pjeterinfo schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:20:
De cluster configuratie laat zich af en toe zien, soms pas na een herstart en is dan in tegenstelling tot vorige versies wel juist ingesteld. Maar na een herstart kan de sensor ook weer ineens verdwenen zijn.
In de test had ik wat issues het oppakken van het juiste gebruikte vermogen en de operation manager ging soms een eigen leven leiden.
Toch maar een volledige herinstallatie uitgevoerd op mijn HA systeem en dat leek in eerste instantie goed te werken. Totdat overdag smart matching was geactiveerd door hoog verbruik van de wasmachine, nadat deze klaar was kreeg ik deze met geen mogelijkheid weer terug naar uit. De batterijen worden dan vollebak vanuit het net én zonnepanelen geladen ;-(
Dit soort issue heb ik met .28 helemaal geen last van, dit is voor mij nog steeds de meest stabiele versie , ook zonde freezes van de Hyper.
Er zat/zit een vrij grote bug in het 'unloaden' van de integratie. Eigenlijk worden de devices niet verwijderd, maar elke keer gedupliceerd. Hierdoor zie jij af en toe de cluster configuratie, omdat deze select alleen bij meerdere devices getoond wordt.
Dit veroorzaakt ook problemen bij smartmatching omdat een device dan 'dubbel' meedoet in de berekening voor de verdeling en uiteraard maar 1x levert. Daarnaast werd de mqtt connectie niet 'netjes' afgesloten waardoor er misschien wel 2 regelingen tegelijkertijd actief zijn. Ik kan dat niet controleren, maar erg handig was het in ieder geval niet! Met deze kennis, verklaard het ook de logging die ik van @
Taro heb gekregen.
Ook deze logging kwam hierdoor vaak voor:
2025-04-28 09:40:48.140 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.select] Platform zendure_ha does not generate unique IDs.
Dat versie 28 beter lijkt te werken is niet zo raar, daar 'regelt' de integratie veel minder vaak (max 1x per 5 seconden of minder). In mijn situatie moet ik ongeveer 1x per 2 dagen mijn hypers 'ontdooien'. En nu regelt de hyper afhankelijk van de aanvraag veel sneller (max. 3 seconden).
Dat je de hyper niet in 'off' kon krijgen, klinkt als een 'freeze', hoe kreeg je ze daar weer uit?