• Wasbeer2006
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 10:08
Pepehv schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:24:
Volgende week dinsdag breng ik mijn Q6 Quattro E1 naar de dealer met deze klacht:

[...]

Recent is mij opgevallen dat het zoemende / resonerende geluid volledig verdwijnt als ik m'n hoofd ver naar voren beweeg richting de voorruit. Het lijkt zich te concentreren op de bestuurderspositie (top :))

Ik hoop echt dat de dealer het herkent en erkent, en er iets mee wil doen. Het heeft namelijk behoorlijke invloed op het rijplezier.

Iemand anders hier die deze klacht herkent?
Ik heb het ook bij de A6, maar alleen tussen de 85 en 95/100. Soms is het meer of minder. Ik verdenk de luchtgaten in de voorbumper die de lucht langs de banden sturen, maar al ik de hogedrukspuit eropzet staan ze vol op de band, oke water is geen lucht maar toch.......

Ik zag ook ergens op het grote www dat het met het type velg te maken heeft ik heb de 20" 10 spaaks, de vrij open velg. Kan dat artikel niet meer vinden

• liber!
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:33
Volgende week ga ik de nieuwe auto (2025 model) afhalen, hopelijk minder issues dan sommige andere hier.

Ik ga allesinds het benzine motorgeluid van mijn BMW X1 HPEV niet missen.
liber! schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:44:
Ik ga vandaag of morgen volgende bestellen (~19,2k korting):

Audi A6 Sportback e-tron Corporate S Performance

Pack interior Luxury (leder/kunstleder - bruin)
Daytonagrijs metaalkleur (pareleffect) -> Ik wou de lichtere versie, maar die hebben ze niet in de Corporate S
santosbruin-santosbruin-staalgrijs/ zwart-zwart / zwart / zwart
Pack Platinum
Trekhaak
Audi phone box
Pack Winter

Zaken die ontbreken? Ik ben voornamelijk opzoek naar een comfortabele auto voor de volgende 5 a 7j.

• Remmyveen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07:00
Ik heb al meerdere berichten gelezen over verschil SOC en SOE van de batterij maar na een rustige rit (enigszins noodzakelijk) en buitentemperatuur van +1 graad vind ik ruim 10% afwijking toch wel erg fors. Net voordat ik de straat in reed kreeg ik melding dat prestaties werden teruggeschroefd, was dus wel echt krap aan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NI3sJhpG_A5Wqkho0IakgKwBhY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TuGkyMz1PUmExl6fSZorljVz.png?f=fotoalbum_large

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Er is vandaag een update verschenen voor de myAudi app in de Apple App Store. Niet zoveel veranderingen er wordt gewoon vermeld dat de MyAudi app voor CarPlay nu voor meerdere modellen beschikbaar is.

Wat ik wel heb opgemerkt is dat je nu in MyAudi voor Carplay nu ook info van het voertuig kan zien (verbruik, radius,…)

Wat alleen nog steeds storend is, is het feit wanneer je die CarPlay app opent er nog steeds wordt gevraagd om het scherm van je iPhone te activeren. 😫

Eigenlijk best bedroevend…de enigste updates die je ziet van Audi is voor een app op je smartphone.

• Wasbeer2006
somfortiwan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:28:
[...]

Mijn tip? De nieuwe IX3 of EX60? 8)7

Nee, even serieus... Duw eens boven op de led lichtbalk in het dashboard, het gekraak dat je dan hoort, ga je op termijn ook tijdens het rijden horen. Sommigen deert het niets, ik word er gek van.

Test vooral ook de driver assistent systems goed zodat je weet wat te verwachten. Er staan veel fancy woorden in de brochure, maar kort samengevat is het een adaptive cruise control die kruispunten en rotondes herkent en daarvoor afremt als de stand van de maan goed is. Als je hier geen belang aan hecht, top, vooral niet gebruiken. Maar verwacht geen automatische lane changes op de autostrade bijvoorbeeld.
Ik heb een hekel aan gekraak, maar ik hoor echt nog niets na 6500, mijn V60 was ook kraakvrij, maar de rest ervoor niet.

Er komen, buiten tesla, nu pas auto's op de markt die zelf van baan wisselen. De IX3 is de eerste auto in Europa de EX60 kan het volgens mij ook. Zeker ook een mooie auto. Maar dat iterieur vind ik bij Volvo echt te kaal worden dat is de reden dat ik niet eens serieus naar een ES90 heb gekeken, buiten dat het ook geen station is.

Voor elk merk/keuze geld, wat vind je belangrijk. Zou ik voor een SUV gaan zou ik zeker ook naar de IX3 en EX60 gaan kijken voor een Station/sedan, de i5, maar misschien nog meer de zeekr als concurenten

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:38
somfortiwan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:28:
[...]

Mijn tip? De nieuwe IX3 of EX60? 8)7

Nee, even serieus... Duw eens boven op de led lichtbalk in het dashboard, het gekraak dat je dan hoort, ga je op termijn ook tijdens het rijden horen. Sommigen deert het niets, ik word er gek van.

Test vooral ook de driver assistent systems goed zodat je weet wat te verwachten. Er staan veel fancy woorden in de brochure, maar kort samengevat is het een adaptive cruise control die kruispunten en rotondes herkent en daarvoor afremt als de stand van de maan goed is. Als je hier geen belang aan hecht, top, vooral niet gebruiken. Maar verwacht geen automatische lane changes op de autostrade bijvoorbeeld.

En foutmeldingen, tja... Bij mij doen ze zich voornamelijk voor bij het opstarten van de wagen na lange tijd stilstand (een paar uur), in combinatie met draadloze verbinding met de wagen (draadloze android auto), meerdere gebruikersprofielen en het al dan niet gebruiken van de digitale sluiten via je telefoon. Allemaal zeer moeilijk te testen in een testrit natuurlijk, maar lees je zeker in over de gekende problemen om zelf uit te maken of het dingen zijn die je zelf wilt gebruiken of waar je je aan zou storen.
Ik snap niet zo goed waarom je zou gaan duwen op de ledbalk. In elke auto als je ergens op drukt dan kraakt er wel iets.

• Wasbeer2006
Rickrebr schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom je zou gaan duwen op de ledbalk. In elke auto als je ergens op drukt dan kraakt er wel iets.
Eens, maar ik doe het ook vaak.
Bij Volvo kom je een eind daar kraakt echt niet veel. Goed die zijn gemiddeld ook 2 tot 300 kilo zwaarder.
Mijn B4 woog wat bij andere merken een hybrid woog, namelijk 1810 kilo

• Beze90210
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 10:13
kwdr schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:12:
[...]

Gelijkaardig probleem gehad, contact opnemen met support via de app, daar staan de juiste telefoonnummers voor support (Audi Digital Support heet die dienst). Via die weg hadden ze mijn probleem in twee dagen opgelost. Ja, je moet even door de eerste lagen van troubleshooting aan de telefoon, maar toen die stappen vruchteloos bleken, stonden er effectief goede support mensen klaar, updates rond server patches, specifieke wagen issues etc.

In mijn geval moest de serverkant op orde gezet worden (remote connectivity werkte voor 1 of andere reden niet meer). Dat ging nooit vanzelf goedgekomen zijn, nog kon ik het zelf rechtzetten.
Idem hier. Sindsdien werkt het toch al enkele weken terug perfect. Server-Cloud issue blijkbaar.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste