[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.419.539 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
DevWouter schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Die is volgens mij al ontkracht (vermoeden!). Het lijkt er op dat is eerder dat mensen de POTUS account volgde op die platformen.
Thanks & aangepast. Klinkt logisch.

Laat onverlet dat ik die ervaring op Twitter wel heb met oa Musk's eigen account, maar heb daar m'n accounts reeds opgeheven.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
renegrunn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:52:
Gniffel.. bezoek voor de grap eens de website van het Witte Huis.

Eén woord: gênant.
Ik moet meteen aan Berlusconi denken. Wat een zelfverheerlijking :r

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
DevWouter schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Die is volgens mij al ontkracht (vermoeden!). Het lijkt er op dat is eerder dat mensen de POTUS account volgde op die platformen.
Bedoel je hier dat mensen nu geforceerd het POTUS account volgen, of dat mensen die al het POTUS account volgden nu ook Trump's persoonlijke account door de strot geduwd krijgen?

Beide gevallen is natuurlijk fout. Niemand zou gedwongen moeten worden welk account dan ook automatisch te volgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Ik vind het best bijzonder, dat een rechtbank mensen kan veroordelen tot best lange gevangenisstraffen, en dat een president dat zomaar ongedaan kan maken. Daarmee stelt een president zichzelf boven de wet, immers de rechtbank ziet toe op het correct toepassen van de wet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:18:
Ik vind het best bijzonder, dat een rechtbank mensen kan veroordelen tot best lange gevangenisstraffen, en dat een president dat zomaar ongedaan kan maken. Daarmee stelt een president zichzelf boven de wet, immers de rechtbank ziet toe op het correct toepassen van de wet.
Trias politica werkt niet in de VS. Ook hier in NL werkt deze niet altijd (toeslagenaffaire en de nasleep, dwangsommen, box3 hoge raad, stikstof, enz). Helaas, maar soms zijn er andere krachten actief. De overeenkomst lijkt schofterig/extreemrechtse politiek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Jerie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:03:
[...]

Enkel Fauci of ook de andere voorbeelden?

Zou je kunnen zoeken op Musk Hitler of Musk Hitler salute ben benieuwd of je die groet ziet of grappige/'grappige' afbeeldingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IBNfEG96qh5g7HPDS9Fe86HjSw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mj2fAexjG6xJ6TUgASZAlA2I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjmFmbalM3DExqaNiHRFABFPlI8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIGmcZp8jQhNQGvNL1BBgS6s.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aKFx_lKQ8DA-xk7TIOuLnSKtXqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NVIC7hOaKcHDyDviBBv3NXF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6mv-LMjqnHFTURBI5ufsG56444=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tESNG7NabOZBI0JY02L43j7c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yazXhuMYIZSZYhX3l3tE6FyPk6o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVhc3KJd1555sl1rwZvzojDJ.jpg?f=fotoalbum_tile

De rest van de suggesties durf ik niet op te zoeken omdat ik al eerder een geband account heb gehad omdat ik een standbeeld met blote borst van steen postte.

Dit is nu 100% m'n "meekijken-op-IG" account en niet iets wat ik verder actief gebruik dus ik probeer er voorzichtig mee te zijn om te voorkomen dat ik uit de walled garden word gegooid.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
mercapto schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:58:
[...]

In Duitsland en het VK support hij de extreem-rechtse partijen, weinig speculatie aan.
Hij is een self-confessed Ketamine gebruiker waardoor hij flinke moodswings heeft, weinig speculatie aan.
Los van dat hij regelmatig posts plaatst en/of deelt die bijvoorbeeld de holocaust ontkent. Soms trekt ie z'n keutel weer in, meestal niet. Tevens floreren accounts van nazi-sympathisanten op zijn platform.

Tis tenslotte geen geheim dat hij opgroeide in een apartheidsregime aan de kant van de onderdrukker en nog altijd veel respect lijkt te hebben voor zijn opa, die daar actief deel van uitmaakte in Zuid Afrika. Zijn opa was een uitgesproken anti semiet en heeft over de blanke Christelijke superioriteit een boek geschreven. Nu stierf opa toen Musk 2 was en is distantiëren van het gedachtengoed van familieleden uiteraard goed mogelijk, alleen helpt het dan niet als je soortgelijke anti-joodse complotten de wereld in blijft slingeren om mensen de indruk te geven dat hij wellicht toch net als zijn opa is.

Anderzijds, hij heeft in januari 2024 blijkbaar wel Auswitsch bezocht en excuus gemaakt voor het verspreiden van anti joods complotmeuk. Dus zeg het maar, ik denk het patroon vooral zit in het random gedrag en niet enorm veel nadenken voor er iets wordt geliked of gedeeld. Wellicht is hij ook gewoon onbewust onbekwaam op het vlak van zijn gedrag.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

autje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:15:
[...]

Bedoel je hier dat mensen nu geforceerd het POTUS account volgen, of dat mensen die al het POTUS account volgden nu ook Trump's persoonlijke account door de strot geduwd krijgen?

Beide gevallen is natuurlijk fout. Niemand zou gedwongen moeten worden welk account dan ook automatisch te volgen.
Allereerst, ik heb dit niet in detail onderzocht. Ik probeer namelijk deze week wat afstand te houden omdat er voor mij andere belangerijker zaken spelen dan de "ophef".

Maar wat ik vermoed is eerder dat men het POTUS account van Biden heeft overgeheveld naar die van Trump.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jerie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:45:
Biden had precies dit al voorspelt. We gaan een moeilijke tijd tegemoet, maar het kan beter worden. Die hoop moet je altijd houden, maar je moet ook niet je kruit verschieten.
Biden had toegang tot veel inside info. In dat licht heeft hij vast ook preventief zijn familieleden e.d van een pardon voorzien. De diensten zullen hem vast al precies verteld hebben wat er de eerste weken gaat plaatsvinden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
renegrunn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:52:
Gniffel.. bezoek voor de grap eens de website van het Witte Huis.

Eén woord: gênant.
Wat exact? filmpje is namelijk wel goed :+ ( en ja 1e post hier :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:18:
Gratie is een vrij breed en lang bekend verschijnsel anders. De precieze voorwaarden zijn per land en historisch gezien anders maar in Nederland en België kennen we gratie per koninklijk besluit (maar wel beperkter dan in de VS), in Groot Britannie is het de koning (op advies van de regering) etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Mektheb schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:49:
[...]

Wat exact? filmpje is namelijk wel goed :+ ( en ja 1e post hier :+ )
Patriotisme is een vreemd ding in nederland. Dat is het enige wat ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
FunkyTrip schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:45:
[...]

Biden had toegang tot veel inside info. In dat licht heeft hij vast ook preventief zijn familieleden e.d van een pardon voorzien. De diensten zullen hem vast al precies verteld hebben wat er de eerste weken gaat plaatsvinden.
Ook zonder inside info was al redelijk duidelijk dat Trump beter voorbereid was op dit presidentschap én veel wraakzuchtig erin zit dan de vorige termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
DevWouter schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:36:
[...]

Allereerst, ik heb dit niet in detail onderzocht. Ik probeer namelijk deze week wat afstand te houden omdat er voor mij andere belangerijker zaken spelen dan de "ophef".

Maar wat ik vermoed is eerder dat men het POTUS account van Biden heeft overgeheveld naar die van Trump.
In de realiteit worden de mensen die de potus account voor biden verzorgde nu vervangen door mensen van trump.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:12
stylezzz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:55:
[...]

Patriotisme is een vreemd ding in nederland. Dat is het enige wat ik kan bedenken.
Patriotisme is vaderlandsliefde.

Dit filmpje gaat over zelfliefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
PolarBear schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:55:
[...]

Ook zonder inside info was al redelijk duidelijk dat Trump beter voorbereid was op dit presidentschap én veel wraakzuchtig erin zit dan de vorige termijn.
Beter zou ik niet weten, vergeet niet dat hij de vorige keer wel gestart is met wat meer competente mensen dan nu.

De insteek lijkt me grotendeels hetzelfde .

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Grappig, dat Witte Huis filmpje. Ze hebben nu een president die 5 keer de dienstplicht wist te ontlopen....wat een vertoning joh.

https://www.businessinsid...2?international=true&r=US

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:11
zag een stuk op de BBC dat ze bij FB en Insta de #democrats hebben geblokkeerd, na het zelf te hebben gechecked is het ook waar.
de freedom of speech is goed bezig zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Presidents have almost unlimited pardon power for federal matters. But by approving countless preemptive pardons in recent weeks, Biden has given Trump or any future president incentives to theoretically push staffers or relatives to break the law in the knowledge that they can get a pardon at the end of a term. This represents a huge potential expansion of presidential power, which the Founders never intended and which threatens to foster White House corruption.
bron

En dat is dus nu in Amerika een groot probleem meteen: in theorie kan dus een president iemand een bepaalde opdracht geven, en ook al is die tegen de wet: geen nood, hier is je gratie. En aangezien de president zelf ook grotendeels immuun is, kan hij ook niet ter verantwoording worden geroepen... Ofwel: hij kan legaal de wet overtreden, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Laatst online: 16:42
DutchOwnage schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:18:
Grappig, dat Witte Huis filmpje. Ze hebben nu een president die 5 keer de dienstplicht wist te ontlopen....wat een vertoning joh.

Ach, het is ook een president die blaat over meritocratie terwijl hij zelf zonder geld van papa niet in het zadel was gekomen (en ook zes bedrijven failliet heeft laten gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
samlans schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:24:
zag een stuk op de BBC dat ze bij FB en Insta de #democrats hebben geblokkeerd, na het zelf te hebben gechecked is het ook waar.
Net even geprobeerd vanuit Zuidoost-Azië:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoptrJB9nF3EVtfjOxKvsufk38c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFgzF0josfPVIJJuL6KWT4HV.jpg?f=fotoalbum_large

#republicans werkt hier wel.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Blijkbaar worden alle comments met #democrats er in ook er uit gefilterd en kun je dat dus ook niet in een reactie posten. :/

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:23

Herman

FP ProMod
Het viel me gisteren al op dat vrijwel alle Amerikaanse media en Youtube-kanalen de vreemde gebaren van Elon Musk (lees: Hitler-groet) ook uit zijn toespraak hadden geknipt.

Ze zijn daar goed bezig met de vrijheid van meningsuiting, zolang je maar wel de gewenste mening uit.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
zie ook dat ik het bericht niet meer kan terug vinden over deze censuur, of het bericht zelf ook gecensuurd moest worden, kan het ook niet vinden in een van ons NL kranten

zie dat alleen volkskrant er iets overschrijft de rest heeft het of verwijderd of niet over geschreven

[ Voor 24% gewijzigd door samlans op 21-01-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
samlans schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:50:
zie ook dat ik het bericht niet meer kan terug vinden over deze censuur, of het bericht zelf ook gecensuurd moest worden, kan het ook niet vinden in een van ons NL kranten

zie dat alleen volkskrant er iets overschrijft de rest heeft het of verwijderd of niet over geschreven
https://www.nu.nl/314113/...raak-bij-inauguratie.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

samlans schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:59:
[...]

bedoelde eigenlijk de #democrats die niet meer werkte
Inderdaad. Instagram (Eigenaar: Meta / Zuckerberg) blokkeert verdacht veel democratische partij gerelateerde berichten en zoekopdrachten. Hele gevaarlijke ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Begint op Rusland te lijken daar, miljonairs aan de macht, blokkeren wat ongewenst is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:43

Dankzij de poen van papa Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

Instagram blokkeerde dinsdag enige tijd de hashtags Biden, Fauci, Harris en Obama. De zoektermen waren aangemerkt als ‘gevoelige content’. Ook TikTok zou een dag na de inauguratie zoekopdrachten blokkeren. Inmiddels is de blokkade opgeheven, het platform spreekt van ‘een fout’.

bron: volkskrant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Winkiller schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:12:
Instagram blokkeerde dinsdag enige tijd de hashtags Biden, Fauci, Harris en Obama. De zoektermen waren aangemerkt als ‘gevoelige content’. Ook TikTok zou een dag na de inauguratie zoekopdrachten blokkeren. Inmiddels is de blokkade opgeheven, het platform spreekt van ‘een fout’.

bron: volkskrant
Ik kan hier bevestigen dat ik er weer resultaten voor zie.

Edit: niet compleet. Er zijn nog steeds andere blokkades.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffyRsRLv3EAJfErhixk4KzVgOtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYROqPyFRZQQ5V46hs2a3D8G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Stukfruit op 21-01-2025 14:25 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:25:
[...]

bron

En dat is dus nu in Amerika een groot probleem meteen: in theorie kan dus een president iemand een bepaalde opdracht geven, en ook al is die tegen de wet: geen nood, hier is je gratie. En aangezien de president zelf ook grotendeels immuun is, kan hij ook niet ter verantwoording worden geroepen... Ofwel: hij kan legaal de wet overtreden, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
Verschil is natuurlijk dat bij Biden de mensen effectief niets verkeerd hebben gedaan (bv een Fauci) en dat Trump veroordeelde opstandelingen gratie heeft verleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Musk reageert op ’Hitler’-rel: ’smerige trucs van Democraten’

Elon Musk heeft op zijn eigen X teruggeslagen naar (Democratische) critici die zijn gestrekte arm op het podium vergeleken met de Hitlergroet. Hij groette het publiek in een sportstadion tweemaal door zijn rechterhand uit te steken, wat mensen aan een Hitlergroet deed denken. Het leidt tot veel bezorgde reacties op sociale media.

videobron: telegraaf

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Winkiller schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:22:
Musk reageert op ’Hitler’-rel: ’smerige trucs van Democraten’

Elon Musk heeft op zijn eigen X teruggeslagen naar (Democratische) critici die zijn gestrekte arm op het podium vergeleken met de Hitlergroet. Hij groette het publiek in een sportstadion tweemaal door zijn rechterhand uit te steken, wat mensen aan een Hitlergroet deed denken. Het leidt tot veel bezorgde reacties op sociale media.

videobron: telegraaf
Tja, als je niet met een Nazi vergelen wil worden, geef mensen dan ook geen aanleiding om die vergelijking te trekken, door weet ik veel, bepaalde gebaren te maken die wereldwijd worden uitgezonden en door miljoenen bekeken worden.

Dat is "uncommon sense". Want blijkbaar is er weinig gewoons meer aan gezond verstand. De Duitse ZDF had er een paar jaar geleden een briljante satire op gemaakt die alsmaar toepasselijker blijkt te zijn...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
samlans schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:59:
[...]

bedoelde eigenlijk de #democrats die niet meer werkte
Sorry, ik was nog woedend over Musk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

*knip* niet de HK hier

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 21-01-2025 15:19 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
*knip* niet de HK

[ Voor 58% gewijzigd door polthemol op 21-01-2025 15:19 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Horla schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Verschil is natuurlijk dat bij Biden de mensen effectief niets verkeerd hebben gedaan (bv een Fauci) en dat Trump veroordeelde opstandelingen gratie heeft verleend.
Ja, maar juist daardoor heeft Biden de deur opengezet voor Trump om dat te doen. En dat is denk een reëel en serieus gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Trump lapt het klimaat aan zijn laars, en wil de auto industrie juist flink laten groeien. Met benzine en diesel auto's of Tesla's.

[ Voor 10% gewijzigd door polthemol op 21-01-2025 15:20 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6_a6RM04atHFcMDvvyQN_Q22eo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uKCTnZFqDXhIvu2r8KSVfUFL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:49:
[...]

Ja, maar juist daardoor heeft Biden de deur opengezet voor Trump om dat te doen. En dat is denk een reëel en serieus gevaar.
Om wat te doen? Preventief de mensen die niets fouts gedaan hebben, n.a.v. aankondiging dat ze paria zijn, van te voren gratie te verlenen? Welke onschuldigen heeft Trump dan gratie verleend? Z'n knokploegen? Die waren schuldig.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
Jerie schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:54:
[...]

Om wat te doen? Preventief de mensen die niets fouts gedaan hebben, n.a.v. aankondiging dat ze paria zijn, van te voren gratie te verlenen? Welke onschuldigen heeft Trump dan gratie verleend? Z'n knokploegen? Die waren schuldig.
Om een van zijn trouwelingen op te dragen om iets te doen, wat verboden is, en hem achteraf dan gratie te verlenen. Bijvoorbeeld staatsgeheimen doorverkopen aan Rusland. Ik noem maar wat. Of bepaalde contracten aan SpaceX te gunnen, zonder dat dat bv het beste contract voor de USA is. Ik noem ook maar wat...

En aangezien hij vannacht in een klap 1500 mensen gratie heeft verleend, hoeft dat ook niet bij één persoon te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

*knip* niet de HK hier

[ Voor 39% gewijzigd door polthemol op 21-01-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:29:
[...]

Dat is "uncommon sense". Want blijkbaar is er weinig gewoons meer aan gezond verstand.
Maar dat was het al niet. Is het nooit geweest. Op je onderbuikgevoel vertrouwen is altijd een recept geweest om zo nu en dan eens goed naast de plank te slaan.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[Roland] schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 11:33:
[...]

Elon is een rare, maar slim genoeg om te weten wat hij gedaan heeft. Dat bewustzijn heeft hij natuurlijk wel.
Ik zie het ook niet als dat hij de hitlergroet gedaan heeft maar gewoon aan het trollen is en goed gaat op alle aandacht die dit hem dit geeft. Dat de media hier dus ook niet helemaal los op gaan begrijp ik wel.

Het is natuurlijk eng gedrag en hij staat veel te dicht bij Trump, maar dat rare gedrag van Elon zorgt er denk (misschien vooral hoop) ik wel voor dat Trump hem niet heel lang zal accepteren.

Dat Zuckerberg en al die andere techbazen zo dicht bij Trump staan vind ik echt veel enger. Zie nu al topic op de frontpage. nieuws: Trump draait besluit over aanpak AI-risico’s terug

Het worden bijzondere jaren waar ik denk dat we ons niet heel lang druk hoeven te maken over Elon (zie ook Steve Bannon, Priebus en al die anderen in de eerste termijn).

En ik blijf verbazen dat één man een langdurig wetgevingsproces met een handtekening ongedaan kan maken. Dat is wel heel veel macht.
Extreemrechts is vrij goed in provoceren en trollen omdat ze er mee wegkomen. Door er niet op los te gaan, normaliseer je het gedrag. En natuurlijk is het niet gelijk aan dat Musk een jodenhater is. Want dat is hij niet. Je hebt binnen rechts meerdere stromingen, en dit is niet de anti-Joodse stroming.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Typologie_radicaal-_en_extreemrechts.png/1024px-Typologie_radicaal-_en_extreemrechts.png

Die middelste, etnisch nationalisme, is inmiddels gemeengoed geworden in het Westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:59:
[...]

Om een van zijn trouwelingen op te dragen om iets te doen, wat verboden is, en hem achteraf dan gratie te verlenen. Bijvoorbeeld staatsgeheimen doorverkopen aan Rusland. Ik noem maar wat. Of bepaalde contracten aan SpaceX te gunnen, zonder dat dat bv het beste contract voor de USA is. Ik noem ook maar wat...

En aangezien hij vannacht in een klap 1500 mensen gratie heeft verleend, hoeft dat ook niet bij één persoon te blijven.
Dat heeft-ie al eerder gedaan. Scooter Libby in 2018:

Wikipedia: Scooter Libby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 22:06
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:59:
[...]

Maar dat is nog altijd eerst iemand iets illegaal laten doen. Fauci was bij mijn weten een raadgever. Hij was wel directeur van het National Institute of Allergy and Infectious Diseases maar dat is maar één onderdeel van in totaal 27 die National Institutes of Health is. Zelf had hij dus geen uitvoerende macht. Het is absoluut niet met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 12:56:
[...]

Beter zou ik niet weten, vergeet niet dat hij de vorige keer wel gestart is met wat meer competente mensen dan nu.

De insteek lijkt me grotendeels hetzelfde .
Veel beter voorbereid, zie het hele project 2025 en omliggende organisaties. Er zijn veel meer MAGA republikeinen, niet alleen voor het huis en de senaat maar ook voor de vele politieke benoemingen op de ministeries. Dat was allemaal niet of nauwelijks geregeld bij de vorige termijn. Niet dat het iets zegt over het success, maar de voorbereiding is echt vele malen beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Blijft grappig om te zien, de VS is ontstaan om onder het juk van het Engelse koningshuis vandaan te komen (beetje kort door de bocht) maar nu toch weer obsessief bezig met familie dynastieën in de politiek, Kennedy, Bush, Clinton en nu Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
PolarBear schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Veel beter voorbereid, zie het hele project 2025 en omliggende organisaties. Er zijn veel meer MAGA republikeinen, niet alleen voor het huis en de senaat maar ook voor de vele politieke benoemingen op de ministeries. Dat was allemaal niet of nauwelijks geregeld bij de vorige termijn. Niet dat het iets zegt over het success, maar de voorbereiding is echt vele malen beter.
Project 2025 is heritage foundation die daar net zo goed de vorige keer waren en die trump zijn kabinet vulde, nu heeft trump hen genegeerd daarin, zijn meerderheid is kleiner dan in 2017, maga republienen zijn eerder per toeval niet per opzet,...

Imho gaat deze termijn verlopen als de vorige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:03:
Begint op Rusland te lijken daar, miljonairs aan de macht, blokkeren wat ongewenst is.
In Rusland hebben de miljonairs niet de macht hoor. Vriendjes van de macht worden miljonair maar die miljoenen en hun eventuele macht verdwijnen als sneeuw voor de zon als Putin je niet meer blieft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Geen idee of dit mag maar dit is een mooi voorbeeld uit het huidige USA;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZgvym_LLiQ2ZO9Grvuvn57kugs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cREXya3TaayvWS3hlk2r6hjB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Project 2025 is heritage foundation die daar net zo goed de vorige keer waren en die trump zijn kabinet vulde, nu heeft trump hen genegeerd daarin, zijn meerderheid is kleiner dan in 2017, maga republienen zijn eerder per toeval niet per opzet,...

Imho gaat deze termijn verlopen als de vorige
De vorige termijn had hij geen Republikeinse meerderheid in de senaat of in het Huis van Afgevaardigden, en had ie ook geen overmacht in het Hooggerechtshof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

PolarBear schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:31:
[...]

In Rusland hebben de miljonairs niet de macht hoor. Vriendjes van de macht worden miljonair maar die miljoenen en hun eventuele macht verdwijnen als sneeuw voor de zon als Putin je niet meer blieft.
Ja, dan gaan die miljoenen gewoon heel snel het raam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:28:
Project 2025 is heritage foundation die daar net zo goed de vorige keer waren en die trump zijn kabinet vulde, nu heeft trump hen genegeerd daarin
Genegeerd waarin? Genoeg connecties met de mensen achter Project 2025:

Project 2025: the Trump picks with ties to ultra-rightwing policy manifesto

After Trump’s Project 2025 denials, he is tapping its authors and influencers for key roles

Ik zie ook berichten dat veel van de 'executive orders' direct uit Project 2025 kwamen. Logisch ook want die hadden dit zo klaarliggen en dat overnemen is toch wel erg makkelijk.

Trump nam even afstand van Project 2025 toen dat beter uitkwam tijdens de campagne.

[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 21-01-2025 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Stoney3K schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:34:
[...]

De vorige termijn had hij geen Republikeinse meerderheid in de senaat of in het Huis van Afgevaardigden, en had ie ook geen overmacht in het Hooggerechtshof.
Jawel hoor zowel congress als scotus was een gop meerderheid in 2017 (tot 2019 voor congress)

https://en.wikipedia.org/...ol_of_the_U.S._Senate.png

Wikipedia: Supreme Court of the United States

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Blijft grappig om te zien, de VS is ontstaan om onder het juk van het Engelse koningshuis vandaan te komen (beetje kort door de bocht) maar nu toch weer obsessief bezig met familie dynastieën in de politiek, Kennedy, Bush, Clinton en nu Trump.
Met een mogelijk nieuw koningshuis ontstaan uit iemand met Duitse en iemand met Sovjet-roots.

Als het niet zo serieus was geweest dan zou ik er om gelachen hebben omdat het een erg slecht script voor een film zou zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27

Phehistyr

De Epische Lurker

k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:45:
[...]

Jawel hoor zowel congress als scotus was een gop meerderheid in 2017 (tot 2019 voor congress)

https://en.wikipedia.org/...ol_of_the_U.S._Senate.png

Wikipedia: Supreme Court of the United States
Toen was de GoP niet geheel synoniem voor de MAGA persoonlijkheidscult, nu wel. Idem voor de mensen die nu zijn regering vormgeven.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
[...]

Door dit te doen heeft Biden laten zien dat het kan. Maar het is niet onwaarschijnlijk dat Trump en consorten dat anders ook wel zouden hebben bedacht. Zeker gezien alle gratieverleningen in relatie tot 6 januari. Het is niet alsof Biden iets mogelijk heeft gemaakt wat eerst helemaal niet kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
[...]

Neen dat is een logica die nergens op slaat.

Een president heeft die macht, trump heeft de vorige keren handelspartners, vrienden en medestanders gepardoneerd , denken dat trump zich inhield omdat demcoraten dat nog nooit deden is ene beetje absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Phehistyr schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Toen was de GoP niet geheel synoniem voor de MAGA persoonlijkheidscult, nu wel. Idem voor de mensen die nu zijn regering vormgeven.
Imho is dat juist een reden om te denken dat ze minder competent zijn om veranderingen te doen.
Maga mensen staan niet bekend om competentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:01:
[...]

Imho is dat juist een reden om te denken dat ze minder competent zijn om veranderingen te doen.
Maga mensen staan niet bekend om competentie.
Je hoeft niet competent te zijn om de overheid te slopen. Je hoeft niet competent te zijn om voorgedragen opgedragen kandidaten te benoemen voor publieke functies. Door incompententie gaat de democratie vanzelf kapot.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 00:42:
Net zoals hierboven ben je gewoonweg neit goed geinformeerd :

https://www.scotusblog.co...sentencing-to-go-forward/

https://www.pbs.org/newsh...mp-presidential-documents

2 redelijk belangrijke zaken waar ze de argumenten van trump wegveegden.
Voor de duidelijkheid, beide uitspraken hadden NUL consequenties. Je beste voorbeelden van hoe het SCOTUS Trump vast kan zitten zijn 2 uitspraken die geen enkel gevolg hadden. |:( En bovendien compleet absurd zouden zijn geweest als de SCOTUS niet met hem mee bewoog.
k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 00:39:
Je vergeet de /s want dat is zeer zeker niet deel ervan .
Het is letterlijk wat Trump zn advocaten beargumenteerde in de rechtszaal.

En zelfs als je gelooft dat het er theoretisch niet in past, de SCOTUS heeft vervolging gewoon praktisch onmogelijk gemaakt.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 21-01-2025 16:39 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
ph4ge schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:37:
[...]

Voor de duidelijkheid, beide uitspraken hadden NUL consequenties. Je beste voorbeelden van hoe het SCOTUS Trump vast kan zitten zijn 2 uitspraken die geen enkel gevolg hadden. |:( En bovendien compleet absurd zouden zijn geweest als de SCOTUS niet met hem mee bewoog.
In beide gevallen is dit iets wat trump niet wou en waar scotus tegen wat trump wou inging.
2 van vele gevallen de laatste jaren. En ja uiteindelijk niet belangrijk vandaar dat het duidelijk is dat scotus zelfs in niet belangrijke zaken gerust tegen trump kan ingaan. Trump kan niks aan scotus en hun positie daar doen .

Doen alsof scotus in de zak van trump zit is gewoon absurd en gaat tegen de realiteit.
Het is letterlijk wat Trump zn advocaten beargumenteerde in de rechtszaal.
En zelfs als je gelooft dat het er theoretisch niet in past, de SCOTUS heeft vervolging gewoon praktisch onmogelijk gemaakt.
Dat is ook feitelijk onjuist, scotus oordeelde dat binnen de president zijn federale bevoegdheden zoiets aan het congress is. Dat is iets heel anders dan "vervolging gewoon praktisch onmogelijk gemaakt." er lopen nota bene nog steeds rechtzaken tegen hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Divak schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:07:
Ik zie vooral Musk, Bezos, Zuckerberg al maandenlang op de voorgrond, wat is de rol bijvoorbeeld van Apple, Nvidia, Microsoft, Google. Ik zie deze partijen totaal niet op de voorgrond maar ze worden als 'magnificent 7' altijd wel in één adem genoemd. Dan valt het inderdaad nog mee, als 'maar' 3 van de 7 meedoen met deze gekte.
Ik vermoed dat die 3 met hun sociale media gewoon een bak invloed hebben op de publieke opinie, en deze goed kunnen kanaliseren. Die platforms zijn één bak misinformatie en volksmennerij, en hebben daar ook nog een business model van weten te maken die niet alleen Brexit, maar ook Trump mogelijk hebben gemaakt.

Die overige bedrijven hebben daar volgens mij veel minder directe invloed op gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Brazos schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:03:
[...]

Ik vermoed dat die 3 met hun sociale media gewoon een bak invloed hebben op de publieke opinie, en deze goed kunnen kanaliseren. Die platforms zijn één bak misinformatie en volksmennerij, en hebben daar ook nog een business model van weten te maken die niet alleen Brexit, maar ook Trump mogelijk hebben gemaakt.

Die overige bedrijven hebben daar volgens mij veel minder directe invloed op gehad.
En ziedaar het eerste proefballonnetje:

https://www.ad.nl/buitenl...agram-heel-raar~abdcbc15/

Dus over vier jaar, wanneer er weer verkiezingen zijn, wordt de Democratische kandidaat monddood gemaakt door zijn naam niet vindbaar te maken op social media.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Nu online
XWB schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:08:
[...]

Dus over vier jaar, wanneer er weer verkiezingen zijn, wordt de Democratische kandidaat monddood gemaakt door zijn naam niet vindbaar te maken op social media.
Als er daar nog uberhaupt verkiezingen komen. Laten we het hopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:12:
[...]

En als die er komen, kan je de machines dan nog vertrouwen ? 4 jaar lang met iemand als Elon geeft mij 0 vertrouwen dat welke digitale manier van stemmen dan ook nog te vertrouwen is.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Ik kwam laatst langs dit document uit 1945, een stuk communicatie over fascisme van het Amerikaanse leger voor hun GI's. Het is bijzonder strak en duidelijk verwoord, hapklaar voor wie dan ook maar kan lezen op niveau middelbare school. Bron: https://ia801608.us.archi...t64-Fascism/Fascism64.pdf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90rRINq9IkAYyLYldHnjP5vRPXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZzEYAtrONrUaMhurnFP0xUJc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qw7PElpxeXPcYN1Sh6lZqqjTFSY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1NF3qnv4sQODZzcW9JbdPFAF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHsskAwCySNqhyLzhsHdmnsDgg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dgotAULzRlbY2KzRsywLS48b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yHaGUuyM2cJY0Lev_G8DVUEkco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LyL7KN6XXwkzGJ4wqEibNCUH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4DVTexyG3icAN7F5WiqTGo_crQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SNZegR2NWOM08C11m81zlYDl.png?f=fotoalbum_large

Er zitten heel veel lessen in, voor de gehele westerse wereld en momenteel zeker voor de VS. Tolerantieparadox, het feit dat we blind zijn voor hoe een staat als Rusland opereert en wat daar de onderliggende overtuigingen en mentaliteit zijn. Bijzonder zorgelijk is wel dat ik het niet snel meer zie gebeuren dat een dergelijke uiteenzetting breed verspreid zal worden richting de Amerikaanse bevolking, en dat dit voor sommige personen in de VS waarschijnlijk al te hoog gegrepen is door de continue afbraak van onderwijs en herhaling van valstrikken.

Als laatste nog een quote uit dit pamflet, iets verderop (niet in de screenshots) over de relatie tussen het financieel economische en fascisme, denk er maar eens over na in relatie tot hetgeen we nu zien in de VS:
Is it true that powerful financial and military interests supported the German and Italian fascists?

Fritz Thyssen, the wealthiest of the German industrialists, admitted giving the Nazis funds as early as 1928. In his book, I paid Hitler, written after leaving Germany, he wrote: "It was during the last years preceding the Nazi seizure of power that the big industrial corporations began to make their contributions... All in all, the amounts given by heavy industry to the Nazis may be estimated at two million marks [ongeveer 8.8 miljoen USD nu]a year. It must be understood, however, that this includes only the voluntary gifts..."

Of Italy, Summer Welles, former Under Secretery of State, writes that "especially the reactionary elements and the larger banking and industrial interests, welcomed the dictatorship of Mussolini..."
Realiseren we ons eigenlijk wel hoe veel voorheen breed bekende kennis inmiddels verdwenen of vervormd is binnen ons collectieve geheugen? Hoe veel meer dan in 1928 er inmiddels door onze tegenwoordige industriëlen geschonken wordt aan deze actoren? Hoe goedkoop deze zelfverrijking eigenlijk is in vergelijking tot het totale vermogen van alle miljardairs in de VS?

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Nu online
PilatuS schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:16:
[...]

En als die er komen, kan je de machines dan nog vertrouwen ? 4 jaar lang met iemand als Elon geeft mij 0 vertrouwen dat welke digitale manier van stemmen dan ook nog te vertrouwen is.
*knip*, wil je dat soort stevige stellingen onderbouwen met een bron?

[ Voor 31% gewijzigd door NMH op 23-01-2025 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

In elk geval komen er detentiekampen gebouwd door de militairen op militaire bases:

https://www.theguardian.c...-678fb0808f082bc015bb4325

Eigenlijk vraag ik mij af of de illegale immigranten wel gedeporteerd gaan worden...

[ Voor 23% gewijzigd door NMH op 23-01-2025 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Nu online
Amphiebietje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:46:
[...]

In elk geval komen er detentiekampen gebouwd door de militairen op militaire bases:

Eigenlijk vraag ik mij af of de illegale immigranten wel gedeporteerd gaan worden...
*knip* grote claims met betrekking tot de inzet van geweld behoeven onderbouwing Maar de vraag is of dat tegenwoordig nog min of meer ongezien kan. Geen idee of de meeste mensen daadwerkelijk gedurende de oorlog wisten wat er met de mensen in kampen gebeurde op dat moment. Lijkt me moeilijk te verbergen met alle technologie van tegenwoordig en dat is maar goed ook. Zoiets mag natuurlijk nooit meer gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
[...]

Die tariffs werken alleen als je intern cheap labor kunt regelen. Ome Putin en ome Xi gebruiken hetzelfde truukje, dus waarom Trump niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:04
[...]

Verwacht dat ze ter werk worden gesteld in bijv. republikeinse staten. Boeren hebben bijvoorbeeld al heel veel illegalen in dienst. Dat mag gewoon. Deportatie van illegalen op serieuze schaal haalt het business model van best wat van die bedrijven onderuit. Zie het daarom niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:27
XWB schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:08:
[...]

*knip* both sides zonder enige context mee te nemen is geen goede basis voor een discussie

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:12:
[...]

Vast wel, Hongarije, Rusland en Noord-Korea houden ook nog verkiezingen.

De uitkomst staat alleen vast, en dat lijkt me nu ook al het geval.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:22

Maar wel zijn tegenstander John McCain openlijk belachelijk maakte en hem een slapjanus noemde omdat hij een krijgsgevangene was in de Vietnam-oorlog.

“He’s not a war hero. He was a war hero because he was captured. I like people who weren’t captured.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:58:
[...]

Lijkt me moeilijk te verbergen met alle technologie van tegenwoordig en dat is maar goed ook. Zoiets mag natuurlijk nooit meer gebeuren.
Probleem is dat die technologie op zijn hand is. Je kunt het niet zien als Trump&co beslissen dat jij het niet kan zien, en ze hebben praktisch die macht, en gebruiken die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PolarBear schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:31:
[...]

Musk zal niet uit een raam vallen, maar die wordt gewoon aan de kant gezet hoor als Trump hem beu is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Musk zal niet uit een raam vallen, maar die wordt gewoon aan de kant gezet hoor als Trump hem beu is.
Ik denk dat Musk zich best kan schikken als secondant voor een paar jaar. Trump is best oud en heel lang gaat hij niet meer mee. Musk zou als hij een paar jaar op zijn tong bijt best de opvolger van Trump kunnen gaan worden, of effectief al de macht overnemen als Trump te zwak wordt. Beetje Cuba / Castro stijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:22
Gezien Trump's eerste termijn als president houd hij het nooit lang met iemand vol.

Zowel Trump als Musk zijn rasechte narcisten die allebei de aandacht naar zich toe willen trekken, dus dat zorgt binnen de kortste keren voor wrijving tussen de twee. Ik geef ze nog géén jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Brazos schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat Musk zich best kan schikken als secondant voor een paar jaar. Trump is best oud en heel lang gaat hij niet meer mee. Musk zou als hij een paar jaar op zijn tong bijt best de opvolger van Trump kunnen gaan worden, of effectief al de macht overnemen als Trump te zwak wordt. Beetje Cuba / Castro stijl.
Musk kan volgens mij met de huidige wetgeving geen President worden omdat hij niet in Amerika is geboren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
[...]

Musk is weliswaar Amerikaans staatsburger maar niet geboren in Amerika (Zuid Afrika) en mag dus geen president worden.

https://www.usa.gov/requirements-for-presidential-candidates

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

wildhagen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 14:52:
Trouwens, ik bedenk me net iets wat wél positief is aan Trump: morgen rond 18:00 is er vrede in Oekraïne.

Althans als Trump zijn verkiezingsbelofte inlost. Hij had immers beloofd binnen 24 uur ervoor te zorgen dat de oorlog beëindigd zou worden. Aangezien hij vandaag rond 18:00 (NL tijd) wordt ingezworen, is het dus morgen 18:00 vrede.

Eindelijk een einde aan deze zinloze oorlog dus, en een overwinning voor Oekraïne.
Helaas, zijn eerste belofte heeft hij al niet waargemaakt...

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zwelgje
Microkid schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:58:
[...]

Helaas, zijn eerste belofte heeft hij al niet waargemaakt...
was al aangepast naar 100 dagen door zijn gezant

https://www.abc.net.au/ne...ne-war-in-a-day/104806990

100 dagen gaat ie ook niet redden net als de vele andere zaken die beloof zijn niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Laatst online: 16-08 10:10
Zwelgje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:57:
[...]

Musk is weliswaar Amerikaans staatsburger maar niet geboren in Amerika (Zuid Afrika) en mag dus geen president worden.

Daar vinden ze heus wel wat op.
De media zijn allemaal bang, nu al, 1 dag na de inauguratie, moet je na gaan wat die over 3 jaar doen voor Trump? Die gaan de boel bespelen zodat er een grondwetsverandering doorgedrukt kan worden.

Ik hoop dat Trump het gedrag van Elon zat wordt en SpaceX nationaliseert, gewoon omdat het kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Zwelgje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:57:
[...]

Dan passen ze dat toch aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
[...]

P-Rock schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:54:
Gezien Trump's eerste termijn als president houd hij het nooit lang met iemand vol.

Zowel Trump als Musk zijn rasechte narcisten die allebei de aandacht naar zich toe willen trekken, dus dat zorgt binnen de kortste keren voor wrijving tussen de twee. Ik geef ze nog géén jaar.
Weet niet hoe jullie precies in de wedstrijd zitten, maar ik merkte bij mezelf dat ik (ook) begon te denken over 'hoe kan het met Trump eindigen', iets wat momenteel meer wensdenken dan realiteit is. Alles is tijdelijk en het zal vast een explosief mengsel zijn, maar ook onwaarschijnlijke samenwerkingen kunnen tegen de verwachting in lang duren hoor. Genoeg voorbeelden uit de recente en historische nationale en internationale geschiedenis.

nb. Ik probeer meestal neutraal van afstand de politiek te beschouwen, maar het werd me gisteren echt even teveel over Trump en ik heb gisteravond het nieuws niet meer aangezet en ben even weg bij nu.nl gebleven. 't doet toch wat met je hè 8)7

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verschillende staten stappen naar de rechter:
Achttien Amerikaanse staten stappen naar de rechter omdat de regering van Donald Trump niet langer automatisch het staatsburgerschap wil verlenen aan kinderen van migranten zonder verblijfsstatus.

Een kind dat wordt geboren in de Verenigde Staten, is automatisch staatsburger. Trump heeft maandag een bevel ondertekend waarin hij verklaarde dat hij daar vanaf volgende maand een einde aan moet komen.

Achttien staten hebben de president dinsdag aangeklaagd om dat bevel te blokkeren, schrijft The New York Times. Ook non-profitorganisaties in de staten Massachusetts en New Hampshire hebben rechtszaken aangespannen om Trumps bevel aan te vechten, schrijft ABC News.
Want de president kan de grondwet niet herschrijven:
Het recht op Amerikaans staatsburgerschap voor kinderen die in de VS worden geboren, is opgenomen in het veertiende amendement van de Amerikaanse grondwet. Jaarlijks worden ongeveer 150.000 kinderen geboren in de VS, van wie de ouders geen staatsburger zijn.

De staten beschouwen Trumps poging het geboorterecht in te perken als "buitengewoon en extreem". "Presidenten zijn machtig, maar ze zijn geen koning", staat in de aanklacht, "De president kan de grondwet niet herschrijven met een krabbel van een pen."

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:23

Herman

FP ProMod
Zwelgje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:01:
[...]

was al aangepast naar 100 dagen door zijn gezant

https://www.abc.net.au/ne...ne-war-in-a-day/104806990

100 dagen gaat ie ook niet redden net als de vele andere zaken die beloof zijn niet
Vergeet trouwens niet dat het breken van verkiezingsbeloften een Amerikaanse traditie is. Zo kwam Biden ook veel niet na en over Obama nog maar te zwijgen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:16

marapuru

db.

.ScorpionSquad schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:27:
Ik kwam laatst langs dit document uit 1945, een stuk communicatie over fascisme van het Amerikaanse leger hun GI's. Het is bijzonder strak en duidelijk verwoord, hapklaar voor wie dan ook maar kan lezen op niveau middelbare school. Bron: https://ia801608.us.archi...t64-Fascism/Fascism64.pdf

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er zitten heel veel lessen in, voor de gehele westerse wereld en momenteel zeker voor de VS. Tolerantieparadox, het feit dat we blind zijn voor hoe een staat als Rusland opereert en wat daar de onderliggende overtuigingen en mentaliteit zijn. Bijzonder zorgelijk is wel dat ik het niet snel meer zie gebeuren dat een dergelijke uiteenzetting breed verspreid zal worden richting de Amerikaanse bevolking, en dat dit voor sommige personen in de VS waarschijnlijk al te hoog gegrepen is door de continue afbraak van onderwijs en herhaling van valstrikken.

Als laatste nog een quote uit dit pamflet, iets verderop (niet in de screenshots) over de relatie tussen het financieel economische en fascisme, denk er maar eens over na in relatie tot hetgeen we nu zien in de VS:

[...]

Realiseren we ons eigenlijk wel hoe veel voorheen breed bekende kennis inmiddels verdwenen of vervormd is binnen ons collectieve geheugen? Hoe veel meer dan in 1928 er inmiddels door onze tegenwoordige industriëlen geschonken wordt aan deze actoren? Hoe goedkoop deze zelfverrijking eigenlijk is in vergelijking tot het totale vermogen van alle miljardairs in de VS?
Bedankt voor het delen van dit stuk. De paralellen zijn overduidelijk. En als iemand na het lezen van dit stuk nog met droge ogen durft te stellen dat dit geen facisme is, dan is duidelijk aan welke kant diegene staat.

En het baart zorgen. Want inderdaad, dit zal bij de meeste mensen niet terecht komen. En het voelt ook als little too late.

Hopelijk kunnen we in Nederland deze opmars wel stoppen. En het beest hij z’n naam noemen. Gaat te ver voor dit topic. Maar ik denk dat daar bij ons allemaal een taak ligt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
*knip* rant

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:40 ]

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:38:
[...]

Probleem is dat die technologie op zijn hand is. Je kunt het niet zien als Trump&co beslissen dat jij het niet kan zien, en ze hebben praktisch die macht, en gebruiken die ook.
Dat hoeft niet eens. Zeggen dat het AI is zou genoeg moeten zijn.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
XWB schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:13:
Verschillende staten stappen naar de rechter:

[...]

Want de president kan de grondwet niet herschrijven:

[...]
Mijn voorspelling: de verliezer van die rechtzaak gaat uiteraard in hoger beroep tot aan de Supreme Court. Die doet de uitspraak dat de president niet via een executive order delen van de grondwet kan veranderen, maar in een crisissituatie wel delen van de grondwet tijdelijk kan opschorten.

En zo heeft de president nog meer macht gekregen, en dat kan gebruikt worden om een 3e termijn te regelen.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Moeten we niet "radicaal rechts" zeggen? Als je het bij de Nederlandse politiek over extreemrechts hebt wordt je hier al gemind.

Maar ik ben het met je eens dat Nazi's moeten oprotten.

[ Voor 33% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Herman schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Vergeet trouwens niet dat het breken van verkiezingsbeloften een Amerikaanse traditie is. Zo kwam Biden ook veel niet na en over Obama nog maar te zwijgen.
probeer je mij nu in een anti-trump hoek te drukken of wat is het idee hierachter. ik ben geen fan van beide kampen overigens

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Zwelgje schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:38:
[...]

probeer je mij nu in een anti-trump hoek te drukken of wat is het idee hierachter. ik ben geen fan van beide kampen overigens
Dit lijkt een beetje "both sides". Er is geen sprake van "twee kampen". Er is vanuit rechts-extremistische hoek een aanval bezig op de democratie. Alle "kampen" zouden zich daar moeten tegen verweren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Het is een bizarre situatie, maar dit soort reactie is juist hetgeen wat niet helpt. De oplossing tegen polarisatie is verbroedering, geen bewapening. Tenzij je betoogd dat geweld nu nog de enige oplossing is, maar dan blijven we mee doen in deze neerwaartse spiraal. Misschien hebben we dit punt al bereikt (iets wat in het verleden ook al is gebeurd) maar ik hoop het van niet.

Laat aub. de rede en het gezonde verstand terugkeren, niet de kogels.

[ Voor 21% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:42 ]

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:07:
[...]

Dan passen ze dat toch aan?
tuurlijk dat is vrij makkelijk :z

even 2/3 van het congres nodig (hebben ze niet, krijgen ze niet, is ook nooit gebeurd) dan even 34 staten voor laten stemmen van de 50 en dan door 38 staten lokaal even laten ratificeren.

gaat niet snel gebeuren

Pagina: 1 ... 5 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.