bobloblaw schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:20:
Iemand last met audio? Ik heb de B&O Audio niet genomen omdat ik er in het algemeen niet enorm waarde aan hecht, gewoon OK is goed genoeg. Maar me toch stevig aan mispakt. Ik luister 90% podcasts in de auto en stemmen klinken echt slecht. Ook met het optionele audio improvement pack.
Lijkt wel of de klank overstuurd is, waarbij klanken zoals P, B, S, heel scherp klinken, ook bij laag volume.
Heb het min of meer doenbaar door een vreemde combinatie van settings: hoge en lage tonen wat teruggeschroefd, balans op "vooraan" en dan de balans op achteraan.
Ik ga zeker even klagen bij Audi, maar zijn er mensen die dit herkennen of heb ik een issue met mijn specifieke wagen?
Ik heb hier ook al over geschreven en precies de settings die jij hebt op zo ingesteld dan is het oke bij een goede opname.
De abonnementjes met geluids verbeteraars maken het alleen maar slechter.
Je mist twee simpele opties.
-Instelling mid
-Instelling woofer afzonderlijk.
Balans heb ik 1 a 2 tikjes naar achter en 1 naar rechts dan is het voor de bestuurder redelijk.
Maar het ene nummer klinkt best wel goed en het andere weer niet best.
Ik vond het standaard systeem in mijn Volvo ook niet best, dan is deze een stuk beter.
Merk dat het in nieuwe auto's sowieso niet best is, ook niet de duurdere systemen.
Zeekr is redelijk goed. Upgrade bij BMW is aardig. Maar voor de rest is het ook niet veel. In mijn passat was het beter, maar bij iets harder volume begon alles te trillen en resoneren, had je ook niets aan.
Ik heb proefgereden in het B&O syteem, voor het geld is dat ronduit belachelijk. 2000 a 2500 euro is echt veel te veel voor een matig systeem, dit had standaard moeten zijn.
Een goede DSP met de juiste instellingen en de standaard speakers en het klinkt veel beter dan de standaard B&O