• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik had daar vandaag mijn Q6 ook zullen ophalen, maar helaas… de software update is niet gelukt en de auto staat nog gezellig daar.
Ik klaagde de hele tijd dat mijn Volvo V60 software buggy was, maar het kan dus nog erger 🫣

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 09:46
Toen de google based software in auto's is gekomen is de ellende gekomen. Ik had een V60 met sensus in 4 jaar tijd starte de auto 1x niet na 2 dagen. Stroom er een kwartier af en geen stap meer verkeerd gezet in 90.000K Geen enkele foutmelding of wat dan ook.

Ps.
Als nu onderhand indereen weet dat de digitale key voor heel veel problemen zorgt waarom gaan sommige hem dan (weer) instellen. Daarnaast kan iemand mij 1 reden geven wat het voordeel is van een digitale key?

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:17
amontillado schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:33:
[...]

Ik had daar vandaag mijn Q6 ook zullen ophalen, maar helaas… de software update is niet gelukt en de auto staat nog gezellig daar.
Ik klaagde de hele tijd dat mijn Volvo V60 software buggy was, maar het kan dus nog erger 🫣
Staat hij daar ook voor de update naar 3.10? Wat is je bouwjaar en maand?

• Hunted
  • Laatst online: 09-12 09:28
Voor iedereen die hoopt dat een update problemen verhelpt: mijn auto is begin november geleverd (a6 avant performance) met software 03.10.00/c

Ik heb nu in 2.450 km ongeveer 7 keer gehad dat de auto een stuk of 10 foutmeldingen gaf bij het aanzetten van de auto. Lane assist, grootlicht assistent, etc.

Bij mijn Q4 had ik dat ook wel eens, maar veel minder vaak en vooral bij bijvoorbeeld mist.
Aan- en uitzetten heeft nooit geholpen. Rit afmaken en tijdje stilstaan verhelpt het.

Iemand nog tips?

• Joost075
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-12 21:49
Hunted schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:01:
Voor iedereen die hoopt dat een update problemen verhelpt: mijn auto is begin november geleverd (a6 avant performance) met software 03.10.00/c

Ik heb nu in 2.450 km ongeveer 7 keer gehad dat de auto een stuk of 10 foutmeldingen gaf bij het aanzetten van de auto. Lane assist, grootlicht assistent, etc.

Bij mijn Q4 had ik dat ook wel eens, maar veel minder vaak en vooral bij bijvoorbeeld mist.
Aan- en uitzetten heeft nooit geholpen. Rit afmaken en tijdje stilstaan verhelpt het.

Iemand nog tips?
Heb je een digitale sleutel in gebruik toevallig?

• Hunted
Joost075 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:09:
[...]

Heb je een digitale sleutel in gebruik toevallig?
Nee, voordat ik de auto had las ik al actief op het forum mee dat dat niet verstandig was.

• amontillado
  • Laatst online: 09:22
pvdveen1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 21:37:
[...]

Staat hij daar ook voor de update naar 3.10? Wat is je bouwjaar en maand?
Niet specifiek. Er wordt een trekhaak geplaatst en daarbij hoort een software update. Ik heb daarbij wel gevraagd de meest recente versie te installeren maar niet specifiek 3.10.
Auto is van 11-2024

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:49
Naafets88 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:02:
Gisteren tijdens het filerijden op ACC begon de wagen bij een zeer lage snelheid te "schokken".. Achteraf heb ik hetzelfde nog eens geprobeerd met de pedaal en exact hetzelfde gebeurde.

Iemand dit al gehad? Ik ga dat deze week nog eens proberen simuleren
Ik heb het ook een aantal keer gehad. Gebeurt sporadisch en lijkt niet zelf te simuleren. Bij mij lijkt het te gebeuren als je met ACC langzaam rijdt icm “B-stand”. Alsof ie dan niet goed weet of hij moet remmen of gasgeven en het dan maar tegelijk doet o.i.d.

• Wasbeer2006
Ik heb de auto 7 november ogehaald met versie 3.10 C.
Wat kleine dingen gehad, maar alles tot nu toe maar 1x.

-1x melding deuren niet dicht en dan werkt de laneassist niet ACC wel. apart.......
-Bij ijs het op raam de eerste paar minuten, rijsystemen beperkt beschikbaar, vrij logisch en gewoon een veiligheidsding geen fout.
-Bij auto wassen en de klep half open, ging ie daarna niet meer verder, pas toen ik hem handmatig weer helemaal omhoog duwde werkte die weer normaal. Misschien onbewust de halve stand ingesteld bij het wassen;

@Hunted heb je android auto of carplay?

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de Q6 inmiddels een half jaar en de eerste 2 maand ook weinig problemen. Ik dacht toen nog, als dit het is dan valt het mee. Helaas begon het na een maand of 2 steeds erger te worden. Nu inmiddels een dag op 3.10, ben benieuwd of het nu goed blijft. Zag wel wat visuele kleine aanpassingen. De rode peilen in de hud die de afstand naar voorganger aangeven zijn kleiner geworden. Die waren in de vorige versie erg aanwezig. Ook de achterruitverwarming staat nu een spiegelkapje bij.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:06
Boeie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:20:
[...]

Vind het toch wel bijzonder hoe dit dan is gegaan. Je hebt een auto gezien/uitgekozen, en je krijgt gewoon een totaal andere auto? Lease of koop?

Ben hier momenteel afgehaakt op de A6, rij mijn Enyaq nog een tijdje door, inruil is waardeloos, en verschil tussen auto's vind ik te minimaal.
Ik heb de auto (met bepaalde opties uitgekozen van een website ja (lease) en inderdaad gewoon een contract getekend met die opties / op kenteken. alleen bleek dus dat de opties op de website / in het contract niet overeenkwamen met de auto zelf / het kenteken, gewoon een fout dus van de lease. En dus ook door hun opgelost nu aangezien ik in mijn recht sta.

• Hunted
Wasbeer2006 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:12:
Ik heb de auto 7 november ogehaald met versie 3.10 C.
Wat kleine dingen gehad, maar alles tot nu toe maar 1x.

-1x melding deuren niet dicht en dan werkt de laneassist niet ACC wel. apart.......
-Bij ijs het op raam de eerste paar minuten, rijsystemen beperkt beschikbaar, vrij logisch en gewoon een veiligheidsding geen fout.
-Bij auto wassen en de klep half open, ging ie daarna niet meer verder, pas toen ik hem handmatig weer helemaal omhoog duwde werkte die weer normaal. Misschien onbewust de halve stand ingesteld bij het wassen;

@Hunted heb je android auto of carplay?
CarPlay!

• Wasbeer2006
Ik ben benieuwd of daar nog verschil in zit android auto of carplay.
Laat je telefoon zo min mogelijk draadloos doen als je problemen ervaart en dat is best wel lastig, want dan moet je de wifi connectie uit je auto halen.

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-12 22:00
De Dealer in Duitsland bevestigde mij dat de grote software ook naar recentelijk geproduceerde Q6'en komt in Q1 2026. Dit zou ook OTA updates activeren.

https://www.audi-mediacen...d-features-in-store-16916

De oudere Q6'en was een iets lastiger verhaal, hoe dat zit wist de dealer ook niet exact. Zou mogelijk te maken hebben met de 3.10 update

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:09
GewoonNico schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:08:
De Dealer in Duitsland bevestigde mij dat de grote software ook naar recentelijk geproduceerde Q6'en komt in Q1 2026. Dit zou ook OTA updates activeren.

https://www.audi-mediacen...d-features-in-store-16916

De oudere Q6'en was een iets lastiger verhaal, hoe dat zit wist de dealer ook niet exact. Zou mogelijk te maken hebben met de 3.10 update
vraag is wat de “recente” wagens zijn?

• Teknix1982
  • Niet online
Ik vind auto ‘s uit 2025 recent ;)

• Wasbeer2006
Ik zie wel duidelijk andere software in de A6 hybrids en volledig ICE, en dat komt niet perse door de ICE, maar het middenscherm met apps is ook echt anders.

Worden die niet door elkaar gehaald en/of krijgt de etron deze update?

Duidelijk is iig dat geen consistent antwoord komt vanuit dealers of even een overzichtje (roadmap) van wat er gepland staat

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Infotainment software tussen de PPE (A6/Q6 e-tron) en PPC (A5/A6/Q5) is gelijk :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:49
Zijn er meer die de laatste twee dagen problemen hebben met laadprofielen (tijden) sturen naar de Q6? Ik krijg een foutmelding bij versturen, terwijl MMI wel het nieuw ingestelde tijdvenster weergeeft. Ondertussen begint hij direct te laden en negeert hij de timer. Tijdvenster verwijderen en opnieuw instellen helpt niet. Van de week al issues met niet versturen van voorverwarmen, nu dit weer. Gaat lekker.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:28

mb1

Ik lees dat de Q6 een update krijgt en dat de prijs behoorlijk zakt!
Zou de A6 ook volgen?
https://www.autoweek.nl/a...-vermogen-lagere-prijzen/

[ Voor 6% gewijzigd door mb1 op 04-12-2025 21:21 ]

• GewoonNico
Heeft iemand problemen met het thuisladen van de Q6 ervaren? Onze andere auto, Opel Mokka-e laadt probleemloos op bij onze Keba P30 (SolarEdge) laadpaal terwijl de Q6 na +/- 1 minuut een foutmelding toont: "Laden niet mogelijk. Fout laadsysteem"

Ik heb reeds geprobeerd om de laadkabel iets te liften en er wat druk op te zetten. Het -lijkt- mis te gaan bij het vergrendelen.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-12 21:53
mb1 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:21:
Zou de A6 ook volgen?
Volgens mij is de Audi configurator van de Q6 ook al aangepast, een aantal opties (zoals HUD) zijn uitgesplitst. Ken de A6 configurator niet zo goed, dus weet niet of die ook veranderd is.

• Hunted
A6 configurator is ook aangepast 😳
Ze hebben het flink omgegooid.

Wist wel dat er nog een andere s6 komt omdat klanten het gek vond dat er geen zichtbare (body) verschillen waren.

Als het goed is wordt dat een s6 performance.

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12 20:03
Finwe schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:06:
[...]

Volgens mij is de Audi configurator van de Q6 ook al aangepast, een aantal opties (zoals HUD) zijn uitgesplitst. Ken de A6 configurator niet zo goed, dus weet niet of die ook veranderd is.
Hij is (voor de Q6 althans) behoorlijk omgegooid idd! Veel meer dingen ook los te krijgen ipv enkel in een pakket, zoals de HUD, luchtvering, sportonderstel, bijrijdersscherm, koplampsproeiers, elektrisch verstelbaar stuur en extra airbags ( :? ) en zelfs Drive Select.

Al met al is er op hardwaregebied niet zo heel veel bijgekomen geloof ik. Vooral flexibeler. Ik blijf vooral hopen dat we iig nog een deel van de software-updates mee gaan krijgen op de auto die ik nu in de rondte rijd.

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:08
Qua prijs maakt het niet zoveel uit als je dezelfde opties selecteert als voor de prijsverlaging. Je bent idd vooral flexibeler in je keuzes.

• Wasbeer2006
Oke dan moeten we het even hebben wat niet zoveel is :-) mijn confi gaat van 73800 naar 78400.
Ruim 4600 euro.

Het black pakket kost 1100 dat was bij mij standaard
techpro + luchtvering is nu 5600 dat was 3500
Driveselect was standaard 110 extra
akoestisch glas was standaard 185

En dan reken ik nog een paar optisch die ik nu heb niet mee omdat ik ze niet zou aanklikken bv de garagedeur opener van 485 euro.

Kan je je afvragen of ik in dit geval tech pro had genomen, want het ging me om de luchtvering, maar toch.

• Wasbeer2006
MK_ schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:53:
Infotainment software tussen de PPE (A6/Q6 e-tron) en PPC (A5/A6/Q5) is gelijk :)
Ik heb de nieuwe software gezien van de PPC, dus dat zal ook de nieuwe PPE zijn dan vandaar de verschillen.
bv bandspanningscontrole ziet er heel anders uit

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:36
mb1 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:21:
Zou de A6 ook volgen?
Oef, dit gecombineerd met verlengde bijtellingsregeling wordt mijn importkeuze Q6 2025 steeds discutabeler, ondanks de flinke afschrijving die de auto had gemaakt.

En dan ook nog flink extra PKs op het Quattro model en verbeterde one pedal drive met remmen tot stilstand

Ik lease, maar zou als koper behoorlijk pissed zijn.

Hopelijk maken ze het goed met software updates.

• jkottier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12 22:11
Happy Man 2013 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 20:49:
Zijn er meer die de laatste twee dagen problemen hebben met laadprofielen (tijden) sturen naar de Q6? Ik krijg een foutmelding bij versturen, terwijl MMI wel het nieuw ingestelde tijdvenster weergeeft. Ondertussen begint hij direct te laden en negeert hij de timer. Tijdvenster verwijderen en opnieuw instellen helpt niet. Van de week al issues met niet versturen van voorverwarmen, nu dit weer. Gaat lekker.
Ik gebruik de laadprofielen/-tijden niet maar had wel issues met het niet kunnen opslaan van klimaatregelingtijden. N.B. probeer je dat dan gaat de “Laden” knop bijwerken in de app ipv de klimaatregeling.

Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:03:
[...]
Ik heb de nieuwe software gezien van de PPC, dus dat zal ook de nieuwe PPE zijn dan vandaar de verschillen.
bv bandspanningscontrole ziet er heel anders uit
Ik rijd ondertussen al een jaar met de nieuwe software dus ik weet wel hoe die er uit ziet :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-12 22:06
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:02:
Oke dan moeten we het even hebben wat niet zoveel is :-) mijn confi gaat van 73800 naar 78400.
Ruim 4600 euro.

En dan reken ik nog een paar optisch die ik nu heb niet mee omdat ik ze niet zou aanklikken bv de garagedeur opener van 485 euro.

Kan je je afvragen of ik in dit geval tech pro had genomen, want het ging me om de luchtvering, maar toch.
Mijn uitvoering van de A6 avant zou ook rond de 3-4k duurder worden in de nieuwe configurator. Ik zie wel wat losse opties die er voor mijn gevoel eerder niet waren, zoals de bandenspanningscontrole? Ook valt het me op dat de screenshots van het MMI systeem in de configurator er anders uitzien. Software update dan toch ophanden? :)

• Pepehv
rickjehh schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:14:
[...]

Mijn uitvoering van de A6 avant zou ook rond de 3-4k duurder worden in de nieuwe configurator. Ik zie wel wat losse opties die er voor mijn gevoel eerder niet waren, zoals de bandenspanningscontrole? Ook valt het me op dat de screenshots van het MMI systeem in de configurator er anders uitzien. Software update dan toch ophanden? :)
De 2025 versie heeft toch geen druk- en temperatuursensoren in de banden? Alleen afwijking op basis van rotatiesnelheid.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mij valt nu vooral het volgende op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/20czwF7n2tXLD03RHTb7ZyinYG4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/T1CxWaqVfBMtUo5JO6vCFsp9.webp?f=user_large
Infra-rood (?) vermoedheidsdetectie bovenop de stuurkolom & scroll knoppen op het stuur... ik heb dit persoonlijk nog niet voorbij zien komen maar dat zou dan toch specifiek zijn voor het modeljaarupdate.

[ Voor 13% gewijzigd door MK_ op 05-12-2025 10:47 ]

• Wasbeer2006
@MK_ Die software/ui dus, rijd jij daar al mee als test?

@Pepehv Als het net zo "goedkoper" is dan de A6 dan is het in werkelijkheid duurder. Check even de configurator en configureer jouw uitvoering. Kan nog wel eens meevallen.

De A6 etron zal niet veel goedkoper worden, zeker niet de 83KW, die was ronduit goedkoop.
De perfomance is veel meer marktconform, maar heeft momenteel nog een veel grotere accu dan de belangrijkste concurrent de I5.

[ Voor 77% gewijzigd door Wasbeer2006 op 05-12-2025 11:14 ]

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Net bevestiging gekregen dat mijn reeds bestelde auto met de nieuwe specs gebouwd gaat worden! Vorige maand besteld maar wel met uitgestelde levering ivm lease.

The best is yet to come

• fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:53
Nu ben ik benieuwd, ik heb een Q6 in bestelling staan, gaat in productie in wk 51. Benieuwd of er ook iets gaat wijzigen.

• Wasbeer2006
De pakketten zoals de nederlandse importeur ze aanbied heeft PON veranderd. In de productielijn is dezelfde auto waarschijnlijk helemaal niets anders, dat is een compleet ander systeem.

Het black pakket is nu bv niet meer standaard, maar dat had je wel besteld dus krijg je gewoon. De fabriek weet echt niet dat ik bv een tech pro pakket heb waar bv wel of geen luchtvering inzit dat zijn pakketten per land

Echt aanpassingen aan de auto kunnen wijzigen of zaken die echt altijd standaard zijn en eerst een optie. Slechter zal het niet vaak worden tenzij je bv een optische aanpassing niet mooi vind

• Naafets88
In BE is de configurator nog niet aangepast, ik ben benieuwd om het verschil te zien

• Pepehv
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:09:

@Pepehv Als het net zo "goedkoper" is dan de A6 dan is het in werkelijkheid duurder. Check even de configurator en configureer jouw uitvoering. Kan nog wel eens meevallen.

De A6 etron zal niet veel goedkoper worden, zeker niet de 83KW, die was ronduit goedkoop.
De perfomance is veel meer marktconform, maar heeft momenteel nog een veel grotere accu dan de belangrijkste concurrent de I5.
Even gechecked.
Is nu zo’n €5k goedkoper (€99,5k vs €105k), met 40pk meer.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
MK_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:32:
Mij valt nu vooral het volgende op:
[Afbeelding]
Infra-rood (?) vermoedheidsdetectie bovenop de stuurkolom & scroll knoppen op het stuur... ik heb dit persoonlijk nog niet voorbij zien komen maar dat zou dan toch specifiek zijn voor het modeljaarupdate.
Toch wel jammer dat de knoppen aan het stuur nog steeds die touch achtige knop blijft: alleen nu met een scroll wiel er tussen gepropt. Gemiste kans denk ik

Heb even snel “mijn” Q6 die ik overwoog in elkaar geklikt: volgens mij scheelt het toch wel aanzienlijk. Dacht dat ik toen rond de 95 a 100k zat: nu 89k met volgens mij dezelfde opties.

Voor volgend jaar het overwegen waard als ik een nieuwe auto uitzoek, maar dan moet de software wel beter worden. Vooralsnog lijkt Audi de Q4 geschiedenis te herhalen: bij een refresh va de Q4 kwam eindelijk de software ook een beetje goed uit de verf (extra aandacht voor vanwege refresh?). Reacties op tweakers waren toen in ieder geval stuk positiever

Ik blijf het topic volgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 05-12-2025 13:55 ]

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:08
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:02:
Ruim 4600 euro.

Ik heb gewoon mijn configuratie (Q6 S edition met Tech Pro, panoramadak, phonebox, akoestisch & warmtewerend glas) bij elkaar gelikt in de huidige configurator. Oude prijs: 77.400, nieuwe prijs 77.490. Dat vind ik niet zoveel. :)

Opvallend trouwens dat ook de "Opberg- en bagageruimtepakket en een frunk" weer een optie is, ook op de duurdere uitvoeringen.

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-12 11:33
Nog mensen die (alweer) problemen ervaren met de Audi App?
Geen data komt binnen, en ook klimatisering starten geeft een foutmelding.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-12 14:57
Wasbeer2006 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:43:
Electrisch kopen en inruilen is financieel niet heel gunstig. Ik zou een EV altijd leasen dat vaak goedkoper. Ik zeg niet dat het goedkoop is :-)

Als je het verschil te minimaal vind moet je niet naar dit soort dure auto's kijken neem dan straks weer de nieuwe Enyaq scheelt je een hoop geld. Je moet mij ook geen dure fles wijn van 100 euro geven ik vind die van 8 euro net zo lekker. Sterker een fles cola nog lekkerder
Fun fact, die was destijds net zo duur als een A6 (83kw) nu. :o Laten we niet in andermans portemonee kijken ;)

Wat mijn ervaring is na de proefrit is dat er ondanks ander platform (PPE vs MEB) weinig verschil zit in het rijden. Tevens mijn inmiddels 4e EV, dus ik weet wel een beetje wat ik wil. Ik zoek een elektrische estate/station/avant, en dan blijft er nou eenmaal weinig te kiezen over, I5, A6, ID7. Die laatste valt al af qua uiterlijk. Of toch maar wachten op GLC / IX3, en weer een SUV kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Boeie op 05-12-2025 15:00 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:09:
Ik denk dat deze post al je vragen beantwoord :)
MK_ in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"
We Are Borg schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 13:47:
[...]
Toch wel jammer dat de knoppen aan het stuur nog steeds die touch achtige knop blijft: alleen nu met een scroll wiel er tussen gepropt. Gemiste kans denk ik
Njah is dat een gemiste kans? Het zijn praktisch al druk knoppen die je door moet drukken, puur aanraken doet niks. Met de verhogingen in het oppervlak is iedere knop ook eigenlijk fysiek gescheiden van elkaar. Puur functioneel maakt het in dit geval weinig uit of ze voor de oplossing gaan, of fysieke separaat knoppen.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-12 20:54
Kan iemand mij bevestigen dat de LED strip die onder de hele voorruit doorloopt onderbroken is ter hoogte van de bestuurder? Een stuk van de LED gaat uit zodra ik begin met rijden. Misschien te maken met de headsup display?De garage weet het niet en moet het navragen (ondertussen al een weekje op aan het wachten)

BOE

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:55
cman schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:50:
Kan iemand mij bevestigen dat de LED strip die onder de hele voorruit doorloopt onderbroken is ter hoogte van de bestuurder? Een stuk van de LED gaat uit zodra ik begin met rijden. Misschien te maken met de headsup display?De garage weet het niet en moet het navragen (ondertussen al een weekje op aan het wachten)
Ja dat heb ik ook, ik denk ook dat 't is omdat het anders de projectie van de heads-up display verstoort.

• rickjehh
Bij mij is dat ook zo, is ook exact ter hoogte van de head-up display dus dat lijkt me intentioneel :)

• pvdveen1
Zijn de massage stoelen verdwenen uit de configurator?
En bij de B&O upgrade wordt nog steeds niet gesproken over dolby atmos ondersteuning. En voor een beetje redelijk geluid moet je nog een abonnement afsluiten🙁.
Ik kom ook duurder uit met minder opties.

• Hunted
Iemand die kennis heeft van veiligheid in auto’s?
Tijdens de gebruikelijke rij aan foutmeldingen in mijn a6 deed ik mijn raam open (bestuurderskant). En die wil dan niet meer 100% dicht. Is dit een veiligheids ding?
Dacht dat bij de foutmeldingen ook iets over airbag stond.

Ben ff bang dat als dat veiligheids systeem storing heeft, je bij auto te water je auto niet meer open krijgt ofzo.

• bobloblaw
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:59
Wordt er een mobiele 240v stekkerlader meegeleverd met de A6? Anders ga ik die nog elders moeten aankopen.

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:25
bobloblaw schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:56:
Wordt er een mobiele 240v stekkerlader meegeleverd met de A6? Anders ga ik die nog elders moeten aankopen.
In België alvast niet, best kijk je de basisuitrusting na.

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:55
Nee, in Nederland ook niet.

• Wasbeer2006
MK_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:02:
[...]

Ik denk dat deze post al je vragen beantwoord :)
MK_ in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"

[...]

Njah is dat een gemiste kans? Het zijn praktisch al druk knoppen die je door moet drukken, puur aanraken doet niks. Met de verhogingen in het oppervlak is iedere knop ook eigenlijk fysiek gescheiden van elkaar. Puur functioneel maakt het in dit geval weinig uit of ze voor de oplossing gaan, of fysieke separaat knoppen.
Thanks! dit had ik niet gezien! Goed om te lezen.

Wat ik van de drukplaatjes vind. In de deur geen probleem. Op het stuur, mwaaaa. Het werkt maar ik merk dat er regelmatig een ander schermje staat terwijl ik voor mijn gevoel niet heb aangeraakt.
Goed kan ik mee leven elke auto heeft wat.

Wat ik nu heb, de onderkant van de binnenverlichting blijft niet in het geheugen. die gaat steeds weer terug op wit en de bovenkant bepaald elke keer zelf welke kleur die heeft terwijl ik handmatig is ingesteld niet op drivemode.

Voor de rest werkt het bij mij heel goed allemaal, maar omslachtig, het is teveel en vaak onnodig, als je daar wat aan kan doen. bv de opties tot rijassistenten, beperkt die keuzes met zeker 50%, ik wed dat niemand weet wat er precies aan en uit staat in zijn auto en hoe.

Ps. De Q6 ook geconfigureerd dat was in juni iets van 6 a 800 duurder dan de A6. Die zou nu op 73.200 komen en de A6 dus bijna 79.000, de A6 is nu dus fors duurder.

Vooral de grote accu bij de Q6 kost nog maar 5k meer waar dat bij e A6 nogsyeeds 12k. Dan wordt de A6 wel echt heel veel duurder.

De vraag is waar ze de Q6 positioneren, want daar zit volgens mij het ding. Ik vind het meer een GLC of IX3 en niet zoals je zou vermoeden een GLE of X5. De A6 is wel echt verglijkbaar met de I5 en EQE of E klasse.

[ Voor 15% gewijzigd door Wasbeer2006 op 06-12-2025 14:46 ]

• Wasbeer2006
Torrentus schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:54:
[...]

Ja dat heb ik ook, ik denk ook dat 't is omdat het anders de projectie van de heads-up display verstoort.
Bij mij niet en ik heb geen hud, dus dat zal het zijn inderdaad

• Wasbeer2006
Bij mij ook niet, ik heb die van de Mini geprobeert en die werkt prima, gaat wel echt langzaam.
Maar voor de zekerheid gaat ie mee op vakantie.

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:54
Weet iemand hoe je het bijrijdersdisplay actief kan krijgen zonder dat er een volwassene in de stoel moet zitten?
Ik rijd vaak met mijn dochter in de wagen, zij zit op de passagiersstoel op een zitverhoger.
Maar het display werkt niet als zij er zit!
Nu Disney+ beschikbaar is en ze daar enorm van houdt wou ik het haar tonen maar het scherm gaat meteen standby bij beweging omdat ze te klein is??
Sorry maar dat zal ik als eigenaar wel beslissen??

• Hunted
fwinters schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:35:
Weet iemand hoe je het bijrijdersdisplay actief kan krijgen zonder dat er een volwassene in de stoel moet zitten?
Ik rijd vaak met mijn dochter in de wagen, zij zit op de passagiersstoel op een zitverhoger.
Maar het display werkt niet als zij er zit!
Nu Disney+ beschikbaar is en ze daar enorm van houdt wou ik het haar tonen maar het scherm gaat meteen standby bij beweging omdat ze te klein is??
Sorry maar dat zal ik als eigenaar wel beslissen??
Hij gaat niet in stand-by. Als het goed is lijkt dat alleen voor jou. Mijn kids kijken gewoon zonder iemand op bijrijder stoel.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:06
Vraagje, het knipperlicht op de ledstrip onder de voorruit, is dat een instelling ergens of moet je daar een extra abonnement voor hebben?
(A6, S edition)

• Hunted
Hupsel schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:41:
Vraagje, het knipperlicht op de ledstrip onder de voorruit, is dat een instelling ergens of moet je daar een extra abonnement voor hebben?
(A6, S edition)
Abonnement of pakket. Zit in t pakket waar ook HUD inzit.

• Teknix1982
  • Niet online
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:40:
[...]

Bij mij niet en ik heb geen hud, dus dat zal het zijn inderdaad
Bij mij ook niet en ik heb wel de hud. Mijn ledstrip loopt helemaal door, ook tijdens rijden.

• Alamo
Teknix1982 schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:10:
[...]

Bij mij ook niet en ik heb wel de hud. Mijn ledstrip loopt helemaal door, ook tijdens rijden.
Same, ik heb ook de HUD en ledstrip wordt niet onderbroken. Lijkt me niet in orde als dat wel zo is.

• Falcon10
  • Laatst online: 09-12 20:15

Falcon10

Hit it i would !

Ondertussen 6 maand "gelukkige" eigenaar van een lease A6 Etron.
Ik ben benieuwd naar de software update eerlijk gezegd. Van in het begin de lane assist, de "snelheidsherkenning" en nog enkele zaken in het favorieten menu gezet om direct af te zetten. Als ik ze liet op staan, werd ik gewoon gek dat de wagen constant zat in te grijpen. Creerde meer onveilige situaties dan veilige. Ook het ghost braking issue doet hij daardoor veel minder.
Desondanks krijg ik nog steeds op men zenuwen van de verschillende "glitches" in de software. Regelmatig tijdens mistige dagen "ziet" de wagen dat er een wagen me probeerd in te halen (oranje lichtje op de spiegel spring taan en op het dashboard laat hij zien dat er een wagen langs links voorbij gaat komen, echter in kilometers omtrek geen wagen te zien. Gedoe met de connectie van Andoird Auto: musiek afspelen via de GSM, wagen verlaten, en muziek blijft verder spelen op de GSM, ipv dat ie die daar op pauze zet. Dan een keer gehad dat ie Andoird Auto aan het opstarten was .... en daar in bleef. Enige manier om op te lossen: uit de wagen stappen, afsluiten en terug openen, deed je dat niet bleef ie het Androiad Auto opstarten scherm geven. De koffer die een 50/50 kans heeft op zonder problemen open gaan als je het doet dmv 2x op de sleutelknop te drukken. Bij het omschakelen naar winteruur, heeft de wagen een paar dagen nodig gehad eer hij op het juiste uur stond.Op een gegeven moment thuis vertrokken met nog 22% op de batterij, onderweg naar werk even moeten stoppen had ie nog 18%, start ik de wagen terug op: gans de middenconsole op zwart wegens "safety mode" om energie te besparen, terwijl ik met maar 5% battery nog nodig had om op werk te raken, dus nog zeker 10% ging over hebben. Dit soort mumbo jumbo gedoe waar ik echt horentjes van krijg. Vraag me soms af hoe ze bij Audi bug hunting doen op hun software.

In het algemeen wel tevreden van de wagen, maar jongens, wat is die MMI buggie geworden. Echt de naam premium niet waardig.

-| Hit it i would ! |-

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:54
Hunted schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:36:
[...]

Hij gaat niet in stand-by. Als het goed is lijkt dat alleen voor jou. Mijn kids kijken gewoon zonder iemand op bijrijder stoel.
Neenee ze kan echt niks doen.
De passenger airbag wordt bij haar ook uitgeschakeld. Blijkbaar moet het kind minstens 30 kg wegen of zoiets, zoniet dan worden alle features uitgeschakeld. Triestig...

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:57

kaanmijo

Picobello B.V.

fwinters schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:16:
[...]

Neenee ze kan echt niks doen.
De passenger airbag wordt bij haar ook uitgeschakeld. Blijkbaar moet het kind minstens 30 kg wegen of zoiets, zoniet dan worden alle features uitgeschakeld. Triestig...
Dit heeft niks met kind ja/nee te maken, maar met de sensoren in de stoelen. Die hebben gewoon een minimum gewicht, in dit geval 30 kilo, wat op die sensor moet drukken voor er een 'persoon' waargenomen wordt. Hiermee zorgt Audi ervoor dat als jij je rugzak of een boodschappentas op de stoel zet, de auto niet begint te piepen dat je de gordel van de bijrijdersstoel moet vastklikken terwijl er niemand op zit. Blijkbaar hebben ze het scherm wat daar zit aan dezelfde sensor gekoppeld, wat mij vrij logisch lijkt.

• rickjehh
Alamo schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:12:
[...]

Same, ik heb ook de HUD en ledstrip wordt niet onderbroken. Lijkt me niet in orde als dat wel zo is.
Kan je daar eens een foto van maken in het donker? Ik heb er nog geen seconde over nagedacht dat het niet in orde zou zijn dat de strip bij mij wordt onderbroken. Voelt voor mij vrij logisch icm head-up display om potentiële weerspiegeling e.d. tegen te gaan. Hoe lang heb jij je A6 al? Wellicht hebben ze dit pas later in de productie aangepast.

• Wasbeer2006
kaanmijo schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 22:20:
[...]

Dit heeft niks met kind ja/nee te maken, maar met de sensoren in de stoelen. Die hebben gewoon een minimum gewicht, in dit geval 30 kilo, wat op die sensor moet drukken voor er een 'persoon' waargenomen wordt. Hiermee zorgt Audi ervoor dat als jij je rugzak of een boodschappentas op de stoel zet, de auto niet begint te piepen dat je de gordel van de bijrijdersstoel moet vastklikken terwijl er niemand op zit. Blijkbaar hebben ze het scherm wat daar zit aan dezelfde sensor gekoppeld, wat mij vrij logisch lijkt.
Een airbag aan de bijrijders kant zit er voor nop in. Bij Volvo hebben ze allang onderzocht dat het geen enkele nut heeft maar weglaten gaat niet want dat trekken klanten niet. Dus maak je niet druk om de veiligheid, wat echt gevaarlijk is dat de airbag af gaat als er wel een kind zit.

Ik heb van 2018 tot 2022 een passat gereden en toen vond ik het MMI ook al omslachtig en onnodig complex. Mijn V60 hiervoor had nog het Volvo Sensus systeem, velen vonden dat achterhaald etc. Maar het werkte echt heel goed!

Een pagina waar je 21 tegels op kon zetten met korte aan/uit instellingen.
Een simpel goed menu om de auto te configuren. Maar 1 dashoboard layout, wat eigenlijk gewoon helemaal goed was. Maargoed ook BMW en Mercedes is ook veel te uitgebreid, het gros stelt 80% nooit in, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

Even eerlijk, wie weet er dat je de oranje lichtjes van de spielgel in 5 standen kunt dimmen?

Na 4 weken een review.
Qua rijden echt top, super comfortabel, stuurt enorm strak bijna sportauto waardig.
Super veel grip ook nu met 5 graden en nat. Heel precies te sturen voor ruim 2ton, voelt als 1500kg. Je kan er zelf als noobmaster mee driften, soms wel grappig

Stille mooie ruime huiskamer, zuinig qua stroom voor dit type auto, de concurrentie is minimaal 10% onzuiniger.
De overgang van recupertatie naar rem voel je niet eens, deployment van het vermogen zijdezacht of op afroep gewoon vlot. Als je echt moet remmen bizarre vertraging. 1 opmerking, het rempedaal zit te hoog tov het gaspedaal als je evenvlot gaat rijden is dat echt een afstand.

Ik ben echt extreem onder de indruk en dat als BMW, zelfs een beetje wat tegen Audi maar dat begint iets te veranderen.

De software ja....... ik heb niet echt iets wat steeds fout gaat het enige is nu de verlichting die zelf zijn kleur kiest elke keer als je instapt.

De rijstystemen:
Automatisch zeer goed, maar half/half, zegt het ook eigenlijk al, dan is het half/half.
Die lanewarning is bij zelf rijden veel te extreem, als je 10 of 15 meter voor iemand wil terug schuiven dan is het net of de wereld vergaat. Nu heb ik een lanewarning ook bij de V60 en passat als irritant ervaren, maar dit slaat wel alles.

Hele simpele opdracht maak de menu's overzichtelijker en korter.
Kom met opties waat we wat aan hebben, bv het instellen van middentonen en de sub apart, als die andere geluids opties slaan werkelijk nergens op.
Cluster opties, crosstrafic als 1 optie en niets als 6.
Minimaal 1 extra induvidual mode.
Ik mis 1 fysiek knopje om je dashboard te dimmen of als snelkoppeling
De navi is mwaa. bij Volvo ging de schaal automatisch dat werkte echt top, nu zit ik weer te verkleinen en te vergroten. Het uitvouw menu bij de navi toont niet bv de vijfvolgende handeling, raar.

• Alamo
Wasbeer2006 schreef op zondag 7 december 2025 @ 11:07:
[...]
De navi is mwaa. bij Volvo ging de schaal automatisch dat werkte echt top, nu zit ik weer te verkleinen en te vergroten.
Eens met je relaas over het oerwoud aan opties. Wel twee tips waar je wellicht wat aan hebt:

Dashboardhelderheid (denk dat je dat bedoelt) kan je snel bij door vanaf links naar rechts te swipen. In dat quick menu zit direct een brightness slider. Verder overigens een waardeloos menu omdat ik geen idee heb wat alle icoontjes betekenen, maar helderheid aanpassen gaat daar wel snel :*)

Auto-zoom doet het bij mij juist prima. Ik denk dat je instelling op handmatig staat? Knopje rechtsonderin (die schaal/afstand weergeeft), kan op M staan of op AUTO.
rickjehh schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:20:
[...]

Kan je daar eens een foto van maken in het donker? Ik heb er nog geen seconde over nagedacht dat het niet in orde zou zijn dat de strip bij mij wordt onderbroken. Voelt voor mij vrij logisch icm head-up display om potentiële weerspiegeling e.d. tegen te gaan. Hoe lang heb jij je A6 al? Wellicht hebben ze dit pas later in de productie aangepast.
Zal ik vanmiddag even doen. Heb (voor de volledigheid) wel een Q6 maar dat zou m.i. niets uit moeten maken. Hij is van augustus 2024.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:21
Zat afgelopen week in Portugal. Audi Q6 geparkeerd op P3 Schiphol met 78% lading. Gisteren, 8 dagen na vertrek kwam ik terug - auto nog steeds op 78%. Dat was met mijn Tesla Model 3 SR+ echt wel anders, die liep langzaam leeg.

Wel confronterend; de huurauto die ik had (Een Renault Clio uit 2025) had veel opties qua bemoeien niet, dat was wel weer even wennen op de terugtocht naar huis hoeveel de Audi zelf je binnen de lijnen dwingt, je niet zomaar van rijstrook kan wisselen als de auto van mening is dat knipper te laat gebruikt wordt en weer eens remt (in combinatie met snelheid / afstand op voorganger). Het is echt weer even accepteren hoe Audi vindt dat je moet rijden, dat is toch wel een dingetje.

Positieve noot met toch weer wat te zeiken hé...;-)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• pvdveen1
Om snel de meest hinderlijke hulpjes kan je met * op het stuur de snelheidswaarschuwing uitzetten en door 4-5 seconden de knop op de zijkant van de richtingaanwijzer ingedrukt te houden schakel je lane departure uit. En in het menu remmen bij kruisend verkeer definitief uitzetten. Dan ben je weer eigen chauffeur van je auto.

• Falcon10
  • Laatst online: 09-12 20:15

Falcon10

Hit it i would !

[...]

De software ja....... ik heb niet echt iets wat steeds fout gaat het enige is nu de verlichting die zelf zijn kleur kiest elke keer als je instapt.
Tell me the secret!
Voor de A6 Etron, heb ik een aantal A5's gehad, en steeds de interieurverlichtingoptie gekozen, zodat ik binnenverlichting op rustig blauw kon zetten. In mijn ogen, het fijnst om te rijden.
Voor zover ik weet zit die ook op de A6 Etron, maar ik vind het nergens! En dat gewone wit, vindt ik vrij saai.
Of hebben ze dat echt verborgen onder een betaalde optie?

-| Hit it i would ! |-

• Alamo
rickjehh schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:20:
[...]

Here you go, Q6 met HUD van augustus 2024:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I38IoGUdx_pXEjaw9nv9fAeMR1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XBYYLvlKemnrq8tMf5iV7iAu.png?f=fotoalbum_large

• Teknix1982
  • Niet online
Heb sinds de 3.10.0 update wel echt problemen met mijn kofferbak. Die gaat alleen maar meer open tot halverwege en gaat 9 van de 10 keer niet goed dicht. Dan moet ik hem echt het slot in drukken….

• rickjehh
Alamo schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:02:
[...]

Here you go, Q6 met HUD van augustus 2024:

[Afbeelding]
Thnx! Ziet er wel goed uit overigens dat die verlichting doorloopt :) ik heb mijn A6 sinds begin november dit jaar dus wellicht hebben ze dan toch later iets aangepast. Ik zal de dealer bij mij in de buurt ook eens vragen of zij het weten.

• Hunted
[...]

Een airbag aan de bijrijders kant zit er voor nop in. Bij Volvo hebben ze allang onderzocht dat het geen enkele nut heeft maar weglaten gaat niet want dat trekken klanten niet. Dus maak je niet druk om de veiligheid, wat echt gevaarlijk is dat de airbag af gaat als er wel een kind zit.

Ik heb van 2018 tot 2022 een passat gereden en toen vond ik het MMI ook al omslachtig en onnodig complex. Mijn V60 hiervoor had nog het Volvo Sensus systeem, velen vonden dat achterhaald etc. Maar het werkte echt heel goed!

Een pagina waar je 21 tegels op kon zetten met korte aan/uit instellingen.
Een simpel goed menu om de auto te configuren. Maar 1 dashoboard layout, wat eigenlijk gewoon helemaal goed was. Maargoed ook BMW en Mercedes is ook veel te uitgebreid, het gros stelt 80% nooit in, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

Even eerlijk, wie weet er dat je de oranje lichtjes van de spielgel in 5 standen kunt dimmen?

Na 4 weken een review.
Qua rijden echt top, super comfortabel, stuurt enorm strak bijna sportauto waardig.
Super veel grip ook nu met 5 graden en nat. Heel precies te sturen voor ruim 2ton, voelt als 1500kg. Je kan er zelf als noobmaster mee driften, soms wel grappig

Stille mooie ruime huiskamer, zuinig qua stroom voor dit type auto, de concurrentie is minimaal 10% onzuiniger.
De overgang van recupertatie naar rem voel je niet eens, deployment van het vermogen zijdezacht of op afroep gewoon vlot. Als je echt moet remmen bizarre vertraging. 1 opmerking, het rempedaal zit te hoog tov het gaspedaal als je evenvlot gaat rijden is dat echt een afstand.

Ik ben echt extreem onder de indruk en dat als BMW, zelfs een beetje wat tegen Audi maar dat begint iets te veranderen.

De rijstystemen:
Automatisch zeer goed, maar half/half, zegt het ook eigenlijk al, dan is het half/half.
Die lanewarning is bij zelf rijden veel te extreem, als je 10 of 15 meter voor iemand wil terug schuiven dan is het net of de wereld vergaat. Nu heb ik een lanewarning ook bij de V60 en passat als irritant ervaren, maar dit slaat wel alles.

Hele simpele opdracht maak de menu's overzichtelijker en korter.
Kom met opties waat we wat aan hebben, bv het instellen van middentonen en de sub apart, als die andere geluids opties slaan werkelijk nergens op.
Cluster opties, crosstrafic als 1 optie en niets als 6.
Minimaal 1 extra induvidual mode.
Ik mis 1 fysiek knopje om je dashboard te dimmen of als snelkoppeling
De navi is mwaa. bij Volvo ging de schaal automatisch dat werkte echt top, nu zit ik weer te verkleinen en te vergroten. Het uitvouw menu bij de navi toont niet bv de vijfvolgende handeling, raar.
Over die verlichting: volgens mij is de verlichting ook gekoppeld aan de Drive select. Aangezien hij bij elke opstart weer naar “Individual” gaat, moet je misschien kijken of je bij de drive select de kleuren kunt aanpassen naar wat gewenst is? Geen idee of dat helpt.

• Wasbeer2006
Falcon10 schreef op zondag 7 december 2025 @ 16:30:
[...]

Tell me the secret!
Voor de A6 Etron, heb ik een aantal A5's gehad, en steeds de interieurverlichtingoptie gekozen, zodat ik binnenverlichting op rustig blauw kon zetten. In mijn ogen, het fijnst om te rijden.
Voor zover ik weet zit die ook op de A6 Etron, maar ik vind het nergens! En dat gewone wit, vindt ik vrij saai.
Of hebben ze dat echt verborgen onder een betaalde optie?
Als je de kleurtjes wilt moet je of het MMI+ hebben aangekruisd.

Of achteraf betaald inderdaad koop je hem in de NL store voor 1100 euro, of je neemt een abbonnement via de Duitse store voor 14 eurp per maand of 140 per jaar.

• Wasbeer2006
Hunted schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:58:
[...]

Over die verlichting: volgens mij is de verlichting ook gekoppeld aan de Drive select. Aangezien hij bij elke opstart weer naar “Individual” gaat, moet je misschien kijken of je bij de drive select de kleuren kunt aanpassen naar wat gewenst is? Geen idee of dat helpt.
Ik heb de kleuren niet ingesteld dat hij driveselect pakt, dat is inderdaad een instelling. De bovenste rand gaat goed, die blijft in de juiste kleur. De onderste gaat elke keer weer naar wit. Niet zo heel spannend, meer irritant.

• Wasbeer2006
Teknix1982 schreef op zondag 7 december 2025 @ 17:46:
Heb sinds de 3.10.0 update wel echt problemen met mijn kofferbak. Die gaat alleen maar meer open tot halverwege en gaat 9 van de 10 keer niet goed dicht. Dan moet ik hem echt het slot in drukken….
Dat had ik ook, toen de klep handmatig helemaal open duwen, automatisch dichtdoen en daarna nooit meer gehad. Ik denk dat het een geheugeninstelling is, dat was tenminste in mijn V60 wel zo.

• Teknix1982
  • Niet online
Wasbeer2006 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:08:
[...]

Dat had ik ook, toen de klep handmatig helemaal open duwen, automatisch dichtdoen en daarna nooit meer gehad. Ik denk dat het een geheugeninstelling is, dat was tenminste in mijn V60 wel zo.
Helaas hielp dat bij mij niet, heb dit al een aantal keer gedaan. Heb de dealer weer bericht….

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:49

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Teknix1982 schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:33:
[...]

Helaas hielp dat bij mij niet, heb dit al een aantal keer gedaan. Heb de dealer weer bericht….
Heb je al geprobeerd de geheugenstand opnieuw in te stellen in een andere positie?
De stand kan pas vanaf een bepaalde hoogte worden opgeslagen.
Breng de bagageruimteklep in de gewenste openingsstand.
Als u de bagageruimteklep naar beneden brengt, beweeg deze daarbij dan langzaam in kleine stappen, anders zou de bagageruimteklep automatisch worden gesloten.

Druk minimaal 5 seconden op de knop 3 in de bagageruimteklep om de gewenste openingsstand op te slaan. Er volgt een optisch en akoestisch signaal.
Om een hogere openingsstand vast te leggen, wacht u 5 seconden en drukt u de bagageruimteklep voorzichtig omhoog.
Druk opnieuw minimaal 5 seconden op de knop 3 om de gewenste openingsstand op te slaan.
Zodra de opgeslagen openingsstand is bereikt, kunt u de bagageruimteklep volledig openen door binnen 3 seconden tweemaal op de knop  te drukken.

[ Voor 57% gewijzigd door AkroBatik op 08-12-2025 09:09 ]

.

• Teknix1982
  • Niet online
Nee dat nog niet, dit ga ik vandaag nog even proberen. Thnx voor de uitleg!

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:25
Wat voor jaarlijkse onderhoudskosten kan ik zo verwachten?
Voor de Belgen onder ons, is er iemand die een weCare Gold of Platinum nam? Wat is je overweging voor wel of niet.

• Teknix1982
  • Niet online
AkroBatik schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:04:
[...]

Heb je al geprobeerd de geheugenstand opnieuw in te stellen in een andere positie?

[...]
Helaas, dat heeft niet geholpen. Hij blijft tot halverwege open gaan en bij sluiten valt hij niet goed in het slot. Als ik hem helemaal open druk en dan sluit valt hij meestal wel goed in het slot.

• Teknix1982
  • Niet online
liber! schreef op maandag 8 december 2025 @ 17:59:
Wat voor jaarlijkse onderhoudskosten kan ik zo verwachten?
Voor de Belgen onder ons, is er iemand die een weCare Gold of Platinum nam? Wat is je overweging voor wel of niet.
[azijnmodus] als je alles wat ik in de garantie periode al meemaak nagaat houd ik mijn hart vast voor de kosten na de garantie. Dit is by far de auto met de meeste problemen voor mij. Koop die troep niet.[/azijnmodus]

• pvdveen1
Teknix1982 schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:35:
[...]

[azijnmodus] als je alles wat ik in de garantie periode al meemaak nagaat houd ik mijn hart vast voor de kosten na de garantie. Dit is by far de auto met de meeste problemen voor mij. Koop die troep niet.[/azijnmodus]
Ik heb daarom bij de dealer gevraagd of het mogelijk is om de fabrieksgarantie uit te breiden naar 4 jaar. Heb nog geen antwoord. Heeft iemand dit al voor elkaar?

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:33
De nieuwe 3GB gratis databundel van december wordt niet geactiveerd in de A6. MMI apps blijven in offline mode, auto geeft aan dat de nieuwe databundel geactiveerd moet worden en laat een QR code zien die me naar het databundel overzicht brengt. Daar zie ik 3GB van 3GB beschikbaar, bundel geldig tot 01-01-2026 en 0 Mb verbruikt... Iemand een idee?

• GewoonNico
pvdveen1 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:06:
[...]

Ik heb daarom bij de dealer gevraagd of het mogelijk is om de fabrieksgarantie uit te breiden naar 4 jaar. Heb nog geen antwoord. Heeft iemand dit al voor elkaar?
Ik heb om deze reden mijn Q6 nieuw uit Duitsland gehaald met in totaal 5 jaar Europese fabrieksgarantie tot 100.000km voor €1600 extra. Daarnaast een fikse korting gekregen waardoor import +/- 14k goedkoper was dan het aanbod van een Nederlandse dealer.

Onlangs pech gehad met een defecte OBC in onze opel Mokka-e €2500, auto nèt uit garantie. Mijn vader een week later pech met zijn Renault, 15K reparatie voor een nieuwe hybride versnellingsbak. Ook nèt uit garantie. Vanuit de dealers werd er wel een coulance regeling geboden maar toch. €1600 is niet veel voor 5 jaar fabrieksgarantie.

• Wasbeer2006
Ik weet dat andere merken heel coulant zijn met garantie. 2 jaar is gewoon een getal, lees maar eens het consumenten recht, als bv je accu na 4 jaar kapot is hoor je gewoon een nieuwe te krijgen en die krijg je ook echt wel, alleen is het gevoel vervelend als je de auto prive hebt. Je wilt de auto zsm terug en je hebt geen tijd om als het geziek is dit te gaan regelen. BMW heeft bv 8 jaar garantie op de accu

Nu heeft PON zo'n beetje de slechte garantie ooit. dus prive zou ik ook graag wat zekerheid willen, bij vrijwel elk merk kan je tot 5 jaar bijkopen, bij Voilvo kost het iets van 1000 of 1200 euro, vaak inclusief onderhoud.

Bijzonder altijd hoe merken aan hun naam komen........ Ik heb een Toledeo, Passat en nu de A6 van VAG.
De Toledo ging, de passat B8 was een regelrechte ramp kraken kraken en nog eens kraken. Niet normaal.
Is nooit verholpen. De A6 buiten wat irritante software dingen heb ik, even afkloppen, geen problemen en si het een kraakvrije super auto.

De minste problemen heb ik met een Avensis, 508SW en een V60 gehad, de meeste met een passat en toledo.

[ Voor 26% gewijzigd door Wasbeer2006 op 09-12-2025 09:27 ]

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:53
Wat is iedereens bereik bij het laden tot 80%? (voor de 83 versie)

Afgelopen zaterdag een rit gemaakt van 360km, opgeladen tot 100% app gaf aan 450km maar zodra ik in de auto stapte veranderde dat naar 380km

Ik had wel een stuk meer verwacht eigenlijk.

• Wasbeer2006
Strikvraag :-) met het warme weer van vandaag haal ik 17kw/100km en dan rijd ik waar het kan gewoon 120 en doe ik gewoon zoals ik met brandstof ook deed. Stuk van 60km met 5km stad

Maar vorige week met de koud zit ik met dezelfde stijl tussen de 19 en 20Kw/100km.
Dat komt wel redelijk met 360 a 380 overheen. Lijken mij hele nette waarden voor deze rijstijl.
Eigenlijk excat hetzelfde als met benzine 70% van de WLTP.

[ Voor 3% gewijzigd door Wasbeer2006 op 09-12-2025 13:07 ]

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-12 13:13

GZL

Ik lees hier de nodige software issue's met de A6/Q6. Bij onze auto valt dat allemaal wel mee maar wat mij wel is opgevallen dat de auto niet sneller laad dan 60 á 65 kw terwijl het accu percentage 50% is en de FastNed paal 400Kw aan kan. Zijn er meer rijders die tegen dit issue zijn aangelopen?
De dealer geeft aan dat er een update noodzakelijk is. Wij rijden momenteel met softwareversie 03.01.00/C. Heel wat anders dan de 03.09 of 03.10 versie waar hier zo over wordt geklaagd.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

GZL schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:13:
Ik lees hier de nodige software issue's met de A6/Q6. Bij onze auto valt dat allemaal wel mee maar wat mij wel is opgevallen dat de auto niet sneller laad dan 60 á 65 kw terwijl het accu percentage 50% is en de FastNed paal 400Kw aan kan. Zijn er meer rijders die tegen dit issue zijn aangelopen?
De dealer geeft aan dat er een update noodzakelijk is. Wij rijden momenteel met softwareversie 03.01.00/C. Heel wat anders dan de 03.09 of 03.10 versie waar hier zo over wordt geklaagd.
Wat was de temperatuur van je accu?

Als je bestemming hebt ingevoerd in de onboard navigatie, dan zou hij de batterij moeten pre-conditioneren. Verder kan het ook gewoon dat de lader niet topfit was :)
robinh schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:49:
[...]

A6 nog niet in ontvangst genomen maar wel al het VIN nummer gekregen. Auto is deze week gebouwd en nu onderweg naar PON. Ik kon in de gekoppelde Audi app met enkel VIN wel al zien dat mijn auto de nieuwe software heeft, versienummer 03.10.00/C

Dat wil dus zeggen dat ze de nieuwe software nu al uitrollen af fabriek.
Ik heb mijn auto nog niet, maar wel de VIN, waar kan je dat zien in de app?

[ Voor 24% gewijzigd door AkroBatik op 09-12-2025 13:54 ]

.

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07:22
Rickrebr schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 10:49:
Wat is iedereens bereik bij het laden tot 80%? (voor de 83 versie)

Afgelopen zaterdag een rit gemaakt van 360km, opgeladen tot 100% app gaf aan 450km maar zodra ik in de auto stapte veranderde dat naar 380km
Ik had wel een stuk meer verwacht eigenlijk.
Ik heb dezelfde versie met 20 inch banden. Of het ligt aan temperatuur of de winterbanden weet ik niet, maar mijn gemiddelde verbruik is omhoog gegaan van ca. 18kwh naar 22 kWh. Met 80% charge geeft hij dan meestal 300 aan wat ik kan rijden. Had gisteren een trip van 129 km, vooral snelweg, dan heb ik een reëel verbruik van 23-24 kWh. Daar heb ik 36% van mijn accu op verbruikt.

Ondanks de aanwezige warmtepomp vind ik dat nog best fors

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:53
Remmyveen schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 13:56:
[...]

Ik heb dezelfde versie met 20 inch banden. Of het ligt aan temperatuur of de winterbanden weet ik niet, maar mijn gemiddelde verbruik is omhoog gegaan van ca. 18kwh naar 22 kWh. Met 80% charge geeft hij dan meestal 300 aan wat ik kan rijden. Had gisteren een trip van 129 km, vooral snelweg, dan heb ik een reëel verbruik van 23-24 kWh. Daar heb ik 36% van mijn accu op verbruikt.

Ondanks de aanwezige warmtepomp vind ik dat nog best fors
Zelfde hier, eerste stuk van 180km zat ik op 18,5 en op de terugweg (wel met veel regen en wind) op 21,5
Constant 110 gereden.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Teknix1982 schreef op maandag 8 december 2025 @ 18:32:
[...]

Helaas, dat heeft niet geholpen. Hij blijft tot halverwege open gaan en bij sluiten valt hij niet goed in het slot. Als ik hem helemaal open druk en dan sluit valt hij meestal wel goed in het slot.
https://www.motor-talk.de...iesst-nicht-t8274900.html je lijkt niet alleen te zijn.

Hier wordt gesproken over een soms korstondige fix; probeer even de zekering los te halen en weer terug te steken.

[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 09-12-2025 14:57 ]

.

• Wasbeer2006
Rickrebr schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 14:38:
[...]

Zelfde hier, eerste stuk van 180km zat ik op 18,5 en op de terugweg (wel met veel regen en wind) op 21,5
Constant 110 gereden.
Net weer 60km met 110 tot 130 als het kan paar kilometer stad totale tijd 41 minuten 16.4Kw/100
20" PS EV, ik hoef gelukkig geen winterbanden van het bedrijf het is een keuze. Ik denk als ik ervoor ga zitten ik net ff in de 15 uitkom.

Ik rem eigenlijk nooit alles wat ik afrem blijft binnen de recuperatie, in de stad wat flipperen, best leuk als je het een beetje door hebt.

Winterbanden kunnen schelen, maar niet zoveel hooguit een procent of 5 a 6.
Denk echt na of je winterbanden wilt onder deze auto, als je niet op wintersport gaat en gaat niet naar onze oosterburen doe het dan niet. De grip van de PS EV is veel en veel beter ook bij koud en nat weer, tot 2 graden en nat is het echt indrukwekkend, die grip haal je never nooit met winterbanden ik denk dat die zeker 10 tot 15% minder grip hebben. Het enige probleem is sneeuw en ijs. Maarja dat was vijf dagen in vier jaar hier in het westen. Daardoor 120 dagen met veel minder grip rijden vind ik wel een extreme concessie

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:52
De Audi Q6 is wel enorm aan het dalen in leaseprijs de laatste week, na de prijsverlaging lijken er in leaseland steeds gunstigere deals te komen voor de performance versie met de grotere accu's, deze waren 3 maanden terug niet te leasen binnen mijn categorie, sterker nog, daar kon ik toen alleen de standaard edition leasen, en nu zelfs tot en met de performance advanced edition.

De Q6 is nu een stuk voordeliger dan de A6 etron, daarvan kan ik nog geen enkele performance editie selecteren.

Het lijkt erop dat ze wat bang aan het worden zijn voor de GLC en de iX3, maar wellicht zelfs ook de GLB en de EX60 die er nog aan moet komen.. alleen maar goed!

[ Voor 9% gewijzigd door JustTrying op 10-12-2025 07:14 ]

• Naafets88
Net eens gekeken naar het prijsverschil tussen BE en NL..

Heb mijn wagen dat ik momenteel heb samengesteld in BE en ook in NL.
In NL kan ik voor een lichte meerprijs de A6 met de performance pack krijgen terwijl in BE het de standaard is.

Was BE normaal niet goedkoper dan NL? Startprijs ligt een pak lager op de A6 in NL.

• Wasbeer2006
JustTrying schreef op woensdag 10 december 2025 @ 07:13:

Het lijkt erop dat ze wat bang aan het worden zijn voor de GLC en de iX3, maar wellicht zelfs ook de GLB en de EX60 die er nog aan moet komen.. alleen maar goed!
Dat is het ook, de Q6 is raar gepositioneerd. Die zou eigenlijk Q5 moeten heten. Dan is het in lijn met de andere 3 merken. Maar dit gaat met de A6 ook gebeuren zoudra er concurrentie is gaat de Perfomance accu ook voor 5K extra net als de Q6 en niet voro 12, wat ook een belachelijk bedrag is. Enige is dat het bereik van een Q6 performance gelijk is aan de A6 83kw. Vanmorgen weer 16.5kw/100km met twee vinger in mijn neus, nu zijn er niet veel betere omstandigheden dan nu denk ik

Zelf de EX60 ik denk dat dit de grootste concurrent is, zelfs de XC60 is na 8 nogsteeds een van de best verkochte SUV,s zei het hybrid. Als je Audi, BMW en Mercedes teveel opties en knopjes vind kan ik een Volvo met het wat rustigere interieur van harte aanbevelen. Qua bouwkwaliteit heb ik Volvo hoger staan dan BMW en Audi, Mercedes zit er voor mijn gevoel iets boven, maar daar liggen de prijzen op 20 a 30% hoger.

[ Voor 17% gewijzigd door Wasbeer2006 op 10-12-2025 09:46 ]

• JustTrying
Naafets88 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:09:
Net eens gekeken naar het prijsverschil tussen BE en NL..

Heb mijn wagen dat ik momenteel heb samengesteld in BE en ook in NL.
In NL kan ik voor een lichte meerprijs de A6 met de performance pack krijgen terwijl in BE het de standaard is.

Was BE normaal niet goedkoper dan NL? Startprijs ligt een pak lager op de A6 in NL.
Dat lijkt inderdaad niet gunstig in BE, wat ook opvalt is dat het verschil tussen de grote en kleine accu voor de A6 etron nog 12k euro lijkt, en voor de Q6 nog 'maar' 5k, dat krijg je toch niet verkocht als Audi zijnde? Waarom is de grote accu zoveel duurder in de A6, is toch hetzelfde ding, de Q6 is nu een stuk aantrekkelijker, of volgt er nog een prijscorrectie op de A6 binnenkort (en wordt de grote accu op termijn wellicht standaard?)

• JustTrying
Wasbeer2006 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 09:44:
[...]

Dat is het ook, de Q6 is raar gepositioneerd. Die zou eigenlijk Q5 moeten heten. Dan is het in lijn met de andere 3 merken. Maar dit gaat met de A6 ook gebeuren zoudra er concurrentie is gaat de Perfomance accu ook voor 5K extra net als de Q6 en niet voro 12, wat ook een belachelijk bedrag is. Enige is dat het bereik van een Q6 performance gelijk is aan de A6 83kw. Vanmorgen weer 16.5kw/100km met twee vinger in mijn neus, nu zijn er niet veel betere omstandigheden dan nu denk ik

Zelf de EX60 ik denk dat dit de grootste concurrent is, zelfs de XC60 is na 8 nogsteeds een van de best verkochte SUV,s zei het hybrid. Als je Audi, BMW en Mercedes teveel opties en knopjes vind kan ik een Volvo met het wat rustigere interieur van harte aanbevelen. Qua bouwkwaliteit heb ik Volvo hoger staan dan BMW en Audi, Mercedes zit er voor mijn gevoel iets boven, maar daar liggen de prijzen op 20 a 30% hoger.
Ik kwam de hele rit naar zuid frankrijk afgelopen zomer de Q6 met waarschijnlijk normale accu tegen bij ieder laadstation met mijn Enyaq 80, qua verbruik leek me dat dus geen upgrade, ging ook niet veel veranderen in totale reistijd naar zuid frankrijk, de performance versie gaat dat wellicht wel doen, ik wacht nog mooi even af wat er gaat gebeuren, en ben inderdaad ook zeer benieuwd naar de EX60 en de prijsstelling daarvan. De nieuwe GLB vind ik veel te duur geworden ten opzichte van de uitgaande, en zal er ook voor zorgen dat de instap GLC niet heel veel goedkoper gaat worden.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste