[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.419.615 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
njitter schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:54:
[...]

Het was gewoon de beste kandidaat. Dan is het voor Trump prima: “We will forge a society that is colorblind and merit-based.”
Hahaha, nee.

Die zwarte mevrouw die onterecht is ontslagen, gaat in de regel niet meer opnieuw worden aangenomen.

1) Waarom zou je voor een werkgever die jou zo de laan uit heeft gestuurd willen werken?

2) Waarom zou je voor zo'n administratie willen werken?

Het antwoord is: checks & balances. Die verdwijnen nu. Dit heeft dus een collateral / chilling effect.

Maar iemand die dan weer opnieuw gaat solliciteren daar weet je ook van: dat is misschien wel iemand die onze extreemrechtse kliek in de gaten kan houden voor de checks & balances. Dat is ook een reden waarom je diversiteit wilt, en die verdwijnt nu. De mensen die nu nog bij Twitter werken, zijn allemaal ja-knikkers / asslickers van Musk.

Het zit geraffineerd in elkaar. :r

Daarnaast, zo'n DEI bestaat voor overheid om goede voorbeeld te geven, en om gemarginaliseerde groepen die lastiger aan de bak komen een duwtje te geven in geval van gelijke competenties. In de praktijk heeft dat trouwens maar weinig effect, het is ook een kwestie van lange adem. En die lange adem wordt steeds door de Reps geDoSed.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Nee want van zodra zoiets uitlekt zal niemand nog ooit van je kopen

vergeet niet die bedrijven zijn prive en niet van de overheid
Routerbedrijven moesten toch ook verplicht een backdoor inbouwen? Dat is uiteindelijk wel uitgelekt, maar bedrijven die F35's bouwen zijn misschien iets beter in geheimen bewaren. Musk kan ook gewoon bij alle camera's van een Tesla (is gebleken met die aanslag met een cybertruck)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
njitter schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:54:
[...]

Het was gewoon de beste kandidaat. Dan is het voor Trump prima: “We will forge a society that is colorblind and merit-based.”
Ik denk helaas dat Trump met "colorblind" bedoeld, we zijn blind voor de gekleurde medemens.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
Winkiller schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:41:
MMmm ik weet niet of het 100% waar is, klinkt wel plausibel, elke F-35 heeft een vergrendelde broncode voor alle computersystemen en elke dag moet er een code worden ingevoerd om het vliegtuig te laten vliegen. Alleen de VS en de enige partner op niveau 1, het VK, kunnen de benodigde codes genereren. Dit betekent dat kopers van de F-35 altijd bondgenoten van de VS blijven en de F-35 kunnen besturen met behulp van de meegeleverde codes, maar de VS kan de F-35-vloot van elk klantland, behalve het VK, onmiddellijk lamleggen. De reden dat het Verenigd Koninkrijk deze unieke mogelijkheid heeft, is dat ze resoluut weigerden de F-35 te kopen zonder volledige toegang tot de broncode en de mogelijkheid om hun eigen codes te genereren.
Sorry, maar dit klinkt echt erg onwaarschijnlijk. Ik heb hier geen betrouwbare bronnen over kunnen vinden en het lijkt me eerlijk gezegd ook niet logisch. Zo'n systeem zou alleen maar vatbaar zijn voor misbruik en heeft weinig echte meerwaarde.

Daarnaast zijn er al genoeg andere redenen voor kopers om bondgenoten van de VS te blijven, zoals het onderhoud en de levering van onderdelen. Deze worden trouwens niet alleen in de VS gemaakt, maar wereldwijd, vaak ook in landen die zelf F-35's hebben aangeschaft. Nederland speelt hierin bijvoorbeeld ook een belangrijke rol.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Michael Bloomberg wil een deel van de klimaatrekening van de VS gaan betalen. Het gaat om geld voor de klimaatafdeling van de VN. De Amerikaanse filantroop dicht daarmee het gat dat president Donald Trump achterlaat nu hij uit het Parijsakkoord stapt.
De miljardair maakte zijn voornemen drie dagen na de inauguratie van Trump bekend. De president stapte maandag voor de tweede keer uit een van de belangrijkste klimaatakkoorden ter wereld. Hoewel hij dat niet uit het niets deed, leidde die stap tot kritiek in binnen- en buitenland.

Bloomberg zegt nu voor de kosten te willen opdraaien die de VS niet meer betaalt als de uittreding rond is. Onder die kosten valt bijvoorbeeld de Amerikaanse bijdrage aan het UNFCCC: het klimaatorgaan van de Verenigde Naties. Het UNFCCC regelt de internationale samenwerking rond de aanpak van de klimaatcrisis, onder andere via jaarlijkse klimaattoppen.

Hoeveel de Amerikaan zal schenken, is nog niet duidelijk. Normaal gesproken betaalt de VS zo'n 22 procent van het UNFCCC. In 2024 en 2025 worden de totale kosten geschat op 96,5 miljoen dollar (92,8 miljoen euro).
Bron en meer info: Miljardair Bloomberg wil door Trump misgelopen klimaatgeld compenseren

Vraag me af of dit wel wordt toegestaan door Trump en of die Bloomberg niet zal gaan straffen of juridisch laten vervolgen nu hij Trumps plannen deels wil compenseren...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
D-e-n schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:35:
[...]

Hebben we anno 2025 nog cijfers nodig om te zien dat het verschil in vermogen op loopt? Dat er een groeiende kloof is tussen degenen met en zonder? Je lijkt vooral ruis te willen veroorzaken met je hang naar cijfers. Gooi wat cijfers in de discussie en het probleem bestaat niet.
Ah typisch "ik zie het"
en nee ik baseer me op cijfers.

https://www.demorgen.be/s...an-het-vermogen~ba2c44b2/

Het aandeel van het vermogen van 10% rijksten daalde van 59% in dec 2010 naar 55% in jun 2023
Het aandeel van het vermogen van 50% armste Belgen steeg van 7,2% in dec 2010 naar 8,4% in jun 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MMmm ik weet niet of het 100% waar is, klinkt wel plausibel, elke F-35 heeft een vergrendelde broncode voor alle computersystemen en elke dag moet er een code worden ingevoerd om het vliegtuig te laten vliegen. Alleen de VS en de enige partner op niveau 1, het VK, kunnen de benodigde codes genereren. Dit betekent dat kopers van de F-35 altijd bondgenoten van de VS blijven en de F-35 kunnen besturen met behulp van de meegeleverde codes, maar de VS kan de F-35-vloot van elk klantland, behalve het VK, onmiddellijk lamleggen. De reden dat het Verenigd Koninkrijk deze unieke mogelijkheid heeft, is dat ze resoluut weigerden de F-35 te kopen zonder volledige toegang tot de broncode en de mogelijkheid om hun eigen codes te genereren.
Lijkt me heel sterk dat we vliegtuigen gekocht hebben die we niet zelf van de grond krijgen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 16:35:
[...]
Het zou maar zo kunnen dat Amerikaanse wapens niet functioneren zonder Amerikaanse support. Denk aan specifieke know how of onderdelen. Als Amerika de wapen systemen niet meer support dan weet ik niet hoe lang alles operationeel te houden is.
Iran vliegt nu nog met amerikaanse wapens.

Ze functioneren zeer zeker wel, maar moest de VS een embargo voor wapens opzetten tegen de EU zou dat idd op verloop van tijd een probleem zijn.
Het is ook niet ondenkbaar dat de V.S. toegang heeft tot de software en deze op afstand onklaar kan maken,
Nogmaals het is weinig waarschijnlijk dat prive bedrijven in opdracht vand e overheid zoiets inbouwen en dat dan decenia lang kunnen stilhouden of dat dit niet gevonden word.
Vergeet niet dat er hier dikwijls samen aan gewerkt word en dat die soms gebouwd worden in andere landen.
Het verbaast me vooral in de NAVO norm discussie. We moeten meer investeren in de NAVO omdat Amerika een minder betrouwbare partner wordt. Maar die investeringen zullen voor een belangrijk deel gaan naar Amerikaanse wapen systemen. Waarmee we ons meer afhankelijk van de V.S. maken.

Zelf denk ik dat Trump die NAVO norm roept om de omzet van de wapenboeren te vergroten. Internationale veiligheid zal Trump verder een zorg zijn.

Had graag gezien dat de EU zijn eigen normen ging stellen. Max 1% naar buitenlandse wapen systemen en 1.5% naar Europese wapen systemen.
de eu geeft voornamelijk defensie geld binnen de EU uit hoor de import van defensie wapens is maar enkele %'en van het defensie budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Dat is 100% niet juist, geen land zou zo een wapen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:39:
[...]

Ze functioneren zeer zeker wel, maar moest de VS een embargo voor wapens opzetten tegen de EU zou dat idd op verloop van tijd een probleem zijn.

[...]

Nogmaals het is weinig waarschijnlijk dat prive bedrijven in opdracht vand e overheid zoiets inbouwen en dat dan decenia lang kunnen stilhouden of dat dit niet gevonden word.
Vergeet niet dat er hier dikwijls samen aan gewerkt word en dat die soms gebouwd worden in andere landen.

[...]

de eu geeft voornamelijk defensie geld binnen de EU uit hoor de import van defensie wapens is maar enkele %'en van het defensie budget.
Heb je een bron voor het laatste? Ben wel geïnteresseerd in de cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-09 10:50
wildhagen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Bron en meer info: Miljardair Bloomberg wil door Trump misgelopen klimaatgeld compenseren

Vraag me af of dit wel wordt toegestaan door Trump en of die Bloomberg niet zal gaan straffen of juridisch laten vervolgen nu hij Trumps plannen deels wil compenseren...
Ik denk dat Bloomberg genoeg “fuck you money” heeft. Buiten dat, hopelijk heeft dit een soort van sneeuwbal effect. Een tegenbeweging oid. Misschien wishfull thinking, maar dat moet soms ook.. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:39:
[...]

[...]

[...]

Wees dan wel eerlijk en specificeer het: F14 Tomcat, ja. Een oudje. Die sinds 2006 door VS niet meer in gebruik is Wikipedia: Grumman F-14 Tomcat ook totaal andere generatie dan F-35. Wat betreft achterdeurtje: NOBUS.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:51:
[...]

https://www.bruegel.org/a...rts-play-european-defence

vind ik zo snel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Jerie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:14:
[...]

Wees dan wel eerlijk en specificeer het: F14 Tomcat, ja. Een oudje. Die sinds 2006 door VS niet meer in gebruik is Wikipedia: Grumman F-14 Tomcat ook totaal andere generatie dan F-35.
Wat is er daar niet eerlijk aan?
Dat is letterlijk war het over ging: de VS die iemand compleet afsnijd.
Iran dan nog dat veel minder ontwikkeld is dan de EU en toch erin slaagde dat vol te houden.

Dus ja leuk is dat niet maar in een plots conflict maakt dat niet uit, in een langdurige wel maar je moet wel redelijk gek zijn om te gaan denken dat de VS en de rest van de navo in een langdurig conflict zullen geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Wel werk aan de winkel men is zich er dus van bewust dat we teveel Amerikaanse wapensystemen kopen. 78% van het wapen budget gaat naar het buitenland waarvan 63% naar de V.S. Op zeer korte termijn niet op te lossen door de acute vraag door de Oekraine oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
*knip*, iets meer onderbouwing en wat minder oneliners graag.

Verder denk ik hoe langer ik het op me in laat werken hoe banger ik word van Musk, met zijn Gruss.

[ Voor 34% gewijzigd door NMH op 23-01-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:01
iamerwin schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:58:
[...]

Ik denk dat Bloomberg genoeg “fuck you money” heeft. Buiten dat, hopelijk heeft dit een soort van sneeuwbal effect. Een tegenbeweging oid. Misschien wishfull thinking, maar dat moet soms ook.. :)
Schieten we dan het doel niet voorbij? Volgens mij is een inspanning op groener worden van het meest vervuilende land ter wereld veel waardevoller dan die 96 miljoen dollar. Des te meer olie op het vuur voor Trump want zo kan die het weer verdraaien naar: ‘Kijk, zie je wel het is ze alleen maar om het geld te doen.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Sjah schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:26:
*knip*

Verder denk ik hoe langer ik het op me in laat werken hoe banger ik word van Musk, met zijn Gruss.
(Dikgedrukt door mij.)

...en dat is ook de bedoeling.

[ Voor 20% gewijzigd door NMH op 23-01-2025 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:16:
[...]

Wat is er daar niet eerlijk aan?
Dat is letterlijk war het over ging: de VS die iemand compleet afsnijd.
Iran dan nog dat veel minder ontwikkeld is dan de EU en toch erin slaagde dat vol te houden.

Dus ja leuk is dat niet maar in een plots conflict maakt dat niet uit, in een langdurige wel maar je moet wel redelijk gek zijn om te gaan denken dat de VS en de rest van de navo in een langdurig conflict zullen geraken.
Wat is er niet eerlijk aan? Je vergelijking slaat als een tang op een varken, dat is er niet eerlijk aan.

1) De F-14 is van een geheel andere tijd en generatie.

2) Het toestel werd geleverd aan de Sjah van Iran (overigens ook geen lieve schat).

3) Vervolgens is er een staatsgreep gepleegd, en men heeft de F-14 geerfd.

4) Dat is echter een compleet andere generatie, toen technologie nog heel anders was. NOBUS backdoor met wat, single DES?

Je zou je zelfs af kunnen vragen of het de geschiedenis m.b.t. de F-14 en Iran reden geweest zou kunnen zijn om zo'n fout niet bij F-35 nog eens te herhalen. En, dat is fair enough, vanuit oogpunt VS. Vanuit oogpunt NL koop je dan een trojaans paard, tenzij je toch al nooit van plan was om je militair te verdedigen in geval VS aan zou vallen of zou zeggen NOK. Wat door onze rechtse kabinetten destijds ook ondenkbaar was tijdens aanschaf want we zaten toen in de War on Terror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
wildhagen schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Ik denk dat we gerust kunnen aannemen dat Trump wat juristen aan het werk heeft gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 18:28
PinusRigida schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:00:
[...]

Idd...
Jammer genoeg kan je aan die mensen niet uitleggen dat er een verschil zit tussen gevoel en realiteit, tussen wensdromen en bewijsmateriaal.
T complexe hieraan is, zij zullen ons van t zelfde beschuldigen; wij zijn misleid en beïnvloed door de linkse media, net zoals de wetenschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:48
saikol schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:32:
[...]

Schieten we dan het doel niet voorbij? Volgens mij is een inspanning op groener worden van het meest vervuilende land ter wereld veel waardevoller dan die 96 miljoen dollar. Des te meer olie op het vuur voor Trump want zo kan die het weer verdraaien naar: ‘Kijk, zie je wel het is ze alleen maar om het geld te doen.’
Is dat wat de gemiste kost is van de US als ze uit het klimaatakkoord stappen? Dat is toch een lachertje? Ik had altijd die illusie dat het veel groter was! 100 miljoen is achter de komma geneuzel voor een land/economie als Amerika.

Microsoft investeert 80 miljard in AI in 2025
80.000.000.000 Microsoft in AI
96.000.000 gemiste bijdrage US (0,12%)

Nog even los van de gestelde doelen van het akkoord maar sorry daarmee ga je natuurlijk het klimaatprobleem niet oplossen hè. Eén van de grootste economische machten zet in het klimaatakkoord een fooitje, een dagje rente enkel alleen voor Microsoft die een dagje wacht met investeren 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:01
Zorg schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Is dat wat de gemiste kost is van de US als ze uit het klimaatakkoord stappen? Dat is toch een lachertje? Ik had altijd die illusie dat het veel groter was! 100 miljoen is achter de komma geneuzel voor een land/economie als Amerika.

Nog even los van de gestelde doelen van het akkoord maar sorry daarmee ga je natuurlijk het klimaatprobleem niet oplossen hè. Eén van de grootste economische machten zet in het klimaatakkoord een fooitje, een dagje rente enkel alleen voor Microsoft die een dagje wacht met investeren 8)7
Volgens nu.nl wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

De 96 mljn zijn de kosten om de klimaat afdeling van de VN draaiende te houden. Deelname en uitvoering van de akkoorden van Parijs zijn natuurlijk de werkelijke kosten voor klimaat beleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
[...]

nee dat geld is om de United Nations Framework Conventie draaiende te houden en om de rapportages van de VS te genereren en te rapporteren. meer niet.

https://www.bloomberg.com...er-trump-exits-paris-deal

The money will support the running of the United Nations Framework Convention on Climate Change and enable the US to tally and report its carbon emissions to the UN.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:35:
[...]

Ah typisch "ik zie het"
en nee ik baseer me op cijfers.

https://www.demorgen.be/s...an-het-vermogen~ba2c44b2/

Het aandeel van het vermogen van 10% rijksten daalde van 59% in dec 2010 naar 55% in jun 2023
Het aandeel van het vermogen van 50% armste Belgen steeg van 7,2% in dec 2010 naar 8,4% in jun 2023
Ach ja, ik heb een huis en ben op papier dus rijker dan 5 jaar geleden.
Ik rij in een auto uit 1997, heb een PC uit 2010, eet een droge boterham met kaas in de middag, en rijst en bonen 4 keer per week, en ons WC papier is net schuurpapier. Maar we zijn "rijker" dan 5 jaar geleden, dus moeten vooral naar de cijfertjes kijken en niet de ervaring.
Net als al die miljonairs in LA die hun huis kwijt zijn. Die miljonairsstatus was vanwege hun huis, verder hadden ze niks en zijn dus alles kwijt, inclusief die status. Dat er een paar tussen zaten die nog 3 huizen hadden en een dikke bankrekening maakt het dat we graag zeggen "Oh die gasten in LA zijn niet zielig met hun dikke huizen", terwijl de realiteit is dat duizenden mensen alles kwijt zijn geraakt, niet hun huis, maar hun thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 17:51:
[...]

Onder uitgaven aan defensie vallen sowieso ook personeelskosten, en in de VS, veteranen-uitkeringen / pensioenen.
Met een standaard verhouding van 40 - 60 % uitgaven aan personeel vs materiaal (al denk ik dat defensie met name aan de personeel-kant zit), dan blijft van die 2% nog geen 0,7% aan materiaal over. Waar weer lang niet alles in de VS gekocht wordt (reservedelen, maar ook hele fregatten bijv.).

Hoewel ik deel dat we echt minder Amerikaans moeten kopen, is het op het totaal bezien een klein deel.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Rechter blokkeert Trumps plan voor einde automatisch burgerschap: ’Ronduit ongrondwettelijk’.

Een Amerikaanse rechter heeft de plannen van president Donald Trump geblokkeerd om een einde te maken aan het automatisch verlenen van het staatsburgerschap aan kinderen die op Amerikaans grondgebied worden geboren. De federale rechter noemt het besluit "ronduit ongrondwettelijk".

bron: https://www.telegraaf.nl/...-ronduit-ongrondwettelijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Winkiller schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:26:
Rechter blokkeert Trumps plan voor einde automatisch burgerschap: ’Ronduit ongrondwettelijk’.

Een Amerikaanse rechter heeft de plannen van president Donald Trump geblokkeerd om een einde te maken aan het automatisch verlenen van het staatsburgerschap aan kinderen die op Amerikaans grondgebied worden geboren. De federale rechter noemt het besluit "ronduit ongrondwettelijk".

Dat is natuurlijk stap 1. Door tot het Supreme Court, en kijken wat er dan weer voor geschiedenis geschreven gat worden...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:20:
[...]

Wel werk aan de winkel men is zich er dus van bewust dat we teveel Amerikaanse wapensystemen kopen. 78% van het wapen budget gaat naar het buitenland waarvan 63% naar de V.S. Op zeer korte termijn niet op te lossen door de acute vraag door de Oekraine oorlog.
Nee, geen idee waar je dat haalt.
  • Wapneaankopen zijn maar een klein deel van hetd efensie budget, het overgrote deel is de wapens die we hebben bemannen, onderhouden of inzetten.
  • Veel wapenaankopen (zeker voor de grote landen) zijn intern.
  • De wapenaankopen die dan wel van het buitenland komen gaat (afhankelijk van het land) 10-40% naar de VS
  • De VS zelf koopt ook hier waardoor er eigenlijk amper geld naar de VS gaat gezien het totale budget
Nogmaals we spreken dan van 1-2% van defensiebudgetten, gerzien de aantallen gaat het hier om vele miljarden maar het is niet zo dat we plots fortuinen aan de VS "geven" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online

Ik vind het vooral grappig dat het argument van de Trump regering is dat de migranten illegaal zijn en dus niet onder de jurisdictie van de VS zou vallen, dat is waar het geboorterecht op gebaseerd is.

Zou dat dan omgekeerd ook betekenen dat migranten niet aangehouden / veroordeeld mogen worden als ze niet onder de jurisdictie vallen? B)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Jerie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:55:
[...]

Wat is er niet eerlijk aan? Je vergelijking slaat als een tang op een varken, dat is er niet eerlijk aan.
Het is zowat de enige feitelijk keer dat zoiets gebeurde in moderne tijd.
Je zou je zelfs af kunnen vragen of het de geschiedenis m.b.t. de F-14 en Iran reden geweest zou kunnen zijn om zo'n fout niet bij F-35 nog eens te herhalen. En, dat is fair enough, vanuit oogpunt VS. Vanuit oogpunt NL koop je dan een trojaans paard, tenzij je toch al nooit van plan was om je militair te verdedigen in geval VS aan zou vallen of zou zeggen NOK. Wat door onze rechtse kabinetten destijds ook ondenkbaar was tijdens aanschaf want we zaten toen in de War on Terror.
Buiten antiVS sentiment is er geen enkele reden om aan te nemen dat prive wapefabrikanten hun klanten zo in de zak zouden zetten, laat staan dat dit geheim decenia lang bewaard zou gebleven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
DropjesLover schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Dat is natuurlijk stap 1. Door tot het Supreme Court, en kijken wat er dan weer voor geschiedenis geschreven gat worden...
Het zal ongetwijfeld doorgaan tot aan de Supreme Court, maar het vertraagd wel het proces, het frustreert Trump naar alle waarschijnlijkheid en het leidt m af. Niet meer meteen doorknallen, maar mag zich hier lekker over gaan opvreten en roeptoeteren :)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
mercapto schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:10:
[...]

Ik rij in een auto uit 1997, heb een PC uit 2010, eet een droge boterham met kaas in de middag, en rijst en bonen 4 keer per week, en ons WC papier is net schuurpapier. Maar we zijn "rijker" dan 5 jaar geleden, dus moeten vooral naar de cijfertjes kijken en niet de ervaring.
We spreken hier dan ook van gemiddelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Het is zowat de enige feitelijk keer dat zoiets gebeurde in moderne tijd.
Qua hardware algemeen? Ooit gehoord van Afghanistan? Wat dacht je van toestellen die in handen van de vijand komen?
[...]

Buiten antiVS sentiment is er geen enkele reden om aan te nemen dat prive wapefabrikanten hun klanten zo in de zak zouden zetten, laat staan dat dit geheim decenia lang bewaard zou gebleven zijn.
In mijn vorige post staat er duidelijk eentje beschreven: een bevriende mogendheid die rogue gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Prof. dr. Beatrice de Graaf laat zich ook horen over Musk en zijn invloed. luister maar.

Het is een short video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:36:
[...]

Nee, geen idee waar je dat haalt.
  • Wapneaankopen zijn maar een klein deel van hetd efensie budget, het overgrote deel is de wapens die we hebben bemannen, onderhouden of inzetten.
  • Veel wapenaankopen (zeker voor de grote landen) zijn intern.
  • De wapenaankopen die dan wel van het buitenland komen gaat (afhankelijk van het land) 10-40% naar de VS
  • De VS zelf koopt ook hier waardoor er eigenlijk amper geld naar de VS gaat gezien het totale budget
Nogmaals we spreken dan van 1-2% van defensiebudgetten, gerzien de aantallen gaat het hier om vele miljarden maar het is niet zo dat we plots fortuinen aan de VS "geven" .
Uit jouw bron:
It states that “78% of the defence acquisitions by EU Member States between the start of Russia’s war of aggression and June 2023 were made from outside the EU” and refers as a source to Maulny (2023). Maulny (2023) in addition estimates that the US provided 63 percent of either EU military equipment imports between February 2022 and June 2023, or 63 percent of total military equipment purchases
De handels balans interesseert me verder niet. Ik vind het onverstandig om op Amerikaanse wapensystemen en supply chain te vertrouwen. Het artikel noemt verder dat er meer in de EU gekocht moet worden, gezien de bron wellicht een wc eend. Maar ben het er wel mee eens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:27
Winkiller schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:34:
Prof. dr. Beatrice de Graaf laat zich ook horen over Musk en zijn invloed. luister maar.

Het is een short video.

[YouTube: 'Musk verandert de wereldgeschiedenis' | De Ongelooflijke Podcast #228 | NPO Radio 1]
Voortaan mogen ze de reacties daar wel uitzetten de tering :| :/

Zij is dus vanwege zelfde reacties van Twitter gegaan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Op CNN een stukje over de corruptie van de familie Trump. Ik dacht dat die Trump meme coin gelanceerd was om wat geld uit de zakken van de MAGA mensen te kloppen Maar in het artikel ook een andere suggestie
“Any foreign government that wants to influence Donald Trump can just buy his meme coin in large quantities and let him know that they did,”
https://edition.cnn.com/2...ump-presidency/index.html

Een vehikel voor corruptie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:34:

Het is een short video.

[YouTube: 'Musk verandert de wereldgeschiedenis' | De Ongelooflijke Podcast #228 | NPO Radio 1]
Staat ook op Spotify

Kwam erachter dat deze cartoon niet in WaPo mocht (cartoonist is pulitzer prijs winnares Ann Telnaes). Ze heeft WaPo vervolgens verlaten.

Afbeeldingslocatie: https://npr.brightspotcdn.com/dims3/default/strip/false/crop/1052x1280+0+0/resize/1100/quality/85/format/webp/?url=http%3A%2F%2Fnpr-brightspot.s3.amazonaws.com%2F6d%2F0e%2F9de9b0aa462f9005a05493d7f8a1%2Fann-telnaes-cartoon.jpg

Artikel van 4 Jan j.l. https://www.npr.org/2025/...mp-cartoon-washingtonpost

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
[...]

Net als al die miljonairs in LA die hun huis kwijt zijn. Die miljonairsstatus was vanwege hun huis, verder hadden ze niks en zijn dus alles kwijt, inclusief die status. Dat er een paar tussen zaten die nog 3 huizen hadden en een dikke bankrekening maakt het dat we graag zeggen "Oh die gasten in LA zijn niet zielig met hun dikke huizen", terwijl de realiteit is dat duizenden mensen alles kwijt zijn geraakt, niet hun huis, maar hun thuis.
Hoe het met de economie gaat is al lang geen reflectie meer van hoe het met de gemiddelde burger gaat. Zet 1 miljoen mensen in een land. Met elk een vermogen van een half miljoen*.

Dan heeft het land een vermogen van 500 miljard. Flinke crisis die z'n weerga niet kent komt er. Iedereen raakt 3 van de 5 euro kwijt, meer dan de helft. Ze hebben nog een gezamelijk vermogen van 200 miljard. Musk gaat er wonen. Nu is het totale vermogen in de economie 640 miljard. Gaat dus dikke prima met de economie. :+

*Wat ruim meer is dan dat de mediaan Nederlander heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 23-01-2025 23:29 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:48
Jerie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:55:
[...]

Staat ook op Spotify

Kwam erachter dat deze cartoon niet in WaPo mocht (cartoonist is pulitzer prijs winnares Ann Telnaes). Ze heeft WaPo vervolgens verlaten.

[Afbeelding]

Jeff Bezos is eigenaar van The Washington Post en laat dat nou één van de grote geldschieters van Trump zijn.

Een bij CBS aangesloten tv-station (CBS58) heeft een weervrouw ontslagen die kritiek durfde te uiten op de nazigroet van Musk, op haar privé-Instagram nog wel. Een van haar volgers is dus een NSB'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Jerie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:13:
[...]

Qua hardware algemeen? Ooit gehoord van Afghanistan? Wat dacht je van toestellen die in handen van de vijand komen?
low level spul alles belangrijk was vernietigd
In mijn vorige post staat er duidelijk eentje beschreven: een bevriende mogendheid die rogue gaat.
Die is de echte wereld geen tom clancy boek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock

Tijdelijk geblokkeerd he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
[...]
En dit is dus ook waarom het belangrijker is om naar iets als het Gini coëfficiënt te kijken, dat zegt namelijk ook wat over de spreiding. 0 is perfecte gelijkwaardigheid en 1 is complete ongelijkwaardigheid. De trend in de Gini coëfficiënt zegt meer dan gewoon staren naar percentages en ook meer dan een "gevoel". Het kan namelijk goed zijn dat de Gini coëfficiënt van rijkdom (dus je huis e.d.) daalt over de jaren (meer gelijk dus), maar dat een (mondig) deel van de bevolking dat niet ervaart.
Dat zie je nu eigenlijk al, want door de huizenprijzen die zijn gestegen is de Gini coëfficiënt gedaald, maar een niet huizenbezitter merkt er amper wat van, en een huizenbezitter met 1 huis zal er niets meer kunnen. Maar de rijkdom is wel degelijk meer gelijkwaardiger verdeeld de afgelopen paar jaar.

Waar het momenteel vooral wringt is dat de Gini coëfficiënt van gelijkaardig besteedbaar inkomen eigenlijk over lange periode niet echt super is verbeterd. 15 jaar geleden was het beter, 20 jaar geleden wat slechter, maarja, je hoopt dat dat coëfficiënt richting de 0.15 ofzo beweegt en iedereen min of meer gelijkwaardig betaald krijgt, maar dat is niet zo.

Hoe dan ook is alles nog steeds beter hier dan in de VS. Daar vliegt het de pan uit. Eigenlijk is Nederland nog een buitenbeentje internationaal gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jerie schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:55:
[...]

Staat ook op Spotify

[Afbeelding]

De Washington Post is aardig leeggelopen na dat soort incidenten. Eerst wijzen ze geen voorkeur aan en vervolgens werd deze cartoon verboden. De leegloop van columnisten en schijnbaar abonnees is enorm, ik vraag mij af of deze krant de komende 4 jaar overleefd.

* Delerium heeft ook opgezegd.
Mijn favoriete columnist/duider Jennifer Rubin is ook opgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 18:29
Delerium schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 00:06:
[...]

De Washington Post is aardig leeggelopen na dat soort incidenten. Eerst wijzen ze geen voorkeur aan en vervolgens werd deze cartoon verboden. De leegloop van columnisten en schijnbaar abonnees is enorm, ik vraag mij af of deze krant de komende 4 jaar overleefd.

Ha, ik heb toevallig net een abo genomen, maar alleen omdat het $13 voor een jaar was. Iets om te lezen. Weet nu al dat ik het niet ga verlengen na een jaar. Had het afgelopen jaar een WSJ abonnement, ook voor een vergelijkbaar bedrag, en dat net opgezegd. Aantal jaren geleden NYT, maar dat in 2016 opgezegd nadat ze debatten tussen Sanders en Clinton enorm ten faveure van Clinton aan het spinnen waren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Elon Musk Doubles Down On Salute Controversy With A Bunch Of Nazi Jokes
Elon Musk, billionaire adviser to President Donald Trump, leaned into the accusations that his Monday salute was a “Sieg heil” gesture with a series of trollish Nazi puns on X.
Musk maakt nu Nazi grapjes. Grappig hoor 8)7

Deze keer had de ADL er ook genoeg van:
But the ADL and its CEO, Jonathan Greenblatt, did not extend their tolerance to Musk’s comedy.

“The Holocaust is not a joke,” Greenblatt wrote on X, tagging Musk. The ADL denounced him for “making inappropriate and highly offensive jokes that trivialize the Holocaust.”
In januari vorig jaar was hij nog in Auschwitz maar hij heeft er weinig van opgestoken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja, het is toch al een tijdje bekend dat Musk best wel neonazistische ideeën heeft. Het is dan ook niet geheel onverwacht dat hij neonazistische grapjes maakt natuurlijk. Dat is immers een ideologie die hij aanhangt.

Zie ook zijn dubbele Hitlergroet eerder deze week, en zijn steun voor de AfD eerder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorg
Caelorum schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 23:45:
[...]

En dit is dus ook waarom het belangrijker is om naar iets als het Gini coëfficiënt te kijken, dat zegt namelijk ook wat over de spreiding. 0 is perfecte gelijkwaardigheid en 1 is complete ongelijkwaardigheid. De trend in de Gini coëfficiënt zegt meer dan gewoon staren naar percentages en ook meer dan een "gevoel". Het kan namelijk goed zijn dat de Gini coëfficiënt van rijkdom (dus je huis e.d.) daalt over de jaren (meer gelijk dus), maar dat een (mondig) deel van de bevolking dat niet ervaart.
Dat zie je nu eigenlijk al, want door de huizenprijzen die zijn gestegen is de Gini coëfficiënt gedaald, maar een niet huizenbezitter merkt er amper wat van, en een huizenbezitter met 1 huis zal er niets meer kunnen. Maar de rijkdom is wel degelijk meer gelijkwaardiger verdeeld de afgelopen paar jaar.

Waar het momenteel vooral wringt is dat de Gini coëfficiënt van gelijkaardig besteedbaar inkomen eigenlijk over lange periode niet echt super is verbeterd. 15 jaar geleden was het beter, 20 jaar geleden wat slechter, maarja, je hoopt dat dat coëfficiënt richting de 0.15 ofzo beweegt en iedereen min of meer gelijkwaardig betaald krijgt, maar dat is niet zo.

Hoe dan ook is alles nog steeds beter hier dan in de VS. Daar vliegt het de pan uit. Eigenlijk is Nederland nog een buitenbeentje internationaal gezien.
Daarnaast is het BNP enkel gemaakt om de economische prestaties van een land te meten. Kapitalisme heeft het omarmd want geld=welvaart.

Regenwouden kappen vs voor de ouderen zorgen in een land. Kappen levert meer bnp op.....

Probleem is, geld triggered wel het geluksgevoel en dit korte termijn effect drijft kapitalisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
user109731 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:14:

[...]

[...]

In januari vorig jaar was hij nog in Auschwitz maar hij heeft er weinig van opgestoken.
Als je die tweet ziet dan heeft hij er toch echt wel even over gedacht om dat te posten zou je denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump suggereert nu om zelfs uit de NAVO te stappen:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft donderdag gezegd dat hij er niet zeker van is of de Verenigde Staten iets aan de Navo zouden moeten uitgeven. Hij vertelde verslaggevers dat de VS de Navo-leden beschermen, maar dat zij ,,ons niet beschermen".

Trump herhaalde ook dat de andere Navo-leden 5 procent van hun bruto binnenlands product (bbp) aan defensie zouden moeten uitgeven, in plaats van de huidige 2 procent.

Trumps nieuwe minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio sprak woensdag met NAVO-topman Mark Rutte, waarbij hij de betrokkenheid van de VS bij het bondgenootschap onderstreepte. Ook spraken ze over een lastenverdeling, aldus een verklaring van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volgens ambtenaren en analisten zal de Navo geen gehoor geven aan het voorstel van Trump voor zo'n verhoging van de defensie-uitgaven. Analisten zeggen dat een verhoging naar 5 procent voor bijna alle Navo-leden politiek en economisch onhaalbaar is.
(AD Liveblog)

Hij is wel lekker bezig om de VS van de hele wereld te vervreemden zeg. Die spoort echt totaal niet meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

[...]

[...]

Ik had eigenlijk ook wel een krachtige reactie vanuit Duitsland (of Europa) verwacht. Een inreisverbod, sluiting van de fabriek, strafzaak, iets. Als je je (ook) hier niet tegen verweerd dan geef je toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Brazos schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Ik had eigenlijk ook wel een krachtige reactie vanuit Duitsland (of Europa) verwacht. Een inreisverbod, sluiting van de fabriek, strafzaak, iets. Als je je (ook) hier niet tegen verweerd dan geef je toe.
En als je er als EU iets van zegt loopt je kans op strafmaatregelen van Trump. Denk aan nog hogere importtarieven, een nog hevigere handelsoorlog, boycots, boetes etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:15:
[...]

En als je er als EU iets van zegt loopt je kans op strafmaatregelen van Trump. Denk aan nog hogere importtarieven, een nog hevigere handelsoorlog, boycots, boetes etc.
Die komen er sowieso. Met dit soort landen zul je nooit stabiele relaties kunnen hebben, die pareer je met gelijkwaardige boetes, tarieven en boycots.

Als je je niet verweerd dan krijg je dat allemaal ook, en ga je zelf ook die kant op. Gedrag wordt genormaliseerd, gelijkgezinden voelen zich gesterkt, opponenten laten zien niets te kunnen doen.

Men moet zich afvragen of dit de kant is die we op willen gaan, want niets doen lijkt mij namelijk wel die kant op te gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 22:06
wildhagen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:31:
Tsja, het is toch al een tijdje bekend dat Musk best wel neonazistische ideeën heeft. Het is dan ook niet geheel onverwacht dat hij neonazistische grapjes maakt natuurlijk. Dat is immers een ideologie die hij aanhangt.

Zie ook zijn dubbele Hitlergroet eerder deze week, en zijn steun voor de AfD eerder.
Zijn opa en oma waren fervent Nazi aanhangers in Canada en pro Apartheid in South Africa, aldus Errol Musk de vader van Elon.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Laatst online: 13-09 19:05

[...]

[...]

Diezelfde ADL die zijn hitlergroet nog goedpraatte? Ben benieuwd hoe ze daar nu tegenaan kijken dan.

Het is jammer dat we het net geen 100 jaar hebben volgehouden tot we de Nazis weer aan de macht hebben laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ach ja, daar hebben diverse toch niet de minste namen eerder al aan gerefereerd. Waarom zou je immers leren van fouten uit het verleden als het makkelijker is om zo gewoon nog een keer te herhalen?

“Those who don’t know history are destined to repeat it.”
“Those who cannot remember the past are condemned to repeat it"
-- Spanish philosopher George Santayana

“Those that fail to learn from history are doomed to repeat it.”
-- Winston Churchill

Het is enkel te hopen dat het aantal slachtoffers dit keer niet zo hoog uitpakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:14

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@wildhagen @vickypollard @martwoutnl @-AzErTy- @FunkyTrip

Bedankt voor jullie uitleg op mijn vraag, wordt zeer gewaardeerd. d:)b _/-\o_
Ik heb wat meer beeld bij wat op termijn ons kan staan te verwachten met het Trump-circus. Fijn te weten dat ik nu wat inzicht heb om wat signalen te kunnen gaan herkennen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

wildhagen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:04:
Trump suggereert nu om zelfs uit de NAVO te stappen:

[...]

(AD Liveblog)

Hij is wel lekker bezig om de VS van de hele wereld te vervreemden zeg. Die spoort echt totaal niet meer.
Als ik een beetje de politieke analisten begrijp die Trump meer volgen dan ik, Trump moet je beoordelen op wat hij doet, niet wat hij zegt. En wat hij zegt is juist allemaal onderhandeling. Allemaal handje klap.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Fraggert schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:54:
@wildhagen @vickypollard @martwoutnl @-AzErTy- @FunkyTrip

Bedankt voor jullie uitleg op mijn vraag, wordt zeer gewaardeerd. d:)b _/-\o_
Ik heb wat meer beeld bij wat op termijn ons kan staan te verwachten met het Trump-circus. Fijn te weten dat ik nu wat inzicht heb om wat signalen te kunnen gaan herkennen.
d:)b

De volgende oefening is kijken welke signalen je ook herkent in de Europese en landelijke politiek. Als je de extremen kent, kun je ook de meer subtiele signalen gaan herkennen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 18:46
Tsja... ze gaan het toch proberen.

https://ogles.house.gov/m...ow-trump-serve-third-term

Rep. Ogles Proposes Amending the 22nd Amendment to Allow Trump to Serve a Third Term
‘‘No person shall be elected to the office of the President more than three times, nor be elected to any additional term after being elected to two consecutive terms, and no person who has held the office of President, or acted as President, for more than two years of a term to which some other person was elected President shall be elected to the office of the President more than twice.’’
Ook precies zo geschreven dat bijvoorbeeld Obama niet een derde keer mee zou kunnen doen. Uiteraard zal dit nooit gebeuren... toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:17
Brazos schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Ik denk dat onze politici gedreven worden door dezelfde drijfveren als die aan de andere kant van de oceaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
k995 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:21:
[...]

De VS kon dat ook niet, piraterij en dergelijke low level insurgency zijn nu eenmaal amper te besrijden met conventionele legers.

ALs de navo zonder de VS een 2% van haar BNP aan defensie uitgeeft is dat een 600 miljard of ruim voldoende ter verdediging.
De VS heeft meer dan 400 Houthi projectielen neergeschoten. Ik denk dat de EU-marines bij elkaar dan al zonder munitie gezeten hadden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:40

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Motrax schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:00:
[...]
Als ik een beetje de politieke analisten begrijp die Trump meer volgen dan ik, Trump moet je beoordelen op wat hij doet, niet wat hij zegt. En wat hij zegt is juist allemaal onderhandeling. Allemaal handje klap.
Je moet ieder persoon op die manier beoordelen uiteindelijk: wat doe je nu effectief (daarna kun je er nog een analyse op los laten natuurlijk waarom iets niet gedaan is, maar qua politiek is het sterk om te kijken wat iemand als vertegenwoordiger met het stemrecht doet tijdens eerdere politieke periodes). In het geval van Trump heeft men echter duidelijk gezegd wat men ging doen via Project 2025 en gezien Trump veel van die mensen in zijn naaste omgeving heeft/in kabinet wil plaatsen, samen met dat de lading decreten vooral hun oorsprong vonden in Project 2025, moeten mensen, Amerikaanse organisaties en partijen en oa. een EU/EU leden gewoon handelen naar dat wat in dat draaiboek staat, ook gewoon invoer zal krijgen.

De vorige periode is de schade van Trump nog relatief binnen de perken gehouden omdat de mensen om hem heen geheel in Trumpstijl waren gekozen en niet homogeen waren qua ideologie. Men zwakte beslissingen af, sprak hem tegen en Trump had zelf geen agenda buiten zijn wispelturige en opportunistische karakter om maatregelen te bedenken. Nu is er echter een gestructureerd draaiboek, een GOP wat zuiveringen heeft ondergaan en een collectie kandidaten die even extreem en 'MAGA' zijn. In een republiek waar je zonder enige veroordeling of betekenisvolle gevolgen weg kunt komen met pogingen tot verkiezingsfraude en een staatsgreep, zou ik als buitenland zijnde geen enkel vertrouwen meer stellen in de rechtsstaat van dat land en er ook niet op gokken.

In het grotere plaatje: beoordelen op daden en niet op wat iemand zegt te willen gaan doen is hoe we standaard naar elke partij en elke politicus moeten kijken (of naar bedrijven, enz.). Vanaf dat macht in het spel komt is controle vele malen beter dan vertrouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 24-01-2025 09:22 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LAD93 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:37:
[...]

Ik vind het vooral grappig dat het argument van de Trump regering is dat de migranten illegaal zijn en dus niet onder de jurisdictie van de VS zou vallen, dat is waar het geboorterecht op gebaseerd is.

Zou dat dan omgekeerd ook betekenen dat migranten niet aangehouden / veroordeeld mogen worden als ze niet onder de jurisdictie vallen? B)
Hier krijgen ilegalen ook niet automatisch de nationaliteit, dat het ongrondwettelijk is. Ja het is waarschijnlijk bedacht in de tijd van de cowboys en de indianen toen ze zelf nog migranten waren? Trump roept een hoop troep maar zo gek is deze regel ook niet. De uitvoering zal van zijn migratiebeleid zal waarschijnlijk wel weer gek worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
PolarBear schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:15:
[...]

De VS heeft meer dan 400 Houthi projectielen neergeschoten. Ik denk dat de EU-marines bij elkaar dan al zonder munitie gezeten hadden.
Nochtans zijn er vorige jaar verschillende VS schepen geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Marzman schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:19:
[...]

Hier krijgen ilegalen ook niet automatisch de nationaliteit,
In de VS gata het dan ook enkel over kinderen die geboren worden in de VS.

EN automatisch niet mee, maar als die hier x aantal jaar verblijven kunnen die dat wel aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Stroopwafels schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:07:
Tsja... ze gaan het toch proberen.

https://ogles.house.gov/m...ow-trump-serve-third-term

Rep. Ogles Proposes Amending the 22nd Amendment to Allow Trump to Serve a Third Term

[...]

Ook precies zo geschreven dat bijvoorbeeld Obama niet een derde keer mee zou kunnen doen. Uiteraard zal dit nooit gebeuren... toch?
Nee dit is gewoon politici die om ter hardst slijmen bij trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:03
k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Nee dit is gewoon politici die om ter hardst slijmen bij trump.
Ik zou dat niet te hard roepen hoor. Dit is het begin van het normaliseren van het idee van een 3e termijn.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
edie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Ik zou dat niet te hard roepen hoor. Dit is het begin van het normaliseren van het idee van een 3e termijn.
En je weet dat Trump-aanhangers niets liever zouden willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
edie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:51:
[...]

Imho is er niks mis mee dat presidenten meer dan 2 termijnen mogen doen.
Het issue is echter dat dit een grondwetwijzigng inhoud en daarvoor heb je niet enkel 2/3e van het congress nodig maar ook 2/3e van de staten

Ook de reden waarom er de laatste 50 jaar geen enkele amendement is voorgesteld en doorgevoerd

Ze gaan dat er dus nooit doorkrijgen in de tijd dat trump nog over heeft, laat staan zijn leeftijd.
Trump is nu al aan het dementeren .

[ Voor 11% gewijzigd door k995 op 24-01-2025 10:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:26:
De meeste mensen die Musk prachtig vinden, zouden de eerste zijn die bij een overname van hun bedrijf door Musk, hun spullen mogen pakken. Musk heeft helemaal niets met middelmaat mensen, laat staan daaronder.

Het lijkt een beetje op de Neo-Nazi, onder getatoeëerde, kaalkoppies. Mocht Hitler morgen terug zijn, zou hij spugen op dat soort mensen.

Interessant toch hoe mensen dat soort dingen niet doorhebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
PWM schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:12:
De meeste mensen die Musk prachtig vinden, zouden de eerste zijn die bij een overname van hun bedrijf door Musk, hun spullen mogen pakken. Musk heeft helemaal niets met middelmaat mensen, laat staan daaronder.

Het lijkt een beetje op de Neo-Nazi, onder getatoeëerde, kaalkoppies. Mocht Hitler morgen terug zijn, zou hij spugen op dat soort mensen.

Interessant toch hoe mensen dat soort dingen niet doorhebben.
Ah, je vergeet de fase waarin deze mensen kunnen optreden als useful idiot...

Meestal hou je dat soort mensen aan totdat ze niet langer nuttig zijn. Daara pas serveer je ze af. Fascisme is ook een beweging die, naarmate de tijd vordert, steeds nauwer wordt. Het begint (voor de meeste mensen) allemaal nog vrij viendelijk, maar naarmate de tijd vordert wordt steeds meer duidelijk dat ook gewone burgers de ambities van de grote klootzakken aan de top in de weg staan. Van democratie naar olichargie naar kleptocratie. Uiteindelijk wordt bijna iedereen uitgekotst.

... maar tot die tijd kun je prima gebruik maken van de adepten - welke kleur hun huid of tatoeages ook hebben.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Gisteren een paar filmpjes van Jordan Klepper (The Daily Show) zitten kijken en dan merk je dat Trump supporters gewoon in een bubbel zitten en geen flauw benul hebben waar ze precies op stemmen:

Klepper legt de vinger goed op de zere wond en laat zien dat het allemaal hypocrieten en slecht geïnformeerde complotdenkers zijn, zonder daarbij te vervallen in kinderachtige argumenten of aanvallen.

[ Voor 24% gewijzigd door P-Rock op 24-01-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Ik ben wel voorstander van een maximumtermijn voor regeringsleiders. Ik vond dit artikel wel goede argumenten daarvoor geven. In het kort geeft de schrijver 3 argumenten:

- Het beperkt mogelijk machtsmisbruik
- Het voorkomt dat de kloof tussen burger en politiek vergroot doordat langzittende leiders in steeds grotere mate geïntegreerd raken in elitaire politieke kringen, en daardoor steeds verder af komen te staan van het volk
- Het geeft de burger meer mogelijkheden tot democratie correctie (als je voorheen VVD koos, dan koos je bijvoorbeeld impliciet ook voor Rutte)

Het vierde argument is m.i. geen argument, maar pleit voor een maximale tijdsduur in plaats van een beperking in aantal termijnen. In Amerika zal een president doorgaans wel de hele periode uitzitten, of anders toch niet herkiesbaar meer zijn, maar in de Nederlandse situatie waar een regering toch vaak niet de hele periode uitzit valt daar ook wel wat voor te zeggen. Dus zeg maximaal 8 jaar, waarbij je een eventuele lopende termijn dan nog mag afmaken*.

* of misschien dan zelfs maar 6 jaar of zo, want anders zou je vlak voor de 8 jaar een regering kunnen laten vallen om zo te proberen nog een termijn te krijgen waarbij het totaal dan op bijna 12 uit komt...

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 24-01-2025 11:02 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P-Rock
crisp schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:55:
[...]

Ik ben wel voorstander van een maximumtermijn voor regeringsleiders. Ik vond dit artikel wel goede argumenten daarvoor geven. In het kort geeft de schrijver 3 argumenten:

- Het beperkt mogelijk machtsmisbruik
- Het voorkomt dat de kloof tussen burger en politiek vergroot doordat langzittende leiders in steeds grotere mate geïntegreerd raken in elitaire politieke kringen, en daardoor steeds verder af komen te staan van het volk
- Het geeft de burger meer mogelijkheden tot democratie correctie (als je voorheen VVD koos, dan koos je bijvoorbeeld impliciet ook voor Rutte)

Het vierde argument is m.i. geen argument, maar pleit voor een maximale tijdsduur in plaats van een beperking in termijnen. In Amerika zal een president doorgaans wel de hele periode uitzitten, of anders toch niet herkiesbaar meer zijn, maar in de Nederlandse situatie waar een regering toch vaak niet de hele periode uitzit valt daar ook wel wat voor te zeggen. Dus zeg maximaal 8 jaar, waarbij je een eventuele lopende termijn dan nog mag uitzitten.
En daarbij: Macht corrumpeert. Zie Erdogan, Poetin, Bolsonaro, Orban, Xi Jinping, Yoon Suk Yeol...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kennelijk zien social media het aantreden van Trump als valide reden om maar te gaan censureren:
Instagram en Facebook hebben volgens The New York Times recent posts van aanbieders van abortuspillen geblurd, geblokkeerd of verwijderd. Instagram schortte ook de accounts van verschillende aanbieders van abortuspillen op en hield de aanbieders verborgen voor weergave in zoekresultaten en aanbevelingen.

Meta, het bedrijf van miljardair Mark Zuckerberg en eigenaar van Facebook en Instagram, heeft het opschorten van de accounts en het blurren van de posts bevestigd. Donderdag herstelde het bedrijf een aantal accounts nadat The New York Times vragen had gesteld over de kwestie, schrijft de krant.

Een woordvoerder van Meta schreef enkele van de recente incidenten rond posts en accounts toe aan regels die de verkoop van farmaceutische middelen op de sociale mediaplatforms van Meta verbieden zonder de juiste certificering. Waarom de regels op dat moment werden gehandhaafd, zei de woordvoerder volgens The New York Times niet.

Volgens Aid Access, een van de grootste aanbieders van abortuspillen in de Verenigde Staten, werden sommige berichten op zijn Facebook-account verwijderd en op zijn Instagram-account sinds november geblurd. Ook had Aid Access volgens The New York Times sinds november geen toegang tot zijn Facebook-account en werd het Instagram-account vorige week opgeschort, hoewel het sindsdien is hersteld.

Ook de Instagram-accounts van andere aanbieders van abortuspillen, waaronder Women Help Women en Just the Pill, werden de afgelopen dagen opgeschort.
Aldus AD Liveblog.

Iedereen de mond maar vol hebben over China, maar aan de andere kant doet men in de VS zo ongeveer precies hetzelfde.

En als ze dan betrapt worden, zoals in dit geval door de New York Times, dan "is het een foutje" en is het "opeens" ongedaan gemaakt. Net zoals toen je geen hash tags van Obama, Biden etc meer mocht gebruiken. Totaal ongeloofwaardig uiteraard.

Begint in TGV-tempo de verkeerde kant op te gaan daar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
[...]

Het issue is echter dat dit een grondwetwijzigng inhoud en daarvoor heb je niet enkel 2/3e van het congress nodig maar ook 2/3e van de staten

Ook de reden waarom er de laatste 50 jaar geen enkele amendement is voorgesteld en doorgevoerd

Ze gaan dat er dus nooit doorkrijgen in de tijd dat trump nog over heeft, laat staan zijn leeftijd.
Trump is nu al aan het dementeren .
Men heeft bijna 4 jaren de tijd om:
- de juiste poppetjes op de juiste plekken te krijgen (die 2/3e van de staten zijn alleen de 'legislature', dus het volk is er niet bij betrokken)
- leugens te verspreiden (weet je nog de stemmachine 'fraude')
- tegengeluid te onderdrukken (met alle grote 'nieuws'- en social media onder contole)

En er wordt nu al proefgedraaid met Executive Orders om de grondwet buitenspel te zetten (birthright citizenship, 4th amendment against unreasonable searches and seizures), dus indien nodig kan een Executive Order worden ingezet om de 3e termijn zeker te stellen.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

edie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:09:
En er wordt nu al proefgedraaid met Executive Orders om de grondwet buitenspel te zetten (birthright citizenship, 4th amendment against unreasonable searches and seizures), dus indien nodig kan een Executive Order worden ingezet om de 3e termijn zeker te stellen.
De hoop van Trump rondom het 14e amendement is gebaseerd op een andere interpretatie van de tekst. Dat is al redelijk vergezocht. Bij het 22e amendement is zelfs voor Trump geen ruimte om de tekst anders te lezen dan dat hij bedoelt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Dat is zeker een mogelijkheid.

- Trump gooit een exec order over de toonbank die 3e termijnen toestaat
- Federale rechter blokkeert die
- Trump gaat in hoger beroep
- Circuit court handhaaft de blokkade
- Trump gaat in beroep bij SCOTUS
- SCOTUS neemt zijn tijd, en schrapt de blokkade totdat er een uitspraak ligt
- Intussen wordt Trump verkozen voor een 3e termijn
- SCOTUS doet uitspraak, die er dan allang niet meer toe doet

Je kunt hier best nog wat andere dossiers invullen; op zich maakt dat niet zo gek veel uit. Mensen kraaien nu ook al victorie, bijvoorbeeld, dat de EO voor birthright citizenship geblokeerd is. Maar, het gaaat Trump er om die zaak voor de SCOTUS te krijgen. Lagere rechtbanken zullen eigenlijk altijd relatief conservatief interpreteren waar het op de grondwet aankomt. Deze strijd is nog lang niet gestreden, en de SCOTUS is, nu ja, gecorrumpeerd.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
En als het dan echt niet anders kan, kan hij gewoon alsnog weigeren weg te gaan. Macht is een sociaal construct en als je genoeg steun hebt van de juiste entiteiten kun je gewoon blijven zitten. Dan moet het leger in opstand komen, maar dat zijn volgens mij hoofdzakelijk Trump-aanhangers. Burgeroorlogje dan?

Allemaal speculatie natuurlijk. Kan natuurlijk ook gewoon dat hij het overdraagt aan de volgende gek ;)

[ Voor 14% gewijzigd door vickypollard op 24-01-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 18:59
P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:50:
Gisteren een paar filmpjes van Jordan Klepper (The Daily Show) zitten kijken en dan merk je dat Trump supporters gewoon in een bubbel zitten en geen flauw benul hebben waar ze precies op stemmen:

[YouTube: Jordan Klepper Crashes Trump's Inauguration Weekend | The Daily Show]
Klepper legt de vinger goed op de zere wond en laat zien dat het allemaal hypocrieten en slecht geïnformeerde complotdenkers zijn, zonder daarbij te vervallen in kinderachtige argumenten of aanvallen.
Dat idee heb ik ook, al heb ik ook de kanttekening dat je een hoop gekkies eruit kunt trekken en de normale antwoorden niet toont. Dat blijft altijd lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
vickypollard schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:19:
En als het dan echt niet anders kan, kan hij gewoon alsnog weigeren weg te gaan. Macht is een sociaal construct en als je genoeg steun hebt van de juiste entiteiten kun je gewoon blijven zitten. Dan moet het leger in opstand komen, maar dat zijn volgens mij hoofdzakelijk Trump-aanhangers. Burgeroorlogje dan?

Allemaal speculatie natuurlijk. Kan natuurlijk ook gewoon dat hij het overdraagt aan de volgende gek ;)
Ik herhaal graag dat er nu een veelvoud van 1.500 adepten zijn die kennis hebben genomen dat de ontwikkeling in de laatste paar dagen; zich zeker voelen van het feit dat bepaalde acties geen juridische consequenties meer zullen hebben; en bereid zijn alles te doen voor de Leider.

Fight like hell zegt u? Deze keer zijn we voorbereid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
PWM schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Bij het 22e amendement is zelfs voor Trump geen ruimte om de tekst anders te lezen dan dat hij bedoelt is.
Enkele workarounds:
- niet 'elected', maar 'appointed'
- niet 'elected', maar de tweede termijn wordt 'extended'
Zeker ook omdat er al is aangegeven/belooft dat er geen nieuwe verkiezingen gaan komen, dat 2024 de laatste verkiezingen waren.

En er zijn vast nog wel andere workarounds te verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[...]

Men heeft bijna 4 jaren de tijd om:
- de juiste poppetjes op de juiste plekken te krijgen (die 2/3e van de staten zijn alleen de 'legislature', dus het volk is er niet bij betrokken)
Kan enkel in verkiezingen en die gaan ze in 2026 niet winnen.

Momenteel hebben ze 50/50 senaat & huis en 45% van de staten in republikeins handen.
Zelfs al zouden die dus allemaal hiervoor zijn (wat ze niet zijn) dan nog zouden ze ene grotere overwinning nodig hebben in 2026 dan er ooit is egweest in de VS.
- leugens te verspreiden (weet je nog de stemmachine 'fraude')
- tegengeluid te onderdrukken (met alle grote 'nieuws'- en social media onder contole)
Doen ze nu al constant, met een 3e termijn voor trump win je echt geen verkiezingen.
Dat is niks nieuw en iets waar elke president tegenaan loopt, allemaal hebben die wetten die door de rechterlijke macht teruggefloten worden.
aka bussines as usual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Helixes schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Dat is zeker een mogelijkheid.

- Trump gooit een exec order over de toonbank die 3e termijnen toestaat
- Federale rechter blokkeert die
- Trump gaat in hoger beroep
- Circuit court handhaaft de blokkade
- Trump gaat in beroep bij SCOTUS
- SCOTUS neemt zijn tijd, en schrapt de blokkade totdat er een uitspraak ligt
- Intussen wordt Trump verkozen voor een 3e termijn
- SCOTUS doet uitspraak, die er dan allang niet meer toe doet

Je kunt hier best nog wat andere dossiers invullen; op zich maakt dat niet zo gek veel uit. Mensen kraaien nu ook al victorie, bijvoorbeeld, dat de EO voor birthright citizenship geblokeerd is. Maar, het gaaat Trump er om die zaak voor de SCOTUS te krijgen. Lagere rechtbanken zullen eigenlijk altijd relatief conservatief interpreteren waar het op de grondwet aankomt. Deze strijd is nog lang niet gestreden, en de SCOTUS is, nu ja, gecorrumpeerd.
Sorry dat is gewoon absurd, je kan net zo goed afkomen dat trump het leger het bevel geeft de macht te grijpen voor hen, even absurd.

De VS IS nog steeds een rechtstaat zelfs met trump aan de macht.

Vorige zag je trump keer op keer botsen op zowel scotus als de staten als zijn eigen partij en ministers. Dat zal nu niet anders zijn omdat er eigenlijk niks veranderd is buiten dat hij een klinere meerderheid heeft om mee te werken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:50:

[YouTube: Jordan Klepper Crashes Trump's Inauguration Weekend | The Daily Show]
Dat moet ook wel, want je moet toch ziende blind zijn om niet te zien waar Trump mee bezig is. En je moet ook wel heel onnozel zijn om nog steeds te denken dat de maatregelen positief zijn voor "de gewone man". Maar goed, hun leven wordt nu niet meer negatief beinvloed doordat iemand die ze niet kennen en ver weg woont transgender is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:54
[...]
Jij gelooft niet dat macht corrumpeert? Er zijn weinig leiders, die langer dan 2 termijnen in het zadel zitten die het goed voor hebben met het volk.

Waar ligt jou grens? Hoe langer iemand zit, hoe moeilijker je ze weer weg krijgt.

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
edie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Enkele workarounds:
- niet 'elected', maar 'appointed'
- niet 'elected', maar de tweede termijn wordt 'extended'
Zeker ook omdat er al is aangegeven/belooft dat er geen nieuwe verkiezingen gaan komen, dat 2024 de laatste verkiezingen waren.

En er zijn vast nog wel andere workarounds te verzinnen
LOL, nope dat zou het equivalent zijn van een nederlandse regering die afkomt met "om de 4 jaar verkiezingen" ok ik neem uranus jaren of 330 jaar op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
wildhagen schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:01:
Kennelijk zien social media het aantreden van Trump als valide reden om maar te gaan censureren:

[...]

Aldus AD Liveblog.

Iedereen de mond maar vol hebben over China, maar aan de andere kant doet men in de VS zo ongeveer precies hetzelfde.

En als ze dan betrapt worden, zoals in dit geval door de New York Times, dan "is het een foutje" en is het "opeens" ongedaan gemaakt. Net zoals toen je geen hash tags van Obama, Biden etc meer mocht gebruiken. Totaal ongeloofwaardig uiteraard.

Begint in TGV-tempo de verkeerde kant op te gaan daar.
Ze zullen wel weer het excuus gebruiken dat het een bug is, zoals bij Insta en zoeken op 'democrats'.

Ik snap Zuckerberg wel, want zijn social media (facebook, insta, threads) is op sterven na dood, dus die grijpt elke strohalm aan om zijn imperium niet te zien instorten. Vandaar dat hij ook een fel tegenstander is van TikTok. Facebook is iig hard op weg om de nieuwe MySpace en Hyves te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Spykie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Jij gelooft niet dat macht corrumpeert? Er zijn weinig leiders, die langer dan 2 termijnen in het zadel zitten die het goed voor hebben met het volk.

Waar ligt jou grens? Hoe langer iemand zit, hoe moeilijker je ze weer weg krijgt.
rutte deed er 4, ga je nu afkomen dat die een quasi dictator was?
Ik ken eigenlijk geen enkele democratie die een dicatatuur werd omwille van dit.

Ik ken ook heel veel corruptie schandalen van regerinsleiders in hun eerste of tweede termijn.

Ik spreek trouwens over het princepe niet of het nu goed of slecht zou zijn.

Edit: en ja mache corumpeert vandaar dat je goede controle mechanismes nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door k995 op 24-01-2025 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Ik ken eigenlijk geen enkele democratie die een dicatatuur werd omwille van dit.

Ik ken ook heel veel corruptie schandalen van regerinsleiders in hun eerste of tweede termijn.

Je kunt de politiek in Nederland niet met die van Amerika (of andere landen) vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 22:54:
Op CNN een stukje over de corruptie van de familie Trump. Ik dacht dat die Trump meme coin gelanceerd was om wat geld uit de zakken van de MAGA mensen te kloppen Maar in het artikel ook een andere suggestie

[...]

https://edition.cnn.com/2...ump-presidency/index.html

Een vehikel voor corruptie.
Dat was ook het idee achter DJT aandelen. Die zijn ook honderden miljoenen waard ipv de 10 miljoen ofzo van de werkelijke waarde. Crypto is echter nog eenvoudiger te gebruiken als anoniem donatie/witwasmiddel. Dat zullen de cryptoboys Trump helder hebben uitgelegd.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
P-Rock schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Je kunt de politiek in Nederland niet met die van Amerika (of andere landen) vergelijken.
Ze spraken in eht algemeen dus ik zie niet waarom.

In de VS heeft men dat beperkt omwille van traditie niet echt omdat men daar negatieve effecten van zag .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Delerium schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 00:06:
[...]

Dana Milbank _O_

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Edit: en ja mache corumpeert vandaar dat je goede controle mechanismes nodig hebt.
Je kunt ook niet zeggen dat Rutte nog zo dicht bij het volk stond en luisterde naar het volk.
Hij behaalde schandaal na schandaal. Met als toppunt natuurlijk de toeslagenaffaire. En zo heeft hij er genoeg op zijn naam staan waaruit duidelijk blijkt dat hij er niet voor het volk zat.

We hebben alleen in Nederland een beter functionerende rechtsstaat dan in USA. Daardoor zal een dictator hier veel meer moeite hebben dan daar. Ook scheelt het dat we betere journalistiek hebben en een beter kiesstelsel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Ze spraken in eht algemeen dus ik zie niet waarom.

In de VS heeft men dat beperkt omwille van traditie niet echt omdat men daar negatieve effecten van zag .
Amerika heeft een twee partijensysteem. Je bent of Democraat of Republikein. In Nederland hebben we momenteel meer dan 20 partijen die over het hele link-rechts spectrum verdeeld zijn en elkaar controleren. Het zal daarom nooit worden toegestaan dat een Minister-President alle macht naar zich toe trekt. En dat blijkt wel aangezien het kabinet diverse malen is gevallen. Daarbij dienen alle wetsvoorstellen goedgekeurd te worden door de Tweede en Eerste Kamer. Het niet zoals bij Trump die een decreet ondertekent.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 24-01-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
k995 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Sorry dat is gewoon absurd, je kan net zo goed afkomen dat trump het leger het bevel geeft de macht te grijpen voor hen, even absurd.

De VS IS nog steeds een rechtstaat zelfs met trump aan de macht.

Vorige zag je trump keer op keer botsen op zowel scotus als de staten als zijn eigen partij en ministers. Dat zal nu niet anders zijn omdat er eigenlijk niks veranderd is buiten dat hij een klinere meerderheid heeft om mee te werken.
Daarbij in ogenschouw dat hetgeen nu gebeurt op sommige vlakken de wens is van de stemmer - voor zover ze enigszins begrijpen en kunnen overzien waar ze precies voor hebben gekozen. De tijd zal het leren wat de effecten van de komende Trump-jaren zijn en hoe de Amerikaanse bevolking daarop reageert.

Ik hoop en ga er vanuit dat er (op termijn) echt wel tegenmacht en tegenstand gaat ontstaan, zij het SCOPUS (of andere rechtbanken), gematigdere Republikeinen, de 'oude' media, andere rijke of invloedrijke Amerikanen, een deel van de bevolking, etc.

Dat Trump en co gestoord zijn, betekent niet dat alle Amerikanen opeens alle normen en waarden zijn verloren toch? Ze worden nu wel overstemd en soms is het beter om iets even te laten uitrazen.

De tegenmacht of tegenstand heeft alleen wel tijd en het juiste moment nodig: een crisis, een tegenslag, slechtere economie, werkloosheid, etc.

#blijfhopen

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

*knip* niet een topic in geheel aanspreken of commentaar op moderatie

[ Voor 85% gewijzigd door polthemol op 24-01-2025 14:50 ]

FreeReef.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.