• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:05
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:35:
[...]

Ik heb nu 2 wkn 3.11 en ontvang ook nog wel meldingen “bestuurderhulpsystemen”. Schijnt een (Audi) producteigenschap te zijn. Ben benieuwd of jij de volgende issues herkend;

- Geluid van Spotify (CarPlay via kabel) stopt op willekeurige momenten ca 5 sec. Soms 10x in een rit, soms helemaal niet

- Één van de weinige assistenten die ik wél ingeschakeld heb is “bochtenassistent”. Op de een of andere manier werkt dat wel onder balanced, maar niet onder het dynamic profiel

- Gisteren werd ik op de snelweg “gesneden” en ipv dat de auto remde gooide hij de ACC eraf met de melding “neem controle over”. Het ging erg snel en heb niet exact kunnen lezen, was rode tekst. Vond erg vreemd.
- Geluid Spotify: Wat hier al wordt gezegd; ik merk dat geluiden van bijvoorbeeld m'n whatsapp de geluiden even doet onderdrukken. Ik gebruik Spotify over draadloze carplay trouwens, maar dat lijkt dus geen verschil met jouw situatie.

- Bochtenassistent heb ik geen ervaring mee.

- Jouw situatie nog niet meegemaakt. Ik heb regelmatig iemand die vrij strak (of, 'strak' volgens Audi ;-)) wisselt naar de rijstrook waar ik in rij - dan wil de auto nog wel eens inhouden. Erg vervelend, maar dat is het nadeel van 'adaptive'.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Krili
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 04-07 23:55
Lange tijd lezer van dit topic, alles ondertussen zowat gelezen ;)

9 weken geleden mijn A6 SB Corporate S besteld en vandaag afgeleverd. Heerlijke auto om mee te rijden!

Wel heb ik 1 issue dat ik niet meteen verholpen krijg. Telefoon draadloos verbinden via AC werkte meteen, navigatie via Google maps toont op beide schermen. Wat niet functioneert is bellen en Apple Music, dan schakelt het geluid niet over op de wagen maar blijft via telefoon.

Software versie is 06.02.01/c

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFMzN1R4iFOHOlIrYutGKzCwEGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1y3L7YecgaIqPIwy2bX2W0PZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Krili
Probleem met de audio ondertussen verholpen.

iOS 17 is de boosdoener. Telefoon met iOS 26 heeft geen problemen. Geen andere optie dan updaten, wel een trager toestel nadien maar dan kan ik toch ten minste bellen en muziek streamen ;)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:35:
[...]
- Gisteren werd ik op de snelweg “gesneden” en ipv dat de auto remde gooide hij de ACC eraf met de melding “neem controle over”. Het ging erg snel en heb niet exact kunnen lezen, was rode tekst. Vond erg vreemd.
De auto grijpt met die melding normaliter wel nog altijd in en ACC blijft actief, maar omdat het dan een onveilige afstand/scenario is waarschuwt hij je met de audio + visuele melding om je aandacht te trekken zodat je kan overnemen indien nodig.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11-07 09:03
Johnbeer schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 09:09:
Gisteren het verlossende telefoontje van de dealer: na ruim twee weken in de werkplaats te hebben gestaan, was gisteren m'n A6 weer klaar om opgehaald te worden. Na alle storingen (auto niet van slot, boordnet storing etc) en de daarop geïnstalleerde software-update 03.11, edit: 03.10, bleek het MMI scherm het te hebben begeven. Het hele scherm moest hierdoor vervangen worden, en moest uit Duitsland worden gehaald. Maar enfin, alles doet het weer. Hopelijk zijn we nu van de ellende af.

Alleen binnenkort nog langs de bandenboer voor een diagnose, want nadat de het wisselen van de achterwielen links-rechts door de dealer opleverde dat de auto nu niet meer naar rechts trekt, maar naar links, is het duidelijk dat er is mis is met de nieuw geleverde achterbanden. Profile mag dit nu gaan uitzoeken in opdracht van de leasemaatschappij.
Nou hèhè.. uit de diagnose van de bandenboer bleek dat er toch echt iets mis was met de nieuwe achterbanden. Waarop de leasemaatschappij akkoord gaf voor montage van 4 nieuwe zomerbanden (nog steeds Hankooks overigens). Deze zijn gisteren gemonteerd en de rit daarna naar huis was een verademing; geen stuurreacties meer en een auto die dus gewoon rechtuit gaat zoals bedoeld. Jammer dat de Audi dealer in eerste instantie "niks kon waarnemen" tijdens een proefrit twee weken na aflevering vorig jaar...

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:11
Waarom gebruiken jullie niet de ingebouwde spotify? Gratis databundel krijg ik echt niet op en dan pauzeert er niks bij mij.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-07 16:52
JTHZZ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:20:
Waarom gebruiken jullie niet de ingebouwde spotify? Gratis databundel krijg ik echt niet op en dan pauzeert er niks bij mij.
Ik vind (persoonlijke mening) de carplay UI & bediening toch makkelijjker, vooral als ik alleen ben en mijn dochter niet de DJ is.
Ook met zoeken, de playlist benaderen en terug, maken van een radio station of switchen naar het album is dat iets gemakkelijker.
Als ik langere tijd in de auto zit en niet veel switch qua muziek dan gebruik ik het wel (met name voor de hoogste kwaliteit).

• pears018
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-06 16:18
witje_ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:32:
Mijn nieuwe A6 is net geleverd. Het opbergvak in de middenconsole is wel gigantisch groot. Heeft er iemand daar al 3D printjes voor gemaakt om d it op te delen?
Bij AliExpress gekocht voor Eur 17,00. Past perfekt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVWWI3gu5rYnIhZQ3xGMf4_mgI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VHotrrkUZl5HodmlvwBDpoED.png?f=fotoalbum_large

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11-07 13:17
Krili schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:41:
Lange tijd lezer van dit topic, alles ondertussen zowat gelezen ;)

9 weken geleden mijn A6 SB Corporate S besteld en vandaag afgeleverd. Heerlijke auto om mee te rijden!

Wel heb ik 1 issue dat ik niet meteen verholpen krijg. Telefoon draadloos verbinden via AC werkte meteen, navigatie via Google maps toont op beide schermen. Wat niet functioneert is bellen en Apple Music, dan schakelt het geluid niet over op de wagen maar blijft via telefoon.

Software versie is 06.02.01/c

[Afbeelding]
Toch moet ik zeggen dat ik het chrome ook wel weer kan waarderen, zeker in de uitvoering hoe hij hier staat. Mooi geworden!

De problemen met verbindingen en telefoons, weet ik echt niet of het aan de auto ligt, samsung heeft net ook weer nieuwe software en ook ander connecties werken soms niet goed. vd ging mijn teams niet over de speakers maar telefoon geluid wel bv. Daarna niet meer geprobeert of het werkt maar ik zie dat volgende week wel weer.

• Krili
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:20:
[...]

Toch moet ik zeggen dat ik het chrome ook wel weer kan waarderen, zeker in de uitvoering hoe hij hier staat. Mooi geworden!

De problemen met verbindingen en telefoons, weet ik echt niet of het aan de auto ligt, samsung heeft net ook weer nieuwe software en ook ander connecties werken soms niet goed. vd ging mijn teams niet over de speakers maar telefoon geluid wel bv. Daarna niet meer geprobeert of het werkt maar ik zie dat volgende week wel weer.
Ja vond ik ook bij het bestellen, het donker grijze op de bumpers van de S-line past ook wel mooi bij de kleur, ik heb nl. geen shadow look pro.

Dit is een tussentijdse versie, zo zie ik het toch, mijn grille is nog in koetswerk kleur tov de volgende versie waarbij de grille altijd zwart zal zijn, verder al de nieuwe “grijze” interface, fysieke knoppen en scroll wielen op het stuur.

• Flying Blue
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:00
Ik sta op het punt een a6 performance S edition aan te schaffen uit 2026. Zijn er mede tweakers met wat ervaringen omtrent bereik. WLTP van deze auto zit rond de 644, wat denk ik komt door de 21inch set die eronder ligt. Ervaringen wellicht wat dit in de winter kan doen met een kleiner bandenmaat?

• woutsorgeloos
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:14
Flying Blue schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:09:
Ik sta op het punt een a6 performance S edition aan te schaffen uit 2026. Zijn er mede tweakers met wat ervaringen omtrent bereik. WLTP van deze auto zit rond de 644, wat denk ik komt door de 21inch set die eronder ligt. Ervaringen wellicht wat dit in de winter kan doen met een kleiner bandenmaat?
Ik kom met a6 avant performance en 21 inch (in België, dus vaker een dikke 120 op de snelweg dan in Nederland) in de winter uit op 400 à 430 km en in de zomer op 450 à 500 km. Ver van WLTP, maar meer dan voldoende voor dagelijks gebruik.

• Wasbeer2006
Flying Blue schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 07:09:
Ik zat van de week toevallig het verglijk te maken met mijn vorige benzine auto en de A6 in mijn geval niet de perfomance en 20"

Ik heb in januari het meest ongunstige gebruik staan 21.3kw/100km Deze maand de beste met 16.1kw/100km. Met de kleine accu heb ik nu na 100% opladen een gecshatte range van 490km staan. Best netjes.

Hiervoor had ik een V60 en daar wa smijn januari verbruik 6.9/100km en in juni 5.3/100km. Als je dat keer drie doet kom je weer nagenoeg op het KW verbruik, vnadaar dat ik vaak de 1 op 3 gebruik 1 liter = 3Kw

Mijn rijstijl is niet anders. Ik ben voor hoe ik rijd wel heel erg zuinig. Mijn snleheid op de snelweg ligt waar het kan altijd een 15 tot 20 km hoger dan het maximum.

Paar weken terug in het warme weekend naar parijs gegaan. 450km vanuit de randstad. op de tol een 140 a 145 aangehouden en ik had met 2% op de bestemming aangekomen. Ook weer heel netjes vond ik zelf.

De perfomance is natuurlijk een dikke 100 kilo zwaarder, maar dat maakt op dit gewicht en boven de 50km/h ook niet meer uit voor je verbruik. 21" zal iestje extra zijn. Mijn winterverbruik is op zomerbanden, ik heb geen winterbanden.

De meest ongunstogste rit was een rit van 170 km heen en weer terug 340 dus in -2 met de kerst en dat redde ik op 1% bij thuiskomst. Heb je de grotere accu kan je daar 80km bij optellen.

Tipje neem voor het ultieme luxegevoel de luchtvering, vergeet het bagaepakket niet aan te kruisen.

[ Voor 5% gewijzigd door Wasbeer2006 op 27-06-2026 09:26 ]

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02:00
Pimmr schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:41:
Heeft iemand een idee wat Terugroepactie-nr : 06K2 CRT: 03 inhoudt voor een A6 Avant MY2025?
Volgens mij geen recall maar een zgn. TPI.

• dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10-07 16:27
Moet wel even wennen met de Audi app in vergelijking met de BMW app. Klopt het dat bij afzonderlijke ritten de app enkele ritten samenvoegt en deze dus per rit niet in te zien zijn? Zit daar een soort van tijdsperiode in, dat ritten die uitgevoerd zijn binnen een bepaalde tijdsperiode samengevoegd worden?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11

996

dbalgobind schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:22:
Moet wel even wennen met de Audi app in vergelijking met de BMW app. Klopt het dat bij afzonderlijke ritten de app enkele ritten samenvoegt en deze dus per rit niet in te zien zijn? Zit daar een soort van tijdsperiode in, dat ritten die uitgevoerd zijn binnen een bepaalde tijdsperiode samengevoegd worden?
Is me inderdaad ook opgevallen, volgens mij werkt het zo dat ritten, binnen 1 of 2 uur als één rit worden weergegeven

[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 28-06-2026 14:37 ]

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-07 09:30
Hammetje schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:35:
Nou, weer 300km verder. 3.11 is aanzienlijk beter qua meldingen, ik heb ze de afgelopen ~500km niet meer gezien. Wel een nieuw 'dingetje' gemerkt;
- Als je de auto in z'n achteruit zet, switchen op het display automatisch de camera's in. Hij pakt de camera's uit de achterklep, linkerspiegel en rechterspiegel. Die laatste 2 gaan nu niet altijd direct aan, dan blijft het display daar zwart. Terug naar N en weer in zn achteruit zetten en de camera's werken wel. Gebeurt niet elke keer; soms werkt het wel direct. (ja, de portieren zijn goed gesloten).
Heb je in de app ook echt versie 3.11 staan? Die van mij zou geupdate zijn maar ik zie 3.10.c

• Hammetje
iX3-2022 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:03:
[...]

Heb je in de app ook echt versie 3.11 staan? Die van mij zou geupdate zijn maar ik zie 3.10.c
Ja. Versienummer: 03.11.00/C staat er bij mij.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• JTHZZ
Ik zag dat er een nieuwe app beschikbaar was via de Store in de auto: Aximote. Als je dezelfde app op je smartphone installeert krijg je een rittenregistratie en andere data van de auto door. Is me nog niet echt duidelijk wat het toevoegt tov de Audi app maar ik dacht het hier even te melden voor de geïnteresseerden.

Ik zie bijv dat hij laadsessies bijhoudt (incl geladen kWh) en ook een uitgebreide rittenregistratie met de gereden route, snelheidsprofiel en verbruiksprofiel. Erg gedetailleerd!

[ Voor 22% gewijzigd door JTHZZ op 29-06-2026 19:10 ]

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 20:15
JTHZZ schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:07:
Ik zag dat er een nieuwe app beschikbaar was via de Store in de auto: Aximote. Als je dezelfde app op je smartphone installeert krijg je een rittenregistratie en andere data van de auto door. Is me nog niet echt duidelijk wat het toevoegt tov de Audi app maar ik dacht het hier even te melden voor de geïnteresseerden.

Ik zie bijv dat hij laadsessies bijhoudt (incl geladen kWh) en ook een uitgebreide rittenregistratie met de gereden route, snelheidsprofiel en verbruiksprofiel. Erg gedetailleerd!
Is wel interessant! Straks eens voor kijken!

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM

• Naafets88
Heeft iemand een idee of er ergens een overzicht is van 800V laders in Europa? Zou handig zijn om van de volle laadsnelheid gebruik te kunnen maken

• JTHZZ
Naafets88 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 08:43:
Heeft iemand een idee of er ergens een overzicht is van 800V laders in Europa? Zou handig zijn om van de volle laadsnelheid gebruik te kunnen maken
Een gemakkelijke schifting is al dat alle niet-Tesla laders met meer dan 200kW laadsnelheid 800V zijn. In principe gaat de CCS standaard maar tot 500A en dat is met 400V 200kW. Tesla doet met zijn eigen auto’s/laders iets wat niet standaard is maar verder zijn er geen uitzonderingen.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26

pietje63

RTFM

Wat ik mis - en ik dacht dat dat gevoel over zou gaan - is weergave van het huidige gebruik in KwH/KM. In veel andere auto's heb je een vergelijkbaar iets wel. Helpt nmm om beter inzicht te krijgen in wat energie kost (hard rijden / hard optrekken, etc). Gemiddelde van de rit is er wel, en wel de "grafische weergave langs een balkje". Of kijk ik verkeerd?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Naafets88
JTHZZ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:51:
[...]

Een gemakkelijke schifting is al dat alle niet-Tesla laders met meer dan 200kW laadsnelheid 800V zijn. In principe gaat de CCS standaard maar tot 500A en dat is met 400V 200kW. Tesla doet met zijn eigen auto’s/laders iets wat niet standaard is maar verder zijn er geen uitzonderingen.
Hoe zeker ben je dat?

Heb toch al veel gezien dat laders dat niet halen, zou het eerder niet "+300kW" zijn?

Toevallig deze week geladen aan een 300kW lader en haalde 110kW, batterij was wel aan 50%, maar zou toch hoger verwacht hebben dan?

• JTHZZ
Naafets88 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:33:
[...]

Hoe zeker ben je dat?

Heb toch al veel gezien dat laders dat niet halen, zou het eerder niet "+300kW" zijn?

Toevallig deze week geladen aan een 300kW lader en haalde 110kW, batterij was wel aan 50%, maar zou toch hoger verwacht hebben dan?
Dat 500A de maximale stroom in de CCS standaard is kun je met Google of je favoriete AI tool terugvinden. Daarmee is 200kW het maximale wat je met 400V kunt halen (400*500). Hogere snelheden kunnen alleen met hogere spanningen dan 400V. Dat je toch niet de maximale snelheid haalt kan zijn omdat de laadpaal defect is of dat het laadpark aan load balancing doet, dus de snelheid afknijpt als het druk is. De stroomaansluiting van het laadpark is dan te klein om alle palen tegelijkertijd op 300kW te laten laden. Andere opties zijn dat de accu te koud of te warm is. Dat voorkom je door het laadpunt in de navigatie in te geven of de laadplanning te gebruiken. Dan wordt de accu op de juiste temperatuur gebracht.

• Naafets88
JTHZZ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:15:
[...]

Dat 500A de maximale stroom in de CCS standaard is kun je met Google of je favoriete AI tool terugvinden. Daarmee is 200kW het maximale wat je met 400V kunt halen (400*500). Hogere snelheden kunnen alleen met hogere spanningen dan 400V. Dat je toch niet de maximale snelheid haalt kan zijn omdat de laadpaal defect is of dat het laadpark aan load balancing doet, dus de snelheid afknijpt als het druk is. De stroomaansluiting van het laadpark is dan te klein om alle palen tegelijkertijd op 300kW te laten laden. Andere opties zijn dat de accu te koud of te warm is. Dat voorkom je door het laadpunt in de navigatie in te geven of de laadplanning te gebruiken. Dan wordt de accu op de juiste temperatuur gebracht.
Ok thanks! Batterij was voorgeladen, vermoedelijk wat tegenslag.

bij de laatste 3-4 grote trips een groot verschil gemerkt soms en wou “focussen” op de snellere laders.

Natuurlijk als ze niet genoeg “Power” hebben om alle laders aan te drijven, begrijp ik het wel dat het allemaal moeilijk in te schatten is

Eens zien of ik bij Tesla ook al kan zien of ze snellere laders hebben - In Frankrijk blijkbaar nog niet

[ Voor 7% gewijzigd door Naafets88 op 30-06-2026 20:59 ]

• Wasbeer2006
Ik heb nooit meer dan 170kw zien staan, echter haal ik wel vrijwel altijd een 21 a 22 minuten over 70% kan een keer 25 zijn, maar dat is het dan wel. De gemiddelde snelheid is dus wel vrij hoog.

Kijk altijd even. Accu sparing uit, voorbereid. Met dit warme weer is dat voorbereiden niet echt van toepassing, maargoed kan net iets schelen.

• JTHZZ
Naafets88 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:56:
[...]

Ok thanks! Batterij was voorgeladen, vermoedelijk wat tegenslag.

bij de laatste 3-4 grote trips een groot verschil gemerkt soms en wou “focussen” op de snellere laders.

Natuurlijk als ze niet genoeg “Power” hebben om alle laders aan te drijven, begrijp ik het wel dat het allemaal moeilijk in te schatten is

Eens zien of ik bij Tesla ook al kan zien of ze snellere laders hebben - In Frankrijk blijkbaar nog niet
Tesla heeft in Europa geen 800V laders staan. De V4 superchargers zijn er naar verluid op voorbereid maar zijn nog gewoon 400V

• JTHZZ
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:33:
Ik heb nooit meer dan 170kw zien staan, echter haal ik wel vrijwel altijd een 21 a 22 minuten over 70% kan een keer 25 zijn, maar dat is het dan wel. De gemiddelde snelheid is dus wel vrij hoog.
Ik haal netjes 230kW (kleine accu dus zelfs hoger dan spec)
Kijk altijd even. Accu sparing uit, voorbereid. Met dit warme weer is dat voorbereiden niet echt van toepassing, maargoed kan net iets schelen.
Dat eerste is inderdaad nog een belangrijke tip: accubesparing moet UIT staan. Anders wordt de laadsnelheid door de auto geknepen.

Overigens is voorbereiden ook bij warm weer handig ivm koelen. Te hoge accutemperatuur betekent ook lagere snelheid.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:28
pietje63 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:20:
Wat ik mis - en ik dacht dat dat gevoel over zou gaan - is weergave van het huidige gebruik in KwH/KM. In veel andere auto's heb je een vergelijkbaar iets wel. Helpt nmm om beter inzicht te krijgen in wat energie kost (hard rijden / hard optrekken, etc). Gemiddelde van de rit is er wel, en wel de "grafische weergave langs een balkje". Of kijk ik verkeerd?
Als je drive select op efficiency zet, zie je het in ieder geval nog langs een balkje met wat waardes langs dat balkje. Beter dan dat heb ik nog niet kunnen vinden.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06

Theuno

Da Devil Crew

Theuno schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:33:
Daar ging hij dan om 0.05 de oplegger op.

[Afbeelding]

Storing in de stuurinrichting, hij moest naar de kant.
....<knip>...

Ik ben benieuwd wanneer de audi weer terug en gemaakt is.
Vandaag nam de dealer contact op. Ze hadden de stuurbekrachtiging weer aan de gang, maar de storing bleef. En dus moeten ze van de fabriek een nieuw stuurhuis monteren... levertijd 2 werkdagen, en dan nog wachten tot ze die kunnen plaatsen.

We wachten weer verder af.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Flying Blue
Mijn a6 avant etron S edition performance komt met een WLTP van 644. Is dit herkenbaar? Audi geeft voor de performance uitvoering van de avant een WLTP tegen de 720. Zit hem dit puur in de banden/inch? Ik zie ook advertenties met een A6 op 21 inch die wel 720 WLTP hebben.

• Wasbeer2006
720 is voor de sportback met 19" en zo licht mogelijk, dus geen zware opties als dak, trekhaak 19" en de virtual mirrors en luchtvering.

Alles wat je er aan gewicht ingaat en weerstand gaat er elke keer een paar km's af. In de app, als je de auto hebt staat je werkelijke wltp

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-07 14:35
trouwens, al een paar dagen een gemiddeld verbruik van 13 a 14 kwh/100 km. Blijkbaar zijn de huidige temperaturen rond de 25-28 graden C ideaal.

Toch onder de indruk van deze cijfers voor deze wagen

• Guitarist
  • Laatst online: 10:09
Hebben meer mensen last van een continue zoem van de banden? Sinds gisteren een maatje kleiner, van 20" naar 19" en extra stille banden. Scheelt al enorm. Werd helemaal gek van de banden die ik van Pon Center erbij kreeg.

Grote probleem alleen, nu nóg minder snel door als ik te hard rij....

http://www.brianesselbrugge.nl

• Guitarist
Flying Blue schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:12:
Mijn a6 avant etron S edition performance komt met een WLTP van 644. Is dit herkenbaar? Audi geeft voor de performance uitvoering van de avant een WLTP tegen de 720. Zit hem dit puur in de banden/inch? Ik zie ook advertenties met een A6 op 21 inch die wel 720 WLTP hebben.
Zoals twee posts onder jou: onder ideale omstandigheden. 25°c, niet harder dan 100km/h...

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:22
Guitarist schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:44:
Hebben meer mensen last van een continue zoem van de banden? Sinds gisteren een maatje kleiner, van 20" naar 19" en extra stille banden. Scheelt al enorm. Werd helemaal gek van de banden die ik van Pon Center erbij kreeg.

Welk merk en type banden had je en welke heb je nu?

Als deze zomerbanden versleten zijn wil ik ook wel wat anders proberen omdat ik ze vrij luid vind (al zou ik het geen 'zoemen' noemen), maar geen idee waar ik dan naartoe zou willen overstappen.

• Wasbeer2006
Beze90210 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:33:
trouwens, al een paar dagen een gemiddeld verbruik van 13 a 14 kwh/100 km. Blijkbaar zijn de huidige temperaturen rond de 25-28 graden C ideaal.

Toch onder de indruk van deze cijfers voor deze wagen
Zolang je rijd is hoe warmer hoe beter. Bij extreem warm en file gaat de airco misschien iets meer gebruiken. Maar het blijft altijd zuiniger dan bij 5 graden bv.

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:20

Ik ben vorige week ook terug geweest met de zomerbanden. Met name tussen de 105 en 115 een continue harde zoem/brom van de banden. Het bijzondere: bij de winterbanden destijds geen last en ook maakte deze minder lawaai als de zomerbanden. Maar idd hoogst irritant. Het zij. Dan wel 21” wielen/banden. Aar dan nog.

Audi A6 E-tron Avant S edition

• Martijn77
Theuno schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:53:
[...]

Vandaag nam de dealer contact op. Ze hadden de stuurbekrachtiging weer aan de gang, maar de storing bleef. En dus moeten ze van de fabriek een nieuw stuurhuis monteren... levertijd 2 werkdagen, en dan nog wachten tot ze die kunnen plaatsen.

We wachten weer verder af.
Recent hetzelfde gehad. De auto een week kwijt geweest en na de reparatie geen enkel probleem meer ondervonden. Nieuw stuurhuis gemonteerd. Best bijzonder na 25k te hebben gereden.

• Flying Blue
Eind deze week mijn a6 etron performance S edition ophalen. Zomerset is 21 inch. Ik neig om in de winter 19 inch eronder te leggen gezien het bereik wat je er mee wint, kan dit überhaupt op een S editie? Ik zie alleen 20/21 inch voorbij komen.

• Guitarist
Alamo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:08:
[...]

Welk merk en type banden had je en welke heb je nu?

Als deze zomerbanden versleten zijn wil ik ook wel wat anders proberen omdat ik ze vrij luid vind (al zou ik het geen 'zoemen' noemen), maar geen idee waar ik dan naartoe zou willen overstappen.
Oud:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rolJynwARcifV9e5NlO6b1GmtMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shnlT8Fr3m8YzXolXTUrNTL0.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOAniWYam6TZIqpFalXHjSxxelM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4PiozxfIlOjxA3uUcLZXxy2.jpg?f=fotoalbum_large

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 14:52

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Naafets88 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:33:
[...]

Hoe zeker ben je dat?

https://evkx.net/nl/models/audi/a6_e-tron/a6_avant_e-tron/chargingcurve/

Je zou naar aanleiding van bovenstaande wel wat hoger mogen verwachten bij een 800v lader, maar lijkt redelijk overeen te komen met een 400v lader. Maar goed, vanuit 1 sample zou ik niet te veel conclusies trekken. Probeer een keer met <10% en zie dan wat je haalt.
pietje63 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:20:
Je kan in het linker scherm je huidige verbruik te voorschijn toveren. En als je in Eco modus bent (of het eco dashboard insteld voor de individuele settings) dan zie je deze slider standaard links in beeld.

Zeker. Ik heb dezelfde Falken pareltjes en kan niet wachten tot ik terug mag naar de winterbanden.

[ Voor 64% gewijzigd door AkroBatik op 01-07-2026 22:40 ]

.

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:44
Iets wat mij tot op heden niet is gelukt, misschien zie ik wat over het hoofd maar hoe kan je youtube etc gebruik laten maken van je telefoon hotspot/bundel ipv de inbegrepen Vodafone bundel?

• jkottier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-07 17:34
Pimmr schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:19:
Iets wat mij tot op heden niet is gelukt, misschien zie ik wat over het hoofd maar hoe kan je youtube etc gebruik laten maken van je telefoon hotspot/bundel ipv de inbegrepen Vodafone bundel?
Voor zover ik weet gaat dit automatisch als je de auto met je (telefoon)hotspot verbind.

Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance

• Pimmr
jkottier schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:56:
[...]

Voor zover ik weet gaat dit automatisch als je de auto met je (telefoon)hotspot verbind.
Ik heb geprobeerd om dat te doen, maar mijn telefoon hotspot verschijnt dus niet in de lijst van de auto als ik deze aan zet. Maar als je bevestigd dat dat bij jou zo werkt ga ik het nog eens proberen.

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 13:59
Voorheen kon ik via de app altijd de status van de auto zien: locatie, batterij % etc.

Sinds een paar dagen is het regelmatig niet in te zien, met op meerdere plekken een schildje met de tooltip dat je daarvoor de privacysettings in de MMI moet deactiveren. Maar die settings staan allemaal niet bijzonder ingesteld en zijn trouwens ook niet gewijzigd.

Iemand die dit herkent?

• dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10-07 16:27
sebassie1980 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:12:
Voorheen kon ik via de app altijd de status van de auto zien: locatie, batterij % etc.

Sinds een paar dagen is het regelmatig niet in te zien, met op meerdere plekken een schildje met de tooltip dat je daarvoor de privacysettings in de MMI moet deactiveren. Maar die settings staan allemaal niet bijzonder ingesteld en zijn trouwens ook niet gewijzigd.

Iemand die dit herkent?
Ik heb het 2 keer gehad. Na opnieuw inloggen was het weer uit te lezen. Maar kijk ook naar de App Aximote. Installeer deze via de Audi Store in de auto als ook via de play of Apple store op je mobiel. Binnen deze app lees je ook gegevens uit van de Audi (op sommige onderdelen meer dan in de My Audi App).

• Tazmanian
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10-07 17:48
sebassie1980 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:12:

Iemand die dit herkent?
Ik heb exact hetzelfde probleem sinds deze week.

Het lost telkens op als ik de auto heb gebruikt en enkele uren verliest de app precies weer de verbinding.

En inderdaad dezelfde melding i.v.m. de privacy settings maar zijn ook niet gewijzigd.

Ik zie nu hier dat de app op 26/06 is geüpdatet, zou het daar mee te maken hebben?

Ik heb mij nu eens volledig uitgelogd, app opnieuw geïnstalleerd en ingelogd, hopelijk lost dit het op.

• JTHZZ
Pimmr schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:19:
Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Ik krijg die gratis bundel met geen mogelijkheid op.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Pimmr schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:41:
[...]

Ik heb geprobeerd om dat te doen, maar mijn telefoon hotspot verschijnt dus niet in de lijst van de auto als ik deze aan zet. Maar als je bevestigd dat dat bij jou zo werkt ga ik het nog eens proberen.
Bedraad aansluiten.

The best is yet to come

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 22:13
Wat ik sinds enkele dagen aan de hand heb is dat de instaphulp en uitstaphulp in tegengestelde richting werkt! De stoel schuift naar voor ipv naar achter. Wat kan ik hier aan doen? Zijn er nog mensen die dit al ervaren hebben?

• pietew
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-07 21:04
Onlangs een Audi A6 Avant e-tron Corporate kunnen testen. Best onder de indruk… al begon de kofferklep meteen een eigen leven te leiden. 😅 Ze sloot niet goed en ging ook niet helemaal open, terwijl ik de hoogste stand had ingesteld. Goede eerste indruk dus. 😉

Ik ben ondertussen wat aan het configureren, maar ik zit nog met een paar vragen:
  • Is Adaptive Cruise Control eigenlijk standaard, inclusief fileassistent Stop & Go?
  • Is het bagageafdekzeil standaard automatisch?
  • Is smartphone draadloos laden standaard?
  • Is voorverwarmen/-koelen via de app standaard, of heb je daarvoor het Winter Pack nodig?
Alle tips of ervaringen van eigenaars zijn meer dan welkom. Bedankt!

• Pimmr
JTHZZ schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:45:
[...]

Mag ik vragen waarom je dat zou willen? Ik krijg die gratis bundel met geen mogelijkheid op.
Geen kinderen in de auto?

• JTHZZ
Pimmr schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:26:
[...]

Geen kinderen in de auto?
Zeker wel! Maar is er dus serieus een mogelijkheid die op te krijgen ? Heel veel streamen op het bijrijderscherm ofzo?

• Wasbeer2006
JTHZZ schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:40:
[...]

Zeker wel! Maar is er dus serieus een mogelijkheid die op te krijgen ? Heel veel streamen op het bijrijderscherm ofzo?
Ik begrijp ook niet hoe het werkt, elke maand max 50mb van de bundel af ook met streamen, dus op een of andere manier pakt ie dat automatisch. Ik heb mijn telefoon nooit als hotspot staan, dan dus mogelijk via de wifi.

• Wasbeer2006
pietew schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 00:19:
Onlangs een Audi A6 Avant e-tron Corporate kunnen testen. Best onder de indruk… al begon de kofferklep meteen een eigen leven te leiden. 😅 Ze sloot niet goed en ging ook niet helemaal open, terwijl ik de hoogste stand had ingesteld. Goede eerste indruk dus. 😉

Ik ben ondertussen wat aan het configureren, maar ik zit nog met een paar vragen:
  • Is Adaptive Cruise Control eigenlijk standaard, inclusief fileassistent Stop & Go?
  • Is het bagageafdekzeil standaard automatisch?
  • Is smartphone draadloos laden standaard?
  • Is voorverwarmen/-koelen via de app standaard, of heb je daarvoor het Winter Pack nodig?
Alle tips of ervaringen van eigenaars zijn meer dan welkom. Bedankt!
1- Volgens mij wel of je moet echt een hele kale hebben

2- Ja

3- Ja, maar het werkt niet best, iig niet als je een samsung in een hoesje hebt zitten

4- Ja, maar zonder winterpakket doet ie koelen of verwarmen al naar gelang de tempratuur op de ingestelde temp. Met het winterpakket kan je meer instellen.

• Pimmr
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 08:59:

[...]

Ik begrijp ook niet hoe het werkt, elke maand max 50mb van de bundel af ook met streamen, dus op een of andere manier pakt ie dat automatisch. Ik heb mijn telefoon nooit als hotspot staan, dan dus mogelijk via de wifi.
De verklaring zal zijn dat het mij op de een of andere manier niet lukt on de auto gebruik te laten maken van mijn telefoon bundel. Maar als ik het goed begrijp is het enige wat daarvoor nodig is de telefoon bedraad aansluiten? Ik volg niet helemaal hoe dat dan werkt. Het lijkt mij dat dat alleen maar via de telefoon wifi hotspot kan.

[ Voor 33% gewijzigd door Pimmr op 04-07-2026 20:33 ]

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:06

Theuno

Da Devil Crew

Pimmr schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:32:
[...]

De verklaring zal zijn dat het mij op de een of andere manier niet lukt on de auto gebruik te laten maken van mijn telefoon bundel. Maar als ik het goed begrijp is het enige wat daarvoor nodig is de telefoon bedraad aansluiten? Ik volg niet helemaal hoe dat dan werkt. Het lijkt mij dat dat alleen maar via de telefoon wifi hotspot kan.
Bij mij werkt dit gewoon per wifi.

Ik maak een hotspot op mijn telefoon, je audi kan daarmee verbindingen. En dan kan je zonder audi bundel naar YouTube kijken, of Disney+, etc..

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Dean Martin
  • Niet online
Maar als je telefoon draadloos is verbonden met carplay, kun je je telefoon niet als wifi hotspot gebruiken. Daarom moet je je telefoon bedraad aansluiten en vervolgens kun je deze als hotspot instellen. Via automatisering op de iPhone kun je regelen dat je een hotspot aanzet zodra er verbinding wordt gemaakt met het voertuig.

The best is yet to come

• Wasbeer2006
Dean Martin schreef op zondag 5 juli 2026 @ 07:47:
Maar als je telefoon draadloos is verbonden met carplay, kun je je telefoon niet als wifi hotspot gebruiken. Daarom moet je je telefoon bedraad aansluiten en vervolgens kun je deze als hotspot instellen. Via automatisering op de iPhone kun je regelen dat je een hotspot aanzet zodra er verbinding wordt gemaakt met het voertuig.
Dat vraag ik me dus af......

Ik gebruik AA draadloos er ik gebruik de databundel uit de auto nauwelijks. Ga het wel eens testen met YT van de week met mijn zoon

Met draadloos AA of CP gebruik je zowel BT als Wifi. Zou het dan niet gewoon over wifi gaan? Anders zou je zeggen inderdaad via de hotspot maar die grbuikt dan ook wifi vanuit je auto. Dus dan zou je telefoon dus een soort heen en terug verbonden zijn via wifi op een ander "kanaal" weet ik wat.

Hebben we geen IT'er hier die het even uit kan leggen :-)

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Maar als je telefoon draadloos is verbonden met carplay, kun je je telefoon niet als wifi hotspot gebruiken.
Dit werk bij mij anders prima: zowel draadloos CarPlay als hotspot via mijn iPhone tegelijk.

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:09
Hoe is de betrouwbaarheid inmiddels van zowel de oudere als nieuwere a6 en q6 auto's na de recente updates?

• Pimmr
Zo lijkt het inderdaad, heb nu de telefoon bedraad verbonden met AA en de auto verbonden met de telefoon hotspot. Zal eens in de gaten houden of de databundel van de auto niet meer aangesproken wordt.

• Martijn77
robb. schreef op zondag 5 juli 2026 @ 15:43:
Hoe is de betrouwbaarheid inmiddels van zowel de oudere als nieuwere a6 en q6 auto's na de recente updates?
Voor de update naar 03.11 elke dag foutmeldingen. Sinds de update geen foutmeldingen meer gehad. Inmiddels een maandje de nieuwe software erop.

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:09
Martijn77 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 17:36:
[...]

Voor de update naar 03.11 elke dag foutmeldingen. Sinds de update geen foutmeldingen meer gehad. Inmiddels een maandje de nieuwe software erop.
Klinkt hoopvol!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 14:52

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mocht het niet lukken om te verbinden met de hotspot, probeer dan Maximaliseer Compatibiliteit aan te zetten.

Hier ook een geupdate a6 SB en ben erg tevreden over de update.

- Geheugen meldigen zijn sterk afgenomen/verdwenen. Vandaag weer 250 km zonder melding
- Kofferklep nog steeds erg gevoelig (gaat snel weer terug omhoog als er een plastic tas tegen de klep aanzit), maar werkt nu goed, en trekt hem mooi in het slot als hij toch weer open gaat.
- Adaptive cruise control werkt niet ivm geopende deur, is ook niet meer voorgekomen.
- Ik heb het idee dat de actieve cruise control de auto beter in het midden houdt bij een dubbele doorgetrokken streep.
- Gratis paraplu voor het ongemak, altijd top!

Alleen de autosleutel op mn telefoon werkte niet echt (goed) meer, maar is inmiddels ook weer top na het herinstalleren van de sleutel.

Het nieuwe geluid bij inschakelen van achteruit of overschrijding snelheidslimiet is geen upgrade.

[ Voor 14% gewijzigd door AkroBatik op 06-07-2026 00:36 ]

.

• Dean Martin
  • Niet online
Brooky schreef op zondag 5 juli 2026 @ 14:19:
[...]

Dit werk bij mij anders prima: zowel draadloos CarPlay als hotspot via mijn iPhone tegelijk.
Zover ik weet is dat met een iPhone technisch onmogelijk. Hoe heb je dit gedaan kunnen krijgen?

The best is yet to come

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 13:59
Dean Martin schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:25:
[...]

Zover ik weet is dat met een iPhone technisch onmogelijk. Hoe heb je dit gedaan kunnen krijgen?
Bij mij werkt het ook prima, altijd CarPlay en de HotSpot aanstaan. Ik moet overigens wel bijna dagelijks de hotspot in de auto aanzetten (die staat dan ineens weer uitgeschakeld) voordat de hotspot ingeschakeld kan worden (via automatiseringen op de iPhone ingesteld).

Ik heb vandaag de update installatie naar 3.11 dus ik ben zeer benieuwd of de storingen dan verholpen zullen zijn!

• Dean Martin
  • Niet online
MaikDuif1981 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:05:
[...]

Bij mij werkt het ook prima, altijd CarPlay en de HotSpot aanstaan. Ik moet overigens wel bijna dagelijks de hotspot in de auto aanzetten (die staat dan ineens weer uitgeschakeld) voordat de hotspot ingeschakeld kan worden (via automatiseringen op de iPhone ingesteld).

Ik heb vandaag de update installatie naar 3.11 dus ik ben zeer benieuwd of de storingen dan verholpen zullen zijn!
Okay, bijzonder.
Ik dacht echt dat dit niet kon: https://discussions.apple.com/thread/255371398?sortBy=rank

The best is yet to come

• Wasbeer2006
[...]

Met AA kan dit ook niet. Het is gewoon technsich onmogelijk.

Wat wel kan is dat de data van je telefoon wordt gebruikt als deze gekoppeld is via AA en CP ook draadloos via datzelfde wifi signaal loop

• fwinters
Update naar KD2* staat gepland voor 16 juli... Fingers crossed 🤞

Ik ga op dat moment de aandachtspunten nog eens herhalen.

• Hammetje
Bij de één lijken de meldingen grotendeels te verdwijnen met KD2* / 03.11, bij mij zie ik ze af en toe nog steeds. Eerlijk - het aantal meldingen is sterk afgenomen, maar ze komen nog steeds voor bij mijn Q6 uit juli '25. De berijdershulpsystemen de afgelopen 4000km (met 3.11) denk ik een keer of 5 gezien. De achterklep heeft het nog één keer vervelend gedaan (die wilde pas sluiten na 3 x op de knop gedrukt te hebben) en wel 2 x een gare storing gehad. 1 storingsmelding ging over lane-assist niet beschikbaar, 1 storingsmelding ging over parkeerhulp niet beschikbaar. Beide midden op de snelweg, beide automatisch verdwenen na auto te hebben vergrendeld en ontgrendeld.

Dit is mijn eerste Audi en ben eigenlijk ook wel bang dat dit de laatste is. Weg doen is geen optie, daar pak ik alleen mijn eigen portomonee mee - maar zuur vind ik dit wel.

• Brooky
[...]

Niks bijzonders voor gedaan, connect met Audi via wifi en als die connectie gedaan is start de iPhone automatisch de hotspot. De Audi connect dan weer met die net gestarte hotspot.

• Brooky
Ik zie op Reddit dat de eerste Q6 ‘26 modellen een OTA update krijgen:

https://www.reddit.com/r/AudiQ6/s/6I37fcemgz

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:46
AkroBatik schreef op maandag 6 juli 2026 @ 00:31:
Het nieuwe geluid bij inschakelen van achteruit of overschrijding snelheidslimiet is geen upgrade.
Dat ben ik met je eens. Het klinkt alsof een kind van 3 met het vuistje op een valse piano slaat.

• Naafets88
Voorlopig na de update vorige week zeer tevreden! Uiteraard hout vasthouden!

De auto is nu echt een topper om eerlijk te zijn. Aankomende week een trip van 1100km gepland, ik ben benieuwd!

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 13:59
Ik heb gisteren ook de KD2* / 03.11 update laten uitvoeren. Tot nu toe valt mij vooral op dat de waarschuwingsgeluiden anders zijn (of dat positief is weet ik nog niet). Daarna nog wel de digitale sleutel opnieuw moeten instellen, maar dit is een fluitje van een cent.

Over een paar weken op vakantie naar Denemarken/Zweden, daarna kan ik pas met zekerheid vaststellen of de update zijn werk heeft gedaan 8)

• Flying Blue
Ervaringen met achteraf een dashcam inbouwen op een A6 etron? Zoja, iemand tips waar je dit goed en netjes kan laten uitvoeren?

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:22
Flying Blue schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:41:
Ervaringen met achteraf een dashcam inbouwen op een A6 etron? Zoja, iemand tips waar je dit goed en netjes kan laten uitvoeren?
Als je terugzoekt in dit topic zie je dat er wel wat mensen zijn die dit zelf hebben gedaan. Kan me niet herinneren dat mensen het hebben laten doen.

• PADIpro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 18:20
Vrijdag op vakantie met de Q6. Gaan ruim 4000 km rijden dus ben benieuwd. Op 7 augustus krijg ik KD2* / 03.11. Ben benieuwd

• JTHZZ
Kun je gewoon een afspraak plannen voor die update of moet je echt een lijstje met problemen hebben (want die heb ik niet..)

• Wasbeer2006
Flying Blue schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:41:
Ik heb het zelf gedaan fitcamx geplaats. Als je even de tijd neemt niet moeilijk

• S-vd-S
  • Registratie: December 2025
Wat ik met het warme weer ontzettend vervelend vindt is de balk met led tussen dashboard en voorruit die erg nare kraken produceert en knispert bij temperatuurwisselingen.. is ook nog eens niets aan te doen. Heel verkeerde materiaalkeuze in een verder superstille wagen. Heb begrepen dat dashboard er uit moet om het te demonteren. Hoe achterlijk is dat!

• Brooky
JTHZZ schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:54:
Kun je gewoon een afspraak plannen voor die update of moet je echt een lijstje met problemen hebben (want die heb ik niet..)
Bij mij (Audi Utrecht) was de magische klacht waardoor ik de update kreeg het niet goed functioneren van de kofferbak. Bij de andere klachten die ik opnoemde (de foutmeldingen mbt hulpsystemen die het niet deden in de Q6), vonden ze het niet genoeg voor een update.

Trouwens nu 2 weken de KD2* update op de Q6 van 12-2025 en tot nu toe geen foutmeldingen meer. Toch wel regelmatig dat dit gebeurde.

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-07 09:03
Brooky schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:12:
[...]

Bij mij (Audi Utrecht) was de magische klacht waardoor ik de update kreeg het niet goed functioneren van de kofferbak. Bij de andere klachten die ik opnoemde (de foutmeldingen mbt hulpsystemen die het niet deden in de Q6), vonden ze het niet genoeg voor een update.

Trouwens nu 2 weken de KD2* update op de Q6 van 12-2025 en tot nu toe geen foutmeldingen meer. Toch wel regelmatig dat dit gebeurde.
Ik las ergens dat de KD2* update niet zozeer de storingen in de modules oplossen, maar dat ze hebben gezorgd dat de software er niet meer over klaagt 🥹

• Guitarist
Pepehv schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:46:
[...]

Ik las ergens dat de KD2* update niet zozeer de storingen in de modules oplossen, maar dat ze hebben gezorgd dat de software er niet meer over klaagt 🥹
"ik las ergens" ...

• fwinters
Pepehv schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 22:46:
[...]

Dat is niet correct, men heeft gewerkt aan de verwerking van de communicatie tussen de centrale hub en alle sensoren enz. Dat liep vaak mis waardoor er foutmeldingen ontstonden. Nutteloze foutmeldingen.

Daarnaast is inderdaad het kofferprobleem ook mijn trigger geweest, dat ben ik dus echt beu dat die de helft van de tijd maar deels opent. Soms reageert zelfs de knop niet terwijl de wagen niet vergrendeld is. Opnieuw dat communicatieprobleem!

Mijn update is er over een week, en ja, ik kijk er wel naar uit.

• Hammetje
Op reddit lees ik dat de '26 modellen (of een aantal daarvan) OTA updates krijgen. Zeker een ilusie om te hopen dat dit naar de '25 modellen komt?

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ineens 3 gele meldingen die niet meer weggaan. Zelfs niet na een nacht. Dit heb ik nog niet eerder gehad. 3.10 versie

Er staat continu in beeld:

Waarschuwingsmelding: Noodoproepfunctie: storing! Functie beperkt beschikbaar. Binnenkort service opzoeken a.u.b.

Waarschuwingsmelding: Afstandwaarschuwing: nu niet beschikbaar. zie instuctieboekje

Waarschuwingsmelding: Veiligheidssysteem: storing! Service opzoeken a.u.b.

Zijn anderen die dit ook gehad hebben? Heb Century al gebeld, ik moet even langskomen maar hadden nu geen tijd....

• PADIpro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 18:20
Teknix1982 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:54:
Ik heb sinds gisteren ineens 3 gele meldingen die niet meer weggaan. Zelfs niet na een nacht. Dit heb ik nog niet eerder gehad. 3.10 versie

Er staat continu in beeld:

Waarschuwingsmelding: Noodoproepfunctie: storing! Functie beperkt beschikbaar. Binnenkort service opzoeken a.u.b.

Waarschuwingsmelding: Afstandwaarschuwing: nu niet beschikbaar. zie instuctieboekje

Waarschuwingsmelding: Veiligheidssysteem: storing! Service opzoeken a.u.b.

Zijn anderen die dit ook gehad hebben? Heb Century al gebeld, ik moet even langskomen maar hadden nu geen tijd....
Heb ik ook gehad. Zekering negen eruit halen voor 15 min lost bij mij altijd het probleem op. Zoek in het forum op zekering en dan zie je een post van mij die uitleg hoe je dit moet doen.

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-07 22:37
PADIpro schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:11:
[...]

Zekering negen eruit halen voor 15 min lost bij mij altijd het probleem op.
Het blijft een noodgreep. Het reset het systeem en haalt de storing weg, maar de oorzaak los je er niet mee op. En dat je überhaupt zekeringen moet trekken om het weg te krijgen, vind ik voor welke auto dan ook eigenlijk niet kunnen

Komt het terug, dan zou ik het echt verder laten uitzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door M4tthijs op 10-07-2026 12:10 ]

• Naafets88
Net 800km achter de rug met de nieuwe update

Wat een verademing!

Enkal kan ik niet meer laden via de rechterpoort. Iemand een oplossing?

• Dean Martin
  • Niet online
Iemand een oplossing voor het niet automatisch laten openen van de achterklep wanneer je de auto afspuit?

De sleutel verder weg leggen is niet altijd een optie.

The best is yet to come

• Wasbeer2006
Sleutel in z'on speciaal afgeschermd zakje doen?

Ik leg hem verder weg, maar dat moet wel kunnen natuurlijk.

• makooy
  • Laatst online: 01:48
Zit te kijken voor een Q6 uit 11/2025. Zijn er daarmee zaken die anders zijn als een gloednieuwe of zaken waar ik rekening mee moet houden?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Hammetje
makooy schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:08:
Zit te kijken voor een Q6 uit 11/2025. Zijn er daarmee zaken die anders zijn als een gloednieuwe of zaken waar ik rekening mee moet houden?
Gezien deze vraag, heb je vermoedelijk niet de moeite genomen het topic door te lezen. Heel eerlijk; doe jezelf een plezier en lees je hier uitgebreid in over de Q6 uit '25.

Hier alvast mijn ongezouten mening;
Ik heb een Q6 uit juli '25, met de meest recente software (KD2* / 03.11) en ik zou deze auto met de kennis van nu, niet kopen. Als ik er op een fatsoenlijke manier vanaf kan, dan grijp ik die kans.

• makooy
  • Laatst online: 01:48
Hammetje schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:11:
[...]

Gezien deze vraag, heb je vermoedelijk niet de moeite genomen het topic door te lezen. Heel eerlijk; doe jezelf een plezier en lees je hier uitgebreid in over de Q6 uit '25.

Hier alvast mijn ongezouten mening;
Ik heb een Q6 uit juli '25, met de meest recente software (KD2* / 03.11) en ik zou deze auto met de kennis van nu, niet kopen. Als ik er op een fatsoenlijke manier vanaf kan, dan grijp ik die kans.
Dit is Tweakers toch? waar we verwachten dat mensen die wat vragen zelf al wat ingelezen hebben dus ja ik heb de afgelopen pagina's gelezen ;)

Had al gepost dat ik een Mustang Mach-E heb hier en aan het kijken was voor een Q6. De Mach-E is ook niet foutloos en zat, zeker aan het begin, vol met kinderziektes waar er na 5 jaar nog steeds enkele in zitten.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:46
Dean Martin schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 04:18:
Iemand een oplossing voor het niet automatisch laten openen van de achterklep wanneer je de auto afspuit?

De sleutel verder weg leggen is niet altijd een optie.
Je kunt de sleutel in de middenconsole leggen. Dan kun je de auto prima wassen zonder dat de achterklep opengaat.

Gister 1300 km gereden naar Italië, Q6 SB Performance 20" 4-seizoen, volgepakt en met 2 kids. 20,4 kWh en 79km/h gem. Veel 130+ gereden, in Zwitserland aan de snelheid gehouden +1uur file bij Gotthard en daar lag het verbruik op 17kwh/100km.

Ik heb de KD2* update laten installeren maar blijf veelvuldig meldingen krijgen. In plaats van de 5 afzonderlijke meldingen is het er nu één "Bestuurdershulpsystemen momenteel beperkt beschikbaar. Systemen worden in waarschuwingsgeheugen lopend bijgewerkt" melding elk kwartier/half uur gezien, op sommige stukken elke minuut. Echter heb ik geen beperking van de assistentie systemen gemerkt. Het geluidje dat er bij hoort is gelukkig minder irritant.

• Hammetje
GewoonNico schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:44:
[...]

Je kunt de sleutel in de middenconsole leggen. Dan kun je de auto prima wassen zonder dat de achterklep opengaat.

Gister 1300 km gereden naar Italië, Q6 SB Performance 20" 4-seizoen, volgepakt en met 2 kids. 20,4 kWh en 79km/h gem. Veel 130+ gereden, in Zwitserland aan de snelheid gehouden +1uur file bij Gotthard en daar lag het verbruik op 17kwh/100km.

Ik heb de KD2* update laten installeren maar blijf veelvuldig meldingen krijgen. In plaats van de 5 afzonderlijke meldingen is het er nu één "Bestuurdershulpsystemen momenteel beperkt beschikbaar. Systemen worden in waarschuwingsgeheugen lopend bijgewerkt" melding elk kwartier/half uur gezien, op sommige stukken elke minuut. Echter heb ik geen beperking van de assistentie systemen gemerkt. Het geluidje dat er bij hoort is gelukkig minder irritant.
Geniet van je vakantie!

De meldingen die je noemt krijg ik ook regelmatig nog. Wat bij mij wil helpen is om de sensor in de bumper onder de kentekenplaat (dat scan gedeelte) schoon te maken. Daar komt soms best wat zooi af. Wellicht goed om zelf even te proberen om te kijken of het daarna ‘ineens’ minder is qua meldingen.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste