• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:55
Kleine update na de 3.11 update.

Het geluid van de B&O is eindelijk goed. Ook op hoger volume blijft het geluid lekker om aan te horen. Eindelijk.

En nog steeds geen foutmeldingen!!

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 08:49:
Mijn eerste ervaringen met 3.11 zijn her en der vergelijkbaar.
- Ik hoefde bij mij de digitale sleutel niet opnieuw in te stellen. Werkt uitstekend.
- Geluiden zijn inderdaad veranderd. Bijvoorbeeld als je de auto in D/B zet of de snelheidsoverschrijdingsmeldingen. Ze zijn minder 'hard', maar ik weet niet helemaal wat ik van die nieuwe geluidjes moet vinden. Zal kwestie van wennen zijn denk ik.
- Gepland opladen lijkt betrouwbaarder. Dit gebruikte ik eigenlijk bijna niet (meer) omdat het voorkwam dat hij het laaddoel niet had bereikt op het tijdstip die ik had ingesteld (en dan wel de weg op moest), dat was vandaag anders. Hij was 20 minuten voor geplande vertrektijd op het juiste laaddoel. Prima.
- MMI lijkt sneller te werken. Connectie naar mijn Carplay en mijn vrouw haar Android Auto is merkbaar sneller, ook de menu's voor bijvoorbeeld de radio lijken iets responsiever.
Net m'n eerste 'lange' trip gehad met 3.11 (~150km)
- Storingen verdwenen (zoals verwacht)
- Melding 'Berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' 2 x gezien. De laatste melding is ook niet verdwenen; had te maken met verkeersbordenherkenning. Dat is toch jammer
- Cruise control vind ik wel stukje defensierver geworden. Zowel qua lane assist stuurt de auto agressiever binnen de lijnen en ik heb het idee dat stand 1 qua afstand houden qua afstand is beperkt (negatief gezien dus).

Toen ik de Q6 had schreef ik al dat ik vond dat ik moest wennen aan hoe defensief de auto aanvoelde, met de nieuwe software merk ik dat weer. Zal weer even wennen worden.... Komende week rij ik denk ik nog een kleine 1000km, zal tegen die tijd wel weer hier een update geven.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:14:
@Wasbeer2006 ; ik begrijp niet wat je bedoelt. Heb je een voorbeeld? Ik heb niet het idee dat visueel de boel is veranderd.

@verstappen33 ; de update en vervangend vervoer (op wat aandringen) was kosteloos. Mijn inziens ook terecht; als de software goed was geweest, had ik niet gaan updaten. Ik zag dit als reparatie. De dealer gelukkig ook.
Ik denk het dus niet :-)

Als je de nieuwe modellen ziet zie je deze lay-out, met de grijzere achtergrond en andere tegels

https://mediaservice.audi.com/media/fast/v3_xWTbWhbdRSH_z5J1nlz0_Rm9DZJL8locmOpxCZt0pdJxGxailM3qdYPfoj_JLdJ2ryR3GaFzVecCDJUBBmobEoZqEUHikiVURmIKP3gENF-mlVBoSoobIoo3n09nPNwzuH3bPwqPKsdwSOHN_4c-mvf_gevIsRaWwjXReGxVzvF1k1CiOMotYasWOPLbasyNCanktaanZS99vhEamI6mZ-y7E6rme_Jpp3MP5RNryXnsvmkrNf9os8ZFy4h-p4UwnP-Bkz0H1jt1NuyIxu3daxuu9Xs1nqWNjqVTqeKMr00OzkzuVSanpHTS6n0hEwtyVRqNpMtzWbKM5PTWSvgILaFy6ELvVkplcqyWy22ZKdctrordqu9Vhf7KtWsLErhvrEeBx8jMsDgi-gL6K-hv09IIfQf4SOEXyK8QfgjjLNEx4m-TfRjolcY2WHkGjGIKcSWif1OIkriHsSdKC4UFeU0agf1HP5hgicJvsfwZxhNjCLGGQyb6O3EX8acx7yOyKJ9QkBj8AJ6Gv0uwhWMEMYoxjxxF_Ex4juYF1H6UNZRb0GdQr2D_gyBFoFL6C5CK4S-JPQHcT9xk3iWeIH4OvEvMDN45_FeQ9sjECQwh34B37v4NvF9SP-baCraIbQCmkS7jPYVgWMEThDawrgf4xSjtxLZIXKdyD9E_iW6n-gAI58z8huxMLFXiNnELhFfJL6LGcAMYR7FPIZ5FXUd3xv4PsD3C_4mA08TmyXYJfgqY48Seovww4Q3McpEtohcJvITrm1iW7i_wWPguRtVw_8tY24Gq-jPoX_KkIvgMsHTmAXMbUQf4hQ376IcRVlAaaDs4i3iPYn3R1QVdQbVufcMvq_p99H_BP48YxX8T-E_R-Be9DlCrxP-nmEvxjsYV4geItpj5G9io2hzBPyEHiD0OIZK7GfEJuo-1IO4n8X9PO4X6N_Dv4fmQTuL5rz0B_TvnCQ-YzV7NSf8Datp5xZr9bos5OulVtFqOrks3CfLnVq5cFiWVtp1aVvdxIla2a7m0rMTqUTVqlWqdi6dyaQSst6uytySrHetREk2rI7MLdiOcYUjhXQhlXIamo6Bds2RJZdoWLYsS1v2rE7XqeQmDrjyi8f_B60A_f7LAwAA?wid=1540

  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:26:
[...]

Net m'n eerste 'lange' trip gehad met 3.11 (~150km)
- Storingen verdwenen (zoals verwacht)
- Melding 'Berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' 2 x gezien. De laatste melding is ook niet verdwenen; had te maken met verkeersbordenherkenning. Dat is toch jammer
- Cruise control vind ik wel stukje defensierver geworden. Zowel qua lane assist stuurt de auto agressiever binnen de lijnen en ik heb het idee dat stand 1 qua afstand houden qua afstand is beperkt (negatief gezien dus).

Toen ik de Q6 had schreef ik al dat ik vond dat ik moest wennen aan hoe defensief de auto aanvoelde, met de nieuwe software merk ik dat weer. Zal weer even wennen worden.... Komende week rij ik denk ik nog een kleine 1000km, zal tegen die tijd wel weer hier een update geven.
Bij mijn A6 3.10 vind ik dat erg meevallen. Hangt ook van de gekozen rijmodus af!

De afstand 1 vind ik behoorlijk kort. Voor een rijsteem enorm kort. Ik zet hem in de file vaak op 3 en rijdend op 2. Dan reageert ie ook veel rustiger (of bedoelde je dit ook)

Als ze voor je hard in de remmen gaan is 1 echt kort. De auto haalt dat makkelijk maar degene achter je waarschijnlijk niet.

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
Dat is correct; de interface is dan niet veranderd.

Wat betreft standen qua ACC; ik vind heel dat adaptief maar irritant. Zelf vond ik het oude systeem van bijvoorbeeld Skoda ideaal, daar kan je wisselen tussen ACC en CC. ACC is voor de files perfect, maar voor normaal verkeer ben je ook afhankelijk van wat er om je heen gebeurd - laten we heel eerlijk zijn, anticiperen is iets wat veel mensen lastig vinden. Standje 2 of 3 kan natuurlijk, dan zal de auto inderdaad minder agressief remmen, al vind ik wel dat dan het gat tussen jou en voorligger uitnodigender wordt voor andere weggebruikers om daar vervolgens naartoe te schuiven - wat er weer voor zorgt dat de auto inhoudt.

Ja, ik ben een zeikerd. Ja, dat vindt mijn vrouw ook. Ja, je hebt gelijk. Ja, het is irritant ;-).

Wat bedoel je met rijmodus? Je doelt dan op 'Drive select' modus? Die staat bij mij op balanced. Of doel je op een andere instelling?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
Hier nog berijd(st)ers van recente opleveringen (mrt 26 tot heden) die met betrekking tot de issues, veelal in de 2025 modellen, deze niet meer of weinig ervaren?

  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:06:
[...]

Dat is correct; de interface is dan niet veranderd.

Wat betreft standen qua ACC; ik vind heel dat adaptief maar irritant. Zelf vond ik het oude systeem van bijvoorbeeld Skoda ideaal, daar kan je wisselen tussen ACC en CC. ACC is voor de files perfect, maar voor normaal verkeer ben je ook afhankelijk van wat er om je heen gebeurd - laten we heel eerlijk zijn, anticiperen is iets wat veel mensen lastig vinden. Standje 2 of 3 kan natuurlijk, dan zal de auto inderdaad minder agressief remmen, al vind ik wel dat dan het gat tussen jou en voorligger uitnodigender wordt voor andere weggebruikers om daar vervolgens naartoe te schuiven - wat er weer voor zorgt dat de auto inhoudt.

Ja, ik ben een zeikerd. Ja, dat vindt mijn vrouw ook. Ja, je hebt gelijk. Ja, het is irritant ;-).

Wat bedoel je met rijmodus? Je doelt dan op 'Drive select' modus? Die staat bij mij op balanced. Of doel je op een andere instelling?
Je kan wel je lane "los" uitzetten via het knopje op de richting aanwijzer. Knopje 1x indrukken, niet lang!

Bij ACC gaat dat de Lane eraf. Als je geen ACC hebt en je druk hem in heb je alleen Lane.

Switchen tussen ACC en CC kan in het menu, ik weet niet of je daar een favoriet van kan maken uit mijn hoofd, dan zou je hem onder het sterretje kunnen vastleggen.

Je kan in je rijmodi de systemen aanpassen dat is een regel in je individual instelling (balanced). In comfort reageert ie veel rustiger dan in bv dynamic

  • Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:04
Wasbeer2006 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:54:
[...]

Je kan wel je lane "los" uitzetten via het knopje op de richting aanwijzer. Knopje 1x indrukken, niet lang!

Bij ACC gaat dat de Lane eraf. Als je geen ACC hebt en je druk hem in heb je alleen Lane.

Switchen tussen ACC en CC kan in het menu, ik weet niet of je daar een favoriet van kan maken uit mijn hoofd, dan zou je hem onder het sterretje kunnen vastleggen.

Je kan in je rijmodi de systemen aanpassen dat is een regel in je individual instelling (balanced). In comfort reageert ie veel rustiger dan in bv dynamic
Ik vind nergens de mogelijkheid in de manual om te switchen? Heb jij een foto waar?

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM


  • Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:40
Wasbeer2006 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:11:
Dat klinkt goed.

Is het wel gewoon de oude visuele weergave of de nieuwe grijzere die je bij de 2026 auto's ziet?
De “oude” visuele weergave.

Audi A6 E-tron Avant S edition


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
dbalgobind schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 15:40:
Hier nog berijd(st)ers van recente opleveringen (mrt 26 tot heden) die met betrekking tot de issues, veelal in de 2025 modellen, deze niet meer of weinig ervaren?
Ik heb de A6 sb nu 2 weken en 0 issues. Afkloppen.

The best is yet to come


  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Naafets88 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 16:37:
[...]

Ik vind nergens de mogelijkheid in de manual om te switchen? Heb jij een foto waar?
Even gezocht kan hem ook niet vinden.... mijn volvo geweest denk ik.

  • Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:04
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:18:
[...]

Even gezocht kan hem ook niet vinden.... mijn volvo geweest denk ik.
Bij BMW is het mogelijk, dit is iets wat ik effectief wel mis!

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM


  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
Dean Martin schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 07:09:
[...]

Ik heb de A6 sb nu 2 weken en 0 issues. Afkloppen.
Vandaag opgehaald, De dealer kon de Internet bundel niet activeren. Zie op dit moment geen Laadstatus.
De audi geeft wel aan dat deze aan het laden is (7.2 KW) op, laadpaal op kantoor.

  • ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:54

ArCadE

No banana available

dbalgobind schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:06:
[...]

Vandaag opgehaald, De dealer kon de Internet bundel niet activeren. Zie op dit moment geen Laadstatus.
De audi geeft wel aan dat deze aan het laden is (7.2 KW) op, laadpaal op kantoor.
Kun je dat niet in de myAudi app doen?

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
ArCadE schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:27:
[...]

Kun je dat niet in de myAudi app doen?
Gelukt via de auto. Ik zie daarnaast ook geen laadgegeven in de My Audi App. In de App zie ik ook bij laden en klimaatregeling: deactivated. Hier iemand al tegen aangelopen? Zo ja, waar heb ik de optie (of hoe) om deze instelling te activeren. In de auto wordt het laden wel getoond als in de app van mijn laadbox. In de Audi app dus niet. Alvast dank als iemand de oplossing weet.

  • Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:32
dbalgobind schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:16:
[...]

Gelukt via de auto. Ik zie daarnaast ook geen laadgegeven in de My Audi App. In de App zie ik ook bij laden en klimaatregeling: deactivated. Hier iemand al tegen aangelopen? Zo ja, waar heb ik de optie (of hoe) om deze instelling te activeren. In de auto wordt het laden wel getoond als in de app van mijn laadbox. In de Audi app dus niet. Alvast dank als iemand de oplossing weet.
Gokje, maar: je zou eens kunnen kijken bij de privacy-instellingen in de auto.

  • sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:35
Ik lees al een tijdje mee hier en omdat ik geen problemen had nooit iets gepost.
Het gaat om een Q6 Etron BJ 2025:
Helaas gisteren deed mijn navigatie raar, navi zei dat ik circa 10km verder op stond.
Tijdens het rijden reed ik door bossen, over water, alles kon.

MMI soft reset gedaan, nachtje slapen en zojuist een zekering eruit gehad.
Zekering kastje bij de voetenruimte: zekering 4 databuscommunicatie er een minuut uit gehad.
Daarna stukje rijden maar geen kalibratie..

Ik weet even niet op welke software versie ik rijd, kom ik later op terug.
Paar maanden gereden zonder geen enkel probleem (auto ruim jaar oud).

Ik lees net al dat het vinnetje op het dak kapot kan zijn, of heeft iemand nog een tip? Of toch de dealer maar eens opzoeken?

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
Alamo schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 23:01:
[...]

Gokje, maar: je zou eens kunnen kijken bij de privacy-instellingen in de auto.
Als eerste waar ik aan dacht en vervolgens ook gecontroleerd, maar helaas (instellingen staan goed).

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
Mogelijk dat iemand een screenshot kan plaatsen van de privacy settings in de auto mbt laadinfo en instellen klimaatregeling die nu voor mij gedeactiveerd is?

Ook iemand die misschien weet of je alleen flitsmeister op de achtergrond (via AA en boxen van de Audi) kan horen en het geluid van de audi nav kan uitzetten. Nu is het zo dat als je het geluid van de Nav uitzet je de meldingen van FM ook niet meer hoort (het geluid valt dan in het algemeen een paar seconden weg). Sinds gisteren een A6 dus ben mij een beetje aan orienteren binnen dit forum en zoeken naar tips/oplossingen van issues waar ik tegen aanloopt. Dank alvast.

  • ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:54

ArCadE

No banana available

dbalgobind schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:16:
[...]

Gelukt via de auto. Ik zie daarnaast ook geen laadgegeven in de My Audi App. In de App zie ik ook bij laden en klimaatregeling: deactivated. Hier iemand al tegen aangelopen? Zo ja, waar heb ik de optie (of hoe) om deze instelling te activeren. In de auto wordt het laden wel getoond als in de app van mijn laadbox. In de Audi app dus niet. Alvast dank als iemand de oplossing weet.
Had ik ook. Even uitloggen in de app en weer inloggen loste het op.

  • 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:39

996

sidney013 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:01:
Ik lees al een tijdje mee hier en omdat ik geen problemen had nooit iets gepost.
Het gaat om een Q6 Etron BJ 2025:
Helaas gisteren deed mijn navigatie raar, navi zei dat ik circa 10km verder op stond.
Tijdens het rijden reed ik door bossen, over water, alles kon.

MMI soft reset gedaan, nachtje slapen en zojuist een zekering eruit gehad.
Zekering kastje bij de voetenruimte: zekering 4 databuscommunicatie er een minuut uit gehad.
Daarna stukje rijden maar geen kalibratie..

Ik weet even niet op welke software versie ik rijd, kom ik later op terug.
Paar maanden gereden zonder geen enkel probleem (auto ruim jaar oud).

Ik lees net al dat het vinnetje op het dak kapot kan zijn, of heeft iemand nog een tip? Of toch de dealer maar eens opzoeken?
Volgens mij moet je zekering 9 in rij 3 eruit halen in de zekeringkast bij de voetenruimte van de passagier. Enige tijd terug precies zelfde probleem gehad. Ergens in dit topic moet de juiste beschrijving staan ....

Zie onderstaand bericht

PADIpro in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"

[ Voor 4% gewijzigd door 996 op 13-06-2026 17:12 ]


  • JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
sidney013 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 09:01:
Ik lees al een tijdje mee hier en omdat ik geen problemen had nooit iets gepost.
Het gaat om een Q6 Etron BJ 2025:
Helaas gisteren deed mijn navigatie raar, navi zei dat ik circa 10km verder op stond.
Tijdens het rijden reed ik door bossen, over water, alles kon.

MMI soft reset gedaan, nachtje slapen en zojuist een zekering eruit gehad.
Zekering kastje bij de voetenruimte: zekering 4 databuscommunicatie er een minuut uit gehad.
Daarna stukje rijden maar geen kalibratie..

Ik weet even niet op welke software versie ik rijd, kom ik later op terug.
Paar maanden gereden zonder geen enkel probleem (auto ruim jaar oud).

Ik lees net al dat het vinnetje op het dak kapot kan zijn, of heeft iemand nog een tip? Of toch de dealer maar eens opzoeken?
Interessant dat ik dit probleem nooit had en ineens gisteren wel. Ook een Q6 uit 2025. Hier was het eruit halen van de zekering, even wachten en weer terugplaatsen, wel de oplossing. Er zit bovenaan een rijtje zekeringen horizontaal en het is de 4e zekeringpositie van rechts, 9e van links (zekering nummer 9). Bij mij was het de tweede ingestoken zekering van rechts, op een aantal plaatsen zat niks.

In dit topic vind je een plaatje (even scrollen en openklappen)

https://www.reddit.com/r/AudiQ6/comments/1pkzbxp/satellite_navigation_location_issue/

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 13-06-2026 18:44 ]


  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
We zijn weer ~350km verder met 3.11. Hierbij mijn aanvullende bevindingen:
- Rechts is nog steeds 'Rechs' in het woordenboek van Audi. Toch jammer... (Laadpoort rechts in het menu doel ik op)
- Deuren lijken soepeler open te gaan. Het stroef openen, bij ontgrendelen van alle deuren, alsof je iets van vertraging had voordat de vergrendeling eraf schoot - is weg. Deuren gaan merkbaar makkelijker open. Ben ik nou gek, of snapt men wat ik hier bedoel?
- Achterklep lijkt voor nu netjes te blijven werken.
- Rijmodus 'Gebalanceerd' lijkt een stuk 'strenger' te rijden. Ik ben geswitcht naar 'Comfort', dat lijkt op wat 'Gebelanceerd' voor mij was. Regeneren in de B stand is daar wel een stukje minder, dus nog niet helemaal tevreden.
- Melding 'Berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' heb ik alleen op één rit 2 x gezien. De rest van de tijd gelukkig niet meer.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:35
JTHZZ schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:36:
[...]

Interessant dat ik dit probleem nooit had en ineens gisteren wel. Ook een Q6 uit 2025. Hier was het eruit halen van de zekering, even wachten en weer terugplaatsen, wel de oplossing. Er zit bovenaan een rijtje zekeringen horizontaal en het is de 4e zekeringpositie van rechts, 9e van links (zekering nummer 9). Bij mij was het de tweede ingestoken zekering van rechts, op een aantal plaatsen zat niks.

In dit topic vind je een plaatje (even scrollen en openklappen)

https://www.reddit.com/r/AudiQ6/comments/1pkzbxp/satellite_navigation_location_issue/
Oh jij hebt dus een andere zekering eruit gehaald. Ik heb nummer 4 van rekje 2 eruit gehad (Databuscommunicatie). Op aanraden van chatgpt. Maar dat is dus de verkeerde. Hopelijk heb ik nu niet iets anders kapot gemaakt...

Nouja morgen die andere nog even proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MZIL7dGZirDTAO1MIih9rq8oVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zcExWfVhzBGul6ELOaSCU75.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWRoZHuYm0xOD5F78w67zZ0sPZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsJhKT8Mznch09QES7zCJMlM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGxGm_dw7vlBrSDX-KYtR39LIDk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z42PqtdI0yAn06Q3ADuKSQY6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door sidney013 op 14-06-2026 01:14 ]


  • sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:35
JTHZZ schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 18:36:
[...]

Interessant dat ik dit probleem nooit had en ineens gisteren wel. Ook een Q6 uit 2025. Hier was het eruit halen van de zekering, even wachten en weer terugplaatsen, wel de oplossing. Er zit bovenaan een rijtje zekeringen horizontaal en het is de 4e zekeringpositie van rechts, 9e van links (zekering nummer 9). Bij mij was het de tweede ingestoken zekering van rechts, op een aantal plaatsen zat niks.

In dit topic vind je een plaatje (even scrollen en openklappen)

https://www.reddit.com/r/AudiQ6/comments/1pkzbxp/satellite_navigation_location_issue/
Top deze zekering er eventjes uitgehaald en tadaa alles werkt weer. Wijze les, toch maar bij dit soort zaken gewoon een forum lezen en niet chatgpt hèhè

  • JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
Als het goed is heb je het niet snel weer nodig. Bij mij de eerste keer dat ik dit probleem had in dik een half jaar dus ik ga er even niet vanuit dat ik dit iedere week hoef te doen.

En heb inderdaad ook slechte ervaringen met oplossingen van chatgpt voor mijn Audi. Stuurt me dan naar niet bestaande menuopties.. zelfs als ik precies zeg wat voor auto ik heb.

[ Voor 33% gewijzigd door JTHZZ op 14-06-2026 09:54 ]


  • fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:37
In de app staat af en toe naast “Audi Q6 e-tron” een symbooltje van een helm. Of iets wat op een helm lijkt. Iemand een idee wat dit betekent?

  • Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:40
fuchs schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:34:
In de app staat af en toe naast “Audi Q6 e-tron” een symbooltje van een helm. Of iets wat op een helm lijkt. Iemand een idee wat dit betekent?
Staat in de app als Audi actief is in de Formule 1 zoals vandaag tijdens de GP van Barcelona- Catalunya.

Audi A6 E-tron Avant S edition


  • fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:37
Martijn77 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 10:45:
[...]

Staat in de app als Audi actief is in de Formule 1 zoals vandaag tijdens de GP van Barcelona- Catalunya.
Dank!

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
ArCadE schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:53:
[...]

Had ik ook. Even uitloggen in de app en weer inloggen loste het op.
Opgelost - bleek dat mijn activatie bij Audi nog niet volledig was, kreeg een aantal welkom e-mails van Audi. Vanochtend zag ik laadgegevens en kan ik nu ook de klimaatisering instellen.

  • verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:39
Hammetje schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:14:

@verstappen33 ; de update en vervangend vervoer (op wat aandringen) was kosteloos. Mijn inziens ook terecht; als de software goed was geweest, had ik niet gaan updaten. Ik zag dit als reparatie. De dealer gelukkig ook.
De dealer belde vanmorgen op vanwege mijn aanvraag voor de software update, ze wilden nog wat meer details over de foutmeldingen die ik geregeld krijg.

Ik had in de portal aangegeven dat ik zou blijven wachten tijdens de werkzaamheden (onbewust), zegt de mevrouw aan de telefoon: "de software update duurt 1 a 2 werkdagen, dus u kunt er helaas niet op wachten. Wilt u een huurauto reserveren?"

Ik vroeg, wat kost dat? 80 euro per dag, dan krijgt u een Q3 mee als huurauto.

Ik pardon? Ik kom voor een storing die niet door mezelf veroorzaakt wordt en onder garantie valt, ik zit met de ongemakken, en dan moet ik ook nog 160 euro of misschien meer als het langer duurt voor een huurauto betalen??

Wat een service bij een auto van dit kaliber, ik verwacht geen gelijkwaardige auto als de SQ6, maar een VW UP, of welk low-budget auto is ook goed..

Even stil aan de andere kant, ik heb voor u kosteloos een vervangende auto gereserveerd.

Dus ik ben benieuwd wat voor auto er volgende week klaar staat :+

Nog belangrijker is dat de update het gewenste resultaat zal hebben.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/


  • Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:32
verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:48:
[...]

zegt de mevrouw aan de telefoon: "de software update duurt 1 a 2 werkdagen, dus u kunt er helaas niet op wachten. Wilt u een huurauto reserveren?"

Ik vroeg, wat kost dat? 80 euro per dag, dan krijgt u een Q3 mee als huurauto.

Ik pardon? Ik kom voor een storing die niet door mezelf veroorzaakt wordt en onder garantie valt, ik zit met de ongemakken, en dan moet ik ook nog 160 euro of misschien meer als het langer duurt voor een huurauto betalen??
Herkenbaar. Toen KD2 bij mij erop ging had ik ook een vervangende auto nodig. Moest ik ook betalen voor een A1. Gezegd dat ik het daar niet mee eens was maar ze gingen er niet in mee.

Maar achteraf heb ik niets hoeven afrekenen 8)7

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
Kreeg achteraf wel een rekening, voor de benzine. Kreeg vooraf te horen; je hoeft niet af te tanken, zet hem maar gewoon neer. Ach, 2 tientjes aan benzine voor een leenauto vnd ik wel reeel. Wel bijzonder dat we moeten duwen op kosteloos vervangend vervoer. Vraag me af hoeveel mensen dit zonder mopperen gewoon betalen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:39
Hammetje schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:10:
Kreeg achteraf wel een rekening, voor de benzine. Kreeg vooraf te horen; je hoeft niet af te tanken, zet hem maar gewoon neer. Ach, 2 tientjes aan benzine voor een leenauto vnd ik wel reeel. Wel bijzonder dat we moeten duwen op kosteloos vervangend vervoer. Vraag me af hoeveel mensen dit zonder mopperen gewoon betalen.
Vergeet niet dat een heel groot deel van de auto's gewoon leaseauto's zijn, de leasemaatschappijen nemen dit vaak op in hun contract, of betalen het gewoon (belasten het dan weer door naar de werkgever).

Het aandeel mensen die een auto van dit kaliber prive koopt is een stuk kleiner, maar de lieve receptionisten weten niet welke klant ze aan de lijn hebben. Of ze weten het wel, maar krijgen de opdracht om vervangend vervoer aan te bieden tegen extra kosten. Pas als de klant tegensputtert dan mogen ze het evt gratis erbij geven.

Ik vind het een klant relatie heel belangrijk, ik ben een particuliere koper en als ik komende 4-5 jaar gewoon goed behandel wordt dan is er een grote kans dat ik de volgende auto ook daar koop en ook het onderhoud daar blijf doen.

Maarja autobedrijven hebben die relatie niet met een leasemaatschappij, daar is het gewoon zoveel mogelijk schrijven en cashen, en boeit het niemand wat, en dit is denk ik wel 60-70% van hun business, de rest is van particulieren waarvan misschien een klein deel heel kritisch is..

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 15-06-2026 10:19 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/


  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:18:
[...]


Ik vind het een klant relatie heel belangrijk, ik ben een particuliere koper en als ik komende 4-5 jaar gewoon goed behandel wordt dan is er een grote kans dat ik de volgende auto ook daar koop en ook het onderhoud daar blijf doen.
Nou dat...... en zelfs als in mijn geval lease, na mijn Passat zei ik er moet veel gebeuren wil ik weer VAG gaan rijden.

Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe prima geholpen wordt en relatief weinig ellende heb. Maarja het woord relatief zegt eigenlijk al genoeg.

Dan ook nog eens dat na een jaar in de 2026 hele andere software zit met weer de mooiere virtual cockpit, dat vind ik opzich niet zo'n punt. Maar als je hem zelf gekocht hebt kan ik me voorstellen dat je er anders inzit.

  • verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:39
Wasbeer2006 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:46:
[...]

Nou dat...... en zelfs als in mijn geval lease, na mijn Passat zei ik er moet veel gebeuren wil ik weer VAG gaan rijden.

Nu moet ik zeggen dat ik tot nu toe prima geholpen wordt en relatief weinig ellende heb. Maarja het woord relatief zegt eigenlijk al genoeg.

Dan ook nog eens dat na een jaar in de 2026 hele andere software zit met weer de mooiere virtual cockpit, dat vind ik opzich niet zo'n punt. Maar als je hem zelf gekocht hebt kan ik me voorstellen dat je er anders inzit.
Ach, met nieuwe features of opgefrist uiterlijk (facelift) ben je zelf bij, sommige mensen wachten expres af tot een facelift model.. Ik heb mijn met flinke korting als jonge occasion gekocht, en dan koop je gewoon zoals die is.

Dus dat vind ik nog niet zo'n hele grote ramp dat het 2026 model net iets anders (evt mooier) is dan het 2025 model, maar het moet wel gewoon goed werken.

Gelukkig vallen de meldingen bij mij wel mee en geniet ik elke dag van de auto, hopelijk met de 3.11 update helemaal probleemvrij (of in ieder geval 99%).

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/


  • pietew
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:34
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.
Belangrijkste updates:
  • Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
  • Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
  • Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
  • Camera’s zouden verbeterd zijn.
  • One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
  • Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.

Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?

  • MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.

[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:
  • Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
  • Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
  • Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
  • Camera’s zouden verbeterd zijn.
  • One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
  • Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.

Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
Hoe bedoel je, niet zichtbaar in de Audi configurator? Is volgens mij al een tijdje beschikbaar.

In december was de vernieuwde UI van het infotainment systeem, driver monitor en scrollwieltjes op het stuur al zichtbaar, zie bijvoorbeeld MK_ in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"

Betreft ook geen facelift maar een modeljaarupdate :) Software gaat van CL43 naar CL46.

De eerste MY26 auto's zijn als het goed is ook al uitgeleverd.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.

[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:
  • Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
  • Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
  • Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
  • Camera’s zouden verbeterd zijn.
  • One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
  • Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.

Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
Deze wordt toch gewoon geleverd nu? Ik heb bovenstaande namelijk allemaal.

The best is yet to come


  • JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.

[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:
  • Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
  • Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
  • Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
  • Camera’s zouden verbeterd zijn.
  • One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
  • Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.

Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
Fysieke draaiknop voor volume heb ik al in mijn Q6, net als batterijtemperatuur en laadsnelheid. Was dat niet zo in de A6?

  • AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

pietew schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:19:
Net deze video gezien over de MY26 Audi A6 e-tron.

[YouTube: Audi A6 e-tron | BIG IMPROVEMENTS (and small)]
Belangrijkste updates:
  • Front grille is nu altijd zwart en niet meer in koetswerkkleur. Blijkbaar hadden we nog niet genoeg piano black… 🙃
  • Fysieke draaiknoppen voor infotainment en volume zijn terug. Grote verbetering qua gebruiksgemak.
  • Nieuw infotainmentsysteem met overzichtelijkere interface en extra info zoals batterijtemperatuur en laadsnelheid.
  • Camera’s zouden verbeterd zijn.
  • One-pedal driving is aangepast, maar volgens de reviewer minder consistent dan voorheen.
  • Rijcomfort blijft top, zeker met de optionele luchtvering.
Conclusie: geen grote facelift, maar wel een reeks nuttige verbeteringen die de A6 e-tron nog aantrekkelijker maken.

Wat vinden jullie van de wijzigingen? Opvallend: de MY26-updates lijken momenteel nog niet zichtbaar te zijn in de Audi-configurator. Misschien volgt die update later nog?
Ik rijd inmiddels al 5 jaar+ met capacitieve knoppen op het stuur, maar vind dit echt zo'n non issue en zou eerder spreken van persoonlijke voorkeur dan van grote verbetering qua gebruiksgemak.

Zoals hierboven aangegeven, Batterijtemp en laadsnelheid is al te zien, wellicht in een andere vorm in de update.

Mbt. de cameras, merken de mensen met de update dit ook, of is dit hardware matig?

.


  • pietew
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:34
MK_ schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:11:
[...]

Hoe bedoel je, niet zichtbaar in de Audi configurator? Is volgens mij al een tijdje beschikbaar.

In december was de vernieuwde UI van het infotainment systeem, driver monitor en scrollwieltjes op het stuur al zichtbaar, zie bijvoorbeeld MK_ in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"

Betreft ook geen facelift maar een modeljaarupdate :) Software gaat van CL43 naar CL46.

De eerste MY26 auto's zijn als het goed is ook al uitgeleverd.
Ik bedoelde dat de uiterlijke wijziging van die zwarte front grill niet te zien is. Ofwel maakt de youtuber in kwestie een fout en is dit gewoon deel van het Shadow Look Pro pack ¯\_(ツ)_/¯

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
Nou, weer 300km verder. 3.11 is aanzienlijk beter qua meldingen, ik heb ze de afgelopen ~500km niet meer gezien. Wel een nieuw 'dingetje' gemerkt;
- Als je de auto in z'n achteruit zet, switchen op het display automatisch de camera's in. Hij pakt de camera's uit de achterklep, linkerspiegel en rechterspiegel. Die laatste 2 gaan nu niet altijd direct aan, dan blijft het display daar zwart. Terug naar N en weer in zn achteruit zetten en de camera's werken wel. Gebeurt niet elke keer; soms werkt het wel direct. (ja, de portieren zijn goed gesloten).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:04
Hammetje schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:35:
Nou, weer 300km verder. 3.11 is aanzienlijk beter qua meldingen, ik heb ze de afgelopen ~500km niet meer gezien. Wel een nieuw 'dingetje' gemerkt;
- Als je de auto in z'n achteruit zet, switchen op het display automatisch de camera's in. Hij pakt de camera's uit de achterklep, linkerspiegel en rechterspiegel. Die laatste 2 gaan nu niet altijd direct aan, dan blijft het display daar zwart. Terug naar N en weer in zn achteruit zetten en de camera's werken wel. Gebeurt niet elke keer; soms werkt het wel direct. (ja, de portieren zijn goed gesloten).
Ik had dit voorheen soms ook al, voornamelijk bij het vooruit inparkeren.

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM


  • Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:04
Ondertussen ook mijn update gepland op 29/06, uit voorzorg rekenen ze 3-4 dagen.

Overzicht van mijn problemen samen met de algemeen gekende foutstoringen van de ondersteuningssystemen
  • Disconnecten Apple carplay (Wireless en bekabeld)
  • Gevoeligheid sensoren bij parkeren
    • Zijwaarts inparkeren naast een borduur durft hij een noodstop uitvoeren
  • Gevoeligheid sensoren tijdens het rijden
    • Veel een melding van een gevaarlijke situatie
    • Melding op spiegels terwijl er niemand naast mij rijdt, wel staan er obstakels iets verder
  • Soms zit er een piepend/rammelend geluid in de passagierszetel, na een vriendelijke tik op het plastic aan de achterkant is dit opgelost
  • Rammelend kofferdeksel
  • Bij het voorwaarts parkeren en activeren van de camera’s krijg ik geen beeld

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM


  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Vinden jullie de airco ook erg koud?
Ik moet hem echt op 24+ zetten om een aangename temperatuur te krijgen zonder dat 'ie echt ijskoude lucht blaast.

The best is yet to come


  • MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 09:44
Ik heb een Audi A6 Etron Avant, en er zit een interieurrammel/resonantie linksboven bij de raamstijl/passagierszijde, rond de overgang A-stijl/dakhemel. Het geluid treedt op bij carrosserietrillingen en soms direct bij het sluiten van de deur. Zodra ik lichte druk zet op de bekleding in die hoek, verdwijnt het geluid direct. Vervelende is dat het niet ALTIJD aanwezig is. Heeft iemand dit ook? ik word er echt HE-LE-MAAL gek van! ik kan pas in september terecht bij Audi.

  • makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:39
Hi all,

Heb nu een Mustang Mach-E en wil deze mogelijk verkopen en een tweedehands Q6 kopen, de reacties van de laatste pagina's stellen mij alleen niet enorm gerust qua software van de auto (zelfde met de Mach-E, ook een drama). Nu snap ik dat er voornamelijk "negatieve" dingen gepost worden omdat men daar tegenaanloopt en niet de positieve dingen die allemaal wel goed werken :)

Waar zou ik op moeten letten als ik een tweedehands Q6 wil kopen? behalve km-stand, standaard onderhoud en batterij degradatie

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!


  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47

pietje63

RTFM

Dean Martin schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:11:
Vinden jullie de airco ook erg koud?
Ik moet hem echt op 24+ zetten om een aangename temperatuur te krijgen zonder dat 'ie echt ijskoude lucht blaast.
Ik herken dit. Heb hem al standaard op auto-low staan, maar vind dat er dan nog steeds hard koude lucht wordt geblazen (ook als het buiten niet heel warm is). Komt wellicht doordat het systeem enkel de "bezette" plekken in de auto op temperatuur probeert te houden (waardoor die extra hard gekoeld of verwarmd moeten worden)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:54

ArCadE

No banana available

makooy schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:29:
Hi all,

Heb nu een Mustang Mach-E en wil deze mogelijk verkopen en een tweedehands Q6 kopen, de reacties van de laatste pagina's stellen mij alleen niet enorm gerust qua software van de auto (zelfde met de Mach-E, ook een drama). Nu snap ik dat er voornamelijk "negatieve" dingen gepost worden omdat men daar tegenaanloopt en niet de positieve dingen die allemaal wel goed werken :)

Waar zou ik op moeten letten als ik een tweedehands Q6 wil kopen? behalve km-stand, standaard onderhoud en batterij degradatie
Ha, bekende van het Mach-E Forum ;-)

Ik rij sinds een week een Q6 Etron van eind 2024 en heb nog geen gekke dingen meegemaakt, anders dan dat Android Auto soms niet goed draadloos verbindt.

  • N0llp0inter
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:22
makooy schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:29:
Hi all,

Heb nu een Mustang Mach-E en wil deze mogelijk verkopen en een tweedehands Q6 kopen, de reacties van de laatste pagina's stellen mij alleen niet enorm gerust qua software van de auto (zelfde met de Mach-E, ook een drama). Nu snap ik dat er voornamelijk "negatieve" dingen gepost worden omdat men daar tegenaanloopt en niet de positieve dingen die allemaal wel goed werken :)

Waar zou ik op moeten letten als ik een tweedehands Q6 wil kopen? behalve km-stand, standaard onderhoud en batterij degradatie
Kom ook van een Mach-E, weet niet hoeveel waarde je aan BlueCruise hecht, maar dat is bij Audi toch wel wat minder. Bij de '24/'25 Q6en had je minimaal het Tech pro pakket nodig voor actieve lane assist, anders stuitert hij alleen tussen de lijnen. Adaptieve CC werkt dan wel weer goed, al dan niet beter dan bij de Ford. Standaard audio systeem van Audi is best goed, niet zo goed als de B&O van de Mach-E, maar komt aardig in de buurt. Phone as a key werkt bij Audi helaas niet meer (volgens mijn dealer), dus mocht je dat gebruiken dan ga je dat missen.

Software is OK, inderdaad af en toe een dingetje, maar dat had ik in het begin met de Mach-E, wat grotendeels werd opgelost met updates. Audi lijkt daar nu dus ook mee te komen. Ik heb in mijn Q6 (performance launch edition) het S onderstel, mocht je je ergeren aan de hardheid bij drempels van de Mach-E dan is die niet heel veel beter, hoewel ik de overall wegligging wel een stuk beter vind (stabieler op de snelweg, zelfverzekerd in scherpe, snelle bochten).

Succes met de keuze!

  • makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:39
N0llp0inter schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 14:29:
[...]

Kom ook van een Mach-E, weet niet hoeveel waarde je aan BlueCruise hecht, maar dat is bij Audi toch wel wat minder. Bij de '24/'25 Q6en had je minimaal het Tech pro pakket nodig voor actieve lane assist, anders stuitert hij alleen tussen de lijnen. Adaptieve CC werkt dan wel weer goed, al dan niet beter dan bij de Ford. Standaard audio systeem van Audi is best goed, niet zo goed als de B&O van de Mach-E, maar komt aardig in de buurt. Phone as a key werkt bij Audi helaas niet meer (volgens mijn dealer), dus mocht je dat gebruiken dan ga je dat missen.

Software is OK, inderdaad af en toe een dingetje, maar dat had ik in het begin met de Mach-E, wat grotendeels werd opgelost met updates. Audi lijkt daar nu dus ook mee te komen. Ik heb in mijn Q6 (performance launch edition) het S onderstel, mocht je je ergeren aan de hardheid bij drempels van de Mach-E dan is die niet heel veel beter, hoewel ik de overall wegligging wel een stuk beter vind (stabieler op de snelweg, zelfverzekerd in scherpe, snelle bochten).

Succes met de keuze!
Bluecruise nooit gebruikt, ga het ook niet gebruiken gezien de kosten.
De Mach-e wilt inderdaad nog wel eens flink stuiteren, heb al wel eens proef gereden in een Q6 met luchtvering en dat was zo'n verademing vergeleken met de Mach-E. echt bizar.

PaaK gebruik ik wel regelmatig, die zal ik onthouden, goeie! :)

Thanks voor de vergelijking!

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!


  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Dean Martin schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:11:
Vinden jullie de airco ook erg koud?
Ik moet hem echt op 24+ zetten om een aangename temperatuur te krijgen zonder dat 'ie echt ijskoude lucht blaast.
Zet hem op ECO. Hij werkt goed inderdaad.

Wat ook werkt als je er alleen inzit koelt ie alleen jouw plaats zet hem in de hele auto aan. Dat blaast ie ook minder

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
Ben me suf aan het zoeken in het audi boekje en waarschijnlijk over heen gelezen maar wat geeft het rechthoekige symbooltje aan die geel en wit wordt en ook vol of half aangeeft rechtsonder op het berijdersscherm naast de D (van drive)? Alvast dank.

  • MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
dbalgobind schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:04:
Ben me suf aan het zoeken in het audi boekje en waarschijnlijk over heen gelezen maar wat geeft het rechthoekige symbooltje aan die geel en wit wordt en ook vol of half aangeeft rechtsonder op het berijdersscherm naast de D (van drive)? Alvast dank.
Regeneratie? Wit rechthoekje is automatische regeneratie (voorliggers/weg verloop/...) en groen wanneer je handmatig doet met de flippers (half de 1e stand, vol de 2de stand).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered


  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47

pietje63

RTFM

MK_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:20:
[...]

Regeneratie? Wit rechthoekje is automatische regeneratie (voorliggers/weg verloop/...) en groen wanneer je handmatig doet met de flippers (half de 1e stand, vol de 2de stand).
Wit wordt volgens mij groen (niet gevuld) op het moment van automatische regeneratie (remmen, lagere snelheid cruise control)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 17:49
Net een proefrit en MY26 gemaakt. Wat is die navigatie verbeterd zeg!

De UI vind ik niet zo spannend, als de nieuwe navigatie maar naar MY25 komt.

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
MK_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:20:
[...]

Regeneratie? Wit rechthoekje is automatische regeneratie (voorliggers/weg verloop/...) en groen wanneer je handmatig doet met de flippers (half de 1e stand, vol de 2de stand).
dank

  • Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 17:49
Welke sensor/hulpsysteem moet ik uitzetten om te voorkomen dat de auto tegenstuurt bij baan wisselen met een achterligger? Hij is veel te voorzichtig waardoor het eerder gevaarlijk wordt.

Visuele waarschuwingen zijn wel prima/handig.

Ik krijg het niet gevonden?

  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Pepehv schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 10:47:
Welke sensor/hulpsysteem moet ik uitzetten om te voorkomen dat de auto tegenstuurt bij baan wisselen met een achterligger? Hij is veel te voorzichtig waardoor het eerder gevaarlijk wordt.

Visuele waarschuwingen zijn wel prima/handig.

Ik krijg het niet gevonden?
Knop op de richtingaanwijzer ingedrukt houden seconde of 3..

Daarnaast zit ie bij hulpsystemen en kan je er een favoriet van maken zodat je hem in het favorieten menu kan zetten die je weer bediend met het knopje naast je parkeerknop

  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
pietje63 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:32:
[...]

Wit wordt volgens mij groen (niet gevuld) op het moment van automatische regeneratie (remmen, lagere snelheid cruise control)
Groen niet gevuld is coasting, geen regeneratie dus.

Half opgevuld is lage recu, helemaal volle recu in te stellen met de flippers aan het stuur als de auto recu uitstaat.

Het is een lange manual ik weet het, maar het loont best om een keer te lezen

[ Voor 8% gewijzigd door Wasbeer2006 op 18-06-2026 11:56 ]


  • JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
Pepehv schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:32:
Net een proefrit en MY26 gemaakt. Wat is die navigatie verbeterd zeg!

De UI vind ik niet zo spannend, als de nieuwe navigatie maar naar MY25 komt.
Ik vind de navigatie van de MY25 al heel goed eigenlijk. Altijd actueel, goed qua verkeersinfo en routering. Wat is er verbeterd?

  • Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 17:49
JTHZZ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Ik vind de navigatie van de MY25 al heel goed eigenlijk. Altijd actueel, goed qua verkeersinfo en routering. Wat is er verbeterd?
UI sneller. Betere kaarten (of betere weergaven daarvan), ook satellietkaart goed bruikbaar i.t.t. over gesatureerde beeld in de MY25. POIs, straatnamen, wegnummers worden veel beter gedoseerd getoond. En tot slot meer laadfiltermogelijkheden (bijv. voorkeurleveranciers)

  • Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 17:49
Wasbeer2006 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:55:
[...]

Knop op de richtingaanwijzer ingedrukt houden seconde of 3..

Daarnaast zit ie bij hulpsystemen en kan je er een favoriet van maken zodat je hem in het favorieten menu kan zetten die je weer bediend met het knopje naast je parkeerknop
Dan ben ik lane-assist kwijt toch? Dat wil ik niet. Ik wil alleen niet teruggestuurd worden als ik na het inhalen weer naar rechts wil en de Audi vindt dat ik nog te dicht op mijn achterligger zit.

  • Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Pepehv schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:19:
[...]

Dan ben ik lane-assist kwijt toch? Dat wil ik niet. Ik wil alleen niet teruggestuurd worden als ik na het inhalen weer naar rechts wil en de Audi vindt dat ik nog te dicht op mijn achterligger zit.
Lane-assist binnen de cruise control en lane assist zonder cruise control zijn twee verschillende knoppen. Die zonder cruise control kan soms wat irritant zijn, helemaal als je net een bochtje even wat sportiever wil pakken. :P

http://www.brianesselbrugge.nl


  • JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
Pepehv schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:18:
[...]

UI sneller. Betere kaarten (of betere weergaven daarvan), ook satellietkaart goed bruikbaar i.t.t. over gesatureerde beeld in de MY25. POIs, straatnamen, wegnummers worden veel beter gedoseerd getoond. En tot slot meer laadfiltermogelijkheden (bijv. voorkeurleveranciers)
OK, je eerste punt ervaar ik niet echt als een probleem. Ik vind de kaarten duidelijk nu. Maar misschien als ik de nieuwe zie dat ik dat nog beter vind.

Filteren op voorkeurleveranciers is inderdaad een mooie uitbreiding voor de laadplanning. Voor mij met lease laaddruppel niet echt nodig, maar misschien soms toch handig.

  • Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36
Ik kan in de audi app een laadsessie niet stoppen klopt dat?

Stop chasing the dream, you're already living it


  • JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
Qosmic schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:06:
Ik kan in de audi app een laadsessie niet stoppen klopt dat?
Nee maar je kunt wel het laaddoel langer dan het huidige percentage zetten of een tijdvenster activeren op de laadlocatie.

  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Pepehv schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 12:19:
[...]

Dan ben ik lane-assist kwijt toch? Dat wil ik niet. Ik wil alleen niet teruggestuurd worden als ik na het inhalen weer naar rechts wil en de Audi vindt dat ik nog te dicht op mijn achterligger zit.
Inhaalassistent?

The best is yet to come


  • Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 17:49
Staat niet op de kaart?

  • Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Pepehv schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:04:
[...]

Staat niet op de kaart?
Ik herken het gedrag wat jij aangeeft (zowel bij verplaatsing naar links als naar rechts), heb bij mij de inhaalassistent uitgezet en het lijkt weg te zijn, vandaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Dean Martin op 19-06-2026 10:27 ]

The best is yet to come


  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
Hallo mede A6/Q6 bestuurders, Is de melding "hoofdgebruiker bevestigen...", de je elke keer krijgt (iig ik) bij het instappen/starten van de auto, op het MMI scherm permanent weg te klikken? Alvast dank. Gr. Dennis

  • ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:54

ArCadE

No banana available

dbalgobind schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:11:
Hallo mede A6/Q6 bestuurders, Is de melding "hoofdgebruiker bevestigen...", de je elke keer krijgt (iig ik) bij het instappen/starten van de auto, op het MMI scherm permanent weg te klikken? Alvast dank. Gr. Dennis
Pincode eraf halen?

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
Bewust niet ingesteld. Dit is een melding dat jij degene bent die gebruikers kunt aanmaken en dus hoofdgebruiker bent. Door op het knopje bevestigen klikken verdwijnt de melding maar weer terugkomt bij het opnieuw starten van de auto of MMI scherm.

  • JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:33
Ik ben hoofdgebruiker maar hoef niks weg te klikken. Hoe zit dat?

  • ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:54

ArCadE

No banana available

dbalgobind schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:02:
[...]

Bewust niet ingesteld. Dit is een melding dat jij degene bent die gebruikers kunt aanmaken en dus hoofdgebruiker bent. Door op het knopje bevestigen klikken verdwijnt de melding maar weer terugkomt bij het opnieuw starten van de auto of MMI scherm.
Als ik het me goed herinner ben ik deze wel tegen gekomen om uit te zetten. Zit die niet in het menu waar je ook lokale gebruikers kunt aanmaken?

  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Ik vind de A6 etron best een mooie auto van de zijkant en achterkant. Voor vind ik hem minder, beetje EV voorkant. "te tam" de nieuwe 2026 zwartere voorkant is al wat beter, persoonlijk.

Maar wat me het meest stoort zijn die rare logo's. Ongerijplijk, zwarte rand en in het midden bij mij kleur iig bijna de carrosorie kleur. Al een paar keer zitten kijken dat maakt hem raar.

Vandaag even wat tijd en een stukje wrap gepakt. Ik vind het beter dan standarad. het is niet super mooi gewrapt, die is vrij goedkope wrap, maar van een meterje zie het al niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Dzn094W1/20260620-122126.jpg

  • Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:04
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:51:
Ik vind de A6 etron best een mooie auto van de zijkant en achterkant. Voor vind ik hem minder, beetje EV voorkant. "te tam" de nieuwe 2026 zwartere voorkant is al wat beter, persoonlijk.

Maar wat me het meest stoort zijn die rare logo's. Ongerijplijk, zwarte rand en in het midden bij mij kleur iig bijna de carrosorie kleur. Al een paar keer zitten kijken dat maakt hem raar.

Vandaag even wat tijd en een stukje wrap gepakt. Ik vind het beter dan standarad. het is niet super mooi gewrapt, die is vrij goedkope wrap, maar van een meterje zie het al niet meer.

[Afbeelding]
Leuk idee! Heb je van iets verder foto’s?

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM


  • Guitarist
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:10
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:51:
Ik vind de A6 etron best een mooie auto van de zijkant en achterkant. Voor vind ik hem minder, beetje EV voorkant. "te tam" de nieuwe 2026 zwartere voorkant is al wat beter, persoonlijk.

Maar wat me het meest stoort zijn die rare logo's. Ongerijplijk, zwarte rand en in het midden bij mij kleur iig bijna de carrosorie kleur. Al een paar keer zitten kijken dat maakt hem raar.

Vandaag even wat tijd en een stukje wrap gepakt. Ik vind het beter dan standarad. het is niet super mooi gewrapt, die is vrij goedkope wrap, maar van een meterje zie het al niet meer.

[Afbeelding]
Heb je zwarte wrap over het LED geplakt?

http://www.brianesselbrugge.nl


  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Guitarist schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 18:34:
[...]

Heb je zwarte wrap over het LED geplakt?
Ik heb daar geen led. S line heeft dat niet.

Achter heb ik het ook getest maar dat vind ik niet mooi, maar je ziet de verlichting dan niet meer. Ik ben daar nog even aan het kijken of ik iets kan met een opzet embleem. De verlichting hoeft van mij niet.

  • Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:51:
Ik vind de A6 etron best een mooie auto van de zijkant en achterkant. Voor vind ik hem minder, beetje EV voorkant. "te tam" de nieuwe 2026 zwartere voorkant is al wat beter, persoonlijk.

Maar wat me het meest stoort zijn die rare logo's. Ongerijplijk, zwarte rand en in het midden bij mij kleur iig bijna de carrosorie kleur. Al een paar keer zitten kijken dat maakt hem raar.

Vandaag even wat tijd en een stukje wrap gepakt. Ik vind het beter dan standarad. het is niet super mooi gewrapt, die is vrij goedkope wrap, maar van een meterje zie het al niet meer.

[Afbeelding]
Heb je een voor en na foto? :)

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
We zijn inmiddels bijna 2000km verder met 3.11
- Meldingen rondom 'berijdershulpsystemen beperkt beschikbaar' blijven voorkomen. Vanochtend wederom 2 x op een trip van 1:15u. De meeste meldingen die ik krijg gaan over dat verkeersbordenherkenning niet goed werkt en vanochtend kreeg ik (op de snelweg!) een melding dat parkeerhulp beperkt beschikbaar was. Top informatie, ik reed toen 105km/u, dus die parkeerhulp had ik toen echt nodig.

- Mijn vrouw had gisteren een storing. Gaf ook een pop-up in de app, met de verwijzing dat we service moesten opzoeken. Ging om lane-assist. Ze kwam uit België en moest in NL aan de snellader; toen ze na het laden onderweg ging, was de storing verdwenen. Dat is nieuw geloof ik? In ieder geval wel prettig dat je niet voor een storingsmelding reset naar de dealer moet.

- Lane assist blijf ik agressief vinden bijsturen, bijna zenuwachtig.

- Achterklep blijft voor nu goed werken.

Ik ga weer mopperen bij de dealer.

[ Voor 5% gewijzigd door Hammetje op 22-06-2026 09:23 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
ArCadE schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:33:
[...]

Als ik het me goed herinner ben ik deze wel tegen gekomen om uit te zetten. Zit die niet in het menu waar je ook lokale gebruikers kunt aanmaken?
Het gaat om de melding meegestuurd als screenshot hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IsnJKgl1oC_GGc0uEG8bFrbtOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5tL6Vt6Xvtm6kyKKn0AIwSO.jpg?f=fotoalbum_large

Melding komt dus elke keer terug als ik de auto instap of start.

  • Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:29

Theuno

Da Devil Crew

Daar ging hij dan om 0.05 de oplegger op.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5HRxhK8TFJb0DOkP2Po5RkepcOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHD9SgM5VoW2otmvgz7kcFBI.jpg?f=fotoalbum_large


Storing in de stuurinrichting, hij moest naar de kant.
Na even uit gezet te hebben was er dus ook geen stuurbekrachtiging meer. De meneer van de ANWB kon er ook niets aan doen, en had het snel gezien.


Ik moest nog een flink stuk rijden, dus was pas om half 4 thuis. En dus in een vreemde auto door een storm rijden is ook niet ideaal.

De meneer bij het depot stond wel gek te kijken, ik had net een gezellige pizza avond achter de rug. En ik had de oven, en een boel open ingrediënten, samen met natte kampeerspullen in de auto. Ik was wel blij dat bijna alles in de vervangende auto kon.

Ik ben benieuwd wanneer de audi weer terug en gemaakt is.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...


  • MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Theuno schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:33:
Daar ging hij dan om 0.05 de oplegger op.


[Afbeelding]


Storing in de stuurinrichting, hij moest naar de kant.
Na even uit gezet te hebben was er dus ook geen stuurbekrachtiging meer. De meneer van de ANWB kon er ook niets aan doen, en had het snel gezien.


Ik moest nog een flink stuk rijden, dus was pas om half 4 thuis. En dus in een vreemde auto door een storm rijden is ook niet ideaal.

De meneer bij het depot stond wel gek te kijken, ik had net een gezellige pizza avond achter de rug. En ik had de oven, en een boel open ingrediënten, samen met natte kampeerspullen in de auto. Ik was wel blij dat bijna alles in de vervangende auto kon.

Ik ben benieuwd wanneer de audi weer terug en gemaakt is.
Wow, dat is echt extreem vervelend! Ben benieuwd wat daar de oorzaak van is!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered


  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47

pietje63

RTFM

@Theuno klinkt als dezelfde klachten die ik heb gehad. Toen opgelost met nieuwe remslang (stuurbekrachtiging gebruikt ook remvloeistof) en software update (3.10)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • pietew
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:34
Ik heb gisteren een Audi A6 Avant e-tron Corporate kunnen testen en was eigenlijk behoorlijk onder de indruk. De auto had al wel meteen last van de niet goed sluitende kofferklep en de klep ging niet helemaal tot boven open, ondanks ik de klep in de hoogste stand onthouden ingesteld had :*)

Ondertussen aan het configureren, maar ik blijf nog met een aantal vragen zitten. Misschien kunnen de kenners hier wat duidelijkheid geven 😊
  • Is Adaptive Cruise Control standaard? En zit daar ook standaard stop & go/file-assistentie bij?
  • Is het afdekzeil van de bagageruimte standaard automatisch? Op de testwagen kreeg ik het niet dicht en vond ik ook niet direct hoe het manueel werkte.
  • Bestaat er ergens een optie voor stoffen bekleding in de opbergvakken van de deuren? Die harde kunststof vond ik wat goedkoop aanvoelen.
  • Is draadloos laden van de smartphone standaard?
  • In het virtual cockpit scherm kon ik via de View-knop eigenlijk weinig wijzigen. Ik kon bijvoorbeeld geen volledige navigatiekaart tonen, enkel een compacte navigatieweergave met pijlen. Kan de A6 e-tron wel een full-screen kaart in het bestuurdersdisplay tonen? Is daar een optie of pakket voor nodig?
  • Zijn de verlichte instaplijsten standaard? En zijn die eventueel ook achteraan verkrijgbaar?
  • De testwagen had zo’n los bakje dat eruitzag als een asbak. Hoort dat bij het Storage Pack of is dat standaard?
  • Voor voorverwarming/voorkoeling op afstand via de app of een schema: heb je daarvoor het Winter Pack nodig? In de beschrijving van dat pakket staat “Uitgebreide preconditionering”, maar bij de meeste EV’s die ik getest heb is voorverwarmen standaard aanwezig.
Alle ervaringen of tips van eigenaars zijn welkom. Bedankt!

  • Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:29

Theuno

Da Devil Crew

pietew schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:39:
Voor voorverwarming/voorkoeling op afstand via de app of een schema: heb je daarvoor het Winter Pack nodig? In de beschrijving van dat pakket staat “Uitgebreide preconditionering”, maar bij de meeste EV’s die ik getest heb is voorverwarmen standaard aanwezig.
Voorverwarmen of koelen is standaard aanwezig naar de laatste klimaat instellingen in de auto.
Soms doet de app wel moeilijk, maar over het algemeen heeft dat bij mij prima gewerkt.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...


  • Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 06:24
Heeft iemand een idee wat Terugroepactie-nr : 06K2 CRT: 03 inhoudt voor een A6 Avant MY2025?

[ Voor 15% gewijzigd door Pimmr op 23-06-2026 21:42 ]


  • Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:40
Hammetje schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:07:
We zijn inmiddels bijna 2000km verder met 3.11
- Ik ga weer mopperen bij de dealer.
Ik heb nu 2 wkn 3.11 en ontvang ook nog wel meldingen “bestuurderhulpsystemen”. Schijnt een (Audi) producteigenschap te zijn. Ben benieuwd of jij de volgende issues herkend;

- Geluid van Spotify (CarPlay via kabel) stopt op willekeurige momenten ca 5 sec. Soms 10x in een rit, soms helemaal niet

- Één van de weinige assistenten die ik wél ingeschakeld heb is “bochtenassistent”. Op de een of andere manier werkt dat wel onder balanced, maar niet onder het dynamic profiel

- Gisteren werd ik op de snelweg “gesneden” en ipv dat de auto remde gooide hij de ACC eraf met de melding “neem controle over”. Het ging erg snel en heb niet exact kunnen lezen, was rode tekst. Vond erg vreemd.

  • AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Pimmr schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:41:
Heeft iemand een idee wat Terugroepactie-nr : 06K2 CRT: 03 inhoudt voor een A6 Avant MY2025?
Vannochtend, toen ik de A6 bij de garage achterliet voor een update, werd mij verteld dat de software update nu een officiele terugroepactie is. Ik denk dat dus.

Hebben andere ook last van de stoelen van de A6 SB advanced edition? Ik heb afgelopen week weer 5 uur achter elkaar gereden, en blijf maar zoeken naar een goede zithouding die ik maar niet kan vinden. Hoog, laag, voor achter Zitting katenelen,. Recht, liggend het blijft maar ongemakkelijk.

Of ik zit te ver van het stuur en dan kan ik mijn arm niet meer in de deur kwijt of ik zit te dicht op mn pedalen waardoor ik de rem niet lekker kan bedienen...

Vannochtend stapte ik in erg basis A3 met manuele s-line stoelen die aanmerkelijk lekkerder zaten. Ligt dit aan mij?

.


  • Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 24-06 14:37
AkroBatik schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:24:
[...]

Vannochtend, toen ik de A6 bij de garage achterliet voor een update, werd mij verteld dat de software update nu een officiele terugroepactie is. Ik denk dat dus.

Hebben andere ook last van de stoelen van de A6 SB advanced edition? Ik heb afgelopen week weer 5 uur achter elkaar gereden, en blijf maar zoeken naar een goede zithouding die ik maar niet kan vinden. Hoog, laag, voor achter Zitting katenelen,. Recht, liggend het blijft maar ongemakkelijk.

Of ik zit te ver van het stuur en dan kan ik mijn arm niet meer in de deur kwijt of ik zit te dicht op mn pedalen waardoor ik de rem niet lekker kan bedienen...

Vannochtend stapte ik in erg basis A3 met manuele s-line stoelen die aanmerkelijk lekkerder zaten. Ligt dit aan mij?
helemaal dezelfde situatie: een a3 met voor mij perfecte zithouding en in de a6 vind ik maar niet mijn goede houding, wat ik ook probeer. Telkens krijg ik pijn in de onderrug.

de a3 is natuurlijk veel sportiever qua zithouding en ik vermoed dat de a6 meer bedoeld is om hoog recht te zitten (zoals bijv de q4). Alleen kom ik owv mijn lengte dan zo goed als tegen het plafond te zitten.

  • sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:14
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:35:
[...]

- Geluid van Spotify (CarPlay via kabel) stopt op willekeurige momenten ca 5 sec. Soms 10x in een rit, soms helemaal niet
Heb je Flitsmeister oid aan staan? Er staat me iets van bij dat FM meldingen muted waren maar wel die onderbreking veroorzaakten. Zijn instellingen in FM voor, zoek even in deze thread.

  • dbalgobind
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 24-06 11:17
sebassie1980 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:41:
[...]

Heb je Flitsmeister oid aan staan? Er staat me iets van bij dat FM meldingen muted waren maar wel die onderbreking veroorzaakten. Zijn instellingen in FM voor, zoek even in deze thread.
Zoiets had ik wanneer de Audi NAV op stil/Muted had staan en FM aan. Elke melding van FM gaf een onderbreking dus ook geen muziek (je hoorde de melding van FM zelf ook niet). Nu heb ik Audi NAV op alleen verkeersmelding staan en FM aan. Krijg nu wel melding van FM door en geen onderbrekingen op welke bron dan ook.

  • jkottier
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:26
sebassie1980 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:41:
[...]

Heb je Flitsmeister oid aan staan? Er staat me iets van bij dat FM meldingen muted waren maar wel die onderbreking veroorzaakten. Zijn instellingen in FM voor, zoek even in deze thread.
Zelfde geldt voor Whatsapp meldingen, die zorgen ook voor onderbrekingen in het geluid.

Volvo XC40 P8 (MY20) | Audi A6 Avant e-tron Quattro S edition Performance


  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:35:
[...]

Ik heb nu 2 wkn 3.11 en ontvang ook nog wel meldingen “bestuurderhulpsystemen”. Schijnt een (Audi) producteigenschap te zijn. Ben benieuwd of jij de volgende issues herkend;

- Geluid van Spotify (CarPlay via kabel) stopt op willekeurige momenten ca 5 sec. Soms 10x in een rit, soms helemaal niet

- Één van de weinige assistenten die ik wél ingeschakeld heb is “bochtenassistent”. Op de een of andere manier werkt dat wel onder balanced, maar niet onder het dynamic profiel

- Gisteren werd ik op de snelweg “gesneden” en ipv dat de auto remde gooide hij de ACC eraf met de melding “neem controle over”. Het ging erg snel en heb niet exact kunnen lezen, was rode tekst. Vond erg vreemd.
Geluis spotify, dat heb ik met de 3.10 ook sinds een week of twee a drie en dat ligt aan de telefoon/spotify. Ik heb het op de fiets namelijk ook en ik maak daar ritten van 2 tot 4 uur en daar is het precies zo.

Het lijkt mij persoonlijk heel logisch dat de bochten assistent niet werkt op dynamic. Zo had ik het zelf ook geprogrammeerd. Je wilt ff lekker sturen en de auto gaat remmen..... dat wil je niet.

Laatste is lastig, dan moet je de situatie op video hebben. Ik kan me voorstellen dat als de auto je zou raken hij ingrijpt en zo niet, ook al is het maar 1mm hij inderdaad de controls overgeeft, wat reed er achter je daar kijkt ie ook naar

  • Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-06 15:18
AkroBatik schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:24:
[...]

Vannochtend, toen ik de A6 bij de garage achterliet voor een update, werd mij verteld dat de software update nu een officiele terugroepactie is. Ik denk dat dus.

Hebben andere ook last van de stoelen van de A6 SB advanced edition? Ik heb afgelopen week weer 5 uur achter elkaar gereden, en blijf maar zoeken naar een goede zithouding die ik maar niet kan vinden. Hoog, laag, voor achter Zitting katenelen,. Recht, liggend het blijft maar ongemakkelijk.

Of ik zit te ver van het stuur en dan kan ik mijn arm niet meer in de deur kwijt of ik zit te dicht op mn pedalen waardoor ik de rem niet lekker kan bedienen...

Vannochtend stapte ik in erg basis A3 met manuele s-line stoelen die aanmerkelijk lekkerder zaten. Ligt dit aan mij?
Stoelen heb ik ook. Ik zit goed hoor maar op hele lange ritten weet ik het ook ff niet meer, Er zit een rare knik in de stoelleuning. Je houd altijd iets van de leuning of je onderrug, of boven of je hoofd.

Nu was ik Volvo stoelen gewend en zo goed wordt het nergens. Het stuur kan ook niet ver genoeg naar je toe als je lange benen hebt. De rem zit ook te hoog, je moet je voet echt optillen.

  • witje_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:39
Mijn nieuwe A6 is net geleverd. Het opbergvak in de middenconsole is wel gigantisch groot. Heeft er iemand daar al 3D printjes voor gemaakt om dit op te delen?

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:35:
[...]

Ik heb nu 2 wkn 3.11 en ontvang ook nog wel meldingen “bestuurderhulpsystemen”. Schijnt een (Audi) producteigenschap te zijn. Ben benieuwd of jij de volgende issues herkend;

- Geluid van Spotify (CarPlay via kabel) stopt op willekeurige momenten ca 5 sec. Soms 10x in een rit, soms helemaal niet

- Één van de weinige assistenten die ik wél ingeschakeld heb is “bochtenassistent”. Op de een of andere manier werkt dat wel onder balanced, maar niet onder het dynamic profiel

- Gisteren werd ik op de snelweg “gesneden” en ipv dat de auto remde gooide hij de ACC eraf met de melding “neem controle over”. Het ging erg snel en heb niet exact kunnen lezen, was rode tekst. Vond erg vreemd.
- Geluid Spotify: Wat hier al wordt gezegd; ik merk dat geluiden van bijvoorbeeld m'n whatsapp de geluiden even doet onderdrukken. Ik gebruik Spotify over draadloze carplay trouwens, maar dat lijkt dus geen verschil met jouw situatie.

- Bochtenassistent heb ik geen ervaring mee.

- Jouw situatie nog niet meegemaakt. Ik heb regelmatig iemand die vrij strak (of, 'strak' volgens Audi ;-)) wisselt naar de rijstrook waar ik in rij - dan wil de auto nog wel eens inhouden. Erg vervelend, maar dat is het nadeel van 'adaptive'.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • Krili
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 23:45
Lange tijd lezer van dit topic, alles ondertussen zowat gelezen ;)

9 weken geleden mijn A6 SB Corporate S besteld en vandaag afgeleverd. Heerlijke auto om mee te rijden!

Wel heb ik 1 issue dat ik niet meteen verholpen krijg. Telefoon draadloos verbinden via AC werkte meteen, navigatie via Google maps toont op beide schermen. Wat niet functioneert is bellen en Apple Music, dan schakelt het geluid niet over op de wagen maar blijft via telefoon.

Software versie is 06.02.01/c

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFMzN1R4iFOHOlIrYutGKzCwEGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1y3L7YecgaIqPIwy2bX2W0PZ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 29 30 Laatste