Pompi schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:33:
[...]
Bron
Gezellig daar, dus verplicht moeten gaan snitchen over je collega's omdat je anders problemen gaat krijgen. En ook mogelijke racistische redenen hebben om mensen aan te dragen, aangezien de meeste mensen niet zullen weten waarom iemand is aangenomen en dus of het een DEI is of niet.
Het is niet enkel snitchen. Op zich kan het terecht zijn dat je iemand verlinkt. Lijkt me hier niet het geval.
Er zit een mechanisme in dat heel smerig is, en dat we moeten benoemen:
Als je het niet meldt, maar een collega wel dan lig jij eruit.
Het is algemeen bekend: Washington D.C. is een Dems bolwerk. Binnen een afdeling gaat in de regel wel
iemand zijn die ofwel pro-Trump, ofwel bang is. Als die het meldt, zijn alle collega's die het niet melden persona non grata.
Resultaat is dat door de paar pro-Trump en angsthazen (can't blame ya, kids to feed, etc) er een groot net heengaat, en die mensen worden er (terecht of niet) allemaal uitgetyft (daarna gaan de vacatures open en komen incompetente figuren als de sjamaan aan het roer van ambtenaar). Als je het aanvecht, zal men stellen 'nou ja, die collega zei dat [...]'. Als je zoiets al aan kunt vechten want de trias politica gaat er ook van langs krijgen. Verwacht maar de bezem door rechtelijke en uitvoerende macht (SCOTUS hoeft al niet meer; ook lokale PDs, FBI, geheime diensten).
Als ik het me goed herinner een 'truc' die Musk ook heeft toegepast.
Dit soort mechanismes verwacht je in fascistische regimes. Niet in een flawed democracy. Gelukkig zijn B&dW niet zo laf geweest om dit soort zaken niet te benoemen. Rechts, wordt fucking wakker. Dit is
niet normaal!
De democratie in VS is verloren, en die bui zagen we al hangen (toen werden dit soort posts weggehaald onder mom van 'suggestief'; nou, lees Project 2025 maar). Dat was al een tijdje gaande, actoren als verraders aangesteld voor SCOTUS en propaganda Faux News zijn niet van gisteren. Faux News is ook niet sinds Tea Party. Is al veel langer gaande. De democratie in VS is niet meer, en Biden heeft enkele insiders, waaronder zijn zoon, behoedt om als martelaar doir het leven te gaan. Helaas gaat dat achteraf een laffe daad blijken. Met geheven hoofd voor de galg staan is een sterker signaal. Ik ben in ieder geval niet blij met uitleveringsverdrag met VS want ik mag straks wellicht al niet meer zeggen dat de huidige president van de VS een fascist is. Want bevriend staatshoofd