• nblik
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-02 22:29
brechtdk schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:51:
[...]

Enkel met matrix koplampen denk ik
Oh stom, dat had ik zelf ook kunnen lezen. Ik zie het in de beschrijving staan inderdaad. Duidelijk, thanks!

De dynamische knipperlichten worden segmentsgewijs in een razendsnelle sequentie aangestuurd, waarbij de beweging van het licht altijd van binnen naar buiten beweegt in de afbuigrichting.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-02 15:48
Heb em hoor!

80 km gereden, nog geen storing :+

A6 S-edition e-tron - mythoszwart
  • Winterpakket
  • Privacy glas
  • Remklauwen rood
  • Audi phone box
  • Velgen, multispaak-S, grafietgrijs, glansgedraaid (245/40 R21 / 275/35 R 21)
Wel vreemd dat mijn favoriete radiostations niet worden opgeslagen onder mijn account… (ik ben de enige berijder)

Ook nog even uitzoeken waar de instelling zit om de spiegels te kantelen bij achteruit inparkeren

Weet iemand of je het bijrijdersscherm kan koppelen aan een BT headset en/of een controller van bijv een PS of Switch?
(Er is 1 spel waar je je telefoon kan koppelen als controller zag ik)

[ Voor 113% gewijzigd door Hupsel op 26-01-2026 18:57 ]

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 19:46
Hupsel schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:22:
Heb em hoor!

80 km gereden, nog geen storing :+

A6 S-edition e-tron - mythoszwart
  • Winterpakket
  • Privacy glas
  • Remklauwen rood
  • Audi phone box
  • Velgen, multispaak-S, grafietgrijs, glansgedraaid (245/40 R21 / 275/35 R 21)
Wel vreemd dat mijn favoriete radiostations niet worden opgeslagen onder mijn account… (ik ben de enige berijder)

Ook nog even uitzoeken waar de instelling zit om de spiegels te kantelen bij achteruit inparkeren

Weet iemand of je het bijrijdersscherm kan koppelen aan een BT headset en/of een controller van bijv een PS of Switch?
(Er is 1 spel waar je je telefoon kan koppelen als controller zag ik)
Heel mooi!

Kantelen spiegels, zet de auto in achteruit en dan een van de twee knopjes op het paneeltje in je deur moet je even proberen, met de een klappen ze in en met de andere omlaag. 1x aanzetten blijft de instelling erin (weet even niet uit mijn hoofd of het links of rechter knopje is.

BT kan nog niet los gekoppeld worden aan het extra scherm, schijnt wel te komen.

• Hupsel
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 08:05:
[...]
Heel mooi!

Kantelen spiegels, zet de auto in achteruit en dan een van de twee knopjes op het paneeltje in je deur moet je even proberen, met de een klappen ze in en met de andere omlaag. 1x aanzetten blijft de instelling erin (weet even niet uit mijn hoofd of het links of rechter knopje is.

BT kan nog niet los gekoppeld worden aan het extra scherm, schijnt wel te komen.
Zou mooi zijn als dat nog komt zodat mijn bijrijder van 14 Youtube / Disney of games kan gebruiken zonder dat ik hoef mee te genieten.. ik weet dat het in een Xpeng bijv wel al losgekoppeld kan worden op een headset, alleen hoor je dan in de rest van de auto ook niks,

• Wasbeer2006
Dat zou volgens de geruchten moeten komen.

De vraag die ik dan heb, kan je bv YT of Disney via het bijrijders scherm aanzetten zonder dat het van je auto data af gaat, maar van je telefoon. Op mijn telefoon heb ik 50Gb in de auto maar 3Gb

• WerkelijkP8ig
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-02 10:17
Storingen zijn bij mij relatief beperkt en doen zich voornamelijk voor bij de eerste rit van de dag. De veiligheidssystemen (waarschijnlijk gelinkt aan de camera’s) werken de eerste paar kilometer niet. Daarna spontaan alles weer in orde.
Sinds gisteren kan ik de ACC niet meer inschakelen; ik krijg dan de melding dat er een deur openstaat, wat niet het geval is. Het betreft een A6 Avant met kleine accu.Blijft opmerkelijk..

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:20
Wasbeer2006 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:34:
Dat zou volgens de geruchten moeten komen.

De vraag die ik dan heb, kan je bv YT of Disney via het bijrijders scherm aanzetten zonder dat het van je auto data af gaat, maar van je telefoon. Op mijn telefoon heb ik 50Gb in de auto maar 3Gb
Volgens mij gewoon via wifi aan je telefoon hotspot koppelen.

• Hupsel
2 vragen…

1. Welke van de 2 soundopties is aan te raden ter verbetering? Of moet je beiden nemen?
2. Heeft iemand dat ambient lichtpakket genomen uit de store of zijn er goedkopere opties? 1000 eur voor gekleurde lampjes is wat overdreven in mijn ogen… maar ik zou de richtingaanwijzer wel in de ledbalk willen en s avonds een andere kleur dan wit…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rG9MtpYYZjDKL3M1nYABQMTBd-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fqb49FlcGgdo37hxsPloscLu.jpg?f=fotoalbum_large

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 12:24
Met de a6 e-tron ondertussen 2x op wintersport geweest. Op de een of andere manier lukt laden Ionity niet. Meerdere keren gehad. Krijg melding ‘Laadsysteem: storing! Fout in infrastructuur. Zie instructieboekje.’ Bij andere aanbieders gaat het prima zoals EnWB, Shell, Tesla, etc. Herkent iemand dit?

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-02 23:00
WerkelijkP8ig schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:10:
Storingen zijn bij mij relatief beperkt en doen zich voornamelijk voor bij de eerste rit van de dag. De veiligheidssystemen (waarschijnlijk gelinkt aan de camera’s) werken de eerste paar kilometer niet.
Ik ben wel benieuwd wat anderen vinden van deze meldingen. Vrijwel elke ochtend (vooral in winter) krijg ik 1-2x de gehele kerstboom aan meldingen, waarna deze verdwijnen. De dealer zegt simpelweg “Melding bekend bij lage temperaturen. Hopelijk opgelost in volgende update.” Heb ook wel eens in dit forum gelezen dat men dit acceptabel vindt.

De afgelopen jaren diverse auto’s gereden met vrijwel identieke systemen, maar nog nooit dit soort meldingen gehad. Systemen leken altijd te werken (lane assist etc werkte in ieder geval). Juist in donkere dagen, kou, mist en regen wil je dat deze (veiligheid)systemen toch goed werken? Daar wordt toch mee geadverteerd? Had juist van een “premium” merk verwacht dat dit een heel betrouwbaar systeem zou zijn. De dealer kijkt mij aan alsof ik iets onmogelijks verwacht als ik dit hem vertel. Hoe staan jullie daar in? Mag/moet je dit soort meldingen accepteren met de huidige (verfijnde) elektronica?

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:56
Goscinny schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:20:
Met de a6 e-tron ondertussen 2x op wintersport geweest. Op de een of andere manier lukt laden Ionity niet. Meerdere keren gehad. Krijg melding ‘Laadsysteem: storing! Fout in infrastructuur. Zie instructieboekje.’ Bij andere aanbieders gaat het prima zoals EnWB, Shell, Tesla, etc. Herkent iemand dit?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan alleen bij Engie laders, de rest ging allemaal vlot (Ook Ionity).

Audi A6 E-tron Avant - 83kWh | Iphone 17PM

• Naafets88
Happy Man 2013 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 07:57:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat anderen vinden van deze meldingen. Vrijwel elke ochtend (vooral in winter) krijg ik 1-2x de gehele kerstboom aan meldingen, waarna deze verdwijnen. De dealer zegt simpelweg “Melding bekend bij lage temperaturen. Hopelijk opgelost in volgende update.” Heb ook wel eens in dit forum gelezen dat men dit acceptabel vindt.

De afgelopen jaren diverse auto’s gereden met vrijwel identieke systemen, maar nog nooit dit soort meldingen gehad. Systemen leken altijd te werken (lane assist etc werkte in ieder geval). Juist in donkere dagen, kou, mist en regen wil je dat deze (veiligheid)systemen toch goed werken? Daar wordt toch mee geadverteerd? Had juist van een “premium” merk verwacht dat dit een heel betrouwbaar systeem zou zijn. De dealer kijkt mij aan alsof ik iets onmogelijks verwacht als ik dit hem vertel. Hoe staan jullie daar in? Mag/moet je dit soort meldingen accepteren met de huidige (verfijnde) elektronica?
Meestal heeft het te maken met een "nat raam" of vocht op de sensoren.

De wagen doet de registratie als hij opstart en op dat moment vallen bepaalde waarden buiten hetgeen zou mogen, waardoor de meldingen komen. Vermoedelijk staan die settings te gevoelig afgesteld.

• Naafets88
Hupsel schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:52:
2 vragen…

1. Welke van de 2 soundopties is aan te raden ter verbetering? Of moet je beiden nemen?
2. Heeft iemand dat ambient lichtpakket genomen uit de store of zijn er goedkopere opties? 1000 eur voor gekleurde lampjes is wat overdreven in mijn ogen… maar ik zou de richtingaanwijzer wel in de ledbalk willen en s avonds een andere kleur dan wit…

[Afbeelding]
Blijkbaar zou je via de Duitse Audi shop kunnen inloggen en dat via een abonnement kunnen nemen waardoor het goedkoper uitkomt (Als de wagen leasing is).

Ik heb de B&O in mijn wagen en heb de sound upgrade pack genomen voor de diepere tonen. Ik ben er tevreden mee. Uiteraard persoonlijke voorkeur

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-02 08:21
Afgelopen week ben ik met mijn A6 (83kwh, 21" velgen) op wintersport geweest. Afgelopen jaren deed ik dit met een Polestar 2 launch edition, dus elektrisch die kant op was niet nieuw.
Tijdens deze ritten zijn mij een aantal zaken opgevallen. Laat ik beginnen met wat positieve punten
- Het rijden was top, niet beter dan met de Polestar maar gewoon fijn en rustig.
- Laden, man wat gaat dan snel, een max van 236kw gezien en wanneer we weer doorgingen (80%) lade hij nog steeds rond de 100kw

Dan heb ik toch ook een aantal minpunten/vragen. Misschien zie ik een optie over het hoofd en gebruik ik het niet goed.
- Het verbruik viel me tegen. De temperatuur lag rond het vriespunt, dus dit zal zeker parten spelen, maar heen een gemiddeld verbruik van 25,4 en terug 23,2.
- De navigatie, als ik laadstations op de route zoek kan ik netjes filteren op aanbieder (Ionity, want Audi Charging), echter neemt hij deze instelling niet mee bij het reguliere route plannen. Is er een optie die ik over het hoofd heb gezien waarmee ik ook daar op aanbieder kan filteren?
- Dan als laatst en deze vond ik echt onbegrijpelijk, wanneer je zoekt naar een laadstation, geeft hij in het overzicht een afstand tot dat laadstation aan, hier ga je vervolgens met het huidige bereik mee rekenen. Echter als je hem kiest kom je erachter dat de aangegeven afstand hemelsbreed is en niet de daadwerkelijke afstand. Wat is het nut van een afstand hemelsbreed aan te geven??

@MK_ kan jij iets zeggen over de navigatie bevindingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNGtLDQ-3aNUJnzPttZxNvOUuBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXmj4IKWV0RUhaUGMKmCAaZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgAd6dsHG251jTHHwFZ-ESbJO_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbmlnaFuZ9LxtKu0ck5JgHLs.jpg?f=fotoalbum_large

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:07
2 vragen…

[Afbeelding]
Je kunt Ambient Light (net als de andere functions on demand) ook eenvoudig via de Duitse site Audi.DE bestellen. Daar kost Ambient Light ca 13,- per maand ipv een eenmalige aanschaf van ruim 1000,-.
Nog steeds ridicuul dat je lampjes en soundverbetering moet bijkopen, maar enfin..

• c.schryvers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:51
Maandag heb ik mijn A6 SB (83kwh, 20" velgen) binnen gedaan voor de typische lijst aan foutmeldingen: adaptieve rij assistent, noodgeval assistent, waarschuwing verlaten rijstrook, adaptieve verlichting, enz enz... niet beschikbaar. Bij 75% van de ritten.

Conclusie: ik heb de laatste software (wagen geleverd in Nov). Wachten op de volgende update. Die het hopelijk fixt. Verwachte datum: eind Q2, begin Q3. Dus ik heb betaald voor een hele resem opties, die ik alvast de eerst 6-8 maanden de helft van de tijd niet kan gebruiken.

Niet echt normaal vind ik. Kan de garage zelf uiteraard niks aan doen. Maar vanuit Audi is dit voor mij onaanvaardbaar.

Vraagje ivm verwarming: hebben anderen ook dat de wagen precies niet echt opgewarmd geraakt? Bij mijn vorige (A5 SB) met de temp op 21° was het echt lekker warm in de auto. Met de A6 zet ik de temp al op 22°, en nog komt er precies koude vanuit de onderkant van de cabine.

• Pasman
c.schryvers schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:35:
Maandag heb ik mijn A6 SB (83kwh, 20" velgen) binnen gedaan voor de typische lijst aan foutmeldingen: adaptieve rij assistent, noodgeval assistent, waarschuwing verlaten rijstrook, adaptieve verlichting, enz enz... niet beschikbaar. Bij 75% van de ritten.

Conclusie: ik heb de laatste software (wagen geleverd in Nov). Wachten op de volgende update. Die het hopelijk fixt. Verwachte datum: eind Q2, begin Q3. Dus ik heb betaald voor een hele resem opties, die ik alvast de eerst 6-8 maanden de helft van de tijd niet kan gebruiken.
Deze meldingen heb ik ook gehad en als je hier terug leest zijn er ook meerdere. Bij ons zijn na het vervangen van de gateway de meeste van deze storingen niet meer terug gekomen. Dit is dus zeker iets wat ik bij je garage zou aankaarten.

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14:59
Pasman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:34:
[...]

Deze meldingen heb ik ook gehad en als je hier terug leest zijn er ook meerdere. Bij ons zijn na het vervangen van de gateway de meeste van deze storingen niet meer terug gekomen. Dit is dus zeker iets wat ik bij je garage zou aankaarten.
Wat is dat precies het vervangen van de gateway? En is dat veel werk, hoelang moet de wagen daarvoor binnen?

Net als zovelen hebben wij dit probleem ook van tijd tot tijd, niet zo vaak dat het te storend wordt maar bij voorkeur komt dit toch gewoon niet meer voor.

• Pasman
Wat het exact is weet ik ook niet. Bij mij gaven ze aan dat het een module was die achter je binnenspiegel zit. De wagen heeft een dag bij de garage gestaan hiervoor.

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 14:59
Pasman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:44:
Wat het exact is weet ik ook niet. Bij mij gaven ze aan dat het een module was die achter je binnenspiegel zit. De wagen heeft een dag bij de garage gestaan hiervoor.
Thx!

Dat lijkt nog mee te vallen dan.

Het is dus niet zo dat je wagen compleet gereset is daarna en je alles terug moet instellen ofzo?

• Pasman
Volgens mij moest ik wel wat instellingen opnieuw doen, maar internet/profielen e.d. volgens mij niet.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Pasman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:23:
- De navigatie, als ik laadstations op de route zoek kan ik netjes filteren op aanbieder (Ionity, want Audi Charging), echter neemt hij deze instelling niet mee bij het reguliere route plannen. Is er een optie die ik over het hoofd heb gezien waarmee ik ook daar op aanbieder kan filteren?
- Dan als laatst en deze vond ik echt onbegrijpelijk, wanneer je zoekt naar een laadstation, geeft hij in het overzicht een afstand tot dat laadstation aan, hier ga je vervolgens met het huidige bereik mee rekenen. Echter als je hem kiest kom je erachter dat de aangegeven afstand hemelsbreed is en niet de daadwerkelijke afstand. Wat is het nut van een afstand hemelsbreed aan te geven??

@MK_ kan jij iets zeggen over de navigatie bevindingen?
Routeplanning kan het inderdaad zijn dat de software op jullie auto's die feature nog niet heeft. Voor zover ik weet komt daar wel een update voor de CL43 auto's met die feature.
MY2026 auto's met CL46 software krijgen dat sowieso wel.

Punt 2, ja alle zoekresultaten zijn hemelsbreed. En dat hoort inderdaad zo qua de specificaties opgegeven door Audi. Zeker voor laadpunten zou een "along the route" afstand indicatie beter zijn. Blijft natuurlijk dat zoiets voor ieder laadstation te berekenen vrij intensief kan zijn.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:37
Pasman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:09:
Volgens mij moest ik wel wat instellingen opnieuw doen, maar internet/profielen e.d. volgens mij niet.
Ik was mijn data bundel kwijt. En kan ook niet meer aanmelden...

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-01 14:12
MK_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Routeplanning kan het inderdaad zijn dat de software op jullie auto's die feature nog niet heeft. Voor zover ik weet komt daar wel een update voor de CL43 auto's met die feature.

Punt 2, ja alle zoekresultaten zijn hemelsbreed. En dat hoort inderdaad zo qua de specificaties opgegeven door Audi. Zeker voor laadpunten zou een "along the route" afstand indicatie beter zijn. Blijft natuurlijk dat zoiets voor ieder laadstation te berekenen vrij intensief kan zijn.
Hierin valt het mij op dat er door Audi in het ontwikkelproces toch keuzes gemaakt zijn die voor de consument onlogisch/onoverzichtelijk zijn.
Jammer dat hier niet meer naar de UX/ervaring van de klant gekeken is. Ook mijn garage geeft aan 'ja het is een hele goed auto, maar je moet er niet hetzelfde van verwachten als een Tesla..'
Hierin lopen denk ik mijn verwachtingen van een auto in dit prijssegment uiteen met de zaken die geleverd zijn.

• sp00f3r
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 13:10

sp00f3r

“Ik hou van hobbies”

2 vragen…

Heb beide een maand getest (volgens mij toen voor €1,00 en niet voor €1,05...) en die surround optie vond ik niet de moeite waard. Het Sound upgrade pakket wel; lagere tonen worden veel beter. Wel echt pure enshitification van Audi om dat achter een paywall te zetten :(.

Zijn ze sowieso niet vies van. Denk aan Themawereld: €15,- voor desktop achtergrond, waarvan sommige gewoon AI slob zijn...

• Wasbeer2006
2 vragen…

[Afbeelding]
1. Geen, geluis op accent voorin, treble op -4 a -5.
Bass op -2 a -3.
Balans 1 a 2 tikjes naar achter en 1 naar rechts

2. In de duitse store (audi.de en inloggem) kan je een abo nemen voor 140 euro per jaar of hem kopen voor 700. Als je zakelijl leased kan je die kosten weer atrekken en kost het de helft

• Wasbeer2006
[...]

Ja hehe, :) de camera zit ijs voor en dan werkt alles wat de camera gebruikt niet.
Wel je cruise, niet je lane.

Omdat de camera achter het vlak zit ondooid ie niet met voorverwarmen.

Dat je dan vervolgens vijf meldingen krijgt vind ik ook overdreven, maar dat het gebeurt is 100% logisch en terrecht.

Mijn V60 had het ook, behalve dat na 1x ruitenwisser de melding wegging en die gaf een icoontje aan, niet een hele rits meldingen, passat deed exact hetzelfde alleen zonder alle meldingen en pas als je de optie wilde gebruiken, dus elke auto heeft het, alleen hier maken de meldingen je bewust

De software en meldingen zijn zwaar over engineerd, waarschijnlijk iemand die zelf nooit auto rijd of rijangst heeft gemaalt

[ Voor 12% gewijzigd door Wasbeer2006 op 28-01-2026 18:14 ]

• Scarhand22
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-01 17:17
2 vragen…

[Afbeelding]
Beide een maand getest. Mijn ervaring met standaard Audi sound system:
- Sound upgrade pakket is een verbetering. Bass Enhancement en Music Revitalization aanzetten. Auto Volume Adjustment uit.
- Virtual surround sound is geen verbetering. Vervormd het originele geluid teveel.

• Wasbeer2006
c.schryvers schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:35:

Vraagje ivm verwarming: hebben anderen ook dat de wagen precies niet echt opgewarmd geraakt? Bij mijn vorige (A5 SB) met de temp op 21° was het echt lekker warm in de auto. Met de A6 zet ik de temp al op 22°, en nog komt er precies koude vanuit de onderkant van de cabine.
Ja dat vind ik ook en heb ik hier al een aantal keren geschreven, maar kennelijk ervaart niemand het zo.
Bij voorverwarmen is het een sauna als je instapt en bij normaal verwarmen niet.

Wat we helpt is eco uit en blower op hard. Opzich blijf je wel fris, heel vervelend vind ik het niet.
Ik vind luchtjes wel heel snel het interieur inkomen.

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:15
[...]

In het begin ook veel last van gehad. Auto opgehaald op 1-12-2025. Aanmerkelijk minder last van deze meldingen gekregen door de auto minimaal 30 minuten voor te verwarmen.

Audi A6 E-tron Avant S edition

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:07
Toch leuk om te zien dat ervaringen met de Sound upgrade zo verschillen; ik vind juist de Virtual Surround de grootste verbetering. Music Revitalization doet ook nog wel wat positiefs, maar Bass Enhancement geeft juist een bass die bij verschillende muzieknummers volledig uit verhouding gaat (te hard).

@Wasbeer2006 vraag aan jou: je zegt dat je aankopen uit de store achteraf fiscaal kunt aftrekken. Ik heb juist begrepen (in NL in ieder geval) dat dit niet kan omdat aanschaf achteraf de fiscale waarde van de wagen niet meer veranderd, en dus ook niet aftrekbaar is of als extra eigen bijdrage kunnen worden opgevoerd?

• Wasbeer2006
@Johnbeer Het zijn prive gemaakte autokosten. Ik kan ze net als tol en parkeerkosten gewoon indienen en die worden dan van de bijtelling afgehaald.

Geluid blijft persoonlijk en het hangt van het gerne af ook natuurlijk. De instelling zijn ook best lastig en het grote probleem zijn de virtuele spiegels (die ik niet heb) maar hierdoor konden ze de tweeter niet in de deur kwijt. Dat kan dan op het dashboard in de richting van de inzittende maar niet erin en tegen het voorraam. Daarom klinkt de B&O ook niet veel beter. De bas is namelijk echt hard en zuiver.

• Hupsel
Wasbeer2006 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 18:03:
[...]

1. Geen, geluis op accent voorin, treble op -4 a -5.
Bass op -2 a -3.
Balans 1 a 2 tikjes naar achter en 1 naar rechts

2. In de duitse store (audi.de en inloggem) kan je een abo nemen voor 140 euro per jaar of hem kopen voor 700. Als je zakelijl leased kan je die kosten weer atrekken en kost het de helft
Ik lease em zakelijk inderdaad dus misschien koop ik het dan wel. Even uitzoeken hoe ik dat aangeef.. maar daar kom ik wel uit.

Hij hangt nu voor het eerst aan de lader in de straat (normaal 10,5kw) maar hij gaat nu op 4,2… nog 14 uur 😂

Ik bedenk me net datbik ook virtual surround in mijn Q4 had (icm Sonos) en dat altijd uit had staan. Dus dat scheelt weer een pakket..

[ Voor 18% gewijzigd door Hupsel op 28-01-2026 19:46 ]

• Kipsel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:08
Wasbeer2006 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:13:
@Johnbeer Het zijn prive gemaakte autokosten. Ik kan ze net als tol en parkeerkosten gewoon indienen en die worden dan van de bijtelling afgehaald.
Dit moet je werkgever wel aanbieden, niet iedere werkgever faciliteert dit voor zijn/haar personeel.

Voor degene met het pro tech pakket en led verlichting achter. Als ik aankom op de plaats van bestemming en wegloop van de auto, dan brandt het logo niet meer. De rest van de verlichting blijft nog wel even branden. Voorheen was dit wel het geval. Als ik de auto ontgrendel of rijdt, dan brandt het logo wel. Hebben meer hier last van of is dit gebruikelijk (of een instelling)?

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 11:39
metalpro2021 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 12:59:
[...]

Ik was mijn data bundel kwijt. En kan ook niet meer aanmelden...
Dat heb ik ook gehad. Zondag 1 feb zal je de bundel weer kunnen activeren.

• Tazmanian
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 02-02 20:20
Johnbeer schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:57:
[...]

Je kunt Ambient Light (net als de andere functions on demand) ook eenvoudig via de Duitse site Audi.DE bestellen. Daar kost Ambient Light ca 13,- per maand ipv een eenmalige aanschaf van ruim 1000,-.
Nog steeds ridicuul dat je lampjes en soundverbetering moet bijkopen, maar enfin..
Dit geld enkel voor een A6?
Of is het ook mogelijk om het Ambient Light pakket via FOD te bestellen voor een Q6?
Iemand met een Q6 met de witte led interieur verlichting die dit eens wil checken? _/-\o_
Ik moet nog enkele maanden wachten ;)

• JTHZZ
Tazmanian schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:01:
[...]

Dit geld enkel voor een A6?
Of is het ook mogelijk om het Ambient Light pakket via FOD te bestellen voor een Q6?
Iemand met een Q6 met de witte led interieur verlichting die dit eens wil checken? _/-\o_
Ik moet nog enkele maanden wachten ;)
Helaas, ik heb witte interieurverlichting in de Q6 en zie dit niet als optie in de Audi store

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08
JTHZZ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:08:
[...]

Helaas, ik heb witte interieurverlichting in de Q6 en zie dit niet als optie in de Audi store
Same here

• Wasbeer2006
Kipsel schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 19:34:
[...]

Dit moet je werkgever wel aanbieden, niet iedere werkgever faciliteert dit voor zijn/haar personeel.

Voor degene met het pro tech pakket en led verlichting achter. Als ik aankom op de plaats van bestemming en wegloop van de auto, dan brandt het logo niet meer. De rest van de verlichting blijft nog wel even branden. Voorheen was dit wel het geval. Als ik de auto ontgrendel of rijdt, dan brandt het logo wel. Hebben meer hier last van of is dit gebruikelijk (of een instelling)?
Oke helder, dit is mijn derde werkgever die dit aanbiedt, dacht dat het "standaard" was

Dat viel mij ook op, maar bij mij heeft het logo in dit scenario nooit gebrand.
Bij mij brand het wel bij ontgrendelen, maar dit bij vergrendelen en dat is altijd zo geweest ook.

• Wasbeer2006
JTHZZ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 23:08:
[...]

Ckeck het af en toe even, die store heeft dezelfde kwaliteit als sommige auto's....
De ene keer zijn opties niet zichtbaar of een foutmelding bij het kopen etc.
Het is exact dezelfde auto, dus ik zou het vreemd vinden als het niet op de Q6 beschikbaar is

• Hupsel
ik heb het sound enhancement pakket voor een jaar genomen en start de (bijna) gratis proefmaand voor de verlichting. Denk dat ik die weer cancel later

Maar dit is dus alles wat ik krijg voor de enhancement? Dure knopjes..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9l7CC4x0QWMKoyIkzy08Pl3kpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txXaxa67FumcSoA2yOOTUxul.jpg?f=fotoalbum_large

Aaah op dag 3 hoor ik er ook bij….:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPN4Hy5pR2OtaHXHBlmAz_Oxsms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVed4Zgu7xqVAfZA8M9ztfzW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Hupsel op 29-01-2026 17:31 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 13:06

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hupsel schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 13:46:
ik heb het sound enhancement pakket voor een jaar genomen en start de gratis proefmaand voor de verlichting. Denk dat ik die weer cancel later

Maar dit is dus alles wat ik krijg voor de enhancement? Dure knopjes..
[Afbeelding]

Aaah op dag 3 hoor ik er ook bij….:
[Afbeelding]
Automatische aanpassing geluidsniveau heb je er ook bij gekregen ;)

Erg underwelming. Vooral de vele waarschuwingen dat je testperiode afloopt (4 stuks in mijn geval) die je elke dag moet wegklikken zijn een erg leuke feature.

.

• Hupsel
AkroBatik schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 17:29:
[...]

Automatische aanpassing geluidsniveau heb je er ook bij gekregen ;)

Erg underwelming. Vooral de vele waarschuwingen dat je testperiode afloopt (4 stuks in mijn geval) die je elke dag moet wegklikken zijn een erg leuke feature.
Ah, ik dacht dat die setting er al in zat maar dat is puur snelheidsafhankelijke volume aanpassing..
nou, op zich is het wel prima nu na spelen met balans en settings.. ook gebruik ik spotify in de app (geen carplay) en op de hoogste kwaliteitsstand.

En met de knipperlicht led indicator ben ik blij!
Alleen nu nog de juiste kleurcombi instelling vinden, al veranderd die bij mij per bui..

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:26
Vandaag proefrit in een Q6 S-line gemaakt. Ik ben geen Audi mens maar het is een erg fijne auto.

Ik heb een beetje met de configuratie gespeeld, en ik vond wat inconsistenties tussen de website en de prijslijst (met ingang 1/2/26). Bij voorbeeld, de MMI bijrijderscherm is een optie in de configuratie van een S-line, maar de prijslijst geeft aan dat het standard is.

Weet er iemand wat het verschil tussen de normale en de comfort Standklimaatregeling? Ik zou graag de auto opwarmen vanuit de app, maar heb geen zin in de winter pakket.

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 11:39
MK_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:26:
[...]

Komen dit soort software updates voor de navigatie alleen via de grote algehele updates mee of wordt de navigatie software al wel OTA bijgewerkt? (Samen met de kaartupdates e.d.).

Ik liep toevallig gisteren ook tegen het probleem dat routeplanning de laadfilters niet meeneemt.

Ik zou ook graag willen kunnen aangeven liever kort laden meer stops of langer laden minder stops.

• Tazmanian
  • Laatst online: 02-02 20:20
Wasbeer2006 schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 08:49:
[...]

Ckeck het af en toe even, die store heeft dezelfde kwaliteit als sommige auto's....
De ene keer zijn opties niet zichtbaar of een foutmelding bij het kopen etc.
Het is exact dezelfde auto, dus ik zou het vreemd vinden als het niet op de Q6 beschikbaar is
Ik vermoed dat bij de A6 de Ambient ledverlichting hardwarematig wel voorzien is maar softwarematig achter de betaalmuur is geplaatst.
En bij de Q6 moet je effectief kiezen bij de bestelling als je de Ambient ledverlichting wilt en hierdoor de mogelijkheid niet hebt achteraf dit FOD te kiezen.
Ik hoop dat ik mis ben en het natuurlijk wel kan 8)

• Hupsel
Tazmanian schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 23:42:
[...]

Ik vermoed dat bij de A6 de Ambient ledverlichting hardwarematig wel voorzien is maar softwarematig achter de betaalmuur is geplaatst.
En bij de Q6 moet je effectief kiezen bij de bestelling als je de Ambient ledverlichting wilt en hierdoor de mogelijkheid niet hebt achteraf dit FOD te kiezen.
Ik hoop dat ik mis ben en het natuurlijk wel kan 8)
Ik heb het sinds vandaag in de A6 store gekocht. Ben nog niet uit de kleuren, maar voor nu two tone (vlakken en lijnen kan je apart instellen) voor mijn dynamic rijstijl ☺️.
Wel grappig en mooi s avonds
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxtPPEU5jFlFkY--n8Vldtd3DSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RDGjHnAvXbFD19NEEr6v40DD.jpg?f=fotoalbum_large

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
Hupsel schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 00:22:
[...]

Ben nog niet uit de kleuren, maar voor nu two tone (vlakken en lijnen kan je apart instellen) voor mijn dynamic rijstijl ☺️.
Wel grappig en mooi s avonds
[Afbeelding]
Heel herkenbaar dit, ik zit er ook veel mee te spelen... maar kom toch altijd weer terug op alles zelfde kleur, haha

• Wasbeer2006
Ik doe de soort paars boven en groen onder.
Een standaard optie en dan ietsje aanpssen met de kleuren balk.

Maar ik ben er ook niet 100% uit.

• Hupsel
Hahaha. Mooi om ook die luxe ‘problemen’ voorbij te zien komen 😂

Nog zo eentje in die category:
Waarom wordt de drive stand niet onthouden??
Bij de q4 was dat wel zo..
nu moet ik het elke keer zelf van Balanced op Dynamic zetten

En.. als ik hem in dynamic zet en volgens de procedure (eerst rem volledig in en daarna andere pedaal erbij) de launch control doe zie ik geen indicator op het scherm dat het geactiveerd is. Klopt dat?

[ Voor 29% gewijzigd door Hupsel op 30-01-2026 13:49 ]

• Alamo
Hupsel schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:08:

Ja waarom geen idee... maar mijn oplossing is: Balanced aanpassen (dan wordt ie "Individual"), en de instellingen zo dynamisch mogelijk zetten.

• Pasman
Vandaag naast mijn optisch (bijna) dubbelganger geparkeerd. Ben dan zo benieuwd naar de reactie van de andere bestuurder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3gWlgt7T3Ietg_eOVSH5oPrT5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUC5ESEmxbRRHbHjVCqxF3Tf.jpg?f=fotoalbum_large

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-02 08:14
Cool! Ik heb ook Siambeige en die kleur zie je echt bijna nooit in het echt. Vaak als ik een A6 zie is de kleur zwart of blauw.

Ben overigens heel erg blij met de kleur en krijg er erg veel positieve reacties op.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:52
Pasman schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:36:
Vandaag naast mijn optisch (bijna) dubbelganger geparkeerd. Ben dan zo benieuwd naar de reactie van de andere bestuurder

[Afbeelding]
De rechtse van die twee Audi's staat wel knap asociaal geparkeerd (geen idee welke van jou is), ca 30 cm naast het midden van het vak. De eigenaar van die blauwe auto rechts kan nu nauwelijks meer in zijn auto komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 30-01-2026 17:17 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Pasman
Andrehj schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:16:
[...]

De rechtse van die twee Audi's staat wel knap asociaal geparkeerd (geen idee welke van jou is), ca 30 cm naast het midden van het vak. De eigenaar van die blauwe auto rechts kan nu nauwelijks meer in zijn auto komen.
Ik heb mijn eigen kenteken niet onherkenbaar gemaakt (zie daar het nut niet zo van in). Hij staat inderdaad wel wat uit zijn vak. Mogelijke oorzaak is natuurlijk dat de auto die hiervoor naast hem stond ook al scheef stond. (Ja ik verdedig mijn mede A6 rijden)

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Pasman schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:36:

[Afbeelding]
Hey dat ben ik! >:)

• Hupsel
Wanneer komen we samen en waar? Ik kan dit weekend. 😂

#A6bijeenkomst
🚗🚗🚗🚙🚙🚗🚗🚙🚙🚙🚗🚗🚗

[ Voor 27% gewijzigd door Hupsel op 30-01-2026 22:35 ]

• Wasbeer2006
Hier toch ook weer het bewijs dat het echt een zuinige EV is

https://www.autoreview.nl...ellen-zakken-door-het-ijs

• rickjehh
  • Laatst online: 04-02 08:14
Als je het zo in perspectief ziet ten opzichte van de concurrentie dan zijn de cijfers van de A6 wel indrukwekkend inderdaad. Dat was niet echt het gevoel dat ik had :)

• JTHZZ
Ik vind het vooral opvallend dat de Tesla Model Y helemaal niet zo spectaculair efficiënt is als vaak wordt beweerd. En dit is niet de eerste test waarin dit naar voren komt. Ook al is een vergelijking Model Y met A6 vanwege de carosserievorm niet echt logisch.
Maar goed, ik heb gisteren ook weer een 95km snelwegrit deels 130km/u en grootste deel 110 gemaakt met de Q6 SB en kwam op 20,2 uit. Absoluut niet slecht voor deze temperaturen en snelheden. Gem snelheid 90km/u incl stuk bebouwde kom. Op snelweg gewoon op ACC gereden, niet achter vrachtwagens ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door JTHZZ op 31-01-2026 13:41 ]

• Naafets88
Zijn er nog mensen die last hebben van een “rammelende” hoedenplank in de avant? Het kleine vaste deel rammelt tot het irritante toe.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
JTHZZ schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:32:
Ik vind het vooral opvallend dat de Tesla Model Y helemaal niet zo spectaculair efficiënt is als vaak wordt beweerd. En dit is niet de eerste test waarin dit naar voren komt. Ook al is een vergelijking Model Y met A6 vanwege de carosserievorm niet echt logisch.
Ehm, die redenering kan ik niet volgen. De Model Y is 10 cm hoger en 5 cm breder dan de A6-etron, wat bij 130 km/h in lucht met hogere dichtheid (vanwege de lagere temperatuur) een enorm nadeel is. Toch verbruikt ie 1 kWh/100 km minder dan de A6. Dat betekent dus dat ie wel degelijk zeer efficient is. Als de A6 met het kleinere frontaal oppervlak net zo efficient zou zijn, zou die in de wintertest van de ADAC onder de 20 kWh/100 km verbruiken...

(Ben overigens totaal geen fan van Tesla, maar zou graag zien dat de andere merken net zoveel aandacht aan efficiency en praktische bruikbaarheid zouden geven als Tesla, ik zou dan graag iets kopen wat lijkt op een Model Y, maar dan met een normaal dashboard en fysieke knoppen, en zonder dat er een idioot aan de knoppen draait)

[ Voor 19% gewijzigd door Andrehj op 31-01-2026 19:42 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• JTHZZ
Andrehj schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 14:56:
[...]

Ehm, die redenering kan ik niet volgen. De Model Y is 10 cm hoger en 5 cm breder dan de A6-etron, wat bij 130 km/h in lucht met hogere dichtheid (vanwege de lagere temperatuur) een enorm nadeel is. Toch verbruikt ie 1 kWh/100 km minder dan de A6. Dat betekent dus dat ie wel degelijk zeer efficient is. Als de A6 met het kleinere frontaal oppervlak net zo efficient zou zijn, zou die in de wintertest van de ADAC onder de 20 kWh/100 km verbruiken...
Wel efficiënter maar ik vind 22kWh/100 niet spectaculair en het verschil maar klein. Als je dan vervolgens ook nog langzamer laadt..
Maar goed, dit is niet echt een discussie voor dit topic, sorry dat ik over de tesla begon hier want dat is altijd een garantie voor verdere discussie :)

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 31-01-2026 15:24 ]

• S-vd-S
  • Laatst online: 19:43
Hupsel schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 13:08:

En.. als ik hem in dynamic zet en volgens de procedure (eerst rem volledig in en daarna andere pedaal erbij) de launch control doe zie ik geen indicator op het scherm dat het geactiveerd is. Klopt dat?
Klopt, je moet eerst de traction control uitzetten. Dan krijg je de launch controle ready melding en werkt het!

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:56
Ik moet er zelf nog mee experimenteren, maar van wat ik online over launch control lees:
  • werkt het alleen in Dynamic mode (dus niet in Individual met dynamic rij-eigenschappen)
  • moet je stuur recht staan
  • moet je 30%+ batterij hebben

• Wasbeer2006
+ De ESC moet uit staan,
En je moet de rem echt hard intrappen en dan volgas geven, dan krijg je de melding.

Maargoed leuk voor een keer, ze kunnen beter de BMW optie toevoegen die is 10 seconde iets van 40 pk extra daar heb je wat aan.

Je voelt met de launch control ook dat je de aandrijflijn echt wel mishandeld

• Hupsel
Jep, het was gelukt. ESC was idd de ontbrekende stap.
Die launch control zal je in de praktijk ook weinig tot niet gebruiken… althans, misschien wat vaker als je een S6 hebt..

• Wasbeer2006
Zou zouden het totale vermogen iets sneller vrij moeten laten komen, bv in aandrijflijn op dynamic. Nu is de deployment wel heel "tam" wel heel comfortabel en super gedoseerd wat in de gladheid echt top was. Maar het mag wel wat sneller dan pas bij 50 a 60km/h het volle vermogen

• Naafets88
Ik vind de powercurve van de A6 een pak beter dan de I5 (veiliger)

De I5 brak zeer makkelijk uit bij een inhaalbeweging als je de pedaal induwde.
Enkel de "boost knop" van de I5 mis ik wel in de A6, zeker als je in comfort of efficiëntie aan het rijden bent.

En de "kick down" komt niet in de buurt van in dynamic te rijden

[ Voor 11% gewijzigd door Naafets88 op 02-02-2026 11:58 ]

• Alamo
Vandaag mijn SQ6 op afspraak naar dealer gebracht i.v.m. de diverse foutmeldingen. Geparafraseerd antwoord na onderzoek: het lijkt grotendeels of helemaal oplosbaar door een grote update. Het duurt wel 6 uur om die erop te zetten dus lukt vandaag niet meer. Na het installeren willen we kijken wat er nog aan issues overblijft om dat op te lossen.

Ze zullen vast KD2 bedoelen (die heb ik immers nog niet). Vandaag einde dag auto weer ophalen, zonder update dus. Volgende week boeken ze de auto in voor 2 dagen, voor het geval ze veel tijd nodig hebben (of er iets mis gaat denk ik). Kan ook zijn dat ik 'm na 1 dag op mag halen. We gaan het zien!

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-02 08:54
Alamo schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:16:
Vandaag mijn SQ6 op afspraak naar dealer gebracht i.v.m. de diverse foutmeldingen. Geparafraseerd antwoord na onderzoek: het lijkt grotendeels of helemaal oplosbaar door een grote update. Het duurt wel 6 uur om die erop te zetten dus lukt vandaag niet meer. Na het installeren willen we kijken wat er nog aan issues overblijft om dat op te lossen.

Ze zullen vast KD2 bedoelen (die heb ik immers nog niet). Vandaag einde dag auto weer ophalen, zonder update dus. Volgende week boeken ze de auto in voor 2 dagen, voor het geval ze veel tijd nodig hebben (of er iets mis gaat denk ik). Kan ook zijn dat ik 'm na 1 dag op mag halen. We gaan het zien!
Mijn A6 is ook onlangs bij de dealer geweest voor de KD2. Lang verhaal kort, ik ben hem bijna een week kwijt geweest. De dealer was wel zo vriendelijk om mij te voorzien van een etron GT. Wel minder problemen, maar de auto raakt nog steeds in paniek als die andere weggebruikers tegenkomt. 🤣 Mijn probleem met een bepaalde weg waar die altijd omheen navigeerde is ook opgelost na de update.

[ Voor 4% gewijzigd door iX3-2022 op 02-02-2026 15:35 ]

• Hupsel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/93UUQlPZB_AlQltX8I7OBIyF5ZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/snZsueYECdAWdaEpzLLs4DL0.jpg?f=fotoalbum_large

2e keer laden….weer 4.2. De snellader in de buurt pakte mijn nieuwe druppel niet. 😡
Dan maar weer in de straat.
Fijne snelheid weer… en nog 1 min te gaan 😂

• kwdr
  • Laatst online: 22:11
Ik heb sinds een tweetal weken een Q6. Valt allemaal best mee en de eerste week werkte ook het starten van de klimaatregeling op afstand. Leuk omdat de wagen buiten geparkeerd staat.

Sinds dit weekend werkt deze functie niet meer en krijg ik ook een foutmelding E:CV.PA.29.

Vreemd genoeg blijft het sluiten en openen via de app wel mogelijk, enkel de klimaatregeling kan niet ingeschakeld worden.

Ik heb de MMI al herstart (op basis van Google resultaten), ik heb het geprobeerd op een andere locatie (moet het 4G gerelateerd zijn) en ik heb al uitgelogd uit de app en terug aangemeld.

Zijn er nog mensen met dit probleem, enige suggestie wat ik nog kan proberen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcqK2pVAAKkwLgQeYmrqtfixtf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cr9UrPC2rPDeTtlQQMfhUR4Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door kwdr op 03-02-2026 09:37 . Reden: Typfoutjes ]

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:37
kwdr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:00:
Ik heb sinds een tweetal weken een Q6. Valt allemaal best mee en de eerste week werkte ook het starten van de klimaatregeling op afstand. Leuk omdat de wagen buiten geparkeerd staat.

Sinds dit weekend werkt deze functie niet meer en krijg ik ook een foutmelding E:CV.PA.29.

Vreemd genoeg blijft het sluiten en openen via de app wel mogelijk, enkel de klimaatregeling kan niet ingeschakeld worden.

Ik heb de MMI al herstart (op basis van Google resultaten), ik heb het geprobeerd op een andere locatie (moet het 4G gerelateerd zijn) en ik heb al uitgelogd uit de app en terug aangemeld.

[Afbeelding]
Meer mensen hebben dit, waaronder ik Wat vaker voorkomt , is dat er een error wordt getoond, maar de functie wel "gewoon" wordt uitgevoerd. Bij klimatisering zie je dat aan de doeltemperatuur in de tegel.

• Wasbeer2006
Ik ook, afgelopen week had ik het laden ingesteld en het klimaat. Beide ingesteld om 6u30 de volgende dag.
Auto wel vol, maar klimaat niet gestart.

Goed beter zo dan andersom........ Maar het is wel raar, vanmorgen deed ie het bij mij wel.
Het vervelendste is dat je ACC het even niet doet als er ijs op de ruit zit, voor de rest is de auto einde van de straat ook wel warm als het moet

• Wasbeer2006
Naafets88 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 11:57:
Ik vind de powercurve van de A6 een pak beter dan de I5 (veiliger)

De I5 brak zeer makkelijk uit bij een inhaalbeweging als je de pedaal induwde.
Enkel de "boost knop" van de I5 mis ik wel in de A6, zeker als je in comfort of efficiëntie aan het rijden bent.

En de "kick down" komt niet in de buurt van in dynamic te rijden
Dat is ook de reden dat Audi het zo geprogrammeerd heeft natuurlijk.
Wel veilig en begrijpelijk, maar ik vind het wel net een stapje te.
Ik wil juist dat ie soms uitbreekt en dat gaat dan ook lastig en dan is de reactie van de auto ook niet zoals je verwacht.

De dynamic stand lijkt alleen gevoeliger op het pedaal en niet qua deployment, maar dat kan gevoel zijn.

De auto heeft het gevoel niet snel te zijn 83Kw, maar een V60 T6 die veel sneller aanvoelt (en op papier ook is) van een collega's kon ik heel makkelijk bijhouden, waar ook deze collega over verrast was en ik ook. Vanuit stilstand trekt de V60 wel meteen anderhalve wagenlengte, maar daarna nauwelijks tot niet.

• frus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:07
Heeft er iemand een idee of tip in verband met het automatisch wakker worden van de wagen met de digital key.

Onze wagen staat geparkeerd langs het huis en als de digital key op beide Android en iOS is ingeschakeld wordt de auto wakker (ventilator vooraan begint de draaien) als we in en uit bluetooth range gaan door het wandelen door het huis.

Ik heb al redelijk wat testen gedaan maar het lijkt erop dat het Bluetooth gedeelte van de digital key niet uit te schakelen is, ook als passive locking uit staat. Dit lijkt los te staan van UWB voor het effectief openen van de wagen. Enkel Bluetooth volledig uitschakelen op Android helpt, maar dat is niet echt een optie. En op iOS helpt dat zelfs niet.

• Wasbeer2006
ZSM stoppen met de digitale key, daar zijn heel veel problemen mee.
Als je het hobby matig leuk vind, lekker doorgaan, anders gewoon dat andere rare kastje gebruiken

• Torrentus
  • Laatst online: 22:38
0 problemen met de digital key en m'n Samsung Fold 7. N=1, dat begrijp ik natuurlijk en heel vervelend als het bij jou niet lekker werkt, maar toch even ook het geluid laten horen dat het wel goed kan werken :)

[ Voor 60% gewijzigd door Torrentus op 03-02-2026 13:35 ]

• DonJunior
  • Laatst online: 19:38
Pasman schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 18:40:
[...]

Ik heb mijn eigen kenteken niet onherkenbaar gemaakt (zie daar het nut niet zo van in). Hij staat inderdaad wel wat uit zijn vak. Mogelijke oorzaak is natuurlijk dat de auto die hiervoor naast hem stond ook al scheef stond. (Ja ik verdedig mijn mede A6 rijden)
--> B1OO in "Het grote BMW i4 topic" hierom doe ik het tegenwoordig toch ook maar.

*sowieso

• Wasbeer2006
Er zijn hier op tweakers vast hele goede topics wat je met welke gegevens kan.
Voor mij simpel laat zo min mogelijk persoonsgegevens digitaal achter, niet je toeter op social media en al zeker niet van je kinderen, geen naam bordje op je deur etc.
We onderschatten het nogsteeds zo extreem!

• Hupsel
Ik las eerder dat mensen een melding krijgen als hun telefoon nog in het telefoon vak zit, ik krijg dit niet en kan de instelling ook niet vinden. Kan iemand mee op weg helpen? .

• S-vd-S
  • Laatst online: 19:43
Hupsel schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:48:
Ik las eerder dat mensen een melding krijgen als hun telefoon nog in het telefoon vak zit, ik krijg dit niet en kan de instelling ook niet vinden. Kan iemand mee op weg helpen? .
Is voor zover ik weet onderdeel van het mmi-pro pakket. Vergeet het ook nogal eens..

• Alamo
Hupsel schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 15:48:
Ik heb die melding ook nog nooit gezien terwijl telefoon er wel in zat. Heb zo'n beetje elke optie op de lijst, dus ik ga er vanuit dat het een bug is - althans bij mij.

Na het bezoekje aan de dealer (2 feb) is overigens wel de SOS-knop weer hersteld. 1 foutmelding minder! 8)

• JTHZZ
Even maar weer eens een positief geluid. Vandaag 700km gereden door barre weersomstandigheden: koud, wind en sneeuw en de Q6 SB (kleine accu) heeft zich er zonder problemen met twee korte laadstops prima doorheen geslagen. Hij laadt ook bij flinke vorst gewoon volle snelheid en houdt dat lang vast. En wat werkt die etron laadplanning goed! Was de eerste keer dat ik die gebruikte maar gewoon zonder voorafgaande planning ingestapt en gaan rijden. Laadstops worden dynamisch aangepast dus toen het flink kouder werd en ik wat harder ging rijden werd de laadstop iets naar voren gehaald. En toen de eerste stop wat uitliep ivm eten, stond er meteen al een nieuwe planning klaar bij terugkomst bij de auto. Geen gekke laadstops, allebei aan de snelweg of vlak aan de afrit. Ik weet dat hier iemand meeleest die eraan heeft meegewerkt dus bij deze complimenten. Sommigen willen misschien nog een provider filter, dat zit er niet in, maar heb ik niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door JTHZZ op 04-02-2026 00:26 ]

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 13:19
Ik heb weer een nieuw issue A6 Avant. Met het raam van de passagiersstoel links achter. Deze gaat niet meer dicht! Wat heet.. hij sluit om vervolgens weer een stuk (25%) open te gaan. Heel apart!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34
MChellinga schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:00:
Ik heb weer een nieuw issue A6 Avant. Met het raam van de passagiersstoel links achter. Deze gaat niet meer dicht! Wat heet.. hij sluit om vervolgens weer een stuk (25%) open te gaan. Heel apart!
Had ik vorige week ook met mijn Q6 (aan de bijrijderskant). Uiteindelijk opgelost door het deurrubber boven wat op te rekken. Lijkt erop dat bij kou het wat stroever wordt waardoor de sensor die voorkomt dat je vingers klem komen te zitten iets te snel aanslaat.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:32

MLLL

Palm Treo 650

amontillado schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:11:
[...]

Had ik vorige week ook met mijn Q6 (aan de bijrijderskant). Uiteindelijk opgelost door het deurrubber boven wat op te rekken. Lijkt erop dat bij kou het wat stroever wordt waardoor de sensor die voorkomt dat je vingers klem komen te zitten iets te snel aanslaat.
Klinkt lekker premium :)

Doet mij denken aan mijn Passat waarbij het raam niet meer dicht wilde als je boven de 150km/u kwam, moest je je snelheid laten zakken om hem dicht te krijgen.

Bij werkelijk waar geen andere auto meegemaakt, zelfs niet bij mijn Alfa 164 destijds _/-\o_

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 13:06

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

amontillado schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:11:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Raam naar beneden, raam naar beneden knop ingedrukt houden, dan weer omhoog en ook vast houden. Daarna werkte het weer.

.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Haha ik ook. Dit is echt een audi ding kennelijk. Maar je ziet het wel vaker hoor. (renault)
Vaak is de oplossing gewoon blijven drukken totdat hij wel naar boven gaat en dan even opnieuw inleren. (bij stand dicht de knop naar boven ingedrukt houden 15 s en hetzelfde voor naar beneden.

ik heb geen enkel probleem met mijn A6 na 5000 km, behalve dat raam 1 keer dus.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Wasbeer2006
JTHZZ schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:24:
Even maar weer eens een positief geluid. Vandaag 700km gereden door barre weersomstandigheden: koud, wind en sneeuw en de Q6 SB (kleine accu) heeft zich er zonder problemen met twee korte laadstops prima doorheen geslagen. Hij laadt ook bij flinke vorst gewoon volle snelheid en houdt dat lang vast. En wat werkt die etron laadplanning goed! Was de eerste keer dat ik die gebruikte maar gewoon zonder voorafgaande planning ingestapt en gaan rijden. Laadstops worden dynamisch aangepast dus toen het flink kouder werd en ik wat harder ging rijden werd de laadstop iets naar voren gehaald. En toen de eerste stop wat uitliep ivm eten, stond er meteen al een nieuwe planning klaar bij terugkomst bij de auto. Geen gekke laadstops, allebei aan de snelweg of vlak aan de afrit. Ik weet dat hier iemand meeleest die eraan heeft meegewerkt dus bij deze complimenten. Sommigen willen misschien nog een provider filter, dat zit er niet in, maar heb ik niet nodig.
Bij mij zit die er wel in kan aankruisen wat ik wil, dat moet je in de app doen. Op je navigatie scherm "laden" aanklikken en dan de twee streepjes rechts, daar kan ik 192 aanbieders aanklikken en max laadinstellingen etc.

Ik zag op een duits YT filmpje dat het ook op het scherm in de auto werd gedaan, maar dat lukt me niet

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:56
JTHZZ schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 00:24:
Even maar weer eens een positief geluid. Vandaag 700km gereden door barre weersomstandigheden: koud, wind en sneeuw en de Q6 SB (kleine accu) heeft zich er zonder problemen met twee korte laadstops prima doorheen geslagen.
Wat waren ongeveer de buitentemperatuur en je verbruik, als ik vragen mag? En kom je in die omstandigheden en op zo'n afstand een beetje richting 20 graden accutemperatuur?

• JTHZZ
Wasbeer2006 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:12:
[...]

Bij mij zit die er wel in kan aankruisen wat ik wil, dat moet je in de app doen. Op je navigatie scherm "laden" aanklikken en dan de twee streepjes rechts, daar kan ik 192 aanbieders aanklikken en max laadinstellingen etc.

Ik zag op een duits YT filmpje dat het ook op het scherm in de auto werd gedaan, maar dat lukt me niet
Bedoel jij niet dat je bij het zoeken naar laadpalen kunt filteren? Dat zit er wel in inderdaad. Ik bedoelde dat hij bij de automatische laadplanning alleen bepaalde providers gebruikt, dat kan nog niet.
Ook grappig: in Duitsland telt de navigatie af tot een stoplicht groen wordt. Werkte op heel veel plekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8iIDergNeQ7u9sSp3viL1L4kog=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3lf3qTvNNudbdQOEqERk3kP.jpg?f=fotoalbum_large

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat is cool!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• JTHZZ
sebassie1980 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:30:
[...]

Wat waren ongeveer de buitentemperatuur en je verbruik, als ik vragen mag? En kom je in die omstandigheden en op zo'n afstand een beetje richting 20 graden accutemperatuur?
Hoog tot heel hoog. Ongeveer de slechtste omstandigheden voor een EV die je je kunt voorstellen: Keihard wind tegen en temperaturen gingen naar -5 en op wat sneeuwstukken na vrij hoge rijsnelheid. Ik begon volgens mij rond de 22-23 bij 130km/u maar toen ik harder ging rijden liep het ruim op naar 26-27, maar dat was met 160km/u, toen er geen sneeuw meer lag.
Accu temperatuur zag je in aanloop naar de eerste stop netjes oplopen naar ca 25 graden. Van het rijden alleen wordt de accu nauwelijks warmer dus het voorverwarmen werkt goed.
Door het snelladen liep de temperatuur verder op en volgens mij heb ik 40gr gezien. De rest van de rit is de accu op de keren dat ik keek niet meer onder de 20 gekomen, maar lag ook wel aan de wat hogere snelheden.

[ Voor 6% gewijzigd door JTHZZ op 04-02-2026 19:10 ]

• Wasbeer2006
JTHZZ schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:32:
[...]

Bedoel jij niet dat je bij het zoeken naar laadpalen kunt filteren? Dat zit er wel in inderdaad. Ik bedoelde dat hij bij de automatische laadplanning alleen bepaalde providers gebruikt, dat kan nog niet.
Ook grappig: in Duitsland telt de navigatie af tot een stoplicht groen wordt. Werkte op heel veel plekken.
[Afbeelding]
ja dat is echt wel vet inderdaad........ Maar pa sin drie steden toch? de bekende drie auto steden.
Er zit al veel in wat nog niet aan staat.

Volgens mij als je het in de app insteld neemt ie dat mee. Met de nadruk op volgens mij :-)

• Wasbeer2006
JTHZZ schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:09:
[...]

Hoog tot heel hoog. Ongeveer de slechtste omstandigheden voor een EV die je je kunt voorstellen: Keihard wind tegen en temperaturen gingen naar -5 en op wat sneeuwstukken na vrij hoge rijsnelheid. Ik begon volgens mij rond de 22-23 bij 130km/u maar toen ik harder ging rijden liep het ruim op naar 26-27, maar dat was met 160km/u, toen er geen sneeuw meer lag.
Accu temperatuur zag je in aanloop naar de eerste stop netjes oplopen naar ca 25 graden. Van het rijden alleen wordt de accu nauwelijks warmer dus het voorverwarmen werkt goed.
Door het snelladen liep de temperatuur verder op en volgens mij heb ik 40gr gezien. De rest van de rit is de accu op de keren dat ik keek niet meer onder de 20 gekomen, maar lag ook wel aan de wat hogere snelheden.
De accu krijg je bij de 2wd ook niet warm gereden of je moet op een kartbaan gaan rijden. Vermogen is te laag om hem echt kort te sluiten. De S misschien of de quatro als je vol een berg op rijd, maarja dan ga je zo hard dat je waarschijnlijk je gas loslaat.

• kwdr
  • Laatst online: 22:11
kwdr schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:00:

[Afbeelding]
Vandaag ben ik in contact geweest met de helpdesk (Audi Digital Support). Na het frustrerende dansje van app herinstalleren, hoofdgebruiker verwijderen, fabrieksinstellingen en alles terug instellen, heeft Audi later teruggebeld dat er effectief een significant server probleem is. Vriendelijke jongen, maar toch een beetje frustrerende aanpak. Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar kreeg geen verdere tijdslijn.

• Alamo
kwdr schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:23:
[...]

Vandaag ben ik in contact geweest met de helpdesk (Audi Digital Support). Na het frustrerende dansje van app herinstalleren, hoofdgebruiker verwijderen, fabrieksinstellingen en alles terug instellen, heeft Audi later teruggebeld dat er effectief een significant server probleem is. Vriendelijke jongen, maar toch een beetje frustrerende aanpak. Er wordt gewerkt aan een oplossing, maar kreeg geen verdere tijdslijn.
Ik merk dat ik van dit bericht een soort van opgelucht word... dat het daadwerkelijk erkend wordt dat ze een probleem hebben aan de serverkant. Nu dan verder wachten...

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
Alamo schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:05:
[...]

Ik merk dat ik van dit bericht een soort van opgelucht word... dat het daadwerkelijk erkend wordt dat ze een probleem hebben aan de serverkant. Nu dan verder wachten...
Dat bevestigt mijn vermoeden, hun te beperkte servers kunnen de requests simpelweg niet aan.
Doe maar eens een paar status refreshes na mekaar en kijk hoe lang het duurt voor je errors krijgt. Niet meer van deze tijd, en Audi onwaardig.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste