Wat ia dit? Zit vast met draadje aan hamdvat. Diefstalpoging? :strip_exif()/f/image/Rqm4ISnNSJsQNexPkYz4GITp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Rqm4ISnNSJsQNexPkYz4GITp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door metalpro2021 op 09-02-2026 14:57 ]
:strip_exif()/f/image/Rqm4ISnNSJsQNexPkYz4GITp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door metalpro2021 op 09-02-2026 14:57 ]
Voorwaarde: de auto is ontgrendeld.
Bij uitval van de portiergreepbediening moeten de portieren noodgeopend worden.
Het is raadzaam om de volgende handelingen alleen uit te voeren als u over de benodigde vaardigheden beschikt.
- Druk de bout (1) in de portiergreep kort in rijrichting zie. Daardoor wordt de bout ontgrendeld en springt uit de portiergreep.
- Trek aan het uiteinde van de kabel (2) , tot het portier opent.
- Geleid na de noodbediening de kabel en de bout weer in de portiergreep.
- Druk de bout (1) in rijrichting tot de aanslag in de portiergreep. Daardoor wordt de bout weer vergrendeld.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Mijn buurman had dit ook. Daar heeft de dealer het uiteindelijk verholpen.cderooij schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:58:
Ik hoop dat iemand een idee heeft of ik dit zelf kan oplossen
Vandaag heb ik de navigatie gestart en dat ging prima, onderweg is de auto de positie compleet kwijt, daardoor schakelde ook de adaptief cruise control uit. Volgens de navigatie reed ik in de Noordzee, na een paar uur uitgestaan te hebben bleef het probleem helaas.
Tijdelijk een andere app voor navigatie gebruiken gaat wel lukken, mar ik ben bang dat snelladen lastig wordt aangezien ik de accu niet kan voorverwarmen en de auto niet weet waar ik ben.
Morgen maar de dealer weer bellen.
(A6 e-tron)
Inderdaad op de achterwielen. Voor mijn A6 heb ik ze besteld bij Bepakt.nl. Daar kun je zoeken op auto / model / bandmaat en het zoekresultaat sluit daar dan bij aan, bijv. max 9mm ruimte (in mijn geval).vargo schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:35:
- Sneeuwkettingen - wat adviseert audi eigenlijk (ik kon zo gauw geen instructie vinden)? Ik neem aan op de achterwielen ivm aandrijving. En zou ik loopvlakkettingen nodig hebben (255/55/19)?
Je moet op de wintersport wel de audi routeplanner gebruiken anders warmt je accu niet op en laad ie traag.vargo schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:35:
Sinds een maand hier ook in een Q6 e-tron advanced edition performance.
Volgende week op wintersport hiermee (eerste keer met elektrische auto) dus ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.Nog andere tips? Iemand problemen gehad met dichtgevroren portieren deze koude winter?
- Gebruiken jullie de ingebouwde routeplanner (incl laadstops), of een app (ABRP)?
- Sneeuwkettingen - wat adviseert audi eigenlijk (ik kon zo gauw geen instructie vinden)? Ik neem aan op de achterwielen ivm aandrijving. En zou ik loopvlakkettingen nodig hebben (255/55/19)?
De afgelopen jaren gingen we met de diesel camper en dan maar 1x tanken (120 liter, ~1:10 verbruik): het wordt dus even wennen met de laadstops.
Maakt het nog uit in welke modus je rijdt met opwarmen van de accu? Zou het liefst in efficiency mode rijden ivm laagste stand luchtvering, maar als de batterij dan niet opwarmt dan zou dat wel erg jammer zijn.Wasbeer2006 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:21:
[...]
Je moet op de wintersport wel de audi routeplanner gebruiken anders warmt je accu niet op en laad ie traag.
Ga uit van twee a twee en half uur doorijden 130 en laden
Ik heb me van het weekend kapot geërgerd aan de openspringende frunk en achterklep (wel 4x) met de hogedrukspuit. Even kort de sleutel binnen gelegd maar toch weer gepakt omdat ik bang was dat de auto op slot ging na x tijd en ik een stuk van huis was.rickjehh schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:31:
Vandaag de A6 gewassen en sleutel in de auto laten liggen lost het probleem van de opende kofferbak en frunk door de hogedrukspuit opwas ook wel toe aan een goede wasbeurt.
Je hebt geen loopvlakkettingen nodig voor zover ik gelezen heb in de Audi handleiding. Bij mijn 19inch mochten het schakels zijn van 12mm als ik het me goed herinner. Maar moet te vinden zijn in de handleiding.vargo schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:35:
Sinds een maand hier ook in een Q6 e-tron advanced edition performance.
Volgende week op wintersport hiermee (eerste keer met elektrische auto) dus ik ben benieuwd naar de ervaringen hier.Nog andere tips? Iemand problemen gehad met dichtgevroren portieren deze koude winter?
- Gebruiken jullie de ingebouwde routeplanner (incl laadstops), of een app (ABRP)?
De afgelopen jaren gingen we met de diesel camper en dan maar 1x tanken (120 liter, ~1:10 verbruik): het wordt dus even wennen met de laadstops.
[ Voor 10% gewijzigd door 996 op 10-02-2026 22:22 ]
Je kunt nog steeds een app gebruiken en de laadstops handmatig toevoegen. Dan wordt er ook voorverwarmd. Maar de Audi navigatie en laadplanner werkt helemaal super, tenzij je per se bij bepaalde aanbieders wilt laden want dat kun je (nog) niet instellen. Hou er wel rekening mee dat volgende week een extreem drukke week gaat zijn dus reken komende zaterdag bij Ionity palen in Duitsland op wachttijd.Wasbeer2006 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:21:
[...]
Je moet op de wintersport wel de audi routeplanner gebruiken anders warmt je accu niet op en laad ie traag.
Ga uit van twee a twee en half uur doorijden 130 en laden
Dit somt ook mijn eerste ervaring goed opHupsel schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:29:
[...]
Ik heb me van het weekend kapot geërgerd aan de openspringende frunk en achterklep (wel 4x) met de hogedrukspuit. Even kort de sleutel binnen gelegd maar toch weer gepakt omdat ik bang was dat de auto op slot ging na x tijd en ik een stuk van huis was.
Volgende keer toch maar doen, aangezien de auto ook met de app ontgrendeld kan worden (mits geen app storing 😅😂)
Volgens Bepakt kun je voor 21" wielen loopvlakkettingen gebruiken.MChellinga schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:24:
Vraagje voor de wintersporters ik heb 21" wielen en volgens het Audi instructieboekje mag/passen er dan geen kettingen. Dan dus maar sokken aanschaffen? Hoe gaan andere hiermee om?
Geen gek idee. Benieuwd of dat werkt.sebassie1980 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:35:
Voor de wintersporters: bij de meesten vast al bekend, maar het verwarmen van de accu gaat tijdens snelladen best hard. Bij mij gisteren van 10 naar 20 graden in 5 minuten @ 167kW. Daarmee kun je anticiperen op een lange autorit.
Wij vertrekken vrijdag om 12:00. Voorafgaand ga ik 's ochtends snelladen van ~30% naar 100%. Dan is denk ik wel aannemelijk dat de accu de volledige 1000km op temperatuur blijft, ook door de laadsessies onderweg via de Audi planner.
Dus je gaat met een koude accu naar 100% laden? Hoelang duurt dit? 40 minuten? Langer misschien wel?sebassie1980 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:35:
Voor de wintersporters: bij de meesten vast al bekend, maar het verwarmen van de accu gaat tijdens snelladen best hard. Bij mij gisteren van 10 naar 20 graden in 5 minuten @ 167kW. Daarmee kun je anticiperen op een lange autorit.
Wij vertrekken vrijdag om 12:00. Voorafgaand ga ik 's ochtends snelladen van ~30% naar 100%. Dan is denk ik wel aannemelijk dat de accu de volledige 1000km op temperatuur blijft, ook door de laadsessies onderweg via de Audi planner.
.
Ik begrijp je verwarringAkroBatik schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:46:
[...]
Ik snap niet zo goed hoe je de tijd van het langzaam laden aan de snellaadpaal gaat inhalen.
Hij zal niet te warm worden, maar ik snap niet zo goed waarom je een warme accu wilt hebben terwijl je pas over een paar 100KM gaat laden. Die accu warmt toch op wanneer je rijdt en naar een lader rijdt?sebassie1980 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:05:
[...]
Ik begrijp je verwarringhet laden doe ik niet direct vooraf, maar eerder op de ochtend, terwijl de kids nog op school zijn. Dus ik verlies er geen tijd mee. En het laden doe ik niet koud, maar weer op 10 graden (5 graden + 15min rijden naar Fastned), wat eerder deze week niet slecht ging (160-170kW).
Als je direct vanuit huis op reis gaat is thuis laden t/m vertrektijd inderdaad effectiever denk ik. Kom ik deze winter zelf meestal niet verder mee dan ~15 graden, maar dat is al een stuk beter dan 5.
Misschien dat 70% snelladen 'm trouwens juist weer te warm maakt, nog geen ervaring mee
Voor sommigen misschien herkenbaar hoe optimalisatiedrang en elektrisch rijden goed samengaan...
.
Antwoord op vraag 2. Via de Duitse FOD store is dit goedkoper af te nemen. Met je NL account inloggen op de Duitse Store. Tijdens dagen zoals Black Friday was het zelfs nog goedkoper.Hupsel schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:52:
2 vragen…
1. Welke van de 2 soundopties is aan te raden ter verbetering? Of moet je beiden nemen?
2. Heeft iemand dat ambient lichtpakket genomen uit de store of zijn er goedkopere opties? 1000 eur voor gekleurde lampjes is wat overdreven in mijn ogen… maar ik zou de richtingaanwijzer wel in de ledbalk willen en s avonds een andere kleur dan wit…
[Afbeelding]
Bij de laadinstellingen op het middenscherm (stekker icoon).996 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:34:
Waar zien jullie de exacte accutemperatuur?
Ik ken alleen de globale meetschaal rechtsonderin het bestuurdersdisplay
[ Voor 34% gewijzigd door JTHZZ op 11-02-2026 15:44 ]
Met een warme accu is je verbruik beter.AkroBatik schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:56:
[...]
Hij zal niet te warm worden, maar ik snap niet zo goed waarom je een warme accu wilt hebben terwijl je pas over een paar 100KM gaat laden. Die accu warmt toch op wanneer je rijdt en naar een lader rijdt?
sebassie1980 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:33:
[...]
Volgens Bepakt kun je voor 21" wielen loopvlakkettingen gebruiken.
:strip_exif()/f/image/ES9Vz2mZexqXSbNHwf7DZqxH.jpg?f=fotoalbum_large)
Ze hebben 'm uiteindelijk twee dagen gehouden. De dagen vóórdat ik aan de beurt was is er blijkbaar storing geweest in de update-service waardoor de dealer uberhaupt geen updates kon uitvoeren op auto's. Daarom duurde het langer voordat ze met die van mij aan de slag konden.Alamo schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:16:
Vandaag mijn SQ6 op afspraak naar dealer gebracht i.v.m. de diverse foutmeldingen. Geparafraseerd antwoord na onderzoek: het lijkt grotendeels of helemaal oplosbaar door een grote update. Het duurt wel 6 uur om die erop te zetten dus lukt vandaag niet meer. Na het installeren willen we kijken wat er nog aan issues overblijft om dat op te lossen.
Ze zullen vast KD2 bedoelen (die heb ik immers nog niet). Vandaag einde dag auto weer ophalen, zonder update dus. Volgende week boeken ze de auto in voor 2 dagen, voor het geval ze veel tijd nodig hebben (of er iets mis gaat denk ik). Kan ook zijn dat ik 'm na 1 dag op mag halen. We gaan het zien!
Ik kan me geen situatie voorstellen waarin 15 minuten heen en 15 minuten terug naar een snellader en vervolgens 40 minuten (of hoe lang het ook duurt om een koude accu tot 100% te laden) sneller is dan gewoon met een koude accu te vertrekken.Wasbeer2006 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:58:
Het ligt aan de buitentempratuur. Ik vraag me echt af of de accu op tempratuur blijft.
Wat ik me wel afvraag, stel je verwarmt de accu tot 20 graden hoeveel zuiniger is de auto dan?
Afhankelijk hoe lang de accu de tempratuur vasthoud kan verwarmen dus lonen bruto/netto verbruik.
[ Voor 23% gewijzigd door AkroBatik op 11-02-2026 22:41 ]
.
Ik kan je nu al vertellen dat KD2 deze problemen niet helemaal oplost. Wij hebben die meldingen nog volkomen random een 2-tal keren per week.Alamo schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 17:17:
[...]
Ze hebben 'm uiteindelijk twee dagen gehouden. De dagen vóórdat ik aan de beurt was is er blijkbaar storing geweest in de update-service waardoor de dealer uberhaupt geen updates kon uitvoeren op auto's. Daarom duurde het langer voordat ze met die van mij aan de slag konden.
Enfin, 3.10 staat er nu op en alle problemen die ik had zijn op dit moment verholpen. Hopen dat het zo blijftVerder hebben ze er niets aan gedaan. Ze waren wel expliciet benieuwd of de foutmeldingen niet terugkomen en zoeken over een maand contact met me... wat mij doet vermoeden dat ze niet heel zeker van hun zaak zijn, maar goed. Als er weer problemen ontstaan ga ik niet wachten tot ze me bellen natuurlijk
Dan neem ik zelf wel direct contact op.
Erg prettig om niet direct 8 keiharde piepen om je oren te krijgen elke keer dat je instapt!
Moest alleen de navigatie in de HUD opnieuw inschakelen, verder zijn alle settings gewoon behouden gebleven volgens mij. Digitale sleutel kan ik nog steeds niet gebruiken, lijkt compleet geblokkeerd server side ofzo. Maar vind ik niet erg, als ik daarmee nieuwe problemen vermijden kan.
Dit is wel een tikje optimistisch, als je in D wat harder gaat rijden of wind tegen hebt. Maar de planner past het dynamisch aan dus gewoon bestemming intypen en gaan. Alleen Ionity lijkt me dit weekend tricky qua drukteAkroBatik schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 22:34:
[...]
Ik kan me geen situatie voorstellen waarin 15 minuten heen en 15 minuten terug naar een snellader en vervolgens 40 minuten (of hoe lang het ook duurt om een koude accu tot 100% te laden) sneller is dan gewoon met een koude accu te vertrekken.
Edit: Vanaf Utrecht naar Fügen met een 80kw a6 zegt de app het volgende:
[Afbeelding]
Uiteraard, persoonlijk zou ik (zeker met 2 jongere kinderen) meer dan 45 minuten stop ijd nodig hebben op 10 uur. Electrisch rijden is wat mij betreft volwassen genoeg dat je gewoon in de auto kan stappen en naar je eindbestemming te rijden zonder rare kunsten. 80 rijden is ook zuiniger, maar dat is gewoon niet wenselijk. 180+ hoeft ook niet, maar zelfs dat kan prima met een 100KW accu.JTHZZ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:00:
[...]
Dit is wel een tikje optimistisch, als je in D wat harder gaat rijden of wind tegen hebt. Maar de planner past het dynamisch aan dus gewoon bestemming intypen en gaan. Alleen Ionity lijkt me dit weekend tricky qua drukte
Zou je niet gewoon een slot meenemen en ze aan de fietsendrager vastbinden als je stopt?Wasbeer2006 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:26:
Ik reken het ook zelf altijd een beetje door. Je ziet na een tijdje een gemiddelde en dan weet je wel ongeveer of dat representatief is. Ik ga in mei gewoon de routeplanner van Audi volgen.
Het dwingt me ook wel om wat rustiger op vakantie te gaan en niet in die haast modus te zitten tot de bestemming. Het enige wat ik irritant vind, ik heb altijd een fiets achterop staan en die ga ik niet achterlaten, dus we gaan altijd twee om twee naar toilet/koffie/versnapering, als je dat niet hebt is het helemaal makkelijk.
.
KD2 lost zeker niet alles op.Beze90210 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 08:49:
[...]
Ik kan je nu al vertellen dat KD2 deze problemen niet helemaal oplost. Wij hebben die meldingen nog volkomen random een 2-tal keren per week.
Audi hoopt tegen de zomer met een update te komen die deze zaken definitef verhelpt.
.
Klopt en zolang je geen custom hoogte instelt, blijft dit ook werken...AkroBatik schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:56:
Met betrekking tot de kofferklep die slechts half opent en slecht sluit, heb ik nog een tip gevonden op een Duits forum:
1. Stel de rubberen bumpers iets minder strak af.
2. Houd, terwijl de kofferklep openstaat, zowel de knop aan de buitenzijde als de knop aan de binnenzijde tegelijk ingedrukt. Hiermee start je het kalibratieproces; je hoort een pieptoon.
3. Sluit vervolgens de kofferklep met één van de twee knoppen. De klep sluit nu onder voortdurend gepiep.
4. Open de kofferklep daarna opnieuw met de knop aan de buitenzijde. De klep opent volledig en weer hoor je continu piepjes.
5. De kalibratie is voltooid wanneer dit wordt bevestigd met een laatste pieptoon.
Bij mij lijkt dit voorlopig te werken. Het schijnt geen definitieve oplossing te zijn, maar lijkt wel te helpen voor enige tijd.
Tja een kabel is een oplossing, maar die komt dan ook weer met nadelen. De laadsnelheid via USB C, zelfs met het extra pakketje is bedroevend, dus met een Pixel komt het er dan op neer dat als ik bedraadde AA gebruik, mijn telefoon batterijpercentage netto achteruit gaat. Mischien is dat dan weer een probleem van mijn Pixel, maar met werkende draadloze AA en een goede 12V lader zou er gewoon geen probleem zijn.Wasbeer2006 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:17:
Eens dat het niet kan, laat dat helder zijn!!
Android auto, sluit het bekabeld aan;
(Hernoem je hotspot, niet de standaard audi naam)
Kofferklep gaat ook met de voet dicht
[ Voor 38% gewijzigd door JTHZZ op 12-02-2026 21:33 ]
.
De officiele klacht is gisteren verstuurd.AkroBatik schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:25:
@somfortiwan Het is haast niet meer geloofwaardig dat dit allemaal door software komt. Ik geloof niet dat iedereen zich hier in herkent. Sommige dingen, zoals de kofferklep, zijn algemeen bekend en super irritant, maar andere dingen zoals de problemen met de profielen en deuren die niet openen, herken ik totaal niet.
Heb je al een fomele klachtbrief gestuurd met een opsomming van de problemen en de vraag voor een structurele oplossing?
Software kan enkel dingen oplossen als de hardware niet defect is. Bij mijn vorige auto had ik hetzelfde, portieren ging niet meer open en bij hoog en laag blijven beweren dat het software was. Totdat de software update een component heeft gebricked, die vervangen werd met nieuwe software en vervolgens de deuren nog niet open gingen. Na 6 weken bleek dat ondanks slechte software, hardware componenten ook slecht gebouwd kunnen zijn.
Tja, vroeger moest je aan een knop draaien om televisie zenders te veranderen, toen kwam er een afstandsbediening en nu kun je dingen vanop je telefoon naar je televisie casten...Wasbeer2006 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:20:
Ze hebben het veel te complex gemaakt en dat heeft ook met onze eisen te maken.
Waar is de tijd dat we een auto beoordeelde op rijgedrag, lekker sturen, gas geven remmen.
Nee het gros wordt warm van een software update....... en alles moet maar werken, met allerlei apparatuur van derde waar een autofabrikant totaal geen invloed op heeft. Maar als de opties er niet zijn, dan is het verhaal "de chinezen zijn verder". Ga eens in een byd rijden oid......... wat een troep, remmen, wegligging echt dramatisch. Zeekr is de uitzondering, maarja feitelijk het luxe merk van Volvo.
Tesla doet het aardig, maar qua rijden is het geen Audi, BMW, volvo etc.
We zetten in de hele wereld wel iedreen het mes op de keel he en dan krijg je dit soort dingen.
En dan nog regelgeving vanuit de EU..... zitten een paar achter een bureau te verzinnen, we hebben niks serieus meer te doen en dan ga je om jezelf aan het werk te houden allemaal idiote dingen verzinnen, zoals een lane assist die gewoon gevaarlijk is. En dagrijverlichting achter verplicht stellen, wat echt helpt dat dan weer niet... Prutsers
Let wel! Ik vind het ook belachelijk, bepaalde problemen en ze hebben gewoon een fout gemaakt bij Audi en door het schandaal hebben ze gewoon besloten ook op merken als Audi en Porsche te bezuiningen.
En als mijn vrouw in de auto stapt druk ze op "2" en de stoel en stuur staan zoals ze wilt en rijden maar. Waarom je meteen 34 andere zaken anders zou willen hebben geen idee? Wat is het probleem met handmatig een andere radio zender instellen?
Ik ben benieuwd naar de I3 en EX60, hoe gaat daar de software zijn. Volvo heeft ook echt problemen met de EX90 die groter zijn dan de A en Q6 etron. De i3 is een compleet nieuwe structuur, als ze die echt voor elkaar hebben zou dat heel knap zijn
Ik had dit probleem ook niet tot na de installatie van KD2. Toen ik voor KD2 binnen ging, had ik al een lijstje van 20 problemen en was het koffer probleem nog niet bekend. Ik had eerlijk gezegd liever zonder Android Auto en digitale sleutel blijven rondrijden dan met een koffer die ik niet kan opendoen in mijn eigen garagerickjehh schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:43:
Het lijkt overigens wel alsof bepaalde klachten en problemen veel vaker voorkomen bij de Q6 dan bij de A6, terwijl beide auto’s op hetzelfde platform staan. Ik herken bijvoorbeeld de problemen die sommigen hier met de kofferbak ervaren totaal niet met mijn A6 Avant. Misschien hebben ze bij de A6 toch hardwarematige aanpassingen gedaan waardoor bepaalde problemen veel minder vaak voorkomen.
Ik rij nu zelf een jaar in een Tesla Model Y maar er is geen enkel Europees merk dat kan tippen aan de gebruiksvriendelijkheid en de handigheidjes van een Tesla (over de prijs nog niet eens gesproken...). Je vrouw drukt op "2" en de stoel en stuur staan zoals ze wilt? Bij Tesla is dat al gebeurd voordat je vrouw in de auto stapt, geheel automatisch toen ze naar de auto liep zonder dat ze het überhaupt door had. Oh, en het was niet eens een optie want het zit er gewoon standaard op.Wasbeer2006 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:20:
Ze hebben het veel te complex gemaakt en dat heeft ook met onze eisen te maken.
Waar is de tijd dat we een auto beoordeelde op rijgedrag, lekker sturen, gas geven remmen.
Nee het gros wordt warm van een software update....... en alles moet maar werken, met allerlei apparatuur van derde waar een autofabrikant totaal geen invloed op heeft. Maar als de opties er niet zijn, dan is het verhaal "de chinezen zijn verder". Ga eens in een byd rijden oid......... wat een troep, remmen, wegligging echt dramatisch. Zeekr is de uitzondering, maarja feitelijk het luxe merk van Volvo.
Tesla doet het aardig, maar qua rijden is het geen Audi, BMW, volvo etc.
We zetten in de hele wereld wel iedreen het mes op de keel he en dan krijg je dit soort dingen.
En dan nog regelgeving vanuit de EU..... zitten een paar achter een bureau te verzinnen, we hebben niks serieus meer te doen en dan ga je om jezelf aan het werk te houden allemaal idiote dingen verzinnen, zoals een lane assist die gewoon gevaarlijk is. En dagrijverlichting achter verplicht stellen, wat echt helpt dat dan weer niet... Prutsers
Let wel! Ik vind het ook belachelijk, bepaalde problemen en ze hebben gewoon een fout gemaakt bij Audi en door het schandaal hebben ze gewoon besloten ook op merken als Audi en Porsche te bezuiningen.
En als mijn vrouw in de auto stapt druk ze op "2" en de stoel en stuur staan zoals ze wilt en rijden maar. Waarom je meteen 34 andere zaken anders zou willen hebben geen idee? Wat is het probleem met handmatig een andere radio zender instellen?
Ik ben benieuwd naar de I3 en EX60, hoe gaat daar de software zijn. Volvo heeft ook echt problemen met de EX90 die groter zijn dan de A en Q6 etron. De i3 is een compleet nieuwe structuur, als ze die echt voor elkaar hebben zou dat heel knap zijn
[ Voor 4% gewijzigd door ColeJ op 13-02-2026 14:10 ]
Als met de KD2 update software versie 3.10.00/C bedoeld wordt: die staat er bij mij al op sinds levering van de auto begin november.Ik had dit probleem ook niet tot na de installatie van KD2. Toen ik voor KD2 binnen ging, had ik al een lijstje van 20 problemen en was het koffer probleem nog niet bekend. Ik had eerlijk gezegd liever zonder Android Auto en digitale sleutel blijven rondrijden dan met een koffer die ik niet kan opendoen in mijn eigen garage
Misschien is de hardware inderdaad anders of zit er in de software van de A6 al een patch nadat ze het in de Q6 gemerkt hebben. Mijn wagen is ondertussen ook al een jaar geleden gefabriceerd, dus kleine hardware verschilletjes zullen er zeker zijn.
Edit:
Als ik even KD2 A6 trunk google, dan kom ik hier terecht... Als je dus nog geen KD2 hebt en ze willen het installeren... Succes!
:strip_exif()/f/image/iZdiJN0GUKXggdFNo0DQ2ZVc.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Hupsel op 14-02-2026 11:45 ]
Dat is bij de Audi ook zo.ColeJ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:08:
[...]
Ik rij nu zelf een jaar in een Tesla Model Y maar er is geen enkel Europees merk dat kan tippen aan de gebruiksvriendelijkheid en de handigheidjes van een Tesla (over de prijs nog niet eens gesproken...). Je vrouw drukt op "2" en de stoel en stuur staan zoals ze wilt? Bij Tesla is dat al gebeurd voordat je vrouw in de auto stapt, geheel automatisch toen ze naar de auto liep zonder dat ze het überhaupt door had. Oh, en het was niet eens een optie want het zit er gewoon standaard op.
Het gebrek aan nuance wat sommige Tesla rijders hebben is storend. Het geding-dong tijdens het rijden, de AP die bij rijstrookwissel eraf gaat, de slechte automatische ruitenwissers of gebrek aan fatsoenlijke parkeerpiepers, verouderde navigatiekaarten, phantom brakes en ga zo maar door. Ze hebben de software echt wel goed voor elkaar maar zo mijlenver voor als sommigen beweren zijn ze ook weer niet.Ook het scherm (en navigatie daarin) van een Tesla werkt gewoon veel en veel beter dan van menig ander Europees merk. Geen enkel schokje met een hoog refresh rate. Vorige week zat ik in een gloednieuwe Mercedes en zoomde de navigatiekaart ver uit. Nou dat ging gepaard met het nodige schokken en laden, vreselijk.
Volgens mij heeft een Tesla ook een liuchtfilter, remvloeistof, banden en remschijven?.
Ik vind het jammer want ben echt een (Duitse) auto liefhebber maar ik ga niet meer terug naar de Duitsers... Nog niet te spreken over het feit dat ze zelfs vinden dat elektrische auto's ook "beurten" nodig hebben bij de dealer
Helemaal met je eens!ColeJ schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:08:
[...]
Ik rij nu zelf een jaar in een Tesla Model Y maar er is geen enkel Europees merk dat kan tippen aan de gebruiksvriendelijkheid en de handigheidjes van een Tesla (over de prijs nog niet eens gesproken...). Je vrouw drukt op "2" en de stoel en stuur staan zoals ze wilt? Bij Tesla is dat al gebeurd voordat je vrouw in de auto stapt, geheel automatisch toen ze naar de auto liep zonder dat ze het überhaupt door had. Oh, en het was niet eens een optie want het zit er gewoon standaard op.
Ook het scherm (en navigatie daarin) van een Tesla werkt gewoon veel en veel beter dan van menig ander Europees merk. Geen enkel schokje met een hoog refresh rate. Vorige week zat ik in een gloednieuwe Mercedes en zoomde de navigatiekaart ver uit. Nou dat ging gepaard met het nodige schokken en laden, vreselijk.
Ik vind het jammer want ben echt een (Duitse) auto liefhebber maar ik ga niet meer terug naar de Duitsers... Nog niet te spreken over het feit dat ze zelfs vinden dat elektrische auto's ook "beurten" nodig hebben bij de dealer
Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback
Je kan verdedigen wat je wil,JTHZZ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 07:32:
[...]
Dat is bij de Audi ook zo.
[...]
Het gebrek aan nuance wat sommige Tesla rijders hebben is storend. Het geding-dong tijdens het rijden, de AP die bij rijstrookwissel eraf gaat, de slechte automatische ruitenwissers of gebrek aan fatsoenlijke parkeerpiepers, verouderde navigatiekaarten, phantom brakes en ga zo maar door. Ze hebben de software echt wel goed voor elkaar maar zo mijlenver voor als sommigen beweren zijn ze ook weer niet.
[...]
Volgens mij heeft een Tesla ook een liuchtfilter, remvloeistof, banden en remschijven?
Prima, ieder zijn mening. Ik praat niets goed maar als iemand grote statements maakt dat tesla mijlenver zou voorlopen op alle Europese merken, dan mis ik de nuance.CoolHead621 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:31:
[...]
Je kan verdedigen wat je wil,
Maar Audi heeft het slecht voor elkaar.
BMW is goed bezig, Met i4 ook niet waar het zou moeten zijn, maar met het nieuwe platform ben ik benieuwd.
Maar vergeleken met een Tesla (of andere merken waar ik geen idee van heb) voelt mijn Audi A6 een stap terug in de tijd.
En Phantombreaks? Doet mijn Audi ook.
Ruitenwissers? Ik zit in de audi net zo vaak aan het stokje (automatische ruitenwissers zijn altijd te vroeg of te laat)
Piepjes, ja in de Audi ook om maar binnen de lijnen te blijven wat deze auto blijkbaar standaard al moeite mee heeft.
Ik probeerde in de eerste maanden de Audi ook goed te praten, Maar sorry, 7 maanden verder en 32.000 km erop hebben zitten denk ik er nu wel anders over.
Wat @ColeJ en @CoolHead621 zeggen kan ik ook alleen maar onderschrijven. Ik kom van 7 jaar Tesla, daarvoor had ik ook audi’s en ben na 7 jaar overgestapt op de Q6. Eerste maanden geen probleem en heerlijke auto dacht ik. Wel wat mindere software maar geen gekke dingen. Toen ineens begon de ellende en nu blijkt dat dat ding zelfs met 50% korting het bedrag nog niet waard is. Audi is het gewoon kwijt qua beleving en techniek. Van de buitenkant mooie auto’s, heb ik altijd gevonden, maar ze lopen nu echt wel mijlenver achter.JTHZZ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:48:
[...]
Prima, ieder zijn mening. Ik praat niets goed maar als iemand grote statements maakt dat tesla mijlenver zou voorlopen op alle Europese merken, dan mis ik de nuance.
The best is yet to come
MY26 geldt toch voor de auto's die vanaf ca juni 2025 geproduceerd zijn? Dan zullen er vast al velen in dit topic zijn die daarin rijden.Dean Martin schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 15:30:
Iemand al een MY26 in ontvangst genomen?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Nee, MY2026 auto's met CL46 technologie aan boord worden pas vanaf CW05 iirc geproduceerd. Dus de eerste zouden 2 weken geleden van de band zijn gerold. Dus nee, die zijn er nog niet.Andrehj schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 15:44:
[...]
MY26 geldt toch voor de auto's die vanaf ca juni 2025 geproduceerd zijn? Dan zullen er vast al velen in dit topic zijn die daarin rijden.
Wat is je echte vraag over MY26?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Pas op: speculatieve content gebaseerd op feiten, constateringen en meningen.Teknix1982 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:43:
[...]
Wat @ColeJ en @CoolHead621 zeggen kan ik ook alleen maar onderschrijven. Ik kom van 7 jaar Tesla, daarvoor had ik ook audi’s en ben na 7 jaar overgestapt op de Q6. Eerste maanden geen probleem en heerlijke auto dacht ik. Wel wat mindere software maar geen gekke dingen. Toen ineens begon de ellende en nu blijkt dat dat ding zelfs met 50% korting het bedrag nog niet waard is. Audi is het gewoon kwijt qua beleving en techniek. Van de buitenkant mooie auto’s, heb ik altijd gevonden, maar ze lopen nu echt wel mijlenver achter.
Wat MK_ reeds geantwoord heeft. Deze hebben aanpassingen:Andrehj schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 15:44:
[...]
MY26 geldt toch voor de auto's die vanaf ca juni 2025 geproduceerd zijn? Dan zullen er vast al velen in dit topic zijn die daarin rijden.
Wat is je echte vraag over MY26?
[ Voor 18% gewijzigd door Dean Martin op 14-02-2026 17:27 ]
The best is yet to come
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
[ Voor 12% gewijzigd door Torrentus op 14-02-2026 18:11 ]
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Zie mijn post boven de jouwe, de nieuwe productie geeft wellicht hoopMaximus schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:47:
Ben mij aan het oriënteren op een nieuwe lease auto, met daarbij de Audi A6 Etron ook op de shortlist.
Nu heb ik het topic doorgenomen en krijg daar niet een al te rooskleurig beeld van de A6. Zijn er ook andere beelden van anderen als nuancering op de storingen en problemen die ik hier teruglees? Het model an sich vind ik heel mooi om te zien. Alleen lezen de reacties in het topic alsof de kopers toch ergens nog beta-testers zijn.
The best is yet to come
Kom uit een Polestar 2. Was een fantastische auto. Maar de A6 avant is zeker een niveau hoger. Weinig last van de problemen die op dit forum voorbij komen. Voor vertrek even voorwarmen en de meldingen, als gevolg van vocht voor de sensor, blijven achterwege. Rij de auto vanaf december en 10.000 km zonder noemenswaardige problemen. Ben zeer tevreden met de auto.Maximus schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 17:47:
Ben mij aan het oriënteren op een nieuwe lease auto, met daarbij de Audi A6 Etron ook op de shortlist.
Nu heb ik het topic doorgenomen en krijg daar niet een al te rooskleurig beeld van de A6. Zijn er ook andere beelden van anderen als nuancering op de storingen en problemen die ik hier teruglees? Het model an sich vind ik heel mooi om te zien. Alleen lezen de reacties in het topic alsof de kopers toch ergens nog beta-testers zijn.
Audi A6 E-tron Avant S edition
Tesla is over een paar jaar gewoon over en uit. Nu de Model S en Model X eruit gaan, de Model Y en 3 het enige zijn wat ze nog hebben, is het over een paar jaar gewoon over en uit met Tesla.JTHZZ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 14:52:
Je mag blijkbaar niet tevreden zijn met je Audi want dan praat je alles goed en als je niet morgen een Tesla koopt doe je eigenlijk iets heel verkeerds.
Misschien kunnen de tesla fanboys gewoon weer terug naar hun topic, kunnen wij hier lekker klagen of juist niet over onze Audi. Ik heb die Tesla versus X discussies al in zoveel topics gezien en ze leiden nooit ergens toe.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR/F en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Gisteren in het zonnetje dit ook gaan doen. Wat een rotklus!PADIpro schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:29:
Sinds vorige week heb ik de Fitcamx draaien in de Audi Q6. Fijn om weer een dashcam te hebben, helaas niet zo geadvanceerd als bij Tesla, maar het doet wat het moet doen.
Installatie is vrij eenvoudig maar je moet wel wat kracht zetten om alle verwijderen en weer terug te plaatsen.
[Afbeelding]
Heb je geen ervaring?, Want goedkoop interieur vind je tegenwoordig in de Audi.barta123 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:23:
[...]
Tesla is over een paar jaar gewoon over en uit. Nu de Model S en Model X eruit gaan, de Model Y en 3 het enige zijn wat ze nog hebben, is het over een paar jaar gewoon over en uit met Tesla.
Als je kijkt wat de Duitsers als complete aandrijflijn aan ontwikkeling hebben klaargespeeld de laatste jaren.
Maar goed dat ga ik niet aan Tesla fanboys uitleggen nee, die hebben graag hun extreem goedkope interieur met iPad op het midden van de plank geschroefd. Mij niet bellen
En ook in de mercedes en bmw tegenwoordig haha.CoolHead621 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:00:
[...]
Heb je geen ervaring?, Want goedkoop interieur vind je tegenwoordig in de Audi.
Eens!Rickrebr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:37:
[...]
En ook in de mercedes en bmw tegenwoordig haha.
Degelijkheid is wat anders dan materiaalgebruik? Volgens mij valt dat mee hoor.CoolHead621 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:14:
[...]
Eens!
Duitse degelijkheid is niet meer standaard bij de Duitsers
En mensen die anders beweren moet toch echt eens gaan kijken bij andere merken (niet europees)
Ik ben echt een Duitse auto liefhebber maar heb geen roze bril op.
Uiteraard zijn er dingen die ze beter doen dan hun niet Europese concurrenten maar het worden er steeds minder.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR/F en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Juist dat harde goedkope plastic onderaan in het interieur is krasgevoelig en ziet er na verloop van tijd niet meer uit.barta123 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:42:
[...]
Degelijkheid is wat anders dan materiaalgebruik? Volgens mij valt dat mee hoor.
Maatje van mij heeft een Enyaq 80 uit 2022 gekocht met 200.000km op de klok, 94% SOH, uitgebreid rapport erbij. (met laadcycli etc). De auto oogt nog nieuw van binnen.
Zo was mijn Polo ook, gekocht met 235.000km, nu bijna 260.000km, uit 2010. Terwijl dat zgn. het horrorjaar was.
En A6 E-tron slecht qua interieur? Volgens mij kan de chauffeur juist prima het instrumentarium zien en zijn de materialen binnen handbereik veelal zacht. M.u.v. het occasionele pianolak plastic. Maar goed, ik kan daar wel doorheen prikken. Ik koop niet een auto omdat ik elke dag aan het dashboard ga pakken. Jammer zijn wel de capacitieve knoppen op het stuur. Maar daar is VW met nieuwe voertuigen ook van terug gekomen.
Meer in een scherm vind ik overigens ook geen probleem, 500 knopjes ontwerpen die je nooit gebruikt oogt vooral rommelig. Ik denk dat ondanks de schermen, VW en Audi nog heel goed weten hoe ze het ergonomisch in elkaar zetten.
Dus nogmaals, een auto met een iPad in het midden begrijp ik niet, waar is de info voor de bestuurder? Er zullen vast genoeg mensen zijn die dat prima vinden, maar ik vind het niks. Net als je stoel gaan bedienen via het scherm in het midden, geen rijhendel meer en je ruitenwissers vanuit een scherm bedienen![]()
Maar goed, laten we het bij de A6 en Q6'en houden
Dat is wel erg vreemd, een Enyaq heeft wel 'vilt' in de grote deurvakken. Ik zou bij een ander merk onder de wing van Volkswagen AG wel anders verwachten, zeker in een hoger segmentbrechtdk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:45:
De nieuwe ICE A6 of Q3 doen het al beter op vlak van materialen, voornamelijk aan de middenconsole. Ik begrijp de redenering van Audi ook niet zo goed… hoeveel cent kan het kosten om wat vilt in de deurvakken te voorzien, iedereen happy. Gelukkig zien ze het zelf ook in. En ook worden nieuwe wagens van nieuwe software voorzien. De consument wordt dus wel gehoord, alleen zijn we er zelf niet zoveel mee 😅
Ik vind de A6 ICE ook ietsje mooier, echter gaat dat ook maar om twee paneeltje op de middentunnel.brechtdk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:45:
De nieuwe ICE A6 of Q3 doen het al beter op vlak van materialen, voornamelijk aan de middenconsole. Ik begrijp de redenering van Audi ook niet zo goed… hoeveel cent kan het kosten om wat vilt in de deurvakken te voorzien, iedereen happy. Gelukkig zien ze het zelf ook in. En ook worden nieuwe wagens van nieuwe software voorzien. De consument wordt dus wel gehoord, alleen zijn we er zelf niet zoveel mee 😅
Huidige modeljaar heeft 2 fysieke knoppen.Wasbeer2006 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:02:
[...]
Mijn grootste irritatie blijven de twee knoppen op het stuur, daar schuif ik regelmatig overheen. Het is zo simpel, volvo had dit ook maar danmet een los middenknopje en dan werkt het prima.
The best is yet to come
Toch apart…. 5e keer ofzo… Nog nooit hoger gekomen dan dit in de straat. Geen andere auto’s aan het laden en met mijn Q4 bijna altijd 10,5kW 4 jaar lang.Hupsel schreef op maandag 2 februari 2026 @ 18:43:
[Afbeelding]
2e keer laden….weer 4.2. De snellader in de buurt pakte mijn nieuwe druppel niet. 😡
Dan maar weer in de straat.
Fijne snelheid weer… en nog 1 min te gaan 😂
[ Voor 21% gewijzigd door Hupsel op 18-02-2026 08:39 ]
Ik had dit een tijd geleden ook, na lang zoeken eindelijk gevonden: Heb je de locatie als vaste locatie (bijv. als Thuis) geconfigureerd? In dat schermpje kun je ook kiezen voor "halve laadsnelheid" oid.Hupsel schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:49:
[...]
Toch apart…. 5e keer ofzo… Nog nooit hoger gekomen dan dit in de straat. Geen andere auto’s aan het laden en met mijn Q4 bijna altijd 10,5kW 4 jaar lang.
[Afbeelding]
Jij bent de held van de dag!!!!GewoonNico schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 21:13:
[...]
Ik had dit een tijd geleden ook, na lang zoeken eindelijk gevonden: Heb je de locatie als vaste locatie (bijv. als Thuis) geconfigureerd? In dat schermpje kun je ook kiezen voor "halve laadsnelheid" oid.
:strip_exif()/f/image/tnYlJ2IvXCfSHKqRQLo94hC0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit bedoel ik dus met veel te comlexe software. Het zit zo in elkaar en er zit best een soort logica in, maar dan moet je wel exact weten wat je doet, net zoals die routines als je ergens een keer je deuren ontgrendeld of iets anders met die auto doet, best handig, maar later zoek je je de blubberHupsel schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:15:
[...]
Jij bent de held van de dag!!!!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jep.Wasbeer2006 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:24:
[...]
Dit bedoel ik dus met veel te comlexe software. Het zit zo in elkaar en er zit best een soort logica in, maar dan moet je wel exact weten wat je doet, net zoals die routines als je ergens een keer je deuren ontgrendeld of iets anders met die auto doet, best handig, maar later zoek je je de blubber
Gelijkaardig probleem gehad, contact opnemen met support via de app, daar staan de juiste telefoonnummers voor support (Audi Digital Support heet die dienst). Via die weg hadden ze mijn probleem in twee dagen opgelost. Ja, je moet even door de eerste lagen van troubleshooting aan de telefoon, maar toen die stappen vruchteloos bleken, stonden er effectief goede support mensen klaar, updates rond server patches, specifieke wagen issues etc.Brooky schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:56:
Hier als Audi Q6 rijder op zich ook best tevreden, maar alle software glitches baren mij ook zorgen en geven weinig vertrouwen.
Grootste probleem bij mij nu is dat de Audi app geen update geeft van de laadstatus (km en percentage), hij blijft sinds 2 weken op 221/56% staan. Erg vervelend nu we op reis zijn en je niet kan checken hoe ver je hebt geladen, daar check ik nu de Ionity app voor. App herinstalleren, MMI resetten bieden geen soelaas.
Iemand met dezelfde ervaring en weet wat de oplossing is?
Gelijkaardig probleem gehad, contact opnemen met support via de app, daar staan de juiste telefoonnummers voor support (Audi Digital Support heet die dienst). Via die weg hadden ze mijn probleem in twee dagen opgelost. Ja, je moet even door de eerste lagen van troubleshooting aan de telefoon, maar toen die stappen vruchteloos bleken, stonden er effectief goede support mensen klaar, updates rond server patches, specifieke wagen issues etc.robinh schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:53:
Sinds enkele dagen blijft het accu percentage in de MyAudi app staan op 26 procent betreft een A6 E-tron. Echter wanneer ik het dashboard bekijk dan staat daar het daadwerkelijke percentage. Ik kan ook geen laaddoel versturen of klimaatregeling starten, wel vanuit de auto.
Wel synct de app, er staat gewoon onlangs bijgewerkt etc.
Ik heb het voertuig verwijderd uit de app en opnieuw toegevoegd. Helaas lost dat het probleem niet op. Iemand een idee?
Ik zal het in mijn achterhoofd houden, bedankt. Inmiddels is het laadpercentage toch automatisch weer hersteld in de app na 2 weken. Geen idee waarom.kwdr schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:11:
[...]
Gelijkaardig probleem gehad, contact opnemen met support via de app, daar staan de juiste telefoonnummers voor support (Audi Digital Support heet die dienst). Via die weg hadden ze mijn probleem in twee dagen opgelost. Ja, je moet even door de eerste lagen van troubleshooting aan de telefoon, maar toen die stappen vruchteloos bleken, stonden er effectief goede support mensen klaar, updates rond server patches, specifieke wagen issues etc.
In mijn geval moest de serverkant op orde gezet worden (remote connectivity werkte voor 1 of andere reden niet meer). Dat ging nooit vanzelf goedgekomen zijn, nog kon ik het zelf rechtzetten.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
De vraag is meer, van welke auto stap je over en wat zijn je verwachtingen? Denk niet dat het veel zin heeft om te kijken naar een versienummer oid maar meer het gevoel van rijden, het interieur, ruimte achterin/kofferbak of je dat kan overtuigen. Dat gecombineerd met showroom modellen die wellicht ook een andere interieur afwerking hebben (leren stoelen ipv stof bv).verstappen33 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:53:
Iemand hier nog tips voor een proefrit?
Ik ga morgen in een Q6 Performance een proefrit maken, bijna alle opties erop...
Enige wat ik mij kan bedenken is alert zijn op foutmeldingen en software versie controleren..
Iemand anders nog tips?
Ga je dan deze auto kopen, of is het een showroom model en dan ga je een bestellen?verstappen33 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:53:
Ik ga morgen in een Q6 Performance een proefrit maken, bijna alle opties erop...
Enige wat ik mij kan bedenken is alert zijn op foutmeldingen en software versie controleren..
Iemand anders nog tips?
Recent is mij opgevallen dat het zoemende / resonerende geluid volledig verdwijnt als ik m'n hoofd ver naar voren beweeg richting de voorruit. Het lijkt zich te concentreren op de bestuurderspositie (topBij diverse snelheden boven de +- 95km/h ontstaat er een zoemend geluid, vergelijkbaar met het geluid dat je hoort als je over een doorgetrokken streep rijdt. Zeer storend.
Het geluid is altijd te reproduceren, maar niet altijd even hard.
Bij 119-121km/h is het geluid het hardst.
Het geluid komt van voor/onder bij je voeten, regio banden/motor.
Online zijn er meerdere meldingen van Q6 eigenaren te vinden die hetzelfde probleem ervaren waarbij oplossingen worden gezocht in banden, velgen, dempers, en de bovenste metalen afdekplaat van de voorste motor (https://www.e-tronforum.c...2025-9-22-56-am-jpg.17460). Aanpassingen hierin lijken de klachten te verminderen, maar niet volledig op te lossen.
Mijn tip? De nieuwe IX3 of EX60?verstappen33 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:53:
Iemand anders nog tips?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq