We zitten allemaal in diezelfde truck zo te zien
Zoiets uit Portugal laten bezorgen gaat ook niet zonder slag of stoot
Laatste update is van 5:40 vanmorgen, verder geen updates meer gehad.
We zitten allemaal in diezelfde truck zo te zien
Ik heb ook dezelfde mail gekregen. Wellicht een kapotte truck oid. Aangezien ze nog steeds voor vrijdag gepland staan, maak ik me vooralsnog geen zorgen.
kreeg een aanbod om te kijken, maar zag niks meer dus geannuleerd hier.m-buurman schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:49:
[...]
Ik kreeg het aanbod om een ASRock kaart als alternatief te ontvangen, aangezien deze kaart in Nederland grofweg 150.- duurder is ben ik daar mee akkoord gegaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 12-03-2025 18:27 ]
WKOA is voor Nederland niet?, voor Duitsland is er wellicht iets gelijks maar ik zou dat even nakijken.Tomino schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:21:
Mogelijk interessant voor anderen: mijn Notebooksbilliger bestelling is vandaag verzonden (afgelopen donderdag betaald), ondanks dat ze aangaven direct voorraad te hebben. Het is een Sapphire non xt OC versie voor 775 inclusief verzending. Mocht de prijs van andere webshops nog significant dalen gaat deze met de wet koop op afstand terug binnen 2 weken. Anders houd ik hem en ga ik nooit meer in dit topic kijken
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ik zou persoonlijk liever de xt voor 825 uit NL halen. https://www.caps.nl/sapph...6-gb-gddr6-id-999200.htmlTomino schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:21:
Mogelijk interessant voor anderen: mijn Notebooksbilliger bestelling is vandaag verzonden (afgelopen donderdag betaald), ondanks dat ze aangaven direct voorraad te hebben. Het is een Sapphire non xt OC versie voor 775 inclusief verzending. Mocht de prijs van andere webshops nog significant dalen gaat deze met de wet koop op afstand terug binnen 2 weken. Anders houd ik hem en ga ik nooit meer in dit topic kijken
Bron: https://www.rijksoverheid...ten-bij-aankoop-in-europa
WKOA geldt voor heel Europa. Althans, er is een richtlijn op Europees niveau die in Nederland als WKOA geïmplementeerd is.Bad Brains schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:22:
[...]
WKOA is voor Nederland niet?, voor Duitsland is er wellicht iets gelijks maar ik zou dat even nakijken.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
:strip_exif()/f/image/W3uLxkZIfeVGGai4XiQ3x58q.png?f=user_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Gerton op 12-03-2025 18:47 ]
775 voor een non XT is echt veel.Tomino schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 18:21:
Bron: https://www.rijksoverheid...ten-bij-aankoop-in-europa
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
NR INFO of NO INFO zonder rare amazon vertaling is gewoon het distributie centrum van XFX in Europa. Het RMA adres direct naar XFX zit op hetzelfde industrieterrein, maak ervan wat je wil....Stelash schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:46:
Aangezien mensen hier soms vragen hadden over NR Info op Amazon, had vrijdag de 7e een 9070XT XFX Mercury besteld, die is vandaag aangekomen!
[ Voor 9% gewijzigd door junneh op 12-03-2025 19:30 ]
Ah nice.Stelash schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:46:
Aangezien mensen hier soms vragen hadden over NR Info op Amazon, had vrijdag de 7e een 9070XT XFX Mercury besteld, die is vandaag aangekomen!
NR INFO is niet het distributiecentrum van XFX maar wel een officiele voor XFX. NR in NR INFO staat overigens voor "Neuronios Radicais" dus snap niet helemaal waar de amazon vertaling hier komt kijken.junneh schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:29:
[...]
NR INFO of NO INFO zonder rare amazon vertaling is gewoon het distributie centrum van XFX in Europa. Het RMA adres direct naar XFX zit op hetzelfde industrieterrein, maak ervan wat je wil....
Je kan hier gerust kopen. Retourtjes zijn ze alleen minder happig op.
Niet slecht! Waar heb je die gehaald?
Mijn app stond nog op de italiaanse variant vandaar haha. Is inderdaad gewoon NR.Gerton schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:42:
[...]
NR INFO is niet het distributiecentrum van XFX maar wel een officiele voor XFX. NR in NR INFO staat overigens voor "Neuronios Radicais" dus snap niet helemaal waar de amazon vertaling hier komt kijken.
Let op dat dit richting 860,- gaat inclusief Nederlandse BTW en verzendkostenJay-v schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:23:
https://www.notebooksbill...bct=1002_10#Q0SinstockC10
Reaper XT 829,- bij NBB
[ Voor 20% gewijzigd door w0ndersp00n op 12-03-2025 20:34 ]
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Zo! Nitro voor die prijs is zeker mooi, waar heb je hem mogen aanschaffen?
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
Idem hier, kreeg het via de mail vanochtend... hopelijk is de kaart niet kapot gereden 😅Nibbor schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:31:
[...]
We zitten allemaal in diezelfde truck zo te zien![]()
Zoiets uit Portugal laten bezorgen gaat ook niet zonder slag of stoot
Laatste update is van 5:40 vanmorgen, verder geen updates meer gehad.
[ Voor 77% gewijzigd door tweaknerd op 12-03-2025 22:34 ]
Blijkbaar verkopen ze nog steeds goed. Ik denk dat we in April een wat rustigere markt gaan zien aan de AMD kant. De voorraad loopt op, en ik zag vandaag dat Azerty bijvoorbeeld meer dan 100 stuks aan 5080 kaarten heeft. Dus dat komt ook wel goed. Ik vraag me alleen af of Nvidia hier een 5080 Super gaat neerzetten en de prijzen van de 5070 Ti en 5080 gaat aanpassen.tweaknerd schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:41:
volgens mij zijn ze hier niet helemaal lekker die gasten:
uitvoering: Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070
Ze hebben gewoon 30 euro er weer boven opgegooid bij megekko, azerty en caps
AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black
:strip_exif()/f/image/v9LLz3P22BGqBH9RNuiZRtXV.png?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door DamianW op 12-03-2025 22:53 ]
Helaas is de datum gewijzigd, nog even wat langer wachten met een weekend er tussenHarbinger schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:42:
[...]
Ik heb ook dezelfde mail gekregen. Wellicht een kapotte truck oid. Aangezien ze nog steeds voor vrijdag gepland staan, maak ik me vooralsnog geen zorgen.
Het is nu ondertussen in Spanje en inderdaad wordt het maandag bezorgd, zoals verwacht wanneer ze zeggen een werkdag vertraging te hebben.Nibbor schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:55:
[...]
Helaas is de datum gewijzigd, nog even wat langer wachten met een weekend er tussen![]()
Geschatte bezorging
Maandag, Maart 17 tussen 13:30 - 15:30
Hij was gisterochtend 4 uur na de melding in Spanje, ik zie dat morgen nog wel aankomen.2025-03-12 09:00
Benavente, ES, Arrived at Facility
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Blijft helaas nog te duur. De weergegeven prijzen zijn incl. Duitse btw, dat wordt bij het afrekenen meestal nog aangepast. Dus je moet eigenlijk zo een 20,- euro erbij tellen.Fhristi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 02:20:
NBB heeft nu 7! versies van de 9070 XT op voorraad varierend van €829-€899.
https://www.notebooksbilliger.de/produkte/9070xt
Heb persoonlijk maar 3 keer besteld en dat verliep prima. 2-3 dagen levertijd zoals ze zelf ook aangeven.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Ben ik de enige die even las dat het een Sapphire Puke is? Wat een slecht boxdesignRookii schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:55:
Lieve mensen, hij is binnen!
[Afbeelding]
Ik wens iedereen (ondanks de situatie) een voorspoedige reis naar een nieuwe upgrade!
Haha, je bent zeker niet de enige.KleineAap schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:58:
[...]
Ben ik de enige die even las dat het een Sapphire Puke is? Wat een slecht boxdesign
Nee, haha. Dat graphic bubbeltje is fraai geplaatstKleineAap schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:58:
[...]
Ben ik de enige die even las dat het een Sapphire Puke is? Wat een slecht boxdesign
Inmiddels alweer 799. Gaat de goede kant op!w0ndersp00n schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:32:
[...]
Let op dat dit richting 860,- gaat inclusief Nederlandse BTW en verzendkosten
Dit is dan denk ik een "betere" aanbieding, als hij past in je case: https://www.reichelt.com/..._16_gb-399156?PROVID=2845
waar?Jay-v schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:08:
[...]
Inmiddels alweer 799. Gaat de goede kant op!
[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 13-03-2025 10:15 ]
https://www.notebooksbill...bct=1002_10#Q0SinstockC10ArcticWolf schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:14:
[...]
waar?
XT Hellhound voor 829 bij NBB:
Ik weet niet of ik deze moet kopen of wachten tot de Nitro+ goedkoper wordt...ArcticWolf schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:14:
[...]
waar?
XT Hellhound voor 829 bij NBB:
Voor 829 zou ik eerder de Red Devil verwachten. Dus voor mij een pas. Hellhound 750€ ongeveer.nkabs schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:01:
[...]
Ik weet niet of ik deze moet kopen of wachten tot de Nitro+ goedkoper wordt...
Je houdt jezelf voor de gek, voor 50 euro krijg je niets beters, alleen een koeler die wat meer over the top is qua looks. Zijn beiden even goed. Ik zie velen wennen aan de marges en dan lijkt 50 euro opeens niets meer, dat zeg ik dan even los van hoeveel budget je hebt.rows schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:12:
Ipv 829 voor de Hellhound, vind ik naar verhouding 879 (ook bij NBB) voor de Red Devil OC een betere prijs (nog steeds duur natuurlijk). Zit "maar" 50 verschil tussen.
Bij het onderzoek voor en schrijven van dat artikel heb ik trouwens veel gehad aan de verslaglegging hier in dit topic - dank daarvoor iedereen!IceBlackz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:31:
Ook voor dit topic toch wel een relevant artikel van Tweakers zelf:
review: Wat ging er mis bij de AMD RX 9070 (XT)-release?
Gezien dat op moment van dit schrijven, er blijkbaar nog steeds voorraad is bij NBB, denk ik dat de vraag momenteel al wel wat later is dan eind vorige week. Ik verwacht dat het de komende tijd nog wel wat verder zal zakken.Jay-v schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:08:
[...]
Inmiddels alweer 799. Gaat de goede kant op!
geen
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je voor 600 euro dan de rest van je videoeditiing PC hebt samengesteld. 64GB RAM, 9700x en dan nog kast, voeding, CPU fan en moederbord. Lijkt me een onmogelijke taak.epto schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:56:
899 betaald voor het voorbeeld van de Asrock Steel legend die na bestellen in 36 uur op PostNL punt lag. De extreme manipulatie van zowel de fabrikant als de verkopers zou me op de kast jagen als ik niet beter wist dan 'de situatie te accepteren zoals die is.' Wat ik niet echt begrijp is: waarom zeggen ze niet gewoon wat ie kost? Want dit is best een goeie prijs/kwaliteit verhouding. Al heb ik nog niets in elkaar gezet, omdat ik (tandenknarsend) op mijn CPU wacht. Ik bouw een PC om te kunnen video editten binnen mijn budget van 1500€. Ik zal de build en mijn gebruikerservaring met de kaart op de daarvoor bestemde plek delen.
Cooling is silver, silence is golden! 
 Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen. 
 Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Lijkt me een betere deal dan AMD nu, omdat deze kaart betere upscaling heeft (met Transformer model), sneller is met ray tracing en daarbij ook beter is voor AI. Verder zijn ze op native / raster prestaties volgens mij ongeveer gelijk (de RTX 9070 TX en 5070 TI).DannyHrmnns schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:50:
Asus 5070 ti voor 926 euro. Als dit zo doorgaat dan gaan de AMD modellen hopelijk snel zakken.
https://www.alternate.de/...6442cbcf6858&partner=AWIN
[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 13-03-2025 12:58 ]
Na rose e cient spin
Of te wel verkopen voor de huidige prijzen en meer marge pakken door de korting....Nessuno schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:18:
Van de frontpage af!
Hoewel dat statement de inhoud van onze vragen hooguit schampt, lijkt AMD er wel in te hinten op voortdurende msrp-compensatie. Meerdere Nederlandse webwinkels bevestigen aan Tweakers dat ze inmiddels zijn gecontacteerd door AMD over nieuwe compensatie. Het lijkt er dus op dat er ergens in de komende week opnieuw batches RX 9070 (XT)-videokaarten voor de adviesprijs verkocht kunnen worden, maar ook dit keer zal dat slechts voor een beperkte oplage gelden.
Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT
Exact mijn gedachte...Joenino schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:22:
[...]
Of te wel verkopen voor de huidige prijzen en meer marge pakken door de korting....
Er is door Megekko geen enkel kaart voor "MSRP" verkocht, lijkt me duidelijk dat ze wel de compensatie hebben gekregen als grootste officiële AMD leverancier.Joenino schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:22:
[...]
Of te wel verkopen voor de huidige prijzen en meer marge pakken door de korting....
Dit ben ik niet helemaal met je eens.Joenino schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:22:
[...]
Na rose e cient spin
Eigenlijk wat ff-topic voor hier, maar inderdaad: Bij een gelijke prijs of in dezelfde ordergrootte van elkaar (~5-10%) denk ik inderdaad dat de 5070Ti de voorkeur heeft bij de meeste mensen. Maar vooralsnog is het prijsverschil groot genoeg in het voordeel van de 9070XT op basis van de pricewatch als jij nu direct iets wilt.w0ndersp00n schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:46:
Nu ik vandaag al meerdere 5070 Ti’s naar onder de €1000 heb zien zakken, wordt de 9070 XT met de huidige prijzen al heel snel minder interessant. En daar komt bij dat er veel compacte 5070 Ti modellen beschikbaar zijn en bij de 9070 XT ben ik beperkt tot drie opties die onredelijk duur lijken te blijven.
We wachten geduldig verder
[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 13-03-2025 13:57 ]
Waar heb je dat gezien? Ik zie ze nog niet onder de 1150?w0ndersp00n schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:46:
Nu ik vandaag al meerdere 5070 Ti’s naar onder de €1000 heb zien zakken, wordt de 9070 XT met de huidige prijzen al heel snel minder interessant. En daar komt bij dat er veel compacte 5070 Ti modellen beschikbaar zijn en bij de 9070 XT ben ik beperkt tot drie opties die onredelijk duur lijken te blijven.
We wachten geduldig verder
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb absoluut 0 vertrouwen in die nieuwe powerconnector die op vrijwel elke nieuwe NVIDIA kaart te vinden is. Alleen dat zorgt er al voor dat ik voor AMD heb gekozen.!mark schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:56:
[...]
Eigenlijk wat ff-topic voor hier, maar inderdaad: Bij een gelijke prijs of in dezelfde ordergrootte van elkaar (~5-10%) denk ik inderdaad dat de 5070Ti de voorkeur heeft bij de meeste mensen. Maar vooralsnog is het prijsverschil groot genoeg in het voordeel van de 9070XT op basis van de pricewatch als jij nu direct iets wilt.
Maar goed, als ik zo dat artikel van Tweakers lees dan gaan de prijzen niet snel onder de 800,- komen ben ik bang voor de XT.
Vrij makkelijk toch? AMD roept een adviesprijs X die voor een korte tijd en aantallen mogelijk lijkt te zijn. Dat beeld blijft bij de consument hangen..... Dat het nadien tegen hogere prijzen verkrijgbaar is, zal minder relevant zijn voor AMD. Het beeld is gezet.... de zwarte piet ligt elders in het kanaal. Rinse and repeatNessuno schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:49:
[...]
Waarom zijn de kaarten 'te duur' geleverd?
Het blijft een interessant feit dat zelfs de goedkoopste RX 9070-kaarten aan webshops zijn geleverd voor prijzen die verkoop voor de adviesprijs bij lange na niet mogelijk maken. Dat is ongebruikelijk en hoe dat komt, blijft een raadsel.
Dat de rebate kwestie zonde is, ok. Maar dat gaat ook geen honderden euros geweest zijn. Winkels zouden dan nog de oude MSRP XT modellen aan een lage 750€ moeten kunnen verkopen. Dat kunnen ze dan duidelijk verklaren met de rebate en overal zie je dan dezelfde prijsaanpassing.stylezzz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:24:
[...]
Vrij makkelijk toch? AMD roept een adviesprijs X die voor een korte tijd en aantallen mogelijk lijkt te zijn. Dat beeld blijft bij de consument hangen..... Dat het nadien tegen hogere prijzen verkrijgbaar is, zal minder relevant zijn voor AMD. Het beeld is gezet.... de zwarte piet ligt elders in het kanaal. Rinse and repeat
Ik denk eerder dat je kunt stellen dat de MSRP verkeerd ingeschat is door AMD. AMD kijkt namelijk alleen naar Nvidia en probeert hun producten daar tegen te positioneren. Men had er beter 100 of 150 euro opgedaan.... Nvidia kan toch niet leveren. En de consument heeft het er blijkbaar grif voor over.....Eradico schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:41:
[...]
Dat de rebate kwestie zonde is, ok. Maar dat gaat ook geen honderden euros geweest zijn. Winkels zouden dan nog de oude MSRP XT modellen aan een lage 750€ moeten kunnen verkopen. Dat kunnen ze dan duidelijk verklaren met de rebate en overal zie je dan dezelfde prijsaanpassing.
Nu vlammen ze er 200 euro bij en afhankelijk hoe de wint draait duwen ze door tot 1000 euro. Dat heeft niks met de rebate te zien. In tegendeel, de rebate is volgens mij het enige dat de winkels hun hebzucht onder controle hield.
Buiten geklungel valt AMD hier weinig te verwijten.
Ik denk echt dat het tijd is dat GPU makers "direct to consumer gaan". Dan stopt heel die zever direct.
Nee dan krijg je precies het zelfde als wat nu gebeurt alleen dan al bij de fabriekant, met als nadeel dat als er al kaarten bij winkels komen ze nog duurder worden.Eradico schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:41:
[...]
Dat de rebate kwestie zonde is, ok. Maar dat gaat ook geen honderden euros geweest zijn. Winkels zouden dan nog de oude MSRP XT modellen aan een lage 750€ moeten kunnen verkopen. Dat kunnen ze dan duidelijk verklaren met de rebate en overal zie je dan dezelfde prijsaanpassing.
Nu vlammen ze er 200 euro bij en afhankelijk hoe de wint draait duwen ze door tot 1000 euro. Dat heeft niks met de rebate te zien. In tegendeel, de rebate is volgens mij het enige dat de winkels hun hebzucht onder controle hield.
Buiten geklungel valt AMD hier weinig te verwijten.
Ik denk echt dat het tijd is dat GPU makers "direct to consumer gaan". Dan stopt heel die zever direct.
Na rose e cient spin
Gainward GeForce RTX 5070 Ti Phoenix vandaag bij Alternate.de voor €996Beakzz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:10:
[...]
Waar heb je dat gezien? Ik zie ze nog niet onder de 1150?
Ik heb mijn 9070 XT wel binnen, maar die laat ik nog zo lang mogelijk ingepakt om te zien wat de prijzen doen (speel momenteel geen spellen die mijn 2080 laten zweten dus geen haast)
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
Ah op die fiets. Ik dacht in NL, want altenate.de verzend toch niet naar ons dus dat heeft weinig nut. Maar goed om te zien dat die prijzen weer wat normaliseren. Als de 5070TI onder de 900 zakt in NL dan kunnen de winkels niet meer weg komen met de huidige achterlijke 9070 XT prijzenKing Dingeling schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:01:
[...]
Gainward GeForce RTX 5070 Ti Phoenix vandaag bij Alternate.de voor €996
Asus GeForce RTX 5070 Ti PRIME GAMING OC bij Alternate.de €926
MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VENTUS 3X OC bij Alternate.de €991
U vraagt wij draaien.Beakzz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:09:
[...]
Ah op die fiets. Ik dacht in NL, want altenate.de verzend toch niet naar ons dus dat heeft weinig nut. Maar goed om te zien dat die prijzen weer wat normaliseren. Als de 5070TI onder de 900 zakt in NL dan kunnen de winkels niet meer weg komen met de huidige achterlijke 9070 XT prijzen
Een 5070 TI onder de 900 zou mij wel aan het twijfelen krijgen, maar eigenlijk zit ik te wachten op een 9070 XT voor MSRP. Heb nu de Pure voor een kleine 800 euro, maar die blijft nog even in de doos.
Ja same eigenlijk, 700 of eventueel 750 max vindt ik een acceptabel bedrag voor een videokaart en een 9070XT sluit daar op papier het beste bij aan.Beakzz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:09:
[...]
Een 5070 TI onder de 900 zou mij wel aan het twijfelen krijgen, maar eigenlijk zit ik te wachten op een 9070 XT voor MSRP. Heb nu de Pure voor een kleine 800 euro, maar die blijft nog even in de doos.
[ Voor 12% gewijzigd door !mark op 13-03-2025 15:31 ]
Na rose e cient spin
https://www.notebooksbill...81775?nbbct=4001_geizhals maar dan heb je wel weer de verzendkosten!mark schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 13:56:
[...]
Eigenlijk wat ff-topic voor hier, maar inderdaad: Bij een gelijke prijs of in dezelfde ordergrootte van elkaar (~5-10%) denk ik inderdaad dat de 5070Ti de voorkeur heeft bij de meeste mensen. Maar vooralsnog is het prijsverschil groot genoeg in het voordeel van de 9070XT op basis van de pricewatch als jij nu direct iets wilt.
Maar goed, als ik zo dat artikel van Tweakers lees dan gaan de prijzen niet snel onder de 800,- komen ben ik bang voor de XT.
Altijd je eigen onderzoek ernaast nog doen en niet blind vertrouwen op wat een ai chatbot zegt.King Dingeling schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:38:
Ik las een reactie van @arievh over het importeren van een GPU uit Amerika.
Ik heb dit even gevraagd aan CoPilot en die kwam met de volgende reactie.
Om een GPU van $599 van Amazon.com naar Nederland te laten verzenden, moet je rekening houden met de volgende kosten:
Verzendkosten: De verzendkosten variëren afhankelijk van de gekozen verzendoptie. Voor standaardverzending naar Europa beginnen de kosten vanaf ongeveer $9.991.
BTW: Je moet 21% BTW betalen over de totale kosten van de goederen, inclusief verzendkosten. Voor een GPU van $599 en verzendkosten van bijvoorbeeld $9.99, zou de BTW als volgt worden berekend:
Totaalbedrag: $599 + $9.99 = $608.99
BTW: 21% van $608.99 = $127.89
Invoerrechten: Voor elektronica zoals GPU's zijn er meestal geen invoerrechten, maar het is altijd goed om dit te controleren
Inklaringskosten: Dit zijn kosten die je pakketdienst in rekening brengt voor het afhandelen van de douaneformaliteiten. Deze kosten kunnen variëren per bezorgdienst2.
Dus, de geschatte totale kosten zouden zijn:
GPU: $599
Verzendkosten: $9.99
BTW: $127.89
Inklaringskosten: afhankelijk van de bezorgdienst
Dit komt neer op een geschat totaal van ongeveer $736.88, exclusief eventuele inklaringskosten.
Is dus €679
Inkalringskosten bij PostNL waren volegns mij iets van €16
Alleen zijn er geen shops die verzenden naar NL.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Eens dat het een marginaal betere kaart is dan de 9070XT maar toch voelt 926 euro down the line van een kaart met een origineel MSRP van $749 (ex btw) niet als een goede deal.Morrar schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:55:
[...]
Lijkt me een betere deal dan AMD nu, omdat deze kaart betere upscaling heeft (met Transformer model), sneller is met ray tracing en daarbij ook beter is voor AI. Verder zijn ze op native / raster prestaties volgens mij ongeveer gelijk (de RTX 9070 TX en 5070 TI).
Interessant als er in het middensegment meer competitie komt!
Voor een GPU betaal je geen invoerkosten die is 0%Turismo schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:08:
[...]
Altijd je eigen onderzoek ernaast nog doen en niet blind vertrouwen op wat een ai chatbot zegt.
Je moet daarnaast ook nog invoerrechten betalen a 17% max
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu
Daarnaast heb ik er een hard hoofd over in dat Amazon US voor 10 dollar kan of wil verzenden van US naar NL en dan nog zonder enige verzekering erbij, wellicht dat dat werkt voor formaat ala boek of bluray.
Denk dat je met alle kosten eerder tegen de 850 a 900 euro zit te kijken met alle bijkomende koppijn die het je gaat kosten. Kan je net zo goed hier of in buurland bestellen.
[ Voor 15% gewijzigd door King Dingeling op 13-03-2025 16:22 ]
ah I see. niet slecht dan, echter schets dit idd wel het meest ideale situatie, moet de kaart alsnog wel $599 zijn, wat alsnog een uitdaging kan zijnKing Dingeling schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:15:
[...]
Voor een GPU betaal je geen invoerkosten die is 0%
Voor uw bestelling van computers of computeronderdelen betaalt u:
- 21% btw
- geen invoerrechten
- 'inklaringskosten' aan de bezorger van uw pakket
Source: Virtuele assistent bij de belastingdienst.
Het was een voorbeeld hoet het zou kunnen gaan. Meestal zijn de verzendkosten $50 bijvoorbeeld via Ebay
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Totaalbedrag komt uit op ongeveer 845,-tweaknerd schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:56:
[...]
https://www.notebooksbill...81775?nbbct=4001_geizhals maar dan heb je wel weer de verzendkosten
Valt mee:w0ndersp00n schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 16:59:
[...]
Totaalbedrag komt uit op ongeveer 845,-
geen
Nog steeds 200,- duurder dan ik betaald heb voor mijn XFX Mercury 9070 XTKing Dingeling schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:01:
[...]
Gainward GeForce RTX 5070 Ti Phoenix vandaag bij Alternate.de voor €996
Asus GeForce RTX 5070 Ti PRIME GAMING OC bij Alternate.de €926
MSI GeForce RTX 5070 Ti 16G VENTUS 3X OC bij Alternate.de €991
[ Voor 4% gewijzigd door G_de_vries op 13-03-2025 19:08 ]
€ 999.999,00tweaknerd schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:07:
https://cls-computer.de/g...-2x-hdmi-2x-dp-cls1400093 - wordt steeds gekker die prijzen... sjonge jonge jonge
geen
Ja dat was mijn reactie. Ik heb dit zelf uitgezocht, geen AI gebruikt + eigen ervaring. Er zijn wel degelijk websites die naar Nederland verzenden. Maar momenteel zijn ze niet op voorraad.King Dingeling schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:38:
Ik las een reactie van @arievh over het importeren van een GPU uit Amerika...
Ook mijn bestelling is aan DHL overhandigd. Wordt maandag verwacht. Hopelijk lukt het.!GN!T!ON schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:07:
De Asrock Steel Legend die ik heb gekocht bij BPM-Power is gisteravond ook verstuurd met UPS, inmiddels ook werkende T&T.
Mijn ervaring is dat dat vaak voor geen meter werkt. Heb met meerdere partijen gehad dat het ondanks aangepaste adres of leveringsdatum gewoon naar het originele adres danwel dag/tijd gebracht werd. Weet niet of dat ook bij UPS was maar volgens mij wel.Santee schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:24:
Ik wil kijken of de kaart morgen binnenkomt en anders het afleveradres aanpassen (naar die van mijn ouders of 1 van de buren). Is dit nog zo kort voor bezorging mogelijk bij UPS?
Weird want TSMC heeft een overvloed aan chips. /sGTX404 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:04:
Heb van iemand die in deze industrie werkt vernomen dat de prijzen juist omhoog zullen gaan in de komende maand wegens bepaalde problemen die ervoor zorgen dat de leveringen van kaarten zullen verminderen. Kan natuurlijk niets bewijzen nu, maar als je echt een gpu nodig hebt zou ik de goedkoopste kopen rond 800eu die je kan vinden.
Max ICT en "op voorraad bij leverancier", bereid je voor om weken te wachten op je bestelling.tweaknerd schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:22:
https://maxict.nl/sapphir...m=cpc&utm_source=tweakers - 814,- sapphire 9070xt pulse
-
Ik kon 'm niet afrekenen, zal wel een foutje zijn geweestEdd schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:47:
De PowerColor Hellhound 9070 XT is bij CAPS voor +/- 808
https://www.caps.nl/rx-90...gddr6-3fan-id-999211.html
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord  | 
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
                Tweakers is onderdeel van
                DPG Media B.V.

Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
                •
                Hosting door TrueFullstaq