World Citizen schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:50:
[...]
Ik zie eigenlijk dat precies andersom. Even los waar je voor bent, maar de hele media staat toch vol met dingen die Trump en Elon in een slecht daglicht zet?
Ik zie niet het grote probleem met deze 2 dus ik ben wat gematigder gestemd. Ik vind het vooral heel jammer dat er zo emotioneel word gereageerd. Ook in dit topic is de emotie erg hoog en vaak af te lezen in woordkeuze. Afschilderen van bepaalde personen is hier maar al te normaal. Zie de reactie hieronder...
Ik zag eigenlijk hetzelfde toen Wilders won. Er was toen ook een periode van heftige emotie in comments op Tweakers.
Je word hier toch niet aangevallen?
Vind je? Ik ben namelijk van mening dat de media toch vooral inzet op het vergoeilijken en struisvogelpolitiek om toch vooral geen ophef te creëren. Het wordt gebracht alsof het glas toch "eventueel halfvol zou kunnen zijn", terwijl iedereen bij klaarlichte dag kan zien dat de laatste druppels langzaam maar zeker aan het verdampen zijn en men bijkans de temperatuur ook nog een graadje hoger draait.
Dat heeft weinig met emotie te maken, maar met observatie. Al moet ik zeggen dat dergelijke gelaten reacties weldegelijk zekere emoties opwekken.
Hetzelfde zag je natuurlijk ook bij Wilders. Maar wanneer je begaan bent met het land, ziet dat er problemen zijn (concrete problemen i.c.m. verslagenheid en polarisatie), en verwacht dat je met winst voor hem niet dichter bij de oplossingen komt, maar er juist twee stappen verder van verwijderd bent, is het dan niet meer dan logisch dat dit emoties opwekt? En zijn die, gezien de geboekte resultaten in het afgelopen jaar, sowieso niet volledig terecht gebleken?
offtopic:
Ik zou er betoog voor kunnen voeren dat juist het uitblijven van emoties het werkelijke maatschappelijke probleem is. Men haalt de schouders op alsof dergelijke verschuivingen in de politiek de normaalste zaak van de wereld zijn, totdat het te laat is het schip nog goedschiks te kunnen keren.
Denk ik dat de wereld vergaat met Trump? Nee, dat niet. Maar we zijn wel weer een paar flinke stappen dichterbij gekomen.
Denk ik dat het mee kan vallen? Jazeker, die kans is aanwezig. Maar die kans is wel een stuk kleiner dan bij een alternatief. En de toon die de muziek maakt herinnert toch echt aan vervlogen tijden. En ook als hij maar de helft van z'n plannen om weet te zetten, is dat alsnog geen zegen voor de mensheid.
Ik vrees dat de video "Nazikeule im Dritten Reich" nog vaak, te vaak, gerefereerd gaat (moeten) worden.