[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 164 Laatste
Acties:
  • 1.419.576 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb wat van die podcast gekeken van verschillende mensen die daar aan mee wilden doen in de Amerikaanse politiek.

Het is interessant om een paar podcast die 3 of meer uur duren te kijken. Voor mij bracht het wat meer context aan het hele verhaal.

FreeReef.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
BakkerM schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Het is een bizarre situatie, maar dit soort reactie is juist hetgeen wat niet helpt. De oplossing tegen polarisatie is verbroedering, geen bewapening. Tenzij je betoogd dat geweld nu nog de enige oplossing is, maar dan blijven we mee doen in deze neerwaartse spiraal. Misschien hebben we dit punt al bereikt (iets wat in het verleden ook al is gebeurd) maar ik hoop het van niet.

Laat aub. de rede en het gezonde verstand terugkeren, niet de kogels.
Verbroedering moet van 2 kanten komen he... De Trump klucht is ronduit aanvallend en geweldadig. Van verbale aanvallen, dehumaniseren, tot een letterlijke coup, waarvan de daders inmiddels gratie hebben gekregen. Ook degenen met bloed aan hun handen.

Dus ja, de tijd van verbroedering is wel gepasseerd daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Frame164 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Moeten we niet "radicaal rechts" zeggen? Als je het bij de Nederlandse politiek over extreemrechts hebt wordt je hier al gemind.

Maar ik ben het met je eens dat Nazi's moeten oprotten.
Hmmm ja, je hebt een correct punt. Laten we ff goed nadenken over politiek correcte termen terwijl de rijkste oligarch van Amerika letterlijk Hitler staat te groeten _O-

*knip* overbodige meme om je punt te maken

Straks nog ff goed nadenken wat we ervan vinden wanneer het nieuwe Tesla logo een Amerikaanse zeearend met hakenkruis is, wat zou hij daarmee toch impliceren? :P

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:51 ]

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Morrar schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:46:
[...]

Verbroedering moet van 2 kanten komen he... De Trump klucht is ronduit aanvallend en geweldadig. Van verbale aanvallen, dehumaniseren, tot een letterlijke coup, waarvan de daders inmiddels gratie hebben gekregen. Ook degenen met bloed aan hun handen.

Dus ja, de tijd van verbroedering is wel gepasseerd daar.
Ik zie eigenlijk dat precies andersom. Even los waar je voor bent, maar de hele media staat toch vol met dingen die Trump en Elon in een slecht daglicht zet?

Ik zie niet het grote probleem met deze 2 dus ik ben wat gematigder gestemd. Ik vind het vooral heel jammer dat er zo emotioneel word gereageerd. Ook in dit topic is de emotie erg hoog en vaak af te lezen in woordkeuze. Afschilderen van bepaalde personen is hier maar al te normaal. Zie de reactie hieronder...

Ik zag eigenlijk hetzelfde toen Wilders won. Er was toen ook een periode van heftige emotie in comments op Tweakers.

Je word hier toch niet aangevallen?

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 21-01-2025 20:53 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
[...]

Het is een bizarre situatie, maar dit soort reactie is juist hetgeen wat niet helpt. De oplossing tegen polarisatie is verbroedering, geen bewapening. Tenzij je betoogd dat geweld nu nog de enige oplossing is, maar dan blijven we mee doen in deze neerwaartse spiraal. Misschien hebben we dit punt al bereikt (iets wat in het verleden ook al is gebeurd) maar ik hoop het van niet.

*knip* hou je emoties onder controle en post anders niet. Deze stijl van reageren heeft geen enkele meerwaarde voor een discussie

[ Voor 12% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
https://edition.cnn.com/2...t-guard-leader/index.html
The commandant of the US Coast Guard has been removed from her position over “leadership deficiencies” and “operational failures,” a Department of Homeland Security official confirmed to CNN on Tuesday.

In a list of reasons “supporting her immediate removal,” the official cited Adm. Linda Fagan’s “failure to address border security threats” and “excessive focus on diversity, equity, and inclusion policies.” Additionally, the official said the Coast Guard suffered “significant shortfalls in recruiting personnel” under Fagan’s leadership. But the Coast Guard actually met — and in certain areas exceeded — its recruiting goals for the first time in 6 years in October.
Wat direct de aandacht trekt is dit:
The list also cites the “mishandling” and “coverup” of Operation Fouled Anchor, a secret internal Coast Guard investigation that substantiated dozens of rapes and assault allegations at the agency from the late 1980s to 2006, CNN has reported.
Ontslagen voor o.a. zaken die zijn gebeurd voordat ze in april 2022 2021 werd aangesteld.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

Preek voor je eigen parochie, Wat mijn kant opkomt is niet bepaalt fraai.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
[...]

Het is een bizarre situatie, maar dit soort reactie is juist hetgeen wat niet helpt. De oplossing tegen polarisatie is verbroedering, geen bewapening.
Verbroedering is nogal moeilijk als je tegenover iemand staat die jou het liefst door het hoofd zou schieten.

Polarisatie is wat dat betreft een verkeerde term. We zijn al een tijd in een situatie beland waarbij één groep uit is op totale vernietiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online

Hier nog wat Trumpers, ze hebben er nog best vertrouwen in moet ik zeggen.

Mooi hoe die hersenen werken. Of tenminste, rondrollen in de schedels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
World Citizen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:50:
[...]

Ik zie eigenlijk dat precies andersom. Even los waar je voor bent, maar de hele media staat toch vol met dingen die Trump en Elon in een slecht daglicht zet?
In onze media wel, maar in de VS is dat heel anders. Ook sociale media creëeren vooral filter bubbles, dus ik denk niet dat iedereen een gebalanceerd aanbod ziet...
Ik zie niet het grote probleem met deze 2 dus ik ben wat gematigder gestemd. Ik vind het vooral heel jammer dat er zo emotioneel word gereageerd. Ook in dit topic is de emotie erg hoog en vaak af te lezen in woordkeuze. Afschilderen van bepaalde personen is hier maar al te normaal. Zie de reactie hieronder...

Ik zag eigenlijk hetzelfde toen Wilders won. Er was toen ook een periode van heftige emotie in comments op Tweakers.

De situatie in de VS doet me minder, maar gaat hier (economisch) wel impact hebben. Ook qua veiligheid aan de oostgrens. Dus ik ben er niet onverschillig over...

De situatie rond Wilders is inderdaad vergelijkbaar, maar gelukkig veel minder ernstig omdat onze democratie en pers (nog) veel beter functioneren.

Maar ook bij Wilders vraag ik me wel sterk af waarom mensen op sprookjes stemmen. Hij heeft letterlijk nog niks voor elkaar gekregen, zoals ook allang voorspeld was...

Is dat emotioneel? Ik voel me niet aangevallen, maar vind het wel zorgelijk dat kennelijk een steeds grotere groep mensen democratie niet erg lijkt te vatten of interesseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Morrar schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:01:
[...]

In onze media wel, maar in de VS is dat heel anders. Ook sociale media creëeren vooral filter bubbles, dus ik denk niet dat iedereen een gebalanceerd aanbod ziet...
Ja, je ziet daar wel verandering in. De podcast van 3 uur met Trump had in een dag tijd meer dan 100 miljoen views. Er is een grotere groep mensen die direct contact hebben met de mensen die ze willen kennen.

Vroeger had je enkel contact via media. Technisch gezien bepaalde de TV wat ze uitzonden en de krant wat ze printen.

Nu luister je direct naar de persoon die je wilt horen, en dat soort podcasts zijn enorm populair. Je kunt in een uur of 3 best wel bepalen wat je er van vind.

Zo zag ik er laatst een van een acteur die ik hoog had zitten. Die droom werd heel hard afgebroken in 3 uur tijd :).

Het komt wel goed. Vanaf Wilders/Trump zullen politici zich echt moeten laten zien. Geen schild meer aan traditionele media.

FreeReef.nl

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:34
[...]

De situatie rond Wilders is inderdaad vergelijkbaar, maar gelukkig veel minder ernstig omdat onze democratie en pers (nog) veel beter functioneren.
Ik vindt het best beangstigend als je ziet dat er ook in Nederland hele bevolkingsgroepen zijn die geen gebruik maken van de reguliere pers, maar hun "waarheid" verzamelen via de sociale media, ook mensen in mijn eigen kennissenkring. Waardoor je over bepaalde onderwerpen gewoon geen gesprek meer kan voeren, die zijn gewoon gebrainwashed.

[ Voor 22% gewijzigd door HandyLumberjack op 21-01-2025 22:57 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het standpunt over de Westelijke Jordaanoever is alvast duidelijk:
Republikeins Congreslid Elise Stefanik, die door Trump voorgedragen is om ambassadeur bij de VN te worden, heeft in de Senaat gezegd dat Israël “een Bijbels recht heeft op de Westelijke Jordaanoever”. Ze betoont met dat standpunt steun aan extreemrechts in Israël, met name aan de Israëlische minister van Financiën Bezalel Smotrich en voormalig minister van nationale veiligheid Itamar Ben-Gvir. Ze omschrijft de VN verder als “een beerput van antisemitisme" en stelt dat Israël onterecht hard gestraft wordt.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:49:
[...]

Hmmm ja, je hebt een correct punt. Laten we ff goed nadenken over politiek correcte termen terwijl de rijkste oligarch van Amerika letterlijk Hitler staat te groeten _O-
*knip*

Straks nog ff goed nadenken wat we ervan vinden wanneer het nieuwe Tesla logo een Amerikaanse zeearend met hakenkruis is, wat zou hij daarmee toch impliceren? :P
Wat me ook altijd opvalt is dat al je tegen extreemrechtsen of fascisten zegt dat ze extreemrechts of fascist zijn ze net zo reageren als de "woke snowflakes" waar ze zelf zo tegen zijn.....

[ Voor 13% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Ik heb de Nederlandse pers nog niet kunnen betrappen op het stellen van een kritische vraag aan Wilders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 18:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

*knip* zie beleid inzake linkdrops: we verwachten een samenvatting en waarom het relevant is voor de discussie

[ Voor 81% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:44 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]
Maar ook bij Wilders vraag ik me wel sterk af waarom mensen op sprookjes stemmen. Hij heeft letterlijk nog niks voor elkaar gekregen, zoals ook allang voorspeld was...

Is dat emotioneel? Ik voel me niet aangevallen, maar vind het wel zorgelijk dat kennelijk een steeds grotere groep mensen democratie niet erg lijkt te vatten of interesseert.
Mensen voelen zich gehoord bij iemand als Wilders, ook bij Trump trouwens. Of het nou waar is of niet maakt dan ook minder uit. Wilders is eindelijk iemand die eens zegt waar het op staat en aangeeft een harde aanpak te willen gaan voeren. Mensen voelen bepaalde dingen en Wilders speelt daar goed op in. Tuurlijk zal Wilders nooit echt iets gaan oplossen, maar voor veel mensen is hij en Trump wel eindelijk eens iemand waar ze zich mee verbonden voelen. Trump en Wilders gaan goed in op de onderbuik en het werkt. Het is ook heel makkelijk natuurlijk. Echte oplossingen zijn complex, maar Wilders maakt het mooi zwart-wit en dat spreekt mensen aan, net zoals bij Trump.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
*knip* stop met deze emotionele, over the top uitbarstingen
besef dan wel even dat Elon Musk, die op geen enkele kieslijst heeft gestaan maar zichzelf heeft ingekocht in het witte huis, gewoon de Hitler groet doet op een inauguratie van een Amerikaanse president.

Komop. Dit is toch complete waanzin?

[ Voor 156% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HandyLumberjack schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:12:
[...]

Ik vindt het best beangstigend als je ziet dat er ook in Nederland hele bevolkingsgroepen zijn die geen gebruik maken van de reguliere pers, maar hun "waarheid" verzamelen via de sociale media. Ook mensen in mijn eigen kennissenkring, waardoor je over bepaalde onderwerpen gewoon geen gesprek meer kan voeren, die zijn gewoon gebrainwashed.
En dan te bedenken dat het nog erger kan dan social media. In het boek Nexus van Noah Yuval Harari wordt de geschiedenis en opkomst van informatietechnologie beschreven. Vervolgens kijk je met die kennis naar de opkomst van AI. Bedenk dat social media al/pas zo'n 15? jaar bestaat en al zo veel bereik kan hebben. 'AI' bestaat pas net, hoe ziet dat er uit over 5 of 10 jaar en welke invloed zou dat kunnen hebben op de wereld. Mocht je het interessant vinden is het wat mij betreft een aanrader om als je een uurtje hebt, The A.I. Dilemma te kijken. Ik ga binnenkort beginnen aan The Age of Surveillance Capitalism. Mocht iemand nog andere lees- of kijktips hebben hoor ik het graag via een pm.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:39:
[...]

Echte oplossing zijn complex, maar Wilders maakt het mooi zwart-wit en dat spreekt mensen aan, net zoals bij Trump.
Complex, en vooral ook afwezig. De politiek levert al een poosje geen oplossingen voor problemen die veel mensen wel als belangrijk ervaren. Zoals huisvesting, migratie, welvaartsverdeling en gemeenschapszin.

De waarde van democratie neemt ook af als dit structureel niet kan leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
FrambozenTaart schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:47:
Als je dit bizar of controversieel vind, besef dan wel even dat Elon Musk, die op geen enkele kieslijst heeft gestaan maar zichzelf heeft ingekocht in het witte huis, gewoon de Hitler groet doet op een inauguratie van een Amerikaanse president.
(hoewel ik me niet al teveel wil mengen in het theater rondom trump)
Hou in je achterhoofd dat nazisympathieen conficteren met het strenge pro-Israel beleid dat men ook voorstaat, zie post van @XWB hierboven.

Een ander conflict is de versoepeling van arbeidsmigratie die de tech-broligarchie graag wil terwijl trump/maga juist inzet (voor de buhne?) op deportaties en what not.

Sowieso krijg ik steeds meer het gevoel dat de big-tech bro's er met frisse tegenzin zitten. Het ging tot nu toe lekker voor de wind maar ze zich allemaal pijnlijk bewust zijn geworden van hun kwetsbaarheid. En dat trump een potentiele bedreiging is voor hun bedrijfsvoering. Een oude mafiabaas met de boodschap 'Say, that's a nice line of businesses you've got there Mr. Zuckerberg. It would be a shame if something bad would happen to it.'

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:48:
[...]

En dan te bedenken dat het nog erger kan dan social media. In het boek Nexus van Noah Yuval Harari wordt de geschiedenis en opkomst van informatietechnologie beschreven. Vervolgens kijk je met die kennis naar de opkomst van AI. Bedenk dat social media al/pas zo'n 15? jaar bestaat en al zo veel bereik kan hebben. 'AI' bestaat pas net, hoe ziet dat er uit over 5 of 10 jaar en welke invloed zou dat kunnen hebben op de wereld. Mocht je het interessant vinden is het wat mij betreft een aanrader om als je een uurtje hebt, The A.I. Dilemma te kijken. Ik ga binnenkort beginnen aan The Age of Surveillance Capitalism. Mocht iemand nog andere lees- of kijktips hebben hoor ik het graag via een pm.
AI gaat de wereld in een complete post-truth samenleving gooien. Je zal niet meer weten wat waar is en wat niet en je moet compleet op je gevoel af gaan. Machthebbers (Trump in dit geval en zijn kornuiten in de rest van de wereld) zullen samenwerken met de social media eigenaren (dat gebeurt al) om dit proces te versnellen.
Je kunt nu al niet meer horen welke liedjes echt zijn en welke AI, welke stemmen echt zijn en welke AI, welke random foto's echt zijn en welke niet. De volgende stap zijn publieke figuren die uitspraken doen die niet waar zijn, media die nieuws tonen dat nooit heeft plaatsgevonden. We kunnen dat niet meer tegenhouden. De antwoorden die je van chatGPT krijgt hoeven geen enkele relatie met de werkelijkheid te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 21-01-2025 22:21 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
FunkyTrip schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:20:
[...]

AI gaat de wereld in een complete post-truth samenleving gooien. Je zal niet meer weten wat waar is en wat niet en je moet compleet op je gevoel af gaan. Machthebbers (Trump in dit geval en zijn kornuiten in de rest van de wereld) zullen samenwerken met de social media eigenaren (dat gebeurt al) om dit proces te versnellen.
Je kunt nu al niet meer horen welke liedjes echt zijn en welke AI, welke stemmen echt zijn en welke AI, welke random foto's echt zijn en welke niet. De volgende stap zijn publieke figuren die uitspraken doen die niet waar zijn, media die nieuws tonen dat nooit heeft plaatsgevonden. We kunnen dat niet meer tegenhouden.
Klopt. Mijn niet door god gezegende collega bij het uitdelen van porties pienterheid ziet dat verschil nu al niet meer en laat mij soms helemaal verbijsterd AI video's zien die toch overduidelijk zeer nep zijn.

Dat gaat echt nog voor een flinke portie chaos zorgen in de toekomst...

Trump heeft ook een energie noodtoestand uitgeroepen:

https://www.euronews.com/...on-really-cut-energy-bill

Natuurlijk olie, olie, olie, maar ook een flinke uitbreiding van import van Canadese stroom, o.a. uit het Canadese overshot van stuwdammen.

https://www.reuters.com/t...t-cbs-reports-2025-01-21/

En dat gaat natuurlijk vol ingezet worden voor AI datacenters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:52:
[...]

Verbroedering is nogal moeilijk als je tegenover iemand staat die jou het liefst door het hoofd zou schieten.

Polarisatie is wat dat betreft een verkeerde term. We zijn al een tijd in een situatie beland waarbij één groep uit is op totale vernietiging.
Eens hoor, zeker in de USA is iedere vorm van een redelijk gesprek ver uit beeld geraakt.

Wat ik zelf lastig vind van deze situatie en de stelling name in dit forum hierover: er zijn voldoende signalen dat Trump en co compleet van het padje af zijn en dat het weinig goeds beloofd, maar er zijn nog wel een aantal gradaties tussen Trump (nu) en alle vergelijking van nazi's, totale vernietiging, etc. Toch? Of dat hoop ik in elk geval wel.

Is dit het baby-hitlermoment van onze tijd of valt het mee? En/of is dat uberhaupt niet vooraf te voorspellen en zal de komende tijd het moeten uitwijzen.

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Je zal niet meer weten wat waar is en wat niet en je moet compleet op je gevoel af gaan.
Eigenlijk niet. Context gaat alleen wel nog belangrijker worden.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• D-e-n
BakkerM schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:32:
[...]

Wat ik zelf lastig vind van deze situatie en de stelling name in dit forum hierover: er zijn voldoende signalen dat Trump en co compleet van het padje af zijn en dat het weinig goeds beloofd, maar er zijn nog wel een aantal gradaties tussen Trump (nu) en alle vergelijking van nazi's, totale vernietiging, etc. Toch? Of dat hoop ik in elk geval wel.
Het probleem is: op het moment dat er daadwerkelijk laarzen door de straten lopen is het te laat. Fascisme (wellicht de betere bredere term) kent meerdere verschijningsvormen. Dat het zich anders uit dan de jaren 30 maakt niet dat het niet hetzelfde is.

En de overeenkomsten met de jaren dertig zijn er wel degelijk. Terroristen en coupeplegers worden vrijgelaten, media worden tot vijand bestempeld of beïnvloed of zelfs gecensureerd. Er is het verbond met rijke multinationals en CEO's, haatzaaien tegen minderheden, verheerlijking van sterke leiders, beïnvloeding van de rechtspraak en alle andere onafhankelijke instuties, verketteren van de wetenschap, geopolitiek machtsvertoon en oorlogsdreiging. En Musk sluit ondertussen verbonden met rechtsextremisten in het VK en neonazi's in Duitsland en brengt de Hitlergroet.

Dus tja, is het niet eerder te laat dan te vroeg voor grote conclusies?

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 21-01-2025 22:54 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
mekkieboek schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:13:
[...]

(hoewel ik me niet al teveel wil mengen in het theater rondom trump)
Hou in je achterhoofd dat nazisympathieen conficteren met het strenge pro-Israel beleid dat men ook voorstaat, zie post van @XWB hierboven.
Fascisme / Nazisme kan prima bestaan zonder Jodenhaat. Andere groepen kunnen prima als zondebok worden aangewezen. Moslims, transgenders, Mexicanen, 'illegale' immigranten, all of the preceding.

Net zoals de aanwezigheid van nazi-groeten niet een eis is voor nazisme. Je kan het ook hebben zonder dat iemand de groet doet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kunt nu al niet meer horen welke liedjes echt zijn en welke AI, welke stemmen echt zijn en welke AI, welke random foto's echt zijn en welke niet. De volgende stap zijn publieke figuren die uitspraken doen die niet waar zijn, media die nieuws tonen dat nooit heeft plaatsgevonden. We kunnen dat niet meer tegenhouden. De antwoorden die je van chatGPT krijgt hoeven geen enkele relatie met de werkelijkheid te hebben.
We kunnen het wel, we willen het niet omdat dat te veel moeite kost en gedragsverandering vergt. Hier zie je een overeenkomst met klimaatverandering. Beide existentieel, en voor beide steken we liever ons kop in het zand dan onszelf ermee te confronteren.

Daarnaast lijken machtsblokken alleen maar groter in plaats van kleiner te worden. Hoewel je van de EU zou kunnen en mogen verwachten een vuist te maken tegen de macht van techbedrijven en andere machtsblokken, zie je dat ze zelf bezig is (noodzakelijk) met het centraliseren van macht om dat te kunnen bewerkstelligen (zie Ursela tijdens Davos 2025). Decentralisatie en verdeling van macht zijn noodzakelijk voor een werkbare democratie maar zijn tevens haar valkuil. Het voelt als een paradox waar ik niet uitkom en ik ben het daardoor met je eens dat we het niet kunnen tegenhouden. The Matrix here we come! ;)

Het voelt een beetje als het verhaal van Polybius - Is Every Civilization Doomed to Fail? - Afterskool.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2025 00:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:50:
[...]

Het probleem is: op het moment dat er daadwerkelijk laarzen door de straten lopen is het te laat. Fascisme (wellicht de betere bredere term) kent meerdere verschijningsvormen. Dat het zich anders uit dan de jaren 30 maakt niet dat het niet hetzelfde is.

En de overeenkomsten met de jaren dertig zijn er wel degelijk. Terroristen en coupeplegers worden vrijgelaten, media worden tot vijand bestempel of beïnvloed of zelfs gecensureerd, het verbond met rijke multinationals en CEO's, haatzaaien tegen minderheden, verheerlijking van sterke leiders, beïnvloeding van de rechtspraak en alle andere onafhankelijke instuties, verketteren van de wetenschap, geopolitiek machtsvertoon en oorlogsdreiging. En Musk sluit ondertussen verbonden met rechtsextremisten in het VK en neonazi's in Duitsland.
Ach, we hoeven in ieder geval niet meer de vraag te stellen hoe het ooit zover heeft kunnen komen dat een persoon als Hitler aan de macht is gekomen.

Het gebeurt gewoon weer, anno 2025. Met fel gekleurde internet megafoons van oligarchen die ongefundeerde haatdragende misinformatie uitkotsen op ieder gewenst moment van de dag. En ondertussen vragen de nette en rationeel kalme mensen die nog kans zien te verbinden zich af of het misschien niet te polariserend is om dit te benoemen.

Maargoed. 1 schrale troost; Wie haat zaait, zal haat oogsten.

Eens kijken welke door hebzucht verziekte aasgier als eerste voor de bus wordt gegooid.

Ik leg vast een mooi biertje koud.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik verbaas mij er alleen over dat men denkt dat het nog kan meevallen. Kijk bv naar die executive order van Trump om dat geboorterecht (geboren worden in de VS = staatsburgerschap) te beperken. Dat artikel staat in de grondwet, maar de president beslist dat het niet gehandhaafd wordt en klaar is dat. En niemand van het congres reageert daarop en ook van hun rechtbanken hoef je niet te verwachten dat men het principieel onjuist vindt. Maar als men zo makkelijk een zin uit de grondwet kan schrappen zonder überhaupt debat, wat is dan de waarde van die grondwet? Datzelfde papier dat de beste man dezelfde dag heeft beloofd te verdedigen?

Ik blijf bij mijn punt dat de grondwet niets meer dan een stuk papier is en met een simpele meerderheid afgeschaft kan worden; het bewijs is vandaag geleverd. Dat men zegt dat je 2/3 meerderheid en blabla moet doen... nee, dat document kan je veel makkelijker stukmaken dus welke desillusie heeft men nog dat het zal meevallen.

Idem voor die nazi-groeten van Musk, niemand van het congres hoor je daarover. En dat is dan de man die je straks laat beoordelen of een departement bestaansrecht heeft. En ergens vreemd dat ik Netanyahu niet heb gehoord over de nazigroet, dat land staat snel klaar met roepen over antisemitisme maar dat blijkt ook maar een vehikel te zijn.

Het enige positieve dat ik vandaag terugvond is dat Trump nu voornamelijk schadelijk in het binnenland is ipv alleen maar buitenland.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 21-01-2025 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
500 miljard voor AI, dan ook nog zeggen dat het is voor vaccine research.

Hoeveel geld voor slachtoffers van het medische systeem ?

Waarom zoveel geld gooien aan iets wat dat bedrag toch wel krijgt op 1 of andere manier.

Colossus the Forbin Project comes to mind.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
*knip* geen linkdrops. We verwachten een samenvatting en waarom het relevant is

[ Voor 135% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Wauw, een half biljoen. Als je je vandaag zorgen maakt over misinformatie via Meta, X, consorten... Maak je borst maar nat voor chatGPT over een paar jaar. Het hele internet staat nu al vol met mensen die oprecht denken dat 'iets aan chatGPT vragen' hetzelfde is als iets opzoeken uit een betrouwbare bron. Ook op dit forum continu: '(maar) chatGPT zegt...' - voor 500 miljard kunnen de teugels er vast ook wel af, en kan op zijn minst elk onwelgevallig geluid of idee gecensureerd worden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enchion schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:47:

Waarom zoveel geld gooien aan iets wat dat bedrag toch wel krijgt op 1 of andere manier.

Dit is toch makkelijk? Je koopt invloed/macht. Kijk naar hoeveel macht social media hebben, dat is maar een fractie van het potentieel van AI.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik heb nog eens nagedacht over die 1500 of zo graties die Trump heeft verleend gister. En, het is erger dan ik dacht.

Ik heb veel opiniemakers horen zeggen dat hij een verkiezingsbelofte nakomt, of wellicht iets terug wil doen voor de mensen die hem hebben gesteund. Maar inmiddels zie ik iets heel anders. Deze graties gaan niet over het vorige geweldsescalatie waartoe hij heeft opgeroepen. Dit gaat over de volgende. Dit is een direct en niet mis te verstaan signaal dat wanneer je Fight like hell voor Trump, hij je te hulp zal schieten. Er zullen géén consequenties zijn voor de kleurhemden.

Ik kan dus nu al beloven dat er een tweede 6 januari-achtig incident gaat zijn. Met meer geweld. En met nog minder consequenties. Of, veel kleine incidenten, wie weet.

Ik neem aan dat dit is wat Trump bedoelde met law and order, in de speech van gister....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Ik denk dat Musk zich best kan schikken als secondant voor een paar jaar. Trump is best oud en heel lang gaat hij niet meer mee. Musk zou als hij een paar jaar op zijn tong bijt best de opvolger van Trump kunnen gaan worden, of effectief al de macht overnemen als Trump te zwak wordt. Beetje Cuba / Castro stijl.
FYI: Musk is geboren in Zuid-Afrika. Niet geboren in VS mag geen president worden, al zie ik ze dat nog veranderen por la casa.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
BeefHazard schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:55:
Ook op dit forum continu: '(maar) chatGPT zegt...' - voor 500 miljard kunnen de teugels er vast ook wel af, en kan op zijn minst elk onwelgevallig geluid of idee gecensureerd worden.
Mbt Teugels eraf, dat wordt al gedaan onder de noemer "Vrijheid-van-Meningsuiting"

Als een AI dezelfde vrijheid-van-meningsuiting geniet als een mens, dan wordt alles binnen een paar jaar volledig onzin. (en dus censuur by majority)

Volgende Presidentsverkiezingen gaan gewonnen worden door de kandidaat met meer dan 1 Googolplex aan stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben benieuwd of Trump nog met een reactie komt m.b.t. Project 2025, waar hij zogenaamd afstand van genomen heeft.
Als je al die decreten ziet dan zie je daar toch gewoon 100% Project 2025 in...
Bizarre tijden gaan we tegemoet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
k995 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:45:
[...]

Jawel hoor zowel congress als scotus was een gop meerderheid in 2017 (tot 2019 voor congress)

https://en.wikipedia.org/...ol_of_the_U.S._Senate.png

Wikipedia: Supreme Court of the United States
Dat klopt, maar met 5/4 is er nog sprake van een zekere balans. Trump heeft twee corrupte SCOTUS leden aangesteld, die er dubieuze uitspraken op na houden. Die twee zijn in ieder geval zijn dienders.

Maar uiteindelijk gaat het niet enkel om Trump maar om GOP.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat ik het eens ben met de visie dat Trump twee doelen heeft:
1) De ultra rijken nog rijker maken.
2) De gewone mensen afleiden van dat feit door symboolpolitiek.

Veel van de presidential decrees zijn daarop gericht. De golf van Mexico hernoemen tot de golf van Amerika? Onbelangrijk. Ik denk dat zelfs Trump zich realiseerde dat het de golf van de Verenigde Staten noemen te ver ging. De realiteit is echter dat het de golf van toiletpapier kon hebben als naam en het niet echt wat zou veranderen. Het is een goedkope poging Mexico pijn te doen om de ultra nationalistische achterban tevreden te stellen.

Het leger sturen naar de grens. Klinkt duur. Migratie is hoofdzakelijke een bewuste beslissing gestuurd door instinct. Voor de mensheid landbouw had deden we migreren. Onze voorouders (ook nog voor Homo Sapiens) deden aan migratie. Dieren doen aan migreren. Alhoewel ik het leuk zou vinden om een grenscontrole te zien op een migrerende leeuw of olifant is de realiteit dat er maar een enkele permanente manier is om migratie naar jouw land te verhinderen: Het land zo onaantrekkelijk maken om erin te wonen dat niemand er naar wilt migreren.
Alle andere methodes zijn filtermethoden en het leger sturen is een slechte. Het leger is duur, de belastingbetalers gaan daarvoor opdraaien in de VS. En de migranten? Die gaan kampen bouwen aan de rand van de grens en wachten tot de noodsituatie wordt opgeheven over een paar jaar (in verband met kosten) en gaan dan weer met massa's de grens over.

Het decreet van de seksen. Ik ben hier tweeslachtig om. Ik denk dat de extreem linkse politiek van de Democraten om genderpolitiek er geforceerd doorheen te drukken dom was. Als je iets probeert te forceren krijg je een tegenstroming en maak je je eigen vijanden. Bovendien vind ik de politiek er rondom heen onzin. Je geeft niemand meer tolerantie; je laat alleen mensen op eieren lopen en maakt mensen kwaad en gefrustreerd waar ze anderzijds hun schouders zouden ophalen voor het issue. Maar het direct overal verbieden is ook symbool politiek. Het maakt de achterban blij. Zorgt voor een korte piek van geweld tegen transgenders en that's it het veranderd netto niets.

Wat belangrijk is, is hoe enrom rijk de techbro's gaan worden en hoe weinig het volk ervan gaat zien.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Nogmaals het dringende verzoek emoties wat in toom te houden. Het posten van memes, linkdrops , emotionele uitbarstingen en oneliners helpt niet om een goede discussie te kunnen voeren.

Gezien er ook wat nieuwe gezichten zijn: neem even de moeite om de AWM-regels door te nemen.

Als laatste: de slowchat is een beetje klaar, we verwachten diepgang binnen AWM en die bereik je niet met slowchat

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Musk en anderen op X hebben het nu voorzien op Wikipedia met meerdere tweets. Alles dat nog enigszins een neutrale bron van informatie is moet kapot gemaakt worden, vervangen door leugens.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:mf5dzzqkp7fnmby6blfeljwj/bafkreigcen3zmo3mx2blg7gccewe7f3orfhctswcruxvnnvubc5tm3dnye@jpeg

Ik snap sowieso de ophef niet want dit Wikipedia fragment in deze tweet is 100% feitelijk correct?

Wikipedia zal de komende jaren belangrijker zijn dan ooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
user109731 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:40:

Ik snap sowieso de ophef niet want dit Wikipedia fragment in deze tweet is 100% feitelijk correct?
Feiten zijn ook maar een mening, en deze mening bevalt Musk niet, blijkbaar :+

We gaan duistere tijden tegemoet, maar ik heb niet het idee dat het tij te keren is, eerlijk gezegd. Ik zou niet eens weten hoe. Dialoog is zinloos, wetenschap wordt verketterd, feiten bestaan niet meer. Wat moet je dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:56

Kid Buu

Huh, Pietje?

Musk en anderen op X hebben het nu voorzien op Wikipedia met meerdere tweets. Alles dat nog enigszins een neutrale bron van informatie is moet kapot gemaakt worden, vervangen door leugens.

[Afbeelding]

*knip* dergelijke statements behoeven onderbouwing

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:00 ]

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
vickypollard schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:50:
[...]

Feiten zijn ook maar een mening, en deze mening bevalt Musk niet, blijkbaar :+

We gaan duistere tijden tegemoet, maar ik heb niet het idee dat het tij te keren is, eerlijk gezegd. Ik zou niet eens weten hoe. Dialoog is zinloos, wetenschap wordt verketterd, feiten bestaan niet meer. Wat moet je dan...
Z.s.m. de navelstreng over de oceaan doorknippen. De Amerikaanse invloed in Europa in het publieke debat is enorm, dit waait gewoon over naar hier want wij zitten ook massaal op deze subversieve platformen en we zijn ook maar mens.

Als Europa moet je gewoon overwegen om à la tiktok de boel op zwart te gaan zetten, en liefst niet te laat.

Wellicht moeten we sociale media ook gewoon als publieke taak gaan beschouwen, zonder winstoogmerk en met transparante algoritmes. Gefinancierd uit gemeenschapsgeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Brazos op 22-01-2025 08:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
Helixes schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 00:00:
Ik heb nog eens nagedacht over die 1500 of zo graties die Trump heeft verleend gister. En, het is erger dan ik dacht.
Klopt, er zijn gisteren gewoon heel veel terroristen zomaar vrijgelaten. Velen moesten nog meer dan 20 jaar in de gevangenis zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:36
*knip* originele bericht is gemodereerd

[ Voor 98% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Brazos schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:00:
[...]

Als Europa moet je gewoon overwegen om à la tiktok de boel op zwart te gaan zetten, en liefst niet te laat.
Ik vrees al te laat, want dit ter discussie brengen zal door de populisten vol worden ingezet in eerstvolgende verkiezingen als “ze willen censuur! Ze willen onze mening onderdrukken! Stem ze weg!”
Wellicht moeten we sociale media ook gewoon als publieke taak gaan beschouwen, zonder winstoogmerk en met transparante algoritmes. Gefinancierd uit gemeenschapsgeld.
Er moeten in elk geval regels komen mbt moderatie. Iets als dit forum zou prima kunnen blijven bestaan. Reddit gaat vooralsnog ook goed qua moderatie, vraag is voor hoelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:17
*knip* 'both sides'

[ Voor 95% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
*knip* originele bericht is verwijderd

[ Voor 63% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:17
*knip* commentaar op moderatie gaat per DM met de desbetreffende moderator

[ Voor 81% gewijzigd door polthemol op 22-01-2025 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Jerie schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 00:03:
[...]

FYI: Musk is geboren in Zuid-Afrika. Niet geboren in VS mag geen president worden, al zie ik ze dat nog veranderen por la casa.
Als Trump mensen wil uitzetten die illegaal zijn gekomen en later ook mensen die al vergunning hebben aanpakt, hoort Musk er ook bij. Hij heeft zelf erkend illegaal naar Amerika te zijn gekomen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• D-e-n
Auredium schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 07:21:
Ik denk dat de extreem linkse politiek van de Democraten om genderpolitiek er geforceerd doorheen te drukken dom was. Als je iets probeert te forceren krijg je een tegenstroming en maak je je eigen vijanden.
Is dat niet gewoon een frame van radicaal rechts en extreemrechts? Want wat is er dan feitelijk op politiek vlak beslist dat zo vreselijk is? Het is niet de schuld van welke politicus dan ook als progressieve mensen hiervoor protesteren, bewegingen organiseren of gewoon voor zichzelf opkomen.

"Extreemlinks" is overigens een te verwaarlozen politieke stroming in de meeste westerse landen. Ook het gebruik van die terminologie is een frame dat extreemrechts gebruikt om het eigen extreme karakter te bagatelliseren,

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
fisherman schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:01:
[...]

Klopt, er zijn gisteren gewoon heel veel terroristen zomaar vrijgelaten. Velen moesten nog meer dan 20 jaar in de gevangenis zitten.
Toen ik zag wie er allemaal werd vrijgelaten, dan schrik je je echt een hoedje. Dit is gewoon een precedent scheppen dat je ambtenaren in functie (politieagenten) aan mag vallen, zonder consequenties. Mensen vrij laten die voor pakweg 20 jaar de bak in moeten... Met alles wat de laatste dagen gebeurd is, kan je echt een gemakkelijk parallel trekken met de jaren 30 in Duitsland. Ik zie het allemaal vrij somber in, de toekomst van de wereld op deze manier. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
martwoutnl schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:43:
[...]

Als Trump mensen wil uitzetten die illegaal zijn gekomen en later ook mensen die al vergunning hebben aanpakt, hoort Musk er ook bij. Hij heeft zelf erkend illegaal naar Amerika te zijn gekomen.
Daar verzinnen ze vast wel wat voor. Iedereen die denkt dat deze beweging zich laat tegenhouden door wetten is naïef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

[Afbeelding]

Toevallig is er bij ik meen 2.5 admins op YT een interview geweest afgelopen week met iemand van wikipedia specifiek over dat topic. Erg interessant. Ik maak mij echter weinig zorgen. Musk kan wikipedia niet direct aanpakken omdat het geen beurs gerelateerd bedrijf is. Hij kan het hooguit lastig maken maar het niet vernietigen.
Ik zie in dezelfde regel open source ook als een belangrijk goed om zulke redenen. Musk is gewoon een vergelijkbaar maar erger persoon als Bill Gates aan het eind van de jaren 90.

Als wikipedia een publiekelijk traded bedrijf was had Musk het allang financieel tot marionet veranderd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:36
tiswat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:45:
[...]

Toen ik zag wie er allemaal werd vrijgelaten, dan schrik je je echt een hoedje. Dit is gewoon een precedent scheppen dat je ambtenaren in functie (politieagenten) aan mag vallen, zonder consequenties. Mensen vrij laten die voor pakweg 20 jaar de bak in moeten... Met alles wat de laatste dagen gebeurd is, kan je echt een gemakkelijk parallel trekken met de jaren 30 in Duitsland. Ik zie het allemaal vrij somber in, de toekomst van de wereld op deze manier. :F
20 jaar? Je bedoelt, levenslang? Dat kan je gewoon afkopen:
[Trump] benadrukt [..] nu dat hij door de Libertarische Beweging sterk is gesteund de afgelopen tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:36
D-e-n schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:44:
[...]

Is dat niet gewoon een frame van radicaal rechts en extreemrechts? Want wat is er dan feitelijk op politiek vlak beslist dat zo vreselijk is? Het is niet de schuld van welke politicus dan ook als progressieve mensen hiervoor protesteren, bewegingen organiseren of gewoon voor zichzelf opkomen.

"Extreemlinks" is overigens een te verwaarlozen politieke stroming in de meeste westerse landen. Ook het gebruik van die terminologie is een frame dat extreemrechts gebruikt om het eigen extreme karakter te bagatelliseren,
Ik schrok me vanmorgen ook weer kapot. Trump heeft gisteren vrijwel letterlijk alle homo's en ambtenaren met een kleurtje ontslagen uit zijn overheid. En en passant even een meldpunt ingesteld waar je instanties kan verklikken die stiekem een heel competente werknemer die toevallig transgender is wél in dienst willen houden.
Edit: schijnbaar het bericht verkeerd geïnterpreteerd, het is nog niet zó erg... maar de aanval is geopend, ik beng toch bang dat dit pas het begin is.

Maar als ik de comments van Nederlanders onder dat bericht lees, vind ik het diep- en dieptreurig hoeveel mensen ook hier achter het "opheffen van doorgeslagen beleid" lijken te staan. Wat de f*#@ Bert, ben je soms boos dat je gepasseerd bent voor een promotie door een vrouw die beter in haar werk was dan jij? Idem met het "er zijn maar twee geslachten" gebeuren. Als ik even buiten mijn bubbel probeer te lezen, lijken er toch ook heel veel Nederlanders te zijn die er last van hebben dat mensen die ze niet kennen een X in plaats van een M of F in hun paspoort mogen zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Compuchip87 op 22-01-2025 10:31 . Reden: Bericht verkeerd gelezen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
Compuchip87 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:57:
[...]

Ik schrok me vanmorgen ook weer kapot. Trump heeft gisteren vrijwel letterlijk alle homo's en ambtenaren met een kleurtje ontslagen uit zijn overheid. En en passant even een meldpunt ingesteld waar je instanties kan verklikken die stiekem een heel competente werknemer die toevallig transgender is wél in dienst willen houden.

Maar als ik de comments van Nederlanders onder dat bericht lees, vind ik het diep- en dieptreurig hoeveel mensen ook hier achter het "opheffen van doorgeslagen beleid" lijken te staan. Wat de f*#@ Bert, ben je soms boos dat je gepasseerd bent voor een promotie door een vrouw die beter in haar werk was dan jij?
Die man is gewoon echt razzia's uit gaan voeren. De beste man/vrouw/of wat dan ook moet op de juiste positie zitten. Het doet er toch verder niet toe wat voor voorkeur iemand heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
[...]

Maar als ik de comments van Nederlanders onder dat bericht lees, vind ik het diep- en dieptreurig hoeveel mensen ook hier achter het "opheffen van doorgeslagen beleid" lijken te staan. Wat de f*#@ Bert, ben je soms boos dat je gepasseerd bent voor een promotie door een vrouw die beter in haar werk was dan jij? Idem met het "er zijn maar twee geslachten" gebeuren. Als ik even buiten mijn bubbel probeer te lezen, lijken er toch ook heel veel Nederlanders te zijn die er last van hebben dat mensen die ze niet kennen een X in plaats van een M of F in hun paspoort mogen zetten.
Dat is niet wat hij heeft gedaan. Hij heeft alle medewerkers die zich bezig houden met DEI beleid (oftewel beleid wat de diversiteit binnen de overheid moet verbeteren) met betaald verlof gestuurd. Alle homo's en ambtenaren met een kleurtje werken er nog (behalve die paar die zich toevallig met DEI beleid bezig houden, alhoewel: die worden voorlopig doorbetaald, dus ontslagen zijn ze niet).

Nog steeds afschuwelijk, maar niet zo dystopisch als jij het stelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Ik schrok me vanmorgen ook weer kapot. Trump heeft gisteren vrijwel letterlijk alle homo's en ambtenaren met een kleurtje ontslagen uit zijn overheid.
Ehm nee? Dit is net zulke desinformatie als waar Trump van beschuldigd wordt. Hij heeft alle ambtenaren die met DEI programma's bezig zijn met betaald verlof gestuurd. Dat is wel wat anders dan alle homo's en ambtenaren met een kleurtje ontslaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
tiswat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Die man is gewoon echt razzia's uit gaan voeren. De beste man/vrouw/of wat dan ook moet op de juiste positie zitten. Het doet er toch verder niet toe wat voor voorkeur iemand heeft.
Dat is precies wat het beleid van Trump ook stelt...

https://www.nu.nl/verkiez...n-vandaag-met-verlof.html

@Compuchip87 Het gaat dus niet om alle homo's, enz. , maar om alle mensen die van het DEI-programma gebruik hebben gemaakt en daarmee een baan hebben gekregen 'ten koste' van andere mensen die niet voor DEI in aanmerking komen.
Daarna is het plan om de best gekwalificeerde persoon te recruteren voor de vrijgekomen posities. Daar mag iedereen die eerder in de DEI-groep weer voor solliciteren, maar er wordt dan dus gekeken naar de beste papieren en niet naar de hoogste DEI-score.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
World Citizen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:50:
[...]

Vind je? Ik ben namelijk van mening dat de media toch vooral inzet op het vergoeilijken en struisvogelpolitiek om toch vooral geen ophef te creëren. Het wordt gebracht alsof het glas toch "eventueel halfvol zou kunnen zijn", terwijl iedereen bij klaarlichte dag kan zien dat de laatste druppels langzaam maar zeker aan het verdampen zijn en men bijkans de temperatuur ook nog een graadje hoger draait.

Dat heeft weinig met emotie te maken, maar met observatie. Al moet ik zeggen dat dergelijke gelaten reacties weldegelijk zekere emoties opwekken.

Hetzelfde zag je natuurlijk ook bij Wilders. Maar wanneer je begaan bent met het land, ziet dat er problemen zijn (concrete problemen i.c.m. verslagenheid en polarisatie), en verwacht dat je met winst voor hem niet dichter bij de oplossingen komt, maar er juist twee stappen verder van verwijderd bent, is het dan niet meer dan logisch dat dit emoties opwekt? En zijn die, gezien de geboekte resultaten in het afgelopen jaar, sowieso niet volledig terecht gebleken?

offtopic:
Ik zou er betoog voor kunnen voeren dat juist het uitblijven van emoties het werkelijke maatschappelijke probleem is. Men haalt de schouders op alsof dergelijke verschuivingen in de politiek de normaalste zaak van de wereld zijn, totdat het te laat is het schip nog goedschiks te kunnen keren.

Denk ik dat de wereld vergaat met Trump? Nee, dat niet. Maar we zijn wel weer een paar flinke stappen dichterbij gekomen.
Denk ik dat het mee kan vallen? Jazeker, die kans is aanwezig. Maar die kans is wel een stuk kleiner dan bij een alternatief. En de toon die de muziek maakt herinnert toch echt aan vervlogen tijden. En ook als hij maar de helft van z'n plannen om weet te zetten, is dat alsnog geen zegen voor de mensheid.
Frame164 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:26:
[...]

Wat me ook altijd opvalt is dat al je tegen extreemrechtsen of fascisten zegt dat ze extreemrechts of fascist zijn ze net zo reageren als de "woke snowflakes" waar ze zelf zo tegen zijn.....
Ik vrees dat de video "Nazikeule im Dritten Reich" nog vaak, te vaak, gerefereerd gaat (moeten) worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
PolarBear schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:08:
[...]

Ehm nee? Dit is net zulke desinformatie als waar Trump van beschuldigd wordt. Hij heeft alle ambtenaren die met DEI programma's bezig zijn met betaald verlof gestuurd. Dat is wel wat anders dan alle homo's en ambtenaren met een kleurtje ontslaan.
Overigens wordt er dan wel weer dit gezegd.
Het is de bedoeling dat iedereen die met betaald verlof wordt gestuurd later definitief vertrekt.
Playa del C. schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:09:
[...]
@Compuchip87 Het gaat dus niet om alle homo's, enz. , maar om alle mensen die van het DEI-programma gebruik hebben gemaakt en daarmee een baan hebben gekregen 'ten koste' van andere mensen die niet voor DEI in aanmerking komen.
Daarna is het plan om de best gekwalificeerde persoon te recruteren voor de vrijgekomen posities. Daar mag iedereen die eerder in de DEI-groep weer voor solliciteren, maar er wordt dan dus gekeken naar de beste papieren en niet naar de hoogste DEI-score.
De mening dat de best gekwalificeerde op de positie moet zitten, daar ben ik wel voor. Anders is het gewoon discriminatie.

[ Voor 40% gewijzigd door tiswat op 22-01-2025 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:42
Playa del C. schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:09:
[...]

Dat is precies wat het beleid van Trump ook stelt...

https://www.nu.nl/verkiez...n-vandaag-met-verlof.html

Again: nee. Hij heeft alleen de mensen die zich met dit beleid bezighouden op (betaald) non-actief gesteld. Niet de mensen die door dit beleid zijn aangenomen.

Het idee hierachter is dat niet diversiteit maar meritocratie de doorslag moet geven of iemand aangenomen wordt of niet. Dus het diversiteitsbeleid moet verdwijnen (volgens Trump), en dus ook iedereen die zich daarmee bezighoudt. Iemand die toevallig is aangenomen op de afdeling Finance of zo omdat hij of zij diversiteit inbrengt kan gewoon blijven zitten.

Lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Cid Highwind schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:11:
[...]

offtopic:
Ik zou er betoog voor kunnen voeren dat juist het uitblijven van emoties het werkelijke maatschappelijke probleem is. Men haalt de schouders op alsof dergelijke verschuivingen in de politiek de normaalste zaak van de wereld zijn, totdat het te laat is het schip nog goedschiks te kunnen keren.
Juist dat. Op het moment dat emoties niet meer mogen meespelen in het debat bestaat het gevaar dat je een belangrijk punt in de politieke besluitvorming onder tafel veegt: de moraal. Want niet alles is een simpele opsomming van cijfertjes. Bij besluiten speelt ook de heersende moraal een rol: hoe ga je met mensen om? En dat kan of hoort emoties op te roepen.
Denk ik dat de wereld vergaat met Trump? Nee, dat niet. Maar we zijn wel weer een paar flinke stappen dichterbij gekomen.
De wereld vergaat niet. Zelfs zonder mensen zal de wereld niet vergaan. De aarde zelf zal een zucht van verlichting slaken als deze parasiet van de aardbodem is verdwenen. Maar op het moment dat we teruggaan naar een politiek stelsel als in de Middeleeuwen vergaat de wereld wellicht niet maar wel de samenleving zoals we die nu kennen. En de politiek van Trump vertoont naast overeenkomsten met de jaren 30 ook overeenkomsten met het feodale stelsel uit de Middeleeuwen. De techreuzen zijn daarbij de nieuwe adel en tech is daarbij het nieuwe grondbezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
autje schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:16:
[...]

Again: nee. Hij heeft alleen de mensen die zich met dit beleid bezighouden op (betaald) non-actief gesteld. Niet de mensen die door dit beleid zijn aangenomen.

Het idee hierachter is dat niet diversiteit maar meritocratie de doorslag moet geven of iemand aangenomen wordt of niet. Dus het diversiteitsbeleid moet verdwijnen (volgens Trump), en dus ook iedereen die zich daarmee bezighoudt. Iemand die toevallig is aangenomen op de afdeling Finance of zo omdat hij of zij diversiteit inbrengt kan gewoon blijven zitten.

Lezen!
Rustig... Zoals ik het las, ging het om iedere werknemer van de overheid die het DEI-programma heeft gebruikt. Letterlijke tekst op nu.nl.
Donald Trump heeft op de tweede dag van zijn presidentschap de aanval geopend op het diversiteitsbeleid binnen de Amerikaanse overheid. Woensdag om 17.00 uur moeten alle werknemers van deze zogeheten DEI-programma's met betaald verlof zijn gestuurd.
Letterlijk: "alle werknemers van 'deze' programma's (binnen de overheid).

Maar het zal inderdaad alleen gaan om de mensen die de DEI-programma's uitvoeren. Lezen is niet altijd het probleem, soms is de manier van schrijven onduidelijk.

Het leek mij ergens ook wel logisch dat hij mensen die via DEI een baan hebben gekregen ook opnieuw wil laten solliciteren. Immers op onjuiste wijze aan de baan gekomen volgens de gedachtegang van Trump. Maar dat zal juridisch wel te lastig/onmogelijk zijn.

(Wat ik in ieder geval wel begrijp, is dat Trump gisteren niet alle LHBTIQ+-mensen van de VS in één keer heeft ontslagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
World Citizen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:11:
[...]

Ja, je ziet daar wel verandering in. De podcast van 3 uur met Trump had in een dag tijd meer dan 100 miljoen views. Er is een grotere groep mensen die direct contact hebben met de mensen die ze willen kennen.

Vroeger had je enkel contact via media. Technisch gezien bepaalde de TV wat ze uitzonden en de krant wat ze printen.

Nu luister je direct naar de persoon die je wilt horen, en dat soort podcasts zijn enorm populair. Je kunt in een uur of 3 best wel bepalen wat je er van vind.

Zo zag ik er laatst een van een acteur die ik hoog had zitten. Die droom werd heel hard afgebroken in 3 uur tijd :).

Het komt wel goed. Vanaf Wilders/Trump zullen politici zich echt moeten laten zien. Geen schild meer aan traditionele media.
Dus als ik je goed begrijp zeg je dat je je persoonlijke voorkeuren baseert op de persoonlijkheid van de persoon en niet op hun kwaliteiten? Een goede acteur is een slechte acteur omdat hij buiten zijn werk om een mening heeft die jij niet deelt? Een een fascistoïde politicus is een prima vent omdat hij grappig is in een interview met een man die niet kritisch na kan denken. Toch?

Ik vond Charlton Heston een afschuwelijke opportunistische engerd, maar een prima acteur die zijn Oscar en andere awards verdiende. En ik vond Reagan een grappige vent die erg likeable was, maar zijn verschrikkelijke beleid was het begin van het einde van de economie en democratie in Amerika.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Playa del C. Er staat toch vrij letterlijk "werknemers van de DEI programma's".
Niet 'alle werknemers die door deze programma's op een vacature terecht gekomen zijn'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
tiswat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:45:
[...]

En we moeten natuurlijk niet vergeten wie al die extreem rechtse terroristen opgeroepen heeft om die bestorming uit te voeren.
Het wordt weer een apartheid staat, hoewel dat natuurlijk nooit echt weggeweest is daar. Maar nu komen er zelfs wetten dat bepaalde straffen strenger zullen zijn voor bepaalde groepen mensen. Dus ja dat was al een heel naar land om in te wonen, maar dat wordt alleen maar erger.
Het enige goede van het beleid is dat andere landen nu straks zonder de VS verder zullen moeten en gaan inzien dat dat ook gewoon kan. Dan brokkelt steeds verder de macht van dat land af, ook al is daar weinig meer van over gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

enchion schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 23:47:

Staatsubsidies voor de 6 billionaires die met Trump aan tafel zitten he. Dan hoeven ze het geld zelf niet bij elkaar te sprokkelen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
World Citizen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:11:
[...]

Dit valt of staat wel met de integriteit van de betreffende persoon. Goed werkende media zouden ook geen schild moeten zijn, maar dienen juist voor het bieden van duiding en context, en het stellen van kritische noten en vragen.

Juist dit laatste zie je dus in rap tempo afgebouwd worden in Amerika. Het luisteren naar iemand die er om bekend staat leugens te verspreiden en te grossieren in manipulatieve tactieken geeft je zeker wel een goed beeld van wat voor vlees je in de kuip hebt, wanneer je hier drie uur lang naar luistert. Maar je moet wel doorhebben dat je dus drie uur lang naar legens en manipulatie hebt zitten luisteren. Is dat niet het geval, dan was een samenvatting van een nieuwsbericht een beter alternatief geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:59:
[...]

En aangezien hij vannacht in een klap 1500 mensen gratie heeft verleend, hoeft dat ook niet bij één persoon te blijven.
Ook enkele criminelen die niets met hem te maken hebben gehad is gratie verleend. Zo heeft Ross Ulbricht, de drugshandelaar die via zijn "Silk Road" op het dark web zijn waren verkocht, gratie gekregen.

Geen idee wat Trump daarmee wil bereiken, behalve het signaal afgeven dat wat hem betreft de handel in drugs niet zo ernstig is, behalve blijkbaar als die drugs via Canada en Mexico worden geleverd want die landen gaan straks gestraft worden met zware invoerheffingen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Horla
  • Laatst online: 22:06
tiswat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:11:
[...]
De mening dat de best gekwalificeerde op de positie moet zitten, daar ben ik wel voor. Anders is het gewoon discriminatie.
Op zich geef ik je gelijk maar wetenschappelijk onderzoek heeft al lang geleden aangetoond dat mensen onbewust discrimineren. Als je bv nooit een gehandicapte persoon op je werk hebt gezien, ga je niet veel incentive hebben om deze aan te nemen. Dan zie je o.a. alleen problemen als: is de deur wel breed genoeg voor zijn rolstoel, is er op die verdieping een geschikte wc, etc. Oei, al die mogelijke problemen, ik neem de witte man wel die ook solliciteerde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:36

Zewatanejo

Fine Thanks!

FunkyTrip schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Staatsubsidies voor de 6 billionaires die met Trump aan tafel zitten he. Dan hoeven ze het geld zelf niet bij elkaar te sprokkelen.
Dit is gewoon een opzichtelijke greep uit de staatskas als je het mij vraagt. En niet zon kleintje ook. Ik zien niet echt hoe dit het publieke belang dient, maar het is des te duidelijker dat dit het voornamelijk het belang dient van een klein groepje rondom Trump.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
tiswat schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:59:
[...]

het is nu wachten op een 'nacht van de lange messen' om de partij en maatschappij te zuiveren van ongewenste elementen.

Wikipedia: Nacht van de Lange Messen

gevolgd door een 'machtigingswet' Wikipedia: Machtigingswet (1933) om wat zaken door te drukken zonder checks and balances

en dan is het klaar met de democratie aan de andere kant van de oceaan ;w we hebben het allemaal eerder gezien en deze keer is het niet een 'wir haben es nicht gewust' want 100 jaar geleden deden we het ook 8)7

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

mercapto schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Dus als ik je goed begrijp zeg je dat je je persoonlijke voorkeuren baseert op de persoonlijkheid van de persoon en niet op hun kwaliteiten?
Nee niet echt. Het valt me alleen op dat iemand zelf vaak dingen met wat meer context uitlegt of in dit soort podcast wat meer tijd heeft om uit te leggen wat hij bedoeld. Ik vind het eerlijker om iemand te beoordelen als ik ook direct naar die persoon luister.

Vervolgens is het ook handig om naar iemand te luisteren die kritisch is, en ook naar de media.
Maar oordelen op basis van media en een kritisch persoon zonder ook naar de persoon zelf te luisteren vind ik gevaarlijk.

FreeReef.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13
Allard schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:09:
[...]

Ook enkele criminelen die niets met hem te maken hebben gehad is gratie verleend. Zo heeft Ross Ulbricht, de drugshandelaar die via zijn "Silk Road" op het dark web zijn waren verkocht, gratie gekregen.

Geen idee wat Trump daarmee wil bereiken, behalve het signaal afgeven dat wat hem betreft de handel in drugs niet zo ernstig is, behalve blijkbaar als die drugs via Canada en Mexico worden geleverd want die landen gaan straks gestraft worden met zware invoerheffingen.
De capitoolbestormers waren een verkiezingsbelofte, maar Ulbricht is zeker een bij zondere.

Het toont ook aan hoe failliet de VS is.
De presidentiële decreten zorgden er voor dat Obama nog iets kon. De fracties en preventieve gratis van Biden waren een begrijpelijke voorkoming van een (aangekondigde) werkelijke heksenjacht. Maar toont ook aan hoe gevaarlijk precedentwerking is.
Al had Trump dit soort middelen sowieso ingezet.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
Zwelgje schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:27:
[...]

het is nu wachten op een 'nacht van de lange messen' om de partij en maatschappij te zuiveren van ongewenste elementen.

Wikipedia: Nacht van de Lange Messen

gevolgd door een 'machtigingswet' Wikipedia: Machtigingswet (1933) om wat zaken door te drukken zonder checks and balances

en dan is het klaar met de democratie aan de andere kant van de oceaan ;w we hebben het allemaal eerder gezien en deze keer is het niet een 'wir haben es nicht gewust' want 100 jaar geleden deden we het ook 8)7
Zoals ik het nu zie gaat dit sneller gebeuren dan we denken. Maar Trump gaat er wel voor zorgen dat de prijs van eieren omlaag gaat (maar ondertussen wel even het prijsplafond van medicijnen eraf halen).

Het is een grote trietse bende.

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De eerste door Trump voorgedragen bestuuder verslaat het zinkende schip al:
Zakenman Vivek Ramaswamy heeft zich teruggetrokken als hoofd van het DOGE Departement, het nieuwe ministerie onder Donald Trump, dat de overheidsbureaucratie moet gaan verminderen. Volgens bronnen kon hij niet opschieten met Elon Musk, met wie hij het departement zou leiden.

Officieel heet het dat Ramaswamy, die eerder een poging deed om in 2024 presidentskandidaat namens de Republikeinen te worden, zich nu beschikbaar wil stellen voor het gouverneurschap van de staat Ohio en daar alle energie in wil steken.

Maar het platform Politico citeert diverse bronnen die zeggen dat Musk van Ramaswamy afwilde.

Verschillende Republikeinen zouden zich hebben geërgerd aan bericht op X tijdens een discussie over H-1B-visa, die internationale techtalenten nodig hebben om in de VS te kunnen werken.

Eind december bekritiseerde Ramaswamy de Amerikaanse cultuur en stelde hij dat technologiebedrijven buitenlandse werknemers inhuren vanwege een mentaliteit die ‘middelmatigheid boven uitmuntendheid heeft vereerd’.
Aldus https://www.emerce.nl/nie...urtjes-techambiance-trump

Dat is rap. Dat er nog maar velen mogen volgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
FunkyTrip schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Loyaliteit kopen ook. Zonder de techreuzen is Trump over 4 jaar geen president meer. Met is hij dat wellicht voor de rest van zijn leven, maar dat zal voor iedereen (structureel, en vaak steeds meer) wat moeten opleveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:48
Project 2025 in full effect:
Donald Trump heeft op de tweede dag van zijn presidentschap de aanval geopend op het diversiteitsbeleid binnen de Amerikaanse overheid. Woensdag om 17.00 uur moeten alle werknemers van deze zogeheten DEI-programma's met betaald verlof zijn gestuurd.

De afdeling personeelszaken van de Amerikaanse regering heeft dinsdag een memo met de deadline verstuurd, meldt CBS News. Het is de bedoeling dat iedereen die met betaald verlof wordt gestuurd later definitief vertrekt. DEI staat voor diversity, equity and inclusion (diversiteit, gelijke kansen en inclusie).

Om 17.00 uur moeten ook alle publieke websites over DEI-initiatieven uit de lucht zijn, staat in het memo. Sommige federale departementen hebben dit soort websites al verwijderd, meldt persbureau AP.
Bron: https://www.nu.nl/verkiez...n-vandaag-met-verlof.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Brazos schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:56:
[...]

Loyaliteit kopen ook. Zonder de techreuzen is Trump over 4 jaar geen president meer. Met is hij dat wellicht voor de rest van zijn leven, maar dat zal voor iedereen (structureel, en vaak steeds meer) wat moeten opleveren.
Trump is over 4 jaar sowieso geen president meer, tenzij hij een Poetintje doet en die regels verandert.

[ Voor 3% gewijzigd door vickypollard op 22-01-2025 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
wildhagen schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:43:

[...]

Dat zal vast niet vrijwillig gebeurd zijn, maar Musk is de nieuwe Steve Bannon.

J.D. Vance lijkt vooralsnog geen enkele invloed te hebben en lijkt voornamelijk te zijn aangesteld als stromannetje, omdat Musk geen echte Amerikaan is en die rol niet kan vervullen.

[ Voor 18% gewijzigd door P-Rock op 22-01-2025 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
vickypollard schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:59:
[...]

Trump is over 4 jaar sowieso geen president meer, tenzij hij een Poetintje doet en die regels verandert.
Hij is hard op weg. Ik denk niet dat het een rustige overdracht wordt wanneer de nieuwe president een Democraat blijkt.

[ Voor 16% gewijzigd door P-Rock op 22-01-2025 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
[...]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, alle seinen zijn eigenlijk dat als hij dat nog in goede gezondheid haalt, hij president blijft. De vorige keer dat hij plaats moest maken deed hij een couppoging, deze keer is zijn positie veel sterker, en steun veel breder.

De enige manier waarop ik Trump nog zie vertrekken is zijn gezondheid of overlijden (al dan niet natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

wildhagen schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:43:

[...]

Die was al opgestapt voor de inauguratie :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

hneel

denkt er het zijne van

Ik kwam dit complete overzicht tegen van alle decreten die Trump onlangs getekend heeft:

https://reportersonline.n...p-daadwerkelijk-besloten/

Ik dat dat dit wel interessant / relevant kan zijn voor deze discussie.
In de meeste media vind je immers alleen maar een selectie hieruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

P-Rock schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:06:
[...]

Hij is hard op weg. Ik denk niet dat het een rustige overdracht wordt wanneer de nieuwe president een Democraat blijkt.
Hoe gaan de democraten winnen als alle social media de algoritmes dusdanig aanpassen dat ze vrijwel onzichtbaar zullen zijn :?
De enige positieve aandacht die ze zullen krijgen is van vintage media als CNN die vervolgens direct een kritisch artikel laten volgen om niet biased te lijken.

Verder is tegen die tijd weer een flinke gerrymeandering aan de gang geweest en een aantal stemblokkades aangebracht, want de GOP krijgt daarin de komende 4 jaar vrij spel.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

FunkyTrip schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Hoe gaan de democraten winnen als alle social media de algoritmes dusdanig aanpassen dat ze vrijwel onzichtbaar zullen zijn :?
De enige positieve aandacht die ze zullen krijgen is van vintage media als CNN die vervolgens direct een kritisch artikel laten volgen om niet biased te lijken.

Verder is tegen die tijd weer een flinke gerrymeandering aan de gang geweest en een aantal stemblokkades aangebracht, want de GOP krijgt daarin de komende 4 jaar vrij spel.
Ik ben ook heel bang dat de mogelijkheid tot een vreedzame machtsoverdracht naar een Democratische president nu steeds verder weg aan het liggen is.

Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe lang de United States of America nog heel United gaat zijn.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
[...]

Dat heeft hij al lang meerdere keren aangekondigd dat hij dat zou gaan doen. Zelfs in de vorm van een belofte aan zijn kiezers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

fisherman schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Dat heeft hij al lang meerdere keren aangekondigd dat hij dat zou gaan doen. Zelfs in de vorm van een belofte aan zijn kiezers.
Hij is al oud. Maar of we nog een normale presidident gaan zien na Trump. Lijkt een beetje er op dat Biden het einde van een tijdperk is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Civil War.. Een (naar mijn idee) goede film die een toekomst laat zien die niet eens zover weg meer lijkt te zijn..

Daarna 'Idiocracy' opzetten om te zien dat de werkelijkheid satire heeft ingehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zewatanejo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Dit is gewoon een opzichtelijke greep uit de staatskas als je het mij vraagt. En niet zon kleintje ook. Ik zien niet echt hoe dit het publieke belang dient, maar het is des te duidelijker dat dit het voornamelijk het belang dient van een klein groepje rondom Trump.
Is dit ook niet weer een verkeerde interpretatie. Die bedrijven, investeren zelf dat geld. Niet dat het heel fris overkomt, eerst een streep door (poging tot) wetgeving, dan in het witte huis een persco "bedankt mr president, dit kan dankzij u". Ik ben bang dat wat er uit de koker komt iets gaat zijn waar de honden geen brood van lusten.

(En ik vind AI een verrekte handige tool, wat mij juist bedenkingen geeft dat ten eerste een selecte groep toegang heeft, en dat die selecte groep die het ontwikkelt nogal vreemde ideeën heeft (eacc tags tieren weeldig), als het een revolutie wordt wordt het een van have's en have not, dat heeft juist overheid toezicht nodig om die effecten te beperken en geen compleet scheve machtsbalans te doen ontstaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Brazos schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:16:

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, alle seinen zijn eigenlijk dat als hij dat nog in goede gezondheid haalt, hij president blijft. De vorige keer dat hij plaats moest maken deed hij een couppoging, deze keer is zijn positie veel sterker, en steun veel breder.
En na de gratie die Trump verleend heeft, zijn de 'leiders' van de couppoging ook weer gewoon beschikbaar om hem te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

D-Ed schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:57:
Civil War.. Een (naar mijn idee) goede film die een toekomst laat zien die niet eens zover weg meer lijkt te zijn..
Ja, alleen jammer dat ze in die film te weinig nadruk hadden gelegd op het verhaal er achter.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
De enige mogelijkheid om Trump zijn termijn niet uit te laten zitten is als mr. Coke & Burgers een hartaanval krijgt, of dat iemand weer een JFK'tje probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Brazos schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:16:
[...]

De enige manier waarop ik Trump nog zie vertrekken is zijn gezondheid of overlijden (al dan niet natuurlijk).
Dat lijkt wel zo, maar met zo heel veel stemmen verschil heeft hij nou ook weer niet gewonnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MObEKCSf-HmisLzULW0EW9bxjOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZfiB8aHZX4zorOqKRfbidly.png?f=fotoalbum_large
nog geen 3 miljoen stemmen verschil.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:38:
De enige mogelijkheid om Trump zijn termijn niet uit te laten zitten is als mr. Coke & Burgers een hartaanval krijgt, of dat iemand weer een JFK'tje probeert.
Ik denk dat we dan voor de rest van zijn termijn tegen een AI versie van Trump zitten te kijken. (Of prerecorded messages.)

Pagina: 1 ... 6 ... 164 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.