Als dit de definitie is van een 'freeze' dan heb ik ze dus soms ook.FireSon schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:51:
[...]
Dat je de hyper niet in 'off' kon krijgen, klinkt als een 'freeze', hoe kreeg je ze daar weer uit?
Het gebeurt volgens mij bij mij als de automation de hyper wil gaan laden of ontladen nadat hij in slimme matching staat. De automation zet de ac mode op in of uitvoer, dan past hij de limieten aan en zet de bedrijfsmode op uit. Soms begint de hyper dan niet te laden of ontladen, terwijl de instellingen op het dashboard dan wel goed staan.
Als zich dat voordoet, kan ik de hyper dan weer laten reageren door 'm op slimme matching te zetten even te wachten totdat de waarde bij laden of ontladen begint op te lopen en dan zet ik de bedrijfsmode weer op uit. Dan neemt hij de waarde van de limiet over (dat weet ik niet zeker of hij het limiet pakt maar ik schakel alleen naar 800 of 1200W en dat doet hij dan ook)
Ik zit nu te denken, heeft de SoC er iets mee te maken? Als die bereikt is, moet je 'm misschien uitzetten in plaats van op slimme matching laten staan?
Ik heb nog nooit een reset of de stroom van de hyper afgehaald, dus als dit hierboven een freeze is, kun je dit proberen.
Ik zag deze nog foutcode langskomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Logger: custom_components.zendure_ha.zendurermanager Bron: custom_components/zendure_ha/zendurermanager.py:229 integratie: Zendure Home assistant Integration (documentatie, problemen) Eerst voorgekomen: 18:57:09 (1 gebeurtenissen) Laatst gelogd: 18:57:09 'utf-8' codec can't decode byte 0xf8 in position 0: invalid start byte |
[ Voor 18% gewijzigd door wautah91 op 28-04-2025 20:21 ]
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter