*knip* offtopic[
[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 13-01-2026 14:10 ]
[ Voor 95% gewijzigd door br00ky op 13-01-2026 14:10 ]
[ Voor 42% gewijzigd door nadh op 13-01-2026 15:10 ]
Ik geef toe, het was ook wel erg spannend. Ik zat helemaal te zweten toen ik ging afrekenen en Bol de melding gaf "Je kan momenteel niet met cadeaukaarten betalen"Piggen schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:13:
[...]
Je durft wel met die bonnen bij zo'n grote aankoopIk ben zelf altijd als de dood dat het product net uitverkocht raakt en ik met die bonnen zit. Maar zo heb zelf ik ook wat voordeel gehad bij een 5070. Ook een 5090 die volgens de grafiek al op 5000 had gestaan en toen toch weer gezakt is (iets te hebberig geweest, misschien).
Had jij dan een dealtje met die bonnen? Doe het zelf altijd via wissel.nl en dan is het normaal gesproken 5% bij Bol.
Wel 'grappig' om de prijzen gestaag te zien stijgen. Ik zit af en toe met een schuin oog naar een 5070 Ti te kijken - prestatieverbetering is totaal niet de meerprijs waard, maar toch - maar daar is de goedkoopste nu ook €849, waar ik er vorige week nog eentje voor €749 zag.
[ Voor 3% gewijzigd door Redblader op 13-01-2026 18:01 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Ik heb toevallig ook zo'n systeem besteld, krijg hem donderdag. Was al een tijdje aan het kijken naar een nieuw systeem, maar als ik losse componenten bij elkaar klikte kwam ik simpelweg veel hoger uit.nadh schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:56:
[...]
Ik dacht een Asus TUF aan de foto te zien maar zij zullen inderdaad het model bepalen afhankelijk van de marktsituatie.
Dat is gewoon Stockchecker toch?nDirect090 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:21:
Weet iemand nog hoe die ene discord channel heet. Waarbij je stock alerts kreeg voor de gpu’s. Kon je onder andere alerts krijgen voor bij europese/nederlandse (nvidia) website(s).
Hmm was een andere, maar ik denk dat deze hetzelfde doet
[ Voor 17% gewijzigd door nDirect090 op 14-01-2026 13:08 ]
https://notify-fe.plen.io/?region=nl-nl ?nDirect090 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:25:
[...]
Hmm was een andere, maar ik denk dat deze hetzelfde doetThanks. Hoop toch nog een gpu te kunnen bemachtigen voor normale prijs voordat de gekte echt los breekt.
Ik krijg daar geen push meldingen van op telefoon gok ik? Al zie ik wel iets in trant van een telegram bot
Je kunt wel configureren dat je een pushnotificatie krijgt in Telegram, zie hyperlink tutorial onderaan:nDirect090 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:09:
[...]
Ik krijg daar geen push meldingen van op telefoon gok ik? Al zie ik wel iets in trant van een telegram bot
Yes gedaan thanks. Ik neem aan dat als ik de browsertab afsluit, dit niet meer werkt(?)Degrader schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:36:
[...]
Je kunt wel configureren dat je een pushnotificatie krijgt in Telegram, zie hyperlink tutorial onderaan:
[Afbeelding]
Afgelopen weken nog een melding gehad met de instelling op Nederland? Ik heb het sinds een paar weken weer vaak aanstaan maar niet elke dag. Benieuwd of ik nog wat gemist heb.Degrader schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:36:
[...]
Je kunt wel configureren dat je een pushnotificatie krijgt in Telegram, zie hyperlink tutorial onderaan:
[Afbeelding]
Klopt, want draait 'ie niet meer. Maar op je telefoon kun je de browser gewoon open laten staan, tenzij je een te strikte afstelling hebt voor achtergrondtaken.nDirect090 schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:41:
[...]
Yes gedaan thanks. Ik neem aan dat als ik de browsertab afsluit, dit niet meer werkt(?)
Nee, ik denk dat die kans ook erg klein is met de huidige situatie. En anders moet je er snel bij zijn, want een FE-model is nu bijna 1300 euro goedkoper dan de goedkoopste AIB.Angelol schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:42:
[...]
Afgelopen weken nog een melding gehad met de instelling op Nederland? Ik heb het sinds een paar weken weer vaak aanstaan maar niet elke dag. Benieuwd of ik nog wat gemist heb.
Ik snap dat je blij bent maar eigenlijk is het van de zotten dat dit soort prijzen, voor nota bende een retourdeal, als "mooi" worden weggezet. Daarnaast is het ook een kaart die onder aan het segment van de 5090's zit. Een Astral is toch echt van een heel andere klasse.anothergenius schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:27:
Nou vandaag een Gigabyte GeForce RTX 5090 Gaming OC besteld.
Niet de kaart die op mijn verlanglijstje stond maar wel een RTX 5090, ik had liever de Asus ROG Astral variant gehad maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
En de deal (€2765) waarvoor ik deze kon krijgen kon ik hem niet laten gaan.
Als deze geleverd is (17 januari) ga ik maar eens kijken naar een 4K scherm (Samsung Odyssey Neo G8 G85NB)
Maar goed ik ga niet teveel off-topic, ik ben blij dat ik mijn RTX 5090 heb gekocht voor deze mooie prijs weliswaar een retourdeal (Amazon) dus nog even met geknepen billen afwachten!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ben ik helemaal met je eens!MazeWing schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:28:
[...]
Ik snap dat je blij bent maar eigenlijk is het van de zotten dat dit soort prijzen, voor nota bende een retourdeal, als "mooi" worden weggezet. Daarnaast is het ook een kaart die onder aan het segment van de 5090's zit. Een Astral is toch echt van een heel andere klasse.
Hopelijk heb je geen problemen met je kaart en is het een fatsoenlijke retour en geen kaart die half uit elkaar ligt en door de waardeloze quality check van Amazon is gekomen. Ook hoop ik voor je dat het geen kaart is die retour is gegaan vanwege flinke coil whine.
Haha ze hebben mij eens een monitor gestuurd die door midden was met de staat 'zeer goed'. De volgende daarna was acceptabel en in perfecte staat dus het blijft een gok. Het is niet fijn maar op dit moment is 2700 een goede prijs. Wat betreft een gaming OC dat is toch een prima variant? Het is niet top end maar ook niet entry. Ik zag afgelopen dinsdag toen ik om 6.00 op moest nog nieuwe astrals op amazon.nl, verkocht door amazon zelf maar die waren 3500, dat vind ik persoonlijk de extra kosten niet waard.anothergenius schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:25:
[...]
Ben ik helemaal met je eens!
Het is ook eigenlijk gek om te zeggen dat dit een "mooie deal" is, maar in de tijd waar we nu in zitten met GPU`s zal het denk ik niet veel beter gaan worden in de komende maanden.
En dat Gigabyte niet de "klasse" is die ik gewend ben met ASUS of MSI wat ik normaal pak, zijn deze kaarten al helemaal van een astronomische prijs €4000 en meer is de nieuwe normaal voor deze kaarten.
Wat betreft de quality control van Amazon, ik zit inderdaad wel met een beetje geknepen billen af te wachten wat ik zal aantreffen!
Wow dan was mijn voorgevoel dus correct, ik had om prijsstijging vermoedens net voor de kerstdagen nog een 5070 ti gekochtTheDukemaster schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:30:
Hardware Unboxed heeft zojuist een video geplaatst waarin ze melden dat de voorraad 5070ti zo slecht is dat Asus deze als end of life ziet. Nvidia lijkt dus echt met die kaart te willen stoppen. Voor de 5060ti 16gb ziet het er ook niet goed uit. Heel blij dat ik deze week een 5070ti heb binnen gekregen en voor degene die er een willen aanschaffen, waarschijnlijk beter om niet te lang te wachten: https://m.youtube.com/watch?v=yteN21aJEvE&t=85s
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq