Afgelopen week ben ik met mijn A6 (83kwh, 21" velgen) op wintersport geweest. Afgelopen jaren deed ik dit met een Polestar 2 launch edition, dus elektrisch die kant op was niet nieuw.
Tijdens deze ritten zijn mij een aantal zaken opgevallen. Laat ik beginnen met wat positieve punten
- Het rijden was top, niet beter dan met de Polestar maar gewoon fijn en rustig.
- Laden, man wat gaat dan snel, een max van 236kw gezien en wanneer we weer doorgingen (80%) lade hij nog steeds rond de 100kw
Dan heb ik toch ook een aantal minpunten/vragen. Misschien zie ik een optie over het hoofd en gebruik ik het niet goed.
- Het verbruik viel me tegen. De temperatuur lag rond het vriespunt, dus dit zal zeker parten spelen, maar heen een gemiddeld verbruik van
25,4 en terug
23,2.
- De navigatie, als ik laadstations op de route zoek kan ik netjes filteren op aanbieder (Ionity, want Audi Charging), echter neemt hij deze instelling niet mee bij het reguliere route plannen. Is er een optie die ik over het hoofd heb gezien waarmee ik ook daar
op aanbieder kan filteren?
- Dan als laatst en deze vond ik echt onbegrijpelijk, wanneer je zoekt naar een laadstation, geeft hij in het overzicht een afstand tot dat laadstation aan, hier ga je vervolgens met het huidige bereik mee rekenen. Echter als je hem kiest kom je erachter dat de aangegeven afstand
hemelsbreed is en niet de daadwerkelijke afstand. Wat is het nut van een afstand hemelsbreed aan te geven??
@
MK_ kan jij iets zeggen over de navigatie bevindingen?