[NVIDIA GeForce RTX 50XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste
Acties:

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

MazeWing

The plot thickens...

MetalSonic schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 10:32:
[...]

Het lijkt voor mij enorm op de launch van de 3xxx serie toen was het eigenlijk nog veel extremer. Veel paniek etc. Uiteindelijk zijn de prijzen wel weer hersteld. Ik zou niet meer geld uitgeven voor een product dan je vind dat het waard is. Een bedrijf kan op dag 1 A zeggen en op dag 2 B zeggen. Als Ai straks klaar is en de bedrijven toch weer geld willen verdienen via pc gamers kan het ook weer zakken. En dan ga ik pas kopen.

Ik houd de MSI 5080 en MSI 5090 in de gaten maar met zulke idiote prijzen stop ik mijn spaargeld liever in andere zaken. In de tussentijd is mijn 3080 "still going strong".

MSI 5080 hier te koop voor ongeveer 1600 euro

https://azerty.nl/product..._HJOAimARAgwaAt-2EALw_wcB
Toen was er vanwege corona gewoon een tekort aan productiecapaciteit. Nu is er voldoende productiecapaciteit maar besteed men dit liever aan producten voor AI/datacenters. Zolang nvidia's omzet voor meer dan 89% bestaat uit dit segment is er geen enkele incentive om iets aan te passen.

Het is heel simpel: pas als de AI bubble klapt gaan we veranderingen zien. Tot die tijd is het schaarste van consumentenproducten en de daarbij horende (enorme) prijsstijging. DDR5 geheugen heeft de laatste maanden laten zien hoe het gaat en nu zijn de GPU's aan de beurt samen met de SSD's en HDD's.

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 23-01-2026 15:06 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:06

Piggen

Lekker bakkie

Ik zag gisteren en vandaag af en toe een handje ´redelijk geprijsde´ 5070 Ti´s op buitenlandse Amazons - in ieder geval lager dan de Pricewatch. Gisteren op .ES een Gigabyte Eagle SFF voor ongeveer 800 - op .NL stond die ook een tijdje op 860. Vandaag zag ik ook op .ES een PNY Triple fan voor ongeveer 866. Toen die op was, stond er op .IT weer een MSI Shadow 3X voor 838 en die heb ik maar gekocht - kon ik ook weer verder met m´n leven, want ik zat lekker in de FOMO.

Inmiddels allemaal op en ik zie momenteel geen andere ´deals´, maar wellicht is dat nog de moeite waard om af en toe te kijken als je in de markt bent - genoemde en andere Amazons.

[ Voor 14% gewijzigd door Piggen op 23-01-2026 19:39 ]

Pagina: 1 ... 73 74 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord