• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:50
Dit bedoel ik dus met veel te comlexe software. Het zit zo in elkaar en er zit best een soort logica in, maar dan moet je wel exact weten wat je doet, net zoals die routines als je ergens een keer je deuren ontgrendeld of iets anders met die auto doet, best handig, maar later zoek je je de blubber

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-02 15:53
Wasbeer2006 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:24:
[...]

Dit bedoel ik dus met veel te comlexe software. Het zit zo in elkaar en er zit best een soort logica in, maar dan moet je wel exact weten wat je doet, net zoals die routines als je ergens een keer je deuren ontgrendeld of iets anders met die auto doet, best handig, maar later zoek je je de blubber
Jep.
Wat me meer verbaast is dat dit een default instelling is... aangezien ik dat zeker niet zelf heb aangevinkt.

Verder ben ik behoorlijk tevreden met de auto hoor. Hij rijdt heerlijk.
Wat ik wel jammer vind is de slechte beeldkwaliteit en met name de lag van de parkeercamera's in vergelijking met de Q4 en een Polo.

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 11:41
Sinds enkele dagen blijft het accu percentage in de MyAudi app staan op 26 procent betreft een A6 E-tron. Echter wanneer ik het dashboard bekijk dan staat daar het daadwerkelijke percentage. Ik kan ook geen laaddoel versturen of klimaatregeling starten, wel vanuit de auto.

Wel synct de app, er staat gewoon onlangs bijgewerkt etc.

Ik heb het voertuig verwijderd uit de app en opnieuw toegevoegd. Helaas lost dat het probleem niet op. Iemand een idee?

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-02 11:30
Brooky schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:56:
Hier als Audi Q6 rijder op zich ook best tevreden, maar alle software glitches baren mij ook zorgen en geven weinig vertrouwen.

Grootste probleem bij mij nu is dat de Audi app geen update geeft van de laadstatus (km en percentage), hij blijft sinds 2 weken op 221/56% staan. Erg vervelend nu we op reis zijn en je niet kan checken hoe ver je hebt geladen, daar check ik nu de Ionity app voor. App herinstalleren, MMI resetten bieden geen soelaas.

Iemand met dezelfde ervaring en weet wat de oplossing is?
Gelijkaardig probleem gehad, contact opnemen met support via de app, daar staan de juiste telefoonnummers voor support (Audi Digital Support heet die dienst). Via die weg hadden ze mijn probleem in twee dagen opgelost. Ja, je moet even door de eerste lagen van troubleshooting aan de telefoon, maar toen die stappen vruchteloos bleken, stonden er effectief goede support mensen klaar, updates rond server patches, specifieke wagen issues etc.

In mijn geval moest de serverkant op orde gezet worden (remote connectivity werkte voor 1 of andere reden niet meer). Dat ging nooit vanzelf goedgekomen zijn, nog kon ik het zelf rechtzetten.

• kwdr
robinh schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:53:
Sinds enkele dagen blijft het accu percentage in de MyAudi app staan op 26 procent betreft een A6 E-tron. Echter wanneer ik het dashboard bekijk dan staat daar het daadwerkelijke percentage. Ik kan ook geen laaddoel versturen of klimaatregeling starten, wel vanuit de auto.

Wel synct de app, er staat gewoon onlangs bijgewerkt etc.

Ik heb het voertuig verwijderd uit de app en opnieuw toegevoegd. Helaas lost dat het probleem niet op. Iemand een idee?
Gelijkaardig probleem gehad, contact opnemen met support via de app, daar staan de juiste telefoonnummers voor support (Audi Digital Support heet die dienst). Via die weg hadden ze mijn probleem in twee dagen opgelost. Ja, je moet even door de eerste lagen van troubleshooting aan de telefoon, maar toen die stappen vruchteloos bleken, stonden er effectief goede support mensen klaar, updates rond server patches, specifieke wagen issues etc.

In mijn geval moest de serverkant op orde gezet worden (remote connectivity werkte voor 1 of andere reden niet meer). Dat ging nooit vanzelf goedgekomen zijn, nog kon ik het zelf rechtzetten.

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:42
kwdr schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:11:
[...]

Ik zal het in mijn achterhoofd houden, bedankt. Inmiddels is het laadpercentage toch automatisch weer hersteld in de app na 2 weken. Geen idee waarom.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-02 09:56
Iemand hier nog tips voor een proefrit?
Ik ga morgen in een Q6 Performance een proefrit maken, bijna alle opties erop...

Enige wat ik mij kan bedenken is alert zijn op foutmeldingen en software versie controleren..
Iemand anders nog tips?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 09:02
verstappen33 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:53:
Ik ga morgen in een Q6 Performance een proefrit maken, bijna alle opties erop...

Enige wat ik mij kan bedenken is alert zijn op foutmeldingen en software versie controleren..
Iemand anders nog tips?
De vraag is meer, van welke auto stap je over en wat zijn je verwachtingen? Denk niet dat het veel zin heeft om te kijken naar een versienummer oid maar meer het gevoel van rijden, het interieur, ruimte achterin/kofferbak of je dat kan overtuigen. Dat gecombineerd met showroom modellen die wellicht ook een andere interieur afwerking hebben (leren stoelen ipv stof bv).

Persoonlijk heb ik weinig tot geen last van alles wat hier in dit topic vermeld wordt (muv de achterklep) en ben ik zeer tevreden, blind, overgestapt van een A5 Sportback naar een A6 e-tron Sportback.

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online

Iemand anders nog tips?
Ga je dan deze auto kopen, of is het een showroom model en dan ga je een bestellen?

Vraag of the auto luchtvering heeft, blijkbaar die rijdt heel anders dan de gewone staal veren. Ik zou die allebei proberen, als het mogelijk is.

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Volgende week dinsdag breng ik mijn Q6 Quattro E1 naar de dealer met deze klacht:
Bij diverse snelheden boven de +- 95km/h ontstaat er een zoemend geluid, vergelijkbaar met het geluid dat je hoort als je over een doorgetrokken streep rijdt. Zeer storend.

Het geluid is altijd te reproduceren, maar niet altijd even hard.
Bij 119-121km/h is het geluid het hardst.

Het geluid komt van voor/onder bij je voeten, regio banden/motor.

Online zijn er meerdere meldingen van Q6 eigenaren te vinden die hetzelfde probleem ervaren waarbij oplossingen worden gezocht in banden, velgen, dempers, en de bovenste metalen afdekplaat van de voorste motor (https://www.e-tronforum.c...2025-9-22-56-am-jpg.17460). Aanpassingen hierin lijken de klachten te verminderen, maar niet volledig op te lossen.
Recent is mij opgevallen dat het zoemende / resonerende geluid volledig verdwijnt als ik m'n hoofd ver naar voren beweeg richting de voorruit. Het lijkt zich te concentreren op de bestuurderspositie (top :))

Ik hoop echt dat de dealer het herkent en erkent, en er iets mee wil doen. Het heeft namelijk behoorlijke invloed op het rijplezier.

Iemand anders hier die deze klacht herkent?

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 09:36

Iemand anders nog tips?
Mijn tip? De nieuwe IX3 of EX60? 8)7

Nee, even serieus... Duw eens boven op de led lichtbalk in het dashboard, het gekraak dat je dan hoort, ga je op termijn ook tijdens het rijden horen. Sommigen deert het niets, ik word er gek van.

Test vooral ook de driver assistent systems goed zodat je weet wat te verwachten. Er staan veel fancy woorden in de brochure, maar kort samengevat is het een adaptive cruise control die kruispunten en rotondes herkent en daarvoor afremt als de stand van de maan goed is. Als je hier geen belang aan hecht, top, vooral niet gebruiken. Maar verwacht geen automatische lane changes op de autostrade bijvoorbeeld.

En foutmeldingen, tja... Bij mij doen ze zich voornamelijk voor bij het opstarten van de wagen na lange tijd stilstand (een paar uur), in combinatie met draadloze verbinding met de wagen (draadloze android auto), meerdere gebruikersprofielen en het al dan niet gebruiken van de digitale sluiten via je telefoon. Allemaal zeer moeilijk te testen in een testrit natuurlijk, maar lees je zeker in over de gekende problemen om zelf uit te maken of het dingen zijn die je zelf wilt gebruiken of waar je je aan zou storen.

• Wasbeer2006
Pepehv schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:24:
Volgende week dinsdag breng ik mijn Q6 Quattro E1 naar de dealer met deze klacht:

[...]

Recent is mij opgevallen dat het zoemende / resonerende geluid volledig verdwijnt als ik m'n hoofd ver naar voren beweeg richting de voorruit. Het lijkt zich te concentreren op de bestuurderspositie (top :))

Ik hoop echt dat de dealer het herkent en erkent, en er iets mee wil doen. Het heeft namelijk behoorlijke invloed op het rijplezier.

Ik heb het ook bij de A6, maar alleen tussen de 85 en 95/100. Soms is het meer of minder. Ik verdenk de luchtgaten in de voorbumper die de lucht langs de banden sturen, maar al ik de hogedrukspuit eropzet staan ze vol op de band, oke water is geen lucht maar toch.......

Ik zag ook ergens op het grote www dat het met het type velg te maken heeft ik heb de 20" 10 spaaks, de vrij open velg. Kan dat artikel niet meer vinden

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-02 20:29
Volgende week ga ik de nieuwe auto (2025 model) afhalen, hopelijk minder issues dan sommige andere hier.

Ik ga allesinds het benzine motorgeluid van mijn BMW X1 HPEV niet missen.
liber! schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:44:
Ik ga vandaag of morgen volgende bestellen (~19,2k korting):

Audi A6 Sportback e-tron Corporate S Performance

Pack interior Luxury (leder/kunstleder - bruin)
Daytonagrijs metaalkleur (pareleffect) -> Ik wou de lichtere versie, maar die hebben ze niet in de Corporate S
santosbruin-santosbruin-staalgrijs/ zwart-zwart / zwart / zwart
Pack Platinum
Trekhaak
Audi phone box
Pack Winter

Zaken die ontbreken? Ik ben voornamelijk opzoek naar een comfortabele auto voor de volgende 5 a 7j.

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 26-02 15:26
Ik heb al meerdere berichten gelezen over verschil SOC en SOE van de batterij maar na een rustige rit (enigszins noodzakelijk) en buitentemperatuur van +1 graad vind ik ruim 10% afwijking toch wel erg fors. Net voordat ik de straat in reed kreeg ik melding dat prestaties werden teruggeschroefd, was dus wel echt krap aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NI3sJhpG_A5Wqkho0IakgKwBhY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TuGkyMz1PUmExl6fSZorljVz.png?f=fotoalbum_large

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er is vandaag een update verschenen voor de myAudi app in de Apple App Store. Niet zoveel veranderingen er wordt gewoon vermeld dat de MyAudi app voor CarPlay nu voor meerdere modellen beschikbaar is.

Wat ik wel heb opgemerkt is dat je nu in MyAudi voor Carplay nu ook info van het voertuig kan zien (verbruik, radius,…)

Wat alleen nog steeds storend is, is het feit wanneer je die CarPlay app opent er nog steeds wordt gevraagd om het scherm van je iPhone te activeren. 😫

Eigenlijk best bedroevend…de enigste updates die je ziet van Audi is voor een app op je smartphone.

• Wasbeer2006
somfortiwan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:28:
[...]

Nee, even serieus... Duw eens boven op de led lichtbalk in het dashboard, het gekraak dat je dan hoort, ga je op termijn ook tijdens het rijden horen. Sommigen deert het niets, ik word er gek van.

Test vooral ook de driver assistent systems goed zodat je weet wat te verwachten. Er staan veel fancy woorden in de brochure, maar kort samengevat is het een adaptive cruise control die kruispunten en rotondes herkent en daarvoor afremt als de stand van de maan goed is. Als je hier geen belang aan hecht, top, vooral niet gebruiken. Maar verwacht geen automatische lane changes op de autostrade bijvoorbeeld.
Ik heb een hekel aan gekraak, maar ik hoor echt nog niets na 6500, mijn V60 was ook kraakvrij, maar de rest ervoor niet.

Er komen, buiten tesla, nu pas auto's op de markt die zelf van baan wisselen. De IX3 is de eerste auto in Europa de EX60 kan het volgens mij ook. Zeker ook een mooie auto. Maar dat iterieur vind ik bij Volvo echt te kaal worden dat is de reden dat ik niet eens serieus naar een ES90 heb gekeken, buiten dat het ook geen station is.

Voor elk merk/keuze geld, wat vind je belangrijk. Zou ik voor een SUV gaan zou ik zeker ook naar de IX3 en EX60 gaan kijken voor een Station/sedan, de i5, maar misschien nog meer de zeekr als concurenten

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:27
somfortiwan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:28:
[...]

En foutmeldingen, tja... Bij mij doen ze zich voornamelijk voor bij het opstarten van de wagen na lange tijd stilstand (een paar uur), in combinatie met draadloze verbinding met de wagen (draadloze android auto), meerdere gebruikersprofielen en het al dan niet gebruiken van de digitale sluiten via je telefoon. Allemaal zeer moeilijk te testen in een testrit natuurlijk, maar lees je zeker in over de gekende problemen om zelf uit te maken of het dingen zijn die je zelf wilt gebruiken of waar je je aan zou storen.
Ik snap niet zo goed waarom je zou gaan duwen op de ledbalk. In elke auto als je ergens op drukt dan kraakt er wel iets.

• Wasbeer2006
Rickrebr schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom je zou gaan duwen op de ledbalk. In elke auto als je ergens op drukt dan kraakt er wel iets.
Eens, maar ik doe het ook vaak.
Bij Volvo kom je een eind daar kraakt echt niet veel. Goed die zijn gemiddeld ook 2 tot 300 kilo zwaarder.
Mijn B4 woog wat bij andere merken een hybrid woog, namelijk 1810 kilo

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-02 07:52
kwdr schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:12:
[...]

Idem hier. Sindsdien werkt het toch al enkele weken terug perfect. Server-Cloud issue blijkbaar.

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 20:35
Pwain schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:20:
Er is vandaag een update verschenen voor de myAudi app in de Apple App Store. Niet zoveel veranderingen er wordt gewoon vermeld dat de MyAudi app voor CarPlay nu voor meerdere modellen beschikbaar is.

Wat ik wel heb opgemerkt is dat je nu in MyAudi voor Carplay nu ook info van het voertuig kan zien (verbruik, radius,…)

Wat alleen nog steeds storend is, is het feit wanneer je die CarPlay app opent er nog steeds wordt gevraagd om het scherm van je iPhone te activeren. 😫

Eigenlijk best bedroevend…de enigste updates die je ziet van Audi is voor een app op je smartphone.
Net opgemerkt dat mijn widget op de homescreen van mijn Iphone ook mijn batterij % kan zien, samen met de range

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
Naafets88 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:40:
[...]

Net opgemerkt dat mijn widget op de homescreen van mijn Iphone ook mijn batterij % kan zien, samen met de range
Dat is niet nieuw (als je dat tenminste bedoelde), want er waren al 2 widgets, eentje voor het lockscreen en een ‘normale’ widget.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 19-02-2026 10:48 ]

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-02 09:36
Rickrebr schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Je duwt er tijdens het rijden niet op, ik bedoel gewoon dat het geluid dat je krijgt door er licht op te duwen, het geluid is dat je krijgt als je wagen opwarmt en (in mijn geval) bij elke snelheidsheuvel, bocht, acceleratie, deceleratie, ... (en nee, ik ben geen racepiloot, dit is een SUV met comfortabele luchtvering en zo rijd ik er ook mee).

Ik zeg niet dat iedere wagen er in dezelfde mate last van heeft en dat iedereen zich er aan zal storen. Ik erger me er rot aan in mijn wagen. Ik ben al regelmatig terug bij Audi geweest en elk model uit de toonzaal vertoont hetzelfde.

Er is voor deze wagen voor een goedkoop, hard plastic gekozen voor dit onderdeel en dat heeft inherent 'zettingsgeluid'. Audi noemt dit normaal, dus als je er gevoelig voor bent, is hier geen oplossing voor. Bij een Q8 of een Q4 is dit nog een soort rubber dat meegeeft bij de Q6 and A6 is hier jammer genoeg op bespaard.

• Naafets88
JTHZZ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:47:
[...]

Dat is niet nieuw (als je dat tenminste bedoelde), want er waren al 2 widgets, eentje voor het lockscreen en een ‘normale’ widget.
Die op het lockscreen gaf bij mij niet de SOC terug, nu wel

• JTHZZ
Naafets88 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:42:
[...]

Die op het lockscreen gaf bij mij niet de SOC terug, nu wel
Er waren voor deze update ook al 3 lockscreen widgets mogelijk: eentje met de range als getal en de SoC als rondje eromheen, eentje met range en SoC allebei als getal en eentje met alleen informatie over een ingestelde timer. Ik zie bij mij in ieder geval geen verandering tov voor de update, nog steeds deze 3 opties. Je kunt dit kiezen als je de widget toevoegt (naar beneden scrollen naar de myAudi app in het lijstje)

[ Voor 13% gewijzigd door JTHZZ op 19-02-2026 11:49 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wasbeer2006 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:43:
[...]

Er komen, buiten tesla, nu pas auto's op de markt die zelf van baan wisselen. De IX3 is de eerste auto in Europa de EX60 kan het volgens mij ook. Zeker ook een mooie auto. Maar dat iterieur vind ik bij Volvo echt te kaal worden dat is de reden dat ik niet eens serieus naar een ES90 heb gekeken, buiten dat het ook geen station is.
Of de 5 serie, x3 en diverse volkswagens hebben het ook.

YouTube: How To: Use Assisted Lane Change with Travel Assist on the Volkswage... Dit filmpje is slechts 3 jaar oud.

.

• Wasbeer2006
Benieuwd of ze het bij de A en Q6 ook aan gaan zetten. Die kan het namelijk wel.

In dat fimplje is niet hetzelfde level (level 2) als in de Ix3, hier moet je handmatig nog iets doen.

• verstappen33
Glorix Jim schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:09:
[...]

De vraag is meer, van welke auto stap je over en wat zijn je verwachtingen? Denk niet dat het veel zin heeft om te kijken naar een versienummer oid maar meer het gevoel van rijden, het interieur, ruimte achterin/kofferbak of je dat kan overtuigen. Dat gecombineerd met showroom modellen die wellicht ook een andere interieur afwerking hebben (leren stoelen ipv stof bv).

Persoonlijk heb ik weinig tot geen last van alles wat hier in dit topic vermeld wordt (muv de achterklep) en ben ik zeer tevreden, blind, overgestapt van een A5 Sportback naar een A6 e-tron Sportback.
Vanmorgen een proefrit gemaakt van 45-60 minuten, alle soorten wegen mee gepikt die ik maar kon vinden in de omgeving..

De auto heeft mij positief verrast, qua prestaties en rijgedrag. Ik kom ook niet uit een hele luxe auto (Opel Astra 1.0 uit 2017), dus dit is echt een hele grote sprong voor uit..

Een beetje gespeeld met de diverse rijmodussen en ook de rijders ondersteunings systemen en vond het direct prettig werken..
Het enige nadeel wat ik kon vinden is de bediening van de cruise control, die zit links onder achter het stuur, maar dat zal denk ik meer een kwestie van wennen zijn, en ik vond de bedieningsknoppen rechts op het stuur een beetje onhandig geplaatst, ik drukte er nog niet per ongeluk op, maar ik merkte wel dat ik mijn handen er steeds dicht tegen aan had.

Het model van deze ochtend wordt hem helaas niet, vond de kleur (magneetgrijs) niet echt mooi..
De verkoper gaat nu op zoek naar een Mythos zwarte uitvoering met een aantal opties die ik echt wil.
En ondertussen hou ik de auto sites ook in de gaten om te kijken of er elders in het land een mooie auto beschikbaar komt met de gewenste opties/kleuren.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
verstappen33 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:17:
[...]
Het enige nadeel wat ik kon vinden is de bediening van de cruise control, die zit links onder achter het stuur, maar dat zal denk ik meer een kwestie van wennen zijn
Daar wen je echt wel aan, zo'n stengel is uiteindelijk extreem intuifief en compleet blind te bedienen.

Persoonlijk vind ik het fijner dan controls op het stuur :Y

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wasbeer2006 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:48:
Benieuwd of ze het bij de A en Q6 ook aan gaan zetten. Die kan het namelijk wel.

In dat fimplje is niet hetzelfde level (level 2) als in de Ix3, hier moet je handmatig nog iets doen.
Eens, desalniettemin is de Audi cruise control ondergeschikt aan wat Volkswagen levert.

.

• verstappen33
Ander praktisch vraagje, ik heb perse een trekhaak nodig, veel modellen op AutoScout etc hebben deze optie niet.. Heeft iemand ervaring met een trekhaak naderhand monteren?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

verstappen33 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:30:
Ander praktisch vraagje, ik heb perse een trekhaak nodig, veel modellen op AutoScout etc hebben deze optie niet.. Heeft iemand ervaring met een trekhaak naderhand monteren?
Ja. Bij mij achteraf geplaatst door Audi. Hij gaat keurig naar beneden en weer omhoog. Of hij het ook doet (als in, blijft er ook een aanhanger achter hangen), weet ik nog niet :P

[ Voor 6% gewijzigd door AkroBatik op 19-02-2026 13:38 ]

.

• verstappen33
AkroBatik schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Ja. Bij mij achteraf geplaatst door Audi. Hij gaat keurig naar beneden en weer omhoog. Of hij het ook doet (als in, blijft er ook een aanhanger achter hangen), weet ik nog niet :P
Ik moet af en toe een paardentrailer trekken (korte stukken tot 75km), en verder gebruik ik vaak een fietsendrager waar 2-3 fietsen op gaan.
Maar goed om te weten dat het ook achteraf geplaatst kan worden, want Audi bied ook weer rijhulp systemen aan voor een aanhanger, en geen idee of dat ook te activeren is met een achteraf geplaatste trekhaak.
Maar die vraag neem ik wel even mee met mijn zoektocht.

• Naafets88

Ik dacht gelezen te hebben bij de MY2027 dat het erin zou zitten

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

Hier staat van wel in de MY26 modellen (geleverd vanaf 5-2-26):

https://www.audi-mediacen...d-features-in-store-16916
but now also supports lane changes initiated by the driver on the highway. Where possible, the driver can initiate assisted lane changes by activating the turn signal; the vehicle then steers into the desired lane.

[ Voor 29% gewijzigd door Dean Martin op 19-02-2026 14:14 ]

The best is yet to come

• Glorix Jim
AkroBatik schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:27:
[...]

Eens, desalniettemin is de Audi cruise control ondergeschikt aan wat Volkswagen levert.
Daar zijn de meningen over verdeeld :)

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-02 18:46
Iemand een idee?

Vandaag zag ik dat in de app het percentage van de batterij niet meer geupdate werd. Ik dacht bij thuiskomst, ik koppel die auto wel opnieuw in de app. Toen brak de pleuris uit, de app gaf aan dat er een gebruiker gekoppeld moest worden en zei daarna dat de gebruiker al aanwezig was in de auto. Ok, gebruiker dan maar opnieuw koppelen door verwijderen en aanmaken (de app wilde niet verder als ik deze stap niet voltooide). Allemaal netjes verlopen via de app en de auto, daarna moest ik de databundel opnieuw activeren. Ook via de app en qr code en u geeft de auto aan dat er geen databundel geactiveerd is en de app geeft aan van wel (ook online bij Vodafone). De app geeft echter nu aan 0 van 0 m’n beschikbaar. Alle privacy zaken staan goed. Is dit morgen automatisch verholpen? Of kan ik beter naar de dealer?

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-02 11:41
iX3-2022 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:23:
Iemand een idee?

Vandaag zag ik dat in de app het percentage van de batterij niet meer geupdate werd. Ik dacht bij thuiskomst, ik koppel die auto wel opnieuw in de app. Toen brak de pleuris uit, de app gaf aan dat er een gebruiker gekoppeld moest worden en zei daarna dat de gebruiker al aanwezig was in de auto. Ok, gebruiker dan maar opnieuw koppelen door verwijderen en aanmaken (de app wilde niet verder als ik deze stap niet voltooide). Allemaal netjes verlopen via de app en de auto, daarna moest ik de databundel opnieuw activeren. Ook via de app en qr code en u geeft de auto aan dat er geen databundel geactiveerd is en de app geeft aan van wel (ook online bij Vodafone). De app geeft echter nu aan 0 van 0 m’n beschikbaar. Alle privacy zaken staan goed. Is dit morgen automatisch verholpen? Of kan ik beter naar de dealer?
Sinds een dikke week. Hier hetzelfde aan de hand met onjuist weergeven accu percentage / range, laadstatus en kan klimaatregeling en laadlimiet niet op afstand meer bedienen. Dit werkt wel in de auto allemaal.

Vreemd maar waar geeft de Home Assistant integratie wel juiste percetnage/range weer zoals in de auto. En ook de app op mobiel zegt dat deze is gesynct en laat wel zien of er een portier geopend is oid.

Auto ontkoppeld van account, app verwijderd, opnieuw ingesteld maar tevergeefs. Audi gemaild en gebeld via nummer van de app. Daar kunnen ze me niet verder helpen en verwezen me naar de dealer. Vreemd je zou zeggen dat zoiets op afstand gerepareerd kan worden. Gisteren langs de dealer gereden en ze hebben een werkplaatsafspraak ingepland op 2 maart voor mijn A6 E-tron Sportback afleverdatum november 2025. Helaas geen nieuwe software update beschikbaar om meteen mee te nemen. Even afwachten hier. _/-\o_

• Wasbeer2006
MK_ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:26:
[...]

Daar wen je echt wel aan, zo'n stengel is uiteindelijk extreem intuifief en compleet blind te bedienen.

Persoonlijk vind ik het fijner dan controls op het stuur :Y
Dubbel. De cruise ansich via de stengel is prima, maar op het stuur bij mijn V60 was ook top. Omdat ik altijd met links het stuur vast heb was dat net ff makkelijker.

Maar daar gaat het me niet eens zo om. Bij de V60 zat de richting aanwijzer iets lager en veel dichterbij, waardoor die veel comfortaber te bedienen was en dat is voor het stukje dubbel.

Maar ansich is dit ook prima, het stoort me niet echt, met deze knoppen had ik hem iig niet aan het stuur willen hebben :-) Dat blijft mijn grootste irritatie die knoppen op het stuur, hoe dat door de (audi) keuring is gekomen......en zoals Volvo met ik losse knop in het midden was al prima, dat werkte altijd.

• Wasbeer2006
AkroBatik schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Mijn dealer wilde dat echt niet, die hebben er echt een gezeik mee gehad met twee q6,en die ze niet werkedn kregen met trekhaak. Misschien kan het nu wel zou fijn zijn.

• delorean7
  • Laatst online: 20-02 10:21

delorean7

Let's take the Aston toni

AkroBatik schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:02:
[...]

Of de 5 serie, x3 en diverse volkswagens hebben het ook.

YouTube: How To: Use Assisted Lane Change with Travel Assist on the Volkswage... Dit filmpje is slechts 3 jaar oud.
Ik heb die ID4 net ingeleverd (1st MAX) had dezelfde nieuwste software - kon het ook niet.
Maw het gras lijkt soms groener, maar valt in de praktijk wel mee.

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-02 18:46
robinh schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:23:
[...]

Sinds een dikke week. Hier hetzelfde aan de hand met onjuist weergeven accu percentage / range, laadstatus en kan klimaatregeling en laadlimiet niet op afstand meer bedienen. Dit werkt wel in de auto allemaal.

Vreemd maar waar geeft de Home Assistant integratie wel juiste percetnage/range weer zoals in de auto. En ook de app op mobiel zegt dat deze is gesynct en laat wel zien of er een portier geopend is oid.

Auto ontkoppeld van account, app verwijderd, opnieuw ingesteld maar tevergeefs. Audi gemaild en gebeld via nummer van de app. Daar kunnen ze me niet verder helpen en verwezen me naar de dealer. Vreemd je zou zeggen dat zoiets op afstand gerepareerd kan worden. Gisteren langs de dealer gereden en ze hebben een werkplaatsafspraak ingepland op 2 maart voor mijn A6 E-tron Sportback afleverdatum november 2025. Helaas geen nieuwe software update beschikbaar om meteen mee te nemen. Even afwachten hier. _/-\o_
Net ook even bij de dealer geweest, ze kunnen het helaas niet oplossen. In de app is te zien dat bij Cubic de auto actief is maar dat mijn bundel 0 mb is.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-02 15:53
Weet iemand of de carplay ook via de databundel gaat?
Ik zat van de week op 80 procent en vandaag een lange rit. Bewust via Carplay muziek gedraaid ipv via de Spotify app in de auto.

Bij aankomst…. Databundel leeg.

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:08
Gisteren vanwege een zachte band (melding dashboard) langs de snelweg op een parkeerplaats gestopt en het compressortje uit de verpakking gehaald. Wat een trieste ervaring was dat zeg....

Goedkoper dan goedkope troep. Een los slangetje dat je op het compressortje moet draaien. En vervolgens komt de lucht uit alle gaten van het apparaat, behalve uit het priellerige slangetje dat je aan het ventiel moet draaien. Met als gevolg dat je band leegloopt ipv dat je er lucht in pompt. Sta je dan.. Voorzichtig doorgereden naar een pompstation en daar voor €1,50 de band weer op spanning gebracht. Vandaag heeft de bandenboer een spijkertje uit de band gehaald.

Maar wat een afgang, Audi.....

• verstappen33
Hoe snel kan het gaan.
Gisteren een proefrit gemaakt in de Q6 performance.
Na een gesprek met de verkoper, de zoekopdracht gegeven voor een specifiek model + uitrusting.

Vandaag al een 100% match gevonden in Ingelstadt via de Audi Selectie plus aanbod.

Een jaar oud, 13k gelopen, bijna full option (alleen panorama dakje mist). Trekhaak erop, en in de kleur die ik graag wil.

Geen idee of het waar is, maar blijkbaar rijden medewerkers van Audi hoofdkantoor enkele maanden tot een jaar in nieuwe auto’s die daarna op de markt gebracht worden voor relatieve scherpe prijzen.

Al moest ik best nog wel veel moeite doen voor een echt goede deal.
Maar uiteindelijk zijn we eruit gekomen.
Auto zal over 4-6 weken voor mij klaar staan 🥳
Nog even geduld hebben dus.
Kan ik ondertussen mooi een laadpaal aan huis gaan regelen. 😎

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
verstappen33 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 00:05:
Hoe snel kan het gaan.
Gisteren een proefrit gemaakt in de Q6 performance.
Na een gesprek met de verkoper, de zoekopdracht gegeven voor een specifiek model + uitrusting.

Vandaag al een 100% match gevonden in Ingelstadt via de Audi Selectie plus aanbod.

Een jaar oud, 13k gelopen, bijna full option (alleen panorama dakje mist). Trekhaak erop, en in de kleur die ik graag wil.

Geen idee of het waar is, maar blijkbaar rijden medewerkers van Audi hoofdkantoor enkele maanden tot een jaar in nieuwe auto’s die daarna op de markt gebracht worden voor relatieve scherpe prijzen.

Al moest ik best nog wel veel moeite doen voor een echt goede deal.
Maar uiteindelijk zijn we eruit gekomen.
Auto zal over 4-6 weken voor mij klaar staan 🥳
Nog even geduld hebben dus.
Kan ik ondertussen mooi een laadpaal aan huis gaan regelen. 😎
Ik dacht dat Verstappen al die elektrische zooi niets vond ;)

Gefeliciteerd!

• verstappen33
Teknix1982 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 05:43:
[...]

Ik dacht dat Verstappen al die elektrische zooi niets vond ;)

Gefeliciteerd!
De echte misschien niet, maar ik wel. 😎

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-02 21:31
@verstappen33 Mag ik vragen hoeveel die auto nou goedkoper is dan wanneer je die auto nu nieuw in NL zou kopen (en welke korting zou je in NL hebben gekregen op een nieuwe)?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• verstappen33
Andrehj schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:55:
@verstappen33 Mag ik vragen hoeveel die auto nou goedkoper is dan wanneer je die auto nu nieuw in NL zou kopen (en welke korting zou je in NL hebben gekregen op een nieuwe)?
Ik zit ongeveer 25k onder de nieuw prijs.
Wat ik merkte tijdens mijn zoektocht op autoscout en gaspedaal is dat de meeste auto’s die daar op voorraad zijn ook gewoon rechtstreeks van Audi komen of als demo zijn gebruikt.
Er is nog niet veel aanbod vanuit de 2e hands markt van bijvoorbeeld leasecontracten die afgelopen zijn.

Wat ik wel merk is dat de marges klein zijn, want het aanbod vanuit Audi wordt gewoon Europees aangeboden en dat de prijzen gewoon scherp zijn om maar afzet te krijgen.

Ik weet dus niet of de prijs hoog of laag is omdat er gewoon te weinig aanbod is vanuit leasemaatschappijen waar de kilometerstand straks ook rond de 100-150k zal zijn.

Wel krijg ik de volle 5 jaar fabrieksgarantie vanaf moment dat die in NL komt, en 8 jaar of 160k op de accu.

Verder zal deze zover mogelijk in nieuwstaat worden gebracht.
Kleine krasjes of putjes worden weggewerkt en velgen zijn schade vrij.
Idem met het interieur..

De auto waar ik deze week in heb gereden kwam ook rechtstreeks van Audi weg en daar zat geen plekje op. Alles in nieuwstaat.

Dus ik ben heel benieuwd naar deze auto.

• S-vd-S
  • Registratie: December 2025
Johnbeer schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:53:
Gisteren vanwege een zachte band (melding dashboard) langs de snelweg op een parkeerplaats gestopt en het compressortje uit de verpakking gehaald. Wat een trieste ervaring was dat zeg....

Goedkoper dan goedkope troep. Een los slangetje dat je op het compressortje moet draaien. En vervolgens komt de lucht uit alle gaten van het apparaat, behalve uit het priellerige slangetje dat je aan het ventiel moet draaien. Met als gevolg dat je band leegloopt ipv dat je er lucht in pompt. Sta je dan.. Voorzichtig doorgereden naar een pompstation en daar voor €1,50 de band weer op spanning gebracht. Vandaag heeft de bandenboer een spijkertje uit de band gehaald.

Maar wat een afgang, Audi.....
Zojuist het Compressortje even geprobeerd. In mijn beleving is het een prima ding. 4 banden om te testen achter elkaar met ruim een bar bijgevuld. Ging heel snel en met weinig geluid. Geen enkel probleem ondervonden. Ik vindt het eigenlijk wel mooi dat het erbij geleverd wordt.

• Wasbeer2006
verstappen33 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:52:
[...]

Wat ik merkte tijdens mijn zoektocht op autoscout en gaspedaal is dat de meeste auto’s die daar op voorraad zijn ook gewoon rechtstreeks van Audi komen of als demo zijn gebruikt.
Er is nog niet veel aanbod vanuit de 2e hands markt van bijvoorbeeld leasecontracten die afgelopen zijn.

Wat ik wel merk is dat de marges klein zijn, want het aanbod vanuit Audi wordt gewoon Europees aangeboden en dat de prijzen gewoon scherp zijn om maar afzet te krijgen.

Ik weet dus niet of de prijs hoog of laag is omdat er gewoon te weinig aanbod is vanuit leasemaatschappijen waar de kilometerstand straks ook rond de 100-150k zal zijn.

Wel krijg ik de volle 5 jaar fabrieksgarantie vanaf moment dat die in NL komt, en 8 jaar of 160k op de accu.

Idem met het interieur..

De auto waar ik deze week in heb gereden kwam ook rechtstreeks van Audi weg en daar zat geen plekje op. Alles in nieuwstaat.

Das best een nette prijs. Je ziet het circa een kwart na nog geen jaar, dat is twee jaar private lease!
Je moet deze auto nooit prive nieuw kopen. Private lease hem dan, dat is (veel) goedkoper en geen risico.

Auto prijzen van ev,s worden vaak nog kunstmatig hoor gehouden. De lm,s verkopen echt belachelijk duur aan particulieren van de handel krijgen ze maar een 60% van de prijs.

Je hebt gewoon een prima deal!

• verstappen33
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:07:
[...]

Das best een nette prijs. Je ziet het circa een kwart na nog geen jaar, dat is twee jaar private lease!
Je moet deze auto nooit prive nieuw kopen. Private lease hem dan, dat is (veel) goedkoper en geen risico.

Auto prijzen van ev,s worden vaak nog kunstmatig hoor gehouden. De lm,s verkopen echt belachelijk duur aan particulieren van de handel krijgen ze maar een 60% van de prijs.

Je hebt gewoon een prima deal!
Ja klopt.
Daarnaast is de A6/Q6 ook 2x flink goedkoper geworden qua nieuwprijs.

De afschrijving is dus eigenlijk nog iets hoger.
Want die 25k die ik noemde is de vergelijking met de nieuwprijs in de huidige configurator op de website.

Het is wel een hele klap geld, maar wil er zeker 5-6 jaar in rijden, en misschien nog wel langer.
Het betreft een S Edition, met bijna de hele optielijst aangevinkt.
Luchtvering, massage stoelen, augmented reality, draadloze telefoon lader.
Ook nog een set winterbanden op 20” velgen erbij. Zomerbanden staan op 21 velgen.

Panorama dak is was wel mooi geweest, maar ik ik heb dat nooit gehad, dus zal het denk ik ook niet missen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 16:02
verstappen33 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:52:
[...]

Idem met het interieur..

Dat wat je eerder omschreef zijn de typische “Jahreswagen”, wat inderdaad zeer gebruikelijk is in Duitsland, daar is veel vraag naar en Duitse auto’s worden sowieso gewoon met korting in het achterhoofd geprijsd. Hoge cataloguswaarde, duur imago, meer belasting voor de staat (bijtelling), en de klant een goed gevoel wanneer deze korting krijgt.

Waarschijnlijk zijn er gewoonweg nog niet zoveel omdat je ze ook in Duitsland nauwelijks op de weg ziet. De auto was nogal late to the party tov de concurrentie.

• Wasbeer2006
ja dat klopt ook wel. Kijk naar hoe de EX60 wordt aangeboden.
Die heb je met een 117kw accu en 600pk voor 80, als je het echt heel gek maakt misschien 82 of 83.
En voor 70K heb je ook al echt een dikke versie

En of je het mooi vind is iets anders, maar hij doet echt niet onder voor een een Q6 of Ix3 ed.

• verstappen33
Wasbeer2006 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:19:
ja dat klopt ook wel. Kijk naar hoe de EX60 wordt aangeboden.
Die heb je met een 117kw accu en 600pk voor 80, als je het echt heel gek maakt misschien 82 of 83.
En voor 70K heb je ook al echt een dikke versie

En of je het mooi vind is iets anders, maar hij doet echt niet onder voor een een Q6 of Ix3 ed.
Ik heb ook gekeken naar de ex60.
Lange levertijden weerhield mij ervan.
En ik kon hem nergens proefrijden voor die tijd.

Looks konden mij ook niet echt overtuigen in de promo filmpjes door verschillende vloggers..

Maar ik heb altijd al voorkeur gehad voor Duitse auto’s.

• kwdr
Hupsel schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:42:
Weet iemand of de carplay ook via de databundel gaat?
Ik zat van de week op 80 procent en vandaag een lange rit. Bewust via Carplay muziek gedraaid ipv via de Spotify app in de auto.

Bij aankomst…. Databundel leeg.
Neen carplay gaat niet over de bundel.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
kwdr schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:20:
[...]

Neen carplay gaat niet over de bundel.
Dat kan wel, hangt er van af of je je auto-internetverbinding deelt met via de WiFi hotspot verbonden apparaten. Dat is instelbaar (ik weet uit m'n hoofd even niet waar). Als dat aan staat gaat al het verbruik van je telefoon (dus ook Carplay) alsnog door je auto-bundel.

• Wasbeer2006
Torrentus schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:13:
[...]

Dat kan wel, hangt er van af of je je auto-internetverbinding deelt met via de WiFi hotspot verbonden apparaten. Dat is instelbaar (ik weet uit m'n hoofd even niet waar). Als dat aan staat gaat al het verbruik van je telefoon (dus ook Carplay) alsnog door je auto-bundel.
Wat ik zoek in aansluiting op dit.

Hoe kan ik mijn telefoon bundel gebruiker voor de Youtube en spotify app via de auto?
Dat gaat nu van de databundel van de auto en die is duur om te vergoten. Mijn telefoon abo is 10 euro per maand voor 45 gb, dat trek ik niet zomaar leeg

• Wasbeer2006
verstappen33 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:24:
[...]

Ik heb ook gekeken naar de ex60.
Lange levertijden weerhield mij ervan.
En ik kon hem nergens proefrijden voor die tijd.

Looks konden mij ook niet echt overtuigen in de promo filmpjes door verschillende vloggers..

Maar ik heb altijd al voorkeur gehad voor Duitse auto’s.
Dat snap ik ook wel, alhoewel ik hiervoor een V60 had en dat was echt een goede auto. Beste stoelen in de markt voor weinig extra geld. De audi sportstoelen halen het er niet bij. B&W audio voor 3.000 euro is een hoop geld maar klinkt als de installaties van 9K bij Audi en BMW.

Ik vind de huidige Volvo's ook te minimalistisch aan de binnenkant, materialen zijn wel mooi en ze rijden echt goed. Ik was echt wel verrast over de kwaliteit van de V60. Daarvoor had ik een passat en de Volvo was echt wel een halve klasse hoger en net zo duur.

Puur mijn autogevoel zou ik een 340i of 540i willen. Nieuwe A/S5 ook mooi. Maar echt te weinig ruimte. In mijn V60 paste mijn MTB zonder wiel eraf in de A6 niet. Mijn racefiets kan er wel zo in, maarja die is een stuk kleiner. Ja ze kunnen er ook achter, maar als ik alleen ben wil ik ze niet achterop hebben als ik even bij de auto weg ben, wordt toch veel gejat op en daar zijn ze iets te duur voor.

• Brooky
Wasbeer2006 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:06:
[...]

Wat ik zoek in aansluiting op dit.

Hoe kan ik mijn telefoon bundel gebruiker voor de Youtube en spotify app via de auto?
Dat gaat nu van de databundel van de auto en die is duur om te vergoten. Mijn telefoon abo is 10 euro per maand voor 45 gb, dat trek ik niet zomaar leeg
Ik heb een iOS automatisering die mijn iPhone hotspot aanzet als die connect met de Wifi van de Q6. De Q6 verbindt dan weer automatisch met de Wifi van de iPhone hotspot. Bij mij blijft dan wireless CarPlay ook nog werken. Bij disconnected van de iPhone van de wifi van de Q6, gaat ook de hotspot weer uit via een automatisering.

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:12
Hier terug van een week Oostenrijk (nog bedankt voor de goede tips hier), wat de vuurdoop was voor de in Dec geleverde Q6 e-tron (Performance Advanced edition met Tech Pro, glazen dak, trekhaak). Een mini-review:
  • positief:
    • rijgedrag & comfort
    • routeplanning icm laadstops
    • in de basis is het gewoon een kwalitatief goede auto, fijne omgeving om in te moeten zitten (licht interieur, glazen dakraam)
    • grote infotainment scherm + bijrijdersscherm (verrassend handig)
    • audio systeem prima
    • uitstekende verlichting, die automatisch in het donker en met sneeuw altijd maximaal zicht geeft
    • kids happy met stoelverwarming achterin :)
    • myAudi werkte prima met voortgang laden en voorverwarmen vd auto
    • klein detail maar heb de "*" knop op het stuur de functie gegeven om audio-waarschuwing uit te zetten bij te hoge snelheid (in huur auto kon ik dit niet uitzetten; gek wordt je ervan)
    • voldoende bagage ruimte: alle bagage incl. 2x snowboardbags door het luik paste erin
    • adaptive cruise distance op standje 1, ook met volledige stops stoplicht. Het 'pookje' voor de controle is even wennen maar wel handig; ook dat naar je toehalen voor versnellen bij inhalen echt even 'gas'geven is
  • gelukkig geen storingen (itt sommige anderen hier); fingers crossed
  • kritische punten:
    • de 'lane change/departure warning en emergency assist' werkt niet goed: de auto stuurt tegen na iemand ruim te hebben ingehaald en weer terug te willen naar de vorige rijbaan. Ook gaat het de fout in bij werkzaamheden met gele strepen voor de rijbaan. Die 'correctie' is ook behoorlijk heftig. Het maakt het rijden gewoon gevaarlijker ipv veiliger. In de vorige VW ID4 werkte dit beter.
    • Daarover gesproken: in de ID4 hadden we "active lane assist" waarbij de auto actief meestuurt in bochten en je in het midden van de rijstrook houdt. Ik heb alle veiligheids en assistentie systemen meebesteld, maar kan deze functie niet vinden op de auto of in het menu vd rijhulpsystemen!? Iemand enig idee hoe dit te activeren? Hoe heet dit bij audi want ik kom zowel "active lane assist" tegen als "Adaptieve rijassistent plus"?
    • elke rit reset de adaptive cruise-control-afstand instelling, en moet deze weer opnieuw worden ingesteld. De default waarde 3 afstand is echt te ver, en praktisch niet bruikbaar voor de middenstrook (te grote afstand voorganger waardoor je linksplakker bent) of hij gaat te snel afremmen bij een trager voertuig.
    • dat audi met de app-store en betaalde abonnements functies stiekem probeert "enshittification" te introduceren; daar ben ik echt allergisch voor
    • De routeplanning. (1) soms stopte deze er spontaan mee (en niet alleen door puntje #6) (2) Ook moest ik zelf erachter komen dat er bij Munchen veel drukte was waardoor we beter een andere route konden rijden (en blijft het systeem ons telkens terugsturen naar de oude route). (3) Waarom biedt het geen optie om alternatieve routes te berekenen en dat je een keuze kan maken? (4) waarom kan ik mijn reis niet plannen op mijn telefoon en dat naar de navi sturen? (6) carplay en audi navi zijn 'mutual exclusive': maw ik kan niet even snel een alternatieve routeplanner checken zonder de audi navi te onderbreken
    • slechts 2 USB-C poorten voorin; geen extra poorten in het opbervak en achterin! De ID4 had dit wel gewoon (charge only maar dat is prima)! De audi designers (/accountants) hebben zeker geen kinderen...
  • nog een vraag: weet iemand hoe de audi routeplanner de laadstations kiest, op basis van welke criteria? Het viel me op dat er opvallend vaak een Aral station werd gekozen. Het kan toeval zijn, maar bij mij rees de vraag of Audi hier commerciele deals voor maakt. Ik wil zelf kunnen kiezen welke criteria de navi gebruikt voor laden.
Samenvattend is het een hele fijne auto, maar mn op digitaal vlak had er meer in gezeten. Hopelijk verbetert dit alsnog, maar ik vrees van niet als ik de lijst van meer urgente problemen bij anderen zie.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 14:32
Brooky schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:23:
[...]

Ik heb een iOS automatisering die mijn iPhone hotspot aanzet als die connect met de Wifi van de Q6. De Q6 verbindt dan weer automatisch met de Wifi van de iPhone hotspot. Bij mij blijft dan wireless CarPlay ook nog werken. Bij disconnected van de iPhone van de wifi van de Q6, gaat ook de hotspot weer uit via een automatisering.
Dank voor de uitleg. Hoe doe je die iOS automatisering? Heb je daar een app voor?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Brooky
Hammetje schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:56:
[...]

Dank voor de uitleg. Hoe doe je die iOS automatisering? Heb je daar een app voor?
“Opdrachten” app van Apple. Daar kan je in de Automatisering tab bovenstaande automatiseringen instellen.

• Wasbeer2006
vargo schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:02:
Hier terug van een week Oostenrijk (nog bedankt voor de goede tips hier), wat de vuurdoop was voor de in Dec geleverde Q6 e-tron (Performance Advanced edition met Tech Pro, glazen dak, trekhaak). Een mini-review:
  • positief:
    • rijgedrag & comfort
    • routeplanning icm laadstops
    • in de basis is het gewoon een kwalitatief goede auto, fijne omgeving om in te moeten zitten (licht interieur, glazen dakraam)
    • grote infotainment scherm + bijrijdersscherm (verrassend handig)
    • audio systeem prima
    • uitstekende verlichting, die automatisch in het donker en met sneeuw altijd maximaal zicht geeft
    • kids happy met stoelverwarming achterin :)
    • myAudi werkte prima met voortgang laden en voorverwarmen vd auto
    • klein detail maar heb de "*" knop op het stuur de functie gegeven om audio-waarschuwing uit te zetten bij te hoge snelheid (in huur auto kon ik dit niet uitzetten; gek wordt je ervan)
    • voldoende bagage ruimte: alle bagage incl. 2x snowboardbags door het luik paste erin
    • adaptive cruise distance op standje 1, ook met volledige stops stoplicht. Het 'pookje' voor de controle is even wennen maar wel handig; ook dat naar je toehalen voor versnellen bij inhalen echt even 'gas'geven is
  • gelukkig geen storingen (itt sommige anderen hier); fingers crossed
  • kritische punten:
    • de 'lane change/departure warning en emergency assist' werkt niet goed: de auto stuurt tegen na iemand ruim te hebben ingehaald en weer terug te willen naar de vorige rijbaan. Ook gaat het de fout in bij werkzaamheden met gele strepen voor de rijbaan. Die 'correctie' is ook behoorlijk heftig. Het maakt het rijden gewoon gevaarlijker ipv veiliger. In de vorige VW ID4 werkte dit beter.
    • Daarover gesproken: in de ID4 hadden we "active lane assist" waarbij de auto actief meestuurt in bochten en je in het midden van de rijstrook houdt. Ik heb alle veiligheids en assistentie systemen meebesteld, maar kan deze functie niet vinden op de auto of in het menu vd rijhulpsystemen!? Iemand enig idee hoe dit te activeren? Hoe heet dit bij audi want ik kom zowel "active lane assist" tegen als "Adaptieve rijassistent plus"?
    • elke rit reset de adaptive cruise-control-afstand instelling, en moet deze weer opnieuw worden ingesteld. De default waarde 3 afstand is echt te ver, en praktisch niet bruikbaar voor de middenstrook (te grote afstand voorganger waardoor je linksplakker bent) of hij gaat te snel afremmen bij een trager voertuig.
    • dat audi met de app-store en betaalde abonnements functies stiekem probeert "enshittification" te introduceren; daar ben ik echt allergisch voor
    • De routeplanning. (1) soms stopte deze er spontaan mee (en niet alleen door puntje #6) (2) Ook moest ik zelf erachter komen dat er bij Munchen veel drukte was waardoor we beter een andere route konden rijden (en blijft het systeem ons telkens terugsturen naar de oude route). (3) Waarom biedt het geen optie om alternatieve routes te berekenen en dat je een keuze kan maken? (4) waarom kan ik mijn reis niet plannen op mijn telefoon en dat naar de navi sturen? (6) carplay en audi navi zijn 'mutual exclusive': maw ik kan niet even snel een alternatieve routeplanner checken zonder de audi navi te onderbreken
    • slechts 2 USB-C poorten voorin; geen extra poorten in het opbervak en achterin! De ID4 had dit wel gewoon (charge only maar dat is prima)! De audi designers (/accountants) hebben zeker geen kinderen...
  • nog een vraag: weet iemand hoe de audi routeplanner de laadstations kiest, op basis van welke criteria? Het viel me op dat er opvallend vaak een Aral station werd gekozen. Het kan toeval zijn, maar bij mij rees de vraag of Audi hier commerciele deals voor maakt. Ik wil zelf kunnen kiezen welke criteria de navi gebruikt voor laden.
Samenvattend is het een hele fijne auto, maar mn op digitaal vlak had er meer in gezeten. Hopelijk verbetert dit alsnog, maar ik vrees van niet als ik de lijst van meer urgente problemen bij anderen zie.
Ik herken veel met een A6 en ook tech pro.

-Lane assist op het gevaarlijke af inderdaad en precies hoe je omschrijft
-Je kan de afstand wel standaard instellen op 1, dat moet in je menu, bij starten pakt ie dan altijd die instelling. Moet ie volgens mij op 0.9s staan op 1
-Ik ben ook allergisch voor abbonnementen, maarja in de praktijk is het goedkoper dan bij koop vooraf als je bv de feest verlichting aankruist.

Navi:
1 herken ik niet
2 wel, google maps is veel sneller met het verkeer
3. Alternatieve kan wel, die vraag krijg ik iig wel regelmatig van het systeem zelf
4. Volgens mij gaat dat wel, maar dat is echt een geklooi, dan moet je de tussenstops gaan werken.
6. Dat is met AA ook, heel irritant!

Je kan laadproviders, net als laadsnelheid etc aangeven in de app op de telefoon, maar of deze dan ook richting de auto gaan is mijn onduidelijk, volgens mij wel als je vanaf je telefoon verstuurd.

Mijn beeld is gelijk, qua rijden echt een top auto, heerlijk. Stoelen mogen beter, maargoed ik kom uit een volvo, kom je uit iets anders merk je het niet.

Digitaal is het veel te complex gemaakt, met veel te veel opties die het vervolgens nog erger maken.
Dat zie je bv, bedoel ik niet lullig aan je cruis afstand, de basis ervan zit dan weer in het menu.....

• JTHZZ
Gevalletje RTFM 😑
Je kunt de laatst ingestelde afstand altijd laten onthouden.
https://ownersmanual.audi...0FVWlpaR0YyU0EwODc3NjI%3D

Overigens is stand 3 de wettelijk toegestane minimale afstand van 2 sec. Het is verbazingwekkend hoe we in Nederland zo gewend zijn geraakt aan gevaarlijk korte volgafstanden.
(2) Ook moest ik zelf erachter komen dat er bij Munchen veel drukte was waardoor we beter een andere route konden rijden (en blijft het systeem ons telkens terugsturen naar de oude route).
Die herken ik niet zo. Ik heb juist het idee dat ik erg gemakkelijk van de snelweg wordt gestuurd bij een beetje file.
(3) Waarom biedt het geen optie om alternatieve routes te berekenen en dat je een keuze kan maken?
Die optie is er toch gewoon?
https://ownersmanual.audi...0FVWlpaR0YyU0EwODc3NjI%3D
(4) waarom kan ik mijn reis niet plannen op mijn telefoon en dat naar de navi sturen?
Ook dat is er toch gewoon? MyAudi app en dan onderaan het navigatiepijlsymbool drukken. Daar kun je ook routes of bestemmingen naar de auto sturen.
Heb nu meerdere lange ritten gemaakt en geen logica ontdekt. Ik zag juist erg veel Ionity, geen Aral. Als je zoekt naar laadstations kun je wel aanbieders filteren maar de laadplanning is nog niet te beïnvloeden. Dat is blijkbaar wel voor een volgende update gepland.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

• kritische punten:

[/list]
Hier ook een voormalig ID.4 eigenaar. Inderdaad was de adaptieve cruise control prettiger. Bij Volkswagen kon je bijsturen waar de auto op de rijstrook moest blijven rijden, bij Audi MOET ie in het midden rijden. Maar hij blijft wel in het midden rijden. Heb je de knop op de richtingaanwijzer ingedrukt (kort) nadat je de cruise control aan hebt gezet? (Lang indrukken is trouwens uitschakelen van lane departure assist.

Instelling van de afstand, zie eerdere reactie hierboven. De A6 heeft gewoon USB-c poorten achterin. De Q6 niet?

.

• nilsdebruin
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 24-02 08:47
brechtdk schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:02:
[...]

[Afbeelding]

Deze zekering 60s uittrekken en terugsteken loste het bij mij op. Rechtsvooraan aan de voetenruimte passagierskant. Even rijden nadien en het herstelt zich.
Ik had vorige week precies hetzelfde probleem, de GPS module plaatste mij ergens midden op de noordzee. Door de zekering eruit te halen en te wachten met terugplaatsen (ik heb ongeveer 15 minuten gewacht), was het probleem verholpen, dank voor de tip!

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-02 09:53
AkroBatik schreef op maandag 23 februari 2026 @ 22:57:
[...]
Lang indrukken is trouwens uitschakelen van lane departure assist.
Dit wist ik niet. Dat voorkomt in ieder geval de frustratie van telkens door het menu moeten gaan en vier keer te klikken. Thx!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
MK_ schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:11:
[...]

Ik zou zeggen, report kaartfouten bij HERE:
https://mapfeedback.here.com/#/report
Als niemand iets doorgeeft, zal het ook nooit opgelost worden :)
Ik heb een klein maandje geleden wijzigingen doorgegeven (straat waar ik woon is 1-richting maar vermeld als 2-richting, heel irritant). Lijkt erop dat die ingestuurde wijziging inmiddels geaccepteerd is.

Weet jij hoe snel zulke wijzigingen daadwerkelijk in de navi van de auto belanden?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Laatst was ik op weg. (er staat inmiddels 8500KM op de klok) klapt ineens al het geluid eruit. Niks meer. Ook geen waarschuwingen, geen knipperlicht geluid. Paar keer stop-start gedaan. Niks hielp. de volgende dag werkte alles weer. Zoektocht op internet duidt op het MMI systeem o.i.d.

Anyway, ik vind het echt niet kunnen voor een auto van dit kaliber. Het is gelukkig een lease.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Alamo schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:31:
[...]
Ik heb een klein maandje geleden wijzigingen doorgegeven (straat waar ik woon is 1-richting maar vermeld als 2-richting, heel irritant). Lijkt erop dat die ingestuurde wijziging inmiddels geaccepteerd is.

Weet jij hoe snel zulke wijzigingen daadwerkelijk in de navi van de auto belanden?
De kaart on-board wordt 1x/maand geupdate normaliter. Dus ik zou verwachten dat het dan in de komende Map-update er in zit.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wasbeer2006
Revres schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:20:
[...]

Dit wist ik niet. Dat voorkomt in ieder geval de frustratie van telkens door het menu moeten gaan en vier keer te klikken. Thx!
Lees echt je boekje.......of besteed minimaal een uurtje om door je menu heen te lopen.

Je kan hem net als totaal vijf instellingen als favoriet instellen.
Die kan je dan middels de knop naast je parkeerknop in 1x alle vijf oproepen en uitzetten

Die veel te felle blind spot lamp kan je ook dimmen bv.

Eens dat stand 1 voor de cruise ook wel echt weinig is. Ik rijd meestal in de spits op twee en een vakantie rit gaat ie op 3 voor de veiligheid en ontspanning

• Revres
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-02 09:53
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:42:
[...]

Lees echt je boekje.......of besteed minimaal een uurtje om door je menu heen te lopen.

Je kan hem net als totaal vijf instellingen als favoriet instellen.
Die kan je dan middels de knop naast je parkeerknop in 1x alle vijf oproepen en uitzetten

Die veel te felle blind spot lamp kan je ook dimmen bv.

Eens dat stand 1 voor de cruise ook wel echt weinig is. Ik rijd meestal in de spits op twee en een vakantie rit gaat ie op 3 voor de veiligheid en ontspanning
Geloof me, ik heb echt al meer dan een uur door alle menu’s geklikt. Het boekje heb ik eerlijk gezegd niet gelezen! Iets wat we misschien wel vaker moeten doen ;) .

Mbt die favorieten bedoel ik dus die vier stappen: op de favorietenknop drukken, lane assist selecteren, bevestigen met ja en daarna weer op de favorietenknop drukken om terug te gaan naar mijn vorige scherm, in mijn geval CarPlay.

Het voelt niet intuïtief. Ik snap ook niet goed waarom lane assist standaard weer aan gaat bij het starten van de auto. In mijn vorige auto (Mercedes) bleef die gewoon uit. Zal wel iets met wetgeving te maken hebben.

Zoals eerder ook al genoemd wordt er soms zo stevig ingegrepen door de lane assist dat het bijna gevaarlijk aanvoelt.

Thx voor de tips!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Nvm, :)

[ Voor 96% gewijzigd door Torrentus op 25-02-2026 09:55 ]

• Pepehv
  • Nu online
Pepehv schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:24:

[...]

Ze hebben een andere wielenset geprobeerd en daarmee was het geluid weg. Dealer geeft mijn winterbanden (21" Michelin Pilot Alpin 5 SUV) daarmee de schuld.

Probleem is echter dat ze hiermee het type velgen dat ik heb nog niet hebben uitgesloten. De monteur gaf bij de proefrit namelijk aan dat vanwege de verschillende luchtaanzuigende werking het type velg ook invloed kan hebben op (bij)geluiden.

Ik wacht de zomerwissel even af. Wordt vervolgd.

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-02 16:49
Even een algemene vraag:
Al een aantal maanden rij ik tevreden rond, zo goed zelfs dat we besloten hebben om over een aantal weken met de A6 weer elektrisch richting de sneeuw te gaan, daarom zat ik gisteren even te kijken in de Audi Appstore, met name voor apps voor de bijrijder.

In het aanbod zitten veel Duitse apps, weinig Nederlandse. Hebben meer mensen dit, of zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat het een import-duitser is?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

M4tthijs schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:56:
Even een algemene vraag:
Al een aantal maanden rij ik tevreden rond, zo goed zelfs dat we besloten hebben om over een aantal weken met de A6 weer elektrisch richting de sneeuw te gaan, daarom zat ik gisteren even te kijken in de Audi Appstore, met name voor apps voor de bijrijder.

In het aanbod zitten veel Duitse apps, weinig Nederlandse. Hebben meer mensen dit, of zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat het een import-duitser is?
De Nederlandse markt is niet heel groot, ik zou ook eerder inzetten op de Duitse markt ;)

Met de Vivaldi browser kan je bijna alles, wat je ook op je PC kan. Zorg er wel voor dat je Wifi hotspot aanstaat op je telefoon, anders ben je nog voor de grens door je databundel heen.

.

• Wasbeer2006
Pepehv schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:04:
[...]

Ze hebben een andere wielenset geprobeerd en daarmee was het geluid weg. Dealer geeft mijn winterbanden (21" Michelin Pilot Alpin 5 SUV) daarmee de schuld.

Probleem is echter dat ze hiermee het type velgen dat ik heb nog niet hebben uitgesloten. De monteur gaf bij de proefrit namelijk aan dat vanwege de verschillende luchtaanzuigende werking het type velg ook invloed kan hebben op (bij)geluiden.

Ik schreef al een paar keer dat dacht dat het een aero ding was. Ik heb het ook met de 20" 10 spaaks velgen en michelin pilot sports. Ik zat al te denken de luchtgaten in de bumper af te plakken, denk dat het dan weg is.

• zorgeloosict
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-02 22:25
Misschien weet iemand de oplossing
Mijn auto is in diefstal modus gesprongen.

A6 etron avant
Alarm bleef maar af gaan, geen van de sleutels doet meer iets, en de lampen blijven knipperen.
Na 20 min is de auto zelf gestopt met de buurt wakker maken. En kun ik na een half uur ineens weer mijn sleutel gebruiken
Nu is de app alleen vergrendeld. Iedereen functie in de app staat een schild met slotje. Geen SOC, geen accustatus, alles is vergrendeld. Iemand dit wel eens gehad.

Lijkt wel Odido.

• Glorix Jim
Revres schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:59:
[...]

Geloof me, ik heb echt al meer dan een uur door alle menu’s geklikt. Het boekje heb ik eerlijk gezegd niet gelezen! Iets wat we misschien wel vaker moeten doen ;) .

Mbt die favorieten bedoel ik dus die vier stappen: op de favorietenknop drukken, lane assist selecteren, bevestigen met ja en daarna weer op de favorietenknop drukken om terug te gaan naar mijn vorige scherm, in mijn geval CarPlay.

Het voelt niet intuïtief. Ik snap ook niet goed waarom lane assist standaard weer aan gaat bij het starten van de auto. In mijn vorige auto (Mercedes) bleef die gewoon uit. Zal wel iets met wetgeving te maken hebben.

Zoals eerder ook al genoemd wordt er soms zo stevig ingegrepen door de lane assist dat het bijna gevaarlijk aanvoelt.

Thx voor de tips!
Lane assist snel uit krijgen is op het uiteinde van de richtingaanwijzers een knopje in te drukken.

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 26-02 15:26
Ik heb een vraag, ik blijf stoeien met het volume van mijn telefoongesprekken/ringtone. Ik heb eigenlijk altijd CarPlay aan staan en heb een iPhone. Als ik gebeld wordt schrik ik me wezenloos door het hoge volume, en dan bij het oppakken kan ik diegene nauwelijks verstaan. Enige remedie is laatste 5 seconden van het gesprek weer volume naar beneden zetten. Heeft een slim iemand hier een oplossing voor?

• Pepehv
  • Nu online
Wasbeer2006 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:15:
[...]

Ik schreef al een paar keer dat dacht dat het een aero ding was. Ik heb het ook met de 20" 10 spaaks velgen en michelin pilot sports. Ik zat al te denken de luchtgaten in de bumper af te plakken, denk dat het dan weg is.
Laat me weten wat dat doet!

Ik las op het E-tron forum dat iemand de metalen afdekplaat van de voorste motor https://www.e-tronforum.c...2025-9-22-56-am-jpg.17460 verdenkt. Hij kon er moeilijk bijkomen, maar wist door de plaat vaster te zetten met opvulling het geluid verminderen.

• angelol1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-02 11:14
Is een elektrische Audi ook goedkoper te krijgen uit het buitenland zoals Duitsland dan in Nederland, als met benzine auto's?

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit bewerkelijk?

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
angelol1 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:05:
Is een elektrische Audi ook goedkoper te krijgen uit het buitenland zoals Duitsland dan in Nederland, als met benzine auto's?

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit bewerkelijk?
Ik heb geïmporteerd via DAS Import. Ging heel makkelijk. Je kan het natuurlijk ook zelf doen maar daar was ik te lui voor.
Goedkoper is het niet denk ik. Je hebt met EV's weinig/geen voordeel tov ICE's, want dat voordeel zit 'm geloof ik vooral in de BPM.

Maar het land is wel veel groter, dus de kans dat je een voormalig demo-model vindt met de door jou gewenste uitrusting en lage km-stand is wel een stuk groter. Daarom heb ik het gedaan.

• Brooky
Pepehv schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:04:
[...]

Met de voorloop Q6 op 18 inch velgen zowel met zomerbanden als met winterbanden geen geluid van de voorkant.

Nu met de nieuwe Q6 met 20 inch velgen en winterbanden (Hankook icept evo3 suv) echt een bak herrie van de voorkant. Ik ben nogal gevoelig voor zulk soort herrie, maar nu was het zelfs mijn vrouw die het ook opmerkte.

Hij is afgeleverd op zomerbanden (na 2 dagen gewisseld voor winterbanden) en na aflevering en rit naar huis geen herrie opgemerkt. Ik hoop dus nog steeds dat het aan de winterbanden ligt. 17 maart kan ik een update geven, dan gaan de zomerbanden er weer onder.

• Wasbeer2006
Pepehv schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 10:42:
[...]

Laat me weten wat dat doet!

Ik las op het E-tron forum dat iemand de metalen afdekplaat van de voorste motor https://www.e-tronforum.c...2025-9-22-56-am-jpg.17460 verdenkt. Hij kon er moeilijk bijkomen, maar wist door de plaat vaster te zetten met opvulling het geluid verminderen.
De onderkant van de auto is extreem aero gemaakt, echt wel gaaf om te zien. Nadeel is wel dat je dan bij een bepaalde hoek of snelheid een bepaalde vuile luchtstroom kan krijgen.

Hij lijkt het ook erger te doen in een bocht als de wielen iets schuin staan. Maar ik wil het een keer goed testen.

• Pepehv
  • Nu online
Brooky schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:09:
[...]

Met de voorloop Q6 op 18 inch velgen zowel met zomerbanden als met winterbanden geen geluid van de voorkant.

Nu met de nieuwe Q6 met 20 inch velgen en winterbanden (Hankook icept evo3 suv) echt een bak herrie van de voorkant. Ik ben nogal gevoelig voor zulk soort herrie, maar nu was het zelfs mijn vrouw die het ook opmerkte.

Hij is afgeleverd op zomerbanden (na 2 dagen gewisseld voor winterbanden) en na aflevering en rit naar huis geen herrie opgemerkt. Ik hoop dus nog steeds dat het aan de winterbanden ligt. 17 maart kan ik een update geven, dan gaan de zomerbanden er weer onder.
Bij bepaalde snelheden of altijd?

• Brooky
Pepehv schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:53:
[...]

Bij bepaalde snelheden of altijd?
Vooral bij hogere snelheden. Er zit niet een bepaald punt dat het wel zo is (bijv. 100 km/h) en daaronder/boven niet.

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Ik heb het issue met een hard laag geluid ook, en het is 100% reproduceerbaar. A6 avant quattro 20".
- Met de zomerbanden bij ~80km/h
- Met de winterbanden bij ~90km/h en bij ~130km/h

[ Voor 6% gewijzigd door sebassie1980 op 26-02-2026 14:00 ]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02 22:09
Weet iemand eigenlijk hoe ik de schoonmaakstand van de ruitenwisser aanzet? Het zal vast aan mij liggen, maar kan het nergens vinden.

gewoon nee.

• Wasbeer2006
Bij mij zo vanaf een 85 tot max 100

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bloemstukje schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:38:
Weet iemand eigenlijk hoe ik de schoonmaakstand van de ruitenwisser aanzet? Het zal vast aan mij liggen, maar kan het nergens vinden.
Contact uit, rechter stengel (ruitenwisser) naar beneden drukken en vast houden. Net na het contact uit doen.

Staat ook in de handleiding: Starten en rijden -> Licht en zicht -> Ruitenwissers -> Wisserbladen voor schoonmaken/vervangen

• Wasbeer2006
Bloemstukje schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:38:
Of "hey audi" zet de ruitenwissers in de servicestand...........
Sommige dingen werken echter beter dan dat je adhv dit topic zou vermoeden

Hey audi werkt echt meer dan prima

[ Voor 4% gewijzigd door Wasbeer2006 op 26-02-2026 16:41 ]

• fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08:33
Ik word gek van Hey Audi. Die reageert te pas en te onpas. Heb het uitgezet.

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:10
Een nieuw onderwerp: heeft iemand ook het probleem van een wazig voorruit tijdens een tijdje rijden met de klimaatstand "medium"? Vooral links onder (bestuurderskant). Het viel mij wel vaker op bij kouder weer, maar vandaag was het ook zo. Met stand MAX gaat het overigens snel.weg, maar volgens mij hoort het niet... (of toch?)

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:27
Gisteren uit het niet in een keer verbruik van 12.8 kWh per 100km. Ik blijf het vreemd vinden de inschatting op het verbruik, want eergisteren was het nog 17 kWh op dezelfde route met zo goed als dezelfde temperatuur buiten.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Rickrebr schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:19:
Gisteren uit het niet in een keer verbruik van 12.8 kWh per 100km. Ik blijf het vreemd vinden de inschatting op het verbruik, want eergisteren was het nog 17 kWh op dezelfde route met zo goed als dezelfde temperatuur buiten.
Dat is een fors verschil. Ik heb bij de fat e-tron een exact zelfde route (250km) min of meer direct afgelegd in beide richtingen, met een verschil van bijna 25% in verbruik. Ik verdenk de wind ervan. Nu zal dat bij de fat e-tron meer invloed hebben dan bij de A6.

The best is yet to come

• Wasbeer2006
fuchs schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:14:
Ik word gek van Hey Audi. Die reageert te pas en te onpas. Heb het uitgezet.
Ik heb hem ook uitgezet, maar druk op de knop als ik het wel wil, dan werkt het prima.

• Wasbeer2006
Rickrebr schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:19:
Dan moet je de gemiddelde snelheden gaan verglijken.

Wat ook scheelt misschien was je accu twee dagen terug nog een paar graden koeler. Ik had woensdag ook nog 17.x en gisteren 14.8.

Hij is met deze tempraturen in stads en 80km verkeer echt niet normaal zuinig.

• Wasbeer2006
Dean Martin schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 08:23:
[...]

Dat is een fors verschil. Ik heb bij de fat e-tron een exact zelfde route (250km) min of meer direct afgelegd in beide richtingen, met een verschil van bijna 25% in verbruik. Ik verdenk de wind ervan. Nu zal dat bij de fat e-tron meer invloed hebben dan bij de A6.
In de ochtend is de accu nog een paar graden koeler en het interieur ook, dat kan naast de wind ook schelen. 25% is wel heel extreem, onmogelijk is het niet.

• Pepehv
  • Nu online
sebassie1980 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:56:
Ik heb het issue met een hard laag geluid ook, en het is 100% reproduceerbaar. A6 avant quattro 20".
- Met de zomerbanden bij ~80km/h
- Met de winterbanden bij ~90km/h en bij ~130km/h
Heb jij ook dat als je naar voren buigt (dus je hoofd boven het stuur) dat je het geluid niet meer hoort?
En ben je ermee langs de dealer geweest?
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste