• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:53
Dean Martin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:02:
Ik heb een A6 in bestelling staan, met soft close deuren in een pakket. Ik zie dit echter nergens echt terugkomen. Is het wat, of vooral irritant?
Ik heb nergens die optie zien staan toen ik de mijne besteld heb (1 maand geleden)

• Hunted
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:56
Naafets88 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:45:
[...]

Ik heb nergens die optie zien staan toen ik de mijne besteld heb (1 maand geleden)
Soft close is onderdeel van het Tech Pro pakket.

• Hunted
Dean Martin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:02:
Ik heb een A6 in bestelling staan, met soft close deuren in een pakket. Ik zie dit echter nergens echt terugkomen. Is het wat, of vooral irritant?
Je moet er aan wennen, dat je je deur niet meer te hard dichtgooit. En dan merk je plots hoe fijn het is.

Vroeger had het ook als functie dat de deur altijd goed dichtzat, maar daar zijn tegenwoordig andere waarschuwingssystemen voor.

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Hunted schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:37:
[...]

Je moet er aan wennen, dat je je deur niet meer te hard dichtgooit. En dan merk je plots hoe fijn het is.

Vroeger had het ook als functie dat de deur altijd goed dichtzat, maar daar zijn tegenwoordig andere waarschuwingssystemen voor.
Okay. Ik merk dat soms in de keuken bijvoorbeeld het irritant is dat een deurtje of lade zo langzaam dichtgaat. Vandaar dat ik dacht dat het bij een autodeur misschien ook meer vervelend is dan iets toevoegt.

The best is yet to come

• Pasman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 14:01
Volgende week vrijdag kan ik mijn A6 ophalen. Nu reed ik vandaag achter een andere A6 en vind die oplichtende ringen niet bepaalt mooi. Is een een optie om deze uit te zetten? Bij voorkeur software matig, maar een zekering lostrekken zou ik ook prima vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pasman op 16-10-2025 10:02 ]

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

Pasman schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:26:
Volgende week vrijdag kan ik mijn A6 ophalen. Nu reed ik vandaag achter een andere A6 en vind die oplichtende ringen niet bepaalt mooi. Is een een optie om deze uit te zetten? Bij voorkeur software matig, maar een zekering lostrekken zou ik ook prima vinden.
Geen idee of dat mogelijk is, Maar ik vind het op mijn Sportback echt vet mooi O+

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 12:59
Pasman schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:26:
Ik denk een stekker. Ik hoop inderdaad ook dat die trend snel stopt. Beetje halfords idee. Dit deed je vroeger op je afgetrapte golf. Niet op een klassebak als een A6 wat mij betreft.

• Wasbeer2006
Ik vind het ook heel mooi. Ander wrap je het zwart, lijkt me een beter idee.
Zo lastig is dat niet, wellicht kan je bij ome ali zwarte ringen bestellen die je eroverheen plakt

• robinh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11 10:31
Dit weekend ga ik mijn laadpaal (Wallbox Pulsar Max) installeren. Even dubbelcheck klopt het dat de laadpoort 11KW aan de kant van de bestuurderpassagier zit (rechtsachter als je in de auto zit)? Ik dacht een filmpje gezien te hebben dat het aan beide kanten mogelijk is, maar enkel fastcharge aan de kant van de bestuurder (linksachter als je in de auto zit)?

En mist niemand die 22kW laadmogelijk eigenlijk tov van de 11kW mogelijkheid kwa snelheid?

• Torrentus
  • Laatst online: 21:00
Ik denk dat 22 kW met name handig is als je onderweg aan een AC-paal wil bijladen. Voor thuis ben je met 11 kW over het algemeen (afhankelijk van hoe leeg de batterij is natuurlijk) in een paar uur klaar, en staat je auto waarschijnlijk een stuk langer dan dat. Ook als je hem helemaal leeg rijdt is hij in een nacht weer helemaal vol. Dus ik mis het in combinatie met een thuislader niet.

AC aansluitingen zitten aan beide kanten, DC aansluiting voor snelladen alleen aan bestuurderszijde.

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 17:38
Wordt de KD2 update in Nederland al uitgerold?
https://www.reddit.com/r/...pdate_031000c_281301_kd2/

Iemand al een poging bij de dealer gedaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Pepehv op 17-10-2025 11:52 ]

• mee007
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 11:36
Pepehv schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:52:

Ik heb even bericht gestuurd naar mn dealer. Hoop snel :)

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-10 10:33
Pepehv schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:52:

Mij werd verteld (dealer):
- Eerder gecommuniceerde Q1 2026 in EU is nu vervroegd voor NL naar week 50

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:42
Ik las hier (of misschien ergens anders) eerder dat Apple CarPlay geen info van de auto krijgt over batterij-SoC.

Nu zat ik net in de auto, iemand anders reed, mijn iPhone verbonden via CarPlay, krijg ik een notificatie van Apple Maps dat EV batterij laag is, met de suggestie zoekresultaten voor laders te openen. Percentage was onder de 20%.

Dat moet dus betekenen dat er wel een beetje informatie wordt uitgewisseld vanuit de auto naar de iPhone, anders krijg ik het niet uitgelegd…

• r.pellemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:33
Ben benieuwd vanaf welke productie week de auto’s met de nieuwe software zijn uitgevoerd.

• Wasbeer2006
Ik kan de mijne, besteld begin augustus, 7 november ophalen.
Had iets eerder gekund maar moet nog ene pijlzender in, ramen tinten en banden wisselen.

Denk niet dat ik de nieuwe software al ga krijgen. Hij is afgelopen week op transport naar Leusden gegaan.
Dus eerste week oktober was ie "af"

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:28
Maar zei niet iemand hier dat dit een kleine bugfix is en niet DE grote update?

• MartindM
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 02-11 10:01
Weten jullie of in Homey de “MyAudi” app bestaat.
Ik kon hem nl niet vinden.

• Pasman
JTHZZ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:16:
Maar zei niet iemand hier dat dit een kleine bugfix is en niet DE grote update?
Correct
MK_ schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:28:
Fyi: KD2 is "Kundendienst" (e.g klantenservice), dat is een tussenupdate en niet de "grote" update met nieuwe features.

Maar "Kundendienst" updates zijn wel meer cruciale fixes, voornamelijk voor gemelde issues uit het veld. Dus beter zou het zeker moeten worden.

• Alamo
De app is geupdate en heeft een fikse nieuwe lik verf gekregen. Komt qua stijl ook wat meer in de richting van hoe de UI in de Q3 eruit ziet denk ik.

Functioneel weinig tot niets veranderd echter, voor zover ik kan zien.

• robinh
Alamo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:37:
De app is geupdate en heeft een fikse nieuwe lik verf gekregen. Komt qua stijl ook wat meer in de richting van hoe de UI in de Q3 eruit ziet denk ik.

En welke softwareversie heb je nu dan draaien in de auto? A6 of Q6?

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-11 14:51
robinh schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:26:
[...]

En welke softwareversie heb je nu dan draaien in de auto? A6 of Q6?
Het gaat over de myaudi app op je telefoon, ziet er inderdaad sinds gisteren veel frisser uit!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:33
Alamo schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:37:

Dank voor de tip. App ziet er inderdaad stukje frisser uit. Heb ook het idee dat communicatie richting de auto een stuk vlotter gaat.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-10 16:41

GZL

Pharos1985 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:20:
Kan iemand bevestigen dat een nieuwe Audi A6 E tron Avant beschikt over one pedal drive mét volledig tot stilstand komen? Ik spreek dus niet over ACC of allerhande andere hulpsystemen.

Ik lees op internet tegenstrijdige verhalen over OPD, sommige websites zeggen dat de wagen niet volledig tot stilstand kan komen, de officiele website van Audi zegt dan weer van wel.

Iemand? Misschien is het gedrag daarvan in de loop van de tijd nog gewijzigd na de eerste leveringen?

Tnx
Heb je hier al een serieus antwoord op gehad? Het antwoord is niet simpel ja/nee.
Als je vooruit wil, dan zijn er twee opties, de D en de B. Kies je voor D dan reageert de auto als een klassieke automaat. De B reageert als one pedal drive. Je moet daar echter wel elke keer opnieuw voor kiezen. In de achteruit beschikt de auto sowieso niet over one padel drive, je hebt slechts de keuze voor R en dan gaat de auto automatisch achteruit rollen, snelheid beïnvloeden moet dan met de rem.

Kortom; in mijn optiek beschikt de A6 niet over een volwaardig/volwassen one pedal drive systeem. Zelf kom ik uit een Volvo XC 40. In die auto kon je dagen rijden zonder ook maar het rempedaal aan te raken. Dat kan bij de Audi zeker niet en is voor mij een grote technische tekortkoming.

• JTHZZ
Dat achteruit rijden vind ik ook een ding maar verder werkt B toch gewoon hetzelfde als in je Volvo ?

• Pasman
Morgen mag ik mijn A6 in ontvangst nemen. Behalve de app, waar ik het VIN al heb ingevoerd, moet ik nog meer zaken al op orde hebben om alles een beetje soepel te laten verlopen?

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11 09:25
GZL schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:30:
[...]

Heb je hier al een serieus antwoord op gehad? Het antwoord is niet simpel ja/nee.
Als je vooruit wil dan zijn er twee opties, de D en de B. Kies je voor D dan reageert de auto als een klassieke automaat. De B reageert als one pedal drive. Je moet daar echter wel elke keer opnieuw voor kiezen. In de achteruit beschikt de auto sowieso niet over one padel drive, je slechts de keuze voor R en dan gaat de auto automatisch achteruit rollen, snelheid beïnvloeden moet dan met de rem.

Kortom; in mijn optiek beschikt de A6 niet over een volwaardig/volwassen one pedal drive systeem. Zelf kom ik uit een Volvo XC 40. In die auto kon dagen rijden zonder ook maar het rempedaal aan te raken. Dat kan bij de Audi zeker niet en is voor mij een grote technische tekortkoming.
Herkenbaar (ik kom vanuit een Polestar 2).. In de B-stand kun je wel redelijk afremmen op de motor, en kruipt de auto niet zoals een klassieke automaat, maar de mate van one-pedal drive is imho net niet stevig genoeg. Vooral in de laatste meter komt de auto traag tot stilstand en moet ik vaak alsnog bijremmen. Helaas.

Iets anders nog: eerder schreef ik over het naar rechts trekken van m'n A6 bij accelereren. Ook vind ik de auto zoekerig in de rechtuit-stand op de snelweg en ben ik constant lichtjes aan het corrigeren. Voelt op een lange rit erg vermoeiend en is ook echt heel wat anders als wat ik gewend was van de Polestar.

De dealer heeft ernaar gekeken en de monteur heeft een proefrit gemaakt, maar herkennen mijn klacht niet. Omdat de auto nog maar 3 weken oud is vragen ze me om het nog even aan te zien...

[ Voor 17% gewijzigd door Johnbeer op 23-10-2025 19:11 ]

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-11 14:53
Heeft iemand ervaring met 4 seizoenen banden? Ik krijg mijn Q6 Sportback in december met zomerbanden geleverd, en wil eigenlijk vanwege het gemak maar met 1 set rijden.
Op wintersport gaan we niet, en bij heel slecht weer kan ik de auto laten staan.
Wat doen de 4-seizoenen banden qua verbruik? welke merk heb je en inch?

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:01
GewoonNico schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:31:
Heeft iemand ervaring met 4 seizoenen banden? Ik krijg mijn Q6 Sportback in december met zomerbanden geleverd, en wil eigenlijk vanwege het gemak maar met 1 set rijden.
Op wintersport gaan we niet, en bij heel slecht weer kan ik de auto laten staan.
Wat doen de 4-seizoenen banden qua verbruik? welke merk heb je en inch?
Rij met de Michelin crossclimate suv. Zeer tevreden. Behoorlijk stil. Strak weggedrag ook op hogere snelheid. Verbruik wellicht iets hoger dan de originele banden.

• robinh
Pasman schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:48:
Morgen mag ik mijn A6 in ontvangst nemen. Behalve de app, waar ik het VIN al heb ingevoerd, moet ik nog meer zaken al op orde hebben om alles een beetje soepel te laten verlopen?
Proficiat! Mooie dag voor jou vandaag we zien de foto's graag tegemoet :)

• Naafets88
Krijgen jullie concrete updates van jullie verwachte leverdatum?

De dealer zegt dat levertermijnen opvolgen niet mogelijk is (Is via leasing).
Ze gaan mij een seintje geven als hij er is.

Vind ik wat ombetant

• sebassie1980
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 15:35
Naafets88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:53:

Vind ik wat ombetant
Mij was verteld dat ik soms updates zou kunnen zien in de Ayvens app. Maar niet dus, die staat sinds bestelling eind juli steevast op medio december. En intussen ben ik deze week door de dealer gebeld dat ik 'm medio november kan komen halen 8)7 maargoed, natuurlijk allang blij met het maandje winst :) ik ben zelf nog geen enkele andere A6 quattro op de weg tegengekomen.

• Wasbeer2006
pvdveen1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:04:
[...]

Rij met de Michelin crossclimate suv. Zeer tevreden. Behoorlijk stil. Strak weggedrag ook op hogere snelheid. Verbruik wellicht iets hoger dan de originele banden.
Dat is niet perse waar. De CC3 heeft 8 tot 18% minder rolweerstand dan de PS5. Die laatste wordt veel geleverd op de A en Q6.

Persoonlijk "moet" ik 4 seasons van mijn werk, maar ik ga voor zomerbanden. Een zomerband staat ook op nat wegdek bij lagere tempraturen gewoon 4 tot 8 metyer eerder stil. Pas als de zomerband bijna versleten is ligt het gelijk. Je 4 seasons hebben dus alleen nut bij sneeuw en troep op de weg en dat is waar ik woon hooguit een dag of 5 per jaar.

Maar je verbruik met 4seasons is tov de banden die audi gebruikt dus wel minder!!!

• Wasbeer2006

Vind ik wat ombetant
Ik heb een aantal keren de dealer aan de lijn gehad en die konden mij steeds vertellen wanneer de auto klaar was en de hal uitrolt. Daarna wordt het wat vager gezien het vervoer, ze vertelde mij meestal een week 4 vanaf de hal uit tot aflevering en dat komt bij mij wel overeen. week van 6 oktober de hal uit 7 nov afleveren

• Naafets88
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:09:
[...]

Ik heb een aantal keren de dealer aan de lijn gehad en die konden mij steeds vertellen wanneer de auto klaar was en de hal uitrolt. Daarna wordt het wat vager gezien het vervoer, ze vertelde mij meestal een week 4 vanaf de hal uit tot aflevering en dat komt bij mij wel overeen. week van 6 oktober de hal uit 7 nov afleveren
Wanneer was hij besteld? A6?

• robinh
metalpro2021 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:13:
[...]

Mij werd verteld (dealer):
- Eerder gecommuniceerde Q1 2026 in EU is nu vervroegd voor NL naar week 50
A6 nog niet in ontvangst genomen maar wel al het VIN nummer gekregen. Auto is deze week gebouwd en nu onderweg naar PON. Ik kon in de gekoppelde Audi app met enkel VIN wel al zien dat mijn auto de nieuwe software heeft, versienummer 03.10.00/C

Dat wil dus zeggen dat ze de nieuwe software nu al uitrollen af fabriek.

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-10 16:41

GZL

Johnbeer schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 19:04:
[...]

Herkenbaar (ik kom vanuit een Polestar 2).. In de B-stand kun je wel redelijk afremmen op de motor, en kruipt de auto niet zoals een klassieke automaat, maar de mate van one-pedal drive is imho net niet stevig genoeg. Vooral in de laatste meter komt de auto traag tot stilstand en moet ik vaak alsnog bijremmen. Helaas.
Het is ook een stukje gewenning maar bij Polestar/Volvo hebben ze dit allemaal een stuk beter op orde. De mate van afremmen op de motor is overigens wel te beïnvloeden door de keuze van het rijprogramma. Dynamic zorgt voor de meeste remkracht, Comfort en Efficiency juist minder.

Over het naar rechts trekken: Dit herken ik zelf ook niet. Misschien een band die niet juist is uitgelijnd.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 08:44
robinh schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:49:
[...]

A6 nog niet in ontvangst genomen maar wel al het VIN nummer gekregen. Auto is deze week gebouwd en nu onderweg naar PON. Ik kon in de gekoppelde Audi app met enkel VIN wel al zien dat mijn auto de nieuwe software heeft, versienummer 03.10.00/C

Voor mij hetzelfde: A6 Avant besteld begin september en deze week geproduceerd. Vandaag de VIN ontvangen en ook hier software 03.10.00/C :)

• Johnbeer
GZL schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:57:
[...]

Het is ook een stukje gewenning maar bij Polestar/Volvo hebben ze dit allemaal een stuk beter op orde. De mate van afremmen op de motor is overigens wel te beïnvloeden door de keuze van het rijprogramma. Dynamic zorgt voor de meeste remkracht, Comfort en Efficiency juist minder.

Over het naar rechts trekken: Dit herken ik zelf ook niet. Misschien een band die niet juist is uitgelijnd.
"Dynamic zorgt voor de meeste remkracht, Comfort en Efficiency juist minder" Dat wist ik dus niet, bedankt voor de tip, ga ik zeker uitproberen!

Wat betreft de uitlijning: heeft de dealer ook naar gekeken, dat was goed werd me verteld.

• JTHZZ

Vind ik wat ombetant
Mijn dealer heeft ongeveer iedere 4 weken een update per mail gestuurd over de leverdatum. Ook lease, maar dat maakte voor de dealer niets uit. Bij Ayvens stond bij mij altijd dezelfde datum, terwijl de dealer preciezere datums wist te melden.

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:04
Het lijkt me dan dat de Audi Q6 E tron exact hetzelfde "soort" OPD heeft dan BMW:
- Altijd in B status zetten, in D status reageert ie zoals een normale automaat doet.
- Achteruit heb je geen OPD, maar nooit echt gemist.

Dat altijd in B zetten stoorde me in het begin van de BMW periode mij ook, maar het is maar 1 keer "extra" aan de hendel trekken als je de auto vanuit park modus naar een modus wilt zetten om te kunnen rijden.
Dus dat wende wel vrij snel.

Naar mijn gevoel is dat perfect OPD, maar natuurlijk als je iets anders gewoon was.

Bedankt alvast voor je uitgebreide reactie!

• Naafets88
rickjehh schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:38:
[...]

Voor mij hetzelfde: A6 Avant besteld begin september en deze week geproduceerd. Vandaag de VIN ontvangen en ook hier software 03.10.00/C :)
Dat is positief nieuws! Ook de eerste week september besteld hier!

• Wasbeer2006
Naafets88 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:51:
[...]
Wanneer was hij besteld? A6?
De bevestiging lm is van 31 juli.

• Wasbeer2006
One pedal is bij veel merken net wat anders. Ik mis bij vrijwel alle ev,s een coast mode en die heeft de A6 dus wel. De mini ev van mijn vrouw heeft twee standen. In de stad is de recuperatie perfect op de snelweg wil ik 100% coasting dat rijd echt veel zuiniger als je ermee kan omgaan.

En reken je niet rijk dat de Volvo/Polestar het zo goed doen. Die hebben significante remproblemen gehad, zowel de xc40, v60 als polestar 2 ken ik mensen waarbij de remmen compleet weigerde. Iemand in een V60 hybrid heeft hem in Italië tegen de berg stil moeten zetten. Mijn collega had geluk dat er net niemand op het kruispunt reed en door kon en een ander is in het weiland beland. Allemaal NL gevallen. De reden dat ik niet meer voor volvo polestar ben gegaan. Ik heb een non hybrid v60 die hebben dat niet. Je kan hem ook vinden in de "stille" recalls.

Bij goede werking is het goed hoor daar niet van, maar het compleet weigeren vind ik wel wat.

• rickjehh
Ik kom van een Model Y nu en ik moet zeggen dat ik tijdens de proefrit erg snel gewend was aan de One Pedal Drive van de A6. Ik vond de A6 eigenlijk vergelijkbaar werken en ook evenredig snel tot stilstand komen, waardoor ik de rem eigenlijk niet hoefde te gebruiken. Alleen bij de achteruit moet je echt de rem gebruiken om hem überhaupt uit drive in reverse te krijgen, dat werkt bij Tesla veel soepeler en kan je wisselen zonder rem, ook als je nog niet helemaal stilstaat.

• Hunted
robinh schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:49:
[...]

Hier hetzelfde, begin juli besteld en komende week ophalen. Zie in de Audi app dat m’n A6 ook de nieuwe software al heeft.

Heeft iemand al een matte wrap voor die pianolak gekocht?

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10 15:22

CoolHead621

Enjoy every moment

Lekker hoor zo’n slimme auto die zelf de wintertijd regelt 😑

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Johnbeer
[quote]Wasbeer2006 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 09:49:
One pedal is bij veel merken net wat anders. Ik mis bij vrijwel alle ev,s een coast mode en die heeft de A6 dus wel. De mini ev van mijn vrouw heeft twee standen. In de stad is de recuperatie perfect op de snelweg wil ik 100% coasting dat rijd echt veel zuiniger als je ermee kan omgaan.

En reken je niet rijk dat de Volvo/Polestar het zo goed doen. Die hebben significante remproblemen gehad, zowel de xc40, v60 als polestar 2 ken ik mensen waarbij de remmen compleet weigerde. Iemand in een V60 hybrid heeft hem in Italië tegen de berg stil moeten zetten. Mijn collega had geluk dat er net niemand op het kruispunt reed en door kon en een ander is in het weiland beland. Allemaal NL gevallen. De reden dat ik niet meer voor volvo polestar ben gegaan. Ik heb een non hybrid v60 die hebben dat niet. Je kan hem ook vinden in de "stille" recalls.

"significante remproblemen" herken ik na 5 jaar met de Polestar 2 totaal niet, ook niet van gehoord op Polestar 2 fora. Als remmen compleet zouden weigeren zou de media er vol van staan en er ook wel terugroepacties volgen lijkt me. Maar goed, wie ben ik om andermans ervaringen tegen te spreken.

On topic: ik heb de one-pedal drive in de A6 geprobeerd in de verschillende rijmodi (met name Dynamic) maar kan niet echt zeggen dat ik verschil merk ondanks de bevindingen van @GZL ? Ik weet eerlijk gezegd sowieso niet waar de verschillen in de rijmodi tot uiting komen?

• r.pellemans
Een paar dagen geleden mijn Q6 in ontvangst mogen nemen. En inderdaad de nieuwe software 03.10.00/C staat er standaard op.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
r.pellemans schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:10:
Een paar dagen geleden mijn Q6 in ontvangst mogen nemen. En inderdaad de nieuwe software 03.10.00/C staat er standaard op.
Zou je eens willen kijken als je naar "Instellingen -> Apps -> Navigatie" gaat en dan naar "Versie" scrollt, welke versie dat er nu geïnstalleerd is? Als het goed is staat er een datum en "CW" in, als in "Calendar Week". Ik ben benieuwd wat nu daadwerkelijk geleverd is met deze update :p

Staat mogelijks ook bij andere apps, maar sowieso bij Navigatie

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• r.pellemans
MK_ schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:31:
[...]

Zou je eens willen kijken als je naar "Instellingen -> Apps -> Navigatie" gaat en dan naar "Versie" scrollt, welke versie dat er nu geïnstalleerd is? Als het goed is staat er een datum en "CW" in, als in "Calendar Week". Ik ben benieuwd wat nu daadwerkelijk geleverd is met deze update :p

Staat mogelijks ook bij andere apps, maar sowieso bij Navigatie
43.251.20250219.SP05CW07AU01_KD2_2

• Pasman
robinh schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:15:
[...]

Proficiat! Mooie dag voor jou vandaag we zien de foto's graag tegemoet :)
Nog weinig tijd voor foto's gehad, maar de eerste paar honderd kilometers zitten er op. Mijn eerste indruk is erg positief, vooral de HUD maakt erg veel indruk. Qua rijdgedrag is het een heerlijke wagen.
Verbruik durf ik nu nog niet veel over te zeggen, de lange (snelweg) ritten die ik gemaakt heb maakte mij nog niet enthousiast (20-21kwh/100km). Dit wacht ik gewoon nog even rustig af, want kan me voorstellen dat er nog het eea gekalibreerd moet worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oolc1je_2tEDg7E8zjEXoDCJgpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0rxOaBJ86oUuAuXyFmAMqi5.jpg?f=fotoalbum_large

• robinh
Naafets88 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 06:18:
[...]

Dat is positief nieuws! Ook de eerste week september besteld hier!
+1 hier A6 Sportback besteld op 5 september, vorige week geproduceerd. Dealer vertelde me afgelopen vrijdag dat de auto op transport naar PON is. Vermoedelijke afleverdatum half november.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
r.pellemans schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:39:
[...]
43.251.20250219.SP05CW07AU01_KD2_2
Thanks! Komt inderdaad overeen met mijn verwachting, in CW07 hebben is een nieuwe versie geleverd.

Interessant om te zien wanneer het daadwerkelijk in de auto's terecht komt, blijkbaar gaat er nog wel een tijdje overheen...

M.b.t efficiency/stroomverbruik kan ik het volgende delen over onze auto's:
  • Audi A6 Avant e-tron performance, bandenmaat 245/40 R21 / 275/35 R 21: 10.000km in 3 maanden met gemiddeld 19.0kWh/100km. Ietwat aan de hoge kant, maar meermaals een lange rit in Duitsland met een hoge kruissnelheid :P In Nederland rijden is 16.0kWh/100km gezien, al zou ik gemiddeld 17.0kWh/100km zeggen.
  • Audi Q6 e-tron quattro, bandenmaat 255/50, 285/45 R 20: afgelopen 10.000km met gemiddeld 21.0kWh/100km. Soortgelijk gebruik als de A6 hierboven, in Nederland ergens tussen de 18-19kWh/100km.
Q6 lijkt ~20% meer te verbruiken dan de A6... Q6 is wel weer ~20% zuiniger dan een 2018 fat e-tron 55 quattro :P

Sinds afgelopen week winterbanden onder de A6 e-tron... maakt wel wat meer geluid :P

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Naafets88
Ik ben nu benieuwd of de nieuwe software de "nieuwe look" heeft of enkel de update voor issues is.

Binnen 2 weken/3 weken zullen we het wel weten denk ik

• robinh
Naafets88 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:32:
Ik ben nu benieuwd of de nieuwe software de "nieuwe look" heeft of enkel de update voor issues is.

Ik ga woensdag mee met een collega om zijn A6 op te halen. Dan zal ik een update geven ;)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 14:26
mee007 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:45:
[...]

Nee ik gebruik de digitale sleutel niet meer door heel veel problemen.
Ik heb dus het omgekeerde, bij mij gaat de klep niet helemaal open. Hij opent ong 20cm en stopt dan met een piep
Same here, en heb nog nooit de digitale sleutel geactiveerd oid.
Het is wel zo, dat ik wanneer nog een keer op de achterklep 'knop' druk op de sleutel, dat de klep dan wel helemaal omhoog gaat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Naafets88 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:32:

MK_ schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:28:
Fyi: KD2 is "Kundendienst" (e.g klantenservice), dat is een tussenupdate en niet de "grote" update met nieuwe features.

Maar "Kundendienst" updates zijn wel meer cruciale fixes, voornamelijk voor gemelde issues uit het veld. Dus beter zou het zeker moeten worden.

• Naafets88
Duidelijk! Ik denk dat de meeste hier (Waaronder ook ik) dachten dat het de nieuwe nieuwe software was

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Naafets88 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:17:
[...]

Duidelijk! Ik denk dat de meeste hier (Waaronder ook ik) dachten dat het de nieuwe nieuwe software was
Geen probleem. Mezelf quoten scheelt me gewoon typwerk :+

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 14:05
Nog iemand hier waarbij het zomeruur niet automatisch verzet wordt naar het winteruur (ondanks dat de uur instelling op 'automatisch' staat in de instellingen)?

Ook last van:
- Niet openende koffer wanneer ik deze probeer te openen met de sleutel
- Koffer openen met de voeten werkt zelden
- We krijgen geen enkele smartphone (allen iPhones?) verbonden met het MMI systeem. De smartphone zegt dat er verbinding is, de auto beweert van niet. Hierdoor werken bepaalde features niet zoals youtube voor het passagiers scherm.
- De LEDstrip die onder de gehele voorruit loopt, werkte niet toen we de auto kregen uitgeleverd. Anderhalve maand moeten wachten op een afspraak. Dit werd dan hersteld door een zekering te vervangen. Een dag later werkte een stuk van de LED strip weer niet meer, en nog een paar uur later viel de hele strip weer uit. Nieuwe afspraak ingeboekt: 2 december.... whut??

We gingen van een A5 uit 2018 naar deze A6 etron - kwaliteit is er duidelijk op achteruit gegaan. Buiten deze defecten (de LED strip lijkt me een elektrische storing, de rest software matig), is de kwaliteit van de materialen een pak minder - veel cheap plastic afwerking. Dit is het geval bij veel (alle?) europese modellen.

Positieve punten zijn er ook wel natuurlijk, heel fijn weggedrag, fijne positie in de cockpit, De headsup display werkt echt heel erg goed, fijne duidelijke heldere schermen, zitpositie, etc..

BOE

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
cman schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:17:
Nog iemand hier waarbij het zomeruur niet automatisch verzet wordt naar het winteruur (ondanks dat de uur instelling op 'automatisch' staat in de instellingen)?
Stond je toen je dit observeerde "off-road"? En herstelde het zich nadat je "on-road" kwam? Voor zover ik weer is/was er een map matched positie nodig bij deze platformen om een time fix te krijgen.

• Alamo
MK_ schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:12:
[...]

Stond je toen je dit observeerde "off-road"? En herstelde het zich nadat je "on-road" kwam? Voor zover ik weer is/was er een map matched positie nodig bij deze platformen om een time fix te krijgen.
Ik had ook geen gewijzigde tijd terwijl dat wel zou moeten. Ook na kort stukje rijden werd het niet automatisch aangepast. Toen maar op handmatig gezet en tijd aangepast.

Net even gekeken en op automatisch gezet. Sprong meteen weer naar de verkeerde tijd. Ik laat m daar nu even op staan. Kijken wat er gebeurt als ik straks naar huis rijd.

• Torrentus
  • Laatst online: 21:00
Ik heb dit al jaren in de Q4 van mijn vrouw ook; als ik hem op 'Automatisch' zet gaat hij een uur te vroeg. Zowel in de winter als in de zomer. De regio lijkt dus niet te kloppen, maar die is nergens instelbaar volgens mij. In mijn A6 werkte het overigens wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Torrentus op 28-10-2025 15:17 ]

• Hammetje
Geen idee waarom dit bij jullie niet goed gaat. Ik stapte vanochtend voor het eerst sinds de wintertijd in mijn Q6. Datum en tijd stonden goed, zonder handmatige ingreep. Auto heeft een geactiveerde databundel en ik gebruik standaard Carplay. Weet niet of een van deze factoren invloed heeft, maar hier werkt het zoals je zou verwachten (van een auto van dik 80k).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Alamo
Alamo schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Ik had ook geen gewijzigde tijd terwijl dat wel zou moeten. Ook na kort stukje rijden werd het niet automatisch aangepast. Toen maar op handmatig gezet en tijd aangepast.

Net even gekeken en op automatisch gezet. Sprong meteen weer naar de verkeerde tijd. Ik laat m daar nu even op staan. Kijken wat er gebeurt als ik straks naar huis rijd.
Nope, 20 minuten rijden op automatisch heeft het niet aangepast. Dus nu maar weer handmatig goedgezet. Gekkenwerk…

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 14:05
MK_ schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:12:
[...]

Nee toch niet, ik heb ondertussen een paar dagen gewacht, maar de tijd blijft verkeerd. Ik heb hem handmatig naar het juiste uur aangepast. Deze staat op de lijst om te bekijken als ik de wagen op 2 december binnen doe bij de garage.

BOE

• Hammetje
Dealer gesproken, blijkbaar staat de grote update op 'Klaar voor uitgave'. Zou 6 uur duren om te installeren..... Hij stelde voor even af te wachten voor de winterwissel, dan voeren ze die samen uit. Lijkt er toch nu wel echt aan te komen.

• iX3-2022
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:56
Hammetje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:19:
Dealer gesproken, blijkbaar staat de grote update op 'Klaar voor uitgave'. Zou 6 uur duren om te installeren..... Hij stelde voor even af te wachten voor de winterwissel, dan voeren ze die samen uit. Lijkt er toch nu wel echt aan te komen.
Ik heb deze week contact gehad met de dealer om ook de update te krijgen, die weet nergens van.

• Hammetje
iX3-2022 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

Ik heb deze week contact gehad met de dealer om ook de update te krijgen, die weet nergens van.
Dealer komt met 2 weken bij me in de lucht. Ik hou jullie op de hoogte.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
iX3-2022 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

Zojuist mijn Q6 weer van de dealer opgehaald, ook vanwege de vele klachten van mij over de software. Kreeg hem weer mee en er was een update geinstalleerd voor het alarm maar voor MMI problemen en de digital key moet een grotere update komen die einde jaar als release heeft. Ze konden niet meer zeggen dan dat. Over een KD2 update of 3.10.00 / c wisten ze niets…. Ze konden ook niet zeggen of de update OTA kon of dat het een dealerbezoek zou zijn. Hij vertelde wel dat Audi echt wel op de hoogte is van de vele klachten over de software van alle modellen. Naja, maar weer afwachten, in tussentijd dus nog steeds op 3.01.00

• rickjehh
Zojuist gebeld door de dealer dat mijn auto vandaag bij ze is binnengekomen (A6 Avant). Volgende week vrijdag ophalen. Van bestelling t/m aflevering 9 weken. Dat is snel :)

• Midfieldgeneral
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:42
Momenteel zeer zwaar en het twijfelen tussen de ID7 pro S tourer enerzijds en de Audi A6 e-tron Avant anderszijds (83 kWh).
Is bij Audi wel het instapmodel, maar denk dat dit miss voldoende is wetende dat mijn woon-werkverkeer 60 km heen en terug is. Weet niet of het verstandig is de wagen te gaan afstemmen op een zomervakantie van 1200 km heen. Iemand die in dezelfde situatie zat? Waarom uiteindelijk toch gekozen voor de A6?

• Wasbeer2006
Pasman schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:04:
[...]

Nog weinig tijd voor foto's gehad, maar de eerste paar honderd kilometers zitten er op. Mijn eerste indruk is erg positief, vooral de HUD maakt erg veel indruk. Qua rijdgedrag is het een heerlijke wagen.
Verbruik durf ik nu nog niet veel over te zeggen, de lange (snelweg) ritten die ik gemaakt heb maakte mij nog niet enthousiast (20-21kwh/100km). Dit wacht ik gewoon nog even rustig af, want kan me voorstellen dat er nog het eea gekalibreerd moet worden.
Ik vind 1 op 5 redelijk zo noem ik het dan maar. Mijn stelregel is Benzine/KW = 1 op 3.
Dat klopt bij vrijwel elke auto redelijk.

Weer zal invloed hebben, maar welke invloed heeft dat? waarom is een auto minder zuinig met koud? Ik heb het idee dat daar heel vaak de verkeerde reden voor wordt gebruikt.

Oke een klein deel zit in de warmte die de auto moet produceren voor het interieur, maar dat zal toch nooit meer dan 1kw per uur zijn. Dit kan met een gemiddelde rit van 60 a 70km per uur natuurlijk wel een % of 5 a 8 zijn.

Echter denk ik dat het vooral de luchtweerstand is. Als fietser weet ik maar al te goed dat als ik in de zomer 30 gem wil rijden ik daar slechts 180W voor nodig heb, met zeg een 25 graden. Met 5 graden heb ik daarvoor 200watt nodig. het verschil in luchtweerstand met 5 en 25 graden is 8%, dat lijkt me significant voor het verbruik, maar ik hoor nooit iemand over.

• rickjehh
Midfieldgeneral schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:12:
Momenteel zeer zwaar en het twijfelen tussen de ID7 pro S tourer enerzijds en de Audi A6 e-tron Avant anderszijds (83 kWh).
Is bij Audi wel het instapmodel, maar denk dat dit miss voldoende is wetende dat mijn woon-werkverkeer 60 km heen en terug is. Weet niet of het verstandig is de wagen te gaan afstemmen op een zomervakantie van 1200 km heen. Iemand die in dezelfde situatie zat? Waarom uiteindelijk toch gekozen voor de A6?
Ik heb de keuze voor de A6 Avant met 83kWh accu gemaakt om exact de reden die je hierboven beschrijft (die ene keer per jaar vakantie laat ik niet bepalend zijn voor mijn keuze). Binnen Nederland heb ik die grote accu sowieso niet nodig. Wij gaan elk jaar naar Zuid Europa op vakantie maar ook dan rij ik maximaal 250-300 km aan 1 stuk en wil ik daarna (en de kinderen ook) even mijn benen strekken :) Die 12k t.o.v. de performance variant heb ik lekker besteed aan de aankleding van de auto.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat als je veel km's maakt door bijv. Duitsland, dat dan de performance versie weer beter past.

Beste antwoord is denk ik dat het een persoonlijke afweging is ;)

• Wasbeer2006
Zeker, danwel een passat hybrid, A5 hybrid, weer een V60 etc.

Als je niet wilt laden op je zomervakantie moet je een benzine of hybrid nemen en het hangt af waar je heen gaat.

Ik heb als volgt gerekend. De 83kw heb ik ook gekozen en ik zou eerder een full option 83kw nemen dan een veel kolere 100kw. En wel hierom.

Ik verwacht onder alle omstandigheden 350 kilometer te halen op een volle accu. Die afstand rijd ik zelden hoog 1 of 2 x per jaar meer, naar bv de Ardennen. Maargoed dat is 600 dus ook met de grotere accu laden of net op het randje.

Dan de zomervakantie klinkt leuk die 17 a 18kw extra. Maar ga hiervan uit, bij een beetje doorrijden zal het verbruik tussen de 20 en 25kw uitkomen. Je rijd maximaal 70% van je accu, dus zeg 56kw op 70kw. Stel het verbruik zit op 22kw met een normale 120 a 130, dan sta je met de 83 na 2 uur te laden met de 100kw sta je na 2u30 a 2u40m te laden. Stel je rijd 1200km dan scheelt dat 1 keer laden..... nou 12k of 120 euro per maand voor 1x extra keer laden per reis. Het is een keuze. Maar de mijne zou het niet zijn. Daarbij is de A6 echt heel zuinig in de praktijk, dus de vraag is of de id7 veel verder komt.

Ik zou kijken naar je wensen qua uitrusting. Vergeet niet dat er extreem veel opties zitten in de s line, maar ook al in de advanced edition, veel dingen die niet eens in een id7 leverbaar zijn.

En je persoonlijke situatie mijn kinderen zijn ouder, maarja waren ze 3 en 5 dan had ik liever een hybrid/brandstof, dan ben je wel flexibeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Wasbeer2006 op 31-10-2025 16:54 ]

• Naafets88
rickjehh schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:55:
Zojuist gebeld door de dealer dat mijn auto vandaag bij ze is binnengekomen (A6 Avant). Volgende week vrijdag ophalen. Van bestelling t/m aflevering 9 weken. Dat is snel :)
Had eerder deze week contact gehad met de leasingmaatschappij en zeiden dat de wagen zeer binnenkort ging binnenkomen en was hiervan verbaasd aangezien dat voorzien was normaal eind november

De eerste week van September besteld! Dus goede hoop!

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:04
Naafets88 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 18:03:
[...]

Had eerder deze week contact gehad met de leasingmaatschappij en zeiden dat de wagen zeer binnenkort ging binnenkomen en was hiervan verbaasd aangezien dat voorzien was normaal eind november

De eerste week van September besteld! Dus goede hoop!
Begin augustus besteld en kreeg gisteren via de dealer te horen dat de auto op transport staat en ook binnenkort binnen komt. Ook voorzien voor aflevering in de laatste week november.

Polestar 2 Launch edition 2021 | Audi A6 E-tron Avant in bestelling

• Hunted
Gezien de discussie over de accugrootte voor vakanties: momenteel wacht ik op m’n a6, maar ik rijd nu een Q4 40 met 77 kWh. Mijn probleem is dat als je buiten de spits rijdt (moet geregeld naar Schiphol), dat ding bij 130/140km/h nogal snel leeg is.

Het is dus echt niet zo dat je enkel naar je woon-werkverkeer of vakantie moet kijken, maar ook mag beseffen dat die accu je beperkt in doorrijden.

• woutsorgeloos
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:19
Met de dalende temperaturen zie ik mijn gemiddeld verbruik (a6 e tron avant performance, 21”) stijgen richting 23 à 24 kWh, waar ik voorheen rond de 20 kWh uitkwam.

• Naafets88
Hunted schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 21:41:
Gezien de discussie over de accugrootte voor vakanties: momenteel wacht ik op m’n a6, maar ik rijd nu een Q4 40 met 77 kWh. Mijn probleem is dat als je buiten de spits rijdt (moet geregeld naar Schiphol), dat ding bij 130/140km/h nogal snel leeg is.

Het is dus echt niet zo dat je enkel naar je woon-werkverkeer of vakantie moet kijken, maar ook mag beseffen dat die accu je beperkt in doorrijden.
ik heb als aanloopwagen de Q4 40 en is toch nog een groot verschil tov de A6.

Ik kom van een I5 Touring die vergelijkbaar is met de A6 en kan gerust zeggen dat dit een pak beter is.

Met de I5 haalde ik 21-22 kWH gemiddeld verbruik op de autostrade voor de skireis, met de Q4 zit ik nu al aan 23/24 terwijl ik op cruise control rij

• Midfieldgeneral
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20:42
Heb uiteindelijk voor de A6 e-tron performance gekozen. Een stockwagen met interessante prijs en waarvan de leasing in lijn ligt met het budget die ik voor ogen had.

• Wasbeer2006
Qua leaseprijs gaat het wel goed, maar heb je ook prive bijtelling?

Ik kon ook een perfomance rijden voor dezelfde leaseprijs echter was die auto 98K en dan nog zonder luchvering. Allemaal dure onnodige opties. Dan zou ik 240 euro meer per maand gaan betalen dan mijn nu bestelde 83kW s line met tech pro, leer en trekhaak. 12K voor de accu en 16K aan opties die het gros als laatste aankruisen en niet als eerste. Enige waar ik van baal is dat de 21" nu niet lukt en ik de 20" heb. Maargoed voor het verbruik is dat wel weer ietsje gunstiger.

Verbruik boven de zeg 70 a 80km/h is vrijwel geheel op conto van de aero eigenschappen. Daarom snap ik het ook nooit zo goed als mensen voor een SUV kiezen en dan klagen over het (brandstof)verbruik. Ik denk dat de perfomance Q6 met een beetje pech niet veel verder komt dan de 83Kw A6 onder bepaalde omstandigheden.

[ Voor 35% gewijzigd door Wasbeer2006 op 01-11-2025 10:28 ]

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-11 16:36
Yeah! Gister een zwarte A6 Avant
S edition e-tron (lease) voorraadauto besteld, inclusief de opties:
  • Winterpakket
  • Privacy glas
  • Remklauwen rood
  • Audi phone box
  • Velgen, multispaak-S, grafietgrijs, glansgedraaid (bandenmaat 245/40 R21 / 275/35 R 21)
Ik kom van een Q4 die prima beviel (ondanks de opstartproblemen het eerste jaar met de software & app)

Rijden per 1-12. De komende weken dit forum maar eens doornemen ☺️

Ohja, wel al een vraag. In de Q4 reed ik altijd in Dynamic in de D stand met 2 streepjes Recuperatie (van de 3). Dit ivm de remlichten die aangaan in B of D3. 😫

Nu heb ik 20 min in de A6 gereden, maar daar zag ik maar 2 recuperatiestanden. Weet iemand of de remlichten aangaan als je het pedaal loslaat op standje 2?
Ps sorry, geen fan van OPD 😅

[ Voor 61% gewijzigd door Hupsel op 01-11-2025 23:04 ]

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:38
Ik heb vandaag de A6 e-tron opgehaald bij Audi Ames. Wilde de CC aanzetten op de snelweg en kreeg onderstaande melding (adaptieve cruisecontrol niet beschikbaar), zie ook foto met de melding.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alle inzittenden zaten keurig in de gordel!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrIbtY0XrCTdr4ns4m64vWOMV5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVJlY3Lh82expnmSLWAiIPry.jpg?f=fotoalbum_large

• Alamo
MaikDuif1981 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:03:
Ik heb vandaag de A6 e-tron opgehaald bij Audi Ames. Wilde de CC aanzetten op de snelweg en kreeg onderstaande melding (adaptieve cruisecontrol niet beschikbaar), zie ook foto met de melding.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Alle inzittenden zaten keurig in de gordel![Afbeelding]
Heb ik ook gehad bij het ophalen. Was de enige in de auto en had echt gordel om. Rit maar afgemaakt. Volgende dag niets meer aan de hand en sindsdien de melding ook niet meer gezien…

• Pasman
Ik had bij ophalen een soortgelijke melding, maar dan dat er een deur nog open stond. Heb hem vanuit de showroom meteen de werkplaats in gereden en. Daar hebben ze hem gereset en dit probleem sindsdien niet meer gehad.

Wel heb ik de volgende twee problemen.
- Storing in grootlicht assisten en adaptive light.
- Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar mijn vrouw met een myAudi account als extra gebruiker toe te voegen. Enkel als lokale gebruiker

• MaikDuif1981
Ik heb nog een andere uitdaging. Is het iemand gelukt om de digitale sleutel werkend te krijgen? Als ik de stappen uitvoer loop ik steeds vast bij de foutmelding “Wallet antwoordt niet. Probeer het later nog een keer…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tK6QypVGJfX_QpWFLQ0mUNACD6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aREUZ6a5wXActptBg4xCDlQY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7N5SA_Tx8AtHPjz-PKCe5s7CQ3o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q1CEQFnCkHuruDBlOF4tHjLQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bHTB0Jh-d7E08q8hM-fh-BZlMQU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Mofm2LIFCWe5xGBDMLHvWpyL.png?f=fotoalbum_large

• PADIpro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-11 22:02
Alamo schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:57:
[...]

Even benieuwd, ben je er nog tevreden mee na een paar maanden? En welke heb je precies genomen? Ik zie op hun website nogal wat opties: https://fitcamx.com/colle...fitcamx-dash-cam-for-audi
[Afbeelding]
Ik ben heel tevreden. Op de Q6 of A6 moet je model A kiezen. Ik heb de 4k genomen maar ik heb hem nu staan op 1080 anders raakt de SD-CArD veel te snel vol. Het enige jammere is dat je hem alleen inde auto kan uitlezen..

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 14:26
A6 gekozen vanwege de looks :) En moet zeggen dat deze zomervakantie naar Frankrijk het allemaal heel erg meeviel. Het snelladen is echt snel, maar 1x hoeven wachten op een plekje bij de snelladers .. binnen 10-15mins van 10 naar 80%, m'n gezin heeft langer in de rij gestaan voor de wc dan dat we hebben moeten wachten op de auto.

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-11 14:48
MaikDuif1981 schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:43:
Is het iemand gelukt om de digitale sleutel werkend te krijgen? Als ik de stappen uitvoer loop ik steeds vast bij de foutmelding “Wallet antwoordt niet. Probeer het later nog een keer…
Hi Dit probleem heb ik vorige week ook gehad toen ik mijn auto mocht ophalen. De dealer kreeg het op dat moment ook niet voor elkaar. Zijn advies was om het later, nogmaals te proberen.

Een dag later heb ik het zelf nog een keer geprobeerd, en toe werkte het ineens.

De melding lijkt te zeggen dat het aan jouw device ligt, maar in de werkelijkheid lijkt het probleem toch echt bij Audi te liggen. De verkoper is wel een aantal keer terug gelopen naar zijn desk, om iets te checken, maar ik weet niet wat hij daar gedaan heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door M4tthijs op 03-11-2025 09:06 . Reden: *M4tthijs niet typen kan ]

• Wasbeer2006
Maar wat doet die digitale sleutel wat de normale sleutel niet kan? maw heb je die sleutel nodig?

• M4tthijs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03-11 14:48
Wasbeer2006 schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:54:
Maar wat doet die digitale sleutel wat de normale sleutel niet kan? maw heb je die sleutel nodig?
Je kan de auto ver/ ontgrendelen via je wallet (met faceId) en nadat de digitale sleutel is geactiveerd reageert de auto op de nabijheid van de telefoon, (zonder eerst de wallet te activeren) gaat de auto open als je het handvat beet pakt, en kun je met de wagen gaan rijden.

Het is dus gewoon een extra sleutel, en je kunt dan je fob thuislaten

[ Voor 7% gewijzigd door M4tthijs op 03-11-2025 09:09 ]

• bobloblaw
  • Laatst online: 20:59
M4tthijs schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:01:
[...]
Het is dus gewoon een extra sleutel, en je kunt dan je fob thuislaten
Dat doe ik al vier jaar met Tesla, maar als ik dit topic wat doorlees denk ik niet dat ik dat meteen durf met m'n bestelde A6 :)

• Wasbeer2006
Ik vind dat sowieso niks, telefoon stuk, leeg of weet ik wat en je staat erbij.....
Goed nu heb je tegenwoordig meer problemen als je de telefoon niet bij je hebt maar toch.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
bobloblaw schreef op maandag 3 november 2025 @ 10:02:
[...]

Dat doe ik al vier jaar met Tesla, maar als ik dit topic wat doorlees denk ik niet dat ik dat meteen durf met m'n bestelde A6 :)
Ik heb zeven jaar tesla gereden en sinds ze de mogelijkheid hebben met de mobiele sleutel werkte het bij mij direct goed. Bij de Q6 durven wij op ritten langer dan 15 minuten het al niet aan voor het geval de key niet werkt

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-11 16:36
Hupsel schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:39:
Yeah! Gister een zwarte A6 Avant
S edition e-tron (lease) voorraadauto besteld, inclusief de opties:
  • Winterpakket
  • Privacy glas
  • Remklauwen rood
  • Audi phone box
  • Velgen, multispaak-S, grafietgrijs, glansgedraaid (bandenmaat 245/40 R21 / 275/35 R 21)
Ik kom van een Q4 die prima beviel (ondanks de opstartproblemen het eerste jaar met de software & app)

Rijden per 1-12. De komende weken dit forum maar eens doornemen ☺️

Ohja, wel al een vraag. In de Q4 reed ik altijd in Dynamic in de D stand met 2 streepjes Recuperatie (van de 3). Dit ivm de remlichten die aangaan in B of D3. 😫

Nu heb ik 20 min in de A6 gereden, maar daar zag ik maar 2 recuperatiestanden. Weet iemand of de remlichten aangaan als je het pedaal loslaat op standje 2?
Ps sorry, geen fan van OPD 😅
Dit kwam uit een gesprekje met Perplexity.. of het klopt weet ik niet zeker want hij kwam met wat anders over de Q4 waarvan ik zeker weet hoe het werkt:

De Audi Q4 e-tron kent in elk geval de volgende recupiratiestanden waarbij remlichten aan kunnen gaan:

In de "B" stand (Brake) remt de auto het sterkst op de elektromotor en wordt de meeste energie teruggewonnen. Hierbij gaan de remlichten aan bij het afremmen omdat het systeem sterk vertraagt en de auto effectief remt.

In de "D3" stand (een van de D-standen met hogere regeneratie) wordt ook gerecupereerd en gaan de remlichten aan zodra er voldoende vertraging is. Dit komt doordat bij deze stand de motor ook actief afremt en daarmee de remlichten geactiveerd worden.

In Dynamic mode zijn verschillende standen voor regeneratie mogelijk die ook kunnen leiden tot het activeren van remlichten zodra de vertraging boven een bepaalde grens ligt.

Voor de Audi A6 zijn de recupiratiestanden niet zo fijnmazig geregeld als in de Q4 e-tron. De remlichten gaan aan zodra het mechanische rempedaal wordt gebruikt om te remmen.

Samengevat:
• Bij de Audi Q4 e-tron gaan de remlichten aan zowel in de B stand als in de D3 recupiratiestand omdat in beide case de auto sterk afremt via de elektromotor.
• Dit verschilt van lagere of geen recupiratiestanden waarin de remlichten pas aangaan bij mechanisch remmen.
• Bij de Audi A6 is het meer traditioneel; remlichten gaan aan bij mechanisch remmen, minder specifiek over recupiratiestanden gesproken.

• JTHZZ
Remlichten moeten verplicht aangaan bij een vertraging die meer is dan 0,7m/s2. Dat is namelijk de wettelijke Europese verplichting. En aangezien dat echt heel licht remmen is, is het toch logisch dat de remlichten ook bij recuperatie aan gaan? Ik bedoel, 0,7 is 2,5km/u remmen per seconde. Als je dat met pedaal loslaten niet haalt, kun je net zo goed niet met B rijden. Of mis ik iets?
Overigens recupereert, in tegenstelling tot een Tesla, een A6/Q6 ook gewoon als je het rempedaal indrukt dus qua verbruik zal B of D niet veel schelen. Het is puur wat je fijn vindt rijden.

[ Voor 41% gewijzigd door JTHZZ op 03-11-2025 18:52 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Recuperatie stand 1 gaan dr remlichten niet aan, stand 2 wel.

Ik rijd ze meestal in D (persoonlijk vind ik coasten fijn) met automatische recuperatie ingeschakeld, en dan indien nodig flipperen en uitzonderlijk remmen. Ik kan vaak hele stukken rijden, inclusief rotondes zonder het gas én rempedaal niet aan te raken, de automatische recuperatie werkt best goed vind ik! Met de voetrem wordt inderdaad ook gewoon regeneratie toegepast indien mogelijk. Én ook in D is auto hold een optie (iets verder de rem doortrappen bij stilstand).

Maar goed, boven een bepaalde hoeveelheid afremmen gaat de remverlichting inderdaad gewoon aan. Of dat nu in de B-stand is, automatische regeneratie, of flippers (stand 2) maakt niet uit, en bij de voetrem uiteraard altijd

• MaikDuif1981
M4tthijs schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:52:
[...]

Hi Dit probleem heb ik vorige week ook gehad toen ik mijn auto mocht ophalen. De dealer kreeg het op dat moment ook niet voor elkaar. Zijn advies was om het later, nogmaals te proberen.

Een dag later heb ik het zelf nog een keer geprobeerd, en toe werkte het ineens.

De melding lijkt te zeggen dat het aan jouw device ligt, maar in de werkelijkheid lijkt het probleem toch echt bij Audi te liggen. De verkoper is wel een aantal keer terug gelopen naar zijn desk, om iets te checken, maar ik weet niet wat hij daar gedaan heeft.
Inmiddels het ik de digitale sleutel aan de praat. Ik kreeg vanmiddag een mailtje van MyAudi met een configuratiewachtwoord voor de digitale sleutel. Daarna kon ik de stappen doorlopen en een digitale sleutel aan de Wallet toevoegen!
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste