• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:35
Mijn batterij percentage update niet meer in de app & via home assistant, de andere sensoren (zoals de ritten, de km die ik nog kan rijden, etc) updaten wel. Nog iemand issues? Manueel refreshen in de app geeft geen update. Dit is al enkele dagen aan de gang.

Nog iemand zelfde issue?

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 07:08
liber! schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:56:
Mijn batterij percentage update niet meer in de app & via home assistant, de andere sensoren (zoals de ritten, de km die ik nog kan rijden, etc) updaten wel. Nog iemand issues? Manueel refreshen in de app geeft geen update. Dit is al enkele dagen aan de gang.

Nog iemand zelfde issue?
Ik heb dit ook gehad. Heeft in totaal een week of drie geduurd. Op enig moment contact gehad met de werkplaats van mijn Audi dealer en die hebben een backend sessie reset gedaan. Daarna duurde het nog een dag of 5 en toen was het ineens opgelost. Ik weet ook niet of die backend reset heeft gewerkt. Lijkt me als je dat doet dat het niet nog 5 dagen duurt. Dus wachten tot het weg is is denk ik het beste advies helaas.

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:45
Dean Martin schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 17:34:
[...]

Zou wel zo netjes zijn geweest. Maar als ik me voorstel wat het voor een gedoe zou gaan opleveren, heb ik er niet zoveel zin in.

Mocht het luchtvering zijn geweest was het een ander verhaal (voor mij).
Zo zou ik erook naar kijken, los of het "netjes" is hoe belangrijk is het voor jouw. Ik zou er nog wel een punt van maken denk ik. Ze hebben waarschijnlijk gewoon de pakketten niet goed omgezet. Tech pro en mmi plus, daar zijn opties uitgehaald oa de luchtvering en hud. De hud zijn ze gewoon vergeten.

Drive select is nu ook een losse optie, die hebmje met luchtvering wel nodig, kijk even op die erop zit. Ik neem aan dat deze er met luchtvering standaard opzit anders zou je hem niet in kunnen stellen.

Het is heel raar de Q6 is goedkoper geworden, de A6 long range ook maar de 83kw een stuk duurder. Heel on audi had je alle techniek met tech pro en dat was redelijk goedkoop. Mijn 83kw avant is 74k met tech pro, leer, trekhaak. Dat is echt niet duur voor zo,n confi.

Maargoed de A6 met luchtvering is echt een hele hele goede auto en in die confi veel betaalbaarder dan een BMW of Mercedes, degene die het meest in de buurt komt en misschien nog wel iets comfortabeler is, nl ietsje stiller en met de grote accu wat goedkoper is de ES90, vind je die mooi ga daar absoluut in rijden, het is anders maar misschien juist daarom wel een hele grote concurrent

[ Voor 14% gewijzigd door Wasbeer2006 op 17-05-2026 09:48 ]

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Wasbeer2006 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:44:
[...]

Zo zou ik erook naar kijken, los of het "netjes" is hoe belangrijk is het voor jouw. Ik zou er nog wel een punt van maken denk ik. Ze hebben waarschijnlijk gewoon de pakketten niet goed omgezet. Tech pro en mmi plus, daar zijn opties uitgehaald oa de luchtvering en hud. De hud zijn ze gewoon vergeten.

Drive select is nu ook een losse optie, die hebmje met luchtvering wel nodig, kijk even op die erop zit. Ik neem aan dat deze er met luchtvering standaard opzit anders zou je hem niet in kunnen stellen.

Het is heel raar de Q6 is goedkoper geworden, de A6 long range ook maar de 83kw een stuk duurder. Heel on audi had je alle techniek met tech pro en dat was redelijk goedkoop. Mijn 83kw avant is 74k met tech pro, leer, trekhaak. Dat is echt niet duur voor zo,n confi.

Maargoed de A6 met luchtvering is echt een hele hele goede auto en in die confi veel betaalbaarder dan een BMW of Mercedes, degene die het meest in de buurt komt en misschien nog wel iets comfortabeler is, nl ietsje stiller en met de grote accu wat goedkoper is de ES90, vind je die mooi ga daar absoluut in rijden, het is anders maar misschien juist daarom wel een hele grote concurrent
Ja, en er is grote kans dat ik het na 2 dagen uitzet, want heb het nooit als prettig ervaren (HUD).

Drive select zit erop, thanks!

The best is yet to come

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wasbeer2006 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:32:
[...]

Kijk naar een goed interieur reiniger. Van van Stipt is niet slecht. Maar er is zat.

Ik zou het vooral regelmatig doen ook als je op het oog niets ziet, als je wat ziet wordt het vaak een behoorlijke klus.

Koop er twee goede doeken bij die je alleen hiervoor gebruikt op YT is ook zat te vinden.
Van stipt? Da’s is gewoon omgebrand ali spul he. Niet intrappen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Wasbeer2006
Dinictus208 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 12:08:
[...]

Van stipt? Da’s is gewoon omgebrand ali spul he. Niet intrappen.
Ik heb er niet veel van. Doeken en dan de interieurspray. Die opmerking heb ik vaker gehoord. Vraag me af of dat waar is.

Die droogmaakdoeken zijn echt geen "ali" , die blijft al ruim twee jaar als een mallle water opzuigen. Beter dan die van Monello. En ali is gewoon een Bol.com ze verkopen ook gewoon goed spul, dat staat meestal alleen niet op de eerste pagina. Al zat carbon spul voor mijn fietsen besteld wat echt gewoon goed is.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:38

MLLL

Palm Treo 650

Ach. sommige Audi's zijn ook 'omgebrand' VWspul :D

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:53
Maar niet de Q6/A6!! Dat is een omgebrande Macan :)

[ Voor 43% gewijzigd door JTHZZ op 17-05-2026 18:46 ]

• Martijn77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:47
Helaas na 20.000 kilometer de Audi vorige week vrijdag achter moeten laten bij de dealer. Probleem met de stuurinrichting. Stuurhuis moet vervangen worden. Advies van de dealer (telefonisch na ontdekken van de storing)en ANWB (ingeschakeld door Audi assistence) was uiteindelijk, bleek na een bezoek aan de dealer, niet correct. Dit varieerde van “laat de auto maar even 2 uur staan” dan is de storing er wel uit. Tot het loshalen van de accuklemmen en het advies om er rustig mee door te rijden en op enig moment de dealer te bezoeken. Auto staat voor aankomende week op de planning voor reparatie.

in de tussentijd een Audi A6 Sportback meegehad en nu een BMW 530e Touring. De Audi had geen trekhaak en dit Hemelvaart weekend stond een lang weekend met de caravan op de planning. Was benieuwd hoe de Audi met de caravan zou presteren. Met de BMW ging dat prima. Op een later moment de Audi proberen.

Audi A6 E-tron Avant S edition

• metalpro2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-05 19:54
JTHZZ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:45:
Maar niet de Q6/A6!! Dat is een omgebrande Macan :)
Speaking of which: heeft de macan dezelfde issues, aangezien ze dus op hetzelfde PPE platform staan? Weet iemand dit?

• liber!
rickjehh schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:37:
[...]

Ik heb dit ook gehad. Heeft in totaal een week of drie geduurd.
Sinds vanmorgen is het automatisch weer opgelost, geen actie ondernomen richting support/garage.

Gisteren voor het eerst de auto getest met een fietsendrager op de trekhaak, ging vlot, wat waarschuwingen over geen dodehoek waarschuwingen, etc en nauwelijks extra verbruik.

• MaikDuif1981
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-05 11:27
996 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:45:
De truc om zekering 9 op rij 3 in de zekeringkast in de beenruimte van de passagier, tijdelijk te verwijderen, werkte prima om het probleem op te lossen dat mijn navigatie / GPS de weg kwijt was. Bedankt voor eenieder die de tip hier (veel) eerder vermeldde!
Ik had dit weekend precies hetzelfde probleem. Zekering 9 op rij 3 een nachtje uit de zekeringkast gehouden, de volgende dag er weer in gezet en MMI gereset. Toen stond de auto niet meer middenin de Merwede geparkeerd :)

Blijft bijzonder dat dit soort foutmeldingen random optreden....

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-05 21:22
De voorbije dagen heb ik plots meermaals wacko foutmeldingen gekregen:
- probleem oplaadsysteem, enkel AC opladen is nog mogelijk
- adaptieve cruise control kon ik één rit niet aanzetten wegens fout in systemen
- geluid bleef na navigatie instructie in "navigatie" modus waardoor de muziek dof en stil klonk (wordt gedempt tijdens een navigatie instructie)
- in uw regio is draadloze Android Auto niet mogelijk (say what???)
- het opstarten van het draadloze wifi signaal mislukt, we proberen opnieuw (die pop up kwam de ganse rit van een half uur elke 10 seconden - waanzin!!)

Ik heb de wagen op 9 maanden tijd nog steeds niet binnen gebracht voor een update omdat ik lees dat de problemen ofwel nog erger worden ofwel er nog andere bij komen in die KD2 update. Dit is afwachten tot de KD2+, nog een paar maanden geduld oefenen?

• Wasbeer2006
metalpro2021 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:07:
[...]

Speaking of which: heeft de macan dezelfde issues, aangezien ze dus op hetzelfde PPE platform staan? Weet iemand dit?
De Macan minder, maar de Taycan heeft op zijn zacht gezegd ook wel wat problemen. Ik weet het iest ander platform. Maar wel hetzelfde concern.

Maarja kijk eens de nieuwe mercedese CLA, maar zelfs de nieuwe S klasse behoorlijk wat ghostbreaking bij de journalisten! Ik heb het met de A6 3 keer gehad op 100meter in een tunnel, maar verder nooit. Even afkloppen dat wel....... Inmiddesl twee storingsvrije weken. Al erg genoeg dat het het vermelden waard is.

• Wasbeer2006
fwinters schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:06:
De voorbije dagen heb ik plots meermaals wacko foutmeldingen gekregen:
- probleem oplaadsysteem, enkel AC opladen is nog mogelijk
- adaptieve cruise control kon ik één rit niet aanzetten wegens fout in systemen
- geluid bleef na navigatie instructie in "navigatie" modus waardoor de muziek dof en stil klonk (wordt gedempt tijdens een navigatie instructie)
- in uw regio is draadloze Android Auto niet mogelijk (say what???)
- het opstarten van het draadloze wifi signaal mislukt, we proberen opnieuw (die pop up kwam de ganse rit van een half uur elke 10 seconden - waanzin!!)

Ik heb de wagen op 9 maanden tijd nog steeds niet binnen gebracht voor een update omdat ik lees dat de problemen ofwel nog erger worden ofwel er nog andere bij komen in die KD2 update. Dit is afwachten tot de KD2+, nog een paar maanden geduld oefenen?
-Opladen doet ie het ook echt niet of zegt ie het alleen. Ik heb de melding de eerste maanden geha dnu niet meer maar het werkte altijd.

-Geluid heb ik ook wel eens, zet hem het nummer op pauze of naar een andere bron en weer terug en het werkt weer. Had ik in mijn passat al last van en ook in mijn V60, lijkt meer een AA of AP probleem.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 17:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Alhoewel de storingen bij mijn auto best mee vallen, vind ik de kofferklep toch wel de ergste.

Stoer aan komen rijden met je glimmende Audi om vervolgens te horen: "Meneer, uw kofferbak staat nog open..."

Ik snap niet dat ze hier niet een kleine bugfix voor kunnen uitbrengen en dit alleen bij een grote release aangepast kan worden.

[ Voor 24% gewijzigd door AkroBatik op 19-05-2026 10:41 ]

.

• MaikDuif1981
Ik ervaar de volgende 2 issues regelmatig:
  • De WIFI verbinding staat soms random uit als ik met de auto wil wegrijden (ik gebruik mijn telefoon als dongle om data te besparen). Doordat de WIFI soms uitstaat (en ik vergeet dit te checken) ben ik meestal halverwege de maand door mijn databundel heen van Audi / Vodafone / Cube3.
  • De afstandsregeling van de adaptieve cruisecontrol gaat soms terug naar 3 maar niet altijd. Hierdoor rijdt je soms op de snelweg met een aantal gefrustreerde automobilisten omdat de ACC zo'n enorm gat laat vallen tussen de voorligger.
Zijn hier mensen die deze ervaring delen / weten hoe dit is op te lossen?

Inmiddels ook een dakkoffer (via Markplaats) en dakdragers (Thule Wing Edge Black) gekocht voor de zomervakantie. Ongeveer 2 weken getest, verbruik lijkt ongeveer 2kWh hoger te liggen dan zonder dakkoffer. Bevesting en constructie van de dakdrager was even puzzelen,maar met wat geduld prima te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3KsFcB1sJnMFyI5JISfmGNnhd_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmJ581qwy96GAv8MMiUZjqt8.jpg?f=fotoalbum_large

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23

pietje63

RTFM

@MaikDuif1981 Dank voor het delen van de dakkoffer ervaring. Tav cruise control: ja dit ervaar ik zelf ook. Soms blijft hij op 1 staan, soms terug naar 3 (ondanks de instelling)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05 16:21
liber! schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:56:

Nog iemand zelfde issue?
For what it's worth, de app die niet meer update kan een link hebben met je Home Assistant integratie:

IndigoX in "Het grote Audi A6 & Q6 e-tron topic"

• Hunted
  • Laatst online: 27-05 09:27
Bij mij werkt CarPlay niet meer draadloos. Iemand een oplossing. Via kabel wel.

• Wasbeer2006
pietje63 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:27:
@MaikDuif1981 Dank voor het delen van de dakkoffer ervaring. Tav cruise control: ja dit ervaar ik zelf ook. Soms blijft hij op 1 staan, soms terug naar 3 (ondanks de instelling)
Die instelling hangt ook vast aan je driveselect op comfort (3) is die bv anders dan balanced (2)

• Wasbeer2006
MaikDuif1981 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:24:
  • De WIFI verbinding staat soms random uit als ik met de auto wil wegrijden (ik gebruik mijn telefoon als dongle om data te besparen). Doordat de WIFI soms uitstaat (en ik vergeet dit te checken) ben ik meestal halverwege de maand door mijn databundel heen van Audi / Vodafone / Cube3.
  • De afstandsregeling van de adaptieve cruisecontrol gaat soms terug naar 3 maar niet altijd. Hierdoor rijdt je soms op de snelweg met een aantal gefrustreerde automobilisten omdat de ACC zo'n enorm gat laat vallen tussen de voorligger.

Inmiddels ook een dakkoffer (via Markplaats) en dakdragers (Thule Wing Edge Black) gekocht voor de zomervakantie. Ongeveer 2 weken getest, verbruik lijkt ongeveer 2kWh hoger te liggen dan zonder dakkoffer. Bevesting en constructie van de dakdrager was even puzzelen,maar met wat geduld prima te doen.

[Afbeelding]
De wifi snap ik nooit. Ik zet nooit mijn hotspot aan en gebruik bijna geen databundel, echt maar een 50mb poer maand oid.

Hoe gebruik je de telefoon? Bij AA of AC draadloos heb je wifi nodig anders werkt het niet, dan gebruikt hij automatisch je telefoon bundel als je ook de app via AA of AC gebruikt.

Pas als je de apps van de auto gaat gebruiker, dan gebruik je data van de auto

• metalpro2021
Bouwjaae: 2025 Softwareversie .01

Ik ben momenteel bezig met een roadtrip door Europa. Dus kan goed de issues en workarounds rustig beoordelen.

Adaptieve cruisecontrol: valt regelmatig uit. Dan werkt cruisecontrol nog wel, maar wordt de snelheid niet aangepast aan de voorganger. Remmen gebeurt pas als de radar het voertuig heeft opgemerkt (niet de camera).

Oorzaak: geen idee. Maar lijkt geen vervuilde camera o.i.d. te zijn. Kan plaatsvinden aan het begin van een "langrijden-stuk of aan het eind. Het lijkt er meer op dat de CPU te druk is met andere zaken en geen (priori-)tijd kan geven aan het afhandelen van de cameradata.

Workaround: stel de afstandhouder opnieuw in. Er wordt dan kennelijk iets gereset en dan werkt het (weer even of voor langere tijd).

Gevaarzetting / ongemak: na een melding is het niet zeker of het wel of niet werkt. Kan allebei. Dit is eigenlijk onacceptabel naar mijn mening. (Ander gedrag in dezelfde omstandigheden)

• MaikDuif1981
Wasbeer2006 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:45:
[...]

De wifi snap ik nooit. Ik zet nooit mijn hotspot aan en gebruik bijna geen databundel, echt maar een 50mb poer maand oid.

Hoe gebruik je de telefoon? Bij AA of AC draadloos heb je wifi nodig anders werkt het niet, dan gebruikt hij automatisch je telefoon bundel als je ook de app via AA of AC gebruikt.

Pas als je de apps van de auto gaat gebruiker, dan gebruik je data van de auto
Ik gebruik wel eens de Spotify app in de auto om muziek te draaien. Verder alleen navigatie van Audi. AC is draadloos gekoppeld en dan wordt ook de hotspot gekoppeld (ik heb in mijn telefoon een automatisering toegevoegd, waarbij de hotspot automatisch aangezet wordt zodra AC gekoppeld is).

Blijft bijzonder dat de databundel zonder gekke dingen meestal halverwege de maand al verdwenen is!

• Wasbeer2006
MaikDuif1981 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:40:
[...]

Ik gebruik wel eens de Spotify app in de auto om muziek te draaien. Verder alleen navigatie van Audi. AC is draadloos gekoppeld en dan wordt ook de hotspot gekoppeld (ik heb in mijn telefoon een automatisering toegevoegd, waarbij de hotspot automatisch aangezet wordt zodra AC gekoppeld is).

Blijft bijzonder dat de databundel zonder gekke dingen meestal halverwege de maand al verdwenen is!
Ja en dat snap ik dus niet bij mij gebruikt ie max een 50mb, zelf met een roadtrip in het buitenland met continu de navigatie werd het niet meer.

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:37
metalpro2021 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:28:
Adaptieve cruisecontrol: valt regelmatig uit. Dan werkt cruisecontrol nog wel, maar wordt de snelheid niet aangepast aan de voorganger. Remmen gebeurt pas als de radar het voertuig heeft opgemerkt (niet de camera).
Goh, mij was eigenlijk niet bekend dat hij ook de camera gebruikt voor de ACC, dacht juist enkel radar (en camera's voor het sturen tussen de lijnen). Zal er eens op letten de komende tijd. Welke melding krijg je als dit gebeurt? Krijg je een melding?

[ Voor 4% gewijzigd door Alamo op 21-05-2026 09:22 ]

• liber!
IndigoX schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:25:
For what it's worth, de app die niet meer update kan een link hebben met je Home Assistant integratie:
De rest van de app deed wel updates, Audi works in mysterious ways is zowat de samenvatting van deze hele topic.

• metalpro2021
Alamo schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:21:
[...]

Goh, mij was eigenlijk niet bekend dat hij ook de camera gebruikt voor de ACC, dacht juist enkel radar (en camera's voor het sturen tussen de lijnen). Zal er eens op letten de komende tijd. Welke melding krijg je als dit gebeurt? Krijg je een melding?
Ik dacht dat ook. Alleen, waarom is "radar-dichtbij" (ook bij error messages) altijd actief en "radar-ver weg" dan niet meer? Niet altijd maar soms.... Kan een "dataverwerkingsissue" in de radar module of de gateway zijn, .maar mijn "hunch" is dat dit twee losse modules zijn die het lastig vinden altijd goed te communiceren..

Error message is regelmatig wat iedereen heeft: tempolimiet lukt niet meer o.i.d. icoon: autootje met liggend streepje warming in geel. (Icoontje op dashboard wit)

[ Voor 10% gewijzigd door metalpro2021 op 21-05-2026 16:28 ]

• JTHZZ
MaikDuif1981 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:24:
Ik gebruik nooit wifi en krijg mijn databundel niet op. Kinderen spelen regelmatig spelletjes, ik gebruik spotify en podcast app. En altijd Audi navigatie met satellietkaart. Misschien als je video gaat streamen met de browser, maar dat doe ik nooit.
Neem aan dat je de setting dat hij de afstand moet onthouden al hebt aangezet? Bij profielwissel gaat hij terug naar 3. Dus als mijn vrouw met haar profiel/sleutel heeft gereden en ik ga rijden, staat hij weer op 3, ongeacht haar laatste setting.

Overigens is setting 3 een afstand van 1,8sec dus nog net niet de wettelijk legale afstand tot je voorligger. Dus dat ‘enorme’ gat is eigenlijk wat je zou moeten aanhouden op de snelweg. Maar niet in Nederland natuurlijk.. wij bepalen dat natuurlijk zelf wel.

[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 21-05-2026 19:56 ]

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

996

In de Audi-app zie ik geen laad-animatie meer tijdens het laden? (het snoer met zo'n groen stroompje dat er doorheen loopt, als ik het me goed herinner)

De app geeft aan dat er geen laadsessie actief is terwijl de Audi wel degelijk aan het laden is. Zal wel een tijdelijke bug zijn hoop ik,hebben meer mensen dit?

[ Voor 28% gewijzigd door 996 op 21-05-2026 19:58 ]

• Wasbeer2006
Radar alleen voor ACC. En de combo van radar en camera voor lane.

Daarom werkt je ACC wel als je net je ruit gekrapt heb en je lane niet en dat levert, vooral in de winter die melding op, waar ie er dan vier van geeft en dan denken velen hier dat alles fout gaat maar er is dus helemaal niets aan de hand.

Dat is overigens niet alleen VAG, andere merken werkt dit ook zo, dat is gewoon een technische vereiste voor de functionaliteit

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 07:08
Ik krijg die meldingen nu ook regelmatig hoor, niet alleen in de winter. Bij zonnig weer maar ook bij bewolking op langere stukken soms ook om de 5-10 minuten. Vervolgens blijft de acc wel gewoon werken dus het lijkt gewoon overgevoeligheid oid. Er zijn overigens ook dagen bij dat ik helemaal geen melding krijg.

• Haasje80
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-05 11:08
Wasbeer2006 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:30:
[...]
  1. Ik merk het niet, maar waaraan merk je dan continu dat de BT verbreekt, sluit je de telefoon draadloos aan? Ik denk namelijk dat het je wifi is en niet je BT.
  2. weet ik niet gebruik het via AA
Nee het is echt de bluetooth. Van de week naar de dealer geweest, van te voren gevraagd of ze de software willen updaten van de auto naar de laatste versie. Helaas zijn ze pas in de middag naar de problemen gaan kijken en het updaten van de auto duurt een hele dag :X :? . Kan over een maand weer terugkomen. Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag. Bluetooth resetten op de telefoon etc. heeft niks geholpen. Zo ver ik kan controleren is het probleem Samsung gerelateerd.

• Wasbeer2006
Haasje80 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:38:
[...]

Nee het is echt de bluetooth. Van de week naar de dealer geweest, van te voren gevraagd of ze de software willen updaten van de auto naar de laatste versie. Helaas zijn ze pas in de middag naar de problemen gaan kijken en het updaten van de auto duurt een hele dag :X :? . Kan over een maand weer terugkomen. Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik het graag. Bluetooth resetten op de telefoon etc. heeft niks geholpen. Zo ver ik kan controleren is het probleem Samsung gerelateerd.
Oke, maar het enige wat over BT loopt is je telefoongesprek, de muziek loopt bij draadloos over wifi.

Nu is natuurlijk wel de initiele verbinding op BT, dus wat je aangeeft zou in dat perspectief wel kunnen

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Haasje80 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 15:38:
[...]

Ik heb dit inderdaad ook gehad, ik merkte het doordat mijn telefoon telkens een pushmelding gaf met hoelang het nog naar mijn werk was. Dit doet ie altijd als hij verbinding met de auto maakt. Elke minuut kreeg ik die en opeens deed ie niets meer. Heb de privacy instellingen op de auto nagelopen en die waren gereset. Ook de verbinding moest helemaal opnieuw tot stand gebracht worden. Ineens deed ie het weer. Het is daarna niet weer voor gekomen.
edit:
ik heb een iPhone air

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:35
Ok, ik ben er klaar mee. Mijn Q6 uit juli 2025 heeft last van de bekende kinderziektes, maar ze worden steeds irritanter. Ik kreeg afgelopen week op een ritje van 1:15 uur 8 x de melding over dat bepaalde 'bestuurderhulpsystemen' maar beperkt beschikbaar zijn. Ze verdwijnen vanzelf, maar toch irritant. Gisteren op een ritje van 10 minuten dezelfde melding 3 x gehad. Ook afgelopen week weer een melding (dit keer in het rood) met 'gevaar, parkeer de auto direct'. Uitstappen, instappen en de melding is weer weg. Niet stoppen laat de melding niet automatisch verdwijnen. Dan hebben we momenteel ook problemen met de achterklep; die gaat maar voor 30cm open, of ik dat nou aan de achterklep, met de sleutel of vanuit de bestuurdersdeur doe.... Ook het sluiten gaat niet meer goed. Man, een auto van 86k met deze problemen.... Ik heb gisteren de dealer geinformeerd dat ik er klaar mee ben, net een offficiele klacht naar de dealer gestuurd.

Ze mogen dat ding helemaal onderzoeken, updaten, repareren - als de meldingen niet verdwijnen, of - met nieuwe software erger worden - dan is het helemaal klaar, dan gaat ie weg.

/rant (sorry)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• brechtdk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20:34
Wij zijn momenteel met de A6 op reis. Eerste dag 800km aan 25kwh gemiddeld. Vandaag 500km aan 19,5. Geen idee waarom - exact zelfde omstandigheden, wind, temperaturen. Weliswaar met 2 fietsen op de trekhaak.

Wat bij ons niet werkt is Disney+. We kunnen wel iets kiezen maar het speelt niet af. Zwart scherm met draaiend cirkeltje. Vreemd, want paar weken terug werkte het nog prima. Nochtans zien we wel een thumbnail met de beelden van de film als we scrollen met de tijdsindicstor, maar afspelen op zich doet het niet. Nochtans is de verbinding perfect. Ik heb de MMI gereset, de cache gecleared, de app opnieuw geinstalleerd, … youtube doet het wel goed. Dan maar de ipad gebruikt 😏

• metalpro2021
brechtdk schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 15:03:
Wij zijn momenteel met de A6 op reis. Eerste dag 800km aan 25kwh gemiddeld. Vandaag 500km aan 19,5. Geen idee waarom - exact zelfde omstandigheden, wind, temperaturen. Weliswaar met 2 fietsen op de trekhaak.

Wat bij ons niet werkt is Disney+. We kunnen wel iets kiezen maar het speelt niet af. Zwart scherm met draaiend cirkeltje. Vreemd, want paar weken terug werkte het nog prima. Nochtans zien we wel een thumbnail met de beelden van de film als we scrollen met de tijdsindicstor, maar afspelen op zich doet het niet. Nochtans is de verbinding perfect. Ik heb de MMI gereset, de cache gecleared, de app opnieuw geinstalleerd, … youtube doet het wel goed. Dan maar de ipad gebruikt 😏
My 2 cents: Ben je in het buitenland? De databundel roamt en er geld per land andere gebruikersvoorwaarden (vanuit disney dus).

• Haasje80
Teknix1982 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 19:04:
[...]

Ik heb dit inderdaad ook gehad, ik merkte het doordat mijn telefoon telkens een pushmelding gaf met hoelang het nog naar mijn werk was. Dit doet ie altijd als hij verbinding met de auto maakt. Elke minuut kreeg ik die en opeens deed ie niets meer. Heb de privacy instellingen op de auto nagelopen en die waren gereset. Ook de verbinding moest helemaal opnieuw tot stand gebracht worden. Ineens deed ie het weer. Het is daarna niet weer voor gekomen.
edit:
ik heb een iPhone air
Gisteren telefoon geüpdatet naar One UI 8.5, helaas geen oplossing. Getest met s24 en flip 6, lijkt dus wel Samsung gerelateerd. Hopelijk doet de update bij de dealer iets, wordt knettergek van de meldingen en niet kunnen bellen. Zal de privacy instellingen eens controleren.

• Dean Martin
  • Niet online
Kun je op het passagiersscherm Youtube kijken tijds het rijden? En heb je daar premium voor nodig?

De informatie die ik online kan vinden is wat wisselend.

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 24-05-2026 20:04 ]

The best is yet to come

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Je kan gewoon youtube kijken met of zonder premium.

Je kan ook de browser (vivaldi) downloaden om alle webcontent te bekijken incl disney plus of andere content als de native app niet werkt.

25 kwh is erg heftig. Hoe hard heb je gereden :D

[ Voor 69% gewijzigd door AkroBatik op 25-05-2026 14:33 ]

.

• Wasbeer2006
Dean Martin schreef op zondag 24 mei 2026 @ 19:52:
Kun je op het passagiersscherm Youtube kijken tijds het rijden? En heb je daar premium voor nodig?

De informatie die ik online kan vinden is wat wisselend.
Ja het kan rijdend, maar de bestuurder ziet niks, dat weet ik 100% zeker

Of je premium nodig hebt weet ik niet en dat komt omdat ik zelf wel premium heb. Denk niet dat het uitmaaklt

• Wasbeer2006

Vaak is er dan toch een omstandigheid anders. Wind, tempratuur, de accu tempratuur, hoogte. Met snelladen de tempratuur hoog opgelopen. Of bepaalde pieken. Pas naar Hamburg had ik ook 25kw staan zobder dakkoffer en zonder fietsen achterop. Maarja zeker een half uur topsnelheid helpt vast niet :-)

Voorbeeld heen naar Spa, circa 300km 19,8kw in de ochtend waarbij het eerste stuk in NL van 90km echt heel heel langzaam gereden, rond de 95, in Belgie 125 a 140.

Terug net zo hard in Belgie en 120 in NL 18.3kw, maar op de heenweg klim je 600m en op de terugweg daal je deze dat scheelt echt mega! ik kwam op de terugweg bij Luik aan met 12.4kw over een kiometer of 40 snelweg.

• JTHZZ
Wasbeer2006 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:04:
[...]

Vaak is er dan toch een omstandigheid anders. Wind, tempratuur, de accu tempratuur, hoogte. Met snelladen de tempratuur hoog opgelopen. Of bepaalde pieken. Pas naar Hamburg had ik ook 25kw staan zobder dakkoffer en zonder fietsen achterop. Maarja zeker een half uur topsnelheid helpt vast niet :-)

Voorbeeld heen naar Spa, circa 300km 19,8kw in de ochtend waarbij het eerste stuk in NL van 90km echt heel heel langzaam gereden, rond de 95, in Belgie 125 a 140.

Terug net zo hard in Belgie en 120 in NL 18.3kw, maar op de heenweg klim je 600m en op de terugweg daal je deze dat scheelt echt mega! ik kwam op de terugweg bij Luik aan met 12.4kw over een kiometer of 40 snelweg.
Volgens mij zegt hij dat die 25kWh met twee fietsen op de trekhaak was. En bij een A6 maakt dat qua stroomlijn enorm veel uit omdat ze boven de auto uitsteken en je dus een extra soort remparachute hebt.

Hier een ritje van 210km door Nederland en West-België. In Nederland 108 op de ACC en in België 126. Resultaat 16,5 kWh/100km, Q6 SB met 19”. Ik ben tevreden, op langzamere stukken haal ik ook 14-15 en heel soms lager.

• MaikDuif1981
JTHZZ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:55:
[...]

Ik gebruik nooit wifi en krijg mijn databundel niet op. Kinderen spelen regelmatig spelletjes, ik gebruik spotify en podcast app. En altijd Audi navigatie met satellietkaart. Misschien als je video gaat streamen met de browser, maar dat doe ik nooit.

[...]
Ik gebruik alleen de navigatiekaarten en de spotify app in de auto (dus niet via AC). Daarnaast koppel ik de Wifi hotspot van mijn telefoon aan de auto, om het dataverbruik te minimaliseren (heel irritant dat de WiFi in de auto random uitstaat als ik 's ochtends vertrek).
Neem aan dat je de setting dat hij de afstand moet onthouden al hebt aangezet? Bij profielwissel gaat hij terug naar 3. Dus als mijn vrouw met haar profiel/sleutel heeft gereden en ik ga rijden, staat hij weer op 3, ongeacht haar laatste setting.

Overigens is setting 3 een afstand van 1,8sec dus nog net niet de wettelijk legale afstand tot je voorligger. Dus dat ‘enorme’ gat is eigenlijk wat je zou moeten aanhouden op de snelweg. Maar niet in Nederland natuurlijk.. wij bepalen dat natuurlijk zelf wel.
Welke setting is dat? Ik doe helemaal niets met profielen, 1x ingesteld en daar rijd ik altijd mee.

[ Voor 7% gewijzigd door MaikDuif1981 op 26-05-2026 14:05 ]

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 15:53
Zul je net zien dat de klimatisering (om voor te koelen) via de app niet werkt de laatste 3 dagen.... grrrr

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:38

MLLL

Palm Treo 650

Hupsel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:43:
Zul je net zien dat de klimatisering (om voor te koelen) via de app niet werkt de laatste 3 dagen.... grrrr
Bij een beetje knappe auto blaast de airco het binnen een minuutje toch wel koel?!

• JTHZZ
MaikDuif1981 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:39:
[...]

Welke setting is dat? Ik doe helemaal niets met profielen, 1x ingesteld en daar rijd ik altijd mee.
Boekje even openen vanuit de app en op ‘afstand’ zoeken. Eerste artikel is deze link: https://ownersmanual.audi.com/app/rdw/module/QUNBLUFCU1RBTkQtRUlOU1RFTExFTg?language=nl_NL

Laatste alinea staat waar je het instelt dat hij het onthoudt.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 15:53
MLLL schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 15:57:
[...]

Bij een beetje knappe auto blaast de airco het binnen een minuutje toch wel koel?!
Nou, niet met deze temperaturen.... maar dan nog.
  • 1 week sneeuw in december en geen voorverwarming mogelijk
  • 1 week 25+ graden en geen koeling mogelijk op afstand
Tussendoor altijd gewerkt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQBT7xNgaB88Xo02j8b6FlUlHNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JR6P2wofODAl79usrWE7ii3L.png?f=fotoalbum_large

Overigens werkt versturen van een reisdoel vanuit de app voor de navigatie ook opeens niet meer, komt niks aan in de auto... maar goed daar maak ik geen probleem van...

[ Voor 23% gewijzigd door Hupsel op 26-05-2026 16:58 ]

• Hammetje
Vanochtend door de dealer teruggebeld over de problemen die ik ervaar met de Q6. Blijkbaar is voor de achterklep een workaround beschikbaar, die wil ik gaan proberen als de klep weer problemen geeft. De verklaring van de dealer is dat de ‘veren’ die de klep laten bewegen kunnen denken dat iets de klep tegen houdt, dan schieten ze in beschermings modus. Hij zegt als je dat kalibreren meer dan 3 x moet doen, de veren onder garantie vervangen kunnen worden.

Wat betreft de meldingen geeft de dealer aan dat KD3 vermoedelijk in juni beschikbaar komt en dat ze me hebben aangemeld om in te plannen voor de update wanneer die er is.

Als ik reddit moet geloven zou dit de software van de q6 2026 modellen moeten zijn die wordt uitgerold naar de 2025 modellen.

Had bij Tesla even een inruilcheck gedaan, die wilde 45k betalen…. Voor een auto van nog geen jaar oud, 30k op de teller waarvan nieuwprijs 86k was. We wachten de Audi dealer even af wat de update gaat doen ;-)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• pietje63

pietje63

RTFM

Vandaag 13,4 kWh / 100KM bij naar huis rijden, waar ik twee weken terug rond de 18 zat bij vergelijkbaar verkeer. Combinatie van hogere temperaturen en zomerbanden. Had het verschil niet zo groot verwacht.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
Hammetje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:13:
Vanochtend door de dealer teruggebeld over de problemen die ik ervaar met de Q6. Blijkbaar is voor de achterklep een workaround beschikbaar, die wil ik gaan proberen als de klep weer problemen geeft. De verklaring van de dealer is dat de ‘veren’ die de klep laten bewegen kunnen denken dat iets de klep tegen houdt, dan schieten ze in beschermings modus. Hij zegt als je dat kalibreren meer dan 3 x moet doen, de veren onder garantie vervangen kunnen worden.

Wat betreft de meldingen geeft de dealer aan dat KD3 vermoedelijk in juni beschikbaar komt en dat ze me hebben aangemeld om in te plannen voor de update wanneer die er is.

Als ik reddit moet geloven zou dit de software van de q6 2026 modellen moeten zijn die wordt uitgerold naar de 2025 modellen.

Had bij Tesla even een inruilcheck gedaan, die wilde 45k betalen…. Voor een auto van nog geen jaar oud, 30k op de teller waarvan nieuwprijs 86k was. We wachten de Audi dealer even af wat de update gaat doen ;-)
Van mijn Audi dealer recent een document gekregen waarbij er stond dat er een update gepland was week Q2/2026 met daarbij ook nog een aparte melding van serietoepassing update week 26/2026 (Geen idee of dit over hetzelfde gaat)

hij was recent binnengegaan voor de vele gekende software issues, na de fix/update voorlopig geen issues meer ( Hout vasthouden)

Hieronder een kopie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmtbUd0iDE-pNbL-xRmuPlqN-u0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nsueod9QL96dkxf1KBaPSdO7.png?f=fotoalbum_large

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM

• brechtdk
  • Registratie: Oktober 2024
JTHZZ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:03:
[...]

Volgens mij zegt hij dat die 25kWh met twee fietsen op de trekhaak was. En bij een A6 maakt dat qua stroomlijn enorm veel uit omdat ze boven de auto uitsteken en je dus een extra soort remparachute hebt.

Hier een ritje van 210km door Nederland en West-België. In Nederland 108 op de ACC en in België 126. Resultaat 16,5 kWh/100km, Q6 SB met 19”. Ik ben tevreden, op langzamere stukken haal ik ook 14-15 en heel soms lager.
Inderdaad, ik merk dat de fietsen het verbruik enorm doen toenemen. Normaal rijd ik rond de 18-20kwh 😊. Onze snelheid was gemiddeld 100km/u maar nooit meer dan 130.

Ik heb een 100kwh batterij, dus aan het verbruik van 25kwh zou ik in principe 400km moeten kunnen rijden. In praktijk was het echter maar 300 (opnieuw, met fietsen) mogelijls beïnvloed airco edm de range nog meer, en wordt dat overhead verbruik niet meegeteld bij de kwh/km teller.

Laden gaat wel echt enorm snel.

Wat Disney+ betreft hebben we ook geprobeerd om een hotspot te maken met de telefoon. Dat lukt, maar ook dan geen video. Het is volgens mij niet de bedoeling, we kunnen de film starten en er verschijnt dan bvb 6+ bovenaan, maar het beeld zelf blijft zwart. Mogelijks ligt het inderdaad aan het feit dat wij in het buitenland zijn en er andere gebruikersvoorwaarden gelden maar dat lijkt me toch ook een beetje raar (wanneer gebruik je dit anders)

[ Voor 4% gewijzigd door brechtdk op 26-05-2026 21:47 ]

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 08:26
Kun je linkje delen? Wel interessant om te volgen.

• Hammetje

• Naafets88
Naafets88 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:24:
[...]

Van mijn Audi dealer recent een document gekregen waarbij er stond dat er een update gepland was week Q2/2026 met daarbij ook nog een aparte melding van serietoepassing update week 26/2026 (Geen idee of dit over hetzelfde gaat)

hij was recent binnengegaan voor de vele gekende software issues, na de fix/update voorlopig geen issues meer ( Hout vasthouden)

Hieronder een kopie

[Afbeelding]
Deze ochtend alle gekende fouten opeens terug.. typisch

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 28-05 11:17
Naafets88 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:38:
[...]

Deze ochtend alle gekende fouten opeens terug.. typisch
Precies de reden dat ik hem niet meer binnendoe bij een dealer, ze doen maar wat want ze hebben momenteel ook gewoon geen oplossing.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 08:24
Gisteren liep ik langs de auto en zag ik een bobbel op de achterband :X

Kan me niet herinneren dat ik iets geraakt heb of door een gat gereden heb, al zitten er al wel kleine scheurtjes op de bobbel, vanmorgen gelijk de dealer gebeld, kan vanmiddag al langs komen voor inspectie (en hopelijk ook snel vervanging).

Banden hebben misschien 6-7k gereden profiel is nog 6-7mm , 2 weken geleden bij het wassen was er nog niets aan de hand.

Hopelijk een beetje coulance van de dealer waar ik hem 2 maanden geleden heb gekocht als ik toch 2 nieuwe achterbanden nodig zal hebben (bij teveel profiel verschil).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6Wr2iNrTalYyiTBGNpLfok_k3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjbicqgqBZTIQQZofYbqLv2z.jpg?f=fotoalbum_large

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• MaikDuif1981
Overigens werkt versturen van een reisdoel vanuit de app voor de navigatie ook opeens niet meer, komt niks aan in de auto... maar goed daar maak ik geen probleem van...
Ik heb sinds een week precies hetzelfde probleem. Lijkt ook wel alsof de pop-up op mijn telefoon veranderd is door een software update. Dus hopelijk is dit weer snel opgelost, maakte er namelijk veel gebruik van, omdat de spraakbesturing voor de navigatie niet vlekkeloos werkt.

• Alamo
Laadpercentage wil ook niet meer bijwerken bij, pull-to-refresh geeft foutmelding.

Denk dat ze op dit moment weer serverproblemen hebben, aangezien meerdere mensen nu problemen melden die allemaal cloud-gerelateerd zijn.

• Johnbeer
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-05 07:39
Voor de liefhebber een update over de door mij eerder gemelde storingen en het "zoekerige" rijgedrag en naar rechts trekken bij acceleren op de snelweg: dit meldde ik de dealer al vrijwel direct na aflevering in oktober. Die heeft er toen in gereden en vond "niks vreemd". Omdat er vlak daarna toch winterbanden op moesten, heb ik het maar zo gelaten. Die winterbanden reden gelukkig een stuk beter.

Maar nu met weer de zomerbanden; weer dat vervelende rijgedrag. Nou moest de auto voor allerlei storingen toch naar de dealer, dus gelijk maar even een stukje rijden, nu met mij ernaast. Deze monteur voelde wél gelijk het niet-conforme rijgedrag. In de werkplaats bleek uitlijning gewoon prima, maar toch de achterwielen links/rechts maar eens verwisseld: opeens trekt de auto nu naar links....

En wat die storingen betreft is het lijstje uitgebreid naar "Boordnet HV storing" na loskoppelen van de aanhanger. Eerst geel, 2e keer rood: niet meer verder rijden.

Software update (naar 03.10) moest de storingsmeldingen en andere problemen verhelpen. Eind van de dag kon ik de auto ophalen; maar bij wegrijden flikkert het hele MMI scherm om er daarna in volledig zwart mee op te houden. Toch maar weer de leenauto mee. De dealer melde dat het hele scherm defect is en verwacht een nieuwe te moeten laten komen (uit Duitsland).

• fuchs
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:56
De range valt mij toch wel tegen. Heb de Q6 83kWh. Ik rijd in principe alleen maar korte stukjes en niet veel km, vandaar de keuze voor de 83kWh. In 99,9% is range dus niet belangrijk. Maar toch. Vorige week een nachtritje naar Schiphol gereden, ca 165km. Accu 100% vol, bij aankomst nog 49% acculading over. Gemiddeld 94km/h gereden meest snelweg, cruise op 108. Terugweg ook ‘s nachts gereden, ca 50km voor thuiskomst moeten laden. Had toen wel de storing dat de bestuurdershulpsystemen het niet deden dus kon niet op cruise rijden. 100 aangehouden. Dus met een volle accu lukt 300 km niet eens. Gelukkig komt het bij mij niet heel veel voor dat ik grote afstanden rij maar wltp 485 is behoorlijk optimistisch. Verder overigens erg tevreden over de auto, de genoemde storing heb ik normaliter weinig last van.

• JTHZZ
Toch wel bijzonder. Wilde net posten dat ik vandaag juist weer onder de indruk was. 275km gereden en kwam met 49% thuis (vol vertrokken). Verbruik 14,6kWh/100km.

45km N weg, de rest snelweg met 107-108 op de ACC. Ook de 83kWh/76kWh netto Q6, wel de sportback met 19”. 2025 model met 3.10 software

[ Voor 9% gewijzigd door JTHZZ op 27-05-2026 20:47 ]

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:12

CoolHead621

Enjoy every moment

Hammetje schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 17:13:

En wat moet je doen om het te kalibreren ?

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19

Beamer

Return of the legend

Beamer schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:39:
Iemand recent een Avant besteld en geleverd gekregen wat doet de levertijd momenteel? 3-4 maanden?
Niemand?

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@JTHZZ Haalde je dat verbruik met een A6 of Q6?
Zonder dat erbij te zetten zeggen de verbruiken niks.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• JTHZZ
Andrehj schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:31:
@JTHZZ Haalde je dat verbruik met een A6 of Q6?
Zonder dat erbij te zetten zeggen de verbruiken niks.
Lees aub mijn post nog een keer goed. Stond er al die tijd al bij: Q6 SB

• JTHZZ
CoolHead621 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:12:
[...]

En wat moet je doen om het te kalibreren ?
Tegelijkertijd bij de achterklep de buitenknop en de binnenknop (voor dichtdoen, niet de afsluitknop) ingedrukt houden tot je een piepje hoort. Dan even open en dicht doen en dan doet hij het weer een tijdje goed.

[ Voor 3% gewijzigd door JTHZZ op 27-05-2026 21:54 ]

• Hammetje
JTHZZ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:53:
[...]

Tegelijkertijd bij de achterklep de buitenknop en de binnenknop (voor dichtdoen, niet de afsluitknop) ingedrukt houden tot je een piepje hoort. Dan even open en dicht doen en dan doet hij het weer een tijdje goed.
Dit @CoolHead621 ; alleen mijn dealer zei dat ik de klep na die procedure 3 x moest openen en dichtdoen.
Nu doet de klep het 'ineens' weer normaal, dus wachten tot het weer fout gaat.

• MaikDuif1981
JTHZZ schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:33:
[...]

Boekje even openen vanuit de app en op ‘afstand’ zoeken. Eerste artikel is deze link: https://ownersmanual.audi.com/app/rdw/module/QUNBLUFCU1RBTkQtRUlOU1RFTExFTg?language=nl_NL

Laatste alinea staat waar je het instelt dat hij het onthoudt.
Ik heb dit menu opgezocht, de laatst ingestelde afstand staat opgeslagen. Echter ik rijd meestal met "1"als instelling (ik weet het dat is eigenlijk een te korte afstand). Toch wordt elke keer de default afstand op 3 ingesteld.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
fuchs schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:29:
De range valt mij toch wel tegen. Heb de Q6 83kWh. Ik rijd in principe alleen maar korte stukjes en niet veel km, vandaar de keuze voor de 83kWh. In 99,9% is range dus niet belangrijk. Maar toch. Vorige week een nachtritje naar Schiphol gereden, ca 165km. Accu 100% vol, bij aankomst nog 49% acculading over. Gemiddeld 94km/h gereden meest snelweg, cruise op 108. Terugweg ook ‘s nachts gereden, ca 50km voor thuiskomst moeten laden. Had toen wel de storing dat de bestuurdershulpsystemen het niet deden dus kon niet op cruise rijden. 100 aangehouden. Dus met een volle accu lukt 300 km niet eens. Gelukkig komt het bij mij niet heel veel voor dat ik grote afstanden rij maar wltp 485 is behoorlijk optimistisch. Verder overigens erg tevreden over de auto, de genoemde storing heb ik normaliter weinig last van.
Toch wel opvallend, 51% op 165km zou 25.5kWh/100km zijn.

Van de week met de Q6 e-tron quattro, geen SB maar de reguliere variant, op een soortgelijke rit 17.0kWh/100km gereden. Cruise control op 107km/h. En nog op winterbanden ook :X

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Wasbeer2006
fuchs schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:29:
Vorige week een nachtritje..... Nu was vorige week nogal een weersomslag het is ook een nacht 4 graden geweest als jij net die hebt gehad kan ik me er wel iets bij voorstellen, als is dat nog wel extreem.

Ik heb in de warmte vd week een lange rit van 440km gehad en gemiddeld 14.5kw/100km met een A6. Wel netjes aan de snelheid gehouden dat had als reden dat ik de bestuurder niet was :-)

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:18
Heeft iemand al wel eens de storing gehad m.b.t. kinderbeveiliging slot? ik moet service blijkbaar opzoeken hiervoor.

• Alamo
Rickrebr schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:05:
Heeft iemand al wel eens de storing gehad m.b.t. kinderbeveiliging slot? ik moet service blijkbaar opzoeken hiervoor.
Jep, ik. Aantal keer op de knop drukken loste het bij mij steeds wel op. Zo plotseling als het begon is het ook weer weggegaan, heb het nu al 2 maanden niet meer gehad. Had al contact gehad met de dealer om 'm langs te brengen maar dat stel ik nu dus maar even uit.

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:18
Alamo schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:22:
[...]

Jep, ik. Aantal keer op de knop drukken loste het bij mij steeds wel op. Zo plotseling als het begon is het ook weer weggegaan, heb het nu al 2 maanden niet meer gehad. Had al contact gehad met de dealer om 'm langs te brengen maar dat stel ik nu dus maar even uit.
Top Thanks! dan ga ik dat proberen.

• Haasje80
pietje63 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:12:
Vandaag 13,4 kWh / 100KM bij naar huis rijden, waar ik twee weken terug rond de 18 zat bij vergelijkbaar verkeer. Combinatie van hogere temperaturen en zomerbanden. Had het verschil niet zo groot verwacht.
En welke gemiddelde snelheid was dit? ;)

• MChellinga
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-05 12:01
Mijn grootste ergernis op dit moment is het feit dat ik in het dak paneel een "kraakje/trilling" neem waar ik gek van word. Lijkt achter het A-paneel/ dak te komen aan de bestuurderskant.

Iemand anders dit ook?

• pietje63

pietje63

RTFM

Haasje80 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:41:
[...]

En welke gemiddelde snelheid was dit? ;)
48 km/u, 80% snelweg en stukje binnendoor.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JTHZZ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:52:
Lees aub mijn post nog een keer goed. Stond er al die tijd al bij: Q6 SB
Sorry, heb een nieuwe bril nodig. Voor een Q6 is 14,6kWh/100km een erg netjes verbruik. :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

996

Getriggerd door de verbruikscijfers die ik hier voorbij zag komen, keek ik de lijst van de verschillende ritten in de afgelopen periode eens door. Een woon-werk ritje met stadsverkeer en 80-km-weg is de zuinigste in mijn lijst. En echt wel een uitzondering, de andere ritten variëren van 14 tot 22 kWh.

Denk dat ik de zuinigheidstrofee in dit Topic toch wel gewonnen heb :) Ik rijd met een Q6 Sportback met 83kWh accupakket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmVtULBwJrlsMOJH_u82MIi5N5Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jzDPJVXXyZrp9JGAwm3XN7LS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door 996 op 28-05-2026 21:53 ]

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 08:24
Ik zit met mijn SQ6 op dit moment gemiddeld op 19-20 kwh/100km met gecombineerd stad/snelweg. Ik heb een rustige rechtervoet.

Met mijn 100KW accu haal ik met gemak 450km en hou ik vaak nog wel een beetje over, maar ik probeer bij 30% al vaak wel weer op te laden tot 80%. Dus een goede 200-250km haal ik wel met deze 30-80 regel. Voor dagelijkse ritjes helemaal goed..

Over 4-5 weken ga ik naar Zuid Frankrijk met de auto, dat wordt de eerste echte beproeving qua range en laadtijden.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• liber!
mijn Home Assistant geeft ook al enkele dagen geen nieuwe cijfers meer door (wel nog de oude), nog mensen waarbij dit zo is? Ik zie wel volgende topic: nieuws: Volkswagen lijkt api af te knijpen, werkt niet meer op Home Assistant

Vorige keer heb ik BMW in de ban gedaan na het afsluiten van hun API.

• pietje63

pietje63

RTFM

@liber! zie ook comments bij frontpage artikel. Update installeren is waarschijnlijk voldoende (nieuw endpoint voor de API)

[ Voor 5% gewijzigd door pietje63 op 29-05-2026 09:27 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

996 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:50:
Getriggerd door de verbruikscijfers die ik hier voorbij zag komen, keek ik de lijst van de verschillende ritten in de afgelopen periode eens door. Een woon-werk ritje met stadsverkeer en 80-km-weg is de zuinigste in mijn lijst. En echt wel een uitzondering, de andere ritten variëren van 14 tot 22 kWh.

Denk dat ik de zuinigheidstrofee in dit Topic toch wel gewonnen heb :) Ik rijd met een Q6 Sportback met 83kWh accupakket

[Afbeelding]
6% onzuiniger maar gemiddelde snelheid die 55% hoger ligt ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8Eghek-WM6-ZMttHa-U7NiBLiM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UQTuHoXXkVG9GCHpdUeHMPCv.png?f=fotoalbum_large

Wel a6 sportback

.

• Alamo
Ook verbruikscijfer dan van mij van vanochtend:

SQ6 (SUV)
21 inch, dus 255 voor 285 achter
Tegenwind, kracht 2 a 3
Temperatuur tussen 22 en 26 graden
A/C ECO, Drive select Efficiency
120 kilometer gereden
Gem. snelheid 80km/u
21,0 KWh/100km

Op basis van mijn gevoel zijn de grootste invloeden de banden en de wind, met name op routes met veel snelweg.

• Alamo
liber! schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:37:
mijn Home Assistant geeft ook al enkele dagen geen nieuwe cijfers meer door (wel nog de oude), nog mensen waarbij dit zo is? Ik zie wel volgende topic: nieuws: Volkswagen lijkt api af te knijpen, werkt niet meer op Home Assistant

Bij mij werkt de HA integratie nog wel (maar hoe lang nog :) )

• liber!
Laatste update van https://github.com/audiconnect/audi_connect_ha heeft het opgelost.

• Dean Martin
  • Niet online
Eindelijk m'n A6 e-tron SB mogen ophalen.

Kleinigheidje; Ik heb projectielampjes in de buitenspiegels, maar die doen niks, is dat normaal? Werken ze alleen wanneer het donker is?

En kun je instellen dat de laatst gebruikte drive select optie onthouden wordt? In mijn geval individual.

[ Voor 23% gewijzigd door Dean Martin op 29-05-2026 18:58 ]

The best is yet to come

• Alamo
Dean Martin schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:53:
Eindelijk m'n A6 e-tron SB mogen ophalen.

Kleinigheidje; Ik heb projectielampjes in de buitenspiegels, maar die doen niks, is dat normaal? Werken ze alleen wanneer het donker is?

En kun je instellen dat de laatst gebruikte drive select optie onthouden wordt? In mijn geval individual.
Gefeliciteerd!

Ja, de projectie op de grond zie je alleen in het donker.

Weet niet of het inmiddels veranderd is, maar in bijna alle gevallen start je in Balanced (of Individual als je zaken hebt aangepast). Dit staat sowieso in de handleiding, weet ik.

• Dean Martin
  • Niet online
Alamo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:25:
[...]

Gefeliciteerd!

Weet niet of het inmiddels veranderd is, maar in bijna alle gevallen start je in Balanced (of Individual als je zaken hebt aangepast). Dit staat sowieso in de handleiding, weet ik.
In mijn geval start 'ie in balanced ondanks dat 'ie de laatste rit op individual stond.

The best is yet to come

• JTHZZ
Ik reed vandaag heen en terug 280km, vertrok met 100% en kwam met 49% weer terug aan. Dat zou theoretisch ongeveer de WLTP range van 540km zijn. Niet harder dan 108 gereden en zeker op de terugweg veel file gehad, wat goed is voor het verbruik omdat je minder snel rijdt. Airco moest wel flink werken met 32 graden buiten. Gemiddelde snelheid was heen boven de 90 en terug rond de 75.

Wederom 14,5kWh gescoord. Blijkbaar nogal wat verschil tussen een SQ6 en een Q6 SB als ik dat zo lees. Is natuurlijk een andere stroomlijn, maar twee wiel aangedreven en ‘weinig’ pk’s. Banden 19 inch vs 21 inch scheelt ook nogal. En rijstijl misschien? Met een S ga je natuurlijk niet lopen trutten…

[ Voor 4% gewijzigd door JTHZZ op 29-05-2026 20:03 ]

• Alamo
JTHZZ schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:02:
Ik reed vandaag heen en terug 280km, vertrok met 100% en kwam met 49% weer terug aan. Dat zou theoretisch ongeveer de WLTP range van 540km zijn. Niet harder dan 108 gereden en zeker op de terugweg veel file gehad, wat goed is voor het verbruik omdat je minder snel rijdt. Airco moest wel flink werken met 32 graden buiten. Gemiddelde snelheid was heen boven de 90 en terug rond de 75.

Wederom 14,5kWh gescoord. Blijkbaar nogal wat verschil tussen een SQ6 en een Q6 SB als ik dat zo lees. Is natuurlijk een andere stroomlijn, maar twee wiel aangedreven en ‘weinig’ pk’s. Banden 19 inch vs 21 inch scheelt ook nogal. En rijstijl misschien? Met een S ga je natuurlijk niet lopen trutten…
Mijn terugrit vanmiddag veel lagere gemiddelde snelheid ivm files, namelijk 62km/u. Nu 18,5 KWh/100km. Dezelfde route heb ik met airco uit ook wel eens 17,2 gehaald, de omstandigheden maken gewoon ontzettend verschil.

…en trutten doe ik inderdaad niet _O-

Op zich allemaal leuk om bij te houden die gebruikscijfers maar als ik het echt belangrijk vond had ik gewoon een heel andere auto moeten nemen, iig geen suv.

• Alamo
liber! schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:37:

Misschien hieraan gerelateerd… ik zie nu het percentage en aantal kilometers in de range elke keer oplopen als ik de app open. Voorheen werkte dat slechts elke 5% bij ofzo. Bij jullie ook die verandering zichtbaar? Had ook app update 5.5.0 trouwens.

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:51
Op motor-talk wordt gesproken over een nieuwe update. Versie 03.11.00/c die beschikbaar is.

Zou in ieder geval de kofferklep problematiek moeten oplossen.

En hopelijk ook de zeer regelmatige meldingen “beperkte bestuurder systemen”.

https://www.motor-talk.de/forum/neues-update-t8092425.html?page=60

• Wasbeer2006
Alamo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:25:
[...]

Gefeliciteerd!

Ook apart ik heb niet eens balanced, heb er maar 4 (4,5). Ik heb wel balanced in het individual menu, maar niet aks losse setting

Individual, daar start ie standaard op, kan ik niet aan veranderen.

Daarnaast :Dynamic, comfort en efficiency en efficiency plus

• Dean Martin
  • Niet online
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:58:
[...]

Ook apart ik heb niet eens balanced, heb er maar 4 (4,5). Ik heb wel balanced in het individual menu, maar niet aks losse setting

Heb je wel luchtvering?

The best is yet to come

• Alamo
Wasbeer2006 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:58:
[...]

Balanced verandert van naam naar Individual zodra je minimaal 1 instelling niet-standaard maakt. Als je alles weer origineel terugzet zou hij weer Balanced moeten gaan heten.

• Naafets88
ik heb de S-Line sportzetels in mijn A6 Avant, maar de hoofdsteun is vrij “hard”.

iemand die een soort kussen gebruikt of tips heeft daarvoor?

• Wasbeer2006
Ja die heb ik wel. Misschiende oude 3.10 software en jij de nieuwe 2026 (grijze variant)

• Wasbeer2006
Alamo schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 07:32:
[...]

Balanced verandert van naam naar Individual zodra je minimaal 1 instelling niet-standaard maakt. Als je alles weer origineel terugzet zou hij weer Balanced moeten gaan heten.
Oke dat kan hem zijn inderdaad! zal eens proberen
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste