• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:21
GeeMoney schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:21:
[...]

Dank, en nu is het wel duidelijk waardoor je verbruik dus zo laag is ;) .
Je gemiddelde snelheid is namelijk erg laag. Ondanks je cruise snelheid. (Die van mij lag op 87km/h)
Daarom durf ik dus wel te stellen dat als je echt dicht tegen de toegestane snelweg snelheid een traject aflegt tegen de vrieskou aan dat "makkelijk" onder de 20kWh/100km in ieder geval niet de norm is.

Daarnaast heb je inderdaad een Sportback maar de Macan heeft dezelfde vorm. Je rijdt weliswaar op 19" en dat zal wel aardig wat schelen want ik heb sportieve 22" velgen.
Helemaal prima als je me niet gelooft. Maar ik verwacht dat als ik onder de 18kWh zit bij 5 graden ik ook met wat meer snelwegaandeel onder de 20 blijf. En vandaag bij 0 graden was het 80% snelweg met 105-110km/u. De lage gemiddelde snelheid kwam door meerdere korte stukjes op lage snelheid waarbij de auto overigens weer helemaal was afgekoeld. Het gemiddelde verbruik liep nog steeds terug totdat ik thuis was. Op een 100% snelwegtraject zul je hoger uitkomen en als je 120 of harder gaat rijden helemaal. Maar mijn punt was dat ik >22 voor een A6 hoog vind. En ik zie hier nu ook meerdere nog lagere A6 verbruikscijfers langskomen dus ik denk dat het allemaal best aardig klopt. Ik ben in ieder geval prima tevreden ermee en rij op langere ritten makkelijk onder de 20.
Maar helenaal goed als jij een andere ervaring hebt of het niet gelooft. Lijkt me niet zo zinvol daar verder over te discussiëren. Er zit zoveel in rijstijl, uitvoering van de auto, wind, hoogteverschil enz. dat het lastig vergelijken is.

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 30-12-2025 07:10 ]

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:13
Het heeft inderdaad geen zin om te discussiëren maar er wordt door sommigen hier gesteld dat de A6 zuinig/efficiënt is en dat is in mijn ogen gewoon niet waar vergeleken met bijv de Model Y die ik hiervoor reed. Ik reed daar gemiddeld een stuk sneller mee en haalde een aanzienlijk lager gemiddeld verbruik met een SUV tov een Avant nu. Maar goed, verder vind ik de A6 een veel betere auto dan de Model Y :)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:14
Mijn Q6 Performance uit juli dit jaar (grote accu) doet met deze tempraturen en mijn zware rechtervoet 23,9KWH/100km. Het is maar een getal, ik ben er niet mee bezig.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• MB202410
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-01 16:55
Finwe schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:06:
[...]

Volgens mij is de Audi configurator van de Q6 ook al aangepast, een aantal opties (zoals HUD) zijn uitgesplitst. Ken de A6 configurator niet zo goed, dus weet niet of die ook veranderd is.
De prijs is inderdaad flink onderuit gegaan. Het lijkt wel een Tesla :-(
Bij mij ca. 7000 Euro prijsverschil en daarnaast is de auto verbeterd/aangepast.

Mijn auto is nog niet uitgeleverd door de dealer/leasemij., het wordt wel het 'oude' model tegen de 'oude prijs' (voor 4-12).

Weet iemand of de importeur nog wat gaat doen aan de fiscale waarde van de auto?
Op internet zie ik een flinke voorraad 'oud model', daar moeten ze wat mee.

Ik heb eerder een A5 gehad en daarbij werd in een vergelijkbare situatie de fiscale waarde van de auto verlaagd door de importeur (in afstemming met RDW/Belastingdienst).

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21:17
rickjehh schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:16:
Ik vind het verbruik ok maar niet fantastisch dus hoeven we het wat mij betreft ook niet te romantiseren en vergelijken met benzine verbruik. Met mijn Model Y Performance had ik over 120k kilometers een gemiddeld verbruik van 18.8kWh/100km en reed ik op de snelweg altijd 130 overdag en ‘s avonds ~150, een stuk harder dan nu met de Audi omdat die uitnodigt tot meer ontspannen rijden :). En ook een SUV t.o.v. Avant nu.

Ik vind het alles overziend acceptabel maar ben niet onder de indruk in positieve zin.
Ja maar een Y is toch geen verglijk voor een A6, pak een S, dat is hetzelfde segment als de A6.
Als je testen leest met verglijkbare auto's EQS, I5 en Model S is de A6 een 5 tot 10% zuiniger. Dat is knap omdat er heel weinig valt te winnen met de motor.

Tesla is daarnaast ook wel het merk wat de standaard is qua verbruik en die match de A6 dus in verglijk met een S, zelf iets beter.

Het zijn maar twee factoren waar je echt op kan winnen Aero en efficienter omgaan met verwarmen/koelen interieur/accu. De rest is te verwaarlozen. Nouja banden als je in extremen gaat praten dus een zomerband op 19 of 20" met een 21 winterband. maar voor de rest is dat ook gerommel in de marge. In NL met veel wind kan de luchtvering heel gunstig zijn voor het verbruik.

Je zou nog wat kunnen winnen met recuperatie. Ik weet niet of de uitvoeringen met twee motoren ook twee keer zoveel kunnen terugleveren? In NL misschien niet heel intressant met in Oostenrijk een berg af.....

[ Voor 4% gewijzigd door Wasbeer2006 op 30-12-2025 14:19 ]

• sp00f3r
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:28

sp00f3r

“Ik hou van hobbies”

Kreeg vandaag een bericht van Ziggo/Vodafone dat ik 80% van mijn Audi databundel heb gebruikt. Wie weet waar ik kan zien waar die data aan op gegaan is? Ik heb veelal met Google maps satelliet view gereden. Kost dat veel data? Neem aan dat radio luisteren (DAB+) geen data kost? Heb een bundel van 3GB per maand maar nu in een dikke week dus 80% opgesnoept. Is dat normaal? Heb heel kort YouTube geprobeerd op bijrijdersscherm, maar dat was amper 2 minuten…

Edit: en wat gebeurd er als de data op is? Wat raak ik dan kwijt? Mag hopen dat de routeplanner met laadpunten en bezetting hiervan blijft???

[ Voor 13% gewijzigd door sp00f3r op 30-12-2025 20:52 ]

• Wasbeer2006
Binnen een week klinkt als net een nieuwe auto....
Heb je niet toevallig een paar apps geinstalleerd?
Of spotify via de auto app aangezet ipv AA of CP

Ik gebruik bijna niets. Navigeer niet veel met de audi navi, alleen als ik ergens heen ga waar ik het niet ken.
Voor de rest FM of Maps navi.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33
sp00f3r schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:51:
Kreeg vandaag een bericht van Ziggo/Vodafone dat ik 80% van mijn Audi databundel heb gebruikt. Wie weet waar ik kan zien waar die data aan op gegaan is? Ik heb veelal met Google maps satelliet view gereden. Kost dat veel data? Neem aan dat radio luisteren (DAB+) geen data kost? Heb een bundel van 3GB per maand maar nu in een dikke week dus 80% opgesnoept. Is dat normaal? Heb heel kort YouTube geprobeerd op bijrijdersscherm, maar dat was amper 2 minuten…

Edit: en wat gebeurd er als de data op is? Wat raak ik dan kwijt? Mag hopen dat de routeplanner met laadpunten en bezetting hiervan blijft???
Waarschijnlijk aan verbonden WiFi apparaten. Het is een instelling die bepaald of de bundel v.d. auto met verbonden apparaten gedeeld moet worden, en die staat standaard aan.

• JTHZZ
sp00f3r schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 20:51:

Je kunt in de app zien hoeveel je hebt verbruikt: meest rechter tabje onderaan (boodschappentas) en dan 3e optie van boven (Databundel). Ik heb de eerste keer apps via wifi geïnstalleerd en nu doe ik alles via de databundel: spotify en navigatie. Heel veel verbruik ik niet want ik zit op 150MB gemiddeld per week en je hebt 3GB per maand dus ruim genoeg. Als de 3GB op is, kun je daar ook bijkopen maar ik verwacht niet dat ik dat nodig heb.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 31-12-2025 16:19 ]

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:59
.

[ Voor 99% gewijzigd door Martijn77 op 01-01-2026 10:21 ]

Audi A6 E-tron Avant S edition

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-01 16:40

CoolHead621

Enjoy every moment

CoolHead621 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:28:
[...]

Klopt Century Groningen, Mijn update is na 2 dagen mislukt.
Alle punten zijn nog aanwezig.

Mag de 28ste weer heen
Eindelijk na 4 dagen is KD2 update erin en alle problemen zijn verholpen.
Achterklep doet weer normaal.
Auto is minder zoekering tussen de lijnen.
Alle veiligheid systemen doen het weer.
Ventilator is vervangen omdat hij herrie maakte.
Er is een dak module vervangen ( geen idee waarvoor die dient )

Redelijk happy weer met de auto.
Nog steeds niet wat het moet zijn qua software maar goed als je elke dag Groningen - Utrecht op en neer gaat is het wel fijn als alle systemen weer normaal functioneren.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• rickjehh
Bij mij is wireless Apple CarPlay er vandaag mee gekapt. Bij het icoontje zegt hij “CarPlay kan verbonden worden via USB”. Reset van MMI via de knop en volledig opnieuw verbinden van de telefoon via Bluetooth werkt niet. Iemand dit al eens gehad?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:28

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@CoolHead621 mooi dat het zo’n verbetering is na de update. Wat qua software werkt nog niet (voldoende) ?

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
CoolHead621 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:52:
[...]

Eindelijk na 4 dagen is KD2 update erin en alle problemen zijn verholpen.
Achterklep doet weer normaal.
Auto is minder zoekering tussen de lijnen.
Alle veiligheid systemen doen het weer.
Ventilator is vervangen omdat hij herrie maakte.
Er is een dak module vervangen ( geen idee waarvoor die dient )

Redelijk happy weer met de auto.
Nog steeds niet wat het moet zijn qua software maar goed als je elke dag Groningen - Utrecht op en neer gaat is het wel fijn als alle systemen weer normaal functioneren.
Ben benieuwd voor hoelang alles foutloos blijft werken . Mijn kofferbak is juist verslechterd door die update om vervolgens 2 week later ineens weer goed te functioneren. Daarnaast zijn de foutmeldingen van de veiligheid systemen niet opgelost maar veel minder frequent. Daarnaast merk ik schokkend rijgedrag wanneer ik heel langzaam moet rijden. Dus de KD2 is nog geen fix voor alle problemen, tenminste niet bij mij. Maargoed, ik had de eerste 3 maand ook geen problemen met de 3.01 versie. Dat kwam later pas. Enige tip van mij, juich niet te vroeg;)

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Teknix1982 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:21:
[...]

Ben benieuwd voor hoelang alles foutloos blijft werken . Mijn kofferbak is juist verslechterd door die update om vervolgens 2 week later ineens weer goed te functioneren. Daarnaast zijn de foutmeldingen van de veiligheid systemen niet opgelost maar veel minder frequent. Daarnaast merk ik schokkend rijgedrag wanneer ik heel langzaam moet rijden. Dus de KD2 is nog geen fix voor alle problemen, tenminste niet bij mij. Maargoed, ik had de eerste 3 maand ook geen problemen met de 3.01 versie. Dat kwam later pas. Enige tip van mij, juich niet te vroeg;)
Mijn eerste 18k aan kilometers waren ook zonder foutmeldingen.
Behalve de kofferklep.

Dus ik weet dat te hard juichen een hard gelach kan zijn.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

We Are Borg schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:15:
@CoolHead621 mooi dat het zo’n verbetering is na de update. Wat qua software werkt nog niet (voldoende) ?
Zijn vooral dingen die ik mis, denk aan:

Voor verwarmen accu buiten de geplande stops bij chargers of thuis aan de lader
over the air updates
App ervaring
en de UI in de auto mag wel wat overzichtelijker
Internet is drama, regel gewoon voor 10 euro in de maand dat het geregeld is.
Nu heb ik mijn auto moeten resetten en werkt mijn internet niet meer.
Cubic / ZiggoVodafone (leverancier van die internet handel) herkend mijn auto niet meer...

Zijn gewoon veel vlakken waar ik wat premium gevoel mis die mijn vorige auto gewoon goed geregeld had

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:01

MLLL

Palm Treo 650

CoolHead621 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 13:32:
[...]

Dus ik weet dat te hard juichen een hard gelach kan zijn.
Was het maar hard gelach dan was het tenminste positief, hard gelag komt eerder :X

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

MLLL schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 14:22:
[...]

Was het maar hard gelach dan was het tenminste positief, hard gelag komt eerder :X
Was ook positief bedoeld, nieuw jaar nieuwe kansen :)

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:19
In mijn geval is het nieuw jaar, nieuwe storing/ervaring. Zijn er anderen met een Q6 waarbij de kofferbak vreemde piepjes (2 verschillende toonhoogtes) geeft als de klep helemaal geopend is? Geluid start zodra de klep ca 10 sec geopend is. Het lijkt een beetje op de waarschuwing als de klep dicht gaat en je er onder staat, met het verschil dat het nu 2 verschillende tonen zijn en de klep dus niet dicht gaat…

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Happy Man 2013 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:23:
In mijn geval is het nieuw jaar, nieuwe storing/ervaring. Zijn er anderen met een Q6 waarbij de kofferbak vreemde piepjes (2 verschillende toonhoogtes) geeft als de klep helemaal geopend is? Geluid start zodra de klep ca 10 sec geopend is. Het lijkt een beetje op de waarschuwing als de klep dicht gaat en je er onder staat, met het verschil dat het nu 2 verschillende tonen zijn en de klep dus niet dicht gaat…
Ja dat herken ik wel idd maar dat is er nu niet meer. Na een paar weken zijn de problemen weer verdwenen.

• tzzz
  • Laatst online: 19:16
Iemand die weet of je Android auto ook volledig kunt gebruiken op het passenger display? Nu lijkt dit vrij beperkt voor bijv. Spotify, kan ik alleen volgend nummer doen.

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:11
tzzz schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 00:04:
Iemand die weet of je Android auto ook volledig kunt gebruiken op het passenger display? Nu lijkt dit vrij beperkt voor bijv. Spotify, kan ik alleen volgend nummer doen.
Een dealer in Duitsland vertelde mij begin december dat dit in week 7 als update zou komen. Evenals youtube op het bijrijders scherm via bluetooth oortjes. De update zou naar "recent geproduceerde" Q6-en komen, incl die van mij. Productiedatum eind Okt. De oudere Q6-en was wat lastiger maar daar waren ze wel mee bezig.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:48

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de target state of charge aan te passen in de app? Ik kan alleen zien dat deze op 80% staat, maar kan niet vinden hoe ik hem kan verhogen naar 100 in de app.

.

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39
AkroBatik schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:08:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om de target state of charge aan te passen in de app? Ik kan alleen zien dat deze op 80% staat, maar kan niet vinden hoe ik hem kan verhogen naar 100 in de app.
In de app:

1. Klikken op Laden (eerste grote tegel links bij mij)
2. Klikken op Laadniveau
3. Bij mij komt er dan “Laadgrenzen instellen” menu omhoog. Die je op 100% kan zetten.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Brooky schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:29:
[...]

In de app:

1. Klikken op Laden (eerste grote tegel links bij mij)
2. Klikken op Laadniveau
3. Bij mij komt er dan “Laadgrenzen instellen” menu omhoog. Die je op 100% kan zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfYjjm5M3aOWZD1BenODcNZYp60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXN68kCGW1Ty7gjRKCdPJqZs.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker vergeten een vinkje aan te vinken op de bestellijst?

.

• tn-fr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:44
AkroBatik schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:40:
[...]

[Afbeelding]

Zeker vergeten een vinkje aan te vinken op de bestellijst?
Nee echt even op de 45% laadniveau drukken. Dan kom je op een nieuwe pagina waarin je stap 3 kunt uitvoeren.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

tn-fr schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 19:50:
[...]

Nee echt even op de 45% laadniveau drukken. Dan kom je op een nieuwe pagina waarin je stap 3 kunt uitvoeren.
Thanks! Super intuïtief!

.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
Kleine update hier. Verschil tussen stalen standaardvering en luchtvering is gigantisch. Bij twijfel altijd nemen. Maakt de auto veel fijner om mee te reizen.

• sp00f3r
  • Laatst online: 13:28

sp00f3r

“Ik hou van hobbies”

Ik kreeg bij deze A6 een 1 kg brandblusser (kreeg ik niet bij de vorige MB CLA250e). Blusser werd los in een doos geleverd. Hebben jullie een blusser bevestigd in de auto? Zo ja, hoe en waar? Heeft het “überhaupt zin… wat kan je blussen met maar 1 kg poeder?

• Wasbeer2006
sp00f3r schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:02:
Ik kreeg bij deze A6 een 1 kg brandblusser (kreeg ik niet bij de vorige MB CLA250e). Blusser werd los in een doos geleverd. Hebben jullie een blusser bevestigd in de auto? Zo ja, hoe en waar? Heeft het “überhaupt zin… wat kan je blussen met maar 1 kg poeder?
Als de auto uitzichzelf gaat branden zou ik vooral heel hard weglopen en alles van waarde meenemen.
Als het door een externe factor gaat branden zou je kunnen blussen.

• Wasbeer2006
synx6 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:04:
Kleine update hier. Verschil tussen stalen standaardvering en luchtvering is gigantisch. Bij twijfel altijd nemen. Maakt de auto veel fijner om mee te reizen.
Ik ben zeer voorstander van de luchtvering. Het maakt de auto nog een halve klasse hoger echt tegen de A8/I7 aan qua rijden.

Echter als je nooit de grenzen opzoekt en lekker rustig rijd om je verbruik laag te houden is het normale onderstel ook erg goed, maar zoals elke auto boven de 1800 a 1900kilo gaat de achterkant echt zetten deinen met wat vlotter gebruik.

Mocht je kinderen hebben die wagenziek worden, dat is met de luchtvering verleden tijd. De achterkant blijft helemaal stil liggen

Ps.
Mijn AA deed het gisteren ook niet meer moest hem opnieuw toegang geven. Lijkt wel een nieuwsjaars dingetje te zijn.

De kofferbak piepjes twijfel of dat een fout is of gewenst gedrag, als je net met je schoen onder de pijl staat gaat de klep niet dicht, die gaat pas dicht bij weglopen en geeft dan een ander geluid.

Lees echt je boekje eens, dan hoeven veel vragen niet gesteld te worden. Komt ook gewoon door het veel te ingewikkelde menu en instellingen, maak me er zelf ook schuldig aan, bv de auto zoom mbt de navi etc.

[ Voor 25% gewijzigd door Wasbeer2006 op 04-01-2026 10:49 ]

• rickjehh
@Wasbeer2006 Wat heb je gedaan om het weer aan de praat te krijgen? Reset en opnieuw telefoon verbinden heeft het probleem nog niet opgelost bij mij. :(

• Wasbeer2006
Bij mij werkte het middels handmatig AA op de telefoon te openen.

Net even de kofferbak getest. Eerst een bepaalde toon, als je in de weg staat. Daarna als je wegloopt een andere toon en dan gaat ie pas dicht. Logisch en gewenst gedrag.

Je druk op sluiten, pakt je tassen of je krat loopt weg en de klep gaat dicht.

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:34
Weet iemand of het mogelijk is om het winterpakket achteraf bij te kopen? ik wil graag de tempratuur kunnen zetten en vooral de voor-achterruit verwarming. Ik kan er gewoon echt niet bij dat dit via een extra pakket moet.

Ik las overigens op reddit een paar dagen geleden dat de oudere q4 en etron modellen wel de optie hadden voor het pre conditioneren van de accu (handmatig). Vraag me af of dit ook hopelijk naar de q6/a6 modellen komt met een software update.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Rickrebr schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:17:
Weet iemand of het mogelijk is om het winterpakket achteraf bij te kopen? ik wil graag de tempratuur kunnen zetten en vooral de voor-achterruit verwarming. Ik kan er gewoon echt niet bij dat dit via een extra pakket moet.

Ik las overigens op reddit een paar dagen geleden dat de oudere q4 en etron modellen wel de optie hadden voor het pre conditioneren van de accu (handmatig). Vraag me af of dit ook hopelijk naar de q6/a6 modellen komt met een software update.
Voorruitverwarming is toch alleen beschikbaar voor auto's met winterpakket?

De q4 is een ander platform (MEB) dus wat voor de q4 werkt, werkt niet persee voor de a/q 6.

[ Voor 8% gewijzigd door AkroBatik op 04-01-2026 20:23 ]

.

• Rickrebr
AkroBatik schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:22:
[...]

Voorruitverwarming is toch alleen beschikbaar voor auto's met winterpakket?

De q4 is een ander platform (MEB) dus wat voor de q4 werkt, werkt niet persee voor de a/q 6.
Wat ik voorruitverwarming noem is toch gewoon die blazer die hete lucht op voorruit blaast? Of is er nog iets anders speciaals?

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:19
@Wasbeer2006 Waar heb jij in het boekje gelezen over de piepjes en de functionaliteit daarvan? Ik heb mij rot gezocht, maar kon er niets over vinden. Wellicht heb ik onder de verkeerde termen gekeken.

Overigens is de situatie wat jij schetst helder; je staat eronder en sluit, dan piept ie. Bij mij piept ie nadat ik hem heb geopend en de klep open staat (of ik er nu wel of niet onder sta), zonder dat ik op het sluit knopje heb gedrukt. Ik doe werkelijk niets anders dan ik al een jaar doe, en nu ineens hoor ik verschillende geluiden.

Misschien ben ik inmiddels erg wantrouwend geworden naar de wagen en doe ik gewoon iets verkeerd, dat kan ook.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
Rickrebr schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:43:
Wat ik voorruitverwarming noem is toch gewoon die blazer die hete lucht op voorruit blaast? Of is er nog iets anders speciaals?
Bij voorruitverwarming wordt de voorruit direct elektrisch verwarmd, door dunne weerstandsdraden of een geleidende folie in de ruit.
Geen blower dus.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Wasbeer2006
Happy Man 2013 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:04:
@Wasbeer2006 Waar heb jij in het boekje gelezen over de piepjes en de functionaliteit daarvan? Ik heb mij rot gezocht, maar kon er niets over vinden. Wellicht heb ik onder de verkeerde termen gekeken.

Overigens is de situatie wat jij schetst helder; je staat eronder en sluit, dan piept ie. Bij mij piept ie nadat ik hem heb geopend en de klep open staat (of ik er nu wel of niet onder sta), zonder dat ik op het sluit knopje heb gedrukt. Ik doe werkelijk niets anders dan ik al een jaar doe, en nu ineens hoor ik verschillende geluiden.

Misschien ben ik inmiddels erg wantrouwend geworden naar de wagen en doe ik gewoon iets verkeerd, dat kan ook.
Dit had ik dan weer in een YT filmpje gezien.

Wat jij schetst is wel raar, mogelijk zit er iets bij de sensor.
Ik probeer steeds een stukje te lezen uit het boekje, vind het wel leuk om te doen.

De auto doet gewoon veel te vaak meldingen. Net zoals nu in de sneeuw logisch dat het een en ander niet werkt, maar dan vijf keer aangeven in een paar minuten dat een deel van de parkeer systemen niet beschikbaar zijn is wat overdreven.

Ik snap het ergens wel elke keer dat je onder de 10km/h komt geeft de auto dat aan. Maar dat vind ik dus irritant.

• WerkelijkP8ig
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-01 11:47
Vanaf levering, begin november, piepen mijn remmen als een oude trein. Zijn er meer die dit hebben? En mogelijk al een oplossing hebben gevonden? Ik heb de A6, met kleine accu :)

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:05
WerkelijkP8ig schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:51:
Vanaf levering, begin november, piepen mijn remmen als een oude trein. Zijn er meer die dit hebben? En mogelijk al een oplossing hebben gevonden? Ik heb de A6, met kleine accu :)
Jip, net hetzelfde!

• brechtdk
  • Registratie: Oktober 2024
Andrehj schreef op zondag 4 januari 2026 @ 22:13:
[...]

Bij voorruitverwarming wordt de voorruit direct elektrisch verwarmd, door dunne weerstandsdraden of een geleidende folie in de ruit.
Geen blower dus.
Ik heb het winterpakket en kan bevestigen dat de voorruit géén elektrische verwarming heeft.

Wat dat winterpakket nu precies extra biedt blijft voor mij trouwens vaag. De omschrijving in de configurator is allesbehalve duidelijk. Ik heb het vooral genomen omdat ik zeker wilde zijn dat de auto voor te verwarmen is en omdat ik dacht dat het misschien een betere warmtepomp zou zijn. Mijn vorige A6 (55TFSI-e) kon dat ook, en dat is zo’n luxe die je één keer gewend bent en daarna niet meer wil missen.

Ik volg dit topic al een tijdje en met mijn A6 Sportback (nu 14.000 km) heb ik eigenlijk nog geen enkel echt probleem gehad. Enige uitzondering was de koffer, die vaak niet volledig opende. KD2 is ondertussen geïnstalleerd en sinds­dien werkt dat zoals het hoort.
Af en toe krijg ik wel een reeks meldingen dat assistentiesystemen niet beschikbaar zijn, maar dat is telkens te herleiden tot slecht zicht van de frontcamera (regen of vuil in combinatie met laagstaande zon).

Als ik dan toch wat kritiek mag geven (muggenzifterij):
  • Ik hoop dat de virtual cockpit terugkomt in een volgende update. Vreemd dat Audi daar enkele jaren geleden zo mee uitpakte en het nu precies vergeten lijkt te zijn.
  • Mijn vorige A6 had manoeuvring assist (stoeprandbescherming). In dit model is het niet eens een optie. Moeilijk te begrijpen waarom een ouder model op dat vlak beter uitgerust was.
  • De beeldkwaliteit van de 360°-camera’s was in de vorige A6 duidelijk beter. Nu zit er ook een kleine vertraging op het beeld, die vreemd genoeg verdwijnt zodra je het beeld vergroot.
  • Jammer dat de middenconsole geen ambient lighting langs de randen heeft, iets wat net zo typerend was voor de A6. Ironisch genoeg lijkt Audi dit wel teruggebracht te hebben in recentere modellen (Q3, Q5?).

• Rickrebr
brechtdk schreef op maandag 5 januari 2026 @ 09:12:
[...]

Ik heb het winterpakket en kan bevestigen dat de voorruit géén elektrische verwarming heeft.

Wat dat winterpakket nu precies extra biedt blijft voor mij trouwens vaag. De omschrijving in de configurator is allesbehalve duidelijk. Ik heb het vooral genomen omdat ik zeker wilde zijn dat de auto voor te verwarmen is en omdat ik dacht dat het misschien een betere warmtepomp zou zijn. Mijn vorige A6 (55TFSI-e) kon dat ook, en dat is zo’n luxe die je één keer gewend bent en daarna niet meer wil missen.

Ik volg dit topic al een tijdje en met mijn A6 Sportback (nu 14.000 km) heb ik eigenlijk nog geen enkel echt probleem gehad. Enige uitzondering was de koffer, die vaak niet volledig opende. KD2 is ondertussen geïnstalleerd en sinds­dien werkt dat zoals het hoort.
Af en toe krijg ik wel een reeks meldingen dat assistentiesystemen niet beschikbaar zijn, maar dat is telkens te herleiden tot slecht zicht van de frontcamera (regen of vuil in combinatie met laagstaande zon).

• Ik hoop dat de virtual cockpit terugkomt in een volgende update. Vreemd dat Audi daar enkele jaren geleden zo mee uitpakte en het nu precies vergeten lijkt te zijn.
  • Mijn vorige A6 had manoeuvring assist (stoeprandbescherming). In dit model is het niet eens een optie. Moeilijk te begrijpen waarom een ouder model op dat vlak beter uitgerust was.
  • De beeldkwaliteit van de 360°-camera’s was in de vorige A6 duidelijk beter. Nu zit er ook een kleine vertraging op het beeld, die vreemd genoeg verdwijnt zodra je het beeld vergroot.
  • Jammer dat de middenconsole geen ambient lighting langs de randen heeft, iets wat net zo typerend was voor de A6. Ironisch genoeg lijkt Audi dit wel teruggebracht te hebben in recentere modellen (Q3, Q5?).
Heb je wel verwarmd stuurwiel?

Ik heb blijkbaar ook verwarmde zijspiegels. Wat het winterpakket dan inhoud is achterbank verwarming, stuurwiel en meer opties in de app.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Aangezien je de remmen nauwelijks/niet gebruikt bij een elektrische auto, kunnen deze vaak wat extra geluid maken. Maken ze ook geluid na wat stevige remacties? (wellicht even wachten tot het weer droog is buiten ;))

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

Ik heb het met KD2 (daar is de auto mee geleverd) een paar keer gehad dat de kofferbak niet helemaal open ging, maar daarna sluit hij ook niet volledig.

Wat bedoel je met stoeprandbescherming? Dat de spiegel naar beneden draait bij het achteruitrijden?

.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:14
Afgelopen weekend zat ik even vast in de sneeuw. Was een terrein op gereden met meerdere bandensporen; waardoor ik dacht, daar kan ik ook wel heen. Neus naar voren - bij terugkomst kreeg ik de auto achteruit bijna niet meer van zijn plek. Zomerbanden zijn toch niet zo handig nu. Voor a.s. vrijdag nog een plekje weten te scoren, er gaan 4 WINTERCONTACTTS870P FR XL 112V CO285/45V20S870PXL banden onder. Type W hadden ze niet, maar daar zou je in theorie ook nog 240km/u mee mogen rijden. Was ik sowieso niet van plan, al helemaal niet in de winter ;-). Mensen hier met ervaring met deze band onder de Q6?

Mocht je vast zitten; ik heb op het zelfde paneel waar 'Drive select' en de alarmlichten zitten een knop om 'stabiliteitscontrole' aan te passen. Daarmee kreeg ik mijn auto wel los.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• JTHZZ
AkroBatik schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:02:
[...]

Aangezien je de remmen nauwelijks/niet gebruikt bij een elektrische auto, kunnen deze vaak wat extra geluid maken. Maken ze ook geluid na wat stevige remacties? (wellicht even wachten tot het weer droog is buiten ;))
Daarvoor is toch de functie remreiniging? Vooral met het natte herfstweer paar weken geleden kreeg ik vaak in de ochtend een tijdje de melding remreiniging actief. Die melding zie je staan als je efficiency mode hebt geselecteerd. Dan zie je links voor je neus (achter het stuur) een regeneratiemetertje en zodra je inhoudt/remt en de auto dus gaat regeneren, zie je daar soms die melding staan. De auto zorgt dus zelf dat de remmen af en toe lichtjes over de schijven slepen om roest te voorkomen. Bij mij piepen de remmen niet.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

JTHZZ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:40:
[...]

Daarvoor is toch de functie remreiniging? Vooral met het natte herfstweer paar weken geleden kreeg ik vaak in de ochtend een tijdje de melding remreiniging actief. Die melding zie je staan als je efficiency mode hebt geselecteerd. Dan zie je links voor je neus (achter het stuur) een regeneratiemetertje en zodra je inhoudt/remt en de auto dus gaat regeneren, zie je daar soms die melding staan. De auto zorgt dus zelf dat de remmen af en toe lichtjes over de schijven slepen om roest te voorkomen. Bij mij piepen de remmen niet.
Er is niet veel nodig om roest op de schijven te krijgen. Bij een normale auto is dit zo weg, maar bij een electrische gebruik je de mechanische rem vaak alleen voor het laatste stukje remmen en op de rem houden. Dit kan wat geluid geven. Ik weet niet wat de andere tweakers ervaren, bij welke snelheden of welke remkracht, maar wat extra geluiden bij het remmen (zeker in combinatie met de stille auto) is niet ongewoon.

.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

WerkelijkP8ig schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:51:
Heb ik ook last van, zwaar irritant ;)

Maar hij doet het bij de B stand en D stand (Dus zelf afremmen)
Vooral het laatste stukje langzaam remmen.
Bij hard remmen is het niet aanwezig, maar vervolgens weer rustig remmen heel hard hoorbaar

• JTHZZ
CoolHead621 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:00:
[...]

Heb ik ook last van, zwaar irritant ;)

Maar hij doet het bij de B stand en D stand (Dus zelf afremmen)
Vooral het laatste stukje langzaam remmen.
Bij hard remmen is het niet aanwezig, maar vervolgens weer rustig remmen heel hard hoorbaar
In D stand rem je niet zelf. Ook dan wordt eerst geregenereerd als je het rempedaal indrukt.

• WerkelijkP8ig
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-01 11:47
JTHZZ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:25:
[...]

In D stand rem je niet zelf. Ook dan wordt eerst geregenereerd als je het rempedaal indrukt.
Ik rij altijd in D, nooit in B. Mensen schrikken zich een ongeluk als ik aan kom rijden en rem. :F

• JTHZZ
Beetje semantiek, maar wat ik bedoelde is dat er in beide gevallen gerecupereerd wordt en je dus geen remmen hoort, als die al zouden piepen. Als je in D op het rempedaal drukt, wordt er in eerste instantie niet mechanisch geremd, pas als je harder remt.

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

JTHZZ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:25:
[...]

Zeker rem ik zelf, Trap toch echt het pedaal in :P

Maar ik snap wat je zegt. Je kan het ook horen want als je zonder muziek aan het rijden bent dan hoor je de remmen wel grijpen

[ Voor 20% gewijzigd door CoolHead621 op 05-01-2026 13:27 ]

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:49
Is het mogelijk om in mijn A6 Avant tijdens het voorklimatiseren (danwel via app of op de MMI bij verlaten van de auto) de voorruit blower op maximaal te laten draaien? Ik was dit vanuit de Enyaq gewend bij het voorklimatiseren en was ideaal bij een dichtgevroren voorruit, en was veel sneller dan dat het interieur op temperatuur is. In de zomer was de auto hiermee ook snel koel, ik gebruikte het eigenlijk altijd.

Nu lijk ik eerst de auto in te moeten stappen, handmatig op MAX zetten en blijft hij ook alleen maar aan zolang je op de bestuurdersstoel blijft zitten.

• Wasbeer2006
Bij mij niet, wat je altijd regelmatig moet doen is stevig remmen en dan liefst vanaf hoge snelheid zodat er wat tempratuur in de remmen komt.

De auto doet het zelf ook automatisch, in de eerste kilometers zie je ook dat de auto niet recupereert. De remzadels lichten dan op op het midden scherm en niet de recuperatie lijn.

Maar elke week een twee a drie keer goed remmen zou ik wel aanraden.

Er komt niet snel roest op de remmen, dat is remstof die nat is geweest. Dat is uiteindelijk roestvorming maar niet op de schuif zelf, dat is er echt na 2 a 3 meter remmen vanaf.

[ Voor 14% gewijzigd door Wasbeer2006 op 05-01-2026 14:38 ]

• Wasbeer2006
[...]
1: helemaal eens! dat vond ik een fijne optie in mijn geval een passat, maar toch!
2.1 de spiegels kantelen als je dat instelt, werkt heel goed!
2.2 en je kan de camera op de wielen zetten, helaas elke keer opnieuw instellen.
3: kwaliteit is niet heel scherp inderdaad;
4: Dat heeft de A6 Hybrid en ICE wel, of dit bij de facelift van de etron zit denk ik niet. Midden conslole op de hybrid/ICE is aan de zijkant ook mooier, net als de deuren vind ik persoonlijk.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wasbeer2006 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:42:
[...]

1: helemaal eens! dat vond ik een fijne optie in mijn geval een passat, maar toch!
2.2 en je kan de camera op de wielen zetten, helaas elke keer opnieuw instellen.
3: kwaliteit is niet heel scherp inderdaad;
4: Dat heeft de A6 Hybrid en ICE wel, of dit bij de facelift van de etron zit denk ik niet. Midden conslole op de hybrid/ICE is aan de zijkant ook mooier, net als de deuren vind ik persoonlijk.
De camera laat dan het linker en rechter voorwiel zien (of achterwiel). Zo onhandig. Waarom zou ik de wielen op 1 as willen zien ipv de 2 wielen aan de kant van de stoep waar ik aan het parkeren ben...

.

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-01 22:04
Gisteren een uurtje gereden rond het vriespunt, grotendeels snelweg. Efficiency mode, windkracht 3 tegen. Dan kan ik een verbruik van 25kWh/100km ergens wel snappen, ook al reed ik uiterst behoudend en gemiddeld 80 (ivm sneeuw).

Maar de prognose van resterend bereik ging wel héél hard omlaag. Zie foto: 34km resterend met 19% batterij, en het liep de 5km na de foto daadwerkelijk ~5km terug. Dat kan toch niet kloppen met een 95kWh batterij? Maar ja, zeker in de sneeuw ga je geen risico nemen.

Als die indicator op de foto niet de meest betrouwbare indicator is, welke dan wel? Ik put hier weinig vertrouwen uit voor een rit naar Alpen volgende maand...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdqA5DlTEVf2ofh3gvsCZICtP5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hoXTwTbwmijKPcwumvoNbIn.jpg?f=fotoalbum_large

• JTHZZ
sebassie1980 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:30:
Gisteren een uurtje gereden rond het vriespunt, grotendeels snelweg. Efficiency mode, windkracht 3 tegen. Dan kan ik een verbruik van 25kWh/100km ergens wel snappen, ook al reed ik uiterst behoudend en gemiddeld 80 (ivm sneeuw).

Maar de prognose van resterend bereik ging wel héél hard omlaag. Zie foto: 34km resterend met 19% batterij, en het liep de 5km na de foto daadwerkelijk ~5km terug. Dat kan toch niet kloppen met een 95kWh batterij? Maar ja, zeker in de sneeuw ga je geen risico nemen.

Als die indicator op de foto niet de meest betrouwbare indicator is, welke dan wel? Ik put hier weinig vertrouwen uit voor een rit naar Alpen volgende maand...

[Afbeelding]
Je cruise control stond nog op 125 ;) dat helpt niet mee.
Ik zal wel weer een superzuinige versie van de auto hebben gekregen maar ik reed vandaag bij -3 graden een rit van 120km met 21.5kWh verbruik. 70% snelweg met 106 op CC.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:54

[Afbeelding]
1. Het verwarmen van de cabine kost relatief veel energie als het koud is. Dit wordt in de rit-consumptie van de eerste rit meegenomen. Dit ie voor de volgende 100 Km niet meer nodig (alleen bijverwarmen)
2. Guess-o-meter is i.d.d. wat minder slim om dit voor de komende 10Km in de range te verwerken.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 00:54
JTHZZ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:33:
[...]

Je cruise control stond nog op 129 ;) dat helpt niet mee.
Ik zal wel weer een superzuinige versie van de auto hebben gekregen maar ik reed vandaag bij -3 graden een rit van 120km met 21.5kWh verbruik. 70% snelweg met 106 op CC.
(zie eerder ;) )
Was je auto (in dit geval bedoel ik de cabine) al warm toen je wegreed?

[ Voor 4% gewijzigd door metalpro2021 op 05-01-2026 16:34 ]

• JTHZZ
metalpro2021 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:34:
[...]

(zie eerder ;) )
Was je auto (in dit geval bedoel ik de cabine) al warm toen je wegreed?
Het waren 2 losse ritten waarvan de eerste met voorverwarming was. De andere was 1,5 uur later.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

JTHZZ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:35:
[...]

Het waren 2 losse ritten waarvan de eerste met voorverwarming was. De andere was 1,5 uur later.
Maar ritten van 120 km helpen het gemiddelde wel goed. Dit is alweer 50% meer dan de foto hierboven

[ Voor 14% gewijzigd door AkroBatik op 05-01-2026 16:41 ]

.

• sebassie1980
JTHZZ schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:33:
[...]

Je cruise control stond nog op 125 ;) dat helpt niet mee.
Hehe. Nee, dat was het niet. Zondag rond het middaguur was Ede -> Rotterdam niet te doen boven 100km/h, de hele snelweg reed een heel constante 80. Meerdere veiligheidssystemen en CC werkten niet eens door de sneeuw.

Bij een rotonde op het eind nog onbedoeld een paar meter gedrift ondanks mijn ~15km/h. Vraag me af of de 4WD daar wel werd getriggerd -- dat kun je niet handmatig afdwingen begrijp ik (A6).

[ Voor 14% gewijzigd door sebassie1980 op 05-01-2026 17:05 ]

• brechtdk
  • Registratie: Oktober 2024
AkroBatik schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:19:
[...]
Wat bedoel je met stoeprandbescherming? Dat de spiegel naar beneden draait bij het achteruitrijden?
Wasbeer2006 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:42:
[...]

Maneuver Assist stuurt automatisch actief bij wanneer je in een smalle parkeerplaats rijdt of wanneer je dreigt met de velgen tegen de stoeprand te zitten. De auto draait dan aan het stuur of gaat op tijd de rem... bij het inrijden van nauwe ondergrondse parkings ook handig omdat hij het min of meer overneemt. Ik heb even in de configurator gekeken en er is nu wel een optie beschikbaar "Parkeerassistent Pro met geheugenfunctie en bediening op afstand" en daar lijkt de functionaliteit nu wel in te zitten. Ik durf bijna met zekerheid te wedden dat ik die optie niet had ten tijde van het configureren (september 2024).

• JTHZZ
AkroBatik schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:40:
[...]

Maar ritten van 120 km helpen het gemiddelde wel goed. Dit is alweer 50% meer dan de foto hierboven
Maar er zat wel 1,5 uur tussen de twee gedeeltes van die 120km dus auto moest opnieuw het interieur opwarmen. Dus het kan nog wel iets lager.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 22:26

delorean7

Let's take the Aston toni

Nieuwe avant net opgepikt in Amsterdam - samen met de dealer paar keer geprobeerd om uberhaupt een account actief to krijgen via de My Audi app - no dice.

Algehele storing blijkbaar?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dFEAlZT4O4RzSYcwLRP7iAiudo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/btVhLKHITTts1gWb5QNNbluO.png?f=fotoalbum_large

• Brooky
  • Registratie: September 2001
delorean7 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:15:
Nieuwe avant net opgepikt in Amsterdam - samen met de dealer paar keer geprobeerd om uberhaupt een account actief to krijgen via de My Audi app - no dice.

Algehele storing blijkbaar?[Afbeelding]
Heb je het bij de dealer binnen of buiten geprobeerd? Binnen in het pand kan het nog wel eens voor problemen zorgen.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:28
sebassie1980 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:00:
Bij een rotonde op het eind nog onbedoeld een paar meter gedrift ondanks mijn ~15km/h. Vraag me af of de 4WD daar wel werd getriggerd -- dat kun je niet handmatig afdwingen begrijp ik (A6).
(Niet persoonlijk opvatten aub)
Ben jij ook een van die koekenbakkers die denken dat ze anno 2025 ineens op zomerbanden in de sneeuw kunnen rijden?
Ik verbaas me daar ontzettend over. 10 jaar geleden reed iedereen in de winter op winterbanden. Dan hebben we een paar milde winters en ineens is iedereen vergeten waar die winterbanden ook al weer voor waren.... |:( |:( |:( en denken ze wel met (ook nog eens enorm brede) zomerbanden in de sneeuw te kunnen "rijden"...
Als je geen winterbanden wilt, kies dan voor all-seasons.
En als je geen van beide hebt, blijf dan thuis als er sneeuw ligt. Dan kan het deel van de automobilisten die zijn materiaal wél voor elkaar heeft tenminste veilig doorrijden.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• sebassie1980
Sinds vorige week winterbanden, maar verder een prima betoog :)
Al denk ik dat rijstijl minstens zo belangrijk is in het behoud van controle bij gladheid.

• Wasbeer2006

[Afbeelding]
Ik had het vorige week ook 83kw, nog 8% en kon nog 7km en ik moest er nog 8.....
Dan ga je je afvragen welke klopt. Thuis was het nog 6% logisch metvde 83kw 4km per 1% in de koud.

En toen kon ik er nog 8km met die 6%. Ik wilde eerst nog door de wijk blijven rijden om te kijken hoe ver ie nog echt kon. Ik denk dat het percentage klopt en dan houd ik 4km per % aan. Jijkan er 5 aanhouden bij enigzins nor aal gebruik.

• Wasbeer2006
Andrehj schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:36:
[...]

(Niet persoonlijk opvatten aub)
Ben jij ook een van die koekenbakkers die denken dat ze anno 2025 ineens op zomerbanden in de sneeuw kunnen rijden?
Ik verbaas me daar ontzettend over. 10 jaar geleden reed iedereen in de winter op winterbanden. Dan hebben we een paar milde winters en ineens is iedereen vergeten waar die winterbanden ook al weer voor waren.... |:( |:( |:( en denken ze wel met (ook nog eens enorm brede) zomerbanden in de sneeuw te kunnen "rijden"...
Als je geen winterbanden wilt, kies dan voor all-seasons.
En als je geen van beide hebt, blijf dan thuis als er sneeuw ligt. Dan kan het deel van de automobilisten die zijn materiaal wél voor elkaar heeft tenminste veilig doorrijden.
Bewust na 20 jaar geen winterbanden meer voor die max 5 dagen per jaar.
Ook dieis van de 120 dagen 115 de slechtere band en veel ook! Circa 20% in grip minder dan een zomerband ookin de koud.

All seasons nooit als all season, rijd hem dan als winterband in NL Anders rijd je voor 5 dagen 360 dagen met banden die 10 meter later stilstaan in droog en nat als er wel hard wordt gereden.

Mijn zomerbanden hadden vanmiddag op een natte snelweg meer grip dan een winterband. Dat voel ik en dat wijzen ook diverse testen uit. Vanmorgen was iets anders, dat was glad, maar best te doen hoor hier in het westen.

Laat je niet door het ^%€ verhaal vertellen dat vanaf 7 graden een winterband meer grip heeft wat dat is totale onzin een winterband heeft alleen op sneeuw en troep meer grip, op ijs is het verschil minien.

Let wel als je in een gebied woont en ook veel op modder landweggetje rijd is een winterband natuurlijk wel heel goed en ga je op wintersport is het natuurlijk ook een no brainer.

En dan rijden er velen ook nog veel te lang op een winterband, vanaf begin december tm eerste week maart is wel de max. Met 20 graden wil je echt het verschil niet weten in remweg en grip.

[ Voor 4% gewijzigd door Wasbeer2006 op 05-01-2026 20:31 ]

• synx6
Wie heeft er ervaring met het vervangen van de speakers? Ben er inmiddels wel klaar mee. Heel veel midrange is er niet. Verwacht dat als de deur en tweets vervangen zijn het al voldoende is.

Tip naar een goed zaakje mag ook. Betreft de Q6.

[ Voor 3% gewijzigd door synx6 op 05-01-2026 21:02 ]

• Wasbeer2006
synx6 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:01:
Wie heeft er ervaring met het vervangen van de speakers? Ben er inmiddels wel klaar mee. Heel veel midrange is er niet. Verwacht dat als de deur en tweets vervangen zijn het al voldoende is.

Ik denk dat het meer in de aansturing en instellingen zit, die er deels niet zijn.

Zet de setting iig op "voorin" ipv alle zitplaatsen.
En dan ietsje minder bas en treble dan de 0 stand, dan is het bij mij redelijk een zesje......

Je mist inderdaad een middentoon instelling en een losse instelling voor de woofer.

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
Voorklimatisering via de app werkte vanmorgen opeens weer na weken van foutmeldingen!

Zit er elke dag tegen beter weten in op te hopen… en nu voor het eerst in lange tijd eens geen foutmelding.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:54
synx6 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 21:01:

Hier maak ik me ook een beetje zorgen om, al moet ik nog 2 weken wachten om erachter te komen in de A6. Heb niet het B&O pakket genomen (wel altijd in al mijn vorige auto's het luxe sound pakket).

Helpen de additionele sound enhancement opties in de Audi app store niet?
...al moet je dan weeer een abonnement afsluiten begrijp ik?

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

Hupsel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:54:
[...]

Hier maak ik me ook een beetje zorgen om als moet ik nog 2 weken wachten om erachter te komen in de A6. Heb niet het B&O pakket genomen (wel altijd in al mijn vorige auto's het luxe sound pakket).

Met die add-ons vanuit de store wordt het wel beter.
Maar verwacht geen wonderen, Je krijgt iets meer bass met de bass versterking.
En iets zuiverdere tonen met revitalisering (geloof ik dat het heet)

• Wasbeer2006
Ik vind het niet beter worden met de add ons. Eerder slechter. Harde bass snap ik echt niets van.
Krijg nu al pijn in mijn oren met bass op -2 nog meer is het uit verhouding.

Zet de instelling op voorin, dat doet wonderen.
Balans tikje naar achteren en naar rechts en de bestuurder heeft best prima geluid.
bass en treble op -2 a -3. Bij normaal tot iets harder klinkt het dan goed. Hard kan het gewoon niet.
Dit is bij mij met spotify, de nummer zonder kwaliteitsverlies klinken stukken beter, ik had het niet zo extreem verwacht.

B&O is iets beter maar voor het geld gewoon slecht, voor 2000 euro kan je het beter achteraf ergens laten doen.

Geluid blijft wel een persoonlijk ding en wat had je hiervoor, dat scheelt nogal.... qua verglijk. Maar mocht je een Volvo met B&W gehad hebben, dan gaat alles een telleurstelling worden wat bij andere merken onder de 8000 euro kost en een grote ook :-)

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:54
Het is uberhaupt al belachelijk dat je voor additionele geluisinstellingen (geen hardware) al moet bijbetalen in een app store..

Ik heb nu de Q4 met Sonos, dat is voor mij op zich prima,
Ik ben geen audiofiel maar draai wel alles op lossless en met wat bas, vooral de 90s beukers :-)

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38
Alamo schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:51:
Voorklimatisering via de app werkte vanmorgen opeens weer na weken van foutmeldingen!

Zit er elke dag tegen beter weten in op te hopen… en nu voor het eerst in lange tijd eens geen foutmelding.
Aaaaand it’s gone :+

• synx6
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 07:58:
[...]

Ik denk dat het meer in de aansturing en instellingen zit, die er deels niet zijn.

Zet de setting iig op "voorin" ipv alle zitplaatsen.
En dan ietsje minder bas en treble dan de 0 stand, dan is het bij mij redelijk een zesje......

Je mist inderdaad een middentoon instelling en een losse instelling voor de woofer.
Ik mis finesse en balans. Alle add ons zijn de bekende loudness achtige EQ instellingen. Meer laag helpt iets in het laag maar de speakers kunnen dit niet aan.

Een mid EQ had al geholpen. Jammer om te lezen dat er nog niet iemand is met een quick win. Een simpel coax setje en wat filters hier en daar kan al genoeg zijn is mijn hoop.

• synx6
Hupsel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:54:
[...]

Hier maak ik me ook een beetje zorgen om, al moet ik nog 2 weken wachten om erachter te komen in de A6. Heb niet het B&O pakket genomen (wel altijd in al mijn vorige auto's het luxe sound pakket).

Verwacht iets heel matigs. Dan valt het mee :) De installaties zijn verre van muzikaal en niet passend bij de rest van de auto.

• synx6
Alamo schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:51:

Heeft hier nooit betrouwbaar gewerkt. Ik zie het maar als een feature.

• zorgeloosict
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand of je op de sleutel de kofferklep bij de avant ook kan sluiten
Bij de Polestar 2 gebruikte ik deze functie vaak, maar hier kan ik hem met dubbel klikken wel openen maar niet sluiten..

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:30
zorgeloosict schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:51:
Weet iemand of je op de sleutel de kofferklep bij de avant ook kan sluiten
Bij de Polestar 2 gebruikte ik deze functie vaak, maar hier kan ik hem met dubbel klikken wel openen maar niet sluiten..
De knop ingedrukt houden verwacht ik.

• S-vd-S
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:25
Moet je er alleen niet te dicht bij staan.

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:47
Na 1 maand gebruik, de volgende vragen die ik nog niet heb weten te beantwoorden:

1. Bij mijn Volvo XC40 kon ik de laadkabel ontgrendelen via de ontgrendelknop wanneer de auto nog op slot stond, maar de sleutel NFC was. Bij de Q6 moet ik eerst de hele auto ontgrendelen om vervolgens de kabel te ontgrendelen. Kan dit anders?

2. Mijn zijspiegels kantelen niet naar beneden wanneer ik achteruit rijd. Ik heb alle pakketten en opties, dit zou moeten gebeuren toch/kunnen toch?

3. Enkele mensen hier gaven aan dat ze een waarschuwing krijgen bij verlaten voertuig als telefoon nog aanwezig is. Ik krijg alleen een dieren en kinderen reminder (wat belangrijker is natuurlijk ;)). Ik krijg de instelling niet gevonden.

4. Is het mogelijk om Flitsmeister meldingen door te laten komen waneer je aan het bellen bent met CarPlay. Door het verborgen laad-dock kan ik het FM dashboard niet zien.

5. Navigatie: is het voor laadstops mogelijk om minimale laadsnelheid en aanbiedersvoorkeuren (bijv. Fastned) aan te geven?

6. Navigatie: is er een andere manier om de alternatieve routes te bekijken dan klikken op een grijze alternatieve route? Vind dat erg onhandig werken.

7. Is het mogelijk een standaard cameraweergave bij achteruitrijden in te stellen en op te slaan?

8. In de XC40 kon ik door het lang indrukken van de achterruitontooiknop de communicatiemodule (GPS/5G) resetten. Nu lees ik dat je deze module bij de Q6 alleen via het verwijderen van een fysieke zekering kan resetten. Kan dit echt niet anders?

8. Zijn er nog ergens verborgen gleuven voor (laad)pasjes? Ik heb wel wat vakjes gevonden maar voor pasje alleen achter zonneklep.

Elk antwoord wordt erg gewaardeerd! :)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Pepehv schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:
Na 1 maand gebruik, de volgende vragen die ik nog niet heb weten te beantwoorden:

1. Bij mijn Volvo XC40 kon ik de laadkabel ontgrendelen via de ontgrendelknop wanneer de auto nog op slot stond, maar de sleutel NFC was. Bij de Q6 moet ik eerst de hele auto ontgrendelen om vervolgens de kabel te ontgrendelen. Kan dit anders?

2. Mijn zijspiegels kantelen niet naar beneden wanneer ik achteruit rijd. Ik heb alle pakketten en opties, dit zou moeten gebeuren toch/kunnen toch?

3. Enkele mensen hier gaven aan dat ze een waarschuwing krijgen bij verlaten voertuig als telefoon nog aanwezig is. Ik krijg alleen een dieren en kinderen reminder (wat belangrijker is natuurlijk ;)). Ik krijg de instelling niet gevonden.

4. Is het mogelijk om Flitsmeister meldingen door te laten komen waneer je aan het bellen bent met CarPlay. Door het verborgen laad-dock kan ik het FM dashboard niet zien.

5. Navigatie: is het voor laadstops mogelijk om minimale laadsnelheid en aanbiedersvoorkeuren (bijv. Fastned) aan te geven?

6. Navigatie: is er een andere manier om de alternatieve routes te bekijken dan klikken op een grijze alternatieve route? Vind dat erg onhandig werken.

7. Is het mogelijk een standaard cameraweergave bij achteruitrijden in te stellen en op te slaan?

8. In de XC40 kon ik door het lang indrukken van de achterruitontooiknop de communicatiemodule (GPS/5G) resetten. Nu lees ik dat je deze module bij de Q6 alleen via het verwijderen van een fysieke zekering kan resetten. Kan dit echt niet anders?

8. Zijn er nog ergens verborgen gleuven voor (laad)pasjes? Ik heb wel wat vakjes gevonden maar voor pasje alleen achter zonneklep.

1. ontgrendelt hij niet door op de knop bij de laadpoort te drukken met de sleutel op zak?
2. zoek naar "stoeprandfunctie" in de handleiding
6. Druk op het knopje van de schaal van de kaart
7. wat bedoel je? Je kan het automatische zoeken naar een parkeervak uitzetten, wat al een hoop scheelt.
8a. Laten we hopen dat dit niet nodig is :P
8b. in het dashboardkastje heb ik er 1 gevonden. Heb ook wat 3d print modellen gezien voor in het vak van de armsteun

.

• Wasbeer2006
Pepehv schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:21:

1. Weet ik niet. Persoonlijk vind ik auto ontgrendelen en op de knop drukken niet zo'n probleem.

2. Dat kan zeker een van de knoppen op het paneel aanzetten en ze kantelen standaard bij achteruit rijden, maar niet zo bizar extreem als bij Volvo, gewoon hoe het hoort.

3. Daar moet je de telefoon als sleutel voor gebruiken, die functie zou ik afraden.

4. Ja in AA wel CP weet ik niet.

5. Ja boekje lezen, zit bij instellngen van de Navigatie

6. Wat zou je hier willen zien en hoe?

7. Nee, althans ik heb hem nog niet gevonden

8. 1 in het dashboardkastje

Maar begin echt aan je boekje dan kom je nog veel handige tips bezig, is even werk, ik ben ook pas op 30% Denk ik maar wel handig om bv te weten hoe je de laadklep handmatig open te maken als electrisch niet werkt bv. Ik noem maar iets onderweg op vakantie :)

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33
Ik rijd al maanden met telefoon als sleutel; zonder een enkel probleem (Samsung wallet/Fold 7). Ik kan die functie dus wel aanraden :)
Ik krijg overigens geen melding bij laten liggen telefoon. Kom daar dan pas achter als ik de auto niet op slot krijg. Begreep dat die melding in een update komt.

• Wasbeer2006
Dat is soweiso fijn, maar veel hebben er wel een probleem mee
Ja of zelfs dat de auto sluit bij het weglopen met sleutel, zag ik op YT.

Ik heb het idee dat het niet starten van de klimatisering te maken heeft met het netwerk waar de auto zich bevind. Maar de vinger kan ik er niet achter leggen. Mogelijk met de auto op hetzelfde wifi netwerk werkt het niet. Maar ik krijg het niet goed gereproduceerd omdat ik niet weet wat de auto doet als ie stand-by staat.
Gebruikt ie dan het wifi netwerk of zijn eigen 4G verbinding?

De store function store werkt al ruim twee weken niet bij mij. Niet via de duitse inlog op een PC en ook niet via de app, bij het willen kopen krijg ik een foutmelding, wilde verlichting voor een jaar aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wasbeer2006 op 07-01-2026 13:28 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wasbeer2006 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:27:
Dat is soweiso fijn, maar veel hebben er wel een probleem mee
Ja of zelfs dat de auto sluit bij het weglopen met sleutel, zag ik op YT.

Ik heb het idee dat het niet starten van de klimatisering te maken heeft met het netwerk waar de auto zich bevind. Maar de vinger kan ik er niet achter leggen. Mogelijk met de auto op hetzelfde wifi netwerk werkt het niet. Maar ik krijg het niet goed gereproduceerd omdat ik niet weet wat de auto doet als ie stand-by staat.
Gebruikt ie dan het wifi netwerk of zijn eigen 4G verbinding?

De store function store werkt al ruim twee weken niet bij mij. Niet via de duitse inlog op een PC en ook niet via de app, bij het willen kopen krijg ik een foutmelding, wilde verlichting voor een jaar aanschaffen.
Afgaande op de reacties hier wilde ik de telefoonsleutel niet gebruiken, maar de verkoper stond er op :D Zo ver werkt het zonder problemen

De store werkte bij mij ook niet goed. Blijven refreshen was de oplossing en op een gegeven moment kwam ik er door. In de auto gaf hij aan dat mijn land niet ondersteud is. Toen ik dit naar Duitsland veranderde werkte het wel in de auto. Dus of het land veranderen of het refreshen de oplossing is weet ik niet, maar ik heb nu lampjes voor 1 euro per maand.

[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 07-01-2026 13:40 ]

.

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
Hier ook al weken en de dealer geeft aan dat hij er veel over gebeld wordt. Geen enkele oplossing vooralsnog dus. Vind dit voor een premium merk toch wel echt bijzonder.

• Wasbeer2006
AkroBatik schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:35:
[...]

Afgaande op de reacties hier wilde ik de telefoonsleutel niet gebruiken, maar de verkoper stond er op :D Zo ver werkt het zonder problemen

De store werkte bij mij ook niet goed. Blijven refreshen was de oplossing en op een gegeven moment kwam ik er door. In de auto gaf hij aan dat mijn land niet ondersteud is. Toen ik dit naar Duitsland veranderde werkte het wel in de auto. Dus of het land veranderen of het refreshen de oplossing is weet ik niet, maar ik heb nu lampjes voor 1 euro per maand.
De store werkte net weer zonder een enkele foutmelding.

• Wasbeer2006
Wesnam schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:53:
[...]

Hier ook al weken en de dealer geeft aan dat hij er veel over gebeld wordt. Geen enkele oplossing vooralsnog dus. Vind dit voor een premium merk toch wel echt bijzonder.
De vraag is of het aan de auto ligt....... Volvo, exact zo... Premium dat is wie je het vraagt
De mini van mijn vrouw exact zo, de ene keer wel en andere keer niet.. Premium is ook wie je het vraagt

MAW geef niet zomaar de auto de schuld of app. Zet je wifi eens uit op je telefoon. Telefoon opnieuw opstarten het is soms nog gewoon W95 he :-) Bij mij werkt ie soms ook niet maar bij een twede keer klikken meestal wel.
Een bijkomend geluk bij een ongeluk voor je lichaam is het een stuk gezonder of even in de koud te zijn, die zie het ook positief :-)

En ervaar je echt continu van allerlei problemen auto 20 minuten van de stroom af. Vraag de wegenwacht maar hoe vaak dat wat oplost.

Volvo ook met het google systeem veel meer problemen als met hun eigen sensus. Het ligt vaak echt niet alleen maar aan de auto fabrikant. Dat Audi het zichzelf veel te complex heeft gemaakt onderschrijf ik meteen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wasbeer2006 op 07-01-2026 15:03 ]

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
Wasbeer2006 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 14:59:
[...]

De vraag is of het aan de auto ligt....... Volvo, exact zo... Premium dat is wie je het vraagt
De mini van mijn vrouw exact zo, de ene keer wel en andere keer niet.. Premium is ook wie je het vraagt

MAW geef niet zomaar de auto de schuld of app. Zet je wifi eens uit op je telefoon. Telefoon opnieuw opstarten het is soms nog gewoon W95 he :-) Bij mij werkt ie soms ook niet maar bij een twede keer klikken meestal wel.
Een bijkomend geluk bij een ongeluk voor je lichaam is het een stuk gezonder of even in de koud te zijn, die zie het ook positief :-)

En ervaar je echt continu van allerlei problemen auto 20 minuten van de stroom af. Vraag de wegenwacht maar hoe vaak dat wat oplost.

Volvo ook met het google systeem veel meer problemen als met hun eigen sensus. Het ligt vaak echt niet alleen maar aan de auto fabrikant. Dat Audi het zichzelf veel te complex heeft gemaakt onderschrijf ik meteen.
Al 3 keer de app verwijderd, hele auto al opnieuw geconfigureerd, lijkt maar niet te lukken. Ook het achterportier gaat niet meer van het slot, de achterklep gaat maar half open en de stoel schuift willekeurig weer naar achteren als ik de auto in D zet. Ik vrees toch dat ik binnenkort een kop koffie bij de dealer ga doen.

• Pepehv
1. ontgrendelt hij niet door op de knop bij de laadpoort te drukken met de sleutel op zak?
Nop.

2. zoek naar "stoeprandfunctie" in de handleiding
Ik meen wat in de handleiding staat al geprobeerd te hebben, ga het opnieuw testen!

6. Druk op het knopje van de schaal van de kaart
Daarmee krijg je toch niet het alternatieve route selecteren schermpje? Je moet dan eerst op een route klikken. Vervolgens kan je in het overzicht ook weer niet goed zien wat welke omleiding is (bij Google Maps zie je dan duidelijk bijv. 'Via A16' 'Via A58')

7. wat bedoel je? Je kan het automatische zoeken naar een parkeervak uitzetten, wat al een hoop scheelt.
Dat het grote scherm altijd standaard de 365 view toont, ipv de achteruitrij camera. Nu moet ik daar telkens voort tikken.

8a. Laten we hopen dat dit niet nodig is :P
Dat is helaas niet zo...heb de GPS module al een keer moeten resetten. Dit kwam overigens in de XC40 ook wel eens voor - niet zo erg want was altijd met reset eenvoudig op te lossen.

8b. in het dashboardkastje heb ik er 1 gevonden. Heb ook wat 3d print modellen gezien voor in het vak van de armsteun
Tx!

• Pepehv
1. Weet ik niet. Persoonlijk vind ik auto ontgrendelen en op de knop drukken niet zo'n probleem.
Natuurlijk een luxe 'probleem'. Maar alleen het kabelontgrendelknopje gebruiken is weer net wat makkelijker.

2. Dat kan zeker een van de knoppen op het paneel aanzetten en ze kantelen standaard bij achteruit rijden, maar niet zo bizar extreem als bij Volvo, gewoon hoe het hoort.
Ik ga het weer proberen.

3. Daar moet je de telefoon als sleutel voor gebruiken, die functie zou ik afraden.
Goed om te weten, dank!

Moest je daarvoor nog een speciale geluidssetting kiezen in Flitsmeister? Ik heb nu via A2DP.

Alle instellingen nagelopen. Ik duik het boekje in...

Dat je een overzicht krijgt van de beschikbare routes (dus bij. 'Via A16', 'Via A58'), met bijbehorende tijd en dat je visueel goed ziet in de kaart welke route bij welke opties hoort. Zoals bij Google Maps dus :)

Check

Check

Maar begin echt aan je boekje dan kom je nog veel handige tips bezig, is even werk, ik ben ook pas op 30% Denk ik maar wel handig om bv te weten hoe je de laadklep handmatig open te maken als electrisch niet werkt bv. Ik noem maar iets onderweg op vakantie :)
Het lijkt bij deze auto echt nodig ja, niet gewend! Dank voor de tip.

• Wasbeer2006
Wesnam schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:12:
[...]

Al 3 keer de app verwijderd, hele auto al opnieuw geconfigureerd, lijkt maar niet te lukken. Ook het achterportier gaat niet meer van het slot, de achterklep gaat maar half open en de stoel schuift willekeurig weer naar achteren als ik de auto in D zet. Ik vrees toch dat ik binnenkort een kop koffie bij de dealer ga doen.
Dat zijn natuurlijk problemen die echt aan de auto liggen. Daarvoor zou ik zeker naar de dealer gaan

• Wasbeer2006
Pepehv schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:35:
[...]

Natuurlijk een luxe 'probleem'. Maar alleen het kabelontgrendelknopje gebruiken is weer net wat makkelijker.

Ik ga het weer proberen.

Goed om te weten, dank!

Moest je daarvoor nog een speciale geluidssetting kiezen in Flitsmeister? Ik heb nu via A2DP.

Alle instellingen nagelopen. Ik duik het boekje in...

Dat je een overzicht krijgt van de beschikbare routes (dus bij. 'Via A16', 'Via A58'), met bijbehorende tijd en dat je visueel goed ziet in de kaart welke route bij welke opties hoort. Zoals bij Google Maps dus :)

Check

Check

Het lijkt bij deze auto echt nodig ja, niet gewend! Dank voor de tip.
2. Als je een van de spiegel knopjes indrukt onder het rondje op het paneel. Met hey audi vind je ook best wel wat. Ff geduld soms maar het werkt wel

5. Was het zelf ook even kwijt.....in de auto kan ik het niet vinden, maar ik heb het daar gezien. In de app naar navigatie laden aanklikken, dan verschijnt er rechts een klein knopje en kan je allemaal voorkeursinstellingen doen. >50kv >150 kv >250kv etc
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste