• studioh
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:51
metalpro2021 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:53:
[...]

Eens.

Wat ik begrepen heb, is audi ook wat minder tevreden over de kwaliteit van sommige leveranciers van de componenten die in de auto worden gebruikt. Dat zou de variatie van uitval goed kunnen verklaren.
Het kan. Het kan ook niet. Beetje vage aanname. Feit is dat er kennelijk relatief veel problemen worden gemeld door gebruikers.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-01 21:49
metalpro2021 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:23:
[...]

Als je een buurman hebt aan de paal, krijgt die de helft en jij max 200.
Je SOC maakt ook uit
Met die temp is de snelheid logisch
Ik zeg toch ook nergens dat de snelheid niet logisch is? Ik vind het gewoon vreemd dat de accu voorverwarmd zou moeten zijn en de temperatuur maar 11 graden is bij aankomst. De link tussen accu temp en snelheid die ik haalde begrijp ik prima.

• PADIpro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 08:40
Tja, ik moet het afkloppen, maar het aantal problemen dat ik de laatste tijd heb valt mee. Er gebeuren nog steeds rare dingen, maar het vage is dat die vaak na een uur vanzelf weer verdwijnen. Dat geeft geen fijn gevoel.

In februari krijg ik een grote update; ik zit nu op versie 3.01. Als ik alles lees, klopt het gewoon niet wat Audi hier doet. De auto’s rijden goed, maar de hoeveelheid problemen is echt bizar.

Ik kom van acht jaar Tesla en hun software is vele malen beter dan die van Audi, al rijdt de Audi wel prettiger. Wat Audi had moeten doen, is niet zoveel features inbouwen zonder ze eerst goed te testen. Ze zijn geen softwarebedrijf, dus doe dan ook niet alsof je alles onder controle hebt.

Het is eigenlijk absurd dat je van Audi te horen krijgt dat je bepaalde functies beter niet kunt gebruiken om problemen te voorkomen — de digitale sleutel is daar een voorbeeld van. Wat ik helemaal niet begrijp, is dat gebruikers vervolgens in de kou worden laten staan, zowel door Audi als door PON.

Ze verliezen marktaandeel en de kwaliteit — die altijd sterk was — is duidelijk afgenomen. Dat is een slechte combinatie voor Audi.

Mijn problemen in januari 2026: mijn datategoed was binnen twee dagen op, terwijl ik de auto niet eens gebruikt had, en je kunt nergens zien waaraan dat verbruik is opgegaan. Het verbruik komt bovendien nauwelijks nog onder de 30 kWh. Met 80% laden haal ik nog maar 286 km. Heel bijzonder.

ik laat jullie weten wat er gebeurt na 3 februari 🫣🫣

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:39
rickjehh schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:45:
[...]

Ik zeg toch ook nergens dat de snelheid niet logisch is? Ik vind het gewoon vreemd dat de accu voorverwarmd zou moeten zijn en de temperatuur maar 11 graden is bij aankomst. De link tussen accu temp en snelheid die ik haalde begrijp ik prima.
10min is veel tekort met de huidige temperaturen. Hij heeft zeker 30-40 minuten nodig verwacht ik en het helpt als je ook iets sportiever gaat rijden en regenereren om die temp erin te krijgen.

• PADIpro
Hupsel schreef op woensdag 24 december 2025 @ 16:24:
Zit er niet gewoon zo’n optie (zoals in onderstaande foto uit mijn Q4) op het paneel in de deur op de A6 voor de spiegelverwarming?? Ik heb overigens het winterpakket..
Nog 2 weken wachten op mijn nieuwe na de terugstuuractie (en hopelijk nog op kenteken dit jaar)

Dit is in de Q4:
[Afbeelding]
geen apart knopje, zit in de achteruitverwarming. bij sommige software versies kun je dit zien aan dit icoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqlVCoS7DaVasosjmRF--V5s_SA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sfNVzcfRaJkAnSezFhfVTHeV.png?f=fotoalbum_large

• fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:47
Wasbeer2006 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:00:
[...]

1. Ook goed om te horen! Ik overigens ook. Een aantal hier hebben natuurlijk echt serieuze problemen waar deels Audi de mensen ook in de koud laat zitten en dat is vooral triest.

2. Jazeker. Druk op "Home" swipe naar het scherm dat je midden scherm in drie vakjes is verdeeld. Hoe een van de tegels ingedrukt en kies voor "tijd" Datzelfde kan op het bijrijders scherm. Gaat ook bij het gedeelde navi scherm daar kan je dan alleen de linker tegel aanpassen
Hartelijk dank, het is logischer dan ik dacht, haha.
Mijn complimenten en dank voor jouw nuttige en constructieve bijdragen.

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10
Alamo schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:36:
Inmiddels is bij mij de hele winkel aan errors afgegaan. Uitstapwaarschuwing, actieve frontassistent, noodgevalassistent, proactieve inzittendenbescherming, noodoproepfunctie, assistentie kruisend verkeer achter, afbuigassistent achter, rijstrookwisselwaarschuwing. Cruise control doet het ook niet meer.

2 feb pas plek bij de garage... ik ga aansturen op dat ze dan KD2 maar gaan installeren, want ik draai v3.01.

De parkeercamera's geven ook het 'maak schoon' icoontje. Zijn brandschoon, zicht is uitstekend. Straks nog maar eens door de wasstraat voor de zekerheid maar betwijfel of het wat oplost.

Iemand in de tussentijd nog tips om iets te verhelpen wellicht? Ik heb die zekering op positie 9 al eruit gehaald en teruggestopt na 15 minuten, maar dat veranderde niets.
Nieuwe dag, nieuwe errors: vanochtend ook de melding 'Componentbescherming geactiveerd' die ik moest wegdrukken met OK. En m'n geluid is ermee opgehouden (MMI-tikjes nog wel, maar geen radio of Spotify, net als een andere poster hier).

Edit: werkplaats gesproken: nieuwste meldingen 'lijken op een onderspanninkje' en dat zou wel eens opgelost kunnen zijn als ik over een paar uur weer ga rijden.
Heb er beetje hard hoofd in eigenlijk, klinkt voor mij niet logisch. Als het niet weggaat mag ik weer bellen en voegen ze 'm toe aan de werkplaatsafspraak.

[ Voor 12% gewijzigd door Alamo op 12-01-2026 09:36 ]

• bobloblaw
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-01 12:51
Iemand last met audio? Ik heb de B&O Audio niet genomen omdat ik er in het algemeen niet enorm waarde aan hecht, gewoon OK is goed genoeg. Maar me toch stevig aan mispakt. Ik luister 90% podcasts in de auto en stemmen klinken echt slecht. Ook met het optionele audio improvement pack.

Lijkt wel of de klank overstuurd is, waarbij klanken zoals P, B, S, heel scherp klinken, ook bij laag volume.

Heb het min of meer doenbaar door een vreemde combinatie van settings: hoge en lage tonen wat teruggeschroefd, balans op "vooraan" en dan de balans op achteraan.

Ik ga zeker even klagen bij Audi, maar zijn er mensen die dit herkennen of heb ik een issue met mijn specifieke wagen?

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
bobloblaw schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:20:
Iemand last met audio? Ik heb de B&O Audio niet genomen omdat ik er in het algemeen niet enorm waarde aan hecht, gewoon OK is goed genoeg. Maar me toch stevig aan mispakt. Ik luister 90% podcasts in de auto en stemmen klinken echt slecht. Ook met het optionele audio improvement pack.

Lijkt wel of de klank overstuurd is, waarbij klanken zoals P, B, S, heel scherp klinken, ook bij laag volume.

Heb het min of meer doenbaar door een vreemde combinatie van settings: hoge en lage tonen wat teruggeschroefd, balans op "vooraan" en dan de balans op achteraan.

Ik ga zeker even klagen bij Audi, maar zijn er mensen die dit herkennen of heb ik een issue met mijn specifieke wagen?
Heb je een geluidsopname?

Ikzelf vind de B&O in mijn Q6 tegenvallen, en weet dat de standaard Audi Audio in de hele E-tron serie als zeer matig wordt ervaren.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 14:34

CoolHead621

Enjoy every moment

QWW schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:20:
[...]

Ingolstadt/Milton Keynes, November 26, 2025 – Audi models based on the Premium Platform Electric (PPE) and Premium Platform Combustion (PPC) will receive a comprehensive hardware and software update at the start of the new model year. New features will be added to the A5, Q5, A6 e-tron, and Q6 e-tron series, with sales for the updated models due to begin mid-December.

“With the new model year, we will be further enhancing important model series and offering our customers a host of new features,” says Audi Chief Technical Officer Geoffrey Bouquot. “These comprehensive innovations impressively demonstrate the future viability of the PPE platform for electric models and the PPC platform for combustion-engine vehicles.”
Dat was hardware als in knoppen op het stuur, Er zijn weer draai wieltjes.
Dit is mij door de dealer medegedeeld

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22-01 16:32
bobloblaw schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:20:

Ik heb hier ook al over geschreven en precies de settings die jij hebt op zo ingesteld dan is het oke bij een goede opname.

De abonnementjes met geluids verbeteraars maken het alleen maar slechter.
Je mist twee simpele opties.
-Instelling mid
-Instelling woofer afzonderlijk.

Balans heb ik 1 a 2 tikjes naar achter en 1 naar rechts dan is het voor de bestuurder redelijk.
Maar het ene nummer klinkt best wel goed en het andere weer niet best.

Ik vond het standaard systeem in mijn Volvo ook niet best, dan is deze een stuk beter.
Merk dat het in nieuwe auto's sowieso niet best is, ook niet de duurdere systemen.

Zeekr is redelijk goed. Upgrade bij BMW is aardig. Maar voor de rest is het ook niet veel. In mijn passat was het beter, maar bij iets harder volume begon alles te trillen en resoneren, had je ook niets aan.

Ik heb proefgereden in het B&O syteem, voor het geld is dat ronduit belachelijk. 2000 a 2500 euro is echt veel te veel voor een matig systeem, dit had standaard moeten zijn.

Een goede DSP met de juiste instellingen en de standaard speakers en het klinkt veel beter dan de standaard B&O

• bobloblaw
Lijkt me ook. Mist gewoon wat finetune instellingen. Ik ken weinig van audio, maar lijkt me dat er wat minder gain op moet?

Eind van de maand naar de garage, heb het gemeld.

• Audia6e
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20-01 11:36
Weet iemand of met de volgende grote update de eerste modellen Parkeerassistent Pro (met geheugenfunctie en bediening op afstand) krijgen? De optielijst is met de nieuwe uitvoering helemaal door elkaar gehaald dus het is mij wat onduidelijk welke software updates ik nog krijg. Ik heb Business S + platinum 83kW Sb

• Wasbeer2006
Als je dat leuk vind zou ik een afstandbestuurbare auto kopen -:).

Je zal iig de inzittende optie moeten hebben, die zit ook niet in elk pakket, wel leuk om zelf uit te stappen en de familie laten zitten en zo de auto te parkeren, of ben ik de enige :)

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Audia6e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:41:
Weet iemand of met de volgende grote update de eerste modellen Parkeerassistent Pro (met geheugenfunctie en bediening op afstand) krijgen? De optielijst is met de nieuwe uitvoering helemaal door elkaar gehaald dus het is mij wat onduidelijk welke software updates ik nog krijg. Ik heb Business S + platinum 83kW Sb
Ik heb de 'oude' besteld met tech en MMI pro, en de verkoper geeft aan dat ik het parkeerpakket pro geleverd ga krijgen (in mei).

Edit: volgens mij was dat de vraag niet realiseer ik me.

[ Voor 5% gewijzigd door Dean Martin op 13-01-2026 09:48 ]

The best is yet to come

• Tazmanian
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:59
Audia6e schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:41:
Hier vorige week het 2026 model besteld, Corporate S e-tron performance met tech pro pakket en daar zit het parkeerassisent pro met geheugenfunctie bij.

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19-01 11:26

GZL

rickjehh schreef op zondag 11 januari 2026 @ 10:20:
Ik sta op dit moment voor de eerste keer bij een snellader (FastNed) en de laadsnelheid komt niet boven de 94kW uit. Via Audi navigatie voorgestelde snellader gevolgd en de accu was 11 graden toen ik aankwam, dat lijkt me nou niet de ideale temperatuur om met 200kW de accu vol te pompen :D. Kan natuurlijk ook aan de locatie liggen maar in principe zouden de snelladers waar ik nu sta 400kW moeten zijn. Ook last van de kou wellicht ;-)
Hier heb ik dus ook last van en dat staat los van de temperatuur. Half december navigeerde ik bij circa 14 graden naar een snellader, de accu was dus redelijk/goed voorverwarmd. De laadsnelheid kwam vervolgens niet boven de 65Kw bij een accu status van 50 a 55%. Dat klopt gewoon niet.
Kun je aangeven hoeveel er bij jou nog in de accu zat? Als dat bijvoorbeeld 10% was dan moet de laadsnelheid sowieso boven de 94kw uitkomen, ongeacht de temperatuur.

• GeeMoney
Het zit volgens mij inderdaad op de auto’s die na november van de band rollen en dus MY2026 zijn. Voor de Porsche Macan gelden dezelfde wijzigingen feitelijk.
Het is onduidelijk of de gewijzigde functionaliteit ook beschikbaar gaat komen op MY202(4)5 modellen. Ik verwacht van niet, VAG kennende …

@GZL ook 14 graden is nog relatief koud voor hogere laad snelheden. De ideale temp daarvoor van de accu ligt tussen de 26 en 34 graden.

[ Voor 48% gewijzigd door GeeMoney op 13-01-2026 10:25 ]

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-01 09:44
Weet iemand aan hoeveel rijtijd je ongeveer moet denken om die 20+ graden te bereiken? Want op langere afstanden kun je daar dan je snellader op uitkiezen. Iemand gaf al aan dat 10min te kort is. 30min? 60min?
En is 20+ graden überhaupt haalbare kaart als het buiten rond het vriespunt is?

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-01 15:40
Hebben ze de audi app weer veranderd? Nadat mijn app geen informatie meer liet zien gisteren mis ik nu de vergrendel en ontgrendelknoppen in de app.

Edit: vaag nu is het er in keer weer

[ Voor 11% gewijzigd door Rickrebr op 13-01-2026 15:40 ]

• GeeMoney
sebassie1980 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 15:16:
Weet iemand aan hoeveel rijtijd je ongeveer moet denken om die 20+ graden te bereiken? Want op langere afstanden kun je daar dan je snellader op uitkiezen. Iemand gaf al aan dat 10min te kort is. 30min? 60min?
En is 20+ graden überhaupt haalbare kaart als het buiten rond het vriespunt is?
Afhankelijk van de buitentemperatuur en je rijstijl en of je dus een snellader hebt ingevoerd als bestemming heb je zeker 30-40min nodig verwacht ik.
Bedenk even dat je echt een klomp van +-500kg moet opwarmen.

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 13-01-2026 15:41 ]

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
Mijn Volvo XC40 P8 gaf altijd zeer goede collision warnings. Dus als verkeer voor hard remde kreeg ik een visuele en audio melding - geen ingreep. Niet te vaak, niet te weinig.

In de Q6 heb ik deze ondersteuning nog niet ervaren, waar het wel op z’n plaats zou zijn geweest.

Alle sensoren zijn actief, geen storingen en ‘Actieve frontassistent’ (en andere remondersteuning) staat aan.

Zijn er mensen die dit ook zo ervaren? Wellicht ook ex XC40 p8 rijders.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:29

996

Nee andersom ervaren. In een woonstraat reed ik op een geparkeerde auto of op mijn weghelft, de Q6 waarschuwde al voor "gevaar van voren", maar greep nog niet in. Ikzelf vond het gevaar nog wel meevallen want stuurde voor mijn gevoel ruim op tijd eromheen.... >:)

(hiervoor reed ik een auto zonder zo'n systeem, dus geen Volvo XC40)

[ Voor 12% gewijzigd door 996 op 13-01-2026 21:40 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-01 16:35

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hier ook vanochtend toen ik op een stilstaande auto afreed, maar kon ontwijken. (Omdat de weg om de geparkeerde auto heen boog ;))

.

• Wasbeer2006
Pepehv schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 17:41:
Mijn Volvo XC40 P8 gaf altijd zeer goede collision warnings. Dus als verkeer voor hard remde kreeg ik een visuele en audio melding - geen ingreep. Niet te vaak, niet te weinig.

In de Q6 heb ik deze ondersteuning nog niet ervaren, waar het wel op z’n plaats zou zijn geweest.

Alle sensoren zijn actief, geen storingen en ‘Actieve frontassistent’ (en andere remondersteuning) staat aan.

Zijn er mensen die dit ook zo ervaren? Wellicht ook ex XC40 p8 rijders.
Ik had een V60 en ervaar bijna geen verschil. Maargoed hoe vaak gebeurt dit nou..... Ik zou het persoonlijk liever niets testen, maar De A6 gaf toen ik laatst door het zijraampje kee wel vrij snel de melding vond ik en heb hem op medium staan. Dan moet je de medling op snel zetten ipv laat of medium.

MBT het (te) langzaam laden.
Ik heb ook twee keer gehad dat er traag werd geladen, maar nadat ik voor snellaad stops de accubesparing heb uitgezet en de laadstop door het systeem laat bepalen of zelf inplan ging het echt hard. Met 8 graden en 7 graden accu en vijf minuten vooraf ingeven haalde ik 160 a 170kw. accu was toen 13 graden. Het ligt heel vaak niet aan de auto denk ik, maar aan de lader. Probeer maar een keer 2 a 3 laders bij hetzelfde station.

Mijn vrouw had gemiddeld bij fastnet van 46 naar 88% bijna 170Kw, dat vind ik extreem hoog.
Let op dat je een lader hebt die 800v ondersteunt en er zit veel in de lader probeer een aantal keren andere lader. De 400kv lader hier in de buurt doet een 130 a 140kv bij mij. De shell recharge bij de gamma die 150kv kan haalt 145kv.

[ Voor 30% gewijzigd door Wasbeer2006 op 14-01-2026 08:53 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Over de comments over het standaard geluidssyteem: Ik heb het aanvullende sound improvement pakket genomen voor een maand en ik ben totaal niet ontevreden over het geluid. Wellicht dat dit komt omdat het systeem in de vorige auto helemaal niet geweldig was. Maar ik ben er best tevreden over.

Wat ik me wel realizeerde is dat ik geen Carplay gebruik voor het geluid. Ik gebruik de standaard bluetooth verbinding (carplay niet ingeschakeld, ook niet op de achtergrond) of de ingebouwde apps (Tidal).

Wellicht kunnen de mensen die hier problemen mee hebben dit nog proberen?

.

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-01 17:58
Ook ik ben met de standaard audio in combinatie met de sound upgrade+virtual surround best tevreden. Maar blijft bizar dat je hiervoor maandelijks moet bijbetalen. Slimme marketing, dat wel.

Ook ben ik meer dan tevreden met het verbruik van mijn A6 SB 83kWh: tijdens mijn rit van 222km afgelopen maandag vanuit de Ardennen terug naar NL gemiddeld 15,9kWh. Het totale verbruik sinds ik de auto heb over 10.685 km is 17,9 kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT2SshwH7UkFZk_NVQs53bN9u2M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vsdr3PnU96eRQ2E3cr194JKs.png?f=fotoalbum_large

• bobloblaw
AkroBatik schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 10:12:
Over de comments over het standaard geluidssyteem: Ik heb het aanvullende sound improvement pakket genomen voor een maand en ik ben totaal niet ontevreden over het geluid. Wellicht dat dit komt omdat het systeem in de vorige auto helemaal niet geweldig was. Maar ik ben er best tevreden over.

Wat ik me wel realizeerde is dat ik geen Carplay gebruik voor het geluid. Ik gebruik de standaard bluetooth verbinding (carplay niet ingeschakeld, ook niet op de achtergrond) of de ingebouwde apps (Tidal).

Wellicht kunnen de mensen die hier problemen mee hebben dit nog proberen?
Mijn grieven zijn specifiek voor stemmen tijdens podcasts, scherpe S, P, B klanken. Licht overstuurd geluid. Maar heb dat ook getest. Bluetooth of Carplay maakt geen verschil in mijn ervaring.

Voor muziek kan ik er ook mee leven.

We zien wel wat Audi ervan zegt :-)

• sebassie1980
Johnbeer schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:33:
Ook ben ik meer dan tevreden met het verbruik van mijn A6 SB 83kWh: tijdens mijn rit van 222km afgelopen maandag vanuit de Ardennen terug naar NL gemiddeld 15,9kWh. Het totale verbruik sinds ik de auto heb over 10.685 km is 17,9 kWh
Ik blijf me verbazen over het lage verbruik dat ik hier regelmatig zie langskomen. Ik zit hier vrij dicht bovenop i.v.m. ski-trip in februari en Italië in de zomer.

Nou heb ik zelf ook afgelopen maandag een rit gemaakt, een stuk korter (70km) maar met vergelijkbare buitentemperatuur en gemiddelde snelheid. Niet de windkracht 3/4 mee die jij had, maar ook geen wind tegen. Geen passagiers, geen overmatige (stoel)verwarming, efficiency mode, rustig rijgedrag (max 104km/h), en met handmatige recuperatie die ik inmiddels tot een kunst denk te hebben verheven.

Resultaat: 19.6kWh/100km, dus 23% hoger verbruik dan jij. Afgaand op EV-database zou het verschil tussen onze uitvoeringen ongeveer 8% moeten zijn. Procentje hier en daar kan altijd, maar 15%-punt verschil vind ik hoog. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, buiten de batterij voorverwarmen. Had jij dat gedaan? En heb je mss zomerbanden?

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-01 17:58
sebassie1980 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:00:
[...]

Ik blijf me verbazen over het lage verbruik dat ik hier regelmatig zie langskomen. Ik zit hier vrij dicht bovenop i.v.m. ski-trip in februari en Italië in de zomer.

Nou heb ik zelf ook afgelopen maandag een rit gemaakt, een stuk korter (70km) maar met vergelijkbare buitentemperatuur en gemiddelde snelheid. Niet de windkracht 3/4 mee die jij had, maar ook geen wind tegen. Geen passagiers, geen overmatige (stoel)verwarming, efficiency mode, rustig rijgedrag (max 104km/h), en met handmatige recuperatie die ik inmiddels tot een kunst denk te hebben verheven.

Resultaat: 19.6kWh/100km, dus 23% hoger verbruik dan jij. Afgaand op EV-database zou het verschil tussen onze uitvoeringen ongeveer 8% moeten zijn. Procentje hier en daar kan altijd, maar 15%-punt verschil vind ik hoog. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, buiten de batterij voorverwarmen. Had jij dat gedaan? En heb je mss zomerbanden?
Mijn situatie afgelopen maandag: 2 volwassenen, stoelverwarming standje 1, kofferbak met bagage van een langweekend weg, batterij niet voorverwarmd en winterbanden. Eerste deel van de rit vanuit de Ardennen ging binnendoor. Waar ik in Belgie 120km/u mocht rijden, reed ik op de ACC 110km/u. In NL reed ik op de ACC ca 105km/u. En nee, ik hang niet achter vrachtwagens en ja, ik haal ook gewoon in.
Oh, deze zal wel meespelen: ik rijd op 19 inch.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnbeer op 14-01-2026 13:26 ]

• Wasbeer2006
sebassie1980 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:00:
[...]

De rechtervoet en verkeersbeeld is het probleem en nogmaals brandstof/KW 1 op 3 doe dat nou eens. Wat gebruikte je met bezine als je op wintersport ging 1 op 12, dan word het nu 25kw/100km.

In de zomer bij doorrijden op de snelwegen zou ik uitgaan van een 22 tot 25kw/100 tussen de 120 en 140. De auto is voor zijn formaat heel zuining een Zeekr van een maat van mij zit gemiddeld een 3 a 4kw/100km hoger.

Wat ik merk is de extreme omslag vanaf een graad of 4, daarboven is het prima. en daaronder kan het heel hard gaan. bij 0 graden hoe ik hem echt niet makkelijk onder de 20kw/100 maar met 12 graden is 18kw, makkelijk haalbaar. Let wel op de luchtvering scheelt nogal in ons winderige lanmdje. een auto die 3 tot 5 cm lager ligt scheelt nogal een slok op een borrel, bij een wat vervelend windje kan dat zo een 10% schelen.

• Wasbeer2006
bobloblaw schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:08:
[...]

Mijn grieven zijn specifiek voor stemmen tijdens podcasts, scherpe S, P, B klanken. Licht overstuurd geluid. Maar heb dat ook getest. Bluetooth of Carplay maakt geen verschil in mijn ervaring.

Voor muziek kan ik er ook mee leven.

We zien wel wat Audi ervan zegt :-)
Ik vind de geluids verbeteraars helemaal niets toevoegen, wellicht wel met een podcast, maar met muziek ik uit echt beter in mijn oren. Nogmaals treble staat op 1 steepje dus iets van -6 eigenlijk en Bass op -2.

Spotify nummer "zonder kwaliteitsverlies" dat staat er expliciet achter zijn bij mij best wel redelijk. Maar je blijft het middengebied wel missen

• rickjehh
GZL schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:22:
[...]

Hier heb ik dus ook last van en dat staat los van de temperatuur. Half december navigeerde ik bij circa 14 graden naar een snellader, de accu was dus redelijk/goed voorverwarmd. De laadsnelheid kwam vervolgens niet boven de 65Kw bij een accu status van 50 a 55%. Dat klopt gewoon niet.
Kun je aangeven hoeveel er bij jou nog in de accu zat? Als dat bijvoorbeeld 10% was dan moet de laadsnelheid sowieso boven de 94kw uitkomen, ongeacht de temperatuur.
Ik had nog ~30% accu en was al een minuut of 40 onderweg. Ik zou sowieso verwachten dat hij een stuk sneller laadt dan die 94kW die ik nu haalde.

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-01 08:27
Deze week zag ik een collega de laadkabel eerst in zijn Q4 steken en dan in de laadpaal, waarop ik zei dat bij het afhalen van mijn A6 mij omgekeerd verteld was (zelfde garage).

Ook bij het afhalen van de Volvo van mijn vrouw en mijn vorige BMW hadden ze mij gemeld dat het eerst laadpaal is dan de wagen en voor te ontkoppelen eerst de wagen en dan de laadpaal.

Wat is nu de juiste manier? Wat zegt jullie garage? Online vindt je natuurlijk verschillende antwoorden terug

• rickjehh
Naafets88 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:11:
Deze week zag ik een collega de laadkabel eerst in zijn Q4 steken en dan in de laadpaal, waarop ik zei dat bij het afhalen van mijn A6 mij omgekeerd verteld was (zelfde garage).

Ook bij het afhalen van de Volvo van mijn vrouw en mijn vorige BMW hadden ze mij gemeld dat het eerst laadpaal is dan de wagen en voor te ontkoppelen eerst de wagen en dan de laadpaal.

Wat is nu de juiste manier? Wat zegt jullie garage? Online vindt je natuurlijk verschillende antwoorden terug
Wat zou het voor- of nadeel zijn van deze volgordelijkheid? Ik doe eigenlijk ook altijd eerst de auto (A6) en dan de laadpaal. Kan zo niet echt iets bedenken waarom die volgordelijkheid ertoe zou doen.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

En moet je dan de paal eerst activeren of nadat je hem ingeplugd hebt?

De juiste volgorde is erg belangrijk met een slechte ondersteuning van de auto of de laadpaal. Wat de juiste volgorde is volgens iedereen anders.

Lekker doen wat je het makkelijkst vindt. Na 4 jaar een plug-in en 5 jaar een BEV heb ik hier nog nooit op gelet.

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 15-01-2026 09:45 ]

.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
AkroBatik schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:43:
[...]

En moet je dan de paal eerst activeren of nadat je hem ingeplugd hebt?

De juiste volgorde is erg belangrijk met een slechte ondersteuning van de auto of de laadpaal. Wat de juiste volgorde is volgens iedereen anders.

Lekker doen wat je het makkelijkst vindt. Na 4 jaar een plug-in en 5 jaar een BEV heb ik hier nog nooit op gelet.
Het is een gepuzzel soms inderdaad.

The best is yet to come

• Wasbeer2006
Ik zou altijd als laatste de auto koppelen en als eerste ontkoppelen.
Nu laad ik eigenlijk nooit met een losse kabel. Maar je trekt de stekker ook niet uit het stopcontact als de stofzuiger als ie nog aan staat.

Het zou natuurlijk beveilgd moeteh zijn, maar stel dat er een fout inzit is bovenstaande eennstuk veiliger.

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 14:34

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik stop al jaren bij mijn EV de stekker erin, dan loop ik naar de laadpaal thuis en hou het pasje er tegen aan.
Bij het afkoppelen gewoon de auto ontkoppelen

nooit issues gehad

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:51

Ik heb hier echt nog nooit bewust bij stil gestaan. In mijn ogen wanneer er een verbinding is gemaakt (in wat voor volgorde ook) en de paal goedkeuring heeft gegeven start het laadproces.
Waar bij het afkoppelen het stoppen van het laden via de auto of paal (druppel er voor of de knop op de auto) de kabel ontgrendeld, waarna ik de kabel in de kofferbak gooi en wegrijd.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:40
Volgens mij meer een gevoelskwestie. Ik wissel het afhankelijk van afstand laadpaal/auto. Nooit problemen gehad met een bepaalde volgorde. Je activeert de lader toch ook pas als de kabel aan beide kanten is aangesloten met je pasje/druppel? 🤨
Loskoppelen idd wel altijd eerst auto ontgrendelen en dan de kabel uit de EV. De paal deactiveert dan vaak ook.

[ Voor 23% gewijzigd door Hupsel op 15-01-2026 13:16 ]

• Wasbeer2006
Nee zeker geen gevoels kwestie, als alles op orde is, dan is het geen probleem. Maar de kans dat er een lekstroom of fout in de auto zit is groter dan thuis of aan een laadpaal. Daarnaast is de voeding daarvan 230v en overleef je dat wel, tenzij je de pech heb dat alle drie de fase wat is, maar dan nog is het in de volksmond 380v (meestal werkelijk een 395 tot 405) De auto is 800v DC dan is de kans op ernstig letsel met een vol accu pakket velen malen groter.

Maar bij een goed werkend systeem maakt het niet uit dat klopt.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 13:32
Heeft iemand hier al een leverdatum voor een modeljaar '26 Q6? Ik ben heel benieuwd naar de eerste reviews, maar online is er nog geen een review te vinden met het nieuwe model. Ik probeer ook uit te vinden of dit model wel OTAs gaat ondersteunen, maar ook dat lijkt niet echt duidelijk.

• rickjehh
Ik kan even niet terugvinden of er meer mensen hier zijn geweest die een geel gekleurde waarschuwing met ongeveer de tekst “verkeersbordherkenning werkt niet, raadpleeg instructieboekje” kregen en hoe dat is opgelost? Bij mij is de melding nu een dag of 4 actief in mijn A6 waardoor ook de acc niet werkt. Reset via de mmi knop werkt iig niet.

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:53
Na de 3.10 update heb ik al na 1 dag een nieuwe melding. " Parkeerhulp: momenteel niet beschikbaar. Sensorzicht door omgeving beperkt. Geen herkenning van obstakels". In het camera scherm staat bij de voor en zij camera een schoonmaak icoontje.
De parkeersensoren voor werken hierdoor niet.
Schoonmaken helpt helaas niet.

Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en opgelost? Of moet ik weer terug naar de dealer....

• GeeMoney
Wasbeer2006 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:44:
Nee zeker geen gevoels kwestie, als alles op orde is, dan is het geen probleem. Maar de kans dat er een lekstroom of fout in de auto zit is groter dan thuis of aan een laadpaal. Daarnaast is de voeding daarvan 230v en overleef je dat wel, tenzij je de pech heb dat alle drie de fase wat is, maar dan nog is het in de volksmond 380v (meestal werkelijk een 395 tot 405) De auto is 800v DC dan is de kans op ernstig letsel met een vol accu pakket velen malen groter.

Maar bij een goed werkend systeem maakt het niet uit dat klopt.
De volgorde maakt in principe niet uit. Beide kanten op wordt er door middel van een communicatie protocol het laden gestopt en de veiligheids pin vrijgegeven.
De pin die “los” komt kan je ook horen. Ook de “klak” uit de paal kun je vaak horen. Welke volgorde je daarin pakt maakt niet uit, beide geluiden zal je horen omdat dat dus door het protocol afgedwongen wordt voordat je die pin aan de auto kant hoort.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 17-01-2026 20:51 ]

• jkottier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:05
Na het kort uitstappen en daarna weer instappen deden vandaag alleen de tweeters het nog van het B&O audio systeem.

MMI (soft) reset gaf geen oplossing.
Oplossing die bij mij werkte: zekering (#37 in de kofferruimte) er een keer uit- en in gedaan te hebben werkte alles weer naar behoren.

Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:23
Ik krijg mijn voorverwarming alleen aan als de auto actief staat te laden. Als dat niet is krijg ik een foutmelding E:CV.PA.5.

Sinds kort ook niet meer te vergrendelen en te openen met de app.
Iemand enig idee of suggestie?

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 08:54
Heerlijke auto maar die software, sinds een paar dagen het issue dat de fysieke knoppen voor volgende nummer (op stuur en volume knop naar rechts) het niet meer doen, zowel op fm als Android auto. Iemand een idee? Mmi reset al gedaan

• Wasbeer2006
Werkt het wel via het scherm?
Apart dat zowel rechts het op het stuur en de separate volume knop niet werken.
Tenminste zo lees ik het beide knoppen dus stuur en de knop op het middenconsole

• tzzz
  • Laatst online: 22-01 08:54
Wasbeer2006 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 15:00:
Werkt het wel via het scherm?
Apart dat zowel rechts het op het stuur en de separate volume knop niet werken.
Tenminste zo lees ik het beide knoppen dus stuur en de knop op het middenconsole
Ja, via het scherm werkt het wel, en het heeft aan het begin dat ik de auto had ook gewerkt.

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:54
Een nogal kritisch stuk in de NRC over Audi, met speciale focus op de A6 Avant:
https://www.nrc.nl/nieuws...-a6-e-tron-avant-a4917465

Het gaat niet echt over de onderwerpen die hier in deze thread staan; eerder geklaag over te kleine deuren dan over de electronica.

Over een dikke maand heb ik de A6 Sportback, en kijk er nog altijd helemaal naar uit :D

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-01 17:35
Deze ochtend 4! keer opnieuw via de app geprobeerd om de verwarming van de wagen aan te zetten, telkens kreeg ik na een paar minuten een 'time out'. Ik begrijp dat veel mensen dit deze ochtend wilden gebruiken, maar komaan, anno 2026 moet je miljoenen requests kunnen afwerken op luttele seconden. Dit zijn zaken die in feite schandalig zijn. Dit kan gewoon niet vandaag de dag.

• Wasbeer2006
liber! schreef op maandag 19 januari 2026 @ 08:59:
Een nogal kritisch stuk in de NRC over Audi, met speciale focus op de A6 Avant:
https://www.nrc.nl/nieuws...-a6-e-tron-avant-a4917465

Het gaat niet echt over de onderwerpen die hier in deze thread staan; eerder geklaag over te kleine deuren dan over de electronica.

Over een dikke maand heb ik de A6 Sportback, en kijk er nog altijd helemaal naar uit :D
Zou het wel lezen maar zit achter de betaal muur

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:54
De firefox reader view op mobile gaf me de hele versie :-)

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:36
fwinters schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:08:
Deze ochtend 4! keer opnieuw via de app geprobeerd om de verwarming van de wagen aan te zetten, telkens kreeg ik na een paar minuten een 'time out'. Ik begrijp dat veel mensen dit deze ochtend wilden gebruiken, maar komaan, anno 2026 moet je miljoenen requests kunnen afwerken op luttele seconden. Dit zijn zaken die in feite schandalig zijn. Dit kan gewoon niet vandaag de dag.
Die laatste clam heeft bijna geen enkel bedrijf (los van big tech) p orde dus is zeker niet de standaard .

De aanname dat dit alleen met server communicatie te maken heeft, klopt ook niet. Dit dacht ik ook altijd. Totdat de gateway module in de auto bij mij werd vervangen Daarna geen problemen meer Als er interne processen zijn die verkeerd lopen, heeft dat invloed op de externe communicatie. Die delen namelijk dezelfde messagequeue /servicebus. Nieuwe hardware heeft dat probleem niet.

• fwinters
metalpro2021 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:27:
[...]

Die laatste clam heeft bijna geen enkel bedrijf (los van big tech) p orde dus is zeker niet de standaard .

De aanname dat dit alleen met server communicatie te maken heeft, klopt ook niet. Dit dacht ik ook altijd. Totdat de gateway module in de auto bij mij werd vervangen Daarna geen problemen meer Als er interne processen zijn die verkeerd lopen, heeft dat invloed op de externe communicatie. Die delen namelijk dezelfde messagequeue /servicebus. Nieuwe hardware heeft dat probleem niet.
Goed, maar als het "de helft van de tijd" wel werkt, gaat men dan de gateway module veranderen?
In de wagen zelf is er nooit een communicatieprobleem (verkeersinfo nav, weerapp, updates...)

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:36
fwinters schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:55:
[...]

Goed, maar als het "de helft van de tijd" wel werkt, gaat men dan de gateway module veranderen?
In de wagen zelf is er nooit een communicatieprobleem (verkeersinfo nav, weerapp, updates...)
Acties (b.v. klimaatvoorverwsrmen e.d.) gaan via de bus. Andere data komt denk ik gewoon via api calls.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 13:22
Ik ben momenteel niet zo blij met mijn nieuwe (december 2025) Audi Q6 Performance met luchtvering.
De eerste maand juist erg tevreden, echt een fijne auto. Sinds vorige week begonnen de problemen.

De eerder genoemde problemen met niet kunnen voorverwarmen (time out) toen het zo koud was, had ik ook. Maar afgelopen week is de auto's zelfs 4 keer uitgevallen tijdens het rijden en verschenen de volgende meldingen in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_G234GpCzavlaVjTzuDh4hHxWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cn1LFcLOtgtRx45r1JGWpblT.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is inmiddels bij de dealer geweest en daar konden ze niks vinden. Auto weer meegekregen en nog geen dag later wederom de auto uitgevallen en deze meldingen weer in beeld. Hij staat nu weer bij de dealer en uiteraard geëist dat ze dit serieus nemen, het is een auto van bijna 90k.. Ik wil hem niet eerder terug dan dat het opgelost is.

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg...

• Wasbeer2006
Dit zijn natuurlijk problemen van andere orde. Die lijkt geen software probleem, maar echt een probleem met de accu of een van de hoge voltage onderdelen. Waarschijnlijk een van de laatste, die heb je binnen 2 weken niet werkemd terug gok ik.

• redbull220
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:43
-En4Cer- schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:30:
Ik ben momenteel niet zo blij met mijn nieuwe (december 2025) Audi Q6 Performance met luchtvering.
De eerste maand juist erg tevreden, echt een fijne auto. Sinds vorige week begonnen de problemen.

De eerder genoemde problemen met niet kunnen voorverwarmen (time out) toen het zo koud was, had ik ook. Maar afgelopen week is de auto's zelfs 4 keer uitgevallen tijdens het rijden en verschenen de volgende meldingen in beeld:

[Afbeelding]

Hij is inmiddels bij de dealer geweest en daar konden ze niks vinden. Auto weer meegekregen en nog geen dag later wederom de auto uitgevallen en deze meldingen weer in beeld. Hij staat nu weer bij de dealer en uiteraard geëist dat ze dit serieus nemen, het is een auto van bijna 90k.. Ik wil hem niet eerder terug dan dat het opgelost is.

Ik ben erg benieuwd naar het vervolg...
Ik heb hier een paar berichten geleden over hetzelfde bericht. Mijn collega met een a6, heeft ook deze storing gehad.

Audi dealer reageerde met de boodschap, indien het niet meer voorkomt dan zal het waarschijnlijk door het koude weer komen. Dit is softwarematig.

Waarop ik een passief agressieve mail teruggestuurd heb. Voorlopig is de foutmelding niet meer teruggekomen.

• fwinters
fwinters schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:55:
[...]

Update: vanavond werkte het weer, ik denk echt dat het met servercapaciteit te maken heeft. Toch een groot luxe merk onwaardig.

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 13:22
redbull220 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:25:
[...]

Ik heb hier een paar berichten geleden over hetzelfde bericht. Mijn collega met een a6, heeft ook deze storing gehad.

Audi dealer reageerde met de boodschap, indien het niet meer voorkomt dan zal het waarschijnlijk door het koude weer komen. Dit is softwarematig.

Waarop ik een passief agressieve mail teruggestuurd heb. Voorlopig is de foutmelding niet meer teruggekomen.
Ik ben ook bang voor een reactie in de trant van 'we kunnen niks vinden'. Of nog erger; het komt door de kou.. Dat geeft natuurlijk totaal geen vertrouwen in de auto.. Zeker niet gezien het feit dat we er ook nog mee op wintersport gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden.

• Wasbeer2006
fwinters schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:21:
[...]

Update: vanavond werkte het weer, ik denk echt dat het met servercapaciteit te maken heeft. Toch een groot luxe merk onwaardig.
Ik vraag dat me af, nogmaals Volvo/polestart heeft het ook, Zeekr, BMW/Mini en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kennelijk lijkt iets heel makkelijk wat het toch niet helemaal is. Het zijn echt niet allemaal idioten.
Tesla was in het begin ook een compleet drama veel erger dan Audi iig en dat was nog wel meer een software bedrijf dan een auto bedrijf.

Wat te denken van je eigen wifi netwerk? Hoe goed is die? Hoe goed is je 5G in huis? Hoe goed is je verbinding van de auto. Heb je het alleen thuis of ook op locatie etc etc. Staat je thuis wifi in je auto, wat is je auto naam etc...... Wat te denken van het ongelofelijk gekloot van Samsung met hun telefoon software en bv FM die ineens 15% accu gebruikt bij 1,5 uur aanstaan, zeg maar aan wie het ligt.

Het voorverwarming in de ochtend werkt regelmatig niet ook bij mij. Nu gebruik ik het niet heel veel, misschien in 3 maanden nu 10 keer ofzo. Nu 3 keer de timer gebruikt en die werkte tot nu toe altijd.

• Wasbeer2006
-En4Cer- schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:11:
[...]

Ik ben ook bang voor een reactie in de trant van 'we kunnen niks vinden'. Of nog erger; het komt door de kou.. Dat geeft natuurlijk totaal geen vertrouwen in de auto.. Zeker niet gezien het feit dat we er ook nog mee op wintersport gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Dat is het natuurlijk ook, hier een keer een probleem oke. Maar je zit de hele auto rit naar je bestemming gewoon niet lekker, dat is echt niet fijn.

Door de koud, nouja je kan proberen je accu boven de 50% te houden, weet niet of jouw gevallen bv altijd bij een lage accu capaciteit waren.

Ik moet zeggen dat het het verbruik heel ploseling extreem vind worden. Bij 10 graden rijd ik makkelijk 17 a 18kw/h en nu vandaag dezelfde stullen 20 a 21kw dat is ruim 15% wel heel veel voor 7 graden verschil als ie dat doorzet net 25 graden ben ik wel weer blij :-) :)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wasbeer2006 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:47:
[...]

Ik moet zeggen dat het het verbruik heel ploseling extreem vind worden. Bij 10 graden rijd ik makkelijk 17 a 18kw/h en nu vandaag dezelfde stullen 20 a 21kw dat is ruim 15% wel heel veel voor 7 graden verschil als ie dat doorzet net 25 graden ben ik wel weer blij :-) :)
Gewoon gedeeld door 3 doen, werkt altijd :+

[ Voor 25% gewijzigd door AkroBatik op 20-01-2026 22:05 ]

.

• Tazmanian
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:59
Finwe schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:35:
Heeft iemand hier al een leverdatum voor een modeljaar '26 Q6? Ik ben heel benieuwd naar de eerste reviews, maar online is er nog geen een review te vinden met het nieuwe model. Ik probeer ook uit te vinden of dit model wel OTAs gaat ondersteunen, maar ook dat lijkt niet echt duidelijk.
Auto is hier begin van de week besteld.
Verwachte leverdatum is 11/5/26 oOo

• Hupsel
Aankomende maandag afhalen!!!!
A6 avant etron mythos S-line met winterpakket, privacy glass, 21” en rode klauwtjes.

Is er nog wat positiefs te melden aangezien ik aardig in de put gepraat raak hier 😅😆🫣

• brechtdk
  • Registratie: Oktober 2024
Hupsel schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 22:44:
A6 avant etron mythos S-line met winterpakket, privacy glass, 21” en rode klauwtjes.

Is er nog wat positiefs te melden aangezien ik aardig in de put gepraat raak hier 😅😆🫣
Ja toch wel. Ik rijd met de eerste afgeleverde sportback in België (maart 2025). Sindsdien nog geen één probleem gehad met uitzondering van af en toe beperkt sensorzicht maar dat ligt aan de omstandigheden en niet aan de auto. De koffer werkte soms wat tegen, maar sinds 3.10 niet meer. Ik heb er misschien geluk mee, hoewel ik niet begrijp hoe dezelfde software en hardware voor zoveel verschillende ervaringen kan zorgen.

Los daarvan rijdt de auto fantastisch. Het is mijn vierde audi en ja, qua materiaalgebruik zijn er hier en daar keuzes gemaakt die beter hadden gekund maar het gaat om details. Qua comfort, wegligging, rijgedrag is het de beste audi die ik ooit heb gereden en ik heb er nog elke dag plezier van. Ze worden nu geleverd met een nieuwe UI maar buiten virtual cockpit zie ik daar de meerwaarde niet zo van in. Ik lees mensen verwijzen naar Tesla en hoeveel beter de UI wel niet is. Kan best zijn maar het blijft een auto, geen ipad op wielen… alle functionaliteit is er en het is snel gewend.

Best nog altijd heel tevreden met mijn keuze, het is een mooie wagen (heb siam beige met shadow look, 21” en rode klauwen) en als ik kijk naar het aanbod op het afgelopen autosalon, dan hoort deze echt wel bij de beste picks. Mensen focussen gewoon nogal graag op de dingen die NIET goed zijn hoewel ik het zeker begrijp dat het vervelend is om elke dag foutmeldingen te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door brechtdk op 21-01-2026 00:16 ]

• Hupsel
brechtdk schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 23:49:
[...]

Ja toch wel. Ik rijd met de eerste afgeleverde sportback in België (maart 2025). Sindsdien nog geen één probleem gehad met uitzondering van af en toe beperkt sensorzicht maar dat ligt aan de omstandigheden en niet aan de auto. De koffer werkte soms wat tegen, maar sinds 3.10 niet meer. Ik heb er misschien geluk mee, hoewel ik niet begrijp hoe dezelfde software en hardware voor zoveel verschillende ervaringen kan zorgen.

Los daarvan rijdt de auto fantastisch. Het is mijn vierde audi en ja, qua materiaalgebruik zijn er hier en daar keuzes gemaakt die beter hadden gekund maar het gaat om details. Qua comfort, wegligging, rijgedrag is het de beste audi die ik ooit heb gereden en ik heb er nog elke dag plezier van. Ze worden nu geleverd met een nieuwe UI maar buiten virtual cockpit zie ik daar de meerwaarde niet zo van in. Ik lees mensen verwijzen naar Tesla en hoeveel beter de UI wel niet is. Kan best zijn maar het blijft een auto, geen ipad op wielen… alle functionaliteit is er en het is snel gewend.

Best nog altijd heel tevreden met mijn keuze, het is een mooie wagen (heb siam beige met shadow look, 21” en rode klauwen) en als ik kijk naar het aanbod op het afgelopen autosalon, dan hoort deze echt wel bij de beste picks. Mensen focussen gewoon nogal graag op de dingen die NIET goed zijn hoewel ik het zeker begrijp dat het vervelend is om elke dag foutmeldingen te krijgen.
Thanks! Overigens wordt dit mijn 3e Audi en kom nu van de Q4 40 Launch competition S Daar waren dezelfde issues en klachten (veel plastic/pianolak/software issues). Deze hele ochtend nog wil mijn voorverwarming niet starten..

Dus ik ben wel wat gewend, denk dat ik alsnog gelukkig wordt van de A6! Praat het uiteraard niet goed dat dit ‘normaal’ is voor een dure premium Audi… Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqEcEdaAQshnD6AIvd_z7rdn9kQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZeu2oV0RdeZECIiXFq2er8F.jpg?f=fotoalbum_large

• Wasbeer2006

Zeker wel!

Los van de echte problemen die natuurlijk echt heel vervelend zijn. Zoals een auto die in een noodloop gaat of niet wil laden etc. Zijn het vooral zeurpunten en mensen die niet weten hoe de auto werkt omdat ze het boekje niet lezen.

Het is echt een goed rijdende auto! Wat mij betreft met de luchtvering de beste in zijn klasse. En echt op afroep een mooi scherp sportief rijgedrag.

• Alamo
Wasbeer2006 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:26:
[...]

Zeker wel!

Los van de echte problemen die natuurlijk echt heel vervelend zijn. Zoals een auto die in een noodloop gaat of niet wil laden etc. Zijn het vooral zeurpunten en mensen die niet weten hoe de auto werkt omdat ze het boekje niet lezen.

Het is echt een goed rijdende auto! Wat mij betreft met de luchtvering de beste in zijn klasse. En echt op afroep een mooi scherp sportief rijgedrag.
Ik denk dat je hier wat mensen met klachten (inclusief mijzelf) toch echt een beetje tekort doet...

• Wasbeer2006
Dan heb ik me niet goed uitgedrukt.

De echte klachten bagataliseer ik echt niet en dat kan ook echt niet bij zo'n product. Daarnaast lijken (sommige) dealers de klanten ook niet serieus te nemen wat nog erger is. (dat herken ik van mijn passat ook wel).

Er kan altijd iets fout gaan of niet goed zijn, maar zoals bv n4car beschrijft is gewoon echt gevaarlijk. Hij zal in een tunnel of brug ff op de noodloop gaan.........

Het gaat mij meer om sommige kleine dingen en dingen die niet begrepen worden en volkomen logisch zijn.

• PADIpro
Alamo schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:30:
[...]

Ik denk dat je hier wat mensen met klachten (inclusief mijzelf) toch echt een beetje tekort doet...
Dit is mijns inziens wel erg kort door de bocht.

Ik rij nu circa 9 maanden de Q6 en ben het er volledig mee eens dat hij fantastisch rijdt. Maar een auto is tegenwoordig méér dan alleen rijgedrag. Het is heel normaal dat je als eigenaar van een auto in deze klasse mag verwachten dat alles gewoon werkt. En daar zit precies de kern van de klachten: veel zaken werken niet of niet goed, waardoor de auto als onbetrouwbaar overkomt. Dat is óók onderdeel van de totale rijervaring – dat is geen gezeur.

Dat Audi en PON hier weinig tot niets mee doen, is helaas niet nieuw. Klantenservice is duidelijk geen discipline die zij echt begrijpen of serieus nemen.

Maar onder aan de streep: het ís een goed rijdende auto. Wat mij betreft, zeker met luchtvering, de beste in zijn klasse. Comfortabel wanneer je dat wilt, maar ook direct en scherp met een mooi sportief rijgedrag op afroep. Dat maakt het des te zonde dat de software en ondersteuning dat niveau niet bijbenen.

• Alamo
Volgens mij zijn we het in grote lijnen eens. Ja: de auto rijdt heerlijk. De mijne ook.

Maar het is toch ook volstrekt helder dat er met de software van het PPE (en PPC?) platform véél te veel problemen zijn? En dat die variëren van kleine ongemakken tot problemen die potentieel tot levensgevaarlijke situaties leiden? Stuurgedrag en grip zijn geweldig, maar wat heb je daaraan als je een of meerdere van de hier uitgebreid beschreven klachten hebt? Dat je elke dag instapt met tig foutmeldingen over nota bene veiligheidssystemen die niet werken? Kan de luchtvering nog zo goed zijn…
Als je een van de pechvogels bent worden de pluspunten (logischerwijs) overschaduwd door de minpunten.

Daarbij: dat het gedrag van Audi en PON niets nieuws is (zelf geen weet van, mijn eerste VAG auto), maakt het zeker niet minder teleurstellend toch?

Jouw conclusie: onderaan de streep een goed rijdende auto. Mijn conclusie: een onvoldoende.

Met de serieuze problemen die sommige auto’s hebben, heeft Audi m.i. de plicht om te zorgen dat de situatie significant verbetert. Daar hebben we denk ik tot nu toe te weinig bewijs van gezien. Ik blijf hopen.

En Wasbeer: RTFM helemaal mee eens natuurlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Alamo op 21-01-2026 09:22 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik had vannochtend weer een mooie kever in de auto: kan cruise control niet inschakelen omdat er een deur open stond :)

Allen deuren geopend en gesloten, maar geen oplossing. Uur later werkte alles weer.

.

• chewie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:42
Die heb ik inmiddels ook al drie dagen lang! Bij mij is het nog niet weg. Superirritant bij de trajectcontroles zonder ACC. En ik ben na twee maanden inmiddels ook wel klaar met de navigatie. Vreemde keuzes, onduidelijk, verouderde kaart (nieuwe stuk A16 staat er nog niet eens op). Ik kan begrijpen dat je als fabrikant misschien niet afhankelijk wilt zijn van big US tech (zeker op het moment), maar op deze manier... tsja...

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

chewie schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:40:
Die heb ik inmiddels ook al drie dagen lang! Bij mij is het nog niet weg. Superirritant bij de trajectcontroles zonder ACC. En ik ben na twee maanden inmiddels ook wel klaar met de navigatie. Vreemde keuzes, onduidelijk, verouderde kaart (nieuwe stuk A16 staat er nog niet eens op). Ik kan begrijpen dat je als fabrikant misschien niet afhankelijk wilt zijn van big US tech (zeker op het moment), maar op deze manier... tsja...
Steek je handen uit de mouwen en update de kaart ;)

https://mapcreator.here.com/

.

• sebassie1980
chewie schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:40:
Ik heb het twee keer gehad: in beide gevallen hielp het openen & sluiten van alle deuren en achterklep (en auto uit & aan) direct.

• sp00f3r
  • Laatst online: 21-01 20:16

sp00f3r

“Ik hou van hobbies”

Ik rijd nu sinds krap een maand (2580 km) een A6e-tron S-edition Sportback 83 kWh.Inderdaad heerlijke auto!

Heb eigenlijk maar één software issue gehad: toevoegen van een nieuwe gebruiker liep vast, en ging niet meer weg. Auto werkte verder wel, maar MMI hing. Ook niet na 48 uur en meerdere malen aan/uit etc. Dealer kon me (in het weekend) niet helpen. Enige dat hielp was auto weer uit de app van de andere gebruiker te halen. Toen alles weer normaal (gelukkig).

Verder dus een hele fijne auto waar je heel wat uurtjes in kan vertoeven zonder dat je snel moe wordt. Laden gaat snel (mits voorverwarmd etc. etc.). Range is wel minder dan gehoopt, maar sinds Kerst is de buitentemp natuurlijk ook erg laag.

Twee dingen die me wel opvallen:
  • Opstarten MMI gaat soms snel, soms duurt het lang voordat Radio + Navi geladen zijn. Ook als er geen gebruikerwissel is geweest. Snap niet waarom dit is en ben geen geduldig persoon.../li]
  • Als je Audi Assistent vraagt iets uit te rekenen (gaat via ChatGTP denk ik) en ze moet iets van 3,567 teruggeven, dan heeft ze het over 3567. Duidelijk geval van US v EU decimalen gebruik. Vind ik vreemd, maar ook wel weer grappig.
Ben benieuwd of ik ook iets van de aangekondigde MMI updates/vebeteringen voor de 2026 modellen krijg.

• GKOOtje
  • Laatst online: 22-01 15:18

Ik heb waarschijnlijk dezelfde versie in daytonagrijs. Ik ben zeer tevreden. Heb mijn auto 70km van huis opgehaald in zeer barre sneeuw omstandigheden en pas bij de dealer bleek dat de beloofde 21 inch winterbanden nergens leverbaar waren....

Ik heb een paar kleine foutmeldingen gehad die na 4 dagen wegbleven en 2 dagen deed de grootlicht assistent het niet. Ik ben verder zeer tevreden, veel positieve reacties gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door GKOOtje op 21-01-2026 15:14 . Reden: typo ]

• Wasbeer2006
AkroBatik schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:53:
[...]

Steek je handen uit de mouwen en update de kaart ;)

https://mapcreator.here.com/
Bij mij staat de A16 er wel op hoor ook mooi de gewijzigde afslag richting Utrecht.
Maar even eerlijk dat duurde 10 jaar terug 6 maanden tot een jaar.

• Wasbeer2006
sp00f3r schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:06:
Ik rijd nu sinds krap een maand (2580 km) een A6e-tron S-edition Sportback 83 kWh.Inderdaad heerlijke auto!

Heb eigenlijk maar één software issue gehad: toevoegen van een nieuwe gebruiker liep vast, en ging niet meer weg. Auto werkte verder wel, maar MMI hing. Ook niet na 48 uur en meerdere malen aan/uit etc. Dealer kon me (in het weekend) niet helpen. Enige dat hielp was auto weer uit de app van de andere gebruiker te halen. Toen alles weer normaal (gelukkig).

Verder dus een hele fijne auto waar je heel wat uurtjes in kan vertoeven zonder dat je snel moe wordt. Laden gaat snel (mits voorverwarmd etc. etc.). Range is wel minder dan gehoopt, maar sinds Kerst is de buitentemp natuurlijk ook erg laag.

Twee dingen die me wel opvallen:
  • Opstarten MMI gaat soms snel, soms duurt het lang voordat Radio + Navi geladen zijn. Ook als er geen gebruikerwissel is geweest. Snap niet waarom dit is en ben geen geduldig persoon.../li]
  • Als je Audi Assistent vraagt iets uit te rekenen (gaat via ChatGTP denk ik) en ze moet iets van 3,567 teruggeven, dan heeft ze het over 3567. Duidelijk geval van US v EU decimalen gebruik. Vind ik vreemd, maar ook wel weer grappig.
Ben benieuwd of ik ook iets van de aangekondigde MMI updates/vebeteringen voor de 2026 modellen krijg.
Je bent ongeduldig en ik ook, want het is mij ook opgevallen. Nu duurt het niet lang maar minder kort dan normaal, want normaal is de auto extreem snel

Dat van de gebruiker wanneer heb je dat gedaan, net als de store en andere zaken heeft dit er rond de kerst periode twee weken uit gelegen sinds een week of twee werkt alles weer.

Qua verbruik vind ik wat ik al zei heel veel zitten in een paar graden vanmorgen 20.5kw zojuist zelfde stuk 16.5kw, dat verschil is toch wel erg groot voor 5 graden verschil of niet?

Ik weet niet of ik de nieuwe software wil, bij een aantal modellen is zeker het dasboard scherm er heel erg op achteruit gegaan. Zolang de auto het doet zoals nu ga ik geen early adapter zijn en zeker dit soort dingen niet net ff voor mijn vakantie laten doen.

• sp00f3r
  • Laatst online: 21-01 20:16

sp00f3r

“Ik hou van hobbies”

Ja, die nieuwe gebruiker was tijdens het weekend na kerst. Kon toen inderdaad ook niets met de store.

Ik zie goede / leuke dingen in die nieuwe MMI software, maar het lichte design vind ik niks. Liever zwarte achtergrond en menu’s. Ook beter voor het verbruik.

https://www.audi-mediacen...d-features-in-store-16916

• brechtdk
GKOOtje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:13:
[...]

Heb mijn auto 70km van huis opgehaald in zeer barre sneeuw omstandigheden en pas bij de dealer bleek dat de beloofde 21 inch winterbanden nergens leverbaar waren....
Ik heb ook allseasons laten leggen voor deze winter en de bandencentrale vond geen identieke set voor en achter op de originele bandenmaat 😊

• JTHZZ
  • Laatst online: 19:21
Wasbeer2006 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:51:
[...]

Bij mij staat de A16 er wel op hoor ook mooi de gewijzigde afslag richting Utrecht.
Maar even eerlijk dat duurde 10 jaar terug 6 maanden tot een jaar.
Precies en die A16 is pas afgelopen oktober geopend. Reed laatst in een model Y mee en daar stond die nog niet op de kaart. Ik vind de Audi navigatie helemaal niet zo slecht. Alleen vervelend dat het aankomstpercentage altijd 5-6% afwijkt.

• Wasbeer2006
brechtdk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:53:
[...]

Ik heb ook allseasons laten leggen voor deze winter en de bandencentrale vond geen identieke set voor en achter op de originele bandenmaat 😊
In 21" zijn er geen all seasons voor de 20" zijn ze er wel maar niet of moeilijk leverbaar.
Ik rijd gewoon op zomer, maarja als je op wintersport gaat of regelmatig in Duitsland komt is dat geen optie natuurlijk.

Persoonlijk zou ik mbt wintersport misschien wel het liefst een 19" setje hebben op stalen velgen. Maarja dat trekken ze vrij slecht bij de LM's, terwijl dat voor hun gewoon goedkoper is.

De achterbanden zijn een probleem dat is een AO Audi Only, die coderingen zie je ook bij de autobanden markt etc.... (staat ook op je banden) Dus ook al lijken je banden misschien hetzelfde het zou me niets verbazen als er genoeg zijn die op twee type banden rijden en denken dezelfde te hebben. Onderschat niet de AO condering bij mijn Volvo (Vol) codering was er echt een wezelijk verschil met een premacy OEM en Premacy Vol. Dus als er mensen over rijeigenschappen klagen check eerst of je AO codering hebt

[ Voor 26% gewijzigd door Wasbeer2006 op 22-01-2026 08:21 ]

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:07
De storingen zijn begonnen. Een kleine maand "zorgeloos" gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJ_zmEr1Uf4VXa0azkCQDD3NTeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAdJQJtPh0Nwh6I6oHUa0k5C.jpg?f=fotoalbum_large

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22-01 16:03
MChellinga schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 08:52:
De storingen zijn begonnen. Een kleine maand "zorgeloos" gereden.

[Afbeelding]
Welkom bij de club!

Deze storingen hebben we ook regelmatig en volledig random...

Gisteren echter voor het eerst een nieuwe set storingen gehad (na een dikke maand met de wagen):

* Geen snelheidsmeter meer :( wel heel vervelend, waze moeten gebruiken om te zien hoe hard je rijdt is echt wel de waanzin voorbij!
* geen camera's meer, zowel achteruit als vooruit camera systemen error.

Waar die andere reeks storingen eerder vervelend waren, is deze set nieuwe eigenlijk gewoon ontoelaatbaar naar veiligheid toe, zeker geen snelheidsmeter hebben terwijl je rijdt is toch ongelooflijk.

• sebassie1980
Volgens mij staat er zelfs een boete van ~120 euro op een niet-werkende snelheidsmeter. Misschien dat dat kan helpen als drukmiddel richting de garage.

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22-01 16:03
sebassie1980 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:44:
Volgens mij staat er zelfs een boete van ~120 euro op een niet-werkende snelheidsmeter. Misschien dat dat kan helpen als drukmiddel richting de garage.
Probleem is, wat gaan zij doen? Momenteel weten ze het bij Audi ook gewoon niet en hebben geen oplossingen voor al die software errors.

Je mag je wagen dan wel weer een dag binnen brengen en ze doen wat resets maar iets later zijn die storingen daar weer gewoon terug. Veel ongemak dus zonder oplossing.

• Wasbeer2006
Ik heb deze ook wel, maar altijd bij ijs op de voorruit en dan is het natuurlijk heel logisch. Na een minuut of 5 tot 10 rijden werkt het dan bij mij altijd weer.

Ik zie de meldingen ook niet in de app.

Ik zou toch blijven klagen bij de dealer. Je denkt wellicht dat het niet werkt maar hoe meer meldingen hoe groter de druk naar Duitsland.

Sterkte iig, dit problemen die wel meer dan vervelend of irritant zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Wasbeer2006 op 22-01-2026 11:19 ]

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik werd gisteren aangesproken op het parkeerterrein door een andere eigenaar van een Q6 (misschien hier ook aanwezig?) of die van mij het nog deed. Die van hem stond al (weer) een paar weken bij de Audi dealer, samen met nog 13 andere A6/Q6 etrons. Drama ook voor zo’n dealer die vervangend vervoer moet regelen en het zelf soms ook niet meer weet.

• JTHZZ
Hier geen storingsmeldingen. Maar dat is niet boeiend om te melden :)

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-01 15:27
Zijn hier ook S6/SQ6 E-Tron rijders hier? En wat is jullie ervaring met deze modellen?

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 22-01-2026 14:55 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• GKOOtje
  • Laatst online: 22-01 15:18
brechtdk schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:53:
[...]

Bij Ayvens is het nu stil geworden want de vraag ligt bij hun bandenexpert maar ik kan zelf ook nergens de goede maat op voorraad vinden.

• Alamo
verstappen33 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 14:26:
Zijn hier ook S6/SQ6 E-Tron rijders hier? En wat is jullie ervaring met deze modellen?
Ik heb een SQ6 ja. Mijn ervaringen zijn wisselend O-) Weet niet of je al even meeleest hier maar ik heb hier wel aantal keer berichten geplaatst.

Mijn gevoel is dat ze onderhuids behoorlijk hetzelfde zijn, op motor na. S6 en SQ6 staan op de site als losse modellen maar ik zie het meer als een uitrustingsniveau. Veel van wat in de S(Q)6 zit is als optie te krijgen op de A6/Q6. Dat is althans mijn beeld.

• Wasbeer2006
Dat klopt de motoren zijn ook gelijk, in alle modellen. De een heeft alleen meer vermogen dan de andere. De perfomance gebruikt met 367PK een beetje het maximale van 1 motor en in de S en quattro zitten er 2.
Dus in theorie is ruim 700pk geen probleem voor zowel de quatro als S. (Zie de Taycan/Etron GT)

Het onderstel is qua uitlijning en luchtvering sportiever gemaakt voor de rest is er geen verschil, ja de standaard uitrusting is hoger maar een 83kw kan je uitrusten als een S6, behalve dus de uitlijning/luchtvering. Topsnelheid, maarja met 240 jaag de de accu denk ik in een uurtje wel leeg, als je een uur al red

Mogelijk zijn de remmen verzwaard, rubber in ophangen aangepast en zo zou je meer zaken kunnen bedenken. Maar de vraag is of dat is gedaan.

Als ik naar de 83kw kijk zou ik persoonlijk een iets aangepast luchtvering willen hebben als je echt hard gaat rijden, net ff wat harder strakker en ietsje minder overhellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wasbeer2006 op 22-01-2026 15:43 ]

• brechtdk
GKOOtje schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 15:18:
[...]

Bij Ayvens is het nu stil geworden want de vraag ligt bij hun bandenexpert maar ik kan zelf ook nergens de goede maat op voorraad vinden.
Ik heb deze allseasons gekregen van de bandencentrale (21”)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8A_A6DiRVWMfrwbvwJNBfIvQJG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GB5zc2J1kEg2JMnRCR6cgxJg.jpg?f=fotoalbum_large

• JTHZZ
Er is een nieuw spel bijgekomen in de App Store (Asphalt 9), dat dan weer wel :)
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste