beetje mixed feelings bij de problemen in dit topic. Het is natuurlijk een nieuw model auto, en mensen met klachten melden zich vaker dan mensen zonder klachten, maar het doet wat afbreuk aan kwaliteitsgevoel
Twee dagen voor de afspraak bij de dealer is het stuur ermee gestopt.. na “starten” niet in beweging te krijgen. Audi is onderweg om uit te lezen (maar gok dat er een takelwagen nodig gaat zijn)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wHttmwLMSmCYlb14AzqLVM7A78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPwx3XoLiaYovrS6W1k8u06B.jpg?f=fotoalbum_large
Ik lees even rustig de krant

• Wasbeer2006
mb1 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:50:
[...]

Kansloos gaat niet werken
Ik hoorde dat eerst ook, maar hier in deze tread zijn er al mensen die hem succesvol achteraf hebben laten plaatsen. Maanden terug al

• Wasbeer2006
pietje63 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:42:
[...]

Twee dagen voor de afspraak bij de dealer is het stuur ermee gestopt.. na “starten” niet in beweging te krijgen. Audi is onderweg om uit te lezen (maar gok dat er een takelwagen nodig gaat zijn)
[Afbeelding]
Ik lees even rustig de krant
Daar was ik al bang voor, onbegrijpelijk het advies van deze audi dealer. Te bizar voor worden, gelukkig stond je stil......

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:28
Wij dachten net onze trip naar Spanje te plannen via ABRB. Maar de A6 E-tron SB 83KWh bestaat niet in ABRP?
Hoe doen jullie dit? Ik lees hier toch redelijk wat mensen die ABRB gebruiken? We hebben dit al vaak gedaan met de PS2. Mis ik iets?
Thanks!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQ7TG_dN_3qY8FMoIigROHwQniE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cNiB2M9XuQouESlu5gfbEYVP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door c.schryvers op 28-03-2026 22:07 ]

• pietje63

pietje63

RTFM

@c.schryvers volgens mij gebruiken de meesten de ingebouwde routeplanner. Anders is de batterij niet voorbereid op snel laden (niet opgewarmd). Al durf ik niet te zeggen of dat in de zomer onderweg naar zuid Spanje wel nodig is ☀️

• c.schryvers
En bijkomende vraag: wij laden liefst bij Tesla (goedkoop en aangenamere locaties meestal).
Als ik in de Audi Navi een Tesla lader als eindpunt ingeef, gaat hij de batterij dan ook voorverwarmen?
Want als ik een route ingeef bvb: thuis -> Tesla lader binnen bereik (aankomst met 10% en minimum is 8% ingesteld) -> Bestemming 200 km verder
Dan zet hij zelf toch een laadpunt extra die niet die Tesla lader is tussen thuis en de Tesla? Wat mij doet vermoeden dat hij die Tesla lader niet als lader ziet?

• c.schryvers
pietje63 schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 22:55:
@c.schryvers volgens mij gebruiken de meesten de ingebouwde routeplanner. Anders is de batterij niet voorbereid op snel laden (niet opgewarmd). Al durf ik niet te zeggen of dat in de zomer onderweg naar zuid Spanje wel nodig is ☀️
We dachten inderdaad - voor de voorverwarming - tijdens de rit de ingebouwde navi te gebruiken. Maar om de route op voorhand te plannen en laadstops te kiezen (zie ook mijn andere vraag) is ABRP handig. :-)

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:07
Sinds gisteren krijg ik deze melding op mijn dashboard. “De adaptieve snelheidsassistent is momenteel niet beschikbaar”, waardoor cruisecontrol en automatisch remmen niet werkt. Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Een reset heb ik al geprobeerd (bij de dealer) en werkt niet. Indien de melding niet vanzelf weggaat dan moet ik een afspraak maken bij de werkplaats…..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrlx2swyGjiie5usK7VYmTZFZAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMtRurJD86cwdy4SporlEHib.jpg?f=fotoalbum_large

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:44
Kijk even 2 pagina’s terug, schijnt een workaround voor te zijn die ze bij de dealer kennen

[ Voor 3% gewijzigd door Kiwi_Kevin op 29-03-2026 14:08 ]

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:39
Ik heb sinds kort dat het raam linksachter (achter de bestuurder) een paar millimeter opent. Ben er nog niet uit wanneer het gebeurd, maar dan is de auto dus niet volledig afgesloten.. ook in de app te zien.

Laatste keer was ik 3 dagen in het buitenland, toch wat stress over hoever hij openstaat.
gelukkig maar een paar mm en regende het niet naar binnen.

Iemand ander dit probleem ook? En mogelijke oplossing naast elke keer bij uitstappen controleren? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u64sq9He88dJj19ARiBJXL_RIGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AXELlNYauM61tTEW0Sbixrk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Hupsel op 29-03-2026 21:30 ]

• Beze90210

Deze helpt dus echt. Dikke merci!
Aan Audi nu om dit op te lossen nu de reden/oorzaak gekend is.

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:49
Hupsel schreef op zondag 29 maart 2026 @ 14:54:
Ik heb sinds kort dat het raam linksachter (achter de bestuurder) een paar millimeter opent. Ben er nog niet uit wanneer het gebeurd, maar dan is de auto dus niet volledig afgesloten.. ook in de app te zien.

Laatste keer was ik 3 dagen in het buitenland, toch wat stress over hoever hij openstaat.
gelukkig maar een paar mm en regende het niet naar binnen.

Iemand ander dit probleem ook? En mogelijke oplossing naast elke keer bij uitstappen controleren? [Afbeelding]
Ik had het rechtsachter. Dacht dat ik gek geworden was, maar volgens de dealer komt het vaker(??) voor. Oplossing: auto aanzetten, raam naar beneden en knop 10 sec vasthouden, daarna dicht doen en knop 10 sec vasthouden. Hiermee zou raam opnieuw gekalibreerd zijn. Probleem lijkt vooralsnog weg te blijven.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste