Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:47
Rummar in Merksem (BE)

Heb dat ook laten doen in mijn I5 destijds en was er zeer tevreden van

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 16-11 20:16
Mijn ervaring is dat er geen krassen opkomen. Had het in een Passat en nu in een V60 en nooit krassen.
Als je een andere uitstarling wilt, carbon, matt dan zou ik het wel overwegen.

Op ali staan sets voor een paar tientjes voor de hele voorkant van de auto, nog niet de A6. Is super makkelijk zelf aan te brengen, maargoed ik vind dat soort gehobby ook leuk.

Ik zou een bumper beschermer, tegenwoordig is dat veel lastiger op ali te vinden met een merknaam.

• Naafets88
Wasbeer2006 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:21:
Mijn ervaring is dat er geen krassen opkomen. Had het in een Passat en nu in een V60 en nooit krassen.
Als je een andere uitstarling wilt, carbon, matt dan zou ik het wel overwegen.

Op ali staan sets voor een paar tientjes voor de hele voorkant van de auto, nog niet de A6. Is super makkelijk zelf aan te brengen, maargoed ik vind dat soort gehobby ook leuk.

Ik zou een bumper beschermer, tegenwoordig is dat veel lastiger op ali te vinden met een merknaam.
De middenconsole van de I5 (ook pianolak) had zeer makkelijk krassen en ook vingerafdrukken. Ik kwam er gek af.

• armin1980
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:01
Ik sta op het punt een Q6 te bestellen
Zijn er mensen die de beige lederen bekleding hebben? hoe is jullie ervaring hiermee ? wordt dit snel vies is het makkelijk te reinigen? ik heb 2 kinderen van 9 en 12 die achterin zitten en misschien komt er nog een hond volgend jaar...
Ik vind beige eigenlijk het mooiste maar twijfel nu.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
armin1980 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:53:
Zijn er mensen die de beige lederen bekleding hebben? hoe is jullie ervaring hiermee ? wordt dit snel vies is het makkelijk te reinigen? ik heb 2 kinderen van 9 en 12 die achterin zitten en misschien komt er nog een hond volgend jaar...
Ik heb net een A6 etron besteld, en ook getwijfeld, maar uiteindelijk gegaan voor de zwarte leder/ dynamica variant.

The best is yet to come

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:20
armin1980 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:53:
Ik kom uit vier jaar een Volvo V60 met beige bekleding en kids van (inmiddels) 8 en 6. De vlekken zijn er goed uit te halen, zeker door een professioneel auto cleaning bedrijf. Alleen de gordels hadden ze wat moeite mee.

• Wasbeer2006
Gisteren de A6 83kw sline opgehaald.
Kleur magneet grijs, wielen 10 dubbelspaaks 20"
Tech pro, trekhaak en leer.

Korte review, de wat uitgebreidere komt nog:
Kleur, echt heel mooi, misschien wel de mooiste voor de avant echt heel gaaf met een sline en de rest zwart. Natuurlijk smaak, maar ik zou het geld in je zak houden of aan andere opties besteden.
Wielen vallen zeker in deze combi niet tegen, enige uiterlijke puntje... ik had heel graag de 21" gehad.

Rijd heerlijk een beetje zoals een benzine maar dan zonder geluid en schakelen, maar het gevoel is vrijwel hetzelfde echt heel goed, mooie balans comfortabel, redelijk sportief als het moet. Vermogen is prima, snel is ie niet ik noem het "lekker vlot" In launch control is ie wel wat sneller, maarja dat moet je echt vanuit stilstand gebruiken, ik zou liever een optie hebben zoals Mini die heeft gewoon 10s 40PK meer

Muktimedia, goed, veel instellingen neem even de tijd om het door te lopen paar keer een uurtje en je weet wel waar alles zit. Ik had mijn zoon er gelukkig ook nog naast.

Audio geluid, heel complex, stel het in voor zacht/normaal geluid is het goed, maar hard niet om aan te horen, stel je hem in voor hard is het weer andersom. De upgrade naar surround helpt wel wat, voor 1 euro een maandje proberen zou ik zeker aanraden. Het probleem van de audio is vrij simpel, je kan de woofer niet los instellen, zou je dat kunnen is het een meer dan prima standaard installatie, datzelfde probleem heeft de B&O ook. Die instelling toevoegen maakt het tot een meer dan goed systeem.

Voor de mensen die nog moeten bestellen. Overweeg de tech pro voor de luchtvering en neem een bagagepakket voor die paar honderd euro, echt heel irritant geen netjes achter de stoelen, geen vakje bij je llinkerbeen (echt weggelaten met een goedkoop afdekplaatje) geen netjes achter aan de zijkant en nog wat dingen, rare keuze.

Er zitten wat rare bezuinigingen, wel lampen in de sierstrips bij de deur en met uitstappen, maar geen handvaten bij het plafond en geen zonnebril houder (in mijn ogen echt een grote misser, bij meer merken, erger nog onbegrijpelijk!!).

Het bereik met 300km gisteren en vandaag precies 20kw/100km. Zat van alles tussen. Ook een rit snelweg met 120 op de cruise van 75 heen en 75 terug gem 20.5kw/100. Eigenlijk zoals ik verwacht/gekoopt had. Ik ga hier nog wat testen, wat ik denk dat ie zuiniger is zonder batterijsparing. Hij doet niet alleen een max op de oplaad capaciteit, maar conditioneert de accu ook, ik denk dat dit best wat kost. Maar dat ga ik testen.

Geen enkele foutmelding of iets gehad mbt de software versie 3.10 c

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-11 22:12
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 17:23:
Gisteren de A6 83kw sline opgehaald.
Kleur magneet grijs, wielen 10 dubbelspaaks 20"
Tech pro, trekhaak en leer.

Korte review, de wat uitgebreidere komt nog:
Kleur, echt heel mooi, misschien wel de mooiste voor de avant echt heel gaaf met een sline en de rest zwart. Natuurlijk smaak, maar ik zou het geld in je zak houden of aan andere opties besteden.
Wielen vallen zeker in deze combi niet tegen, enige uiterlijke puntje... ik had heel graag de 21" gehad.

Rijd heerlijk een beetje zoals een benzine maar dan zonder geluid en schakelen, maar het gevoel is vrijwel hetzelfde echt heel goed, mooie balans comfortabel, redelijk sportief als het moet. Vermogen is prima, snel is ie niet ik noem het "lekker vlot" In launch control is ie wel wat sneller, maarja dat moet je echt vanuit stilstand gebruiken, ik zou liever een optie hebben zoals Mini die heeft gewoon 10s 40PK meer

Muktimedia, goed, veel instellingen neem even de tijd om het door te lopen paar keer een uurtje en je weet wel waar alles zit. Ik had mijn zoon er gelukkig ook nog naast.

Audio geluid, heel complex, stel het in voor zacht/normaal geluid is het goed, maar hard niet om aan te horen, stel je hem in voor hard is het weer andersom. De upgrade naar surround helpt wel wat, voor 1 euro een maandje proberen zou ik zeker aanraden. Het probleem van de audio is vrij simpel, je kan de woofer niet los instellen, zou je dat kunnen is het een meer dan prima standaard installatie, datzelfde probleem heeft de B&O ook. Die instelling toevoegen maakt het tot een meer dan goed systeem.

Voor de mensen die nog moeten bestellen. Overweeg de tech pro voor de luchtvering en neem een bagagepakket voor die paar honderd euro, echt heel irritant geen netjes achter de stoelen, geen vakje bij je llinkerbeen (echt weggelaten met een goedkoop afdekplaatje) geen netjes achter aan de zijkant en nog wat dingen, rare keuze.

Er zitten wat rare bezuinigingen, wel lampen in de sierstrips bij de deur en met uitstappen, maar geen handvaten bij het plafond en geen zonnebril houder (in mijn ogen echt een grote misser, bij meer merken, erger nog onbegrijpelijk!!).

Het bereik met 300km gisteren en vandaag precies 20kw/100km. Zat van alles tussen. Ook een rit snelweg met 120 op de cruise van 75 heen en 75 terug gem 20.5kw/100. Eigenlijk zoals ik verwacht/gekoopt had. Ik ga hier nog wat testen, wat ik denk dat ie zuiniger is zonder batterijsparing. Hij doet niet alleen een max op de oplaad capaciteit, maar conditioneert de accu ook, ik denk dat dit best wat kost. Maar dat ga ik testen.

Geen enkele foutmelding of iets gehad mbt de software versie 3.10 c
@Wasbeer2006 Wat bedoel je precies met “geen vakje bij je llinkerbeen (echt weggelaten met een goedkoop afdekplaatje)”? Geen vakje in de deur?

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:16
Wat betreft het geen vakje voor je zonnebril. Deze miste ik ook , maar met een korte google actie vond ik. Links naast je stuur zit een "verborgen" vak, daar laat ik de zonnebril nu in.

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:10
Heeft iemand anders ook last van het wegvallen van radio zenders? Het is me nu al een aantal keer overkomen in mijn A6 bij verschillende zenders dat de radio een paar seconden stilvalt en dan weer hoorbaar is. Alsof hij een andere frequentie pakt, of schakelt tussen DAB en FM of zoiets. De instellingen lijken geen oplossing te bieden. Draait op laatste software.

• Wasbeer2006
Pasman schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:15:
Wat betreft het geen vakje voor je zonnebril. Deze miste ik ook , maar met een korte google actie vond ik. Links naast je stuur zit een "verborgen" vak, daar laat ik de zonnebril nu in.
Die ga ik dan even zoeken.....

@Martijn77 in mijn vorige auto,s zat altijd links naast het stuur een vakje, daarin had ik altijd wat dingetjes liggen, daar zit nu echt een vierkant afdekplaatje van ik gok een 12x12cm. Volgens mij heb je daar met bagage pakket een vakje.

Zonnebril vakje had ik bij de vorige auto,s of bij het plafond of als houder ipv het handvat, maar die zitten er nu niet.

Goed, je vind je weg wel weer er is altijd wat, maar het zijn van die simpele dingen.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Pimmr schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:49:
Heeft iemand anders ook last van het wegvallen van radio zenders? Het is me nu al een aantal keer overkomen in mijn A6 bij verschillende zenders dat de radio een paar seconden stilvalt en dan weer hoorbaar is. Alsof hij een andere frequentie pakt, of schakelt tussen DAB en FM of zoiets. De instellingen lijken geen oplossing te bieden. Draait op laatste software.
Ja heb ik soms ook. Is echt een paar seconden. Altijd op zelfde plekken, alsof er minder signaal is daar en dan de auto switched van frequentie of signaal vorm.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:31
rickjehh schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:55:
Zojuist gebeld door de dealer dat mijn auto vandaag bij ze is binnengekomen (A6 Avant). Volgende week vrijdag ophalen. Van bestelling t/m aflevering 9 weken. Dat is snel :)
Auto vrijdag opgehaald. Inmiddels de eerste 200km gereden. Eerste indruk qua rijden en comfort is zeer goed. Ik kom uit een Model Y Performance van 2022. Kwalitatief voelt het allemaal toch wat beter aan. Het is stiller in de cabine en tov van de Model Y echt een comfortabele cruiser. De Model Y was echt een stuiterbak, dat heeft de A6 qua vering stukken beter voor elkaar. Qua verbruik kan ik er nog weinig over zeggen. Ik denk dat de Model Y wat efficiënter is maar dat is op dit moment enkel een gevoel.

Softwarematig is het wel wat minder dan Tesla. De app werkt op zich prima. Maar het was bijvoorbeeld echt trial en error om mijn vrouw als tweede gebruiker met een myAudi account toe te voegen in de auto.

Wat ik overigens echt matig vindt is dat de auto geen walk away lock heeft. Ik heb het iig nog niet gevonden. Echt wennen om de auto zelf weer op slot te moeten doen.

• Pimmr
Teknix1982 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:43:
[...]

Ja heb ik soms ook. Is echt een paar seconden. Altijd op zelfde plekken, alsof er minder signaal is daar en dan de auto switched van frequentie of signaal vorm.
Oké, niet de enige dus. Ja klopt dat het inderdaad op dezelfde plekken is. Dan zou je denken aan signaal, maar kan me dat niet voorstellen. Misschien iets met de antenne dan.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:06
Pimmr schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:30:
[...]

Oké, niet de enige dus. Ja klopt dat het inderdaad op dezelfde plekken is. Dan zou je denken aan signaal, maar kan me dat niet voorstellen. Misschien iets met de antenne dan.
Oorzaak: software
Status door audi erkend
Fix: week 50 dmv recall

• Pimmr
metalpro2021 schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:31:
[...]

Status door audi erkend
Ok! Thanks voor de info.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
metalpro2021 schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:31:
[...]

Status door audi erkend
Een recall omdat de radio af en toe wegvalt? Of bedoel je dat er dan een update komt die je bij de de dealer kunt krijgen?

• metalpro2021
JTHZZ schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:38:
[...]

Een recall omdat de radio af en toe wegvalt? Of bedoel je dat er dan een update komt die je bij de de dealer kunt krijgen?
Dat laatste. Met een set van updates waaronder "phone as a key" issues.

• WerkelijkP8ig
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:27
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn A6 opgehaald. Ik kom uit een Volvo XC40 P8, een van de eerste exemplaren.

De eerste indruk is goed. Ik heb geen ervaring met Audi, dus de verhalen over eventuele kwaliteitsvermindering ken ik niet. De auto voelt prima aan, de materialen zijn mooi en ik heb geen storingen gehad. Het instellen vergt wel wat tijd er zijn veel menu’s en mogelijkheden. De app en het voorverwarmen werken prima.

Wel heb ik een vraag: als ik instap en de auto start, kan ik de voorruitwisser niet gebruiken. Ze werken pas zodra ik ga rijden. Dus het gewone tikje omlaag met de rechterhendel voor één keer wissen doet niets. Heeft iedereen dat?
Het lijkt mij een potentieel gevaarlijke situatie bij het wegrijden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6WL23lGPlfXDaBHHF8kRJF2zsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQ46PSEFZZy8cI6xkVMuv3bZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Wasbeer2006
rickjehh schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:13:
[...]

Wat ik overigens echt matig vindt is dat de auto geen walk away lock heeft. Ik heb het iig nog niet gevonden. Echt wennen om de auto zelf weer op slot te moeten doen.
Dat hebben niet veel merken mijn V60 had dat ook niet. BMW/Mini heeft het ook niet weet ik
Zal ook wel met veiligheid te maken hebben. Loop je weg bij het tanken/laden, kind in de auto etc. etc.

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:29
Wasbeer2006 schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:58:
[...]
Dat hebben niet veel merken mijn V60 had dat ook niet. BMW/Mini heeft het ook niet weet ik
Zal ook wel met veiligheid te maken hebben. Loop je weg bij het tanken/laden, kind in de auto etc. etc.
Mijn Mazda (2!) had het en ook een Tesla... dus ben het al 7 jaar gewend geweest, en nu met de Audi mis ik het nog elke dag :-(

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-11 19:18

delorean7

Let's take the Aston toni

Alamo schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:03:
[...]

Mijn Mazda (2!) had het en ook een Tesla... dus ben het al 7 jaar gewend geweest, en nu met de Audi mis ik het nog elke dag :-(
De gare vakantie Captur heeft het ook, vond het een heel praktisch en handig feature.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 11:47
WerkelijkP8ig schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:41:Wel heb ik een vraag: als ik instap en de auto start, kan ik de voorruitwisser niet gebruiken. Ze werken pas zodra ik ga rijden. Dus het gewone tikje omlaag met de rechterhendel voor één keer wissen doet niets. Heeft iedereen dat?
Het lijkt mij een potentieel gevaarlijke situatie bij het wegrijden.[Afbeelding]
Ik denk dat net zoals bij de rest van de VAG groep je hem eerst in drive moet zetten. Je hoeft dan niet gelijk weg te rijden. Tenminste zo werkt het bij mij nu wel (weliswaar in een ander VAG ev product). Als je de regensensor aan hebt staan (hendel 1 tikje omhoog) helpt het ook om de gevoeligheid van de regensensor eentje hoger te zetten, dat moet hem ook triggeren.

Ben zelf trouwens enorm aan het twijfelen mbt een opvolger voor mijn Enyaq. A6 staat zeker op het lijstje, maar na afgelopen weekend mijn zoontje in zijn stoel passen op de achterbank ga ik er wel behoorlijk op achteruit in ruimte heb ik het gevoel. Zeker met kinderen op een verhoger, is de ruimte tussen bank en stoel krap.

[ Voor 14% gewijzigd door Boeie op 10-11-2025 10:44 ]

• Pasman
Wasbeer2006 schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:10:
[...]

Die ga ik dan even zoeken.....

@Martijn77 in mijn vorige auto,s zat altijd links naast het stuur een vakje, daarin had ik altijd wat dingetjes liggen, daar zit nu echt een vierkant afdekplaatje van ik gok een 12x12cm. Volgens mij heb je daar met bagage pakket een vakje.

Zonnebril vakje had ik bij de vorige auto,s of bij het plafond of als houder ipv het handvat, maar die zitten er nu niet.

Goed, je vind je weg wel weer er is altijd wat, maar het zijn van die simpele dingen.
Ik heb inderdaad het bagage pakket en op de plek die jij beschrijft zit dat vakje waar je wat spullen in kwijt kan. Als jij dat pakket niet hebt, dan kunnen we concluderen dat het onderdeel van het bagagepakket is ;)

• Alamo
Boeie schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:37:
[...]

Ik denk dat net zoals bij de rest van de VAG groep je hem eerst in drive moet zetten. Je hoeft dan niet gelijk weg te rijden. Tenminste zo werkt het bij mij nu wel (weliswaar in een ander VAG ev product). Als je de regensensor aan hebt staan (hendel 1 tikje omhoog) helpt het ook om de gevoeligheid van de regensensor eentje hoger te zetten, dat moet hem ook triggeren.

Ben zelf trouwens enorm aan het twijfelen mbt een opvolger voor mijn Enyaq. A6 staat zeker op het lijstje, maar na afgelopen weekend mijn zoontje in zijn stoel passen op de achterbank ga ik er wel behoorlijk op achteruit in ruimte heb ik het gevoel. Zeker met kinderen op een verhoger, is de ruimte tussen bank en stoel krap.
Is de Q6 niet een beter vergelijk als je van een Enyaq komt? Ik had zelf het idee dat de Q6 achterin ietsje ruimer is dan de A6, al scheelt het m.i. weinig.
Nog een mogelijke verklaring: je hebt zo'n easy-entry instelling waardoor de (bestuurders)stoel wellicht verder naar achteren schuift dan je eigen zitpositie.

Maar als je écht beenruimte achterin wil moet je denk ik naar de ID7, die vond ik echt megaruim achterin.

Mij overigens ook niet bekend, dat ruitenwisser het niet doet als je nog niet gereden hebt. In mijn beleving werkt dat wel. Maar misschien heb ik 'm dus al uit routine in Drive gezet voordat ik de ruitenwisser wil bedienen...

• Boeie
Alamo schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:49:
[...]Is de Q6 niet een beter vergelijk als je van een Enyaq komt? Ik had zelf het idee dat de Q6 achterin ietsje ruimer is dan de A6, al scheelt het m.i. weinig.
Nog een mogelijke verklaring: je hebt zo'n easy-entry instelling waardoor de (bestuurders)stoel wellicht verder naar achteren schuift dan je eigen zitpositie.

Maar als je écht beenruimte achterin wil moet je denk ik naar de ID7, die vond ik echt megaruim achterin.

Mij overigens ook niet bekend, dat ruitenwisser het niet doet als je nog niet gereden hebt. In mijn beleving werkt dat wel. Maar misschien heb ik 'm dus al uit routine in Drive gezet voordat ik de ruitenwisser wil bedienen...
Q6 staat zeker ook op de lijst, maar ik hoef niet perse hoog te rijden. En de prijs schiet dan ook rap omhoog en dat is gewoon meer dan ik wil uitgeven voor een auto. ID7 ook trouwens op mijn lijstje maar dan gaat mijn voorkeur toch naar de A6.

Dat van die Easy entry kan wel kloppen inderdaad, de stoel in de demo was elektrisch.... Dom van mij :o
Nouja dan valt het mee :)

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:30
Heeft iemand al geprobeerd om streaming diensten (zoals Netflix) op het navigatiescherm (dus niet het extra scherm) aan te zetten.
Voordat de wintersport op mijn pad komt wil ik dit wel een keer getest hebben.

Vivaldi browser geinstalleerd en ingelogd met Netflix, echter bij het opstarten van een film/serie krijg ik steevast foutcode E100. Online wordt enkel geadviseerd dat je de applicatie moet afsluiten en opnieuw opstarten. Verder heb ik een data-abonnement en thuis een wifi verbinding dus qua connectiviteit zou het moeten werken. Iemand hier ervaring mee?
Overigens werkt youtube wel gewoon!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
MaikDuif1981 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:12:
Heeft iemand al geprobeerd om streaming diensten (zoals Netflix) op het navigatiescherm (dus niet het extra scherm) aan te zetten.
Voordat de wintersport op mijn pad komt wil ik dit wel een keer getest hebben.

Vivaldi browser geinstalleerd en ingelogd met Netflix, echter bij het opstarten van een film/serie krijg ik steevast foutcode E100. Online wordt enkel geadviseerd dat je de applicatie moet afsluiten en opnieuw opstarten. Verder heb ik een data-abonnement en thuis een wifi verbinding dus qua connectiviteit zou het moeten werken. Iemand hier ervaring mee?
Overigens werkt youtube wel gewoon!
Ook tijdens het rijden? Ik heb dat op mijn huidige e-tron via VAGCOM laten aanpassenn maar werkt alleen met USB input.

The best is yet to come

• Wasbeer2006
Alamo schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:49:
[...]

Is de Q6 niet een beter vergelijk als je van een Enyaq komt? Ik had zelf het idee dat de Q6 achterin ietsje ruimer is dan de A6, al scheelt het m.i. weinig.

Is in D inderdaad en dat is gedaan als je de ruiten staat te krabben de sensor niet ineens aan gaat. Dat doet echt pijn als je dat niet aan ziet komen weet ik van jaren terug :-)

• Wasbeer2006
Boeie schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:03:
[...]

Q6 staat zeker ook op de lijst, maar ik hoef niet perse hoog te rijden. En de prijs schiet dan ook rap omhoog en dat is gewoon meer dan ik wil uitgeven voor een auto. ID7 ook trouwens op mijn lijstje maar dan gaat mijn voorkeur toch naar de A6.

Dat van die Easy entry kan wel kloppen inderdaad, de stoel in de demo was elektrisch.... Dom van mij :o
Nouja dan valt het mee :)
De A6 en Q6 waren in juli in mijn uitvoering nagenoeg gelijk, de Q6 was twee of drie euro duurder per maand en de prijs vrijwel hetzelfde, scheelde paar honderd euro, maar dat kan verschillen per model. Ik houd niet van hoge auto's al is objectief gezien de Q6 misschien mooier in verhouding.

Hoe heb je de beenruimte getest? ik kan me niet voorstellen dat een A6 minder ruimte heeft tussen bank en stoel. Wel is de auto veel lager en de bank ook waardoor je erg opgetrokken zit, maar dat is in elke sedan in bv een V90 is dat niet veel beter.

Let ook even op, dat de voorstel naar achter gaat het uitstappen waardoor de stoel een cm of 4 a 5 naar achter staat als je de achterdeur opent! (die rare optie heb ik meteen uitgezet)

[ Voor 8% gewijzigd door Wasbeer2006 op 10-11-2025 12:57 ]

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:30
Dean Martin schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:36:
[...]

Ook tijdens het rijden? Ik heb dat op mijn huidige e-tron via VAGCOM laten aanpassenn maar werkt alleen met USB input.
Nee niet tijdens het rijden, maar voor tijdens laadstops etc. Een knisperend haardvuurtje zou ook leuk zijn (beetje Tesla gimmicks).

• Boeie
Wasbeer2006 schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:49:
[...]

De A6 en Q6 waren in juli in mijn uitvoering nagenoeg gelijk, de Q6 was twee of drie euro duurder per maand en de prijs vrijwel hetzelfde, scheelde paar honderd euro, maar dat kan verschillen per model. Ik houd niet van hoge auto's al is objectief gezien de Q6 misschien mooier in verhouding.

Hoe heb je de beenruimte getest? ik kan me niet voorstellen dat een A6 minder ruimte heeft tussen bank en stoel. Wel is de auto veel lager en de bank ook waardoor je erg opgetrokken zit, maar dat is in elke sedan in bv een V90 is dat niet veel beter.

Let ook even op, dat de voorstel naar achter gaat het uitstappen waardoor de stoel een cm of 4 a 5 naar achter staat als je de achterdeur opent! (die rare optie heb ik meteen uitgezet)
Wellicht is de restwaarde in de lease van een Q6 hoger dan de A6. Vooralsnog heb ik naar (zakelijke) koop gekeken.

De beenruimte heb ik getest door mijn zoontje van 4 mee te nemen en zijn stoeltje erin te zetten ;)
Hij kon zitten maar wat hier eerder al werd gezegd, misschien door de elektrische bestuurdersstoel.

Komende week een proefrit, dan zien we wel verder.

• rickjehh
Mijn A6 stopt regelmatig met laden als hij aan een normale 11kWh lader staat. Ik ben van mijn Tesla gewend dat hij gewoon in 1 keer met maximale snelheid naar de limiet oplaadt. Herkent iemand dit gedrag? Is dit normaal of moet ik me nu al zorgen maken? ;)

• Joost075
  • Laatst online: 16-11 22:19
rickjehh schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:23:
Mijn A6 stopt regelmatig met laden als hij aan een normale 11kWh lader staat. Ik ben van mijn Tesla gewend dat hij gewoon in 1 keer met maximale snelheid naar de limiet oplaadt. Herkent iemand dit gedrag? Is dit normaal of moet ik me nu al zorgen maken? ;)
Publieke lader?

• cderooij
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34
Vandaag mijn A6 Sportback opgehaald en de eerste kilometers dus gereden.
Tot nu toe bevalt dat prima, de digitale sleutel werkt ook perfect.
Het enige “probleem” wat ik nog niet opgelost krijg is dat ik geen melding krijg als ik uitstap en mijn telefoon nog op zijn plek zit.

Volgens mijn dealer komt de grote update vanaf week 50 en wordt ik vanzelf uitgenodigd maar dat kan wel februari of maart worden aangezien ze dit gefaseerd gaan doen op volgorde, welke volgorde weet ik niet.

• rickjehh
Vandaag zowel op mijn werk als ook vanavond thuis liet hij dit gedrag zien. Na een keer opnieuw de stekker erin te hebben gedaan en het laadproces opnieuw te starten vanavond thuis heeft hij het wel volgehouden tot het eind. Ik ga het iig in de gaten houden.

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:10
Nu sinds 3 weken de 83kwh A6 avant met 21 inch velgen.
Met welke drive select rijden jullie? ik rij voornamelijk met efficiëntie alleen merk ik dat ik nogal vaak naar het verbruik kijk wat niet goed is voor mij haha. ik sta nu op gemiddeld 18kwh per 100km.

Hoe is jullie verbruik?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Van mij een stuk lager maar ik heb 19" velgen en ik rij (meestal) heel relaxed. Hij staat volgens mij op comfort.

sept: 14,92 kWh
okt: 16,23 kWh
nov:17,07 kWu

avg: 15,59 kWh.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Pasman
Rickrebr schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:19:
Nu sinds 3 weken de 83kwh A6 avant met 21 inch velgen.
Met welke drive select rijden jullie? ik rij voornamelijk met efficiëntie alleen merk ik dat ik nogal vaak naar het verbruik kijk wat niet goed is voor mij haha. ik sta nu op gemiddeld 18kwh per 100km.

Hoe is jullie verbruik?
Hier zelfde uitvoering, zelfde bandenmaat. Ik heb drive select zelf ingesteld, grotendeels staat op dynamisch, zoals stuur en demping, maar display (of hoe dat heet) staat op efficient, omdat ik die gegevens fijn vind. Nu over de eerste 1100km een gemiddeld verbruik van 19,4 kwh/100km

• Rickrebr
Dinictus208 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:52:
Van mij een stuk lager maar ik heb 19" velgen en ik rij (meestal) heel relaxed. Hij staat volgens mij op comfort.

sept: 14,92 kWh
okt: 16,23 kWh
nov:17,07 kWu

avg: 15,59 kWh.
Kun je toch wel zien dat bandenmaat veel uitmaakt voor het bereik. Zat zelf te denken om 20 inch velgen te halen ipv de 21. Heb je misschien een foto hoe 19 inch eruit ziet? Eventueel in een pm.
Pasman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:16:
[...]

Hier zelfde uitvoering, zelfde bandenmaat. Ik heb drive select zelf ingesteld, grotendeels staat op dynamisch, zoals stuur en demping, maar display (of hoe dat heet) staat op efficient, omdat ik die gegevens fijn vind. Nu over de eerste 1100km een gemiddeld verbruik van 19,4 kwh/100km
Bedankt voor het delen!

• JTHZZ
  • Nu online
Rickrebr schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:14:
[...]

Kun je toch wel zien dat bandenmaat veel uitmaakt voor het bereik. Zat zelf te denken om 20 inch velgen te halen ipv de 21. Heb je misschien een foto hoe 19 inch eruit ziet? Eventueel in een pm.
Verschil in rijstijl nog veel meer.. dus ik weet niet of je dat hele verschil aan de bandenmaat kunt toekennen.

• Alamo
Ik zit met een SQ6 (21 inch) op 20,2kWh/100km over de laatste 1100 kilometer. Heel veel kleine rotstukjes waardoor het m.i. beter kan.

Ik merk vooral soms dat hij de eerste pak 'm beet 3 kilometer de remmen 'opschoont' en dus nog niet regenereert. Je mist dus de teruggewonnen energie op de eerste kilometers, en bij korte stukjes komt dat relatief vaker voor. Volgens mij is er geen manier om dat uit te zetten (en misschien maar beter ook).

Had 'm op individual staan met het meeste op Efficiency, behalve vering, die op Balanced. Onlangs naar dynamisch gezet, ben er nog wel veel mee aan het spelen wat ik het lekkerst vindt. Als ik lange stukken rijd zet ik 'm meestal wel op Efficiency (zakt ie nog iets verder zodra je boven de 120km/u gaat).

• Rickrebr
JTHZZ schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:52:
[...]

Verschil in rijstijl nog veel meer.. dus ik weet niet of je dat hele verschil aan de bandenmaat kunt toekennen.
Ik rij rustig en probeer het zoveel mogelijk bereik te krijgen.

• Rickrebr
hoe groter en breder de band hoe meer rolweerstand je hebt, daarom denk ik dat band grote nogal wat uitmaakt. Als je kijkt naar een 275 achterband wat er bij mij opzit en een 255 band dan scheelt dat best wel wat.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Rickrebr schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:14:
[...]

[...]

Bedankt voor het delen!
dit zijn de standaard velgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkV-2Ni9UOpTCEBXS5lS3py-xkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDnHB7WypUpHLPnLKBffAxVa.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet is het niet echt supercool. De hele auto ziet er niet echt "vet" uit op deze manier. Maar dat maakt mij niet zoveel uit.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 21:40
Dinictus208 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:37:
[...]

dit zijn de standaard velgen:
[Afbeelding]

Zoals je ziet is het niet echt supercool. De hele auto ziet er niet echt "vet" uit op deze manier. Maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Ik vind dat toch bijzonder. Die velgen zijn meer dan groot zat, maar zien er inderdaad niet bepaald "vet" uit. Waarom kan Audi niet een paar fatsoenlijk uitziende velgen in 18" leveren? Waarom wordt je gedwongen naar de veel te grote, range- en comfortbeperkende alternatieven te gaan?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Rickrebr
Andrehj schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:54:
[...]

Ik vind dat toch bijzonder. Die velgen zijn meer dan groot zat, maar zien er inderdaad niet bepaald "vet" uit. Waarom kan Audi niet een paar fatsoenlijk uitziende velgen in 18" leveren? Waarom wordt je gedwongen naar de veel te grote, range- en comfortbeperkende alternatieven te gaan?
Ja klopt, ik zit er over na te denken om deze in 19 of 20 inch te halen. Zijn de Brock RC-Design RC36, lijken op de originel 21 inch van Audi zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxMxfI1E3E7EB48bJS7ZAXty1OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5a5PFHIUpb4efWh2PeM8kJI.jpg?f=fotoalbum_large

• Andrehj
@Rickrebr Die zou ik dan in 18" halen. Die maat is groot zat. Design is een stuk beter dan de standaard 18" van Audi. Kun je die wel in de verschillende breedtes krijgen? De A6 heeft toch voor smallere velgen dan achter?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Rickrebr
Andrehj schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:30:
@Rickrebr Die zou ik dan in 18" halen. Die maat is groot zat. Design is een stuk beter dan de standaard 18" van Audi. Kun je die wel in de verschillende breedtes krijgen? De A6 heeft toch voor smallere velgen dan achter?
Deze zijn er alleen in 19 en 20 inch. Ja in de configuratie van de Brock website krijg je dan ook voor smaller en achter breder.

Ik betwijfel of 18 inch überhaupt mogelijk is.

• Wasbeer2006
Nu 500km gereden en gereden als een benzine dus 120 a 130 op de snelweg, wel veel coasting, dat deed ik altijd. 20" ps ev. Let op 4 seasons hebben veel minder weerstand! Ik krijg veel goede reacties op de 20" moet zeggen in het echt ook echt wel mooi, tipje voor als de 21" de lease uit schieten.

Ik heb nu 18.8 staan best netjes met deze rijstijl, wel op de accuspaarstand, ik denk op de niet spaarstand ook nog zuiniger te kunnen.

Ik zie wat klachten over het niet stabiel rechtuit, advies om het stuur in "balanced" te zetten, dit vind ik echt de fijnste stand, comfort is veel te licht en dynamic te direct. Demping heeft allemaal wel wat. Comfort is echt comfort zeker als je hem nog 2cm hoger zet. Dynamic is hard zat en op efficiency gaat ie echt laag.

Even met de audio zitten spelen, met een vrij bizarre instelling klinkt ie oke.
Treble- 1 klik (dus maar 1cm wit balkje)
Bass - 4 of 5 klikjes
Balans - de streep precies op de voorkant van de voorste hoofdsteunen.

Overige allemaal uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Wasbeer2006 op 11-11-2025 21:26 ]

• cderooij
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:34
Ik ben tevreden met de standaard 20” velgen van Audi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IUVALKUmzuvAu-aVpLNkG7uEDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iU5MhbU7ahK95ed4fahmJXk7.jpg?f=fotoalbum_large

• Andrehj
Rickrebr schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:41:
Deze zijn er alleen in 19 en 20 inch. Ja in de configuratie van de Brock website krijg je dan ook voor smaller en achter breder.

Ik betwijfel of 18 inch überhaupt mogelijk is.
18" zal misschien wel passen (ik kan me niet voorstellen dat de remmen nog groter zijn dan dat), maar de standaard velgen zijn inderdaad al 19".

• Wasbeer2006
Voor comfort is 18" echt niet nodig op 20" met PS is het al prima.
19" kan natuurlijk gewoon met dit soort maten doed 1" niet heel veel meer.

Vroeger van 14 naar 15 merkte je wel wat meer. Nu is de structuur van de band vaak zo dat je echt niet veel gaat merken van 19"naar 20" bv

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13:43
Teknix1982 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:43:
[...]

Flitsmeister aanstaan en de volume van de navigatie uit? Dat heb ik en dan valt het geluid weg als Flitsmeister iets meldt.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
iX3-2022 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:46:
[...]

Flitsmeister aanstaan en de volume van de navigatie uit? Dat heb ik en dan valt het geluid weg als Flitsmeister iets meldt.
Heb geen flitsmeister en de volume van navigatie wel uit.

• Wasbeer2006
Alamo schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:55:

Ik merk vooral soms dat hij de eerste pak 'm beet 3 kilometer de remmen 'opschoont' en dus nog niet regenereert. Je mist dus de teruggewonnen energie op de eerste kilometers, en bij korte stukjes komt dat relatief vaker voor. Volgens mij is er geen manier om dat uit te zetten (en misschien maar beter ook).

Had 'm op individual staan met het meeste op Efficiency, behalve vering, die op Balanced. Onlangs naar dynamisch gezet, ben er nog wel veel mee aan het spelen wat ik het lekkerst vindt. Als ik lange stukken rijd zet ik 'm meestal wel op Efficiency (zakt ie nog iets verder zodra je boven de 120km/u gaat).
Dat klopt, mbt de rem kan je in het scherm zien. De eerste kilometers remt de auto inderdaad. je ziet dan de remklauwen oplichten in de velgen (op het scherm uiteraard :) ).

Ik heb vandaag ook even met de automatische recuperatie gereden dat is wel raar, maar mogelijk best wel fijn. Bij geen bochten op obstakels is het coasting en kom je op een bocht af recupereert de auto.

Individuel ben ik ook nog wat mee aan het spelen. Vering op danymic is mooi hard bij in mijn geval de A6. zeker aan de achterkant, maar dat zal met de structuuur van de 1 motorige chassis te maken hebben, de quatro's zullen voor ook wat harder zijn en misschien achter een tikje zachter. Efficiency is in het geheel een een fijne stand. Comfort is te vaag, geen fijne stand.

Dingen die ik mis niet kan vinden, wie kan helpen??
Vraag 1
De dimmende spiegels kon ik in mijn V60 instellen in licht, middel en donker. Ik kan dat nergens vinden in de audi, ik vind de binnenspiegel vrij snel te donker, buitenspiegels gaan wel.
Vraag 2
Instelling stoelverwarming is een soort geheugen, nu op stand 2 is vanmiidag bij het instappen weer stand twee, ook kan ik daar geen instelling voor vinden om bv zoals bij Volvo onder de 10 graden standaard aan en elke keer instappen op stand 0, reset dus.

Top is dat je met parkeren echt je wielen kan zien, jammer niet alle vier, hij pakt er altijd maar twee afhankelijk welke je selecteert.

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 09:34
Heeft iemand al ontdekt hoe de standaard navigatie meldingen van MMI uit te schakelen ("file vooruit") maar wel nog altijd geluid van Google Maps/Waze in Android Auto te behouden?

• iX3-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpOrhHg80eQuK-iNalDnuegIQHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CWJ3vNScCMySBQRLRrDvrpcY.jpg?f=fotoalbum_large

😩

• Wasbeer2006
Jesus balen zeg!

Ik schreef op de vorige pagina nog hoe handig de parkeer functie is die je puur op de wielen kan zetten.
Misschien kunnen ze die glas gedraaide velg er van maken, die is mooier ook O-)

• iX3-2022
Wasbeer2006 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:21:
Jesus balen zeg!

Ik schreef op de vorige pagina nog hoe handig de parkeer functie is die je puur op de wielen kan zetten.
Misschien kunnen ze die glas gedraaide velg er van maken, die is mooier ook O-)
De Avant in Siam Beige vind ik toch echt het mooist met de zwarte RD wielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tlNOkNwxZDqy6z0qPXMruTfI1E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdHX0ehF2l11xUfZYEzLzMGN.jpg?f=fotoalbum_large

• iX3-2022
Wordt zaterdag afgedraaid en gespoten 😉

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-11 22:16
WerkelijkP8ig schreef op maandag 10 november 2025 @ 07:41:
Wel heb ik een vraag: als ik instap en de auto start, kan ik de voorruitwisser niet gebruiken. Ze werken pas zodra ik ga rijden. Dus het gewone tikje omlaag met de rechterhendel voor één keer wissen doet niets. Heeft iedereen dat?
Geleficteerd!
Dit is mij nog niet opgevallen. morgen gelijk eens proberen. Ik houd jullie op de hoogte

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-11 22:16
*dubbel*

[ Voor 98% gewijzigd door M4tthijs op 13-11-2025 15:07 ]

• Andrehj
Erg jammer. Maar wat voor velgen zijn dit? Welke breedte bij welke bandenmaat? Want die lijken te breed voor de banden die er om liggen. Normaliter bolt de band wat buiten de velg, waardoor je dit soort stoeprandschade veel minder makkelijk krijgt.

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Ik ben aan het kijken naar de A6 Sportback Performance, de dealer zegt dat de luchtvering niet echt een noodzakelijke optie is (ook net geen 4000eu), wat is jullie idee?

• Joost075
  • Laatst online: 16-11 22:19
IndigoX schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:34:
Heeft iemand al ontdekt hoe de standaard navigatie meldingen van MMI uit te schakelen ("file vooruit") maar wel nog altijd geluid van Google Maps/Waze in Android Auto te behouden?
Heb hetzelfde, het is kiezen tussen én deze meldingen én Flitsmeister, of allebei niet... -O-

• WerkelijkP8ig
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:27
liber! schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:33:
Ik ben aan het kijken naar de A6 Sportback Performance, de dealer zegt dat de luchtvering niet echt een noodzakelijke optie is (ook net geen 4000eu), wat is jullie idee?
Ik heb proefgereden in een A6 met luchtvering, wel echt heerlijk. Maar vond en vind de 40,- extra per maand bijtelling het niet waard.

Zelf inmiddels een week onderweg met de A6, een kleine 1200 km op de teller. Blijft een prachtige wagen. Maar sinds vandaag wel de eerste storingen: Adaptive light storing, grootlicht storing, lane assist storing, verkeersteken storing, noodgevalassistent storing, rijassistent storing etc.. iemand ervaring met een reset of gaan we weer terug naar de dealer.. :-(

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
liber! schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:33:
Ik vind onze Audi A6 Avant e-tron performance heerlijk rijden zonder luchtvering. Ik prefereer hem ook over onze Q6 e-tron met luchtvering, maar dat is sowieso een lage auto versus SUV bias :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQuZ1rckizxQEWgCvMoKfvRlg70=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rvzHnlOkF3qoodhp2RtiLQYc.jpg?f=user_large
WerkelijkP8ig schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:02:
[...]
Ik heb proefgereden in een A6 met luchtvering, wel echt heerlijk. Maar vond en vind de 40,- extra per maand bijtelling het niet waard.

Zelf inmiddels een week onderweg met de A6, een kleine 1200 km op de teller. Blijft een prachtige wagen. Maar sinds vandaag wel de eerste storingen: Adaptive light storing, grootlicht storing, lane assist storing, verkeersteken storing, noodgevalassistent storing, rijassistent storing etc.. iemand ervaring met een reset of gaan we weer terug naar de dealer.. :-(
Lijkt alsof de camera en/of HCP2 module niet goed is gestart. Ik zou verwachten dat hij na een S2R cycle (auto op slot en 5+ minuten laten wachten) dat hij zich herstelt.

HCP2 kan volgens mij niet vanuit een user gereset worden.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• rickjehh
Ik heb inmiddels ook de eerste storingen ervaren. Zowel mijn vrouw als ik hebben gister gehad dat het infotainmentsysteem blijft hangen tijdens initialiseren. Dus de knoppen op het stuur werkten niet waardoor ik de snelheidsmelding niet kon uitschakelen, de mmi knop werkte niet en de ingebouwde radio ook niet. Ook in het scherm bij het stuur bleef aan de rechterkant alles op initialiseren staan. CarPlay werkte dan weer wel. Hebben meer mensen dit gehad?

Ik blijf het als IT’er ongelooflijk vinden dat een grote autofabrikant als VW dit soort basale software functionaliteit niet fatsoenlijk op orde heeft.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
rickjehh schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:45:
Ik heb inmiddels ook de eerste storingen ervaren. Zowel mijn vrouw als ik hebben gister gehad dat het infotainmentsysteem blijft hangen tijdens initialiseren. Dus de knoppen op het stuur werkten niet waardoor ik de snelheidsmelding niet kon uitschakelen, de mmi knop werkte niet en de ingebouwde radio ook niet. Ook in het scherm bij het stuur bleef aan de rechterkant alles op initialiseren staan. CarPlay werkte dan weer wel. Hebben meer mensen dit gehad?

Ik blijf het als IT’er ongelooflijk vinden dat een grote autofabrikant als VW dit soort basale software functionaliteit niet fatsoenlijk op orde heeft.
Hoe bedoel je "Infotainmentsysteem blijft hangen tijdens het initialiseren" maar "CarPlay werkte dan weer wel"? Als in, in de achtergrond hoorde je CarPlay muziek bijvoorbeeld, maar op het scherm zag je nog altijd de Audi ringen van initialisatie?

Puur voor mijn beeldvorming, dan kan ik het probleem proberen te plaatsen. Als die Audi ringen blijven staan, lijkt het mij een HCP5 (= gateway voor de overige componenten) die in ene bepaalde state blijft hangen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wasbeer2006
@iX3-2022 Die combo is inderdaad ook erg mooi! Gedurfde keuze, dat kan alleen maar applaus zijn. Ik vind de velgen die nu niet meer in de configurator staan ook mooi. dat waren de duurste 21"

Op een anders post.
Ik heb juist weer wel voor de luchtvering gekozen en de velgen die ook 40 euro waren te laten schieten.
Het tech pro is natuurlijk in de bijtelling wel 30 euro per maand duurder. Maargoed het paste bij mij gewoon niet meer.

Goed meteen wat foto's, niet de beste, maar het is een beeld

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pLm2Cxmj/20251108-085608-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rsp6pCW0/20251108-085628-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Z0RwQcm/20251108-085618.jpg

• Wasbeer2006
Folie voor de bumper. Heb het net binnen bij droog weer ff installeren. Bij Audi zelf kost het 150 euro!

https://ladekantenschutz-...l=19961&parts_model=A6%20|%20S6%20|%20Avant%20e-tron&year=35225&parts_year=ab%20Bj.%2001|2025

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15:46

Na bijna 20.000 KM zit mijn Q6 ook nog steeds vol storingen:
- Regelmatig vallen het instrumentencluster en MMI centrale display volledig op zwart, zowel audio als richtingaanwijzer zijn niet langer hoorbaar.
- Storing waarbij aangegeven wordt dat de adaptieve cruisecontrol niet meer beschikbaar is, hierin lijkt het een stuk of 3 verschillende 'storings meldingen' te gaan.
- Het alarm blijft random afgaan, achterbank detectie heb ik ondertussen maar uitgeschakeld (was niet mogelijk volgens dealer).

Al mijn bevindingen inclusief foto's, locaties en timestamps aangeleverd bij Audi de Waal in Geldermalsen, maar ik ben nog nooit zo walgelijk behandeld door een dealer. Uiteraard geen oplossing en 'wellicht' dat de software update (volgens hen verwacht vanaf week 50) zaken gaat oplossen.

Daarmee een heerlijk rijdende auto (hij rijdt tot nu toe altijd), echter de klant ervaring is tot op heden niet best.

• metalpro2021

Ja. Enkele weken geleden (a6). Wat uiteindelijk resulteerde dat ik mijn auto op een dag niet meer kon openen. En na 'een timeout ergens' lukte dat weer wel. Maar toen kon ik de auto niet meer afsluiten. Ben direct naar de dealer gereden. Daar werd 'de boel uitgelezen' en vertelt dat de phone as a key en wireless android auto/carplay de hoofdoorzaak zijn. (Ik werk als integratiearchitect / solutionarchitect ook in de IT...) Ik geloofde dat niet, maar heb het advies wel opgevolgd en wat blijkt..... Dat klopt! Geen enkel probleem meer ondervonden met het gebruik van een kabel naar de telefoon en een fysieke sleutel. Week 50 komt de software update om dit te verhelpen. Mijn professionele visie op dit probleem: Het MMI bemoeit zich met teveel zaken die onafhankelijk zouden moeten functioneren. Waarschijnlijk,omdat de rekenkracht (compute) om commerciele redenenen (of incompetentie ze mogen kiezen) gedeeld wordt over de hele auto. Als er iets blijft hangen (memory leak/ race condities e.d.) , gaan ook de rij-modules stuk.... Bad design. (zouden ze eens in een vliegtuig moeten proberen... Als iemand het inflight entertainment op een onverwachte manier gebruikt, kan de piloot het vliegtuig niet meer besturen...)

[ Voor 3% gewijzigd door metalpro2021 op 14-11-2025 13:19 ]

• rickjehh
MK_ schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:56:
[...]

Hoe bedoel je "Infotainmentsysteem blijft hangen tijdens het initialiseren" maar "CarPlay werkte dan weer wel"? Als in, in de achtergrond hoorde je CarPlay muziek bijvoorbeeld, maar op het scherm zag je nog altijd de Audi ringen van initialisatie?

Puur voor mijn beeldvorming, dan kan ik het probleem proberen te plaatsen. Als die Audi ringen blijven staan, lijkt het mij een HCP5 (= gateway voor de overige componenten) die in ene bepaalde state blijft hangen.
Apple CarPlay werkt en ik kan muziek luisteren via de Spotify app. Het systeem blijft niet op de Audi ringen hangen maar in het instrumentarium achter het stuur en dan de rechterkant ervan blijft de melding “telefoon/mediacentrum/navigatie wordt geïnitialiseerd” geven. Op het multimediascherm kan ik ook niet van radiozender wisselen en de mmi knop in de middenconsole doet niets.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
rickjehh schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:29:
[...]
Apple CarPlay werkt en ik kan muziek luisteren via de Spotify app. Het systeem blijft niet op de Audi ringen hangen maar in het instrumentarium achter het stuur en dan de rechterkant ervan blijft de melding “telefoon/mediacentrum/navigatie wordt geïnitialiseerd” geven. Op het multimediascherm kan ik ook niet van radiozender wisselen en de mmi knop in de middenconsole doet niets.
Hmm dat is wel opvallend. Long press MMI knop werkte ook niet? Dat zou een Force restart moeten geven.

• rickjehh
MK_ schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:39:
[...]

Hmm dat is wel opvallend. Long press MMI knop werkte ook niet? Dat zou een Force restart moeten geven.
Toen dit gebeurde wist ik nog niet dat herstarten via de MMI knop kon. De volgende keer dat het plaatsvindt zal ik dit proberen.

• Wasbeer2006
@metalpro2021 Ik denk dat jouw conclusie best eens de waarheid kan zijn, ik heb twee kleine dingen gehad die na aan en uit weer werkte. Maar dat idee heb ik ook, dat wat je ook doet de hele auto ermee bezig is.

Teveel geintegreerd wat niet zou hoeven. Er zitten ook wat overdreven zaken in. Instellingen die elkaar beïnvloeden. Voor de week 50 update verwacht mijn dealer dat ie wel een half dagje mag blijven. Ik denk dat ik daar even geen early adapter van ga zijn als het bij mij hierbij blijft.

Nu leek de V60 soms kaal maar wat erin zat gebruikte ik ook. Hier zitten instellingen waarvan ik me afvraag of iemand het ooit gebruikt.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben op dit moment bezig met een a6 uit voorraad, zodat hij nog dit jaar op kenteken gezet kan worden. Goede uitvoering, precies wat ik zoek, helaas heeft deze wel virtuele spiegels. Heeft iemand hier inmiddels wat langere ervaring mee en zo ja, wat is die ervaring?

.

• bobloblaw
  • Laatst online: 16:55
AkroBatik schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:27:
Ik ben op dit moment bezig met een a6 uit voorraad, zodat hij nog dit jaar op kenteken gezet kan worden. Goede uitvoering, precies wat ik zoek, helaas heeft deze wel virtuele spiegels. Heeft iemand hier inmiddels wat langere ervaring mee en zo ja, wat is die ervaring?
Heb daarmee getest, vond het vreselijk onaangenaam.

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
De youtube reviews zijn niet zo heel enthousiast, vooral als je wat ouder bent omdat refocusen van ver naar dichtbij lastiger is. Ben je jong(er) met goeie ogen zou ik het overwegen.

• rickjehh
Ik heb er een proefrit mee gereden. Ik vond het helemaal niks. De dealer raadde het zelf ook af en ik vind ze spuuglelijk maar dat is persoonlijk ;)

• Naafets88
Ik heb er ook met getest en vond het totaal niet aangenaam, uiteraard altijd persoonlijke mening

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik was stiekem meer op zoek naar mensen die ze wel hebben en langere tijd gebruiken ;)

.

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:46
Mag ik eerlijk zijn? Niet doen! Ga je spijt van krijgen. Heel onaangenaam en onhandig in gebruik. Weet je wanneer je in een spiegel een net ander zicht wil? Dan beweeg je je hoofd zodat je ogen via de spiegel links of rechts een ander punt in het zicht brengen. Dat werkt niet meer en is megafrustrerend! En oh man als daar een spiegel kapot gaat of beschadigd geraakt. Duizend euro voor 1 spiegel te vervangen! Crazy...

• Naafets88
Weet iemand wat die Audi Kofferrandbescherming is? Onderdeel van het Pack Business Plus.

Is dat een folie of de uitrolbare “mat”

• Pimmr
2 vragen:

- Kan je de spiegelverwarming tegelijk inschakelen met de voorklimatisering? (handmatig of via de timer). Vind het prettig als de spiegels zijn ontdooit als ik vertrek. Ik kan hier geen instelling voor vinden. Alternatief altijd aan is ook prima.

- Kan je uitschakelen dat de drive mode automatisch naar efficiency plus gaat bij een lage SOC?

• fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:58
Ok, nieuw hier..
Heb een Q6 in bestelling staan:
S- edition
Mythoszwart metallic
Velgen 22” Style 27 (dealer optie)
Akoestisch glas voorportieren
Assistentiepakket Veiligheid
Audi Phone Box
Bumpers volledig in carrosseriekleur
Comfortpakket pro
Geen model- en vermogensaand.
Glazen panoramadak
LTE-ondersteuning Phone box
MMI experience pro
Rood gespoten remzadels
S line zwart leder-kunstleder
Tech pro
Trekhaak, mechanisch draaibaar
Warmtewerend glas donker tint

Ik ga er blanco in, rij nu nog een A6 2.0 diesel. Eerste ervaring met een EV. Laden, Carplay, navigatie, digitale sleutel, gebruikersprofielen, ik spring gewoon in het diepe. Ben benieuwd, ook na het lezen van alle softwareproblemen…

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Onze A6 e-tron heeft het, zoals te zien op de foto hier:
MK_ in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"
Ondertussen heb ik er 12k km mee afgelegd, en ik vind het niet verkeerd :Y 's Avonds zie je er ook vaak meer in dan in conventionele spiegels. Zelf heb ik niet echt last van het focus verschil tussen ver kijken en de die schermen van de spiegels. Ik las hier ergens dat het aan de leeftijd lag, ik ben 27 dus doe met die informatie wat je wilt :+

Ik zou de auto er niet op laten staan :)

• iX3-2022
Andrehj schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:26:
[...]

Erg jammer. Maar wat voor velgen zijn dit? Welke breedte bij welke bandenmaat? Want die lijken te breed voor de banden die er om liggen. Normaliter bolt de band wat buiten de velg, waardoor je dit soort stoeprandschade veel minder makkelijk krijgt.
Dit zijn de 21” RS wielen. Staan in de configurator. Voor 245 achter 275. Bij deze maten heb je gewoon niet meer veel band over. Denk dat de foto ook niet helemaal de breedte van de band tov velg laat zien.

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:46
Naafets88 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:56:
Weet iemand wat die Audi Kofferrandbescherming is? Onderdeel van het Pack Business Plus.

Is dat een folie of de uitrolbare “mat”
De uitrolbare mat met harde segmenten.

• Wasbeer2006
Ik heb er de proefrit mee gedaan. Was er niet enthousiast over, maar als het verder de juiste uitvoering is zou ik hem zeker niet laten staan. De normal spiegels moet ik ook aan wennen, vrij klein in verhouding tot mijn V60, die waren veel overizhtelijker.

Door die optie ben je natuurlijk wel meteen een stuk voordeel aan bijtelling kwijt.

• rickjehh
Ondanks dat ik het niks vond tijdens de proefrit denk ik ook dat ik hem er niet om had laten staan als de rest van de uitvoering zou zijn wat ik zocht. Ik ben verder erg enthousiast na de eerste 600km. De auto nodigt echt uit tot comfortabel cruisen en voelt op de een of andere manier als een kleine huiskamer. Het is ook overduidelijk stiller aan boord als in mijn Model Y.

• metalpro2021
Pimmr schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:57:
2 vragen:

- Kan je de spiegelverwarming tegelijk inschakelen met de voorklimatisering? (handmatig of via de timer). Vind het prettig als de spiegels zijn ontdooit als ik vertrek. Ik kan hier geen instelling voor vinden. Alternatief altijd aan is ook prima.

- Kan je uitschakelen dat de drive mode automatisch naar efficiency plus gaat bij een lage SOC?
Op de eerste vraag zou ik ook graag een antwoord willen.
Op de tweede vraag is het antwoord: nee, je komt niet van die bemoeizucht af, maar je kunt wel door op tijd "OK" te drukken op de popup, zorgen dat hij niet naar de Eco stand gaat. (override dus)

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:56

MLLL

Palm Treo 650

rickjehh schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:58:
Het is ook overduidelijk stiller aan boord als in mijn Model Y.
Zou ook wel een beetje vreemd zijn als dat niet zo zou zijn, zo'n Audi kost minimaal 20.000 euro meer. ;)

• rickjehh
MLLL schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:48:
[...]

Zou ook wel een beetje vreemd zijn als dat niet zo zou zijn, zo'n Audi kost minimaal 20.000 euro meer. ;)
Eens maar dat zegt me tegenwoordig niet zoveel meer :) ik had een “oude” Model Y maar ik denk dat de nieuwe Model Y weinig onderdoet voor de A6 qua stilte in de cabine. Daar heb ik ook in proefgereden.

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
metalpro2021 schreef op zondag 16 november 2025 @ 12:55:
[...]

Op de eerste vraag zou ik ook graag een antwoord willen.
Op de tweede vraag is het antwoord: nee, je komt niet van die bemoeizucht af, maar je kunt wel door op tijd "OK" te drukken op de popup, zorgen dat hij niet naar de Eco stand gaat. (override dus)
Ik ben er sinds kort achter dat je je spiegel verwarming kunt aanzetten door de achterruit verwarming te activeren. Dit moet helaas handmatig.

• Wasbeer2006
Haha lol, ik ken weinig auto,s waar dat niet zo is. Dit is vrijwel altijd gekoppeld. Wellicht bij bepaalde merken juist niet dat kan natuurlijk. Ik mis vooral het instellen van de dimmende spiegels.

Nu 1000km wat "getest" met de drive modi (ik heb ook de luchtvering)
Stuur op balanced, is verruit de fijnste - comfort is veel te licht, dynamic onnodig direct
Recuperatie. De automatische stand is nu na een paar dagen verrassend fijn.

B mode vind ik te, ik kan me voorstellen als je bv een tesla gewend bent of mini dat je hem nog te zacht vind. Het is een echte one pedal drive.

In D mode met 1 blokje recuperatie rijd de auto ook fijn, zeker met sportief rijden, door het lichte afremmen houd je wat meer druk op de voorwielen waardoor de hele auto stabieler voelt. Stand 2, ja dan zou ik persoonlijk naar B gaan. De automatische stand moet je even vertrouwen, ik zou zeggen ga er even mee rijden en merk wat ie doet, maar oa afremmen voor een bocht en ook op de voorganger en coaster als het een recht stuk is,

Voor de rest vind ik het rempedaal wat te hoog zitten, ik moet echt mijn voet optillen in de V60 kon ik opzij en slacht een beetje omhoog, ik weet het veiliger......

Maar het is echt een fijne auto, zoals gezegd een huiskamer kan ik me wel in vinden. De ruimte voorin is heerlijk.

• rickjehh
Shr3d schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:43:
[...]

Ik ben er sinds kort achter dat je je spiegel verwarming kunt aanzetten door de achterruit verwarming te activeren. Dit moet helaas handmatig.
Toen ik afgelopen week ergens in de ochtend mijn auto voorverwarmde vanuit de app was de achterruitverwarming wel aan toen ik naar buiten liep. Wellicht doet hij dan de spiegels automatisch mee?

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
Zaterdag geprobeerd Audi Q6 aan publieke lader te leggen met ANWB laadpas.
Kreeg laadfout.
Paar keer geprobeerd maar kreeg niet geactiveerd.
Had nog genoeg % over, dus niet geladen.
Thuisgekomen aan lader gelegd (Volt time One 11kw).
Ging dan steeds van laden (ca 8 a 9 kw) naar 0.
Audi app ging dan steeds van laden naar laden gepauzeerd.
De volt time app gaf dan aan “wachten op stroom”
Echter, er werd maar ca 1500W afgenomen, daar kan het dus niet aan liggen
Vreemd was dat de Audi app aangaf nog 1 min tot 80% terwijl de accu op iets van 40% stond.
Vandaag laad percentage van 80% naar 85% gezet.
Weer thuis aan de lader. Zelfde probleem.
Even gewacht en laadpoort aan bijrijderskant gebruikt.
Eerst zelfde euvel (laden ‘ niet laden en weer laden etc).
Nu lijkt het goed te gaan.

Geen idee wat dit veroorzaakt.

Morgen op t werk nog maar eens aan de lader leggen en kijken wat dat doet.
En beidde poorten testen.

Jullie ideeen ?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste