Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Glashelder schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:49:
[...]
Voor Epstein zou het heel logisch zou zijn om zo'n lijst bij te houden: dat is leverage voor mocht hij ooit gepakt worden. We weten dat Trump een smeerlap is en goede banden had met Epstein en het lijkt voor de hand te liggen dat hij op een dergelijke lijst zou voorkomen.
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 19% gewijzigd door NMH op 15-07-2025 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 93% gewijzigd door NMH op 14-07-2025 20:10 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Waarom ben je daar zo van overtuigd? Ik vind het verrassend dat dat zo voor zoete koek geslikt wordt.

Ik ben er eerder van overtuigd dat die lijst er wel is maar die is te gevoelig om vrij te geven.
In een strafzaak is het helemaal niet mogelijk zomaar dingen geheim te houden... het is geen politieke zaak, maar een strafrechterlijk onderzoek... dat betekent gewoon dat ook de beslissing over de vrijgave helemaal geen "politiek besluit" is dat genomen wordt door een bepaalde partij met als doel vooral de een andere partij te beschadigen...

maar dit besluit wordt genomen door een rechter en gaat vooral over een afweging tussen rechten... zowel het recht op privacy van mensen of aanklagers die genoemd worden in de dossiers... en het recht van het publiek op tranbsparantie.

Overigens is er bv in de zaak Maxwell allang een openbaring geweest, januari 2024: Waarbij ook de dossiers vrijwel geheel ongecensureerd qua namen gepubliceerd is... daaruit kunnen we al halen hoevaak bv mensen als Bill Clinton en Donald Trump (71 maal) genoemd werden en in welke context ...
echter dat trok lang niet zoveel aandacht omdat het veel 'spannender' is eenregelinge nietszeggende tweets vol complottheorieen te publiceren, dan je op feitelijke en verifieerbare data te beroepen, en te moeten toegeven dat alles waarop mensen 'hopen' dat er bekend zou worden, helemaal niet waar is...

Sorry, maar ik zie de Epstein-zaak toch vooral ook als een vorbeeld van hoe mensen omgaan met via sociale media verspreiddde complottheorieen... waarbij ze weinig aandacht hebben voor wat feitelijk aantoonbaar is, maar voral willen horen wat ze willen zien... nclusief ook een veelvoud aan duidelijk twijfelachtige beschuldigingen, die eerder op lucht baseert zijn...

Ongetwijfeld heeft Trump zich als een sexuele predator gedragen in de negentiger jaren toen hij betrokken was bij de Pageant-shows..
Ook overduidelijk is dat hij wist dat daarbij bepaalde zakenpartners (John Casablancas, Jean-Luc Brunel en dus Jeffrey Epstein) overduidelijk een vorkeur voor zeer jonge, en deels minderjarige meisjes hadden....
Echter is het sterk te betwijfelen of er ooit echte bewijzen zijn dat Trump zelf op extreem jong viel, het lijkt eerder dat hij toch op vrouwen viel met duidelijk sterker ontwikkelde geslachtskenmerken...

Wat je nu vooral ziet is dat een zeer grote groep zich enkel voor de Epstein-zaak intersseren vanwege Trump, en omdat ze enkel willen horen dat 'Trump' daarbij iets strafbaars gedaan zal hebben... en dat ze dan roepen dat "hij de files niet openbaar maakt, omdat hij zelf iets te verbergen heeft"...

De realiteit is eerder dat ondanks dat Trump president is, hij helemaal niks te beslissen heeft over publicatie van die files (overigens wel opvallend dat ook dat niet graag door hem verteld wordt, omdat dat ook niet in het narratief valt dat Trump zn sekte/cult-achtige volgers probeert te laten geloven; en dat is een beeld van een president die boven alle macht staat en in zijn eentje zomaar ales zou mogen beslissen ... en die zeker zich niet aan rechterlijke uitspraken te houden heeft)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:08

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Waarom ben je daar zo van overtuigd? Ik vind het verrassend dat dat zo voor zoete koek geslikt wordt.

Ik ben er eerder van overtuigd dat die lijst er wel is maar die is te gevoelig om vrij te geven.

Voor Epstein zou het heel logisch zou zijn om zo'n lijst bij te houden: dat is leverage voor mocht hij ooit gepakt worden. We weten dat Trump een smeerlap is en goede banden had met Epstein en het lijkt voor de hand te liggen dat hij op een dergelijke lijst zou voorkomen.
Ik vermoed dat er mogelijk geen letterlijke lijst is, maar wel genoeg ander bewijs zoals foto's, video's, en gegevensuitwisselingen om een aantal mensen voor lange tijd in de bak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Man sterft aan longpest in Arizona, terwijl gelijktijdig een hoop prairiehonden ook overlijden:

https://www.theguardian.c...na-death-pneumonic-plague

De officiële reactie is dat de twee niet gerelateerd zijn, maar met het stel debielen dat federaal nu is aangesteld kunnen er vragen worden gesteld over de betrouwbaarheid van zulke uitingen.

Alsof een potentiële vogelgriep-epidemie niet zorgwekkend genoeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:04

DropjesLover

Dit dus ->

Amphiebietje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:35:
Man sterft aan longpest in Arizona, terwijl gelijktijdig een hoop prairiehonden ook overlijden:

https://www.theguardian.c...na-death-pneumonic-plague

De officiële reactie is dat de twee niet gerelateerd zijn, maar met het stel debielen dat federaal nu is aangesteld kunnen er vragen worden gesteld over de betrouwbaarheid van zulke uitingen.

Alsof een potentiële vogelgriep-epidemie niet zorgwekkend genoeg was...
Past bij de denkbeelden van het land, terug naar de middeleeuwen...

Al zijn er de afgelopen 100 jaar meerdere uitbraken en doden door gevallen in de VS, ook in de laatste 20 jaar.

Trump is goed gemasseerd door Rutte zeg, de quote bij de NOS doet flink denken aan Grima (Lord of the Rings)
Rutte prees het besluit over het leveren van Amerikaanse wapens aan Oekraïne. "Een geweldig besluit." "U wilt dat Oekraïne zich kan blijven verdedigen", zei hij tegen een instemmend knikkende Trump.
https://nos.nl/artikel/25...re-heffingen-voor-rusland

Maar het lijkt voor nu even dat Trump redelijk klaar is met Putin.
14 Patriots voor Oekraïne (gekocht door de "NAVO")
Flinke sancties voor Rusland
Flinke sancties voor handelspartners van Rusland

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 14-07-2025 19:52 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Eerst zien en dan pas geloven dat er weer iets gaat veranderen in de oorlog in Oekraïne. Ik geloof er namelijk niks van… in de waan van de dag kan het overmorgen weer helemaal anders zijn als Trump weer door iemand op z’n teentjes is getrapt.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
DropjesLover schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:49:
[...]

Noord korea en iran zullen er wel om lachen. Maar we weten allemaal dat china flink verdiend aan deze oorlog. 100% tariffs voor china? Of taco.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

LAD93 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:04:
Eerst zien en dan pas geloven dat er weer iets gaat veranderen in de oorlog in Oekraïne. Ik geloof er namelijk niks van… in de waan van de dag kan het overmorgen weer helemaal anders zijn als Trump weer door iemand op z’n teentjes is getrapt.
Oh absoluut.
En dan belt Putin hem op dag 49 weer eens en wordt alles afgeblazen want Putin wil echt wel hoor, great guy.

Maar tot nu toe is het meer en hardere taal dan tot nu toe. En die 14 patriot systemen. Nu nog langdurige leveringen van de raketten er voor...
stylezzz schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:11:
[...]

Noord korea en iran zullen er wel om lachen. Maar we weten allemaal dat china flink verdiend aan deze oorlog. 100% tariffs voor china? Of taco.... ;)
China is wel het grootste probleem met de drone-onderdelen.

[ Voor 21% gewijzigd door DropjesLover op 14-07-2025 20:17 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Freak187 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:50:
[...]

Dat laatste vind ik wel meevallen. Maar de MAGA wereld heeft als prioriteit (met stip op 1) het hele immigratie-issue. Alles wat Trump daarbuiten doet is niet belangrijk. Althans.. tot het moment komt dat ze van Medicare/Medicaid worden afgesloten, maar dat komt pas over 2 jaar in zicht.
Dat ligt er aan aan wie je het vraagt. Er zitten ook heel wat strenge Christenen onder zijn kiezers (vanwege dat hij anti abortus is), al de rest nemen ze er dan bij. En zo heeft meer van die truukjes, zijn mijonairsvriendjes die hem om andere redenen steunen en al de rest nemen ze er bij.

Trump heeft het populisme geperfectionneerd en buit het maximaal uit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

Freak187

geen

Marzman schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:07:
[...]

Dat ligt er aan aan wie je het vraagt. Er zitten ook heel wat strenge Christenen onder zijn kiezers (vanwege dat hij anti abortus is), al de rest nemen ze er dan bij. En zo heeft meer van die truukjes, zijn mijonairsvriendjes die hem om andere redenen steunen en al de rest nemen ze er bij.

Trump heeft het populisme geperfectionneerd en buit he maximaal uit.
Eens. Al zijn al die strenge Evangelicals natuurlijk ook uit op een blank Amerika. Uiteindelijk komt het volgens mij grotendeels uit op angst voor een ander(e) (kleur). Niet gelijk de vervangingstheorie, maar zoveel mogelijk uitholling van de zwakkere (vaak de minderheden).

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:06
Thalaron schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:31:
[...]

Ik denk dat dat ook niet handig zou zijn. Je wilt JUIST dat MAGA mensen zélf gaan nadenken/ tegengas gaan geven. Als Democraten dit nu gaan aanpakken, dan zie ik de bui wel hangen dat het omslaat in negativiteit richting Democraten.
Dat is wel lastig, want als je geen tegengas geeft dan zit er geen enkele rem op. Geef je wel tegengas, dan heb je het opeens gedaan. Damned if you do, damned if you don't.

Extreme(re) en populistische politiek is lastig te bestrijden, het zal een keer moeten imploderen. Hopelijk niet ten koste van al te veel burgers en medemensen.

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Amerikaans Hooggerechtshof bepaalt dat Department of Education gesloopt mag worden zonder toestemming van het Congres:

https://www.nbcnews.com/p...ion-department-rcna211450

Op naar een de facto 4e wereld land.

Zo langzamerhand begin ik mij af te vragen of de Republikeinse rechters van het hooggerechtshof soms in die documenten van Epstein voorkomen - of ze zijn omgekocht...werkelijk ongelofelijk hoe ze Trump gewoon compleet de vrije hand geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
DropjesLover schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:49:
[...]

Maar het lijkt voor nu even dat Trump redelijk klaar is met Putin.
14 Patriots voor Oekraïne (gekocht door de "NAVO")
Flinke sancties voor Rusland
14 Patriot-systemen of 14 raketten? Dat is wel een behoorlijk verschil.
En intussen is dit precies wat Poetin wil: hij krijgt vrij spel om zich vijftig dagen lang uit te leven op Oekraïne.

Ik praat regelmatig met MAGA-aanhangers op Twitter.
Veel van hen geven zelfs toe dat Trump in het verleden mogelijk smerige dingen heeft gedaan met kinderen — maar, zeggen ze, hij is nu een "born again Christian", dus zijn zonden zijn hem vergeven.
En laten we vooral niet vergeten dat God persoonlijk die kogel voor hem heeft doen afwijken: He is the Chosen One!

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Freak187 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:14:
[...]

Eens. Al zijn al die strenge Evangelicals natuurlijk ook uit op een blank Amerika. Uiteindelijk komt het volgens mij grotendeels uit op angst voor een ander(e) (kleur). Niet gelijk de vervangingstheorie, maar zoveel mogelijk uitholling van de zwakkere (vaak de minderheden).
En ze willen een niet-woke amerika. De evangelicals steunen Trump volgens mij ook omdat Trump niet woke is, d.w.z. dat hij tegen transseksuelen, homo's etc is. Dit zit nogal hoog in die groeperingen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Amphiebietje schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:34:
Amerikaans Hooggerechtshof bepaalt dat Department of Education gesloopt mag worden zonder toestemming van het Congres:

Zo langzamerhand begin ik mij af te vragen of de Republikeinse rechters van het hooggerechtshof soms in die documenten van Epstein voorkomen - of ze zijn omgekocht...werkelijk ongelofelijk hoe ze Trump gewoon compleet de vrije hand geven.
Detail is dat education al op staat-nivea geregeld is. Het federale departement had als kerntaak om al die 50 staten vergelijkbaar/gelijkwaardig te houden.
Later is is daar financiële steun voor de zwakkeren bij gekomen.

Maar inderdaad ongelooflijk en zo extreem kortzichtig... Trump gaat hier geen last van krijgen (tenzij hij 100 wordt).

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freak187 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:14:
[...]

Er zijn ook veel niet blanke Christenen in de VS hoor en die steunen Trump ook (een gedeelte van mijn schoonfamilie bijvoorbeeld).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ben niet meer verbaasd om heel eerlijk te zijn.

Het lijkt een beetje op een rijk derdewereldland, maar dat is toch altijd al geweest? Als je kijkt hoe ze met armen en sociale voorzieningen om gaan, gezondheidszord. Burgers die zichzelf mogen bewapenen (ooit ontstaan omdat de politie het niet kon, maar dat krijg je er niet meer uit).

/▌

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 20:26

Mja... ik sta er zelf een stuk zwartgalliger in. Zelfs ALS het hooggerechtshof hier en meerdere andere dingen Trump zou dwarsbomen is er volgens mij al heel veel permanente schade toegebracht. De enige manier waarop ik dit nog goed zie komen is als het eerst nog veel slechter gaat. Dit alles krijg je niet meer via de reguliere manieren teruggebogen - ik vrees dat hier een opstand voor nodig gaat zijn. En dat komt pas als het veel slechter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vanaalten schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:15:
[...]

Mja... ik sta er zelf een stuk zwartgalliger in. Zelfs ALS het hooggerechtshof hier en meerdere andere dingen Trump zou dwarsbomen is er volgens mij al heel veel permanente schade toegebracht. De enige manier waarop ik dit nog goed zie komen is als het eerst nog veel slechter gaat. Dit alles krijg je niet meer via de reguliere manieren teruggebogen - ik vrees dat hier een opstand voor nodig gaat zijn. En dat komt pas als het veel slechter gaat.
Yup, eens... Roep ik al een hele tijd. Dit gaat zonder bloedvergieten niet omgekeerd worden...

En helaas lijken de andere brandhaarden voor rechts populisme er weinig van te leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04

FunkyTrip

Funky vidi vici!

MikeyMan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:46:
En helaas lijken de andere brandhaarden voor rechts populisme er weinig van te leren.
En als we dan ook hier op de puinhopen van burgeroorlog en totaal geimplodeerde wereldeconomie staan te kijken, zeggen we "we really did have everything, didnt we?"

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:46
En wat mij gisteren opviel is dat hij het praatje voor het publiek hield. NATO koopt wapens van USA en betaalt ervoor, zij zijn verantwoordelijk voor waar het blijft. Wij vangen enkel het geld en zijn niet verantwoordelijk voor wat ermee gebeurt.

Hiermee neemt hij alleen verder afstand van het conflict want voor alle trumpiots is NATO overzees en eng. Door het op deze manier te brengen kan hij nog steeds zoete broodjes bakken met Rusland en eigen volk en geen verantwoording nemen. Als het escaleert ligt het niet aan USA maar aan de 'anderen'.

Taco blijft een Taco. Ondertussen stelt hij termijnen van 50 dagen voor terwijl hij zelf al vaak niet langer dan 2 dagen weet waar hij het over had. Ik heb er nog weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bvanham schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:44:
En wat mij gisteren opviel is dat hij het praatje voor het publiek hield. NATO koopt wapens van USA en betaalt ervoor, zij zijn verantwoordelijk voor waar het blijft. Wij vangen enkel het geld en zijn niet verantwoordelijk voor wat ermee gebeurt.

Hiermee neemt hij alleen verder afstand van het conflict want voor alle trumpiots is NATO overzees en eng. Door het op deze manier te brengen kan hij nog steeds zoete broodjes bakken met Rusland en eigen volk en geen verantwoording nemen. Als het escaleert ligt het niet aan USA maar aan de 'anderen'.

Taco blijft een Taco. Ondertussen stelt hij termijnen van 50 dagen voor terwijl hij zelf al vaak niet langer dan 2 dagen weet waar hij het over had. Ik heb er nog weinig vertrouwen in.
Ik zou als ik Oekraine was ook nog niet stoppen met plan b (of misschien is dat dan zelfs plan a). Hij is inderdaad zo wispelturig. Misschien staat hij morgen weer op met 'heb ik dat gezegd?' Dan kan Rutte er aan toevoegen dat hij er ook geen actieve herrinnering aan heeft.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 16:36

De grondwet van Amerika stamt uit de 18e eeuw. Voor ons is de grondwet een levend artikel waar je af en toe een update voor uitbrengt maar die Amerikanen zien hun grondwet als een heilige tekst.

Je hebt zelfs hooggeleerde weirdos die zich proberen in te leven in de geest van de Founding Fathers.
Wij hebben een standbeeld van Thorbecke staan maar hij is een dode boomer die niks te maken heeft met de politiek van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
vanaalten schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 09:15:
[...]

SCOTUS kun je efficiënt buitenspel zetten door court packing.

De democraten hebben nu nog te veel fiducie in het systeem. Ze zouden moeten erkennen en uitdragen dat de GOP het systeem onherstelbaar beschadigd heeft.

Het instrument court packing is lastig in te zetten, omdat dit waarschijnlijk niet de belangen van de miljardairs dient. En ook de DEMS zijn daarvan afhankelijk voor campagne.

Het vergt ook een bredere visie van de DEMS hoe de Amerikaanse samenleving moet functioneren en op welke principes. Maar heb het idee dat ze vasthouden aan wat er is.

Maar wellicht staat er een populaire radicale democraat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:00

Player1S

Probably out in the dark

emeralda schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:53:
[...]

De grondwet van Amerika stamt uit de 18e eeuw. Voor ons is de grondwet een levend artikel waar je af en toe een update voor uitbrengt maar die Amerikanen zien hun grondwet als een heilige tekst.

Je hebt zelfs hooggeleerde weirdos die zich proberen in te leven in de geest van de Founding Fathers.
Wij hebben een standbeeld van Thorbecke staan maar hij is een dode boomer die niks te maken heeft met de politiek van vandaag.
het is best "grappig" hoe uneducated de gemiddelde (rechtse) Amerikaan is met betrekking tot hun grondwet.

Ene moment gillen ze dat hij niet aangepast kan worden maar als je dan verteld dat het recht op wapens juist een aanpassing is op hun grondwet krijgen ze spontaan kortsluiting in hun hoofd.

Over recht op wapenbezit gesproken. Benieuwd wanneer trump daar aan gaat tornen. Eem echte dictatuur slaagt natuurlijk nooit als het volk wapens in overvloed heeft dus vroeg of laat moet hij daar van af.

Ook benieuwd of het volk dan daadwerkelijk de 2nd gaat gebruiken waar het voor bedoelt is of dat ze zich in allerlei bochten wringen om trump's beslissing goed te praten.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hun grondwet is ook wel een beetje raar, ze kunnen daar al geen alcoholcontrole doen zoals bij ons omdat ze een pc moeten hebben om je aan te houden. En als ze je aanhouden hoef je ze niks te geven, niet je naam etc. De politie verzint er dan weer dingen omheen om toch hun werk te kunnen doen, 'ik ruik alcohol'. Youtube staat er vol mee.

Want vrijheid.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:40

Vrijdag

De Zwarte

Player1S schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:11:
[...]

het is best "grappig" hoe uneducated de gemiddelde (rechtse) Amerikaan is met betrekking tot hun grondwet.

Ene moment gillen ze dat hij niet aangepast kan worden maar als je dan verteld dat het recht op wapens juist een aanpassing is op hun grondwet krijgen ze spontaan kortsluiting in hun hoofd.

Over recht op wapenbezit gesproken. Benieuwd wanneer trump daar aan gaat tornen. Eem echte dictatuur slaagt natuurlijk nooit als het volk wapens in overvloed heeft dus vroeg of laat moet hij daar van af.

Ook benieuwd of het volk dan daadwerkelijk de 2nd gaat gebruiken waar het voor bedoelt is of dat ze zich in allerlei bochten wringen om trump's beslissing goed te praten.
Met al die data die inmiddels is geroofd, moet het toch een klein kunstje zijn om wapenbezit te koppelen aan stemgedrag? Hoef je alleen maar de niet-trump stemmers te dwingen hun schiettuig in te leveren. Of je laat ICE even langskomen, die hebben straks budget zat :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vrijdag schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:48:
[...]

Met al die data die inmiddels is geroofd, moet het toch een klein kunstje zijn om wapenbezit te koppelen aan stemgedrag? Hoef je alleen maar de niet-trump stemmers te dwingen hun schiettuig in te leveren. Of je laat ICE even langskomen, die hebben straks budget zat :P
Nee als ze achter 2A aan gaan is iedereen de sjaak. Er komt een moment dat ook de cult geraakt wordt en dat er wel wat wakker worden. Dat wil je voor zijn en ze de wapens al afgepakt hebben

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

HEY_DUDE schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:05:
[...]

SCOTUS kun je efficiënt buitenspel zetten door court packing.

De democraten hebben nu nog te veel fiducie in het systeem. Ze zouden moeten erkennen en uitdragen dat de GOP het systeem onherstelbaar beschadigd heeft.

Het instrument court packing is lastig in te zetten, omdat dit waarschijnlijk niet de belangen van de miljardairs dient. En ook de DEMS zijn daarvan afhankelijk voor campagne.

Het vergt ook een bredere visie van de DEMS hoe de Amerikaanse samenleving moet functioneren en op welke principes. Maar heb het idee dat ze vasthouden aan wat er is.

Maar wellicht staat er een populaire radicale democraat op.
Maar dan maak je het toch alleen maar erger? Ik snap je reflex wel hoor, maar in een aantal gevallen zijn de Democraten niks beter dan de GOP.
En als je de ene radicaal met de andere radicaal wil oplossen... volgens mij gaat dat niet werken.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Marzman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 08:25:
[...]

Er zijn ook veel niet blanke Christenen in de VS hoor en die steunen Trump ook (een gedeelte van mijn schoonfamilie bijvoorbeeld).
Maar die zien denk ik niet dat Trump een veelkoppig monster is. Aan de ene kant pro Evangelical, aan de andere kant zo racistisch als de pest. Op een gegeven moment keert die hele machine zich tegen een bepaalde groep die aan de beurt is nadat 'woke' verslagen is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik moet zeggen, Rutte is aardig op weg met het bespelen van Trump wat betreft Oekraïne. De (defensieve) wapenleveranties van de VS via de EU aan Oekraïne kan je mijns inziens rechtstreeks op het conto van Rutte schrijven. Het is nog wel afwachten of die 50 dagen ultimatum stand houdt bij Trump. Met hem weet je het natuurlijk nooit.

Maar toch, petje af voor Rutte. Zag net een gesprek met hem bij Fox News, hij komt gewoon erg goed over. En z'n steenkolen Engels gaat ook nog eens vooruit.

Hij doet zijn naam als het ultieme oliemannetje eer aan. Denk dat je geen betere sec.gen van de NAVO kunt bedenken tijdens het tijdperk Trump 2 en de geopolitieke situatie op dit moment.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 15-07-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Freak187 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:44:
[...]

Maar dan maak je het toch alleen maar erger? Ik snap je reflex wel hoor, maar in een aantal gevallen zijn de Democraten niks beter dan de GOP.
En als je de ene radicaal met de andere radicaal wil oplossen... volgens mij gaat dat niet werken.
Ik denk dat het vooral tijd is dat de democraten duidelijk gaan zien dat de GOP het systeem gesloopt heeft inclusief SCOTUS. Er zijn weinig mogelijkheden om zaken recht te zetten. En het zou ook niet de eerste keer in de historie zijn dat er met court packing gedreigd is om politiek zaken geregeld te krijgen. Court packing is wel een nucleaire optie en ik denk niet snel opportuun. Maar hopen dat zaken vanzelf beter worden, is wishful thinking. De GOP een enorm belang bij deze samenstelling van SCOTUS, dat kun je gebruiken om zaken geregeld te krijgen straks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
DutchOwnage schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:10:
Ik moet zeggen, Rutte is aardig op weg met het bespelen van Trump wat betreft Oekraïne. De (defensieve) wapenleveranties van de VS via de EU aan Oekraïne kan je mijns inziens rechtstreeks op het conto van Rutte schrijven. Het is nog wel afwachten of die 50 dagen ultimatum stand houdt bij Trump. Met hem weet je het natuurlijk nooit.

Maar toch, petje af voor Rutte. Zag net een gesprek met hem bij Fox News, hij komt gewoon erg goed over. En z'n steenkolen Engels gaat ook nog eens vooruit.

Hij doet zijn naam als het ultieme oliemannetje eer aan. Denk dat je geen betere sec.gen van de NAVO kunt bedenken tijdens het tijdperk Trump 2 en de geopolitieke situatie op dit moment.
Ik vraag me af als de vrede toch plotseling uitbreekt we Rutte niet de Nobelprijs voor de vrede moeten geven :+ Ik zag hem ook naast Trump en kan me niet aan de indruk onttrekken dat Rutte de puppet master was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Freak187 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:46:
[...]

Maar die zien denk ik niet dat Trump een veelkoppig monster is. Aan de ene kant pro Evangelical, aan de andere kant zo racistisch als de pest. Op een gegeven moment keert die hele machine zich tegen een bepaalde groep die aan de beurt is nadat 'woke' verslagen is.
Ja, hij pakt van alle populistische stromingen één issue dat voor die groep mensen niet onderhandelbaar is. Dat ze dat niet doorzien snap ik ook niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tja, Rutte. Ik had de man liever hoog in de Unie gezien. De NAVO is niet meer aangezien er twijfel is over artikel 5. Derhalve is de Unie belangrijker dan ooit, en met al die radicalen in het Europees Parlement zou Rutte geknipt zijn om ons bij elkaar te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 15-07-2025 13:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
dawg schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:45:
Tja, Rutte. Ik had de man liever hoog in de Unie gezien. De NAVO is niet meer aangezien er twijfel is over artikel 5. Derhalve is de Unie belangrijker dan ooit, en met al die radicalen in het Europees Parlement zou Rutte geknipt zijn om ons bij elkaar te houden.
Hij is geen NAVO baas voor het leven hé ;).

Zou me niets verbazen dat er een flinke lobby vanuit Brussel op gang komt zodra zijn termijn afloopt. Hij is een meester in het de boel bij elkaar houden en het behalen van de gestelde doelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

dawg schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:45:
Zonder de VS is er ook nog steeds een NAVO, het zou onzin zijn om dat allemaal opnieuw uit te gaan vinden en op te zetten. Europa moet onafhankelijker worden van de VS en we moeten ons zelf kunnen verdedigen. Dat besef is er nu. Dat Trump dit sneller voor elkaar heeft gekregen dan Putin is toch een prestatie. Ook al komt die door wispelturigheid/onbetrouwbaarheid.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Player1S schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:54:
[...]

Nee als ze achter 2A aan gaan is iedereen de sjaak. Er komt een moment dat ook de cult geraakt wordt en dat er wel wat wakker worden. Dat wil je voor zijn en ze de wapens al afgepakt hebben
Nee, komt men aan de wapens van de Democraten, en je protesteert niet, je bent geen Democraat.
Daarna komt men voor de wapens van de loonies/geesteszieken, en protesteert niet want je bent niet geestesziek.
Daarna komt men voor de wapens van de criminelen, en protesteert niet want je bent geen crimineel.
Daarna komt men voor de wapens van de drugsverslaafden en je protesteert niet want je bent niet drugsverslaafd.
.
.
.

BThGvNeOA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

DutchOwnage schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:10:

Voortschrijdend inzicht van Biden? Hij was het die perse Rutte als nieuwe NAVO chef wilde. Wat ironisch is want alles wat 'Sleepy Joe' heeft gedaan deugd van geen kanten volgens Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
kazuka schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:37:
[...]

Voortschrijdend inzicht van Biden? Hij was het die perse Rutte als nieuwe NAVO chef wilde. Wat ironisch is want alles wat 'Sleepy Joe' heeft gedaan deugd van geen kanten volgens Trump.
Ah oké. Had het even niet voor de geest dat het op uitdrukkelijke voorspraak van Biden was. Dan inderdaad prima gezien van Joe.

Des te knapper dan van Rutte weer om het vertrouwen van Trump te winnen, waar het op lijkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Marzman schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:17:
[...]

Zonder de VS is er ook nog steeds een NAVO, het zou onzin zijn om dat allemaal opnieuw uit te gaan vinden en op te zetten. Europa moet onafhankelijker worden van de VS en we moeten ons zelf kunnen verdedigen. Dat besef is er nu. Dat Trump dit sneller voor elkaar heeft gekregen dan Putin is toch een prestatie. Ook al komt die door wispelturigheid/onbetrouwbaarheid.
Ik zou dat dan toch geen NAVO meer noemen eigenlijk.
En valt wel mee, tijdens de eerste termijn van Trump gebeurde er ook niets aan defensie. En nu hij een tweede keer gekozen is nog steeds niet (vermoed ik) als men niet zou denken dat hij er slechts voor 4 jaar zit.

Speculatie van mijn kant maar in de Unie wil men eigenlijk liever niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

alexbl69 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:52:
[...]

Hij is geen NAVO baas voor het leven hé ;).

Zou me niets verbazen dat er een flinke lobby vanuit Brussel op gang komt zodra zijn termijn afloopt. Hij is een meester in het de boel bij elkaar houden en het behalen van de gestelde doelen.
Hoe knap ik het ook van Rutte vind, hij blijft enorm visie-loos en vooral goed in bestaande status-quo's in stand houden.
Terwijl net de EU behoorlijk moet hervormen om besluitvaardiger, daadkrachtiger en democratischer (voor de burger) te worden.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:01
DropjesLover schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:55:
[...]

Hoe knap ik het ook van Rutte vind, hij blijft enorm visie-loos en vooral goed in bestaande status-quo's in stand houden.
Terwijl net de EU behoorlijk moet hervormen om besluitvaardiger, daadkrachtiger en democratischer (voor de burger) te worden.
Het blijft een politicus hé :). Gooi er een muntje in en hij doet wat er gevraagd wordt.

Kijk naar de transformatie van Wopke Hoekstra. Het zijn net acteurs.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:02
Gisteren maakte de VS inflatie cijfers bekend, deze ging van 2.4% in mei naar 2.7% in juni.
Analisten trekken daaruit de conclusie dat de importheffingen nu langzaam de burgers beginnen te raken.
Dit omdat er een relatief sterkte inflatie stijging is bij bijv. meubels en apparatuur. Producten waarin redelijk wat hout en aluminium worden gebruikt, waarop dus extra heffingen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

alexbl69 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 06:44:
[...]

Het blijft een politicus hé :). Gooi er een muntje in en hij doet wat er gevraagd wordt.

Kijk naar de transformatie van Wopke Hoekstra. Het zijn net acteurs.
Dan ben je een acteur of manager.

Een politicus hoort ideeën voor de samenleving te hebben en daar aan vast te houden. Je kan veel van hem zeggen, maar zoals dus een Trump, Sanders, Timmermans, Wilders, etc.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:16
DropjesLover schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:55:
[...]

De EU moet idd hervormen, maar dat is toch niet de verantwoordelijkheid van Rutte in zijn Navo rol?

Mbt de NAVO is het voor Europe juist belangrijk dat hij de NAVO/status-quo in stand houd totdat Europe idd stappen heeft gemaakt om meer zelfredzaam te zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Bossie schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:35:
[...]

De EU moet idd hervormen, maar dat is toch niet de verantwoordelijkheid van Rutte in zijn Navo rol?

Mbt de NAVO is het voor Europe juist belangrijk dat hij de NAVO/status-quo in stand houd totdat Europe idd stappen heeft gemaakt om meer zelfredzaam te zijn.
Zie waar ik op reageer, mogelijke lobby om Rutte na zn NAVO gig president van de EU te maken ;)

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 18:16
DropjesLover schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:40:
[...]

Zie waar ik op reageer, mogelijke lobby om Rutte na zn NAVO gig president van de EU te maken ;)
Dit is de reden dat ik niet moet reageren voordat ik mijn koffie op heb :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25
https://www.bbc.com/news/articles/ckgl4dl334go
US President Donald Trump has said Attorney General Pam Bondi should release "whatever she thinks is credible" on sex offender Jeffrey Epstein, as he faces a rare backlash from supporters after seeking to draw a line under the case.
Tsja... openbaar maken wat "Bondi" geloofwaardig vindt. Dat is natuurlijk allesbehalve transparant. Het risico is groot dat er selectief wordt vrijgegeven, en dat we geen volledig beeld krijgen. Uiteindelijk komt de waarheid waarschijnlijk toch wel naar buiten, maar dan onvolledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stroopwafels schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:55:
https://www.bbc.com/news/articles/ckgl4dl334go

[...]

Tsja... openbaar maken wat "Bondi" geloofwaardig vindt. Dat is natuurlijk allesbehalve transparant. Het risico is groot dat er selectief wordt vrijgegeven, en dat we geen volledig beeld krijgen. Uiteindelijk komt de waarheid waarschijnlijk toch wel naar buiten, maar dan onvolledig.
Het risico is ook groot dat er gewoon wat wordt verzonnen, waarschijnlijk iets dat tegenstanders van Trump in een kwaad daglicht stelt. "Immigranten eten niet alleen honden en katten, maar ook (figuurlijk) jonge kinderen" of "Hillary en Obama in een ondergrondse pizzeria met babies" o.i.d.

Het moet namelijk geloofwaardig zijn voor MAGA-supporters, niet de rest.

[ Voor 9% gewijzigd door Amphiebietje op 16-07-2025 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:18

Auredium

Informaticus Chaoticus

Het probleem wat de VS heeft en waar wij ook over moeten waken is dat de VS bijna geen objectief nieuws heeft.

Al decennia lang is het nieuws in de VS afhankelijk van commerciële kanalen gefinancierd door bedrijven, religies en belanghebbende partijen. Je ziet dit ook als je kijkt naar hun nieuwszenders. Er is zo goed als geen onafhankelijk en ongekleurd nieuws.

Het is voor de Amerikaanse overheid ook niet relevant om staats gefinancierde zenders te hebben die conform strikte mediaregels objectief nieuws moeten hebben,. Deze dogma is naar voren geduwd onder het mom dat staat gefinancierde media een communistisch iets is maar de realiteit is dat objectief nieuws als gevaarlijk wordt gezien in een land waar men vooral stemmers wilt manipuleren.

Met de komst van social media is deze manipulatie en distancering van objectieve werkelijkheid in een stroomversnelling gekomen. We zien nu ook bij de VS dat samenzwering en complot theorieën als veel mensen worden gezien als regulier nieuws omdat voor veel mensen in de VS nieuws gewoon wordt gezien als interpreteerbare waarheid.

Wij hier in Europa zijn zo ver nog niet. Maar je ziet wel dat populistische partijen zoals de PVV hieraan schroeven. Onder het mom van kostenbesparing willen ze staatsmedia uitkleden omdat objectief nieuws hun niet goed uit komt.

Ik wil zelf niet af van staatsmedia en begrijp dat het betekend dat er wat van mijn geld naartoe moet. Maar die hoeveelheid geld is peanuts vergeleken bij de hoeveelheid geld die het mij kost als er gejaagd moet worden op spoken omdat er een kritieke massa van samenzweringstheorie aanhangers is.
Wel is het zo dat ik vind dat er wat serieuzer moet worden gekeken naar nieuwere media en de mogelijkheden om daarmee de jongere generatie te bereiken.

In de VS daarentegen zie ik het alleen nog maar goed komen als er een regelrechte revolutie komt. De hele politiek daar moet worden schoon geveegd aan beide kanten van het politieke eiland. De influx van geld door lobbyisten moet worden ingeperkt en belangenverstrengeling moet keihard worden aangepakt van het moment dat iemand het politieke of justitiële apparaat in gaat tot helemaal aan de top. Dat gaat momenteel echter zeker niet gebeuren.

Mensen zoals Mamdani (hopelijk schrijf ik het goed) zijn hoopvolle eerste tekenen maar de realiteit is dat als ze het volgens de regels spelen ze weg worden gemaaid door de heersende politieke machten voordat ze wat kunnen bereiken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Auredium schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:00:
Wij hier in Europa zijn zo ver nog niet. Maar je ziet wel dat populistische partijen zoals de PVV hieraan schroeven. Onder het mom van kostenbesparing willen ze staatsmedia uitkleden omdat objectief nieuws hun niet goed uit komt.

Ik wil zelf niet af van staatsmedia en begrijp dat het betekend dat er wat van mijn geld naartoe moet. Maar die hoeveelheid geld is peanuts vergeleken bij de hoeveelheid geld die het mij kost als er gejaagd moet worden op spoken omdat er een kritieke massa van samenzweringstheorie aanhangers is.
Wel is het zo dat ik vind dat er wat serieuzer moet worden gekeken naar nieuwere media en de mogelijkheden om daarmee de jongere generatie te bereiken.
Wat je met de NOS ook ziet is dat het door alt-rechts wordt weggezet als "linkse propaganda". Zelfs op tweakers hoor je dat veel. Zo is het dus ook een manier waarop ze dat proberen te ondermijnen.

En de neoliberalen (VVD en D'66) hebben natuurlijk ook al decennia geprobeerd het systeem zo veel mogelijk te ondermijnen, al is dat volgens mij meer om conceptuele redenen (ze geloven te veel in een vrije markt en kleine overheid).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Auredium schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:00:
Het probleem wat de VS heeft en waar wij ook over moeten waken is dat de VS bijna geen objectief nieuws heeft.

Al decennia lang is het nieuws in de VS afhankelijk van commerciële kanalen gefinancierd door bedrijven, religies en belanghebbende partijen. Je ziet dit ook als je kijkt naar hun nieuwszenders. Er is zo goed als geen onafhankelijk en ongekleurd nieuws.

Het is voor de Amerikaanse overheid ook niet relevant om staats gefinancierde zenders te hebben die conform strikte mediaregels objectief nieuws moeten hebben,. Deze dogma is naar voren geduwd onder het mom dat staat gefinancierde media een communistisch iets is maar de realiteit is dat objectief nieuws als gevaarlijk wordt gezien in een land waar men vooral stemmers wilt manipuleren.

Met de komst van social media is deze manipulatie en distancering van objectieve werkelijkheid in een stroomversnelling gekomen. We zien nu ook bij de VS dat samenzwering en complot theorieën als veel mensen worden gezien als regulier nieuws omdat voor veel mensen in de VS nieuws gewoon wordt gezien als interpreteerbare waarheid.

In de VS daarentegen zie ik het alleen nog maar goed komen als er een regelrechte revolutie komt. De hele politiek daar moet worden schoon geveegd aan beide kanten van het politieke eiland. De influx van geld door lobbyisten moet worden ingeperkt en belangenverstrengeling moet keihard worden aangepakt van het moment dat iemand het politieke of justitiële apparaat in gaat tot helemaal aan de top. Dat gaat momenteel echter zeker niet gebeuren.

Mensen zoals Mamdani (hopelijk schrijf ik het goed) zijn hoopvolle eerste tekenen maar de realiteit is dat als ze het volgens de regels spelen ze weg worden gemaaid door de heersende politieke machten voordat ze wat kunnen bereiken.
Ik luisterde toevallig gisteren naar De Ongelooflijke Podcast over de invloed van de "machine" op de mens en hoe ons dat beïnvloed heeft sinds mensenheugenis. Erg veel raakvlakken met wat er momenteel in Amerika gebeurd en hoe Trump bijvoorbeeld een perfect vehikel is voor social media.

Ik vond het een boeiende discussie en zeker een aanrader om te beluisteren: https://npo.nl/luister/po...elooflijke-podcast/127204

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Ik geloof dat we er inmiddels zeker van kunnen zijn dat Trump uitgebreid voorkomt in de documenten over Epstein, gezien dat hij nu de furore over het niet vrijgeven van de documenten poogt te spinnen in dat de Epstein zaak een samenzwering tegen hemzelf is:

https://www.theguardian.c...-68782ea48f088603e1f6207f
In an interview with Real America’s Voice, the far-right network created to host Steve Bannon’s podcast, Donald Trump said on Wednesday that the FBI should investigate what he called “the Jeffrey Epstein hoax” as part of a criminal conspiracy against him.

Trump made the comment after his host John Solomon, a partisan journalist who worked with Rudy Giuliani in 2019 to spread false rumors about Joe Biden’s anticorruption effort in Ukraine, said that he had confirmed that the FBI has opened an investigation into an alleged, decade-long criminal conspiracy to use the federal government against him.
Gelijktijdig wordt degene die de Epstein zaak leidde ontslagen:

https://www.theguardian.c...urene-comey-fired-sources

Dus nu zal er wel een nep-onderzoek komen met 'resultaten' waaruit zal blijken dat Trump het grote slachtoffer is, een slachtoffer als geen ander in de geschiedenis, het Grootste slachtoffer ooit zelfs, en dat X, Y, en Z de ware daders zijn (vul voor X, Y, Z in wat je wilt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Amphiebietje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 07:52:
Ik geloof dat we er inmiddels zeker van kunnen zijn dat Trump uitgebreid voorkomt in de documenten over Epstein, gezien dat hij nu de furore over het niet vrijgeven van de documenten poogt te spinnen in dat de Epstein zaak een samenzwering tegen hemzelf is:

https://www.theguardian.c...-68782ea48f088603e1f6207f

[...]

Gelijktijdig wordt degene die de Epstein zaak leidde ontslagen:

https://www.theguardian.c...urene-comey-fired-sources

Dus nu zal er wel een nep-onderzoek komen met 'resultaten' waaruit zal blijken dat Trump het grote slachtoffer is, een slachtoffer als geen ander in de geschiedenis, het Grootste slachtoffer ooit zelfs, en dat X, Y, en Z de ware daders zijn (vul voor X, Y, Z in wat je wilt).
X= Biden
Y= Obama
Z= Hillary

🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd gaan de deportaties naar twijfelachtige landen door:

https://www.theguardian.c...watini-in-southern-africa
The state department’s most recent human rights report on Eswatini, which has been ruled since 1986 by King Mswati III, points to “credible reports of: arbitrary or unlawful killings, including extrajudicial killings; torture and cruel, inhuman, or degrading treatment or punishment by the government”. There were credible reports that some political prisoners were tortured in detention, according to the state department. Prison conditions overall varied, though facilities were plagued with overcrowding, disrepair, poor nutrition and ventilation and unchecked prisoner-on-prisoner violence.
Werkelijk het beste van het beste dat je kan vinden om mensen naartoe te deporteren. /s

Ogenschijnlijk ook in strijd met de eigen richtlijnen van het Trump-regime:
US immigration and customs enforcement (Ice) will generally wait at least 24 hours to deport someone after informing them of their removal to a so-called “third country”, according to a memo dated 9 July from the agency’s acting director, Todd Lyons.

Ice could remove them, however, to a so-called “third country” with as little as six hours’ notice “in exigent circumstances”, the memo said, as long as the person was provided the chance to speak with an attorney.

The memo stated that migrants could be sent to nations that have pledged not to persecute or torture them “without the need for further procedures”. The new Ice policy suggested the Trump administration could move quickly to send migrants to countries around the world.
Natuurlijk hangt dat geheel op wat onder "further procedures" valt. Als dat enkel het woord "ja" is bij een vraag of mensen mishandeld mogen worden, dan heb je er niets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:02
Amphiebietje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 07:52:
Ik geloof dat we er inmiddels zeker van kunnen zijn dat Trump uitgebreid voorkomt in de documenten over Epstein
Persoonlijk twijfel ik daar ook niet aan. Ik twijfel er ook niet aan dat (hoge) Democraten ook meer dan eens voorkomen, anders had Biden de lijst al lang vrij kunnen geven. Ik vind ook dat de Democraten relatief weinig tegengas geven momenteel, want er zijn inmiddels ook genoeg Republikeinse aanhangers die willen dat de documenten openbaar worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

TheBrut3 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:10:
[...]

Persoonlijk twijfel ik daar ook niet aan. Ik twijfel er ook niet aan dat (hoge) Democraten ook meer dan eens voorkomen, anders had Biden de lijst al lang vrij kunnen geven. Ik vind ook dat de Democraten relatief weinig tegengas geven momenteel, want er zijn inmiddels ook genoeg Republikeinse aanhangers die willen dat de documenten openbaar worden gemaakt.
Er was een stemming eergisteren. Alle Democraten stemde om de gegevens te openbaren. Alle Republikeinen stemde om dat niet te doen.

De wil is er dus bij de Democraten wel; hoofdzakelijk omdat de grootste fallout toch naar de Republikeinen gaat. Van Trump is bekend dat hij vrienden was met Epstein en ik meen mij te herinneren dat zijn privé vliegtuig meermaals naar Epsteins eiland is gevlogen.

Al het indirecte bewijs lijkt er in ieder geval op te wijzen dat Trump hoogst waarschijnlijk betrokken is geweest bij Epsteins vuile zaakjes.

We moeten niet heel verbaasd zijn dat de Republikeinse achterban hier hard op gaat. Maga is decennia lang gecultiveerd middels samenzwering theorieën. Ze zijn letterlijk getraind door media en politiek om dit soort zaken te geloven en er kwaad over te worden. Het is niet zo heel vreemd dat Maga helemaal los gaat over de Epstein zaak in dat licht.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:16

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
TheBrut3 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:10:
[...]

Persoonlijk twijfel ik daar ook niet aan. Ik twijfel er ook niet aan dat (hoge) Democraten ook meer dan eens voorkomen, anders had Biden de lijst al lang vrij kunnen geven.
Over de historie van die infameuze 'Epstein client list'. Het lijkt vooral een buiten proportie geblazen conspiracy waar MAGA en QANON gretig van gebruik maakten, inclusief personen die nu deel uit maken van Trump zijn regering/het GOP.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Epstein_client_list
During the presidency of Joe Biden from 2021 to 2025, many right-wing figures hypothesized of a list of Epstein's clients not disclosed by the Biden administration.[16] Kash Patel, who was not the director of the FBI at the time, claimed that the FBI was keeping Epstein's "black list", and encouraged a potential administration of Donald Trump to release them if he were to be elected. During the Turning Point Action convention in June 2024, Donald Trump Jr. accused the Biden administration of keeping the list secret to protect pedophiles. In October 2024, JD Vance said "we need to release the Epstein list".[17]
Men staat als GOP zijnde nu dus mogelijk voor de positie dat men moet bewijzen dat iets niet bestaat wat men zelf eerder beweerde (die walk of shame heeft Kash Patel al mogen doen (https://www.axios.com/202...stein-files-fbi-bondi-doj)) of vasthouden aan het verborgen houden van een lijst met beschadigende items of doen alsof je een lijst met beschadigende items zogenaamd zou hebben.

Bedenk dan ook dat Trump NOOIT een fout toe geeft, simpelweg nooit. Zelfs over de meest simpele dingen of kleine missprekingen liegt de man jaren later nog. Er is geen enkele reden om te denken dat hij van dat patroon gaat afwijken: hij zal niet zeggen dat hij iets verzonnen heeft, hij gaat nu gewoon erop inhakken dat het niet nodig is het vrij te geven (denk even terug aan zijn belastingpapieren). De rest van zijn regering/cult zijn simpelweg loyalisten, als de baas roept dat ze moeten springen, vragen ze nog eens niet meer hoe hoog, maar springen ze alvast zo hoog mogelijk om zoveel mogelijk indruk te maken op de baas (vrij naar Gullivers Reizen :) ).

In de tussentijd, wat er daadwerkelijk aan het gebeuren is, is het GOP wat actief in gaat hakken op budgetten die al zijn toegezegd eerder middels een democratisch proces.
https://www.theguardian.c...ans-trump-cancel-spending
Senate Republicans advance Trump bill to cancel $9bn in approved spending

President is looking to claw back money from public media and foreign aid programs to purportedly control US debt
Associated Press
Wed 16 Jul 2025 04.18 CEST

Senate Republicans on Tuesday advanced Donald Trump’s request to cancel about $9bn in previously approved spending, overcoming concerns about what the rescissions could mean for impoverished people around the globe and for public radio and television stations in their home states.
The White House campaign to win over potential holdouts had some success. South Dakota senator Mike Rounds tweeted that he would vote to support the measure after working with the administration to “find Green New Deal money that could be reallocated to continue grants to tribal radio stations without interruption”.

Some senators worried that the cuts to public media could decimate many of the 1,500 local radio and television stations around the country that rely on some federal funding to operate. The Corporation for Public Broadcasting distributes more than 70% of its funding to those stations.
Verdere afbraak van journalistieke kanalen, maar het is al weggeduwd op veel nieuwssites door een waslijst aan 'but Epstein his list'.

Men zou misschien het advies van Mark Rutte moeten volgen:
“Je moet niet reageren op elke stuk rood vlees dat de arena wordt ingegooid”
https://stukroodvlees.nl/over-stuk-rood-vlees/

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44

Zewatanejo

Fine Thanks!

polthemol schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:04:
[...]

Over de historie van die infameuze 'Epstein client list'. Het lijkt vooral een buiten proportie geblazen conspiracy waar MAGA en QANON gretig van gebruik maakten, inclusief personen die nu deel uit maken van Trump zijn regering/het GOP.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Epstein_client_list

[...]

Men staat als GOP zijnde nu dus mogelijk voor de positie dat men moet bewijzen dat iets niet bestaat wat men zelf eerder beweerde (die walk of shame heeft Kash Patel al mogen doen (https://www.axios.com/202...stein-files-fbi-bondi-doj)) of vasthouden aan het verborgen houden van een lijst met beschadigende items of doen alsof je een lijst met beschadigende items zogenaamd zou hebben.

Bedenk dan ook dat Trump NOOIT een fout toe geeft, simpelweg nooit. Zelfs over de meest simpele dingen of kleine missprekingen liegt de man jaren later nog. Er is geen enkele reden om te denken dat hij van dat patroon gaat afwijken: hij zal niet zeggen dat hij iets verzonnen heeft, hij gaat nu gewoon erop inhakken dat het niet nodig is het vrij te geven (denk even terug aan zijn belastingpapieren). De rest van zijn regering/cult zijn simpelweg loyalisten, als de baas roept dat ze moeten springen, vragen ze nog eens niet meer hoe hoog, maar springen ze alvast zo hoog mogelijk om zoveel mogelijk indruk te maken op de baas (vrij naar Gullivers Reizen :) ).

In de tussentijd, wat er daadwerkelijk aan het gebeuren is, is het GOP wat actief in gaat hakken op budgetten die al zijn toegezegd eerder middels een democratisch proces.
https://www.theguardian.c...ans-trump-cancel-spending

[...]

[...]

Verdere afbraak van journalistieke kanalen, maar het is al weggeduwd op veel nieuwssites door een waslijst aan 'but Epstein his list'.

Men zou misschien het advies van Mark Rutte moeten volgen:

[...]

https://stukroodvlees.nl/over-stuk-rood-vlees/
Het interessante is nu wel dat het volhouden dat de lijst niet bestaat en het in de doofpot stoppen van dit dossier waarschijnlijk meer kwaad doet bij de MAGA achterban dan dat evt openbaar zou worden dat Trump met zn handen aan kinderen heeft gezeten. Dat laatste zou zn achterban m nog wel vergeven.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Zewatanejo schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:07:
[...]

Het interessante is nu wel dat het volhouden dat de lijst niet bestaat en het in de doofpot stoppen van dit dossier waarschijnlijk meer kwaad doet bij de MAGA achterban dan dat evt openbaar zou worden dat Trump met zn handen aan kinderen heeft gezeten. Dat laatste zou zn achterban m nog wel vergeven.
Dat kan, maar op de achtergrond gaat een totale afbraak gewoon verder. Of het nu gaat om wat ICE doet, de bezuinigingen, wetsovertredingen door de overheid zelf, massaontslagen en totale kaalslag in het ambtelijk apparaat of de non-evaluatie die de democratische partij zelf voert over wie ze nu zijn en waar ze nu voor staan.

Men kan de president slechts ontslaan via een afzetting, daarvoor heb je het GOP nodig. Het GOP zal dat niet doen, zelfs een poging tot een staatsgreep zorgde bij het GOP voor geen enkele overweging daaraan mee te werken. Maar zelfs als dat lukt, dan krijg je gewoon de volgende: Vance en zal het ecosysteem waarom binnen het GOP/Trump bestaan gewoon actief blijven. Project 2025 is men gewoon punt per punt af aan het tikken, Epstein of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Llopigat schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:28:
[...]

Wat je met de NOS ook ziet is dat het door alt-rechts wordt weggezet als "linkse propaganda". Zelfs op tweakers hoor je dat veel. Zo is het dus ook een manier waarop ze dat proberen te ondermijnen.
Linkse propagande van de staatsmedia :p
En de neoliberalen (VVD en D'66) hebben natuurlijk ook al decennia geprobeerd het systeem zo veel mogelijk te ondermijnen, al is dat volgens mij meer om conceptuele redenen (ze geloven te veel in een vrije markt en kleine overheid).
Ik denk dat er nog wel redelijk nieuws is, maar het probleem is meer dat iedereen zijn eigen nieuws kan kiezen tegenwoordig en als je daar Youtube of iets voor gebruikt dan kom je in een bubble met alleen maar van dat nieuws.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:36
Hij gaat in ieder geval lekker los op zijn supporters die willen dat de Epstein bewijzen boven tafel komen (en natuurlijk ook op de pers en de Democraten, maar dat is standaard).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9DbFXnG06UqZUGRWq30V2od8Kz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eywp6pCGOXUISCxjuMk3hDnd.jpg?f=fotoalbum_large

"I don't want their support anymore!" OK, Donald...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

begrijpt hij de term "pay dirt" eigenlijk wel?

Hij doet alsof ze wederom niks hebben maar volgens mij is pay dirt juist datgene wat je heel veel oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

autje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:18:
Hij gaat in ieder geval lekker los op zijn supporters die willen dat de Epstein bewijzen boven tafel komen (en natuurlijk ook op de pers en de Democraten, maar dat is standaard).

[Afbeelding]

"I don't want their support anymore!" OK, Donald...
Ik had die post inderdaad ook gezien. Ik zie het vooral een poging om dissidenten in het gareel te houden. Vooral de laatste paraaf is heel erg beschuldigd naar zijn eigen achterban toe, in de richting van: "Jullie zijn als honden het vuile werk voor de Democraten aan het doen."
Iets wat je zegt als je mensen schuldgevoel wilt aanpraten. De vraag is hoe erg dit potentiële schuldgevoel aanwezig zal zijn en hoe erg ze waarde hechten aan de Epstein documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:02

Tja, wat kan je nog zeggen. Met zulke “interviews” (vragenrondes) komt de beste man nog steeds fluitend weg, bizar.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Laatst online: 21:49

Piggen

Lekker bakkie

Het zal ook wel afleiding zijn, maar Trump heeft nu gezegd dat Coca-cola voortaan echte suiker gaat gebruiken in plaats van high-fructose corn syrup. De reactie van Coca-cola: eh, daar moeten we nog even naar kijken.

https://www.newsweek.com/...-trump-cane-sugar-2100060
Coca-Cola has responded to President Donald Trump's claim that it had agreed to use real cane sugar in its products, but stopped short of confirming it.

The president wrote on Truth Social on Wednesday: "I have been speaking to Coca-Cola about using REAL Cane Sugar in Coke in the United States, and they have agreed to do so. I'd like to thank all of those in authority at Coca-Cola. This will be a very good move by them — You'll see. It's just better!"

But Coca-Cola, which has not confirmed a move to cane sugar, replied to a comment on Trump's post, saying: "All Coca-Cola brand products are wholesome beverages manufactured in compliance with the federal law."
Alles daar hangt aan elkaar van de HFCS, dus het zou me verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 20:26
Tja, die Epstein-rel is nu flink in het nieuws en jet klinkt alsof Trump daar goed klem mee zit. Mijn verwachting: en komt een ander schandaal of groots evenement en Epstein gaat weer naar de achtergrond. Ik zou niet eens raar opkijken als Amerika een oorlog begint, puur om afleiding hiervan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
vanaalten schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:35:
Tja, die Epstein-rel is nu flink in het nieuws en jet klinkt alsof Trump daar goed klem mee zit. Mijn verwachting: en komt een ander schandaal of groots evenement en Epstein gaat weer naar de achtergrond. Ik zou niet eens raar opkijken als Amerika een oorlog begint, puur om afleiding hiervan te geven.
Dat klinkt als een filmscript :+

Shortly before an election, a spin-doctor and a Hollywood producer join efforts to fabricate a war in order to cover up a Presidential sex scandal.

[ Voor 13% gewijzigd door breew op 17-07-2025 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:50
Ook uit de categorie afleiding: Trump heeft gezegd dat hij zijn oom (professor aan MIT) heeft gevraagd wat voor student Ted Kaczynski (de Unabomber) was. Twee issues daarmee: Kaczynski ging naar Harvard en werd pas in 1996 geïdentificeerd, terwijl Trumps oom al in 1985 overleed.

Of zou Trump 11 jaar voor de FBI al hebben geweten wie de Unabomber was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keuringsdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17:01

keuringsdienst

Rabarber Rabarber

Spookelo schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:39:
Ook uit de categorie afleiding: Trump heeft gezegd dat hij zijn oom (professor aan MIT) heeft gevraagd wat voor student Ted Kaczynski (de Unabomber) was. Twee issues daarmee: Kaczynski ging naar Harvard en werd pas in 1996 geïdentificeerd, terwijl Trumps oom al in 1985 overleed.

Ik zie het probleem niet. Er is vanuit de trump achterban vraag naar "alternatieve feiten" en trump levert dat.

Feitenvrij = > Spoelen & Herhalen voor de komende 3,5 jaar, of langer.

Pretentieus: de onaangename eigenschap van mensen die gezien willen worden als indrukwekkender, succesvoller of belangrijker dan ze werkelijk zijn. Rabarber. Aannames, onderbuikgevoelens, vermoedens, verzinsels, van horen zeggen, grappen = NIETS waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Spookelo schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:39:

Om in de tijdsgeest te blijven die Trump et al gecreëerd hebben en die uitermate succesvol blijkt te zijn anno 2025:

Ik mis even waarom feiten belangrijk zouden zijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Trump zoekt weer afleiding van Epstein en gaat weer aan de stoelpoten van de FED zagen:
Trump ignited more speculation he may fire Federal Reserve Chair Jerome Powell after a Tuesday meeting at which he polled lawmakers about what he should do, CNN reported.

Ousting Powell would be the most overt attempt by a modern president to interfere in the Fed’s role of setting interest rates and could tip the global economy over a cliff. It might also be the riskiest power grab yet of Trump’s expansive second term, since it would traumatize markets by obliterating an assumption that made the US the world’s most powerful economy — that presidents don’t emulate developing world dictators by cooking the books for political gain.

Trump later insisted it was “highly unlikely” he’d dismiss Powell after markets shuddered.
https://edition.cnn.com/2...ein-poll-numbers-analysis

Maar zodra het effect heeft en de markt omlaag reageert weer zo hard mogelijk ontkennen.
There could be a revolt in global markets, including a possible collapse in the dollar and US bonds, if President Donald Trump were to take the unprecedented step of removing Federal Reserve Chair Jerome Powell from the helm of the central bank, as the president has suggested he could do.

The US dollar index, which measures the dollar’s strength against six major foreign currencies, dropped as much as 0.8% Wednesday morning after reports that Trump was moving closer to removing the Fed chair. CBS News first reported the news.
https://edition.cnn.com/2.../markets-trump-powell-fed

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 17-07-2025 12:06 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13:44
Player1S schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:21:
begrijpt hij de term "pay dirt" eigenlijk wel?

Hij doet alsof ze wederom niks hebben maar volgens mij is pay dirt juist datgene wat je heel veel oplevert.
Hitting Pay Dirt: "To achieve sudden success or find something valuable, especially in a financial context"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:56
Dat heeft waarschijnlijk veel meer met haar vader te maken dan met de zaak waar ze aan werkte ... En die twee zaken kwamen nu mooi samen dus prima moment om haar te ontslaan.

En over de "Cliënt List" .. volgens de advocaat van Epstein is er geen list die door Epstein is gemaakt . Alleen een lijst die is opgesteld door de FBI op basis van gesprekken met slachtoffers .

Aldus ds advocaat zelf in de Wall Street Journal:

https://www.wsj.com/opini...-jeffrey-epstein-b0da1cbe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Oooh boy. De Late Show met Stephen Colbert is vanaf volgend seizoen gecanceld "wegens financiële redenen":

https://edition.cnn.com/2...s-cancels-stephen-colbert

Voor wie hem niet kent: hij is redelijk kritisch op Trump en MAGA. En dat is heel vriendelijk uitgedrukt.

Wat het ook is, is de best bekeken late night-show die momenteel draait op een station van een eigenaar die iets van Trump wilde en 16 miljoen USD betaalt voor zijn "presidentiële bibliotheek" om een merger mogelijk te maken.

David Ellison van Skydance, welke Paramount (+ CBS) wil overnemen, is ondanks een donatie aan Biden de zoon van Larry Ellison. Op zich zegt dat weinig, maar Oracle staat bekend om minder frisse praktijken. Dat is geen bewijs, maar wel een direct lijntje naar de tech-oligarchie en bewezen praktijken om te kiezen voor geld ipv de consument.

Wel is er de nuance dat het in het algemeen steeds minder goed gaat met netwerk-TV omdat mensen ook naar andere concepten kijken, maar een show met 2 tot 3 miljoen kijkers die volgens geruchten 15 miljoen weet te betalen als jaarlijks salaris voor de host en doorgaans redelijk lucratief lijkt te zijn in het binnenhalen van kijkers en dus reclameinkomsten klinkt niet heel logisch.

[ Voor 19% gewijzigd door Stukfruit op 18-07-2025 05:34 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nieuw van de WSJ: een brief van Trump aan Epstein voor diens verjaardag.

Jeffrey Epstein’s Friends Sent Him Bawdy Letters for a 50th Birthday Album. One Was From Donald Trump.
It was Jeffrey Epstein’s 50th birthday, and Ghislaine Maxwell was preparing a special gift to mark the occasion. She turned to Epstein’s family and friends. One of them was Donald Trump.

Maxwell collected letters from Trump and dozens of Epstein’s other associates for a 2003 birthday album, according to documents reviewed by The Wall Street Journal.
The letter bearing Trump’s name, which was reviewed by the Journal, is bawdy—like others in the album. It contains several lines of typewritten text framed by the outline of a naked woman, which appears to be hand-drawn with a heavy marker. A pair of small arcs denotes the woman’s breasts, and the future president’s signature is a squiggly “Donald” below her waist, mimicking pubic hair.

The letter concludes: “Happy Birthday — and may every day be another wonderful secret.”
It isn’t clear how the letter with Trump’s signature was prepared. Inside the outline of the naked woman was a typewritten note styled as an imaginary conversation between Trump and Epstein, written in the third person.
“Voice Over: There must be more to life than having everything,” the note began.
Donald: Yes, there is, but I won’t tell you what it is.
Jeffrey: Nor will I, since I also know what it is.
Donald: We have certain things in common, Jeffrey.
Jeffrey: Yes, we do, come to think of it.
Donald: Enigmas never age, have you noticed that?
Jeffrey: As a matter of fact, it was clear to me the last time I saw you.
Trump: A pal is a wonderful thing. Happy Birthday — and may every day be another wonderful secret.
Trump ontkent alles natuurlijk en wil Murdoch en de WSJ aanklagen. De WSJ is een rechtse krant van Murdoch dus wegzetten als een links bolwerk van de Democraten is wat lastiger.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:4llrhdclvdlmmynkwsmg5tdc/bafkreig53ygakrzlpxgcl2dsabh4xdpyganrkcni3hqs5mpg4zlm73yiua@jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 18-07-2025 06:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:27
Stukfruit schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 05:08:
... David Ellison van Skydance, welke Paramount (+ CBS) wil overnemen, is ondanks een donatie aan Biden de zoon van Larry Ellison. ...
Het duurde even voordat ik begreep dat je iets had willen schrijven als "Ondanks dat hij de zoon van Larry Ellison is, heeft David Ellison een donatie aan Biden gedaan"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Stukfruit schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 05:08:
Oooh boy. De Late Show met Stephen Colbert is vanaf volgend seizoen gecanceld "wegens financiële redenen":

https://edition.cnn.com/2...s-cancels-stephen-colbert

Voor wie hem niet kent: hij is redelijk kritisch op Trump en MAGA. En dat is heel vriendelijk uitgedrukt.

Wat het ook is, is de best bekeken late night-show die momenteel draait op een station van een eigenaar die iets van Trump wilde en 16 miljoen USD betaalt voor zijn "presidentiële bibliotheek" om een merger mogelijk te maken.

David Ellison van Skydance, welke Paramount (+ CBS) wil overnemen, is ondanks een donatie aan Biden de zoon van Larry Ellison. Op zich zegt dat weinig, maar Oracle staat bekend om minder frisse praktijken. Dat is geen bewijs, maar wel een direct lijntje naar de tech-oligarchie en bewezen praktijken om te kiezen voor geld ipv de consument.

Wel is er de nuance dat het in het algemeen steeds minder goed gaat met netwerk-TV omdat mensen ook naar andere concepten kijken, maar een show met 2 tot 3 miljoen kijkers die volgens geruchten 15 miljoen weet te betalen als jaarlijks salaris voor de host en doorgaans redelijk lucratief lijkt te zijn in het binnenhalen van kijkers en dus reclameinkomsten klinkt niet heel logisch.
Als Colbert verdwijnt dan vrees ik ook voor Stewart. Hij is ook openlijk kritisch op Trump en tegen zijn eigen werkgever toen hij het ontmantelen van 60 minutes behandelde in zijn show.

Oliver bij HBO zal vooralsnog wel veilig zijn, heeft ook maar 1 aflevering per week, maar het is wel weer een volgende stap in het uitroeien van Trump critici op TV. Slechte zaak.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
En in de tussentijd:

https://www.theguardian.c...n-aid-public-broadcasting
US House passes Trump plan to cut $9bn from foreign aid, public broadcasting

Along with Democrats, only two House Republicans voted against the cut
Wat hier gebeurt is meerdere zaken: men hakt actief in op de publieke omroep aldaar (standaard actie uit het draaiboek van oa. een Orban in Hongarije). Echter: er zijn maar 2 republikeinen die tegen zijn ook, de loyaliteit is dus gewoon helder. Het maakt niet uit wat er gebeurt met bv. een Epstein-zaak, het GOP 'falls in line'.

Wat hier ook helder is: met deze actie komt men terug op besluiten die reeds genomen waren. Dit waren besluiten over budgetten waar ook over onderhandelt is geworden met de democraten en die dus deel waren van bipartisan deals. De facto: er is niet te onderhandelen met het GOP en als je dat idee al hebt, gaan ze de deal aan de kant gooien zodra ze de kans hebben. Hun woord is niets waard.

Binnen het kader van betrouwbaar zijn
https://www.theguardian.c...e-court-congressional-map
De 'votermap' in Florida mag zo hertekend worden dat gerrymandering om wat nog wat democratische stemmen weg te werken helemaal ok is. Het argument van het hof is tenenkrommend
When the Florida legislature redrew the map in 2021, DeSantis went out of his way to chop up the district into four different ones in which white people comprised a majority. DeSantis said at the time that the district, which stretched more than 200 miles from Tallahassee to Jacksonville, had impermissibly sorted voters based on their race.
Men 'sorteert' dus mensen nu op basis van hun huidskleur over verschillende kiesdistricten heen. Dit is gewoon racisme in actie.

En dan komt het hooggerechtshof van Florida met hun uitspraak
Chief justice Carlos Muñiz, a DeSantis appointee, wrote the majority opinion and agreed that the old district was one in which Black voters could elect their preferred candidate and that the new map diminished their ability to do so.
Dus men erkent dat er sprake is van een racistische manier van het verdelen van districten met het oog om hun stemrecht te verminderen.
But, he added, the relevant question was whether it was possible to draw districts that complied with the non-diminishment requirement without allowing race to predominate. The plaintiffs, he said, had not proven that was possible.
Maar de tegenstanders hebben niet aangetoond dat er opties waren om het anders te doen. Het argument komt dus neer op: 'ja nou het is dan wel racistisch, wat niet mag volgens de wet, maar je hebt niet aangetoond dat het zonder deze racistische grondslag kan dus ja, dan mag het gewoon hoor'.

De rechter zegt hier dus dat een 'fait accompli' gewoon ok is, de wet doet er dan niet meer echt toe voor hun.

Dit is niet los te zien van deze actie in Texas
https://www.theguardian.c...e-congressional-map-trump
At the behest of Donald Trump, Texas Republicans are poised to redraw their state’s congressional map to try and gain as many as five congressional seats, a move that is likely to further weaken the influence of the state’s fast-growing non-white population and could wind up backfiring on the party.

The effort to redraw the map represents a blunt and undemocratic effort by Republican lawmakers to pick the voters who elect them, and comes at a time when many of the party’s positions are unpopular. The US president and national Republicans are making the push because the GOP holds a 220-212 advantage in the US House (there are three Democratic vacancies) and Trump’s party typically loses seats in the midterm elections, which will happen next year.
Een gecoordineerde actie om een democratisch proces zo ver mogelijk te sabboteren. Het is te hopen dat mensen dit onthouden als een GOP zichzelf beroept op 'the will of the people', maar ik betwijfel het. Men zou anders als slimmer hebben gehandeld bij de presidentsverkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Wat ik niet snap van die hele Trump/MAGA beweging.

Ze hebben feitelijk de Republikeinse partij overgenomen. Door een mix van enorme donaties tijdens verkiezingen, een media landschap die totaal verrot is en politici die bang zijn voor hun baantje en daarom stil blijven.

In het machtigste land van de wereld, is dat eigenlijk een enorme prestatie.

Maar nu lijkt dat hele Epstein gebeuren een serieuze bedreiging te vormen voor de president.

Dus in een wereld waarin iedereen belangen heeft, waar met miljarden wordt gesmeten. Waar levens kapot worden gemaakt om er zelf beter van te worden, kan zo'n zaak iemand pootje haken.

Ik ga echt denken of er nog hogere machten zijn in dat systeem die denken: ok, Donald heeft ons alles gegeven: een conservatief surpreme court. Een meerderheid in het congres. Een belastingverlaging voor de rijken en uitholling van voorzieningen voor de armen.
Maar dat gedoe met die tarieven is gevaarlijk voor onze portemonne.

We hebben nu de end state behaald, nu tijd voor iemand die wat stabieler is, dus we laten Trump vallen.

Zo het kunnen?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 22:57
Natuurlijk. Dat kan ook de lokale slager zijn die liever Italiaans vlees verkoopt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Freak187 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:23:
Wat ik niet snap van die hele Trump/MAGA beweging.

Ze hebben feitelijk de Republikeinse partij overgenomen. Door een mix van enorme donaties tijdens verkiezingen, een media landschap die totaal verrot is en politici die bang zijn voor hun baantje en daarom stil blijven.

In het machtigste land van de wereld, is dat eigenlijk een enorme prestatie.

Maar nu lijkt dat hele Epstein gebeuren een serieuze bedreiging te vormen voor de president.

Dus in een wereld waarin iedereen belangen heeft, waar met miljarden wordt gesmeten. Waar levens kapot worden gemaakt om er zelf beter van te worden, kan zo'n zaak iemand pootje haken.

Ik ga echt denken of er nog hogere machten zijn in dat systeem die denken: ok, Donald heeft ons alles gegeven: een conservatief surpreme court. Een meerderheid in het congres. Een belastingverlaging voor de rijken en uitholling van voorzieningen voor de armen.
Maar dat gedoe met die tarieven is gevaarlijk voor onze portemonne.

We hebben nu de end state behaald, nu tijd voor iemand die wat stabieler is, dus we laten Trump vallen.

Zo het kunnen?
Je denkt dat het door Trump komt: 'trump heeft ons een conservatief supreme court gegeven', enz. Dat is niet waar, dat is nooit Trump zijn prestatie geweest of per definitie van een enkele persoon. Het is een collectieve actie: Mitch McConnell weigerde nominaties van Obama uit te voeren, gooide het simpelweg niet op de agenda om te stemmen en spaarde zo aanstellingen op. GOP senatoren accepteerden dat McConnell dit deed terwijl ze hem op elk moment terug hadden kunnen fluiten, enz. enz.

Trump is als persoon niet belangrijk, als hij morgen om zou kiepen, ga je dezelfde ellende houden.

De end state is voor de rest nog niet gehaald, als je al een end state voorziet: er zijn nog wel wat stappen te maken waardoor je gewoon af kunt stappen van bv. vrije verkiezingen, rechten van arbeiders, meer sociale voorzieningen die je kunt schrappen, enz. enz.

We moeten niet denken dat deze berg ellende plots is ontstaan of door een paar personen is ontstaan. Misschien is het metaforisch gezien beter om dit te zien als een gezwel die nu een formaat heeft aangenomen dat mensen het opmerken en er last van beginnen te krijgen maar de vraag die er ondertussen ligt of er nog iets aan te doen is of dat de schade al is gebeurd door de jaren heen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

polthemol schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Je denkt dat het door Trump komt: 'trump heeft ons een conservatief supreme court gegeven', enz. Dat is niet waar, dat is nooit Trump zijn prestatie geweest of per definitie van een enkele persoon. Het is een collectieve actie: Mitch McConnell weigerde nominaties van Obama uit te voeren, gooide het simpelweg niet op de agenda om te stemmen en spaarde zo aanstellingen op. GOP senatoren accepteerden dat McConnell dit deed terwijl ze hem op elk moment terug hadden kunnen fluiten, enz. enz.

Trump is als persoon niet belangrijk, als hij morgen om zou kiepen, ga je dezelfde ellende houden.

De end state is voor de rest nog niet gehaald, als je al een end state voorziet: er zijn nog wel wat stappen te maken waardoor je gewoon af kunt stappen van bv. vrije verkiezingen, rechten van arbeiders, meer sociale voorzieningen die je kunt schrappen, enz. enz.

We moeten niet denken dat deze berg ellende plots is ontstaan of door een paar personen is ontstaan. Misschien is het metaforisch gezien beter om dit te zien als een gezwel die nu een formaat heeft aangenomen dat mensen het opmerken en er last van beginnen te krijgen maar de vraag die er ondertussen ligt of er nog iets aan te doen is of dat de schade al is gebeurd door de jaren heen.
Dit.

Trump is een marionet en niet meer dan dat. Hij is een voertuig, een useful idiot. Hij is de Amerikaanse versie van Boris Jeltsin. Een incompetent iemand die gemakkelijk gebruikt kan worden voor de vorming van een autoritair regime.

De Epstein affaire gaat Trump niet zijn kop kosten tenzij de mensen achter hem dat willen. Maar het Waarschijnlijke plan is om in de vier jaar Trump de democratie te ontmantelen en in 2028 iemand aan te stellen naar wens. (Vance?)

Trump zit veilig. De Democraten kunnen hem politiek en gerechtelijk niet doen. Ik zou zelf extreem verbaasd zijn als de midterm elections eerlijk gaan verlopen. Ik zie die elections wel als 'de laatste hobbel'. Het is namelijk als je kijkt naar peilingen zo goed als zeker dat de Democraten die in hun zak hebben. De midterm elections zijn in die zin de kanarie in de kolenmijn (de laatste van een reeks kanaries overigens). Als de midterm election kanarie omvalt en de Republikeinen toch 'winnen' dan is denk ik wel duidelijk dat de Democratie daar is gevallen. Maar zelfs als die kanarie fier overeind blijft staan zit je nog steeds vast in de spreekwoordelijke kolenmijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22
polthemol schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:37:
Binnen het kader van betrouwbaar zijn
https://www.theguardian.c...e-court-congressional-map
De 'votermap' in Florida mag zo hertekend worden dat gerrymandering om wat nog wat democratische stemmen weg te werken helemaal ok is. Het argument van het hof is tenenkrommend

[...]

Men 'sorteert' dus mensen nu op basis van hun huidskleur over verschillende kiesdistricten heen. Dit is gewoon racisme in actie.

En dan komt het hooggerechtshof van Florida met hun uitspraak

[...]

Dus men erkent dat er sprake is van een racistische manier van het verdelen van districten met het oog om hun stemrecht te verminderen.
Iemand is inspiratie gaan opdoen in Zuid-Afrika, en de apartheidswetten die daar in de jaren '50 van vorige eeuw werden goedgekeurd.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
kazuka schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:20:
[...]

Als Colbert verdwijnt dan vrees ik ook voor Stewart. Hij is ook openlijk kritisch op Trump en tegen zijn eigen werkgever toen hij het ontmantelen van 60 minutes behandelde in zijn show.

Oliver bij HBO zal vooralsnog wel veilig zijn, heeft ook maar 1 aflevering per week, maar het is wel weer een volgende stap in het uitroeien van Trump critici op TV. Slechte zaak.
Als Stewart (inclusief de show zonder hem) ook moet gaan dan is het in ieder geval geen toeval meer te noemen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39
Stukfruit schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Als Stewart (inclusief de show zonder hem) ook moet gaan dan is het in ieder geval geen toeval meer te noemen.
Ze kunnen toch wel ergens anders aan de slag, youtube als het echt niet anders kan, of X, X betaalt blijkbaar ook voor content.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Freak187 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:23:

Ik denk dat dit wel weer met een sisser afloopt. Op zoiets gaan ze echt niet hun hele hegemonie laten vallen. Dat wordt gewoon weer een kwestie van 'bonnetje kwijt' of de pikantste documenten worden gewoon niet vrijgegeven.

Het zal me niet verbazen als dit mensen aan beide kanten van het politieke spectrum treft trouwens. Dus de belangen zullen vanuit alle hoeken groot zijn.

En zelfs als het Trump treft dan blijft Vance nog zitten, schiet je ook niet vreselijk veel mee op. Zoals al gezegd (Ik ben het helemaal eens met @Auredium) zijn beiden maar gewoon een afleiding voor wat er echt allemaal gebeurt met dat project 2025. Alleen Trump is beter in afleidingen met zijn olifant in een porseleinkast optredens.

Ondertussen gaat de kabinetsvergadering vooral over de lampen die er hangen... YouTube: 'I Picked It All Myself': Trump Reveals Redecoration Of The Cabinet .... "BREAKING NEWS" natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ezra Klein had hier gisteren een interessante discussie over het Epstein dossier met iemand en Qanon is blijkbaar een van de redenen waarom dit mogelijk voor zoveel onrust zorgt binnen de MAGA en Republikeinse kringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:24
kazuka schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:20:
[...]

Had niet verwacht dat Colbert om financiele redenen zou verdwijnen. Al is het algehele publiek voor 'late night tv' wel behoorlijk aan het slinken. Op basis van dat laatste zou het zomaar kunnen. Colbert had gemiddeld meer dan 8 miljoen kijkers in zijn debuutjaar, maar dat is nu geslonken naar een 'schamele' 2 miljoen.

Timing is niet best, zeker niet na de 60 minutes ellende. Maar lineaire TV is dying anyway... Nog meer zullen volgen.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
C00P schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Ze kunnen toch wel ergens anders aan de slag, youtube als het echt niet anders kan, of X, X betaalt blijkbaar ook voor content.
En waarschijnlijk nog rendabeler ook... op eigen label.

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

CRpt3r55 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:29:
[...]

Had niet verwacht dat Colbert om financiele redenen zou verdwijnen. Al is het algehele publiek voor 'late night tv' wel behoorlijk aan het slinken. Op basis van dat laatste zou het zomaar kunnen. Colbert had gemiddeld meer dan 8 miljoen kijkers in zijn debuutjaar, maar dat is nu geslonken naar een 'schamele' 2 miljoen.

Timing is niet best, zeker niet na de 60 minutes ellende. Maar lineaire TV is dying anyway... Nog meer zullen volgen.
Ze claimen dat het om financiële redenen is. Maar door de timing lijkt het wel heel erg dat het is om de merger van CBS met Skydance door te kunnen laten gaan, dit moet door de Trump admin goedgekeurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
kazuka schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:42:
[...]

Ze claimen dat het om financiële redenen is. Maar door de timing lijkt het wel heel erg dat het is om de merger van CBS met Skydance door te kunnen laten gaan, dit moet door de Trump admin goedgekeurd worden.
Zou kunnen... maar niet 100% na te gaan.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rendabel tot net neutrality om de hoek komt kijken.

Dat is hoe China het effectief doet. Aangezien de borden in parken binnen de VS ook al worden ver-MAGA'ed omdat de teksten "niet positief genoeg" zijn is dit niet eens een onrealistische volgende stap.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Trump steunt nu ook zijn dictatoriale vriendjes uit andere landen, in dit geval Bolsonaro, door de rechters uit hun proces als doelwit te nemen:
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio heeft de visa ingetrokken van de Braziliaanse rechter Alexandre de Moraes van het Hooggerechtshof, diens ,,bondgenoten in de rechtbank" en hun familieleden. Reden is, zo stelt Rubio in een verklaring, de ,,heksenjacht" op de Braziliaanse oud-president Jair Bolsonaro. Die staat in Brazilië terecht voor zijn rol bij het mogelijk willen plegen van een staatsgreep.

Eerder vrijdag perkte Moraes de vrijheid van Bolsonaro in door hem een enkelband op te leggen. De hoogste aanklager van Brazilië vreesde dat de oud-president mogelijk het land wilde ontvluchten, nu het coupproces zijn einde nadert. Bolsonaro kan tot meer dan 40 jaar celstraf worden veroordeeld als hij schuldig wordt bevonden.

Ook kreeg de oud-president een socialemediaverbod opgelegd en mag hij geen contact meer hebben met zijn zoon Eduardo. Eduardo Bolsonaro is Braziliaans parlementslid, maar verblijft al sinds maart in de Verenigde Staten om daar te lobbyen voor zijn vader.

In zijn verklaring stelt Rubio dat president Donald Trump ,,duidelijk heeft gemaakt dat zijn regering buitenlandse staatsburgers die verantwoordelijk zijn voor censuur van beschermde meningsuiting in de Verenigde Staten ter verantwoording zal roepen". Volgens de minister zijn de stappen tegen Bolsonaro zo ingrijpend, dat ze gevolgen hebben voor Amerikanen.
En hij wil zichzelf ook eens goed verreijken:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag een rechtszaak aangespannen tegen Dow Jones, News Corp, Rupert Murdoch en twee journalisten van The Wall Street Journal. Hij beschuldigt de partijen van laster en eist minstens 10 miljard dollar (8,6 miljard euro) schadevergoeding.

Trump stapte naar de rechter nadat The Wall Street Journal had bericht over een verjaardagsbrief die hij in 2003 naar de veroordeelde zedendelinquent Jeffrey Epstein zou hebben gestuurd. De brief zou volgens de krant ook een tekening van een naakte vrouw hebben bevat.

Trump ontkent stellig dat hij Epstein een brief heeft geschreven en dreigde donderdag al met juridische stappen. In de rechtbankdocumenten stelt hij financiële schade te hebben opgelopen. Ook voert hij aan dat zijn reputatie is beschadigd door de berichtgeving.

Op zijn socialmediaplatform Truth Social liet de president vrijdag weten: ,,Ik kijk ernaar uit om Rupert Murdoch te laten getuigen in mijn rechtszaak tegen hem en zijn berg vuilnis van een krant, de WSJ. Dat wordt een interessante ervaring!"
Beiden uit het AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...ief-aan-epstein~add2628b/)

Zijn zelfverrijking doet hij nu gewoon openlijk, hij probeert het al niet eens meer te verbloemen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CRpt3r55 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:29:
[...]

Aan het slinken door Youtube enzo, dat klopt wel. Maar het is nog steeds het bestbekeken programma dus een beetje vreemd is het wel. Er wordt gewoon veel minder tv gekeken.

Het meeste werd nog naar bepaalde shows gekeken toen we maar twee of drie zenders hadden natuurlijk. En Video killed the radio star ;)

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

@wildhagen Het wordt lachen als er een foto van de brief opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05
Amphiebietje schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 08:10:
@wildhagen Het wordt lachen als er een foto van de brief opduikt.
Dat zal dan wel weer FAKE zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
CRpt3r55 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:44:
[...]

Zou kunnen... maar niet 100% na te gaan.
Het is vrij makkelijk na te gaan. Genoeg mensen bij de show kennen de financiële situatie, duikt vanzelf op de nieuws cycle. Journalisten moeten even hun werk doen. Dan is het of "failed Colbert was a financial disaster" of "CBS kill high earning show". Ongeacht of de show financieel gezond was is het ongeloofwaardig dat dit los staat van de overname. Het maakt wat uit of je de tent komt met of zonder een show met deze ratings en $100 miljoen budget. En degene die de toko overneemt kan andere motieven hebben dan CBS.
Pagina: 1 ... 145 146 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Daarnaast: onderbouw stellingen en uitspraken, ook als je denkt dat iets welbekend is; niet iedereen volgt het nieuws in gelijke mate. Een simpel linkje naar een artikel volstaat al. Plaats je een link, citeer dan wel het relevante deel of vertel in eigen woorden wat er achter de link te zien is. Andere gebruikers moeten je post kunnen volgen zonder de link te hoeven openen.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid en het volledige beleid van dit topic in de startpost.