Zoals @
Alamo ook al zegt, echt goedkoper is het niet, het kan je misschien 2-3k schelen, maar hangt ook weer af van welke uitvoering en opties.
Ik ben zelf hier naar de Audi dealer gegaan die goed staat aangeschreven.
In hoeverre je verkoop praatjes moet geloven is aan ieder om zelf te bepalen, maar mij werdt verteld dat wanneer ik een hele jonge auto zocht, ik zelf kon gaan zoeken via autoscout24/gaspedaal etc. en stad en land afzoeken naar een geschikt model, of hij ging kijken voor mij wat rechtstreeks vanuit Audi zelf kwam.
Want blijkbaar is er een programma binnen Audi zelf waar werknemers enkele maanden per jaar in een auto mogen rijden en vervolgens als jong occassion (maar wel met volledige fabrieksgarantie) goedkoper op de markt gezet worden..
Zo heb ik mijn wensenlijstje doorgegeven aan de verkoper (qua uitvoering en opties), en kreeg binnen een week al een auto aangeboden vanuit Audi Duitsland zelf die ruim 25k onder de nieuwprijs zat (NL catalogus prijs). zo goed als full option, bouwjaar mei 2025 en 13k op de teller.
Volledige garantie (5 jaar) vanaf moment dat hij hier in NL op kenteken staat, en 8 jaar (of 160k) op de accu.
Kijk ik naa prijzen op autoscout van modellen die daar aangeboden worden, dan zit het in dezelfde prijsklasse.
En of het een verkoop praatje is of niet, maar ik vind het een fijn gevoel dat de auto rechtstreeks vanuit Audi komt en zowel door Audi zelf als door de dealer helemaal nagekeken zal zijn.
En daarnaast viel er niet heel veel te onderhandelen, omdat de auto's vanuit Audi over heel Europa worden aangeboden en als je niet hapt, iemand in Italie of Belgie dan wel interesse heeft.
Qua onderhandelen hebben we heel iets van de prijs af gekregen, alle afleverbeurten gratis, uitvoerige detailing beurt zowel binnen als buiten, en het inbouwen van een dashcam voor/achter.
Als die kosten nog werden doorberekend dan was het ook snel 2000 euro duurder geweest.