Ik kreeg vrijdagochtend mail dat hij vertraagd zou zijn omdat er nog geen 5090 in het magazijn zou zijn. Die middag kreeg ik een tracking link van DPD waar vandaag ook weer activiteit op te zien is.dragonwith schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:26:
Iemand ook last van vertraging bij proshop? Bestelling blijft elke dag verschuiven voor de 5090 FE.
owh nice! dan heb je toch mooi geluk gehadIsotope5004 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:33:
[...]
Ik kreeg vrijdagochtend mail dat hij vertraagd zou zijn omdat er nog geen 5090 in het magazijn zou zijn. Die middag kreeg ik een tracking link van DPD waar vandaag ook weer activiteit op te zien is.
Die van mij staat echt al dagen op ''wordt verwerkt''

Nice, ik had gemaild en gevraagd of ik die van jou kon krijgen omdat jij nog wel even wilde wachten dus dat heeft toch gewerktdragonwith schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:59:
[...]
owh nice! dan heb je toch mooi geluk gehad![]()
Mijn proshop 5090FE van Woensdag is ook gisteren verstuurd, die staat op "in transit" via de DPD tracking maar vandaag nog geen update te zien.
Is dit een betrouwbare bron? Wat is "stupidly high" en wat is "soon"? Volgens mij weten we precies niksedward2 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:45:
Licht aan het eind van de tunnel?:
https://x.com/Zed__Wang/status/1890608126329586017

Net weer een Gigabye 5080 OC gemist op Amazon
[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 15-02-2025 16:42 ]
Basic design maar ik persoonlijk vind dat wel wat hebben. Als ze er ooit weer zijn voor een "normale prijs" m'n 7900XT wellicht naar inruilen.ThaGuus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:14:
Nou de PNY 5080 besteld op amazon.nl is binnen wat een unit.
Wel grappig hoe de bezorgdatum van 10 maart naar volgende week dinsdag ging en nu net opeens de bel ging[Afbeelding]
GMKtec NucBox K8 Plus | AMD Ryzen 7 8845HS | Kingston Fury Impact 5600C36 2x32GB | Verbatim Vi7000G 1TB NVMe SSD | Verbatim Vi7000G 2TB NVMe SSD
Ben blij voor je maar t zou fijn zijn als Amazon iets meer openheid geeft over die data. Sommigen die eerder besteld hebben zien nog steeds half/eind april en sommigen hebben t al in huisThaGuus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:14:
Wel grappig hoe de bezorgdatum van 10 maart naar volgende week dinsdag ging en nu net opeens de bel ging[Afbeelding]

edit: even teruggezocht en jij hebt jouw kaart een drop van n half uur voor mij besteld. Ik hou de moed erin voor deze maar stiekem heb ik de Gigabyte Gaming OC op t oog want die ziet er wel dik uit
[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 15-02-2025 19:24 ]
Mooie kaart! Ik heb dezelfde besteld maar zie helaas nog geen vooruitgang in levertijd.ThaGuus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:14:
leg ehm nou niet op die anti statische zak, daar kan die juist van beschadigen,als die in de zak zit, dan is die wel beschermd .mooie kaart hoorThaGuus schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:14:
De 5090 uit de drop van woensdag is vandaag bij mij bezorgd, dus redelijk snel wel!
*knip* zie topic waarschuwing
[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 15-02-2025 19:59 ]
Toch een snelle levering! *knip* offtopicCeladon__ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 19:27:
De 5090 uit de drop van woensdag is vandaag bij mij bezorgd, dus redelijk snel wel!
[ Voor 31% gewijzigd door br00ky op 15-02-2025 19:59 ]
Dan moet je bellen, had ik ook. Misschien moeten ze m vrijgevendragonwith schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:59:
[...]
owh nice! dan heb je toch mooi geluk gehad![]()
Die van mij van woensdag is gister netjes geleverd.dragonwith schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:26:
Iemand ook last van vertraging bij proshop? Bestelling blijft elke dag verschuiven voor de 5090 FE.
Tja dit soort berichten is altijd afwachten.Degrader schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:39:
https://videocardz.com/ne...t-selling-them-separately
Als dit waar is, dan zou dat wel mooi zijn.
Ik weet uit AMD processors dat ze het succes van 9800x3d hadden onderschat. Het opvoeren van de productie zou minimaal 16 weken duren omdat aanpassingen niet op 1 dag gaan. Zal met 5080 naar 5090 ook niet anders zijn.
Al is het nu wel een goed teken dat voorraad blijft staan bij 2000+ euro’s. Naarmate de voorraad groeit, zal dan de prijzen langzaam weer dalen. Maar met alles in t leven. Prijzen stijgen snel, maar dalen altijd langzaam.
Maar als je ziet hoe snel de 5090 FE uitverkocht en de 5080 fe drops nog niet hebben gehad in NL, is het niet meteen volgende week opgelost. Wel ergens in de zomermaanden.
Iemand een idee waarom je vaak de leverdatum niet kan zien op Amazon? Ik aas stiekem op de MSI Inspire 5080 en ben telkens te laat. Stel dat ik op tijd ben, wil ik niet weer dezelfde verrassing als met de PNY, waar ik pas na aankoop kon zien dat er in april wordt geleverd. Hierdoor twijfel ik met drukken en ben ik net te laat (misschien ook omdat er 350 man hetzelfde item in de mand hebben zitten).
EDIT: en weer 😄
:strip_exif()/f/image/BPSziufZClOjDJLDTRol3BH6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door Richard P op 16-02-2025 09:28 ]
Kun je niet zien nee, erg irritant.
Ik bedacht me ineens dat ik in Duitsland vlakbij de grens collegas heb dus ga even contact opnemen met ze met de vraag of ik n pakketje kan laten bezorgen bij ze. Mogelijk lukt t dan toch die Astral te bemachtigen.
Ik bedacht me ineens dat ik in Duitsland vlakbij de grens collegas heb dus ga even contact opnemen met ze met de vraag of ik n pakketje kan laten bezorgen bij ze. Mogelijk lukt t dan toch die Astral te bemachtigen.
Ik heb ook zeer sterk het idee dat we het aan 't opnemen zijn tegen bots bij deze kaarten. Ik probeer deze nu ook al even te bemachtigen via Amazon, maar het afrekenen gaat bij sommigen zo snel dat ik in twijfel trek of ik het tegen echte mensen aan het opnemen ben.Richard P schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:10:
Iemand een idee waarom je vaak de leverdatum niet kan zien op Amazon? Ik aas stiekem op de MSI Inspire 5080 en ben telkens te laat. Stel dat ik op tijd ben, wil ik niet weer dezelfde verrassing als met de PNY, waar ik pas na aankoop kon zien dat er in april wordt geleverd. Hierdoor twijfel ik met drukken en ben ik net te laat (misschien ook omdat er 350 man hetzelfde item in de mand hebben zitten).
[Afbeelding]
Ik probeer er ook zonder al te veel verwachtingen in te gaan en denk dat het sowieso pas tegen de zomer aan zal gaan lukken.
Je kan er achter komen, door het volgende trucje toe te passen. Kies als betaalmiddel ideal. Zorg dat je direct doorklikt naar bestelling afronden en zodra je in het ideal betaalscherm komt, sluit je dit af. Hierdoor wordt de kaart wél als besteld gemarkeerd maar je moet dan nog betalen. Hiervoor krijg je dan een x aantal minuten en dat staat ook in je bestellingen...Richard P schreef op zondag 16 februari 2025 @ 09:10:
[Afbeelding]
Dit trucje heb ik gedaan met een PNY 5080 RGB en hierdoor kon ik zien dat de levertijd eind april was.
Nice, dan ga ik zonder angst doorklikken de volgende keer 😊Lord_Dain schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:39:
[...]
Je kan er achter komen, door het volgende trucje toe te passen. Kies als betaalmiddel ideal. Zorg dat je direct doorklikt naar bestelling afronden en zodra je in het ideal betaalscherm komt, sluit je dit af. Hierdoor wordt de kaart wél als besteld gemarkeerd maar je moet dan nog betalen. Hiervoor krijg je dan een x aantal minuten en dat staat ook in je bestellingen...
Dit trucje heb ik gedaan met een PNY 5080 RGB en hierdoor kon ik zien dat de levertijd eind april was.
Bij die PNY kaarten zie ik de geschatte leverdatum sowieso al op de productpagina.Lord_Dain schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:39:
[...]
Je kan er achter komen, door het volgende trucje toe te passen. Kies als betaalmiddel ideal. Zorg dat je direct doorklikt naar bestelling afronden en zodra je in het ideal betaalscherm komt, sluit je dit af. Hierdoor wordt de kaart wél als besteld gemarkeerd maar je moet dan nog betalen. Hiervoor krijg je dan een x aantal minuten en dat staat ook in je bestellingen...
Naja, kans is nog altijd enorm groot dat als je verder klikt je een bericht krijgt dat het uit voorraad is. Vandaag meerdere keren geprobeerd maar bij betaling krijg ik altijd weer de fout melding desondanks ik onmiddellijk op de melding klik.Richard P schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:46:
[...]
Nice, dan ga ik zonder angst doorklikken de volgende keer 😊
Als je maar 1 model op het oog hebt, kan je mbv Distil bv. alleen die productpagina van dat speficieke ASIN in de gaten houden op de amazon nl en de websites.. dan ben je er hopelijk net die 5-10 seconden sneller bij dan wanneer je via een discord tracker de melding krijgt.
Op hoeveel seconden doe je best de interval? Had er zo één lopen op de site van nvidia, maar na een tijdje werden deze geblokkeerd.Lord_Dain schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:17:
Als je maar 1 model op het oog hebt, kan je mbv Distil bv. alleen die productpagina van dat speficieke ASIN in de gaten houden op de amazon nl en de websites.. dan ben je er hopelijk net die 5-10 seconden sneller bij dan wanneer je via een discord tracker de melding krijgt.
Volgens mij is Nvidia actief dergelijke applicaties aan het "bestrijden". De meeste sites doen er echter niet heel veel aan. Zelf heb ik de interval op 10 sec staan maar dit kun je waarschijnlijk ook wel lager zetten op Amazon.Pisdine schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:13:
[...]
Op hoeveel seconden doe je best de interval? Had er zo één lopen op de site van nvidia, maar na een tijdje werden deze geblokkeerd.
Net kwam hij beschikbaar, meer dan een minuut voor de trackers..Lord_Dain schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:39:
[...]
Maar.. helaas wordt hij niet naar NL geleverd... ik zag wel DE/FR/BE/ES voorbij komen...

Hoe kom je zelfs zo ver? Ik druk onmiddellijk op de link en krijg altijd bij afrekenen te zien dat het niet meer op voorraad is.Lord_Dain schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:11:
[...]
Net kwam hij beschikbaar, meer dan een minuut voor de trackers..
Maar.. helaas wordt hij niet naar NL geleverd... ik zag wel DE/FR/BE/ES voorbij komen...
[Afbeelding]
Dit wordt een beetje offtopic, maar distill zag deze wijziging:Pisdine schreef op zondag 16 februari 2025 @ 14:12:
[...]
Hoe kom je zelfs zo ver? Ik druk onmiddellijk op de link en krijg altijd bij afrekenen te zien dat het niet meer op voorraad is.

Je kan dus monitoren op dat veld 'momenteel niet verkrijgbaar'.
De alerts op discord kwamen pas om 14:09 en 14:10 voorbij. Die zijn dus veel te langzaam om kans te maken.
Maar zoals ik al aangaf; de discord alerts kwamen voorbij voor BE/IT/FR/ES en helaas niet voor NL.
Dus het enige wat je dan kan doen is een adres bij de grens regelen en hopen dat amazon daar levert.
Ik heb inmiddels al geprobeerd de 5080 Suprim Liquid te bestellen die ook niet naar NL wordt verstuurd, en een DHL packstation en postbus geregistreerd, maar helaas wil amazon daar geen dure pakketten afleveren boven een bepaald bedrag
[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 16-02-2025 14:20 ]
Het wordt nu gemonitord met de volgende triggers. Ieder met z’n eigen interval.:Pisdine schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:13:
[...]
Op hoeveel seconden doe je best de interval? Had er zo één lopen op de site van nvidia, maar na een tijdje werden deze geblokkeerd.
1) SKU Change
2) API Down? Mogelijk daarna manier 1
3) Page monitoring (waarbij cache @ Nvidia wel een issue is)
4) En de URL die in Nvidia API gaat komen.
Zo wordt het hier gedaan:
https://x.com/dealbytes/status/1885769510021439778?s=46
—
Zelf geen Distill hier trouwens 🙈
[ Voor 6% gewijzigd door CyberDonky op 16-02-2025 22:56 ]
Voor iemand die echt nog een 5090 zoekt, versturen als het goed is gewoon naar NL wel bijna 4K.
https://www.kaufland.de/product/526861074/
https://www.kaufland.de/product/526861074/
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
Nog achterlijker geprijsd dan bij de Nederlandse shops en V&APentiummania schreef op maandag 17 februari 2025 @ 01:57:
Voor iemand die echt nog een 5090 zoekt, versturen als het goed is gewoon naar NL wel bijna 4K.

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 17-02-2025 10:22 ]
Inno3D GeForce® RTX 5080, X3 - €1599,-
https://www.informatique.nl/259624/inno3d-geforce-rtx-5080-x3.html
ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro
Kijken wat de overige retailers nu doen met hun 'for only' 1999,99 prijzen!LarsV schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:40:
Zal dit nu komen door de druk van de 5070ti die over een paar dagen released wordt en volgens leaks een aardige performance heeft t.o.v. de 40xx serie (mits ze voor rond de msrp weggaan)
Een lagere 5080 prijs zal er mogelijk wel voor zorgen dat de extra verhoging bij de 5070ti niet exorbitant kan zijn omdat deze in 3Dmark net iets meer dan 13% langzamer is dan de 5080, maar dat zullen we dus pas over 2 dagen officieel weten, en over 3 dagen de straat prijs.
Wel grappig hoe dit nu een nette prijs lijkt terwijl het ook gewoon 400 euro boven adviesprijs zitLarsV schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:40:

Al van de site verdwenen bij informatique ook. Blijkbaar vonden genoeg mensen het een nette prijs.
yeah right, die gaan dus ook gewoon voor 1500+ in de verkoopimagica schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:01:
5070ti...mits ze voor rond de msrp weggaan
De eerste prijzen zijn inmiddels bekend:D K schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:36:
[...]
yeah right, die gaan dus ook gewoon voor 1500+ in de verkoop

dit is natuurlijk afhankelijk van de vraag en aanbod en wat de retailers er zoals bij de 90/80 series er zeer snel boven op leggen.
Dat zal dan gezien de dollar prijs ex btw zijn?imagica schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:43:
[...]
De eerste prijzen zijn inmiddels bekend:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
dit is natuurlijk afhankelijk van de vraag en aanbod en wat de retailers er zoals bij de 90/80 series er zeer snel boven op leggen.
Dollar naar euro + 21% BTW voor een beeld van de prijzen hier.imagica schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:43:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Reken maar dat die gierige webshops hier in NL daar makkelijk ± €1250 voor gaan vragenimagica schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:43:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus eigenlijk wat de prijs voor de 5080 had moeten zijn.
Denk dat je eerder op 1250-1500 moet rekenen.GonTakuma schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:48:
[...]
Reken maar dat die gierige webshops hier in NL daar makkelijk ± €1250 voor gaan vragen
Dus eigenlijk wat de prijs voor de 5080 had moeten zijn.
DitD K schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:53:
€889 / €1190 msrp
Dat maal de 2k waar nu de gemiddelde 5080 voor gaat
€1500 dus
Ik vrees dat jij, GonTakuma en Lekiame gelijk gaan krijgen, ook gezien Asus en MSI zelf ook daags na release hun MSRP prijzen hadden verhoogd.D K schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:53:
€889 / €1190 msrp
Dat maal de 2k waar nu de gemiddelde 5080 voor gaat
€1500 dus
Een klein lichtpuntje is de prijs van informatique vandaag, de 5080 voor (te hoge prijs nog) 1599,00, als consument ben je denk ik niet slim bezig als je een kaart voor 1500 koopt als een 15+% snellere kaart 'maar' 100 euro duurder is, uiteraard nog veels te duur en afhankelijk hoe de beschikbaarheid blijft van de 5080.
Ikzelf wil niet 3x de prijs van mijn te vervangen 2070ti Super gaan betalen voor een 5070ti.
Klopt helemaal, de dollar prijzen * 1,21 en je hebt de prijzen in nl (om en nabij)ElMayo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:45:
[...]
Dat zal dan gezien de dollar prijs ex btw zijn?
Oftewel deze generatie overslaan. Enige echte interessante optie is een 5090 scoren voor MSRPimagica schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:03:
[...]
Klopt helemaal, de dollar prijzen * 1,21 en je hebt de prijzen in nl (om en nabij)

Ben ik t niet mee eens. Elke kaart in de generatie is interessant voor MSRP.Lucky0wn schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:11:
[...]
Oftewel deze generatie overslaan. Enige echte interessante optie is een 5090 scoren voor MSRP
Ik heb zelf mn upgrade naar de 5090 Astral vanaf de 3080 suprim X gedaan en ben er ook blij mee.Cartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:18:
[...]
Ben ik t niet mee eens. Elke kaart in de generatie is interessant voor MSRP.
Alleen als ik de prijzen voor 5070TI en 5080 zie, krijg je qua performance de beste bang for buck van de 5090...
Gezien de 5090 2x zo duur is en niet 2x zo goed presteert als een 5080 ben ik het daarmee niet eens (helemaal de Astral, de duurste AIB kaart die er is volgens mijLucky0wn schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:40:
[...]
Ik heb zelf mn upgrade naar de 5090 Astral vanaf de 3080 suprim X gedaan en ben er ook blij mee.
Alleen als ik de prijzen voor 5070TI en 5080 zie, krijg je qua performance de beste bang for buck van de 5090...

[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 17-02-2025 15:58 ]
Je kan niet eens een 5090 kopen, dus de discussie slaat nergens op.Cartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:53:
[...]
Gezien de 5090 2x zo duur is en niet 2x zo goed presteert als een 5080 ben ik het daarmee niet eens (helemaal de Astral, de duurste AIB kaart die er is volgens mij).
Klopt inderdaad, echter niet als je 'm als warehouse deal van Amazon hebtCartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:53:
[...]
Gezien de 5090 2x zo duur is en niet 2x zo goed presteert als een 5080 ben ik het daarmee niet eens (helemaal de Astral, de duurste AIB kaart die er is volgens mij).
Had eigenlijk de Gainward bij LDLC totdat deze voorbij kwam, waarna ik de Gainward doorgegeven heb aan een collega voor dezelfde prijs als ik ervoor betaald heb (+ een etentje op zijn kosten
Zelfde als mijn 3080 Suprim X, zou normaal nooit de Suprim X gekocht hebben, maar kon deze destijds op LDLC voor een schappelijke prijs kopen als teruggezonden order. Gelukkig wilde ik deze al repadden want de reden dat de 3080 teruggestuurd was, was omdat er blijkbaar 2 thermal pads misten op het geheugen waardoor deze vrij warm werden
[ Voor 42% gewijzigd door Lucky0wn op 17-02-2025 16:07 ]
Je kunt op dezelfde manier ook een 5080 kopen dus dan is ie nog steeds 2x duurder en niet 2x beter qua prestatiesLucky0wn schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:01:
[...]
Klopt inderdaad, echter niet als je 'm als warehouse deal van Amazon hebt
De MSRP prijzen zijn toch gewoon bekend? Daar kun je prima vergelijken hoeveel fps per euro je krijgt. Dat ze vooralsnog niet voor MSRP verkrijgbaar is, is gewoon een losstaand probleem maar daar hebben de 5080 en 5090 beiden last van.Kjeld02 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:00:
[...]
Je kan niet eens een 5090 kopen, dus de discussie slaat nergens op.
[ Voor 40% gewijzigd door Cartman! op 17-02-2025 16:04 ]
Mijn gainward phantom 5090 ( releasedag om 15:05 besteld) van LDLC is vandaag opgeschoven naar verzending voorbereiden en het geld is afgeschreven (2231 euro exc). Dus er lijken toch AIB leveringen aan te komen
Als je kijkt naar de 5080FE en de 5090FE. en de msrp vergelijkt tot de performance % tov de 5080FE.Cartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:02:
[...]
Je kunt op dezelfde manier ook een 5080 kopen dus dan is ie nog steeds 2x duurder en niet 2x beter qua prestaties
model | prijs | % tov 5080 FE | Prijs per % |
5080 | 1190 | 100 | 11,9 |
5090 | 2369 | 151,1 | 15,68 |
review: RTX 5080's van Nvidia, ASUS, MSI en Gigabyte - update
als je dus genoeg heb aan een 5080, is dat een prima deal. en beter dan de 5090.
en om hem af te maken. de AIB's, performance% zijn obv wat ik gezien heb wat de aib's kunnen tov FE, geen idee of deze 100% toepasbaar zijn. maar geeft allicht een indicatie.
model | prijs | % tov 5080 FE | Prijs per % |
5080 | 1500 | 106 | 14,15 |
5080 | 2000 | 107 | 18,69 |
5090 | 3000 | 157 | 19,11 |
5090 | 4000 | 158 | 25,32 |
[ Voor 30% gewijzigd door Beat The Best op 17-02-2025 16:14 ]
Al zit op de 5090 AIB versies een iets lagere prijs increase dan op de 5080'sBeat The Best schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:07:
[...]
Als je kijkt naar de 5080FE en de 5090FE. en de msrp vergelijkt tot de performance % tov de 5080FE.
model prijs prijs per relatieve FPS% 5080 1190 100 11,9 5090 2369 151,1 15,68
review: RTX 5080's van Nvidia, ASUS, MSI en Gigabyte - update
als je dus genoeg heb aan een 5080, is dat een prima deal. en beter dan de 5090.
Weer in stock - Inno3D GeForce® RTX 5080, X3 - €1599,-
https://www.informatique....-geforce-rtx-5080-x3.html
https://www.informatique....-geforce-rtx-5080-x3.html
ASUS ROG Strix B650E-F GAMING | 7800X3D | MSI RTX 5090 VENTUS 3X OC | 32GB DDR5 | 2,5 TB storage | Be quiet! Pure Base 500DX | Windows 10 Pro
Mijn RTX 5080 Aorus Master is vanaf verzonden door Amazon. 10 februari besteld en had normaal vorige week vrijdag moeten aankomen. Toen ik contact opnam met de support, vertelden ze mij dat ze geen stock meer hadden. Dus dat zou willen zeggen dat ze vandaag terug kaarten ontvangen hebben.
Ook zag ik heel het weekend en deze ochtend ook nog de PNY en Gigabyte OC in stock. Wel voor een vrij hoge prijs, maar 2 weken geleden waren die instant weg. Dus ofwel wordt er minder gekocht voor deze prijzen en gaan de prijzen zakken ofwel is er meer stock beschikbaar. En dan gaan de prijzen ook wel zakken.
Hopelijk duurt het niet lang meer.
Ook zag ik heel het weekend en deze ochtend ook nog de PNY en Gigabyte OC in stock. Wel voor een vrij hoge prijs, maar 2 weken geleden waren die instant weg. Dus ofwel wordt er minder gekocht voor deze prijzen en gaan de prijzen zakken ofwel is er meer stock beschikbaar. En dan gaan de prijzen ook wel zakken.
Hopelijk duurt het niet lang meer.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Het jeukt hier ook om contact op te nemen over de PNY die nog steeds op 16 april staat echter vrees ik dat ik vervolgens daarna een mail krijg met "u heeft uw bestelling geannuleerd" omdat de medewerker het niet heeft begrepen oid

Mocht je dat doen, dan ben ik benieuwd naar het antwoord! Hier staat de levering nog steeds op 22 - 24 april.Cartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:21:
Het jeukt hier ook om contact op te nemen over de PNY die nog steeds op 16 april staat echter vrees ik dat ik vervolgens daarna een mail krijg met "u heeft uw bestelling geannuleerd" omdat de medewerker het niet heeft begrepen oid
Press any button... "Where is the 'any button'?!"
Gewoon even afwachten nog, die zijn echt niet in stock, en worden pas uitgeleverd als ze weer een lading ontvangen.. het was niet voor niets #1 bestseller die 6 februari. Mijne staat nog op 18 april. Alles komt goed!Cartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:21:
Het wachten op zich vind ik geen probleem als het First In First Out zou zijn maar er zijn veel orders later gedaan met eerdere levertijd en dat irriteert me. Ook is er tenminste 1 tweaker die een half uurtje eerder heeft besteld en de kaart inmiddels in huis heeft. Wachten is lastigLord_Dain schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:24:
[...]
Gewoon even afwachten nog, die zijn echt niet in stock, en worden pas uitgeleverd als ze weer een lading ontvangen.. het was niet voor niets #1 bestseller die 6 februari. Mijne staat nog op 18 april. Alles komt goed!

Zeker op 6 februari, maar er zijn ook bestellingen geplaatst op 4 en 5 februari. Sommige daarvan zijn dus geleverd, sommige in maart, en die van mij van 5feb staat op 19 april.Lord_Dain schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:24:
[...]
Gewoon even afwachten nog, die zijn echt niet in stock, en worden pas uitgeleverd als ze weer een lading ontvangen.. het was niet voor niets #1 bestseller die 6 februari. Mijne staat nog op 18 april. Alles komt goed!
Ik heb vorige week 7800x3d, waterkoeling, case, 32GB geheugen, nvme, 1000 watt voeding en 4080 super gekocht voor 1850.Lucky0wn schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:40:
[...]
Kwestie van beeld te schetsen van bang for buck…de 5090 is allesbehalve bang for buck, zelfs aan msrp.
/f/image/hlWP0MYvmlfemYFddstdBwhN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door JRMBelgium op 17-02-2025 16:33 ]
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Die van mij staat nogsteeds op levering 5 maart.Cartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:21:
Om dezelfde reden die jij noemt, neem ik ook geen contact op met Amazon.
Volledig mee eens! Super deal zelfs als je naar tweedehands kijkt.JRMBelgium schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:33:
[...]
Ik heb vorige week 7800x3d, waterkoeling, case, 32GB geheugen, nvme, 1000 watt voeding en 4080 super gekocht voor 1850.
Kwestie van beeld te schetsen van bang for buck…de 5090 is allesbehalve bang for buck, zelfs aan msrp.
[Afbeelding]
Ik heb nog nooit gehoord dat amazon per ongeluk een order cancelled omdat iemand er een vraag over stelt.FireBladeX schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:36:
[...]
Die van mij staat nogsteeds op levering 5 maart.
Maar dat bedoel ik dus ook; jouw order was een dag later gedaan maar je datum staat 6 weken (!) eerder dan mijne. Dat is heel erg vreemdFireBladeX schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:36:
[...]
Die van mij staat nogsteeds op levering 5 maart.

Spectaculaire deal, buitengewoonJRMBelgium schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:33:
[...]
Ik heb vorige week 7800x3d, waterkoeling, case, 32GB geheugen, nvme, 1000 watt voeding en 4080 super gekocht voor 1850.
[Afbeelding]
[ Voor 43% gewijzigd door Cartman! op 17-02-2025 16:45 ]
Dat systeem kost op dit moment op amazon.nl 2843€.JRMBelgium schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:33:
[...]
[Afbeelding]
Klopt. Dat was de prijs 5min na mijn bestelling. Ik vermoed dat dit een build was van bijna een jaar geleden toen je de 7800x3d nog aan 320 kon kopen. 4080 super was toen ook goedkoper dan nu. En voor de rest is de build wel low budget. Neemt niet weg dat mijn games niet weten dat het moederbord goedkoop is 😅Lord_Dain schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:41:
[...]
Dat systeem kost op dit moment op amazon.nl 2843€.
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Klopt. Eerst stond er bij mij onbekende levertijd dat aantal dagen later werd geupdate naar 5 maart en sindsdien geen vooruitgang.Cartman! schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:38:
[...]
Maar dat bedoel ik dus ook; jouw order was een dag later gedaan maar je datum staat 6 weken (!) eerder dan mijne. Dat is heel erg vreemdJij hebt ook €1190 betaald toch?
Ik heb die ervaring wel. Zeker bij grote bedrijven als Amazon en dat ze alle prijzen van 1190 verhoogd hebben naar 1450+ euro. Dan kijk er iemand naar m’n order en ziet misschien staan “onbekende levertijd” en denkt, dan doe ik maar annuleren en geld terug storten (is mij eerder overkomen) en daarna krijg je dus nimmer nooit meer je order terug geplaatst voor dat bedrag.Lord_Dain schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:38:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord dat amazon per ongeluk een order cancelled omdat iemand er een vraag over stelt.
Iets met slapende honden wakker maken.
Heb bevestiging van m'n Duitse collega's dat ik daar prima een pakketje mag laten bezorgen dus als ik die 5080 Astral te pakken kan krijgen voor t bedrag waar ze op amazon.de gingen vorige week (€1460) probeer ik dat
Mijn order staat ook gepland in april en toen ik contact opnam met ze om te vragen of ze meer wisten over de leveringen, vroegen ze ook meerdere keren of ze de order moesten annuleren. Dus ze moeten je maar verkeerd begrijpen en ze annuleren je order denk ik gewoon.Lord_Dain schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:38:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord dat amazon per ongeluk een order cancelled omdat iemand er een vraag over stelt.
*knip* offtopic
[ Voor 123% gewijzigd door br00ky op 17-02-2025 21:14 ]
Zo die was voor de hoofdprijs heel snel uitverkochtscandalous schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:53:
Asus tuf 5090 nu op voorraad voor 3500 euro.
https://uwgamespecialist....deokaart/?source=tweakers
Hoeveel denken jullie dat de RTX5070 TI gaat kosten in NL? Gezien de prijzen die worden gehanteerd in NL shops voor de 5080 en 5090....ver boven msrp (in de meeste gevallen alleen PNY is close to msrp waarom?)
Toen ik ging shoppen voor een RTX4090 heb ik echt wel even gekeken naar de PCB layout and quality of used components chokes etc etc.
Het moet echt niet te zot worden voor een mid tier kaart...zoals de 5070ti ik hoop echt dat deze verkocht gaat worden rond de msrp in EU. Het is geen 5090 kaart...Dit is een gamers card. En zo niet kijk ik wel wat AMD te bieden heeft met de komende 9070XT qua prestatie EN prijs verhouding. NVIDIA mag dan opkrassen.
Toen ik ging shoppen voor een RTX4090 heb ik echt wel even gekeken naar de PCB layout and quality of used components chokes etc etc.
Het moet echt niet te zot worden voor een mid tier kaart...zoals de 5070ti ik hoop echt dat deze verkocht gaat worden rond de msrp in EU. Het is geen 5090 kaart...Dit is een gamers card. En zo niet kijk ik wel wat AMD te bieden heeft met de komende 9070XT qua prestatie EN prijs verhouding. NVIDIA mag dan opkrassen.
Het ziet er niet echt best uit als ik J2C's laatste video zie: YouTube: I'll get in trouble talking about this... but I couldn't wait...LawShadow schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:16:
Hoeveel denken jullie dat de RTX5070 TI gaat kosten in NL? Gezien de prijzen die worden gehanteerd in NL shops voor de 5080 en 5090....ver boven msrp (in de meeste gevallen alleen PNY is close to msrp waarom?)
Die is daar nu rond de 3000 euro.lazy187 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:05:
Mijn gainward phantom 5090 ( releasedag om 15:05 besteld) van LDLC is vandaag opgeschoven naar verzending voorbereiden en het geld is afgeschreven (2231 euro exc). Dus er lijken toch AIB leveringen aan te komen
Dat is begrijpelijk, Amazon denkt zoals bijna elke winkel in Nederland, wij gaan lekker annuleren want, deze meneer gaat misschien door verkopen voor 400euro extra en wij niet. In plaats van hij gratis winst maakt willen wij winst maken, dus annuleren die handel.Ik heb die ervaring wel. Zeker bij grote bedrijven als Amazon en dat ze alle prijzen van 1190 verhoogd hebben naar 1450+ euro. Dan kijk er iemand naar m’n order en ziet misschien staan “onbekende levertijd” en denkt, dan doe ik maar annuleren en geld terug storten (is mij eerder overkomen) en daarna krijg je dus nimmer nooit meer je order terug geplaatst voor dat bedrag.
Iets met slapende honden wakker maken
Ik heb de prijzen vandaag gezien van RTX 5070 Ti en die zijn allemaal boven de 1000euro waarom? Want winkels willen graag die extra winst maken in plaats van dat klanten op marketplace zetten en winst maken. Het is altijd ikke ikke ikke ikke geweest, maar dat wist je al tegenwoordig.
https://www.tomshardware....repurposed-asserts-leaker
Met wat geluk zouden de levertijden en prijzen van de 5090 binnenkort terug normaal moeten zijn. Nvidia heeft problemen in hun datacenter markt en ze zouden van plan zijn om GB200 chips te repurposen voor GB202.
Met wat geluk zouden de levertijden en prijzen van de 5090 binnenkort terug normaal moeten zijn. Nvidia heeft problemen in hun datacenter markt en ze zouden van plan zijn om GB200 chips te repurposen voor GB202.
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Kan iemand mij hier uitleg over geven die er wat meer verstand van heeft:nzall schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:48:
Chinees Nieuw Jaar was van 29 januari tot 12 februari in 2025. Als de fabrieken opstarten op 12 februari en de eerste videokaarten worden dezelfde dag nog geproduceerd. Dan zouden deze kaarten toch pas 8 weken later aankomen, aangezien deze per schip worden vervoerd?
Dat betekent dus dat de kaarten rond +-9 april binnen komen.
Of worden videokaarten per vliegtuig vervoerd?
Ik weet dat ze dit met Iphones in sommige gevallen wel doen, aangezien deze veel minder volume innemen.
Vandaar waarschijnlijk ook de leverdatum op Amazon, maar het lijkt me wel sterk dat al de fabrieken voor 2 weken sluiten in China. Zeker voor gigantische bedrijven zoals Nvidia. Al weet ik natuurlijk niet veel over de Chinese cultuur.Jordika schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:01:
[...]
Kan iemand mij hier uitleg over geven die er wat meer verstand van heeft:
Chinees Nieuw Jaar was van 29 januari tot 12 februari in 2025. Als de fabrieken opstarten op 12 februari en de eerste videokaarten worden dezelfde dag nog geproduceerd. Dan zouden deze kaarten toch pas 8 weken later aankomen, aangezien deze per schip worden vervoerd?
Ik weet dat ze dit met Iphones in sommige gevallen wel doen, aangezien deze veel minder volume innemen.
Ik las ergens ook dat ze batches via vliegtuig gingen sturen, maar of dat allemaal waar is...
[ Voor 5% gewijzigd door Pisdine op 18-02-2025 08:25 ]
Wat ook eerder is aangekaart adhv dezelfde geruchten (1 tweet) is dat ookal zouden ze het productieproces aanpassen en aantallen verhogen, er zitten zoveel haken en ogen aan dat het gewoon weken duurt voordat het is aangepast en wij als eind consument verschil gaan zien.Jordika schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:01:
[...]
Kan iemand mij hier uitleg over geven die er wat meer verstand van heeft:
Deel zal via de lucht komen en een ander deel per water. Dus zoals ook meerdere malen benoemd is zal het tegen april/mei/juni de boel beetje recht getrokken zijn qua voorraad.
De vraag is dan nog, hoelang gaat het duren dat prijzen bij oorspronkelijke msrp gaan liggen. Persoonlijk denk nog wel tot ergens in 2026.
Dat is compleet normaal. Zeker voor high-end GPU's.... Misschien dat ze wat omdoosjes GT 710 of GT 1030 in een zeevracht stoppen, maar high-end GPU's komen per vliegtuig.Pisdine schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:23:
[...]
Vandaar waarschijnlijk ook de leverdatum op Amazon, maar het lijkt me wel sterk dat al de fabrieken voor 2 weken sluiten in China. Zeker voor gigantische bedrijven zoals Nvidia. Al weet ik natuurlijk niet veel over de Chinese cultuur.
Ik las ergens ook dat ze batches via vliegtuig gingen sturen, maar of dat allemaal waar is...
Zouden we nu al de eerste effecten van deepseek zien?nzall schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:48:
Ik kan nergens een echte bron vinden, maar voor producten van dit formaat (kleine doosjes) en de hoge waarde lijkt het me inderdaad aannemelijk dat ze grotendeels per vliegtuig komen. Dat zou betekenen dat we snel gaan merken dat de productie weer is opgestart.stylezzz schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:36:
[...]
Dat is compleet normaal. Zeker voor high-end GPU's.... Misschien dat ze wat omdoosjes GT 710 of GT 1030 in een zeevracht stoppen, maar high-end GPU's komen per vliegtuig.
[ Voor 7% gewijzigd door bownbreaker op 18-02-2025 08:55 ]
Heeft iemand daadwerkelijke bronnen dat ze per vliegtuig worden verscheept?bownbreaker schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:54:
[...]
Ik kan nergens een echte bron vinden, maar voor producten van dit formaat (kleine doosjes) en de hoge waarde lijkt het me inderdaad aannemelijk dat ze grotendeels per vliegtuig komen. Dat zou betekenen dat we snel gaan merken dat de productie weer is opgestart.
Er passen (schatting) 20 iphones verpakkingen in de verpakking van 1 GPU. Dit is dus een stuk interessanter om per vliegtuig te versturen.
Anoniem: 919159
Waarom niet allebei? Mijn 5euro pakketjes van baba gaan toch ook per vliegtuig?Jordika schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:59:
[...]
Heeft iemand daadwerkelijke bronnen dat ze per vliegtuig worden verscheept?
Er passen (schatting) 20 iphones verpakkingen in de verpakking van 1 GPU. Dit is dus een stuk interessanter om per vliegtuig te versturen.
No way dat 50xx per boot gaan.
Die baba pakjes worden betaald door de chinese overheid. Niet echt een eerlijk vergelijkAnoniem: 919159 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:11:
[...]
Waarom niet allebei? Mijn 5euro pakketjes van baba gaan toch ook per vliegtuig?
No way dat 50xx per boot gaan.
https://www.notebooksbill...tx+5080+master+16g+876607
Aorus beschikbaar voor €1.699,-
https://www.notebooksbill...l+geforce+rtx+5080+876601
En de Astral voor €1.749,-
Als Proshop.fi een indicator mag zijn :LawShadow schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:16:
/f/image/mTqpSOsgGWUsYgklcCASEa3s.png?f=fotoalbum_large)
Jordika schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:59:
[...]
Heeft iemand daadwerkelijke bronnen dat ze per vliegtuig worden verscheept?
/f/image/3WyPKrMpIlQWrjmcQnOH9luR.png?f=fotoalbum_large)
bevestiging is binnen. Top.Homer-Simpson schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:47:
https://www.notebooksbill...tx+5080+master+16g+876607
Op Amazon.de schroeven ze de prijzen ook steeds weer wat op. Afgelopen week:
Gigabyte OC Gaming van 1439 naar 1499
ASUS ROG Astral van 1460 naar 1539
Onder de streep maakt t niet uit want zelfs met een script met auto-buy vis ik naast het net. Het komt nu ook qua prijs op een punt dat ik het waarschijnlijk laat gaan en braaf ga wachten op de PNY.
Onder de streep maakt t niet uit want zelfs met een script met auto-buy vis ik naast het net. Het komt nu ook qua prijs op een punt dat ik het waarschijnlijk laat gaan en braaf ga wachten op de PNY.
Staat er nu op voor 1800Cartman! schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:51:

https://www.amazon.nl/dp/...aod=1&tag=dh-alerts-nl-21
Edit: aah gaat waarschijnlijk om de Aorus, ook al zegt de titel gaming OC
[ Voor 6% gewijzigd door Markdouma op 18-02-2025 10:59 ]
Er klopt iets niet hier. Verkeerde omschrijving denk ik.Markdouma schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:58:
[...]
Staat er nu op voor 1800![]()
https://www.amazon.nl/dp/...aod=1&tag=dh-alerts-nl-21
Edit: aah gaat waarschijnlijk om de Aorus, ook al zegt de titel gaming OC
Gaming OC maar de foto is van een Aorus Master.
/f/image/yPIxfsTgBpC2YL99802PnRn7.png?f=fotoalbum_large)
Die astral voor 1539 is zijn msrp prijs.Cartman! schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:51:
En astral is erg gewilde kaart dus veel concurrentie.
Dan was die astral voor 1750 bij nbb ook een nette prijs. Anderhalve week geleden was die nog 1810 euro bij nbb.
Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.
Let bij het reageren op het volgende:
- Geen "ik ook" berichten en statusupdates van bestellingen.
- Blijf vriendelijk naar elkaar!
- Ranten is niet toegestaan.
- Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
- Dat geldt ook voor scamadvertenties op Marktplaats e.d. Heel nobel om elkaar daar op te wijzen, maar niet iedereen leest alle berichten en waarschuwingen, dus gewoon niet doen. Oók niet quoten, dan moeten we alleen maar meer zooi opruimen.
- Scalping bespreken is niet toegestaan.
- Ongefundeerde beschuldigingen van scalping, scams of oplichting zijn niet toegestaan.
- V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
- Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
- Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
- Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |