Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[NVIDIA GeForce RTX 50XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 72 Laatste
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Markdouma schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:58:
[...]

Staat er nu op voor 1800 8)7

https://www.amazon.nl/dp/...aod=1&tag=dh-alerts-nl-21

Edit: aah gaat waarschijnlijk om de Aorus, ook al zegt de titel gaming OC
Deze is de Gaming OC https://www.amazon.de/dp/B0DSQ1RCZV

De Duitse prijzen zijn veel scherper dan NL dus ik heb mn script op de .de staan ipv .nl. Wel komen er nog n paar tientjes bij als je verder komt in t proces, dat is t verschil tussen de Duitse BTW van 19% en de Nederlandse BTW van 21%.

edit:
Kreeg ik dus vanmorgen een mailtje van Amazon met "Update leverdatum" dus ik meteen volle hoop dat t de PNY is. Bleek het te gaan om de Fractal North XL die 2 dagen later komt dan ze eerst gezegd hadden -O-

[ Voor 40% gewijzigd door Cartman! op 18-02-2025 11:55 ]

• Major
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:57
https://www.notebooksbill...rce+rtx+5080+x3+oc+876850
€1499 INNO3D GeForce RTX 5080 X3 OC

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:25

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:44
wedden dat ze alsnog vandaag op zijn ;)

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:24
De Master is nog beschikbaar maar zie er toch maar vanaf. Heb nog 4090's liggen en ga dan beter voor de 5090.

• mthoen
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-11 19:06
Is er al een 5080 FE drop geweest in Nederland?

• tgrimmeissen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 09:52
mthoen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:02:
Is er al een 5080 FE drop geweest in Nederland?
niet sinds launch dag

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Kaas, had een mooie kaart in mijn Amazon.com.be mandje liggen maar die bezorgen niet in NL. Enig idee of ik een vlaams pakketpunt kan toevoegen aan mijn account? Tijdens het bestelproces lukt dat niet in ieder geval.

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:03
Homer-Simpson schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:24:
Kaas, had een mooie kaart in mijn Amazon.com.be mandje liggen maar die bezorgen niet in NL. Enig idee of ik een vlaams pakketpunt kan toevoegen aan mijn account? Tijdens het bestelproces lukt dat niet in ieder geval.
Afleveren bij pakketpunt kan alleen bij bepaalde producten onder bepaalde waarde. Gamingconsoles, videokaarten en dergelijke kan je helaas niet laten bezorgen bij een pakketpunt.

• Homer-Simpson
  • Nu online
FireBladeX schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:25:
[...]

Afleveren bij pakketpunt kan alleen bij bepaalde producten onder bepaalde waarde. Gamingconsoles, videokaarten en dergelijke kan je helaas niet laten bezorgen bij een pakketpunt.
Duidelijk. Dan ga ik me ook niet meer pijnigen om die site te monitoren.

• Trami
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-10 11:54

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-10 00:24

GTX404

Hi

De FOMO deze launch is geweldig om te zien, vooral omdat ik persoonlijk denk dat deze launch eigenlijk veel beter is qua voorraad dan de vorige launches. Chinees nieuwjaar is voorbij, verwacht de komende twee weken redelijk wat voorraad.

We zien ook overal wel RTX 5080 AIB kaarten te koop staan, alleen wordt er nog even gebruik gemaakt van de hype en dus gooien ze de prijzen omhoog en reserveren ze veel voorraad voor pre-builts. Zo lijkt het ook alsof er weinig beschikbaar is. Hier was ook bewijs van in NA, waar ze bij een van de winkels zagen dat als je koos voor een compleet systeem, dat je de aantallen van de kaarten kon zien en dit was voor de 5080 AIB kaarten op 100+. Alleen kon je ze niet los kopen, iig niet voor een normale prijs.

Volgens bepaalde 'betrouwbare' leakers komt er ook enorm wat 5090 voorraad beschikbaar door de B200 chips.

De afgelopen 2 woensdagen na launch hebben we ook mensen gezien die hier gewoon een 5090 hebben kunnen bemachtigen binnen de 5 minuten~ beschikbaarheid. Ook aardig wat FEs op V&A. Mijn advies: pak je rust want de echte launchdatum van deze kaarten ligt eigenlijk op +1 maand, kijk maar wanneer de reviewkaarten zijn geproduceerd/verzonden + Chinees nieuwjaar.

Ik weet nu ook niet zo zeker of we nou moeten wachten op een rev 2.0 van de 5090 / connector, maar daar zit ik zelf mee. Denk dat het voor de meesten niet veel uitmaakt.

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
GTX404 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:59:
De FOMO deze launch is geweldig om te zien, vooral omdat ik persoonlijk denk dat deze launch eigenlijk veel beter is qua voorraad dan de vorige launches. Chinees nieuwjaar is voorbij, verwacht de komende twee weken redelijk wat voorraad.

We zien ook overal wel RTX 5080 AIB kaarten te koop staan, alleen wordt er nog even gebruik gemaakt van de hype en dus gooien ze de prijzen omhoog en reserveren ze veel voorraad voor pre-builts. Zo lijkt het ook alsof er weinig beschikbaar is. Hier was ook bewijs van in NA, waar ze bij een van de winkels zagen dat als je koos voor een compleet systeem, dat je de aantallen van de kaarten kon zien en dit was voor de 5080 AIB kaarten op 100+. Alleen kon je ze niet los kopen, iig niet voor een normale prijs.

Volgens bepaalde 'betrouwbare' leakers komt er ook enorm wat 5090 voorraad beschikbaar door de B200 chips.

De afgelopen 2 woensdagen na launch hebben we ook mensen gezien die hier gewoon een 5090 hebben kunnen bemachtigen binnen de 5 minuten~ beschikbaarheid. Ook aardig wat FEs op V&A. Mijn advies: pak je rust want de echte launchdatum van deze kaarten ligt eigenlijk op +1 maand, kijk maar wanneer de reviewkaarten zijn geproduceerd/verzonden + Chinees nieuwjaar.

Ik weet nu ook niet zo zeker of we nou moeten wachten op een rev 2.0 van de 5090 / connector, maar daar zit ik zelf mee. Denk dat het voor de meesten niet veel uitmaakt.
de 5090 voorraad duurt nog wel eventjes. De productie capaciteit wordt nu benut, dus over 2 maanden ofzo komt die voorraad beschikbaar.

eens met je stelling over die power connector, ik hoop ook dat ze het tegen die tijd gefixt hebben.

• dragonwith
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03 19:39
Beat The Best schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:04:
[...]

de 5090 voorraad duurt nog wel eventjes. De productie capaciteit wordt nu benut, dus over 2 maanden ofzo komt die voorraad beschikbaar.

eens met je stelling over die power connector, ik hoop ook dat ze het tegen die tijd gefixt hebben.
Zeker, en wanneer er een voorraad komt aan 5090s zal deze ook waarschijnlijk direct weer uitverkocht raken door bots/consumenten. Zelfs de 5080 waar een overvloed aan voorraad is(DE voornamelijk) wordt vaak nog uitverkocht vrij snel.

Ben even vergeten hoelang de 4090 out of stock bleef en de prijs weer naar normaal ging.

• GTX404

GTX404

Hi

dragonwith schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:10:
[...]

Zeker, en wanneer er een voorraad komt aan 5090s zal deze ook waarschijnlijk direct weer uitverkocht raken door bots/consumenten. Zelfs de 5080 waar een overvloed aan voorraad is(DE voornamelijk) wordt vaak nog uitverkocht vrij snel.

Ben even vergeten hoelang de 4090 out of stock bleef en de prijs weer naar normaal ging.
'Vrij snel' is op dit moment eigenlijk "genoeg tijd om te kopen als je er echt eentje wil hebben". Ik heb vaak genoeg op links geklikt die al een tijdje gepost waren en ik kon ze nog steeds bestellen. Meerdere webwinkels ook zoals Amazon, NBB, Azerty etc. Hype zal snel dood zijn denk ik, dat de RTX5000 series niet zo heel veel beter presteert helpt ook natuurlijk.

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

• Speedmaster321
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10:28
GTX404 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:14:
[...] niet zo heel veel beter presteert helpt ook natuurlijk.
Altijd dat domme geneuzel over "niet veel beter presteert". Is het een universele regel, dat iedere 4-serie (of zelfs 3-serie) eigenaar persé naar de 5-serie moet?

Ik kom van een AMD HD7950 uit 2013, dus hoezo niet veel beter presteert?

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:12
Speedmaster321 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:30:
[...]

Altijd dat domme geneuzel over "niet veel beter presteert". Is het een universele regel, dat iedere 4-serie (of zelfs 3-serie) eigenaar persé naar de 5-serie moet?

2013, wauw. Dan presteert een Intel Arc B580 ook "veel beter" en ben je voor minder dan 350 euro klaar. :+

• ThaGuus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-11 02:44
[...]

Welkom bij de club, ik kom zelf vanuit een gtx 1080, dus dit presteert wel veel beter moet ik zeggen. Ik kan nu eindelijk met mijn 5080 zonder problemen nieuwe spellen spellen zonder alles op low te zetten.

Er is ook geen alternatief, een 4080 kost 2e hands bijna netzoveel als een 5080.

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:37
Toch de knoop maar doorgehakt en een RTX 5080 Aorus Master bij NBB gekocht voor 1699€ :+
Iets meer nog dan ik op had gehoopt (1500~1600) maar ik denk dat we die prijs pas gaan zien over enkele maanden. Geen zin om er zo lang op te wachten. Had m'n 4080S goed verkocht, dus ach..
Mijn build is dus over enkele dagen weer compleet 8) (9800X3D, 32GB 6000C30, RTX5080 Aorus Master, 1000W platinum PSU).

• xinergie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23-11 19:04
[...]

Nee maar het is wel een universele regel dat je prestaties vergelijkt met de vorige generatie. Waar ben je anders mee bezig? Je moet toch een vaste vergelijking gebruiken. Want zoals eerder gezegd, presteert zowat iedere kaart op de huidige markt veel beter dan die wat jij hebt. Dus snap niet dat je een logische uitspraak hier neerzet als dom.

Komend van iemand die om de 3-5 jaar van GPU verandert.

• Vodskaya
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-03 13:28
[...]

Heel goed punt. Veel van de meest actieve leden op PC fora zijn mensen met vrij recente kaarten, en zij vergeten soms dat er ook mensen zijn met oudere apparatuur voor wie een nieuwe 5080 of 5090 (zelfs bóven MSRP) een hele mooie upgrade is. Ik speel zelf met een 1080 Ti die echt aan het einde van z'n latijn geraakt, Helaas kan ik niet terug in de tijd naar een jaar geleden, toen de 4090 nog makkelijk verkrijgbaar was tegen een goede prijs. Toen had ik het er ook niet voor over, trouwens.

• Speedmaster321
xinergie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Nee maar het is wel een universele regel dat je prestaties vergelijkt met de vorige generatie. Waar ben je anders mee bezig? Je moet toch een vaste vergelijking gebruiken. Want zoals eerder gezegd, presteert zowat iedere kaart op de huidige markt veel beter dan die wat jij hebt. Dus snap niet dat je een logische uitspraak hier neerzet als dom.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

Praktisch alles wat tegenwoordig uitkomt is niet tig keer beter dan de generatie ervoor. Auto's niet, audio apparatuur niet, telefoons niet, koelkasten niet etc. etc. Waarom moet dat voor een GPU ineens wel gelden?

• Cartman!
  • Niet online
[...]
Nee maar het is wel een universele regel dat je prestaties vergelijkt met de vorige generatie. Waar ben je anders mee bezig? Je moet toch een vaste vergelijking gebruiken.
Voor jou misschien, voor mij niet.
Want zoals eerder gezegd, presteert zowat iedere kaart op de huidige markt veel beter dan die wat jij hebt. Dus snap niet dat je een logische uitspraak hier neerzet als dom.
Jij vind het een logische uitspraak, ik vind dat het niet. Ik zit ook op een GPU van 12 jaar oud en dat iedere kaart beter presteert snap ik ook wel maar ik heb een beoogd doel qua performance en als ik naar budget kijk kom ik dan op een 5080 uit als beste bang for the buck op dit moment.

• Vodskaya
[...]

Het is zeker een nuttige vergelijking en relevant als je de progressie van de GPU markt wil beoordelen, maar niet voor iemand die nu in de markt is voor een GPU. Het is een beetje als zeggen dat huizen vroeger relatief veel goedkoper waren: nuttig als je de markt wil analyseren, maar volstrekt irrelevant voor iemand die nu een woning zoekt.

Er is zeker ruimte nodig voor dat soort lange termijn analyses, maar dat is niet echt nuttig als je neefje aan je vraagt welke GPU hij moet halen van z'n spaargeld.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-11 18:44
Vodskaya schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:12:
[...]

Het is zeker een nuttige vergelijking en relevant als je de progressie van de GPU markt wil beoordelen, maar niet voor iemand die nu in de markt is voor een GPU. Het is een beetje als zeggen dat huizen vroeger relatief veel goedkoper waren: nuttig als je de markt wil analyseren, maar volstrekt irrelevant voor iemand die nu een woning zoekt.

Er is zeker ruimte nodig voor dat soort lange termijn analyses, maar dat is niet echt nuttig als je neefje aan je vraagt welke GPU die moet halen van z'n spaargeld.
Nvidia is heeeeel blij met zulke klanten, en met name hun aib's....

Prijzen zijn (zeker nu) gewoon domweg veel te hoog. 4000 serie was al bizar duur maar in ieder geval ook nog een behoorlijke upgrade. Met de huidige 5090 aub rozen betaal je circa 1500 euro meer voor 30% sneller. En 5080 50% meer voor 10% sneller tov de 4080.

Maakt niet uit vanaf welke kaart je komt, het is gewoon bizar dit.

• Cartman!
  • Niet online
meljor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:17:
[...]
En 5080 50% meer voor 10% sneller tov de 4080.
De 4080 Super is vrijwel niet verkrijgbaar en wat je kunt vinden heeft praktisch dezelfde prijzen als de 5080 dus je uitspraak gaat gewoon niet op.

• Vodskaya
meljor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:17:
[...]

Nvidia is heeeeel blij met zulke klanten, en met name hun aib's....

Prijzen zijn (zeker nu) gewoon domweg veel te hoog. 4000 serie was al bizar duur maar in ieder geval ook nog een behoorlijke upgrade. Met de huidige 5090 aub rozen betaal je circa 1500 euro meer voor 30% sneller. En 5080 50% meer voor 10% sneller tov de 4080.

Maakt niet uit vanaf welke kaart je komt, het is gewoon bizar dit.
Dat prijzen nu hoog zijn en de kaarten daardoor geen hele goede deal zijn staat buiten kijf. Ze zijn net pas gereleased en van de paper launch is heel veel te vinden, maar we weten vrijwel 100% zeker dat je ze over een aantal maanden veel goedkoper kan oppikken. Een tweedehands 4000 serie is wellicht nog een slechtere deal dan wachten op een MSRP 5000 serie.

Dat is een relevante vergelijking: nu meer betalen voor de zelfde kaart, of even wachten tot ie goedkoper wordt. De vergelijking met de 4000 serie is voor mij - en heel veel andere mensen - niet relevant. Ik heb geen 4000 serie, en ik kan ook niet tijdreizen om er een nieuw te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vodskaya op 18-02-2025 14:28 ]

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 22:09
[...]

Er is zeker ruimte nodig voor dat soort lange termijn analyses, maar dat is niet echt nuttig als je neefje aan je vraagt welke GPU hij moet halen van z'n spaargeld.
Precies dit.

Ik vind die analyses ook wel interessant, maar de verontwaardiging over hoge prijzen (ook van die vreselijke YouTube-kanalen) vind ik ietwat verwend overkomen, alsof we recht hebben op bepaalde producten tegen bepaalde bedragen. Het is geen overheidsdienst of zo, laat staan een eerste levensbehoefte. Of je vindt iets het geld waard, of niet.

• xinergie
Cartman! schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:08:
[...]

Voor jou misschien, voor mij niet.

[...]

Jij vind het een logische uitspraak, ik vind dat het niet. Ik zit ook op een GPU van 12 jaar oud en dat iedere kaart beter presteert snap ik ook wel maar ik heb een beoogd doel qua performance en als ik naar budget kijk kom ik dan op een 5080 uit als beste bang for the buck op dit moment.
Even een voorbeeld:

Persoon A heeft een 1070 en kijkt naar de prestaties van een 5080. Die zijn veel beter.
Persoon B heeft een 4090 en kijkt naar de prestaties van een 5080. Die zijn slechter.

Er is een verschil in uitkomst. Is de kaart slecht omdat die niet beter presteert dan een 4090? Nee.

Zowat iedere reviewer, wiens job het is om deze producten te beoordelen op hun prestaties, doet dit volgens eenzelfde manier.

A. vergelijk geen appelen met peren. Je moet geen 5090 gaan vergelijken met een 4070.
B. Er is ieder jaar een uplift in prestaties geweest dus het is gewoon logisch om te vergelijken met de vorige uitgave.

Iedereen mag uiteraard verschillende kaarten onderling vergelijken om te weten wat voor upgrade (of juist niet) een kaart zou zijn voor zichzelf. Maar dat betekent niet dat je uitspraak dan correct is over "hoe goed de prestaties zijn"

Uiteraard is alles weer anders als je prestatie tov prijs gaat vergelijken. Ik heb het zelf niet nagekeken, maar zou een XTX niet nog steeds betere bang for buck zijn? Er van uit gaande dat je geen 5080 meer vast krijgt onder de 1450 euro

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:44
de uitspraak: "there are no bad graphics cards, there's only badly priced graphics cards" is gewoon wat de spijker op z'n kop slaat. de 5080 ansich is gewoon een strakke high end kaart. echter is de prijs doorslaggevend. voor 3000 euro is het een enorm slechte deal, voor 300 euro is het een enorm gunstige deal.

• Cartman!
  • Niet online
xinergie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Even een voorbeeld:

Persoon A heeft een 1070 en kijkt naar de prestaties van een 5080. Die zijn veel beter.
Persoon B heeft een 4090 en kijkt naar de prestaties van een 5080. Die zijn slechter.

Er is een verschil in uitkomst. Is de kaart slecht omdat die niet beter presteert dan een 4090? Nee.

Zowat iedere reviewer, wiens job het is om deze producten te beoordelen op hun prestaties, doet dit volgens eenzelfde manier.
Daarom hecht ik ook geen waarde aan die reviews. MSRP is +10% tov de vorige generate en de kaart presteert ook +%10. Nou, prima.
A. vergelijk geen appelen met peren. Je moet geen 5090 gaan vergelijken met een 4070.
B. Er is ieder jaar een uplift in prestaties geweest dus het is gewoon logisch om te vergelijken met de vorige uitgave.
Ik vergelijk geen appels met peren. Ik kijk naar welke prestatie ik kan krijgen voor m'n budget en kom op de 5080 uit, ik zie niet in wat hier gek aan is.
Iedereen mag uiteraard verschillende kaarten onderling vergelijken om te weten wat voor upgrade (of juist niet) een kaart zou zijn voor zichzelf. Maar dat betekent niet dat je uitspraak dan correct is over "hoe goed de prestaties zijn"
Welke uitspraak heb ik gedaan precies, ik mis iets volgens mij.
Uiteraard is alles weer anders als je prestatie tov prijs gaat vergelijken. Ik heb het zelf niet nagekeken, maar zou een XTX niet nog steeds betere bang for buck zijn? Er van uit gaande dat je geen 5080 meer vast krijgt onder de 1450 euro
AMD heeft geen kaart met gelijkwaardige prestaties als de 5080 op de markt. Bovendien wil ik specifiek Nvidia omdat ik ook wil rommelen met AI spul en de AMD kan dit niet (native).

• xinergie
[...]

Ik zeg niet dat je niet moet vergelijken voor je eigen situatie. Maar een huis is niet slecht omdat het voor mij niet de beste keuze is. Een algemeen gezien slecht huis op dit moment zal nog steeds beter zijn dan een hut van stro vroeger. En dat is dan een vergelijking die niet enkel met de vorige generatie is. Compleet nutteloos om als algemene uitspraak te doen.

• xinergie
Cartman! schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:51:
Ik vergelijk geen appels met peren. Ik kijk naar welke prestatie ik kan krijgen voor m'n budget en kom op de 5080 uit, ik zie niet in wat hier gek aan is.
Was gebiedende wijs, ik zei niet dat je appels met peren vergelijkt. Ik zeg gewoon dat men dat gewoon best niet zou mogen doen om een algemene uitspraak over een nieuw product te doen.
Welke uitspraak heb ik gedaan precies, ik mis iets volgens mij.
Opnieuw algemeen bedoeld, ik spreek hier niet specifiek over jou :P Had beter verwoord kunnen zijn _/-\o_
AMD heeft geen kaart met gelijkwaardige prestaties als de 5080 op de markt. Bovendien wil ik specifiek Nvidia omdat ik ook wil rommelen met AI spul en de AMD kan dit niet (native).
Ja dan geef ik je gelijk, maar als een bepaald aantal prestaties een vereiste is en dit dan de 2de beste kaart van het moment is dat je als minimum stelt. Waarom dan zelfs nog kijken naar bang for buck?

• Cartman!
  • Niet online
xinergie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:03:
[...]
Ja dan geef ik je gelijk, maar als een bepaald aantal prestaties een vereiste is en dit dan de 2de beste kaart van het moment is dat je als minimum stelt. Waarom dan zelfs nog kijken naar bang for buck?
Omdat het budget dus niet oneindig is voor deze kaart.

• Vodskaya
xinergie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:51:
[...]

Ik zeg niet dat je niet moet vergelijken voor je eigen situatie. Maar een huis is niet slecht omdat het voor mij niet de beste keuze is. Een algemeen gezien slecht huis op dit moment zal nog steeds beter zijn dan een hut van stro vroeger. En dat is dan een vergelijking die niet enkel met de vorige generatie is. Compleet nutteloos om als algemene uitspraak te doen.
Ik vind dit een beetje een mislukte hyperbool. Ik had het over vergelijkingen met betrekking tot prijs uit het recente verleden, niet perse zó ver terug dat we het hebben over huizen van stro. Ironisch genoeg begin je zelf ook over appels met peren vergelijken, dus laten we dat dan ook vooral niet doen.

Aan het begin van vorig decennium waren huizen aanzienlijk betaalbaarder, en vrij goed vergelijkbaar met soortgelijke woningen van nu. Maar daar heeft iemand die nu een woning zoekt niet zoveel aan.

Het probleem zit hem in dat sommige mensen doen alsof een teleurstellende generational uplift meteen een soort doodsvonnis is en dat niemand die kaarten dan ooit zou moeten kopen (zie de mensen elders online die uitgemaakt worden voor Nvidia shills als ze hun 5090 build posten). Die conclusie snijdt voor veel mensen gewoon geen hout, omdat het berust op de aanname dat je al een recente kaart had.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06
Lekiame schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:38:
Toch de knoop maar doorgehakt en een RTX 5080 Aorus Master bij NBB gekocht voor 1699€ :+
Iets meer nog dan ik op had gehoopt
Mjah je houdt alleen precies in stand wat scumbag Jensen graag wil bereiken. Prijzen kunstmatig te hoog houden door schaarste en wachten tot de consument het toch wel koopt en de prijzen normaal gaat vinden.

En bij je volgende aankoop, bijvoorbeeld de RTX 6080, koop je hem voor €1999,-, "iets meer nog dan waarop je had gehoopt".

Maar wanneer stopt het voor je :?

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:37
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:30:
[...]

Mjah je houdt alleen precies in stand wat scumbag Jensen graag wil bereiken. Prijzen kunstmatig te hoog houden door schaarste en wachten tot de consument het toch wel koopt en de prijzen normaal gaat vinden.

En bij je volgende aankoop, bijvoorbeeld de RTX 6080, koop je hem voor €1999,-, "iets meer nog dan waarop je had gehoopt".

Maar wanneer stopt het voor je :?
Ach tja, dat is een goede vraag, het stopt denk ik wanneer de consument het simpelweg niet meer kan betalen of het er niet meer voor over heeft :9

• xinergie
Vodskaya schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:28:
[...]
Ironisch genoeg begin je zelf ook over appels met peren vergelijken, dus laten we dat dan ook vooral niet doen.
Ik zeg daar toch letterlijk "Compleet nutteloos om als algemene uitspraak te doen". Ik maakte mijn punt van appels met peren vergelijken gewoon duidelijk.

En generational uplift op huizen toepassen is ook waanzin. Dat is iets dat je doorgaans enkel maar bekijkt voor tech producten. Huizen zijn meer een custom build van verschillende losse producten. :P

Ik vind dat doebbalapoent11 het wel goed heeft verwoord.
doebbalapoent11 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:50:
de uitspraak: "there are no bad graphics cards, there's only badly priced graphics cards" is gewoon wat de spijker op z'n kop slaat. de 5080 ansich is gewoon een strakke high end kaart. echter is de prijs doorslaggevend. voor 3000 euro is het een enorm slechte deal, voor 300 euro is het een enorm gunstige deal.
De prijs bepaalt de perceptie van deze prestaties. Algemeen gezien is de generational uplift gewoon niet zo geweldig. Maar als je die 5080 aan msrp kan scoren is het wel een degelijke keuze. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het compleet onzinnig is om te gaan zeggen dat een kaart geweldig is omdat je 'm vergelijkt met een GPU van 5 generaties geleden.

• GTX404

GTX404

Hi

[...]

Jij en 3 anderen snappen het punt hier blijkbaar niet volledig.

"domme geneuzel", denk even twee keer na voordat je wat roept. Het gaat natuurlijk om de vergelijking tussen de 40 serie en de 50 serie. Voor een tech gigant zoals deze is het zeker belangrijk dat ze consistent veel beter presteren tussen elke generatie. Dat is met de 50-serie niet bepaald 'wauw' in vergelijking met de 40-serie. Kijk eens naar het verschil tussen 30-40 en 20-30 series, vooral bij de X80 en X90 kaarten, dan zul je het *misschien* begrijpen.

Puur omdat jij niet om de (2) generatie(s) een kaart koopt / kan kopen betekent niet dat het "domme geneuzel" is. Denk je dat bedrijven die gebruik maken van datacenter chips nieuwe bestellingen zouden plaatsen als de verbeteringen minimaal zijn? Geldt hetzelfde voor een consument die wel vaak (kan) upgraden.

Helaas is er altijd een groep mensen die onnodig emotioneel doet 8)7

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 15:19
Hebben de recente forum Posts nog iets te maken met levertijden en prijzen?:)

• Vodskaya
xinergie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:44:
[...]

Ik zeg daar toch letterlijk "Compleet nutteloos om als algemene uitspraak te doen". Ik maakte mijn punt van appels met peren vergelijken gewoon duidelijk.

En generational uplift op huizen toepassen is ook waanzin. Dat is iets dat je doorgaans enkel maar bekijkt voor tech producten. Huizen zijn meer een custom build van verschillende losse producten. :P

Ik vind dat doebbalapoent11 het wel goed heeft verwoord.

[...]

De prijs bepaalt de perceptie van deze prestaties. Algemeen gezien is de generational uplift gewoon niet zo geweldig. Maar als je die 5080 aan msrp kan scoren is het wel een degelijke keuze. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat het compleet onzinnig is om te gaan zeggen dat een kaart geweldig is omdat je 'm vergelijkt met een GPU van 5 generaties geleden.
En zo is het ook compleet onzinnig om te zeggen dat een kaart enorm slecht is, omdat het verschil met de voorganger niet zo groot is. Dat zie je hier niet zo veel mensen zeggen, maar je ziet het wel heel veel langskomen op o.a. reddit en onder youtube video's van reviewers. Dat komt een beetje azijnzeikerig over voor mensen die niet om de twee jaar een nieuwe kaart halen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Topicstarter
Modbreak:Graag weer terug naar levertijden en drops :).

• Vodskaya
timpie81 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:55:
Hebben de recente forum Posts nog iets te maken met levertijden en prijzen?:)
Er is helaas niet zo veel te melden, geloof ik :P

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03

[ Voor 93% gewijzigd door br00ky op 18-02-2025 16:41 ]

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

• Speedmaster321

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 18-02-2025 16:41 ]

• xuter010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 18:17
br00ky schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:56:
[modbreak]Graag weer terug naar levertijden en drops :).[/]
_/-\o_

• meljor
Denk dat het goed is dat er op veel plaatsen nu wel wat vooraad is, alleen door (veel te) hoge prijzen maar toch.

Ze zullen steeds meer moeite krijgen om ze te verkopen en dan zal de prijs steeds verder zakken. Tel daar nieuwe ladingen bij op en ik verwacht over een maandje al heel andere prijzen.

Verder wil ik nog kwijt dat de 5080 een prima kaart is, niks mis mee en zeker een mooie upgrade voor velen.
Echter, voor de msrp is het een zwak aanbod en voor de huidige prijzen en vooral ook meerprijzen van de aib's is het gewoon belachelijk geworden naar mijn idee.

Als 10 blikjes cola 2 jaar lang 10 euro waren, dan is 11 blikjes voor 12 euro ineens een mooi aanbod? Nee dus. En dat is precies wat Nvidia doet.
Vervolgens mag de Appie de blikjes in een iets mooier doosje doen en er 17 euro voor vragen.
Dat is wat de Aib's, leveranciers en webshops nu ook nog es doen.

Heel veel plezier gewenst voor iedereen die een kaart scoort (en hopelijk voor een niet al te zotte prijs). Ik doe nog een Colaatje.

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:01

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:34
meljor schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:48:
Denk dat het goed is dat er op veel plaatsen nu wel wat vooraad is, alleen door (veel te) hoge prijzen maar toch.

Ze zullen steeds meer moeite krijgen om ze te verkopen en dan zal de prijs steeds verder zakken. Tel daar nieuwe ladingen bij op en ik verwacht over een maandje al heel andere prijzen.

Verder wil ik nog kwijt dat de 5080 een prima kaart is, niks mis mee en zeker een mooie upgrade voor velen.
Echter, voor de msrp is het een zwak aanbod en voor de huidige prijzen en vooral ook meerprijzen van de aib's is het gewoon belachelijk geworden naar mijn idee.

Als 10 blikjes cola 2 jaar lang 10 euro waren, dan is 11 blikjes voor 12 euro ineens een mooi aanbod? Nee dus. En dat is precies wat Nvidia doet.
Vervolgens mag de Appie de blikjes in een iets mooier doosje doen en er 17 euro voor vragen.
Dat is wat de Aib's, leveranciers en webshops nu ook nog es doen.

Heel veel plezier gewenst voor iedereen die een kaart scoort (en hopelijk voor een niet al te zotte prijs). Ik doe nog een Colaatje.
Inderdaad, vandaag ook veel drops gezien bij meerdere winkels. Wel aan hoge prijzen.
Megekko had heel het weekend en maandag en vandaag ook nog RTX 5080 op voorraad. Terwijl ze op hun forum zeggen dat de leveringen moeizaam gaan blijven verlopen, maarja een beetje FOMO creeëren is goed voor hen.

Als het zo verder gaat, gaan de prijzen wel zakken. Hopelijk binnenkort.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 20:16
Ik zie op alternate.de toch heel scherpe prijzen voorbij komen inmiddels.

1329€ voor de Ventus 3X 5080
2749€ voor de Ventux 3X 5090
1169€ voor ASUS Prime OC 5080 (geen idee hoeveel het er waren overigens, maar ik zie veel thumb ups).

Lijkt me goed nieuws dus.. nu nog de mogelijkheid om als NL gewoon bij een alternate.de te kunnen bestellen.

• meljor
Goedkoopste is 1613 euro. Het feit dat die op voorraad blijft (of iig langer) is positief wat mij betreft. Het zal hard naar beneden gaan binnenkort.

En ik ben heel benieuwd wat ze na 1 jaar nog kosten.... Ik denk dat ze hetzelfde lot krijgen als de 4080 non-super en dus veelal blijven liggen, maar ben benieuwd.

• meljor
Lord_Dain schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:02:

1169€ voor ASUS Prime OC 5080 (geen idee hoeveel het er waren overigens, maar ik zie veel thumb ups).

Lijkt me goed nieuws dus.. nu nog de mogelijkheid om als NL gewoon bij een alternate.de te kunnen bestellen.
Kijk,, het kan dus wel! Hulde voor Alternate.de dan want ze hadden voorlopig nog wat meer kunnen vragen!

• D K
  • Registratie: November 2024
  • Niet online

D K

Een prijs zonder voorraad is geen prijs

Teveel winkels die netjes msrp laten zien, en zodra er stock is weer 1800 euro erop plakken

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 02:14

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:16
Er zit nog steeds geen vooruitgang in mijn bestelling van 4 februari van de PNY 5080 OC bij amazon.nl. Levertijd is nog steeds 22 - 24 april. Bij iemand anders inmiddels al vooruitgang?

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:33
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:36:
Er zit nog steeds geen vooruitgang in mijn bestelling van 4 februari van de PNY 5080 OC bij amazon.nl. Levertijd is nog steeds 22 - 24 april. Bij iemand anders inmiddels al vooruitgang?
Het is medio februari dus ze hebben nog 2 maanden de tijd om het in te pakken.

• Cartman!
  • Niet online
Nope...

• xtreme_lunatic
AlexMurphy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:46:
[...]

Het is medio februari dus ze hebben nog 2 maanden de tijd om het in te pakken.
Klopt. Maar bij sommigen is 'ie alsnog al geleverd.

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04:33
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:50:
[...]

Volgens mij hadden zij ook een leverdatum van medio maart, dus kwestie van “geluk.” Als de uiterste leverdatum was verstreken had ik het wel begrepen en geadviseerd om KS te contacteren, maar gezien je officiële leverdatum nog 2 maanden weg is weet ik niet precies waar je op hoopt.

• tgrimmeissen
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 09:52

• JRMBelgium
Je gaat die echt pas eerder krijgen als ze de kaartjes niet meer verkocht krijgen voor 1400+.

• xtreme_lunatic
AlexMurphy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:16:
[...]

Volgens mij hadden zij ook een leverdatum van medio maart, dus kwestie van “geluk.” Als de uiterste leverdatum was verstreken had ik het wel begrepen en geadviseerd om KS te contacteren, maar gezien je officiële leverdatum nog 2 maanden weg is weet ik niet precies waar je op hoopt.
Ik hoop op een snellere levering.

• xtreme_lunatic
JRMBelgium schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:31:
[...]

Je gaat die echt pas eerder krijgen als ze de kaartjes niet meer verkocht krijgen voor 1400+.
Dat klinkt idd als een logische actie.

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38

Taygeta

KTM 790 Adventure

xtreme_lunatic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:32:
[...]

Dat klinkt idd als een logische actie.
Ware het niet dat ik contact heb gehad met de helpdesk en ze lever ze op bestel datum uit.
En vorige week zijn ze uitgeleverd aan iedereen die voor 3 feb besteld hebben.

• bownbreaker
  • Laatst online: 23-11 12:42
Alternate.de dropt nu heel veel GPU’s. Hoop dat dit het begin is van betere beschikbaarheid.

• nadh
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 09:21
Gigabyte 5080 Gaming OC beschikbaar op NBB voor 1600 voor de geïnteresseerde.
Ik heb nog geduld. :-)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:47

Format-C

Tracing Rays

Ik zie nu bij Informatique (1600) Alternate (1850) en Azerty (1870) "gewoon" 5080's op voorraad. Inno3D versies.

Ook PNY 5080 op voorraad bij Azerty en Megekko. Ook voor 1800+.

Hopelijk blijven ze ermee zitten en moeten ze noodgedwongen de prijs omlaag gooien. Wat een beesten! 🤮

Edit: en vanaf morgen/ overmorgen zullen er wel 5070ti's verkocht gaan worden voor €1500.

Zag op youtube (oa Jays2Cents en Gamersnexus) al dat die gelist waren in de usa voor (vanaf) 900 dollar tot boven de 1000 dollar, dus die gaat hier zws wel 11-1200 kosten. Plus de scalpertax van de shops er nog overheen... Dan zit je zo op 1400.

(Niet best. Walgelijk.)

(Gewoon niet kopen en lekker wachten mensen. Trap er niet in! Dit gaat nergens over en is het echt niet waard)

[ Voor 71% gewijzigd door Format-C op 18-02-2025 19:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
Bij Megekko zijn er 5080's uit voorraad leverbaar, onder de €2k.

https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-

Format was mij voor :)

Ik kan er maar moeilijk aan wennen dat winkels meer dan MSRP vragen voor onderdelen.

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 18-02-2025 19:25 ]

• Broodro0ster
  • Laatst online: 16:34
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:50:
[...]

Ik had het omgekeerd. Een gigabyte Aorus Master besteld die vrijdag ging geleverd worden. Geen track and trace gehad tegen vrijdag en contact op genomen.
De dame op de chat zei dat ze geen stock meer hadden en dus ook niet konden uitleveren. Ze heeft wel een intern ticket geopend om asap te restocken en mij met prioriteit een kaart te leveren. Ik denk niet dat die dame heeft weet heeft van de huidige gpu markt :P

Gisteren is er wel een kaart voor me opgestuurd die morgen aankomt, dus misschien heeft dat ticket toch iets uitgehaald. Al kan het ook alweer een toevallige restock zijn.

Maar met een leverdatum in april kan je nog niks doen. Ze gaan pas iets betekenen voor je zodra die verstreken is.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Yellax
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-11 12:35
Helaas niet. Het balkje is wel een stukje opgeschoven en zit nu bijna tegen verzenden aan 🙃

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:00
Ik volg nog altijd dit topic, hopelijk gaan de prijzen binnenkort wat naar beneden nu de 5080 op best wel wat websites op voorraad is en blijft voor de gekke prijzen.

Ik heb nog een order staan bij 123pc.nl voor een 5080 voor €1366, staat nog steeds op levering volgende week. Ben benieuwd of ze daadwerkelijk gaan leveren. Lees wisselende berichten over deze (web)shop.

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-11 13:16
Yellax schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Helaas niet. Het balkje is wel een stukje opgeschoven en zit nu bijna tegen verzenden aan 🙃
Volgens mij is dat de voortgang van de interne verzending van Amazon tussen de verschillende faciliteiten.

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-11 10:49
RedHat schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:23:

Ik kan er maar moeilijk aan wennen dat winkels meer dan MSRP vragen voor onderdelen.
die kaarten staan er al sinds voor het weekend op voor die prijs. Goed teken dat ze nog niet verkocht zijn :)

• JRMBelgium
Het enige dat de 5070ti launch gaat realiseren is nog een maand langer 1400+ prijzen voor de 5080.

Voorraad van de 5080 gaat daar niets aan veranderen. De winkels zitten met plezier met die voorraad totdat 5070ti fomo gedaan is…

• Otacon_00
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-03 18:31

Ik vind het zo leuk dat ze er OP=OP! bij zetten. Ze kunnen er net zo goed: FOMO! van maken.

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

Voor wie het aan durft op Bol.com te koop: "ASUS TUF NVIDIA RTX5090 32G GAMING" voor EUR 3399,-

https://www.bol.com/nl/nl...ort-2-1/9300000223882055/

Uiterlijk binnen 10 dagen in huis.

Wordt verkocht door een 3rd party bedrijf: "CYBRX". Kan er niks over vinden, dus ik durf het niet aan.

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ronnie_T schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:33:
Wordt verkocht door een 3rd party bedrijf: "CYBRX". Kan er niks over vinden, dus ik durf het niet aan.
Vanaf video-kaart in "[NVIDIA GeForce RTX 50XX] Levertijden & Prijzen" en verder een kleine discussie over deze partij.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47

bij Alternate ook weer

https://www.alternate.nl/listing.xhtml?q=rtx+5080

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11 13:38
Ik vind de prijzen van Azerty wel echt uitzonderlijk schandalig. Ze hebben ~25 stuks 5080 op voorraad maar vertikken het gewoon om met fatsoenlijkere prijzen te komen. :r

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
uNoTopia schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:05:
Ik vind de prijzen van Azerty wel echt uitzonderlijk schandalig. Ze hebben ~25 stuks 5080 op voorraad maar vertikken het gewoon om met fatsoenlijkere prijzen te komen. :r
moeilijk in te schatten hoe hard ze die extra euro's nodig hebben. als ik een goed lopend bedrijf had met voldoende toekomst, dan zou ik voor die paar honderd euro per kaart de prijzen toch wat omlaag doen. maar mss is de nood wel heel hoog.

je kan hier ook wel weer tegen inbrengen:

vraag en aanbod

[ Voor 5% gewijzigd door hully op 18-02-2025 22:26 ]

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
uNoTopia schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:05:
ik koop vaak niet meer bij webshops, die ongewenst gedrag vertonen. Azerty is van mijn lijstje af, net zoals Megekko(garantie kwestie).

van de rest krijg ik niet enorm veel mee. maar NBB lijkt het redelijk te doen.

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:44

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Lord_Dain schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:02:

In een heel ver verleden heb ik daar ooit eens wat gekocht en ik gebruik het nu op dit moment eigenlijk nog steeds, ging geloof ik toen ook niet heel makkelijk. Maar het product was ook nog maar net uit en hier haast nog niet verkrijgbaar.
Er zijn hier al wel websites voorbij gekomen die je of in Duitsland, Belgie & Frankrijk laten kopen, waarschijnlijk voor Duitsland.
Weet iemand er ook een voor Amerika ? Ik weet dat er wel iig eentje is.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Positief nieuws t.a.v. beschikbaarheid?
AI chip leader Nvidia launched the RTX 50 series graphics cards at the end of January. Currently, only the RTX 5090 and 5080 are sold in the channel. However, the first batch of distribution is limited, so the offline market price has soared by 3 times. Foreign media pointed out that Nvidia overestimated the demand for GB200 chips in data centers, and the excess 4nm process production capacity will be used to re-produce RTX 50 series graphics cards.

Nvidia's RTX 5090 graphics card was officially launched in Taiwan at the end of January, but the first batch of production capacity is limited, so the current offline transaction price has soared from the original list price of 71,990 yuan to a maximum of 220,000 yuan. Distributors privately revealed that only Taiwanese players with plenty of money would offer such a price to purchase the graphics card, otherwise the graphics cards that are resold at high prices are all purchased by mainland businesses or players commissioned by Taiwanese people.

According to foreign media reports, the demand for Nvidia's GB200 chips used in data centers is far lower than expected. Therefore, TSMC's excess production capacity is currently allocated to the production of GB202 chips required for the RTX 5090. The shortage of graphics cards is expected to end within 1 month.
Bron: Vertaling van https://www.ctee.com.tw/news/20250218701584-430503

• AlwinVdd
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-11 13:27
Deze 5090 staat ook al even op de FR Nvidia marketplace. (3500)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OnvEMe-CTtrgyUdaUG9RwF4fws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2ouF13Q30GqwXfgBBsX6FsxX.png?f=fotoalbum_large

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
AlwinVdd schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:20:
Deze 5090 staat ook al even op de FR Nvidia marketplace. (3500)

[Afbeelding]
Ik snap het wel als de prijs van de FE er zo naast staat 8)7

• Gta Ripper
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-10 08:37
Goed om te zien dat de PNY 5080's bij NL webshops op voorraad lijken te zijn. Ik hoop dat Amazon ook wat stock zal krijgen. Delivery date ergens in mei is namelijk wel erg laat.

• Homer-Simpson
  • Nu online
Gta Ripper schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:31:
Goed om te zien dat de PNY 5080's bij NL webshops op voorraad lijken te zijn. Ik hoop dat Amazon ook wat stock zal krijgen. Delivery date ergens in mei is namelijk wel erg laat.
Ben vooral benieuwd of ze weer rond de €1.500 beschikbaar komen. Bij Amazon zijn ze sinds 2 dagen 2k+. Waanzin.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Homer-Simpson schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:40:
[...]

Ben vooral benieuwd of ze weer rond de €1.500 beschikbaar komen. Bij Amazon zijn ze sinds 2 dagen 2k+. Waanzin.
Is enkel omdat ze niet via Amazon zelf verkocht worden. Amazon biedt de ARGB versie nog steeds aan voor 1499.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55
Homer-Simpson schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:40:
[...]

Dat is een thirdparty seller. De drops zijn nog steeds 1499 op de .nl .es .de en .fr site van amazon.

• Pisdine
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-09 07:00
Mijn order op amazon is zonet afgeschreven op CC, betekent dit iets positief?

• uNoTopia
Azerty :r

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fpV07PqBiGyXUWV-IVfJuQ1yHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NfDjHFMYvIefOSGzEai6aXVX.png?f=fotoalbum_large

Is het mogelijk om webshops uit te sluiten in het Pricewatch overzicht? Ik wil daar eigenlijk geen euro meer uitgeven.

• Gta Ripper
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-10 08:37
uNoTopia schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:39:

[Afbeelding]

Is het mogelijk om webshops uit te sluiten in het Pricewatch overzicht? Ik wil daar eigenlijk geen euro meer uitgeven.
Deze prijzen zijn ridicuul, maar zolang mensen het er voor willen neerleggen denk ik niet dat je een webshop het kwalijk moet nemen. De meesten zouden in die schoenen hetzelfde handelen. Het is en blijven ondernemingen met winstoogmerk. Mocht het voor deze prijs niet verkopen dan gooit Azerty de prijzen naar beneden, lijkt mij.

Edit:
Pisdine schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:35:
Volgens mij betekent dat dat hij verstuurd gaat worden, dat zijn iig de ervaringen die ik online lees. Wanneer heb je je bestelling geplaatst?

Gefeliciteerd iig :D

[ Voor 19% gewijzigd door Gta Ripper op 19-02-2025 09:48 ]

• uNoTopia
Gta Ripper schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:46:
[...]

Deze prijzen zijn ridicuul, maar zolang mensen het er voor willen neerleggen denk ik niet dat je een webshop het kwalijk moet nemen. De meesten zouden in die schoenen hetzelfde handelen. Het is en blijven ondernemingen met winstoogmerk. Mocht het voor deze prijs niet verkopen dan gooit Azerty de prijzen naar beneden, lijkt mij.

Edit:

[...]

Volgens mij betekent dat dat hij verstuurd gaat worden, dat zijn iig de ervaringen die ik online lees. Wanneer heb je je bestelling geplaatst?

Gefeliciteerd iig :D
True, als ze voor deze prijs zouden worden verkocht dan zou ik dat Azerty ook niet kwalijk nemen.
Maar ze zitten nu op ~38 kaarten die niet verkocht worden voor die prijs. De aantallen blijven gelijk. Dus in plaats van normalere prijzen blijven ze gewoon wachten. Zou hun inkoopprijs dan zoveel hoger zijn dan anderen? Anders is het gewoon echt niet chique.

Edit: Het is letterlijk goedkoper om deze kaarten via marktplaats te kopen :P

[ Voor 3% gewijzigd door uNoTopia op 19-02-2025 09:55 ]

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:07
Mij zijn ze ook als een klant kwijt. Nooit meer!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• JRMBelgium
uNoTopia schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:39:

[Afbeelding]

Ik begrijp die frustraties niet. Is het niet logisch dat commerciële bedrijven winst proberen maken?

Van zodra ze lang genoeg met de stock blijven zitten daalt de prijs vanzelf wel.

Gewoon eventjes wachten. 😉

[ Voor 20% gewijzigd door JRMBelgium op 19-02-2025 09:54 ]

• stylezzz
  • Nu online
JRMBelgium schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:54:
[...]

Ik begrijp die frustraties niet. Is het niet logisch dat commerciële bedrijven winst proberen maken?

Van zodra ze lang genoeg met de stock blijven zitten daalt de prijs vanzelf wel.

Gewoon eventjes wachten. 😉
Ach, over 2 maanden zijn ze een tientje goedkoper met een SSD en dan gaan alle principes weer overboord. ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Retail heeft afgelopen jaren gezien dat net verkochte schaarse GPU's met woekerprijzen op Marktplaats en V&A staan, dus ja die denken dat kunnen wij ook. En ze doen het tegenwoordig allemaal: Coolblue, MediaMarkt, Megekko en zelfs Bol tegenwoordig. Dit is kapitalisme, men zoekt gewoon de grenzen van wat klanten willen betalen voor een product of service. Nog één iteratie verder en de leveranciers gaan zelf direct verkopen tegen marktprijzen aan de eind klant. Het enige wat helpt is gewoon het product niet kopen en een alternatief of wachten tot de prijs/kwaliteit je wel aan staat.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:44
Die van mij is ook net afgeschreven, datum in Amazon.nl staat nog steeds op 18 maart maar denk dat we binnnenkort inderdaad een update gaan krijgen gezien de eerdere ervaringen hier.

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:01
Ik heb dit aan amazon gevraagd, en volgens support heeft het niets te maken met de levering. Ze schrijven pre-orders na bepaalde tijd af.

Ik hoop wel dat het toch niet helemaal waar is er hij binnenkort wordt verstuurd. Leverdatum staat nog op 19 april ;(

• Pro-Rick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-11 01:20
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:04:
[...]

Die van mij is ook net afgeschreven, datum in Amazon.nl staat nog steeds op 18 maart maar denk dat we binnnenkort inderdaad een update gaan krijgen gezien de eerdere ervaringen hier.
Kijk al even mee hier. Maar nog niet gereageerd. Mijn afschrijving (dus geen reservering) was op 9 februari via CC. Dus al veel eerder dan die van jullie. Besteldatum 4 februari. Maar tot op heden geen status-update van Amazon, en ook niets ontvangen. Denk dat het vrij weinig uitmaakt en geen indicatie is dat je het binnenkort ontvangt. Maar wie weet!
Pagina: 1 ... 37 ... 72 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord