1: Heb je het winterpakket voor nodig met uitgebreide interieur voorverwarming.jorrr_it schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:46:
Ik rij nu bijna 4 weken in mijn A6 Sportback (kom van een Tesla m3) en ben er erg blij mee. Tussen bestelling en levering zat maar krap 10 weken. De auto kwam uiteindelijk twee dagen voor de vakantie dus we konden direct flink proefrijden. In drie weken zo’n 4.000km gereden door de Alpen en Italië. Het comfort en de wegligging vind ik fantastisch, ook de efficiency en het laden. Het gemiddelde verbruik was slechts 16,6kWh/100km, net iets zuiniger dan mijn Tesla m3.
Ik heb wel twee minpunten.
1. Ten eerste iets geks met de app. Bij de klimaatregeling kan ik die alleen aan en uit zetten vanuit de app. Ik zie geen knoppen voor temperatuurregeling of bv. de stoelverwarming. Of zijn die er simpelweg gewoon niet of ligt het aan mijn configuratie? Zie screenshot.
2. Er lijkt iets geks met de lak aan de binnenkant van de bewegende delen (deur, achterklep). Op een paar plekken zitten kleine knobbeltjes. Het lijkt de overgespoten kit te zijn die ze gebruiken om het plaatwerk te sealen. Geen groot issue maar volgens mij mag zoiets niet door de kwaliteitscontrole. Ik heb er melding van gemaakt bij de dealer. Die gaan het bij Audi checken… Overigens stond een A6 in de showroom die het niet had…dus het lijkt niet helemaal in orde. Het zijn maar een paar kleine plekken die je van buiten sowieso niet ziet maar het lijkt me niet de bedoeling.
Dit is mijn configuratie:
A6 e-tron Sportback in Siam beige
Performance 100kw
S edition
20inch velgen
Tech plus
Pano dak
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The best is yet to come