• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:25
JTHZZ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:34:
Wat is de bron van de informatie dat 2025 auto’s geen updates meer krijgen? Vooralsnog is de informatie op allerlei forums dat er halverwege dit jaar een grote update komt.
Er is uitgelekt dat de 2025 eigenaren geen grote update meer krijgen na KD2+ (sommigen noemen het KD3 en is week 36 van 2026 te verwachten). Deze lost nog enkele problemen op maar het korte antwoord is helaas nee, we krijgen waarschijnlijk niet de volledige grote software-update van de 2026-versie. Hoewel Audi werkt aan stabiliteitsverbeteringen voor de 2025-modellen, is de grote "versiesprong" voorbehouden aan de nieuwe productie. Het feit dat het hen duurt van Q3 2025 tot Q3 2026 om min of meer gelijkaardige features te voorzien voor de 2025 eigenaren duidt op de lage belangrijkheid. Het concept OTA updates zal ook waarschijnlijk nooit meer naar de 2025 versie komen (is bevestigd).

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
fwinters schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:40:
[...]

Er is uitgelekt dat de 2025 eigenaren geen grote update meer krijgen na KD2+ (sommigen noemen het KD3 en is week 36 van 2026 te verwachten). Deze lost nog enkele problemen op maar het korte antwoord is helaas nee, we krijgen waarschijnlijk niet de volledige grote software-update van de 2026-versie. Hoewel Audi werkt aan stabiliteitsverbeteringen voor de 2025-modellen, is de grote "versiesprong" voorbehouden aan de nieuwe productie. Het feit dat het hen duurt van Q3 2025 tot Q3 2026 om min of meer gelijkaardige features te voorzien voor de 2025 eigenaren duidt op de lage belangrijkheid. Het concept OTA updates zal ook waarschijnlijk nooit meer naar de 2025 versie komen (is bevestigd).
Heel eerlijk, als die KD3 update gewoon goede stabiliteit geeft en geen errors/waarschuwingen vind ik het prima. Het uiterlijk van de MMI in de 2026/2027 modellen met dat grijs vind ik best lelijk. Zoals het nu is met zwart zorgt er ook voor dat de scherm bezels minder zichtbaar zijn.

Die Zwitserse YouTube man vond het ook een minpunt dat je maar keuze had uit twee instrumenten clusters op het linkse scherm. Als je dat wilt kun je beter naar mercedes gaan die er een stuk of 5 heeft om uit te kiezen. Mij boeit dat niet echt (in ieder geval bij mij is er 1 favoriet) en daar blijft die dan altijd op staan.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
metalpro2021 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:33:
[...]
Waar dit naar toe kan gaan, juridisch, is dat Audi wordt gedwongen door de rrechter als ze geen effort stelen in verbeteringen om b.v. de 2025 modellen kostenloos om te ruilen met de 2026 modellen. Of financiële compensatie of wat dan ook. Erkenning van schade voor de consument lijkt voor de hand te liggen, als audi geen recall doet. Het is alleen: wie geeft audi het duwtje...
Omruilen naar een 2026 model zal nooit gebeuren. Ik heb twee cases gelezen waarbij de dealer de auto heeft “teruggekocht”. Dat is een soort ontbinding van de koop en het maximaal haalbare. Maar dat ging niet vanzelf.

Is erg vervelend als je nu een Q6 hebt met problemen en weet dat Audi’s aandacht verschuift naar het 2026 model. Volgens mij ging het ook zo met de Q4 dus ze zijn wel consequent

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 15:45

CoolHead621

Enjoy every moment

Zijn de spiegels van de Q6 en A6 E-tron hetzelfde of verschillen ze?

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Rickrebr schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:20:
[...]

Heel eerlijk, als die KD3 update gewoon goede stabiliteit geeft en geen errors/waarschuwingen vind ik het prima. Het uiterlijk van de MMI in de 2026/2027 modellen met dat grijs vind ik best lelijk. Zoals het nu is met zwart zorgt er ook voor dat de scherm bezels minder zichtbaar zijn.

Die Zwitserse YouTube man vond het ook een minpunt dat je maar keuze had uit twee instrumenten clusters op het linkse scherm. Als je dat wilt kun je beter naar mercedes gaan die er een stuk of 5 heeft om uit te kiezen. Mij boeit dat niet echt (in ieder geval bij mij is er 1 favoriet) en daar blijft die dan altijd op staan.
Los van het feit dat ik het allemaal een hoog horen-zeggen gehalte vind hebben, ben ik prima tevreden met de huidige auto. Ik heb al die problemen niet die anderen hebben behalve de kofferbak die eens per maand wat kuren heeft. Als ze dat oplossen en nog een laadaanbiederfiltertje inbouwen ben ik prima tevreden. Zo spannend zijn die nieuwe MY26 dingetjes nou ook weer niet.

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-04 19:07
Net via documenten van de garage gezien dat er een update in week 26/2026 zou zijn.

Ook voor bepaalde modules hebben ze op 18/03 een update gereleased.

Ze hebben die nu op mijn wagen gezet in de hoop voor een oplossing van mijn problemen, maar geen garantie.

Ze spreken van KD2* in het document, de garage zei ook wel KD3

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
JTHZZ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:36:
[...]

Los van het feit dat ik het allemaal een hoog horen-zeggen gehalte vind hebben, ben ik prima tevreden met de huidige auto. Ik heb al die problemen niet die anderen hebben behalve de kofferbak die eens per maand wat kuren heeft. Als ze dat oplossen en nog een laadaanbiederfiltertje inbouwen ben ik prima tevreden. Zo spannend zijn die nieuwe MY26 dingetjes nou ook weer niet.
True, ik ben ook zeker tevreden met de auto! enigste wat ik heb is de standaard waarschuwingen die af en toe op het scherm komen en weer verdwijnen naar 100 meter.

Als ik kijk naar de nieuwe BMW ix3 en de mercedes dan vind ik de A6/Q6 veel mooiere auto. van dat scherm in de BMW krijg ik echt kriebels, die vorm is zo raar. Mercedes vindt ik dan wel cool dat grote scherm, Maarja ik had gelezen dat Mercedes dus geen estate versie gaat uitbrengen van de nieuwe c klasse.

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:58
JTHZZ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:36:
[...]

Ik sluit me hier bij aan. Ik heb gelukkig dan weer geen last van de kofferbak issues. Alleen regelmatig die meldingen dat de assistentiesystemen niet werken terwijl ik op dat moment gewoon op de acc rijdt en hij het toch prima blijft doen. Soms lijkt dat door verblinding van de zon te komen maar vaak ook niet.

Als ze deze dingen nog weten te fixen ben ik prima tevreden. Hij rijdt in ieder geval fantastisch. Bij Tesla waren het op een gegeven moment ook kleine updates die uitkwamen waarvan ik soms niet eens echt iets merkte.

Vergeten toe te voegen maar wat wel erg vervelend is, is dat een aantal berijders waaronder een aantal hier wel allerlei vervelende ellende heeft en dat is niet acceptabel. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik daar tot nu toe geen last van heb want dan zou ik ook ernstig ontevreden zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door rickjehh op 28-04-2026 20:58 ]

• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:15
Rickrebr schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:47:
[...]

True, ik ben ook zeker tevreden met de auto! enigste wat ik heb is de standaard waarschuwingen die af en toe op het scherm komen en weer verdwijnen naar 100 meter.

Als ik kijk naar de nieuwe BMW ix3 en de mercedes dan vind ik de A6/Q6 veel mooiere auto. van dat scherm in de BMW krijg ik echt kriebels, die vorm is zo raar. Mercedes vindt ik dan wel cool dat grote scherm, Maarja ik had gelezen dat Mercedes dus geen estate versie gaat uitbrengen van de nieuwe c klasse.
De IX3 valt me in het echt heel erg tegen, een stuk kleiner dan een Q6 en dat zeg ik als BMW fan.
De Q6 zit toch een beetje tussen een x3 en x5 in.

Welke fout meldingen heb je het over. Als het degene zijn die betrekking hebben op de camera zijn het geen foutmeldingen maar logische waarschuwingen. Het enige is dat de auto dit in 1 melding zou kunnen doen en geen 4 of 5.

Ik heb ook weinig echte problemen, nu even de app, wel irritant op vakantie, maar laten we het ook niet te groot maken, alles in de auto werkt. Ik doe niet veel met de app, behalve het laden thuis op een bepaald tijstip starten, dat wordt volgende week dan even de deur open doen en de knop op de lader indrukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Wasbeer2006 op 28-04-2026 22:15 ]

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:16
Ik zou graag willen begrijpen wat er logisch is aan de waarschuwingen vwb de camera. Misschien dat ik er dan meer begrip voor kan hebben. De ene keer dat ik de melding krijg lijkt er niets aan de hand, de andere keer volgen weer vreemde stuurbewegingen en de daarop volgende keer volgt er ineens een “phantom brake”.

Ben zelf eerlijk gezegd wel een beetje klaar met alle random meldingen en storingen. Een auto die laadstoringen geeft, deuren die niet meer open gaan terwijl er kinderen in zitten, ramen die vanzelf open en dicht gaan, een vergrendelde auto die zonder sleutel gewoon te openen is, ik vind het echt bizar en niet leuk meer.

Hebben jullie trouwens dezelfde ervaring dat als je de Audi navi gebruikt, je op de rechterbaan rijdt en je de voorgestelde (snel)laadstop niet wilt gebruiken en voorbij wilt rijden, hij vol in de remmen gaat omdat hij denkt dat je de afslag moet nemen?
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste