Helemaal prima als je me niet gelooft. Maar ik verwacht dat als ik onder de 18kWh zit bij 5 graden ik ook met wat meer snelwegaandeel onder de 20 blijf. En vandaag bij 0 graden was het 80% snelweg met 105-110km/u. De lage gemiddelde snelheid kwam door meerdere korte stukjes op lage snelheid waarbij de auto overigens weer helemaal was afgekoeld. Het gemiddelde verbruik liep nog steeds terug totdat ik thuis was. Op een 100% snelwegtraject zul je hoger uitkomen en als je 120 of harder gaat rijden helemaal. Maar mijn punt was dat ik >22 voor een A6 hoog vind. En ik zie hier nu ook meerdere nog lagere A6 verbruikscijfers langskomen dus ik denk dat het allemaal best aardig klopt. Ik ben in ieder geval prima tevreden ermee en rij op langere ritten makkelijk onder de 20.GeeMoney schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:21:
[...]
Dank, en nu is het wel duidelijk waardoor je verbruik dus zo laag is.
Je gemiddelde snelheid is namelijk erg laag. Ondanks je cruise snelheid. (Die van mij lag op 87km/h)
Daarom durf ik dus wel te stellen dat als je echt dicht tegen de toegestane snelweg snelheid een traject aflegt tegen de vrieskou aan dat "makkelijk" onder de 20kWh/100km in ieder geval niet de norm is.
Daarnaast heb je inderdaad een Sportback maar de Macan heeft dezelfde vorm. Je rijdt weliswaar op 19" en dat zal wel aardig wat schelen want ik heb sportieve 22" velgen.
Maar helenaal goed als jij een andere ervaring hebt of het niet gelooft. Lijkt me niet zo zinvol daar verder over te discussiëren. Er zit zoveel in rijstijl, uitvoering van de auto, wind, hoogteverschil enz. dat het lastig vergelijken is.
[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 30-12-2025 07:10 ]
:strip_exif()/f/image/NXN68kCGW1Ty7gjRKCdPJqZs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5hoXTwTbwmijKPcwumvoNbIn.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/btVhLKHITTts1gWb5QNNbluO.png?f=fotoalbum_large)