Meer mensen waarbij gepland laden niet altijd werkt?
Bij mij staat hij ingesteld op in het weekend om 16u klaar. Ik hoopte vandaag optimaal gebruik te kunnen maken van negatieve stroom prijzen
Accu moest iets van 50 kWh laden. Zou normaal tussen 11 en 4 kunnen
Tussen 10 en 11 heeft hij iets van 5 kWh geladen
Om 12:15 nog niet verder gegaan. Daarmee kon hij het (met max 11kwh) niet meer redden.
Op dat moment krijg ik het laden ook niet meer handmatig getriggered
- extra vertrek moment invoeren in app doet niets
- direct laden ook niet
- laadpaal starten en stoppen ook niet (inventariseren en dan stoppen)
Uiteindelijk paal stoppen. Auto starten, stoppen, kiezen voor direct laden en daarna alles starten “did the trick”
Althans, tot 94%. Toen foutmelding. Dat was rond 16u, het tijdstip dat origineel was ingesteld.
Het systeem met laad timer werkt vaak goed, maar niet altijd. Ik heb het idee dat als hij denkt “ik kan het laad doel niet halen”, dat hij dan blokkeert. Dit kan dus ook gebeuren als de beschikbare stroom op laadpaal lager is (bijv 9 kWh door load balancing) dan verwacht.
Anderen vergelijkbare ervaringen / tips?
Bij mij staat hij ingesteld op in het weekend om 16u klaar. Ik hoopte vandaag optimaal gebruik te kunnen maken van negatieve stroom prijzen
Accu moest iets van 50 kWh laden. Zou normaal tussen 11 en 4 kunnen
Tussen 10 en 11 heeft hij iets van 5 kWh geladen
Om 12:15 nog niet verder gegaan. Daarmee kon hij het (met max 11kwh) niet meer redden.
Op dat moment krijg ik het laden ook niet meer handmatig getriggered
- extra vertrek moment invoeren in app doet niets
- direct laden ook niet
- laadpaal starten en stoppen ook niet (inventariseren en dan stoppen)
Uiteindelijk paal stoppen. Auto starten, stoppen, kiezen voor direct laden en daarna alles starten “did the trick”
Althans, tot 94%. Toen foutmelding. Dat was rond 16u, het tijdstip dat origineel was ingesteld.
Het systeem met laad timer werkt vaak goed, maar niet altijd. Ik heb het idee dat als hij denkt “ik kan het laad doel niet halen”, dat hij dan blokkeert. Dit kan dus ook gebeuren als de beschikbare stroom op laadpaal lager is (bijv 9 kWh door load balancing) dan verwacht.
Anderen vergelijkbare ervaringen / tips?
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
:strip_exif()/f/image/sBQUBr5RnM1uOY1TWNdXWsof.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GHmEsgE8fdun9SpBlbW3065p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7fLk80Am5LkLq3wmvghKSDDu.jpg?f=fotoalbum_large)