De rest van de app deed wel updates, Audi works in mysterious ways is zowat de samenvatting van deze hele topic.IndigoX schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:25:
For what it's worth, de app die niet meer update kan een link hebben met je Home Assistant integratie:
Ik dacht dat ook. Alleen, waarom is "radar-dichtbij" (ook bij error messages) altijd actief en "radar-ver weg" dan niet meer? Niet altijd maar soms.... Kan een "dataverwerkingsissue" in de radar module of de gateway zijn, .maar mijn "hunch" is dat dit twee losse modules zijn die het lastig vinden altijd goed te communiceren..Alamo schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:21:
[...]
Goh, mij was eigenlijk niet bekend dat hij ook de camera gebruikt voor de ACC, dacht juist enkel radar (en camera's voor het sturen tussen de lijnen). Zal er eens op letten de komende tijd. Welke melding krijg je als dit gebeurt? Krijg je een melding?
Error message is regelmatig wat iedereen heeft: tempolimiet lukt niet meer o.i.d. icoon: autootje met liggend streepje warming in geel. (Icoontje op dashboard wit)
[ Voor 10% gewijzigd door metalpro2021 op 21-05-2026 16:28 ]
Ik gebruik nooit wifi en krijg mijn databundel niet op. Kinderen spelen regelmatig spelletjes, ik gebruik spotify en podcast app. En altijd Audi navigatie met satellietkaart. Misschien als je video gaat streamen met de browser, maar dat doe ik nooit.MaikDuif1981 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:24:
Ik ervaar de volgende 2 issues regelmatig:
- De WIFI verbinding staat soms random uit als ik met de auto wil wegrijden (ik gebruik mijn telefoon als dongle om data te besparen). Doordat de WIFI soms uitstaat (en ik vergeet dit te checken) ben ik meestal halverwege de maand door mijn databundel heen van Audi / Vodafone / Cube3.
Neem aan dat je de setting dat hij de afstand moet onthouden al hebt aangezet? Bij profielwissel gaat hij terug naar 3. Dus als mijn vrouw met haar profiel/sleutel heeft gereden en ik ga rijden, staat hij weer op 3, ongeacht haar laatste setting.Zijn hier mensen die deze ervaring delen / weten hoe dit is op te lossen?
- De afstandsregeling van de adaptieve cruisecontrol gaat soms terug naar 3 maar niet altijd. Hierdoor rijdt je soms op de snelweg met een aantal gefrustreerde automobilisten omdat de ACC zo'n enorm gat laat vallen tussen de voorligger.
Overigens is setting 3 een afstand van 1,8sec dus nog net niet de wettelijk legale afstand tot je voorligger. Dus dat ‘enorme’ gat is eigenlijk wat je zou moeten aanhouden op de snelweg. Maar niet in Nederland natuurlijk.. wij bepalen dat natuurlijk zelf wel.
[ Voor 15% gewijzigd door JTHZZ op 21-05-2026 19:56 ]
In de Audi-app zie ik geen laad-animatie meer tijdens het laden? (het snoer met zo'n groen stroompje dat er doorheen loopt, als ik het me goed herinner)
De app geeft aan dat er geen laadsessie actief is terwijl de Audi wel degelijk aan het laden is. Zal wel een tijdelijke bug zijn hoop ik,hebben meer mensen dit?
De app geeft aan dat er geen laadsessie actief is terwijl de Audi wel degelijk aan het laden is. Zal wel een tijdelijke bug zijn hoop ik,hebben meer mensen dit?
[ Voor 28% gewijzigd door 996 op 21-05-2026 19:58 ]